EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Z ČR zamíří na Ukrajinu „Tři prsty smrti“

 13. 05. 2023      kategorie: Události      32 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Česká republika předá Ukrajině dva protiletadlové raketové systémy 2 K12M KUB (jedná se o střednědosahový systém, který byl ve své kategorii v minulosti považován za jeden z nejlepších na světě, má přezdívku „Tři prsty smrt“). Dne 10. května 2023 to v Českém rozhlase Radiožurnálu oznámil prezident České republiky Petr ​​Pavel, který uvedl, že budou převedeny dva systémy protivzdušné obrany 2 K12M KUB s velkým množstvím raket, které může Ukrajina okamžitě použít, protože její vojenský personál je na tento druh techniky vycvičen. 

kubFoto: 2 K12M KUB | S. Popovič / CC BY-SA

Podle prezidenta může Česká republika dále dodávat na Ukrajinu různou munici, a to nejen z vlastních zdrojů, ale i ze třetích zemí. „Můžeme zvážit i další možnosti, například tanky a bojová vozidla pěchoty opravené v našich podnicích a postupně dodávané na Ukrajinu. Navíc stojí za zvážení, zda bychom mohli Ukrajině dodávat naše letouny L-159 s určitou vizí a perspektivou přezbrojení. A ty by jako letouny přímé bojové podpory mohly Ukrajině výrazně pomoci v protiofenzívě,“ uvedl Petr Pavel.

Samohybný protiletadlový raketový komplet 2K12 - KUB (v kódu NATO označení SA-6 GAINFUL) byl poprvé zaveden do výzbroje v šedesátých letech minulého století v základní verzi 2K12. Ve výzbroji jej má raketový protiletadlový pluk.

Na území Československé socialistické republiky se poprvé objevil 1. února 1975 u tehdejšího 171. protiletadlového raketového pluku v Rožmitále pod Třemšínem. Systém byl vyvinut ruskou firmou Toropov OKB-134 a vyráběn firmami Vympel MKB a NIIP. V průběhu doby byl modernizován na základě zkušeností z bojového nasazení v různých konfliktech, především na Blízkém východě. Poslední zdokonalená verze komplexu 2K12 – KUB se zvýšenou odolností proti elektronickému rušení je označena SA-6B GAINFUL Mod 1 a byla vyráběna až do roku 1992.Vzhledem k jeho vysoké mobilitě a ostatním provozním charakteristikám a vzhledem k jeho schopnosti další modernizace je stále vhodným zbraňovým systémem i pro soudobou protivzdušnou obranu.

Palebná baterie má k dispozici vlastní řídící a naváděcí radiolokátor, čtyři odpalovací zařízení a dva nabíjecí přepravníky na podvozku vozidla Zil-131 (každý vezoucí 3 rakety).

Bojové komponenty komplexu jsou instalovány na vysoce mobilních pásových podvozcích s pancéřovou ochranou a s vlastními zdroji elektrické energie. Protiletadlový raketový komplex 2K12 - KUB je určen k ničení letounů, křídlatých raket, vrtulníků, bezpilotních prostředků a ostatních vzdušných cílů létajících v malých a středních výškách v rozmezí 25 až 10 000 m, ve vzdálenostech 4 až 23 km, při rychlostech cílů do 600 m/s na příletu a 300 m/s na odletu. Cíle jsou ničeny tlakovou vlnou a střepinovým účinkem bojové nálože o hmotnosti 56 kg, umístěné v trupu řízené rakety. Nálož je vybavena radiolokačním zapalovačem.

Raketa 3M9M3 je dvoustupňová, s raketonáporovým motorem na tuhou pohonnou hmotu (palivo), s přívodem vzduchu za letu z atmosféry. Pro start a potřebné urychlení rakety se využívá standardní tuhá pohonná hmota (palivo + okysličovadlo). Raketa tak získá maximální rychlost až 900 m/s. Celková startovací hmotnost rakety je 600 kg. Raketa je aerodynamicky řízena a má aerodynamické uspořádání typu „otočné křídlo“. Navedení rakety na cíl je uskutečňováno poloaktivním způsobem samonavedení, s využitím modifikované metody proporcionálního sblížení, optimalizující proces navedení raket na nízkoletící a manévrující cíl. Znovunabití protiletadlových řízených střel z přepravního na odpalovací zařízení trvá vycvičené osádce 10 minut.

