EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

„Krásná“ smrt finského prezidenta Kyösti Kallioa

 17. 06. 2022      kategorie: Události      49 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Toto je jedna z posledních fotografií bývalého prezidenta Kyösti Kallia, kde mu jde po boku jeho věrný druh, maršál Mannerheim. Za malou chvíli po pořízení této fotografie bude bývalý prezident Finska mrtvý. Každý, kdo zná trochu historii a je mu položena otázka, aby jmenoval známého Fina, určitě řekne jméno finského hrdiny, maršála Carla Gustava Emila Mannerheima. Jak by taky ne, když se Mannerheim tolik o budoucnost Finska zasloužil.

Hugo_Sundström_-_Kallio_with_MannerheimFoto: Prezident Kallio (uprostřed) spolu s Mannerheimem (vlevo od Kallia) na helsinském nádraží 19. prosince 1940. Kallio prodělal smrtelný infarkt jen několik vteřin poté, co tuto fotografii pořídil Hugo Sundström | Wikimedia Commons / Public domain

Maršál Mannerheim bojoval v osvobozenecké válce proti Rusům, vyhnal ze země bolševiky, díky jemu mladá republika vyhrála boj proti finským bolševikům a v neposlední řadě se zasloužil o udržení suverenity Finska v Zimní válce. Mannerheim měl celou tu dobu po boku jiného slavného Fina, který s ním prošel tato krušná údobí země a ve Finsku je dodnes stejně milovaný jako maršál Mannerheim. Byl to prezident země, Kyösti Kallio. V roce 1940 bylo Kalliovi již 67 let, měl nalomené zdraví a byl silně vyčerpán Zimní válkou a nejistou budoucností Finska. V srpnu 1940 ho postihl záchvat mozkové mrtvice, který snížil jeho schopnost mluvit a hýbat pravou rukou.

V 27. listopadu pak Kallio veřejně oznámil, že už není dál schopen vykonávat úřad prezidenta a odstoupil. Finové si museli zvolit nového prezidenta, a bez ohledu na sovětské vyhrožování byl 19. prosince vybrán Risto Ryti, který byl během Zimní války premiérem země a Sověti ho nenáviděli. Ve stejný den, kdy byl Ryti zvolen prezidentem, proběhlo rozloučení s bývalým prezidentem Kalliem, který se chystal odjet na svůj statek, kde plánoval v kruhu rodiny dožít svůj bohatý život.

Obyvatelstvo Helsinek mu přichystalo dojemné rozloučení, aby mu poděkovalo za jeho služby. Od prezidentského zámku až k nádraží lemovaly obě strany ulic husté davy lidí, kteří ho zdravili potleskem, máváním a voláním. Na nádraží ho očekával nově zvolený prezident, obklopený civilními a vojenskými hodnostáři, mezi nimž nechyběl ani maršál Mannerheim. Kallio vystoupil z vozu a hodlal na nástupišti vykonat přehlídku čestné jednotky. Po jeho boku kráčel Mannerheim s maršálskou holí, za nim pak šel maršálův pobočník, plukovník Paasonen.

Jak je na fotografii vidět, Kallio měl ochrnutou ruku zastrčenou do kožichu a v levé třímal kožešinou čepici. Nejdříve byl k jeho poctě vztyčen státní prapor, a potom čestný prapor začal hrát Bjorneborský pochod. Bývalý prezident byl křídově bledý, zjevně vyčerpaný a jeho čelo bylo tehdy z rozrušení mokré potem. Mlčky se loučil s přítomnými, z nichž mnozí mu během více než třicetileté nepřetržité činnosti ve sněmu a ve vládě stáli po boku. Když Kalleim došel doprostřed řady, náhle zavrávoral a začal padat k zemi. Plukovník Paasonen ho rychle chytil do náruče a společně s Mannerheimem ho odnesli do salónního kupé, ve kterém měl bývalý prezident odjet na odpočinek. Tam už mohl lékař konstatovat jedinou věc, že cesta Kyösti Kallia skončila. Plukovník Paasonen následně řekl, že když měl prezidenta v náručí, cítil, jak mu dotlouklo srdce. Mannerheim poté napsal své ženě dopis, ve které jí osudnou událost vylíčil. Napsal, že se jednalo o tragický a smutný den, který mu zlomil srdce. Ale taky ví jednu věc. Že Kyösti Kallio zemřel šťastný, uprostřed svých Finů, kteří mu vyznávali svou lásku a svůj dík.

