EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Ukrajina kupuje turecké korvety a bezpilotní drony

 06. 01. 2021      kategorie: Vojenská technika      28 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Ukrajinské ministerstvo obrany nedávno objednalo turecké korvety a bezpilotní drony pro svou Černomořskou a Azovskou flotilu. 15. prosince 2020 podepsal ukrajinský ministr obrany Andrej Taran smlouvu s prezidentem tureckého obranného průmyslu Ismailem Demirem o dodávkách tureckých korvet a bezpilotních letounů.

Dostupné informace ovšem neříkají, jaké systémy byly přesně objednány. Není znám ani finanční rámec celé transakce. Uniklé informace však mluví o cca 1 miliardě dolarů (cca 21,36 miliard korun). Ukrajina podepsala smlouvu s Tureckem den poté, co Spojené státy uvalily na turecký zbrojní průmysl sankce za nákup ruského protivzdušného systému S-400.

U.S._Navy_Cmdr._Russell_Caldwell_waves_to_the_Turkish_corvette_TCG_Heybeliada_(F_511)_from_aboard_the_guided_missile_destroyer_USS_Ross_(DDG_71)_in_the_Mediterranean_Sea_during_a_passing_exercise_Sept_140902-N-IY14
Foto: Korveta tureckého námořnictva TCG Heybeliada (F-511), pohled z paluby amerického křižníku USS Ross (DDG 71) | Wikimedia Commons

Ukrajina nakoupila turecké korvety třídy ADA z programu MİLGEM. Ukrajina soustavně pracuje na modernizaci svého námořnictva po vystupňování napětí se sousedícím Ruskem. Korvety třídy ADA zakoupil již Pákistán, konkrétně čtyři kusy, z nichž dvě vyprodukují loděnice v Istanbulu a zbylé dvě loděnice Karachi Shipyard & Engineering Works (KSEW) v pákistánském Karáčí. Pákistán plánuje korvety zavést do služby v letech 2023-2025. 

Třída ADA je koncepčně velice podobná programu Littoral combat ship (LCS) námořnictva Spojených států amerických na vývoj nové kategorie menších hladinových válečných lodí. Korvety třídy ADA jsou vyzbrojeny hlavňovou výzbrojí ráže 76mm, víceúčelovým kanónem Oto Melara Super Rapid v plně otočné věži na přídi plavidla a dvěmi 12,7mm kulomety ve stanovištích STAMP. Hlavní výzbroj však tvoří dva čtyřnásobné kontejnery protilodních střel AGM-84 Harpoon s dostřelem až 120 kilometrů. Protiletadlovou obranu zastává komplet RIM-116 RAM, který je schopen také ničit přilétávající rakety. Korvety jsou také vyzbrojeny k boji proti ponorkám, o což se starají dva tříhlavňové torpédomety Mk32 ráže 324mm schopné vypouštět lehká torpéda Mk 46. Na zádi je pak přistávací plocha pro jeden vrtulník Sikorsky SH-60 Seahawk.

corevetteADA
Foto: Korveta tureckého námořnictva TCG Kınalıada třídy ADA | Wikimedia Commons

Ukrajina také nakoupila licenci k produkci tureckých dronů Bayraktar TB2, konkrétně se jedná až o 12 kompletů, které již Ukrajina vlastní. Dalších (pravděpodobně) 36 kompletů si Ukrajina vyrobí sama, jelikož celkově má disponovat 48 komplety. Ukrajina tím získá nejen domácí produkci bojových dronů, ale bude je moci také vyvážet do zahraničí.

Drony Bayraktar TB2 sehrály důležitou roli během bojů v Náhorním Karabachu mezi Arménií a Ázerbájdžánem. 27. září 2020 například jeden dron TB2 zničil svou chytrou mikromunicí Roketsan MAM-L tři arménské komplety 9K33 Osa a tři komplety 9K35 Strela-10. Ukrajina také získá možnost drony podle potřeby upravovat, takže budou odlišné od tureckých verzí.

1920px-BayraktarTB2_Teknofest2019_(1)
Foto: Turecký dron Bayraktar TB2 na výstavě Teknofest 2019 | Wikimedia Commons

Drony Bayraktar TB2 dokáží ve vzduchu vydržet až 27 hodin a mohou letět rychlostí až 220 km/h. Na čtyřech podvěsech může nést protitankové rakety dlouhého dosahu L-UTAMS schopné zasáhnout cíl až na vzdálenost 8 kilometrů, precizní chytrou mikromunici MAM-C a MAM-L, 70mm řízené střely Roketsan Cirit, či laserem naváděné mini rakety Bozok. Ukrajinské drony však nejspíše dostanou schopnost nést munici domácí produkce.

 Autor: Tomáš Svoboda

Komentáře

pa

29. 01. 2022, 11:15

Hmm, když se bude parcelovat Ukrajina , neměla by ČR převzít zpět Zakarpatskou oblast. Konec konců její připojení k bývalému SSSR také nabylo úplně Ok?

ROBO

09. 01. 2021, 14:32

Martin 23
Napadení , okupace a následná anexe Krymu nemůže probíhat v dumě okupantského Russka . Stejně jako o krádeži našeho území nemůže rozhodovat cizí okupantská vláda .

Krymská samospráva nemá absolutně žádné právo rozhodovat o své separaci - krádeži . To může pouze vlastník území - Ukrajinska jako taková . To se nestalo .

Pokud to bylo jinak, muselo by se to zpochybnit a prokázat u instituce, která je k tomu určena, tedy u mezinárodního soudu.


Nic takového se nestalo.

Vysvětlení krymské samosprávy i RF je nelogické zločiné a  není důvod ho brát jakkoli v potaz .

Pro vaši informaci . Ani naše samosprávy ani ty Ruské nemohou rozhodovat o své separaci . Jinak při takovém nezákonén a zločiném aktu nastupuje armáda . Viz. Čečna . I ta měla a má svou samosprávu jak sám uvádíte .

Martin23

09. 01. 2021, 14:07

Anexe Krymu, jako právní krok, proběhla v Dumě RF a na základě žádosti Autonomní republiky Krym.

Vše ostatní, tedy to, co tomuto kroku předcházelo na území ARK, bylo čistě v režii krymské samosprávy.

Pokud to bylo jinak, muselo by se to zpochybnit a prokázat u instituce, která je k tomu určena, tedy u mezinárodního soudu.

Nic takového se nestalo.

Vysvětlení krymské samosprávy i RF je logické a není důvod to zpochybňovat.

Martin23

09. 01. 2021, 14:01

ROBO, jen si mi potvrdil, že jsi nepříčetný a že tvoje znalost občanské nauky nedosahuje ani úrovně druhého stupně základní školy.

ROBO

09. 01. 2021, 12:19

Martin23
Na Ukrajině primárně došlo k násilnému svržení legitimní státní moci,
-----------------------------------------------------------------------------
Co tady lžeš ty prolhanej bolševickej demagogu . Řekni kterej mezinárodní soud tuhle tvoji bezprecentní demegogicou lež uznal . Žádnej co ? Jak vidíme tak to jste pouze vy prokremelský vlastizrádný trolové co odsuzujou bez soudu . Co ?
Na Ukrajině proběhl zcela demokratický svobodný parlamentní proces. To že venku někdo demostruje je také demokratické . Ale na to vy u vás Russku už nejste moc zvyklý . Vidte ? U vás se smí demonstrovat jen podporu diktátora z Kremlu . Lidé s jiným názorem to pávo nemají a jsou pronásledováni a vražděni .


Přirovnávat Sudety ke Krymu je nesrovnatené .
Hitler se k nám v roce 1937-38 choval otevřeně nepřátelsky . Svůj krok projednával s předstihem na mezinár. scéně a poté si ho nechal v Mnichově podepsat . Přesto to byla nebetyčná lumpárna . a byl tento akt opět napraven . To nikdo nepopírá .

Putler jeho věrný následovník , však svého učitele co se týče svinstva , ještě výrazněji překonal .
Na Ukrajině v Sevastopolu Russové pobývali jako přátelští hosté . Tito hosté však svého hostitele tajně ze zálohy a zakeřně pomocí své armády napadla a hostitelský dům sprostě ukradla . Jasná a nepopiratelná okupační anexe .

