EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Relikty studené války aneb proč Rusové používají tanky T-62 v roce 2022

 13. 06. 2022      kategorie: Vojenská technika      182 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Koncem května se objevily důkazy, že ruská armáda přepravuje tanky T-62M a T-62MV na frontu, což vyvolalo mnoho otázek, proč ruské ozbrojené složky aktivují tak staré tanky. Ruská armáda provozovala T-62 v aktivní službě do roku 2013. V 80. letech, na konci studené války, pak byly T-62 staženy z prvoliniových sovětských divizí. V té době byl tank provozován hlavně v asijské části SSSR, například v Turkestánu, Zabajkalsku a na Dálném východě.

shutterstock_1820200817Foto: Ruský tank T-62 | Shutterstock

V sovětské éře v rámci udržení vysokého mobilizačního potenciálu, používali Sověti tříúrovňový systém připravenosti. Jednotky prvního sledu, umístěné hlavně v přední linii příslušné skupiny sil, byly plně nebo téměř plně obsazeny, vybaveny a vycvičeny. Měly to nejlepší vybavení, to však kvůli intenzivnímu výcviku bylo často poměrně opotřebované. Jednotky druhé linie měly naopak obvykle horší vybavení a méně výcviku. To však způsobilo, že tanky přidělené k druhosledové jednotce nenajezdily tolik motohodin a byly tedy méně opotřebované. SSSR měla také ve skladech desítky tisíc tanků, které nebyly používány při výcviku, ale byly v rámci možností řádně udržovány. Sověti měli ve skladech celé divize tanků T-34, stíhačů SU-100 a dokonce těžkých tanků typu IS-3 až do roku 1993.

Stažení sovětských vojsk z východní Evropy a podepsání smlouvy o konvenčních ozbrojených silách v Evropě omezilo počet tanků rozmístěných západně od Uralu, takže se Sověti rozhodli přemístit mnoho svých moderních tanků (např. T-80BV/T-80U) na východ. Po rozpadu SSSR pak začaly ruské tankové síly používat pouze modernější tanky (T-72, T-90 a T-64, T-80) a T-62 na východě byly nahrazeny přemístěnými T-80. Ruské ozbrojené složky daly tyto T-62 do skladů a vyřadily tak ještě starší kusy. Myšlenky na opětovné nasazení starých T-62 přišly po zkušenostech z konfliktu v Čečensku. T-80BV je proslulý spotřebou paliva a nespolehlivostí, navíc v Čečensku prakticky neprobíhaly žádné vážné tankové bitvy. Takže Rusové přišli s nápadem použití T-62, jehož provoz je levnější.

Většina neopotřebovaných T-62 pochází ze Zabajkalského vojenského okruhu, který byl ve studené válce druhou linií a obdržel T-62 v 60. letech. Tento okruh navíc přešel velice rychle na tanky T-72, kvůli čínsko-vietnamské válce a rozšiřování sovětských sil v Mongolsku. Takže tyto T-62 byly před uložením do skladu využívány opravdu málo a jsou tedy "jako nové".

V roce 1999 se ruská armáda rozhodla tanky T-62 znovu zavést do svých aktivních tankových sil, aby se zúčastnily operací v na Kavkaze. 160. gardový tankový pluk 5. gardové tankové divize vyřadil své T-72, vytáhl T-62 ze skladů a byl nasazen do Čečenska. Tyto T-62 dostaly velmi omezenou modernizaci (např. laserové dálkoměry, vysílačky, přídavný pancíř BDD a reaktivní pancéřování Kontakt-1) a byly později začleněny do nově aktivované 42. gardové motostřelecké divize v rámci 58. armády, což byla jednotka specializovaná na protipartizánský boj v Čečně. Ještě dodejme, že T-62 v Čečně používaly i ruské jednotky pro vnitřní záležitosti. Například 1. Samostatná divize operačního určení “Dzeržinskij” (ODON) postavila proti Čečencům prapor T-62 v roce 2000. Ruské T-62 se kromě Čečenska zúčastnily také Rusko-gruzínské války v roce 2008. Během bojů jednu T-62 Gruzínci zničili.

V rámci ruské vojenské reformy zahájené v letech 2009-2012 byly T-62 konečně vyřazeny z frontové služby. Rusové však brzy zjistili, že jde o jediný typ tanku ve skladech, který byl od konce studené války neustále modernizován a udržován. Ironií osudu se proto modernizovaný T-62 stal první a někdy i poslední možností v ruských tankových rezervách. Novější ruské rezervní tanky nebyly průběžně modernizovány, neměly dostatečnou údržbu a často mají vyčerpané motohodiny. Ruská armáda například znovu aktivovala nemalé množství T-72A obr.1979 za účelem doplnění stavů 90. gardové tankové divize. Tyto tanky obdržely jedinou modernizaci a tou byla aplikace reaktivního pancíře Kontakt-1. Relativně moderní tanky, které jsou v ruských skladech, prostě nebyly po desetiletí aktivovány a mnohé jsou ve velmi špatném stavu.

Rusové byli navíc nuceni koncem roku 2010 vyřadit T-90 vyrobené v letech 1997-2001 a polovinu své flotily T-80U vyrobené v letech 1988-1992, hlavně proto, že tyto moderní tanky byly provozovány ve vysoké pohotovosti 1. liniových jednotek a byly silně opotřebované. T-62 je proto vlastně jedinou možností, pokud ruská armáda vážně potřebuje doplnit své tankové stavy. A není bez zajímavosti, že v okolí ukrajinského Melitopolu, kam byly reaktivované T-62 poslány se nachází 42. gardová motostřelecká divize, což je jedna z jednotek, která T-62 ještě deset let zpět provozovala.

Otázkou je, zdali dokáže zastaralý tank T-62 přežít válku o vysoké intenzitě, jaká se vede na Ukrajině? Spíše ne. T-62 je pořád tank ze 60. let bez ohledu na to, jak moc byl modernizován. Něco jiného je bojovat proti partyzánům vyzbrojeným lehkými zbraněmi a maximálně RPG nebo bojovat proti dobře organizované pěchotě s moderními protitankovými řízenými střelami, s podporou tanků a dělostřelectva. Ať už budou tyto T-62 poskytnuty jednotkám LLR/DLR nebo některé jednotce ruských ozbrojených sil, bude pro ně a jejich posádky Ukrajina dosti strastiplnou cestou.

Zdroj: thedrive.com

Komentáře

strejda 721

13. 09. 2022, 00:44

tak to tady čtu,že Vám všem není hamba tam umírají na obou stranách lidě.Okupace- Rusi nebo Němci vše špatně.Vyvoláváíní nenávisti jak k ukrajincům tak rusům mne opravdu bolí.

Martin23

18. 06. 2022, 16:45

K čemu se vyjadřuješ Kadliku?
Nějaké tvoje fantazie?
A proč tím tedy obtěžuješ mne?

Veritas vincit

18. 06. 2022, 11:37

Rusomil23
"Přesně to, co jsem zde tvrdil. Tedy, že T 62 dostali povstalci."
*
Oni snad povstalci nejsou Rusové a nejsou součástí válečného tažení ruských primitivů na území Ukrajiny?
Chceš tím snad naznačit, že například sudetští Němci neměli podobně nic společného s Třetí říší...?

Martin23

18. 06. 2022, 07:42

Přesně to, co jsem zde tvrdil. Tedy, že T 62 dostali povstalci.

Republikánské tanky T-62M u vesnice Vrubovka nedaleko Severodoněcku
- Tanky T-62M dostaly vylepšenou ochranu v podobě mřížových štítů umístěných na střeše věže. Takové konstrukce by je měly ochránit před hrozbou útoků ze vzduchu i před bombami shazovanými z bezpilotních letounů.
- Modernizovaný T-62M má zesílené dno, čelní ochranu korby a věže, přídavné štíty - "Iljičovo obočí" a nový systém řízení palby.
- Již v roce 2016 byly některé z těchto tanků odeslány syrské armádě, kde vozidla prokázala dobré výsledky v oblasti přežití.

1. První T-62M s názvem „Aurora“ je navíc pancéřován provizorní boční clonou s dynamickou ochranou „Contact-1“.
2. Druhý T-62M s názvem "Lucky" místo "Iljičovo obočí" na věži obdržel dýmovnice 902B Tucha.
3. Třetí T-62M s názvem „Naděžda“ si ponechal své „obočí“ a navíc získal několik bloků DZ „Kontakt-5“ na její zadní straně. .
4. A teprve čtvrtý T-62M s názvem „Warrior“ je nejblíže původní verzi stroje, s výjimkou navařených pásů na zadní části jeho věže.- Koncem května byla podobná vozidla předána (záložním) jednotkám DLR v Chersonské oblasti.


Mimochodem tady máme nějaká fota obrněného vozidla Mastif. Všimněte si těch mříží, které jsou u rusů tak vysmívány.

https://t.me/globalwarzone/11209
https://www.autoforum.cz/fascinace/neznami-hrdinove-bizarni-obrnena-auta-o-kterych-jste-nejspise-neslyseli/

Veritas vincit

17. 06. 2022, 21:50

"Kontrolu nad globální ekonomikou převezmeme my, hlásá škrtič plynu Gazprom"
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-gazprom-alexey-miller-plyn.A220617_091154_zahranicni_pitt
Sluší to Rusákovi a "myslí". :joy:

Petrraft

30. 10. 2022, 19:56

Proč by měl Gazprom dodávat někomu, kdo se mu snaží vloupat do špajzy ?? NATO / USA zaplatili za Majdan ( Ukrofašistický puč ) 500.000.000 USD a tak je musí dostat naspátek. Nullandová potom jmenovala celou UA vládu a prohlásila: Fuck to EU, což znamená Fuck to Veritáskové. Co se děje dále, pochopí každý nad YQ 95, když čte o vztazích: EU / USA, USA / Čína, Turecko - Rusko / EU  Ano Veritásku, budeš stále brát ruský plyn - přes Turecko, anebo LNG přes Čínu, anebo naftu/benzín přes Indii. A největší podniky z EU odejdou - do USA / Číny / Indie ..... Tak jen plivej dál a podporuj sebevraždu EU. PS: Ukrofašisti MUSÍ dostat 5.000.000.000 USD měsíc - jinak končí. Německu nadiktovali 500.000.000 z čehož budou němci heppy. Náš Petroviš Fialenko si na to vzal půjčku 10.000.000 Zaplatíme společně. Tak jen dál mel svoje !

Veritas vincit

17. 06. 2022, 21:31

"Světový řád podřízený USA skončil, prohlásil Putin."
https://www.novinky.cz/zahranicni/clanek/putin-na-foru-v-petrohradu-kritizoval-usa-a-eu-hajil-svou-politiku-40400474

„Změny představují přirozený běh dějin, protože civilizační různorodost planety a bohatost kultur lze těžko spojit s politickými, ekonomickými a dalšími šablonami. Ty nefungují,“ dodal.(Putin)
*
Proto je potřeba všem vnutit tu šablonu ruskou!! :joy:

"Následně zopakoval, že ruské podniky dosáhly již v řadě odvětví úspěchů v nahrazování západního zboží." :joy:

Zdeněk

17. 06. 2022, 19:24

Zahrajte prosím pro mého kamaráda vladyho nějakou, jak se říká, od podlahy
https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1537814552498384898?s=20&t=40KHQLvLRC_kYKXR76uY1Q

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1537829623505076226?s=20&t=40KHQLvLRC_kYKXR76uY1Q

Veritas vincit

17. 06. 2022, 08:51

Madmax :thumbsup:

Veritas vincit

17. 06. 2022, 08:50

APodlaha
"Pro MADMAX :-) Jsi moc mladý a moc hloupý jen tohle k tvým příspěvkům :-)"
*
Na tvém "duchaplném" textu je hned vidět, že jsi při svém stáří žádný rozum nestihl pobrat, což ti evidentně nezabránilo, vyjevit svoji "inteligenci" veřejně, bez jediného věcného argumentu. :slight_smile:
Když zůstaneš u lahváče a pivního chytráctví, tak svět určitě o nic nepříjde. :slight_smile:

APodlaha

17. 06. 2022, 08:42

Pro MADMAX :-) Jsi moc mladý a moc hloupý jen tohle k tvým příspěvkům :-)

Madmax

17. 06. 2022, 00:33

omlouvám se Z, asi jsem se trošku zamotal v diskuzi, ale co jsem napsal, za tím si stojím.