Zdroj: historica.fandom.com

Komentáře

jimny

24. 06. 2022, 15:15

Omluva.....za zmatečné vyjádření...konec války byl ve snaze německého velení uzavřít separátní mír se západem...a případně společně zastavit Rudou armádu...bohudík k tomu nedošlo a konec 2světové války byl jaký byl...

jimny

24. 06. 2022, 14:19

Nebejt Rusáků ...tak místo oslavných tirád na fašouty....vy mladí kopete uhlí za Uralem pro Němce a my starý proletěli komínem....a pokud by udatní Němci nezvítězili ve válce ,,..tak západ pokud by byl poražen SSSR,...tak by uzavřeli s Hitlerem separátní mír a s námi i s vámi by byla budoucnost dle německých plánů nedobrá...

Zdeněk

24. 06. 2022, 00:25

Kavkaz nebo Karélie a nemáte to jedno? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Marty

23. 06. 2022, 18:15

novota
na Kavkaze? Finský? a důkaz místo slibů? nebo to byla Finská vodka? :-)

Green Leader

21. 06. 2022, 18:11

Z
Jo, teď jsem se nechtěl posmívat... ta věta je ale prostě dobrá:).

Green Leader

20. 06. 2022, 21:10

Z
"Nikdy jsem nikoho neukradl", Jako fakt?:)))))))))))

Green Leader

20. 06. 2022, 20:28

novota:
Finské bataliony na Severním Kavkaze? Prosím?? Nějaký odkaz by nebyl?

bombero

19. 06. 2022, 20:56

novota- o knize na indexu mám jiné představy a i vzpomínky, co to znamenalo....
https://www.antikavion.cz/kniha/vybusnina-operace-cia-splinter-factor-stewart-steven-1991-275180
https://www.trhknih.cz/kniha/1djakitiww

novota

19. 06. 2022, 08:55

K tomu Finsku tak se zčínají objevovat od mocností důkazy proč ty netrvaly na potrestání Finska za válečné zvěrstva co páchali ve svých koncentračních táborech na jeho území a to co prováděly
Finské batalióny na Severním Kavkaze kde zabíjely místní židovské obyvatelstvo a v dalších oblastech kde působily.
Prý po vzájemné dohodě se na tom domluvily tehdejší vítězné mocnosti a nebo je přesvědčil fousatý gruzinec.
Ve Finsku mělý být cca 3 koncentrační tábory.

Medvezhyegorsk Karelie
Kangasjarvi
Koveri

Co setýka historie tak tu nejradějí zjišťujeme s kolegou tak, že chodíme po různých antikvariátech a hledáme historii od různých autorů ze světa
a pak o tom diskutujeme a porovnáváme s dneškem.
Důvodem je, že různí novodobí koniášové se snaží historii přepisovat k obrazu svému i třeba reedici knih.
Tak se nám podařilo sehnat např. knihu Výbušnina od Stewart Steven o 50 letech v tehdejším Československu dnes je na indexu.
Teď čtu např. knihu Valčil jsem v poušti od Zdráhaly.
Knihy o historii se dají sehnat kromě antikvariátu i z různých serverů kde to bývalí majitelé inzerují nebo i ze zahraničí kolega umí dobře anglicky a německy takže to pro něj není problém.

Jan Čejka

18. 06. 2022, 21:54

Z:
,,Nepracuji, ale žiji si celkem dobře." To je dobré takhle nahlas prohlásit něco ve smyslu, jsem parazit společnosti, a živím se penězi druhých, ale žiji si celkem dobře. :) Něco jako ,,rentiér" viď? Zajímalo by mě, co tak skvělého a významného si ve svém životě vybudoval.

Jan Čejka

18. 06. 2022, 21:47

Já Vás nechápu lidi, Vy jste schopni i do úmrtí finského prezidenta zamíchat Rusko, SSSR a Zimní válku, proč si raději nepřečtete něco o životě toho člověka a nediskutujete tu o tom? Ale přiznávám, že ta opice Garik to tou kravinou, že Finsko někomu za něco vděčí začala no...
Když už si s tím Gariku začal, přidám se taky.
Spíše bych Gariku řekl, že v roce 1940 si Sověti uvědomovali, že Finsko nikdy nemohou dobýt celé a Finové si zase uvědomovali, že by jejich země byla výrazně zničená, obě strany se tak raději dohodly na míru. Ještě poslední den, před příměřím Finové všechny Sovětské útoky odrazili. Jo a co je zajímavé, bojovali tam hlavně lidé z jižních částí Ruska, bylo tam i dost Ukrajinců. :) Sověti sice měli statisíce padlých a zraněných a byli vojensky poníženi před celým světem, když jejich hordy zadržoval v té době tři a půl milionový národ, ale co vyhráli a dosáhli svého, Stalin sice nechal popravit několik generálů, ale na to se v historii nehraje, prostě Sověti dali gól, i když si při tom zlámali nohy...
V roce 1944 dostala Rudá armáda ve Finsku na frak znovu, zejména díky dodávkám protitankových zbraní, samohybných děl StugIII a tank PZIV z Německa tam byly likvidovány i ty nejtěžší tanky co SSSR mělo IS-2, ale, pokaždé to dopadlo tak, že Finové nakonec museli pod masivní dělostřeleckou palbou ustupovat do nových pozic. Nevýhodou Finů byla téměř úplná absence dělostřelectva a velice omezené letectvo. Nicméně i přes početní převahu a leteckou nadvládu SSSR, zvládali Finové svou zemi bránit bravurně a husté lesy a tisíce bažinatých jezer jim v tom velice pomáhaly. Finsko je země jako stvořená pro partyzánskou válku. I když se Sověti snažili vyvarovat chyb, které dělali v Zimní válce a jednotlivé složky spolu dobře kooperovaly, stejně dostali v největší severské bitvě v historii ( bitva u Tali–Ihantala) nakládačku, proti třikrát slabšímu obránci. Stalin si moc dobře uvědomoval, že tohle by trvalo hodně dlouho a že tu hromadu zbraní a vojáků potřebuje jinde. Finové si zase moc dobře uvědomovali, že tak rozsáhlou mobilizaci, kterou provedli mohou udržet jen několik měsíců za cenu doslova ochromení ekonomiky ve své zemi. Navíc, Stalinovi docházelo, že ho v Evropě čeká daleko větší kořist v podobě Německa a začínající operace Bagration a že další krvácení jeho armády nemá moc velký smysl. Tedy i přesto, že plánoval Finsko obsadit celé ( tak jako v roce 1939 - 1940) raději dal Finům celkem rozumnou nabídku, zřeknete se spojenectví s Němci a my Vás necháme být ( podmínky byly samozřejmě i územní, to tu nebudu vypisovat) a s Finskem raději uzavřel příměří, Finové předstírali válku s Němci ( ve skutečnosti nechávali Němce se z Finska stahovat), jenže Němci začínali dokonce i ve Finsku uplatňovat taktiku spálené země a to co nemohli odvézt ničili, včetně infrastruktury, takže tam nakonec k některým potyčkám došlo ( Válka Sobů). I když byly konečné Sovětské podmínky celkem drsné, byla Finsko jediná země, která si uchovala svou vlastní samostatnost a demokracii. Stalinova Rudá armáda platila vždy obrovskou daň, pokaždé když do Finska vstoupila a i přesto, jak byla v roce 1944 zkušená, nedokázala ho dobýt celé a nikdy by nedokázala. Finsko se stalo vždy pro Sověty Afgánistánem, tedy Gariku, Finové Rusku nic Rusům nedluží, Rusové nikoho nenechali žít, prostě na dobytí té země neměli, ani v prvním, ani v druhém případě. Finsko si svou samostatnost vybojovalo. Smiř se s tíma přestaň zvracet, starouši. Ty jako ublížený Čecháček od počítače, potomek národa, který vždycky stáhnul ocas a utekl bys měl být ten poslední, co by tu měl na Finy řvát, proruská onuce. Lžeš samozřejmě i s tím územím, které měli Rusové údajně Finsku darovat.

ROBOj

18. 06. 2022, 21:12

Z
https://www.google.com/search?q=ukraine%20city%20bomber&tbm=isch&tbs=rimg:CdMUtniead0NYX5D8xzJ5edy8AEAsgIA&hl=cs&sa=X&ved=0CBsQuIIBahcKEwiogKPg2bf4AhUAAAAAHQAAAAAQBg&biw=1573&bih=766

Tohle je ta tvoje "Svjaščennaja vojna" ? Ty prokremelská fašistická zrůdo .

