Video: Čtyři údery během chvíle na ruský závod Kremniy EL v Brjansku. Jaké klíčové komponenty se v něm vyrábí
V Brjansku v Rusku zasáhly rakety obranný závod Kremniy EL, načež v areálu vypukl rozsáhlý požár. Událost znovu otevřela otázku, jak velký význam mají jednotlivé průmyslové uzly v moderním konfliktu — zvlášť když nejde o montáž „hotových“ zbraní, ale o výrobu komponent, bez nichž se složité systémy jednoduše nerozjedou.
Foto: Výbuch v závodě Kremniy EL | Telegram
Moment zásahu zachycuje video, které zveřejnil telegramový kanál Exilenova+. Podle svědků došlo nejméně ke čtyřem raketovým úderům. Už samotný počet hlášených zásahů naznačuje, že cílem nebylo jen „něco trefit“, ale zasáhnout objekt opakovaně a s větší jistotou způsobit škody, které se nebudou dát rychle zamaskovat ani snadno opravit.
Závod, který vyrábí „neviditelnou“ výbavu pro zbrojní systémy
Kremniy EL se specializuje na mikroelektroniku a polovodiče. Celkově má podle dostupných informací vyrábět více než 1 000–1 500 typů elektronických součástek. To je důležité číslo: čím širší portfolio, tím víc různých zařízení může být na produkci závodu přímo či nepřímo závislých.
V praxi totiž nejde jen o „čipy“ jako abstraktní pojem. Elektronické komponenty jsou klíčové pro řízení, komunikaci, zpracování signálu, navádění a koordinaci — tedy pro funkce, které rozhodují o tom, zda systém pracuje spolehlivě, přesně a opakovaně. Právě proto se výrobci takových součástek často ocitají ve středu pozornosti: jsou to místa, kde se potkává průmysl, technologie a vojenské využití.
Kdo produkty Kremniy EL odebírá
Mezi hlavní zákazníky závodu patří ruská státní korporace NPO Almaz-Antey, která je zodpovědná za vývoj a výrobu téměř celé škály systémů protivzdušné obrany. Tato vazba posouvá Kremniy EL do role dodavatele pro segment, který je pro Rusko strategický — protivzdušná obrana je totiž nejen „štít“, ale i nástroj kontroly prostoru a ochrany klíčové infrastruktury.
Produkty závodu nakupuje také státní korporace Rocket Technologies. Ta vyrábí střely s plochou dráhou letu včetně Kh-59 a Kh-69 a další raketové zbraně, mimo jiné Kh-101 a Kh-555, které Ruská federace aktivně používá k ostřelování ukrajinského území. Z pohledu významu cíle je to podstatné: závod je napojen jak na obranné systémy, tak na výrobu úderných prostředků.
Jinými slovy: nejde jen o „továrnu v Brjansku“, ale o článek řetězce, který se promítá do schopnosti vyvíjet, vyrábět a udržovat vysoce technické zbraňové komplexy. A právě takové články bývají v dlouhodobém tlaku obzvlášť zranitelné — nejen kvůli fyzickému poškození, ale i kvůli narušení výroby, logistiky a plánování.
Opakované útoky od roku 2022
Aktuální zásah navíc zapadá do širšího vzorce. Od roku 2022 byl podnik napaden šestkrát. V roce 2023 byl závod aktivně terčem útočných dronů a v roce 2024 se útoky opakovaly. To, že se Kremniy EL objevuje mezi cíli opakovaně, naznačuje, že jeho role v dodavatelských vazbách je vnímána jako významná — a že útoky nejsou náhodné, ale součást dlouhodobější snahy o narušení produkce.
Opakované zásahy podobných objektů mívají jednoduchou logiku: i když se výroba obnoví, stojí to čas, peníze a kapacity. A u mikroelektroniky a polovodičů to platí dvojnásob — jde o oblast, kde bývá obtížné rychle nahradit konkrétní typy součástek, procesy a výrobní know-how.
