EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Do pekla a zpět – ukrajinské zásobování obleženého Azovstalu ze vzduchu

 03. 06. 2022      kategorie: Události      126 komentářů
Přidat na Seznam.cz

V posledních pár dnech vysvítají na povrch informace o ukrajinském zásobování obležených bojovníků v ocelárně Azovstal v Mariupolu. Po zemi ani po moři se k ocelárně dostat nešlo, zbývalo jen jediné – zásobování vzduchem přímo do srdce okupovaného území.

Ukrajinští piloti vrtulníků Mil Mi-8 „Hip“ měli velice náročnou misi – proletět nepozorovaně do obleženého Azovstalu a dopravit tam potraviny, zbraně, střelivo ale i čerstvé posily. Nanejvýše utajených misí proběhlo celkem sedm a účastnilo se jich celkem 16 vrtulníků Mil Mi-8 „Hip“, které létaly v roji po dvou a při jedné misi po čtyřech. Během těchto misí byly tři vrtulníky ztraceny. 

6849420
Foto: Ukrajinští vojáci se slaňují z vrtulníku Mil Mi-8 Hip (ilustrační foto) |  Staff Sgt. David Carnahan / 81st Stryker Brigade Combat Team

Informace odbornému médiu the Warzone poskytl brigádní generál Kyrylo Budanov, šéf obranného zpravodajství Ukrajiny. Podle Budanova za plánováním misí stálo Obranné zpravodajství ministerstva obrany Ukrajiny.

Ukrajinské síly se v Mariupolu a Azovstalu bránily téměř tři měsíce. Ale jak jim docházely zásoby jídla, vody, lékařského materiálu a munice a rostl počet kriticky zraněných, rostlo i zoufalství z proseb o pomoc. Podle Budanova bylo provedeno celkem sedm zásobovacích misí, z bezpečnostních důvodů ovšem neprozradil, v jakých dnech k nim došlo. Vrtulníky Mi-8 dopravily do Azovstalu kromě potravin, vody, zbraní, munice či lékařského materiálu také 72 dalších bojovníků. Dle Budanova proběhly všechny zásobovací operace úspěšně, ovšem při páté misi byl sestřelen jeden z odlétajících Hipů, další vrtulník byl protivzdušnou obranou sestřelen na sedmé misi, toho dne byl sestřelen ještě další Hip, který se pokoušel zachránit posádku sestřeleného vrtulníku. Údaje o obětech neuvedl. 
O statečnosti posádek vrtulníků se zmínil i ukrajinský prezident Volodymyr Zelenský, když minulý týden vedl projev o vybudování nového letounu Antonov An-225 Mrija:

„Kolik pilotů položilo, aby vojákům přivezli vše, od zbraní až po vodu a kolik raněných odvezli zpět. Postavit novou Mriju na paměť těchto pilotů je správné.“ (volný překlad) v projevu uvedl prezident Zelenský. 

31. března odvysílala čínská televize snímky ukrajinského Mi-8 sestřeleného poblíž Mariupolu. Není jasné, zda to byl jeden z vrtulníků zapojených do úsilí o zásobování, ovšem s vysokou pravděpodobností ano. Zástupce náčelníka hlavního operačního ředitelství generálního štábu ozbrojených sil Ukrajiny Oleksij Hromov doplnil, že pro úspěšné splnění operací bylo nezbytné absolutní informační embargo. Nicméně aktivita ukrajinských vrtulníkářů neunikla pozornosti Rusů , kteří v oblasti posílili protivzdušnou obranu, což vyústilo ve zničení tří ukrajinských vrtulníků.

Azovstal_05.05.2022Foto: Areál Azovstalu po ruském bombardování 5. května 2022 | Wikimedia Commons / Public domain

Obránci Azovstalu se minulý týden vzdali, ale ještě 9. května obránci uvnitř volali o pomoc zvenčí. Ještě 11. května byla na stole i možnost proražení z obklíčeného Azovstalu, ovšem to se nestalo. Vrtulníkové mise sice nezabránily padnutí ocelárny Azovstal, ale výrazně zvýšily vojenské schopnosti obránců dodávkami zbraní, munice i čerstvých sil. Podle zpráv Pentagonu obránci Azovstalu na sebe poutali 12 taktických praporních uskupení, což je výrazná síla (Rusové na Ukrajině nasadili odhadem více než 120 taktických praporních uskupení), která Rusům chyběla jinde, díky tomu mohli Ukrajinci postoupit od Mykolajivu k Chersonu a osvobodit téměř celou Charkovskou oblast. S největší pravděpodobností Rusové nasadí uvolněné jednotky do okolí Severodoněcku, kde podpoří stále se stupňující útoky. 

Další informace o zásobování Azovstalu jistě přijdou na světlo v budoucnu, ovšem již teď to vypadá, že by z toho byl parádní film!

Zdroj: The Warzone

 Autor: Tomáš Svoboda

Komentáře

putin chujlo

30. 08. 2022, 16:53

K článku:

frajeří :flag_ua::thumbsup:

Czert

06. 06. 2022, 15:54

Nobody
Looool. A muzes napsat kdy ze to csr po mnichovu kapitulovalo?
A v cem byla benesova vlada nelegalni?
To, ze slovaci zradili csr je jasne, byt je stejne jasne ze nemeli jinou moznost.
Sami by se proti madarum neubranili a cechy kteri by jim pomohli, tak vuci tem hlinkovxi vedli stvavou kampan.
A co se tyka osusu sudetaku po 45, nezapominej ze vse bylo odsouhlasene zapadem.
To, ze psohlavec a jim podobni sou kremloboti vi kazdy.

Hb74
A jak si soudruhu kefaline predstavujete to, ze by invaze na tw clr bolelo?
Jak si predstavujes ze by svet tw zasoboval?
Ze vzduchu asi ne, a na prorazeni blokady nema nato koule.
Podivej se, jak se nato trese pred ruskem, a to je chude a zaostale. Kdy porad rvou, nechceme rusko provokovat.

A ted si vezmi, jak by nato prislo o koule, kdyz by najednou u nich nebylo 98% veskereho zbizi, protote ho dovazeji z ciny.
Ne, zapad tw velmi rychle opusti.

Kkarlik
Vim ze po tobe chci moc, ale koukni se treba na wiki, ta ti vysvetli proc za 1 republiky se cesi chovali k zidum hezky a za 2 uz ne.
A kdy dokonce za protektoratu bylo cechum vytikano ze na zidy sou prilis meci.

Marty

06. 06. 2022, 14:12

MXM
obávám se, že ne každý je na prodej tak jako ti co slouží věrně russákům :-D

Czert

06. 06. 2022, 05:05

Tak to tak vypada ze po padu mariopolu se ua dari u chersone, ale u severodonecku dostavaji na prdel.

MXM

06. 06. 2022, 02:08

VV je provokatér, za US dollary šíří nenávist. Nikdy jsem nebyl pro středověké tresty, ale pro některé tvory jako je on by bylo nalití roztaveného zlata do krku ještě milosrdenství. Měl by psát germánsky nebo anglicky když je tak zbožňuje. Tehdy se germáni nestyděli mluvit jak jim zobák narostl, ale časy se mění. Ta nenávist je úžasná, nedivím se že ČSR vláda chtěla odsun němců, s takovými se prostě nedá domluvit, myslí si že jsou nadřazení a jen krutá nakládačka je přiměje aspoň k tomu že nejsou Übermensch.

Zdeněk

05. 06. 2022, 15:10

Máš to na státním znaku, co ho tak "miluješ", blbe ...

Veritas vincit

05. 06. 2022, 14:29

Z
"Když se ti libi ukraina ci usa, tak se tam odstehuj. "
*
Nápodobně Slovane. :slight_smile:
"Z" v nicku nevypadá vůbec pročesky.
Ve svých slovanských výlevech se evidentně vyhýbáš stěhování proruských do Ruska...
Mám to chápat tak, že s těmi agresivními špinavými ruskými opicemi bez inteligence souzníš ?
V podstatě zbytečná otázka, že Slovane. Jeden druh, jedna mentalita. :smile:

Veritas vincit

05. 06. 2022, 13:30

Z
"Jsem pročesky orientovaný občan."
*
Kdybys byl pročesky orientovaný občan, tak bys znal historii a věděl bys, že bez přijetí TGM prezidentem USA Woodrowem Wilsonem a jeho podpory Washingtonské daklarace, by 18.10.1918 žádné Československo nikdy nevzniklo. :slight_smile:

Washingtonská deklarace, plným názvem Prohlášení nezávislosti československého národa jeho prozatímní vládou československou.

Ve Washingtonu ji 17. října 1918 Tomáš Garrigue Masaryk předal americké vládě a prezidentovi Thomasi Woodrowu Wilsonovi.
18. října 1918 Wilson odepsal Masarykovi, že deklaraci četl, dojala ho a již dává odpověď Rakousku, se kterou bude Masaryk spokojen.
20. října 1918 ve 3 hodiny odpoledne je americkým velvyslanectvím v Paříži úředně E.Benešovi sdělena odpověď prezidenta Wilsona rakousko-uherské vládě, tedy, že mír bude jen za podmínky uznání samostatnosti Čechoslováků a Jihoslovanů. Toho dne přestalo Rakousko-Uhersko mezinárodně, právně a diplomaticky pro Spojence existovat...

Zdeněk

05. 06. 2022, 13:19

Všichni lžou, všichni, všichni, všichni, všichni, vsichni, ...., všichni, papež, taliban, Al-jazeera, všichni, všichni, úplně všichni na celém světě, soustavě, galaxií, vesmíru, prostě všichni, jenom vajgl říká pravdu ...

Psohlavec

05. 06. 2022, 12:37

to Jan Čenka!
Asi skutočne pozeráme na iné mapy,zbierame info z rozdielných zdrojov!Je ale zrejmé že Ukrajinským zdrojom sa ABSOLÚTNE NEDÁ VERIŤ!!Klamú o 106,barón Prášil by bledol závisťou!Klame zelenský,klamú v tv,klamú novinári,klamú vojaci z línie!Sú tam okaté lži do očí bijúce!A ty ich sám potvrdzuješ!V prvom rade na začiatku invázie mali rusi 180000 vojakov!Ukrajinci tvrdia že uch hlušia ako zajace,že majú 40% straty,čoby znamenalo že teraz ich je cca 110000!!!Zelenský nedávno v tv hovoril že Rusov je 7 násobná presila,ty tvrdíš že niečo úplne iné!Ako môže byť 7 násobná presila,keď im ukrajinci zredukovali armádu o 40%,keď v rusku neprebehla mobilizácia,keď ukrajinská armáda,ktorá nemá straty mala pred vojnou 200000 vojakov a urobili mobilizáciu na cca do 1 mil.vojakov!Tak kto klame,kto hovorí pravdu!Pravda je že rusi postupujú na 90% frontu!Pomaly,ale postupujú!A co sa týka amerického kradnutia ropy v sýrii je zrejmé že si zaostalý blb,lebo toto je info,ktorú videl celý svet!Tú obrovskú ruskú leteckú kampaň,ktorou zničili tisíce náklaďákov s ropou,smerujúcich do turecka!Ropa bola kradnutá a stále je z ložísk,ktoré ma pod palcom americká armáda,ktorá je v sýrii protizákonne,nikto ju tam nevolal,sýrska vláda ich vyzvala aby odišli a oni nechcú odísť!Nezákonne okupujú Sýriu!

Zdeněk

05. 06. 2022, 10:42

Jan, projdi si zbytek našeho rozhovoru a dost pochopíš. První dvě tři odpovědi jsem doufal v parodií, pak už ne ...

Jan Čejka

05. 06. 2022, 10:34

Z:

,,Ptám se, co se stalo? Elitní banda Azov se vzdala a propustila živé lidské štíty? Nu, to začíná být pro ukacka velice složitá záležitost. Několik Javelinu explodovalo a zabilo obsluhu. Je to stará zbraň a celkem náročná na obsluhu. Čím více takovych zbraní, tim hůře pro ukačka. Vycvik tankové osadky trvá rok.
A zase na druhou stranu bude ukraina šrotištem Evropy."

Další proruský papoušek, který jen předříkává to co řekl někdo jiný. Elitní banda Azov, žádné lidské štíty neměla, pokud bys sledoval jejich kanál, viděl bys, že oni se těch lidí doslova chtěli zbavit. Museli jim tam nosit jídlo a vodu, dělit se o to málo, co měli a byli jim tam v zásadě k ničemu, Rusové to tam bombardovali ať tam civilisti byli, nebo nebyli a pokud by ses zajímal o tu situaci ještě víc, viděl bys, že jim tam poustu lidí, zejména matky s dětmi děkuje, že se tam o ně starali, ti vojáci to brali jako svou povinnost, nikoho tam nedrželi a navíc, jak jsem řekl, by jim to stejně byli k ničemu, protože Rusové to tam prali tak jako tak, tudíž ten tvůj blábol s lidskými štíty postrádá logiku. Velká část těch lidí byly i rodiny těch vojáků. Tak si nech svou ohranou trapárnu s lidskými štíty na proruské diskuze s důchodci, nemyslící papoušku. Dále nechápu smysl a návaznost druhé části tvého komentáře, kde od Azovu a Mariupolu ( což už je událost stará téměř dva týdny) přecházíš k explozi munice z Javelinu. Nepředložil jediný důkaz, že by se tak stalo, nepředložil si situaci, kdy se tak stalo, takže to lze považovat jen za tvůj výkřik a škodolibou radost, z toho, že se ,,ukáčkům" něco nepovedlo.

Jan Čejka

05. 06. 2022, 10:22

Martin23: Tos, na který odkazuješ byl skutečně zničen, je to potvrzeno a to i Rusem, co tam natáčel, dostal přímý zásah. Mimochodem, tanky a houfnice většinou nevybuchují jako v Kobře 11... O tom se můžeš přesvědčit i na spoustě videí na Twitteru z pohledu drona, kde ukrajinci útočí na ruské konvoje, po zásahu tanku se objeví jen hromada kouře, žádná exploze, ale tank prostě stojí a nehýbe se. Pokud nezasáhneš munici, tak uvidíš v zásadě jen kouř z dopadu granátu, žádnou explozi, ale i to bohatě stačí na zničení vozidla a posádky uvnitř. A co jsem se díval na začátku toho videa, tak ten Tos měl v zásobníku jen jednu raketu, byla to nejspíše jen demonstrativní ukázka té zbraně, která skončila, tak jak skončila. Každopádně, je myslím si, dobře vidět, jak moc jsou Ukrajinci disciplinovaní a že čekají na chybu nepřítele. Rusové od začátku války ,,údajně" ztratili téměř 40% svých veškerých Tos, některé byly dokonce ukořistěné Ukrajinci. Ať se ti to líbí nebo ne, žádná sláva to není, obě strany stojí, pohyby na frontě jsou sem a tam, střídavé protiútoky lokálního významu. Rozhoduje jen dělostřelectvo. Rusové nemají pod kontrolou ani území, které okupují, neustále mají problémy s přerušováním železnice a s přepady partyzánů. Ukrajinci čekají na dodávky dělostřeleckých systémů a raketometů z USA a Evropy, aby zahájili větší ofenzívu ( začátkem července bude ukončen výcvik na německých PzH 2000, v sprnu bude ukončen výcvik na britských a amerických raketometech dalekého dosahu). Rusové snad čekají už jen na zázrak, potřebovali by alespoň 4x více živé síly aby se mohli vzchopit k nějakému útoku... Zatímco Rusové budou pořád slábnout, Ukrajinci budou se zahraničními dodávkami neustále sílit. To je prostě fakt. Z objektivního hlediska země, která má objem HDP jako jediná Evropská země ( Španělsko, či Itálie) nemůže porazit spojení nejsilnějších ekonomik světa, obzvláště, když nevede válku, ale ,,speciální operaci" a neprovedla mobilizaci.

Z

04. 06. 2022, 22:46

Diky za prozrazeni tajemství, ale me rustina a jeji dialekty včetně ukrainstiny nezajimaji. Nu musim se premistit do nemecka, již zjistuji absenci jazyka.

Zdeněk

04. 06. 2022, 22:23

Prozradím ti jedno velké tajemství Západu: Google Translator, ale pšt, je to fakt velké tajemství.

Zdeněk

04. 06. 2022, 22:09

Já myslím, že pouze a jedině pravé ruské armádní овинки

Zdeněk

04. 06. 2022, 21:53

Pozor, ruské fotovoltaické články výdrží až 300let a s časem jejich výkon roste, to výš, vždyť dokazali i přistát na Slunci...

Zdeněk

04. 06. 2022, 21:44

Taky můžeš si udělat vytápění, ze Země Zázraků si objednej vagón pohanky a dej se do díla, ale hejbni kostrou, brzy může chybět, protože brzy to bude zase to jediné, co tam žerou, stejně jako v době mírotvorce Stalina ...

Zdeněk

04. 06. 2022, 21:39

Ale elektriku máš zadarmo... a slyšel jsem, že články z CCCP mají účinnost 120% a fungují i v noci...

Zdeněk

04. 06. 2022, 21:22

Přesně tak, zatím jich bouchlo hodně přes tisíc a ve většině případů zabilo celou obsluhu ...

Zdeněk

04. 06. 2022, 21:14

Udělej si fotovoltaickou elektrárničku a budeš to mít úplně zadarmo. ... akorát nepočítej s náklady na postavení...

NATO!

04. 06. 2022, 19:32

Koukám, martinku, že máš opravdové štěstí na experty. Třeba Noveský, není náhodou z SPD? Opravdový myslitel.

Veritas vincit

04. 06. 2022, 19:28

hloupá hlásná trouba Ruska - Martin23
"Uvedl, že elektřina z jádra se v ČR vyrábí za 25 haléřů za kWh, z uhlí pak dokonce za 15 haléřů"
*
Nejvíce pobaví slovanský chomout, který nemá o žádné výrobě znalosti ani 1%.
Jo, ta cena platí určitě, kdybys ji odebíral na svorkách generátoru v elektrárně, Slovane. :laughing:
Je jasné, že debata minimálně s polovinou "národa" slovanských tupounků v ČR (vzor- Martin23) nemá cenu., protože jim chybí základní znalosti, selský rozum a povědomí o kupeckých počtech. :laughing:
Jo a rovnou sem můžeš napsat tu svoji trapnou výmluvu, že "jenom cituješ druhé", Slovane. :laughing:

Zdeněk

04. 06. 2022, 17:51

po 50 vteřinách ...

Zdeněk

04. 06. 2022, 17:51

Popírat tvrzení vlastního propagandisty, to už je vrchol důvěry. Ale máš pravdu, chlapci se pakuji skutečně rychle ... je pravda, že první zastřelenou nečekali

Martin23

04. 06. 2022, 17:37

Zdeněk:
https://mobile.twitter.com/JulianRoepcke/status/1532695309943463939?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1532695309943463939%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fecho24.cz%2Fa%2FSBypv%2Frusky-reporter-opevoval-raketomet-tos-1-za-130-vterin-vojaci-bezeli-jako-o-zivot

+++++

Tak já na videu viděl dvě věci. TOS 1, který po vyprázdnění raketometů zakouřil a pak štáb, který byl lifrován pryč, protože po takovém výstřelu se musí změnit pozice, páč je velké riziko, že nepřítel palbu skutečně opětuje.
Ale žádné exploze či zničení nějaké techniky jsem fakt neviděl.

To jsou takové ty pohádky pro důvěřivé svazáky.

Zdeněk

04. 06. 2022, 17:30

Tak ale tohleto uz musí být provokace

https://www.denik.cz/ostatni_sport/a-na-cem-ted-mame-bruslit-rusko-bojuje-s-nedostatkem-sportovniho-vybaveni-202206.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Zdeněk

04. 06. 2022, 17:27

Američané skutečně přemýšlejí jak to ukončit. Ale pouze proto, že svět opravdu nepotřebuje na hlavu poražené a ponížené russko, které se začne rozpadat, protože tu barabiznu drží pohromadě pouze prachy z Moskvy, nic víc. Takoví Číňané se Sibiře rádi ujmou, navíc tam mají nevyřízené účty, stejně tak Japonci, Finové, ....

