EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Do ČR přicházejí silné vzduchovky bez ZP

 18. 02. 2022      kategorie: Události      47 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Milí střelci, konečně jsme se dočkali. Od 1. 2. 2022 jsou v ČR v prodeji silné vzduchovky do ráže 6,35 mm bez omezené úsťové energie. Zůstávají v kategorii D a omezení na 16 J je pasé.

P1000458Foto: Od 1. 2. 2022 jsou v ČR v prodeji silné vzduchovky do ráže 6,35 mm bez omezené úsťové energie. | David Hanusek

Novela zákona o střelných zbraních a střelivu přinesla zásadní změny. Bez zbrojního průkazu nyní pořídíte i ty nejsilnější vzduchovky na trhu. A to bez ohledu na maximální úsťovou energii či úsťovou rychlost. Ale pozor, bude nutné je rozlišovat podle ráže.

  • Bez registrace: vzduchovky do ráže 6,35 mm (kat. D)
    Přečtením § 7 zákona č. 119/2002 Sb. zjistíte, že mezi zbraně kategorie D se řadí mj. plynové zbraně nejvýše ráže 6,35 mm. Klauzule omezující úsťovou energii na 16 J je od 1. 2. 2022 vyškrtnuta ze zákona o střelných zbraních a střelivu. 
  • Třeba ohlásit: vzduchovky s ráží nad 6,35 mm (kat. C-I)
    Ptáte se, kam se poděly vzduchovky velké ráže jako 7,62mm a 9mm? Dříve je bylo možné volně koupit jako "déčko", byť se značně přiškrcenou úsťovkou. Nyní spadají do kategorie C-I. Takže pokud nějakou takovou hodláte vlastnit, budete muset optimálně absolvovat cestu na příslušný útvar policie a do 10 pracovních dnů od zakoupení zbraň ohlásit. 

P1000037Foto: Novela zákona o střelných zbraních a střelivu přinesla zásadní změny. Bez zbrojního průkazu nyní pořídíte i ty nejsilnější vzduchovky na trhu. | David Hanusek

Suma sumárum. Například Taipan Veteran Long 6,35 mm doma rozbalíte a jdete si rovnou užívat střelbu. Taipan Veteran Long 7,62 mm ještě předtím vezmete na výlet na odbor pro zbraně a bezpečnostní materiál. Legislativy už ale bylo dost. Pojďme si vysvětlit, co nového silné vzduchovky vlastně přináší.

PCP vzduchovky konečně odhodí řetězy

U PCP vzduchovek tak naplno vynikne jejich potenciál. Dosud toto privilegium měli pouze držitelé ZP. Některé modely jsou již v továrním nastavení v plné palbě, jiným je potřeba trochu pomoci.

Jako příklad si vezměme již zmíněného Taipana v ráži 6,35 mm. Z 16 J je po výměně bicí pružiny rázem 85 J. A s tím už se dá střílet velmi přesně i na více než 100 m. U většiny PCP je lze výkon regulovat. Nastavíte si optimální výkon podle vzdálenosti a střeliva. Uvedeme si to v praxi. Tatínek např. může "provětrat" vzduchovku na 150 m s 60 J. Když pak bude učit střílet syna, tak může úsťovku snížit kvůli bezpečnosti. a navíc získá vyšší počet výstřelů na jedno naplnění.

Sílu pružiny pocítí rameno i optika

Spousta vzduchovkářů se žene za extrémním výkonem. Koupí tu nejsilnější pružinovou vzduchovku na trhu a na ni dají levný puškohled. Už během nastřelování však zjistí, jak velkou chybu udělali. Rázy mocné pružiny pocítí nejen rameno, ale hlavně optika. 

Prasklé kovové kříže apod. tak nejsou žádnou výjimkou. Pokud toužíte po silné pružinovce, počítejte s tím, že buď využijete pouze pevná mířidla, nebo zainvestujete do pořádného puškohledu. Ideálně s křížem leptaným do skla.

P1000046Foto: PCP vzduchovka Edgun Leshiy II 5,5mm s úsťovou energií 55 J | David Hanusek

Vzduchovky s plynovým pístem oslní brutální silou

Teprve nyní naplno vynikne rozdíl mezi plynovým pístem a klasickou pružinou. Zatímco 21 J pružinovka vám právě zlikvidovala už třetí puškohled, plynový píst se i při větším výkonu chová stále kultivovaně.

