EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Konec ruské nadvlády? Indie svěřuje servis MiGů-29 Američanům

 07. 08. 2025      kategorie: Vojenská technika      60 komentářů

Překvapivé zprávy proudí z Indie. Ta totiž požaduje modernizaci a servis svých 100 letounů MiG-29. Překvapivé ovšem je, že místo Rusů je budou servisovat a modernizovat Američané!

MiG-29K_of_INAS_303_The_Black_Panthers_landing_on_INS_VikrantFoto:  MiG-29K indického námořnictva | Wikimedia Commons / Public domain

30. července 2025 uzavřela indická společnost Reliance Defence, která se stará o flotilu letounů MiG-29 pro indické letectvo, strategickou dohodu s americkou společností Coastal Mechanics Inc. (CMI), která je dodavatelem schváleným americkým ministerstvem obrany. Cílem je společně řešit potřeby indické armády v oblasti údržby, oprav a generálních oprav. Dohoda zahrnuje servis, modernizaci a prodloužení životního cyklu několika klíčových indických vojenských platforem, zejména ruského stíhacího letounu MiG-29, který v současnosti provozuje indické letectvo.

Dohoda v hodnotě 20 miliard rupií (2,34 miliardy dolarů) zahrnuje modernizaci a servis více než 100 stíhaček MiG-29, přes 100 útočných letounů Jaguar, vrtulníky Apache AH-64 používané indickou armádou a protiletadlové kanóny Bofors 40mm L/70. Americká společnost vytvoří opravárenské středisko na letišti v Nagpuru v Maháráštře, které bude provádět servis nejen indickému letectvu, ale i zahraničním subjektům. Z okolních států ruské letouny využívá například Bangladéš, Malajsie, Indonésie, Vietnam nebo Myanmar.

Indové plánují s Američany opravovat a modernizovat letouny MiG-29 bez spolupráce s Ruskem, místo toho se zaměří na výrobu vlastních náhradních dílů a modernizaci podle západního vzoru. Očekává se, že tento přístup vyřeší opakující se problémy spojené s nedostupností náhradních dílů a neochotou Ruska je Indii včas dodat. V případě, že se spolupráce s Američany vydaří, plánuje indické ministerstvo obrany s pomocí Američanů udržovat a modernizovat i letouny Su-30MKI a vrtulníky Mi-17, taktéž bez podílu ruských společností.

Indie se stále více odvrací od Ruska, pro které je Indie největším odběratelem zbraní. Trend diverzifikace a upřednostňování neruských zbraní trvá již minimálně 10 let, ovšem na intenzitě nabral po ruské invazi na Ukrajinu, kdy se Rusko ukázalo jako naprosto nespolehlivý dodavatel jak zbraní, tak i náhradních dílů, za které Indie již zaplatila. Pomyslnou třešničkou byla skutečnost, že během ukrajinského vpádu do Kurské oblasti ruská armáda zrekvírovala indické tanky T-90, které byly v Rusku na generální opravě, a odeslala je svým jednotkám, aby zastavily ukrajinský postup!

Ke konci roku 2023 oznámila Indie, že začne vyrábět více než 3000 komponentů pro letouny, které by jinak musela nakoupit v Rusku. V březnu 2024 začala indická společnost Hindustan Aeronautics Limited lokální výrobu motorů RD-33 pro letouny MiG-29.

Pokud by se americké společnosti podařilo program úspěšně splnit, mohl by to být důležitý impulz pro okolní státy využívající ruskou leteckou techniku. Z okolních států ruské letouny využívá například Bangladéš, Malajsie, Indonésie, Vietnam nebo Myanmar, které stejně jako Indie trpí nedostatkem ruských náhradních dílů.

Indie v současné době provozuje 52 letounů MiG-29UPG ve dvou frontových letkách, nasazených především podél severní a západní hranice, zatímco indické námořnictvo provozuje přibližně 40 palubních variant MiG-29K pro použití na palubách letadlových lodí INS Vikramaditya a INS Vikrant. Dále provozuje 272 letounů Su-30MKI a zhruba 22 vrtulníků Mi-17.

Zdroj: Armyrecognition, Defense Express

 Autor: Tomáš Svoboda

BRAVO SIX

Komentáře

Azor

09. 08. 2025, 22:10

Tak už nejde jen o f 35.

"Indie pozastavuje nákup letounů P-8I Poseidon: Ekonomické a politické pozadí"

https://www.aeroweb.cz/clanky/10512-indie-pozastavuje-nakup-letounu-p-8i-poseidon-ekonomicke-a-politicke-pozadi?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Slavoslav

11. 08. 2025, 08:12

cokel

vsak som to pisal, Holubkovi co sem podsuval tie svoje manipulativne blaboly. Tu vobec nejde o kvalitu tejto techniky, ale nasledky Trumpovej obchodnej a zahranicnej politiky.

Ostatne, co sa tyka Poseidonov tam sa k tomu India s velkou pravdepodobnostou vrati, nema na vyber a proti Cine ktoru poelda Knedlika miluje potrebuje schopne protiponorkove sily

Azor

11. 08. 2025, 12:00

Slavoslav.
Ano,oni nepíší že by t bylo(odmítnutí)ohledně techniky.
Nicméně to pro USA to nebude příjemné z plno příčin. Jde tu ale také o to,na co se drtivá většina lidí nezamýšlí.Vidí jen to  A a už ne to B !!!
To a je(jak jste správně poznamenal)že to je dí ky práce Doníka.A to b je co?? Následek jste popsal ale příčinu ne!!! Co vedlo toho Doníka k takovým věcem??
Že by to byl blb??? V žádném případě!!!
Viz -
"Dne 21. února 2024 se slavný televizní moderátor Glenn Beck v rozhovoru s Tuckerem Carlsonem podělil o příběh svého setkání s Georgem W. Bushem:„Ptal jsem se ho (Bushe) na politiku a na to, jak se změní s jeho nástupem k moci, Bush mi odpověděl: „Glenne, neboj se, kdokoli sedí u tohoto stolu, bude veden k rozhodování stejnými poradci jako kdokoli jiný. Vědí, že prezident má úplně svázané ruce.“Glenn vzpomíná, že opustil ten pokoj s hrůzou, první věc, kterou si pomyslel, bylo:„Proč pak vůbec potřebujeme volby?“
https://x.com/glennbeck/status/1760091968661487898

Musíte vědět jak,kdo a proč a podle jaké koncepce se řídí svět ! ! !

A Doník má přikázáno(i když se tomu národí "elity"USA brání zuby nehty)aby udělal takové kroky,které povedou k tomu, aby se Evropa (a ne jen ona ale většina světa)odpoutala(díky jeho prácí se to stane)od USA a aby USA byly je pouhou regionální mocností.Proto taky to přihrávání USA to Gronsko,Kanada,Argentína.(to jest zdroje)A tou jeho prací se mu to daří(spolupráce Číny,Indie,Iránu,brazílie,Indonesie atd).Mění se svět pane!!! A začalo to s tou SVO.
Takže opět tu pomyslnou "zlatou akcii"má opět v ruce ,Gosudár V.Putin.


Salut.

Slavoslav

11. 08. 2025, 12:02

cokel

ja viem, ze ty si uplne podpriemerny aj na idiota, ale ten holubov link vyslovene uz v prvej vete pise, ze to bolo ohladom techniky

Azor

11. 08. 2025, 17:19

Salvoslav.
Zřejmě nechápete jisté věci.
Já jsem neodpovídal Emilu Holubovi,ale vám!!! A z textu vylívalo(pokud to tak nevnímáte,tak co já s tím)že máte pravdu. Stačí???

A ani se nedivím,že jste nereagoval na toho Glena.
To je pro vás asi vyšší dívčí,co???

Salut.

Slavoslav

11. 08. 2025, 19:29

cokel z tvojej reakcie akurat vyplyva ze nechapes na co reagujes. na keho glena? hadam si nemyslís, ze citam tvoje prispevky cele a otvaram linky?

Azor

11. 08. 2025, 22:03

Slavoslav.
" na keho glena? hadam si nemyslís, ze citam tvoje prispevky cele a otvaram linky?"

Jistý důvod k tomu určitě máte(nečíst celé).Je zajímavé,že to co "nečtete"je pro vás vyšší dívčí a tudíž aby jste nevypadal jako neinformovaný,tak to "nečtete",že??? Samozřejmě můžete dělat ze sebe ty tři opičky.Zda si s tím pomůžete, to už je jiná.
Toto není TTD nějaké zbraně,víme??

Schází zdravé sebevědomý????

Salut.

Slavoslav

12. 08. 2025, 05:53

cokel

samozrejme, ze mam. napriklad vo vedlajsej diskusii sa ta opytam na konkretne predpovede ktore vysli tomu debilovi a ty tam splietas o piatej kolone. Takze bud McGregor prepodvedal piatu kolonu, alebo si ty neskutocne jebnuty tupec co neodpoveda na otazky a len blaboce veci mimo temu ktore sa neoplati citat

Azor

08. 08. 2025, 16:11

"Vůně zvládání.
Nebo když se ta rána stane nesnesitelnou)) Zvlášť když Indie teď chce SU-57. Srovnávání SU-57 s F-35, LOL. Kromě typických keců o „západní avionice“ (vážně?) a srovnávání ubohého zbraňového systému AIM-120 AMRAAM z F-35 s hypersonickým letounem R-37 s doletem 400 kilometrů a nyní i s pozemní verzí Zirconu a naprosté nekompatibility F-35 s moderním válčením, spouští další kecy:
Nákup Su-57 není bez rizika. Jeho schopnosti nenápadnosti zaostávají za F-35 a výroba je stále nízká, v roce 2025 jich bylo v ruských rukou méně než půl tuctu ."
No, no, no. Co kdybychom předali mikrofon zástupci velitele ruských vzdušných sil, generálu Maksimcevovi? Jsem si jistý, že o celé té záležitosti se SU-57 něco málo ví.

https://smoothiex12.blogspot.com/2025/08/the-smell-of-coping.html

Czertik

08. 08. 2025, 19:45

rexik

a kdo ti nastekal ye indie chce su57 ?
a ta zapadni avionika je realita, jinak by se rusum lepe darilo ve vzduchu, i na zemi.

a co ja na r-37 tak super uzasneho ? muzes nam tu napsat kdy ze to byl bojove pouzit ?
a jake moderni valceni f35 nezvlada? treba to, jak si nad iranem delali co chteli ?

a kdy ze to rusove konecne rozjedou seriovku su57 ? ja jen ze dle puvodnich planu jich dnes rusove meli mit vic nez 300 ks ve vyzbroji.

Czertik

07. 08. 2025, 23:12

kdo by to cekal, ruska neschopnost nahrava ostatnim spolecnostem a narodum.

Pepík Knedlík

07. 08. 2025, 18:25

Zdá se, že Indové umí obchodovat a zásadně odmítají být na někom závislý.
Společnost CMI opravdu patří mezi top firmy..
Více ohledně modernizaci ruských mašin v Indickyc armádě zde:
https://armyrecognition.com/news/aerospace-news/2025/us-company-to-modernize-100-russian-mig-29-fighter-jets-used-by-indian-air-force-in-strategic-agreement

Pepík Knedlík

07. 08. 2025, 11:26

Celkem logicky krok že strany Indie ohledně servisu starých strojů v SSA, ale tím končí i snaha že strany Donalda o prosazení šrotu F 35. Prostě Indie nechce být vazalem při pořízení F 35, kde se může stát, že nebudou fungovat všechny funkce a stroj nemusí vzletnout. Tuhle výjimku má jen Britanie a Izrael
Donald tlačí na Indii s vyjzizitim celní války, ale Indie bude vyrábět a konfigurovat Ruský Su 57 podle svých představ, což Amíci u F 35 nedovolili.
Skvělou "reklamu" u F 35 udělal provozu neschopna F 35, která byla 39 dní zaparkovaná právě v Indii.:smile:

Emil Holub

07. 08. 2025, 12:07

No, doufám, že se jí té "Fuck-35" ti Indové pořádně podívali pod sukně...

Pepík Knedlík

07. 08. 2025, 13:37

Emil H.
Určitě si ten šrot 35 důkladně proklepli a pak se na to podívali Číňani i Rusaci.
Amici se snaží cca 10 let vnutit 35, ale marně. V roce 2021 jich bylo evidováno 857, některé kriticky ohrožovaly připravenost k misi a bezpečnost pilota.
Spoluautor F-16 Pierre Sprey označil F-35 za „krocana“ – symbol velkýho a těžkýho ptaka :smile:

Slavoslav

07. 08. 2025, 14:03

Knedlik

nic nehovori o tom ako zorientovany si viac ako tvoj predpoklad zidelania dat o F35 medzi Indiou a Cinou .. LOL

Pepík Knedlík

07. 08. 2025, 14:30

Slavo
A ty si orientovaný ohľadom prehliadky lietadla zo strany Číny a Ruska? Všetko sú dohady, ale pochybujem, že by Indovia stroj len strážili. Víš prd.

Azor

07. 08. 2025, 14:36

Pepík Knedlík.
"Spoluautor F-16 Pierre Sprey označil F-35 za „krocana“ – symbol velkýho a těžkýho ptaka"

Jo,Jo.
https://www.reddit.com/r/technology/comments/28drnj/the_designer_of_the_f16_explains_why_the_f35_is/

Tak tak.A to není jen Indie a Španělsko ale i u nich doma vědí co je to za šunt.
Viz.
"Pentagon ve svém návrhu rozpočtu na rok 2026 snížil( z původních 110) nákup stíhaček F-35 na pouhých 47 pro letectvo, námořnictvo a námořní pěchotu.
Dodávky stíhačky americkému letectvu byly pozastaveny na rok, do poloviny roku 2024, kvůli tomu, že společnost Lockheed nedokončila softwarové aktualizace letadla v plánu."
https://www.airandspaceforces.com/f-35-deliveries-resume-after-year-hold/

"Taiclet(Generální ředitel společnosti Lockheed )uznal finanční selhání pokročilého leteckého vývoje prováděného v tajné divizi společnosti s názvem Skunk Works a uvedl, že by nemohou být ziskové dříve než v roce 2028."
https://www.airandspaceforces.com/lockheed-ceo-f-35-upgrade-bridge-to-f-47/

A proč to tak je??

"Podle serveru Business Insider trpí F-35 od svého vzniku „zdánlivě nekonečným množstvím chyb“ . V roce 2021 bylo v konstrukci F-35 napočítáno 857 technických závad ,

https://www.defensenews.com/smr/hidden-troubles-f35/2021/07/16/the-number-of-major-f-35-flaws-is-shrinking-but-the-pentagon-is-keeping-details-of-the-problems-under-wraps/

z nichž některé měly „kritický dopad na připravenost k misi“ a ohrozily život pilota. Společnost Lockheed Martin tyto závady neopravila a, jak jsme psali , nadále „vyrábí vadné stíhačky“.
https://www.businessinsider.com/ongoing-f35-fighter-jet-problems-affect-whole-us-military-fleet-2023-1#:~:text=The%20F-35%20program%20has,needs%2C%20a%20government%20watchdog%20says.

"Začátkem září 2023 byla výroba F-35 pozastavena kvůli nedostatku čínských vzácných zemin, za které se horečně hledají náhrady."
https://www.defensenews.com/air/2022/09/07/pentagon-suspends-f-35-deliveries-over-chinese-alloy-in-magnet/

V červenci 2009 byla ukončena výroba letounu F-22, který si vysloužil nelichotivou přezdívku Technologická noční můra.
https://www.pilotspost.co.za/arn0001715

Lockheed Martin
.Pomalu jsou zu grunt

"Zpráva o hospodaření společnosti Lockheed Martin za druhé čtvrtletí , zveřejněná nedávno, šokovala akciový trh.
Společnost Lockheed vykázala zásadní neúspěch: provozní zisk klesl o 65 % na 748 milionů dolarů (oproti dříve prognózovaným 2,15 miliardám dolarů). Ušlé tržby dosáhly 18,16 miliard dolarů. Akcie leteckého giganta klesly o 9 % – což je největší pokles od začátku roku."
https://www.zerohedge.com/military/lockheed-tumbles-most-months-after-slashing-outlook-16-billion-hit


Tož tak.

Slavoslav

07. 08. 2025, 14:46

Knedlik

no aspon viem, ze Cina a India su spolu na noze a maju uzemne spory takze Indian urcite nebude Cinanom vesat na nos nic co by Cinanovi dalo vyhodu na Indiou ty nas geopoliticky znalec. Najma ked Cina je hlavnymz dorjom zbrani pre Pakistan ktory ma s Indiou tiez "vyborne" vztahy.

ako vravim, nic nepovie o tvojej zorientovanosti viac ako tento blabol co si sem dal

Pepík Knedlík

07. 08. 2025, 15:05

Slavo
Ja ja. :smile:
A proto jsou oba v BRICS.

Slavoslav

07. 08. 2025, 15:59

Kmedlik

viem a preto je BRICS de facto na hovno

Pepík Knedlík

07. 08. 2025, 16:13

Z pohledu Slováka ano :rofl:

Slavoslav

07. 08. 2025, 16:40

Knedlik

takze ake realne dohody a prinosy ma BRICS, iste nebudes mat problém vymenovat dohody o vzajombych výhodách co si poskytuju clenovia ty nas expert. ci zas chlasces ako ked si videl rusakov za Dneprom?

Azor

07. 08. 2025, 20:33

.Slavoslav
"viem a preto je BRICS de facto na hovno"

Jak že se dívají a chovají "spojenci "USA,ohledně těch jejich cel na BRICS???

https://www.youtube.com/watch?v=Pf5pRkgew8U 4.30. videa.

Ale on podle vás je Putinův agent??Nebo dezolát??

Salut.

skypy

08. 08. 2025, 02:35

Brics je sranda volné uskupení, které nemá ani žádný orgán, smlouvy a ani ujednání, proto si kařdý z tzechto států jede na svém písečku a rozhodně například Čína a Indie je názorný příklad přátelství asi jako kočky a psa. Zajímalo by mě, kde berete vaše sranda informace o zářných zítkách multipolárního světa po vzoru Ruska před bankrotem:rofl:

skypy

08. 08. 2025, 02:46

F-35 je v podstatě AWACS a proto je komplikované a stále je neustále zdokonalované ted na uroveň 4, proto se prodloužila sofwerová aktualizace na tuto uroveň a proto armáda neodebrala dosud nově vyrobené F 35 až po implementaci a ověření bezchybnosti všech nových modernizací těchto letadel. To není jako u Ruska kde výkřikem techniky je tablet s navigací upevněný lepící páskou

skypy

08. 08. 2025, 03:08

žádní indové F 35 nestrážili, ale sami američané. Nejenže víte prd, ale po rusku lžete a ani se nezačervenáte. Ve svém mentální nedostatečnosti jste až směšný.

Pepík Knedlík

08. 08. 2025, 08:17

Djxoy
Tak jsi nám to vysvetlil chytraku

Slavoslav

08. 08. 2025, 08:35

Knedlik

stale netrpezlivo cakam na tie vzajomne vyhody clenov BRICS?

Inak, ked sa maju tak radi, preco India nezvazuje ziadne Cinske zbrane?

dumdum

08. 08. 2025, 12:40

Stejně na hovno, třeba jako OSKB. Organizace smlouvy o kolektivní obraně některých postsovětských republik (Arménie, Bělorusko, Kazachstán, Kyrgyzstán, Rusko a Tádžikistán). Jak pomohli Arménii proti Azerům? Nijak. Během třetí války o Náhorní Karabach Rusko odmítlo Arménii poskytnout vojenskou pomoc a pouze vyjádřilo své znepokojení nad eskalací napětí a vyhrocením konfliktu. Prostě ve všem v čem fungují a jsou zainteresovaní russáci nefunguje a neplní svůj účel.

Azor

08. 08. 2025, 15:43

skypy.
"proto si kařdý z tzechto států jede na svém písečku a rozhodně například Čína a Indie je názorný příklad přátelství asi jako kočky a psa."

Nehrajte si na analytika,nemáte na to!!Leda u takových jako je Czertik,Slavoslav,Marty atd.Ti se možná chytnou.ale ne ti, co mají informace,používají ligiku a kritické myšlení.
Proto taky mají málo krizových dní ve svých životech. Co vám vyšlo v tom, co jste si myslel ohledně té"demokratické a vyspělé záp.evropy???? Jde k lepším zítřkům?? S těmi "inženýry a doktory" z Afriky a Asie?? Co vám říká plán - Kalergiho plán??
Viz jeho kniha - " "Praktischer Idealismus". Znáte??
Nebo hltáte jen ten hl.proud???Co vám říká deindustrializace??? Kdy se ten "slavný,demokratický a výjmečný západ",
dostane na úroveň té Číny aby od nich nemuseli prosit o tolik zboží (aby bylo tak levné)a zdrojů(vzácné zeminy - nemají ani na ně zpracovatelský průmysl),tak jsou na tom "vyspělém"západě.
Na svém písečku??? (BRICS) A proč se tedy scházejí a podpisují tolik smluv???
Indie -Čína??? Kdo je dává dohromady??? Komu se to podařilo?? USA?? VB??? Komu?? Gosudárovi V.Putinovi ! ! !
Vsázíte na chromou herku,aniž by jste si to uvědomoval.A to díky nemoci(dost se šíří)"rusophobia paranoia".
Ale dá se to léčit. Chcete se porvat s tou vaší nemocí,nebo chcete aby se vás držela???

Salut.

Azor

08. 08. 2025, 16:02

dumdum.
" Jak pomohli Arménii proti Azerům?"

Jak by jste jednal,pokud by člověk(Armenie - vládnoucí politici)kousal do ruky,která ho živí??? Arménie je nakloněna Rusku??? Popište to,pokud na to máte!!!

A pro objektivitu,napište jak USA,pomohli lidem v Iráku,(pod falešnou vlajkou o ZHN)Vietnamu(pod falešnou vlajkou v Tonkinském zálivu),Sýrii,(pod falešnou vlajkou o ch.zbraní - bílé přilby)Lýbii,v Africe.Lat. Americe ,Již.Americe atd??? Viz Monroeova doktrína!!!

"Prostě ve všem v čem fungují a jsou zainteresovaní russáci nefunguje a neplní svůj účel."

To uvidíme jaký plní či neplní účel (Rusko)ohledně "ukrajiny" zda to bude fungovat či ne.A až to zařídí na "ukrajině"tak se pak ohlídnou po těch co jim škodí a vrážejí do zad kudlu.Baltické vymiráty ,Kavkaz a všechny postsovětské země.Ale to je jen začátek,pane!!!
Další země(dobrovolně - neboť ta stará a chromá kobyla (záp.evropa)hyne na úbytě.Co má ta "vyspělá"evropa??Má zdroje???
Má tech. kádry??? Chtějí lidi bránit takové země, které mají takové zkorumpované a pedofilní(viz seznam Epsteina)politiky????

Salut.

skypy

09. 08. 2025, 22:13

Uveďte mi jednu smlouvu ze skupiny Brics, která je závazná a vymahatelná mimo memorand typu, že se dohodli, že se dohodnou. To, že pojmenujete Putina Gosidar místo válůečný zlořinec a masový vrah nikoliv nepodobný Hitlewrovi je vypoovídající o vašem mozku, o jehož existenci silně pochybuji, protože pouze papouškujete ruskou státní propagandu a sdílíte názory ruských nacionalistů a jiných fašistů.

Azor

10. 08. 2025, 00:19

skypy.
"Uveďte mi jednu smlouvu ze skupiny Brics, která je závazná a vymahatelná mimo memorand typu, že se dohodli, že se dohodnou."

Dvoustranná smlouva v rámci členů BRICS není nic??

https://www.bricsipedia.ch/brics-bilateral-agreements/

"memorand typu, že se dohodli, že se dohodnou"

Dohodli se na tomto -
"vznikající systém bude založen na suverenitě, rovnosti a spravedlnosti – s důrazem na kontinentální ekonomickou integraci, obchod v národních měnách, rozšířenou roli nových globálních finančních institucí, jako je NDB (banka BRICS), a nesčetné platformy pro udržitelný rozvoj."

Víte něco o tom,že by si někdo stěžoval že se něco neplní??? Zkuste napsat.
A uvidíme v čase jak se toto bude naplňovat.A to že se budou více a více sdružovat,bude i tím, co na ně rafičí Doník v podobě cel.

" To, že pojmenujete Putina Gosidar místo válůečný zlořinec a masový vrah nikoliv nepodobný Hitlewrovi je vypoovídající o vašem mozku, o jehož existenci silně pochybuji, protože pouze papouškujete ruskou státní propagandu a sdílíte názory ruských nacionalistů a jiných fašistů."

Za prvé zkuste nám tu napsat,jakou že propagandu tu papouškujete vy.Víte co je to propaganda??
Za druhé,co má větší váhu ohledně států na této planetě???? Soud který si hraje na co??? Světový soud??? Kolik zemí ho uznává?? A kolik (závazně)uznává mez. právo ohledně charty OSN???Kde se svým podpisem ty státy(co jsou členy OSN)zavazují že mez. právo OSN je nad právem těch států,kterým se musí řídit.A podle mez. práva(určuje to v OSN RB)Rusko není agresor.Tudíž nemůže být Putin válečný zločinec neboť podle čl 51.charty osn se brání "ukrajinským okupantům,kteří okupují ruskou federaci podle čl.charty OSN -právo na sebeurčení.

"„Všechny národy mají právo na sebeurčení. Na základě tohoto práva svobodně určují své politické postavení a svobodně utvářejí svůj hospodářský, sociální a kulturní rozvoj.“
To není uvedeno pouze v Chartě Organizace spojených národů (#OSN), ale také ve dvou dodatečných paktech Mezinárodní pakt o občanských a politických právech (#ICCPR) a Mezinárodní pakt o hospodářských, sociálních a kulturních právech (#ICESCR). V obou paktech se o právu na #sebeurčení hovoří hned v článku jedna.

Existuje dokonce jakési trestní ustanovení zabývající se porušením tohoto sebeurčovacího práva
To doslova říká:
„Pokud stát diskriminuje menšinu usilující o autonomii nebo dokonce o vlastní stát výkonem své moci, může podle platného mezinárodního práva ztratit svůj nárok na územní celistvost.“

Násilné potlačení pokusů o autonomii
Ve vztahu k současné #situaci na Ukrajině a ve dvou donbaských republikách to v jednoduché řeči znamená: kdyby vládci v Kyjevě v roce 2014 uznali deklarace nezávislosti dvou donbaských republik, které odkazovaly na #právo lidí na sebeurčení, všechno by bylo v pořádku. Jak to však bývá, Kyjev místo toho vyslal do regionu své žoldáky, aby násilně potlačili a diskriminovali místní obyvatele při pokusech o autonomii.

Kdo jsou váleční štváči ?
Dodnes »západní hodnoty« tyto státy odmítají uznat. S #Kosovem to tehdy bylo mnohem rychlejší. Rusko naopak přijalo přání obou republik Donbasu, uznalo je jako nezávislé státy podle Charty Organizace spojených národů a pomáhá jim toto #právo prosazovat.

Salut.

Czertik

07. 08. 2025, 23:15

pokud je f35 srot, co je potom su57 ?
a sni dal, ze se bude su57 v indii vyrabet, indove sucko uplne podepsaly, nechteji ho ani kdyz jim rusove nabizi ze jim daji uple vsechno a indove si ho budou zcela vyrabet doma. neco co rusove zcel odmitaly kdyz indove spolupracovaly na jeho vyvoji.

skypy

08. 08. 2025, 02:27

Ten váš šrot F35 je krom F 22 nejlepší letadlo na světě. Kdo by chtěl ruský SU-57, který počád ani nemá 18 let vyvýjený motor, který už tam měl být. To letadlo dokonce i Čína označila za směšnou napodobeninu letadla. Co bylo tomu letadlu F-35 v indii nevíte a já také ne, ale proti dodacím lhůtám Ruska to pořád bylo opraveníé v cuku letu. A navíc nikdo se k letadlu ani nepřiblířil, strážili si ho američané sami. Bylo o tom napsáno dost abyste si mohlů odpustit vaše uštěpačníé lži komouše a fandy masových ruských vrahů

Emil Holub

07. 08. 2025, 10:22

Soudruzi nacisti a co říkáte tomuhle, předveďte to veselí, co to ve vás jistě vzbudí:
GEOPOLITICKÁ BOMBA! Indie oficiálně odmítla poruchové F-35 „Made in America“, místo nich si vybrala ruské Su-57

https://infobrics.org/en/post/53430

Slavoslav

07. 08. 2025, 10:29

ze to sice India odmietla z dovodu obchodnej vojny po tom co jej Trump dal 25% dane a zeries propagandisticke seno co nie je prekvapenie.

A zrovna Indovia vyberaju dlho, menia rozhodnutie kazdu chvilu a Su-57 nie je vybraty ci podpsiany v tento moment ani nahodou. I ked je to teraz mozne ak sa im podari rusaka v kute pritlacit natolko, ze urobi aj transfer technologii ktore doteraz odmietal kedze o to ide Indii najma ked sa pokusa byt strategicky nezavisla. Pri F-35 na to nemala sancu

https://www.aerotime.aero/articles/india-rules-out-f-35s-as-defense-ties-with-us-face-new-turbulence

Azor

07. 08. 2025, 11:26

Slavoslav.
Buďte objektivní!!

A co ještě toto???

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-spanelsko-uz-nechce-f-35-stihacky-nakoupi-v-evrope-40533231#utm_content=freshnews&utm_term=%C5%A1pan%C4%9Blsko%20odm%C3%ADtlo%20f35&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

Salut.

Slavoslav

07. 08. 2025, 11:47

cokel

ano, spanielsko sa uz davnejsie vyjadrilo, ze vzhladom na trumpa a jeho nepredvidatelnu politiku pri lietadlach co su systemy na desiatky rokov asi uprednostni europskeho vyrobcu. Ostatne, nie su jediny a deje sa to pri novych tendroch bezne.

ze to treba primitivnym coklom vysvetlovat je az divne. A teda v com som bol neobjektivny? ze holub je debil co tu obhajoval 600 znicenych UA lietadiel dodavkami strojov zo zahranicia? lebo sa nie je schopny ani zamysliet nad blabolmi ktorymi ho krmi propaganda aku sme napriklad nalinkoval

Emil Holub

07. 08. 2025, 12:05

Slavoslave,
ty jedna cicina ovisnutá, on už to někdo co nevidět spočítá, kolik těch původních a i ostatních darovaných koalicí ochotných idiotů letadel vlastně dohromady bylo a zveřejní ve vámi milovaném mainstreamu s údaji ze západních zdrojů, jak to vy máte rádi.
Aby jste se dověděli obdobu toho, co napsat ten Anglán před pár dny ohledně těch už asi 1.8 milionu padlých Ukies a poměru ztrát 16:1 ve prospěch těch hloupých nacistických knechtů, které už není kde brát a tak tam berou i dědky nad hrobem...(dělají tam eutanázii už nejen mladých, ale i starých a už i ženských, eutanázii, co po ní touží i někteří politici z naší vládnoucé 5-koalice darebáků a mafiánů).
Doufám, že sis to přečetl a ověřil, jak máš ve zvyku, jen sis zatím na to téma nezanadával. Tak teď máš příležitost i s těma svýma dvěma kámošema, co všechno víte nejlíp a umíte nejlíp, ale jen hubama...

Slavoslav

07. 08. 2025, 12:32

holubok

ta tvoja erektilna disunkcia ma mrzí, na druhej strane to ber ako prinos ludstvu ak sa nerozmnozis z toho dôvodu.

no minule si mal moznost to spocitat a nejak si odvtedy akurat prepol do modu full debil, alebo cokel kde uz produkujes len beobsazne slinty.

imho, pre tu srandu? aky anglan tvrdi, ze padlo 1,8 miliona Ukrajincov? nech sa pobavim na snad este vacsom debilovy ako si ty a na ďalšom priklade tvojich zdrojov

Slavoslav

07. 08. 2025, 14:05

inak holubok

ono to uz niekto presne tym sposobom ktory spominas (odzdrojovane) spravil

https://www.oryxspioenkop.com/2022/04/answering-call-heavy-weaponry-supplied.html

a je zabavne ako sa smejes z toho, ze ludia ako ja chcu k tvrdeniam aj zdroje a nestacia im ako tebe blaboly z webu ako si sem nalinkoval

Azor

07. 08. 2025, 14:46

Slavoslav.
"ze ludia ako ja chcu k tvrdeniam aj zdroje a nestacia im ako tebe blaboly"

To říká ten "pravý"(spíš křivý jak turecká šavle)který na ty své tvrzení,v drtivé většině zdroj nedodává.A po druhých,by to chtěl,co???

Salut.

Slavoslav

07. 08. 2025, 14:47

cokel

samozrjeme ze dodavam, akurat nie tupelu ako ty, z teb si uz len picu robim ty nasich 200t ton ocele co poklada kazdeho rusaka za ozrana a klamara

Azor

07. 08. 2025, 15:03

Slavoslav.
"imho, pre tu srandu? aky anglan tvrdi, ze padlo 1,8 miliona Ukrajincov? nech sa pobavim na snad este vacsom debilovy ako si ty a na ďalšom priklade tvojich zdrojov"

"Podle novináře Warrena Thorntona dosáhly ukrajinské vojenské ztráty od začátku konfliktu s Ruskem odhadem 1,8 milionu vojáků.
V příspěvku zveřejněném na jeho účtu X (dříve Twitter) Thornton uvedl, že od začátku války umírá každý den v průměru 1638 ukrajinských vojáků. Zdůraznil, že tato čísla odrážejí to, co popsal jako lidské oběti Ukrajiny „bojující za NATO a Ameriku na ukrajinské půdě“.
Thornton také zmínil červencové ztráty jen v Luhanské lidové republice a tvrdil, že celkem činily 19 877 vojáků, což je v tomto regionu průměrně 641 obětí denně.
Novinář situaci popsal drsnými slovy a označil ji za „genocidu ukrajinského lidu ze strany NATO a Ameriky“ a naznačil, že západní média a vlády se záměrně vyhýbají veřejné diskusi o těchto číslech.
Vojenští analytici sledující situaci poznamenávají, že Ukrajina nadále trpí ohromujícími ztrátami na bojišti. Mezitím se podle nich západní země zdají být stále méně schopny nabídnout smysluplnou podporu. Podle těchto expertů je výhoda ruské armády stále výraznější – což údajně uznávají i někteří samotní ukrajinští velitelé."

Máte přístup na X??? Tak si to dohledejte !!

Salut.

Azor

07. 08. 2025, 15:06

Slavoslav.
"samozrjeme ze dodavam, akurat nie tupelu ako ty, z teb si uz len picu robim"

V reálu to vidět moc není,což mohu dokázat - digitální stopa,vás usvědčí ze lži!

Kdo si dělá srandu z  nás obou,nechávám na čtenářích.
Je vidět že máte velké sebevědomí.Otázka je,zda je to na místě.

Salut.

Slavoslav

07. 08. 2025, 16:42

cokel

digitalna stopa dokaze, ze len v tejto diskusii som dal dva odkazy na moje zdroje a to, ze ty si debil

Slavoslav

07. 08. 2025, 17:49

cokel

pri stabdardnom pomere aspon 1:3 by cca 35 milionova ukrajina mala vyradenych 7,2 miliona muzov a debilom ako ty a Thornton to dava zmysel ..