Zdeněk

04. 06. 2022, 17:18

že tys zase četl jen nadpis? Přečíst i malá písmenka!

Martin23

04. 06. 2022, 17:04

Děláme si je sami, protože ti, co to tady vedou za ten umolousaný bakšiš tu zlodějnu pro ty naše kolonisty sami zrealizují.

To ty Kadliku máš právě myšlení lokaje a jak jsem již řekl, takových indoktrinovaných svazáků tady je fakt tolik, že už se nic nezmění.

Mimochodem tohle mne fakt pobavilo:
Američané porušili slib. O Ukrajině jednají za jejími zády.

Stanice CNN s odvoláním na vícero svých zdrojů informovala, že se američtí představitelé v posledních týdnech scházejí s evropskými spojenci a probírají, jak by se dalo vyjednat příměří Ukrajiny s Ruskem. Šéf americké diplomacie Antony Blinken přitom tvrdil, že k něčemu takovému nedojde bez vědomí Ukrajinců.

To je skutečně velké překvapení.
Samozřejmě je to o tom, co se odehrálo v Davosu, kde elity, které řídí geopolitiku řekly, že je načase hodit zpátečku.

Proto jsem před týdnem řekl, že očekávám do měsíce konec války. Tak jsem fakt zvědavý.

Martin23

04. 06. 2022, 16:55

A Ing. Bc. IVAN NOVESKÝ data Pavla Tykače nezávisle potvrzuje!

Uvedl, že elektřina z jádra se v ČR vyrábí za 25 haléřů za kWh, z uhlí pak dokonce za 15 haléřů. Ale na burze se pak cena vyšvihla až třeba na 8 korun za kWh. Přitom se jedná o českou elektřinu vyráběnou z českých zdrojů a konzumovanou na českém území. Ale prodávaná je za německé ceny z burzy v Lipsku. Noveský řekl, že platíme „keťaskou přirážku“, která vyhání ceny nahoru a způsobuje inflaci ve všech oblastech.

A jenom vymaštění svazáci můžou tohle obhajovat.
Jsou to podobní zoufalci jako ti, co dají za vstupenku na bazén 12 stovek.

Sice jsme kolonií západu, ale tyhle zlodějny si děláme sami.

Zdeněk

04. 06. 2022, 16:54

A soudruhu Debile Bolševníku? Uhlobaron Tykač má pochopitelně pravdu, protože jemu jste už modernizaci a odsíření elektráren zaplatili, říkám vy, protože se tak stalo už v 90. letech a to jsem daně ještě neplatil. Jenže výrobní náklady jsou včetně ceny povolenky, tudíž moje +/- 1,25 Kč, dokonce jsem to ještě podstřelil.

Veritas vincit

04. 06. 2022, 16:53

Ruský chomout Martin23
"Řekni mi, kde jsem sand napsal něco o tom, že za ceny v pasohlávkách může EU?
To by mne fakt zajímalo?"
"...Tak tohle vážení velmi brzo skončí. Tohle přestane velmi brzo fungovat. Tehle model ožebračování kolonie prostě velmi brzo dojede."
*
Hlavně jsi nám na svém nízkém inteligenčním stupínku neprozradil slovanský chytrolíne, kterou koloniální velmoc máš konkrétně na mysli. Takže jsem ti nechal vybrat mezi EU a nějakou "západní" zemí.
Jako správný neználek a natvrdlík jsi samozřejmě nepočítal, že firma provozující aquapark je domácí se slovenskou účastí.
Trapné okecávání ti k získání znalostí nepomůže ty "poloslovenská kolonie".:smile:

Martin23

04. 06. 2022, 16:15

K cenám elektřiny svazáci ještě tolik:

Rozhovor s Tykačem: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/era-uhli-nekonci-neni-za-ne-nahrada-rika-miliardar-tykac-177680


Na zdražování elektřiny se vedle plynu odráží také růst cen emisních povolenek. Jak velkou hrají roli?

Částečně to o emisní povolence je. Vy platíte za kilowatt elektřiny něco okolo pěti korun. Podle toho, jaký máte tarif. My v naší elektrárně máme výrobní variabilní náklady na výrobu toho jednoho kilowattu 15 haléřů. Ale k tomu se připočte asi 1,60 koruny z ceny povolenky na každý kilowatt. Pak je tam distribuční poplatek, poplatek za obnovitelné zdroje, daně a samozřejmě nějaký přiměřený zisk, náš i distributora.

V celém řetězci je na začátku naše výrobní cena díky tomu, že vyrábíme z uhlí, těch 15 haléřů. Ve vaší peněžence už to je ale plus minus těch pět korun. To je strašlivé.

Martin23

04. 06. 2022, 16:12

Kadliku
Řekni mi, kde jsem sand napsal něco o tom, že za ceny v pasohlávkách může EU?
To by mne fakt zajímalo?

Jan Čejka

04. 06. 2022, 15:06

Martin23: Docela si překvapil, v některých oblastech máš sice silné mezery, někde se ale vyznáš. Až na ty trapné omýlačky se svazákama, jsem si některé části rád přečetl.

Psohlavec: Ty si taky překvapil slováku. Hlavně svými hlubokými neznalostmi, mám nejraději, když se někdo snaží rozporovat argumenty druhých tím způsobem, že mu pokládá otázky a snaží se ho nachytat při tom, že na ně ( tak jako sám tázající) nezná odpověď, aby si tak mohl potvrdit své domněnky.
Ptáš se, proč Ukrajina svůj plyn netěžila? Jednoduše proto, že na to neměla technologie a neměla ani peníze na to aby si ty technologie na těžbu koupila, pozvala tedy do své země západní firmy ( Exon, Chevron a Shell), kromě toho, největší ložiska plynu má Ukrajina v Azovském moři, Černém moři a pak na hranicích s oběma povstaleckými republikami. Roku 2018 byly do země pozvány zápoadní firmy aby zde postavily infrastrukturu pro těžbu. Projekt byl koncipován tak, že až se těžba zahájí tak Ukrajina bude dostávat z každého vytěženého krychlového metru podíl. Pokud by své projekty dokončily, stala by se Evropa defakto nezávislá na ruském plynu a Ukrajincům by přiteklo do rozpočtu stovky miliard. Na druhou stranu, Rusko by o tento podíl přišlo. Ukrajina má 5 největší zásoby plynu na světě, tento problém pro Rusy nebyl, když byl na Ukrajině proruský prezident, ale nastal s prozápadním prezidentem.
Dále tvé trapné, nijak nepodložené obvinění, že Američani odněkud kradou ropu, je tak ubohé, že snad ani nestojí za komentář, nacionalistický Slováku. Ale poradím ti, Američani odnikud ropu krást nemohou, ropu v Americe těží soukromé společnosti, kterou jsou nijak nezávislé na státních institucích, nefunguje to jako v Rusku. Zdá se, že máš problém to pochopit. Pokud od někud někdo krade ropu, dělá to určitá společnost a dělá to proti americkým zákonům. Navíc, Američani mají své vlastní ropy kvanta ( těží ropu hlavně z břidlic a plyn taktéž), to, že se ale některá společnost z USA může pokusit získat některá naleziště ropy v Sýrii, nebo jinde je samozřejmě možné a je to možné i legální cestou, to ale ty se svým zpátečnickým myšlením a ubohým všeobecným přehledem nemůžeš pochopit.
Jestli tomu, co se pár týdnů na Ukrajině děje, říkáš z ruského hlediska ,,postup" tak se oba díváme na jinou mapu. Já zde vidím situaci na frontě podobnou té z první světové války. Rusové i přes nasazení téměř všeho co mají na malém úseku fronty v zásadě stojí, nedokáží sevřít kleště ani kolem 25 km širokého pásma... Ano, pravděpodobně Donbas za několik týdnů získají, je ale potřeba si uvědomit, o jak malou oblast se tam vlastně bojuje a že jim zatím na jiných místech Ukrajinci celkem dost nepříjemně zatápějí. Navíc zde ukrajinci neutíkají, jak se snažíš lživě nastínit, ale stahují se jen k dalším obraným liniím. Nedochází k žádnému průlomu, kdy by se jim zhroutila fronta a se silami, které Rus na Ukrajině má k dispozici ani dojít nemůže. Pokud tedy ustupují, tak ustupují koordinovaně. Nevím tedy, jestli se tak moc raduješ z toho, že Rusové jsou schopni za cenu desítek tisíc mrtvých a raněných zabrat pár desítek čtvrečních km fronty, ale vypadá to, že ten kousek půdy považuješ za úspěch, ze kterého máš velkou radost.
Dále ty tvoje predikce o tom, jak se celá Ukrajina a EU zhroutí jsou ubohost sama a přání 5 letého děcka, ty si asi neuvědomuješ, že Ukrajinci mají stále z čeho brát, protože na rozdíl od Rusů mobilizovali, pokud se Rusům podaří někde prorazit, má to obvykle velice krátké trvání a Ukrajinci do té díry vrazí špunt ve formě dalšího batalionu. Asi ti nedochází, že velká část jejich jednotek ani na frontě není, protože nemá adekvátní výzbroj, jsou v zadních liniích, kde se cvičí, či čekají až dostanou vhodné zbraně, to se ale se zásobami ze západu každý den mění a Rus, který zahájil invazi se na všech místech zakopává a přechází do obrany. Na Ukrajině stále vznikají další a další bataliony, např. protiútok u Chersonu zahájily prakticky čerstvě sestavené jednotky a jediné co je drží od Rusů dál je velká koncentrace dělostřelectva. V Chersonské oblasti jsou Rusové přečísleni, v Charkovské taktéž, na jižní frontě jsou početní stavy vyrovnané, na Donbase je Rusů asi o třetinu víc, tento nepoměr se ale každým dnem zlepšuje ve prospěch Ukrajinců. Dále tvé naivní, dětské představy o tom, jak Rusové zaberou Kyjev snad ani nemá cenu komentovat, tady je vidět, že si absolutně mimo realitu a neschopný posoudit v jakém stavu je armáda RF a na co má ještě sílu. Kyjev by nezabrali ani kdyby v tuto chvíli vzali vše co mají a vrhli to na Kyjev... Nejspíše ti ani samotnému nedochází, že Donbas je maximum, co ještě mohou se svými zdroji dokázat a já si z objektivního hlediska myslím, že ho do června zaberou a Ukrajince odtamtud vytlačí ( neobklíčí, většina jejich armády bude stále v bojeschopném stavu, budou ale v situaci, kdy danná místa neubrání a ustoupí). Dále nevím, jak si představuješ obnovu armády RF, když na to potřebuje západní technologie, to je taky dobrý vtip. To všechno co tam ztratili vyráběli desítky let s technologiemi ze západu. Těch kravin tam máš nacionalistický, proruský Slováku tak obrovské množství, že se mi to ani dále nechce rozebírat. Nevím, jestli ses snažil nasadit laťku a získat cenu za nejhloupější komentář roku, ale konkrétně na této diskuzi se ti to rozhodně podařilo. Tvůj komentář mi přijde, jak kdyby se desetileté dítě zasnilo a rozhodlo se své sny a přání přenést do reality a dopadlo to takhle... Navíc je to guláš všeho možného, jak ses dostal ke krachu EU a k dluhům je mi záhadou, ale opět tím jen ukazuješ, že absolutně nerozumíš tomu o čem píšeš... Ty nepopisuješ fakta, ty si zde vypsal svá přání a položil sám sobě hromadu otázek, na které sám neznáš odpověď a čekáš, že je nikdo jiný znát také nebude. Fakta ty můj nacionalistický slováčku vypadají úplně jinak...