Pro potřeby ochrany před účinky radioelektronického rušení je radiolokátor vybaven vestavěnou televizní kamerou pro sledování cílů s dosahem až 25 kilometrů.

Modernizace komplexu nabízená firmou RETIA, a.s., je zaměřená především na elektronické části řídícího a naváděcího radiolokátoru SURN. Zahrnuje bloky související s tvorbou a zpracováním radiolokační a identifikační informace, dále optická čidla, grafickou prezentaci zízkaných dat a komunikační prostředky. Rekonstrukce SURN zachovává slučitelnost s dalšími, nemodernizovanými prostředky a systémy, je však zohledněna perspektivní modernizace nebo náhrada těchto prostředků.

Zdroj: Český rozhlas Radiožurnál, AČR

Komentáře

Monarchista

24. 10. 2023, 17:37

ˇJsem občan České republiky, která nemá peníze, ale rozdává zbraně. Nelíbí se mi výrok p. Bc.Lipánka, že budeme podporovat ukrajinu. Jsem cynik. Máme plán "B" pro případ, že Ukrajina nevyhraje? A já si ani nepřeji aby polofašistická vláda na Ukrajině zvítězila. Chtěl bych tyto peníze ne utratit, ale věnovat armádě. Na Ukrajinu navrhuji poslat paní Černochovou a pana generála Řehku. Toto se oni dělají to je příprava na =útočnou válku. Útočit budeme proti Rusku? Jsme členy NATO, útiočit nemáme, ale vesele nakupuje zbraně vhodné pro útok a velmi méně vhodné pro obranu. Jsme národ hlupcu. To co se v armádě provádí postrádá smysl. Máme plán pro případ občanské války?? Lépe napsáno pro odražení migrantů. Celé toto veselé povídání bychj zakončil. Vojáci, pokud zde někdo z vojáku je, spojme se a nedovolme zničit Česko, nejsme Indiáni, kteří mohou o starobylé území přijít nařízením vlády.

pan pravda

09. 06. 2023, 14:05

A po vítězství si ukrowehrmach může zazpívat: Měl jsem tři prsty v (_!_) zástrčený!

Zdeněk

13. 05. 2023, 21:51

Tak místní odborníci nám vysvětlili jak skvělý a supermoderní jsou tři prsty smrti, no a my hlupáci se potěšíme krásným neštěstím ... :laughing::joy::rofl:

https://twitter.com/GibisVB/status/1657435203894222855?s=20

Béďa2

14. 05. 2023, 14:08

To jiste nejsou. Ale co opravdu nyní potrevujeme je moderní PVO, ne F35, ne Leopardy, klidne bych pockal až na jeho nastupce, ale v soucasnosti nám schází technické prostredky jak se branit v případě omezeného ruského úderu taktickymi raketami jako je Iskander apod.

Zdeněk

14. 05. 2023, 14:36

Bědo, ty leopardy, s tím souhlasit úplně nebudu, respektivě jestli myslíš nepořizovat ani 2A4 ani 2A7.
Pokud ale myslíš pořídit teď 2A4 na výcvik a počkat alespoň na 2A8, tak to jo, to zní celkem rozumně.

S F-35 to máš těžké, jednak nějaká nadzvuková letadla potřebujeme (jinak to prostě "zapomeneme") a potom nové Gripeny nejsou zase o tolik levnější; navíc, když F-35 objednáme teď, dostaneme se stejně na řadu někdy po roce 2030 (kdo ví jestli). Ale zase na druhou stranu postupovat s rozmyslem, proč ne.