Co zrušení omezení vlastně přináší?

Zrušení limitu 16 J přináší nové možnosti. Konečně si naplno můžete vychutnat střelbu na dlouhé vzdálenosti. Můžete se pokusit překonat i rekord, který činí 1 280 m (1400 yd). Drží ho česká větrovka Altaros M24 v ráži 5,5 mm (.22). Otevírají se vrátka i novým sportovním disciplínám, podobně jako je tomu v USA u Benchrestu.

Video: Do ČR přicházejí extrémně silné vzduchovky bez ZP / YouTube

Zdroj: Balistas.cz

 Autor: Petr Žák

Komentáře

Losna

21. 05. 2022, 18:00

Jen zamindrákovaný nemocný budižkničemu se ukájí na střílení živého tvorstva!Kvůli takové úchylce kupovat zbraň ,by se mělo okamžitě zakázat.Kdo si neváží živého tvora tak by se měl ihned léčit a navštívit veterinu aby mu ukázali strašné následky a utrpení po zásahu diabolkou!

KATANA

11. 04. 2022, 20:48

Soudruh Rambousek a jiní paka vylízaný,co střílí po všem živém by si zasloužili usekat prsty!Vidět někohoco střílí po kočkách,psech,ptácích tak by to asi nerozchodil!

Skiler

31. 03. 2022, 03:41

umarex hammer 1000joule ...tady teprve zacina uvaha o komentarich a strachu :rofl:

rambousek

21. 03. 2022, 20:13

Pcpčka nad 16 J sou na lov drobné zvere pouzitelne bez problemu. Napriklad Marauder 6.35 mm na vykonu cca 30J zabije srnku na 40metru (headshot). Kachny a zajickove se tim dají strilet jako na pouti.
Doufam ze uz nebudou v novinach zpravy o postrelenych kockach a psicich, ale pribudou mrtvolky s diabolkou v makovici na prvni dobrou trefeny.
Kočky pro vzduchovkare zacatecnika sou vdecny terc, je jich porad dost a nikdo je nehlida ani pak nehleda.

arašid

04. 03. 2022, 18:51

Mám zkušenosti asi 4 roky- po šílené recenzi pana Alexxxuse na vzduchovku SPA PR 900 4,5 jsem ji ve slevě koupil jako malou terčovnici pro vnuka- mám 7 vnoučat, 3 rády střílíz kuličkovek. Myslel jsem že kupuju šmejd z číny, který doma dobastlím. Tím začala moje anabaze s PCP. Překvapení doma bylo veliké.Veškeré kritizované plastové díly v recenzi byly z mosazi, nově titan, hliník apod.
Imitace kompenzátoru se ukázala jako perfektní tlumič. Kolimátor jsem na Aliexpresu sehnal za 300, puštička sama stála cca 4500 ve slevě. Při střelbě na magnetická prasátka nejak šly diabolky durch, tak jsem měřil na chrony vyšlo mi 20 joule.... vnouček s tím pod mým dohledem na 10 m vsedě u stolu trefuje trvale 9-10- rozptyl je menčí jak víčko pet flašky.
Takže si myslím, že těch 20 joule fakt stačí, na delší vzdálenosti snad 40, větší ráže nemá smysl pro spotřebu vzduchu, myslím že zabít se s tím nedá.Kance na reklamě YT určitě ne.
Kompresor vyšel na aliexpresu na asi 3500- funguje skvěle, dává 300 atm, takže pokud se spokojíte s lidovkou, tak to zase tak drahé není,.Značkové za 50-70000 jsou parametry stejné, ne li horší...
Pak jsem propadl vášni-pro sebe bulpup 6,35 a 5,5- / zase čína ve výprodeji/-je to vtákovina, vyhozené prachy.
Bylo to na chalupu na zábavu do pet flašek,přestalo to bavit. Ty mají regulátor na 12 joule,tak diabolky jsou někdy vidět... tohle fakt nedoporučuju.

Mirapos

22. 02. 2022, 17:31

Pěkný den všem. Také jsem rád o zrušení omezení výkonu vzduchovek. Střílet jednou dírou na 150 metrů je super. Jsou tu obavy o pytláctví , všichni víme že největší pytláci byli a budou vždy mezi myslivci. Na divočáka se vzduchovkou tak možná v zoologické 99 procent lidí kteří by měli touhu k takovému činu ho nevystopují. Myslivci kteří dnes používají klecové pasti
a při obsekávání kukuřice nezpouštěli kanonádu neuloví ani třetinu z celkového součtu slovení. Když někdo někoho úmyslně zastřelí z 90 procent je to z legáně držené zbraně. Vražda vzduchovkou určitě je to možné ale zaměřit by se mělo ma jedince kteří nabyli zbrojní průkazy a evidentně jsou psychicky labilní. Nejméně psychotesty opakovaně po dvou letech. Spousta vás ví o čem píšu. Větrovkářům zdar.

Parlamentní

22. 02. 2022, 13:04

Jenže vetrovka zacina na +- na 25 000. Neni to malo a ještě kompresor i dalsi komponenty cenu zvednou.

sniper

21. 02. 2022, 14:51

Přesně ,jak napsal Oskar ,-žádná nábojnice, žádný prach,ani zápalka- čistě tlakový vzduch,. Dnes už ani nejsou střelecké kroužky,jak za mě, ani svazarm, takže děcka budou střílet akorát jen na hrách v počítači, a Ti ,co umí, budou zodpovědní, protože takový zákon ve střední Evropě je prostě skvělý a nikdo ho nebude rušit právě,když lidi budou znát fyziku/balistiku atd. prostě dávat bacha. ZP sk BE mám od r:2013

Bodie Pilot

21. 02. 2022, 11:35

živočich, člověk je hovado, nedávno takové hovado postřelilo kamarádovi vzduchovkou malého, milého kocůrika, zkrácené hodnocení = svině.

Oskar Varcoller

20. 02. 2022, 23:01

PCP vzduchovky (větrovky) již dlouho sleduji a velmi se to líbí. Žádná zápalka, žádný prach, jenom vzduch a střela. Nejenom u aut, i zde vzniklo něco nového -"nespalovací" flintička. Princip byl sice znám již z napoleonských válek, ale po létech se na něj jaksi pozamělo, až v nedávných letech přišel zpět jejich boom. Výkonnostní limit 16 joulů se mi zdál velice přísný. I v nesvobodném Rusku se však z výkonem (pouze v ráži 4,5mm) nikdo netrápil a je tam již od nepaměti neomezený ! Současnou novelu zákona z 1.2.2022 dodnes vnímám z jedné strany radostně a z druhé strany jsem plný obav z množství zranění a též brzkého zrušení tohoto velmi benevolentního zákona. Jedna věc je povolení neomezeného výkonu (do ráže .25, čili 6,35mm) a druhá věc je místo jejího používání. A moci používat "vzduchovku" s výkonem až malorážky někde na zahradě s plotem jen z pletiva kdejakým neznalým joudou, je zákonem povolený hazard o lidské zdraví ! A nebudu ani zmiňovat tu možnost, kde si na svém pozemku (s vědomím dělat si co chci) při tom zábavném střílení ještě otevřou flašku rumu ! Možná na to hledím jako bývalý prodejce zbraní velmi černě, ale pamatuji doby, kyž jsem měl před pultem mnoho držitelů ZP, kterým bych nejraději neprodal ani špuntovku ! A i na střelnici se často setkám s lidmi volnějších mravů, co se ze zacházení se zbraní týče že trnu hrůzou, kdy budu volat sanitku !
Někdo mi bude možná osočovat za moc upjatého a starou struktůru, ale opak je pravdou. Nejsem příznivcem starých pořádků, ale se zbraní v ruce musím být disciplína a "všech pět pohromadě" ! Ono vidět naživo vážné střelné poranění zamává i s otrlým chlapem a pak jdou žerty stranou ! A že se bude s těmito "vzduchovkami" pytlačit, to si nemyslím a vykřikují to hlavně myslivci, kteří podezírají kde koho a sami mají mnozí "máslo na hlavě" ! Pytláctví je obecně na ústupu. Ti mladí jsou na to moc líní a starší chlap nebude pro kousek masa riskovat průser, protože nidy nikdo neví, kdo na něj v revíru kouká dalekohledem, už si píše číslo auta a sahá po mobilu to naprášit ! A práskačů je v Čechách stále dost ! Díky velmi vysoké ceně těchto zbraní nedojde k nějakému masivnímu vlastnění, jako to bylo v šedesátých a sedmdesátých letech, kdy měl vzduchovku na vesnici snad každý kluk a běhání s ní po vsi tenkrát ani moc nikoho nepohoršovalo ! Budeme tedy věřit a doufat že lidé budou v tomto ohledu ukázněnější a my si budeme tento výkonnostně neomezený zákon užívat, co nejlépe a nejdéle jak to půjde !

jano.123

20. 02. 2022, 20:23

Blbosť, ktorú budú zas a len zneužívať debili, ktorí sa takejto streľbe nerozumia a bude to skôr iba o machrovinke. Môžete čakať pytliakov s 100J vzduchovkami s prieraznými diabolkami s oceľovým hrotom, pretože takou vzduchovkou bez problémov odpráši divé prasa. Keď takého prichytia v lese, povie že si bol zastrieľať na terč :D Každý normálny si nastaví nižšiu silu vzduchovky, aby mu vydržala vzduchová nádrž čo najdlhšie a nezničil si lapač. 16J úplne stačí.

HS2H

20. 02. 2022, 19:49

Parlamentní
Vždyť já vím, že naše svoboda je nad německý peníze, třeba "český tremping" Takovej Japonec si může o chození do lesa nechat zdát, oni to nemůžou. Jen, když já jakožto zaměstnanec s minimální mzdou, tak občas "zažárlím" na lidi s vysokými příjmi. Ale zas to je o tom, že já chodím domů s "čistou hlavou" a nepotřebuji ve čtyřiceti psychoterapeuta. Mě stačí dvoudenní procházka v lese.

Lovec Podkanů

20. 02. 2022, 10:44

Dobrý den jen se poptávám jaká nejsilnější zlamovací pružinovka jde sehnat před pěti lety jsem koukal na jednu na cizích internetových stránkách na jenž jmeno si nemohu vzpomenout ale psali tam že zvladne i přez 40 Joule podle typu střeliva předem děkuji

gapa

20. 02. 2022, 07:49

to už mužem mít zrovna malorášky na šortky do kj se vejdeme

Opis

20. 02. 2022, 00:25

Vše záleží na zodpovědnosti lidí .

Kiki

19. 02. 2022, 20:06

blartabas - Reakce. Vážený pane, dovolím si říct opatrný! Vzduchovky byť s vysokým výkonem jsou nejméně nebezpečné!! Tedy pokud máte jen trochu znalosti z fyziky!! Vykon 30 - 100J je potenciálně nebezpečný, ve zvláštních případech i smrtící. Tedy zásah do oka,krku ci jiné citlivé místo. Pres péřovou bundu ci hubertus to jen kopne!! Nebo povrchová zranění!! To zbraň kategorie D 1890 např.Gewer 88 opakovačka na 5ran ma vykon 3000 -3500J. Smrtící v délce dvou km!!!! Víte chce to více rozumu a citu a také více číst a studovat, než papouškovat hloupé zelené mirotmilasky!!

Kkk

19. 02. 2022, 19:42

Jaký chození na Policii? To ohlášení se přece dělá na dálku, poštou nebo datovkou. Zbytečně zveličené v článku...

Jinak dnes není problém si koupit volně vojenskou zbraň vyrobenou před rokem 1890 na několik nábojů, která na kilometr zabije slona. Třeba takovej Kropatschek je i historicky overenej na bezdymny prach. Takže strach z volných vzduchovek je trochu mimo...

hatsan proxima vortex

19. 02. 2022, 19:10

je to určitě dobře,že ke změně zákona došlo,ale proč zde hned diskutující uvažují černě,je to nebezpečná zbraň a s tou je třeba zacházet opatrně,proč hned myslet na pytláctví apod,já vlastním 2 vzduchovky s 16 j s plynovými písty a myslím si ,že výkon je dostačující,jen přesnost nelze s PCP srovnávat,samozřejmě řeč je o vzdálenosti cca 30m,přeji všem radost ze střelby

Brok

19. 02. 2022, 18:28

Bomberku jsi asi bývalý VB příslušník nebo StB!! Komanč!? Pytláctví se vzduchovou zbraní, haha, tak zajíce a bažanta! No u nás nejsou vůbec!! Zničení chemií a obřími stroji novodobych jezedaku!!:scream:

Parlamentní

19. 02. 2022, 15:10

HS2H
No nevim, beru 3250 euro měsíční, jsem zamestnanec v D a jsem rad, ze nemam jachtu, ale mame v Česku větší svobodu. A zrovna zruseni 16J beru jako součást svobody. Nemecko je policejni stat a jsem rad, kdyz se po case vracim do Cech.

sniper

19. 02. 2022, 15:05

Jo,fakt sorry, to bylo mimo, tady se bavíme o čistě sportovním střílení, možná k zamyšlení, kdo umí střílet přesně ze vzduchovky, tak pak umí ze všeho.

Martin Kabuth

19. 02. 2022, 14:43

sniper,ty jsi cyp..nic vic, domobrana a k čemu,

sniper

19. 02. 2022, 13:42

Cesta správným směrem,jen tak se lidi naučí střílet a bude pevná domobrana. Kdo ví co bude, podívejte co se děje rusko-ukrajina. Co kolik Joule prostřelí a jak daleko doletí je dobré vědět a dávat bacha ! Průšvihů bude asi jen pár - zbloudilá střela. Podívejte se kolik lidí ročně zbytečně zemře na silnici !!! Takže střelci ,- přesný zásah do terče !

HS2H

19. 02. 2022, 13:36

Tož jestli je v německu jen 10J a u nás neomezeně, tak si dovoluji soudit, že to je nepřímá úměra k výšce platu v dané zemi. Až budou u nás platy na alespoň poloviční úrovni jako v německu, klidně se spokojím s opětovním přiškrcením na 16J a budu se věnovat jiné zábavě, třeba jachtingu, nebo lítání :airplane:

okal

19. 02. 2022, 10:59

Je to dobře, připravujete se na válku s Ruskem, až to Rusové uvidí, padnou na zem a vy máte válku vyhranou.

Óňa

19. 02. 2022, 09:53

Obavy ze zneužití k pytláctví jsou zbytečné. Proč si to myslím? Zjistil jsem si, jakou raketu za takovou zbraň dáte. To si radši za poloviční peníze pořídím normální kvér na černo. Pytlačením se doupouštím trestné činnosti tak jako tak, takže jestli mi k pytláctví přidají ještě nedovolené ozbrojování mi může bejt celkem jedno. Na výši trestu se to nijak zásadně neodrazí a když mě chytěj, kvér mi zabavěj tak jako tak.

slinti

19. 02. 2022, 08:57

kdo chtel silnou vzduchovku,tak ji do ted mel a urcite ne na zbrojak. 4.5 v 36J by nikdo nechtel, je to nepresne....

Miloš

19. 02. 2022, 02:53

Tak 50 na 50...Proč mám pocit,že s tím budou všichni pytlačit....?No budiž....když už,ale dneska nikdo nepozná Holuba od Datla a o to je to horší.
Najednou to každý schovává za tvrzení,že bude střílet na dálku,na které není nikdy zaručené bezpečí.Tak by mě zajímalo,jaká potřeba donutila odpovědné osoby tohle schválit.

pepíno

18. 02. 2022, 22:11

Turecký Kral Arms Puncher 22. v plném výkonu prostřelí 5cm fošnu na 10m. Zvuk téměř stejný jako výstřel z malorážky. Ovšem když chcete něco opravit - nejsou díly. Zakoupil jsem Benjamin Marauder 22. výkon se dá zvýšit otočením šroubku, tlumič z výroby (hlaveň je v něm vložená), super přesná flinta, krásně tichá, dostupné díly, ovšem cena.... a pumpa nebo lahev na natlakování - další cca 3 500,-
No a když chci větší výkon, přibalím k revolveru a ostřelovačce perkusní zbraně a na střelnici s vyšší dávkou černého prachu - parádní relax.
Ono používání vzduchovky s vysokým výkonem není žádná legrace, pokud nevidíte alespoň dalších 100 m za terč, případně za terčem není zeď, můžete mít zaděláno na průšvih.
Každopádně na trénink super, a v případě PCP vzduchovek dobrý počin, i když pokud chcete střílet na terč, většina střelců si stáhne výkon na cca 10 - 12 J.

Don

18. 02. 2022, 20:36

A kde s tím budete střílet? V dnešní době, kdy každý jouda hned volá na policii, se s tím nemůžete volně ukázat nikde na louce za barákem. Pak padá to kouzlo volného prodeje, když budete mít klid na střelbu jenom na schválené střelnici. Střílím černopraché zbraně, větrovky se mi líbí, ale asi si ji nekoupím. Palbu z okna na zahradu ze staré slavie jsem si mohl dovolit tak před 40 lety a to tata nesměl být doma!

Oto Paldus

18. 02. 2022, 19:51

Vzduchovka většího výkonu není tichá zbraň.

jarod72pm

18. 02. 2022, 16:18

Koupená ve Španělsku vzduchovka s pístem ( ne pružina!) Hatsan 95 Vortex 30J a nastřelováno na střelnici na 25M a neskutečně přesná a ta síla :-O 1g diabolku to plive tak schopně že zajíce tím dáte hravě :-) to už je katzegorie loveckých vzduchovek a bez papírů ? To beru ale na střelnici jsem měl aspoň pocit že to není jen nějaké plivátko ;-) Mě to stačí až až.

Parlamentní

18. 02. 2022, 15:14

Presne tak pane Doubku. Legalne zakoupena strelna zbran a ne vzduchovka. Tady najednou někteří zjistili, ze svoboda je nebezpecna:smile:jenze svoboda je zarukou stesti a spokojenosti. Pytlaci byli a budou a zvere je v lesich pomerne hodne. Narust pytlactvi diky novemu zakonu bude nepodstatny. Timto nepodporuji pytlactvi.

Daniel Doubek

18. 02. 2022, 15:07

No, za Taipana zaplatit čtyřicet očí?! Jako držitel ZP mám za tu šišku AR 15 i s tlumičem ...

nobody

18. 02. 2022, 14:37

Ked uz tu par ludi kruti hlavou - perkusna puska typu Sharps nabijana tzv. polonabojom (modifikovana nabojnica naplna prachom a osadena strelou ale bez zapalky, ktora ide na piston) patri v CR kam? V SR je to pokial viem stale chapane ako predovka a CR obchody ju ponukaju v oddeleni "Zbrane bez ZP".
Nie zeby som z toho chcel strielat, ale pokial si u niekoho necham vyrobit opakovacku typu Lorenzoni - kam to bude spadat?
A ked si necham vyrobit zbran typu "hrabe Sporck" (snad to nepletiem a panovi navyse neprznim meno), teda zlamovacku nabijanu plne nabitou komorou osadenou kompletnou bateriou kresadloveho zamku - nepijde stale o predovku "bez ZP"?
Vsetko vykonom v inom svete nez vzduchovka - aj tie s vykonom okolo mozno 600J, co uz boli extremy, spotrebovali 2 nadrze vzduchu, ktore to hnali, na 1-3 vystrely.
Kusu ci luk navyse vyrobite doma na kolene, so vzduchovkou to sice nie je nemozne, ale vyrazne horsie

Krakonoš

18. 02. 2022, 14:35

Tohle je záblesk světla v době temna, kdy je tlak z EU zbraně co nejvíc omezit. Nevšimnul jsem si, že plynové a perkusní pistole jsou takové zlo, že musí podléhat registraci. Vzhledem k tomu, že výkonné vzduchovky stojí několik desítek tisíc, je pro pytláka daleko levnější stejně účinná kuše nebo luk (tam je problém v délce učení) a nebo pokud má pytlák přístup ke zbrani, tak si ji může opatřit tlumičem. Někdo zase hledá problém kde není...

Parlamentní

18. 02. 2022, 10:04

Tak nějak se v euforii pozapomnelo na luky kuše. To jsou rovnez tiché a výkonné zbraně. Buď me radi, ze padl dalsi debilni zakon.

Parlamentní

18. 02. 2022, 09:52

Nemyslim si, ze nastane velky boom a vsichni budou kolem sebe strilet vzduchovkama. Kolik lidi ma legalne ci nelegalne strelnou zbran a mame kazdy den nekoho zastrelenyho. Nemame. Nejaky magor se vzdy najde a jedno jestli ma nuz ci sekeru. Zakazeme noze s cepeli delsi nez 8cm a co tim ziskame nic. To plati i u vzduchovek. Ona vzduchovka neni skladna a cena tech kvalitnich neni nizka.

Good koukni youtube, kde je mnoho o vzduchovkach a jak s nimi zachazet.