Zdeněk

04. 06. 2022, 14:28

A takhle Russ ničí emercke vybavení:

https://mobile.twitter.com/JulianRoepcke/status/1532695309943463939?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1532695309943463939%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fecho24.cz%2Fa%2FSBypv%2Frusky-reporter-opevoval-raketomet-tos-1-za-130-vterin-vojaci-bezeli-jako-o-zivot

jo pardon, tos není emericky, tak třeba příště

Veritas vincit

04. 06. 2022, 14:26

Vepřová hlava - Psohlavec
"...Rusi sa stabilizujú,obnovia svoju armádu a ja som presvedčený že potom priložia nôž na krk NATO a EU!..."
*
"Rusi se stabilizují..." - to už žvaníte přes 100 let.
Kdy jste měli dohnat a předehnat USA vy umazanci? :laughing:
Někdy za Chruščova 1953-1964?? :joy:

Až se odstěhuješ navždy do Ruska, tak začnu věřit, že ty svý bláboly myslíš vážně.
Zatím jsi stále jenom umazaná slovansko-ruská veš v kožichu EU, která nám tady píše nesmysly díky patentům a vynálezům z USA.
S dřevěnýma koulema z ruského "sčotu" by ses mohl jedině tak tlouct do hlavy a na vodku byste s ruskými soukmenovci svolávali jedině tak kouřovými signály ty slovanský "věrozvěste". :joy:

Zdeněk

04. 06. 2022, 13:55

A zde analýza jednoho z největších stratégů armády RF generála Dvornikova, nebojím se říci, že se Žukov a Koněv vrátili v jednom těle :innocent:
https://www.palba.cz/viewtopic.php?t=9301&start=40

Zdeněk

04. 06. 2022, 13:52

tady máš ty utíkající Ukrajince:

Víš jak se honí zajíci? Tak se koukni :stuck_out_tongue_winking_eye:
https://mobile.twitter.com/Osinttechnical/status/1531724553537343492
a jo počkat, to nejsou Ukrajinci, tak třeba příště

Zdeněk

04. 06. 2022, 13:43

Ty nejsi Psohlavec tys Prasopes Russky.

Ale jedna věc v té kupě hnoje je téměř pravdivá: Turecko opravdu kupovalo kradenou ropu ze Sýrie, ale od ISIS.
Zbytek nemá cenu komentovat, hovna se komentovat nedají, ty se projevují sama ...

Psohlavec

04. 06. 2022, 13:36

tolko tupej demagógie a neznalostí sa len tak nevidí!Čo sa týka toho že Rusi kradnú plyn,alebo že vedú vojnu kôli plynu....keď je ukrajina tak bohatá na plyn,preco ho neťažila??prečo ho nakupovala od rusov???a neplatila,teda kradla!Až kým im to rusi nestopli!Svojho času!A vtedy idiot Fico im posielal plyn reverzom!Keď sme potrebovali pomoc my,Ukrajina sa na nás vys..la...Mimochodom Amerika a Turecko roky kradnú ropu zo Sýrie!Tie najväčšie zlodejiny im zatrhli Rusi,keď zbombardovali celé kolóny náklaďakov smerujúcich do Turecka!Potom sa už nikto neodvážil ísť do Sýrie!Dodnes deň ale Ami kradnú ropu a zo získaných peňazí financujú svoj pobyt v Sýrii!Rusi nedávno zničili obrovský skladna Ukrajine!Vraj v ňom boli umiestnené tie húfnice aj s muníciou!Výbuch to bol parádny!Rusi postupujú na celej línii frontu,v malých úsekoch sa Ukrajincom darí im odolávať,,ale celkovo ťahajú za kratší koniec!Sú demoralizovaní a na niektorých úsekoch utekajú!Keď si zoberieme ze na východe Ukrajiny boli zakopaní v bojových pozíciach s plnou zbrojou,je zrejmé čo bude nasledovať až tieto miesta budú musieť opustiť!To už bude ako lov na zajacov!V strednej a západnej Ukrajine žiadne jednotky nie sú,takže,ak Rusi porazia tieto jednotky sústredené na východe,cezta na západ bude voľná,prakticky bez odporu!Kyjev padne!Čo nastane po tom???Ukrajina padne politicky do rúk Ruska!Rusi sa stabilizujú,obnovia svoju armádu a ja som presvedčený že potom priložia nôž na krk NATO a EU!Nemyslím a neviem či pri tom použijú vojenskú silu,ale začne minimálne politické vyjednávanie o politických zmenách v Európe!A bude sa jednať o nás,bez nás!A mnohým sa to nebude páčiť!Hlavne protiruským vojnovým štváčom!Hlavne v Poľsku,ale aj v ČR na Slovensku,Rumunsku,Pobaltí....Po tejto vojne už nič nebude tak,ako bolo!Nehovoriac o tom že západná Európa asi skrachuje,celý € spolok je pred bankrotom!Taliansko,Španielsko,Grécko,Francúzko,Portugalsko majú nesplatiteľný dlh,zvyšok eurozóny má vysoký dlh!To "krachujúce"zaostalé Rusko má prebytok asi 500-700 mlrd $!!!,",veľké zásoby zlata aj devíz,ktoré im zablokovali,teda ukradli sankciami!A preto nemôžu splácať pôžičky!To je ako keby vám nezaplatili výplatu,zobrali úspory a žiadali zaplatiť nájomné!prosperujúca"amerika má dlh asi 25 biliónov!!!!Aj tých cca 40 mlrd,ktoré"požičala"Ukrajine si musela požičiať z Číny!Čo dodať,štekajte si koľko chcete,osud nezmeníte!Môžete zobrať do ruky zbraň,ísť bojovať na Ukrajinu,výsledok nezmeníte!Mimochodom,Rusi oznámili že žoldnieri podľa medzinárodného práva nie sú vojaci regulérnych síl a nevzťahujú sa na nich tie rôzne humanistické dohovory o slušnom zaobchádzaní so zajatcami atď!A teda žoldnieri sú braní ako teroristi a podľa toho bude s nimi zaobchádzané!Buď zahynú v boji,alebo ak padnú do zajatia,budú popravení!Môžete čakať že časom sa vrátia v cínových rakvách niektorí z tých "hrdinov",ktorí sa vybrali bojovať proti Rusom!Tí menej odvážni sraľovia proti ním bojujú tu na tomto fóre!Tento príspevok nemá patriť ako schvaľujúci Ruskú okupáciu!Popisujem fakty a pokúšam sa načrtnúť budúcnosť

Zdeněk

04. 06. 2022, 13:01

Nahradí, prej 10 let výzkumu a 10mld zlatých petrorublu a 90nm technologie je doma.

Veritas vincit

04. 06. 2022, 12:40

"Ruské vojenské vybavení stojí na čipech ze Západu,"
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-technologie-vojenske-vybaveni-cipy-zapad-analyza.A220604_071437_zahranicni_lre

Zdeněk

04. 06. 2022, 12:31

Cenzura v CCCP, nevěřím, u nás snad, ale v Mockba ...

NATO!

04. 06. 2022, 12:26

Zdeněk - to sesmolil rusácký saldat, asi agent západu. Naštěstí ho bdělé oko soudruha cenzora objevilo a bloklo.

Veritas vincit

04. 06. 2022, 12:19

Neznám krásnější záběry, než úprk primitivních, agresivních ruských opic. :flag_ua::thumbsup:
https://www.youtube.com/watch?v=Gh4EQe5txZM

Zdeněk

04. 06. 2022, 12:16

Další odpudivá propaganda prohnilého západu:

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/rusko-ztratilo-kvuli-spatnemu-veleni-a-absenci-vybaveni-vetsinu-35-armady-40399091#source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Veritas vincit

04. 06. 2022, 12:04

Pěkně likvidovat, jeden za druhým...:flag_ua::thumbsup:
https://www.youtube.com/watch?v=RtmtSJSh5sk

Veritas vincit

04. 06. 2022, 11:36

slovanský neználek - Martin23
"Včera byla známá v Pasohlávkách v Aquaparku. Nevěřil jsme jí, když říkala ty ceny. Mrkl jsem a vstupné dospělý 1100,- Kč.
Tak tohle vážení velmi brzo skončí. Tohle přestane velmi brzo fungovat. Tehle model ožebračování kolonie prostě velmi brzo dojede."
*
Jsi tak hloupý a retardovaný, že se to ani nedá vyjádřit slušnou formou. :joy:
Snad si nemyslíš hlásná troubo Ruska, že za cenami stojí EU, nebo dokonce nějaký "západní" stát?