Madmax

17. 06. 2022, 00:24

pro Z
tohle je úplná pitomost, i kdyby ukrajina nikdy nedostala členství v eu a nato,tak bojuje za svoji nezávyslost,kterou dostala od sssr rozhodl o tom sovětský svaz a asi věděl proč...je to suverení stát a nechce být kolonií ruska a země střední evropy ji podporují,protože si SSSR pamatují a taky chtějí svobodu. SSSR zničila život spoustě lidí. Na ukrajině Stalin uměle vyvolal hladomory na vlastních lidech, v československu lidi nemohli studovat,bylo znárodňování, lidi co se zasloužili o zachování země jako vojáci co bojovali za druhé světové války jak na západě, tak na východě umírali a nebo končili ve vězení nebo pracovních táborech. Solženicin psal co se dělo v samotém sssr,kde se měli mimochodem hůř než ve střední evropě, to si to fakt nikdo z Vás co sem píšete ty proruský pitomosti nepamatuje nebo jste neměli rodiče, prarodiče, co Vám to vyprávěli? Jasně západ má svoje mínusy ,ale všichni maji šanci na to se prosadit a nikdo nikomu neomezuje osobní svobody a většina lidí se snaží žít v míru, protože ví, že válka je to nejhorší, co může být a nikdo nechce aby umírali lidi(nebo byl někdo omezovanej v podnikání nebo aby někdo odbombardoval dům, byt na hytokéku, který musí normální člověk splácet celý život). Spousta zemí si svoje zájmy prosazuje ekonomicky a daří se jim to, Rusko má obrovské zdroje a evropa je na rusku vcelku závyslá co se týká ropy a plynu, to vědí všichni,stačilo počkat a na ukrajině by vyhrála nějaká proruská strana a vše by se vrátilo do starých kolejí...ale Putin je řezník( a asi neschopný, řešit věci ekonomicky a mírovou cestou) a začal válku,úplně zbytečně a stálo to život tisíce Rusů i Ukrajinců...pokud chce někdo soudit západ nebo třeba u.s.a tak v žádném konfliktu nebyly účelně zasahovány civilní cíle, a zabíjeni civilisté jak na ukrajině, gruzii, nebo čečensku. Popravdě, je mi líto i osádek T 62 , protože vojáci dělají jen svou práci a někteří tam ani nechtějí být, všechno jsou to politická rozhodnutí. Ale doufám, že z T 62jek zůstane co nejvíc vraků na donbasu. Protože nechci aby moji ženu znásilnili, mě zastřelili a moje dcera musela dělat uklízečku nebo nástěnkářku do konce života nebo byla převychovaná někde v Rusku. Další věc je, že tu máme ku**a dost práce jako globální společnost s oteplováním, změnou klimatu, covidem a dalšíma sra**a*a a místo toho tu musíme řešit nějaký T 62ky, který měly být dávno ve šrotu. Rusko nikdo v Evropě neomezuje(chcem a musíme s Ruskem obchodovat), nikdo jim nechce brát kulturu, která je fajn(spisovatelé, klasická muzika), ale kdo má proruský smýšlení ať se tam odstěhuje...je to relativně dost velká země...Nato nechce Rusko napadnout (má jaderné zbraně a potřebujeme od něj plyn a ropu,navíc maji země nato dost svých starostí a vlády na obraně spíš šetří, než aby ji budovali pro útočný operace). Tak už by bylo fajn, kdyby jste se vy Trolové a ostatní uklidnili i s panem Putinem a vrátili se domů a ukrajinu nechali na pokoji.Na rozdíl od Ruska, tam Zelensky nebude 30let jak Putin, protože v demokracii to tak funguje. Jestli tady, ty osobně, píšeš jak ukrajina vykrvácí, tak si představ konkrétní lidi...představ si, že by měla vykrvácet Tvoje máma, Tvůj táta, Tvůj syn..představ si, že by někdo přišel do Tvého města, nějaký cizinec z jiné země a zničil by ti dům, znásilnil a zabil Tvoji těhotnou ženu.
a Ty jsi s tím nemohl skoro nic dělat.Mě osobně se z toho dělá dost blbě a jestli je to pro Tebe v pohodě, to talhle psát, tak jsi čistý zlo,protože ukrajinci tuhle válku nezačali a jsou pořád na svém uzemí.

Veritas vincit

17. 06. 2022, 00:01

Krásná trefa:
https://www.youtube.com/watch?v=Sk46aVOCIwE
https://www.youtube.com/watch?v=0m6yN_pKGJo

Zdeněk

16. 06. 2022, 23:34

Správně, mnohem lepší je vykrvácet pro hajzlmísu a mikrovlnku ...

jeden vrtulníček
https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1537515598195859456?s=20&t=Ri2H-R-4am8dXwOu313H0Q

jedno dělíčko
https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1537471895674798083?s=20&t=Ri2H-R-4am8dXwOu313H0Q

a jeden tančíček
https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1537499853340614656?s=20&t=Ri2H-R-4am8dXwOu313H0Q

Z

16. 06. 2022, 22:54

Pravda vítězí, což znamená, že je na ruský straně od roku 2008. Ukačka vykrvaci jen pro myšlenku i vlastní idiocii, kterou jim naroubovala Eu a Nato. Tak to je. Je to hejich boj a vitez může slavit. Cim déle tim pro ukrainu hůře.

Marty

16. 06. 2022, 22:02

vcelku mě baví jak někdo tvrdí že mu je ruSSko u prdele ale přitom mu fandí...

Veritas vincit

16. 06. 2022, 17:58

Z
"Smutna zprava z nekolika webu: rusko dosahne svyho a ukacka budou ryt hubou v zemi, ktera nebude jejich. Takova bude realita."
*
Naopak. Legrace teprve začíná v náznacích.
Už vidím, jak se Adolfek Putinů a další upocená slovanská "vrchnost"v Rusku dělí o majetky s obyvatelstvem... :joy:
"Rusko na ekonomickém fóru v Petrohradě otevřeně přiznalo, že je v problémech"
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/rusko-na-ekonomickem-foru-v-petrohrade-otevrene-priznalo-ze-je-v-problemech-40400349

bombero

16. 06. 2022, 17:22

Z- "Mazou mě taky a rikam si. Když ti *hlupaci* chrastili klicema, napadlo je, ze za dvacet let bude porusovana ustava? Zavladne cenzura bude uplatnovan zakaz vychazeni jako za protektotatu."
jako vždy, úplně mimo mísu. nějak jste zapomněl, že tady jste na soukromém foru a to si může pravidla nastavit podle sebe. Jste tady jen na návštěvě.
Kdybych k vám přišel domů na návštěvu a vymočil se v obyváku do rohu, tak mě také vyhodíte. A to samé je tady. Když tady zvracíte ty kremelský kydy, tak to mazání celkem i schvaluji. Navíc propagace nacismu a komunicmu by u nás měla být trestná, stejně jako schvalování genocidy.Takže kecy o cenzuře a srovnávání s protektorátem si nechte pro sputnik nebo podobný škvár
a je mi jasné, že pro vás to "chrastění" klíčema musí být dodnes noční můra...Ale radši budu považovaný za "hlupáka", než proruskýho komunistickýho kolaboranta

Czert

16. 06. 2022, 16:25

Karlik
Neustale tu pises jakej ses pan podnikatel, ale jak ti to mame verit?
To u tebe plati jine trzni zakony ze se te zdrazeni plynu aelektriky nedotklo?
A divim se ze ti stejda gugl nerekl kolik ceskych firem kvuli drahym vstupum nedavno zjrachovalo.
Byt je to logicke, neni to na marxisticke wiki tak nevis o tom.

Czert

16. 06. 2022, 16:21

Karliku
Tak to je jasne ze tvoje babicka ma na protektirat jen krasne vzpominky kdyz kazdy den hajlovala.

Moje rodina ma zcela odlisne.

A priznavam, netusil sem ze je tvoje iq dostatecne velke abys vedel ze se arizoval jen zidum. Naprosto stejna metoda se pouzivala i proti nezidum jen se to nazyvalo zabavovani majetku nepratelum rise.

Zdeněk

16. 06. 2022, 15:12

No jaká je situace, těžká, pro některé míň, pro některé víc

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1537334058111451136?s=20&t=tybVGhCi8ZjtFuYUtCZuIg

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1537362073210036224?s=20&t=tybVGhCi8ZjtFuYUtCZuIg

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1537371858814779393?s=20&t=tybVGhCi8ZjtFuYUtCZuIg

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1537131536163667968?s=20&t=tybVGhCi8ZjtFuYUtCZuIg

P.S. za mě teda, jak lze v tvém případě urazit rasu nebo přesvědčení (neboli víru, hlavo dutá), to teda nechápu...

Zdeněk

16. 06. 2022, 14:58

Myslíte, že ti dva (pokud to tedy není jeden dvoj až trojjediný) přitom třeba žongluji a jezdí na jednokolce nebo to aspoň píší nohama?

Veritas vincit

16. 06. 2022, 14:51

vlady
"Brzy budeš mrkat na drát, zima není tak daleko. "
*
Už se těším, Slovane.
Dá-li Bůh a zima, tak se snad konečně dočkám stěhování Rusomilů z EU na "Východ" do Ruska za lepším a na věčné časy. :laughing:
45% příjmů státního rozpočtu Ruska jsou z prodeje ropy a plynu.
Největším zákazníkem jsou země EU...
Ani ty nejzarytější přátele Ruska, nebude to vydírání bavit věčně. :slight_smile:

Z

16. 06. 2022, 14:37

vlady
Tady je diskuze marná, jeden mongol vv a je pribuzenstvo nechapou, ze bez plynu končí pekarny, sklarny, porcelanky, pivovary a další výrobny.
Horší to bude s topenim a ohrevem vody pro domacnosti.
Mnoho autobusu jezdi na plyn asi dojezdi. Atd atd.

Orban je frajer a vyjednal cenu plynu, kterou mu musime zavidet.

Veritas vincit

16. 06. 2022, 14:07

vlady
"Co budete psát, až budou fabriky zavírat a propouštět?? Politologové, sociologové, humanitárníci nás nevytrhnou!!"
*
Který "fabriky" máš konkrétně na mysli, důchodče? :slight_smile:

Veritas vincit

16. 06. 2022, 14:03

vlady
"Tak tady to máte "chytráci". Cena plynu vyskočila na burze o 70% a Rus hrozí, že vypne plyn komplet."
*
Už aby ten plyn ruský opice zavřely definitivně.
Ať si ho foukají do konečníku.
Alespoň se Němci vrátí na chvíli k jádru a na odloží to své zelené blbnutí.
Blíží se čas, kdy budou Rusáci nabízet plyn pod cenou a budou rádi za každý odběr. :smile:

Zdeněk

16. 06. 2022, 13:53

Máš při těch nábožných vizích i stigmata nebo jenom pěnu kolem russke tlamy?

hb74

16. 06. 2022, 09:13

Tomáš má pravdu, že že zásadní vliv na inflaci u nás ma bezbreha podpora Ukrajiny díky ruské agresi. Zároveň s ním musím souhlasit, že postoj pana prof. PhDr. Petra Fialy, Ph.D., LL.M. je příkladný. Jeho snaha minimalizovat ruské řádění je vzorná.
Orbán tedy není pokračovatelem tradic z roku 1956, hb

Veritas vincit

16. 06. 2022, 08:17

Jen tak pro zajímavost Tomáši.
Jsi vůbec nějak políbený technikou, nebo tady pouze pokračuješ ve funkci ideového nástěnkáře Komunistické strany Československa? :slight_smile:
Nepamtuji se na žádný tvůj technický příspěvek.

Veritas vincit

16. 06. 2022, 08:09

Tomáš
"Vojenské uskupeni malých státu, kterému se říká NATO, jednotlivé postekavajici státy u hranic Ruska, jak to označil jednání papež Frantisek, má původ v chování smečky."
*
Už sis někdy přečetl seznam všech států NATO "uskupení malých států" slovanský chytrolíne?
Jakýsi "papež" nemá žádnou zkušenost s ruskou okupací, takže si může platonicky cintat na vestu co chce. Je to jenom maskot velké sci-fi pohádky. Nakonec, katolická církev se v celé historii chovala vždy jako vládnoucí (černá) smečka. Než dorazila rudá smečka "lidově demokratická". :smile:

"Zásadní chyba, nikdo a ní nespitne, že zásadní vliv na inflaci u nás ma bezbreha podpora Ukrajiny. "
*
Lež.
Výši inflace v ČR ovlivnilo čtyři roky trvající bezuzdné rozdávání bezpracných peněz na dluh vládou ANO, všem líným, hloupým a netahavým ve státním krmelci. Tedy všem potenciálním voličům ANO. Slovanští hlupáci si to zřejmě budou chtít ještě někdy v budoucnu zopakovat. :slight_smile:

"Na to nedostala tato vládní garnitura mandát, jen zneužívá vítězství ve volbách a ozebracuje vlastní lidi."
*
Lež.
Vláda má stále důvěru parlamentu vzešlého z voleb...
Což platilo bohužel i minulé období, kdy vláda ANOhlupáků za pohé 4 roky zvětšila dluh ČR na dvojnásobek.