Z

18. 06. 2022, 10:42

Zd
Mesicni mzdu ani penzi nepobiram.
Nepracuji, ale ziji si celkem dobre, jen to Euro by melo byt za 27:smile:

Zdeněk

17. 06. 2022, 22:56

VV to víš, Z měl v úterý den branosti a dnes máme pátek a to se musí pořádně oslavit :beers::beers::beers::beers::beers::beers::nauseated_face::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::head_bandage:, no a piš v tomhle stavu něco, co dává smysl...

Veritas vincit

17. 06. 2022, 22:49

Z
Pěkně ti hrabe Slovane. :laughing:

Veritas vincit

17. 06. 2022, 22:01

Z
"A pak nejaka filcka Cernochova chce v Cesku zakladnu Usa ci Nato."
*
V psaném projevu je hned vidět a možné číst, kdo je a kdo není. :slight_smile:
My Češi to máme jinak, než vy Slovani. :flag_us::thumbsup:

Mark

17. 06. 2022, 21:16

NATO!
Bohužel máš pravdu. U některých to je ideologie, u jiných škodolibost, u dalších lenost....s tím se nedá nic dělat, ale se šířením bludů, ano.

novota

17. 06. 2022, 20:53

Novatek: Finsko, které odmítlo ruský plyn proudící potrubíma přestalo ho Gazpromu platit a ten zastavil dodávky kupuje ruský LNG plyn?
Jedná se o dodávky ze závodu Kryogaz-Vysock v Leningradské oblasti, který je třikrát dražší a je vydáván za neruský plyn.

NATO!

17. 06. 2022, 20:02

Mark - skvělé. Akorát mám obavy, že soudruzi vlastenci si svou pravdu nenechají vzít.

Mark

17. 06. 2022, 19:58

novota
"Mám snímky Adolfa kdy byl na pohřbu Pilsudského."


Nevím co máš doma, ale snímky Hitlera jak je na pohřbu Piłsudského rozhodně ne. V květnu 1935 po úmrtí Piłsudského byl sice v Berlíně symbolický pohřeb tohoto státníka, kde na jeho rakví byla i PL vlajka a pořádala se i mše svatá, ale samotného pohřbu v PL se účastnil Ribbentropp a ne Hitler.
Všimni si i toho data 5/1935. Je to důležité. Bylo to ještě před Demilitarizací Porýní, které proběhlo 7.3.1936. Tzn. bylo to v době, kdy Hitler byl brán za "zvláštního, kontroverzního" politika, ale určitě ne masového vraha, jako v pozdějších letech. Nakonec těch politiku nejen v Evropě, ale ve světě bylo dost "kontroverzních". Byla to prostě taková doba. To o Stalinovy v té době, tj. polovina třicátých let, se dá říct, že už byl masový vrah, stačí třeba zmínit hladomor na Ukrajině 32-33.

A tak to je bohužel s více lidma, že vidí fotku a nic si o ní nezjistí....a pak dochází k pokusům o překrucování, ohýbání historie.

NATO!

17. 06. 2022, 19:49

Ano, bojovat proti CCCP bylo správné v každé době. I toho Hitlera si Stalin vypěstoval.

Zdeněk

17. 06. 2022, 19:37

Milan Kříž
17. 06. 2022
Každý,kdo bojoval proti SSSR je u vás hrdina.Nebude dlouho trvat a bude to i Adolf Hitler.Právě teď,ve dnech,kdy si připomínáme zkázu Lidic. Je mi z vás na blití!

Každý, kdo se kdy bránil proti silnějšímu nepříteli, který jej bezdůvodně napadl, je hrdina. Tím víc, bylo-li to proti rusacku a podobné pakáži ...

Zdeněk

17. 06. 2022, 19:33

Prosím vás, vám to dává smysl, nebo jsou to jen za sebe kladená slova prý, možná, snad, někdo někdy někde...

