EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

USA vs. Rusko - kdo má aktuálně vojenskou přesilu

 13. 12. 2018      kategorie: Události      32 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Stále více rostoucí napětí mezi NATO v čele se Spojenými státy a Ruskem vyvolává v mnoha lidech otázku, co by se stalo, kdyby mezi těmito stranami vznikla válka? Pojďme se tedy podívat na aktuální poměr vojenských sil obou velmocí.

Spojené státy mají celkem cca 120 miliónů bojeschopné populace z nichž 2 363 675 slouží v armádě. V Rusku je pak cca 47 milónů bojeschopné populace z nichž slouží v armádě 3 371 027. Do těchto čísel jsou samozřejmě zahrnuty i byrokratické a další nebojové složky. Pokud bychom se zajímali pouze o aktivní bojové útvary, Američané disponují 1 373 650 vojáků a Rusko 798 527 členů bojových složek. Američané jsou tedy na tom o více jak půl milionu vojáků lépe. Co se však rezervních záloh týče, mají naopak převahu Rusové. Ti mohou disponovat 2 572 500 lidmi, kdežto USA mají jen necelý milión (990 025).

Pojďme se podívat na bojovou techniku obou velmocí. Rusko by mělo mít 20 216 kusů bojových tanků. nutno podotknout, že jsou do těchto statistik zahrnuty i starší generace strojů, které jsou však stále bojeschopné.

usa_rusko_03
Foto: Ruský tank T-90 | Wikimedia Commons

Oproti Rusku disponuje USA pouhými 5 844 kusy tanků. Hlavní bojovým tankem USA je stroj M1 Abrams. Ruským hlavním bojovým tankem je T-90.

usa_rusko_02
Foto: Americký tank M1 Abrams | Wikimedia Commons

Co se bojových obrněných vozidel týká, USA  má celkem 41 062 vozidel a Rusko má 31 298.  Samohybných houfnic mají Američné 1 934, zatímco Rusové disponují 5972 kusy.  Asi nejznámější ruskou samohybnou houfnicí je 2S19 Msta, která je postavená na podvozku tanku T-80. Stroj byl vyvinut v 80. letech 20. století a do výzbroje zaveden v roce 1989. Američané zas mají léty ověřenou 155mm houfnici M109 Paladin. U tažného dělostřelecva (kanóny/minomety) má Rusko vůči USA převahu v počtu 4 625  ku 1 299. V níže uvedeném videu se pak můžete podívat na další poměr sil v rámci raketových systémů apod.

V rámci vzdušných sil má USA celkem 13 762 strojů (z toho 2296 stíhacích letadel) a Rusko 3 794 (z toho 806 stíhací letadel).

usa_rusko_06
Foto: Lockheed Martin F-22 Raptor. USA má ve službě celkem 178 kusů těchto strojů | Wikimedia Commons

Podrobnější poměr vzdušných sil (vojenská přepravní letadla, cvičné letouny apod.) máte opět ve videu. V poměru bojových helikoptér jsou na tom Spojené státy o polovinu lépe, neboť disponují 947 stroji, zatímco Rusko jen 490.

usa_rusko_05
Foto: Ruský stíhací letoun 4. generace Suchoj Su-27 kterého má Rusko v různých modifikacích celkem 367 kusů | Wikimedia Commons

U námořnictva je celkový poměr sil celkem vyrovananý. Zatímco Rusko může operovat s počtem 352 lodí a ponorek, USA jich mají celkem 415.

Nezajímavý není ani údaj o celkové těžbě a spotřebě ropy. Rusové těží cca 10 110 000 barelů ropy za den s denní spotřebou cca 3 320 000 barelů. USA s těžbou cca 8 653 000 barelů za den spotřebuje cca 19 000 000 barelů! Další ekonomické ukazatele obou zemí máte k dispozici opět v níže uvedeném videu.

usa_rusko_04
Foto: Poměr těžby a spotřeby ropy je u obou zemí velmi zajímavý | pxhere.com

Přestože se v případě konfliktiu primárně nepočítá s použitím jaderných zbraní, ukažme si alespoň základní statistiku. Rusko by mělo disponovat celkem cca 7 500 kusy jaderných zbraní, zatímco USA  6 800 - 7200.