"Orban je státník a pozvedl fotbal své země a dělá dobře pro svůj národ."
*
Orbán je sice "státník" (ruský podržtaška), ale kurz maďarské měny forintu je na historickém minimu. Za jednu korunu českou dostanu dnes v bance 15,6 maďarských forintů, nebo 2,5 ruského rublu. :smile: Fotbal je zábava pro davy a nikoliv ekonomický ukazatel vyspělosti země.:slight_smile:

"Vše bude spočítán6o a shledano lehkym před Prozretelnosti."
*
Jasně Slovane. Nejvíce na prozřetelnost spoléhal Adolf Hitler a vyplatilo se.:slight_smile:

Veritas vincit

16. 06. 2022, 07:26

Czert
"Zopakuj si historii, ti tvoji germani vsude vesele rabovali, znasilnovali a kradly. "
*
Zvláštní je, že si moje babička z 6 let Protektorátu pamatovala německé vojáky z 1,5 km vzdálených kasáren pouze okrajově, jak občas pochodovali ve tvaru na nedalekou střelnici. Zato třídenní pobyt nějakého velitele Rudé armády v jejich domě si pamatovala do konce života zřejmě i proto, že po nich museli místnost kde vegetovali vydezinfikovat a vymalovat, protože nepochopili, že se na velkou a na malou nechodí do jednoho kouta ložnice.
Zbytek starousedlíků z obce, samozřejmě kromě komoušů, vzpomínal na třídenní pobyt Rudé armády v obci, jako na nájezd loupežnické bandy. :slight_smile:

"To posledni s nemeckou peclivosti presne pocitaly a jen to nazyvali arizaci majetku."
*
Možná bys měl začít navštěvovat univerzitu třetího věku, abys doplnil vzdělání a opustil své bludy z éry komunistického lhaní. :slight_smile:
Pokud vím, árizoval se pouze židovský majetek a přímo pod tímto názvem to provozoval například Slovenský štát.
Že by se minimálně v Protektorátu neorganizovaně potulovaly tlupy příslušníků Wehrmachtu, které vykrádaly obchody a domácnosti, jak se to dnes děje na Ukrajině jsem opravdu nikdy neslyšel.

Tomáš

16. 06. 2022, 07:05

Vojenské uskupeni malých státu, kterému se říká NATO, jednotlivé postekavajici státy u hranic Ruska, jak to označil jednání papež Frantisek, má původ v chování smečky. Ministr Bek představil pět priorit našeho Předsednictví EU do ktereho nepatří mírová jednani, prý nás vyhraněný postoj to neumožňuje. Zásadní chyba, nikdo a ní nespitne, že zásadní vliv na inflaci u nás ma bezbreha podpora Ukrajiny. Na to nedostala tato vládní garnitura mandát, jen zneužívá vítězství ve volbách a ozebracuje vlastní lidi. Politolog Fiala šlápl do lejna a to smrdí, Orban je státník a pozvedl fotbal své země a dělá dobře pro svůj národ. Vše bude spočítán6o a shledano lehkym před Prozretelnosti. Ora et labora.

Czert

16. 06. 2022, 04:33

Karliku
Zopakuj si historii, ti tvoji germani vsude vesele rabovali, znasilnovali a kradly.
To posledni s nemeckou peclivosti presne pocitaly a jen to nazyvali arizaci majetku.

Czert

16. 06. 2022, 04:14

M23
Az usa udelaji specialni operaci v nikaraguji kvuli ruske operaci.... Tak muzes napsat ze na zapade neplati to co na vychode, teda plati.

A ze amici protestuji? Hmm, jak se to lisi od rusu a jejich rvani o rozsirovani nato atd?

Czert

16. 06. 2022, 04:09

M23
No pokud sou ony t62 ukrajinske, vysvetli proc je ukrajinci ve 14 odmitly prevzit? Stejne jako lode.
A proc sou vagonovany i v 22.

Veritas vincit

16. 06. 2022, 00:07

Karel I. Rakouský
Vidím, že jsi dezorientovaný, Slovane s rakouským, nebo německým občanstvím.
Existuje na to pár jednoduchých skutečností.
1/ Československo se zrodilo ve chvíli, kdy prezident USA W.Wilson přijal a podpořil Washingtonskou deklaraci TGM a dal Rakousku-Uhersku ultimatum ve prospěch vzniku Československa a Jugoslávie.
2/ Armáda USA nikdy Československo neokupovala jako Wehrmacht a Rudá armáda (od roku 1946 Sovětská armáda).
Takže za mě. God Bless America! :flag_us::thumbsup:

Zdeněk

16. 06. 2022, 00:07

Já tedy Ukrajině přeji vítězství, už jen proto, že byla zbaběle a zákeřně napadena a tohle do 21. století prostě nepatří, ale současně je mi jasné, že schopnost rusa ničit je prostě nekonečná a trochu se bojím, aby to s pomocí Ukrajině nedopadlo jak v Monty Pythonech

"Vojáku neboj se, já a tvůj velitel jsme hned za tebou."
"A jak daleko, sire?"
"Johne, jak daleko za frontou jsme?"
"70 mil"

Veritas vincit

15. 06. 2022, 23:56

Marty
Osobně si myslím, že Rusáci též nevědí, že se to nedělá.
Docela mě o tom přesvědčily ty zachycené hovory vojáků s manželkama, matkama a kamrádama.
Otřesné zjištění.
Chybí jim evidentně několik století ve vývoji.

Mark

15. 06. 2022, 23:51

Veritas vincit :thumbsup:

Marty

15. 06. 2022, 23:50

Zdeněk
ten sem neznal, musim si zapamatovat :-D :-D

Marty

15. 06. 2022, 23:48

Veritas vincit
ale ty opice nevědi že se to nedělá, ruSSákům se to svět snaží vysvětlit už dlouho :-D
koukám zde opět někdo utekl z bohnic - "Karel I. Rakouský" :-D

Zdeněk

15. 06. 2022, 23:47

Tak jste mi připomněli jeden klasickej fousatej:

Velitel v sovětských kasárnách dělá inspekci, přijde s pobočníkem do kuchyně a vidí, že zůstává spousta zbytků.
Tak chvíli přemýšlí a pak povídá: "Zapište, pořídit prase". Pobočník mu na to odpovídá: "A nebude to vadit, ten smrad, hnůj, bordel?"
"Zvykne si"

Veritas vincit

15. 06. 2022, 23:28

Marty
V některých turistických destinacích u památek, vegetují stáda opic, které se vrhají na turisty a šacují kabelky, kradou svačiny, někdy i sousta z úst...
Připadá mi to výstižnější než srovnání s SS.
Ti byli sice stejně fanaticky oddaní, stejně krutí, ale že by nějak ve velkém rabovali, kradli, znásilňovali, posílali domů pračky, "toustovače, televize", peřiny, trenýrky, jiný spotřební zboží a osobní majetky myslím historie nezaznamenala. :slight_smile:
Opic jako druhu je mi líto, ale na lepší srovnání jsem zatím nepřišel.
Samozřejmě, věděl bych, ale smazali by mi účet. :slight_smile:

Karel I. Rakouský

15. 06. 2022, 23:14

Veritas Vincit: Vaši spojenci na Vás s.ali, s.rou a s.áti budou! Ať jsou momentálně ze severu, z jihu, ze západu, z východu, nebo dokonce i z Marsu. Nejste jim k ničemu, protože Vás koupili a vlastní! Dokonce i levnou pracovní sílu do jejich montoven u Vás jim dovážíte a živíte... !?! Co k tomu všemu ještě dodat? Toto je Váš úděl od výprasku na Bílé Hoře! Vy orální válečníci: https://www.youtube.com/watch?v=lGDlYtXO9_k

Marty

15. 06. 2022, 23:14

Veritas vincit
tak teď tomu už rozumím :D
pak na vás mám jedinou otázku, proč neustále urážíte opice jejich přirovnáním k ruSSákům :D neurážíte tím ty opice? :-D

Veritas vincit

15. 06. 2022, 23:09

Marty
Ruský "expert" tomu technicky rozumí asi stejně, jako M23, který to s kamenou tváří "diplomata" tlumočí a taky musíme pochopit, že M23 použil z ruštiny asi překladač Google.
Jeden trouba dostal papír s číslama vycucanýma z prstu a druhý tomu všemu věří, aniž by se zamyslel nad logikou.:slight_smile:

Zdeněk

15. 06. 2022, 23:07

No jak je skladovali, podle satelitních snímků vedle mnoha z nich od posledního přesunu vyrostly docela pěkné břízy...

Zdeněk

15. 06. 2022, 23:04

Než se ozve, potěšte se pohledem :star_struck:
https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1537131536163667968?s=20&t=x8jH_LlDL47hz75VR7VwVw

Marty

15. 06. 2022, 22:32

Veritas vincit
eště by nám onen odborník mohl říct, odkud byly ty stroje vyproštěny, to jako zapadli do betonu na základnách? asi sem tomu uplně neporozuměl...

Marty

15. 06. 2022, 22:24

Mark
přiznávám že i já se těším co nového nám onen zvěrstvozvěst poví :-D

Veritas vincit

15. 06. 2022, 22:24

Martin23
"Abychom to hned vysvětlili, jedná se o ukrajinské tanky, které byly opuštěny AFU na Krymu a které jsme v roce 2014 nabídli Ukrajincům, aby si je vzali zpět - stejně jako část flotily, která patřila Ukrajině a kterou nakonec právě opustila v Sevastopolu a Donuzlau."*
*
Jasně byly to ukrajinský tanky T-62, které nechali na Krymu... (Tomu by se dalo ještě věřit se zavřenýma očima.)
A zrovna teď v době války, nemají Rusáci nic jiného na práci, než u frontové linie bez zjevného důvodu převážet T-62 ze skladu do skladu... :laughing:

"Mohu připomenout, že v Rusku je na skladovacích základnách více než 5000 tanků, a ne ukrajinských „dvaašedesát“. A tisíce nejnovějších tanků T-80B, T-80BV, T-80U, které ministr Serdjukov vyřadil z provozu... Tanky byly vyproštěny, odeslány na skladovací základny a již několik let jsou postupně vraceny do provozu, hluboce modernizovány na úroveň T-80BVM."
*
Když pominu notorické ruské lhaní o počtech...
Otázkou je zda jsou ty tisíce tanků schopné provozu, při té příslovečné ruské pečlivosti...:laughing:
Kde a jak je opičáci skladovali.
V jakém stavu mají například všechna těsnění "gufera". :slight_smile:
Takový motor se zdegenerovaným těsněním je například lépe vůbec nestartovat...:laughing:

Mark

15. 06. 2022, 22:20

Veritas vincit

S tou Nikaraguou bylo možná míněno, jak začíná být USA oblíčené, nebo upozaděné jako supervelmoc. Předtím se musela za každou cenu zmínit Čína na Šalamounových ostrovech, no a v minulostí zase, že bude v USA občanská válka kvůli poklekavání na zemi, zničení pár soch a bandě výtržníku ve Washingtonu.
Věrozvězd nám možná vysvětlí proč zmiňuje tyto nesmírně důležité zprávy.

Marty

15. 06. 2022, 22:19

Z
ale ale ale :-D kdopak nám to tady brečí? :-D můžete trochu upřesnit o čem mluvíte prosím? :-)

Veritas vincit

15. 06. 2022, 22:01

"Rusko se ochomýtá před prahem USA. Vojáky rozmístí v Nikaragui"
*
Jo bývaly časy, že ruská loupeživá verbež byla rozlezlá po celé planetě Zemi. Ani nejbližší k USA Kuba nebyla vyjímkou. Potom přišel velice schopný prezident Ronald Reagan a ukázal nafoukaným ruským opicím, kde je jejich nejen ekonomické místo. :laughing:
No a Nikaragua? Tam jsou přece ruské opice stále. Žádná novinka. :laughing:
7. listopadu 2016
https://www.e15.cz/zahranicni/prezidentem-nicaraguy-je-znovu-legendarni-marxista-ortega-fraska-rika-opozice-1325056
10.dubna 2017
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/461955/navrat-studene-valky-rusove-pry-v-nikaragui-otevreli-komplex-pro-spehovani-usa.html
20. září 2020
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/nikaragua-je-nejhorsi-demokracie-latinske-ameriky/r~39d472eef97d11ea842f0cc47ab5f122/

Slavoslav

15. 06. 2022, 20:21

Martinko

no ked tie tvoje analyticke schonpsti a vyber zdrojov sa ukazali ako osemetne. Napriklad par dni trva podozrivo dlho a ani na zastavenie bojov do dvoch tyzdnov to nevypada

Martin23

15. 06. 2022, 19:54

NATO!
15. 06. 2022

Ten tvůj Šurygin bude stejný expert jako tvůj idol Koller, martinku anal ytiku.

