EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Těžké zbraně pro Ukrajinu

 16. 04. 2022      kategorie: Události      59 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Západní země zahájily rozsáhlé "těžké" vyzbrojování ukrajinské armády. Ukrajině byly přislíbeny tanky, těžké dělostřelectvo, kamikadze drony, různá munice, vrtulníky a letadla.

Podle amerického prezidenta Bidena nový balík vojenské pomoci Kyjevu bude ve výši asi 800 milionů USD. Seznam položek pomoci obsahuje např.: 200 pásových obrněných transportérů M113, 11 víceúčelových vrtulníků Mi-17, které byly původně pořízeny pro Afghánistán, 18 tažených 155mm houfnic M198 a 40 tisíc granátů pro ně, 300 kamikadze dronů Switchblade dvou verzí, dalších 500 protitankových řízených střel Javelin, 10 radarů AN/TPQ-36 Firefinder, 2 radary AN/MPQ-64 Sentinel, protipěchotní směrové miny M18A1 Claymore,  30 tisíc neprůstřelných vest a přileb, 2 tisíce optických a laserových zaměřovačů, výbušniny C-4, bezosádkové hlídkové čluny pro pobřežní obranu, 100 vozidel Humvee, lékařské vybavení a vybavení pro ochranu proti ZHN. 

Německý výrobce obrany Rheinmetall se pak podle posledních informací připravuje na dodání 50 použitých tanků Leopard 1 na Ukrajinu, což nedávno řekl pro německý ekonomický deník Handelsblatt generální ředitel společnosti Armin Papperger. Papperger dále uvedl, že první obrněné vozidlo by mohlo být dodáno za šest týdnů a zbytek do tří měsíců, pokud to schválí federální vláda. Dodal také, že ukrajinští vojáci by mohli být vycvičeni k používání vozidla za několik dní. „Na Leopard 1 musíte být vycvičeni o něco intenzivněji. Ale pokud Ukrajinci chtějí tank, měl by se najít způsob,“ řekl Marcus Faber, mluvčí obranné politiky parlamentního klubu Svobodných demokratů.

278184241_7230461930357089_3553004174110867628_nFoto: Ukrajinské bojiště možná okusí i tanky Leopard 1 | BW

Americké ministerstvo obrany také potvrdilo, že řada zemí vyjádřila souhlas s předáním tanků a jiných obrněných vozidel, letadel a dalších zbraňových systémů. Česko poslalo na Ukrajinu tanky T-72 a bojová vozidla pěchoty BVP-1 jak ze zásob ministerstva obrany, tak i ze skladů českých zbrojařů, hlavně firmy EXCALIBUR ARMY patřící do holdingu CSG. Údajně Česká republika na Ukrajinu dodala také samohybné houfnice vz. 77 DANA a raketomety RM-70 Grad.

Zdroj: reuters.com, thedefensepost.com

Komentáře

garik

13. 05. 2022, 15:43

Tady je plno západních zadkolezounů . Ukrajina 8 let neplnila Minské dohody a vraždila na Donbase . Teď přijde o přístup k Černému a Azovskému moři , o průmyslový Donbas , bude mít zničenou infrastrukturu . Rusové to vzdát nemohou , navíc většina států světa je ne jejich straně

Czert

25. 04. 2022, 08:11

Karlik
Ty ses peknej vul, dkutecne rozeber jak by sis predstavoval rozvoj pratelstvi mezi csr a usa za rgm kdyz amici daly jednoznacne najevo ze jim cela evropa je u zade.

Czert

25. 04. 2022, 08:08

Bier
Skutecne by me zajimalo jak ty by seschoval na benesove miste.

Holt nackove a nemci dodnes nedokazi benedovi zapomenout ze jedine on a churchil dokazali pred valkou jako jediny odhalit hitlerovu a nemeckiu touhu po svetovlade.

Co se tyka dedinove, tak z jejich knih jde vycist nosne tema, ze je ji lito zenemci 2sv nevyhraly a jak ji stve ze besovo reseni zkrouhlo nemeckou touhu posvetovlade na par desitek let.
U dedinove neni prekvapeni ze se sama nikdy poradne nezamyslela nad tim proc byly nemci do rajchu expedovani az v 45 z cele evropy a proc uz ne v mezivalecne dobe.

Czert

25. 04. 2022, 06:41

Bier
Mas pravdu v tom ze fialova vlada se hkavne stara o ukrajinske bezence a na vse ostatni kasle.
Inflaci moc neresi, energetickou politiku atd taky ne.
Proste se stara o to kde nahrabe rychle politicke body.

A proc cesi nechteli pomahat africanum, pakistancum a ostatnim?
Nejspis proto ze vedi ze tam zadny konflikt neni cili pred valkou neutikaji a vidi rozdil v tom utect jen ob jeden sousedni stat, ktery uz je dost plny - polsko - a utect pres cca 10-20 statu jako v pripade syranu, pakistancu a jinych.

A co se tyka uprchliku, zamysli se nad tim.
Jak ze to moc zapad rval ze cesko nechce prijmat africke migranty a kolik ze to prijal ted ukrajincu?
Dobrovolne.

Pokrytectvi zapadu ukazana v plne nahote.

Czert

25. 04. 2022, 06:30

Frhk
Ale presne o to jde, klickovat aby prachy na zapad co nejdeke proudili a obetovat jine pro svoje zisky.
Myslis ze by nemecku vadilo kdyby putinivy vysel blizkrig a ukrajinu rychle obsadil?
Ne, jen by se radoval jak se pro nemecko rusky trh zvetsil.

Skutecne neni nahoda ze nemecko a francie mezi lety 2014 a 22 dodaly vice nez 78% veskerych ruskych vojenskych nakupu. Brano v penezich.
Kdyby frantici nepodlehli tlaku a dodaly mistraly, bylo by to jeste vic.

Chovani zapadu jednoznacne dokazuje ze penize sou pro ne dulezitejsi nez moralka ci zasady ktere hlasaji.

Czert

25. 04. 2022, 06:03

Battler
Plny souhlas, kdyby ukrajina rychle padla, byla by to katastrofa pro vychodni evropu.
A je potreba je podpirovat vsemiznymi prostredky. I par tisicovek mesicne posilano na konto na zbrane pro ua ma smysl.
1000 kc samo o sobe moc neni, ale kdyz to bude delat 1000 ci 10 000 lidi kazdy mesic....

A plny souhlas se srabactvim zapadu, zapad dela naprosto totoznou chybu dnes jako delal s hitlerem.
Dela cokoliv aby se vyhnul negativnim nasledkum pro svou ekonomiku a odmita mit koule, aby se postavil agresi, protoze by mohl dostat par facek.