Video: Poměr sil USA a Ruska v roce 2018 / YouTube

 Autor: Fels

Komentáře

Lose

23. 04. 2019, 22:58

žádný rusak do cr nejde vidim to ve škodovce :D ste upadly na hlavu věříte medialni sračce

TENKDOTĚBUDESOUDIT

03. 03. 2019, 13:28

UPOZORNĚNÍ: TENTO ČLÁNEK NENÍ NIKTERAK NENÁVISTNÝ, NEPODNĚCUJE K PÁCHANÍ A UČENÍ TRESTNÝCH ČINŮ, TENTO ČLÁNEK JE ROZHOŘČENÁ REAKCE NA NEPRAVOSTI ZÁPADU VŮČI SLOVANŮM A JÁ JSEM SLOVAN, TENTO MŮJ ČLÁNEK NEVYCHOVÁVÁ KRIMINÁLNÍ ŽIVLY JE TO SOUČET UDÁLOSTÍ ZA POSLEDNÍCH 100LET JAKO BOHUŽEL TVRDÁ REALITA V NAŠÍ SPOLEČNÉ ZEMI POST-ČESKOSLOVENSKÉ KDE ŽIJÍ 4 NÁRODNOSTI A ETNIKA POSPOLU A TO ČEŠI, MORAVANÉ, SLEZANÉ A SLOVÁCI, PAMATUJETE DOBU CÍSAŘŮ, KRÁLŮ A CHUDÝCH LIDÍ KDY SE V ČESKÝCH ZEMÍCH MLUVILO NĚMECKÝ A PÁNOVÉ BYLY NĚMEČTÍ? JSME JEDNA ZEMĚ A MĚLY BYSME BÝT JEDNOTNÍ ALE BOHUŽEL V RÁMCI PRAKTICKÉ HISTORIE JEST TOTO NEMOŽNÉ A POSTIŽEN JE TÍM POUZE OBYČEJNÝ OBČAN CO POČÍTÁ ZDALI MÁ NA ROHLIK ČI NIKOLIV A O TOM SE MLČÍ ANEBO MLŽÍ MŮJ ČLÁNEK TUDIŽ NESLOUŽÍ K PROPAGACI FAŠIZMU, TERORISMU A ANI K ETNICKÉ NENÁVISTI ANI NEŠÍŘÍ DROGY ANI NEŠÍŘI PORNOGRAFII JAK JE AMERICKÝM SNEM A TRENDEM, ČLÁNEK ODE MĚ NEPRODÁVÁ ANI ZBRANĚ, ČLANEK INFORMUJE O REALITĚ KTERÁ JE OPOMÍJENÁ A O ČEM SE NEMLUVÍ A PODLE ŽIDOAMERIKANOBARONŮ SE NESMÍ PRAVDA MLUVIT. ONO JE VŮBEC NEJLEPŠÍ ZVLÁŠTĚ PRO AMERIČANY VPADNOUT DO JAKEKOLI ZEMĚ A ZNIČIT KULTŮRU A HISTORII TE ZEMĚ A VNUTIT TAM SVOJI DEMOKRACII, SVOJE FIRMY, SVOJE PRODUKTY, BANKY A DOLAR A POŠTVAT PRAVÉ PŘÁTELE A VYNUCOVÁT PROTI PRAVÝM PŘÁTELŮM A BRATŘÍM VEST BOJ...
NEMYSLÍM SI ŽE RUSKÁ TECHNIKA STEJNĚ JAKO POČET PŘIZNANÝCH VOJÁKŮ JE PŘESNÝ NAVÍC JE RUSKO JEDINÁ ZEMĚ KDE K TĚLESNÉ VÝCHOVĚ MAJÍ VE ŠKOLE STŘELBU SE SAMOPALU A ZDRAVOTNÍ SESTRY TO MAJÍ TAKÉ POVINNÉ TEN SAMOPAL, NO TAKY ALKAJDA, ALE TA JE NĚKDE JINDE SI MYSLÍM.. RUSKO ODJAKŽIVA VEDE V 99% OBRANNOU VÁLKU V AFGANISTANU TAKY MUSELI BEJT JINAK BY DNES V RUSKU BYLY TERORISTI A NEPOKOJE, AMERIKA VEDE POUZE ZÁKEŘNOU VÁLKU PRO MAJETEK A CIZÍ ZLATO, POJDME K VĚCI..
vidím že v čr je 70% v-elez*ra,dc/ů a pod-place*ných s-win*í s vymytými mozky podle těch komentů v článku a dobře uplacení firmobaroni a šlechta a potomci habsburků posthabsburkové a ko-labor*an/ti za moc slávu a majetek, zlatá morava, chvála bohu že nejsem če-cháč,e*k w,erh-machť*áček, co čech to sk-op/čá*k a kola-bor,ant, SAMOZŘEJMĚ ŽE NE VŠICHNI. Není divu že slované z česka odcházejí na východ jako já kde mám rusku manželku a děti, kdyby mi je nějaký fašoun zabil asi bych se proměnil v RAMBO, tak jak to amíci zavedli se svými poradci na Dombase. K článku: kromě balistických střel a protiletadlovek atd zde také nejsou spojenci ruska a já a lidé jako já z celé evropy. nesouhlasím s článkem ani z jeho obsahem.. je nepřesný a proamerický,,.. je to tu zralé na DAŘBUJÁN A PANDRHOLA anebo KAZISVĚT z princezna se zlatou hvězdou na čele "....a hnal ho celý lid pacholka jednoho proamerického.." Vy č,e-š*i jste německá roh-o*žk/a a vždy tak bylo jen diky tomu mate své majetky.. Neříkám že všichni nosej navenek bundeswehracké maskáče ale drtivá většina, samozřejmě že nejsou všichni češi stejní najdou se i slušní za ktere bych dal ruku do ohně. Ono ani vaši životodárci američané nepochybovali nikdy o tom že jste hit-ler-ovs/k*á pod/ruč v řadách na/cis*mu v 1940-1945 dějiny mluví za své a miliony padlých se obráceji v hrobech co je to tu sedlák za sedlákem. proč asi m/i-granty sem navážejí aby utl/um*ily vlastní národy.. a měly své voliče.. pěkně díky za takové spoluobčany co mají firmy a obchody a restaurace a mavají americkou vlajkou..

František

07. 01. 2019, 08:06

Když je to v rusacku tak skvělý tak proč sem lezete vy ruský držky - zustante si v rusacku

Frantisek

07. 01. 2019, 08:04

Rusacky pridrztasky tak si tahnete do rusacka , a vemte si sebou toho ozralu koneva i s rusackou ambasadou - my se bez vas obejdeme a bez toho ožraly taky - ale vy se sem pořád serete , co tady obtěžujete vy kreteni ?

pepa

19. 12. 2018, 09:15

Osobně. Je to úplně fuk. Když to někdo zmáčkne, je jen otázka minut a nikdo nepřežije. A tak můžou mít cokoliv a bude to k ničemu.

Bušek

17. 12. 2018, 03:12

Článek o ničem. Protože neuvádí Inteligentní balistické střely a rakety, které hravě zlkvidují letadlové lodě i tanky. Protiletecká obrana se také neuvádí. Je to o ničem.

MAlbi

15. 12. 2018, 21:29

Coze ? Kde jsou vrtulniky, drony, prostredky pro elektronicky boj, system veleni ? Navic se srovnava nesrovnatelne, nic ve zlem, ruska armada je mozna armada lokalniho charakteru. Ostatni chvaly(svaly) jsou bohuzel dezinformace. Doporucuji precist si o prubehu vyvoje ruskych stihacu pate generace, o PD-50, strategickych bombarderech, stavech vojenskych zakladen, vyvoji dronu, zavadeni Armaty. Budme rozumni a nepletme sem emoce.

Jirka

15. 12. 2018, 20:06

Dnes by válka mezi těmito zemi už být nemohla je to blbost všichni na vrchu si to uvědomují i proto studená válka neskončila jadernou apokalypsou jak by se dotoho někdo pustil byl by to konec světa odnesli by to všichni proto se nemá cenu ani o tom bavit je to blbost už vidím jak usa nebo rusko posila tanky blbost :smiley: tohle nechce nikdo

ja

15. 12. 2018, 13:50

naposled když ušáci stříleli tak z 50 raket tam doletěla třetina :-D
kdyby došlo na válku tak rusko zavře ropu a evropa se muže jít klouzat :-D

Gueg

15. 12. 2018, 13:01

Ať jdou rusáci doprdele jednou pro vždy. Bez nich je klid. Nic dobrého od nich není, snad krom literatury

Hondzik

15. 12. 2018, 12:05

Lalaland: souhlasím. Někteří lidé mají prostě za léta vrytý postoj - vše ruské je automaticky špína a hnus, vše americké voní krásně "po fialkách" :) černobílé vidění světa typické tak pro žáky prvního stupně základní školy. To, že v některých ohledech je pro nás prospěšnější spolupráce s USA, a v jiných naopak s Ruskem, prostě nejsou schopni pobrat. Btw. ruští šmejdi nás léta okupovali fyzicky, nyní nás západ v čele s USA okupuje ekonomicky, protože jsme skutečně jen levnou pracovní silou. ČR je dnes jen obří fabrikou, přičemž veškeré zisky jdou do západních zemí a my jen utřeme nudli. Na našem trhu kupujeme ty nejhorší výrobky, které by na západě nikdo nekoupil. Přitom však za přemrštěné ceny a navíc z ubohých středoevropských platů. Západ si s námi dnes suverénně vytírá pr.el stejně jako to dříve dělalo Rusko, ale mnoho lidí mu za to ještě tleská. Tímto způsobem bohaté západní země nikdy ekonomicky nedoženeme. Přitom nám politici po revoluci slibovali, že je to otázka několika let :)

luk

14. 12. 2018, 22:52

a po prcteni vseho?o com byl clanek

Don

14. 12. 2018, 18:46

Myslim ze tyto statistiky jsou trochu k nicemu. Valka se dnes rozhodne nevede vojenskymi prostredky ale predevsim ekonomicky. Rusko ma 80% prijmu z prodeje ropy a plynu do Evropy..... Tj. zadna valka nebude - vetsiho rozsahu. Rusko muze skodit maximalne u mensich zemi jako to predvedlo v Gruzii, Cecensku , Ukrajine apod. Ruske pocinani pripomina takoveho toho skolniho grazla, ktery si dovoluje pouze na slabsi a pokud uz si dovoli na silnejsi, tak pouze slovne nebo takzvane hybridne (ruskym newspeakem - tj. zbabele a skryte).

Kork

14. 12. 2018, 11:47

zkušenosti ukazují, že letecká převaha je rozhodující. Je také rozdíl mezi vojenskou a válečnou převahou.
Překvapuje mne neznalost triviální politických znalostí některých přispěvatelů, pak je snadné poplést nacismus a fašismus s dalšími ideologiemi.

demokratofil

14. 12. 2018, 10:18

Rudovi: Když na někoho reaguješ, tak přesně! Chci aby lidé, kteří kritizují USA (bez alternativy řešení) a CHVÁLÍ Rusko (a to si opomněl, nefauluj!) zvážili emigraci do Ruska. Tito ignoranti (ignoranti spojenectví s USA, členství EU, NATO apod.) jen využívají výhod našeho státního zřízení a svou nevzdělaností jsou potenciálním rizikem pro naši budoucnost. A ty jsi zcela nevzdělán, pokud čteš jen zahraniční servry. KOLIK amerických náklaďáků brázdilo východní frontu 2. světové války? KOLIK ruských obětí bylo třeba k vykompenzování neschopnosti a zlovůle thedejších ruských elit? Na to mi odpověz nebo už mlč. Pozor, na ZAHRANIČNÍCH SERVRECH tyto informace nenajdeš. Je mi z tebe a z tvé ignorance na blití. Umíš hrát šachy? Tak táhni do Ruska.
Lalandovi: Přiznáváš velmi chabě. Porovnej životní úroveň průměrného Američana s průměrným Rusem a zamysli se nad svým přiznáním ještě jednou. Je jednoduché kritizovat zřízení a fungování USA, ale pokud chceš srovnávat USA s Ruskem, tak buď přesný. Ty rozdíly jsou diametrální! Kolik Rusů by chtělo žít v USA a kolik Američanů v Rusku. Tragikomické je, že dost pomatených komunistů ze Západní Evropy přijelo do Sovětského svazu za poznáním socialistického ráje. A tak jejich osobní tragédie nabrala nový rozměr.
Všichni milovníci ruského prezidenta, stěhujte se do Ruska, do vaší zaslíbené země. A když tak učiníte, že jsem cool, tak já se odstěhuji na oplátku do té hrozné Ameriky, do hrozných USA. :-)
USA - Rusko 10:1 To je mé skóre. (vojenské rozpočty, letadlové lodě, elektronika atd.) Hezký den, přeje Demokratofil.

Stan

14. 12. 2018, 09:39

Hodně lidí tu nepochopilo, že článek si neklade za cíl říct kdo by vyhrál v potenciální válce, ale sleduje pouhý výčet jednotlivých druhů vojsk. Pokud by došlo na válku, důležité by bylo, kde by bylo těžiště bojů a jestli by vůbec existovalo něco jako fronta protože jak známo, generálové se dost často připravují na minulé války (myšleno tak, že hodnotí důležitost postupů podle toho jak moc byly úspěšné v minulých konfliktech, ale vše se vyvíjí a co bylo úspěšné včera nemusí být úspěšné zítra). A protože jednotlivé státy počty svých zbraní nadhodnocují, aby odradili potenciálního nepřítele, tak je tento článek spíše pouhou spekulací. A to vůbec nemluvím o jaderných nebo biologických zbraních, které by pravděpodobně tomuto konfliktu daly klíčovou roli

Jan

14. 12. 2018, 09:09

A nejlepší je číst jak si tu banda erudovanejch pisálků od fejsbůku měří svoje ego a pinďoury :D Je úplně jedno , kde sem do ČR vleze , kdo nás ve svém zájmu obsadí, je úplně jedno kdo to začne první a kdy to začne..Na vás a na tu naší bandu chacharů - co si říká "armáda" jim i tak budou stačit obyčejný polní lopatky....

Analytik

14. 12. 2018, 08:02

Tato čísla jsou naprosto nepodstatná. Při konfliktu USA a Ruska by jistě nezůstalo jen u těchto zemí. USA síly by se rozšířily o síly Kanady, Evropských členů NATO a dalších zemí. K Rusku by se nejspíše připojila Čína a další partneři. V případě globálního konfliktu by nebylo snadné zůstat stranou. Země, které by se nepřidaly, by byly zabrány pro jejich strategiskou pozici a v případě globální války má strategickou pozici každá země. Takřka se stoprocentní jistotou se dá říct, že válka takového rozsahu by zůstala konvenční jen po velmi krátkou chvíli. V okamžiku, kdy by jedné ze stran začalo téct do bot by zcela jistě přišly na řadu zbraně hromadného ničení

Lalaland

14. 12. 2018, 07:05

Vzdy se rad zasmeji nad idealistickymi nazory zelenych mozku o tom jak je amerika, uzasna, bohata a plna demokracie. Neni nic uzasnyho na tom zadluzit se na pul zivota jen proto ze chcete na vysokou a nebo zbankrotovat protoze se stal vaznejsi uraz. Ekonomicka situace ameriky je totalne na dne, pokud si prectete zpravy obcas jinde nez v cechach, zjistite, že Čína (nejvetsi americky veritel) se ve velkem zacal zbavovat amerických dluhopisu, stejne tak rusko a dalsi státy + soucasna ekonomicka valka a zdrazovani cel, zkratka a dobre amerika se muze tesit na pravděpodobně nejvetsi ekonomickou recesi jakou zazila. Co se tyka demokracie na tu si amerika jen hraje, priznavam ze v jistem slova smyslu maji bezni obcane vetsi svobodu nez obcane ruska, ale jen kdyz se podivate na americky volebni system zjistite ze ten ma od demokracie hodne daleko.

Kdo by vyhral valku? Bez jaderných zbrani rusko. A proc? protoze je kompletne sobestacna jednotka, cemuz mu at chcete nebo ne pomohly proti-ruske sankce. (pocet vojenske techniky je absolutne irelevantní, ne jenom, ze nemame doopravdy paru kolik toho kdo ma, ale nemame ani paru jake zbrane jsou ve vyvoji, nebo v ramci testování).

Ruda

14. 12. 2018, 01:38

:cowboy::nerd::stuck_out_tongue_closed_eyes:Pro nick demokratofil.
To myslíš vážně ,když posíláš někoho ,kdo nesouhlasí s agresívními válkami režimu USA a jejich poskoků z NATA, se odstěhovat do Ruska?Píšeš ,že USA vyhrály jak 1 tak druhou svět.válku.To jsi asi nechodil do školy ,když tak pro debili.Amerikáni s Angličany jenom válku živili a kšeftovali i s Německem.Můžeš si o tom něco přečíst na zahraničních servrech.Tedy pokud to zvládneš.jde o to, která strana má více zbraní.Rusko je celé dokola obklíčené fašistickými vojsky USA a jejich poskoků.Proč asi?Tak jako kdysi Hitler zatáhl do toho půl Evropy tak USA zatahují do jimi připraveného přepadení Ruska ,také dosti států.Hezky to řekl prezident Putin,když někdo proti nim rozpoutá jadernou válku,tak se budou bránit .V tom případě je s námi všemi konec.Nebude vítěze.USa je na huntě a proto přepadá jednu zemi za druhou .Vraždí spousty lidí a vykrádá tyto země.Přej si aby tví PŘÁTELÉ nic proti Rusku zase nezačali,protože by jsi těch hovadin moc už nenapsal

Roman Pokorny

14. 12. 2018, 00:28

V Rusku zmrzl Napoleon ,zmrzl tam Hitler ,zmrzne tam i Trumpeta.

Hondzik

13. 12. 2018, 22:09

Nehádejte se tu :) vždyť USA a Rusko si dnes nemají moc co vyčítat. Politický systém USA už dávno nemá s demokracií nic společného.. už léta je to policejní stát, tvrdě řízený shora, vše je jen hezky načinčané pod rouškou jakési pseudodemokracie a pseudosvobody. Ve skutečnosti však máme i my v ČR mnohem více svobody a demokracie. Rusko si jen oproti USA na žádnou demokracii nehraje, a je takovým slonem v porcelánu. Vše prosazuje tvrdě a otevřeně.. nepodniká žádné zastírací manévry jako USA. Velmocenské manýry jsou ale u obou zemí stejně patrné - nosánek nahoru, touha vládnout světu a schopnost udělat vše když půjde o jejich vlastní zájmy. Proto si myslím, že je nám nějaké spojenectví s USA úplně k ničemu. Když půjde do tuhého, zvysoka se na nás vykašlou, což už také udělali před 2. sv válkou a stejně tak po ní - to by pro nás mělo být ponaučením

Tomas

13. 12. 2018, 21:58

Co pořád kdo máte na tom rusku? Nechápu.

demo

13. 12. 2018, 21:19

demokratofile co to bylo za matros?to musela být jízda.....to zdravý a strízlivý nenapíse.

demokratofil

13. 12. 2018, 20:56

Láďovi: To byla moje reakce na komentáře. Někdo tvrdil, že se Rusko jen brání a já vysvětlil proč. USA jsou taky takové impérium vzniklé agresí. Je tu ale jeden obrovský rozdíl. Demokratický systém přinášející blahobyt versus autorativní systém potlačující občanskou společnost. Vyber si. A na jaderné zbraně by jen tak nedošlo viz studená válka. Jenom šílenec by je použil první, tedy diktátor. A tak srovnání celé komplexnosti vojenského potenciálu vítězí jasně USA.
M.U.J.ovi: USA vyhrály např. první i druhou světovou válku. To je ti málo? Doporučuji četbu historických encyklopedií, učebnic dějepisu. Hlasoval bys pro Rusko? Mu o moc nejde? Odstěhuj se do Ruska, jestli se ti u nás dýchá ztěžka. Česká republika je spojencem USA a je třeba si to uvědomit. Je to demokratická země jako USA narozdíl od autorativního Ruska, který potlačuje občanskou společnost. A proto doporučuji četbu učebnic společenských věd, například politologii, sociologii apod.
Nechci se opakovat. Nekritizujte USA skrz ideály, ke kterým se Rusko ani zdaleka nepřibližuje.

Hondzik

13. 12. 2018, 20:49

Spoléhat se na zmíněná čísla je stejně naivita. Skutečné počty konkrétních zbraní obě strany úzkostlivě tají a vždy tajily, takže můžete zapomenout na to, že se něco opravdu relevantního dozvíte z médií - to by tajné služby obou stran skutečně neodváděly moc dobrou práci :DDD Amerika má zřejmě určitou převahu, ale bojovat v armádě už se dnešním mladým Američanům už zdaleka nechce tolik jako dřív.. Rusko má zas jednoznačnou převahu co se týče zdrojů nerostného bohatství.. kdo ví, jak by případný konflikt dopadl.. jednoznačné by to určitě nebylo

M.U.J.

13. 12. 2018, 20:28

Jak vidno,je zde spoustu odborníku.Můžete mi,naprosto neznalému prozradit,kterou válku kdy USA vyhrálo? Jde jim jen o moc,já v případě války bych pro ameriku nehlasoval.

tichý

13. 12. 2018, 20:00

Foto: Ruský stíhací letoun 4. generace Suchoj Su-27 kterého má Rusko v různých modifikacích celkem 367 kusů |
Na foto letoun ukrajinský dle erbu,proto domnivam ,že statisticke udaje taky vycucane z prstu nebo z ruskych “novin”

Láďa

13. 12. 2018, 19:41

Pro demokratofila Rusko vzniklo agresí. Amerika vznikla demokraticky, vyvražděním indiánů "původního obyvatelstva" a ukradením jejich půdy.Nevím nevím, ale pokud by došlo k válečné konfrontaci, tak by bylo úplně jedno kolik kdo má tanků, jaderné zbraně by zničily vše živé na této planetě. Pokud si někdo myslí že by jaderné zbraně nepoužili, tak se asi mýlí, strana která by začínala prohrávat tak by je použila a ta druhá následně také.

demokratofil

13. 12. 2018, 17:28

Zajímavý článek i video. Nicméně jasnou převahu mají a budou mít Spojené státy americké. Základním prvky převahy jsou: ekonomická síla státu, vojenský rozpočet (10x), dolar jako sekundární měna ve velké většině států světa, letadlové lodě, letectvo. Můj poměr je USA:Rusko 10:1. USA jsou nyní jediná supervelmoc. Dalším nejbližším adeptem na toto označení je nyní Čína, dalším pak EU (s otazníkem).
Ke komentářům. Rusko jako impérium vzniklo agresí, logické, že se spíše brání, i když opět agresí. USA jsou DEMOKRATICKÝM státem, naším SPOJENCEM. Dělají policistu ve světě a nejsou ideální, ale lepší alternativa k nim není. Nebo snad ano? Rusko je AUTORITÁŘSKÝ režim potírající občanskou společnost. Demokracie v Rusku zatím zřejmě nemá šanci uzrát. Pokud někdo hlásá zde něco proti USA a chválí přitom Rusko, využívá výhod našeho demokratického zřízení a měl by zvážit emigraci do Ruska. Zde by mu jistě tyto výhody po zásluze zkrátili.
A ještě jedna věc. Někdo zde hovořil o vlastectví Rusů. Nebuďte naivní. Kdyby někdo vstoupil na americkou půdu, neskončilo by to u hřbetu...
Kolik zbytečně ztracených ruských životů muselo zhasnout kvůli neschopnosti či zlovolné zvůli ruských elit nebo obojího zároveň (k pravdě nejblíže), KOLIK obětí? Na to by se měl ptát ruský lid svých mocipánů napříč dějinami. Zde Američané k úctě žitvotu svému i jiným opět vyhrávají, i když nejsou opět ideální... Nekritizujte Američany skrz ideály, když Rusové ani se k nim nepřiblíží.

eStar

13. 12. 2018, 16:35

USA mají převahu v konvenčních zbraních, ale ve strategických je to buď vyrovnané nebo mají dokonce mírnou převahu Rusové. Ve výsledku je to ale jedno, obě země mají dost zbraní na to aby tuhle planetu vyhladili několikrát a poražení bychom byli všichni.

Honza

13. 12. 2018, 15:29

Tady je jasný důkez, proč blázni z USA se všude serou :)