EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Krym se rýsuje jako bitevní pole, které rozhodne válku

 01. 02. 2023      kategorie: Události      39 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Válka na Ukrajině se letos může stát ještě násilnější, očekává se velká ruská ofenzíva a dodávka pokročilejších zbraní západní výroby na podporu ukrajinských sil. V tomto smyslu šéf NATO Jens Stoltenberg nedávno varoval, že válka vstoupila do "rozhodující fáze". Tato nová etapa války by mohla přivést boj na území životně důležité pro ruské vojenské schopnosti na Ukrajině a milované ruským prezidentem Vladimirem Putinem – na Krym.

shutterstock_1396437470Foto: Válka na Ukrajině se letos může stát ještě násilnější (ilustrační foto) | Shutterstock

Černomořský poloostrov, který byl v roce 2014 napaden ruskými silami a ilegálně anektován Putinem, posloužil jako odrazový můstek pro ruskou invazi loni v únoru a pomohl ruským silám obsadit významný kus jižní Ukrajiny. Krym je nadále základnou pro útoky ruských letadel a válečných lodí útočících na Ukrajinu. "Rozhodujícím terénem pro tuto válku je Krym. Ukrajinská vláda ví, že se nemůže spokojit s tím, že si Rusko ponechá kontrolu nad Krymem," řekl bývalý velitel americké armády v Evropě, penzionovaný generálporučík Ben Hodges. "V příštích několika měsících si Ukrajina nastaví podmínky pro případné osvobození Krymu," dodal a zdůraznil, že země "nikdy nebude v bezpečí a ani nebude schopna obnovit svou ekonomiku, dokud si Rusko udrží Krym". Rusko okupuje Krym a významnou část jižní Ukrajiny – včetně měst Melitopol a Mariupol – což mu poskytuje pozemní most z vlastní hranice na Krymský poloostrov. Tato oblast slouží jako klíčová zásobovací trasa pro ruskou armádu. Poloostrov o velikosti zhruba jako Massachusetts je domovem řady vojenských základen a ruské černomořské flotily.

Krym – anektovaný Ruskou říší za Kateřiny Veliké v roce 1783 – má také velký symbolický význam pro Putina, který spojil ruskou válku na Ukrajině s její imperiální minulostí. Putin označil Krym za "svatou zemi" pro Rusko. V mnoha ohledech Putinova nezákonná anexe Krymu v roce 2014 připravila půdu pro širší dobyvačnou válku, kterou zahájil loni.

Boj o znovudobytí Krymu by mohl být extrémně krvavý ve válce, která již vedla k masivním ztrátám na obou stranách. Předseda Sboru náčelníků štábů generál Mark Milley, který tvrdil, že k ukončení války budou nezbytná jednání, v listopadu 2022 prohlásil, že pravděpodobnost, že Ukrajina vykopne Rusko z Krymu "v nejbližší době není vysoká". Zdá se však, že také roste skupina vojenských expertů, kteří věří, že znovuzískání Krymu je nezbytností pro dlouhodobé přežití Ukrajiny a tvrdí, že ukrajinské síly již ukázaly, že jsou schopny tuto práci dokončit. Rozhodná kampaň proti Krymu by také mohla poskytnout podporu vyjednávací síle Kyjeva při jakýchkoli budoucích mírových rozhovorech. "Dokud zůstane poloostrov v rukou Kremlu, Ukrajina – a Ukrajinci – se nemohou zbavit ruské agrese," napsal před pár lety tehdejší ukrajinský ministr obrany Andrij Pavlovyč Zahorodňuk v časopise Foreign Affairs. "Po měsících úspěchů na bojišti je jasné, že Ukrajina má kapacitu osvobodit Krym," pokračoval Zahorodňuk a dodal: "Ukrajina by proto měla plánovat osvobození Krymu a Západ by měl plánovat pomoc."
"Krym je naše země".