Béďa

18. 02. 2022, 09:45

Konteilní otazka. Střílel nekdo z vykonejsi větrovky, vzduchovek tj. s pruzinou moc nad 16J nebude... předpokládám, ze asi ne, protoze vystrel z vykonejsi veteovky se napr. do zvukoveho projevu blíží malorážce...
tusi zdejsi mozkovy trast ze si muzete koupit perkusni max. 2 ranou zbran ktera muze mit vykon stovky J?

Peet

18. 02. 2022, 09:24

Problém je, že nejen jako kdysi u perkusáků se dodatečně páni poslanci pohorší nad nezodpovědností vlastníků a přehodí vzduchovky do kategorie na ZP, ale díky sdělovacím prostředkům, které budou psát po jednom broku dramatické zprávy ,,o střelbě na veřejnosti", ,,střelbě do lidí", ,,bleskovému zásahu policie proti brutálnímu střelci", bez uvedení že se střílelo ze vzduchovky a vyletěl jeden brok, dospějí páni poslanci k tomu, že je potřeba, aby měl každý držitel zbrojáku placené psychotesty, na které se už dlouho těší cvokařská lobby...

bombero

18. 02. 2022, 09:02

blartabas- já si myslím, že to bude mít stejný, nebo podobný osud, jako perkusáky. Také kdysi byly prodejné nad 18let a kde jsou dneska. A navíc si mylím, že pro pytláky to bude učiněný ráj. Tichá zbran bez jakékoliv registrace....

good

18. 02. 2022, 08:50

Poradíte mi dobrou, silnou, přesnou, plynovou vzduchovku bez nutnosti ZP? Za rozumnou cenu.... Děkuji

blartabas

18. 02. 2022, 08:40

bombero - plně souhlasím.

bombero

18. 02. 2022, 08:39

blartabas,parlamentní- myslím,že nad 16J měly zůstat minimálně na ohlášení. velký šuple musím hlásit a tohle ne?Vím, kam všude jsou schopní lidi vzít vzduchovku a pochybuju, že spoustě lidem dojde, ža terč na prkně tohle rozhodně nezastaví.Jinak, kdo chtěl doted silnou vzduchovku, tak mohl, jen ji musel registrovat na zbroják..

blartabas

18. 02. 2022, 08:27

Jako fanda střelných zbraní vítám výše uvedenou změnu legislativy. Nicméně musím podotknout že si opravdu nemyslím že je dobré zpřístupnit prakticky komukoli zbraň s výkonem 85J + - vyšší nebo nižší. V režimu poloautomatického přebíjení, nebo rychlopřebíjení manuálního (v případě PCP) - ruku v ruce s podobným výkonem se jedná naprosto bezpochyby o velice nebezpečné zbraně s neoddiskutovatelným smrtícím potenciálem. Nechci být špatný prorok, ale myslím si že dříve, nebo později ještě dojde na posuzování této současné změny. Budu se modlit, aby to nebylo v důsledku usmrcení, nebo zranění osoby, nebo osob o kterých bychom se dozvídali z médií. Trochu paradoxně je v tomhle ohledu dobře že u výše uvedených "vzduchovek" se jedná o poměrně velmi drahé zbraně - to určitým způsobem vylučuje dostupnost pro valnou část lidí v nízkém byť dospělém věku, kteří ještě lidově řečeno "nemají rozum" a jsou v lepším případě schopní střílet tam kam nevidí atp. Hezký den všem :-)

Parlamentní

18. 02. 2022, 08:19

Zde musim pochvalit zruseni omezeni vykonu vzduchovych zbrani. Max. vykon vzduchovky ci vetrovky byl jen 16J, coz bylo malo k provozovani strelby na cil vzdaleny vice nez 50m. Konecne si kazdy vzduchovkar muze zastrilet na terce vzdalene 100 i vice metru. Samozrejme musi dodrzet bezpecnostni predpisy. Musim se trochu skodolibe usmat stale trvajicimu omezeni vykonu vzduchovek v Nemecku, tam ti chudaci maji povoleny max. vykon 10J. Dekuji za rozumnou upravu zakona.

bombero

18. 02. 2022, 08:12

To je asi jediné, co mi přijde na novém zákonu jako špatné. Měl jsem kdysi možnost si vyzkoušet 4,5mm cca 36J a bylo to schopný na cca 20m prostřelit s ocelovou diabolkou (pro štouraly napíšu kulkou...) starou plechovou popelnici, kde ještě plech byl plech....Nikdo nevěřil, žr je to možný, než jsme to zkusili....