++++++

To mi vysíláš nějaké signály špindíro?
Já mám jen dva idoly a to jsou moji rodiče.
Šurygina neznám a Kollera si poslechnu raději než Fialu,Lipavského nebo Surikatu.
To je vše.

Martin23

15. 06. 2022, 19:50

Svazáci, já pouze přidal, co o dané věci (tancích T 62) říká strana, o které se mluví.
Já chápu, že tomu nerozumíte. Svazákům stačí, když to myslí politicky. Ale každý, kdo píše články, by měl pracovat s informacemi obou stran, jinak to je bohapustá propaganda.

Martin23

15. 06. 2022, 19:46

Rusko se ochomýtá před prahem USA. Vojáky rozmístí v Nikaragui

Nikaragujský parlament schválil zákon umožňující, aby ve středoamerické zemi působilo přes 200 ruských vojáků. Rozhodnutí Nikaraguy již dříve kritizovaly Spojené státy, zatímco Rusko ho označilo za rutinní záležitost. Záměr středoamerické země vzhledem k ruské agresi proti Ukrajině kritizoval Washington.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-nikaragua-vojaci-posadka.A220614_220458_zahranicni_remy

++++++++++++++++++++

Že by na západě přestalo platit to, co platí ve východní Evropě, že každá země má právo si určit své další směřování?

Veritas vincit

15. 06. 2022, 18:09

Martin23
"...A tisíce nejnovějších tanků T-80B, T-80BV, T-80U, které ministr Serdjukov vyřadil z provozu... Chytří lidé na generálním štábu ale tento rozkaz nesplnili..."
*
Tak soudruh poslal tisíce tanků na přetavení, protože existovaly jenom na papíře ...:joy:
Co kdyby je náhodou Láďa Putinů potřeboval a najednou zjistil, že je to jenom kolonka na papíře...

Zdeněk

15. 06. 2022, 17:56

To víš, že byly vyproštěny, mnohé z poměrně hlubokého lesa ...

Veritas vincit

15. 06. 2022, 17:52

Martin23
Ještě tu ruskou "O statečném Ivánkovi". :joy:
V Rusku je každý Čurygin vojenský expert a nejen vojenský. :joy:
Dovedu si přesně představit co asi znamená slovo "nabídli Ukrajině" v podání primitivní ruské opice ..." Na rozdíl od tebe jsem se s ruskými okupačními opicemi setkal osobně několikrát a takhle to u nich určitě nechodí. :joy:

Ono je to hned vidět na té "speciální vojenské akci".
Něco speciálního, chirurgické řezy umí speciální jednotky USA, nebo Izraele.
Primitivní ruské opice "umí" již několik staletí pouze techniku spálené země... :laughing:
Ani se nedivím, že těch ruských primitivů padlo díky vlastní tuposti ve 2. sv. válce 20 mil. Možná to nikdy ani nedokázali spočítat.

NATO!

15. 06. 2022, 17:51

Ten tvůj Šurygin bude stejný expert jako tvůj idol Koller, martinku anal ytiku.

Czert

15. 06. 2022, 17:47

Karlik
Tak je otazka jak moc a zda li vubec bude onen vycvik amickych veteranu k cemukoliv.
Protoze jak spousta veteranu dobrovolniku poznala, tak na ua se hraje jina liga nez proti rucnimarum v afghanu.
Holt taliban letectvo, tanky, dela apod nemel, teda do te doby nez je amici svym uprek a debaklem vyzbrojily.

Czert

15. 06. 2022, 17:39

Mark
Ano je lepsi vyhanet rusy z ukrajiny nez stredni evropy, ale nedej si iluze.
Zapad by poslal pri prvni prilezitosti cr, polaky a spol k vode.
Jen se podivej na posledni vyjadreni makrona, nemeckych poslancu atd.
Ti by nejradeji ukrajinu toroedovali a dali rusum to co si dobyly.
Aby mel zapad klud na kseft.

Martin23

15. 06. 2022, 17:27

Vladislav Šurygin
Vojenský expert, člen Izborského klubu

Na webu se hodně mluví o vlaku s tanky T-62M, který byl natočen v Melitopolu a byl na cestě z jedné ze základen na Krymu směrem na Rostov. Abychom to hned vysvětlili, jedná se o ukrajinské tanky, které byly opuštěny AFU na Krymu a které jsme v roce 2014 nabídli Ukrajincům, aby si je vzali zpět - stejně jako část flotily, která patřila Ukrajině a kterou nakonec právě opustila v Sevastopolu a Donuzlau.

Poté, co se objevilo video z Melitopolu, téměř okamžitě vyvstala otázka: kde se tyto tanky berou? Varianta odpovědi – „v tání“ – z nějakého důvodu nikoho nenapadla. Téměř okamžitě se na „přípustné“ stránky snesla celá vlna komentářů, které jednomyslně zachytila ​​ruská opoziční strana a všemožní „trans-Ukrajinci“, že tanky jsou odváženy do aktivní armády, na frontu. Že ruské armádě docházejí tanky, a to je jasné potvrzení jejích ztrát. Obecně platí, že "Rusko prohrává válku, všechno je špatné a všechny odpadky se už ženou na porážku."

Mohu připomenout, že v Rusku je na skladovacích základnách více než 5000 tanků, a ne ukrajinských „dvaašedesát“. A tisíce nejnovějších tanků T-80B, T-80BV, T-80U, které ministr Serdjukov vyřadil z provozu. Pak je Serdjukov uznal jako „příliš drahé na provoz“ a musely být odeslány k přetavení. Chytří lidé na generálním štábu ale tento rozkaz nesplnili. Tanky byly vyproštěny, odeslány na skladovací základny a již několik let jsou postupně vraceny do provozu, hluboce modernizovány na úroveň T-80BVM.

Czert

15. 06. 2022, 16:50

M23
Pokud rusove nemaji problem s pocty t72, tak je nedodaji i povstalcum?
Proc jim cpou horsi t62?
Sami vudcove povstalcu rikaji ze uz maji problemy s pocty vojaku, tak i tankanu.
Jeste par tydnu stejneho krvaceni a povstalci na ukrajine prestanou jako efektivni vojsko existovat.
Holt uz nemaji i pres mobilizaci kde lidi brat.

Czert

15. 06. 2022, 16:45

Tak kdyz ua dokaze javelinem bez problemu zlikvidovat nejmodernejsi ruske tanky, tak znicit t62 dokaze taky, z pohledu ruska to bude jeste ekonomicztejsi.

Ale jak ukazaly turci v syrii, i legendarni leoprdi, muzou dostat na budku pokud je vycvik a taktika mizerna.

Martin23

15. 06. 2022, 16:15

bombero
15. 06. 2022
Z- tak už vím, co to "z" znamená- z jako zas.rač diskusí něčím mimo téma, takový klon martin23.....Ale to nejspíš mají všichni prorusský kolaboranti v popisu práce

+++++++

No konkrétně já tady mám z těch 119 příspěvků s tímto tři. Dva se týkaly tématu a byly věcné, aniž bych nějak reagoval na svazáky a jejich osobní invektivy. Takže tady jsou úplně jiní kandidáti na zasírání.

No a přoč píšu:

bombero
14. 06. 2022
Strašně se mi líbí, jak russká úderka se zde vyjadřovala k našim tankům poslaným na ukrajinu, jaký je to starý, nepoužitelný šrot. A v případě ještě staršího šrotu nasazenýho russákama je to kvalitní stroj a skvělá vojenská taktika...

+++++++++++++++++++++++++

Tak já nevím, co russká úderka, a kdo to vlastně je, ale já osobně
1. Nepovažuji T 72 za šrot, protože všechny současné tanky jsou konstrukčně staré 40 a více let.

2. Posílání tanků na ukrajinu či obecně do nějakého konfliktu, považuju za problém
a) že se do toho konfliktu zbytečně zapojujeme, což nedělají mnohonásobně větší státy, které jsou daleko vzdálenější od Ruska než my. Až přijde odveta, budeme se divit.

b) že se zbavujeme vlastních zbraní a nemáme náhradu. Dnes bychom neměli čím obyvatele vyzbrojit, kdyby proběhla mobilizace.

V podvečer ještě k T 62 přidám něco z ruské strany.

Veritas vincit

15. 06. 2022, 15:04

Primitivní ruské opice "demilitarizují a denacifikují" obchody na Ukrajině.:smile:
https://www.youtube.com/watch?v=UENM72U58Ak
https://www.youtube.com/watch?v=OoM5yx1IVFY

Slavoslav

15. 06. 2022, 13:34

Jeronym

nevadi, stale stihas. Vyber uspory, vsetko preved na ucet v ruskej banke a nakup ruble. Zajtra to mozes v tej ruskej banke predat a mas zisk kedze dvojhlavy rublik je silna a stabilna mena ktorej hodnota rastie

bombero

15. 06. 2022, 13:16

Z- zase kupa lží. To vy jste sem napsal úplně mimo téma příspěvek. Hlavně, že jste si mohl kopnout do ukrajinců. Ale co čekat od někoho, kdo obhajuje russáky.
A najděte mi jeden jediný můj příspěvek, kdy dávám pod nějaký článek něco mimo téma, vyjma reakcí na podobný morální odpad, co tu provádíte vy. Když to dohledáte, tak se vám velmi rád omluvím

Veritas vincit

15. 06. 2022, 12:42

Karel I. Rakouský
Copak, nějaký poobědový záchvatek tepelného šílenství ?:laughing:
Já si myslím, že nikdo nikdy nezapomene na to "slavné" spojenectví Německa a Sovětského svazu.
16. dubna 1922 - 22. června 1941.
O rodném místečku Adolfa Hitlera a divadélku 12. března 1938 už také víme dost.
Nakonec i dnes najdeme mnoho společného u marxistů v Německu a ex-komunistů v Rusku. :smile:
Pro mě tedy stále zůstává vznik Československa a u kolébky stojící patrioté a spojenci.
God Bless America! :flag_us::thumbsup:

jeroným

15. 06. 2022, 12:33

Slavoslav
nestih jsem to. Dneska jsem moh mít dvojnásobek. Zisk 200 procent je lepší než 30procent inflace.

Karel I. Rakouský

15. 06. 2022, 12:13

Z Vyššího principu mravního, pospolu s Bohem i s nedávným stanoviskem papeže Církve katolické, Františka! Vy zdejší orální válečníci z bývalého Království Českého a bývalého Markrabství Moravského. Tedy z dosud de jure dodnes platných Habsburských dědičných Předlitavských zemí Rakousko-Uherské Monarchie. Dále Vy, Zalitavští hornouherští separatističtí klerofašisté, jenž spolu s fašistickým Německem jste aktivně vojensky od 01.09. 1939 jako JEDINÍ v Evropě de jure i de facto rozpoutali II. W.K. ! NEZATAHUJTE OPĚT NÁS ETNICKÉ NĚMCE, RAKUŠANY, SLOVINCE A VELKOUHERSKÉ NÁRODY ZNOVU DO VÁMI VYPEOVOKAVANÝCH VÁLEK SVĚTOVÝCH!!! Dost bylo Vašich úkladů a lstí, kdy jste v historii se přikláněli tu u i tam k tomu, kdo právě vítězil! Ne! Nemáte a nebudete mít proruské légie z dob I. W.K.. Ani Košickou bolševickou vládu po Vámi zpackaném SNP na samém konci II. W.K. . Náš Čas přichází. Další Sudetoněmecký sraz bude v Gablonz an der Neiße... Amen!

bombero

15. 06. 2022, 12:12

Z- tak už vím, co to "z" znamená- z jako zas.rač diskusí něčím mimo téma, takový klon martin23.....Ale to nejspíš mají všichni prorusský kolaboranti v popisu práce

Z

15. 06. 2022, 11:55

Jeho chyba, kdyby jel do cech, tak by doszal byt a finanční podporu jako všichni ukacka.
Srbské úřady den poté pouze sdělily, že čtyřicetiletý Ukrajinec A. N. byl zatčen pro podezření z praní peněz - v jeho autě se totiž našlo přes 600 000 eur a 125 000 dolarů v hotovosti, jakož i drahé kameny v hodnotě 6500 eur.