Zdroj: Autorský text Michala Fencla, Exilenova+



Komentáře
FD
12. 03. 2026, 10:18Ctyri hity do fabriky v case, kdy se tam stridaly obe smeny, tedy snaha o maximum mrtvych zamestnancu + jedna strela pred fabriku do zastavky, kde umreli ti civilisti. Tech zamestnancu ve fabrice bude mrtvych vyssi desitky, ne-li stovky. Mohli to udelat trochu civilneji, tedy trefit to v noci, kdy tam nikdo neni, takhle se jim to vrati i s uroky.
Slavoslav
12. 03. 2026, 10:25nemel picoviny, utok prebehol pred piatou poobede a i ked su rusaci ako narod dost jebnuty ani oni nemaju nastavene random striedanie pracovnych zmien. Ukrajinci civilizovane cakali kym odide administrativa, aby minimalizovali straty na zivotoch ktore pri trojzmennej rpevadzke budu vzdy
Azor
12. 03. 2026, 12:16Slavoslav.
" Ukrajinci civilizovane cakali kym odide administrativa,"
Na tyto rakety Storm Shadow(8 raket)- „Odpálení těchto raket nebylo možné bez britských specialistů. Jsme si toho vědomi, dobře to víme a samozřejmě to bereme v úvahu,“.
A pučisté by měli vědět,že - po jejich raketách . . . . . .
"V listopadu 24. nejméně 12 raket Storm Shadow zaútočilo na vesnici Marjino v Kurské oblasti. Snímky těchto trosek raket poté zveřejnily telegramové kanály.
Ve stejných dnech Ukrajina s podporou Západu odpálila šest operačně-taktických raket ATACMS v oblasti Brjanska a Kurska.
V reakci na použití amerických a britských zbraní dlouhého doletu provedlo Rusko bojové testy svého nejnovějšího raketového systému středního doletu - Orešnik.
Kolik že z těch lidí co tam pracuje(1700)je v administrativě??
Nebylo náhodou zakázáno používat tyto zbraně na „starém“ ruském území???
Neexistuje žádný oficiální komentář k tomu, jak tento závod funguje pro obranný průmysl, ale Ukrajinci tvrdí, že vyrábí elektronické součástky pro raketové systémy Iskander, Pancir, Topol-M, Bulava, S-300, S-400 a další.
Rusko samostatně diskutuje o rutinní reakci OSN na události v Brjansku.
„Dáváme jasně najevo, že se stavíme proti útokům na civilní obyvatelstvo a civilní infrastrukturu,“ uvedl na briefingu mluvčí generálního tajemníka OSN
Stéphane Dujarric .
Oficiální zástupkyně ruského ministerstva zahraničí Maria Zacharovová upozornila na tato slova : „Jelikož je to vše, jelikož se tato fráze neustále opakuje a nic k ní nedoplňuje, mám dvě otázky.
“„Zaprvé: proč jsou tedy všichni potřeba? Zástupci generálního tajemníka, zaměstnanci sekretariátu – co dělají? Chci zdůraznit, že moje otázka je legitimní, protože pracují s penězi, které jim posílají členské státy.
Co myslíte tím ‚tradiční‘? To je druhá otázka,“ řekla.Podle ní Rusko pravidelně platí své příspěvky OSN a domnívá se, že se organizace vyhýbá konkrétnímu hodnocení původu útoků na civilní cíle v Ruské federaci.
Zacharovová připomněla události v Buči v Kyjevské oblasti, které podrobně komentovala OSN. Domnívá se proto, že bychom měli buď udělat totéž s tím, co se děje v Rusku nebo Íránu, nebo se k tomu vůbec nevyjadřovat."
Tož tak.
Slavoslav
12. 03. 2026, 12:29cokel
mas pravdu, sice riaditel toho zavodu pred casom daval rozhovor kde vysvetloval kde vsade dodavaju pre ozbrojene zlozky a ze bez ich produktov by nebolo mozne produkovat najmodernejsie rusacke systemy, ale od teba vieme, ze kazdy rusak je klamar a alkoholik a tak sa mu neda verit
Slavoslav
12. 03. 2026, 13:09inak cokel
ked ti tak ide o civilistov a o to, aby sa utocilo len na infrastrukturu ktora priamo produkuje zbrane
aky je tvoj postoj k rusackym kampaniam ktore sa opakuju kazdu zimu a ktorych cielom je energeticka infrastruktura UA, najma tepelne elektrarne ktore zasobuju velke mesta teplom?
Toz tak
Pepík Knedlík
12. 03. 2026, 13:42Azor
To je slovensky debil: Ukrajinci civilizovane cakali kym odide administrativa,
Tohle je vtip měsíce :rofl::rofl::rofl:
Slavoslav
12. 03. 2026, 13:46knedlik
oni prijali, zakon, ze mozu utocit okolo 17tej a tebe neostava nic ine ako buchat si hlavu o stenu a akcpetovat to ty nas pravny expert
Azor
12. 03. 2026, 14:44Slavoslav.
" sice riaditel toho zavodu pred casom daval rozhovor kde vysvetloval kde vsade dodavaju pre ozbrojene zlozky a ze bez ich produktov by nebolo mozne produkovat najmodernejsie rusacke systemy, ale od teba vieme, ze kazdy rusak je klamar a alkoholik a tak sa mu neda verit"
Pokud to tak je - zdroj??? - (Navíc asi víte o tom co jako první padá ve válce pod "stůl"!!A to??Pravda !!! )
Tak proč se na toto neodvolali pučisté??
"aky je tvoj postoj k rusackym kampaniam ktore sa opakuju kazdu zimu a ktorych cielom je energeticka infrastruktura UA, najma tepelne elektrarne ktore zasobuju velke mesta teplom?"
Je smutné,že už jste na úrovni Czertika,co má pamatováka akvarijní rybyčky!! O tomto jsem vám už psal.
A napovím vám - příčina a následek.Tak jako my za "vlády" svatého Václava,jsme si nemohli dělat na svém území co jsme chtěli,tak i (a tito obzvlášť)pučisté si nemohou dělat(viz východ Okrajiny)na tom území co měli a mají pod kontrolou,co chtějí.Viz taky Charta OSN!!
Salut.
Slavoslav
12. 03. 2026, 14:50cokel
no vidis, rusaci si nemozu robit na svojom uzemi co chcu a Ukrajinci im mozu vybombardovat cokolvek rovnakym pravom ako rusaci bombardovali tepelne elektrarne. Dufam, ze ta tato odpoved uspokojila.
nech sa paci coklik, tu mas video
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1rqrjab/a_recent_interview_with_the_director_of_kremniy/
Azor
12. 03. 2026, 15:47Slavoslav.
Díky za zdroj.
Pokud jsem dobře rozuměl(video jen 9 vteřin),tak tam řekl toto -
"„Kdybychom dnes náhle zmizeli, přestala by existovat celá řada vojenských produktů.“
Nemíním to zlehčovat,ale co si myslíte pod pojmem(Kefalín) vojenský produkt??? To i např kšandy na kalhoty k uniformě vojákům,ne??
Jinak v tomto to máte (ne poprvé)opět popletené!!
" rusaci si nemozu robit na svojom uzemi co chcu a Ukrajinci im mozu vybombardovat cokolvek rovnakym pravom ako rusaci bombardovali tepelne elektrarne. Dufam, ze ta tato odpoved uspokojila."
A to ohledně příčiny a následku i co se týče logického uvažování,Tak jako vztahy Rusko/SSSR - ČSR/ČSSR nezačali 21. 8.68 !!!!
Tudíž mne vaše odpověď neuspokojila !!
Salut.
Slavoslav
12. 03. 2026, 16:01Čokel
Tak to ma mrzí...
Srandujem, je mi to u prdele ci ta to uspokojilo keďže si bastard co ospravedlňuje rusacke útoky na civilnú infraštruktúru pričom mrnci keď Ukrajinci vybombarduju dôležitý vojenský zavod
Czertik
12. 03. 2026, 22:18rexik
tak ano, rus si strili oresnik...ktery pusobi minimum skod. cili pointa jeho nasazeni ?
a mas zastarale info, utok na stare ruske uzemi sou poloney bez omezeni uz nekolik mesicu.
"„Dáváme jasně najevo, že se stavíme proti útokům na civilní obyvatelstvo a civilní infrastrukturu,“ uvedl na briefingu mluvčí generálního tajemníka OSN
"
divne, divne. proc si na to rus stezuje ? pokud mu to vadi, proc utoci na ukrajinske civilisty a infra ? elektrarny apod ?
aport
Czertik
12. 03. 2026, 22:12fd
pokud by utok probehl jak pises, tak by gto bylo nprosto idealni. likvidovalo by to ruskou vyobu maximalnim mozny zpusobem.
nejen stroje ale i lidi co maji ony stroje obsluhovat.
a kvalitnich lidi v rusku je nedostatek.
Roman
11. 03. 2026, 23:20knedlík
Dne 11.03 byl sestřelen ukáčsky pilot Dovgach., který pilotovat Su 27. Sestřelů se stal nad území banderovcu.
Osudnym se mu podle revize stal ruský Felon Su 57,
kterých bude v provozu dalších 44
--------------------------------------------------------
- su-57 ? To určitě . Takovou lezi nedohledáš ani na ruSSkejch prolhanejch webech
- 44 vyrobeno ? No možná , ale i s prototypy . Bojových mají sotva 20 . Možná !!! A pořád sou ve vývoji . Vždyť ještě na to nemají ani nový motor a pořád lítají na starých . Na nový Izdělije 30“ (AL-51F-1) se pořád čeká
Na to že už se vyrábí 16 let a sériově 6 let to je teda výkon - 20 strojů . Američani vyrábí nekonečně krát složitější a sofistikovanější F-35 v těchto počtech za měsíc a kousek !!! Loni celkem 192 kusů .
Tak se prober nácku
zdenek54
12. 03. 2026, 06:21Rom
Je to tak důležité kolik jich RuZZ :flag_ru: má? :question: Podstatné je, že i s polní lopatkou vz.1891 pomalu a jistě ty banderovsko-fašistický :flag_ua::heavy_plus_sign: parchanty likviduje! :bangbang:
Czertik
12. 03. 2026, 10:15kreten54
ano, ac se budes divit skutecne pocty zbrani sou dulezite. ano rusk skutecne pomalu a jiste postupuje...tak pomalu ze ze jeho posup je nejpomalejsi ze vsech valek za poslednich 130 let.
aport
Pepík Knedlík
12. 03. 2026, 07:43Rom
Ty a další pitomci tvyho myšlení přesně znáte počty raket, tanku a letadel co má Rusák. To si mysleli i Němci v roce 1941 a ak se nestačili divit.
Znáš taky fakticky počty raket, tanku a letadel co má SSA? Víš hovno.
:middle_finger:
Czertik
12. 03. 2026, 10:16knedle ss
schvalne, ukaz nam svoje znalosti a napis nam sem kolik tanku aletadel maji ve vyzbroji usa a rusko.
nebo ukazes ze ses uplne tupej a nic nevis ?
aport
zdenek54
12. 03. 2026, 22:40:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Teda ty jsi óbr blb!
Czertik
11. 03. 2026, 19:25nvim jak moc je to velka novinka, ale rusove uz sou s letadly na dne. dokonce uz rusove zacaly pouzovat akrobaticke specialy su-35s ktere patrily ruskym rytirum v bojovych ulohach.
nutno rict ze svym masokovanim se na to vubec nehodi.
zdenek54
11. 03. 2026, 19:48:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
:thumbsup::smiley:masokuješ se dobře....za ďábla:japanese_goblin:
Pepík Knedlík
11. 03. 2026, 17:54Jelikož jsem posluchačem muziky od KISS, tak mě zaujal na fox news velmi přesný názor od Gene Simonse na herce a jiný umělce, který se serou do politiky a pasuje to i na Česko : "V podstatě, držte hubu,“ řekl Simmons serveru TMZ . „Dělejte své umění a držte hubu. Nikoho vaše názory nezajímají, včetně mě. Koho volím. Koho mám rád.“
Pokračoval: „Kdo si sakra myslíš, že jsi? Lidé v Americe tvrdě pracují, aby se uživili, a nechtějí se nechat poučovat od lidí, kteří žijí v sídlech a jezdí v Rolls-Royce. Je načase, aby všichni v zábavním průmyslu zavřeli své díry a prostě se věnovali svému umění. Nikoho nezajímá, co si myslíš. Mně ne.“
Pepík Knedlík
11. 03. 2026, 17:56Video zde: https://www.foxnews.com/media/kiss-icon-gene-simmons-tells-celebrities-mark-ruffalo-ben-stiller-shut-f-up-about-politics
Czertik
11. 03. 2026, 19:26knedle ss
vidis knedliku a proc ty se jeho radou nerdis a nedrzis hubu ?
aport
zdenek54
11. 03. 2026, 19:50:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
On se rdi .......... Ty raději nic nepiš, primitive bez kulek.:rofl:
xemir
12. 03. 2026, 11:11No jo knedlo. Vrána k vráně že? Ale to mě na tobě překvapuje. Gene je pro-americký nacionalista se silně pro-izraelským narrativem. Hudebně byl pro mne vždycky pozérem, stejně jako jeho primitivní hudba. Trochu napaditější Katapult, nic víc. A to je málo.
Pepík Knedlík
12. 03. 2026, 14:40Gene Simons je po matce "Maďarsky" Žid, vlastním jménem Chaim Witz.
Gruppa KISS nejsou rozhodně virtuosove éra, ale u rocku se na to nehraje.
Ano, je to "pozér", kterýho ty český jelimane můžeš jen urážet.
:rofl::rofl::rofl:
Co jsi to psal? Katapult? Hmm, to je zařízení k vrhani kamenů či k opuštění letadla?
Tvá velikost končí opuštěním domova.:middle_finger:
Pepík Knedlík
12. 03. 2026, 14:46Ty máš něco proti Židům? Hmm, to není pro tebe dobrý ...:sunglasses:
Pepík Knedlík
12. 03. 2026, 16:56Hmm, čas letí a která Gruppa to má?
03.02.26 19:00
Nejslavnější skladba KISS dosáhla miliardy přehrání,
"I Was Made for Lovin´ You“, který se v roce 1979 objevil na sedmém řadovém albu KISS
Pepík Knedlík
11. 03. 2026, 17:25Otázka pro znalce války v Banderostánu.
Dne 11.03 byl sestřelen ukáčsky pilot Dovgach., který pilotovat Su 27. Sestřelů se stal nad území banderovcu.
Osudnym se mu podle revize stal ruský Felon Su 57, kterých bude v provozu dalších 44.
Slavoslav
11. 03. 2026, 17:34Knedla
Jedn zo 700 zostrelovat ktoré si podľa revízie nárokuje rusák
Czertik
11. 03. 2026, 19:27knedle ss
takze ruske su57 sestrelilo...o 40 ci dokonce 50 let starsi letoun ? wooooooooow. super uspech.
i kdyz by me zajimalo jakou zbrani, protoze su 57 se obvykle k fronte na bliz nez 60 km nepriblizuji.
zdenek54
11. 03. 2026, 19:55Pan Pepík
Poslední radio záznam byl: Jsem Duch Kijeva a duchcát ... ! Sláva :flag_ua::heavy_plus_sign:
Pepík Knedlík
12. 03. 2026, 07:39zd54
Ukáčka v letedladlech si říkají "Rytíři nebes" podle filmu a příběhu pilotu v Lafayette Escadrille, 124. letecké peruti zformované Francouzi v roce 1916. :rofl::rofl::rofl:
Ještě, že si neříkají "Biggles дурак od velbloudích stíhaček". :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
dumdum
11. 03. 2026, 15:20Skvělá práce.
Slavoslav
11. 03. 2026, 15:08ono na tomto utoku je asi najzabavnejsie to, ze si ho UA strana v pohode natocila pomocou dronu ktorym dokumentovala utok a rusaci nedokazali zostrelit ani ten
ale tak, mozno len nechceli plytvat rakety na ten dokrkvany vrak ktoru uz letel po narazeni do neviditelnej steny o ktorej basnil cokel zrejme len zotrvacnostou
Slavoslav
11. 03. 2026, 15:11imho, zaujimave bude zistit kolko rusakov tam skapalo. Vzdusny poplach bol ohlaseny az ked strely vybuchli v cieli, PVO rusakova uplne zaspalo a tovaren isla na prlny vykon takze tam bolo urcite plno zamestancov. Oficialnym cislam o mrtvych nik neveri ani v rusakove.
a na smiech je ako sa Zacharova vyhraza, ze sa budu na utok stazovat na pode OSN
zdenek54
11. 03. 2026, 19:57Slavomann
Co takhle zkusit psát čehůnsky? Za ty leta drátování, bys to měl zvládnout!:rofl:
Azor
11. 03. 2026, 13:01"Čtyři údery během chvíle na ruský závod Kremniy EL v Brjansku."
A tady v tomto stačí jen jediný úder aby se to položilo!!! A nemusí být žádné miny !!
Viz.
"O půlnoci GMT 5. března 2026 sedm z dvanácti klubů P&I skupiny International Group – které pojišťují přibližně 90 % světové hlubinné tonáže – s okamžitou platností ukončilo krytí válečných rizik v Perském zálivu, Ománském zálivu a íránských vodách. Gard, NorthStandard, Skuld, Steamship Mutual, American Club, Swedish Club a London P&I se stáhly nikoli kvůli vládnímu nařízení nebo oficiálnímu embargu, ale proto, že jejich londýnské zajišťovny již nemohly splňovat kapitálové požadavky VaR ve výši 99,5 % podle předpisů Solventnost II v aktivní bojové zóně.
https://www.theguardian.com/business/2026/mar/02/maritime-insurers-war-risk-cover-gulf-iran-shipping-strait-of-hormuz
S těmito sedmi písmeny klesl počet denních průjezdů lodí Hormuzským průlivem – obvykle kolem 138 – během několika dní na jednotlivá čísla, tankerová doprava klesla do 7. března na nulu, v Ománském zálivu stálo ladem asi 300 ropných tankerů a v Perském zálivu uvízlo asi 1 000 lodí s hodnotou trupu 25 miliard dolarů. Charterové sazby za výletní lodě s velmi nízkou kalorickou kapacitou (VLCC) prudce vzrostly na rekordních více než 480 000 dolarů denně, zatímco ropa Brent vyskočila z přibližně 67 dolarů před válkou na více než 100 dolarů, což je nejsilnější týdenní nárůst od začátku vedení záznamů.
Navzdory drtivé americké vzdušné převaze, zničené íránské protivzdušné obraně a masivním ztrátám íránských lodí se americkému námořnictvu dosud nepodařilo bezpečně doprovodit Hormuzským průlivem ani jediný komerční tanker; 20miliardový záchranný program americké Development Finance Corporation (DFC) dosud nevytvořil škálovatelný přepravní řetězec pojištění VLCC.
A k tomu Hútíové,pokud vstoupí do konfliktu a tím uzavřou i Báb al-Mandab,tak to ještě více prodraží nám.dopravu.Co na toto "inteligenti"v evropě a hlavně ti,co takové volí??? !!!
Formálně některá krytí zůstávají v platnosti (například vzájemné doložky P&I nebo H&M za válečné doby), ale pouze za pojistné, které je prakticky neúnosné: Pojistné za válečné riziko u sedmidenní plavby lodí VLCC vzrostlo z 0,05–0,25 % hodnoty trupu na 1–3 %, což znamená dodatečné náklady ve výši 1–3 milionů dolarů u lodí v hodnotě 100 milionů dolarů – více než je marže u mnoha plaveb. Pokud je pojistné vyšší než zisk z plavby, je pojištění prakticky „nedostupné“, bez ohledu na to, zda je teoreticky stále nabízeno."
https://shanakaanslemperera.substack.com/p/actuarial-warfare-how-seven-insurance?r=6p7b5o&utm_campaign=post&utm_medium=web&triedRedirect=true&_src_ref=t.co
Že by toto rozporoval (jaký že to jsem ultrlhář)"ekonom" Roman??
Tož tak.
Czertik
11. 03. 2026, 19:30rexik
nemas ponekud stare zpravy ? cena ropy aplynu v posledni dobe klesa misto aby stoupala.
aport
Azor
11. 03. 2026, 19:36Czertik.
"nemas ponekud stare zpravy ? cena ropy aplynu v posledni dobe klesa misto aby stoupala."
Možná že jste se podíval do zrcadla, kde jste viděl jak vám stouplo max.vaše - nezdravé - sebevědomí.
Ty boje už přestali??Uvdíme v čase i když vrhli na trh něco ze zásob!!
Salut.
zdenek54
11. 03. 2026, 20:00:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Ale to je špatná zpráva pro :flag_ru: Ruzza:flag_ru: to ho konečně položí!
Czertik
12. 03. 2026, 10:20rexik
boje neprestaly. ale co takhle me dokazat ze kect a dat sem link na cenu ropy za posledni mesic ci dva ?
ale to neudelas, protze bys ze sebe udelal kretena, coz kazdy vi ze ses jeste horsi.
navic co ma za souvislost ze boje pokracuji s tim tvojim vystrikem ? ty si psal o tom jak cena ropy ROSTLA, ne ze by mohla rust.
to ses tak porouchana ruska ai ze nedokazes rozlisovat mezi cas minuly, pritomny, budouci ?
aport
Azor
11. 03. 2026, 11:20Jakým že stylem "informují západní sdělovací prostředky o věcech jako jsou boje ve světě???
Prý ověřování zdrojů.Asi jako v BBC???
Viz kniha Koupení novináři - Udo Ulfkotte(kterému taky ti co řídí,pomohli z tohoto světa - pravda se neodpouští viz Epstein atd či Clintonuv gang(kolik že už lidí bylo posláno na věčnost).
A u těmito "objektivních" zdrojů,hýkají blahem ukrajinofilové a i anglosasovofilové.A přebírají od nich informace(nějaké kritické myšlení??K čertu s ním!!!) jako slovo boží!!
viz.
"Pro ty, kteří to stále „nechápou“. Ohlédnutí zpět do minulosti.
https://www.blogger.com/video.g?token=AD6v5dym9i2D8PcOVcxSP1P9qJ-4LI0WnpbWDWF_c1FJiVZJUE7IzwSnSzMCL8aahMn98uzhe2Hckg9V5KC-FaQ_KvjOpeow_m8myi0NB0iJk23JS7nVOfVCR58mYISHwxBKca6LM34&origin=smoothiex12.blogspot.com
Překlad videa: Existují však i jiné funkce, některé z nich jsou legitimnější než jiné. Jednou z nich je vedení tajných válek. Další věcí je šíření propagandy s cílem ovlivnit mysl lidí, což je hlavní funkce CIA, a bohužel se to samozřejmě překrývá se shromažďováním informací. Máte kontakt s novinářem. Poskytnete mu pravdivé příběhy. Získáte od něj informace. Poskytnete mu také falešné příběhy.
Pracujete také na jejich lidských slabostech, abyste je v klasickém smyslu získali jako své agenty, abyste mohli kontrolovat, co dělají, a nemuseli jste je tak nějak nastražit, víte, tím, že je podvedete, abyste mohli říct:
„Tady, v úterý to dejte do tisku.“ Můžete to udělat s odpovědnými reportéry? Ano, Churchův výbor to zveřejnil v roce 1975 a o pár let později Woodward a Bernstein zveřejnili v Rolling Stone článek o 400 novinářích spolupracujících s CIA,
včetně některých z největších jmen v oboru, kteří vědomě uváděli tyto příběhy do tisku. Uveďte mi konkrétní příklad, jakým způsobem takto využíváte tisk.
Například v mé válce, válce v Angole, kterou jsem pomáhal řídit, tvořila třetina mých zaměstnanců tým pro propagandu.
Měl jsem propagandisty po celém světě, hlavně v Londýně, Kinshase a Zambii. Vzali jsme příběhy, které jsme napsali, a umístili je do Zambia Times a pak jsme je vytáhli a poslali je novináři, kterého jsme platili v Evropě, ale jeho krycí příběh byl,
že je dostal od svého spolupracovníka v Lusace, který je dostal od Zambia Times, ale po tomhle už novináři, Reuters a AFP o tom neměli tušení.
Náš kontakt v Evropě o tom věděl a my jsme zveřejnili desítky článků o kubánských zvěrstvech, kubánských násilnících, ale nevěděli jsme o jediném zvěrstvu spáchaném Kubánci.
Byla to čistá, surová, falešná propaganda, která měla vytvořit iluzi komunistů, kteří jedí děti k snídani.
John R. Stockwell (narozen 1937) je bývalý americký důstojník CIA, který se po sedmi misích v průběhu třinácti let stal kritikem politiky vlády Spojených států. Poté, co jako šéf angolské task force řídil americkou účast v angolské občanské válce během tajných operací v roce 1975, rezignoval a napsal knihu In Search of Enemies (Hledání nepřátel).
Výsledkem bylo, že nakonec uvěřili svým vlastním lžím a podívejte se, jak na tom jsou USA dnes.
Tož tak
Czertik
11. 03. 2026, 09:45ja bych utok nevidel tak dramiticky. vypad vyroby rusko nahradi klasicky - nkupy z ciny, kdy bude jeste vice jeji kolonii.
Pepík Knedlík
11. 03. 2026, 10:45Lobotoman
Přzesně. Ti kluků umýš naspat věty.
Kolonie určitě Rusko není, ale kolonie jsou třeba Čechy. Pres 30% obchodů je se SRN. Strojírenství a autoprumysl je v upadku a kdo.jedfi kolem MB vidí co stojí na odstávkach.
Samozřejmě diktát z Bruselu i jeho omezování lidských práv a svobod.
zdenek54
11. 03. 2026, 13:52:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
:thumbsup: dramiticky :thumbsup: Čéče, to si už snad s tím psaním děláš..pr.....brusel! :weary:
zdenek54
11. 03. 2026, 14:12:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
dramiticky :bangbang: Jo to je správně!:bangbang::thumbsup:
Pepík Knedlík
11. 03. 2026, 07:44Továrnu zasáhly střely Storm Shadow. Bylo zabito 6 lidi a 37 zraněno.
Jak píše autor, výroba není čipu probíhá i v jiných částech Ruska.
Czertik
12. 03. 2026, 10:21knedle ss
omyl, v rusku se zadne cipy uz nevyrabi, vse kupuje v cine pripadne pasuje z usa.
aport