EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Nová ikonická fotografie: Generál opouští Afghánistán jako poslední voják USA

 02. 09. 2021      kategorie: Události      37 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Tak, jako kapitán opouští potápějící se loď poslední, opustil generálmajor Christopher Donahue Afghánistán jako poslední voják armády USA. Po téměř 20 letech tak z Afghánistánu odešel poslední zahraniční voják. Afghánistán je nyní odkázán jen sám na sebe. 

obr_01
Foto: Christopher Donahue slouží v armádě USA již 30 let | U.S. Army

Poslední muž nastoupil do posledního letadla. Tak by se dal shrnout pondělní odlet vojáků USA z Afghánistánu. Tím posledním mužem byl velitel 82. výsadkové divize generálmajor Christopher Donahue. Ten se přesvědčil, že nikdo z občanů USA se již v Kábulu nenachází a nastoupil do posledního transportního letounu C-17. 

Při nastupování ho jeden z jeho kolegů vyfotil a vznikla tak nová ikonická fotografie, která se stala jakousi tváří odchodu Američanů z Afghánistánu. Dvaapadesátiletý Christopher má zatím v armádě odslouženo úctyhodných třicet let. Do armády vstoupil v roce 1992. Vystudoval vojenskou akademii West Point a následně si dodělal magisterský titul na Harvardu. Během své dlouhé kariéry si vyzkoušel mnoho funkcí, jako například velitele speciálních operací, nebo asistenta předsedy náčelníka štábu v Pentagonu. Sedmnáctkrát byl nasazen na zahraniční mise. Mimo jiné sloužil 4 roky u druhého praporu Rangers jako důstojník.

obr_02
Foto: Odchod Američanů z Afghánistánu má i svou ikonickou fotografii | U.S. Army

Christopher Donahue a jeho 82. výsadková divize byla povolána do Kábulu v polovině letošního srpna. Christopher se svou jednotkou měl za úkol zajistit bezpečnost kábulského letiště a pomoci s bezpečným odsunem vojáků. Američané tak splnili, co prezident Biden slíbil – odchod amerických jednotek do 31. srpna. 

V současné době již většinu Afghánistánu ovládá Talibán. Američané v zemi zanechali relativně velké množství techniky a zbraní. Vybavení bylo určeno pro afghánskou armádu. Ta se ovšem před postupujícím Talibánem stáhla a veškeré vybavení, včetně vrtulníků, tak padlo do rukou Tálibánu. Někteří vojáci afghánské armády neutekli, ale přidali se k Talibánu. Díky tomu nyní nad Afghánistánem létají americké vrtulníky Black Hawk, které jsou nyní majetkem Tálibánu a pilotují je piloti, kteří byli vycvičeni Američany. 

Zdroj: firstpost.com

Komentáře

Czert

07. 09. 2021, 15:21

Omny
Tu sumu mas spatne, celych 20 let katastrofy amiky stalo celkove 3 biliony dolaru.

Czert

06. 09. 2021, 08:43

Hert
Ano, ten kadafi s lybii je dokonalypriklad kdy se spatny hoch nspravil, kal se ze svych hrichu a ke konci sve vlady byl na arabske pomery prakticky svaty.
A co udelal zapad? Svrth ho a nagradil doslova teraristy.

Petr Hertel / ČERT

05. 09. 2021, 21:43

Možná by se dalo dodat, že ta "osa zla", kromě obvinění z podpory terorismu, byla definována i obviněním z vyvíjení zbraní hromadného ničení (tak nakonec, to byl přece hlavní argument USA proti Saddámu Husajnovi). A když už jsem tu níže vzpomněl zrovna toho Kaddáfího, tak ten tenkrát (někdy kolem roku 2003) demonstrativně prohlašoval, jak byla Libye blízko k výrobě jaderných zbraní, ale jak toho zanechala...
Jinak samozřejmě lze připomenout, jak Američané právě kvůli obvinění z podpory terorismu bombardovali libyjský Tripolis a Benghází už za Reagana, v roce 1986.