Jak to dopadlo s hitlerem vime, evidentne zapad dela s putinem totoznou chybu.

Czert

25. 04. 2022, 05:00

Tomu ze zapad posle jakekoliv twzje zbrane na ua uverim teprve tehdy az uvidim video z jejich pouziti na ua ci to oficialne oriznaji ukrosi.
Zatim co sem vzdy cetl, tak veskere dodavky byly od kohokoliv zruseny, protoze tak nechce veleni nato a nechce provokovat rusko.
Jediny kdo mel koule byly cesi a slovaci.
Dokonce i polaci vymekli a tezje zbrane, migy 29 na ua neposlali.

šomta

24. 04. 2022, 08:10

a prý, když zaženeš zvíře do kouta, tak zaútočí XD
největší stát naší planety s největším jaderným arzenálem, který nikdo neohrožuje, je v koutě? XD to jste pěkní idioti s takovým názorem XD
nicméně, kdo může za to, že rusáci jsou zvířata?XD

šomta

24. 04. 2022, 08:07

týjo, kolik je tu kremrolí?
ty jejich neustálé hovadiny, že kdo posílá bránícímu státu zbraně, chce válku, no to je na minimálně třicet facek. já bych si tři zamluvil. špíno, táhni do ruska

Veritas vincit

19. 04. 2022, 09:47

Im Bier steckt Wahrheit
S ostudnou politikou E.Beneše, srpnem 68 a normalizací G.Husáka se evidentně shodneme.
Právě teď mi ovšem nepřipadá, že by ČR strkala posledních 32 let někomu hlavu do ... Připadá mi dost suverénní. I když se mi chce při pohledu na VK st. a MZ občas zvracet. To už ale není politika, spíše zahnívající zbytek socialismu. :slight_smile:
Myslím si, že právě teď žije ČR svoji zlatou éru v přirozeném prostředí daném geografickou polohou. Ano, "Švýcarsko" by bylo lepší, ale bohužel, nežijí tady žádní "Švýcaři" ani vzdáleně, spíše jejich opak-Slovani. :slight_smile:
Podle mne, byly USA za dob TGM vždy tím nejpřirozenějším partnerem ČSR, hlavně při vzniku...
Přátelské vztahy se mají pěstovat.
Armáda USA nikdy Československu ani ČR neublížila, neokupovala zdejší území. Přivezla svobodu a odjela, USA nabídly ekonomickou pomoc v podobě Marshallova plánu a když domorodci s vidinou ruského "blahobytu" odmíítli, nechaly nás USA svobodně svému osudu.
Připadá mi to pžirozené a normální.
Někteří zdejší chytrolíni a rudé skvrny nechtějí základnu ani radar USA, nenutí nám je (naše chyba). Postaví to jinde...
Dovedeš si představit, jak by s námi "jednalo" Rusko o základně, nebo radaru? :slight_smile:

Veritas vincit

19. 04. 2022, 07:40

Im Bier steckt Wahrheit
To jsi mě špatně pochopil. Mnichovanství 38' a normalizace 68'- ti co s tím souzněli
(Já myslel tebe a lidi jako jsi ty.)
Mír za každou cenu... 1938,1968. Dělat oslíky nacistům, potom komunistům a Sovětskému svazu...:slight_smile:
Na mě je Fialova vláda moc levicová, ale zahraniční politiku dělá skvěle. S Rusákama se nepaktuje, jako ty poslední dva exkrementy na Pražském hradě...

Veritas vincit

18. 04. 2022, 21:45

Im Bier steckt Wahrheit
"Stale rikam, ze co dela Fialova vláda je podnecovani válečneho konfliktu."
*
Mnichovanství 38' a normalizace 68' vylezla ze svých děr. :slight_smile:

Strycek.tomas

18. 04. 2022, 18:37

Martin23
Jak chcete valku zastavit diplomaticky, kdyz Jedine o cem ma Rusko zajem je defacto kapitulace Ukrajiny a anexe jejiho uzemi a Rusove se na dobytem uzemi chovaji jak vikingsti ci mongolsti najezdnici. O cem tam chcete jednat? To rovnou muzete Ukrajinu vymazat z mapy s temi svymi navrhy.
Cely problem spociva v tom, ze Rusko zacne hledat diplimaticka reseni se slabsim protivnikem az pote, co utrzi poradny vyprask. Driv ne. Rusko bylo vzdy takove. Bud ho Ujrajina nakope nebo ji Rusko pohlti.

kocour

17. 04. 2022, 23:34

Hlavním partnerem USA v Evropě bude vždy jen GBR, proto s ní a Austrálií má taky pakt a nakopali do zadku drzou Francii s ponorkami.USA nejsou čeští hlupáčci, USA ví jak dělat politiku. V Evropě záleží USA jen na jejím spojenci GBR a to určitě schvaluji.Ostatní nechť se vzájemně oslabí.

Veritas vincit

17. 04. 2022, 20:18

Martin23
07. 04. 2022
"Rusové prostě zlikvidovali na Ukrajině letiště, letectvo, PVO, strategickou vojenskou infrastrukturu, zásoby pohonných hmot a střeliva, zničili několik základen, ve kterých se angažovalo i NATO, biologické laboratoře, odvezli plutonium vhodné k výrobě JZ a teď budou chtít zabrat východ a jih a vytvořit nárazníkové pásmo."
*
17.04.2022
Kyjev je stále ostřelován.
Asi tam Rusové něco před odchodem zapomněli ...

Veritas vincit

17. 04. 2022, 19:58

Martin23
"A z mého pohledu se zájem této země evidentně nestotožňuje s tím, co zde prosazují lokajové USA a EU elit. Ale to není ani můj problém ani moje chyba."
*
Zájem občanů této země je vidět na výsledcích voleb a naštěstí ne na blábolení tvém a tobě podobných existencí. :slight_smile:
Strana SPD pro vystoupení z EU a NATO - 9,56 %.
Strana KSČM a SPD pro vystoupení z NATO - 9,56 + 3,6 = 13,16 %.
Myslím, že je celkem zřejmé, že lidé jsou v EU a NATO většinově spokojení. :slight_smile:

"Soudný člověk pochopil, že jsem tím chtěl naznačit, že pokud by naši politici řešili zájmy této země, byli bychom mnohem dál."
*
Soudný člověk myslím chápe, že tvé "naznačování" je jenom přehlídka neznalostí a soubor zbožných přání. :slight_smile:
Stále čekám slovanský věrozvěste na nějaké tvé prognostické, matematicky podložené závěry, kde by mohla dnes být ČR bez EU a NATO, nebo bez zdejších podle tebe lokajů EU a NATO ?
Zatím jsi tady předváděl jenom plácání hubou, ale žádná fakta ani znalosti. :slight_smile:

Martin23

17. 04. 2022, 18:28

Máš pravdu Kadliku. Já se omlouvám.
Od teď, když se ozveš, aniž bych po době něco chtěl, tak tě pošlu do místa, kterou se dotýkáš židle, když sedíš.

