NLAW: levnější a lehčí bráška Javelinu

 11. 06. 2022      kategorie: Vojenská výzbroj      98 komentářů
Přidat na Seznam.cz

NLAW je další efektivní protitanková zbraň. V současnosti se jedná o nejpoužívanější protitankovou zbraň v rámci rusko-ukrajinského válečného konfliktu. Podívejme se blíže na hlavní výhody a nevýhody této zbraně a porovnejme ji s americkým protitankovým raketovým kompletem Javelin. 

NLAW-2
Foto: Protitanková řízená střela NLAW je výsledkem britsko-švédské spolupráce | Britské ozbrojené síly

Před pár týdny jsme si představili raketový komplet Javelin, jakým způsobem funguje a jeho hlavní výhody a nedostatky. Dnes se podíváme na NLAW. Zjednodušeně by se dalo říci, že se jedná o levnější a lehčí verzi amerického Javelinu. 

NLAW je britsko-švédský výrobek. Jedním z hlavních výrobců protitankové zbraně NLAW je Saab Bofors Dynamics, dceřiná firma společnosti Saab, která se specializuje na výrobu automobilů. Další společností, podílející se na výrobě NLAW, je irská společnost Thales Air Defence. Obě firmy vyvinuly NLAW v roce 2002 ve spolupráci s britským ministerstvem obrany. 

Jedná se o systém s měkkým odpalováním, což umožňuje jeho odpálení pěchotou z uzavřeného prostoru. V tomto systému je střela nejprve vypuštěna z odpalovacího zařízení pomocí nízkoenergetického zapalovače. Poté, co střela urazí několik metrů do letu, zažehne se její raketový pohon, který střelu pohání až k cíli. Navádění se provádí pomocí předpovídané linie viditelnosti.

obr_01Foto: Protitankový systém NLAW |  Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0

NLAW má oproti Javelinu velkou výhodu – relativně nízkou váhu. NLAW váží cca 12 kilogramů, což je ve srovnání s 20 kilogramovým Javelinem zásadní rozdíl. Další velká výhoda, která vojáka v poli zajímá, je rychlost a snadnost použití systému. Vystřelit z NLAW trvá několik vteřin, zatímco příprava Javelinu k výstřelu může zabrat i několik minut. V neposlední řadě je rozhodující cena. Zjednodušeně lze říct, že NLAW je desetkrát levnější než kompletní set Javelinu. Javelin však jde po výstřelu opětovně přebít, kdežto NLAW je určen pouze na jedno použití.

NLAW pracuje na systému „vystřel a uteč“, stejně jako Javelin. Střelci stačí 3 vteřiny mířit na pohyblivý cíl a počítačový systém NLAW pak obstará výpočet trasy během letu a střílející voják tak má čas se schovat. Střela po odpálení letí samostatně a během letu provádí potřebné korekce podle údajů získaných sledováním. Střelec také nemusí brát v úvahu vzdálenost k cíli, tu si střela vypočítá sama. Javelin pracuje na systému infračerveného navádění a na svůj cíl dopadá shora. NLAW letí přímo na cíl a exploduje těsně nad zaměřeným vozidlem. Oproti běžným moderním protitankovým systémům NLAW nepoužívá tandemovou kumulativní hlavici ale pouhou jednu dynamicky kompenzovanou 102mm kumulativní hlavici směrovanou směrem dolů. Velmi silný výbuch pak zlikviduje většinu cílů. Oproti systému NLAW má americký Javelin díky velikosti rakety daleko větší penetrační sílu.

Americký Javelin i britsko-švédský NLAW mají své výhody i nedostatky. V podstatě se dá říct, že vojáci se musí rozhodnout (když mají tu možnost), kdy je vhodnější využít NLAW a kdy Javelin. Zjednodušeně řečeno je NLAW univerzálnější a Javelin ničivější.

Zdroj: 19fortyfive.com

Komentáře

Czert

15. 06. 2022, 15:33

Robo
Ale je fakt ze bez techniky z vychodu a zapadu by byla ua davno ko.
Pamatujes ono legedarni vodeo kde se jeden ua tank postavil mnoha ruskym?
Zamyslel ses peoc byl jen 1 a ne 2 nebo 3?
Kdyby na miste ua bojovala acr, tak uz ma 100% uplne ve vsem, v necem i pres 300%.

Zdeněk

14. 06. 2022, 18:33

Čerstvý grilovaný ork, výborný s jogurtovým dipem :star_struck:
https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1536738132212826114

Zdeněk

14. 06. 2022, 18:11

Budu to výš, že budu, hlavně ta kočička co vyvázne ze dvou výbuchů mě přesvědčila o 100% pravosti. Jinak bych řekl, že jsem tu samou hlídku dostal v ARMA3, ale ta kočička ...

???

14. 06. 2022, 16:01

Zdendo: neboj nálož dalších zaběru je pod článkama výše, tak snad nebudeš smutný....:disappointed_relieved:

Zdeněk

13. 06. 2022, 21:50

Doufám, že ti tohle udělá stejně dobře jako mě:
https://mobile.twitter.com/RALee85/status/1534472563681812482
:hugging::hugging::hugging::hugging::hugging:

Zdeněk

13. 06. 2022, 21:19

Tys to svoje video ani neviděl, že?

???

13. 06. 2022, 18:44

Zdendo, Zdendo... přesně jak jsem předpokládal:laughing:, jediný odkaz na podporu tvého tvrzení, prostě nic .... jen bblabla, pak zas bleble... jen vymysly, fabulace a urážky, celkem ubožák, ale co chtít od ovce:sheep:, která neumí podpořit jediné své tvrzení odkazem. Co jsem po tobě chtěl je, ať mi hodíš odkaz se starším datováním na to sestřelené SU.....ty zas blekotáš něco o tom vrtulníku, který s tvým tvrzením nemá vubec nic společného. Nevadí, neměj ztrach.... jednou bude líp :rofl:

Zdeněk

13. 06. 2022, 16:36

https://t.me/RVvoenkor/15292
záběr je zveřejněn 7.6.2022 a není tam vidět žádný kouř, zásah, nic ... nicméně protože na Oryxu je tato ztráta datována už k 9.5.2022, tak nevím, chceš říct, že jim vstal z mrtvých nebo opět oznamujeme jeden úspěch už po několikáté.

Zdeněk

13. 06. 2022, 16:12

Máš pravdu, moje analýza je možná nepřesná, zato tvoje čeština, ta je, všechna čest ... ttvzeni, tich, jinak jen sám usvědčil ze lž i- větná skladba skutečně mimořádná.

Mimochodem kvič jak chceš, ztráty máte 4:1 a s tím nic nenaděláš ...

Zdeněk

13. 06. 2022, 16:05

Já se těším z jiných analýz.

Dnes potvrzeno 4343 kusů :thumbsup:
Sláva Ukrajině. Hrdinům sláva.

???

13. 06. 2022, 15:30

koukám že mi vypadl ten zástupce velitele námořnictva ukrajinských ozbrojených sil z plukovník Bezdaj ( v helikoptéře) https://t.me/RVvoenkor/15292
Zdenda nám udělá brilatní analízu.... ač jsou zelené stromy, tráva v okolí.... tak je to nejspíš jen halucinace a video je fejk z Arma 3 natočený v únoru nebo březnu...:grin:

???

13. 06. 2022, 15:17

Jinak milý Zdendo ti v tvé analíze trochu a hapruje ttvrzení stromu bez listi....pač na všech tich videíích a fotkách jsou jak zelená pole tak stromy.... ale neva každý se jednou sekne. Ještě můžes zkusit Arma 3:rofl:

???