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj se zavázal vyhnat ruské síly ze všech okupovaných území, včetně Krymu. S novou ruskou ofenzívou, která má začít v blízké budoucnosti, a zuřivou touhou znovu ovládnout okupovaná území, Kyjev tvrdě tlačil na pokročilejší zbraně ze Západu. "Krym je naše země, je to naše území, je to naše moře a naše hory. Dejte nám své zbraně a my přivedeme naši zemi zpět," řekl Zelenskyj prostřednictvím videohovoru na výročním zasedání Světového ekonomického fóra v Davosu (tento měsíc). Tento týden USA a Německo oznámily, že pošlou na Ukrajinu pokročilé tanky Leopard a Abrams, čímž splní hlavní požadavek. Ukrajina zdůraznila, že k opětovnému získání kontroly nad okupovanými územími, která Rusové zaminovali a pravděpodobně je budou bránit pomocí sítě zákopů a opevnění, budou nezbytné tanky. Prezident Joe Biden ve středu řekl, že USA poskytnou Ukrajině 31 tanků Abrams. Před oznámením vysoký administrativní úředník řekl novinářům, že tanky byly poskytnuty nejen proto, aby posílily obranné schopnosti Ukrajiny, ale také aby jí daly schopnost získat zpět "suverénní území". Úředník řekl, že to zahrnuje i Krym. "Krym je Ukrajina. Nikdy jsme neuznali nezákonnou anexi," řekl zmíněný úředník. Podobně prezident Biden ve středu řekl: "S blížícím se jarem ukrajinské síly pracují na obraně území, které drží, a připravují se na další protiofenzivu. Aby osvobodily svou zemi, musí být schopny čelit vyvíjející se taktice a strategii Ruska na bojiště ve velmi blízké době."

Řada špičkových vojenských expertů tvrdí, že obavy Západu ohledně různých zbraní prodlužují válku a brání Ukrajině v tom, aby v rozhodující chvíli přenesla boj proti ruským útočníkům. "Spojenci musí jednoduše zastavit přístup k zásobování Ukrajiny ve stylu "dejte jim část toho co potřebují, pomaleji než potřebují". Tento přístup trvá již příliš dlouho. Ukrajina potřebuje více systémů protivzdušné obrany, tanků a dělostřelectva dlouhého dosahu. — a rakety, aby udělaly to, co je nutné," napsal v nedávném příspěvku pro The Hill generálporučík americké armády ve výslužbě James Dubik, nyní vedoucí pracovník Institutu pro studium války. Poskytnout Ukrajině tanky je "velmi důležité," řekl Hodges a dodal, že "jsou pouze součástí celkového úsilí, které je nutné k tomu, aby Ukrajina zvítězila, porazila ruské síly a přinutila je opustit Krym". K úspěšnému vyvedení Ruska z Krymu Hodges zdůraznil, že Ukrajina bude potřebovat přesné úderné zbraně dlouhého doletu, jako jsou rakety ATACMS, které lze odpálit ze systému HIMARS.

Osvobození Krymu by bylo možné dosáhnout izolací poloostrova pomocí leteckých a pozemních útoků, které by přerušily a narušily hlavní ruské vazby na Krym – Kerčský most, který již Ukrajina poničila, a takzvaný pozemní most (okupované území spojující Rusko s Krymem). Jakmile bude Krym izolován, Ukrajina bude muset použít "široké pole systémů dlouhého dosahu proti exponovaným ruským zařízením a seskupením na Krymu, což jej pro ně činí neudržitelný a přinutí je odejít," dodal Hodges. To znamená, že Bidenova administrativa zatím odmítala poskytnout Ukrajině raketové systémy dlouhého doletu, které by mohly být použity k úderu uvnitř Ruska nebo k dosažení určitých zařízení na Krymu. Hodges řekl, že neochota americké vlády poskytnout zbraně delšího doletu účinně poskytla "útočiště" ruským systémům na Krymu a jinde, které "zabíjejí nevinné Ukrajince". Dodání schopností, které Rusku odepřou jakákoliv útočiště pro jeho letecké, dronové a raketové útoky, umožní Ukrajině učinit Krym pro Rusy neudržitelným," dodal Hodges.