Martin23

17. 04. 2022, 18:21

Tomas Strycek
To, že tomu nerozumíte, není můj problém a vlastně mne to ani nijak nezajímá.

Problém už je v tom, že Německo, stejně jako dnes Ukrajina nemohly a nemůžou nikdy vámi uvedené války vyhrát.

Ovšem o to úplně tak nejde. Já svůj příspěvek psal s tím, že západ oficiálně prohlašuje, že chce válku zastavit.

No a já tvrdím, že zastavit ji lze jen diplomaticky, což by bylo nejlepší pro všechny a také nejrychlejší.

Pokud vy máte pocit, že válku zastavíte nejefektivněji tak, že pomůžete Ukrajině tuto válku vyhrát, tak je zbytečné dále diskutovat.

No a západu (přesněji USA) samozřejmě o zastavení války absolutně nejde. Ti prostě chtějí poškodit Rusko. Jestli u toho zničí Ukrajinu jim je jedno.

ROBO

16. 04. 2022, 19:38

Martin23
protože se naši představitelé chovají jako lokajové
------------------------------------------------------------
Naši představitelé se nikde nechovají jako lokajové , ale pouze jako emancipovaní spojenci .
Lokajství sme si užily dost před rokem 1989 když komunistický hnídy jako ty a tobě podobný museli lézt do zadku RuSSkejm okupantům což některým , jako si ty zůstalo do dneška . A nestydíš se  sem kydat ty tvoje tuny lží výmyslů a konspirací .

Strycek. T

16. 04. 2022, 18:18

frhk:

Dle meho nazoru si Nemci sami pod sebou rezou vetev. Pripominaji Francouze v predvecer druhe svetove - stejne liknavy pristup, stejne klickovani a podlezani svemu budoucimu nepriteli.

Kdyby se Ukrajinci nebranili a USA je nevyzbrojovali, tak by ted jejich nejvetsi starost byla, aby se Rusove pres Polsko nedostali az k nemecke hranici. A pak by teprve prozreli, ze  politika ustupku agresora naopak jeste vic motivuje.

Tomas Strycek

16. 04. 2022, 18:10

Nerozumim logice zdejsich lidi jako je Martin. Podle teto logiky vyzbrojeni SSSR od USA proti Nemecku za 2.SV bylo prodluzovani valky a utrpeni vuci civilistum. SSSR asi mel kapitulovat, aby zabranil valce.

Vsadim se, ze ti civilisti, ktere se Martin a jemu podobni snazi hajit by ho za jeho snahu hnali klacky a kameny at uz na Ukrajine nebo v SSSR.

Podpora Ukrajiny neznamena prodluzovani valky, ale naopak ochranu ukrajinskych civilisty pred ruskymi bandami. Rusove evidentne prisli dobyvat a rabovat. Nechrani nikoho.
Prave Rusko valku protahuje, jak se da. Rusko zautocilo, Rusko rabuje, bombarduhe mesta a zabiji desetitisice civilistu bez ohledu, zda jsou to Ukrajinci ci Rusove.
Staci, aby se stahlo na sve uzemi a valka skonci. To je velmi jednoduche. Nema jediny duvod ve valce pokracovat, krome dobyti a ukoristeni ukrajinskeho uzemi ve svuj prospech. Referenda az si strci nekam - jednou anexe vzdycky anexe, at to nazvou jakkoliv.

Veritas vincit

16. 04. 2022, 18:04

Martin23
To tvé věčné okecávání a dodatečné dovysvětlování je k smíchu.
Nikdy jsi nenapsal, kde by ČR mohla být bez těch tvých údajných lokajů EU a NATO.
Ty to ve skutečnosti nevíš, protože bys ty své vlhké sny nedokázal reálně ani formulovat a hlavně obhájit. Ekonomicky by ti to nikdy nemohlo vyjít.
Je to jenom takový slovanský prach z huby. :slight_smile:
Jsi jenom bolševický plácal z kanceláře, který si myslí, že zná přes internet život, podobně jako část zdejších anti-EU a anti-NATO nevzdělaných důchodců, kteří nikdy nepřičichli k pořádné, tvořivé práci, ale o to víc řvou, aby svět běžel podle nich.
Stále jste podle voleb minorita. :slight_smile:

frhk

16. 04. 2022, 16:11

Tím, že Západ opakovaně selhal (v r. 1918, 1945, 1956, 1991, 2008 i 2014) ve vztahu k Rusku, naivním podceňováním a bagatelizováním hrozby ze strany Říše zla, resp. cynickým oportunismem v zájmu krátkodobých kšeftů, nejen že dnes nese svůj díl na ukrajinské tragédii, ale přinejmenším většina (ne-li násobek) jeho někdejších zisků dnes padne na kompenzaci vlastních ztrát v důsledku války, které mohl Západ zabránit, pokud by fakticky 30 let nevykrmoval ruského molocha, hrozícího dnes zakroutit krkem svému mecenáši.

Namísto včasných investic do ukrajinské obrany, zastrašení ruského agresora, investujem nyní několikanásobek do odstranění následků ruské agrese.

Sáhodlouhé diskuze a následné poskytování výzbroje ukrajinským obráncům (představujícím mimochodem snad jedinou bojeschopnou armádu v Evropě) teprve v okamžiku, kdy 1/3 ukrajinské infrastruktury je zničena ruskými agresory, připomíná situaci, jako kdybychom se založenýma rukama sledovali doutnající les, abychom teprve následně uprostřed zuřícího požáru dodali konečně hasičům požární stříkačku.

My obdobně dnes poskytujeme Ukrajině zbraně, které tam měly být dodány už přinejmenším v prosinci či lednu 2021, kdy měly být ostatně rovněž na Slovensku baterie Patriot, které tam málem dorazily doslova po "válce". Nebýt hrdinského odporu ukrajinských vojáků a dobrovolníků, dorazily by asi na ukrajinsko-slovenskou hranici dříve, než Patrioty, spíše ruské tanky.