Mimo jiné. Dokud bude socialistický stát ČR cpát peníze horem-dolem na dluh ekonomicky neaktivním, líným a hloupým i svým 2/3 zbytečným zaměstnanců, tak bude v ČR tak draho, že se z toho ekonomicky skutečně aktivní podělají. :slight_smile:

Kdybys uměl používat svoji hlavu se slovanskou řezankou a registr ekonomických subjektů, tak bys hravě zjistil,kdo stojí za vstupným 1100,- . (A určitě mají plno.) :slight_smile:
ŽS REAL, a.s., č.ev. 110, 691 22 Pasohlávky

27.6.2017 - Dotace Ministerstva práce a sociálních věcí na Vzdělávání zaměstnanců Agualandu Moravia - 4 982 074 Kč. (ministrině Mgr. Michaela Marksová)

ŽS REAL, a.s., č.ev. 110, 691 22 Pasohlávky
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=191099&typ=PLATNY

Jediný akcionář:
STAVCOM - HP a.s., č.ev. 110, 691 22 Pasohlávky
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=222215&typ=PLATNY

NATO!

04. 06. 2022, 11:15

Mark - No jo ale....ONI (asi ti kolonisté) NÁS (asi vlastence typu martinek) ožebračují !!!!

Zdeněk

04. 06. 2022, 11:14

Já to chápu, když si jejich guru otevřel ten supermarket s polskými vejci z Lidlu, sponzoroval je ze stranické pokladny a prodával za 1,5 Kč, ovšem jen 5ks na osobu, tak jsem si říkal, že to nemůže oklamat ani opici a ejhle...

Mark

04. 06. 2022, 11:11

Jestli tu někdo řeší ceny vstupného do aquaparku, tak ať si doma na pozemku vykope díru, nechá zaplnit dešťovkou, zarazí do země dětskou skluzavku a má aquapark za pár drobných a trochu potu.
Se vstupným do soukromých zábavných objektů si může dělat majitel co chce. A jestli se to někomu nelíbí, tak ať tam neleze.

NATO!

04. 06. 2022, 11:04

Na martinka se nemůžeme ani zlobit, je to ryzí hlupák. Co mu nabulíkujou, to poctivě odpapouškuje. Je na něho spoleh.

Zdeněk

04. 06. 2022, 10:57

NATO, přemýšlím nad tím, jestli je ten blb schopný pochopit, že ČEZ je výrobce (i na našem území jeden z mnoha) a elektřinu nakupujeme od distributora. Díky tomu neřešíme, kdo který elektron vyrobil, jak a za kolik.
Nebo si ta mozkovna představuje, že si zajdu do krámu pro pytlík elektřiny z domácích zdrojů?
Jestli je energetická politika EU správná je věc druhá, nicméně opět platí, pouze sklízíme plody německé (nejen) proruské politiky.

NATO!

04. 06. 2022, 10:52

Jaké máš vstupné ve svém aquaparku, martinku anal ytiku? Abys neožebračoval kolonii.

Zdeněk

04. 06. 2022, 10:44

Vyblinkej nějaký argument, založený na skutečnosti, a zpochybni má tvrzení.
Blábol, jak každý okrádá poctivého agenta StB, který pravidelně donášel na rodinu i přátelé a teď z toho nic nemá me opravdu nedojme.
Víš čemu se říká zákon trhu? Je Aquapark drahý? Dej si koupel v septiku.

NATO!

04. 06. 2022, 10:43

Jak by si to představoval myslitel tvé velikosti? Elektřinu nelze skladovat, jak to máme dělat? Dal ti japonský popelář nějaký návod? Ve špičce neprodáme, v noci vyvezeme? Nebo podle potřeby zvýšíme či snížíme výkony elektráren? Aspoň naznač.

Martin23

04. 06. 2022, 10:36

Zdeňku, svazáku, svým způsobem obdivuji, jak vás elity, které vás okrádají, dokážou ideologicky zblbnout tak, že se s jásotem okrást necháte. To je brilantní záležitost tyhle psychologické práce s davem.

Já platím za tebou uvedené poplatky 60% z celkové sumy za elektřinu.
Když pominu fakt, že i tyto poplatky jsou šílené, tak to pořád nevysvětluje tu skutečnost, že levně papírově posíláme elektřinu do Lipska a pak si ji mnohem dráž kupujeme zpět.

Každý, kdo s tím souhlasí (vyjma těch, co z toho mají profit), je dle mého názoru mentálně nepříčetný a měla by u něj být zkoumána svéprávnost.

Máme z hlediska koupěschopnosti jednu z nejdražších elektřin v Evropě, kdy těmi manipulacemi přes Lipsko vlastně pomáháme vyspělému západu hradit ty jeich hrátky se zelenou elktřinou.

A máme tu obrovský dav indoktrinovaných svazáků, kteří budou radostně mávat až do úplného ožebračení.



Včera byla známá v Pasohlávkách v Aquaparku. Nevěřil jsme jí, když říkala ty ceny. Mrkl jsem a vstupné dospělý 1100,- Kč.
Tak tohle vážení velmi brzo skončí. Tohle přestane velmi brzo fungovat. Tehle model ožebračování kolonie prostě velmi brzo dojede.

Zdeněk

04. 06. 2022, 10:19

Vlastně ne, byla tady ještě jedna akce století.
Spláchnutí dvou let sobotkova vyjednávání včetně vyjednaných evropských dotací na společný česko-polský LNG terminál do hajzlu.

Zdeněk

04. 06. 2022, 10:11

ČEZ je akciová společnost na veřejném akciovém trhu, ma tedy zákonnou povinnost činit vše pro tvorbu zisku, jinak se to nazývá poškozování akcionáře.
Mimochodem vaše svoloc na změny měla 4 resp. 8 let. Pokud si ovšem pamatuji správně, tak jediná snaha byla ukrást zisk ČEZu a planovali to Béčko a Becher a náhodou zrovna ten den, jak Bechr pálil rudé trenky.

NATO!

04. 06. 2022, 10:02

Aha, tak tebou uváděná cena je čistě hypotetická. Ale víš, že je 3000% vyšší.Ty seš až geniální, martinku anal ytiku.

Martin23

04. 06. 2022, 09:58

Jistě Pepku Vyskoč, ale tyhle ceny jsou normální u soukromého výrobce, který musí zaplatit provozní náklady, zisk.

Ta cena, kterou jsem uvedl, je čistě hypotetická. ČEZ jako firma s většinovým podílem státu využívá k výrobě prostředky, na jejichž pořízení se již občané tohoto státu podíleli.
Nikde se tedy žádné konkrétní ceny nedožaduji.

Ale zcela zásadně nesouhlasím, abychom elektřinu vyváželi a pak ji přes burzu nevýhodně zase nakupovali, když si ji můžeme nechat a prodávat sami právě za ceny zohledňující výše uvedené.

NATO!

04. 06. 2022, 09:41

Plyn kupujeme na BURZE, martinku anal ytiku.

Zdeněk

04. 06. 2022, 09:36

Skutečnost, ze maloobchodní cena elektřiny se skládá z ceny elektřiny, přenosových poplatků a DPH, jsem pokládal za základní úroveň vzdělání, to jsem tě přecenil, co?

NATO!

04. 06. 2022, 09:36

Náklady na kwh jsou od 2-5 korunek, podle toho, z čeho, martinku anal ytiku. Plus distribuce. Ale....nenech se nikterak ovlivnit.

Martin23

04. 06. 2022, 09:33

Takže k dezinformacím nic svazáku.
Stejně jako si nic nevyvrátil. Jen jsi namlel nějaké svoje sračky, které se vůbec netýkají toho, o čem jsem mluvil já.

Tím je debata se svazáky ukončena.

NATO!

04. 06. 2022, 09:31

Čest, martinku anal ytiku. Opět bojuješ svým propracovaným stylem "všichni měli ruce od krve, jenom já hubu" ?

Martin23

04. 06. 2022, 09:29

A ještě k těm cenám elektřiny:

Tak dle informací, které jsem zjistil z veřejných zdrojů vyrábíme za 0,25 Kč, za kolik prodáváme do Lipska na burzu nevím, ale současná cena elektřiny VT u ČEZ je 6,9 Kč, vše za KWh.

Plyn kupujeme od Němců a stojí kolem 20 Kč a přitom oni ho brali od Rusů za 7 Kč m3.

Prostě kolonie západu.

Zdeněk

04. 06. 2022, 09:18

Lež není názor ani verze pravdy

Já z tvých pěti blábolu vyvratil pět, udej protiargumenty založené na objektivní skutečnosti, který má tvrzení zpochybní.

Martin23

04. 06. 2022, 09:12

Normálně již na svazáky tvého střihu nebudu reagovat.
Ale na tebe mám svazáku dvě otázky, protože jsi fakt přišel s velmi zajímavým tématem:
1. S čím máš problém v mém příspěvku?
2. Co to je dezinformace? V jakém zákoně je tento termín definován?
Podle mne jde o termín svazáků, kteří si jej vymysleli a který jim pomáhá v nezákonné cenzuře.

Vtip je v tom, že vy svazáci nemáte žádné zákonné právo, abyste někoho osočovali z nějakých nesmyslů a nemáte na to ani právo morální. To se tady jen projevujete jako vaši dědové v 50. letech.
Všechno je to jen o tom, abyste na sílu prosadili svoje ideologické vidění světa.
Nic jiné za tím není.

Zdeněk

04. 06. 2022, 08:33

1. Prohlasit o někom, kdo je tupé dezinformační hovado, že je tupé dezinformační hovado, není urážka, je to pouze konstatování skutečnosti.
2. Pravda, kluci se tak schovávali, až se asi 3000 skřetů včetně 3 generálů vrátilo jako černý pytel sraček.
Když to tvrdí soudruh Lukašenko, to bude pravda. I když pokud vím, tak nějaký Mussolini v roce 1940 říkal, že to Churchill brzy položí.
3. Slovnaft a MOL, nejsou to ti jak prodávali litr za 90 Kč, než jim dupli na krčky.