Petr Hertel / ČERT

05. 09. 2021, 21:32

Czert

Souhlas, že s tím Pákistánem nebo Saúdskou Arábií možná nějaký Američany poněkud přehlížený problém být může. Ale pokud jde o ten Írán, zařazený také do té Bushovy "osy zla", tak ten po tom roce 2003 tak nějak namále taky mohl mít (a nakonec, víme, jaké ty vztahy mezi USA a Íránem byly i v uplynulých letech za Trumpa).
Jinak, když už jsme u té války proti terorismu a "osy zla" jako mj. států terorismus podporujících, může být zajímavé si povšimnout, jak z toho tenkrát vycouval Kaddáfí v Libyi, který zrovna tehdy dost zlepšil své vztahy se Západem.
Trochu odbočím, ale mimo ten muslimský svět byla do té "osy zla" zařazena i Severní Korea - a stačí připomenout, jak tehdy (ještě předtím, než Kim Čong-il dovršil ten svůj jaderný program) i naši, čeští komunisté prohlašovali, jak vypraví dobrovolníky, aby bojovali po boku KLDR, bude-li ta Američany napadena...

Czert

05. 09. 2021, 19:47

Karlik
Hahaha, kdyz to sou detinske otazky, proc na ne odmitas dat odpoved?
A me zavery si nijak nevyvratil.
Inu ses dikonaly slovansky lhar.

Czert

05. 09. 2021, 19:45

Hertl
Pokud po vyhnani bin ladina chteli pokracovat ve valce proti terroru, tak meli do late srovnat pakistan, saudy, iran a podobne teraristy.
Sadam nikomu nevyhrizoval, takze tam o valku proti teroru rozhodbe jit nemohlo.

Proste obe valky byly o prelevani penez do spravnych kapes.
Amici na to mely valku proti teroru, eu na to ma zeleny nesmysl.
Mas pravdu v tom, ze pakistan se tvari jako pevny amicky spojenec, ale pokud mu amici toleruji terorismus, tak ho amici nikdy nemuzou ukoncit.

Czert

05. 09. 2021, 13:28

Karlik
Ze urban nemystfikuje a nelze?

Vyborne, tak proc se nikdy nesnazil vyresit paradox proc cechum za 1 republiky zidi nevadili, dokonce je prijmaly z nemecka. Vzdy je vykresluje jako protizidaky.
A co se asi tak udalo, ze za 2 republiky to bylo jinak a kvuli komu 2 republika vubec vznikla.
Dale nikdy nedokazal, byt to neustale omila, ze to bylo statem organizovane nasili pri expedovani sudetaku v 45, bez jedineho dukazu.
Pak tu mame blabol, ze socani v raichsweru bojovali po boku csr proti sudetackym ordnerum.
To by byla skutecne orevratna novinka.

Atd, atd.
Dokaz ze v tehle nesmyslech ma urban pravdu. Pokud to nezvladnes budes muset uznst ze urban je prolhany slovan.

Petr Hertel / ČERT

05. 09. 2021, 03:32

Czert

S tím pokračováním vojenské přítomnosti USA (a dalších států) v Afghánistánu i poté, co odtud bin Ládin zmizel... Tak ono stačí poukázat na takový ten všeobecný koncept "války proti terorismu", se kterým přišel G. W. Bush po 11.9.2001, a vzhledem k tomu, že Tálibán vlastně poskytl al-Káidě útočiště a byl jejím spojencem...
Jistě, do tohoto konceptu "války proti terorismu" měla spadat i ta invaze do Iráku v roce 2003, i když je jasné, že tady šlo přece jen o něco jiného. Na první pohled by se možná dalo mj. i říct, že Bush mladší tady chtěl dotáhnout něco (sesazení Saddáma Husajna), co neudělal jeho otec, Bush starší, za války v Zálivu v roce 1991 - a že tedy USA, hrdé na svou demokratickou tradici, skoro vsadily na princip jakési dynastické politiky:smiley: (tahle poznámka může stát za úvahu, když si uvědomíme, že z takového klasického politického pohledu USA v prvních dekádách jejich existence, na přelomu 18. a 19.století, byly tehdejší evropské dynastické monarchie možná podobně tak odporné jako ve 20.století totalitní režimy a ideologie typu nacismu nebo komunismu, jak to naznačil např. i americký historik Dexter Perkins v knize "A History of the Monroe Doctrine").
A jasně, třeba i podpora minimálně části pákistánské armády bin Ládinovi při jeho pobytu v Pákistánu, to je známá věc. A že se Američané vyhýbali jakékoliv akci proti Pákistánu... Tak možná lze poznamenat, že Pákistán (v jehož případě stojí mj. na pováženou, že jde dneska vlastně o jednu z jaderných velmocí) patřil od dob studené války k takovým tradičním a trvalým spojencům USA v té jižní Asii. Pravda, možná trošičku jinak by se to mohlo už dlouho rýsovat s ohledem na americko-čínskou rivalitu, ale to už se asi dostáváme někam trochu jinam...

Czert

04. 09. 2021, 19:43

Karlik
"Pro své hloupé tvrzení, nemáš žádný důkaz."

Staci si precist jeho clanky a jak lze a manipuluje.

Czert

04. 09. 2021, 19:41

Karlik
Tvoje psychoza se cim dal vic horsi.
To ty si prisel s tim, ze vynalezy je podstatna narodnost vynalezce a uz nezslezi na miste atd.
Takzr to ty chces krast patenty.
A skutecne by ses mel dovzdelat, otik skutecne byl slovan jak poleno.

Btw dle jakeho klice rozlisujes jestli je totycnyclovek z lidu nebo ne?

Czert

04. 09. 2021, 14:32

Karlik
Hahaha, clanek od jana urbana, cloveka ktery by nejradeji videl vitezstvi 3 rise.

Czert

04. 09. 2021, 14:30

Rakusak
Tady zbytecne panikarich a michas nekolik veci.
Benesovy dekrety sou pravnevyhasle - tj najejich zaklade dnes nemuzes sebrat nemcum majetek, ALE TO NICNEMENI NA LEGALITE A MAHETKOVEM STATUSU nabytem na jejich zaklade.
Je to obdoba toho, kdy z anglii ti dodnes plati zakon, ze muzes zastrwlit velsana, ale jen kusi. Udelej to dbes a jdes do basy.
Proto spousta dnesnich neonacku, jak v rajchu, tak i u nas je chce ZRUSIT, ZRUSIT JEJICH PLATNOST, tj veskere konfiskace by se museli vracet.


A to, jestli expedovani sudetaku do rajchu bylo v rozporu s mezinarodnimi smouvami ci zakony je hodne diskutabilni, ale fakt je ze jejich exoedovani posvetili vitezove. A v cesku se hodne zapomina - clovek by rek ze az umyslne - ze se expedovaly dojcove do. Eajchu i z polska, madarska, jugoslavie, ruska a jinych zemi.

Czert

04. 09. 2021, 14:21

Karlik
Kostkovy cukr neches pripsat cechum protoze to bylo na jejich uzemi, ale pripisujes ho ru?

Vyborne, pak tedy musis pripsat cesku spoust vynalez ferdinada porseho.


"Evidentně, žádný Slovan z "lidu". "

Vyborne, a ted me sem napis jediny germansky vynalez germanem z lidu.

karel I. Rakouský

04. 09. 2021, 10:19

karel3 "Jasně, "megapodvod".
Československo (1938) mělo dobře vycvičenou, 5. největší armádu v Evropě...
Za jak dlouho utekli zbabělci ze Sudet ? Za 2 dny se zdekovali bez jediného výstřelu. :smile:
Prezident E.Beneš se za 10 dní utekl schovat do Velké Británie a potom do USA. A to nacisté zůstali ještě 5 měsíců na hranicích Sudet. :laughing:
Afghánci asi pilně studovali dějiny Československa (1938, 1939 a 1968). :laughing:"