Co se týká PVO máš určitě pravdu, ale Rafael SPYDER staré KUBy s přehledem nahradí (i když IRIS-T je také zajímavá volba, ale bojím se, že to Němci nebudou stíhat vyrábět) a osobně doufám, že skutečně proběhnou avizovaná jednání o společné obraně minimálně s Německem a Polskem. Chtělo by to určitě pár Patriotů.

Jenže, podle toho, co se děje v Ukrajině, tak to chce taky rychle nová BVP (CV 90 jsou asi dobrá volba), samohybné minomety, obnovit raketomety, posílit dělostřelectvo - Caesary jsou dobré, ovšem tradičně průser ve smlouvách o munici, ... no a samozřejmě ochranu bojiště proti dronům, ty se projevují jako mimořádná hrozba

Mám pocit, že se nám ty třetí cesty a šetření dost prodraží.

Mark

14. 05. 2023, 18:26

Veritas vincit
"F-35 jsou technická i technologická špička.
Budou létat až z Gripenů budou prolézačky na dětských hřištích. :slight_smile:
Osobně bych dal před Leopardy 2 přednost Abramsům M1A2 SEPv.3 jako Poláci (250 strojů). Poláci to mají v hlavách srovnané." :thumbsup:

Béďa2

16. 05. 2023, 22:51

Jj u Leo vzít co nejmodernější. U F35 ke otazka cena za letovou hodinu.

Omny

13. 05. 2023, 17:35

Mark
ty jsi neuvěřitelný Dement...ale to se již opakuji

Martin23 .

13. 05. 2023, 18:32

Omyn:

pan Mark je narozdíl od Vás při smyslech.

Mark

13. 05. 2023, 19:45

Martin23.
Dik, ale z prskání té osoby si nic nedělám:wink:

Roman

13. 05. 2023, 13:08

Šebesta
můžeš konečně přestat plácat prokremelský chcimírovský nesmysli a jasně uvést jak si předtavuješ jednání o příměří a míru s putlerem , když on sám několikrát zcela jasně prohlásil že Kreml je ochotný jednat s Kyjevem pouze tehdy , až se Ukrajina sama dobrovolně vzdá části svého území a přijme tzv. "novou územní realitu" ???
Tzn. že se UA musí vzdát všech území co ruSSký fašouni doposud dobyli , plus dobrovolně odevzdá zbylá nedobytá obrovská území v Luhansku , Doňecku , Chersonu a Záporoží ????
Už chápeš jak seš totálně mimo ???

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-putin-budeme-jednat-kdyz-kyjev-prijme-novou-uzemni-realitu-222548¨

Pochop konečně že jak řekl 24.2.2023 náš minulý president , putler je blázen a z blázny se nevyjednává , blázni se zavírají do blázince .

Tvoje myšlenka že by se ruSSové měli dorovolně vdzát Chersonska a Záporoží je opravdu daleko i za hranicí sci-fi . Opravdu si myslíš že by Putlerovi mohlo projít dobrovolné odevzdání kontroli nad pozemní cestou na Krym ??? Každej kdo má IQ 40 a více , tak ví jaká to je pitomost !!!

Šebesta

13. 05. 2023, 09:33

Voják Pavel je rozhodnut posílat zbraně Ukrajině jako raketové systémy,munici tanky i BVP přesto,že je dnes více než jasné že válka takzvaně zamrzla. Tedy ani jedna strana nemůže v horizontu nejbližších měsiců možná i let zvítězit. Místo toho by měl spíš dávat podněty a návrhy na kompromisní mír či příměří. Zajímavá byl byla i anketa co si Češi myslí o dalším dodávání zbrani Ukrajině a zda se nemá omezit jen na humanitární pomoc ? Anketu ale vláda neudělá co kdyby náhodou dopadla opačně než si naše vláda přeje ? Tedy proti dodávkám zbrani ?

Mark

13. 05. 2023, 09:56

Šebesta
"Místo toho by měl spíš dávat podněty a návrhy na kompromisní mír či příměří."


Co je to kompromisní...? Rusko chce minimálně celou oblast Donbasu+ jih co už okupuje, nejlépe i s Chersonem a samozřejmě klidný Krym. Ukrajina zase osvobodit své území, takže jak kompromisní? Pořád píšete dokola něco o kompromisu, ale nikdy jste nenapsal jak by jste si ho vy představoval. Naštěstí na vás to není, protože kdyby bylo, tak se už dnes ty ruské prasata prohánějí po Kišiněvu a vraždí a okradají i Moldavany.
Dokud Ukrajina, Ukrajinci chtějí bojovat za svou svobodu a život, tak je naší povinností jim co nejvíc pomáhat.
Kdyby se vše odehrálo podle scénáře některých chytráků, tak už přes rok bychom byly svědky a spoluviníci v masovém vyvražďování ukrajinských oponentů ruských prasat.

Prezident Petr Pavel dělá skvělé svou práci a jeho angažování se v pomocí napadené země má mou a i jiných mnohých obyvatel této země podporů.

Zdeněk

13. 05. 2023, 10:20

Marku, ale zapomínáš, že bys měl levnější plyn a spoustu kvalitní zasířené ruské ropy ... co to je 100 tisíc nebo milion mrtvých Ukrajinců - jedna nula.
Teda ve skutečnosti bychom měli rusa na hranicích, v zásobnících místo plynu kulové a byli vydáni na milost energetickému vydírání, ale to nevadí, byl by mír.

Mark

13. 05. 2023, 10:43

Jo levnější plyn, ropa, možná i jejích sušené výkaly na otop...typické uvažování a mizerná paměť některých lidiček. Vím, žes to Zdeňku myslel ironický, ale jak přesvědčit některé jedince, že trpí jistou formou sklerózy, že plyn se začal dost hodně zdražovat už před válkou na Ukrajině.

Šebesta

13. 05. 2023, 10:45

Pro Mark. Těch kompromisů vám nabídnu kolik chcete. Hned třeba ten první. Rusko si ponecha Lluhanskou a Doněckou oblast a Krym. Zbytek Ukrajiny by vstoupil do NATO a Rusko by se muselo zavázat,že se bude podílet finančně na obnově rozbité Ukrajiny. Nebo další Rusko by se muselo stáhnout z celé Ukrajiny třeba by jim zůstal jen Krym a Ukrajina by se zavazala že po dobu třeba 20 let nevstoupí do NATO Rusko zase,že Ukrajinu nenapadne.Mohl bych tak pokračovat dál a dál. Navíc stále si myslím,že kdyby byla ze strany západu dobrá vůle válka nemusela vůbec začít. Rusko mělo jediný požadavek neutraliu Ukrajiny ale nikdo ze západu o tom nechtěl slyyšet. A víte co bude největší PARADOX když ta válka nakonec skončí onim kompromisem tedy Rusko se stáhne ale Ukrajina se na oplátku bude muset zavázat,že do NATO nevstoupí třeba po dobu 20 či 25 let. Pak se sečtou počty mrtvých a materiální škody,které budou gigantické a obě strany se začnou obviňovat kdo za to mohl.

CerVus

13. 05. 2023, 10:51

Já bych to upřesnil: Rusko chce prozatím jen jih a západ Ukrajiny. Až později bude chtít propojit Podněsteří, Moldavsko zbytek Ukrajiny, Bělorusko, Gruzii, Kazachstát a Pobaltí. Ostatně takové jsou Putinovy sny a tímto směrem je už desetiletí vychováván celý národ. Kdyby tu bylo více lidí jako pan Šebesta, tak máme za 30 let za souseda novodobé Ruské imérium a za dalších pár let můžeme vesele měnit občanky nebo co za doklady v Rusku mají.

CerVus

13. 05. 2023, 10:53

Doporučuji přečíst https://medium.seznam.cz/clanek/lucie-sulovska-anatomie-tragedie-jak-putin-vymyslel-valku-8567?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1
Sice to už tu články na stejné téma byly, ale jeden v češtině neuškodí.

Šebesta

13. 05. 2023, 10:56

Ještě dodám,když je dobrá vůle jde všechno ale samozřejmě musí chtít obě strany. Je to jako když se dva perou a ten jeden už chce přestat ale ten druhý ne no tak se budou prát dál.

Šebesta

13. 05. 2023, 11:09

Pro Cervus. Takových lidi jako vy je škoda. Že se tu zahazujete s takovým plebejem jako já. Vy víte všechno dopředu tak proč se tim neživíte ? Jasnovidectví je super řemeslo víte jak budete slavný a známy ? Mimochodem proč nás Rusko nenapadlo když všechno víte ? Do roku 1999 kdy jsme nebyli my ani Slováci v NATO ? Slováci až v roce 2004 v stoupili do NATO čili to je mohli přepadnout i s Ukrajinou ne ? Proč nenapadli Polsko,Maďarsko a souhlasili dokonce se vstupem bývalých svazových republik LLE do NATO ? To je nějak v rozporu s ruskou imeriální politikou ? Nebo ne už vím to byla zákeřná taktika no jasně vy mudrlante. Když tak všechno víte dopředu vy chytrá hlavo tak skromný dotaz kdy ta válká skončí a pozor jak dopadne kdo bude vítěz ? Nebo to je pro vás moc těžké ? Já se přiznám já to nevím .

Zdeněk

13. 05. 2023, 11:19

Marku mě to říkat nemusíš.

Lidská paměť některých jedinců je úžasný fenomén - začíná vždycky tam, kde zrovna potřebují ...
Jugoslávie začíná na jaře 1999, Ukrajina v únoru 2022 a Velká vlastenecká válka v roce 1941 a pak jsou tam zvláštní bílá místa, kdy se vůbec nic nestalo.

Snaha vysvětlit, že útok na Ukrajinu rusáci chystali celé roky a energetická krize byl jeden z nejdůležitějších kroků v tom plánu, je naprosto zbytečné. Absovoval jsem v poslední době hodně pokusů, abych se mimo jiné dozvěděl, že cituji:
"Česká pošta krachuje, protože jsme poslali na Ukrajinu léky za 60 milionů".

Mark

13. 05. 2023, 11:26

Šebesta
"Mimochodem proč nás Rusko nenapadlo když všechno víte ? Do roku 1999 kdy jsme nebyli my ani Slováci v NATO ?"


V 90. letech měli rusáci problémy sami se sebou, okrádali jeden druhého, sem tam někdo zmizel a k tomu Čečna...jo to Čečensko. Jak mohli Rusové napadnout Polsko a potažmo Československo, ČR, Slovensko a jiné své bývalé kolonie když si nedokázali poradit s malinkým Čečenskem. Až v posledních letech začali být rusáci přesvědčení, že na to mají dojít až do Lisabonu. A ani se jejích sebevědomí nedivím, Evropané v čele s Německem a Francií je dost přesvědčili o své slabostí.


Jestli se Ukrajina s Ruskem dobrovolně rozhodnou ukončit tu nesmyslnou válku nějakým kompromisem bude to jen dobře, ale v dohledne době to určitě nebude o to víc když Ukrajina cítí, že na to má a Rusové vlastně taky. Proto je potřeba podporovat Ukrajinu v boji s okupanty jak jen to jde.

Martin23 .

13. 05. 2023, 18:26

pan Mark:

Kompromis podle rusákomilů a chcimírů je - vydat Zelenského v řetězech kremlu, okupace celé Ukrajiny demokratickou osvobozeneckou ruskou armádou, připojení západního Ruska (bývalá Ukrajina) k Ruské říši.

Tohle je podle těch idiotů kompromis, jinak si to nedovedu vysvětlit.

Šebesta

14. 05. 2023, 08:24

Pro Mark. Dost se zápletáte do vlastních lži. Pokud umíte logicky myslet tak podle vás když jsme my a Slováci v NATO nebyli tak nás nenapadli a nyní by napadli celé NATO a došli do Lisabonu ? Těm vlastním nesmyslům opravdu věříte pane ? Tehdy v 90.letech měli Rusové problémy sami se sebou,sami okradali jeden druhého . Jo souhlas bylo to tak jako u nás za vlád ODS a soc.dem. možna v menším měřítku ale bylo to i u nás to okrádáni. Já s vámi v podstatě souhlasím,že pokud Ukrajina a Rusko se budou chtít dohodnout tak se dohodnou ale na rozdíl od vás si myslím,že tu válku nevyhraje ani jedna strana . Tím že západ posilá zbraně Ukrajině ale jako by Ukrajinu nabadal ať válčí dál i když je šance na vítězství tedy totální vyhnání Rusů je malá. Mimochodem jste tu brečel že žádné kompromisní návrhy nedávám napsal jsem hned dva k tomu se nějak nevyjadřujete asi se vám to nehodí co ? Budoucnost ukáže kdo měl pravdu.

Šebesta

14. 05. 2023, 08:58

Poslední věc. Já nemám problém s tím kdo válku začal to je jasné Rusko. Jde o to a to je hlavní rozpor mezi námi zda další válčení stojí za to ? Když šance na výhru Ukrajiny je malá ? Podle mne to za to nestojí. Budou jen další materiální škody a tísíce mtrvých. Doplácíme na to všichni v Evropě a Ukrajinci nejvíc. Posilání zbrani je přilevání oleje do ohně. Někdo tu nábídku k jednání dát musí a je jedno kdo . Už po sté tady vám všem kecalům řikám z tepla domova se válči skvěle !

Zdeněk

14. 05. 2023, 09:21

Šebesta, už jsi se konečně vydal na svou mírovou misi nebo stále jenom kecáš od amerického vynálezu - PC.
Na tvém místě ji ovšem zahájím v Kyjevě, tam se ti nejspíš nic nestane, nanejvýš jednu chytíš.

Já chápu, že pokud má někdo inteligenci bedny kytu, je pro něj neskutečný problém pochopit, že ruSS napadl slabší Ukrajinu; proto tak složitý strategický problém jako je pochopit, že podpora obránce neprodlužuje válku, ale jeho schopnost bránit se, je pro něj něco jako kvantová fyzika a teorie strun, ale snaž se, já ti věřím.

p.s. tady to máš graficky:
https://twitter.com/Posledniskaut/status/1652691906030075904?s=20

Mark

14. 05. 2023, 13:12

Šebesta
"Mimochodem jste tu brečel že žádné kompromisní návrhy nedávám napsal jsem hned dva k tomu se nějak nevyjadřujete asi se vám to nehodí co ?"


Myslím, že dost za mě se k tomu vyjadřili jak CerVus, tak i třeba Martin23., ale dobrá, jen v podstatě zopakují jejích pohled na věc.
V momentální situací jsou jen dva možné kompromisy, buď Ukrajinské dobrovolné podstoupení Charkovské, Luhanské, Doněcké, Chersonské oblastí + respektování Krymu jako součást Ruska, anebo stažení Rusů z celého ukrajinského území, případně aspoň z území, které Rusové obsadili po 24.2.2022. Jakýkoli jiný kompromis je momentálně nereálny, nakonec i tyto dva kompromisy jsou nereálné, protože na obou stranách je už až příliš obětí a to nejen lidských. Jakýkoli tak velký ústupek se bude velice těžce vysvětlovat svým občanům. Navíc Rus už několikrát prokázal, že papír je jen pro ně obyčejný nicneznamenající papír a je víc než jisté, že pokud Ukrajina podstoupí Rusku kus svého území, tak Rus se za pár let objeví opět na ukrajinském území. Myslim, že důkazů je víc než dost jako kouskovaní Moldávie, Gruzie a o od 2014 Ukrajiny. Co myslíte co se stane až zemře Lukašenko, co se stane s Běloruskem...Rusové ho jestě víc začlení do své země. Takto jedná Rus a při momentalním rozpoležení na ukrajinským bojišti pro kompromis není místo, je jen buď my, nebo oni a tak vidí obě strany.

Vadí vám, že Evropa, USA, Kanada, Austrálie, J. Korea a jiní pomáhají Ukrajině v obraně jejích země, PROČ jste ani jednou neodsoudil některé země, které dodávají zbraně Rusku, zemi, která tuto válku začala, která taky jako jediná může tuto válku ukončit ze dne na den.

Šebesta

14. 05. 2023, 14:28

Pro Mark No někdy mám pocit že každý z nás mluví jinou řeči. Jistě já nejsem jako vy a vaši zastánci jediné pravdy. Odsuzuji každého kdo dodáva zbraně válčicím stranám tedy i Činu ikdyž ta na rozdíl od západu vytvořila návrh na zastavení bojů a jakys takyz mírový plán. Které západní země udělaly něco podobného ? Jeden z možných kompromisu o nichž jsem psal byl,že Ukrajina se vzdá Luhanska a Doněcka výměnou za to,že vstoupí zbytek Ukrajiny do NATO. ČIli podle vás Rus který nic neuznává to nebude respektovat a napadne NATO ? No a když jsme u té férovosti ohledně západu kolik západní země porušily smluv ? Mám vám to jmenovat ? Když máme hrát fér tak spravedlnost pro všechny ne u jedněch tolerovat všechno u druhých nic.

Koala

15. 05. 2023, 15:12

nějak nechápu logiku Vašich úvah, jednou už se Rusko zavázalo k tomu, že bude chránit Ukrajinu, když se ta vzdá svých jaderných zbraní. Jak to dopadlo je vidět už od roku 2014. Proč tedy myslíte, že by Rusaku najednou měl stačit kompromis a co by jej k němu dlouhodobě zavazovalo? Tím bychom jim maximálně poskytli možnost se vyzbrojit a znovu zaútočit za okolností pro ně výhodnějších. Proč by se měla Ukrajina k něčemu zavazovat, když je svrchovaný stát? Navíc napadený agresorem, který se zavázal jej chránit?
Píšete, že Rusko mělo jediný požadavek neutralitu - Proč mohou mít oni jediní požadavek a všichni ostatní kolem nich se jim musí podřizovat?

Vaclav Flek

17. 05. 2023, 23:44

pro Koala :

Pisete to naprosto presne, zcela s tim souhlasim, a myslim, ze jiz neni moc co dodat.

Pokud nekdo nechape vase slova : "Proč by se měla Ukrajina k něčemu zavazovat, když je svrchovaný stát? Navíc napadený agresorem, který se zavázal jej chránit?", asi s nim nema prilis cenu diskutovat.

Obcas, i kdyz s obtizemi, se snazim pochopit mysleni ruskych obcanu, odriznutych od  vetsiny zdroju informaci. a odkazanych na putinovskou propagandu, I zde se ale jiste vetsina naucila cist mezi radky, jako za II. svetove valky. Pokud tehdy stalinska propaganda treba napsala : "...vedou se tezke boje na pristupech k Rostovu...", vetsina lidi si to prelozila jako " Rostov je jiz definitivne ztracen". Obcane Ruske federace dnes zrejme vedi, ze putinovska propaganda jim nepokryte lze, ale jsou ve sve velke vetsine totalitnim rezimem natolik zastraseni, ze se neodhodlaji protestovat...

Zdeněk

13. 05. 2023, 10:22

Šebesta, jako kompromis, kdy ruSS vypadne na své území, ze zabaveného majetku se zaplatí reparace a Putlera si pověsí sami? To jsi měl na mysli, mírotvorče?
Asi ne, co?

p.s. nezapomeň, NATO v Jugoslávií.

ITV Plus

08. 10. 2023, 04:55

Pravda je že Válka zamrzla problém je že Ukrajina co země posílá zbraně jsou nedostatečné k tomu aby Ukrajinští vojáci postupovali působím na Ukrajině už 10 let
a mám rodinu na Ukrajině jsem starobní důchodce vychován k tradicím T.G.Masaryka
Válka je špatná Věc a problém je že to stálo hodně životů proto to nejde zastavit.Hodně mích kamárádů už umřelo mládí i starých je to hrozné mluvit o něčem co jste nezažili nevím od počítače je to jednoduché.