13. 06. 2022, 14:17

Jak bylo psáno ....media už otáčejí .... https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/rusko-ma-prevahu-potrebujeme-tisic-houfnic-a-500-tanku-zada-ukrajina-nato-40399919#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

???

13. 06. 2022, 14:16

Zdendo. Tak sem hoď ty samé fotky s jiným datováním, což se samozřejmě nestane :upside_down:..... jinak jen sám usvědčil ze lži:joy:

Zdeněk

13. 06. 2022, 13:03

Rus je silný v kramflecích, věří si na vítězství během tří čtyř dnů a proto vyhrožuje od druhého dne atomovkami, to dá přeci zdravý rozum...

Czert

13. 06. 2022, 12:34

Novota
To ze ukrajina by bez podpory zapadu prohrala vi temer kazdy, putin proste nepocital s tim ze zapad ukrajine pomuze.

A ze sklady na ukrajine i zapade se vyprazdnuji a sou temer prazdne?
Vetsi dukaz toho ze ukrosove zadnou valku neplanovaly anad ani byt nemuze.
Valka nejde vest bez munice.

A te ma putinstan vic nez dost.

M23
Tak ono to rusy vyjde nastejno kdyz jim ukrosove znici strelou jak t90 tak i t62.
Proc nasazovat do valky drahe t90, kdyz stejnou praci odvedou neorodejne t62?

A kdy planuji rusove nasadit tu svoji elitu k vitezstvi?
Stale se jim moc nedari, postup je pomaly.
A k jaderne vaalce, tou neustake strasi rusko, ne zapad.

A pokud se vychod dostane do evropy, bude to od ciny. Na to aby to bylo rusko, na to ruskuchybi penize a vliv.

Zdeněk

13. 06. 2022, 11:32

Duch Kyjeva, černá sanitka a pizzagate, myslíš tyhle městské legendy ...
K mé analýze nemáš žádný rozumný protiargument, že?

jeroným

13. 06. 2022, 10:36

Zdeněk
a ted tu o famtomovi Kyjeva a kyborgovi Valim.

A taky tu o tom jak rusáci znásilnují i krtiny na louce. To chce mít fakt omezený IQ , věřit vlastní propagandě a na jejím základě dělat soudy.

markus223

13. 06. 2022, 10:06

Martin23 "Zatímco západní propaganda z toho dělá nouzi a šrot, tak ve skutečnosti z toho mají západní armádní činitelé fakt hodně zamotanou makovici, protože elitní ruské jednotky zůstavají jak lidsky tak materiálně zcela neporušené a připraveny."

A konkrétně které ty elitní ruské jednotky zůstaly lidsky a materiálně nedotčeny? :-)

Zdeněk

12. 06. 2022, 23:57

Víš russka filcko, když fixluju, musím dát pozor na detaily.
Pročpak v červnu na většině stromů v pozadí není listí, jsou zelené pouze keře a viděl jsi pole nebo louku v červnu. Tohle odpovídá tak polovině března.

K porovnání doporučuji fotku z Ka 52 z 12.6.2022
https://i.postimg.cc/xTBrXVCH/31.png
zato to vypadá dost podobně jako Ka 52 z 2. 3. 2022
https://i.postimg.cc/0jWMTTRH/43d.png

Zdeněk

12. 06. 2022, 23:13

Ale jinak souhlasím, je to skutečně ukrajinský Su27 akorát furt ten samý, nicméně děkuji za potvrzení mé teorie, že russ sestřeluje letadla i pětkrát. Nepředpokládal bych spolupráci russkeho trotla ...

Zdeněk

12. 06. 2022, 23:06

Podle Oryx a věděli to už někdy od března, asi vize ...

???

12. 06. 2022, 22:58

čoveče podle jakyho kalendare jedes? Odkazy a videa 6. dni stary a ty uz mas tri mesice po....to neni juliansky ani gregoriansky.....ze by Aštan Šaran, nebo jiny jesterky?:rofl:

Zdeněk

12. 06. 2022, 22:41

No jo vepřová hlavo, uznány, dávno přiznaný, sestřelen před třemi měsíci, takže křísíme staré úspěchy?
Něco jako ta T72 co ji tahají po polích, ale sériové číslo ukázali jen jednou, že?

???

12. 06. 2022, 22:15

Zdendo s největší pravděpodobností si děda vševěda :rofl:
https://t.me/boris_rozhin/52667 - pohled zepředu.....pár videí...https://t.me/RVvoenkor/15101...jsou ale dvě verze buď si ho sestřelili UA, nebo ho sundal Rusák.... stejně jako při tomle nefér boji..v helikoptéře, zastupce velitele námořnictva ukrajinských ozbrojených sil, plukovník Bezdaj

Zdeněk

12. 06. 2022, 15:04

Tak, že by zrovna moje důvěra ve zvolené orgány za poslední čtyři roky, kdy to tady prasil jeden slovenský eštebák spolu s fašistou a komanči , dosáhla zrovna vrcholu ... ale pokud si mám jako etalon vzít věrozvěsty Lavorova, Chacharovovou, Pleskova a Konečníkova, kterým velí Putler Zakrslý, do nějž vstoupil duch Petra Velikého, tak rozhodně souhlasím :thumbsup:

Veritas vincit

12. 06. 2022, 14:41

???
"M23....mistni sasky typu ROBO nebo Kadlik nema vubec cenu resit, jejich info zdroj jsou jen Novinky nebo Idnes, takze vedi prd..ziji jen v medialnim bludu."
*
Víš Slovane, základem demokracie je důvěra ve zvolené instituce a svobodné informační zdroje.
Já myslím, že ČR v EU a jako součást NATO všechny atributy splňuje. Což se například o Rusku nedá říct ani omylem v těžké opilosti.
Nejlepším důkazem jsi ty a tobě podobní.
Příroda tě rozumem sice moc neobdařila, ale zatím ses za lepším do Ruska neodstěhoval. :smile:
Pár exotů s láskou k ruské špíně, ruskému bordelu a na mentální úrovni ruského hlupákova jako ty tady v ČR sice vegetuje, ale dokud jste se neodstěhovali na "Východ" za lepším, tak vím, že již 32 let díky Bohu a také Václavu Havlovi, žiji na té normální straně světa. :slight_smile:
God Bless America! :flag_us::thumbsup:
Ukrajině zdar a přesnou mušku!:flag_ua::thumbsup:

Zdeněk

12. 06. 2022, 13:55

Hezká fotka, s největší pravděpodobností Su34...

???

12. 06. 2022, 13:46

nestastastniku robo...,https://m.vk.com/wall-123538639_2674079 jen pro predstavu vypadaji ua letadla.... zrejme nytovaci kleste, zaklad opravarenskych sad
a jesli by si chtel videt spolupraci ua pvo a letctva..https://t.me/milinfolive/84633....zrejme nemaji odpovidace tak si sestrelu vlastni

ROBO

12. 06. 2022, 12:51

Martin23
A i kdyby si UA někde pár letadel nechala ve skladu na západě, tak to situaci mění v čem?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pro tvou informaci . Oni samozřejmě nejsou pouze schovaný ve skladech , ale působí fašistickejm ruSSkejm okupantům těžký spaní a drží spolu s "zlikvidonanou " Ukrajinskou PVO "slavý " ruSSácký letectvo za koule a hranicí kontaktu .

Pár F-35ítek by rozházelo Putlerovo trapný letectvo po obloze jak špinavý hadry . Oni vědí proč jejich dřívější pravidelný odběratelé už o těch jejich šuntech nechtějí ani slyšet a radši nakupujou ve Francii

Zdeněk

12. 06. 2022, 12:15

VV on totiž nepochopil, že diky tomuto "přepočtu" je ubytování v apartmánu a v zemljance postaveno na roveň.

