EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Proč nemilujeme naše vojáky? Poselství z kterého běhá mráz po zádech.

 04. 03. 2019      kategorie: Armáda ČR      75 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Nedávno se na internetu objevilo názorové video ohledně naší armády, které v lidech vyvolává vlnu souhlasů i negativních komentářů. V naší redakci jsme se rozhodli, že se o něj podělíme i s vámi, našimi čtenáři a rádi si přečteme také váš názor na daný video záznam.

Autor videa se ohledně současného stavu naší armády vyjádřil následovně:  "Naše armáda je ale v otřesném stavu a vojáci denně trpí pod bičem neschopného vedení, papalášů a socialistických zvyků. Změňme to!

Ať naši vojáci trpí jen na cvičišti, ne v běžném životě. Když pomyslím, jaké věci naše ministerstvo obrany předvádí při výběru techniky či výstroje, vstávají mi vlasy hrůzou. Musíme začít tlačit na naše papaláše, aby reformovali naší armádu od základu. Začal bych tím, aby se do velení dostávali nejschopnější lidé i přesto, že mohou mít kritické názory (tak už to u nejlepších lidí bývá). Místo toho se ale do velení české armády neustále dosazují především prorežimní šašci. Ruka ruku myje. DOST!"

Video: Proč nemilujeme naše vojáky? / YouTube

Něco málo o naší armádě

Armáda České republiky (AČR) představuje hlavní složku ozbrojených sil České republiky, které dále tvoří Vojenská kancelář prezidenta republiky a Hradní stráž. V čele organizační struktury AČR stojí generální štáb, jehož náčelníkem je od 1. května 2018 armádní generál Aleš Opata. Civilní řízení a demokratickou kontrolu armády zajišťuje Ministerstvo obrany České republiky. Od 1. ledna 2005 je česká armáda plně profesionalizovaná; dobrovolníci slouží v jednotkách aktivní zálohy (AZ).

20156183_930567237084747_8873457959736262159_n
Foto: Cvičení mechanizované roty aktivní zálohy | 7mb.army.cz

Armáda České republiky je tvořena především několika druhy sil. Základem pozemních sil jsou dvě brigády, které jsou spolu s dalšími jednotkami pozemního vojska určeny pro plnění úkolů na území státu i mimo něj. Vzdušné síly zahrnují vojenské letectvo a protivzdušnou obranu zabezpečující suverenitu a obranyschopnost vzdušného prostoru ČR v rámci NATINAMDS. Speciální síly jsou od roku 2015 samostatný druh sil pro speciální operace.

43vpr_03
Foto: Výsadkáři jsou schopni operovat za každého počasí, v jakémkoliv terénu a v týlu nepřítele | zdroj: 43vpr.army.cz

Hlavní úkoly Armády České republiky stanovuje zákon č. 219/1999 Sb., o ozbrojených silách České republiky, jako obranu proti vnějšímu napadení a plnění úkolů na základě mezinárodních smluvních závazků týkajících se společné obrany nebo operací na udržení míru a bezpečnosti. AČR se primárně připravuje na obranu území státu nebo spojenců v rámci kolektivní obrany NATO dané článkem 5 Severoatlantické smlouvy, případně Společnou bezpečnostní a obrannou politikou EU. Zahraniční nasazení AČR vychází rovněž z členství v OSN, OBSE nebo V4 (Obranná spolupráce Visegrádské skupiny).

43vpr_01
Foto: Aeromobilní operace 43.vpr, Afghánistán - Logar, 2009 | Public Domain

Historie naší armády

Předchůdcem Armády České republiky byla před rokem 1954 Československá armáda, v letech 1954–1990 Československá lidová armáda (ČSLA) a v letech 1990–1993 opět Československá armáda. Československá armáda se 1. ledna 1993 rozdělila na dvě samostatné armády: Armádu České republiky a Armádu Slovenské republiky, slovensky: Armáda Slovenskej republiky (1993–2003, od roku 2003 Ozbrojené síly Slovenské republiky, slovensky: Ozbrojené sily Slovenskej republiky). Od 1. ledna 2005 je AČR plně profesionální armádou. Podle současné právní úpravy může být branná povinnost vyžadována pouze v případě ohrožení státu či za válečného stavu.

csla
Foto: Vojáci ČSLA s kulometem vzor 59 |  foto z knihy: ČSSR v práci a obraně, Naše vojsko, Praha 1981, zdroj: militaria.wz.cz

Oficiální názvy armády od roku 1918

  • 1918–1950 – Československá branná moc (tento oficiální název dostala československá armáda 19. března 1920 na základě branného zákona)
  • 1950–1954 – Československá armáda
  • 1954–1990 – Československá lidová armáda
  • 1990–1992 – Československá armáda
  • od roku 1993 – Armáda České republiky (AČR)

Video: Náborové video AČR / YouTube

 Autor: Hanz

Komentáře

InVinoVeritas

28. 03. 2020, 15:10

tato diskuse je k smíchu.. jsou tady úplní čů..áci, kteří by bránili zemi láskou a pravdou (v reálu by se zazdili ve sklepě, nebo čekali na první jednotky s bílým praporem a otázkou, kdy mohou začít kolaborovat) a stejně tak jsou tady čů..áci, kteří si mysí, že národ má být hrdý a má respektovat těch nekolik vymr..anců, kteří střílí "na misích" civilisty, ubíjí k smrti neozbrojené spoutané zajatce (viz aktulní vyšetřování VP na misi) a souloží s malými dětmi... oba tábory - jste čů...áci a zasloužíte kulku s celou rodinou.. nic míň, nic víc..

Karel Kovář

27. 12. 2019, 13:23

Tohle by mně rozesmálo! AČR-Česká armádní bezmoc, to je ten správnej název!

Petr Setikovský

24. 12. 2019, 12:01

Většina Čechů nemají úctu ani sami k sobě a ze zdejších zahořklých komentářů je mi na zvracení.

Sovák

01. 12. 2019, 16:19

Sovák: Bože můj to je ale agitka nejhrubšího a nejhloupějšího zrna.

jiří krutý

10. 11. 2019, 15:41

každý voják hájící zájmy teroristu z usa a vraždící nevinné lidi by měl být zastřelen i se svou rodinou.vojáci nemají nárok na žádnou uctu.

Fuji

13. 08. 2019, 16:38

No ta naše armáda je prostě taková jiná,přemíra dustojníků a špatně nastavený systém výsluh.Mládým a bojechtivým bych raději doporučil jinou armádu,kde po pěti letech služby jste prakticky za vodou.Nosil jsem červený baret,modrý baret atd. tak vím o čem mluvím.I po letech mám pořád stejný názor a jak tak sleduju tak se toho zas tak moc nezměnilo.V každém případě máme takovou historii,že poslední nějaká hrdost byla v roce 1434 a tím to zkončilo.Z mého pohledu jsme národ zbabělců a kolaborantů,no nadruhou stranu jsme přežili dvě světové války s menšimi ztrátami než ostatní národy.Já mám rád svůj army styl,ale co se týká české armády tak ji asi zas tak moc rád nemám....

radegast

19. 03. 2019, 11:59

Moc se mi to nelíbí, co dělají venku, ale na druhé straně lepší tam, než bojovat (a trpět) až se přítáhnou sem.

Jirka_26

18. 03. 2019, 23:23

Každý stát by měl mít bojeschopnou armádu na obranu před nepřítelem. Nemusí být velká, ale skutečně bojeschopná a patřičně v boji řízná. K tomu slušně vycvičené zálohy a obecnou brannou povinnost se základním vojenským výcvikem - nemyslím dvouletou službu, ale nějaký 6-8 týdenní výcvik, aby věděli, jak se drží zbraň v rukou a dokázali trefit na 200 m chlapa. Ovšem tato armáda by neměla být použita ve státech, které nás ani případný spolek, jako je NATO, nenapadl. Pokud vím, tak na NATO si nikdy nikdo v jeho existenci netroufl a ty kecy o teroristech a útoku na Dvojčata neberu ani ze spaní. Takže podpora amerických teroristů mi nepřipadá správná a proto se nedivím těm, kdo tyto vojáky označují za obyčejné žoldáky - protože jimi ve skutečnosti jsou. Účast v misích je dobrovolná a tuze dobře placená, tož tak asi. Tito vojáci naši vlast nebrání, spíš jen upozorňují mudžáhedíny na další stát, kde by mohli začít řádit. Utrácíme peníze a případně životy za cizí zájmy - které nám ale USA nijak nekompenzují.

Pokud nějaká mise, tak tam poslat polní nemocnici s vojenskou jednotkou na její obranu, která by ale byla neutrální a poskytovala ošetření všem stranám.

Scotty

07. 03. 2019, 08:40

Delta zajímavé že ani na jednom odkazu co jste sem dával nezazní ten projev co se údajně nezapomíná. Nechme ale toho vás Havel zjevně fascinuje, kdežto mě je v podstatě volnej. Jen nemám rád ty co šíří fake news, jak by řekl velký bílý otec ve Washingtonu.

Mirek

07. 03. 2019, 01:46

Myšlení některých jedinců jako je třeba ned je nad moje chápání. Ale asi to plyne z dnešní doby, kdy se jaksi výchova úcty k vlastní zemi a předkům moc nenosí a i ten základní pud sebezáchovy a snaha přežít se potlačuje. Kdyby jako ned uvažovali Izraelci, tak stát Izrael už léta neexistuje a Židé by prožili druhý holocaust pro změnu od  muslimských Arabů. Několik mých příbuzných zemřelo v boji s bolševiky jako příslušníci československých legií v boji za vznik Československa a nebo v boji proti náckům za svobodu Československa. Jiní odsud utekli po roce 1948 před bolševiky a byli připraveni ve francouzské či americké armádě bojovat za svoji zemi a vykopat odsud tu bolševickou lůzu. Stejně tak jako jiní naši vojáci co odsud utekli v roce 1939 před nácky a ve francouzských či britských a uniformách bojovali proti náckům. Tudíž jasně dokázali, že vojáci za tento stát a lidi v něm jsou ochotni bojovat i umírat. Jen to těm blbečkům co jsou líní zvednout prdel z křesel a myslet a neustále mají potřebu svoji neschopnost, lennost a hloupost omlouvat odsuzováním naší armády a vojáků, jaksi nedochází, že národ, který nemá vůli a ochotu k obraně prostě nepřežije a skončí. A s ním i jejich rodiny. Jejich ženy a děti taky. Bohužel uvažování těchto lií je stejně blbé a neprozíravé jako uvažování prezidenta Beneše, který omlouval to, že nebojoval proti náckům tím, že nechtěl způsobit národu ztráty na životech. A tak vzal lidem možnost svoje životy bránit se zbraní v ruce a zabíjet nácky a poslal 360 tisíc našich občanů jako bezbranné ovce na porážku a pokud by nacisté vyhráli, tak by taková politika nebránění se náckům měla za následek vyvraždění minimálně třetiny národa a totální likvidaci a poněmčení zbytku tohoto národa. Bohužel dnešní poltici, kteří tu vládnou ohrožují tento národa a jeho obranyschopnost a přežití stejně jako Beneš. Protože zde nevychovávají lidi k lásce k téhle zemi, k národní hrdosti a naši armádu přivedli do zkázy, kdy máme málo vojáků, málo techniky a téměř nulové zálohy.Všichni ti kritici armády by si měli uvědomit, že národ, který nemá armádu a vycvičené vojáky a občany, kteří by byli ochotni svůj stát bránit prostě nepřežije a dříve nebo později si ho ho někdo přivlastní a nebo mu vnutí něco, co se lidem líbit nebude. Ale pak už bude pozdě.

Mirek

07. 03. 2019, 01:26

Proč kupříkladu potřebujeme nadzvukové stihačky jsem již vysvětlil myslím dostatečně. Ale pro nechápavé jako je zřejmě Koloniální untermensch ještě jednou. Tvrdit jako on, že pokud vám ve vzdušném prostoru vaší země třeba zabloudí letadlo a nebo má dopravní letadlo poruchu na navigaci či problémy s radiokomunikačními prostředky, tak pak se takové letadlo stane hrozbou pro ostatní letadla ve vzduchu. A jaksi opravdu nejde takto postižená letadla sestřelovat a zabít několik set lidí, že? Napřed musíte zjistit, kde je problém. A pokud je takové letadlo ve vzdušném prostoru nějaké země, tak za něj taková země má odpovědnost. Dnešní dopravní letadlo létá rychlostí cca. 900 km ve výšce kolem 10 km. L-159 ALCA má maximální rychlost 936 km/hod a stoupavost 62m/s a dostup 13200m. Tudíž jednoduchým výpočetem zjistíme, že prostě nemá šanci takové dopravní letadlo v nouzi, kde jsou stovky pasažérů dostihnout a dovést na přistání. JAS-39 Gripen má maximální rychlost 2 204km/hod, počáteční stoupavost cca. až 300m/s a dostup až 16 500m a ve výšce 14 km může být za 3 minuty.Tudíž je snad i laikovi jasné, proč každý stát, který chce mít bezpečný vzdušný prostor a neche neustále spoléhat na někoho jiného, potřebuje mít nadzvuková letadla. Kromě toho, výcvik a udržování pilotních schopností pilotů nadzvukových letadel je hodně drahé a jakmile zrušíte nadzvukové letectvo, tak na několik let příjdete o piloty, kteří by byli schopni takové letouny používat. A pak vás to výjde o to dráž.

ned

06. 03. 2019, 22:40

Zrušení naší armády by bylo nejlepší řešení. V jakémkoliv připadném konfliktu bychom se stejně vzdali, tak na co máme toto monstrum živit.

Astor

06. 03. 2019, 18:41

Pavel: My víme, kteří politici z našich vojáků udělali okupanty a cizí pohůnky a ještě se tím chlubí, případně chlubili. Nezpochybňuji vojenskou profesinalitu, ale nedostatek morálky a občanského cítění u vojáků země, jejíž občani permanentně brečí, jak jsme byli okupováni tím či oním a teď požehnání okupace uštědřují jiným. Čísla, kolik naši vojáci zabili na svých cestách za "zkušenostmi k nezaplacení " cizích občanů k dispozici nejsou. Určitě je jich ale víc, než Rusáci v 68, pokud ne, nevím, jaké zkušenosti se tam učí. Snad jak dávat bakšiš místním kolaborantům, to se jim může hodit i doma.

Pavel

06. 03. 2019, 16:10

Spousta lidi mota jablka s hruskama. Dnesni vojaci jsou hrdinove a cest jim patri. Uz to nejsou jen atrapy, jako byli za komouse.

Jenze hodne lidi je omezenych v sebereflexi. Protoze jsou frustrovany ze svyho zivota a z politiky, tak svoji optikou hodnoti i vojaky. Sice vubec ani zbla nevedi, co prace vojaka obnasi, ale hubu plivancu maji plnou.

Vse co se v armade deje, je politicky rozhodnuti. Prezbrojeni, mise, technika... vse ridi politici. Ne vojaci. Vojakum patri cest. Takze ty kritikove maji nadavat na politiky, kteri jsou odpovedni. Vsak se podivejte na nevrchnejsiho velitele armady, co je to za moralni trosku. Kdyby byl co k cemu, tak tu armadu bude zlepsovat. Ale neni. To vojaci jsou hrdinove.

cyklista

06. 03. 2019, 15:04

Delta, a co na tom Havlově projevu není pravda? A proč to sem furt tapetuješ? Ty jsi nezaměstnaný? Proč nejdeš někam dělat? Mimochodem, za komančů byli cestovatelé Hanzelka a Zikmund po vydání zprávy o katastrofálním stavu hospodářství SSSR bez práce pět let, než mstiví komunisti zapomněli a H. mohl jít dělat zahradníka místo ministra průmyslu nebo zemědělství, na co měl znalostí a zkušenosti. Jestli ti dva nezaměstnaní lidi přijde málo, tak při čistkách po 68. bolševici vyhodili z práce víc jak půl milionu lidí. A to byli lidi, co dělat chtěli, ne nemakačenka jako dneska. Momentálně je situace taková, že je nedostatek zaměstnanců a firmy musí shánět cizince, každý desátý pracovník je ze zahraničí. Takže ano, ulhaní komunisti neustále straší a zoufalci jim to žerou.

Scotty

06. 03. 2019, 09:45

Delta můžete to tu zaspamovat třeba tisícovkou irelevantních odkazů, ale dokud sem nedáte záznam nebo alespoň oficiální přepis toho údajného projevu budete tu jen za kecala.

Karel VII

06. 03. 2019, 08:52

:worried:Předně by měla armáda chránit obyvatele země ze které vojáci pocházejí a to 25tis.vojáků AČR z nichž cca 1/3 sedí v kancelářích, ve skladech, kuchyních a jinde určitě nezvládne. A teprve poté když by byla schopna ochránit domovské obyvatele, může "pomáhat" jinde. V případě války a útoku ruských nadzvuk.raket AČR do 5min.skončí. Dva roky zbytečně dlouhé služby v 60.letech mi osobně stačily.

Marian

06. 03. 2019, 05:51

Astore, a co takhle přidat odkaz na video nebo záznam, kde to Havel říká? Scotty ti poslal, kde je uvedeno proč je to dokola opakovanej nesmysl. Není teda lepší dodat důkaz svýho tvrzení, než bejt za lháře?

Nicméně, mít Havla za hromosvod vlastních neúspěchů bylo v módě před 15 lety. Dneska už je to komický. Navíc silně OT u článku o cti k vojákům. Ale rozumím, že frustraci má někdo nutnost ventilovat všude. :disappointed:

Astor

06. 03. 2019, 04:57

Scotty, kdybych ten Havlův projev v lednu 1990 neslyšel a neviděl na vlastní uši a oči v tehdejší TV, tak bych vám i věřil. Inu manipulatoři.cz a mladí, neznalí hlupci jsou jedinou nadějí našeho polistopadového režimu.

von Rammstein

06. 03. 2019, 01:27

Text výtečnej, klidně podepíšu. Ale ten pán, co ho namluvil, má značný problémy s artikulací. Určitě by se ve prospěch věci vyplatilo poprosit někoho, kdo to s mluveným slovem umí, aby to šumlování nesráželo dojem z celýho klipu. Což tak bohužel je.

Scotty

05. 03. 2019, 23:06

Delta
Škoda že je to fake a Havel žádný takový projev neměl.
https://manipulatori.cz/manipulace-komuniste-vas-budou-strasit-nezamestnanosti-projev-ktery-nikdy-neexistoval/

Astor

05. 03. 2019, 20:09

Sniper, dovolil bych si upozornit, že Ruská armáda není Sovětská armáda. A kočkování mezi Řeky a Turky je též známo, třeba Turecká okupace severního Kypru.

Sniper

05. 03. 2019, 19:43

Jo jasně ruská armáda nikam nevstupuje bez pozvání, např. přátelské kočkování v Maďarsku ve spřátelené zemi, nebo přátelská návštěva čssr v roce 1968, která trvala přes 20 let, další pozvání v dnešní dobe na Krym a na Ukrajinu. A třeba výpomoc tomu syrskému fešákovi jménem Asad. Kdy člen NATO vpadl do země člena NATO?

Astor

05. 03. 2019, 19:13

Ivogusa, nepochybuji o tom, ze v nacistickém Německu taky milovali své vojáky z Východní fronty a že jim prokazovali náležitou úctu. Vždyť na ruských pláních zachraňovali evropskou civilizaci před bolševickým barbarstvím, podobně jako Američani před nedemokratickými, neposlušnými režimy.

Ivogusa

05. 03. 2019, 18:57

Seděl jsem na letišti ve Phoenixu, což je poměrně vytížené letiště. Najednou přes halu přecházela skupina vojáků, možná dvacet, třicet. V uniformách, se svými pytli přes rameno se přesouvali ze jedné základny na jinou. A všichni lidé v hale vstali a tleskali jim. Neuvěřitelně silný zážitek, kterým chtěli dát najevo, jak se váží jejich práce.

P.S. proč tu lze přidávat kmentáře pouze přes Facebookový účet, když je všeobecně známo, že ti nejchytřejší lidé Facebook nemají

Astor

05. 03. 2019, 18:48

Miluju tvrzení, že voják někde musí získat bojové zkusenosti. S tím nelze nesouhlasit. Problém je v tom, že tací musí být pozváni legitimním představitelem země ve válce a s tím už problém mám, protože představitelé afghánské okupanty dosazené vlády takoví rozhodně nejsou a v těch ostatních nasazeních je to s legitimitou ještě horší. Většinou hlavní agresor USA pozve své nohsledy, aby mu vytvořily zdání legitimity svých válečných.dobrodružství. Porovnejte třeba účast Ruských ozbrojených sil v Sýrii, která probíhá na pozvání legitimní vlády SAR, což podněcovači tamní občanské války ze strany USA a jejich satelitů stále nemohou rozdýchat.

franta

05. 03. 2019, 17:39

:slight_smile:Je mi zle z těch co se chlubí modrou knížkou.Za našeho mládí to byli chudáci,kteří z toho měli mindráky celý život ,my jsme rukovali z dědiny nás bylo devět a jeden dostal modrou kvůli očím.Jak to probrečel,neměl vrstevníky,kluci co přišli z vojny s ním nekamárdili a s mladšíma nechtěl.Základní služba se neměla rušit.

Sniper

05. 03. 2019, 12:24

Voják, jde kam ho pošlou, poslouchá rozkazy, argumentace že jsou naši vojáci žoldáci, je naprosto zhovadilá a smrdí to proruskou propagandou. Pokud je to správný voják a je jich u nás dost, tak je zahraniční mise, jediná možnost, jak dělat to, na co je vycvičen! Voják má bojovat, neni to žádný člen dobročinné organizace s kytičkou ve vlasech a jointem v puse. A je jedno jestli bojuje v Afg, nebo někde jinde, voják politiku neřeší, řeší jen jak bojovat a přežít. Pokud je v tom co dělá dobrý, zaslouží si uznání! Jako kdyby kdyby si doktor vybíral koho bude léčit.... Ne ten má rád ty strašné američany, toho léčit nebudu- nesmysl! Dělá svou práci bez ohledu na politiku. A těch případů může být několik. Nehledě na to, že je fascinující kolik lidí je pomalu na straně Talibanu, či jiných muslimských pomatenců z Iráku, Iránu, Syrie atd atd.

Skalgrin

05. 03. 2019, 12:15

Kdo neživí armádu vlastní, brzy bude živit armádu cizí. Vždy bojuj na území nepřítele. Kdo chce mír, připravuje se na válku.

Platilo za mistra Sun Tzu, platí to i dnes. Ukrajina armádu podvyživila a kdo ví, jestli někdy svůj východ dostane zpět - pokud by v době (ne)napadení - měla Ukrajina profesionální armádu schopnou reagovat - nikdy by si netroufl - ani jejich velký soused - něco podnikat.

A to, že nejsme schopni svoji armádu vyzbrojit z produkce vlastního území je k pláči. Neumíme nadzvuková letadla, neumíme vrtulníky, neumíme tanky, neumíme bojová vozidla pěchoty - a to jsme prosím bývalá zbrojařská velmoc. Je dobře, že umíme alespoň CZ-ty, BRENY a L-159. respektive L-39GN.

Ale o to víc, bychom měli na naše muže a ženy ve zbrani být hrdí - a měli bychom se za ně postavit jako občané. Oni za nás riskují své životy - a bohužel, někdy za nás i umírají.

A já jsem velmi rád - že bojují někde v prašném Afghánistánu a ne u Znojma - jak by se líbilo těm, kteří volají po stažení AČR na naše hranice.

Franta

05. 03. 2019, 10:42

Komunistický národ s komunistickou vládou a plánovaným socialistickým hospodářstvím kde strana a vláda diktuje každému soukromníkovi do nejmenších podrobností jak se má na veřejnosti chovat...se jakoby snaží o vytvoření skutečné Armady.
Takže muže být vubec jiný vysledek než tragikomedie ?
A propos již jste přejmenovali ty defetistický Námestí miru na Náměstí Bratrů Mašínů ?
Ne ?
Tak neočekávejte změnu k lepšímu , národ co si neváží svých hrdinů o hrdiny přijde.
A pak již nezbyde nikdo kdo by se vás zastal - takže zase hupky dupky do práce do hospody a na chatku se rýpat na zahrádce ...a klapky na oči a zámek na ústa - to víte co by si pomysleli sousedi.

Karel48

05. 03. 2019, 09:42

Blábol kolosálních rozměrů, semele toho tolik, že na konci neví kde a čím začal!

Neo0113

05. 03. 2019, 09:07

Co tím článkem chtěl autor říci? Nějak jsem to nepochopil. Jen chci podotknout každá země armádu potřebuje a je hrozné když si její příslušníci musí kupovat doplňky a součásti výstroje protože jim je naše armáda, potažmo ČR nedokáže zajistit. :-(

StandaJ

05. 03. 2019, 06:52

A kdy jste ji milovali?Pro mnohé s těch starších to byla noční můra.Takže,vy mladší si tu dobu,kdy můžete skoro vše a nic skoro nemusíte važte.Ono to vždy bylo a stále je. pouze o tom,že plnohodnotnou armádu má pouze plnohodnotný stát.Viz Švýcarsko.My tady většinově stojíme a vždy jsme stáli někde za"bukem".Vždy jsme a stále ještě to tak funguje na někoho spoléhali.A sami?Neoddikutovatelnou skutečností je fakt,že několik posledních generací nepoznalo válku a je třeba si připomenout,že těch víc než sedmdesát let většinového míru zde v Evropě je nejdelší období v historii.A na tom má svůj podíl i tehdejší opovrhovaná ČSLA.Obrana státu není pouze záležitostí jeho aktivních braných sil.Je to a to především záležitostí všech jeho obyvatel a pokud většina těch obyvatel se na tom primárním úkolu odmítá podílet,nemá ten stát právo na existenci.Jiná věc je skutečnost,pořád ještě málo zmiňovaná,že organizační struktura současné pseudoarmády byla přejata většinově z minula.Převelitelováno.

Whoo2

04. 03. 2019, 23:19

ja jsem hrdy diky vam vsem co se nebojite co klidne date zivot za vlast dekuji a jsem rad za vas vsechny jako narod co se nikdy nebal i kdyz polityk rekl jinak a ti co rikaji co si mysli ze nas narod stoji za p... at se jdou vicpat

Michal

04. 03. 2019, 23:09

Tolik sraček, jako je tady v komentářích, jsem dlooouho nečetl :-D

Astor

04. 03. 2019, 22:50

Scotty, račte si mě prokádrovat po libosti. A co udání v Uličním vyboru, že jsem antispolečenský živel, bude?

Scotty

04. 03. 2019, 22:39

Astore díky vašemu přiznání alespoň víme s kým máme tu pochybou čest. Bravo.
Jinak celá tahle diskuze silně připomíná páchnoucí stoku do které se soustředil lidský odpad. Někteří ale dokáží i pobavit, například MildaS který si myslí že červená barva baretu výsadkářů má něco společného s komunisty. Pán je zjevně vtipálek.

Astor

04. 03. 2019, 21:48

Mariane, staří bolševici říkali:"Dokud nám nadávají, děláme to dobře. Až nás začnou chválit, bude to důvod pro zamyšlení nad tím, co děláme špatně." Bravo!

Marian

04. 03. 2019, 21:31

Má pravdu borec ve videu. A hejty proruských a rudých slouhů to dokazují. Dokud takoví lidé budou nespokojeni, bude to známka, že se nám daří a že jsme na správný cestě. Tak jen prskejte, víc nezmůžete. Rozumní lidé vidí posun k lepšímu oproti totalitě.


S někým být musíme. Spojence potřebujeme. Na nezávislost, třeba po vzoru Švýcarska, nemáme. Ani ekonomicky, ani zeměpisnou polohou, velikostí ani historicky. Spojence jednoduše potřebujeme. Rusák a komouš už se předvedl. Nejen že nám západ utekl o míle daleko, ale pod vedením rudý Moskvy byli komunisti schopni zabíjet svoje vlastní lidi. Neděkuju, stačilo.


NATO ideální není, ale nic lepšího v tuhle chvíli pro nás neexistuje. Jsem hrdej na naše vojáky. V civilizovaným světě mají respekt. A tak to má bejt.

jarod72pm

04. 03. 2019, 20:59

Tu hloupost komentu završil totální dementní názor : " kdo chce mír , připravuje se na válku" !
NE vojákům za peníze, NE žoldákům hájícím cizí zajmy v cizí zemi , NE okupaci jiných států z důvodu politiky či peněz , NE nasazovat životy za někoho jiného než naši vlast a naše rodiny.
Lidé uvědomte si konečně to že když posíláme naše vojáky do zahraničí někde měnit politiku cizího státu že díky tomu se teroristé dobrovolně přesunou k nám ! Máme bránit naše hranice,naše zájmy v naší zemi a své nejbližší okolí se spojenci. Agrese mimo Evropu je nežádoucí a přinese nám jenom problémy !!! Mír si udržíme tady naší politikou a soudržností ,naši vojáci se mají cvičit na obranu našeho státu a našich zájmů a životů. Vše co si hledá důvod uplatnit vojenskou sílu mimo naše úzrmí a hranice je demagogie,hloupost,ignoranství a vlezdoprdelectví.

Delta

04. 03. 2019, 20:50

Peníze za Afghánistán, tak to jin vůbec nezávidím:
denní příplatek pro vojáky dosahuje až 5200 korun x 31 dní=161200,-Kč
Čeští vojáci, kteří slouží v zahraničních misích, dostávají vedle pravidelného měsíčního platu speciální příplatek. Jeho výše záleží na nebezpečnosti lokality a hodnosti vojáka. Vojákům sloužícím v Afghánistánu náleží denně příplatek v rozpětí mezi 3600 a 5200 korunami. V méně nebezpečných misích dostávají za den 500 až 2500 korun. Základní tarifní plat mají například desátníci 26 260 korun, rotní 32 430 korun, praporčíci 39 640 korun nebo majoři 55 310 korun.
Základní měsíční platy slovenských profesionálních vojáků začínají na 707,50 euro (18 130 korun) a v závislosti na hodnosti a počtu odsloužených let se mohou vyšplhat až k 3500 euro (skoro 90 tisíc korun). Například u desátníků se odměna pohybuje mezi 811 a 1285,5 euro, u kapitánů v rozmezí 1292,5 až 2070,5 euro.
Za takovou almužno bych to nedělal

Pravda

04. 03. 2019, 20:07

Takze podle vas vyhodit rocne x miliard do armady je naprosto v poradku? Zivit tisice prizivniku kteri si na neco hraji? Nakupovat obrnenou techniku, letectvo, vystroj atd kdyz stari lide zivori, nemocnym se odpira lecba atd. Uz ve skole nam rikali.......ucis se blbe skoncis u lopaty nebo v armade. Vyhazene penize danovych poplatniku.

roman

04. 03. 2019, 19:20

Vážený pane "Pravda" Nebyl jsem nejsem a ani nebudu v armádě. Co mají Vaše sbírky společnéhoho s armádou. Omlovám se , ale asi jste chabé mysli. Jestli pak víte koli z těch zbírek jde na naše děti - dohromady nic. kolik vezmou pracovníci sbírek, různé sekretariáty a podobně. Kolik jde do zahraničí - proč? Prosím, zjistěte si situaci ohledně zbírek atd. Roman B.

Astor

04. 03. 2019, 19:13

Naše operetní armáda dávno nehájí zájmy občanů naší země, stala se pobočkou jakési evropské cizinecké legie, vystupující vždy a pouze za cizí zájmy. Zcela zásadně se neohlíží na názory vlastních občanů, kterým je zatěžko pochopit, čím mu ublížil nějaký afghánský venkovan, který nesnáší cizí okupanty a tak je právem poníženého a okupovaného zabíjí. Od roku 1948 do roku 1990 ani bolševici nedovolili poslat československého vojáka bojovat za ruské zájmy, protože se báli negativního ohlasu doma, takové skrupule ovšem polistopadové závislé vlády nemají, na svého voliče kašlou a pak brečí, že prohrávají volby a že je náš koloniální sbor neoblíben. Jediná naděje těchto vlád je výchova mladé generace - probruselských nácků - která nad morálkou příliš neuvažuje a obdivuje násilí, které uplatňuje před jinou formou přesvědčování a pro které je nositel jiného názoru přinejmenším ruský troll, ne- li rovnou třídní nepřítel.

Scotty

04. 03. 2019, 18:17

Tedy tady se sešli nejspíš všichni příslušníci Agentury pro výzkum internetu co umí česky. V Petrohradě mají zřejmě pohotovost.

Koloniální untermensch

04. 03. 2019, 18:13

Pro bratříčka:
Uvedl toto:Přecijen, až půjde do tuhého, pošleme vás to vyřešit a já si budu dál válet šunky doma na gauči.
Jak si na tohle, bratříčku, přišel? V případě válečného konfliktui by byla mobilizace a ty bys upaloval na pozice, až by se za tebou prášilo. Rozhodně žádný hnípání na faulenci by nehrozilo.

Milan Honusek

04. 03. 2019, 17:45

Je mi 71 let, mám "modrou". Musel jsem si projít povinným vojenským výcvikem na MFF UK zakončeným šest týdnů trvajícím závěrečným soustředěním. Myslím si, že takovým výcvikem (třeba jen tři týdny trvajícím) by měli projít všichni muži (ženy nevylučuji). Přispělo by to k rozhýbání mladé generace a současně i k pomoci pro aktivního zapojení se do krizových situací. To mohou být i přírodní katastrofy apod. ... Nesouhlasím s využíváním našich vojáků pro mise neschválené RB OSN, kde fakticky působíme jako okupanti. NATO přece mělo být zrušeno současně s ​ Varšavskou Smlouvou. Rád bych viděl nějaké jiné organizační seskupení - něco jako OBSE. Pamatuji si z období před listopadem na debilní politiky, kteří uměli jen kecat o imperaiistech a halasně lézt do zadku SSSR. Nyní jsou stejní pitomci na velké řadě politických funkcí. Jen lezou do zadku někomu jinému. Kdy slyším jejich vyjádření, stydím se i chechtám. (Jako příklad mohu uvést poslední OVM. Dávatř dohromady firmu Huawei s v volebním obdobím prezidenta Číny je vskutku zajímavé.). ... Napíši něco, za co mě podobní blbci zřejmě podobně zkritizují. Jsem komunista a marxista. Zdraví Mgr. Milan Honusek, CSc.

Odin

04. 03. 2019, 17:44

To: pan pravda, až na tyhle Vaše socialistické zázraky budeme čekat, přijde armáda cizí a budeme zase všichni platit jí. Protože, kdo nezná pořekadlo: " kdo neživí armádu vlastní, živí velice brzy armádu cizí"!!!

Pravda

04. 03. 2019, 17:32

Pane Romane vim o tom urcite mnohem vice nez vy. To co jsem napsal si mysli vetsina lidi ze armada je pro nasi zemi naprosto zbytecne mrhani penezi ktere by meli byt vyuzity mnohem rozumeji. Az budeme mit zabezpecene sve obcany ve stari, az nebudeme muset poradat sbirky na nemocne deti a az budeme jezdit po kvalitnich cestach tak si tu hrajte na vojaky. Proc davat miliardy na povalece v kasarnach kteri si na neco hraji a jednou za 100 let pri povodnich predvedou cinnost pro nase obcany? Na toto mame snad jine zachranne slozky ktere maji me uznani.jste v armade? Pak je mi vase odpoved jasna :-))))

Hefftík

04. 03. 2019, 17:23

Ahoj všem, lidi, jsem bývalý voják, praporčík, 2x mise a snad poprvé můj rozkol v mých vnitřních pocitech, zda před lidmi tajit či netajit, že jsem byl voják takhle správně někdo popsal. Super video - věřím, že bude lépe a že se zase hrdost Čechů vrátí. Svoje syny k tomu vedu. Všichni se držte a pracujte na sobě a na čecháčství. Přežijme a narovnejte se!! David Hefftík Píša v záloze

Koloniální untermensch

04. 03. 2019, 16:21

Pár postřehů k diskusi. Mirek tady uvedl, že potřebujeme ty stíhačky - aby mohly dostoupat a doprovázet ta velká dopravní letadla. Mirku, to jako vážně? A proč prosím? Naše území přeletí velmi rychle. Pokud bude v pořádku, taK ať si letí. Pokud bude uneseno, tak s tím NIC nenaděláš.
A pokud klesne níže, tak mu hravě postačí i ty naše "bitevníky". A pokud bude důvod to letadlo sundat, tak na to ty naše "bitevníky" postačí. Je to takové manipulace, která se dědí a podává k dobru na sociálních sítích. Já jsem proti stíhačkám, je to drahý šport pro pár vyvolených a dobrej kšeft pro šmejdy. Stíhačky na leasing a bez 100% ovládnutí, to snad ne?! Bez povolení Švédů to jsou jen bezbranná letadla. Takže jsme odkázání na to, že nám to Švédi povolí,nebo nás "vypnou".
Alfa a omega byli vždy vojáci. A ty nemáme. V dostatečném počtu je prostě nemáme. A vycvičené zálohy taky nemáme. Takže v případě konfliktu a zrátě na životech u profivojáků, nebude mít ty zálohy ani kdo vycvičit. Přijde záložák Pepa a bude se ptát-jak se dostanu do toho Pandura? Kde se to otvírá? A k čemu je to a tamto? Bude na toto čas? V situaci, kdy budeme v nějakém konfliktu? To hovoří o tom, k čemu máme armádu. K zahraničním misím. Ne pro obranu vlasti. To by s tou obranou nikdo takto nehazardoval.

roman

04. 03. 2019, 15:58

Pan označený "Pravda" Kdybych Vás znal, tak se Vám vyzvarcím do huby. Uražíte něco a někoho očem vůbec nevíte. Přeji Vám z celého srdce ať máte povodně a budete prosit vojáka Ať Vám pomůže.

pravda

04. 03. 2019, 15:49

To čemu zde říkáte armáda je jen placena skupina lidí kteří nebyli schopni se uplatnit v realném životě a žijí na ukor nas pracujících. Většina lidi u armady které znám byli velice podpruměrní ve vzdělání a o společenských kvalitách ani nemluvím.....Výsluhy jsou nehorázná sprostost a výsměch všem slušně pracujícím

Odin

04. 03. 2019, 14:44

Češi si slovo úcta už dávno díky svým politikům změnili na hov.o ! Bohužel, a díky tomu se armáda svezla do nejspodnějších pater české společnosti. Rozumím, že vysocí lampasáci jsou stále ještě socialistického střihu, ale od převratu se nenašel jedinný, který by politickým pitomcům a hloupému voličstvu představil úplnou koncepci armády. Nikdo v česku neví, proč máme "moravskou" armádu a západ je zcela bezbranný, nikdo neví, proč máme jen dvacettisíc vojáků ve "zbrani" a nikdo neví co koupit za zbraně, zbraňové systémy a výstroj pro vojáky. Bohužel, díky minulému a sočasnému vedení armády a politických socialistických špiček máme kabaret, který se vzmůže pouze na producírování se na kopci na žižkově, pod sochou vražedného bandity ze středověku... To se opravdu armáda vzmůže pouze na opakování komunistických politických blbostí o husitech ,co nám bylo na PŠM vtloukáno do hlav . Ano, jsem velký příznivec armády ČR, ale i Já, vidím pouze sračičky!

Daniel

04. 03. 2019, 14:29

Jsme národ primitvů a lidé opravdu vojáky nemilují,sani si jich neváží.Ani těch kteří zemřeli daleko od domova právě proto,aby my tady jsme se mohli cítit v bezpečí a teple...Ale to jsme my Češi.

Egoist

04. 03. 2019, 14:19

Nu věc je velmi zjednodušená.Ufňukaný Beneš.Člověku bez konkrétní odpovědnosti se velmi dobře rozhoduje.A co tak už se  přestat vymlouvat na soc.éru ,která tu není 30 let, to by mohl být dobrý odrazový můstek k upřímné snaze o změnu . A poslední.Jistě bychom si všichni či většina přáli,aby byla pro všechny nemocné biologická léčba,dálnice všude ,kde je to nutné, důchody v poměru k HDP alespoň na úrovni pprůměru EU .A armádu se zbraněmi s umělou inteligencí,robotické zbraňové systémy atd. Ovšem , máme to na máme.A bohužel jsme nakupovali i na dluh...

Mirek

04. 03. 2019, 13:45

Fascinuje mě, jak tu tolik naprostých ignorantů a chytrolínů tak tepe do naší armády. Kolik z těchto kritiků kdy bylo na vojně? Kolik z těch kritiků kdy nasadilo život pro svoji zemi? Kolik z těchto kritiků AČR kdy zachraňovalo třeba životy lidí při povodních jak to dělali vojenští záchranáři a nebo ženisté? Či vojenští piloti létající v rámci letecké záchranné služby. Tito pitomečci by se mohli postavit hned vedle stejně pitomých politiků, kteří kdysi vážně diskutovali o tom, jestli naše letectvo vůbec potřebuje nadzvukové letouny, když máme tolik L-159 ALCA, které přece zvládnou vše. A jaksi tito poltici nebyli schopni pochopit, že díky maximální rychlosti, rychlosti stoupání, dostupu a doletu jaksi není L-159 ALCA zachytit a třeba doprovodit na letiště moderní a ve velké výšce letící proudový letoun, který třeba bloudí a nebo se stal přemětem únosu. Kdo kdy seděl v takovém bloudícím a nebo poruchou navigace postiženém dopravním letadle, asi by rychle pochopil, že najít a přivést na letiště ho dokáže jen nadzvukový letoun. Kdo z těch kritiků byl kdy na vojně a pochopil, že armáda je prostě instituce, kde nevládne demokracie, ale je nutné poslouchat rozkazy. Ano, naše armáda je bohužel v katastrofálním stavu. Stejně jako většina západních armád. Ale za to nemohou vojáci. Za to mohou jen a právě politici, které tolik těch kritiků armády volí. To politici dosazují ministra obrany a nebo generalitu v armádě a mají největší vliv na situaci v armádě díky schvalování vojenských rozpočtů a nebo výběrovým řízením na nákup vojenské techniky. To politici mohou za nedostatek neprůstřelných vest, za to, že naše tankové vojsko prostě neexistuje, protože to byli politici, kdo stanovil obranné priority naší země. A jsou to politici, kteří neposlouchají odborné názory vojáků, ale uzavírají si vlastní kšeftíky s dodavateli výzbroje armádě ČR. Jsou to politici, kteří vytvořili situaci, že v AČR není najednou místo pro vojáky z misí a z bojovými zkušenostmi, ale roztahují se tam protekční jedinci co jdou na ruku politickým stranám. A pokud kritizujete vojáky za účast v misích, tak se ptám těch kritiků, kde jinde kupříkladu vojáci získají bojové zkušenosti? Proč se asi Rusové tak masově angažovali v Sýrii? A vystřídali tam tolik vojáků a tolik leteckých posádek bojových letadel a vrtulníků? Kromě logické podpory Assada tam poslali i svoje vojáky získávat bojové zkušenosti, protože jaksi naposledy byla v boji ruská armáda někdy na přelomu tisíciletí v Čečensku. A od té doby jaksi nebyla, takže ruští vojáci měli sice hromadu teoretických, ale nikoliv praktických zkušeností z reálného boje. A tyto zkušenosti vám žádný výcvik nenahradí. Ale to lenoškoví kritici AČR co nikdy nebyli v armádě a o armádě ví kulové nikdy nepochopí. Jen bych rád tyto kritiky AČR viděl, co by dělali, kdyby museli tuhle zemi někdy bránit. A nebo jestli by sklopili ocasy a nechali ze sebe udělat otroky a nebo by oni tak vesele kolaborovali a nebo se nechali třeba bez odporu pozabíjet. Protože k tomu směřuje celá Evropa, která vychovává už druhou generaci ukňouraných a rozmazlených fracků, kteří jen umí kritizovat, ale bez maminky si nezaváží ani tkaničky u boty.

MrTvola

04. 03. 2019, 13:34

A ještě jednu poznámku:
Proč se nikdo nepozastaví nad tím, že veškeré nákupy čehokoliv pro armádu má na starosti nějaké politicky řízené ministerstvo. Proč se o sebe armáda neumí postarat sama? Jsou to snad děti které si mohou hrát jen s tím co jim rodiče koupí?
Když jsou na MiniObr politici z KDU kupuje se z Rakouska.
Kdyby tam byli Zemanovci kupuje se z Ruska nebo z Číny.
A armáda - no bude si muset vystačit s tím co jí páni politici jsou ochostní dodat. Ale nemějte obavy, oni to s tím státem kde jsou ti výrobci doma za něco vymění ... něco pro nás důležitého ... třeba návštěvu jejich parlamentu (i pro manželky) ... atd ...

MrTvola

04. 03. 2019, 13:24

To co tady čtu je strašné.
Jen nevím co ty milovníky Ruska tak žene kupředu (levá) že si nedají pokoj. Je to nenávist nebo Ruble?
Onehdá jsem od jednoho pána (jistě vysoké inteligenční úrovně) slyšel že v srpnu 68 tady Ruští okupanti přinesli stabilitu a rozvoj na další roky a my jsme je pak bez poděkování vyhnali. To jsme ale sebranka co???

Mirek

04. 03. 2019, 13:20

Nemilý Mildo S, co kritizuje naši armádu, že se nikdy nepostavila na obranu této země. Jste hloupý, protože to nebyla armáda a vojáci co by tuto zemi nechtěli bránit. Jak v roce 1938 tak v roce 1968 vždy selhalo politické vedení země a odmítlo dát armádě rozkaz k obraně Československa. Naopak bez československých vojáků v legiích by Československo nikdy nevzniklo a nebo by se po svém vzniku neurželo. A českoslovenší vojáci jak na západní tak na východní frontě v době II světové války jasně dokázali, že jsou schopni a ochotni za svobodu svojí země a bojovat a umírat. Jenže je opět po roce 1948 zradilo politické vedení země a komouši i ten váš národ se k vlastním vojáků zachoval neskutečně hanebně, protože v komoušských lágrech rukou Čechů a Slováků bylo kupříkladu zavražděno více naši letců bojujících v britské RAF než jich zemřelo v německých zajateckých táborech. Českoslovenští a čeští vojáci nemohou za to, že jim velí neschopné, ale všehoschopné politické výkaly. A nemohou za to, že se jim ,,vděčný národ'' co celou válku většinově makal na nácky, po II světové válce tak masivně ,,odměnil'' za jejich utrpení a boj za svobodu a přežití tohoto národa kriminály.

Michal Hegner

04. 03. 2019, 13:18

Dobrý den.
Tak nevím ? Přijde mě zcela nevhodné hodnotit prezidenta Beneše a jeho činy. zajímalo by mě kde si AČR do videa půjčilo tolik techniky . Má zkušenost s AČR je pouze negativní a ctít naše vojsko co budu živ nebudu. Až budou v republice peníze na zbytečné výdaje tak prosím. Vše jsem nečetl , ale vždyť si někteří odpověděli sami. Na před jsme stříleli na západ a teď na východ. Takže je úplně jedno čím se střílí . Přijde mě najivní si myslet že naše elitní armáda něco zachrání. Jak to vidím já v roce 1990 jsme měli zůstat neutrální stát a až zbydou vydělané peníze tak zbrojit. Mluvil jsem s pěti lidmi kteří byly s AČR na mysi a všichni mě řekli do očí že tam byly pro peníze. Zaráží mě že se AČR vrátí po třech měsících z Litvy a hned si rozdávají odznaky na mašlích. To jsou také peníze. Ani nevím za co a za koho bojují vždyť republika je z větší části rozprodaná a naše tady není skoro nic . Tak nevím za co bych měl bojovat. Můj praděda , když se vrátil z první světové války tak odznak na mašli / vyznamenání/ připnul psovi na obojek. Pro mě slovo válka pořád znamená jenom pokračování politiky jiným způsobem. A když chce si někdo hrát s pistolkami tak ať jde, ale be ze mě. a samozřejmě ať si to zaplatí. Osobně radši přispěji na mateřskou školku. Svou vojenskou knížku ani nevím kde mám a tak to zůstane. Když jsem slyšel jaký denní program má vojsko a co rukuje za experti tak se nedivím tam kde jsou . Samozřejmě že to neplatí pro všechny.
S přáním hezkého dne přeje Michal Hegner

Nivlab

04. 03. 2019, 13:01

Ano. Armada tady neni na obranu ale jsou to zoldaci. Proto nemaji uctu. Zabranili snad nejake invazi? Mame vubec nejake letecvo. Nejake tanky? Mame vubec armadu. Ne. Nemame

Koloniální untermensch

04. 03. 2019, 12:57

Prapůvod napadení AIR ze strany USA bylo shození WTC. Tato akce má dvě varianty odůvodnění, jak se prý odehrála. Mezi tu podsunutou patří, že letadla naletěla do WTC a stalo se to, co se stalo. V této variantě se ale tvrdí, že piloty letadel měli být Saudové! Potom nechápu, když i BIn Ládin byl Saud, proč USA druhý den vlítly do Afghánistánu. Varianta druhá tvrdí, na základě měřitelných důkazů, že šlo o pojistný podvod a shození WTC bylo pomocí cíleně připravených trhavin. Existuje o tom celá řada filmů, videí.
Následné kroky USA, trvající už 19 let, by měly být široké veřejnosti minimálně podezřelé a naši politici by neměli žrát každou nepodloženou podsunutou pitoost jako hotopvou věc. "By neměli" bohužel neplatí a tak se děje to, co se děje. Když se nám před desetiletími nelíbilo "Se sovětským svazem na věčné časy", tak proč na toto zapomínáme a chováme se zcela (pitomě) stejně, jen s tím, že na místo SSSR, tam patří USA?!

Koloniální untermensch

04. 03. 2019, 12:44

USA a Pákistán si před lety vytvořily nástroj-Tálibán. Proti Sovětům. Nyní USA v AIR bojují proti svému spratkovi. A původně vojensky přepadly AIR z důvodu přítomnosti vůdce Al-Kaida-Usámu Bin Ládina. Bin Ládin ale byl Saudský Arab. Člen královské rodiny. Před několika lety údajně členové jednotky Navy Seals zabili Bin Ládina. V Pákistánu! Proč nenapadly USA Pákstán, nebo Saudskou Arábii, to mi jaksi uniká. Když byl fyzicky dočasně v Pákistánu stejně, jako byl fyzicky dočasně v AIR. Vám to uniká rovněž? Proč USA neodešly z AIR, po smrti Bin Ládina, je také záhada. Našly si dalšího potížistu, Tálibán. Proč? Pochopíte to někdo? Kdo je vyvolávač potíží? To nechám na vašem moudrém rozhodnutí. Jako přes kopírák to bylo i s vytvořením ISIS. USA vyrobily nástroj, který neovládly. Zničením Iráku a odstraněním diktátora Husseina. I tam jsme "pomáhlai" svému páníčkovi, i tam jsme dělali užitečné idioty. Akorát jsme tam neumírali. Což byla pouze náhoda. Dnes bychomi tam umírali. A kvůli čemu? Nebo, kvůli komu? Dopadů je spousta, jeden z nich je masová migrace a likvidace Evropy islámem. A my "bojujeme" v Kábulu za Prahu...to říkejte někomu, kdo žere seno.

Koloniální untermensch

04. 03. 2019, 12:21

Armáda, to jsme my, občané české republiky. Pokud má existovat nějaká antipatie, tak pro to, že se naše armáda nepoužívá tak,jak by měla. My nejsme expediční sbor určený k podpoře zájmů USA. My máme bránit naši vlast. Je afghánská islámská republika součástí naší vlasti? Není! Když prý bojujeme v Kábulu za Prahu, tak proč nebojujeme v Damašku za Prahu? Proti výbojnému, celosvětově působícímu ISIS. Roky jsme si vojensky ISIS nevšímali. Ale Tálibán, který nevystrčí nos z AIR ano. Takže řešíme vnitrostátní problém AIR. Kdo bud evládnout. Proč? Co je nám potom? Jsou li tam tak vážné problémy, má je řešit OSN. Jednotky OSN. Modré přílby. Kdy jste byli naposledy povoláni na vojenské cvičení, pokud jste tzv. vojci v záloze? Kde se v TV dozvíte, jak naše armáda cvičí na našem území součinniost s civilními organizacemi? Proč nemáme vycvičené zálohy? Proč neřešíme obranu naší vlasri? Proč na místo toho pomáháme řešit interní problémy a zájmy USA v tzv. mírových misích? Není až cynické, když voják naší armády zná lépe Afghánistán, než svou vlast? Když jezdí na půl roku do mise, po půl roční pauze? Nezabloudí náš voják na Doupově, nebo na Libavé? Proč jsou zabíjeni naši vojáci v AIR? Není to snad proto, že je tam místní obyvatelé považují za okupanty? Vy nevíte, co bylo v roce 1968 v Československu? To už není okupace? V čem je to jiné? Kdo má rád okupanty?

MildaS

04. 03. 2019, 12:16

Možná by si každý nejprve měl projít to, co naše armáda znamená pro lidi. Nikdy nás nebránila! Naopak, se dokázala postavit na stranu okupanta a jít proti vlastním obyvatelům ( 68 nebránila / 69 vyjela proti demonstrantům)
Mají zajímavé myšlenkové pochody v oblékání. Každý tu má rudé barety spojen s komunistickým gustapem ale naše armáda si komunistické čepice vybrala pro svou elitu. To je stejné,m jako by se ta německá stále označovala hákovým mkřížem či označením SS

muhehe

04. 03. 2019, 12:13

Když chceš změnit armádu, musíš změnit vládu. Pokud si nepochopil přirozený vývoj naší země po staletí, bez ohledu na režim,je to zbytečné. Myšlenka dobrá, video s komentářem zavádějíci. Kde si přišel na to, že američani uctívají svou armádu. Od války ve Vietnamu to byly právě američané , kteří přinutili svou vládu , aby vojáky stáhla a válku ukončila. Americká armáda má dobrou reklamu, jak doma tak ve světě, realita její oblíbenosti je úplně jiná. Pokud bude naše armáda bránit naší zemi, budou k ni všichni chovat úctu. Pokud bude hájit zájmy jiných států, bude se na ní pohlížet jinak. V moderní profi armádě současné, jsem měl pár známích. Všichni jeli na mise pro prachy a neměli problém to přiznat. Vydělat prachy odejít do důchodu ze slušnou doživotní rentou. I pár lidí ve vojenske policii co jezdili na mise taky kvuli penězům a běkteří z nich se netajili pašováním omamných látek slušněji řečeno. Tak třeba z mého pohledu armáda ukázková. :-) V podstatě ani nevěřím, že je u armády z přesvědčení. Pokud to říká, lže.

Britt

04. 03. 2019, 12:06

Tihle šašci nemají s armádou nic společného a jsou to u mě obyčejní žoldáci, kteří budou bojovat proti komukoliv a kdekoliv, ale jen za Eura. Členů mysliveckých sdružení je víc než aktivních vojáků.

Sestřička

04. 03. 2019, 11:55

Dobrý den,

pustila jsem si to video a teď si tu o tom přemýšlím. Ano, ten film obsahuje spoustu silných momentů a myšlenek. Bere to za srdce a probouzí to v člověku lásku k vlasti.
Na druhou stranu jsou to myšlenky, které mají zapůsobit na dav. Vlastně je to taková směs ryzích myšlenek a myšlenek na hraně fanatismu, které v historii způsobily mnoho zlého.

Je třeba si uvědomit, že nejstrašnější politickou i vojenskou technologii v dějinách lidstva je (a pro vždy bude) slovo. Ano, to obyčejné lidské slovo. (takže by měl být každý opatrný a přemýšlet o tom, co svým slovem dává do pohybu a jestli to nepřinese ve výsledku ještě větší problém)

Myslím, že největší problém je v tom, že lidé s časovým odstupem od prožitých válečných útrap mají stále menší pokoru a již plně nedoceňují, že mohou žít v míru. S narůstající agresivitou a na druhé straně nezájmem ve společnosti dostávají prostor - populisté, fanatici a jiné lidské kreatury a monstra, kterým je úplně jedno, kam to nebo ono zavedou, jen když zažijí své okamžiky moci a slávy.

Problém je, že lidé nejsou ochotni samostatně přemýšlet a dávat si věci do souvislostí. Je jim to všechno jedno a tím vytváří prostor pro zachycení se těchto lidských zrůd. Ty si potom "vyladí" dav a je problém.

Já tím chci říct, že armáda/válka je už jakési řešení následků, kdy jsme připustili, aby skupiny psychopatů získaly moc a rozpoutaly něco hodně tragického. A je to vždy pořád ta stejná tragédie, ať se děje u nás nebo v zahraničí.

Hitlerovi neumožnili malovat obrázky... II. světová válka
Bushmladší chtěl také něco dokázat, jako tatínek... Irák, Afganistán
(bystří lidé si dokážou dosadit spoustu dalších momentů)


Takže nejzákladnější úkol pro nás všechny pro dny příští je udržet všechny psychopaty, kreatury, zrůdy a primitivy v uctivé vzdálenosti od center moci! (no jistě, právě těmi se to tam jenom hemží)



Hezký den
Sestřička

56gogo

04. 03. 2019, 11:42

oni je budou milovat až budou chránit svou zem , nebudou obětovat život pro cizáky , kteří utečou do Evropy DOMA NECHAJÍ BOJOVAT CIZÍ A SVÉ ŽENY!!!!čs vojsko má být doma my nepotřebujem mít střelnici někde venku , my potřebujeme armádu doma !! proč asi je naše armáda za hranicemi ? jsme totiž lépe ovladatelní nechápu lidi kteří to nepochopí usaci se skovávají za nás , potřebují svou "válku " svést na co nejvíce států !!češi čechům pro Česko !

Surcuf

04. 03. 2019, 11:40

Kde to video natáčeli? Na naší první letadlové lodi?

Vladimír

04. 03. 2019, 11:34

Armáda, která okupuje cizí státy po velením USA je v podstatě sluha cizí mocnosti v rámci její zahraniční politiky. Naši vojáci jsou žoldáci, nic víc, nic míň. Tomuto vzazalství se nedá říci bratrství ve zbrani, jako kdysi byla Varšavská smlouva. Už v občanské nauce před 40 léty nás učili že NATO je útočný, agresivní pakt, pod velením USA. A je to tak.
Ještěže je tady Rusko a prezident Putin, z kterého mají Amíci strach. Jinak by nebyl mír v Evropě.
Míru zdar, USA a NATO zmar!!!!

peso

04. 03. 2019, 11:22

Na tom je hodně pravdy.

Franta

04. 03. 2019, 11:16

Lidé v ČR volí levici.
Levice i pravice pochází z jednoho Prognostického ustavu založeného KGB.
Soudruzi ve vládě bud jsou komunisti , nebo byli komunisti anebo pochází z komunistických rodin.
Vyjimky tvoří cca 5 %
Soudruh prezident byl v KSČ a soudruh tzv premier byl nejen v KSČ ještě navíc byl spolupracovník STB ( to je to co v Nemecku bylo Gestapo)
Takže čemu se stále divite ?
ČR je postkomunistická země s komunistickým vedením a komunistickými kádry na vedoucích místech země která se verbálně pokouší o ,,kapitalismus,, s národně a plánovaně řízeným hospodářstvím....pod taktovkou absolutně rozbujelé byrokracie a buserace.
A to je vše.

faky

04. 03. 2019, 10:57

Tak pod to bych se klidně podepsal!