EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Modernizace tančíků německé armády Wiesel

 18. 11. 2019      kategorie: Vojenská technika      1 komentář
Přidat na Seznam.cz

Německé ministerstvo obrany prodlouží životnost lehkých pásových vozidel Wiesel-1. Projektu modernizace těchto tančíků německých výsadkových jednotek otevírá cestu schválení přidělení finančních prostředků ve výši asi 73 milionů EUR rozpočtovým výborem německého parlamentu.

Lehká pásová vozidla Wiesel-1 v počtu 196 kusů mají po modernizaci zůstat ve výzbroji německých ozbrojených sil minimálně do roku 2030. Podrobnosti projektu modernizace nejsou zatím známé, ale je uváděno, že vozidla budou využívána především k průzkumu, takže lze očekávat větší zásahy do oblasti pozorovacích a dálkoměrných přístrojů, montáž různých elektronických senzorů, případně i radiolokátorů.  

Wiesel.1.Mk.20.wi.yetdark.CC BY-SA
Foto: Wiesel-1 Mk.20 | yetdark / CC BY-SA

Lehká pásová vozidla Wiesel byla německým ozbrojeným silám dodávána od konce osmdesátých let. První přišla vozidla typu Wiesel-1 (celkem 345 kusů) v modifikaci s 20mm rychlopalným kanónem Rheinmetall Mk.20 Rh 202  (Wiesel Mk.20) a modifikaci s odpalovacím zařízením protitankových řízených střel BGM-71 TOW (Wiesel TOW), a následně pak prodloužená a celkově zvětšená vozidla typu Wiesel-2 (celkem 178 kusů) v modifikaci velitelského vozidla, modifikaci samohybného minometu, transportéru munice a zdravotnického vozidla. Oba typy Wieselů jsou přepravitelné transportními letouny a těžkými transportními vrtulníky CH-53. Existuje i teoretická možnost vysazování vozidel na padácích.

Wiesel.1.TOW.wi.funky1opti.CC BY
Foto: Wiesel-1 TOW | funky1opti / CC BY

Vozidlo Wiesel-1 má bojovou hmotnost asi 2800 kg, délku 3,31 m, šířku 1,82 m a výšku po střechu korby 1,35 m. Poháněno je pětiválcovým vznětovým motorem o výkonu 64,13 kW, který mu umožňuje dosáhnout maximální rychlost až 75 km/h. Motor je uložen v přední levé části korby. Dojezd s vnitřní zásobou paliva 80 l je asi 300 km.
Podvozek vozidla má na každé straně tři menší pojezdová kola, jedno větší kombinované pojezdové-napínací kolo vzadu, hnací rozetu vpředu a jednu nosnou kladku. Pásy jsou kovové s pryžovými patkami.

Wiesel-1 má v případě modifikace s kanónem dvoučlennou osádku tvořenou řidičem a velitelem-střelcem. Kanón vozidla uložený ve věži KUKA má odměr 110 stupňů na každou stranu. Jeho pohotovostní zásoba munice činí 160 nábojů.

Video: Wiesel-1 v akci / YouTube

Wiesel-1 v modifikace s PTŘS má osádku tříčlennou. Veze sedm řízených střel a pro vlastní ochranu je ještě vyzbrojen volně lafetovaným kulometem.

Komentáře

?

18. 11. 2019, 14:42

K ochraně hranic by  to stačilo , chtělo by to kulomet s vysokou kadancí na drony