Namísto milionů, které Západ "ušetřil", když odepíral relevantní podporu Ukrajině, aby si nepohněval Putina, zaplatí nyní miliardy, ba biliony dolarů za odstranění následků své laxnosti, vypočítavosti a opatrnosti. Namísto adekvátního vyzbrojení ukrajinské armády aspoň zbraněmi, na které padá v našich skladech prach, aby mohla odstrašit Rusko, resp. efektivně odrazit ruský útok a de facto zabezpečit naše vlastní zázemí, dnes se musíme připravovat na obranu vlastního teritoria, vynakládat mnohem vyšší sumy na přezbrojení armád NATO a případnou poválečnou obnovu Ukrajiny.



Pokud jde o německé kličkování ohledně masivní (adekvátní) vojenské pomoci Ukrajině, může se stát, že nakonec bude laxní Německo v rámci NATO odsunuto na vedlejší kolej a hlavním evropským partnerem USA se místo Německa stane Polsko. Pokud má dnes Německo obavy, aby snad nevyprovokovala odvetné kroky Ruska, mohou jeho bázlivost a oportunismus Američané potrestat třeba tím, že přesunou všechny své vojenské základny ze SRN na území Polska, případně i částečně do Rumunska, které si budou členství v NATO opravdu vážit.

Slavoslav

16. 04. 2022, 15:51

ked ti ide o nardone zaujmy. Odkedy je narodnym zaujmom CR ci SR aby vyhral stat ktory otvorene hovori, ze nemame pravo o sebe rozhodovat (vstup do NATO napriklad). Stat ktoreho predstavitel oplakava rozpad ZSSR a sfery jeho vplyvu kam sme patrili. Stat kde ludske prava nemaju ziadnu cenu a slobodne volby nevidel od nastupu Putina k moci? V akom presne zaujme CR ci SR je ustupovanie tomuto agresorovi?

Martin23

16. 04. 2022, 15:45

A Kadliku, ani jsem neřekl, že bychom museli být dál bez NATO.
Já konstatoval, že dál nejsme, protože se naši představitelé chovají jako lokajové a že neupřednosťnují zájmy této země.

ROBO

16. 04. 2022, 14:10

Martin23
mnou uváděné není výrazem obdivu k Rusku (neobdivuji žádnou velmoc a jsem stejný kritik USA, EU jako Kremlu či Pekingu :laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing:
----------------------------------------------------------------------
Ty bezpáteřní nejprolhanější postbolševická , proruská fašistická onuce , ty musíš mít fakt drzost zvracet takový bláboly . Kebuli máš nekriticky zcela vymetenou a zaraženou v RuSSký zadeli že ti nejsou vidět ani paty . Leta tady chrlíš bezostyšně tuny lží, výmyslu, blábollů a konspirací ve prospěch Putlera a jeho fašistickýmu terorismu . Nechápu proč už si dávno neodtáh do toho svýho vychlastanýho žebráckýho mafiánskýho RusiSStánu .
Ty žiješ a užíváš si západního stylu života . Já kdybych viděl že se to tu jenom schyluje k tomu tvýmu východnímu vlivu a stylu jejich diktátorskýho života , tak už sem dávno na západě . Když to naše demokratický zřízení tak extrémně nenávidíš tak proč si už dávno neodtáhnul ????? Je nás drtivá většina a vy komunistická chátra se už k moci nikdy nedostanete . To snad chápe i takovej nenávistnej ultralhář jako ty .

Veritas vincit

16. 04. 2022, 14:09

"Rusko zakázalo vstup do země britskému premiérovi Borisu Johnsonovi, ministryni zahraničí Liz Trussové, ministru obrany Benu Wallaceovi a dalším deseti členům vlády a politikům, uvedla ruská agentura Interfax. Ruská diplomacie se tak rozhodla s ohledem „na nepřátelské kroky britské vlády“."

https://twitter.com/rianru/status/1515259792209723392?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1515259792209723392%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F
*
To jsou určitě Britové smutní, že nemohou navštívit Rusko, tu zázračnou zemi, kde včera znamená zítra. :joy:

"Ruská nóta ČR: Bez našeho svolení nesmíte poskytovat sovětskou techniku."
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/ruska-nota-cr-bez-naseho-svoleni-nesmite-poskytovat-sovetskou-techniku-40394056
*
Jasně.
Rusákům jsme sice zaplatili, ale velet může jenom Rus. :joy:
Inu Slované a všeobjímající žebrota, "ruská duše".

alexa123

16. 04. 2022, 13:57

Nič v zlom,
ale akú bojovú hodnotu má "AŽŽŽ" neskutočných 10ks radarov AN/TPQ-36 Firefinder a ešte neskutočnejších "AŽŽŽŽZZŽŽ" 2 kusy AN/MPQ-64 Sentinel. Možno tak politickú - vojenskú pri týchto počtoch tak akorát symbolickú. A to nehovorím o tom, kto ich bude obsluhovať. Žeby Ukrajinci po dvoch-troch dňoch školenia?

Veritas vincit

16. 04. 2022, 13:52

Kolik států na světě podporuje útočnou ruskou válku proti Ukrajině ?
Kolik států na světě podporuje bránící se Ukrajinu a Ukrajince ?
Chce mi snad někdo tvrdit, že většina světa je hloupá, že Rus je ten napadený chudák zasluhující podporu, že opačné počty by byly správně ?

Mark

16. 04. 2022, 13:34

Každou dodávkou těžkých zbraní pro ukrajinskou armádu se síly obou stran více vyrovnávají a je to jen dobře. Ukrajina je napadená země teroristy a bandity z Ruska. Ti vrazi útočí různými zbraněmi, jak zastaralými desítky let starými, tak i svými nejmodernějšími systémy a proto Ukrajina má pravo bránit svou suverenitu a celistvost před tým barbarským vražedným národem.
Rusové jsou jednoduchý zaostalý národ, ten slyší jen na sílu. Proto je velmi důležité, aby ukrajincům bylo dodáváno co nejvíc zbraní, aby se mohli bránit a měli schopnost taky zasadit tvrdé údery útočníkům a nejen je dostávát od těch násilnických hord. Je to jediný způsob jak zajistit konstruktivní dlouhodobý mír.
USA:flag_us::thumbsup:, Ukrajině přesnou mušku:flag_ua:

Veritas vincit

16. 04. 2022, 13:21

Martin23
"Soudný člověk pochopil, že jsem tím chtěl naznačit, že pokud by naši politici řešili zájmy této země, byli bychom mnohem dál."
*
A kde bychom podle tebe mohli být dál bez EU a NATO ?
Žádné konkrétní cíle podle reálných podkladů a čísel jsi nikdy nenapsal.
Nikdy jsi neposkytl žádné srovnání s realitou EU a NATO...
Ostatně úplně stejně jako politici a voliči SPD a KSČM.
A že už jsi toho tady těmi nicneříkajícími větami naplácal za ta léta hodně.
Asi proto tebe a tobě podobné nebere většina vážně.
A ty se jim divíš ??

