EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Manželský ozbrojený pár bránil svůj pozemek při protestech v St. Louis

 04. 07. 2020      kategorie: Události      8 komentářů
Přidat na Seznam.cz

V posledních dnech se internetem závratnou rychlostí začalo šířit video, ve kterém manželský pár, ozbrojený útočnou puškou a pistolí, ohrožuje poklidné protestanty v americkém městě St. Louis. Situace však není tak jednostranná, jak některá média tvrdí.

obr_01
Foto: Ozbrojení manželé bránili svůj pozemek během demonstrace v St. Louise | foxnews.com

V neděli 5. června se ve městě St. Louise uskutečnila demonstrace, kde asi 500 místních občanů pochodovalo městem. Účelem protestu byla rezignace starostky Lydy Krewsonové. Demonstranti se přesouvali k jejímu domu, kde měl protest vrcholit. 

Protestující během jejich postupu městem ovšem narazili na odpor manželů, kteří vyšli ven a zbraněmi bránili svůj dům. Internetem se bleskovou rychlostí začalo šířit video, kde vcelku neobratně manželský pár manipuluje se zbraněmi. Média začala prezentovat tento incident jako nebezpečné ohrožování poklidných demonstrantů. Není to však úplně pravda.

Podstatná informace, která se z některých článků a reportáží vytratila, je fakt, že protestanti poklidně nepochodovali po veřejné ulici, nýbrž po soukromém pozemku právě onoho manželského páru. Dle dostupných informací demonstranti vnikli na soukromý pozemek manželů McCloskey, aby si zkrátili cestu k domu starostky. Pozemek byl přitom ohraničen zdí a bránou spolu s označením „soukromá ulice, vstup povolen pouze rezidentům“.

obr_02Foto: Demonstranti si zkrátili cestu přes soukromý pozemek manželů | foxnews.com

Demonstranti se tedy dopustili nedovoleného vstupu na soukromý pozemek. Ačkoliv byli ozbrojení manželé označeni za nebezpečné agresory, právo bylo na jejich straně, jelikož bránili svůj pozemek před nezvanými hosty. Pár obhajoval své činy tím, že se báli o vlastní život a o svůj dům.

Manželé však nejsou zcela bez viny. Nedovoleného činu se dopustila Patricia McCloskey, která svou zbraní přímo mířila na demonstranty, zatímco její muž pouze „demonstroval sílu“ a nikoho tak přímo neohrožoval. Jediným legálním důvodem, kdy by Patricia mohla na protestanty mířit, je situace, že by manželům někdo z demonstrantů přímo vyhrožoval smrtí, či ublížením na zdraví a Patricia by se tak cítila ohrožena. Zda se tak opravdu stalo, ví jen samotní účastníci incidentu. 

obr_03
Foto: Nejednalo se o příliš poklidný pochod, jelikož protestanti zničili vstupní bránu na pozemek | foxnews.com

Manželský pár by měl navíc co nejdříve navštívit kurz bezpečné manipulace se zbraní. Ačkoliv Mark McCloskey nemá celou dobu prst na spoušti, o jeho manželce se to samé tvrdit nedá. Navíc oba „mávají“ se zbraní do všech směrů, což také nelze nazývat bezpečnou manipulací se zbraní.

Celá výše uvedená situace naštěstí skončila bez jediného zranění a vy se můžete na chování obou manželů podívat na níže uvedeném videu.

Video: Záběry, kde manželé bráni svůj pozemek zbraněmi, obletěly svět doslova bleskovou rychlostí / YouTube

Komentáře

Wannys

04. 07. 2020, 18:47

"Nedovoleného činu se dopustila Patricia McCloskey, která svou zbraní přímo mířila na demonstranty, zatímco její muž pouze „demonstroval sílu“ a nikoho tak přímo neohrožoval. Jediným legálním důvodem, kdy by Patricia mohla na protestanty mířit, je situace, že by manželům někdo z demonstrantů přímo vyhrožoval smrtí, či ublížením na zdraví a Patricia by se tak cítila ohrožena. Zda se tak opravdu stalo, ví jen samotní účastníci incidentu."

Pokud se nemýlím, Mark se objevil na CNN a hájil se tím, že někdo z prostestujících o sebe tloukl dvěma zásobníky a řval "You are next"...A že prý i některé záběry ostatních protestujících toto zachytily... Nezkoumal jsem to dál, ale pokud se to stalo, to mi zní jako výhružka... A vzhledem k tomu, že oba dva jsou údajně právnící, voni to nějak určitě zakecaj... Podle toho kde bydlí budou asi i velice dobří právníci

Martin23

04. 07. 2020, 13:38

Jura Souhlas. Taky jsem před pár měsíci ještě výraz bojová puška neznal.
Jen jsem chtěl Jozefovi přiblížit, že těch termínů je víc.

Al pojeme útočná puška by mohl být jasný každému díky Sa 58, která nese vtipný název samopal.

Franta

04. 07. 2020, 11:02

Krome nesmyslu od Jozefa , se vsemi souhlasim

Zde je ovsem nazorne videt jak tzv media ...informuji
Jak slyším slovo ,,medium,, , tak slyším levičácký podvod
To same se týká slova ,,alternativa,, či nové moderní vyplody typu genderismus apod

Petr S.

04. 07. 2020, 10:35

Jozef: Že něco nevíš, ještě neznamená, že to neexistuje :D Buď si jistý, že se jedná o naprosto legitimní název a vřele doporučuji si věci nastudovat dřív, nežli napíšeš nějakou takovouhle blbost a ztrapníš se.

Jura

04. 07. 2020, 10:34

Martin23: vaše rozdělení je asi tak nejpřesnější, ale pro novináře kteří budou potřebovat patřičně zdramatizovat článek bude útočná puška i samonabíječka 22lr když bude vypadat jako M16.
Dnešní battle rifle vlastně vznikla jako útočná jen v US prostě neumí zmenšovat a tak zmenšením 30-06 vznikl 308W který s moderním prachem má vpodstatě parametry původního.

Martin23

04. 07. 2020, 09:46

Útočná puška = terminus technikus.

Útočná puška je kategorie pěchotních zbraní střílejících nábojem střední balistické výkonnosti, schopná střílet bez opory přesně mířenými ranami na velkou vzdálenost a dávkami na kratší vzdálenost. Od samopalu se liší tím, že neužívá pistolové, ale zkrácené puškové náboje.

Bojová puška je vojenská samonabíjecí nebo samočinná dlouhá palná zbraň s odnímatelným zásobníkem používající výkonné puškové náboje 7,62 × 51 mm NATO nebo civilní .308 Winchester, což tyto zbraně odlišuje od útočných pušek pro munici střední balistické výkonnosti.

Samopal je ruční samočinná zbraň střílející zpravidla dávkou a používající pistolové náboje. První samopaly se objevují již na konci první světové války, ale jejich největší rozmach přišel až v období druhé světové války. Jeho značnou nevýhodou je právě použití pistolového náboje, protože má malý účinný dostřel.

Jozef

04. 07. 2020, 09:29

Útočnou puškou?
A ktoré sú to tie "obranné" pušky?
Vy si vravíte "Armyweb"?

Martin23

04. 07. 2020, 08:46

Zajímavé. Mám oplocený dům. Najednou přijde tlupa desítek "pokojných" demonstrantů, zničí kovovou bránu a vniknou mi dovnitř. Ale ten špatný jsem já? Vůbec se té ženské nedivím, že na ně mířila.

Trestné činy porušení domovní svobody, výtržnictví, poškození cizí věci.

Příště budou demonstrovat u někoho v obýváku, kdo o to nemá zájem?