Zdeněk

12. 06. 2022, 12:07

ROBO víš co je největší sranda? Kdyby mi totiž kdokoliv řekl v únoru, že russka armia bude tohle předvádět, tak jsem ho poslal k lékaři, protože jsem čekal přehánění jejich schopnosti tak dvakrát, třikrát, ale ne dvacetkrát :joy::joy::joy::joy:

Veritas vincit

12. 06. 2022, 11:57

Rusomil23
Že ti ale trvalo, najít nějakou tabulku, kde nejsou vandráci z Ruska blízko 100. místa ve světě. :slight_smile:
V OSN, když sestavují žebříček "chudoby", tak vycházejí z HDP na 1 obyvatele ...

Podle té tvé tabulky "Žebříček podle HDP parity kupní síly"je například Švýcarsko na 35. místě, Rakousko na 44. místě...
Byl jsi někdy ve Švýcarsku, Slovane ?
Připadalo ti snad, že Švýcaři jsou větší vandráci než ty a Rusáci ? :joy:
Ale chápu, při tvém vzdělání k tobě musím být tolerantní. :slight_smile:

ROBO

12. 06. 2022, 11:32

Martin23
jen mentálně ne zcela optimálně vybavený jedinec nechápe, že na Ukrajině dnes jezdí a létá technika, kterou jí dodává Polsko, ČR, Rumunsko, Bulharsko, SR a Pobaltí.
----------------------------------------------------------------------
To přece nikdo nerozporuje .
Co je ale nepochybným důkazem področilé mentální demence je tvrdit , že Ukrajinská voj. technika je zničená a UA drží na nohou zázračně jen pár desítek tanků z vých. Evropy a pár Bayraktarů s Javeliny . Ne to opravdu néééé .
Jinak , vůbec nikdo tady neví jak moc je UA armáda mohutná a jak zásobena ze západu , to ti nikdo na tzen tvuk svazáckej rypák věšet nebude . Takže se tady pořád neztrapňuj svejma neustálýma totálně mimoňskejma predikcema , který s železnou pravidelností vůbec nevycházejí .

Jinak před pár tejdny si predikoval že Zelenskyj bude za pár dní mrtvej :laughing::laughing::laughing::laughing::laughing: Nepřipadáš si fakt trapně s těma svejma bludama jak blázince ???? Fakt ne ? Tak máš ještě větší mentální úchylku než je zjevné .

Já vím ruSSká armáda opravdu za moc nestojí , ale tohle opravdu není pravda - že pár desítek kusů voj. techniky drží ruSSký zbabělý bastardy za koule a bezmocně se skoro čtvrt roku plácají na místě a naopak ztrácí pozice - Jenom včera 7 vesnic na jihovýchodě .

Zdeněk

12. 06. 2022, 08:51

Jo a ještě mi vysvětlete vy studnice blbosti a odhalovači tajných čachru iluminatu, když tedy Ukrajina obdržela pouze Su25 (na čemž se shodneme), tak proč útočí taky Su24, Su27 a Mig29?

Zdeněk

12. 06. 2022, 08:24

Ukrajinské letectvo zvládalo i v době svého "naprostého a úplného" zničení 10-20 letů denně, takže anální tiku, moc se do toho nezapletej.
Podle stovek a možná i tisíců a desetitisíců fotografií a videí byla zajata jedna naše a jedna polská T72, zničena jedna M777 a zničen jeden bushmaster.
Jedna drobnost, pročpak nam russak začal používat protilodní Ch22 s přesností dopadu víc než 200 m?

Martin23

12. 06. 2022, 06:50

Mark
Proč možná nastává informační zvrat na v kauze Ukrajina?

No protože do teď UA zbraně vítězily a náš mainstream nic jiného nepřipouštěl. Ještě v týdnu hovořila média o protiútoku UA.

Jenže skutečnost je jiná. Dochází zbraně, munice, pohonné hmoty a hroutí se morál UA.

Kritizuji pouze a jenom kvalitu práce našich propagandistických médií a snahu našich politiků zavést cenzuru a kriminalizaci za názor, který nekoresponduje s vládou. To jsou totalitní praktiky.

Martin23

12. 06. 2022, 06:42

lol
Nemohu za to, že za mými příspěvky vidíte něco, co tam není.
Já řeším největší ekonomiky velmocí.

Já neřeším místo nejvhodnější pro život, kdy v Indii je 90% obyvatel pod hranicí chudoby v ČR.
Proto taky Kadlikovi říkám, ať si svoje veličiny na /obyvatele nechá až budeme řešit kvalitu života v dané zemi a ne jeho ekonomicko vojenské možnosti.

Martin23

12. 06. 2022, 06:37

ROBO

jen mentálně ne zcela optimálně vybavený jedinec nechápe, že na Ukrajině dnes jezdí a létá technika, kterou jí dodává Polsko, ČR, Rumunsko, Bulharsko, SR a Pobaltí.

To je případ i těch tvých letadel.

To že asi před 14 dny dostala Ukrajina pár Su neznamená, že je jim před tím rusové všechno zlikvidovali.

A i kdyby si UA někde pár letadel nechala ve skladu na západě, tak to situaci mění v čem?
To jsou žvásty svazáku, že z toho bolí oči.

ROBO

12. 06. 2022, 03:14

???
No vzhledem k tomu ze ruSSky fasouni podle svejch vlastnich informaci v prvnich par hodinach okupace zlikvidovali vsechny letiste ale letadla znich stale letaji a ruSSove se chlubi jak je stale sestreluji , tak tam evidentne byt nemohli . Na to by snad mohl tvuj fasisticko bolsevickej mozecek stacit ne ?

A muzes ty tedy taky dolozit ty tvoje ubohy lzi o spouste videji stovek rozstrilenych m777 a ukoristenych javelinu a nasich t72 ?
Tak se ukaz ty ubohej prokremelskej sedmilhari .

???

12. 06. 2022, 02:03

Robo, ty tim svym vymyslum veris... co slovo to neuveritelny blabol...dislokovali sva letadla.:joy: Muzes mi prozradit kam pak asi a dolozit sva tvrzeni?:wink:

???

12. 06. 2022, 01:47

M23....mistni sasky typu ROBO nebo Kadlik nema vubec cenu resit, jejich info zdroj jsou jen Novinky nebo Idnes, takze vedi prd..ziji jen v medialnim bludu.
Jinak na telegramu uz koluji fotky nesich T72 v ruskych rukou...evidentne to byly ulozenky, podle najetych mothodin, taky je tam spusty videii roztrilenych 155mm M777 houfnic, ktere meli pomoci UA. nebo sklady Jevelinu v ruskych rukou..maji co zkoumat
A neni divu, ze ma UA problemy se zasobovanim, pac jim rusak uz pres mesic likviduje zeleznocni trafostnice..…...atd.

lol

11. 06. 2022, 20:23

Tady se schazi exoti :rofl:Jeden nechape ze nejvyspelejsi ekonomikou celkem jiste nebude Indie i kdyz v absolutnich cislech to bude impozantni protoze maji vice nez miliardu obyvatel,totez plati pro Cinu.Dalsi nechape ze pokud se Rus placa 100 km za hranice uz mesic v konfliktu se slabouckou Ukrajinou tak je to proste ttragická,neschopná armáda kde vůdci Ruska uvěřili vlastní oropagandě což je extremně komické.

ROBO

11. 06. 2022, 20:12

Martin23
proč NATO, které zbrojí cca 25 krát víc než to Rusko, potřebuje zbrojit pořád víc a proč z toho je takový problém?
--------------------------------------------------------
Proč ????
Fakt nevíš ?????
Tak pro tebe objevim svět .
Protože vy ruSSáci ste fašistický pošahaný a nenažraný imperialistický hova......da . Jak neustále ukazujete .
Až konečně vytáhneš tu svojí rudou kebuli z ruSSký zadele tak to možná pochopíš . Jinak seš bez šance a ztracenej aspoň trochu pochopit realitu .

Zdeněk

11. 06. 2022, 20:07

Ne pinďo, ty především nechápeš, co to je.
Dám ti sem sice definici, ale nemyslím, že ti to pomůže

Parita kupní síly (anglicky Purchasing Power Parity (PPP)) zvolené měny X vyjadřuje hodnotu jednotky této zvolené měny X, vyjádřené v jednotkách výchozí národní měny. Číselně je to tedy počet jednotek národní měny, za který lze koupit stejné množství výrobků a služeb na výchozím vnitrostátním trhu (např. českém), jako za jednotku měny X na vnitrostátním trhu měny X.

To je blbost co?

Mark

11. 06. 2022, 20:04

Martin23
"PS. Teď slyším na Nově, že je to poprvé, co z Ukrajiny přichází zprávy, že dodávky zbraní na frontu váznou. Asi již propagandisté připravují své ovečky na informační zvrat."


Proč okamžitě "zvrat"? V každé válce dochází v určitém období k problémům s logistikou, neviděl bych na tom nic zvláštního, abych to podávál takovým způsobem, jako, že se připravit na informační zvrat. Tady nejsme v Rusku, kde se zprávy "ovečkám" podávají podle nálady v Kremlu. Prostě když nebudou problémy s logistikou, tak se to zveřejní, když budou problémy s logistikou, tak se to taky zveřejní.

ROBO

11. 06. 2022, 20:03

Martin23
Dostali od nás a Poláků mnoho desítek tanků?
Z toho mi vychází, že o svoje tanky UA přišli
---------------------------------------------------------------------------------
Co je to za dementní bolševickou logiku??????????
Ty lháři ,moc dobře víš že UA od začátu ruSSký okupace disponuje zlomkem tankové (i veškeré) techniky než ruSSko a PROTO!!! žádá o pomoc ty dutá riudá kebule .
Ale absolutně vůbec to neříká nic o tom že o tankové vojsko jakkoli přišli . To je opět jedna z tvejch mnoha lží .
A těch pár desítek tanků co Evropa vyslala na UA , jak sám tvrdíš , nesvědčí o tom že by se jakkoli vydala . Čr není měřítko celé Evropy .

Proč se tady adorují pancéřovky a ne ukrajinské tanky?
--------------------------------------------------------------------
Protože Hitler útočil , jako dneska ruSSáci . UA se hlavně brání a na to jsou "pancéřovky" nejlepší jak nechat ruSSký tankový fašounybez pozemní podpory co nejlépe vykrvácet .
Na UA tanky ze zatím moc nedostalo . Ty se hodí na pozdější případné ofenzívy .


Ukrajina dostala 14 suchojů, dva vzlétly,.....................
----------------------------------------------------------
Lži , výmysli fabulace a zbožná přání bolševickejch Kremlobotů .
Ukrajina před před 24.2. zjevně moudře své letectvo dislokovalo mimo místa případných ruSSkých útoků a tím je ochránilo . Ostaně jako všechna výzbroj UA . Varování měli mnoho kdy a kde útoky očekávat . Takže si nech ty lživý konspirace pro sebe .

Martin23

11. 06. 2022, 19:58

A poslední zpráva pro Tchajwance Vystrčila ze Senátu.

Čínský a americký ministr obrany se setkali v Singapuru mimo hlavní program bezpečnostního fóra Šangri-la, aby probrali ústřední témata mimořádně napjatých vztahů mezi oběma mocnostmi.

Americký ministr obrany Lloyd Austin řekl, že USA se zavázaly dodržet status quo a tedy i uznávat tzv. politiku jedné Číny.

Martin23

11. 06. 2022, 19:51

Zdeněk
Tak to je v pohodě svazáku, protože tam vidím, že Čína má 17,206 a  Japonsko 41.637.

Jak říkám i Kadlikovi, že pokud tady budete dávat veličiny na hlavu, v domnění, že tím získáte informaci o velikosti ekonomiky, tak jste na hlavu taky.

A nemám dojem, že by nás Babiš vytáhl nad Itálii nebo Japonska a na úroveň Francie. To je nějaké scifi.
To bude asi web nějakého ftipálka.

Mark

11. 06. 2022, 19:51

Všem zemím velký dík za dodávky všech PTŘS. NLAW stejně jako Javelin se řadí rozhodně mezi top těchto zbraní a je jen dobře, že byly dodány Ukrajině v boji s teroristy z Ruska.

Martin23

11. 06. 2022, 19:39

ROBO
No evidentně to nemá smysl řešit. Je celkem zřejmé proč jej používá EU k rozdělování peněz. No protože tento údaj je nejpřesnější při srovnávání jednotlivých zemí.

Každopádně pokud je Rusko zaostalé, tak nerozumím tomu, proč NATO, které zbrojí cca 25 krát víc než to Rusko, potřebuje zbrojit pořád víc a proč z toho je takový problém?

PS. Teď slyším na Nově, že je to poprvé, co z Ukrajiny přichází zprávy, že dodávky zbraní na frontu váznou. Asi již propagandisté připravují své ovečky na informační zvrat.

Zdeněk

11. 06. 2022, 19:35

Anální-tiku tady máš ten svůj HDP v PPP
https://www.reddit.com/r/MapPorn/comments/jhovcq/gdp_ppp_per_capita_in_europe_october_2020_imf/

Česká republika 43293USD
russko 27394USD

ty velkoekonomiko

Martin23

11. 06. 2022, 19:32

ROBO
Žadoní Ukrajinci o zbraně? Ano.
Dostali od nás a Poláků mnoho desítek tanků? Ano.
Zbyly nám nějaké tanky? Asi moc ne.

Z toho mi vychází, že o svoje tanky UA přišla a díky tomu, že nám Němci budou dodávat více než 50 Leopardů, tak mám dojem, že jsme se tak nějak sami vytankovali.

S čím máš problém svazáku?

Že Ukrajina nedávno podle Foreign Policy získala z nejmenovaných východoevropských zemí bitevní letouny Su-25 a vrtulníky Mi-17. Bitevních suchojů měla získat 14? Článek ze 04.06.2022

To jako vždycky když dostanou dodávku pár zbraní, tak tím zneplatní ten fakt, že před tou dodávkou neměli nic? To je svazácká logika.

Jinak to je přesně ten propagandistický styl. Ukrajina dostala 14 suchojů, dva vzlétly, něco zasáhly a významem to je pro západ jako kdyby UA byla u Moskvy.
Co na tom, že možná už z toho daru většinu ztratili, a že to nijak situaci nezmění, že?


Proč se tady adorují pancéřovky a ne ukrajinské tanky?
Němcům taky válku nevyhrál Panzerfaust.

ROBO

11. 06. 2022, 19:29

Martin23
Asi tím nejpřesnějším žebříčkem ekonomik je tento:
Žebříček podle HDP parity kupní síly
--------------------------------------------------------------------
Zcela nesmyslná lež . Zjijisti si co je to vlatně ta tvoje PPP a pak si za to lhaní nafackuj . PPP prakticky irlevantní uzakatel .
https://www.forex-zone.cz/blog/co-je-parita-kupni-sily

O síle ekonomiky ve skutečnosti mnohem lépe vypovídá přehled států světa podle HDP . A zde extrémně nerostně bohaté ruSSko tragicky naštěstí zaostává .
Diky neschopnej Putlere . jen tak dál . Tvoje mafiánsko -oligarchistická kleptokracie nese to správný ovoce .
A hlavně od teďka už bude jistojistě jenom hůř .

Martin23

11. 06. 2022, 19:17

ROBO

HDP parity kupní síly (PPP) je zcela jistě tím nejpřesnějším, co je k dispozici.


Co nám třeba říká web Statistika&My jako Magazín Českého statistického úřadu?

Hrubý domácí produkt (HDP) na obyvatele ve standardu kupní síly (PPS – z anglického Purchasing Power Standard) je jedním ze základních ukazatelů ekonomické úrovně při mezinárodních srovnáních. Ve vztahu k průměru EU je klíčovým kritériem pro čerpání prostředků ze strukturálních fondů EU.

ROBO

11. 06. 2022, 19:11

Martin23
Ukrajina již nemá své tanky více než dva měsíce. A dá se říct, že i východní a střední Evropa je již vyskladněna
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mohl by si tuhle sprostou boševickou lež nějak věrohodně dokázat , nebo opět jako vždy šíříš pouze prokremelský lži ?

Už před čtvrt rokem si lhal že UA letectvo a PVO taky "nemá" .
A skutek ?
Po třech měsících UA letectvo neuvěřitelně stále funguje a díky PVO si ruSSký letecvo nad UA vůbec netroufá a zbaběle odstřeluje z ruSSkých oblastí .

Martin23

11. 06. 2022, 19:06

Kadliku, ty jsi oškrtaná, ale halvně naprosto nesmyslná gramofonová deska s tím tvým HDP na hlavu.

V první desítce není žádná velmoc.
HDP na obyvatele není v tomto směru relevantní údaj.

Asi tím nejpřesnějším žebříčkem ekonomik je tento:

Žebříček podle HDP parity kupní síly
Pořadí Stát v milionech $
1. Čína 27 071 960
2. Spojené státy americké 22 939 580
3. Indie 10 181 170
4. Japonsko 5 633 510
5. Německo 4 843 390
6. Rusko 4 447 480
7. Indonésie 3 530 330
8. Brazílie 3 437 610
9. Francie 3 322 310
10. Spojené království 3 276 140

Zdeněk

11. 06. 2022, 14:12

Tak pokud zvolíme vhodné ukazatele, je třeba dat si pozor na africké ekonomické tygry. Třeba taková Malawi - čerstvá manželka za dvě kozy a mobil :grin:

Veritas vincit

11. 06. 2022, 14:00

Rusomil23
"A já nemám tak nějak potřebu trávit odpoledne tím, že zde budu rozvádět, proč je Rusko 5. až 6. největší ekonomikou světa, a že srovnávat ho s Itálií je blábol."
*
"Rozměrově" veliká to ona ruská ekonomika skutečně je, A to je asi tak všechno.
V porovnání s ostatními produkuje lidově řečeno ho*no. Což nakonec brzy i uvidíme. :slight_smile:
Skutečnou vyspělost ukazuje tabulka HDP na 1 obyvatele.
Rusko na 78. místě už asi najdeš sám. :slight_smile:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita

ROBO

11. 06. 2022, 13:53

Martin23
Zase, já zde okopíroval vyjádření Tykače
-----------------------------------------------------------------------
Jo to je tvoje oblínená argumentace na obhajobu tvejch lží .
Ty si vždycky vymyslíš lživě prokremelskej blábol a pak si najdeš vždycky nějakej nesmyslnej exotickej - proruskej -zdroj , kterej jakoby podporuje tvojí lež .
A , když ti tu ty tvoje bláboli někdo fakticky vyvrátí , tak ho hodíš klidně přes palubu . Jako tady nedávno si tvrdil - on to napsal nějakej generál a ne já . Já ho jenom citoval .
Tak prostě necituj kdejakýho koko........ta co se ti zrovna hodí do krámu svazáku . Prostě když budeš citovat kdejakýho např. Kolera a jiný dementy tak budeš dement i ty i když se budeš od nich sebevíc posléze distancovat .

Jinak ruSSká ekonomika 6. najvětší na světě ??? :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Vykašli se na ty dementní zdroje a drž se aspoň trošku reálnějších faktů ne ne vaší kremelský propagandy .
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_10_nejv%C4%9Bt%C5%A1%C3%ADch_ekonomik_sv%C4%9Bta

Parita kupní síly je "trošku" oněčem jiném . Navíc hlavně :
https://www.info.cz/nazory/rusko-jako-hospodarska-velmoc-vyzdvihovani-jednoho-ekonomickeho-ukazatele-o-nicem-nevypovida

Zdeněk

11. 06. 2022, 13:37

Anální-tiku, to že bylo G7 a russko, neznamená, že russko je osmé :joy:

Ekonomická hesla podle CCCP:

Dohnat a předehnat - držíme krok - držíme stopu - nikde nikdo, tak to jsme asi první.

Zdeněk

11. 06. 2022, 13:32

VV, pozor, on naznačuje, že si ten voják psal takový ten holčičí deníček a pro jistou dvojjazyčně.

Martin23

11. 06. 2022, 13:30

ROBO
Ale obecně na světě platí, že čím větší ekonomika, tím méně na ni fungují sankce
++++

Zase, já zde okopíroval vyjádření Tykače pro Seznam.cz, což jsem myslím jasně uvedl.

A já nemám tak nějak potřebu trávit odpoledne tím, že zde budu rozvádět, proč je Rusko 5. až 6. největší ekonomikou světa, a že srovnávat ho s Itálií je blábol.

Stejně tak bychom se mohli bavit o tom, že propagandu nedělá názorová rozdílnost, která je v demokracii normou, ale to když někdo dělá ze svého názoru tu jedinou pravdu a začne jiné názory cenzurovat, lidi zastrašovat, když je žádá, aby práskali, vymýšlí si termíny jako jsou dezinformace bez opory v zákoně atd.

To fakt nemá smysl.

Nazdárek svazáčci.

Veritas vincit

11. 06. 2022, 13:27

novota
"V telefonu zajatého vojáka ukrajiny se našlo 13 záznamů v telefonu počemu nepracuje Javelin jak v anglické verzi tak ukroruštině."
*
Jedna paní u sámošky povídala, že bude pršet ...
Ty jsi největší ruský šašek všech diskusí. :slight_smile:
Ty si Slovane opravdu myslíš, že Javelin komunikuje v ukrajinštině? :joy:

Zdeněk

11. 06. 2022, 13:24

Co je xylen skopová hlavo, co je xylen.

Veritas vincit

11. 06. 2022, 13:24

NLAWům :flag_se::flag_gb::thumbsup: a FGM-148 Javelinům :flag_us::thumbsup: zdar !
Statečným Ukrajincům zdar a přesnou mušku ! :flag_ua::thumbsup:

I Adolf Hitler zavedl v Protektorátu Říšskou marku na věčné časy ...
I dutohlaví Slované, zavedli na území Československa nerozborné přátelství s Moskvou na věčné časy a nikdy jinak ... :joy:
Okupantům zmar !:thumbsdown:
God Bless America! :flag_us::thumbsup:

novota

11. 06. 2022, 13:20

V telefonu zajatého vojáka ukrajiny se našlo 13 záznamů v telefonu počemu nepracuje Javelin jak v anglické verzi tak ukroruštině.

ROBO

11. 06. 2022, 13:19

Martin23
Ale obecně na světě platí, že čím větší ekonomika, tím méně na ni fungují sankce
-------------------------------------------------------------
Myslíš že ekonomika na výšce ani ne Itálie , primitivně a zaostale (diky Putlere) závislá prakticky pouze na prodeji nerostů a pod trvalými sankcemi je opravdu větší ekonomika ????:rofl::rofl::rofl:

Nééé . Už fakt dost . Lži , ale ať to má trochu úroveň a ne jak u vás ruSSku .

ROBO

11. 06. 2022, 13:14

Martin23
Dnes se již nemluví o zázračné zbrani Bayraktar TB2.
---------------------------------------------------------------
A proč by se o ní soudruhu taky asi mělo mluvit . Vždyť by ro bylo pořád dokola . ruSSákům náležitě zatápí a pomáhají desteinásobně slabší UA držet zázračně pozice . Ať vám ruSSákům kvůli nim klidně praskne vzteky žilka .

ROBO

11. 06. 2022, 13:09

Martin23
Vždyť poslední tři hodiny tady vy svazáci zase útočíte na můj názor.¨
----------------------------------------------------------------------------
Lži , výmysli , vědomá lživá prokremelská propaganda lživý konspirace není názor . To si nechej na vaší příští svazáckou schůzi , kde můžete nostalgicky vzpomínat na starý bolševický časy a lživě se utvrzovat ja bylo dřív skvěle . A netahej to svinstvo mezi normální lidi .
Nemám problém kdyby si předkládal fakta , i když mylně interpretovaná .
Problém mám s tím jak sviníš prostor úmyslmými lžemi , výmysli a vylhanými konspiracemi .
Takže nafňukej jako Putler s Lavrovem . Co ste si natropily si taky vyžerte a věř bude pro vás hůř , mnohem , mnohem hůř . Západ z zatím sedí prakticky se založenejme rukama , až začnou opradový sankce - ne ty ani ne napůl - ,tak to teprve budete fňukat .

ROBO

11. 06. 2022, 12:57

Martin23
Pokud má Rusko šanci prodávat své uhlí a ropu jinde.
----------------------------------------------------------------------
No , ale hlavní problém tkví v tom že ho nemá jak dopravit k teoretickému odběrateli .
Pro nás vyspělej západ, není ani tak problém nerosty nakoupit jide než v ruSSku , jako spíš hlavně jak je dopravit ke koncovému odběrateli .
rusové na to vůvec -nemají ropovody a hlavně loďe , který máme hlavně my - Řečtí rejdaři - a  zaostalý ruSSové je už dávno diky Putlerovo neschopnosti a diletanrtsví ani vyrobit neumí .
Taže pokud svazáku Martínku nebudeš chtít jako správná Puťkovo onuce běhat s kýblema ropy např. do Číny , tak není způsob jak jí tam dopravit .
Navíc Čína , ale i Indie , má dost zdrojů - Afrika , blízký východ......- , který nám nebudou chtít přenechat na ůkor nespolehlivýho a nevypočitatelný ho ruSSka , jak se už rok projevujou , kdy uměle vyšroubovali ceny a mohli by to kdykoli udělat i jim .

Na stabu novejch ropovodů teď ruSSký fašouni nemají čas ani peníze a hlavně dlouho mít nebudou .
Než se s těch současnejch srače.....k vyhrabou , tak už nebude komu prodávat .
Ano , nás čekají těžší zítřky , ale ruSSáky katastrofální , proto gestapák z Kremlu kolem sebe tak kope . Ve svý dementnosti nepočítal že se zapíše do historie jako největší zrůda po boku Hitlera a Stalina .

Martin23

11. 06. 2022, 12:56

ROBO
Mezi námi je už ten zásadní rozdíl, že já tebe skrze tvůj názor nebudu nijak napadat, i když se mu tady směju.

Lze tedy říct, že nikomu nic nevnuciji a nikoho nedehonestuji za jeho názor.
Což u tebe a tvých soudruhů říct nelze a to je právě základní význam slova propaganda.
Tedy ne co říkáte, ale jak diskutujete a s jakým záměrem.

Vždyť poslední tři hodiny tady vy svazáci zase útočíte na můj názor.

Martin23

11. 06. 2022, 12:50

Zdeněk
Jako správný svazák mi vkládáš do úst něco, co jsem nikdy neřekl.

Robo ty svazáku, těžko s tebou nějak polemizovat, když nejsi schopen uvést v čem jsem lhal a jaká je ta jediná správná teze. myslím, že jsem byl zcela ve svých bodech konkrétní, a bohužel jsem se nevěnoval ani Putinovi, ani stalinskému hladomoru.

Snad jediné, co o čem jsem mluvil byly sankce a ty fakt jako nefungují. Přesněji řečeno velmi brzy se ukáže, že sankce tvrdě dopadnou na jejich tvůrce. Sankce západ vede na Rusko od roku 2014 a těžko tedy odhadovat, kdy přijde ta doba, kdy se Ruska dotknou.
Já tvrdím, že z důvodu naprosté surovinové a potravinové soběstačnosti, a zjevnému sbližování s Čínou, Indií, Jižní Amerikou, se Ruska sankce nedotknou nikdy. Čas hraje v tomto směru pro Rusko.

ROBO

11. 06. 2022, 12:40

Martin23
Já osobně nejsem propagandista :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
----------------------------------------------------
Ne už fakt dost - konči . Ty zdejší největší prolhaná prokremelsko - Goeblesovská hlásná trouba že nejsi propagamndista ???? To potom už vážně nikdo .

Zdeněk

11. 06. 2022, 12:40

Správně, zbavují se starého šrotu a starých i mladých tankanu, kasárna jsou přeplněná a hodnota rusa je taky minimální.
A takové staré vraky jako T80BVM, T90 a T90M, co s tím.

ROBO

11. 06. 2022, 12:36

Marti23
Tak opět děkujeme za tvou pravidelnou prokremelsko-bolševivikou svodku lží výmyslů a konspirací :stuck_out_tongue_winking_eye: Co věta to lež .
Tvuj dementní a totálně neschopnej Putler rozhodně nikdy nevěděl neví a nebude vědět co dělá .


Vidíme to na tom jak trapně se zasek na UA i když má 10-15násobně silnější armádu a západ na UA vojensky ztatím skoro kašle .
Dokazuje to i jeho neustálý škemrání o ukončení sankcí , který se ještě skoro vůbec nerozjely . Kobylí hlava Lavrov fňuká kam přijde .

Až se sankce projeví (kdoví kdy ale projeví) , tak ruSSko pozná zač je toho loket . To budou s lítostí vzpomínat na dnešek , pouze na nedostatek cukru , oleje , aut , mobilů ..... apod.
Putler rozhodně ve svý neschopnosti a diletantství nepočítal že dneska nebude vlát v Kyjevě ruSSká fašistická vlajka , že se mu podaří neuvěřitelně sjednotit západ , že vyrobí z ruSSka totálního světovýho izolovanýho vyvrhele - horšího než nacistic. Německo , že jeho "mocná" armáda se bude čtvrt roku trapně plácat skoro na jednom místě na vysmívané a zaostalé UA .

Rozhoně netušil že jediný co obsadí , bude pouze pro něj nepatrný kus území , který dobude pouze za cenu totání destrukce a absolutní devastace , která bude stát fašistický ruSSko astronomický částky , kterejch se mu nyní a hlavně v budoucnu nebude vůbec dostávat a prakticky nikdo na světě ho nikdy neuzná .

Za cenu , která zanechá v Ukrajinským genomu hlubokou sa nesmazatelnou jizvu . A věř soudruhu , Ukrajicci si pamatujou - i Stalinskej hladomor , živě skoro po stech letec a bolševický snaze vymejvámý hlav .

Zdeněk

11. 06. 2022, 12:29

Pro místní anální tiky, na ponorce Moskva bylo 500 námořníků, z nich 1 padl, 47 je MIA a na fotkách jich ukázali tak 200, zbytek asi čeká ve službě na vystřídání, že.

Tak zakopané T62 se používají jako náhrada BVP, no tak, když ponorky nahrazují křižníkem, tak to asi dává smysl ...

Martin23

11. 06. 2022, 12:19

A co se týče T 62 tak ještě jednu věc.

Starší techniku používají povstalci.

T 62 ve verzi minimálně M, která je na Ukrajině zachycena, má přídavné čelní pancéřování a následně si tam DLR a LLR přidává segmenty na ochranu vrchní části věže.
Dnes tato technika vyjíždí až po mohutné dělostřelecké přípravě a T 62 je lepší než kdejaké BVP.

Pokud teoreticky Javelin projde jakýmkoliv tankem, jak se uvádí, tak je asi výhodnější, když propálí T 62 než T 90.

Já osobně nejsem propagandista, takže jsou mi jasné tyhle skutečnosti:
1. Ukrajina již nemá své tanky více než dva měsíce. A dá se říct, že i východní a střední Evropa je již vyskladněna. Západní tanky jsou nepoužitelné skrze dobu nutnou pro zácvik.
2. Žádný tank není nezničitelný. Ani ty nejmodernější západní tanky. Všechny mají slabé pancéřování vrčku věže, zadní části a spodku.
3. RA má dnes tu výhodu, že má tu zkušenost, jakou nemá žádný moderní západní tank.
4. Rusko se zbavuje techniky, kterou by muselo draze likvidovat. T 62 potažmo i T 72 ve starších verzích nemají prakticky žádnou hodnotu.
5. Ostatně to se z části děje i u těch Javelinů a NLAW, které se většinou dodávají na Ukrajinu těsně před vypršením použitelnosti.

Co se týče lidí, tak je jasná jedna věc - podle mne drtivá většina obětí jsou Ukrajinci na obou stranách.

A znovu to zopakuju, že mám strach, až projdou tito mlýnkem na maso, že přijdeme na řadu my, Slováci a Poláci.
Místním svazákům přeju, aby se jim splnil sen bojovat s Rusem.

Já ten zájem nemám.

Slavoslav

11. 06. 2022, 11:59

Martinko
Hej, Rusku sa ekonomicky tak darí, že minule sa chválili nulovou infláciou. Teda v rámci posledného týždňa nehehe. No nič, idem rátať koľko trvá pár dní a čítať o úspechoch ruskej ekonomiky

Zdeněk

11. 06. 2022, 11:22

Možná tě překvapím, ale i když toho víc vím o PC, kde porovnat Intel s russkym sčotem je poněkud problém, tak náhodou taky vím, jaky je rozdíl, když dorazí kůže z Itálie, Španělska nebo i Polska a russke o 20% levnější...

Zdeněk

11. 06. 2022, 11:16

Znova, odpověz na otázky, které tady sám sereš. Já pochopitelně vím, že nemáš ani nejmenší tušení, ale překvap mě.

novota

11. 06. 2022, 11:14

Opět to jede urážkami je vidět, že nic neumíte jak se co vyrábí a kde a s jakými náklady a co k tomu potřebujete.
Tak kolega bojuje na ukrajině a mezitím se děje tohle a těch lidí je více.
Ljudmila Denisová, tatáž ombudsmanka, která byla vyhozena kvůli falešným zprávám o sexuálních zvěrstvech ruské armády na dětech, nyní vlastní nemovitost v letovisku Gstaad o rozloze 1 492 metrů čtverečních v hodnotě více než 10 milionů dolarů.

Zdeněk

11. 06. 2022, 11:03

Jen tak mimochodem, hlavo skopová, výš kolik je 180 000t, to je přibližně 4000 vagónů naložených uhlím, munice se pochopitelně vozí zcela jinak, rozhodně ne nasypaná na hromadě...

Zdeněk

11. 06. 2022, 10:45

Jo pokud myslíš ty jednotky vyzbrojené těmi stovkami Armat, tak Moskevský klub mladých modelářů hlásí, že došla balsa a laky na dřevo.

Zdeněk

11. 06. 2022, 10:42

To jsem netušil, že 40mm nepancéřové oceli bez aktivního pancíře a kadibudky, které nefungovali u T80, najednou zastaví i Javelin. Ostatně pravda, kdo by tím plýtval na ty vraky, tím projede i RPG, jak věděli už v Afghánistánu.

Hovnota, ty tvoje ověřené píčoviny byly nesmysl u tanků a ze stejného zdroje jsou i teď. A stále jsi neodpověděl, kde se těží bauxit, kde titan, co je to xylen a rovněž těžbu vzácných plynů jsi oslyšel... tak honem ukaž se...

Jo a rád bych znal elitnějsi russkou jednotku než je 1. tanková armáda a jednotky VDV.

Tom

11. 06. 2022, 10:16

A co teprve až budou sundávat z podstavců T-34. To bude mít západ uplně zamotanou makovici.

Martin23

11. 06. 2022, 10:13

Naprosto zásadní je si uvědomit, že Rusko bylo roky otloukáno, protože nebylo připraveno.Jelcin Rusko totoálně rozložil.
Jenže to se za ta léta změnilo a dnes je Rusko připraveno a ví, co dělá.

Mne naprosto děsí dvě věci:
1. Velká pravděpodobnost jaderného konfliktu.
2. Fakt, že od Napoleona se všechny pokusy západu expanze na východ západu vrátily a východ se posunul do střední Evropy. Na youtube jsou videa, ze kterých lze celkem jasně pochopit.

Teď západ 30 let obsazoval východ Evropy. No a já mám dost špatný pocit, že následujících 30 let se bude to kyvadlo vracet a pak se vychýlí úplně stejně daleko, jen na druhou stranu.
To se soudruhům z USA a EU moc nepovedlo.
Ostatně Putin to dal v týdnu jasně najevo, že Ukrajinou to neskončí. nechtěli se s Ruskem domluvit, léta si dělali legraci z jejich návrhů a červených linií. Nejdříve Pobaltí, barevné revoluce na Ukrajině, válka v Gruzii, Majdan, pokus o puč v Bělorusku, Kazachstánu a teď přichází odpověď.

Do toho se USA hroutí jeho pozice ve střední a jižní Americe, Africe, Čína začíná ukazovat ramena.

Nečeká nás díky našim elitám vůbec nic příjemného. 80 let klidnu v Evropě skončilo a Rusko není tím, kdo to celé začalo. Ale jsem si jistý, že jeho rekace hned tak neskončí a mám z toho docela strach.

Martin23

11. 06. 2022, 10:00

novota
On ti sice tvů kolega posílá to, co se objevuje na alternativě, ale budiž.
Jak raketový systém TOS, tak upravené T62 na podmínky boje v zástavbě, jsou zde doloženy i videi.

PS. Prakticky všechny tanky světa, kromě Armaty, která není schopná bojového nasazení, jsou vlastně 40 a více let staré konstrukce. A nikdy nebyly použity v boji, ani vzdáleně připomínající to, co je na Ukrajině.
T 62 je jen levně upraven podle potřeb a ve skladech jsou jich tisíce.
Zatímco západní propaganda z toho dělá nouzi a šrot, tak ve skutečnosti z toho mají západní armádní činitelé fakt hodně zamotanou makovici, protože elitní ruské jednotky zůstavají jak lidsky tak materiálně zcela neporušené a připraveny.

novota

11. 06. 2022, 09:53

Ukrajina je takmer bez munície a Kyjev je úplne odkázaný na západné dodávky.
Pre britský denník „The Guardian“ to priznal zástupca šéfa ukrajinskej rozviedky Vadim Skibickij.
„Pomer ukrajinskej artilérie voči ruskej je 1:10-15. Naši západní partneri nám dali asi 10% z toho, čo majú, povedal.
Teraz Ozbrojené sily Ukrajiny používajú 5-6 tisíc delostreleckých granátov denne, pričom takmer všetky dodávajú krajiny NATO, pretože ukrajinská armáda už svoje vlastné nemá, píše sa v článku.
Došlo to až tak ďaleko, že v samotnej Európe sú už muničné sklady prázdne – kvôli tomu sa znižujú aj dodávky na Ukrajinu.
Konflikt pritom v dohľadnej dobe zostane „hlavne delostreleckým“ a Kyjev nezmôže nič, pokiaľ Západ desaťnásobne nezvýši dodávky raketových systémov, priznáva Skibickij.
Sllovenský překlad článků z Britských novin.
Kdyby jste u Charkova neopustili sklad munice kde bylo 180 000 tun a nebo jste ty ostatní pořádně hlídali tak teď by jste si nestěžovali.

Martin23

11. 06. 2022, 09:46

Místní ideologičtí pracovníci měli a vždy budou mít problém s tím, když se zde budou objevovat i jiné informace než ty politicky správné podle jejich vidění světa.

Vždy to budou stavět do osobní roviny, protože to soudruzi a svazáci vždycky dělali. Ostatně cenzura je jejich doména.

Oni nemohou prostě ustát fakt, že se zde jenom objevilo info, které narušuje to jejich vidění světa. Přitom ta základní informace je z jejich propagandistického Seznamu.

Dokonce jejich ideoví nadřízení jdou již tak taleko, že v tomto týdnu vysloveně zahájili další boj ekonomicky aktivních soudruhů s jejich rodiči v seniorském věku. Přemluv bábu a dědu 2.0

Když k tomu přidáme, že místo odborných náměstků na ministertvech přijdou desítky politických náměstků, je evidentní, že se politická práce daří .

Ukrajinizace této země probíhá podle plánu.
Bohužel Ukrajina - to byl vždycky směťák Evropy prolezlý korupcí a organizovaným zločinem, který měl blíž k Africe než k Evropě. A pro mne je tento směr vývoje rádoby liberálními stranami něco neuvěřitelného.
Jak jsem si všiml tak i Miroslavovi Kalouskovi je z toho šoufl.

novota

11. 06. 2022, 09:40

Tak můj bývalý kolega na firmě z Ivanofrankovska válčí na donbase a občas mi napíše tak prohlásil, že větší nespolehlivé krámy neviděl. Z 10 kusů vystřelí maximalně 2 a proto při ústupu je zahazují. Já se ho ptal Igore proč no baterie v pizděc. A dovedeš si představit co se tam teď děje používají proti nám vše možné od audio propagandy kdy Ti pouštějí Kadyrovci alah agbar až po všechny možné druhy zbraní a stříli prakticky 24 hodin v kuse takže psychika vojáku je totálně v hájí k vůli nevyspání. A nejhorší je ten jejich solcepjonek nebo jak se to jmenuje to je jístá smrt. Teď proti nám poslali staré tanky t-62 s kadibudkama a vylepšeným panceřováním určené původně do Syrie a proti tomu Javeliny nic nezmůžou. Prakticky vedou bezkontaktní boj a nad hlavou Ti neustale lítají ty jejích bezpilotní letadla a korigují palbu. A nejhorší ještě je, že začali používat jejich dělostřeleckou munici Krasnopol tak to je prakticky 100 % zásah. Už to dochází do takových absurdit, že jsme začali používat staré maximy chlazene vodou?? Vytažené ze skladů u Krematorska??A já to si děláš legraci ne pošlu Ti fotky.

Zabijak_hraxek

11. 06. 2022, 09:22

tak samozřejmě že tam vozí ruble. Kopějky jdou místo hajzláku použít dost blbě...

NATO!

11. 06. 2022, 09:22

Zdeněk - tak okrást lidi je pro soudruha úplně přirozené. Ještě musí zavřít hranice.

Zdeněk

11. 06. 2022, 09:19

Ještě taková nepodstatná drobnost, chápu, že ekonomika vám šlape jak nikdy, zmizela vám inflace a nezaměstnanost (zhruba stejně jako jistá cukrovka), vaše zbraně postupují vítězně. Proč se tedy Putlator chystá zabavovat soukromé a firemní účty? A proč dorazilo 1500000 dotazů na pohřešované vojáky, kteří se zatím nevratili z dovolené?

Zdeněk

11. 06. 2022, 09:10

To by mě jenom zajímalo, jestli ty ruble zaberou na tyfus a choleru? Protože jestli jo, mohl by to být zajímavý léčebný prostředek ...

NATO!

11. 06. 2022, 09:07

Jojo, martinku anal ytiku. Rusácko je opravdu velká ekonomika. Skoro jako půlka Kalifornie.

Martin23

11. 06. 2022, 09:00

Uhlobaron: Rusko na válce nekřesťansky vydělává

Pokud má Rusko šanci prodávat své uhlí a ropu jinde, pak na něj tyto sankce podle vás nemají vůbec žádný vliv?

Nevím, jestli vůbec žádný. Ale obecně na světě platí, že čím větší ekonomika, tím méně na ni fungují sankce. Jednak Rusko se sankcemi asi počítalo a jednak vidíme výsledky ruské obchodní bilance za první čtyři měsíce. Jsou rekordní kvůli vysokým cenám, duben je pro Rusko vůbec nejlepší měsíc v jeho historii. Vím, že to nezní populárně, ale Rusko na té válce nekřesťansky vydělává.

Teď z Ruska jezdí spousty lodí, protože elektrárny se logicky snaží uhlím předzásobit, dovážet ho smí už jen do 10. srpna. Po 10. srpnu budou lodě s ruským uhlím jezdit přes oceán a prodávat ho jinde. Logicky v Asii – v Indii, Číně, Malajsii, na Filipínách, v Indonésii, Thajsku. A do Evropy budou jezdit lodě z Kolumbie, Austrálie, Indonésie. Prostě ze vzdálenějších lokalit, protože Evropa si nemůže vzít uhlí, které má vedle.

Je to obdobné u sankcí s ropu. Na světě se každý den vytěží a spotřebuje 100 milionů barelů ropy. Když se na vás udělá nějaká sankce, nebudu nakupovat od vás, ale někoho jiného. A vy budete dodávat někomu jinému, protože nemůžete dodávat mně.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-uhlobaron-drahe-povolenky-nikdo-nezrusi-bruselu-nesou-penize-205484#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

No a co se týče Javelinů, u těch budou USA doplňovat stavy několik let.
NLAW také docházejí.
Nehledě na fakt, kolik z těch zbraní končí u povstalců a kolik se jich prodá na černém trhu.

Dnes se již nemluví o zázračné zbrani Bayraktar TB2.

Dokonce ani nemá do dvou týdnů Rusko krachnout ekonomicky nebo vojensky.

Naopak německý Bild hlasí "nová strašná ruská zvěrstva na Ukrajině. Putin poslal do Mariupolu nákladní auta plná rublů. V Mariupolu začali ruští vojáci vyplácet důchody v rublech – peníze se dávají přímo do rukou. Rusko podniká intenzivní kroky k vymazání paměti lidí na ukrajinskou minulost. Už jsou ohlášeny nové projekty ve zdravotnictví, sociálních dávkách a humanitární pomoci,“

Zdeněk

11. 06. 2022, 08:31

Jasně že né, Žeryk. Když ti dám piškotek, zapanáčkuješ?