Martin23

16. 04. 2022, 13:00

Já sice od tebe Kadliku nic nechtěl, ale jestli máš dojem, že jsem ve svých příspěvcích někde řekl, že před rokem 1989 bylo lépe než dnes, tak jsi jen klaun, který už neví, čím by mne pobavil.

Soudný člověk pochopil, že jsem tím chtěl naznačit, že pokud by naši politici řešili zájmy této země, byli bychom mnohem dál.

Víc tě řešit nebudu, protože to je zbytečné., což víme oba.

Martin23

16. 04. 2022, 12:55

Tom

To tady dnes máme hostů. Fakt sranda.
Tome, podobně jako Kadlikovi svazáci (což podle mne není náhoda), máš problém s tím, že to, co cituješ není můj výrok.

Kdyby v roce 1962 nebyli politici ochotni diplomaticky jednat a kdyby místo toho SSSR razil současnou mantru západu, že každý stát má právo se rozhodovat sám za sebe, tak tady nejsme.

Jednoduše by SSSR řekl, že Kuba má právo si na svém území instalovat rakety, jaké chce a od koho chce a fertig. Už by to lítalo.

Ale svět samozřejmě není tak jednoduchý a ty se to ani nepokoušej pochopit, když jsi nepochopil můj příspěvek.

Veritas vincit

16. 04. 2022, 12:52

Martin23
"A z mého pohledu se zájem této země evidentně nestotožňuje s tím, co zde prosazují lokajové USA a EU elit. Ale to není ani můj problém ani moje chyba."
*
Ale jdi ty, minoritní, lokajový brepto. :slight_smile:

Škoda, že jsi rovnou nevysvětlil, proč se vede ČR lépe v EU a za spolupráce s USA, než tomu bývalo v RVHP se Sovětským svazem do roku 1989.

Proč naše životní úroveň povyskočila o desítky procent ?
Proč má ČR v EU 2,5x vyšší HDP na 1 obyvatele, než například surovinová velmoc Rusko ?
Proč se průměrný věk obyvatele ČR v EU zvýšil o 10 let a více proti roku 1989 ?

Tvé zájmy se neztotožňují se zájmy většiny obyvatel ČR ??
Ty se chceš vrátit zpátky a dolů ??
To není ale náš problém, spíše tvůj.
Žít tady s námi přece nemusíš povinně, jak tomu bývalo před rokem 1989.:slight_smile:

Strana SPD, která odmítá členství v EU i NATO, získala v posledních volbách 9,56%.
Připadá ti to jako většina, nebo většinový zájem ??
Strany SPD a KSČM prosazující odchod ČR z NATO
získaly v posleních volbách 9,56 + 3,6 = 13,16%.
Připadá ti to jako většinový názor obyvatel ČR ??

To se to žvaní, kecá a trollí v teple a blahobytu EU pod ochranou NATO. :laughing:
Navíc kecání úředníčka, který nevytváří žádnou přidanou hodnotu, ale naopak spotřebovává výsledky práce a daňové výnosy druhých, šikovných, chytrých a pracovitých lidí.
Evidentní spotřeba bez užitku pro ČR.

Tom

16. 04. 2022, 12:44

"Jak jsem řekl, stalo by se to, že neschopnost Ruska udělat dojem na Západ drtivým zásahem vojenské síly na Ukrajině, znamená, že byl učiněn další krok směrem k jadernému armagedonu."

Představ si že vybereš datum invaze, neuděláš dojem na západ, ale musí Ti být vyhověno, protože máš jaderný zbraně. Díky Martino23 že jsi nám vyjevil tuhle pravdu, kterou před námi na západě tají. Na, tady máš banán.

Veritas vincit

16. 04. 2022, 12:20

Zdenda :thumbsup:

Martin23

16. 04. 2022, 12:14

mcblady


Tak hele další neznámý profile. Moc vám nerozumím.
So totiž jen takové jednodoché hanák s vrozenó inteligencó a dvěma VŠ.

Každopádně vše co dělám je v zájmu této země. Což je i můj základní morální imperativ.

A z mého pohledu se zájem této země evidentně nestotožňuje s tím, co zde prosazují lokajové USA a EU elit. Ale to není ani můj problém ani moje chyba.


Když pominu problematiku bezpečnosti, tak svým způsobem to je hezky vidět na tom, kam se ubírá naše zemědělství, které je na třetinových stavech oproti tomu, co zde bylo v první polovině 90. let a naši zemědělci mají více než poloviční dotace na hektar, než mají třeba Holanďané, kteří jsou plně zemědělsky a potravinově soběstační.

Stejně bych mohl pokračovat ve smyslu energetické bezpečnosti.


Když pak pominu tu tupou invektivu o nějakých vámi smyšlených mých nadřízených, tak bych se od vás velmi rád dověděl, co jste konkrétně myslel tím:

"Jemné úpravy kontextu, zdůraznění detailů a naopak vynechání podstatných rozdílů - přesně tak bude pracovat PR profesionál, který potřebuje nahlodat nepřátelskou jednotu mezi vzdělanými lidmi".

Co jsem citoval a zdrojoval je přesně tak, jak to bylo uvedeno těmi, které jsem jmenoval. Každý si to může ověřit, proto jsem uvedl zdroje.
Já nemám potřebu něco měnit a nikdy to nedělám.

Víte, zopakuju to znovu. Já nevím, kolik vás tady ve skutečnosti je (jeden, dva, tři), ale podle mne většina těch příspěvků je totožná. Jde pouze a jen o snahu pošlapat jiný názor. Občas se tady objeví i nějaký fízl (nemíním tím policii).

No a se mnou je ten problém, že já právě považuji jiný názor za podstatu diskuze a hlavně podstatu demokracie.
A cenzuru naopak považuju za naprosto neslučitelnou jak s demokracií, tak právním státem.

No a proto jste mne nazval ruským trolem.
Je to mnohem jednodušší než nazvat ruským trolem člena Reganovy administrativy, agenta CIA nebo uznávaného US experta na bezpečnost.
Já ale opravdu nemohu za to, že vaše zdroje začínají Seznamem a končí ČT24.