4. Pravda 1kwh vyrábíme asi za 1,25 Kč a prodává se za 3 Kč, což je odjakživa 3000%, že moudro. Nicméně pravda, můžeš za to poděkovat Němcům a jejich tulení se k putkovi

Martin23

04. 06. 2022, 08:01

1. Vidím, že svazáci jsou schopni urážet i ve chvíli, kdy se urážený diskuze vůbec neúčastní.

2. Tyhle propagandistické povídačky mají jediný problém - Azovstal padl, bojovníci Azova schovaní v krytech jsou
minulostí a tyhle hry se hrají proto, co řekl Lukašenko před pár dny - ukrajinská armáda začíná být naštvaná na Zelenského a jeho režim.

3. Místo těchto blábolů byste měli raději pečlivě sledovat tyto zprávy:


Ohrozí zásobování střední Evropy, reaguje na nové protiruské sankce Slovnaft 2. června 2022 18:08, aktualizováno 20:27

Nový balíček sankcí proti Rusku postupně ohrozí zásobování středoevropského trhu včetně Česka a následně také slovenského trhu produkty bratislavské rafinerie Slovnaft. Podnik to ve čtvrtek oznámil v reakci na dohodu velvyslanců zemí Evropské unie o podrobnostech šestého sankčního balíčku, který mimo jiné zakazuje dovoz většiny ruské ropy. Slovnaft zpracovává hlavně ruskou ropu a značnou část své produkce exportuje.

„Po osmi měsících od platnosti sankcí nedokážeme zaručit zásobování trhu v regionu střední Evropy. Současné znění sankcí nám totiž neumožní vývoz klíčových produktů na naše tradiční trhy, jako je Česko, Rakousko a Polsko,“ řekl mluvčí rafinerie Anton Molnár.

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/sankce-zasobovani-stredni-evropy-slovnaft.A220602_173746_ekonomika_mgn

Slovnaftu je totiž zakázáno prodávat své produkty a to i nám. Bez Slovnaftu přestává u nás doprava a možná i doleva.

4. V týdnu nám premiér Fiala prozradil, že stát nemůže zařídit, aby ČEZ přestal prodávat elektřinu vyrobenou za 0,25 haléřů, protože stát má JENOM VĚTŠINU V ĆEZU a proto prodáváme dál elektřinu do Lipska a pak ji nakupujeme o 3000% dráž zpět.

Nejenom, že jde o blábol, protože jiné země si tohle dokázaly ošetřit, ale člověk žasne, jak tohle mohl vůbec někdo před lety dopustit? Takto hospodařit, to je vlastizrada a politici, kteří to umožnili by měli dostat doživotí.

Mark

04. 06. 2022, 07:58

Tomáš
"V USA probíhá zločine násilí ve skolach a káže se o míru."

Opět Tomáši totální kogel mogel. Někdy tvé komentáře čtu i dvakrát, abych vůbec pochopil smysl tvých myšlenek, no Polák by řekl, je to jako český film, nebo taky kogel mogel:wink:.

Jinak nemůžeš psát o nějakém kázání o mírů kvůli nějakým psychopatům. Když se snažíš tady prezentovat jako někdo kdo má všeobecný přehled, tak bys taky měl znát znění ústavy USA o držení zbraní. Jakkoli je to kontroverzní, tak i zároveň nelehké pro řešení. Jedno je, ale jisté. Tato část ústavy USA nemá nic společného s kázáním, či nekázáním o mírů.

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/2625560-pri-explozi-na-krymu-zemrelo-nejmene-deset-lidi-urady-proveruji-zda-neslo-o-utok

Tomáš

04. 06. 2022, 07:13

Když vidím různé televizní debaty k válečným operacím naUkrajine lampasaku různých hodnosti, jak se snaží o objektivitu, ale ono to přirozeně nejde, to není fotbal. Snahy o potrestání Ruska sankce na zemní plyn, naftu a různá embarga, tak se prohlubuje válečné stretnuti, to ví i zák základní skoly. V USA probíhá zločine násilí ve skolach a káže se o míru. To vše jsou falesne předstíráni. Pouceny Erdogan se snaží o mír na Ukrajině, když mu šlo o krk v převratu proti němu. Neutrální Švédsko a Finsko chtějí odhodit neutrální klobouk v dal, ale ono to nejde. Dal padají rakety a dělostřelecké granáty, běsnění pokracuje, papež má zdravotní potíže.Oslavy královani Alzbety připomínají oslavy císaře FJ blahe paměti, jak to popsali spisovatele, kteří později dělali válečné cenzory, četli dopisy vojáků. Je to bída, nic nového na světě. Uklady, vraždy, násilí, války, převraty, to přece nemůže být pravda, ale, ano realita je taková. Mírová jednani váznou, kdo za to může, i císař Karel chtěl mír a jak dopadl on a Mikuláš, jen VilémII odešel do Holandska.Cesta k míru je někdy protrpena a bolestivá, mladí politici to nechápou a ten popleta v BD asi neví která bije A prez. Si je ve strehu. Pozor dvakrát nikdo nevstoupi do stejné řeky.

MXM

04. 06. 2022, 04:17

spíš je v tom kus kruté ironie kdy haldu sovětského vybavení i bunkrů určených k ochraně před bombardováním OTAN nakonec tato organizace pro svoje záměry využila. Teoreticky mělo jít o majetek žido-ukrajinského magnáta, ale události budí oprávněnou otázku zda byl jen "koník" jehož využili mocní USA. V poměrně rekordním čase byl Azovstal přeměněn na dobře zásobenou pevnost a připravován už před zlomovým Majdanem. Naskýtá se rovněž logicky otázka jaký vliv vůbec měl Janukovič když se ho zbavili tak lehce že nenašel nikde oporu. Už dlouho předtím musely běžet procesy které byly ukryty před zraky legitimního UA prezidenta která má poněkud rozsáhlejší pravomoci než jsme zvyklí. Sice se popisuje že tehdy byla ukr. armáda v dezolátním stavu, ale po plném převzetí moci by si s lehce vyzbrojenými povstalci poradili. Podle všeho byl Mariupol s Azovstalem dávno vybaven a proto pro povstalce co lehce přebírali dezorientované východoukr. úřady to byl řádný šok. Tam poznali jak dalece došlo k převzetí moci ve státě zápaďáky. A zároveň "ťafka" pro ruské speciální služby když nezjistili co se jim děje doslova za humny.

NATO!

03. 06. 2022, 21:52

Jojo, putler najisto rusácko změní. Krachne mu to. A rozpadne.

Zdeněk

03. 06. 2022, 21:13

Ja musel, protože tomuhle se říká propaganda verze 2.0

https://echo24.cz/a/SBypv/rusky-reporter-opevoval-obavany-raketomet-za-130-vterin-vyletel-tos-1-do-vzduchu?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Zdeněk

03. 06. 2022, 17:44

Docela zajímavý rozhovor, ona je to určitě zase západní provokace:
https://cnn.iprima.cz/putin-byl-uz-drive-zabedneny-neni-schopny-posoudit-dusledky-svych-cinu-rika-agent-kgb-109700?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Zdeněk

03. 06. 2022, 17:36

Pepíku, nerad ti to říkám, ale přesně na tom se EU a Ukrajina dohodli v roce 2013, nemusím říkát, co se stalo.

Pepa

03. 06. 2022, 17:19

Mark

Dobrý, tuhle mapku jsem ještě neviděl, ale to potom stačí když se Ukrajina domluví na výhodném obchodu s USA a Německem, potažmo Čínou a dostane takové zbraně, které budou postačovat na vyčištění Ukrajiny od rusáků.

Teda bude nutné vystavět takovou mezinárodní legislativu, která každou zemi, která bude odebírat kradený plyn, uhlí nebo kradené obilí (nebo obecně kradené komodity), bude trestána.

Myslím, že určitý morální imperativ zde je, precedens je například ve Venezuele, takže to je taky cesta.

Marty

03. 06. 2022, 17:04

T54-55
k děkování bolševikům bych dodal jen: i když naši legionáři chtěli jen pryč z Ruska, museli se z něj probojovat, kdyby to nebyla agresivní zvířata (ty rudý zrůdy), hnali by naše ze své země pryč, místo aby je tam násilím zkoušeli zadržet a pobít, ale báli se každýho kdo měl v sobě kousek cti a tak ho chtěli zabít a u toho si jako obvykle, utrhli pěknou ostudu, dějiny se stále opakují...

Mark

03. 06. 2022, 16:35

Pepa

Mapa se zásoby plynů na Ukrajině. To je jen z dalších důvodů proč ti bezmozci vtrhli na Ukrajinu. Snaha znovu kolonizovat Ukrajinu, zabrat pro Rusy důležité továrny a loděnice, ovládat co největší světový trh se zemědělskými plodinami a nerostnými surovinami...

https://twitter.com/poliitikasse/status/1531699552440438786?s=20&t=90D_yzMOFI6Hipru4Ta_Bw


Když už se tu zmínil ten Stalin a jak chcípal ve vlastních sr.čkách, tak doufám, že stejně dopadne i Putin.

NATO!

03. 06. 2022, 16:26

Pobavilo: nejprve na idnes bouchne v reklamě šampaňské, vzápětí T72.

Veritas vincit

03. 06. 2022, 16:12

T54-55
"Rusové znají „příčinu“ problémů. Všechno svalí na Židy"
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-rusky-denik-antisemitismus-jako-stara-dobra-ruska-nenavist-200927

Pepa

03. 06. 2022, 16:11

Slavoslav

A co bys jako chtěl? Představ lepší návrh.

ALE, jestli jde někomu o život, ať se teda kua snaží, jinak umře.
A jestli se kua nesnaží a nebo to neni vidět tak se ptám proč?

Beru vše, kromě odpovědi že to nejde.

Veritas vincit

03. 06. 2022, 16:07

Pepa
"Připadá mi to jako celkem rozumná varianta B k vyhnání rusáků."
*
Myslím, že jsi trefil hřebíček přesně na hlavičku.
Zastávám stejný názor.
Myslím, že ani jedna strana není schopna tu druhou porazit, takže Ukrajina zvolila tu nejvhodnější možnou variantu. Zabíjet Rusáky, dokud je nepřestane bavit zbytečně umírat za Putina a Rusko.
Evropa a civilizovaný svět Ukrajině pomohou a na konci, Bůh ví, kdo si z vyčerpaného Ruska nakonec ukousne. :slight_smile:

Slavoslav

03. 06. 2022, 15:50

Pepa

to o tom Hurvinkovi a valke si uz pocul? Len tolko k alternativam co si tu naspominal

Pepa

03. 06. 2022, 15:48

Slavoslav

No ale to víme, otázka zní co s tim jako hodlaj dělat? A chtěj to vůbec nebo jim to musí někdo říct?