Kadle, Kadle, Kadle!!! Už se rychle blíží doba, kdy i Rusko (nyní právní nástupce bývalého SSSR, tedy vítězné mocnosti II. Světové války! U mocnosti, kterou náš předseda bývalé Benešovy vlády Klement Gottwald vyškemral dodatečné uznání z mezinárodního práva nezákonného plošného exodu Němců a Maďarů na základě jejich národnosti z pohraničí Čech a Moravy) podpoří německý dnes jejich vládou oficiálně deklarovaný politický názor o PRÁVNÍ VYHASLOSTI tzv. Benešových dekretů. Pokud se tak stane a signatář Dohody Postupimské tyto jím vložené ustanovení zpochybní jako protiprávní dle tehdejšího mezinárodního práva. Dobré 1/4 tohoto národa budou individuálně žalovány jejich majetkoprávní vztahy ke stovkám až tisícům nemovitostí! Klasickou občansko právní cestou o Určení vlastníctví k nemovitosti. Žalobce, Němec s 4násobným měsíčním příjmem, zastoupený německou a možná i naší advokátní kanceláří. Bude žalovat Čecha se sotva 1/4 příjmem žalobce a navíc často i s povinností hradit hypotéku na nemovitost samotnou. Žalobce, Němec bude mít z rodinného archívu, nebo z Knihy listin příslušného Českého Katastrálního úřadu v té době právně relevantní nabývací titul. Kupní smlouvy, dědické, darovací smlouvy atp.. Žalovaný, Čech možná někde po těch co získali ten daný "konfiskát po Němcích" najde na půdě Přídělový list MNV. Pokud bude mít tento lístek datum PŘED uzavřením Postupimské konference Vítězů II. Světové války, tedy srpen 1945. Na kterou se tzv. Benešovy dekrety právně odvolávají. Raději by jej neměl ani u soudu předkládat. Protože je právně proto neplatný ode dne jeho uzavření!!! Mám pak za to, že až našinci takto rozhodnutím našich soudů příjdou o majetek. A ještě budou dodatečně na něj splácet dluhy. Rozvzpomenou se na své nasrané dědy a pradědy co museli opustit svá opevnění a odevzdat své zbraně. Opevnění a zbraně co si v daních zaplatili a byli SVÝMI chytrými politiky a aktivisty ZRAZENI. Ale tentokrát nebudou rozbíjet ve vzteku jimi zaplacené vybavení bunkrů a zbraně. Ale budou honit po ulicích, tak jako v květnu 1945 své zrádce a kolaboranty! Prosím zde diskutující, zapamatujte si co zde karel3 napsal, viz."" a pak mu to dejte sežrat!!!

Czert

03. 09. 2021, 16:15

Karlik
Kdyz ti vadi ze na me odvadis dane, proc se neprestujes do tveho milovaneho rajchu?
Tam bys mohl hajlovat svobodneji.

Czert

03. 09. 2021, 16:12

Karlik
Ale zase dali svetu kontaktni cocky, elektronovy mikroskop, kostkovy cukr a jine vynalezy.

Jen me rekni rikas doma hail hitler po nemecku nebo anglicku?

Jiří

03. 09. 2021, 12:25

Obkecávej si to jak chceš Karlíku, ale ty se chlubíš cizím peřím.
U tebe se dá předpokládat že nic neumíš a na pořádnou práci nemáš.
Proto ta tvoje posedlost prací a umem druhých.
A samozřejmě to tvoje vylévání vlastní žluči.

Jiří

03. 09. 2021, 12:07

Karlíku, a co si konkrétně vymyslel ty, když už se tu opět chlubíš cizím peřím?
Prozatím si zdatný akorát ve vylévání vlastní žluči.

Czert

03. 09. 2021, 11:07

Jiri
Tak posledni dny afg tazenimaji i jine ikonicke fotografie, treba to jak amici potupne evakujiji amickou ambasadu v kabulu vrtulniky.
Podobnost s debaklem v saigonu dokonala.

astor

03. 09. 2021, 09:48

Petr
Pochybuji, že lze na nánosy špíny, kterou na sobě v současnosti nesou naši tzv. spojenci, ještě nějakou vrstvu nanést. O selhání našich profesionalů z 601. brigády při vyslýchání domorodce, vedoucí k jeho úmrtí, které by snad bylo omluvitelné u povolanců, ale ne u profesionálů, snad nikdo nepochybuje, že mezi takové šmouhy patří. Troll...:grinning::grinning::grinning: Snad pro indokrinované hlupáky.

Jiří

03. 09. 2021, 06:58

Takových "ikonických" fotografií nejspíš ještě bude mraky.
To americké fiasko se musí nějak nalakovat narůžovo.
I když konkrétně tato fotografie spíš ještě podtrhuje ten fakt, že US armáda v Afghanistánu prohrála a utekla v noci pod rouškou tmy jako zloději.

Petr

03. 09. 2021, 06:46

astor
Ten kdo nerozezná rozdíl mezi USA a Ruskem by se měl měl dobrovolně vyšetřit u psychologa. Osobně si myslím, že jsi obyčejný ruský troll, který potřebuje pošpinit naše spojence v očích veřejnosti.

Czert

03. 09. 2021, 00:20

Hertl
Samozrejme o vyhnani ladina - byt nikdy nebyl tvrdy dukaz te tam skutecne byl - z tora bora vim, dokonce sem i ochoten uznat ze to byla nejvetsi zakladna al kajdy v te dobe na svete, ale realita je takova ze po tom, co toho bylo dasazeno meli amici z tama vypadnout.
Jakekoliv dalsi pokracovani valky v afg uz nemohlo pouzivat fikovy list jdeme po ladinovy, kdyz z afg prchl.
Pokracovani valky pak uz muselo byt zalozeno na jinych duvodech ci lzich.

A jak dnesni udalosti dokazuji, jak taliban tak al kajda mela a ma velkou podporu casti pakistanske vlady.
A amici se jakekoliv akci proti pakistanu vyhybali jako cert krizi.


A rozebirat amickou invazi do iraku 2003, kdy ani po temer 20 letech se v iraku nikdy nenasly FUNKCNI (zvyrazneno pro kaju3) chemicke zbrane je taky na dlouhou debatu.

Ale skvele zapada to teorie o presunu oenez do spravnych kapes.

Czert

03. 09. 2021, 00:06

Karlik
Krasne si napsal, ze ty mas naprosto servilni mysleni, ze chces mit vlastniho pana, sam se rozhodovat a nest odpovednost neumis.
Musis mit oana a proto se lisas k bruselu.

A absolutne ti unika, ze brusel ma uplne stejne plany pro cr jako mlskva pro csr.

Ale sou tu lidi kteri chteji aby cr mela vlastni pitiku, bez narizovani at z bruselu nebo moskvy.

A kdyz tak obdivujes amiky, proc tu nikdy nepises ze chces aby se cr stalo dalsim statem usa, ale protektoratem dojcu?
Kteri nas okupovaly a cilene vyvrazdovaly.

Opet dokonaly rozpor v tvojem jednani a psani.

Czert

03. 09. 2021, 00:00

Monarchista
Tak to, ze slo o photo op, je jasne z nekolika veci, jednak byla porizena s nocni videnim, coz neni moc bezne.
A odchazel symbolicky 1 minuta do pulnoci.

A ted prichazeji zpravy ze amici zanechali v afg stovky amiku a tisice lidi s amickym pasem, kteri nejsou rodili amici.
Ale v novinach prezentovano jako poslednik amik co pousti afg.
Amik, ne amicky vojak.

Petr Hertel / ČERT

02. 09. 2021, 23:31

Czert

Ale zase je přece fakt, že v tom roce 2001 hlavní bin Ládinova základna byla v Afghánistánu (tak ostatně, bin Ládin tam získal své osobní zkušenosti už za války proti Rusům v 80.letech, a Američané bombardovali základny al-Káidy v Afghánistánu, a ještě taky v Súdánu, už v roce 1998, po bombových útocích na diplomatické objekty USA v Keni a Tanzanii).
Je tedy pravda, že jak bin Ládin, tak i většina těch sebevražedných atentátníků v New Yorku a Washingtonu z 11.9.2001 pocházeli původem ze Saúdské Arábie - a tak, ono to tehdy docela i ochladilo tu tradiční spojeneckou vazbu (to "strategické partnerství nebo spojenectví", jak se tomu říká) mezi USA a Saúdskou Arábií, když se v americké veřejnosti šířily poukazy na to, že prostě už samotný saúdskoarabský režim a celkový systém vytváří výborné podhoubí pro to, aby tam vyrůstali takoví fanatičtí džihádisté.

astor

02. 09. 2021, 19:53

Kolaborant jako kolaborant, Kájo. Žádný rozdíl nevidím. Omezená suverenita je totéž, Moravec, Husák, Havel - všichni obdivovali své patrony, kteří jim nadšeně tleskali. A okupace? Co myslíš, Kájo, ubila sovětská okupační vojska při výslechu víc čs. občanů než česká okupační vojska aghánských? Je čtvrt miliónu usmrcených přijatelnou cenou za šíření demokratických hodnot tam, kde o to očividně nestojí?

astor

02. 09. 2021, 18:07

karel3
úplně jsem zapoměl na tvé geniální jméno...

astor

02. 09. 2021, 18:04

Kolaborace jako kolaborace, nemyslíš? Jezdit si pro mustry do Moskvy nebo do Brusele, nebo přijímat metály od Rusů nebo Američanů není zas takový rozdíl. Husák jako Havel. A když jsme u toho myšlení, které ti tak úúúžasně(!) jde, co myslíš, komu příště vyhlásíme válku? Vyhrajeme ji a nebo nás domorodci zase natřou?

astor

02. 09. 2021, 17:28

karel3
Souhlasím. Tvůj brilantní rozbor skvěle doplňuje mé hodnocení a motivaci české účasti na okupaci Afghánistánu. (kdysi jsme si již tykali, tak sorry, když tak) Ano, ti naši vojclové tam doopravdy byli jako rohožka pro kanadu amerického vojáka, a naši politici jako služebnictvo a kolaboranti. Lépe bych to ani já nezformuloval.:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Czert

02. 09. 2021, 17:24

Karlik
Kdyz pises o srabcich, pises hlavne o svoji rodine.
Schvalne popis jediny akt nesrabactvi tvoji familie z 38-89.

Czert

02. 09. 2021, 17:21

Karlik
My vime ze tvoje famie hazela kvetiny na okupujici wermacht a vesele rvala hh, ale to neplati pro ostatni.

Czert

02. 09. 2021, 17:16

Mxm
Samozrejme ze to byl megapidvod, ale jiny.
Shrnmesi to
Utok na dvojcata
Provedli ze 80% saudove
Utok financovaly hkavne saudove
Nejvic zakladem mela a ma al kajda v pakistanu
Lada byl chycen v pakistanu.
Ale jo, proc ne, napadnem afg

A co se nestalo, firmy a politici prisati na vojensko prumyslovy komplex natamne zbohatli

Takze jo, cil byl splnen, jisti lide vydelali miliardy dolaru, taliban dal vladne afg tazke tam za dalsich 10 ket budou moci vlitnout znovu a penize se zase tocit spravnym smerem.

Czert

02. 09. 2021, 17:04

A nejen ceska media onen odchod hodnoti jako upech, ve skutecnosti obrovsky debakl.
Jo dat talibanu vybaveni za 84 miliard dolacu a udelat z tibanu de fakto cca 12 nejlepevyzbrojeny stat je prece jen sila.

A je vtipne jak media velmi rychle zapomeli ze puvodne sleepy j slibil ze amici odejdou symbolickcy 11 zari.

astor

02. 09. 2021, 12:40

Zase jeden zdokumentovaný výprask světového četníka, spojence našich probruselských politiků. Jen houšť, naši skvělí vzorové, je to důvod k tomu, aby různé Mirky a podobní byli totálně zděšeni z vědomí, že až se nebudou hodit, četník - spojenec je bez skrupulí hodí přes palubu.

Tomáš

02. 09. 2021, 11:40

Ukončení anabaze USarmy v Afganistanu vyjednal někdejší prez. TRUMP, miliardář, který poznal, že to dal nejde. Nové zvoleny prez. Biden k tomu dal rozkaz. Náš prezident a pár lampasaku kritizuje toto rozhodnutí, jenom kupecke pocty říkají USA to stalo více jak bilion dolarů, to je více jak tisíc miliard dolarů, nás to stálo asi 20 miliard korun. To neopravnuje nikoho z těchto nasich lampasaku ke kritice. Skončila jedna bachorka o výcviku k bojeschopnosti účasti naší armády s tim lze souhlasitdo určitě míry. Vycvik afganskych vojáků na kterém jsme se podileli dopadl, tak jak dopadla afgansky armada v této občanské válce. Taliban dostal výzbroj a výstroj a vycvicene letce, kteří letaji s Black Hawk, to už je ale jiná káva. Vysoké vojenské školy mocnosti proto mají vysvětlení,. Nasi lampasaci to nepochopí, proto se musejí ještě hodně učit vojenskému remeslu, i naše dějiny mají podobné příklady.

MXM

02. 09. 2021, 11:13

stejně jestli nepůjde o megapodvod. Není možné aby se takovou dobu cvičená armáda tak rychle zhroutila, obzvlášť když bylo jasné jaké způsoby má v úmyslu zavést Táliban. Podobná situace jako v irácké armádě kde se kvůli pár stovkám "bojovníků" dávaly na ústup celé divize a zahazovali vybavení. Evidentně je opustili či zradili důstojníci a bez nich jsou východní armády totálně dezorganizované.
V americké rozvědce jsou chytří lidé takže si určitě lehce spočítali že taková agónie režimu se může protáhnout na roky, tak se dopomohlo aby došlo ke změně vedení extrémně rychle a prakticky bez boje. Proto mě neudivuje že západní techniku umí používat a helikoptéry BH si vesele létají.
Poukazuje se že Ghání byl importovaná loutka, ale co si myslet o talibancích vytažených z vězení, pasování nejdřív na hlavní vyjednavače a nakonec stane v nejvyšším vedení země...
Nakonec i tu techniku mohou udržet v provozu, existují přece neoficiální kanály - a když se bude plnit dohoda tak nebudou mít problém. Takže elegantně vyřešili ponechání svého vlivu i po odchodu.