Vám se prostě jiný názor nehodí. Vy a ti vám podobní, nemají potřebu zde prezentovat své názory. Vy máte potřebu likvidovat názory, které nejsou režimem schvalované.
Proto vás považuju za svazáky.

Zdenda

16. 04. 2022, 11:58

Rusové jsou tlupa primitivních neschopných, všehoschopných barbarů a zločinců.

Veritas vincit

16. 04. 2022, 11:46

Vojta :thumbsup:

Veritas vincit

16. 04. 2022, 11:45

Tomáš
"Nezvladnuta ekonomická situace, prohlubují i se válečná situace na Ukrajině, slabá Fialova vláda, úplně nekompetentni MZ Lipavsky a pred námi předsednictví EU v druhé polovině tohoto turbulentniho období."
*
To, že zoufalci tvého typu, příživníci, parazité, příznivci života na dluh dětí a vnoučat, kteří za 4 roky vaší poslední vlády zdvojnásobili dluh ČR nevyhráli volby, ještě neznamená, že Fialova vláda je slabá. Právě naopak.
Pokud by vláda ČR začala rozdávat (tisknout) za nic další peníze pro líné a hloupé, roztočí kola inflace do neudržitelných otáček. To ví každý středoškolák se základních hodin ekonomie.

"Tuto situaci si musí vyhodnotit současný premiér Fiala a zahájit jednani s ANO a s SPD a lidovci a zrekonstruovat vládu."
*
To určitě. Jednat s pomateným, ušatým, chaotickým, ufňukaným, ublíženým, ex-komunistickým kňouralem, který hraje o doživotní imunitu a beztrestnost, aby přikryl své podvody a náckama z SPD, kteří každý ruský svátek chodí žmoulat čepice na dvůr ruské ambasády. :laughing:

"Nase zahraniční politika je nekompetentni a rozchází se s německou, maďarskou a rakouskou zahraniční politikou v podpore Ukrajiny."
*
Politika ČR je v nejlepším pořádku.
Nejsme stejní jako bývalí spojenci, bývalé nacistické, fašistické a komunistické státy z doby 2.světové války. Což je velmi příjemné zjištění. :slight_smile:

"Polská politika k Ukrajině je natolik sverazna a účelová, že je v mnoha směrech nebezpečná pro ekonomiku "
*
Polská politika vůči Rusku je podložená historickou zkušeností s Rusákem. Z invaze ruských bolševiků 1919-1921 z napadení 17.září 1939 a v neposlední řadě vraždění Poláků v Katyni,Kalininu a Charkově.

"Francie má s ní také problém."
*
Zženštělá Francie má problém skoro se vším.
Hlavně Francie není historicky žádným garantem svobody. Viz smlouva o vojenské pomoci ČSR z roku 1926 a Mnichovská dohoda 29.září 1938.

"EU musí najít svou mírovou cestu k urovnání tohoto konfliktu. I zreknuti se naše ho předsednictví EU a prodloužení francouzského by bylo řešení."
*
EU těžko podepíše další "Mnichovskou dohodu", aby "zajistila mír".
Tohle už tady bylo v roce 1938.
Žádné zřeknutí se nehrozí. Byla by to ukázka zbabělosti a srabáctví.
Naopak doufám, že se ukáže v plném světle dobrá práce vlády ČR a bezpohlavní zženštělost Francie. :slight_smile:

Vojta

16. 04. 2022, 11:28

Jeden takový vtípek, který to myslím vystihuje. A drtí argumenty, že se NATO rozpíná a za chvíli by bylo na Ukrajině na hranicích s Ruskem.

Potká se Rus a Švýcar.
Rus: ''My jsme na tu Ukrajinu museli zaútočit, jinak bychom byli v obklíčení zemí NATO!''
Švýcar: ''Ono to není zase tak hrozné, když nejsi totální idiot...''

Veritas vincit

16. 04. 2022, 11:17

mcblady:thumbsup:

Veritas vincit

16. 04. 2022, 11:11

Další skvělé zprávy.
Doufám, že dodávky zbraní Ukrajině budou pokračovat ještě ve větším množství a kvalitě.
:flag_us::thumbsup:....

"Sebeobrana podle článku 51 Charty OSN, - použití ozbrojené síly státem, který se stal předmětem ozbrojeného útoku. Sebeobranu může stát realizovat sám (individuální sebeobrana), nebo za pomoci jiných států, jež jsou ochotné se vojensky angažovat (kolektivní sebeobrana)."

Kdo si pamatuje okupaci Československa 1968-1991, tak jistě chápe, že nechat se zotročit Moskvou a Kremlem je cesta do potupy, chudoby, života ve lži a hlouposti. Rozumím Ukrajincům, kteří se rozhodli bojovat s ruskými okupanty všemi dostupnými prostředky do posledního dechu.
Kvákání Putina, celého Ruska a jejich služebnictva ve světě nemá smysl brát vážně.
Rusáci v celé své historii vždy lhali a dělali si co chtěli. Stejně jako si vymysleli denacifikaci a demilitarizaci na Ukrajině, kontrarevoluci v Československu 1968 apod. Nejhorší jsou jejich "přátelské pomoci". Všude po světě po nich zůstávají chudé zóny, bez chytrých a pracovitých lidí, kteří pokud mají čas utíkají do normálního světa.

Ukrajincům hodně štěstí, přesnou mušku a 100% úspěšnost zásahů až do úplného osvobození území Ukrajiny, garantované Budapešťským memorandem v roce 1994. :flag_ua::thumbsup:
Derusifikace by měla následovat, stejně jako odsun Němců ze Sudet v roce 1945.

mcblady

16. 04. 2022, 10:42

Pro Martin23 (ale i další podobné)
Je možné, že nejste ruský troll, že to tak opravdu vnímáte, ale v tom případě pochopte,že sofistikovaná lež je od Vašeho textu k nerozeznání. Jemné úpravy kontextu, zdůraznění detailů a naopak vynechání podstatných rozdílů - přesně tak bude pracovat PR profesionál, který potřebuje nahlodat nepřátelskou jednotu mezi vzdělanými lidmi. Jasně, pro to jednodušší publikum stačí produkovat mraky nesmyslů, někteří se chytnou, ostatní to zmate, ale od určité úrovně to nefunguje. Takže se dělá přesně to, co je ve Vašem textu. Pochopitelně autor takového textu nebude o sobě tvrdit, že je ruský troll, proto napíše, že je kritik USA i Ruska.
Nicméně byť opravdu mohou existovat realističtí kritici obou stran (což dokážu pochopit, mnohé americké akce se mi také nezamlouvají), některé drobné nuance naznačují, že ve Vašem případě nejde o vyváženou kritiku, ale prostě o ruskou propagandu, pro kterou je typické nerozlišování raket Patriot a Iskander. A na této úrovni už musí jít o propagandu záměrnou, toto není tupé přeposílání hovadin. V tom případě však jste placený ruský troll a pak pochopte, že místní diskutující s k Vám chovají přiměřeným způsobem. Možná, když odkryjete karty, úroveň debaty se zvýší, protože to bude ta diplomacie. Teď je to z Vaší (vaší) strany diverzní operace a ve většině států se na diverzanty, zejména pokud jde o vlastní občany, moc příznivě nedívají.
S pozdravem Vám i Vašim předpokládaným nadřízeným

Tomáš

16. 04. 2022, 10:30

Nezvladnuta ekonomická situace, prohlubují i se válečná situace na Ukrajině, slabá Fialova vláda, úplně nekompetentni MZ Lipavsky a pred námi předsednictví EU v druhé polovině tohoto turbulentniho období. Nazral čas na vytvoření silné vlády s ústavní vetsinou, tedy velká koalice, protože je zřejmé že účelová uskupeni Spolu a Stan to nezvládají a republika se propadá do chaotickych situaci, která v současném složení nemůže zvládnout ani nahodou. Prez. Zeman je ovlivněn nemoci a nemá silu k silným ústavním resenim pro dobro ČR a jeho lidu. Tuto situaci si musí vyhodnotit současný premiér Fiala a zahájit jednani s ANO a  s SPD a lidovci a zrekonstruovat vládu.Nase zahraniční politika je  nekompetentni a rozchází se s německou, maďarskou a rakouskou zahraniční politikou v podpore Ukrajiny. Polská politika k Ukrajině je natolik sverazna a účelová, že je v mnoha směrech nebezpečná pro ekonomiku EU, Francie má s ní také problém. S válkou se nesmi hazardovat stačí, když se to stalo Rusku a těží z toho U SA a Čína. EU musí najít svou mírovou cestu k urovnání tohoto konfliktu. I zreknuti se naše ho předsednictví EU a prodloužení francouzského by bylo řešení.

Slavoslav

16. 04. 2022, 10:28

inak Idioti (o vasej uzitocnosti sa da pochybovat tak zostava len oslovenie) idiot pre vas

fakt vam pride normalne argumentovat, ze zapad moze za vojnus Ukrajinou tym, ze jej umzonuje sa branit? Kazdemu jedemu z vas by som doprial, aby vas niekto dobre zmlatil, okradol a vyhodil z vasho domu a okoloiduci maximalne odvratili zrak pripadne utocnika povzbudzovali, aby ste si tuto taktiku neeskalacie vychutnali na vlastnej kozi

Slavoslav

16. 04. 2022, 10:21

Aha Martinko, už máš vysvetlenie tej geniálnej stratégie s loďou čo pošla na chuj? Aký mazaný krok ruskej stratégie je za tým?

Lacina

16. 04. 2022, 10:20

Západ se rozhodl na Ukrajinu poslat těžké zbraně,což se mu náramně hodí, západ nemá zájem na ukončení války a USA už vůbec ne, tím posíláním zbraní na Ukrajinu se vše bude jen prodlužovat

Roman

16. 04. 2022, 10:15

Martin 23.... trefně, objektivně.:thumbsup:

Liberal shark

16. 04. 2022, 10:00

Mír nastane hned potom, co ruský nacistický režim vyklidí všechna okupovaná území.

zdenda

16. 04. 2022, 09:51

západ chce 3 svěrovou
zaženeteli zvíře do kouta ! co udělá? v neřešitelní situaci provede výpad i když vé že zahyne ale s ním můý že zahynout i tenco ho do kouta zatlačil --asi tak

JohnBattler

16. 04. 2022, 09:36

Bohužel Rusku v tuto chvíli ustupovat nemůžeme. Pokud by bývala padla Ukrajina bez boje nebo po po rychlém pár denním blitzkriegu, tak by se logicky nabízelo váhání, která další země bude na řadě a jsem si téměř jistý, že Ukrajinou by to neskončilo. Důvody pro rozpoutání války jsou z velké části zcela smyšlené. Tím neříkám, že Ukrajinci jsou svatoušci a že na Donbase nezemřeli jejich rukou i nevinní lidé. Ale celá válka na Donbase od roku 2014 byla v prvé řadě živena Ruskem, takže většina krve leží na jejich Rukou stejně tak jako veškerá krev ve válce roku 2022. Rusko je roztahovačný zaostalý stát, který si o sobě myslí jak byl vyvolen bohem plnit nadřazenou roli. Pravda je ovšem taková, že to je minimálně v Evropě ten nejzaostalejší národ se středověkým myšlením. Kdyby neměli nerostné suroviny tak jsou zcela bezvýznamní. Kdyby neměli jaderné zbraně tak už byli vymazání z mapy.

Ukrajina se chce bránit a každý den volá po zbraních. To slyšíme nejen z úst Zelenského, ale slyšel jsem i to z úst většiny běžných lidí z Ukrajiny. Chtějí bránit svou vlast, chtějí být součastí demokratického západu a nechtějí být součástí autoritativního režimu. Musíme tedy udělat vše co je v našich silách, abychom jim pomohli. Dlouho jsem trpěl depresí, že nemohu nijak významně přispět k vyřešení toho co se děje. Nakonec jsem dospěl k tomu, že nejsem ten typ co by jel pomáhat přímo na místo, ale zase mi jde dobře moje práce a jsem OSVČ. Pracuji tedy nyní na 120% a peníze co si vydělám navíc posílám jako pomoc Ukrajině. Zatím jsem v životě ještě na žádnou věc tolik peněz nepřispěl. Do toho končím v bytě s plynovým kotlem a přecházím na topení klimatizací. Sice to bude pár desítek tisíc Kč investice, ale prostě do Ruska už nepoteče ani jedna moje koruna. Proto vyzývám všechny normální lidi dělejte vše co je ve vašich silách jak pomoci dobru a zničit zlo. Proruské trolly příliš neřešte to je jako mluvit s opicí v ZOO a myslet si že jí naučíte algebru. :-)

Martin23

16. 04. 2022, 08:51

Lukas28

Já nemohu za to, že v případné snaze o diplomacii vidíte jen to své - nechat podrobit či přijít o část území.Diplomacie má i jiné výsledky.
Další problém vidím v tom, že za počátek problému si lidé vaše střihu označují to, co se jim hodí.
Vůbec třeba nevnímají, že válka na Ukrajině nezačala 24.02.2022, ale v únoru 2014.
Že geopolitické problémy mezi USA a Ruskem mají začátek po roce 1991, kdy se SSSR rozpadl a ze strany západu nepřišla jediná snaha po studené válce začít jinak. Místo toho se NATO začalo přibližovat k novým hranicích RF.