Veritas vincit

15. 06. 2022, 10:18

Myslím, že pro ruské T-62, T-72 a letadla by to mohly být zdatní soupeři. :slight_smile:
Snad už chlapci v Lotyšsku cvičí a jde jim to od ruky. :flag_ua::thumbsup::flag_es:
"Španělsko je připraveno dodat Ukrajině protiletadlové systémy a tanky Leopard 2"
https://blisty.cz/art/108448-spanelsko-je-pripraveno-dodat-ukrajine-protiletadlove-systemy-a-tanky-leopard-2.html

hb74

15. 06. 2022, 09:38

Dobrý deň. Pre mojho kamárate jeronýma by som chcel nechať zahrať pesničku Slava Ukrajini
https://www.youtube.com/watch?v=GvBNuzpSvhg

Veritas vincit

15. 06. 2022, 09:29

jeroným
"před čím mě statečný NATO dotedka chránilo?"
*
Dokud žiješ v NATO, tak nemůžeš nic pochopit, protože ti nebylo zhůry dáno.
Odstěhuj se mimo NATO a možná to někdy pochopíš. I když ve tvém případě ...:slight_smile:

"Kromě pětikoule, která se rozhodla zlikvidovat ČR a její obyvatelstvo ekonomicky."
*
Kdyby ti nechybělo alespoň základní ekonomické vzdělání, nebo přehled, tak bys věděl, že důsledky politických rozhodnutí se v ekonomice projevují s odstupem minimálně 1 roku.
Tedy to co prožíváš dnes, tak na to ti zadělal svým hloupým rozhazováním na dluh Andrej Babiš a šílená mastná huba Schillerová. To ovšem hloupý důchodce na rozdíl od těch chytrých nemůže nikdy pochopit.

"Kdyby ted byli volby, tak pětikouli volí pár pražáků, ostatní by je nejraději pověsili. A ono to tak nejspíš dopadne."
*
Můžeš si být jistý, že pokud by se to bezpracné rozdávání peněz na dluh opakovalo, tak se zopakují i všechny ekonomické důsledky. Čím víc jakákoliv vláda nacpe peněz na dluh do líných, hloupých a netahavých (ekonomicky neaktivních), tím víc porostou ceny.:slight_smile:
Může se to klidně zvrtnout i v hyperinflaci a chleba za 100 000,-. V Německu po 1. světový si to už vyzkoušeli. :slight_smile:
Koho bys chtěl věšet přechytralý důchodče? Stačila by jediná domluva mezi plátci různých daní, aby přestali odvádět státu, daně přesunuli na účet, který "stát" nezná a za 2 měsíce už nedostaneš od "státu" ani vorla. Snad si nemyslíš, že všichni budou čekat s rukama v klíně na to vaše dojení a věšení.:smile:

"A ostatní, šupky, šupky, bránit demokracii a tatíčka Fialu a jeho rodinu. Ukrajina již vás volá,"
*
Víš co si u zrcadla můžeš políbit slovansko-ruský věrozvěste. :smile:
Až se odstěhuješ do Ruska za lepším, tak budeš borec. Do té doby jsi jenom směšný slovanský mluvka. :smile:
Vídím, že lituješ zániku socialismu a návratu k demokracii.
Ve tvém případě to mělo zůstat evidentně při starým.
Kolik že to byl za socialismu u mužů průměrný věk dožití? 65 let ? :slight_smile:

Slavoslav

15. 06. 2022, 08:15

Jeronym

radsej nam povedz kolko si investoval do Rubla ktory neustale posiluje a zarabas na zmene kurzu. A teda kde si ho kupil a po kolko

jeroným

15. 06. 2022, 08:12

vlady
Fijála se šel vyzpovídat. Jeho hříchy unese jen svatej otec. Normální zpovědník by ho asi umlátil krucifixem. Nebo by mu ho narval do řiti. Naštorc.

Fijála dal takové dárky na která čr dosáhne. Vše osotní je mimo jeho finanční možnosti.

jeroným

15. 06. 2022, 08:09

veritas vincit
před čím mě statečný NATO dotedka chránilo? Nějak jsem si nevšim že by nás někdo napad. Kromě pětikoule, která se rozhodla zlikvidovat ČR a její obyvatelstvo ekonomicky. A NATO vůbec nezasáhlo. Hajzlové.

Kdyby ted byli volby, tak pětikouli volí pár pražáků, ostatní by je nejraději pověsili. A ono to tak nejspíš dopadne. Vždycky jsem si myslel že Kalousek byl nejhorší finanzminister, ale jeho následovníci jej překonávají o několik řádů. A nápady Pekarový adamový- tak to je na vyzvracení pajšlu.

A co jinak, na vnitru? Jak se vám tam daří? Jak pokračuje boj proti desinformacím. Docela selháváte chlapci.

A ostatní, šupky, šupky, bránit demokracii a tatíčka Fialu a jeho rodinu. Ukrajina již vás volá,

Zdeněk

14. 06. 2022, 16:35

To ja ti dám lepší, navíc ověřené :thumbsup:

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1536584592454451200?s=20&t=yzIlHxM0busISCZ7vY8fig

Zdeněk

14. 06. 2022, 16:23

https://t.me/ZSUhunter/52
to už je lepší, ale není to trochu plýtvání - střela na dva vojáky? Navíc jak chlapci v noci 15s sledují co to k nim letí...

???

14. 06. 2022, 16:11

pro Bombera

???

14. 06. 2022, 16:11

co se týče Luhanska a Doněcka... tak to už od začátku říkali, že je uznávají v původních hranicích... jinak souhlas. Problém je, že jak se ukazuje poslední dobou, tak tam lžou naprosto všici a myslím, že ukrajincům to poslední dobou dost škodí... už i amík prohlásil že o rusech vědí víc než o ukrajincích...

Veritas vincit

14. 06. 2022, 16:08

petr holinka
Uvidíme za 2 až 3 roky.
Stateční Poláci (1919-1921) také neporazili a nezahnali zpátky na Východ zdivočelé bolševiky za 3 měsíce.
Katolická církev je takový komunistický hlupákov bez legitimací v černé barvě. :slight_smile:
I vojáci nacistického Wehrmachtu měli na přezkách nápis: "Gott mit uns" (Bůh s námi).
Normální, samostatný člověk k životu katolickou církev s Vatikánem nepotřebuje, natož nějakého papeže. Je to stejné jako s totalitou. :slight_smile:

Zdeněk

14. 06. 2022, 16:04

Hlavně ta kočka nakonec, ta dodá důvěru :joy:
https://t.me/anna_news/34088

petr holinka

14. 06. 2022, 15:56

smutný konec jedné ukrajinské hlídky...https://www.youtube.com/watch?v=4PRPXsrONuI&t=2s
Další ukrajinská hlídka na procházce......https://t.me/anna_news/34088
Další hlídka na střeše....https://t.me/ZSUhunter/52
ale že ty rusy drtí.....ufff
Jinak tady si můžete přečist zážitky z fronty .https://www.facebook.com/ZA.SVOBODU.SLOVA
Taky názor....https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-rusko-valka-papez-frantisek-nato.A220614_100246_zahranicni_erb

bombero

14. 06. 2022, 15:33

???- russák toho už nalhal. naposledy nějak zapomněl na své tvrzení, že mu jde jen o denacifikaaci ukrajiny a že ji rozhodně nehodlá okupovat, nebo ji brát území. A co se nestalo? Najednou si chce ponechat velkou část ukrajiny, kde jako na potvoru jsou velké zásoby plynu....

???

14. 06. 2022, 15:29

Z...... dle tvrzení rusáků (kteríse do našich medií nedostane) ty T62M jsou z Krymu po UA armádě, které jim chtěli vrátit ale UA neodpověděla...tak teď je mají separatisté..

Veritas vincit

14. 06. 2022, 13:14

jeroným
"tak chlapci, kdy vyrážítek bránit svobodu proti ruským primitivům?"
*
Jasně rudá slovanská hlavo. :slight_smile:
Ostatní budeš ponoukat a sám místo Ruska budeš dál parazitovat a vegetovat v EU pod ochranou NATO. Až po tobě rusko-slovanský věrozvěste. :smile:
Je potřeba v ČR pohlídat, abyste se nám tady s těma 10 - 12% různých SPD a Trikolór ruští náckové a podržtašky nenamnožili. :smile:
Ona bude stačit asi ještě jedna generační výměna a po komouších se vytratí i zbytek s ruskou inteligencí a NATO nekompatibilních. :slight_smile:

Mimo jiné, stateční Ukrajinci se "západními zbraněmi" i když zatím těmi nejslabšími stíhají. :flag_ua::thumbsup:
Podobně v letech 1919 - 1921 zachránili stateční Poláci Evropu od zdivočelých ruských primitivů, kteří se vydali šířit do Evropy bolševickou revoluci.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Polsko-sov%C4%9Btsk%C3%A1_v%C3%A1lka

Dovedeš si vůbec představit tu ostudu ruských špindírů, kdybyste se v konvenční válce postavili NATO ? :joy:

Zdeněk

14. 06. 2022, 12:57

V té vteřině jak russak zaleze za svoje hranice, okamžitě mu přeji dlouhý a spokojený život s Natašou... do té doby, ani vteřinu klidu...

nobody

14. 06. 2022, 12:54

Zdeněk

to video z termokamery - ufffffff
Vyvolava to vo mne spomienku na to, ako som v temnej egyptskej kobke v Serious Sam 3: BFE hodil na Khnum-a spiaceho na trone ( https://serioussam.fandom.com/wiki/Khnum ) tehlu C4-ky a odpalil ju so slovami "Wakey wakey, MoFo!"
( nieco podobne, len ja som ich hodil niekolko:
https://www.youtube.com/watch?v=N2MIGus9hPM )

Lenze to bola hra a desna sranda. Nie zeby mi Orcov bolo az tak luto nad ramec univerzalnej lutosti nad mrhanim ludskymi zivotmi, ale z pohladu, ako pomocou termokamery drbnu granat na hlavu spiaceho clvoeka, ktory si zrejme mysli, ze je ukryty, aj tak mrazi.

hb74

14. 06. 2022, 12:51

Zdeněk - ve tvojích teoriích chybí ethanol. Rus bez lihu je jak ryba bez vody!!!

hb74

14. 06. 2022, 12:50

jeronýme. být tebou, tak se moc nesměju. Až přijedou Tvoji osvoboditelé, tak tvůj barák rozbijou do ztracena, tebe zastřelí a ženu obšťastní. To bude osvobození na ruský způsob. A pokud budeš mít štěstí, tak tvoje lednička s myčkou bude denacifikována v Rusku :-)

Zdeněk

14. 06. 2022, 12:48

Ja klikl putkovi na kebuli, za mě stačí, ale tobě už jede vlak směr Moskva...

jeroným

14. 06. 2022, 12:41

tak chlapci, kdy vyrážítek bránit svobodu proti ruským primitivům?

Ještě jste mi ani jeden neodpověl.

není tohle váš příbuznej?

https://www.facebook.com/ZA.SVOBODU.SLOVA

chlapec toho má ještě ted plný trencle

Zdeněk

14. 06. 2022, 12:40

Sim, sim, já se hlásím.
Existují dvě teorie, první, že se jedná o zpětný zášleh při pokusech s dutou Zemí a druhá, že komunismus a nacismus jsou bratři rodinní :grin:

Veritas vincit

14. 06. 2022, 12:15

Mark :thumbsup:
Chtěl bych znát jedno velké válečné tajemství.
Jak to ti šikovní nacisté v Německu udělali, že na konci prohrané války, dokázali přenést (indoktrinovat) tu svoji ideologii nadřazenosti a velikášství do prázdných kebulek ruských primitivů, aniž by se tam zachytila jediná molekula technické tvořivosti, zručnosti a smyslu pro pořádek? :slight_smile:

Zdeněk

14. 06. 2022, 12:00

Tak ono by toho stačilo mnohem míň, třeba jen takové velké polské cvičení u běloruských hranic a pohotovost finské armády :thinking:

Mark

14. 06. 2022, 11:49

Zdeněk
Stačily by tak asi dva týdny letecké kampaně NATO nad Ukrajinou a těm dutohlavcům by došla veškerá technika a do měsíce by bylo po válce, aniž by dopadla jediná bomba, nebo střela na Ruské území.
Co tomu vlastně brání je to, že ti psychopati mají JZ a tak můžou dál beztrestně vraždit a krást v sousední zemi.