To nemůžou Rusákům zrekvírovat nějakou loď, nacpat ji TNTčkem a poslat ji rovnou do toho pilíře uprostřed?

Nebo třeba nacpat nějaký letadlo, co já vim, třeba 747čku a dělat že se ztratilo a hopla na most?

Nebo si nedokážou svařit nějakou ponorku? Vždyť i v tý americký válce si zbouchali sami ponorku. Šak to nemusí být hnedka Natilus.

Nebo co takhle poslat rovnou ofiko vlak na Krym. No kudy asi pojede? Stači z číny, na aliexpresu objednat vlak plný apple tagů a poslat ho do sevastopolu. No v Kazachstánu tam daj jeden vagón navíc, to je jedno, vlak to utáhne ...

NATO!

03. 06. 2022, 15:38

Ano, Stalin po válce chystal likvidaci Židů, nastvali ho v Izraeli, nechtěli budovat v novém státě sockyalismus.

Slavoslav

03. 06. 2022, 15:36

Zdenek

aj Rumuni, zbavili sa sice Zidov ktorych ziskali spolu so Sovietksym uzemim ked im nedali obcianstvo a vyzviezli ich, ale zidov s Rumunskym obcianstvom nedeportovali do Nemecka.

Jedine Slovensko tak ochotne posielalo vlastnych obcanov na smrt, zvysne krajiny zazili velke deportacie az po priamom vojenskom obsadeni Wehrmachtom

NATO!

03. 06. 2022, 15:35

Kolem Krymu a v oděském šelfu je kupa ložisek plynu a nejméně ve dvou i ropa.

Slavoslav

03. 06. 2022, 15:34

Pepa

Lebo Ukrajina nema take dalkonosne prostriedky ktorymi by bola schopna ten most znicit. Naviac to vobec nie je jednoduche a rozhodne na to nestaci jedna konvecna raketa

Zdeněk

03. 06. 2022, 15:32

Je dějinným paradoxem, že své židy opravdu chránili pouze Dánové, Horthy v Maďarsku a naprosto překvapivě i Mussolini, který ač přijal antisemitské zákony, tak deportacím bránil.
Naopak mezi nejhorší antisemity patřil Stalin, který pořádal pogromy ještě v padesátých letech - tzv. spiknutí židovských lékařů.

Pepa

03. 06. 2022, 15:27

NATO!

měl jsem zato že to je u Rumunska, že v Azovském moři je prd.

No ale chtělo by to zavést diskusi proč jim nezbořili ten most přes Kerč a co s tim jako hodlaji dělat.

OBOR

03. 06. 2022, 15:17

T54-55 ale jinak opravdu, Slovenský Štát byl jediny stát, který třetí říši platil za vystěhovaného žida..proto Německo vyškrtlo Bratislavu z reparačního seznamu státu za odsun židů..

OBOR

03. 06. 2022, 15:08

T54-55 --je to tak, to samé se dělo po válce i v Polsku...https://www.holocaust.cz/dejiny/holocaust/historicky-kontext/antisemitismus-po-roce-1945/pogromy-v-povalecnem-polsku/

NATO!

03. 06. 2022, 15:06

Pepa - rusákům nejde o území, potřebují ukrajinskou část Černého moře, je tam hafo plynu. Vlastně jde jenom o loupež.

Pepa

03. 06. 2022, 15:01

Vidim to jako ukrajinskou verzi spálené země. Jestli ji rusáci získají, tak jako naprosté trosky, kde budou nakonec muset zaplatit i definitivní zboření a odminování, protože tam bude nebezpečno chodit.

Připadá mi to jako celkem rozumná varianta B k vyhnání rusáků.

Něco podobného asi probíhá u Severodoněcka. Rozumné je pobít co nejvíc rusáků, zničit jim co nejvíc techniky a když už to nepůjde dál, tak se kousek stáhnout.

Klíčové je udržovat vlastní ztráty v poměru 1:4 nebo nižším, pak se to dá vydržet i dlouhodobě.

Zdeněk

03. 06. 2022, 14:06

Veritas vincit, možná jsem naivní, ale věřím, že každý národ si má připomínat své morální výšiny ale i svá dna. Teprve potom se může něco změnit.
Němci to horko těžko zvládli, u nás alespoň část národa, Američané se sebemrskají v posledních letech a až to zvladnou v russku bude na pár let klid ...

NATO!

03. 06. 2022, 14:02

Máš to špatně. Slováci platili náckům za likvidaci svých Židů.

Veritas vincit

03. 06. 2022, 13:55

Zdeněk :thumbsup:
T54-55 vycítil příležitost "vylepšit" ponurý obraz Sovětského svazu v kole dějin, jenom mu k tomu chybí znalosti. Dobře, že ho hlídáš. :slight_smile:

Zdeněk

03. 06. 2022, 13:52

Ale jinak máš pravdu, děkuji soudruhu Stalinovi, že svůj bídný život ukončil na zemi v hovnech a chcankach, kde ho nechali chcípnout jeho nejvěrnější a ukázal nám jak má takový lidský odpad skončit ...

Veritas vincit

03. 06. 2022, 13:52

nobody
Málem bych zapomně.
ČSR, tzv. 2. republika 1.říjen 1938-15.březen 1939, ještě před příchodem Adolfa Hitlera se k Židům nechovala vůbec přátelsky.
Státní správa vyloučila všechny Židy ze svých řad a ve stejném duchu se k nim zachovaly i profesní sdružení, jako lékařské a advokátní komory...

Zdeněk

03. 06. 2022, 13:42

To platili Slováci Němcům, ty žumpo poznání ....

Zdeněk

03. 06. 2022, 13:32

Tak doufám, že prohlášení:100:
"Stalo se to během války v Koreji. Sestřelili jsme 1 270 amerických letadel. A svět neskončil. Teď je na čase zničit americké základny," tvrdí Klincevič.
Zdroj: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/463845-rusum-dochazi-s-ukrajinou-trpelivost-poslanci-mluvi-o-bombardovani-evropy?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu&campaignsrc=tn_clipboard

lze brát jako přiznání a precedens

hb74

03. 06. 2022, 13:27

válka na Ukrajině je dost jasný vzkaz i ČLR, že akce proti Taiwanu bude strašně bolet a ve finále ji velmi mrzet, hb

Veritas vincit

03. 06. 2022, 13:07

Tomáš
"Obsazení Mariupol je kapitolou v této agresivní speciální operaci, která je ukončena."
*
Speciální operace umí Izrael, USA, Velká Británie,...
Primitivní ruské opice jsou středověk, taktika spálené a vydrancované země. Spodina...

"Situace je nepřízniva pro mírová jednani a už vůbec ne pro premiéra Fialu, který bude zakratko předsedat EU, Vatikán je ve stejne pozici, má ale fundovana predjednavace, to není tak málo."
*
Až primitivní ruské opice vyklidí okupovaná území, tak potom nastane čas na jednání. Možná.
Vatikán, jako hlava organizace, která kryje své pedofily, může jenom držet "ústa" a šoupat nohama... :slight_smile: Slovanskou lůzu štve profesor Fiala, takže svoji práci dělá evidentně výborně... :thumbsup:
"Pentagonu do určité míry vyhovuje zastupna válka na Ukrajině, která oslabí Moskvu, ale zatím nepřináší ekonomické zisky."
*
Pentagon ani USA nemohou za to, že se primitivní ruské opice vydaly dobýt zpět ztracenou kolonii. Ve finále dostanou primitivní ruské opice nakládačku a po světě se s nimi bude bavit jenom ten nejspodnější póvl. :slight_smile:

Veritas vincit

03. 06. 2022, 12:49

nobody
"- CSR po Mnichove podpisala svoju bezpodmienecnu kapitulaciu, cize SR nemohla CSR zradit. "
*
Lež.
Máš díry ve znalostech.
Československo nikdy nepodepsala žádnou bezpodmínečnou kapitulaci...
ČSR nepodepsala ani po Mnichovu žádnou bezpodmínečnou kapitulaci. Pouze vyklidila Sudety.
166 dní existovala tzv. 2. republika

Slovenský parlament vyhlásil v poledne 14.března 1939 fašistický Slovenský štát. Takže zrada a nůž do zad.
Emil Hácha "vložil" osud Čech a Moravy do rukou Adolfa Hitlera až v noci ze 14. na 15. března 1939 pod tíhou okolností, vyhlášení fašistického Slovenského štátu...
https://www.fronta.cz/kalendar/odjezd-prezidenta-hachy-do-nemecka

"- platilo sa za presidlenie nie za likvidaciu. Jednak sa o likvidacii nevedelo, jednak, keby si vedel, kolko bolo 500RM, tak by ti bolo jasne, ze tolko nik za hrst insekticidu neda."
*
trapná lež
"Přesídlení" bez majetku ??? Židovský majetek byl okamžitě "árizován" rozkraden.
"Před 70 lety vypravili ze Slovenska první vlak s židy do Osvětimi."
https://www.irozhlas.cz/veda-technologie_historie/pred-70-lety-vypravili-ze-slovenska-prvni-vlak-s-zidy-do-osvetimi_201203251049_mkaspar
"První transport Židů ze Slovenska: Začalo to svlečením ve škole, končilo peklem"
https://www.denik.cz/ze_sveta/poprad-osvetim-holokaust-transporty.html

Mimochodem Říšská marka byla mnohem tvrdší měna, než koruna.
https://www.fronta.cz/kalendar/stanoven-kurz-koruny-a-marky-v-pohranici

"- a v porovnani s tym, ako ste po vojne tam u vas lovili Sudetakov ako stvanu zver a co ste s nimi stvarali v koncentrakoch, sme stale boli pozadu: 60k vs. 2+ milionov"
*
Z morálního hlediska si nemáme co vyčítat. Slovanský póvl se choval a chová všude stejně.
Snad jenom malinké plus, že Čechové s Moraváci nikdy nevyhlásili fašistický stát a také nikdy nevyhlásili válku USA a Velké Británii. :joy:
Ten střet bych chtěl vidět. :joy:

Už jsem to tady kdysi psal.
Občas jsem za socialismu jezdíl služebně do Tesly v Nižné na Oravě. Když jsme tam pařili v hotelu Rádium, tak mě hned poprvé varoval kamarád z vojny, místní rodák, před dvěma chlapama v umačkaných oblecích. "Na ty dva si dávej bacha a nepij s nimi. Není to až tak dávno, kdy vyměnili fašistické uniformy za legitimace KSS a ŠtB." :slight_smile:

NATO!

03. 06. 2022, 12:46

Tomáš - když prej Američanům vyhovuje zástupná válka, rusák by ji mohl ukončit, ne?

Zdeněk

03. 06. 2022, 12:42

Inteligentní dezinformator je výrazně nejbezpečnější než tupy odpad typu barbarrosa, T54, Martin23 ...

Jaká pozice Moskvy na Ukrajině? To jako, že já mám nějaký nárok na sousedku, když můj děda brousil její bábu? To jako, že k ní vlezu do baráku, část ho obsadím, seberu co unesu a když zavolá Policii, tak jí přiložím? Těm co přijdou na pomoc pak budu ještě vyhrožovat.
Jako tuhle pozici máš na mysli?

Slavoslav

03. 06. 2022, 12:33

Tomas
pozicie Moskvy pri vyjednavani ilustruje rychlost ich postupu a cena ktoru za ten postup platia ci vo forme vojenskych strat, ci vo forme ekonomickych strat.

len tak pre tu srandu, potvrdene straty modernej ruskej techniky (vratane strat pri vycviku). 5% a viac pre kazdy model
https://twitter.com/Ansierra117/status/1532138997912416256/photo/1

Tomáš

03. 06. 2022, 12:25

Obsazení Mariupol je kapitolou v této agresivní speciální operaci, která je ukončena. Příslušníci praporu Azov jsou v zajetí a jejich osudy jsou sledovány mnoha společenskými mezinarodnimi organizacemi.Tady není místa pro ponižující násilí, toho jsou si vědomi obě strany konfliktu.Situace je nepřízniva pro mírová jednani a už vůbec ne pro premiéra Fialu, který bude zakratko předsedat EU, Vatikán je ve stejne pozici, má ale fundovana predjednavace, to není tak málo. Strategove a taktici v Moskvě, Waschingtonu, Bruselu a Kyjeva jsou v patu. Pokračování konfliktu není v zájmu světové veřejnosti a setrváváni na neustupnych pozicich Kyjeva a výroky o viteztvi jsou jen propagandou, Moskva chce jednat za podmínek zohlednujici její pozici. Pentagonu do určité míry vyhovuje zastupna válka na Ukrajině, která oslabí Moskvu, ale zatím nepřináší ekonomické zisky. Je třeba vytvořit podmínky pro jednání o míru, silacke řeči a činy k tomu nevedou. Svět nebere už Pax Amerika ani Moskvu a Brusel to je jen jedna sedmina, většina je v Asii, Africe aJizni Americe.

Slavoslav

03. 06. 2022, 12:21

nobody

noo, po Mnichove CSR pokracovala dalej, rozpadla sa az na dalsi natlak Adolfa ktoremu Tiso isiel vyhlasenim samostatnosti po ruke.
Vyhovarat sa na to, ze si myslelo nase vedenie, ze ide o presidlenie v case ked nasa rozviedka mala velmi dobre informacie s tym co Nemci robia Zidom na okupovanych uzemiach Rise o com bol Tiso tiez informovany je obhajovanie neobhajitelneho

A je objektivny fakt, ze ziaden iny satelit Nemeckej rise neposielal vlastnych obcanov tak ochotne na smrt ako Slovensky stat ktory to robil bez toho, aby bol priamo okupovany. Snad len Ustasovci, ale ty z toho spravili inu ligu.

I ked kpt. Pazur co bol Slovak by sa ani medzi Ustasovcami nestratil

Zdeněk

03. 06. 2022, 12:21

No tak abys to s tou obhajobou, samostanost jste vyhlásili až 14. 3. 1939, vaši gardovci si s SS v ničem nezadali. Nicméně abych byl spravedlivý, tak vaše Rychlá divize prý byla velmi schopná a bojovala podle pravidel...

nobody

03. 06. 2022, 12:09

Veritas vincit
tak toto ti skorigujem, pretoze v tom vasom ceskom nacionalistickom dejepise v tom mate bordel (rovnako, ako je u nas v jeho progresivno-neommarxistickej verzii)
- CSR po Mnichove podpisala svoju bezpodmienecnu kapitulaciu, cize SR nemohla CSR zradit. Navyse rozhodol parlament Slovenska. Takze po legitimnej stranke totalne ina liga, nez rozbitie R-U samozvancami ,ci nelegalna Benesova vlada v Londyne
- platilo sa za presidlenie nie za likvidaciu. Jednak sa o likvidacii nevedelo, jednak, keby si vedel, kolko bolo 500RM, tak by ti bolo jasne, ze tolko nik za hrst insekticidu neda.
- a v porovnani s tym, ako ste po vojne tam u vas lovili Sudetakov ako stvanu zver a co ste s nimi stvarali v koncentrakoch, sme stale boli pozadu: 60k vs. 2+ milionov
Lenze po nas to chceli Nemci, kdezto vy ste si to vydupali. A orabovali ste ich tiez do posledneho gombika.

Co nijako nerozporuje, ze to, co pise Psohlavec, su kraviny, ale ak mu chces kontrovat rovnakymi ... tak ti ide karta

Zdeněk

03. 06. 2022, 11:55

Tak jsem se koukal na ty důkazy o nacistech z Azovstalu, a zarazilo mě, že chlapci jsou špinaví, zarostlí, ale potetovana bříška mají jak dětskou prdelku, čistou, hladkou, obrázky jak nové ... tak buď tam měli tattoo salón a centrum tělesné hygieny nebo ...

Zdeněk

03. 06. 2022, 11:27

Frajeři, jedním slovem frajeři

p.s. podle toho, jak to chápu, tak tam točili maximálně čtyři posádky, o to víc musí člověk ty borce obdivovat.

To orkové se teď prý spíš soustředí na nemířenou střelbu ze stoupání, což je manévr, nad kterým vyjadřoval údiv i letecký manuál DDR

Veritas vincit

03. 06. 2022, 11:24

Psohlavec
Ty máš tak co kritizovat statečné ukrajinské obránce rodné země a jejich tetování, Slovane. :smile:

Příslušníci Slovenského štátu sice potetovaní nebyli, ale zradili Československo, jako jediní na světě platili Adolfovi za likvidaci 1 Žida 500,- Říšských marek a po skončení války pořádali protižidovské pogromy, aby těm navrátivšímse nešťastníkům nemuseli vracet ukradený "árizovaný" majetek. Viz Topolčanský pogrom.
Slovenský štát po boku nacistického Německa zahájil 2. světovou válku útokem na Polsko, ještě než se připojil Sovětský svaz.
12.prosince 1941 vyhlásil "Slovenský štát" válku USA a Velké Británii. :joy:

18.října 1918
Čechů, Moravanů a Slezanů asi 6,5 mil.
Němců asi 3,1 mil.
Slováků asi 2 mil.
Vlastně se ten stát měl jmenovat spíše Česko-německo. :slight_smile:

NATO!

03. 06. 2022, 10:53

Nejvíc nacistů je ..... v rusácku. I nějaký Utkin, neznáš? Měl bys. Má vytetované SS, je to velitel vagnerovců a vyznamenal ho putler.

Psohlavec

03. 06. 2022, 10:44

skvelá práca!!!Videl som fotky tých údatných "mierotvorcov"z Azovstalu!U nás by ich zavreli podľa paragrafu o propagácií hnutí potláčajúce ľudské práva!Mnohí z nich mali na tele tetované hákové kríže,Hitlera atď.atď!Na Donbase s nimi chystajú súd,tam sa dozvieme kto ,čo,ako,kedy!Myslím že keď tento cirkus skončí,tak sa dozvieme kto stál za majdanom,za streľbou na majdane,kto to financoval(aj keď to už vieme),kto vraždil v Odese...skrátka to čo bolo za oponou!Chcem ich vidieť visieť

Mark

03. 06. 2022, 10:43

Ruská média prezentovala získání Azovstalu jako vítězství, ale vítězství jaké? Spíš Pyrrhovo vítězství. Vázat na sebe po tak dlouhou dobu 12 BTG není málo. A nakonec získali zničený Mariupol a ještě víc zničený Azovstal za cenu vlastních velkých ztrát. Bylo jasné po pár týdnech bojů o Mariupol, že se asi neudrží, hrálo se spíš o to, co nejvíc pustit žílou teroristům z Ruska a to se podařilo. Škoda, že se přece jen nepodařilo prorazit k Mariupolu a pomoct obráncům z obklíčení. Ale přichází a budou přicházet nové dodávky zbraní i s vycvičenou posádkou a tím se může očekávat lepší postavení Ukrajinské armády aspoň na lokálních místech k protiofenzívě. Nakonec mezi Mykolajivem a Chersonem už dochází k určitým posunům.
Přejí ukrajinským vojákům přesnou mušku v bojí s teroristy:flag_ua:

NATO!

03. 06. 2022, 10:31

Natočí o tom film. Oliver Stone asi ne, ten se pomátl.

Veritas vincit

03. 06. 2022, 09:54

garik
"Těch zničených vrtulníků bylo daleko , spíš to přežily jen 3 vrtulníky , tak to říkal i zelenda !"
*
A nějaký podklad pro své tvrzení o 13 zničených vrtulnících máš?
Rád bych si to přečetl.
Díky.

Slavoslav

03. 06. 2022, 09:35

Veritas

a to este podla tvrdeni orkov museli pouzit ukoristene zapadne MANPADy, dovtedy im mohli akurat mavat ked prelietali

Veritas vincit

03. 06. 2022, 09:25

Skvělá práce a úcta všem kteří se zúčastnili.
Ztratit pouze 3 vrtulníky ze 16 v obklíčené zóně. :flag_ua::thumbsup: