EXCALIBUR
CZUB - 4M
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Ukrajina obdrží 10 švédských tanků Stridsvagn 122, tanků jako stvořených pro Ukrajinu

 10. 03. 2023      kategorie: Události      79 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Švédský tank Stridsvagn 122 je založený na německé platformě tanku Leopard 2, nicméně již od počátku byl tento stroj designovaný pro boj s ruskými tanky během případné ruské invaze do Švédska. Nejedná se tedy o standardní německý Leopard 2A5, ale jde o silně vylepšený obrněnec.

strig_TITFoto: Strv 122 | Joel Thunberg / Ministerstvo obrany Švédska

Jednou z nejpodstatnějších částí tanku Stridsvagn 122 je výrazně zesílené pancéřování pomocí bloků modulárního kompozitního pancéřování AMAP. Tank je tak imunní proti z ramene odpalovaným protitankovým prostředkům, jako jsou RPG, AT-4, nebo Carl Gustav, a to ze všech směrů. Do tanku byla také nainstalována výkonnější jednotka chemické, biologické a jaderné ochrany. Tank se může brodit ve vodě až do hlouby 140 cm, což je o 20 cm více než u Leopardu 2A5.

Jelikož se čekalo, že se tank v boji utká s početnou většinou ruských tanků, do tanku byl instalován nový dálkoměr i nejmodernější termokamery. Do tanku byl přidán i nový balistický kalkulátor, který během okamžiku vypočítá rozměry, rychlost i vzdálenost k cíli pro co nejrychlejší palbu s maximální přesností. Při boji s přesilou má výhodu ten, kdo střílí jako první.

S tím souvisí i zcela nový balistický počítač, díky kterému je tank schopen bojovat s několika nepřátelskými tanky najednou. Tank nepřátelské tanky vyhledá, určí jejich polohu a zamíří, střelec pak jen vystřelí a po potvrzení vyřazení se zbraň automaticky natočí na dalšího nepřítele, střelec tedy nemusí věží vůbec otáčet, vše za něj dělá počítač. Cílem toho bylo vyřadit co nejvíce nepřátelských tanků v co nejkratší době.

Tank má také nový systém velení a komunikace od společnosti Celsius Tech Systems AB. Pro Ukrajinu se každopádně  jedná o ideální tank. Uvidíme, jak úspěšné bude jejich nasazení. 

Zdroj: armyrecognition.com

 Autor: Tomáš Svoboda

Komentáře

pan pravda

12. 03. 2023, 11:33

Ohledně té taky války na Ukrajině: Co blbnete, vždyť jsou tam lidi! Já když si chci něco pořídit a nebo udělat tak na to musím mít! Když si na to půjčím tak mi to seberou když to nebudu splácet! No existovat na dluh to snad dovedou jen amerikáni. Zatím je to tak, že to dpadá jako v té odrhovačce: Nám je to jedno, na nás to neplatí, my si zaválčíme, on to někdo zaplatí! To jako ti ručitelé za dluhy, no to máme pěkný vyhlídky do budoucna!

Veritas vincit

12. 03. 2023, 12:55

pan pravda
"Ohledně té taky války na Ukrajině: Co blbnete, vždyť jsou tam lidi! Já když si chci něco pořídit a nebo udělat tak na to musím mít! Když si na to půjčím tak mi to seberou když to nebudu splácet! No existovat na dluh to snad dovedou jen amerikáni."
*
Za posledních 8 let vlády-většinovým lidem zvolená ČSSD a ANO, parazitní obyvatelstvo ČR více jak zdvojnásobilo dluh ČR. Rozdalo si peníze na dluh svých dětí a bez investic je prožralo a zvýšilo inflaci v ČR.
Inflace = přebytek peněz na trhu.
Citovaní "Amerikáni" se slovanskou tupostí nemají vůbec nic společného. :slight_smile:

pan pravda

12. 03. 2023, 15:59

USA mají největší státní dluh na světě, netisknout si petrodolary tak jsou kdesi!

Standa

12. 03. 2023, 18:27

To je samozřejmě PRAVDA. Pokud by se přestal ve světovém obchodě používat dollar, USA by se změnily na padesát rozvojových státečků, kdesi v Americe. Tomu ovšem musí kluci a holky americký všemožně zabránit. Příkladem může být třeba irácký prezident Saddám Husajn nebo Libyjský vůdce Muammar Kaddáfí, kteří si nechtěli nechat rabovat přírodní bohatství, odmítli nevýhodné půjčky a chtěli přejít v obchodování na vlastní měnu. USA z nich udělaly mezinárodní teroristy a zaplatili to životem. Ovšem neustálý tisk doláčů nestačí. Žádný stát nechce skladovat bezcenné papírky, peníze musí být v oběhu. Proto se USA neustále snaží vyvolávat válečné konflikty po celém světě, a zatáhnout do toho i svoje poštěkávající ratlíky. Samozřejmě zbraně jsou cenově velice výhodný artikl. K tomu připočteme podíl na pozdější vnucené Obnově zničené infrastruktury (po válce u nás známý Marshallův plán), čímž tyto země ovládnou hospodářsky i politicky. To, že největší utrpení dopadne na civilní obyvatelstvo, politiky nerozpláče. Většinou sedí ve správních radách zbrojních firem, a svoje "poctivě vydělané" miliardové majetky mají ulité v daňových rájích. Kdyby už by toho měli daňoví poplatníci dost, a začali se bouřit, od toho je tady policie, která nespokojence příslušně zpacifikuje. Ale OVČANÉ se bouřit nebudou, novinářům jsou povoleny pouze "korigované informace", a jak se říká: "Nevědomost hříchu nečiní" (to i Ježíš na kříži zvolal: "Otče, odpusť jim, vždyť nevědí, co činí"). Pokud někdo říká něco jiného, je  to xenofobie a šíření dezinformací.

Veritas vincit

14. 03. 2023, 11:35

Standa
Slušně vymytý mozeček.
Ty asi nemáš ani maturitu a také chybí minimálně základní ekonomický rozled. Škoda, že jsi pro své dojmy a lži nepředložil žádný důkaz o kterém by bylo možné debatovat.

"K tomu připočteme podíl na pozdější vnucené Obnově zničené infrastruktury (po válce u nás známý Marshallův plán), čímž tyto země ovládnou hospodářsky i politicky."
*
Víš které země přijaly Marshallův plán?
Už jsi někdy viděl takovou mapu?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Marshall%C5%AFv_pl%C3%A1n#/media/Soubor:Marshall_Plan.svg

Co myslíš, která země z původního Marshallova plánu, kromě Portugalska, Turecka a Řecka má dnes nižší HDP na 1 obyvatele než ČR?

Jak vlastně vypadá ta tvoje strašná "vnucená Obnova" třeba v Německu, Švýcarsku, Rakousku, Francii, Belgii, Holandsku, Dánsku, Švédsku, Norsku, Velké Británii, Irsku, Rakousku, Itálii,...

Nemají tam náhodou násobně vyšší životní úroveň, než kterou jsi "vybudoval" jako slovanský chytrolín a ruský otrok v Československu?
... Debata s nevzdělaným hlupákem je ztracený čas. :slight_smile:

Veritas vincit

14. 03. 2023, 11:50

Standa
Víš co je zvláštní slovanský chytrolíne, že vás po roce 1945 nepostihlo jak sám píšeš, žádné vnucené neštěstí v podobě Marshallova plánu, ale žádné Československé-švýcarsko jste nevybudovali.
Jenom jste udělali z ČSR (1937) 11. nejvyspělejší země na světě a 6. v Evropě rozvojovou zemi na 48. místě ve světě (1989).

"Kéž by nám Pán Bůh všeliké to vlastenčení z huby do rukou vraziti ráčil!“ - Karel Havlíček Borovský.

Bombero

15. 03. 2023, 22:00

pan pravda- "USA mají největší státní dluh na světě"
státy dluh 125% HDP, čína 300%. Tak asi tak.Je rozdíl, když 100 dolarů dluží američan, nebo afričan, pro kterého to je příjem za půl roku...

Standa

16. 03. 2023, 11:56

Bombero

Nemůžete to tak prožívat. Rozdíl je v tom, co napíší bulvární plátky a "oficiální" statistiky americké administrativy, a jaká je skutečnost.

Pomatuji, když natupoval Keňan Obama na post amerického prezidenta, chtělo se sedm jižanských států odtrhnout, že nebudou doplácet na zbídačelý Sever. Ovšem soud jim to zatrhl, že USA jsou nedělitelné! Na dokumentech, které náhodou uniknou pozornosti cenzury, můžete vidět kdysi prosperující průmyslová města, Detroit, Chicago a jiné. Dnes jsou to ruiny a slumy různobarevných přistěhovalců. FED už se ani nevyplatí tisknout bezcenné papírky, tak se USA věnují vyprovokování válečných konfliktů po celém světě, aby alespoň něco vydělaly na vývozu zbraní.

Martin23 .

12. 03. 2023, 15:19

Alf:

co KONKRÉTNÍHO navrhujete? :)

pan pravda

12. 03. 2023, 16:03

Vynést v zubech tu partu pětidemolice, co slíbili to neplní! Banda neumětelů.

Martin23 .

12. 03. 2023, 16:31

Alf:

ó jak chytré to řešení, tím se vše vyřeší.

Veritas vincit

14. 03. 2023, 11:55

pan pravda
"Vynést v zubech tu partu pětidemolice, co slíbili to neplní! Banda neumětelů."
*
On ti v tom někdo brání, slovanský chytrolíne?
Není takových jako ty náhodou málo na vynášení a třeba na vítězství ve volbách? :smile:
(Já jsem "pětikoalici" nevolil. Jsou pro mě moc levicoví. Rozdávají dál peníze za nic z cizího líným a hloupým.)

Zero Foxtrot

15. 03. 2023, 01:09

uz se tesim jak to v pristich volabch ODS hodim zase, vypelichanej plysaku. nemas zac.

Martin23 .

11. 03. 2023, 20:34

https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-po-ukrajine-vyhlasime-valku-evrope-tvrdi-solovjov-40425552

Měli bychom se rychle vzdát, mají atomové zbraně a co kdyby je proti nám použili...

Honem, kdo jde do toho se mnou? Pánové Šebesta, Standa a jiní? Je ještě čas změnit stranu? Rád bych se přidal k Ose dobra.

pan pravda

12. 03. 2023, 11:36

Nejlepší je se přidat ke klubu dobráků?

Martin23 .

11. 03. 2023, 17:06

Vítám členy Osy dobra. Takže znovu Gorbačov nikdy někde od nikoho nedostal žádné ujištění o tom, že se NATO nebude rozpínat.

NATO se nerozpíná, do toho se vstupuje dobrovolně. Rusko se rozpíná, do toho se vstupuje nedobrovolně.

NATO Rusko nikdy nenapadlo, Rusko napadá všechny okolo aby přiblížilo své hranice k hranicím NATO. Rusko vyvíjí zbraně prvního úderu. NATO vyvíjí primárně obranné zbraně.

Veritas vincit

11. 03. 2023, 18:05

Martin23 . :thumbsup:
Zachytil jsem náhodou dobrou zprávu pro civilizovaný svět:
"V Rusku zrychluje populační tragédie, z mužů se stává ohrožený druh"
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-demografie-valka-covid.A230310_121533_zahranicni_aha

Martin23 .

11. 03. 2023, 19:12

pan Veritas vincit:

mezitím v Ruské Svobodné Státní televizi:
"Dnes v Česku protestovaly miliony lidí a požadovaly stažení ukrajinské vlajky z Národního muzea, policejní složky brutálně zakročily a poklidné demonstranty odvezli do prácovních táborů na východě země..."

https://www.novinky.cz/clanek/domaci-na-vaclavskem-namesti-se-protestuje-proti-bide-40425569#dop_ab_variant=884940&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest218_mobil_bez_boxiku_firem_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Zdeněk

11. 03. 2023, 19:33

Martin 23, tentokrát se pletete, naše vlastence zradili i v Rusku:
https://rossaprimavera.ru/news/59238afa

Sám moc rusky neumím, ale myslím, že "около 10 тыс. человек" znamená "okolo 10 tisíc účastníků" :laughing::joy::rofl:

Veritas vincit

11. 03. 2023, 19:52

Martin23 .
"...požadovaly stažení ukrajinské vlajky z Národního muzea,..."
*
Ano, sleduji ty (pro)ruský šmejdy.
Naštěstí jich není moc.
Osobně bych chtěl vidět jejich skutečný daňový přínos pro ČR. Nepřipadají mi jako velcí pracanti.:slight_smile:
Jenom technickou poznámku.
Když si dáte do oblíbených přímo server www.novinky.cz, tak ten odkaz bude mít max. jen dva řádky na rozdíl rozkliknutí ze seznamu.cz.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-na-vaclavskem-namesti-se-protestuje-proti-bide-40425569

Martin23 .

11. 03. 2023, 20:18

pan Zdeněk:

Tak to pan ruský redatkor podělal, myslím že vypadne při úklidu z okna své zemlajnky.

Zdravím kolegu z Osy zla ;)

Martin23 .

11. 03. 2023, 20:21

pan Veritas vincit:

je škoda že ti lidé demonstrují ani nevědí za co. Vrchol byl pokus o puč v Národním muzeu, jsem rád že policie odvezla hlavní rváče a nechá si je až do pondělí do 6:00 na služebně aby pak museli rovnou do práce, myslím že to by pro ně byl největší trest, víkend bez lahváče.

Jo a máte pravdu s linkem, musím si dát více záležet při kopírování odkazů děkuji za info, lepší je ale neodkazovat a tvrdit že se to stalo tak, jak potřebuju :grinning:

Zdeněk

11. 03. 2023, 20:35

Příklad skutečného českého vlastence:

https://twitter.com/Aninnnk/status/1634618183800717315?s=20

Navíc se chudák nakonec stal obětí fialové policejní zvůle ...

p.s. chce se mi :nauseated_face::face_vomiting:

Martin23 .

11. 03. 2023, 20:53

pan Zdeněk:

Jejich odmítání svobodně se vyjádřit je důkaz sprosté CENZURY naší pjetykolki. Oni by promluvili, to by je ale musel někdo nechat!!! Jedině ruská svobodná media zajistí pravdu!!!!!!!! Nebuďme slepí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps: omlouvám se, ale už my došly vykřičníky, musím si pořídit tu novou ruskou klávesnici ZVEZDA, ta má nejenom nekonečnou zásobu různých znamének, ale rovnou autocenzuruje nepotřebná slova, jako "demokracie" "svoboda slova" "Ukrajina"... :D

pan pravda

12. 03. 2023, 11:38

No jistěěěěěě, ono to není žádná legrace dělat ručitele za dluhy Ukrajiny.

Martin23 .

12. 03. 2023, 15:17

Alf:

rozhodně žádná legrace není odebírat plyn nebo ropu z Ruska :)

Šebesta

11. 03. 2023, 18:54

Jasně 100 x opakovaná lež je pravdou. Kdo to říkal ? Dr.Goebbels. I když uznavám že on byl břídil naši komouši ho 1000 x překonali a  taky např.Zeman. Když si vyhodíte wikipedie po roce 1989 o NATO je tam taková zmínka co řekl tehdejší ministr zahraničí USA Baker: Anglicky neumím proto to řeknu česky ani o píď na východ. Řekl to směrem k Rusům (sovětům). Je zde i další názor ( Syruček )že o tom je v archivu USA nejmíň 30 dokumentů o tom že se NATO nebude rozšířovat na východ. Osobně si myslím že došlo k ústnímu slibu viz. Baker. NATO Rusko nenapadlo , no jistě má z něho respekt což platí i obráceně. NATO si troufne jen na mále státy viz. Srbsko že jo ?

Martin23 .

11. 03. 2023, 19:15

Šebesta:

Jasně 100 x opakovaná lež je pravdou. Kdo to říkal ? Dr.Goebbels. I když uznavám že on byl břídil naši komouši ho 1000 x překonali a  taky např.Zeman. Když si vyhodíte wikipedie po roce 1989 o NATO je tam taková zmínka co řekl tehdejší ministr zahraničí USA Baker: Anglicky neumím proto to řeknu česky NATO na východ. Řekl to směrem k Rusům (sovětům). Je zde i další názor ( Syruček )že o tom je v archivu USA nejmíň 30 dokumentů o tom že se NATO bude rozšířovat na východ. Osobně si myslím že došlo k ústnímu slibu viz. Baker. NATO Rusko nenapadlo , no jistě má z něho respekt což platí i obráceně. Rusko si troufne jen na mále státy viz. https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_v%C3%A1lek_se_zapojen%C3%ADm_Ruska#:~:text=v%C3%A1lka%20v%20Afgh%C3%A1nist%C3%A1nu-,Rusk%C3%A1%20federace%20(1991%E2%80%93dnes),-%5Beditovat%20%7C že jo ?

Veritas vincit

11. 03. 2023, 15:14

Stridsvagn 122 má všechnu potřebnou technickou výbavu k rychlému boji na delší vzdálenost s početnější ruskou družinou T-72 a jejich klonů. Švédsko jich má ve výzbroji 120 a protože nemá společnou pozemní hranici s Ruskem, dá se předpokládat, že v případě úspěšného nasazení Stridsvagnu 122 na Ukrajině by mohlo poslat další.

Veritas vincit

11. 03. 2023, 14:51

Standa
"Jo, jo, to je ta tolik proklamovaná neutralita Švédska, na kterou byli hrdí."
*
Pomoc a podpora bránícímu se napadeného státu je v souladu s chartou OSN.

"Pamatuji, jak se po zániku Varšavské smlouvy Gorbačov s Bushem poplácávali po zádech a americký prezident sliboval, že se NATO nebude rozšiřovat a přibližovat k hranicím Sovětského svazu. Také náš Jiří Dinstbier sliboval Ševarnadzemu, že se nezapojíme do vojenských struktur. Václav Havel ve svých líbivých vystoupeních také podporoval neutralitu. Dlouho ovšem ty sliby nevydržely, jak je u našich moderních politiků zvykem."
*
Pro svá hloupá a lživá tvrzení jsi nepředložil jediný důkaz.
Dokonce sám Gobačov nikdy netvrdil, že by podobné sliby byly někdy řečeny...
Škoda, že umíš jenom lhát. Evidentně se ti ve špatné rodině nedostalo slušného vychování.

Martin23 .

11. 03. 2023, 17:07

pan Veritas vincit: Sice zvolili taktiku opakované lži, ale to mě nevadí, já to tu budu psát pořád dokola a žít bude déle než oni, takže nakonec stejně zvítězíme.

SHawk

11. 03. 2023, 12:25

Čím víc různých zbraní, tím složitější logistika a víc z toho plynoucích nedostatků. To už se projevuje nyní. Takže čím víc, tím hůř pro bojující Ukrajinu... Už to skoro vypadá, jak kdyby to všichni dělali naschvál.

Zdeněk

11. 03. 2023, 12:41

SHawk

s tímto názorem se musím ztotožnit, nicméně neřekl bych, že je to naschvál, spíš se prostě ukazuje, že jsme si žili jak prasata v žitě a na jakoukoliv obranu jsme se vykašlali, neb jsme měli hen ten mier a množství techniky je tak ve stavu, který vyžaduje rozsáhlé opravy a investice (eufemismus pro šrot). Toliko k tomu blábolu jak NATO chystalo úder na Mordor ..

Mark

11. 03. 2023, 13:09

SHawk
Pro ukrajinskou armádu to musí být rozhodně peklo logistický zvládnout tu různorodost techniky, ale kdyby se měli ukrajinci bránit jen s určitými typy techniky, tak by tam toho bylo přinejmenším o polovinu méně a to nejde když ta ruská prasata útočí jak smyslu zbavení v nekončících vlnách. Čím víc tam toho bude, tím víc se zlikviduje těch teroristů a snad je to přejde dobrovolně chodit na porážku.

Jumpman

11. 03. 2023, 13:13

ten Stridsvagn 122 je v podstatě leopard s lepší elektronickou výbavou, to už jim tu logistiku příliš nenabourá. Faktem je, že pro logistiku by bylo lepší, kdyby dostali všechny dostupné T-72 které tady ještě jsou, včetně těch našich M4 a polských twardy. Takhle se upírají na "zázračné" západní tanky, ale to až takový zázrak nebude, protože k jejich efektivnímu nasazení je třeba celý systém, ne jen pár plechovek...

Zdeněk

11. 03. 2023, 11:09

No není ten svět krásný, Švédsko se začíná pořádně rozhoupávat, tanky Stridsvagn 122 jsou dobré, ale BVP CV90 lepší a samohybná děla Archer - to bude teprve správná muzika ...
Vlastencům padají na hlavu hovna s háčky, orkům tečou nervy a sní o útoku na Evropu, v Melitopolu je někomu pěkně horko a chcimír Šebesta si našel staronového kamaráda Standu Elektrona, takže teď mu už tvrzení, že není proruSSka filcka neuvěří vůbec nikdo - pak, že odporná zamračená sobota nemůže být báječná ... :star_struck:

Šebesta

11. 03. 2023, 12:17

Zdeněk co by vyznávač jediné pravdy a černoběloch a natovská filcka má tady své vyznavače. Ano uznavám je jich zde více ale to neznamená že mají pravdu a denodenně se přesvědčuji že žijí v iluzích (falešných). Komu není shůry dáno v apatyce to nekoupí.Zdenku Rusko není hrozba pro Evropu pro Evropu je hrozba něco zcala jiného. Nyní je hrozba válka to beru ale až skončí vše se vráti do srarých koleji.

Zdeněk

11. 03. 2023, 12:29

Šebesta, děkuji, teprve teď vím, že je svět v pořádku ... :thumbsup:

p.s. hrozba jménem "zcala" - to je nějaké ruské slovíčko pro mimozemšťany nebo snad vojenská šifra :thinking:

Šebesta

11. 03. 2023, 17:45

Kecání nesmyslu ti jde dobře. Mně nějaké bludy zcala moc netankují. Spíše demonstrace v Praze dnes, kde bylo několik desítek tisíc demonstrantů mimo jiné chtěli ukončit válku na Ukrajině . Protože na ní doplácíme všichni nejen ukrajinští civilisté ti nejvíce. A čím déle bude ta válka trvat tím více proti ni  budeu nás odpůrců. To jsou hola fakta ať se to někomu líbí nebo ne. Jo a nezapomňte mínusovat.

Zdeněk

11. 03. 2023, 18:35

Šebesta, několik desítek tisíc - já slyšel, že nejmíň půl milionu, možná 750 000, prý byli chcimíři dokonce i na fasádách a místy do kopce ... i fotky jsem viděl.

Ale jinak, jsem docela rád, že se tak pěkně identifikuješ, neboť jak se říká:
"Asinus asino et sus sui pulcher"

p.s. když už tak: "mě" jako "tě" nebo "mne" jako "tebe", rozhodně ne "mně" :wink:. V tvým věku už bys to fakt vědět měl, tam se pravidla pravopisu neměnily snad od Marie Terezie.

Standa

11. 03. 2023, 09:27

Jo, jo, to je ta tolik proklamovaná neutralita Švédska, na kterou byli hrdí. Dvěstě let se Švédsko neangažovalo v žádných konfliktech, dokonce i přes obě světové války. A sotva podalo přihlášku do Nadnárodní Americké Teroristické Organizace, už dokonce vyváží žoldáky a zbraně do válčící země. Obdivuhodné!!! Ale koukal jsem kdesi na průzkum veřejného mínění, mezi obyvateli to nemá velkou podporu. Ovšem ono je to podobné jako v jiných zemích. Je to záležitost politiků, občan do toho nemá co kecat, jenom to platí. Žádné obecné referendum, podobně jako u nás. Rozdělení ČSSR si dohodli šéfové dvou straniček, občanů se nikdo ani neptal. Pamatuji, jak se po zániku Varšavské smlouvy Gorbačov s Bushem poplácávali po zádech a americký prezident sliboval, že se NATO nebude rozšiřovat a přibližovat k hranicím Sovětského svazu. Také náš Jiří Dinstbier sliboval Ševarnadzemu, že se nezapojíme do vojenských struktur. Václav Havel ve svých líbivých vystoupeních také podporoval neutralitu. Dlouho ovšem ty sliby nevydržely, jak je u našich moderních politiků zvykem.

Šebesta

11. 03. 2023, 09:36

Pro Standa souhlasím s vám pokud jde o NATOi ale pokud jde o dělení Československa tak referendum by nic dobrého nepřineslo. Slováci ten svůj stát prostě chtěli a navíc pokud by se jedna republika vyslovila pro a druhá proti co pak ? Byl by problém které rozhodnutí zvolit ?

Standa

11. 03. 2023, 10:07

Šebesta

Osobně se nedomnívám, že by obecné referendum nic dobrého nepřineslo. Je to jakýsi průzkum veřejného mínění. Už jsem starší model, a určitě si nemyslím, že Slováci ten svůj stát prostě chtěli. Názor OVČANA (tvor mezi občanem a ovcí, takzvaný daňový poplatník) ale v demokratické společnosti není žádoucí. Je to vidět na každém kroku našich Všehoschopných. Jenom "korigované informace", Úřad pro potírání dezinformací, brutální cenzura.

Šebesta

11. 03. 2023, 10:58

Pro Standa :Ano s tou cenzůrou souhlas a s těmi referendy krom už zmíněného o dělení státu souhlasím taky. Krásně to bylo vidět na vstupu do NATO. Zeman v roce 1998 před volbama slíbil že soc.dem. je pro vstup do NATO ale za podmínky že o něm bude referendum. Když pak vyhráli volby Zeman jak je jeho zvykem se na referendum vykašlal a svůj slib nesplnil což mimochodem dělal celou dobu co byl v politice. Pro naše (ne)demokratické politiky to je příznačné. když se jim to hodí mají plnou hubu demokracie ale když by jím názor lidi vadil své demoprincipy odhodí jako špinavé prádlo.

Jumpman

11. 03. 2023, 09:53

neutralita švédska? Vždyť za druhé světové hitler stavěl v podstatě jen ze švédské oceli, to byla celá jejich neutralita, podpora hitlera. Proberte se, každý stát je neutrální jen do té míry, do jaké ho chce agresor nechat na pokoji. To je prostá realita.

Standa

11. 03. 2023, 10:12

Jumpman

Dobrá, za války tedy Švédsko podporovalo Hitlera, protože se obávalo jeho agrese. Proč tedy podporuje Ukrajinu, to se také obává Ukrajinské agrese?

Jumpman

11. 03. 2023, 10:23

snad nemůžete být tak hloupý... Pokud sousedí s ruskem, které právě jednoznačně prokázalo ochotu agresivně napadnou svého souseda za účelem územních zisků, proč by nemohlo napadnout další stát? A je evidentní, že rusákům začíná lehce docházet dech, takže proč nepodpořit někoho, kdo jim rozkope tlamu aby se jim lépe kopalo???

Standa

11. 03. 2023, 10:39

Ono Rusko chce napadnout Švédsko? To je pozoruhodný názor, zatím jsem se s ním v našich loajálních sdělovacích prostředcích nesetkal. Pokud máte zaručené informace, je nezodpovědné, že to tutláte. A nebo je to jenom takový nenávistný pubertální blábol?

Šebesta

11. 03. 2023, 10:47

Pro Jumpman . Hloupý nebo neznalý jste vy ! Švédsko sousedí s Ruskem ? Od kdy ? A Rusko prokázalo agresivní choutky ? Ano napadlo Ukrajinu protože západ neměl snahu otázku Ukrajiny řešit. Rusové požadovali neutralitu Ukrajiny a západ na to nechtěl slyšet. Apropos v roce 1938 se západní státy setkaly s agresorem a jednaly s ním o nás bez nás na konferenci v Mnichově. Nyní už jednat západ s Rusy nechtěl proč ? Mohlo se klidně konat setkání NATO-Rusko-Ukrajina a tam projednat vše co se týká Ukrajiny. Jenže západ neměl zájem a bylo by to fér ne jak tvrdí někteří magoři že by to byl nový Mnichov na úkor Ukrajiny. Nebyl, tady by to nebylo o nás bez nás ale o nás s námi mez námi řečeno.

Šebesta

11. 03. 2023, 11:03

Spíš to bude ten blábol.

Jumpman

11. 03. 2023, 11:24

šebesta: To, že nedokážete pochopit základní souvislosti není můj problém. To, že nedokážete rozlišit mezi civilizovaným chováním a agresí hodnou maximálně africkým kmenů už problém je, který by měl řešit váš lékař

Šebesta

11. 03. 2023, 12:32

A co takhle Herr Jumpman bomby na Srbsko ? To bylo co ze strany NATO ? Humanitarní bombardovaní, že ? Až na to že při té humanitě bylo zabito okolo 2000 civilistů. Aby bylo jasno já netvrdím že Rusko není agresor určitě je. Ale nadále posilání zbrani pro Ukrajinu je přilevání oleje do ohně. Čím dřív to západ pochopí tím líp. Apropos kdo na tu válku nejvíce doplací ? Ukrajinští civilisté a taky pochopitelně vojácí.Tu válku nelze vyhrát pro žádnou stranu. To netvrdím jen já ale mnozí experti naši i z ciziny.Ale jasně kecat z tepla domova o podpoře je velmi snadné. Mnozí ukrajinští civilisté už toho mají dost a chtěli by ukončení války a jednat o příměři. Zelenskeho to ale nezajímá stejně jako naše sdělovací prostředky které o těchto názorech neinformují. Moc se to nehodí,že ? Jo a naučte se zeměpis je to učivo základní školy.

Standa

11. 03. 2023, 13:16

Jumpman

Prakticky celá éra vzniku a existence USA je naplněna vražděním a agresemi. Započalo to vyvražděním původních obyvatel, v 19. století panovalo ve Spojených státech přesvědčení o takzvaném Zjevného údělu (Manifest Destiny). Podporovalo názor, že američtí osadníci jsou předurčeni k expanzi po celé Severní Americe. Později se stal základem pro všeobecnou koncepci Americké zahraniční politiky.
Má měl tři základní principy:
• Jedinečné ctnosti amerického lidu a jeho institucí
• Poslání Spojených států vykoupit a přetvořit Svět k obrazu svému
• Bohem určený osud ke splnění této základní povinnosti
Takzvaná „Americká výjimečnost“ bývá používána jako termín k ospravedlňování amerického expanzionismu a agresí.

Podle statistiky Výzkumné služby Kongresu, účastnily se od roku 1800 do října 2017 Spojené státy 392 vojenských intervencí. Snad jediný americký prezident, za jehož vlády USA nepodnikly nějakou agresi byl Donald J. Trump. K tomu můžeme připočíst vměšování do politiky jiných států, účast na státních převratech, atentáty na státníky (podle oficiálních údajů přežil Fidel Castro 637 pokusů o atentát. Když ztroskotal pokus o invazi, vymyslela CIA řadu neuvěřitelně bizarních plánů, jak jej zabít).

Martin23 .

11. 03. 2023, 17:02

Standa:

Již několikrát v minulosti jsem Vám dokázal, že používáte lživé informace, čili že lžete. Naopak Putin žádal o vstup do NATO aby bylo Rusko uchráněno před rozpínavostí Číny na kterou vojensky a už vůbec ekonomicky nemá.

Šebesta

11. 03. 2023, 18:03

Pro Martin : No možná by to bylo v minulosti řešení. Kdyby západ přijal Rusko do NATO nemusela by možná dnes být válka. Jenže NATO je falešná pokrytecká organizace která chce ostatnímu světu vnucovat svou pravdu. Sama se dopouští válečných zločinů viz.Srbsko 1999 nebo ostuda Busche ml. v Iráku 2003. Pokrytectví NATO lze krásně vidět na příkladu Turecka.Turci sami páchají mnohé agrese (Kypr-1974 nebo v nedávné době několikrát turecká armáda překročila jak irácké tak i syrské hranice a proč ? Aby terorizovala Kurdy. Zajímavé u Srbů to vadilo když si dělali pořádek s Albánci u Turků to nevadí. To je " spravedlnost" SUPER. A navíc je Turecko muslimská země . Když připustím že Putin v Rusku nevládne zcela košer tak totéž ale platí o Turecku opět u Rusů to vadí u Turecka nikoli.Turecko jako muslimská země nebude nikdy dodržovat lidská práva dle západní morálky. To vi dnes i žáci základní školy.

Martin23 .

11. 03. 2023, 19:04

Šebesta:

NATO není Turecko. Každý členský stát si odpovídá za svou zahraniční politiku sám.

Srbsko 1999 - NATO zabránilo masakru civilistů. Válečných zločinů se dopouštěla druhá strana, a Rusko ji v tom blokováním rezolucí OSN pomáhalo.

Irák 2003 - tak tohle už vůbec nemá smysl komentovat :)

Neřešíme zde NATO, nebo jeho jednotlivé členy (to děláte Vy), řešíme zde Vámi vyřčenou lež, že se NATO nebude rozšiřovat dále na východ. NATO si může, a bude, dělat co chce, protože se do něho vstupuje dobrovolně.
Všimněte si prosím zásadního slova D O B R O V O L N Ě, něco co s Ruskem NEEXISTUJE. Do NATO si může vstoupit každý kdo chce.

A když už jsme u toho křivení diskuze, Vy jste pro abychom NATO opustili? Abychom opustili EU? To skutečně nevidíte že zde působí Ruské síly podvratnou činnost? Zneužívají naši demokracii proti nám, naštěstí ale máme zákonné nástroje jak tomu zabránit a konečně díky invazi Ruska na Ukrajinu se začne důsledně řešit tento zlořád.

A pozor v Rusku se nedodržují lidská práva, zkuste se zeptat tamnějších homosexuálů. Co s tím budete dělat? Je možné jednoho kárat a druhého za to samé velebit? A tím se dostáváme k Vašemu dilematu celé Vaší podstaty, Vy se snažíte hájit něco, co u druhého haníte. Krásný příklad je pokus o Srbsko 1999. Skutečně nevím co jste za člověka, ale lidé jako Vy jsou zhouba společnosti. Je mi z Vás lidsky zle, ale tím čím větší blbosti píšete, tím více energie mě dodáváte abych to dotáhl do konce.

Mark

11. 03. 2023, 20:10

Martin23. :thumbsup:

Jumpman

12. 03. 2023, 11:11

martin 23:
sorry, ale když vidím, co prosazuje EU za nesmyslná nařízení, tak bych z této instituce s chutí vystoupil...

Zdeněk

12. 03. 2023, 11:56

Jumpman,

jako budu s tebou souhlasit, že asi nejúčinnější a nejúspěšnější bylo původní Evropské společenství uhlí a oceli případně později Evropské hospodářské společenství, ale výhody, které pro naši exportní ekonomiku plynou z volného pohybu zboží a služeb, případně volný pohyb osob v Schengenském prostoru, jsou obrovské.
On i ten Orbán dobře ví, která strana krajíce je ta namazaná.
Každopádně, to že EU je taky úředníkův vlhký sen a že v čele opravdu nejsou ti nejlepší z nejlepších je věc druhá, ale tahle republika opravdu nikdy nebude Švýcarském Střední Evropy, na to je tady moc líných a hloupých Pepíků ... :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jumpman

12. 03. 2023, 12:06

zdeněk:
já to chápu, ale když vidím naprosto zcestné rozhodnutí ohledně elektomobilů, euro7 a podobných paskvilů, naprosto odtržených od reality a mající za cíl pouze omezení svobody běžné populace, tak se mi chce brečet... A jedinou cestou, jak těmto byrokratům zatnout tipec je rozložení EU v současné podobě, protože pochbuji, že najednou najdou lidé rozum a tyto byrokraty povolají k odpovědnosti za ty sračky co dělali v evropském parlamentu...

Zdeněk

12. 03. 2023, 12:16

Jumpman,

jako jasně, prosazování elektromobilů za současného stavu techniky bez zajištění spolehlivých zdrojů energie se zdá jako šílenství, ovšem elektromobil má jednu nevýhodu (baterie) a spoustu výhod, takže donutit automobilky a vlády nalít prachy do výzkumu není taková blbost, navíc je tam relativně dost času a několik mezikroků.
Navíc chovám drobnou naději, že díky Putinovi se alespoň na čas rozsvítilo (snad).

Jumpman

12. 03. 2023, 12:23

bohužel s elektromobily nemůžu souhlasit. V současném stavu je v podstatě nemožné, aby elektromobily nahradili automobily, na nový bude mít max horních 10 tis a zbytek bude odkázán na hromadnou jako za komárů. Baterie v elektromobilech se skládájí ze vzácných kovů a ty kovy se jmenují vzácné, protože je jich nedostatek. Takže v rozporu s očekáváním prudce dementních lidí jako je Pekarová, je při zvýšené poptávce reálnépouze navýšení cen, nikoliv pokles.
A to je pouze jeden z nesmyslů, který EU razí. A nejsem si jistý, jestli při porovnání výhod/nevýhod nám vše zůstane v kladných pozicích... Ale to jsme odbočili od švédských tanků pro ukrajinu :-)

Zdeněk

12. 03. 2023, 12:31

Jumpman,

to sice jo, ale myslím, že to ještě zůstává v rovině "diskuze pod kontrolou" :stuck_out_tongue_winking_eye:

Každopádně, nevím jestli jsi zaznamenal třeba tohle:
https://www.avcr.cz/cs/pro-media/tiskove-zpravy/Nova-nabijeci-baterie-nehori-nevybuchuje-je-levna-a-ma-vysokou-kapacitu/

Mimochodem, těch nových principů je víc, třeba grafenove elektrody vypadají zajímavě.

Jumpman

12. 03. 2023, 12:38

zdeněk:
trochu se v tomto odvětví pohybuji a takovýhle bombastických rádoby objevů už bylo nespočet, dokonce i několik českých patentů, ale realita je pořád stejná, jede se přes lithium a platinu a nikdo nic jiného nechce použít... Souhlasím, že pokud se objeví někde technologie levné a použitelné baterie, může se situace otočit, ale v současnosti to na to nevpadá, spíš se díky rozhodnutí EU staneme 100% závislý na číně a za současného stavu energetické sítě i na modlení se k pánubohu... :-)

Zdeněk

12. 03. 2023, 12:43

Jumpman, naprosto přesně napsané, ale ty jsi tak trochu "pesimista", protože víš, jak to funguje (což naprosto chápu), a já mírný "optimista", protože vím (což ty asi taky), že když se něco musí, tak to někdy jde překvapivě snadno ... ale souhlas, Čína je nyní v tomto ohledu dost nepříjemně vepředu.

Jumpman

12. 03. 2023, 12:46

hlavně číně jde o nárůst výroby, nikoliv o životní prostředí a to je další z těhle nesmyslů, planetu máme jednu a to společnou. To, že používáme věc, o které pár troubů tvrdí, že je ekologická, ale pro její výrobu zdevastujeme čínu i afriku, mě osobně moc ekologická nepřijde...

Zdeněk

12. 03. 2023, 13:03

Jumpman :thumbsup:, 100% souhlas, ale zrovna tady mám pocit, že obyčejní Číňané si to přestávají nechat líbit, ovšem jestli to bude pozitivní otřes, toť VELKÁ otázka.

Šebesta

11. 03. 2023, 09:15

Ukrajina obdrží 10 švédských tanků Stridsvagn 122 jako stvořených pro Ukrajinu. Staré pořekadlo říká : sliby se slibuji blázni se raduji. Tady bych to opravil . Tanky na rusko-ukrajinskou frontu se dodávají ,blázni se raduji a válku prodlužují. Nebylo by lepší dávat místo tanků mírové nabídky pro obě strany ? Několik našich i cizích politiků a komentátorů podobné dodávky komentovalo trefně , je to přilevání oleje do ohně. Americký president Biden varoval Čínu aby podobně jako západ podporuje Ukrajinu oni nepodporovali Rusko(vojensky a materiálně). Samozřejmě že Číňané budou dělat sami co chtějí a Bidenovy rady mají na háku i když i jejich dodávky Rusku jsou taky přilevání oleje do ohně. Západ se musí rozhodnout buď chce konflikt řešit diplomaticky nebo vojensky. Na dvou židlích se nedá sedět. Mimochodem už jsem slyšel že ony švédské dodávky Ukrajině dráždí Turky . Švédsko dosud není v NATO a turecký blok pro Švédy mohou tyto dodávky jen prohloubit. Pochopitelně že to falešní Turci neřeknou přímo svedou to na jiné důvody.

Jumpman

11. 03. 2023, 10:01

kéž by se za nás v 38 postavili spojenci jako nyní za ukrajinu, možná by naše dějiny měli mnohem veselejší spád...

Standa

11. 03. 2023, 10:34

Jumpman

Můžete laskavě upřesnit, kteří spojenci se měli za nás v 38 postavit? Mám dojem, že ti "spojenci" se neubránili ani sami.

Jumpman

11. 03. 2023, 11:48

opět nejspíš neznáte historické souvislosti. Pokud by nás franice s anglií hitlerovi neprodali, tak by si nejspíš hitler rozmyslel agresi a už v té době všem bylo jasné, že k válce dojde, jenže ani anglie ani francie na ni nebyla v roce 38 připravená a mysleli si, že obětování spojence ukojí hitlerovu rozpínavost. Opak byl pravdou a byla z toho světová válka. Pokud bychom se měli v roce 38 bránit s tím, že by spojenci dostáli svým závazkům, tak rozhodně není jisté, že by nás německo bylo schopné porazit. Když nás hodili spojenci přes palubu, tak nebylo jiné východisko, než zvolil beneš, ale tím jsme získali nálepku zbabělců a znovu nás spojenci zradili, když nás ponechali stalinovi...

Standa

11. 03. 2023, 12:23

Jumpman

Domnívám se, že historické souvislosti neznáte (nebo nechcete znát) spíše Vy.
Osobně jsem to na vojně dotáhl na hodnost svobodník, takže ještě méně než Hitler, a nemohu tedy objasnit fundovaně strategické plány (ale když se tak dívám na naše současné ministry obrany, bez jakéhokoliv vojenského vzdělání a zkušeností, nejsem na tom zase tak špatně). Proto jenom názor laika.

Tehdejší Československá republika byla slepenec z pozůstatků Rakousko-Uherské monarchie a měla velice různorodé složení obyvatelstva, kde k české národnosti se hlásila téměř menšina (a z té velká část jenom kvůli kariéře a zaměstnání). Můj tatínek se vždycky smál, když slyšel podobné úvahy. Narukoval také při mobilizaci v roce 1938, a podle jeho slov byl ve střeleckém družstvu jeden z mála, kdo mluvil česky (vzpomínal, jak vázlo zásobování, a dělili se o jídlo, jeho kamarád žadonil „Franz, dej Stück Brot“). Nakonec byl docela rád, že byla demobilizace, nevěděl totiž, proti komu by spolubojovníci obrátili zbraň.
Československo bylo prakticky odříznuto od Spojenců, se kterými mělo smlouvy o pomoci, takže spojenecké smlouvy byly nepoužitelný cár papíru.

Jumpman

11. 03. 2023, 13:08

já ty souvislosti znám, navíc tak nějak znám i stav tehdejších armád. To, že by tady fungovala pátá kolona je fakt, ale hitler měl asi tolik tanků Pz III a PZ IV jako putin armat a byli podobně pojeschopné, ale předváděl je našim spojencům jako standardní výzbroj. Stejně na tom byl s letectvem, Bf 109 měl ve verzi C, která nebyla o moc výkonnější než naše avie a počty byli v nižších desítkách kusů, jinak měl hitler horší výzbroj než tehdejší československo. Aspoň že se to frantíkům vrátilo v tom, že dostali po kokosech našimi zbraněmi, protože až v roce 41 převážili německé konstrukce počtem ve výzbroji wermachtu ty co konfiskovali v československu...
A opět říkám, nechci si myslet, že jsme němce byli schopní v roce 38 porazit, ale rozhodně by s námi měli dost práce, než aby si s námi vytřeli zadek jako s polskem a svět by nás bral jinak, než že nám o naši svobodu nejde. A stejný případ je ta ukrajina. Věřím tomu, že kdyby putin přišel jako státník a zelenskýmu navrhl nějakou cenu jak za krym tak za doněckou oblast, tak se mohli v pohodě domluvit, protože tyto oblasti byli před válkou rozhodně proruské, ale když tam vtrhli a začali vraždit civilisty, tak jedinou cestou je vyhnání okupantů zpět za původní hranice, nebo úplná porážka ukrajiny. A pokud putin porazí ukrajinu, nemyslím si, že mu bude dlouho trvat, než se pohne dál. A kdo je potom další na řadě? Estonsko? Slovensko? Polsko?

Šebesta

11. 03. 2023, 13:44

Píšete nesmysly Herr Jumpman. Vy jinými slovy říkáte že Putin pokud porazí Ukrajinu zautočí na NATO ! Máte o tom nějaké důkazy nebo to je jen vaše domněnka ? Musí mu být jasné že proti NATU nemá šanci. Koneckonců mnozí zde diskutujicí tvrdí že ruská armáda je k ničemu např.nějaký Veritas Vincit. A proč by napdal NATO když mohl už předtím napadnout země které v NATO nejsou ?

Standa

11. 03. 2023, 18:02

Jumpman

Ono nešlo ani tak o pátou kolonu, ale ohistorický fakt. Rozhodně se nedá předpokládat, že ... by s námi měli dost práce, než aby si s námi vytřeli zadek jako s Polskem a svět by nás bral jinak, než že nám o naši svobodu nejde ... Spojenci nás měli "na háku". Na jihu Němci anektovali Rakousko, na severu číhali na příležitost Poláci se svou nenasytnou expanzní politikou, na východě Maďaři, kteří nemohli zapomenout, že jsme jim ukradli Slovensko, a především Podkarpatskou Rus (nehledě na separatistické snahy Slováků). Naši tehdejší politici předvídavě sbalili kufry a emigrovali.

Pokud se týká Ukrajiny.
Kdo začal prvně vraždit civilisty? Určitě to nebyli Rusové. Vzpomínám na události od roku 2014. Byly setkání a smlouvy v Budapešti, Minsku, a kdo prohlásil, že žádné smlouvy s Ruskem nebude dodržovat? Všechno je na politicích. Na Ukrajinu se masivně cpou zbraně, které zabíjí především ukrajinské civilisty. To už byly biliony zbytečně vyhozených peněz za zbraně, ničí se infrastruktura, ukrajinci vyhazují mosty a dokonce přehrady. Tak přemýšlím, kolik do konfliktu investovali svých "poctivě vydělaných" doláčů ukrajinští takzvaní "oligarchové". Nebo se také ulili do Izraele a jiných daňových rájů?

Veritas vincit

11. 03. 2023, 18:22

Standa
"...Byly setkání a smlouvy v Budapešti, Minsku, a kdo prohlásil, že žádné smlouvy s Ruskem nebude dodržovat?..."
*
Pro své hloupé a lživé tvrzení jsi nepředložil jediný důkaz.

Mark

10. 03. 2023, 19:49

Marty
120 mm Rheinmetall L44

Marty

10. 03. 2023, 20:31

díky, škoda, přezbrojení na  L55 by mu slušelo víc ale i tak parádní uprava L2

Marty

10. 03. 2023, 19:32

tohle zní snad ještě zajímavěji, než slibované L2A6, neví někdo jaký přesně používá kanon?