EXCALIBUR - 3.8.
Nejvýkonnější filtr, odstraní 99,9 % bakterií a cystNejvýkonnější filtr, odstraní 99,9 % bakterií a cyst
KERBEROS - 2.2.

Konec spolupráce mezi herním a zbrojním průmyslem?

 09. 05. 2013      kategorie: Vojenská výzbroj      2 komentářů

Svět her a reálných zbraní je propojen více, než si myslíme. Pokud chtěli výrobci moderních her typu Call od Duty nebo Battlefield používat vzory zbraní, museli si u reálných výrobců obstarat licenční práva. To znamenalo buď zaplatit za práva používat zbraň ve hře, nebo se s výrobcem zbraní dohodnout na další propagaci. Nyní však herní gigant Electronic Arts (EA) oznámil, že se zbrojním průmyslem už nechce mít nic společného.

Foto: Buď vším, čím chceš být… ale jen ve hře Battlefield. / EA
Foto: Buď vším, čím chceš být... ale jen ve hře Battlefield. / EA

Rozbuškou rozchodu byla prosincová tragická střelba na americké škole, při které zemřelo 20 malých dětí a šest dospělých. Případ vyvolal vášnivou diskuzi o přístupu lidí ke zbraním a o propagování zbraní – mimo jiné ve hrách.

Jak to tak bývá, nyní se vina svaluje na všechno a všechny. Americká Národní střelecká asociace (NRA), paradoxně největší zastánce volného přístupu ke zbraním ve Spojených státech, vinu svaluje na násilné videohry. „Bezcitný, zkorumpovaný a zkažený herní průmysl, který prodává a rozsévá násilí proti svým lidem," tak častuje moderní videohry Wayne LaPierre, šéf NRA.


Video: Může hra zabíjet? / YouTube

Ač se to může zdát absurdní, raději než čelit mediálním útokům, se EA rozhodla přerušit veškeré vazby na zbrojní průmysl. Tedy již žádné finanční dohody a propagace konkrétního modelu zbraně nebo výrobce ve hrách.

Právníci z EA jsou však přesvědčení, že mohou používat reálné zbraně ve videohrách, aniž by museli o svolení žádat skutečného výrobce. „Vyprávíme příběh a máme na to svůj názor. V knize také neplatíte za použití slova ´Colt´," vysvětluje Frank Gibeau, ředitel EA.

Nejedná se však o první spor mezi výrobci videoher a zbrojními formami. V současné době běží spor mezi BE a Bell Helicopter o právo používání reálných předloh vrtulníků ve videohrách. Výsledek soudu bude znám v červnu, kdy proběhne první soud s porotou.

Zdroj: Reuters

 autor: Jan Grohmann

Battlefield

Komentáře

Michal

10. 05. 2013

NRA bojuje za neomezený přístup ke zbraním. Samozřejmě, že teď v USA jsou tlaky na omezení dostupnosti zbraní. NRA, za zády s velkými zbrojními firmami, se teď snaží najít obětního beránka a svalit vinu na někoho (nebo něco) jiného.

Vladimír

09. 05. 2013

Myslím si, že to, co udělalo EA, je absolutně zbytečné... NRA svaluje vinu za prosincovou střelbu ve škole na videohry? Takže akční film, ve kterých se střílí úmyslně do nevinných civilistů, střílí se po ulicích plných lidí apod. v tom nemají ani nejmenší procento přičinění? Myslím, že právě filmy mají za následek mnohem více útoků na civilisty, než nějaké počítačové hry...

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

AFG