Zdeněk

14. 06. 2022, 11:08

VV, propaganda, ty BM jen vypouštějí kouřovou clonu, ostatně jak jinak, když všechny M777 zničil Konečníkov svymi přesnými raketovými údery ...
Vypůjčím si slova jedné známé: "Netušila jsem, že mě v mých téměř šedesáti bude těšit pohled na to, jak někdo pojde v plamenech..."

Veritas vincit

14. 06. 2022, 10:54

Americká technika (houfnice a munice) a technika ruských okupantů.:smile:
https://www.youtube.com/watch?v=3_5c2DxoN0o

Zdeněk

14. 06. 2022, 10:26

Mark:thumbsup: tihle tak zaletět na dovču, u Černého i Azovského moře je prý krásně ...

hb74

14. 06. 2022, 10:12

jak je to s neoznačenými vojáky, kteří provádejí vojenskou činnost na cizím území a jsou zajati? - tzv. zelení mužíci. A jak je to Wágnerovci? Pokud to chápu dobře, tak to je na úrovni banditismu a při zajmutí může čekat dost přísný trest, hb

Mark

14. 06. 2022, 09:59

https://twitter.com/DeptofDefense/status/1533478946951548930?t=tU-OBC86Kx_fcfEMjypihQ&s=19

Nádherný pohled a taky pocit bezpečí před ruskými dutohlavci.

Veritas vincit

14. 06. 2022, 09:28

jeroným
"A to se tu někdo smál ruským dovolenkářům na Krymu. Druhá strana dělá to samý a nad tím VV onanuje."
*
Jediný, kdo tady onanuje jsou proruští chytrolíni a trubci jako ty. :slight_smile:
Zelené ruské opice na dovolené na Krymu bojovaly a přitom se styděly za svoji zemi, proto neměly ani označení. Američané pouze cvičí Ukrajince a určitě na svých tričkách vlajky USA mají. Tam je ten rozdíl mezi primitivní ruskou opicí, tebou a člověkem. :slight_smile:

NATO!

14. 06. 2022, 08:27

vlady - naše armáda v roce 1968 nevystřelila, píšeš. Vždycky je dobré srovnávat. Za JEDINÝ DEN sem vpadlo ........ 4 600 tanků. 4 600!!! Hitler přepadl v roce 1941 sajuz a měl všehovšudy těch tanků ..... 3 500. Jak to máš teď s tím střílením?

Zdeněk

14. 06. 2022, 08:11

To je sprostá pomluva, T62 pouze kupuje čas, než budou připraveny Armaty, ovšem vzhledem k akutnímu nedostatku balsy, kartonu a laků na dřevo to může chvíli zabrat...
Navíc T62 prošly hloubkovou modernizací, díky nalepenému GPS a laserovému ukazovátku jsou vybaveny nejmodernější navigační a zaměřovací technikou. Komunikační problémy budou řešeny ukradeným ukrajinským mobilem. Tím se tyto tanky dostanou na úroveň T90 a v některých ohledech i T90M.

Mark

14. 06. 2022, 07:58

jeronym
"A to se tu někdo smál ruským dovolenkářům na Krymu. Druhá strana dělá to samý a nad tím VV onanuje."

Máš to trochu pomotané. I v roce 2014 vtrhli rusáci na Ukrajinu a to na Krym a na východ Ukrajiny, ne naopak. Rusáci zapírali a lhali do roztrhání těla, že nic s tím nemají společného. Krym přiznali až po delší době a východ Ukrajiny nikdy.
Ukrajina je ta přepadena země, země, ve které rusáci vraždí, kradou, loupí, znásilňují, ničí, boří. Je přece jasné a mají taky na to plné právo se bránit všemi prostředky a to i takovou drobností, jako je výcvik civilistů, aby nebyli zavraždění a jejích ženy znásilněný ruskými psychopaty a vrahy. Ta ruská banda může být ráda, že Ukrajinci jim to neoplacejí na jejích území stejnou mincí.

hb74

14. 06. 2022, 07:38

jeroným. ty moc nevidíš rozdíl mezi zeleným mužíkem a veteránem?

jeroným

14. 06. 2022, 07:28

Zdeněk
protože se to naučili od ukrajinců kteří májí své učitele za velkou louží.

To je jednoduchý

bombero

14. 06. 2022, 07:27

Strašně se mi líbí, jak russká úderka se zde vyjadřovala k našim tankům poslaným na ukrajinu, jaký je to starý, nepoužitelný šrot. A v případě ještě staršího šrotu nasazenýho russákama je to kvalitní stroj a skvělá vojenská taktika...

jeroným

14. 06. 2022, 07:26

Veritas vincit
13. 06. 2022

"Američtí veteráni cvičí k boji ukrajinské civilisty"

A to se tu někdo smál ruským dovolenkářům na Krymu. Druhá strana dělá to samý a nad tím VV onanuje.

Zdeněk

14. 06. 2022, 00:13

Docela jim to jde, i když jsou už "zničené"
https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1536223829067956228

Co myslíte sroste jim to, až kluky poskládají jako puzzle
https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1535945300111679488?s=20&t=J9tBQZ84PqDCKBzxj-AVzQ

No a zde, jak pracuje s "pravdou" proruský trotl:
https://mobile.twitter.com/louloeber/status/1534172091486019584

pročpak je z videa odstraněn zvuk, popisky a snížena kvalita? Zdejší klika se jistě vyjádří...

Marty

14. 06. 2022, 00:11

tak určitě T-62 muže mít význam pro přímou palebnou podporu pěchoty, která rusku chybí (myslím pěšáky, ne podporu), nebo jako "potrava pro PTŘS" :-D
a zároveň je to jednoznačně výborný zastírací manévr, aby si Ukrajina ani západ nevšimli, že T-14 tky stále nejsou tak uplně k dispozici pro boj :-D

Zdeněk

13. 06. 2022, 23:36

Tuky ťuk, je někdo doma? :thumbsup:
https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1535699502438522881

Zdeněk

13. 06. 2022, 23:23

Chtělo by to trochu grilovací omáčky :grin:
https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1536418244944351234

Veritas vincit

13. 06. 2022, 22:37

"Auf dem Territorium der Ukraine wurde ein Zug mit T 62 Panzern gesichtet"
https://www.youtube.com/watch?v=VwLTiT07mhc

https://www.youtube.com/watch?v=kAP1vSOu9Ak

Zdeněk

13. 06. 2022, 21:32

https://mobile.twitter.com/RALee85/status/1534472563681812482

moc pěkné :hugging:

Veritas vincit

13. 06. 2022, 19:32

"Američtí veteráni cvičí k boji ukrajinské civilisty"
https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/americti-veterani-cvici-k-boji-ukrajinske-civilisty-40399885
:flag_us::thumbsup:

Veritas vincit

13. 06. 2022, 19:27

Ukraine forces destroy Russian tank with a Stugna-P anti-tank guided missile system
https://www.youtube.com/watch?v=EjTZb5dmZ4c

???

13. 06. 2022, 19:20

https://t.me/RVvoenkor/15970

Zdeněk

13. 06. 2022, 17:14

Mark, nedobře se na to díváš. Jak ti bude některými věrozvěsty vysvětleno, tak russ jen čistí sklady a kasárna, aby měl místo na zbrusu novou techniku a asi i vojáky. No a pochopitelně jak se zahřeje, tak se zastaví až u Atlantiku, akorát že to šíří už od 24.2.2022...

Mark

13. 06. 2022, 16:09

nobody

Samozřejmě, s tím souhlasím, že máš po ruce zrovna jen Javelin a poblíž nemusí být T-62, stačí "jen" BMP a prostě se ho pokusíš zničit i tím Javelinem, prostě i z toho důvodů, že ti "poblíž" dojdou všechny RPG. A je jasné, že i to BMP, natož T-62, může udělat pěkný bordel, o tom není pochyb.
Spíš tu jde o to, a to už není mířené na tebe nobody, spíš na jiné diskutující, že Rusko je země, která se vždy chlubila zázračnými zbraněmi, snad nejsilnější armádou na světě ( 2. na světě), množstvím zničujících zbraní a stačilo 3 měsíce a už musí vytahovat třeba ten obstarožní T-62.
A to bojuje jen proti Ukrajině.

Slavoslav

13. 06. 2022, 15:17

jeronym

ale prosim ta. Sme uplne normalny, mudro vypadame, len preto, ze porovnavas zo sebou a okruhom svojich Z-tkarskych znamych a preskocit tuto latku skutocne nie je problem co sa vseobecneho prehladu tyka a vyhodnocovania informacii.

Madmax

13. 06. 2022, 15:10

Dokud ukrajinské Mig 29 nedostanou nové radary a nové protiradiolokační a protiletadlové rakety, alespoň na úrovni(aim 120c a agm 88 Harm/kh 31) a Su 25 kontejnery lightening nebo sniper, střely Brimstone nebo small diameter bomb(a to v dostatečném množství v řádů stovek) Mi 24 nebudou kompatibilní s NVG a nedostanou střeleckej systém schopnej zaměřovat cíle aspoň na 10km a rakety jako je spike, tak budou rusku T 62 stačit. Nejdůležitější je vzdušná převaha a tu teď ukrajina nemá. Su 35 dostřelí dál a Pancir, Buk si poradí se zbytkem(možná krom dronů). Pokud spousta Ruskych vojáků nesouhlasí s válkou na ukrajině, jak se píše v mediích, tak by bylo úplně nejlepší, kdyby pár Sůček z Krymu nebu Kurska uletělo na stranu ukrajinců. Ti by dostali něco s palebnym průměrem R 77ček,možná i ty KH 31 o Iff a PR nemluvě. Jinak jsem četl, že T 62 působí hlavně na okupovaných územích, kde už moc protitankových systémů nebude, pokud tam působí nějací partizáni nebo specialni jednotky, tak jsou jediná šance IED,proti kterým je tank dostatečně odolný, asi.

nobody

13. 06. 2022, 15:01

Mark
ono to bolo myslene skor v zmysle, ze ked ta situacia nastane, tak pouzijes, co mas - lebo chces zostat na zive. Teda ked mas Javelin, Stugnu a tank kdesi tam v dostrele a mas sancu, ze zacne strielat po tebe - a ako vozidlo palebnej podpory stale dokaze byt ucinny - tak to proste odpalis. A je to z tvojho pohladu a pohladu opotrebovavacej vojny mozno az prilis drahy vystrel.

Zdeněk

13. 06. 2022, 14:55

Správně, pěchota na tanku do bitvy, jako za časů soudruha generallisima Stalina ...

Zdeněk

13. 06. 2022, 14:06

https://mobile.twitter.com/Hattyg/status/1535611175014395904

a můžeš si jít vyrábět vodu ....

jeroným

13. 06. 2022, 13:55

děcka, vy mě bavíte. V článku je ilustrační obrázek tanku vy, experti od ekonomiky až po teorii strun se tu rozplýváte nad ruskou tupostí.

Kurva , tak už na ty pralidi vyražte. Nic se vám přece nemůže stát. Maximálně vás tak trochu pověsí za krček až vás chytí. Ale určitě máte nějaký únikový cheat.
To mě opravdu baví. Lidičky co se nedokáží sami uživit, ale chytrý jak kdyby spali pod rádiem.

Mark

13. 06. 2022, 13:37

Zapomněl jsem dodat o sebevraždě posádek T-62...co taky, ale čekat od Ruska, takové ruské verze teroristické IS.

Mark

13. 06. 2022, 13:29

Zdeněk
Zakopaní...asi fakt jediná možnost, ale se všudepřítomnými drony trochu sebevražda...no sebevražda v každém případně.

Mark

13. 06. 2022, 13:26

Někteří diskutující už i v jiných člancích poukazali na nedostatečnou zásobu a výrobů Javelinu, nebo NLAWu u USA, UK armády. Tím bych si moc nelámal hlavu. Konkrétně USA i UK armáda se nechystají někde provádět masivní pozemní operace a pro uzbrojení a znehybnění Ruské agresivní armády, rádi dodají různé PTŘS i na úkor vlastních zásob. Pořád se to mnohonásobně více vyplatí, když se Ukrajinci pokusí zastavit ty ruské hordy na jejích území, než aby je vyháněli ze střední Evropy. Navíc konkrétně třeba USA armáda je i dost postavená na letectvu a proto případné evropské a USA letectvo by si hravě poradilo se zbytky mechanizovaných jednotek.

Zdeněk

13. 06. 2022, 13:16

S T62 si poradí prakticky jakákoliv PT zbraň, od naší RPG-75, přes Carl-Gustav a Panzefaust3 po AT4, o StugnaP ani nemluvě, především proto, že podle fotek je evidentní, že žádná aktivní ochrana není nainstalována, kromě kadibudky s hadrem na věži, čímž se připravují o jedinou výhodu toho tanku, jeho nízkou výšku.
Jediné rozumné použití je ten tank zakopat a doufat, nicméně pak nechápu tu kadibudku ...

Mark

13. 06. 2022, 13:05

nobody
"na jeho znicenie potrebujete alebo onen moderny tank, ktory tym vystavite palbe, alebo odpalite Javelin ci LAW - ktorych mate obmedzeny pocet, vasim spojencom sa minaju zasoby, vyroba nestiha - cize hodnota (nie cena v $$$, ale ozajstna vzacnost) onej zbrane je z vasho pohladu vyssia, ako hodnota onoho tanku"

Ale na Ukrajině se používají i jiné systémy než jen propagovaný Javelin, nebo NLAW. Od Stugny-P až po různé drony s protitankovou munici Polské, Ukrajinské aj. výroby.
Takže opravdu sedět v T-62 a vědět ,že to nemusí být zrovna třeba NLAW, ale třeba nějaká protitanková "mina" shozená dronem, dá dost odvahy....zoufalství?

Slavoslav

13. 06. 2022, 12:50

Jeronym

lenze jeronymka nikdy rezervnou menou nebude. Nie je vone obchodovatelna, ze by sa dala do rezervy nakupit. Suroviny v nej nie su platene. Ja totiz tebe na ucet poslem dohodnutu sumu v EURach a ziadne kurzove riziko nenesiem, tovar je zaplateny. Ake cachre si nasledne narobis pri potemkiniade zamenou v sufliku nikoho nezaujima okrem Z-tkarov ktory to nechapu

Rudý vítr

13. 06. 2022, 12:37

chlapi aspoň je vidno tu kvalitu po tolika letech.cest

NATO!

13. 06. 2022, 12:25

Rubl jako rezervní měna pobavila. Dlouho jsem se takhle neřezal.

NATO!

13. 06. 2022, 12:18

Zdeněk - ty máš nápady, rusomily do rusácka NIKDO nedostane.

Zdeněk

13. 06. 2022, 12:16

Jeroným to je furt slibů a skutek utek, tak honem honem, země zaslíbená čeká...

NATO!

13. 06. 2022, 12:13

Ano, nákup a prodej. V rusácku funguje za ten kurz jenom nákup.

NATO!

13. 06. 2022, 12:12

Jojo, putler ukrade firmám bezcenný dolar a dá jim zlaté rubly, kterými ty firmy nezaplatí jinde než v rusácku. Když ty firmy budou potřebovat nakoupit jinde nez v rusácku, musí poprosit vůdce, aby jim něco z těch bezcenných dolarů nechal. Ano, putler je vědátor asi jako ty.

jeroným

13. 06. 2022, 11:58

HB74
aha, tak to je! Kurs se určuje jen tak od oka vlasně nemá na nic vliv. ještě že jsi mi to polopaticky vysvětlil. A já blbec se divil, když jsem kupoval eura, že za ně platím více peněz.

NATO!
tomu se říká střelba do vlasní nohy. Putin svým podnikům sebere bezcenný papír (dolar-který není krytý ničím, jen důvěrou že jednou snad ty peníze někdo dostane) a dodá jim zlato.

Fakt logika. Skoro mám chut se do ruska odstěhovat.

Ty jsi asi nikdy nenes do banky jinou měnu a pak jsi ji nekupoval. Vid´. Otevři si nějaký kurzovní lístek a máš tam NÁKUP a PRODEJ. A ty 2 hodnoty se pokaždý liší. Ale je mi jasný že na základce o tom nemůžeš mít šajn.

Slavoslav
nastuduj si pojem rezervní měna.Tak to bude rubl.
Kdo bude chtít suroviny z ruska, tak zaplatí rublem. Nezaplatí-nedostane. Jak prosté. A aby jsi mohl zaplatit, musíš ten rubl někde koupit. A kde ho koupíš? V rusku. A za co ho koupíš? Za eura, dolary ,juany, libry. Takže z toho výplývá, že máš dostatek valut a můžeš si kupovat co chceš.
A  ted do toho vstupuje ten kurs rublu co prej neexistuje.
Litr nafty bude stát 1 rubl. Dneska koupíš rubl za 40 hal. Za měsíc bude rubl 2x dražší, takže si koupíš polovičku množství, nebo zaplatíš 2x tolik. Co je na tom k nepochopení?

Ono chlapci, množství surovin není nekonečný. Spíše je omezený. Když vypadne jeden dodavatel, jinej jeho produkci nenhradí. A když jo, tak ne hned.

Takže se stane to co se děje nyní. EU nebude brát ropu z Ruska. Protože dávat korunu za litr nafty je zlodějina. Takže ruskou ropu naloží tankery, vyplují na moře, tak ruskou ropu natankují do většího tankeru, přidají trochu norský (nebo jiný) ropy a vyloží to v evropě (říkají tomu směsná ropa). Ale cena nafty není koruna ale 5 kč.

A to se sakra vyplatí

novota

13. 06. 2022, 11:57

A nebyla by lepší Merkava, ikdyž je taky těžká. https://www.e15.cz/domaci/nemecke-tanky-leopard-2-jsou-tezke-potrebuji-nove-pontony-mosty-ci-tunely-1390805

novota

13. 06. 2022, 11:53

A já čtu vše ... https://www.infovojna.bz/article/boeing-sa-stal-obetou-protiruskych-sankcii-zastavenie-vyroby-modelu-737-max-moze-byt-sposobene-nedostatkom-titanu-a-dalsich-kritickych-komponentov-dodavanych-ruskom
Nařídil to dědek Soros
https://pravyprostor.net/seznam-stahl-ze-sve-home-page-zlutomodrou-stuzku-a-nahradil-ji-letnim-grillem/

nobody

13. 06. 2022, 10:56

Myslim, ze tie tanky predstavuju problem pre obe strany:
RuSSaci:
- zastaraly tank s dnes nedostatocnou ochranou (aj ked mozno nie s automatickou kremaciou posadky), kde aj pristrojove vybavenie je davno v dobe kamennej. Otazkou je aj technicky stav, stav municie atd.
- posadky budu zomierat

Ukrajina:
- stale je to kus ocele, ktory neprebije strela z pusky a celne budu mat problem aj 30mm autokanoniky. A naopak to striela 115mm granaty, ktore dokazu z pechoty urobit nepekny produkt. Proste ked je tam kus ocele s hrubym triestivym granatom v hlavni, stale sa pre vas ako pesiaka pocita
- na jeho znicenie potrebujete alebo onen moderny tank, ktory tym vystavite palbe, alebo odpalite Javelin ci LAW - ktorych mate obmedzeny pocet, vasim spojencom sa minaju zasoby, vyroba nestiha - cize hodnota (nie cena v $$$, ale ozajstna vzacnost) onej zbrane je z vasho pohladu vyssia, ako hodnota onoho tanku

NATO!

13. 06. 2022, 10:39

Když přineseš do rusácké banky dolar, dají ti 60 rublů. Když přineseš 60 rublů, banka ti neprodá dolar.

NATO!

13. 06. 2022, 10:38

Když přineseš do rusácké banky dolar, dají ti 60 rublů. Když přineseš 60 rublů, banka ti neprodá dolar.

Slavoslav

13. 06. 2022, 10:38

jeronym

OK tak ako pre debila, alebo pre Z-tkara ti to dam na priklade, ktory snad pochopis, lebo nik si svoju menu za Ruble nemeni. Takze ten priklad

Ja kupujem od teba Jeronyma tovar za Eura, ty sa vsak rozhodnes, ze ti zan zrazu mam platit v tvojej mene, tzv jeronymkach. Ja sa ti vysmejem, ale ty na tom trvas a tak to dalej funguje takto.
Ja si objednam tovar za ktory ti poslem EURA, ty tie EURA zoberies, das si ich do suflika a miesto nich si zo suflika vyberies tebou natlacene jeronymky. Zamenis si ich v kurze jedno EURo / jedna jeronymka. Teoereticky mas doma silnu menu jeronymku, prakticky ak chces zaplatit v jeronymkach neico ine ako za sex svojej manzelke musis do toho suflika a vytiahnut EURa, elbo jeronymka nie je volne obchodovatelna a mimo domacnost sa nou neplati

tolko k potemkinovksemu kurzu jeronymok a rubla

bombero

13. 06. 2022, 10:33

jeroným- "ano američani poslali poníze přes bílýho koně."ano, ale ten bílý šemík je výmysl rusů, aby mohli vyřvávat, jak dostali ostatní do kolen a platí jim v rublech. jenže do russké státní banky jdou valuty.Až tam si je russ mění na ruble, které posílá dál podnikům a firmám...
rubl posiluje asi jako kdysi koruna československá. Podle kurzu, jestli si dobře pamatuji, tak byla západní marka za cca 6kčs, ale kdo ji chtěl, tak ji koupil jen od veksláků za 25.Který kurz byl asi reálný vy posilující ruble...

hb74

13. 06. 2022, 10:28

jeronýme. Ono se to na základce neučí, protože to nemá nic společnýho s ekonomií. To se můžeš podívat z okna, z teploměru odečíst nějakou hodnotu a bude to mít stejnou vypovídající hodnotu. Prostě je to určená direktivní hodnota. Já to vidím jako zbožné přání ruských bankéřů, ale s realitou to nebude mít nic společnýho, HB

NATO!

13. 06. 2022, 10:27

Nemění, NEMĚNÍ, to jenom putler okrádá vlastni firmy a v nerealistickém kurzu. Ukrade dolary, dodá zlaté rubly.

NATO!

13. 06. 2022, 10:24

Jojo, tys dal příklad výroby vody. Vubec ti nedošlo, že si z vás myslitelů vystřelili.

Pepa

13. 06. 2022, 10:23

Sice z toho nemám radost, ale rusáci zrovna kvůli tomuto tanku neprohrávají. Takže si tady můžeme říkat jak to dělají blbě, ale je jich tolik, že to prostě stačí.

jeroným

13. 06. 2022, 10:20

NATO!
ano voda- ale já to vím i bez wikypedie. Proto jsem dával příklad s pálením vodíku a nitrací.


Slavoslav a ostatní
s rublem nikdo neobchoduje. Jen za něj všichni mění své měny. Hra se slovíčky.
Když rusák řekne že prodá litr nafty za 5 rublů a ty tu naftu budeš muset koupit, tak jí koupíš podle kurzu kterej je a ne podle toho jakej by si chtěl zaplatit. Je mi jasný že na základce se ekonomie nevyučuje, ale tohle by jste mohli pochopit i vy. Nový smlouvy rusák neuzavře v dolarech, ani v eurech, ale v rublech. Takže rubl zase posílí, euro ztratí.

jeroným

13. 06. 2022, 10:11

Zdeněk
víš, chlapče, na vojně jsem jeden čas byl velitelem stráže na muničáku. Byli to nekolikapatrový podzemní objekty, kde byla stálá teplota a vlhkost (nevlhkost). Bez jakýhokoliv technickýho zařízení. Prostě se využilo toho, že pod zemí je furt stejně teplo (zima). Munici vadí střídání teplot.

Mongoloidní národy jsou obecně menšího vzrůstu, ale nemusím chodit daleko . Ukrajinci co znám jsou jak kulturist z Osvětimi. 65 kilo a 1,7m vejšky. Takže s posádkou asi problém nebude. A vzhledem k absenci fičůrek bude výcvik posádek relativně krátký.

Dle mého je dostanou opolčenci. To jsou tatíci od rodin co jsou 30 let po vojně.
viz archív aktuálně.cz
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/06/13/kdyz-vlastni-archiv-zradi-takove-aktualne-cz/#more-984587

NATO!

13. 06. 2022, 10:09

Rubl neposiluje, je neobchodovatelnej. Umělý kurz.

Slavoslav

13. 06. 2022, 10:08

Jeronym,

neviem ci zrovna aj tebe sa to s tym rublom nevysvetlvoalo, ale OK. Vysvetlenie je jednoduche. Rubel, nie je volne obchodovatelny, kurz je umely podobne ako bol pred padom ZSSR. Vid hodnota KCS pred a po 89 tom ked sa zacala volne obchodovat.

Rusko stavia kurzom RUbla Potemkinovsku dedinu, eto vsio

Bodlak

13. 06. 2022, 10:08

to je hrozný bordel to Rusko. Čekám kdy vytáhnou pazourek.

NATO!

13. 06. 2022, 10:07

NIKDO neplatí v rublech, už si to zapamatuj. Na účet dostanou eura nebo dolary, putler to ukrade a dodá rubly. Snaž se to pochopit.

