EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Speciální vyprošťovací automobil Tatra 815 AV 15 v akci

 30. 05. 2022      kategorie: Vojenská technika      3 komentáře
Přidat na Seznam.cz

Vyprošťovací automobil AV 15 je speciální vozidlo určené pro potřeby armád, evakuačních a záchranářských organizací, organizací vykonávajících stavební práce a požární útvary.

Video: Speciální vyprošťovací automobil Tatra 815 AV 15 v akci / YouTube

Vozidlo se skládá ze čtyřnápravového strojového podvozku "TATRA T815 VP13 32 265 8x8.1R" se stálým pohonem všech kol a nástavby, kterou tvoří buldozerové zařízení BZT 815, vyprošťovací a jeřábová technika. Výhodou AV 15 je, že všechny funkční agregáty, včetně širokého rozsahu výstroje pro odsun poškozené techniky jsou umístěné na jednom vozidle. Vozidlo je možné použít pro trvalý tah přívěsu o max. přípojné hmotnosti 16000 kg v terénu a 65000 kg po veřejných komunikacích.

S vozidlem je možné vykonávat následující práce:

  • vyprošťování zapadnuté, havarované anebo poškozené automobilové, stavební a jiné speciální techniky a pásových vozidel
  • odsun poškozené techniky vlečením na tyči a nebo na lanách, a dále vlečením pomocí trianglu
  • odsun zavěšením techniky přední anebo zadní částí na jeřáb
  • náročné jeřábové práce při opravách havarované techniky, stavbě mostů, vykládání a nakládání materiálu
  • úpravy terénu v prospěch prostředků technického zabezpečení
  • svářecí a řezací práce elektrickým proudem

Uživatel má k dispozici univerzální vozidlo se špičkovými parametry a velmi hospodárným provozem. Vozidlo také disponuje svářecím a řezacím zařízením.

av15_TITFoto: Speciální vyprošťovací automobil Tatra 815 AV 15 | Kenny cz

Základní takticko-technická data:

Vyprošťovací naviják

  • Pracovní délka lana za vozidlem: 150 m
  • Max. tažná síla při vyprošťovaní dvakrát znásobeném tahu s použitím jedné kladky: I. převodový stupeň dozadu: 290 kN, I. převodový stupeň dopředu: 270 kN

Buldozerové zařízení

  • Max. hloubka záběru pod rovinou pojezdu: 250 mm

Tažné zařízení

  • Max. přípojná hmotnost přívěsu: v terénu: 16 000 kg
  • Délka svářecích káblů: 12 m
  • Svářecí a řezací proud: max. 230 A

Pomocný naviják

  • Pracovná délka lana za vozidlem: 320 m
  • Střední ťažná síla při přímém tahu: 6,85 kN

Jeřábová část

  • Plnootočný, výkyvový, jeden teleskopický výložník s otočným nástavcem 250 mm
  • Nosnost jeřábu-bez výložníku: 15 000 kg
  • Nosnost vysunutého.jeř s výložníkem: 4 000 kg

Rozměry:

  • Délka: 9 360 mm
  • Šířka: 2 500 mm
  • Výška (kabina): 3 240 mm
  • Rozvor: 1 650 mm + 2 970 mm + 1 450 mm

Motor:

  • Typ: Tatra T3-930-50
  • Objem: 19 000 cm³
  • Výkon: 265 kW
  • Rychlost: 80 km/h

Zdroj: Armáda ČR

 Autor: Petr Žák

Komentáře

Bukino

31. 05. 2022, 22:37

Pod ten skvělý stroj co nic nezvedne stačí v terénu plivnout a jede pro něj padka nebo tank. jeřáb krátký 15 tun jen u vozu. mokrá tráva problém. Triangl ok, ale s podvalem a v nutno otocit výložník

Milda

30. 05. 2022, 12:36

Pro Tatry 813 se tyto radlice vyráběly v Transportě ( také podvalníky za ně)

Marty

30. 05. 2022, 12:22

v 90 letech v misi UNPROFOR to bylo nejlepší auto svého druhu, každá armáda nám ho záviděla, umělo to prostě všechno.:thumbsup: