EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Nejtěžší nálet na Čechy aneb jak Američané zbytečně bombardovali Kralupy

 02. 09. 2019      kategorie: Vojenská historie      42 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Dne 22. 3. 1945 ve 12:30 započal největší spojenecký bombový útok na území Protektorátu Čechy a Morava. Ten den bylo v 8 vlnách shozeno téměř 300 tun bomb (později ještě dalších 30 tun). Terčem amerického bombardování byla kralupská rafinérie minerálních olejů. Bombardování trvalo cca 72 minut a provedla jej 15th USAAF za použití 124 strojů B-24 Liberator, každý s deseti bombami.

Američané startovali k útoku na bezbranné Kralupy cca v 8:00 ráno z letišť celkem tří základen v Itálii (Bari). Ve druhé vlně dokonaly pojistku zkázy ještě letouny B-17 Flying Fortress neboli Létající pevnosti. Přestože byly spojenecké nálety na ropné rafinérie v Evropě často velmi účinné a pro Němce byly tyto ztráty velmi citelné, nálet na kralupskou rafinérii minerálních olejů byl v podstatě zbytečný. Ta totiž nic neprodukovala již od poloviny války.

B-24 Liberator (Osvoboditel) byl americký čtyřmotorový bombardovací letoun, který se stal významnou zbraní druhé světové války. Na tomto typu létali od května 1943 i letci 311. československé bombardovací perutě RAF.

B-24
Foto: Americký strategický bombardér Consolidated B-24 Liberator | Wikimedia Commons

Letoun B-24 se díky svému dlouhému doletu stal významným strojem na tichomořském bojišti, v Evropě se spolu s Boeingem B-17 stalo hlavním strojem amerického strategického letectva při bombardování Říše. Nálety na cíle v samotném Německu zahájila 8. letecká armáda startující z britských základen 27. ledna 1943 vysláním 27 strojů B-24 a 64 B-17 nad přístav Wilhelmshaven a muniční sklad v blízkém Mariensielu.

Byl používaný i britskou RAF pří hlídkování nad Atlantským oceánem, byla jimi vyzbrojena i 311. čs. bombardovací peruť v rámci československých jednotek v RAF. Ta během působení u Pobřežního velitelství potopila jednu velkou nákladní loď (Alsterufer), poškodila 4 hladinová plavidla a několik menších. Dále zaútočila na 35 ponorek, z nichž 4 potopila a vyřadila z boje přibližně 17 nepřátelských stíhačů. Z celkového počtu 212 ponorek zničených Coastal Command připadlo do kapitulace Německa na posádky Liberatorů 71 zničených a 27 vážně poškozených ponorek.

Video: Vzpomínky na tragický nálet na Kralupy nad Vltavou / YouTube

Boeing B-17 Flying Fortress byl americký čtyřmotorový dálkový bombardovací letoun, který byl používán za druhé světové války. Byl znám pod pojmenováním Létající pevnost (překlad Flying Fortress).

B-17E však byly nasazeny od prosince 1941 v menší míře i v Pacifiku u 7. a 19. bombardovací skupiny. Ve Velké Británii byly B-17E poprvé dislokovány 1. července 1942 u 8. letecké armády USAAF. První nálet provedlo 12 strojů za dne na Rouen, následně pak pokračovaly v omezené denní bombardovací ofenzivě až do podzimu 1942, kdy byly staženy do Afriky v souvislosti se spojeneckým vyloděním v této oblasti.

B-17_on_bomb_run
Foto: Americký dálkový bombardovací letoun Boeing B-17 Flying Fortress | Wikimedia Commons

B-17F se na počátku roku 1943 účastnily akcí v severní Africe, kde se později staly výzbrojí nově vzniklé 15. letecké armády. Zařazeny byly také u 8. letecké armády na základnách ve Velké Británii, odkud provedly první americký nálet na německé území 27. ledna 1943 na Wilhelmshaven.

B-17G převzala první jednotka v listopadu 1943 a od tohoto data se postupně stávaly hlavní výzbrojí bombardovacích skupin 8. a 15. armády. Poslední skupina B-17G byla v Británii uvedena do služby v dubnu 1944.

Tato letadla přistála v roce 1944, během SNP i na slovenském letišti Tri Duby s americkou vojenskou misí a nákladem zbraní. O těchto událostech a historii mluví také dokumentární film Muži z B-17 z roku 1991.

Podle předválečné koncepce amerického letectva byl B-17 strategickou zbraní; se svým velkým dostupem a doletem, schopný způsobit velké škody hluboko v nepřátelském týlu a navíc vysokou mírou pasivní ochrany. Mezi největší kvality stroje, které si pochvalovali zejména jejich posádky, patřila jeho výdrž a konstrukční pevnost, která umožňovala snést velké bojové poškození, nouzové přistání "na břiše", či schopnost letu pouze s jedním funkčním motorem. To způsobilo, že přesto, že byl stroj srovnatelný s bombardérem B-24 Liberator, letci 8. letecké armády obecně více oblíbili B-17.

1280px-Large_formation_of_Boeing_B-17Fs_of_the_92nd_Bomb_Group
Foto: Boeingy B-17F Flying Fortress 92. bombardovací skupiny letí ve formaci, 1943 | Wikimedia Commons

Až tedy budete obdivovat tyto krásné letecké veterány, je třeba vždy zvážit rozsah svého obdivu. Je třeba si pokaždé uvědomit, že ať už byla tato obdivovaná letadla jakkoliv "krásná", hlavně a především nosila smrt a zkázu. Bombardování Kralup nad Vltavou nepřežilo 245 lidí. Stovka Němců a 145 Čechů. Zničeno přímo bylo na 117 domů.

Mrtví byli odnášeni na podlahu kostela Nanebevzetí Panny Marie a svatého Václava na kralupském náměstí a raněné odvážely sanitní vozy do nemocnic v Kladně, v Praze, ve Slaném a Mělníku. Bylo jich přes pět set. Na pomoc hořícímu městu bylo povoláno 36 požárních sborů a 300 záchranářů.

Historie tohoto incidentu je dodnes v podstatě neznámá a patří mezi ty, o kterých se spíše nehovoří. Některá data ať už o délce trvání náletu, počtu vln apod. se sice z různých zdrojů rozcházejí, nicméně to není podstatné. Podstatné je to, že se jednalo o poměrně zbytečný útok. To, že si spojenci dělali z Protektorátu na konci války obyčejnou "střelnici", svědčí i řada jiných obdobných leteckých akcí v samém závěru války, nebo dokonce těsně po jejím skončení.

Video: Následky bombardování rafinérie minerálních olejů v Dubovej / YouTube

Na druhé straně z náletů Rudé armády po oficiální kapitulaci Německa si připomeňme například zbytečné bombardování Ždírce nad Doubravou a okolí dne 9. 5. 1945. Zde je zajímavá skutečnost, že při tomto náletu bombardovaly české území americké bombardéry, ovšem pilotované ruskými piloty. Odborníci to zjistili v ruských archivech. Bomby na Ždírec a vedlejší Krucemburk spadly celkem ve třech vlnách, obce ostřelovali také palubní kulometčíci. Americké stroje Douglas si Rusové od Američanů půjčili.  Rudá armáda si takto vyřizovala účty s prchajícími davy německých vojsk.

V posledních dnech války a těsně po válce tak zemřely zbraněmi spojenců desítky lidí, další byli zraněni a většina rodin přišla o své domovy.

 Autor: Mejla

Komentáře

Falcon

25. 09. 2019, 15:19

Mě fascinuje, jak tu různí rozumbradové tu říkají, jak byli Američané hloupí, že bombardovali to či ono, a nebo, že nás prodali do komunistické východní zóny. Jaksi pánům kritikům nedochází, že za II světové války nebylo něco jako je dnes systém GPS či tzv. chytré bomby, ale že nebyl problém prostě mít problémy s navigací třeba při poruše, při příliš silném protivítru a nebo bočním snosu, a že se prostě bomby vysypaly na předpokládaný cíl. A prostě jaksi v případě Kralup byla tím cílem rafinerie, kde nemuseli Američané vědět, že se už nevyrábí. Z hlediska ničení vojenské výroby v III říši to byl naprosto legitimní cíl. A pokud někdo plká o tom, jak nás Američané někam prodali, tak tam se především prodali sami Češi, Moravané a Slezané a velmi málo Slováci, když kupříkladu v roce 1946 hodili komoušům do uren 40 % odevzdaných hlasů a na rozdíl od Poláků a nebo Maďarů se nepostavili masově komoušům na odpor se zbraní v ruce. Tudíž se bohužel občané tohoto státu prodali především sami. Plus ti tzv. ,,demokratičtí'' politici, kteří v posrali na co sáhli jak v září 1938, tak pak v době války, po válce a v únoru 1948. Únor 1948 se narodil v září 1938.

Pavel

09. 09. 2019, 08:23

Zastanci Zemana zde vyjadruji sve obavy z rozdeleni a rozestvavani obyvatel. A vini z toho nejakeho Frantu. To jako opravdu?

A ze to je prave Zeman, ktery spolecnost rozdelil fakt nevidite? On ma tohle rozdeleni a rozestvani na svedomi. Kvuli zvoleni se nestitil vyuzivat lzi, demagogie a urazeni a napadani kohokoli, kdo s nim byt jen trochu nesouhlasil. To on vsechny sve odpurce zacal uspene urazet. O polovine naroda ve snemovne mluvil jako o dementech do te chvile, nez jejich hlasy potreboval ke zvoleni. Najednou ty druhe vzdelanejsi a kritictejsi zacal oznacovat jako prazskou kavarnu apod. A dela to dodnes.

A kdyz se najde nekdo, kdo na tu hru pristoupi a vymezuje se vuci jednoduse smyslejici casti obyvatel podoporovanych bolsevikama Zemanem a Babisem, tak je ten nekdo spatnejsi, nez ten kdo to rozpoutal? Nejakyho Frantu na anonymnim webu si dovolujete oznacit za rozestvavace? WTF? Heh, to je sila teda.

A ad transparentni ucet. Uz je tam pres 5 mio. Je videt, ze slusnych lidi se v republice najde stale dost. Mimochodem, sam jsem 3000 take poslal.

Franta

07. 09. 2019, 22:42

A už ste se vy rusáci omluvili za přepadení finska ?
A za strileni do muzea ?
A komu rikate fasisti vy rusky pomrdanci

Franta

07. 09. 2019, 21:03

Tak je dulezite urcite jak kazda ruska pizda vi jak pomlouvat usa ale ze rusaci bombardovali vrazdili civilisty vsude kam vlezli to v cr nechteji rusky podrztasky stale rici co, uz ste se omluvili za prepadeni polska ?

Franta

05. 09. 2019, 16:58

Opakuji Olegu znova že všichni český ,,pravičáci,, byli vypěstovaný v komunistickém Prognostickém ustavu založeného KGB

TÍM JE ŘEČENO VŠE

Boucháš do otevřených vrat
Nadáváš na kapitalismus ale v čr vladnou komunisti - snad víš kdo je tzv premier ne ?
Nadáváš na kapitalismus ale v čr vládne socialismus - snad víš že státní plánování a státní ,,investování,, je se svobodným soukromým kapitalistickým podnikáním NESLUČITELNÉ ?
Nadavaš na kapitalismus kde každý pracuje sám zase a na sebe - a nechápeš že v systemu kde nejbohatší člověk je bezpracně POVINNĚ PLACEN chudými lidmi - nemůže být kapitalismus z principu ani vzdáleně jakkoliv přítomen

Proč nadavate na kapitalismus když v čr je TYPICKÝ PLÁNOVANÉ PŘEROZDĚLOVACÍ hospodářství ?

Proč nadávate na ušaté když vás mlátí pidloocí ?

Franta

05. 09. 2019, 16:32

,,Američané jen nebombardovali,ale i přijímali gestapo do své zóny
Gestapo tady s úsměvem odjíždí do americké zóny Čas 13:46 – o,,

Sovětská NKVD měla přímo za své agenty pracovníky Gestapa....
Mnoho a mnoho Gestapáků se po válce stalo agenty NKVD
Vyvraždění Lidic bylo zpunktováno kupříkladu agentem Gestapa pracujícím pro NKVD - šlo o vyvolání protiněmecké nenávisti ( ne že by němci byli dobráci ) jež umožní po válce uchopení moci proSovětských komunistů...

vypálení Ploštiny bylo rovněž v režii NKVD ..atd atd

Franta

05. 09. 2019, 16:27

https://www.youtube.com/watch?v=iRZPlH0-Sc4

Ale Olegu , ano - já naprosto souhlasím

Jako skutečný pravičák - jsem pro zničení socialistického státu kradoucí prostředky obyvatelům a živící vrchnost a nahrazení teto zločinecko mafianské prognostické bandy - svobodným parvicovým uzemím založeném na spravedlnosti a DOBROVOLNOSTI

Tak jako si vybírám telefonního operatora - anebo ho rovnou odmítám - tak mám právo odmítat a NEPLATIT služby které nechci - o tom jsem z hlouby duše přesvědčen
Stát ve formě jež je nám nyní předkládán ( není stát kapitalistický ale socialistický ) slouží pouze ve svém důsledku ke ...zločinu

Skutečně Kapitalistický stát by musel postupovat jinak :
Co je Kapitalismus ?
Kapitalismus je v zasadě SVOBODNÝ TRH
Nechceš si koupit hasiče ?
Tvoje věc - nekupuj
Nechceš si platit duchod ?
Tvoje věc - neplat
Nechceš platit ty přiblblé fotbalisty ?
Tvoje věc - neplat
atd atd atd

To je svoboda a to je svobodný trh a to je jedním slovem - Kapitalismus

Tento Kapitalismus , tento svobodný trh - je vždy více či méně oklešten
Čím je okleštěn více - tím je více opaku Kapitalismu a to je starý dobrý Socialismus
A jsme zase zpátky

Franta

05. 09. 2019, 16:04

Já prý všemu rozumím a vše znám a tak by se dalo naznačiti že jsem vlastně blbej...

Ne
Ne ,ne
Já se držím jedné jediné premisy :

TZV Revoluce v roce 1989 byl řízený převrat s předanim moci od jedné komunistické zprofanované bandy ke druhé a to za jediným učelem - udržení moci v rukou levice - za cenu dočasného ustupu z určitých pozic - jež umožní postupného navratu komunistické vlády mimojiné i díky zkompromitováním tzv kapitalismu za něhož bude vydávana mafianskolevicová soldateska z Prognostického ustavu....

Z teto zakladní hypotezi ( podepřené mnoha dukazy ) dusledně vycházím a následně vždy vše zapadne jako kostičky lega - přesně do sebe.
Jedná se o nástroj nazývaný - dedukce

Franta

05. 09. 2019, 15:54

,,Po 40 letech bylo Nemecko a cely zapad opet na spici ve svete v prumyslu i zivotni urovni. A ja se ptam, kam zmizel nas prvorepublikovy a povalecny naskok? Heh..,,


Byl postupně ničen socialistickým systemem od roku 1948 a ten zbytek co byl zachráněn mezi lety 1990 - 2000 je ničen nyní - už opět socialistům narostli křídla a vykoukli z děr - zjistili že se nic neděje a že můžou pokračovat ve své parasitické činosti

Franta

05. 09. 2019, 15:50

Stát popíral už i VI Lenin, to byste měli vědět
Lenin se v zásadě až tolik nemýlil - již soudruh Stalin tvrdil že Lenin se nemýlil NIKDY.

jako pravičák musím přiznat že ze svého hlediska MĚLI pravdu
Stát který neslouží pouze ke své jedíné fuknci kterou má ( Frederick Bastiat ) totiž k obraně spravedlnosti - je vždy nakonec státem sloužící tyranii ( Lenin i Bastiat )

Opravdu nechápu proč musím platit ministerstvo kultury ...například ...když mě ty komedianti vůbec nezajímají...
Proč musím platit soudruhy ministry sportovce když mě forbalisti a jejich krádeže spojené s domorodým představením opilých idiotů nezajímají...
Proč musím platit soudruhy hospodářské ministry když sedláci vědí i bez nich kdy mají sazet a kdy sklízet nebo ne ?
Proč mám platit soudružky učitelky když do školy nechodím ?
Proč mám platit všem lidem na důchod ( udajně ) ...když mého tátu nechali stejně chcípat za 7000 kč měsičně....
Já to nechci
Mám právo nechtít...nebo ne ?

Pavel

05. 09. 2019, 15:50

Za 1. Republiky byla CSR v TOP 5 nejlepsich a nejprumyslovejsich zemich na svete.
Po II. WW jsme na tom byli nasobne lepe, nez znicene a polozene Nemecko, ktere ve svem dalsim vyvoji muselo dodrzovat desitky omezeni a embarg, kde nemohlo nejen vyrabet, ale ani vyvijet.

Po 40 letech bylo Nemecko a cely zapad opet na spici ve svete v prumyslu i zivotni urovni. A ja se ptam, kam zmizel nas prvorepublikovy a povalecny naskok? Heh..

Franta

05. 09. 2019, 15:36

Námořní lodě ČSSR byli ukradeny bílým koněm panem Koženým - svého času hvězdou pseudopravičáka z Prognostického ustavu KGB soudruhem Klausem

Franta

05. 09. 2019, 15:31

Marxe i Hitlera jsem četl
Liší se v jednom :

Marx žádá pracovní tábory pro všechny skupiny obyvatelstva již od 9 let a zespolečenštění žen....naproti tomu Hitler požaduje pracovní tábory ,jen,, pro nepřátele říše.

( snad proto je Hitler zakázán číst a původní spisy Marxe jsou těžko dostupné aby ta spojistost nebyla zřejmá )

Franta

05. 09. 2019, 15:25

,,Československo bylo do roku 1989 ekonomicky nejsilnější stát východního bloku s vyrovnaným ročním státním rozpočtem.,,

Hm to je možné že to takto spočítali
Dnes zase počítají že je inflace 2 % ....byt co stál 200 000 Kčs stojí 8 000 000 Kč ale je spočítáno že meziroční inflace jest ....2 %

Mě nezajímali realně socialistický šaškové co vystudovali komunistické ,,vysoké,, školy kde biflovali Marxleninismus a dnes vyprávěví jaké mají užasné vzdělání ....taky měli rovněž spočítané každoroční překračování státního plánu o několik desítek procent až se proplánovali do bankrotu ...po celou dobu tvrdili jak je to úžasné...
Tak mě i nyní nezajímají opětovně socialistický šaškové samysebe vydavající za demokraty tvrdící jak genialně mají vše spočítané a jak ta inflace je ukrutně užitečná věc...a jak je velice ale převelice nízká...ojéé ojééé jak ta je nízká

Jsou to kreteni kterým se nedalo a nedá stále věřit ani pozdrav , já odmítám každý socialismus nejen ten nynější ale Olegu i ten minulý

Pavel

05. 09. 2019, 15:21

Enane - aha, z vychodniho bloku :thinking:
A ted prosim pridej srovnani, jak na tom bylo CSR v roce 1948. A klidne ve svetovym meritku, nejen z vychodu.

Franta

05. 09. 2019, 14:49

Oleg pracuje opět s typicky levicovou lží :
V roce 1989 kdy došlo na základě ekonomického kolapsu světové socialistické soustavy k domluvenému předání moci od jedné komunistické frakce ke druhé - která byla právě pro tento predikovaný vývoj - potají připravována a pro zdárný průběh a přijetí naštvaným obyvatelstvem zahalena do pravicových praporů....se změnilo leccos ale rozhodně se nezměnilo jedno - držení moci v rukou komunistických person byt jakkoliv se tvářících rozhodně demogradicky a tržněpravicově.

A tak se stalo že zločinecký komunismus s plánovaným realně socialistickým hospodářstvím byl nahrazen předem vypěstovaným komunistickým osazenstvem nazývajích se nyní hrdě....DEMOKRATI

Tento podvod , toto divadlo plné socialismu , daní , krádeží , přerozdělování ...je vydáváno za KAPITALISMUS ...a protože logicky tento podvod NEFUNGUJE - tak se záměrně tvrdí že Kapitalismus nefunguje .

Je to podobné jako když si koupím bycikl ....nazvu ho automobilem....a po překvapivém zjištění že stále musám šlapat ...ho vyhodím se slovy že auta nemají motor a nefungují.
Tož tak

Pavel

05. 09. 2019, 14:34

Emane, tech tvych 1000 a jeden argument, to je opet demagogie. Polopravdy a nesmysly.
To jsou jak hesla z nejaky petiletky. Bud soudnej prece. Sam hlasas ze je divne kdyz lez vyhrava nad pravdou ale hned pritom v celym svym prispevku je lez vedle lzi a polopravdy. To delas schvalne jako komousi?

Dnes se mame NEJLEPE V CELE HISTORII Cechu od Praotce, kdyz vylezl na Rip. Nikdy jsme se nemeli lepe.

A porovnani komoussky drahoty je na webu
Www.zakomunistu.cz

Franta

05. 09. 2019, 14:29

,,Pokud ano volte dále ODS, TOP09, atd.,,

Již jsem několikrát napsal že mě Komunistický Pracovníci ze Sovětského KGB založeného Prognostického útavu .....přiliš pravicově ...nepřipadají

Za co mě Olegu máte ?
Vy nevíte co byl prognostický ustav ?
Vy nevíže že v ČR dosud vládnou agenti STB a KGB ?

Franta

05. 09. 2019, 14:26

,,Tak to je nádherný příklad pravicového myšlení.Dělám jen pro sebe.,,

Tuto úvahu soudružka Lenka ironizuje a levicovým způsobem napadá za ( údajnou ) sobeckost a dekadentnost .
Tímto a obdobným způsobem se vždy soudruzi vymezovali proti ,,,obyčejným,, lidem a jakoby skromně ze se sebe deklarativně dělali morálně výše stojící bytosti , co na rozdíl od obyčejných egoistů bojují za maximalního osobního vypětí a nepředstavitelného úsilí ....za budoucnost a štěstí celého lidstva které složeno ze samých pravicových blbečků by bez nich vyhynulo....

Ne ne soudružko učitelko, mýlíte se a lžete.
Jestliže chcete POCTIVĚ vydělavát si na chléb svůj vezdejší - vytvořte system kde rodiče budou DOBROVOLNĚ platit té které škole...tomu kterému učiteli ...za nikoliv příslušnost ke stavu kantorskému ....ALEBRŽ za výsledky jeho .....
Tento system se zove TRH

Trh je to co je socialistickým státem usměrnováno....řízeno....křiveno....rovnáno....regulováno až je zcela ...ZNIČENO ,
Levice která trh v jednom kuse ničí ( a všichni státní zaměstnanci jsou z podstaty levice ) se farizejsky ,,diví,, že trh nefunguje a potřebuje tedy dle jejich pseudologiky ještě více ..řízení

Trh kolabuje a stát bankrotuje , někdy po dobrém někdy po zlém , po zlém má tu výhodu že jsou někdy zničeni i nositelé parasitických myšlenek což má ovšem za následek zvýšenou empatii k humanismu a kolečko se opakuje
Pak nastává opět restart

Franta

05. 09. 2019, 14:08

Lenka je ukázový příklad osoby žijící z daní cizích osob - vehementně brání zaběhlý zlodějský systém kdy vám stát vezme z ročního příjmun cca 70 % ....SEDMDESÁT procent vašich prostředků. a vydává se to klasicky pro moje dobro....

Jistěže osobě která finance DOSTÁVÁ ze státního rozpočtu ( a ten penize loupí občanům - loupež jest krádež pod pohrůžkou násilím ) system loupení vyhovuje - tak jako vyhovoval loupežnický socialistický system Řekům kde na každém ostrově bral učitel učící pět či šest žáků....5000 EUR měsíčně.

Státní zaměstnanci jsou bez vyjímky paraziti který poskytují - vnucují - nevyžádané a PŘDRAŽENÉ služby i lidem který o ně nestojí ....a domáhají se pochopení protože podle jejich parasitického myšlení - je to pro ( prý ) moje dobro....

Soudruzi a soudružky - nestarejte se prosím stále o dobro druhých lidí ...nestarejte se to kkdo bude platit policii a požádníky ( vy ne ) ....a začněte se starat hlavně o sebe - pak bude na světě lépe.
Nechte každou osobu at si potřebnou službu SAMA OBJEDNÁ a nevnucuje svoji pseudopotřebnost druhým lidem .
Jenže ...jenže ....když lidem dojde že vás k ničemu nepotřebuje...tak kdo vás bude za nic platit že ?
A jsme zpátky u LEVICE a její schopnosti a touhy šahat si pro penize do cizích kapes - pochopitelně OPĚT pod záminkou dobra.

Tyto

Lenka

04. 09. 2019, 20:57

Tak to je nádherný příklad pravicového myšlení.Dělám jen pro sebe.
Je možné, že toto dokáže říci dospělý člověk? Domnívala jsem se, že "daně" respektuje i pravice, nebo hlavně pravice. Z čeho by jste milý pane platil policii a armádu, to ostatní psát nemusím. Pán napíše hloupost a druhý napíše, že si jeho názoru váží. Divná doba. Nedivím se, že jsem ve školství moc peněz neměla.

Franta

04. 09. 2019, 16:20

A pochopitelně a v neposlední řadě - levicová zločinecká ideologie - v mnohem větším rozsahu UMOŽNUJE šahat do cizího majetku - jistěže ve jménu dobra.

jak má být jeden pravičák když správný pravičák dělá za své a pro sebe ?
Jak má potom jeden zbohatnout ?
Ne ne ,
Pokud chci zbohatnout na cizím majetku - musím být logicky - levičák

ZE SPOLEČNÉ KÁDĚ KAM VŠICHI BUDEME DÁVAT VŠECHNO A TAK SE VŠICHNI BUDEME MÍT LÍP ...(údajně)

se dá mnohem lépe krást - to vám řekne každý státní zaměstnanec ( a levičák)

Franta

04. 09. 2019, 15:30

Pavle zdravim Vás,
Dovolte mi prosím odpovědět na Vaši otázku po mém způsobu :

V prvé řadě je nutno si uvědomiti že obyčejná normální lidská činnost nepoutá pozornost obvykle množiny tzv pracujících.
Aby byl nějaký extrovertním způsobem postižený jedinec schopen zaujmout druhé musí je něčím ( podle nich zvláštním ) ohromit.
( proto se tetují , a ukazuji svaly a barví si hlavy a mávají svými telefony apod )

Aby extrovertně postižený jedinec mohl ukazovat svoji prudkou inteligenci nemůže se čepýřit na pravicovém hnojníku - není tam co ukazovat - pravice říká v kostce toto :
Dělejte a pracujte každý za své a na svém ...nikomu neubližujte a starejte se sami o sebe

Uznejte ....může podobný program uchvátit šiřitele dobra a pokroku ?
Ne jistě že ne , otevřeně řečeno z podstaty věci - nemůže

Co potřebuje extrovertně postižený kreten ?
Záři reflektorů.
A to právě to co nabízí levicová ,,myšlenka,, ...i když jen zdánlivě a čistě pokrytecky
Starost o druhé ( oh jaký to humanista)
Starost a péči o planetu ( olala jaký to enviromentalní myslitel )
Starost o maminky s dětmi....
Starost o menšiny....
Starost o cokoliv co se PRÁVĚ hodí....
A to je ten důvod atraktivity levicových myšlenek - možnost ZDÁNLIVĚ předstírat starost o dobro druhého člověka ...
Uznejte že oproti pravicvému cítení která říká - starej se sám o sebe a nebtěžuj druhé je levicová humanita mnohem mnohem ....zajímavější a proto i láká mnohem více psychopatů ke své presentaci boje za veškeré lidstvo ( tak nějak si sami sobě připadají )

To že je levicová humanita a socioalita naprosto prázdné a pokrytecké vyjádření které v konečném důsledku má za výsledek ,,pouze,, vzrůst tyranie byrokracie a nespravedlnosti je dílem nepochopeno prostým lidem ....a dílem zneužíváno ideozločineckým levicovým uskupením ....
Vše se děje ve jménu ....dobra a pochopitelně oponent který na podobné podvodníky upozorní je nazván tak aby vypadal jako nepřítel lidstva a to dle času a polohy daného subjektu
Proto lidé mého a podobného ražení byli svého času antisocialisté živly ...anebo revanšisti....anebo třeba zaprodanci ....nu a nyní jsou nazýváni fašistama ...a xenofobama ...a rasistama....a vůbec celkově vždy jde z pohledu státního establishmentu o PROTISTÁTNÍ živly :-)

A ty já miluju ( ted jsem si u monarchisty šplhnul , on nemá rád tu dekadentní nenavist )

(ale já vím že ne  - levičáci nesnáší sice nenávist a milují toleranci a hlásají dobro lidstva a milují se navzájem ale .......ale nedej Bože se jich dotknout :-) , )

Pavel

04. 09. 2019, 14:49

Ja Frantu docela chapu. Vyznava urcite moralni zasady, coz se dnes moc nevidi. Me by zajimala ale jedna vec.

Proc nekdo z nasi zeme, stale inklinuje k Rusku. Proc obdivuji putina, nedejboze vychvaluji stare bolsevicke a socialisticke doby apod. A nemyslim to nijak urazlive, jen by me opravdu zajimal nejaky konkretni argument. Ja mam velmi vysoke moralni a socialni citeni a proto to nedovedu pichopit :thinking:

Franta

04. 09. 2019, 13:58

Ale já se přece nesnažím žádnemu socialistickému fašistovi nijak zalíbit....
Mě kritka od levičáků zní jako rajská hudba
Čím více komunistu , komsomolce , svazáka , europokrokovce , nacistu nebo islamistu nebo třeba fašistu rozčílím - tím jsem spokojenější

Vyznávám uplně jiné hodnoty - Spravedlnost , Svobodu a Čest i za cenu boje...i za cenu msty
Jak říká staré Německe heslo
RADĚJI SMRT NEŽ OTROCTVÍ

Franta

04. 09. 2019, 12:29

Nenávist je PŘIROZENÝ lidský cit zrovna jako každý jiný...žádným nařízením EU ho nikdy žádný eurosocialista a pokrokovec nevymítí....
Nenávist patří takříkajíc k lidskému životu bez ohledu na přání a tužby ožralých pokrokových ynžynýrů z pseudovysokých škol tzv sociálních šamanských studií.

Je to genová výbava co tvoří základ člověka a vůbec jakehokoliv organického života ,
opravdu to není ta jedině správná pokroková výuka na vysoké postsocialistické škole která by měnila charakter dané bytosti ale vždy se jedná a vrozené schopnosti či i neschopnosti - takže váš Bruselský fašismus kombinovaný se socialistickým plánovaným hospodařstvím je v zasadě předurčen k zániku - jen si to opět zopakujete na vyšším levelu.

Konečně ,jestliže nenávist ke zlu patří dle levice k záporným vlastnostem ....kam potom patří láska ke zlu ?
Milovat svého věznitele ?

V tom případě jste vy všichni levičáci případ pro psychiatry se Stockholmským syndromem

Franta

04. 09. 2019, 10:25

Doplnění :
Nemám pražádné pochopení pro věznitele jež vynikajícím profesionálním způsobem stráží Koncentrační tábor kde jsou vězněni nevinný lidé přestože oni strážci snad patří do stejné jazykové skupiny jako moje maličkost .

V takovém případě mnohem více sympatizuji s případným ,,nepřítelem,, jež onen Koncentrační tábor napadne at už hovoří i cizí řečí....přesto tento ,,nepřítel,, mluví MÝM JAZYKEM

Franta

04. 09. 2019, 10:19

,,
FRANTO, prosím, můžete tohle probrat ? - Československo zaútočilo na USA
A v legendární bitvě nad Merklínem zvítězilo....atd ...,,
----------------------
Emile mě tyhle věci moc neberou.
ČSSR bylo založeno jako vazalský stát SSSR se svoji úlohou nárazníkového pásma v případné další válce v boji za světový mír v režii komunismu.

Z tohoto důvodu veškerý ,,boj,, komunistické armády ČSLA jež patřila pod velení Rudé armády Střední skupiny vojsk velitelství Milovice mě zajímá jen do té míry do jaké tito ,,vojáci,, ( de facto zaprodanci cizího nepřáteslkého státu - sssr ) ....zradili svoji zem a svoji čest.

Každý člen jakekoliv ozbrojené složky ČSSR byl at chtěl nebo ne.....zrádce a pohůnek ve službách SSSR
Takže ty ČSLA piloty bojující proti USA beru jako své nepřátele - jako nepřátele Svobody a jako pomahači komunismu jež drželi vězenský tábor nazývaný socialistická soustava - při životě.

Franta

03. 09. 2019, 14:08

SSSR plánoval od roku 1918 ,,osvobození,, Evropy od kapitalistického vykořistovaní člověka člověkem....( v komunismu jak víme je to právě naopak )
Proto byl SSSR od počátku budován s cílem vytvoření základny k ovládnutí světa - tuto doktrinu DOSUD nikdo nezrušil

Rusko pokračuje v duchu teto původní Sovětské idee za  pomoci je jim cokoliv co napadá system zapadní civilizace - včetně tajné podpory řízené muslimské migrace pomocí socialistické internacionály sedící v Bruselských lavicích - ano šefové Bruselu včetně soudružky Merkelové byli všechno do jednoho odchovanci Sovětské socialistické školy terorismu .....viz Barroso nebo Joscha Fisher že :-)
Merkelová je nafocena jako komsomolka v SSSR - najděte si to na netu :-)

Dále přes zřízení závislosti Evropy na Rusku - to jsou ty plynovody .....díky německým socialistům .....jak se ta historie opakuje že ?
Ano i Hitler byl socialista , pravda JEN národní ( nacista ) nikoliv přímo MEZInárodní ( komunista )
Snad proto nám ho soudruzi presentují jako ...,,pravičáka,,

Franta

03. 09. 2019, 13:42

Že neměl Sovětský svaz největší leteckou armádu světa ?
Ale měl...měl
Měl 1 000 000 parašutistů
Milion parašutistů - typicky obranná složka armády že ?
Ale kde byli ?

nu kdeby ....
To byli ti slavní GARDISTI ty slavné GARDOVÉ pluky a divize pro které náhle nebyla práce - měli totiž nečekaně osvobodit Evropu ...ale když je ten spojenec Hitler předešel - co s nima ?
Tankista z nich narychlo nebude...., spojař taky ne ....řidič nakladáku ...hm jde to ale je to podobný jako by Neurochirurg sádroval zlomeniny.

A tak se objevili Sovětští ( pozemní ) gardisté :-)
Opásaný granáty a miny byli první v utoku - první v boji muž proti muži

Franta

03. 09. 2019, 13:25

Oprava - v Tbillisi

Franta

03. 09. 2019, 13:24

Pavle máte pravdu ale....
Nemějte mi to za zlé ale v dobrém úmyslu opakujete KOMUNISTICKOU lež

Soudruh Stalin byl prvotřídní strateg a muž činu - byl to mnohonásobný úspěšný lupič a kasař.
Přepadl banku v Tallinu tak že najprve NAPADL místní za rohem stojící ( ! ) ...POLICEJNÍ stanici - a ve vzniklém zmatku vyloupil hned vedle zároven ...banku

Nevěřte prosím že to byl vůl co něvěděl co dělá - byl to genius zla - vše co dělal mělo logiku a řád .
SSSR se připravoval na osvobození Evropy .
Co udělá Stalin ?
Vybuduje vojensko průmyslový komplex a závody ve zbrojení nazve mírovým budováním
Vybuduje POTAJÍ nejvetší leteckou armadu světa a skryje ji za ....umožnění sovětským lidem přístup k letaní....
Nažene ženy do práce na traktory ( muži se učili řídit tanky ) a vydává to za sovětský uspěch emancipované ženy
atd atd

Ano nechal postřílet spoustu Sovětských politruků ( co se nyní vydávají za vojevůdce ) ...včetně Tuchačevského apod - vše to byl vojenský odpad ktereho se zbavoval Stalinským způsobem.

Skutečně vynikající maršály ( pokud ho nekompromitovali ) si ponechal a nic se jim nestalo
Žukov měl namále ale taky žukov byl jen kat a politruk málem šel i s tuchačevským

Franta

03. 09. 2019, 13:11

Ne že mám v ,,mnohém,, pravdu.
Mám zcela pravdu
SSSR byl od počátku svého vzniku založen jako první stát celosvětové socialistické soustavy a tak bylo k celému problému i přistupováno - vzniku vojenskoprůmyslové základny k ,,osvobození,, světa .

A zde vás zdraví Sovětské pětiletky :
Vybudování energetických zdrojů ( ne žádné potravinářské závody )
Vybudování zdrojů surovin ( žádné mateřské školky )
Vybudování těžkého průmyslu ( žádné šicí stroje )

Industrializace težkého průmyslu s přednostní výstavbou lokomotivních závodů jež chrlili v ,,přidružené výrobě ,, cca 50 tanků denně - počet tanků při vstupu SSSR do 2 světové války - 17.9. 1939 což bylo napadení Polska společně se soukmenovcem Hitlerem byl cca 25 000 kusů
( pro srovnání USA mělo na začátku války DOHROMADY 400 tanků )

Agresor Hitler měl cca 3500 tanků a všechny Hitlerovi tanky byly proti Sovětským beznadějně zastaralé již v době své výroby ....
Sovětské tanky ( i děla ) neměli vůbec na počátku války srovnatelnou konkurenci - srovnejte jen pohledem PRŮMĚR kanonu Sovětských tanků KV1 a T34 na POČÁTKU války....s průměrem děl Německých tanků Pzwg 1 - 2 ....naprosto nedostačující výzbroj proti Sovětským pancéřum.

Přesto Sovětská armáda byla NA POČÁTKU Hitlerova tažení - poražena
Protože byla načapána se staženýma kalhotama jež si nestačila natáhnout.....

Vše ostatní soudruhu monarchisto ,,,vše ostatní jsou bud komunistické mýty anebo přímo lži

Pavel

03. 09. 2019, 12:57

Je jasny, ze rusky ztraty na uzemi CSR byly vetsi, nez americke. Logicky. To plati i v absolutnich cislech. Znacnou cast z toho ma ale na svedomi sam masovej vrah stalin. Nejdriv necha vetsinu vybornych a zkusenych velitelu, iteligence a cele vojenske spicky povrazdit, aby na jejich misto dosadil politruky a vojaky bez zkusenosti a bez znalosti. Halvne ze byly oddani stalinisti.
Chudaci vojaci pak byli do boje hnani bez poradne taktiky a stylem ,nas mnogo,.

Franta

03. 09. 2019, 11:38

Je zajímavé že svědomí sovětského trola nechává zcela v klidu palba do vlastních zadních řad závěrnémy oddíly sovětských vojsk NKVD

Dále je zvláštní jak zde hyper ztráty sovětských vojsk daných jejich bezohledným velením vykládají jakožto znak sovětské ,,obětavosti,, vůči lidem v Evropě

To vše prokombinované s různým stupněm prolhanosti a překroucení faktů

svědomí

03. 09. 2019, 11:27

Díky, Ameriko!
Opět se blíží doba, kdy budou někteří špatně informovaní, někteří možná zmanipulovaní, někteří asi i hloupí a někteří za dezinformace placení lidé, hlasitě oslavovat osvobození naší vlasti v květnu 1945 americkou armádou.
V těchto dnech se v Plzni opět staví pomník „Díky, Ameriko!“. Byly přivezeny nové žulové kvádry až z Francie. U původního pomníku totiž do roka popraskaly sedm metrů vysoké žulové pylony. Asi vlivem překrucování. Dějin.
Je totiž velmi zajímavé, že nikdo z těchto oslavovatelů vůbec nepřipomíná to, jak se ve skutečnosti americká armáda na našem území chovala. Podle některých názorů to bylo stejné, jako chování americké okupační správy v Německu, podle jiných názorů ještě horší.
Pamětníci vyprávěli, že v Plzni vypuklo 5.5.1945 povstání a německé vojenské posádky a velitelství složily zbraně a plzeňský rozhlas hlásil do éteru: „Hovoří Plzeň, svobodná Plzeň hovoří“. Američané vstoupili do Plzně 6.května 1945, odmítli žádost Revolučního národního výboru v Plzni o poskytnutí vozidel a zbraní pro dobrovolníky, kteří chtěli jet na pomoc bojující Praze, tento odjezd zakázali a české vojáky a četníky odzbrojili. Pokusili se zakázat i Revoluční národní výbor a zakázali vydávat české noviny. Na americkou armádou zabraném území patřícímu před válkou Československé republice bylo množství skladů a zásob nejrůznějšího zboží, pohonných hmot a potravin. Co americká armáda neodvezla do americké okupační zóny v Německu, to cíleně zničila.
A již vůbec nikdo nepřipomíná to, že Američané bombardovali Škodovy závody v Plzni 17., 18. a 25. dubna 1945. Tedy v době, kdy byla válka již prakticky u konce. Na tento závod bylo tehdy svrženo přes 5.000 tříštivých a zápalných bomb. 29 objektů bylo zcela zničeno, 21 těžce poškozeno, infrastruktura byla zcela zničena. Při bombardování Plzně bylo zničeno 505 budov, seřazovací nádraží a další objekty. Přitom bylo zabito (Američany a 14 dnů před koncem války !!) 624 Čechů a 453 jich bylo zraněno.
Když si ruiny prohlížel oslavovaný osvoboditel, americký generál Patton, měl údajně prohlásit: „Dobrá práce, jsem spokojen.“
Z toho všeho vyplývá, že taktika spálené země, kterou Američané uplatňovali, byla záměrná a cílená.
Po zveřejnění Košického vládního programu Američané pochopili, že ČSR nebude ve sféře jejich vlivu, a že tedy zdejší továrny je nutno zničit, aby nemohly být konkurencí západních firem. (Tak trochu to může připomínat rušení a bourání našich továren po roce 1989.)
A tak, když k tomu ještě přidáme množství dalších bezohledných náletů na jiná česká města, které v roce 1945 již neměly na vývoj války žádný vliv, ale stály nás ohromné materiální škody a způsobily zbytečnou smrt tisíců Čechů, můžeme dojít k názoru, že Američané na našem území napáchali více škody než užitku.
A vzhledem k tomu, jak velmi mírně zacházeli s německými vojáky, kteří doslova pospíchali do jejich zajetí, můžeme s jistotou napsat, že Američané na našem území zabili více Čechů, než Němců.

Franta

03. 09. 2019, 11:16

No jo no , to je tak když se Sovětská slavna armáda , armáda osvoboditelka připravovala na osvobození celičké Evropy od buržoasního jha....a pěkně se napakovala na hranice po celé delce uzemí na zapadě SSSR ....a nějaký pološílenec ji ...předběhl.

To se to potom špatně osvobozuje když když jeden pluk máte již na hranicích a druhému teprve někde 2000 km daleko teprve nakládájí munici....
Když máte mapy pro celou Evropu protože se ji chystáte osvobodit .....ale mapy pro uzemí SSSR ....nejsou vůbec k disposici .
Tanky máte tady ale palivo teprve támhle....pěchota vystupuje kousek odtud ale její štáb je ještě 500 verst v prde..li
Nu a náhle soukmenovec udělá to co byl jeho nečekaný majstrštyk za celou jeho psychopatickou karieru - PŘEDEJDE sovětský utok a sám zautočí.

A tak slavná Sovětská rudá armáda bez map ....bez střeliva.....bez spojení....s rozkazem daným před několika dny - zasadně na střelbu neodpovídat - prchá.
Nejsilnější armáda světa ( svého času ) s nejlepším děly a tanky ....prchá.
Nemůže totiž nic jiného dělat.
To byl ten důvod počátečního Hitlerůva úspěchu.

Aby se zakryl tento skutečný záměr SSSR - přepadení Evropy ...kterému Hitler předešel svým šíleným kouskem a spáchal tak sebevraždu ( ale stejně půlce ,,osvobození,, nezabránil )...tak pak už se jen lhalo lhalo a lhalo.

Sovětská vojska nikoho nikdy neosvobodila , Sověětská vojska porazila nepřítele a sama obsadila dobyté území.

Přikryl

03. 09. 2019, 09:41

Určitě strátegové US Air force poslali kluky v pikslách proti 88mm flak jen tak. Každý žák ZŠ ví, že na území Protektorátu Čechy a Morava byla plně vyzbrojená a bojeschopná armáda generála Schörnera, která k boji potřebovala jen palivo. A to se bralo kde, pitomio? Každý Čech je blbě pindá, ale v té době měli US ztráty v mužstvu na třech frontách 360 000 kluků, kteří mohli popíjet pivo a balit holky a místo toho museli umírat v pr%eli zvané Protektorát Čechy a Morava. US Army si váží života každého vojáka, to nebyla Rudá armáda, kde jen v bitvě u Stalingradu NKVD postřílela 13 000 vojáků, když chtěli ustoupit.

Franta

02. 09. 2019, 18:26

Už jsem zde
Co USA zbombardovali dobře zbombardovali.
Proč nikdo nešpitá o bombardování Mladé Boleslavi slavnou Rudou armádou již několik dní po válce ?
Jaká rafinerie byla v Mladé Boleslavi že se do ní Sovětští bratři pustili ?
Co ?
aha nic ..vsjo v parjadke

Pavel

02. 09. 2019, 15:44

Emane, ohanis se gramotnosti, ale sam vubec neodpovis k tematu. Dovedes vlozit jen CtrlC + CtrlV neco, co s tematem otazky nesouvisi. To delas schvalne, nebo jsi ten american?

Pavel

02. 09. 2019, 15:21

Emane - a co bombardovani Ceskoslovenska po valce rusakama? Taky umysl zborit konkurenci?

cyklista

02. 09. 2019, 14:18

No jo vlastně, oni ti Němci pravidelně inzerovali, které fabriky vyrábí něco důležitého pro válku a které ne. A oni si to ti hloupí spojenci asi popletli.
Zase příklad ničivé válečné zbraně. Já bych ty zbraně vůbec všechny zakázal. Třeba to pomůže. Ale v Kambodži komunisti z nedostatku zbraní zabili dva miliony lidí motykami. Tak nevím.