NATO!

13. 06. 2022, 10:04

Oxid vodný je.....voda, ajnštajne.

jeroným

13. 06. 2022, 10:00

zdeněk
Nevím jestli rusové zastavují výrobu oxidu vodného, a je mi to jedno. Je ho zatím všude dost. kromě jiného se nechá vyrobit spálením vodíku a kyslíku. Navíc je vedlejším produktem mnoha chemických reakcí. Například nitridace při výrobě výbušnin. Tam se musí vázat na kyselinu sírovou, jinak se reakce zastaví.

Bombero
ano američani poslali poníze přes bílýho koně. Aby to nebylo tak okatý. Podobně jako evropský státy platí za energetický nosiče v rusku v eurech/rublech

Chlapci, jsem asi starej, tak mi vysvětlete jednu věc. Jakto že rubl furt posiluje? nyní stojí nejvíc za posledních 8 let (kromě jednoho výskoku před 5 lety), když rusko prohrává na ukrajině, Putin je mrtvej, rusáci nemají co jíst, nic neumí a chodí srát do křoví.

Zdeněk

13. 06. 2022, 09:59

Myslíš to obrovské množství 115mm munice, která se už 50 nevyrábí a jistě byla skladována přesně podle předpisů?
A myslíš ten tank, do kterého se dnes už prakticky nikdo nevleze - dokonce Číňani už mají problém se svými klony T62. Možná tak dorostenci a to teda potěš koště.

NATO!

13. 06. 2022, 09:57

Je vidět, jak si putler a jeho generalita váží svých saldátů. Ti jsou najisto nadšeni ze starých pixlí T62. Nu vot, je jich mnogo.

Slavoslav

13. 06. 2022, 09:50

problem( kym sa ta T-62 nestretne v tankovom suboji s modernejsim Ukrajinskym tankom) nie je v pancierovani, ani vykone kanona. Problem T-62 je rovnako ako pri starsich T-72/80 v beznadejne zastaranom, pripadne uplne chybajucom pristrojovom vybaveni tychto tankov. Tankista tam ma prehlad o okoli na urovni srojov z druhej svetovej a ani nebude vediet skade mu priletel darcek, nie to, aby tomu dokazal zabranit.

Ich nasadenie len ilustruje zufalost ruskej armady ked do boja posiela aj 30 a viac rokov nemodernizovane plechovky. Kecy Martinka a inych chytrakov o efektivnom vyzuivani starych zasob su len kecy debilov, lebo v tych plechovkach sedia (nastastie) rusaci ktory od radosti rozhodia rucickami, nozickami

Che

13. 06. 2022, 09:39

Vážení sledující, dovolím si napsat svůj názor. Nasazení starších tanků má své důvody. první je ten, že pro ně je dostatek munice ve skladech. Další důvod je jednoduchá obsluha a údržba, to znamená nejsou takové nároky na výcvik obsluhy a co se týká výdrže? No, tento tank nepoužívá dělenou munici a tak riziko výbuchu munice při zásahu je menší a výdrž pancéřování? No obávám se, že boční pancíř kam většinou míří tankoborníci je prakticky stejný jak u každého druhého tanku je jedno jestli je to zapadní nebo východní produkce.

Zdeněk

13. 06. 2022, 09:26

Tak pozor, my si děláme z Velkoruska a careviče srandu. Ale teď jsem narazil na úplně čerstvou zpravu na www.hruznapravda.ru, že prý Russ zastavuje výrobu a vývoz dihydrogenmonooxidu, a to je fakt průser...

Veritas vincit

13. 06. 2022, 09:22

novota
"A tohle jako bývalý chartista..."
*
Polovina chartistů byli ukřivdění komouši po 68`.
Hned je vidět bolševiku, že i přes všechny své kotrmelce a přestrojené kabáty, jsi ideologicky stále pevný a věrný ruskému chudobinci a hlupákovu. :laughing:

Veritas vincit

13. 06. 2022, 09:15

Myslím si, že každý kdo měl "tu čest" potkat Rusáky naživo ví své.
1/ K jejich jediné taktice, kterou mentálně zvládají - "spálená země" jim bohatě stačí i T-34/85, dokud budou nějací tupí "vojáci".
2/ Vše co Rusák říká, nebo píše neodpovídá skutečnosti. Ruský "fenomén vraňjo" provozují v podstatě od pravěku. Inu Slované. :laughing:

Zdeněk

13. 06. 2022, 09:14

Vítej nám hovnota, tak copak je xylen a jak se vyrábí hliník.

bombero

13. 06. 2022, 09:11

Jeroným- akorát že ze států žádné ruble nešly. Amík poslal dolary jako vždy. na speciální účet v russké bance, která to z toho účtu poslala na druhý účet, ale už v rublech. A místní stádo kolaborantů tady hýká blahem, jak russák dostal ameriku a evropu. Tak znova- do russka odnikud žádné ruble nejdou, to jen russák pro své fanboys hraje tuhle komedii
https://www.kurzy.cz/zpravy/648705-kreml-couva-platba-za-plyn-v-rublech-uz-neni-bezpodminecne-nutna/
https://eurozpravy.cz/ekonomika/evropa/kreml-couva-platba-za-plyn-v-rublech-uz-neni-bezpodminecne-nutna.97715730/

novota

13. 06. 2022, 09:09

A tohle jako bývalý chartista se musím dočíst přeložené z tisku z USA a k tomu ty zaručené zprávy o ruských tancích proč tam jsou raději si pustím p. Kollera na slobodném vysílači ten má pořád informace z kulaťáku od milenky jistého policejního presidenta jak je to s nákupy pro Českou armádu co nedokáže ubránit ani okresní město, a místo aby se starala o stát tak hlídá doly s uranem v Mali Francouzům.
https://www.pokec24.cz/krize-ukrajina/v-the-new-york-times-uz-nejsou-tak-optimisticti/
A ten titulek. Tak to bude mít Zelenský radost až začne zpívat s tím německým kolegou na ruském velvyslanectví v Srbsku?
https://cz24.news/ukronaciste-generalove-sbu-prchaji-do-zahranici-s-kufry-penez-byvaly-general-bezpecnostni-sluzby-ukrajiny-andrej-naumov-zadrzen-v-srbsku/ Ten jistě ví kde má Zelenský uložené miliardy v Kostarice a Usa.
Když zradí archiv aktuálně tak si tam počteme různé věci.
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/06/13/kdyz-vlastni-archiv-zradi-takove-aktualne-cz/
Jeden se vymlouvá na druhého.
https://skrytapravda.cz/z-ekonomiky/538-je-vetsi-zlocinec-babis-se-schillerovou-nebo-petikoalice-s-fialou-a-dalsimi-probruselskymi-poskoky

Zdeněk

13. 06. 2022, 09:09

No to je aspoň zpráva:
Rogozin uvedl, že Spojené státy zaplatily v rublech za let astronauta na Sojuzu
Let astronauta NASA Marka Vande Haye zorganizovala americká společnost Axiom Space. Podle Rogozina jsou náklady na let asi 2 miliardy rublů. Hai dorazil na ISS v dubnu 2021 a na Zemi se vrátil na konci března 2022.

Takže Američané zaplatili v dolarech, Roskosmos předvedl podle nařízení vlády na ruble, a Rogozin blábolí. A propo už mu vytiskly ty zlaté ruble na špičkovou russkou techniku?

Zdeněk

13. 06. 2022, 08:53

Pochopitelně babo Vango, akorát pověz mi pramene rudého osvícení, nebudou chybět ty ukradené motory, převodovky, elektrická vedení a tak?

jeroným

13. 06. 2022, 08:51

garik
to říkám už dávno, ale místní eurohujeři tomu nevěří.

trochu OT, ale dobrej vtip, bohuže (bohudík) realita

https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/06/11/nevtip-neflash-na-tento-den-americane-zaplatili-rusku-v-rublech/#more-984763

Martin23

13. 06. 2022, 08:49

David

No tahle varianta není moc pravděpodobná, protože Rusové se na válku připravovali.
Zkrátka T 62 dali povstalcům a propaganda považuje povstalce za ruskou armádu.

V roce 2018 bylo uvedeno, že ruská armáda již provozuje od roku 2012 na 1500 modernizovaných T-72B3.
https://www.armadninoviny.cz/tanky-t-72b3-pater-ruskeho-tankoveho-vojska.html


Nepochybuju, že Rusko mělo dostatek času, aby zprovoznilo ze skladů stovky nebo i tisíce starších verzí T 72.

Zdeněk

13. 06. 2022, 08:22

Filcko 23 ty máš vážné problémy s pochopením psaného textu, přečti si i ty malá písmena co jsou za nadpisem, ostatně ten je taky "Ukrajinci přiznali ústup V Severodoněcku".
Máš pravdu, nejméně 12000 tanků, akorát že podstatnou část z nich budou vyprostit ze vzrostlého lesa, který kolem nich od jejich posledního přesunu vyrostl.

Tak ona 1. gardová tanková armada, jednotky GRU, VDV jsou povstalci, pravda bojují tak, tak máš asi pravdu.

David

13. 06. 2022, 08:12

K tanku t-62 - údajně jde o tanky, které byly revitalizovány,a to proto, aby byly dodány do Sýrie, která o tanky T-62 měla zájem. K té dodávce ale z mně neznámých důvodů nedošlo. Ty tanky tak byly k dispozici, byly připraveny k boji. Na rozdíl od třeba modernějších T-72, které by bylo nutno vytáhnout ze skladů a zprovoznit, opravit. A tak ruská armáda nasadila to, co měla při ruce

Martin23

13. 06. 2022, 08:09

"A, nestrannost stranou, je to také už sto dní, co si přeji ať si Rusové sbalí ten svůj šrot a odtáhnou přinejmenším někam za Ural. Zároveň je to již sto dní, co jsme pocítili nutnost čelit veškerým dezinformacím, které se vyrojily jako houby po dešti a snažily se zmanipulovat naši veřejnost."

To je asi tak všechno, co bych uvedl k obsahu článku.

Jinak Seznam přinesl zprávu, že UA přiznala ústup ze Severodoněcka. Jenže to je věc stará více než týden.

K T 62 lze uvést jen to, že není zcela jasné, kdo jej na Ukrajině používá a proč? Blíže jsem to řešil u jiného článku. Podle mne T 62 dostávají povstalecké republiky a jsou skutečně vyřazené. Na druhou stranu je to pro pvstalce lepší než nic a Rusko se zbaví něčeho, co není potřeba.

Rusko nemá moc důvodů vytahovat T 62 pro své jednotky, když má ve výzbroji 12 420 tanků, přes devět tisíc z nich je typu T-72 a 743 kusů pak typu T-90A.
https://zoom.iprima.cz/valky/zeme-nejvic-tanku

Ale i jiné státy mají problém:

Německo na jaře tohoto roku (2018) nemělo většinu pozemní techniky ve stavu, kdy by mohla být použita. Jen 105 tanků Leopard 2 z 224 bylo schopných k výcviku a k bojové akci. Podobně je tomu v případě bojových vozidel pěchoty Puma, které má být páteří mechanizovaných útvarů. To se netýká jen prosté provozuschopnosti, ale i kvality vozidel. Počátkem roku 2017 byla nejmodernější bojová vozidla pěchoty, která postupně armáda dostává, provozuschopná jen z 50 %.
Ani letectvo není v lepším stavu. V jarních měsících byly provozuschopné jen 4 stíhačky Eurofighter Typhoon z celkových 128 letadel, v krajním případě 39 letadel. Limit 4 letadel je dán i nedostatkem munice a zbraní pro bojové nasazení Eurofighterů.

https://www.natoaktual.cz/analyzy-a-komentare/je-nemecko-troublemaker-v-nato-muze-byt-v-budoucnu-lidrem-evropske-bezpecnosti.A180821_134713_na_analyzy_m02


Britské tanky na východě bojovat nebudou
V dubnu minulého roku britská armáda oznámila zmenšení své flotily 227 tanků Challenger 2. Londýn si ponechá jen dva tankové pluky (2×56 tanků). Další tanky jsou nutné pro výcvik a jako záloha (například v případě oprav aktivních tanků, bojových ztrát atd.). Cílově si Londýn ponechá 148 tanků Challenger 2.

https://www.armadninoviny.cz/britsky-tank-challenger-2-s-nemeckym-kanonem-raze-130-mm.html

Pořád upozorňuji na fakt, že Rusové se bezpochyby na válku připravili a že ze svých složek, které mají zajišťovat obranu před NATO nevezmou vůbec nic na Ukrajinu. A že většina jakože ruských ztrát jsou ukrajinští povstalci.