Navíc přestan pořád trapně omejvat nějakou nesmyslnou autonomii . ŽÁDNÁ TRAPNÁ AUTONOMIE NIKOHO NEOPRAVNUJE K NEZÁKONÉ SEPARACI . To může jen a pouze celostátní parlament . A ne např. oblast K.Vary . Autonomie umožnuje pouze dannému území rozhodovat částečně nezávisle v oblasti např. daní , investic , správy apod. Napadení a volby pod hlavněmi Ruusských kulometů ze základny v Sevastopolu má nulovou hodnotu .

jak píše bombero :
1-Podle Charty Spojených národů z roku 1945 je každé použití nebo hrozba násilím vůči teritoriální celistvosti nějakého státu zakázána. Z toho plyne zákaz každé okupace a anexe, která se pokládá moderním mezinárodním právem za agresi

To jsou jasné argumenty , oproti tvému lživému znásilnování pravdy a faktů

Soud by měl smysl pouze tehdy pokud by ho fašistické Russko uznalo a souhlasilo se spolupací . A  řídilo se jeho závěry . Ale to gestapácký a necivilizovaný národy nikdy nedělají . Viděli jsme to krásně jak se staví k jejich jasnému a řádně mezinnárodně odsouzenému sestřelu civ. letadla .

Martin23

09. 01. 2021, 09:33

Příklady okupace:
ČSR 1939 ze strany Německa.
ČSSR 1968 ze strany států VS.
Panama 1989 ze strany USA.

Příkady legitimní anexe:
Havajské království 1898 k USA.
Rakousko 1938 k Německu.
Autonomní republika Krym 2014 k RF.

Martin23

09. 01. 2021, 09:26

Oprava:

anexe NEROVNÁ SE okupace

Martin23

09. 01. 2021, 09:23

No a anšlus - anexe - připojení Rakouska k Německu proběhlo také legitimně a legálně na základě výsledků všelidového hlasování, kdy 99% obyvatel Rakouska bylo pro.

Ono se to teď jen nehodí říkat, protože by Rakousko muselo být bráno jako spoluviník války.

Zábor Sudet byl a následná okupace ČSR byla aktem agrese. Nešlo o dobrovolné rozhodnutí legitimní státní moci.

Na Ukrajině primárně došlo k násilnému svržení legitimní státní moci, Autonomní republika Krym - jediný legitimní zákonodárný sbor na území Ukrjainy rozhodl podle referenda - takže pohoda.

Martin23

09. 01. 2021, 09:01

Takže jsem si vysvětlili jak funguje právo a že v kauze Ukrajina jde o bohapusté politické proklamace.
Což potvrdil i Kadlik. To, kolik států co uznalo je právě ta typická politická proklamace.

Schválně, budeme Kadliku tento tvůj konstrukt aplikovat na samostatný stát Palestina?
S palestinskou žádostí souhlasilo 138 zemí, proti jich bylo devět včetně Česka. Celkem 41 členských států se zdrželo hlasování.

To je jako to vaše mezinárodní právo v praxi? Jste směšní kuliferdové.


Bombero, prvotní násilností byl puč v Kyjevě s mezinárodní účastí. Na to zcela zjevně a účelově zapomínáte.
Opakuji ti znovu - anexe = okupace. anexe - připojení může být i v souladu se zákonem a samozřejmě i nemusí.

Když už tedy nechápeš logiku a konstrukci práva a jeho aplikace, zkusím to jinak.
Ty jsi někdy viděl, že by v nějakém rozhodnutí soudu bylo NEVINEN?
Vždy je tam VINEN, BYL UZNÁN VINNÝM.

Pokud se vina NEPROKÁŽE, tak se řízení ZASTAVUJE.

NIKDY SE NEPROKAZUJE A NEJEDNÁ O NEVINĚ, PROTOŽE DO UZNÁNÍ VINY JE KAŽDÝ BRÁN JAKO NEVINNÝ.

Jenž ani tohle vy místní mudrcové nejste sschopni pochopit.

A ROBO, ten už se zmohl jen na blábolení.

Zdarec mistři.

ROBO

08. 01. 2021, 22:09

Martin23
To tvoje bolševické a lživě násilné překrucování faktů a mezinárodního práva je neuvěřitelně bezpáteřní a účelově a prvoplánovitě demagogický .
Takovýho kardidálního demagoga ba by si měla najmout sudetoněmecká landsmanšaft . Ty by si jim ty Sudety hravě vysoudil zpátky . Protože Hitlerovo anaxe Sudet byla mnohem a mnohem menší sviňárna než to co proved fašista Putler na Krymu .

howgh

bombero

08. 01. 2021, 19:05

martin23
1-Podle Charty Spojených národů z roku 1945 je každé použití nebo hrozba násilím vůči teritoriální celistvosti nějakého státu zakázána. Z toho plyne zákaz každé okupace a anexe, která se pokládá moderním mezinárodním právem za agresi
2-o čem tedy rozhodně soud, když někoho osvobodí? není to náhodou soudně uznaná NEvina?
3-aplikace práva- porušení mezinárodních smluv a úmluv(budapeštská dohoda)

takže anexe krymu je legální pouze z pohledu RF a jejích poskoků(jsou vyjmenovaní v diskuzi níže)
Ostatní svět, a nebojím se ho nazvat civilizovaným to vidí jinak

Martin23

08. 01. 2021, 18:05

ROBO

1. Anexe jakožto přidružení či připojení, není apriory protizákonný či negativní čin.

2. Soudy rozhodují o vině, ne o nevině. Žádný soud tedy nebude rozhodovat a potvrzovat, že anexe Krymu proběhla legálně a legitimně. Tak je to prostě automaticky do doby, než by se rozhodl o opaku a to se nestalo. To je další tvůj tragický přešlap v chápání toho, jak funguje právní systém.

3. Ale to je asi pochopitelné u někoho, kdo považuje aplikaci práva za ztrátu času, tedy něco nadbytečného.

Takže na závěr znovu:
Anexe Krymu - proběhla zcela legálně. Anexe ze strany RF, jako právní krok, totiž přišla ve chvíli, kdy o to požádal legitimně zvolený krymský parlament.

ROBO

08. 01. 2021, 12:22

Cateye
A jak ten tvůj špinavej zakrslej Ruskej pes kopuluje v Sýrii ?
I přes velkohubý proklamace si tam Turkové dělají co chtějí a Američanům tak maximálně potupně salutujou při těžbě ropy .
Jo napadat okolní skoro bezbranný okolní státy to jim de co ?

ROBO

08. 01. 2021, 12:03

Martin23
Tak so to otočte obráceně , když tedy nechápete zcela jasný zločin napadení a anexe cizího území, tak mi řekněte který mezinárodní soud tento fašistický zločin uznal . Žádný ? Aha co by jste se zaobíral nějakými soudy . Vy vlastizrádný bolševici sí rozhodnete sami . Co ?

bombero

08. 01. 2021, 11:47

Cateye "slovanské etnikum" je rasa? Něco mi uniklo?Nedával jsem snad ve škole pozor? Nebo je to nějaký nový objev?
Izrael měl s machometáncema podepsanou " budapeštskou dohodu"?Nebo něco podobného? Utočili ukrajinci z krymu na RF?
Jestli je odpověd 2x ne, tak srovnáváte nesrovnatelné

Cateye

08. 01. 2021, 10:51

Ne. Izrael si přivlastnil Golanské výšiny ze stejneho důvodu, jako si vzalo Rusko zpátky Krym. Kdo ovládá Golany, ovládá životadárnou vodu v regionu. Kdo ovládá Krym, ovládá Kavkaz. Kdo ovládá Kavkaz, ten má ropu.
Podobně by se zachoval každý rozumný stát. Jako například Spojené státy, když ztratily kontrolu nad Panamským průplavem, že... :)
Můžete se vztekat jak chcete, urážet infantilním obviňováním z podvratné činnosti a nebo rasismem vůči slovanskému etniku. Ale odjakživa platilo že: silnější pes kopuluje a s tím vy bezvýznamní, zakomplexovaní bojovníci se svými vlastními mindráky nic nenaděláte...:stuck_out_tongue:

Martin23

08. 01. 2021, 09:58

ROBO

Správně, na co nějaké verdikty soudů, o tom, kdo je vinný si rozhodneme sami, že?

To tak nějak povedeně ukončilo naši diskuzi, protože my dva se s ohledem na to, jak vidíte například aplikaci práva, právní stát a mezinárodní právo, nemůžeme nikdy na ničem shodnout.

PS. Sankce a odsudky některých zemí - to je právě ten politický aspekt.
Něco jako kdyby o trestných činech u nás rozhodovala sněmovna, tisk nebo účast na demonstraci.
Přitom já bych chtěl dožít ve společnosti, kde o tom budou rozhodovat výhradně soudy.

Nazdar.

ROBO

07. 01. 2021, 19:58

Martin23
v kauze Ukrajina či Krym není žádný odsuzující soudní verdikt vůči Rusku .
,________________________
Na co nějaký verdikty . Všechny civilizované země nnento fašistický a bezprecedentní čin odsodily a uvalily na tyto okupanty sankce co trvají dodnes .

Trošičku premejslej .Na co by zbytečně ztrácely čas soudama kterejma se ty agresivní a nenažraný barbaři z východu nebudu řídit .
Viděli sme jak se ty prolhaný šmejdi postavili k  výsledkům mezinárodního vyšetřování jejich sestřelu civ. letadla .
Ztráta času . Mega lhář Kremlu nic nepřizná .

Ohledně Krymu je Putlerova vina zcela jasná a neoddiskutovatelná .

ROBO

07. 01. 2021, 19:44

Cateye
Pouze lživě prokremelsky překrucujete fakta .
Izralel obsadil Golany až poté co mu Sýrie vyhlasila válku a dala si za úkol vymazat Izrael z mapy . Válka stále trvá a Izrael ma právo na obranu.
Oproti tomu Ukrajina Russko nikterak neohrožovala presto byla zákeřně napadena a anektována Russkem .
Jinak Krym historicky patřil Tatarům . Ruská slovoč ho v 19. stol. napadla zabrala a původní obyvatelstvo vyvraždila a násilně přesunula na  Sibiř . Až poté se tam nasunula Russká chátra . Takže historicky to asimilujou pouze krátce .

bombero

07. 01. 2021, 17:50

Martin23- to máte pravdu, že rusáci ukrajinu nenapadli. Jen v každý stodole tam měli schovanou nejmodernější ruskou techniku se zásobou munice na 4 roky a k tomu spoustu zelených mužíčků. Asi se tam řídili heslem "BUK do každé rodiny..."Je zajímavé, že proti ukrajině tam byly zbraně, co v té době mělo ve výzbroji jen rusko
A tradičně jste si k článku o ukrajině a turcích nezapomněl kopnout do ameriky

Martin23

07. 01. 2021, 17:18

ROBO

RF žádnou Ukrajinu nenapadla.
To je asi tak vše, co se k tomu dá říct. Mezinárodní soud s podobným tvrzení v žalobě Ukrajinu v roce 2016 vypoklonkoval. OBSE tyhle nesmysly také popřela.

A s tou územní celistvostí se pleteš stejně. V roce 2010 vydal mezinárodní soud v Haagu rozhodnutí ve věci Kosova, kde se nadřezuje právo skupiny obyvatel na sebeurčení nad územní celistvost.

I proto v kauze Ukrajina či Krym není žádný odsuzující soudní verdikt vůči Rusku. Jde jen o politické a mediální žvásty.

Ale teď budete mít problémy s tím, co se bude dít v USA.

Badysak

07. 01. 2021, 17:11

Cateye
Jenomže Izraelci ty území zabrali až poté co na ně opakovaně Arabové a spolo útočili s úmyslem je vyhladit. Takže vaše přirovnání težce nesedí soudruhu z Petrohradu.

bohom

07. 01. 2021, 16:03

a kdopak rozbil jugoslavii

Cateye

07. 01. 2021, 15:31

Pokud bude na jedné straně Izrael anektovat sporná území, kvůli své vlastní bezpečnosti a nikdo z velkých světových hráčů na to neřekně ani popel, tak se milý ROBO můžete vztekat jak chcete, ale Rusko mělo na prosazování svých zájmů a návrat území, který historicky stejně náleží jemu, stejné právo :stuck_out_tongue:

ROBO

07. 01. 2021, 11:40

Martin23
Jenom zcela zabedněný a prolhaný proruský trol může napsat takovou absolutně nehoráznou lež že "Krym byl anektován RF zcela legálně" .
Bestiální nnapadení Ukrajiny a následná anexe Krymu je samozřejmě absolutně zcela v rozporu s mezinmárodním právem a vyjádřily to otevřeně skoro všechny státy světa . Samozřejmě až na pár světových exotů typu Kuba a Venezuela . Mezinárodní právo na celistvost vastního území je svatá a o jeho změně může rozhodnout pouze ten stát , kterého se to týká . A ne nějaká trapná autonomie a volby pod hlavněma Rusských fašistických kulometů . Se už konečně proberte vylízaný bolševici .

Každý vlastizrádce který uznává tzento zcela prokazatelně zločinecký akt , pak také schvaluje anexi Sudet . I když Hitler narozdíl od Putlera měl tu slušnost a tento krok si nechal alespon posvětit otevřeně v  Mnichově . Putler pouze zbaběle bez varování napadl spřátelený národ , který ho hostil jako hosta .

Jinak že během anexe nedošlo k prolití krve je pouze zázluha Ukrajiny . Kdyby legitimně bránila své území , na což měla svaté právo , tak by z toho řezník z Kremlu udělal jatka jako v Čečně .

Martin23

07. 01. 2021, 08:17

1. Krym byl anektován RF zcela legálně. Proč?
a) Od počátku Krym nesouhlasil s tím, že se stane součástí Ukrajiny.
b)Referenda se stejným výsledekm tam byly od roku 1991 čtyři.
c) Jenom díky výše uvedenému odporu obyvatel musel Kyjev přijít s autonomii pro Krym, který se oficiálně nazýval AUTONOMNÍ REPUBLIKA KRYM. Mimo jiné měla i svů vlastní zákonodárný sbor.
d) Takže ve chvíli, kdy se stala vláda v Kyjevě nelegitimní, využili krymští zákonodárci situaci, vyhlásili samostatnost a navrhli RF anexi, která o ní rozhodla a uskutečnila ji.
e) Vše proběhlo v poklidu, bez jediného výstřelu. Na Krymu je klid i dnes.
Jednoduše za vším stojí puč v Kyjevě, který zorganizovaly USA.

2. Mluví se zde o rudém ruském moru.
Bohužel pro ty, co mají klapky na očích, je dnes v tomto smyslu mnohem rudější EU než RF. Já to nechci nijak hodnotit, protože si nemyslím, že ten ruský liberalismus je něco ideálního, ale jak jsem řekl, to rudo již nějakou dobu hledejte někde jinde.
No a teď nám začnou rudnout i USA:

3. Ukrajinci v ČR.
Obecně finanční elity podporují migraci, protože tím v cílové zemi klesá cena práce, když do ní lze dostat pracující, kteří jsou ochotni pracovat za nižší mzdu.
Takže není to o tom, že by Češi pracovat nechtěli. Češi zase jako ti Ukrajinci jezdí na západ.
Já osobně proti Ukrajincům nic nemám. Je to mnohem lepší než tady mít inženýri z Afriky a muslimáky.

Martin23

07. 01. 2021, 07:59

Karel Pavelka
Ale jděte, Ukrajinci dělali naváděcí systémy do ruských raket, určitě jsou daleko schopnější než Rusáci..
++++++++++
Pane Pavelko, mluvíte o době SSSR, kdy vše řídila Moskva.

O tom, jak jsou Ukrajinci schopnější nás mohli přesvědčit od roku 1991.
Pokud jste příčetný a vnímáte realitu, musíte uznat, že jste plácl hloupost.

Martin23

06. 01. 2021, 07:19

​"27. září 2020 například jeden dron TB2 zničil svou chytrou mikromunicí Roketsan MAM-L tři arménské komplety 9K33 Osa a tři komplety 9K35 Strela-10".
++++
Tak to je poměrně úsměvná povídačka.