Pokud by se Ukrajina rozhodla znovu dobýt Krym, mohlo by to obnovit obavy, že by Putin mohl přejít k eskalaci konfliktu a nasazení jaderných zbraní. Putin od začátku války učinil řadu jaderných hrozeb, když se mimo jiné zavázal chránit územní celistvost Ruska. Mnoho špičkových vojenských analytiků však opakovaně prohlásilo, že Putinovy ​​jaderné hrozby jsou z velké části konstruovány tak, aby odradily další západní podporu Ukrajině, a jsou skeptičtí, zda by takovou zbraň skutečně použil. Ukrajina vytlačila ruské síly z oblastí, které si Putin nyní nárokuje jako součást Ruska, jako je Cherson, aniž by čelila jaderné reakci. A ruská zařízení na Krymu, včetně leteckých základen, se již stala terčem ukrajinských útoků. "Je více jasnější, pokud jde o jejich toleranci vůči poškození a útokům," řekla nedávno pro New York Times Dara Massicotová, vedoucí výzkumnice v oblasti politiky v RAND Corporation. "Krym byl zasažen již mnohokrát bez masivní eskalace ze strany Kremlu."

Za současného stavu je mizivá šance, že Rusko a Ukrajina povedou rozhovory nebo vyjednávání o ukončení války. Putinovo rozhodnutí ilegálně anektovat čtyři ukrajinské oblasti v září 2022, přestože ruské síly tyto regiony plně neokupují, fakticky možnost jakýchkoliv rozhovorů vyhodilo z okna. Ukrajina dala jasně najevo, že nebude souhlasit s žádnými dohodami, které po ní budou vyžadovat postoupení území Rusku, a je velmi nepravděpodobné, že by Moskva někdy ustoupila od svých nových územních nároků vůči Ukrajině. Stručně řečeno, boje budou pokračovat a zapojení Západu do války je tak hluboké, že dosáhlo bodu, odkud není návratu. "Zahraniční politika spočívá na důvěryhodnosti zemí a zejména na důvěryhodnosti velkých mocností. Pokud by USA a jejich hlavní spojenci byli považováni za neschopné bránit oběť agrese na evropském kontinentu - zkuste si představit, co to znamená pro zahraniční politika jinde?" řekl Gérard Araud a poukázal na potenciálně doznívající důsledky ruského vítězství – zejména pro jiná místa, která čelí hrozbám ze strany mnohem větších mocností, jako je Tchaj-wan. "Aniž bychom to řekli a možná aniž bychom to věděli, překročili jsme práh. Nyní je pro Západ porážka Ukrajiny nepřijatelná," řekl Araud. "Teď jsme udělali tolik, že vítězství Ruska bude skutečnou porážkou Západu, a myslím, že Západ to nepřijme."

Zdroj: businessinsider.com

Komentáře

Omny

03. 02. 2023, 12:40

další článek o ničem. Na Krymě se určitě válčit nebude, Uroši už nikdy Krym nezískají. Tady je to zase samý debil, ale nelze se tomu divit, když se tu produkují takové nesmyslné slepené články co jedna paní v důchodu povídala. Ukrajina je díky západu a tomu jejich poskokovi zničená země.....komediant se mohl už dávno domluvit s Ruskem a bylo by po válce.

mamlas Martin 23
ty jsi mně pobavil NATO je obranná organizace s útočnými zbraněmi o)) a krom toho když se chci bránit tak se přeci nebudu snažit někam rozšiřovat...leda že by platilo, že nejlepší obrana je útok o)) no mamlas zůstane mamlasem. Vy USfillové jste neuvěřitelní exoti, mistři v překrucování faktů....

Bombero

03. 02. 2023, 13:12

myslitel největší se zjevil. Můžete nám neznalým prosím vysvětlit, jaký je rozdíl mezi obrannou a útočnou zbraní?To si ukrajinci dovollili moc se bránit útočnou puškou.
Jojo, mantra rusských kolaborantů- odevzdat zbraně, území a jít do rusského otroctví. Myslím, že ukrajinci s tím mají velmi bohaté zkušenosti, co je russák za svoloč a i proto se tak urputně brání
Agenturu JPP tady používají jen putinfans

Martin23 .

03. 02. 2023, 14:04

Omny:

Není potřeba mě urážet. NATO je obranná organizace. Rusko je útočná organizace, zeptat se můžete několika jeho sousedů, jak jsou Rusové mírumilovní.

Rusko na Ukrajině prohrálo, protože už NIKDY nedosáhne hlavního cíle operace, i když ovládne celou Ukrajinu, NIKDY už nedosáhne hlavního cíle - udržet si Evropu jako odbytiště pro produkty z planety Země (plyn, ropa) a být naším (Evropa) hlavním dovozcem. Ukrajina může Rusko klidně nahradit. Rus je nahraditelný, tak jak se Rusové sami mohli přesvědčit. Tak jak se spousta politiků a lidí u nás mohla přesvědčit. Rusko je nahraditelné.

Ano, neuvěřitelně nám pomohly nepokoje v Kazachstánu (oddálení invaze na únor) a mírná zima (dostatečné zásoby plynu). Můžete si o mě myslet co chcete, to ale na realitě nic nezmění. Rád si s Vámi budu povídat o tom proč by si svobodný stát nemohl dovolit vstoupit do NATO, ale je otázka, jestli uznáváte svobodu, nebo autokracii.
Já si myslím že pokud chce nějaký stát být součástí NATO, neměl by mu žádný další stát na světě bránit. Co si o tom myslíte vy? Můžeme si svobodně dělat co chceme? Nebo si myslíte že je potřeba aby nám někdo říkal co máme dělat? Všimněte si že tak vedeme i diskuzi - já s Vámi svobodně mluvím o možnosti volby, vy mě ale tuto možnost nedáváte. Nepřipomíná Vám to náhodou něco?

Omny

03. 02. 2023, 14:35

a co je na tom špatného, že Rusko desetiletí dodávalo Evropě levný plyn a další suroviny? Rusko nic měnit nepotřebovalo....kdo to potřeboval změnit bylo právě USA, které chtělo dodávat svůj předražený plyn a další věci do Evropy plus další zbrojní zakázky...
Takže ti gratuluji, energie jsou asi 10x dražší a ty jsi happy že to US dokázalo.....jinak ano všechno je nahraditelné ale za jakou cenu
Takže opakuji ty jsi rusofobní mamlas co jenom překrucuje věci. Vyprovokovalo to US.... Však si vzpomen co US dělalo před válkou ohledně NOrdstreamu.......
no dříve nebo později se to uklidní a uvidíš, že s Ruskem se bude obchodovat dále.
Plus vůbec ted to budou žně pro US zbrojovky....a o to tu šlo také, hezky si to US zpočítaly a my jim děláme jenom poskoka

Omny

03. 02. 2023, 14:42

ještě k tomu tvému lacinému poslednímu odstavci. Já si také myslím, že když se Kuba rozhodne, že na jeho území budou rozmístěné ruské vojenské základny s raketovým vojskem, že by to US mohlo být celkem u zadku...co myslíš mamlasi?

Bombero

03. 02. 2023, 14:48

omny-nějak jste zapomněl, že tu cenu začal šroubovat russák už v létě 2021 a amerika na to byla tak připravená, že měla asi 10 lodí na převoz plynu....
Takže ten usofilní mamlas, co tu vše překrucuje jste vy
jen tak mimochodem, cena plymu je skoro na ceně před agresí russka
https://www.vse.sk/wps/wcm/connect/nvse/6252dd29-9cdc-4eb4-9395-a4ae88438ce8/vyvoj-ceny-plynu-Q12022.png?MOD=AJPERES&CACHEID=ROOTWORKSPACE.Z18_GALIG4O0LG84D0ADLB9N4410036252dd29-9cdc-4eb4-9395-a4ae88438ce8
Jšdiné, co máte pravdu, že se s ruskem někdy bude obchodovat znovu. Ale už za jiné ceny. Už ted prodávají pod náklady, aby aspon něco udali

Zdeněk

03. 02. 2023, 14:58

Omny, no vidíš, že to jde, zamýšlíš se a hned je moudro na světě ... ale víš určitě, že jsi chtěl říct, že Američané jsou chytří a mazaní, protože vyprovokovali střet mezi ruSSkem a Ukrajinou a ruSSaci tupí a primitivní, protože na to skočili? Tedy ne, že by to nebyla pravda, ale od tebe bych to nečekal :laughing::joy::rofl:

Mimochodem ja si taky myslím, že ruSSko bude dodávat suroviny - za třetinovou cenu Číně a Indii a Čína a Indie nám pak za tržní :thumbsup:

Bombero

03. 02. 2023, 15:20

zdeněk :rofl::grin::rofl::thumbsup:

Martin23 .

03. 02. 2023, 18:34

Omny:

čím více se mě snažíte urážet, tím méně cokoliv změníte.

USA se nás několikrát snažilo varovat před závislostí na Rusku, kterou se nyní Rusko pokusilo využít. Toto nelze popřít. Chápete tuto větu, nebo si ji přejete více vysvětlit?

USA nám dodávají plyn jenom díky tomu, že jeho cena je nyní vysoká, v momentě jak cena metanu klesne pod "výrobní - těžební" náklady břidlicového plynu, břidlicový se přestane vyplácet těžit a američané nám nic neprodají, protože to od nich nekoupíme. Chápete tuto větu, nebo si ji přejete více vysvětlit?

US zbrojovky nestíhají vyrábět pane pro příští dekádu. Existují určité kapacity. Nelze začít vyrábět tanky během pár dní. Chápete tuto větu, nebo si ji přejete více vysvětlit?

Jaderné zbraně v dosahu USA nejsou to samé jako vojenská základna.

velice pěkný link: https://www.forces.net/usa/where-closest-us-military-base-russia

Chápete můj komentář, nebo si ho přejete podrobněji vysvělit?

Bombero

03. 02. 2023, 22:00

omny- máte pravdu, američan plánoval kauzu plynu už od roku 2008.Dávno před jakoukoliv krizí na ukrajině. Tady jsem našel důkaz
https://www.youtube.com/watch?v=Ndnk4V3Y_Pk&t=2s

Martin23 .

03. 02. 2023, 23:47

Pan Bombero:

Děláte si legraci? To jsou jasní dvojníci! CIA a FBI a hlavně DEA pracně procházeli celé USA aby našli americky mluvící rusy a pak to sestříhali aby to mohli hodit na ubohé Rusko, které jenom chce těžit a prodávat Evropě plyn.

Američané zároveň donutili GAZPROM, pod pohrůžkou zveřejnění nahrávky opilého dvojníka Putina jak spí na kremelských schodech, aby nechal před zimou zásobníky plynu prázdné.

A potom ty laboratoře na Ukrajině... :D:D:D

Bombero

04. 02. 2023, 22:12

hlavě kde sehnali dvojníka solovjova, který tam je hlavní hvězdou:face_vomiting:

Martin23 .

05. 02. 2023, 13:22

Pan Bombero: nevím kde vzali dvojníka toho skřeta :) ale určitě když se zeptáte našich prorusáků, tak Vám to vysvětlí že za to může USA... :D

Martin23 .

01. 02. 2023, 19:20

Doufám že se Ukrajině podaří ukončit válku a nedovolí Rusku uměle prodlužovat konflikt.

Akorát přemítám o tom, jak bude pan prezident Zelenskyj, až mu skončí mandát, žít. Ten člověk bude muset mít do konce života speciální ochranku, stejně tak jeho rodina. Permanentně se ho budou snažit otrávit, zavraždit... Vůbec si to nedovedu představit a je mi ho už teď líto. Obětoval se pro svou vlast.

Šebesta

02. 02. 2023, 09:32

No nevim. I naši mnozí experti tvrdí že tato válka bude trvat dlouho a nemusí mít vítěze. Mně spíše zajímá kdo bude obnovovat rozbitou Ukrajinu a kdo to bude platit ? Jeden německy ministr řekl už někdy loni že obnovu Ukrajiny odhadují Němci na 10 let. Ale protože se stále bojuje a konec je v nedohlednu bude to možná i déle.

Šebesta

02. 02. 2023, 11:35

A ještě dovětek. Vážený pane vaše starosti bych chtěl mít. Zelensky se o sebe určitě umí postarat a navíc skončí li-válka nějakým kompromisem a uzavřením nějaké dohody neviděl bych to tak horké. Rusové nebudou mít zájem na jeho likvidaci. A myslím že nejen mně ale většinu lidi u nás v republice zajímají věci o nichž jsem psal už nahoře než Zelenského bezpečí protože nalijme si čistého vína. Tu obnovu Ukrajiny budeme zřejmě platit hlavně my (EU) !

Šebesta

02. 02. 2023, 12:42

V.v. Fascinuji mně tvoje názory ! Všichni kdo maji jiný názor než ty jsou mimo mísu ! Myslim si že mimo mísu si hlavně ty. No a stojím si zatím že většinu našich lidí určitě nezajímá co bude se Zelenskym až mu skončí mandát ale spíš co bude až skončí válka a jak jsem psal kdo to bude platit ? A jak dlouho budeme podporovat Ukrajinu ? No a ten německý ministr určitě ví o celé zaležitosti víc než nějaký Veritas Vincit. Při tvé " neskonalé chytrosti " a jak víš tak vše dopředu se divím že nejsi u Zelenského jako jeho hlavní poradce možna už by byl Rus poražen a to myslim vážně, osobně bych byl rád. Nejsem žádný Rusofil spíše jsem germanofil.

Martin23 .

02. 02. 2023, 14:32

pan Šebesta: k Vaší víře o dohodě a jejím dodržení ze strany Ruska - fascinuje mě, jak můžete věřit Rusku po událostech, které jsme VŠICHNI viděli.

Zaplatíme to my, EU, a USA a nemám s tím problém. Tomu národu bude potřeba pomoci. Nesmíme ale zapomínat na problémy u nás.

Šebesta

02. 02. 2023, 15:34

K nějaké dohodě bude muset dojít. Mně zase fascinuje jak vy vše víte dopředu že Rusko nebude nic dodržovat. Garantem případne dohody bude určitě NATO i Ukrajina. Apropos co slib obou USA presidentů o nerozšiřiování NATO na východ Gorbačovovi ? NATO ho porušilo bez mrknutí oka nejmiň 10 x ? Uznavám pouze že to bylo ústně a možná to oba presidenti řekli jen aby řeč nestála ale řekli to. Nikdy to nevzali zpět. Nato by si mělo zamést před vlastním prahem. Mimochodem naivni byli asi oba jak Jelcin tak hlavně Gorbačov on a jeho okolí si naivně mysleli že když zanikla VS zanikne i NATO a Evropa se nějak domluví. Vše ale bylo jinak. O dodržování a agresi ze strany obou Ruska i NATO by se dalo mluvit dlouho ale to není námět diskuse.

Bombero

02. 02. 2023, 16:13

šebesta- už by jste mohl přestat omípal tu russkou leý o gorbačovovi, kdy sám gorbačov řekl, že takový slib nikdy nedostal
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/rusko-nato-gorbacov-baker-genscher-nemecko-sovet-bush.A220127_064026_zpr_nato_inc
a jakou dohodu kdy rusko dodrželo? Já si vzpomínám na jedinou-Ribbentrop–Molotov
jinak za nato jedná prezident nějaké země?To je nějaká novinka?

Zdeněk

02. 02. 2023, 16:33

Bombero, děláš, jako bys ho neznal:

neřekl - řekl
neřekl - řekl
...
neřekl - dobrá, neřekl, ale mohl si to alespoň myslet :laughing::joy::rofl:

(o týden později)

neřekl - řekl ...

Šebesta

02. 02. 2023, 17:26

Jistě co se vám nehodí do krámu tak to neuznávate to znám z dob minulého režimu . Když to Gorbačov nedostal tak proč mnozi diplomaté komentátoři naši i zahraniční o tom mluví např. (Drulák,Čarnogurský,Dienstbier st.atd) ? Oni všichni lžou jen vy máte pravdu ? Jasně ! Nevím třeba proč by o tom lhali třeba Čarnogurský a Dienstbier st. oba disidenti za minulého režimu antikomunisté každým coulem ? Máte proto vysvětlení ? Ale fakta nikoli vaše domněnky. Máte slovo.

Šebesta

02. 02. 2023, 17:33

Pro Bombero.Ještě dodatek Čarnogurský byl v době okolo převratu ve vrcholné politice stejně jako J.Dienstbier to jen tak mimochodem takže určitě o tom ví více než vy nebo se pletu ?

Zdeněk

02. 02. 2023, 18:03

Jo tak tady se někomu ozval Jiří Dienstbier st., tak to jo, to dost vysvětluje ... mimochodem, bylo to přes duchařský stolek nebo snad výjev zjevením?:scream:

p.s. doporučuji, papír, na něj nakreslit významná data jako funkční období prezidenta Reagana, prezidenta Bushe, pád režimu v NDR, sjednocení Německa, pád režimu v ČSSR, rozpad SSSR, začátek jednání o vstupu do NATO, vstup do NATO a další a třeba někomu dojde, že časová osa jeho vyprávění poněkud hapruje a pokud pomineme mandáty jednotlivých účastníků, tak o některých věcech prostě ani jednat nemohli, natož aby cokoliv slibovali.

Jednodušeji pro mentálně diskriminované: "proč by o každém dohodnutém pšouku Západ a SSSR popsali hory papíru, které se navíc vždy předávají oběma stranám, a zrovna o tomhle by neexistoval žádný záznam, a to v archivech ani jedné strany? Co třeba proto, že se to tak prostě nestalo. Ostatně přímí účastníci to vždy odmítali, ale naši "svědci" si to přesně pamatují, ostatně na setkání Kohl vs. Gorbačov dělali co, Dienstbier tam vařil kafe a Drulák zametal hajzly?

Takže znovu přečíst:
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/rusko-nato-gorbacov-baker-genscher-nemecko-sovet-bush.A220127_064026_zpr_nato_inc

a pak popřemýšlet jestli tohle nesedí líp časově i logicky

p.p.s. pročpak asi každý, kdo poznal rusa chce do NATO, no proč?

Martin23 .

02. 02. 2023, 19:04

Pan Šebesta:


nikdy není pozdě omluvit se za svou chybu:
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/rusko-nato-gorbacov-baker-genscher-nemecko-sovet-bush.A220127_064026_zpr_nato_inc

vůbec mě nezajímá co trvdí politik který u toho ani nebyl, důležité je co tvrdí politik kterého se to přímo týka.

A ano, Rusko dohody neuznává, můžete si začít číst, například tady:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Budape%C5%A1%C5%A5sk%C3%A9_memorandum

A abych odpověděl na všechny Vaše otázky, ne, já nevěřím tomu, že Rusko bude ctít nějakou dohodu.

Bombero

02. 02. 2023, 19:07

šebesta- tak pro mě je důležitější vyjádření gorbačova, než nějakého dienstbiera nebo čarnogurského. Myslíte, že byli přizvaní k jednání russko-NATO?Nebo taky vykládají jen to, co někde slyšeli?
A že jste na jejich vyjádření dal nějaký odkaz? Nebo si to dle tradice prorusských kolaborantů mám dohledat sám?
Jinak to, že byl někdo disident mu ještě nedává patent na rozum a na pravdu. To byl bašta taky. Jenže po něm komanči šli proto, že byl na ně až moc levicový

Bombero

02. 02. 2023, 19:12

Zdeněk- :grinning::thumbsup:. To ale kremloboti nikdy nepochopí a stále budou mlít tu svoji mantru. Už mi jen chybí, že to taky říkala máně od vedle a ta co řekne, tak je směroplatný:joy:. A to pak budeme nahraný:worried:

Zdeněk

02. 02. 2023, 21:13

Bombero, mám to vyloženě před očima :grin::

"Tak co Majku, jak je v Moskvě?"
"Chladno Ronnie, chladno. A jak je ve Washingtonu?" "Chladno Majku ..."
"A Majku, my jsme teď kamaradi, že?"
"Jasná páka, vole, hmm Ronnie"
"A říkáme si teď všechno, až vám třeba zase odletí elektrárna, tak nám to řeknete a nebudete do poslední chvíle zatloukat, že?"
"Noooo, no jasně ..."
"Tak to já ti zaručuju, že NATO se na východ nikdy nerozšíří."
"A proč by se mělo rozšiřovat?"
"Nech se překvapit, Majku"

Šebesta

03. 02. 2023, 08:53

Pro Bombero Jasně chytrá hlavo jak se do lesa volá tak se z lesa ozývá. Pro mně je zase věrohodnější Čarnogurský než nějaký Bombero. Mimochodem jste první kdo to o Gorbačovovi řiká,že to popřel v životě jsem to neslyšel. Vyroký Jana Čarnogurského kde prohlásil že Busch i Regan to slibili se dají snadno dohledat na yuotubu. Kde jsem jeho tiskovsku našel i já. A neodpevěděl jste mi na otázku proč by Čarnogurský starý disident a Dienstbier lhali ? Jasně i mezi disidenty byli levičáci a pravičáci ale to není odpověď na otazku proč by měli lhát ?

Šebesta

03. 02. 2023, 09:01

Úplně poslední věc. Navíc vidím že se v ničem nevyznáte a trapně se tu hadate. Dienstbier vážený pane pokud to náhodou nevíte byl ministr zahraničí po převratu takže asi o mezinárodní sceně toho viděl dost i o jednáních Rusů a Amiků a dalších mezinárodních událostech. Nebo to chcete popřít ?

Zdeněk

03. 02. 2023, 09:02

Šebesta
Rozhovor s Michailem Gorbačovem:
https://www.rbth.com/international/2014/10/16/mikhail_gorbachev_i_am_against_all_walls_40673.html

je to sice v angličtině, ale to jistě nebude pro znalce tvého formátu problém, když už nevěříš českému překladu

Šebesta

03. 02. 2023, 09:03

Pokud já jsem kremlobot tak vy jste NATOHUJEŘi . Jak prosté Watsone

Martin23 .

03. 02. 2023, 09:09

Pan Šebesta:

Dintsbier osobně držel pero a Čarnogurský dveře. Tohle je velmi důležitá informace:
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/rusko-nato-gorbacov-baker-genscher-nemecko-sovet-bush.A220127_064026_zpr_nato_inc

která zcela vyvrací Vaše tvrzení, je úplně jedno co řekl člověk, který u toho nebyl, důležité je co řekl člověk, kterého se to přímo týká.

Zdeněk

03. 02. 2023, 09:17

Šebesta,

k tomu neustálému odhánění se J. Dienstbierem a že byl ministrem zahraničí, znám jednoho, co byl ministerem zahraničí a předtím taky udavačem StB s krycím jménem Kato a druhého, co sedí a ještě sedět bude a všichni ze stejné strany...

Nicméně J. Dienstbier byl především člověk, který obecně odmítal násilí a vždy se snažil o diplomatické řešení, proto také odmítal zásah v Kosovu jako nepromyšlený a neefektivní. Nicméně především zemřel v roce 2011 a moc by mě zajímal jeho názor na současnou situaci ...

Bombero

03. 02. 2023, 11:15

šebesta- ".... mimo rámec OSN Srbsko 1999...."- a hádejte kdo to tenkrát zablokoval jedinýnm hlasem?Popbřeží slonoviny to určitě nebylo.....
Jinak osn se pak k zásahu dodatečně v rezoluci vyjádřilo kladně pokud vím

Bombero

03. 02. 2023, 11:17

šebesta- jinak já se tím netajím, že jsem pro NATO. Zažil jsem varšavskou smlouvu a její "pomoc" a nikdy více.
Stejně tak se netajím tím, že na základě životních zkušeností nesnáším russáky

Bombero

03. 02. 2023, 11:20

šebesta- "....věrohodnější Čarnogurský než nějaký Bombero...."
jenže ten bombero si to nevycucal z prstu, ale četl rozhovor z gorbačovem a viděl rozhovor, kde se k tomu gorbi vyjadřoval. Takže komu mám věřit?Někomu, kdo tam nebyl a jen tlumočí co někde zaslechl, nebo tomu, kdo tam jednal a týkalo se ho to....

Mark

01. 02. 2023, 09:46

ATACMS s dlouhým doletem to sice není,ale i tak je to další velká pomoc Ukrajině.
Velký dík :flag_us::thumbsup:

https://www.reuters.com/world/us-readies-2-bln-plus-ukraine-aid-package-with-longer-range-weapons-sources-2023-01-31/

Martin23 .

01. 02. 2023, 19:20

Díky bohu za ty Američany.