Ale to nemá smysl. Zase tady budou nové profily zahajovat nesmyslné diskuze, kdy se tady za chvíli objeví Kadlik klub a skončí to 80 příspěvky.

Vy jste totiž Lukasy28 velmi dobře čitelní.
Prakticky vůbec vás nezajímá téma článku či nějaké vlastní téma.
Vy se tady zásadně věnujete diskutérům, kteří vám nevoní.

Martin23

16. 04. 2022, 08:40

Chybka.
Ne že neumí číst - správně mělo být - nerozumí psanému textu.

Lukas28

16. 04. 2022, 08:37

Jak píše Martin23 výše.

Konec války západ nechce.

On je totiž rozdíl se nechat podrobit či přijít o část území- oboje má ale pro Martina stejný výsledek- konec války. Sice jen na Ukrajině, ale další válka pak propukne v Pobaltí.

Ano západ provokuje. Má lepší silnice, televize a pračky. Takže rus si je musí ukrást!

Tahle válka skončí tak, že Ukrajinci vykopou rusáky ze své země. I kdyby Putin srovnal se zemí atomovkou Kyjev- Ukrajinci se nevzdají

Martin23

16. 04. 2022, 08:31

Cakewalk

Nejenže jde o nový profil, který se ale nese v duchu toho, že to tady dotyčný zná (asi zase nějaký měnič nicků), ale zejména je evidentní, že dotyčný neumí číst. Takže pro něj ještě včerejší vzkaz, který podle mne četl a asi ho trochu rozvrkočil.



Cenzurou se nikdy nehájí pravda proti lži, nýbrž vždy lež proti pravdě!

Kdo nejde s námi, jde proti nám.
Kritizuješ EU nebo NATO? Táhni do Ruska.
Máš jiný názor na geopolitiku? Jsi ruský šváb.

A pokud takový jsi, tak se "demokraté" netají tím, že připravují zákon, který takové jednání bude zakazovat a sankcionovat.

Cakewalk

16. 04. 2022, 08:16

Soudruhu, šupky dupky do SSSR, tedy pardon zpět do obdivovaného Ruska. Tím tvým dovětkem si odhalil, že si ještě ke všemu srab. :-) Rusko je a bylo vždy v historii agresor. Tečka.
Ukrajina má právo na obranu. Ona nikoho nenapadla. Tečka. Západní, pardon abys pochopil, civilizované země mají právo ji v tomto podpořit a to i dodávkami zbraní. Tečka. Pochop, že Rusko nikdo nepotřebuje. Kdo by ho dobýval? Zaostalou zemi? Jediný kdo si na něj brousí zuby je jeho rádoby spojenec Čína. Potřebuje sibiř a taky ji jednou si myslím dostane. Tečka. Buď sbohem.

Tomáš

16. 04. 2022, 08:12

Německo dela za současných válečných situaci odpovědnou zahraniční politiku. Odmítnutí dodávky tezkych zbraní Ukrajině je zodpovene j ak pro Německo, tak pro země EU, jen východní země, kromě Maďarska se chováji unahlene, podporují tím ambice VB a USA těžit ekonomicky že současné situace energeticke krize. Zatím nikdo neinicuje mírová jednani, eskaluji válečné situace a zvyšuje se utrpení lidi. Ani OSN nevyvíjí mírovou iniciativu, jen dodávky zbraní jsou stále v ohnisku dalšího postupu. To není dobrý trend dalšího vývoje na Ukrajině. I prezident Zelensky chybuje odmítnutím přijetí německého prezidenta W. Steinmaiera v Kyjevu bylo nešťastně Mírová jednani se vzdaluji.

Martin23

16. 04. 2022, 08:03

Tak z toho je celkem evidentní, že západu nejde o konec války, ale o válku, kde nejde o osud Ukrajiny, ale o to co nejvíc poškodit Rusko. Pokud by západ chtěl něco jiného, začne diplomaticky řešit s Ruskem požadavky, které padly v minulém roce. Ale o tom se bavit nechci.

Co je na této zprávě podle mne důležité je fakt, že svět je mnohem blíž k jaderné válce.

V obecné rovině to popsal P. C. Roberts (člen Reganovy administrativy a velký kritik nových pořádků v USA):
Jak jsem řekl, stalo by se to, že neschopnost Ruska udělat dojem na Západ drtivým zásahem vojenské síly na Ukrajině, znamená, že byl učiněn další krok směrem k jadernému armagedonu.

Spěch k jaderné válce není primárně vinou Ruska. Je to Západ, kdo provokuje, ne Rusko. Západ se k obavám Ruska o bezpečnost obrátil chladně. Západ vyzbrojil a vycvičil ukrajinskou armádu a nacistické milice a namířil je na Rusy z Donbasu. Západ umístil americké rakety v Rumunsku a Polsku a nyní na Slovensku. Je to Washington, kdo usiluje o hegemonii, ne Kreml.

Odpovědnost Kremlu spočívá ve slabosti jeho reakcí na provokace. Nejprve je roky ignoroval a dělal jen zbytečné diplomatické protesty. Poté, když byl nakonec donucen zasáhnout na Ukrajině, a to tak omezeným způsobem, jak je to jen možné a časově náročným způsobem, který dává Washingtonu kontrolu nad vysvětlením a příležitostmi k rozšíření konfliktu za hranice omezené operace Kremlu.

Druhý článek pro dnešní den je od Larryho C. Johnsona (bývalý analytik adůstojník CIA, komentátor na bezpečnostní otázky), který ve svém novém článku ukazuje přednášku Dr. Philipa Karbera (mezinárodně uznávanou autoritou v otázkách obrany a národní bezpečnosti, kadetů z West Pointu v roce 2018 - https://www.youtube.com/watch?v=_CMby_WPjk4

https://sonar21.com/at-least-one-american-briefing-west-point-cadets-understands-russia/

++++++++++++++++++++++++

Pro svazáky a soudruhy zdejší diskuze opětovně uvádím, že mnou uváděné není výrazem obdivu k Rusku (neobdivuji žádnou velmoc a jsem stejný kritik USA, EU jako Kremlu či Pekingu), ale prostě proto, že takové informace jsou u nás nedostupné a od 25.02.2022 se náš establishment snaží, aby byly i trestné, což zatím nemá oporu v zákoně a co je dosud na západě naprosto nepředstavitelné.