Milan Kříž

17. 06. 2022, 19:32

Každý,kdo bojoval proti SSSR je u vás hrdina.Nebude dlouho trvat a bude to i Adolf Hitler.Právě teď,ve dnech,kdy si připomínáme zkázu Lidic. Je mi z vás na blití!

novota

17. 06. 2022, 19:28

Když Ti něco dojde. A podoba s dnešní Ukrajinou jak mi řekl kolega ukrajinec z Ivanofrankovska co tam bojuje za Zelenskýho tak musejí užívat , aby přežili něco podobného. https://www.youtube.com/watch?v=rAYFdrHEBqU
Při porážce Tuchačevského Ruské armády u Varšavy tak prý Poláci zajali 500 německých dústojníků co bojovali na straně rusů. Mluvil o tom jeden Čech v nějaké své knížce co u nás vyšla, když byl v německém zajetí s Polskými důstojniky po porážce Varšavského povstání a mluvil o tom, že Poláci se bavili mezi sebou proč Stalin Polákům nepomohl kdy s jedním důvodu bylo postřílení údajně sovětských parlamentářů.

bombero

17. 06. 2022, 19:25

Z- finské letectvo mělo svastiku- hákový kříž ve znaku od roku tuším 1920, daleko před hitlerem. A jestli někomu vyčítáte svastiku- hádejte co najdeta na sovětských bankovkách do roku 1921....

nobody

17. 06. 2022, 19:18

Podla toho, cosa zvykne uvadzat, finske letectvo vzniklo darom snad 2 lietadiel od nejakeho finskeho slachtica, ktoreho erb obsahoval svastiku a tak ju ako svoj znak prebralo aj letectvo.
Nie je problem najst lietadlo zidovskeho Nemca, ktory mal svastiku ako osobny znak na svojom hadraplane cisarkeho Nemecka.

NATO!

17. 06. 2022, 18:17

Polsko mělo s Německem smlouvu v roce 1934, s rusáckem už 25.7.1932. Standardní smlouvy o neútočení, mel je kdekdo. Zato rusáci podepsali s Německem smlouvu o útočení. Každý si podle ní prepadl "to svoje". Ale.... nenech se zviklat, "historiku".

novota

17. 06. 2022, 18:11

Stačí smlouva Polsko Hitler z roku 1934 a propo už 2 tank upravený ve Fialalandu a poslaný Černochovou na Ukrajinu tak byl zachvácen ruskými ukrajinci v Doněcku.
Mám snímky Adolfa kdy byl na pohřbu Pilsudského.

NATO!

17. 06. 2022, 17:41

Jojo, rusáci se spojili s Hitlerem a vpadli statečně bojujícím Polákům do zad. O tři měsíce později přepadli Finsko.

Zdeněk

17. 06. 2022, 17:40

Z historika a odborníka na heraldiku doplním:

Uznáním Finska chtěli bolševici ukázat, že berou vážně Leninovo učení o právu národů na sebeurčení až do úplného odtržení. Byl to ovšem jediný případ v historii, kdy toto právo nějakému národu dobrovolně a dlouhodobě přiznali. Bolševici tak chtěli získat na svou stranu stovky malých národů, žijících v ruské říši. Svou roli mohl hrát i Leninův kladný vztah k Finsku, kde se v dobách ilegality často skrýval. Finové tvrdí, že Rada lidových komisařů tak učinila i pod tlakem ruských bělogvardějců a Německa.
(https://www.severskelisty.cz/tradice/trad0105.php)

Svastika
Svastika (něm. swastika; ze sanskrtu: स्वस्तिक svastika) je kříž s ohnutými či zalomenými rameny (většinou v polovině a do pravého úhlu), a to buď ve směru hodinových ručiček (pravotočivá svastika 卐), nebo proti němu (levotočivá svastika 卍). V tantře se pravotočivá svastika používá jako symbol mužského a levotočivá jako symbol ženského principu.[wiki]

Jako dekorativní prvek, možná i se symbolickým významem, se svastika objevuje již v době neolitu. Nejstarší nálezy svastiky jsou na keramických střepech z dnešního Íránu a z Balkánu – oba asi z 5. tisíciletí př. n. l. (levotočivá jako jeden z více než 200 symbolů/znaků písma kultury Vinča). Z rané doby bronzové jsou známy nálezy svastiky v lokalitě Sintašta na jižním Uralu v Rusku. Svastika byla známá také v Harappské kultuře (2.–3. tisíciletí př. n. l.), odkud se snad dostala do hinduismu a buddhismu, kde se dodnes užívá jako symbol štěstí. Později se svastika objevuje u Chetitů, u různých Semitských národů a dalších.

V Řecku se tento symbol nazýval gammadion (tj. složený ze čtyř písmen gamma, Γ) nebo tetraskelion (řecky τετρασκελης tetraskelés, „čtyřramenný“), neužíval se však příliš často. Anglosasové jej nazývali fylfot („čtyřnoh“). Podobný symbol je triskelion, též triskelés (z řeckého τρισκελης „trojnohý“). Na americkém kontinentu se svastika používala jako symbol např. v kultuře Čibčů z Kolumbie a Kunů z Panamy.[https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Svastika]

Slavoslav

17. 06. 2022, 15:17

jimny

dostudovat historiu. Fini boli napadnuty stat aj za druhej svetovej ked ich Rusi zacali prvy bombardovat bez vyhlasenia vojny. To za prve
Za druhe, to co prispelo k zachrane Petrohradu je fakt, ze Fini si zobrali len svoje povodne uzemie, maximalne vyrovnali niekde liniu kvoli obrane a dalej nepostupovali cim nedokoncili obklucenie Petrohradu. Dokonca odmietli povolit nastup Nemeckych jednotiek k utoku zo svojho uzemia.
Prave naopak ponukli Rusom, ze nad ramec hranic spred Zimnej vojny zabrate uzemia vratia a ponukali podpis mierovej dohody s tym, ze sa obnovi hranica spred ZImnej vojny.

Prave toto umoznilo zasobovat Petrohrad cez Ladozske jazero a presunut Sovietske vojska na juh z Finskeho frontu kde na juhu zastavili postup Nemcov. Tolko k tym russkym imperialistickym sviniam a tomu ako nasich degenerovanych Z-tkarov ucili historiu skrz ich rpisluhovacov u nas

honza

17. 06. 2022, 13:56

Psohlavče, v jednom máš určitě pravdu, ochrana vlasti,ochraná národa,rodiny,domoviny! Ukrajinci si domu pustili russa, a ejhle, russák už řve tady je rusko! Jakov Itálii: https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/tady-je-afrika-dvoutisicovy-dav-mladych-tyranizoval-italske-mestecko-40400331

jimny

17. 06. 2022, 13:53

Získané území po tzv.zimní válce využili Rusové při obraně Leningradu, kdy jim toto území umožňovalo spoje přes Ladožské jezero...a tak vázali na XXměsíců tisíce Německých vojáků, kteří pak chyběli na východní a západní frontě a SSSR a západní spojenci mohli vyhrát válku s Německem a nám zachránit fyzickou existenci....

Zdeněk

17. 06. 2022, 13:49

Klid prasopes, se svou xenofobií a latentní homosexualitou se řadiš do dobré společnosti syfilitiku, nekrofilu, alkoholiků a podobných existencí jako Stalin, Lenin, Hitler, Gottwald, Mao ...

Zdeněk

17. 06. 2022, 13:45

kalfa, máš tam taky chybu, nebo spíš neporozumění,
Polní maršál Carl Gustaf Emil Mannerheim nikdy ani na vteřinu nesloužil v rudé armádě, byl generálem v carské armádě, za všech okolností čestný a loajální důstojník, nicméně po říjnové revoluci v listopadu se již jako Fin necítil být vázán přísahou...

Psohlavec

17. 06. 2022, 13:30

Zdeňek!Prečo más také obrovské nutkanie neustále dokazovať svoju obmedzenosť???O com je ochrana hraníc???Je to o ochrane vlasti,ochrane národa,rodiny,domoviny!Tvoji dedovia,ktorí v 38-39 stali na hraniciach v opevnení,pripravení brániť vlasť proti cizákum by ťa prefackali!Ty nicoho takého nie si scopný!Ty by si za €,$,predal nie len vlasť,ale aj vlastnú matku!Kto nemá vlasť,nemá nič!Takí ako si ty nevedia a ani nikdy nebudú stáť na obrane svojej vlasti!Je mi z vás blivno!Zapredali ste svoju vlasť cizákom,ami armáda sa vám potuluje po republike tak isto ako kedysi nemci,alebo rusi!V 68 podpísal pozývací list Biľak,zvysok boli vaši!1939-44 vaši kolaborovali s fašistami,slovak sa musel podielať na vrazde Heydricha,dostali ich kóli zrade .Prazské povstanie ste zorganizovali,keď už o nič nešlo,keď už bolo po všetkom!Aby som bol objektívny,tak teraz je to u nás rovnaké...
Zmena je nevyhnutná!Je potrebné vybudovať štát suverejny s hrdým národom,ochotným bojovať za vlasť,brániť svoju vlasť pred cizákmi!Som presvedcený že ty si na vojne nebol a ani nie si schopný ani ochotný bojovať a zomrieť za vlasť.Ja som síce slovák,ale toto sa týka vsetkých!Čechov,Slovákov,Maďarov,,všetký narody sveta

Psohlavec

17. 06. 2022, 13:11

10 najnebezpečnejších miest v európe,ktoré sú horšie sko mexiko,alebo južná amerika!:10 miesto -Malmö,č.9-Neapol,Taliansko,č8:Nice,Francúzko,7.Minsk,6-Nantes,5 Catánia,4-Birmigham,3-Marseile,2-Coventry,1-Bratford...s výnimkou Misk,všetko multikulti mestá.vsetko na zapade v tej skvelej eu...

Zdeněk

17. 06. 2022, 12:53

No a pokud jsi byl členem Pohraniční stráže Sboru národní bezpečnosti, pak to
a) to není k chlubení
b) to opravdu nebyli následovníci Jana Sladkého Koziny ani Psohlavců.

Zdeněk

17. 06. 2022, 12:34

Ty jsi strážce zemských hranic? Protože pokud ne, tak je to jasné...

bombero

17. 06. 2022, 12:22

novota- říkal lavrov, nebo to psal sputnik? Já jen, at si v tom udělám jasno

bombero

17. 06. 2022, 12:21

garik- jj, to je opravdu terno, dostat za pozemek na václaváku dvojnásobek skládky v pohraničí...

novota

17. 06. 2022, 12:20

V sovětském zajetí bylo po roce 1945 - 2 377 finských vojáků.
Trochu odbočím z Česka dorazilo na Ukrajinu 24.2.22 33 žoldnéřů. Z tohoto počtu jich 14 zahynulo, 15 se vrátilo a 4 ještě bojují.

nobody

17. 06. 2022, 11:50

Mozem byt konzervativec, nemusim mat rad cancel culture a socialne inzinierstvo tak masivne rozsirene v EU ci USA, ale snivat pritom o NeoSSojuze ci Cine, ako zachrania svet pred skazenostou - teda 2 civilizacne degenerovane krajiny s historiou obrovskych holokaustov, ktore si voci nim navyse zachovali kontinuitu - to je znak osobnej degeneracie.

Kopnut si do Ruska znamena pripomenut, podla nasich eZeZacikov typu garik ci psohlavec, ze sa Finsko napriek vsetkemu RuSSakom ubranilo a skonstatovat so su RuSSaci zac.

Zdeněk

17. 06. 2022, 11:02

je zajímavé, že v historii i současnosti měli největší problém s "jinými" právě ti, kteří měli největší problém právě sami se sebou, ať už s orientaci, vlastním gendrem nebo jen prodělaným životem....
Ostatně už samotný nick psohlavec připouští jisté možnosti...

Aja

17. 06. 2022, 10:23

re garik: Tak ve výsledku každý vděčí každému za aktuální realitu. Říká se tomu efekt motýlích křídel. Vždy v historii stačí málo, aby vše bylo jinak.

kalfa

17. 06. 2022, 10:10

To Zdeněk:
Je evidentní, že ruská a proruská trollí holota bude falšovat dějinný výklad zas a znovu. Jen očekávám, kdy se Zimní válka s Finskem přejmenuje na Zimní speciální vojenskou operaci. Jo a k Mannerheimovi a jeho působení v Rudé armádě, nakonec i my máme v historii nejednoho takového výtečníka, asi nejkontroverznější byl továriš Gašek. Ovšem ten byl aspoň částečně "odměněn", když dostal po návratu do Prahy přes čumu, snad generálem Mládkem (nemůžu dohledat věrohodné prameny).
Snad nejtypičtější lež je ve větě: "Finové vděčí za vznik republiky Rusku". Vzhledem k faktu, že Finsko bylo staletí švédskou provincií a Švédsko bylo vždy vikingskou enklávou a prvním státem s názvem Rusko, tedy Kyjevská rus, bylo založeno vikingy, je zcela evidentní, že nepominutelný podíl na existenci Ruska jako takového má právě Finsko, resp. jeho historický předchůdce.
Takže jako obvykle...

Zdeněk

17. 06. 2022, 09:38

Žeryk a hovnota,

To je aspoň interpretace dějin, russky historik se pozná "po čuchu" :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

novota

17. 06. 2022, 09:08

Finsko kdysi patřilo komu a kdo byl generál Mannerheim kdysi a kde sloužil a měl donedávna pamětní desku.