Emil Holub

07. 08. 2025, 18:17

Ty kokotík jarabý, veď som ti to tam napísal, ale keď mu neveríš, choď si tých padlých Ukies spočítať na tie obrovské a neprehliadnutelné cintoríny na UA...a to ich spústa eštte len leží, ako mrciny po kurských lesoch a ích kosti rozťahujú po kraji hladoví psi...(jestli chceš poslat odkaz na ta videa, dej mi vědět).

Vopchaj si tie svoje odkazy do riti, ale predtým si ích niečim namaž, nech ťa to moc nebolí...

skypy

08. 08. 2025, 02:57

Podle sprostoty je vidět co za lidský odpad jistý Holub je. Proč poitom Rusáci z nedostaku lidí už posílají do boje i ženy, severokorejce a migranty u celého světa nalákané na práci v Rusku. Přes 1,2 milionu rusáků na Ukrajině zařvalo nebo bylo zmrzačeny. Podivné natom a dost vy\povíedající o vašem narurelu je ten fakt, že mezi zastřelenými je dost těch co to schytali od svých, tak jako ve II. světové válce. Holt Holub a vrána k vráně sedá

skypy

08. 08. 2025, 09:39

Dávat jako zdroj nějakého údajného anglického "novináře" z X je stejně důvěryhodné jako zdroj jistého psíhoi nicku AZOR, kdy oba "zdroje" se blíží limitně 00. Kdybych tento směšný údaj o počtu padlých UA bral jako správný, tak mi vychází, že počet zraněných je cca 4x více což by bylo cca 7 milionů ukrajinců a tak celkový počet ztrát by byl cca 9 milionů. Pak podle ověčených vojenských pouček celkové ztráty utočníků by byli v poměru 3 ku 1 a tak by museli být ztráty rusů na úrovni 27 milionů rusáků, což za dobytí 17% uzemí Ukrajiny Ruskem by bylo více než za II. světové války vojáků i s civilisty a směšné i na rusáky. Jestli nejste jako ten "údajný novinář" ruský pomatený troll, což by celkem odpovídalo, tak být vámi od včerejška se zamknu na WC a několik měsíců nevylezu, protože jste se nakazil typickou ruskou nemocí - Defenestrafobie, která je v rusku smrtelnou epidemii. A stejně tak jestli tomuto blábolu věříte tak jste zprominutím blbec, což je mírné označení pro vás a vaše stejně postižené podporovatele, ale nedělejte z ostatních normálních lidí stejně zmetky jako jste vy sám, když jim podsouváte takové kraviny.

Azor

08. 08. 2025, 11:12

Skypy.
Říká vám něco na hrubý pytel,hrubá záplata??
Na co Emil Holub reagoval??? např .toto je  vrchol slušnosti,ohledně těch gu...??(za těmito lidmi stojíte a fandíte jim???)

Slavslav
"A i ked mi Knedlikov zaujem a ponuka na oral, ci Holubkove predstavy o tom ako mu penetrujem anus lichotia som striktne na hetero stranke brehu. Co keby ste sa dali dokopy vy dvaja? Uvolnit pretlak v guliach by vam zrejme prospelo"

A kdo že s tou sprostostí začal?? Digitální stopa je usvědčuje.

Salut.

Slavoslav

08. 08. 2025, 11:21

cokel

som rad, ze spominas digitalnu stopu. Ta usvedcuje Knedlika, ze mi ponuka oralnu stimulaciu anusu a Holubka, ze ho fascinuje penetracia analu v spojitosti so mnou. Ja som im len navrhol, aby sa v tejto tradicnej zabavke vykonavanej v rusackej armade spojili a ukojili svoje tuzby

pripadne si v ramci digitalnej stopy mozes najst kto tu prvy spominal erektilnu disfunkciu kde si to sice personifikoval do mna, ale aspon to vysvetluje preco sniva o tom, ze mu niekto penetruje anal

Azor

08. 08. 2025, 15:24

Skypy.
"Dávat jako zdroj nějakého údajného anglického "novináře" z X je stejně důvěryhodné jako zdroj jistého psíhoi nicku AZOR, kdy oba "zdroje" se blíží limitně 00 "

Věřit nemusíte tomu zdroji.Nutí vás někdo k tomu.Jde o o anaylízu z více zdrojů,kde musíte zapojit ligiku , kritické myšlený atd.

Syšel jste někdy o tomto???

"Statistika jsou přesné součty nepřesných čísel"

Vy věříte člověku,který porušil ústavu té své země"ukrajina"když si nadále uzurpuje být P-rezidentem???
O čem on básnil,když Layenová proflákla,že v jisté době maji už 100 000 mrtvích??O tom že jich mají kolem 10 000.A teď básní o jakých počtech???Něco přes 30 000.Věříte mu??
Co víte o vojenství??? Od koho jste dostal informace??Od hl.proudu?? Ten co lže, kudy chodí??? Můžete si na toto téma pustit např.L.Johnsona (analytik CIA)nebo D.MC Gregora(poradce min.obrany USA na youtube.Ti jsou asi podle vás v tomto amatéři,co??A vy erudovaný expert?????

Nemáte pocit(asi ne.jinak by jste tak nepsal)že děláte přesně to o čem se tady píše??
Západní,především národní "elity"USA - kteří mají pod palcem "elity"v záp.evropě - (u většiny lidí)myšlení je takové,že se jim díky tomu,nedaří to co by si přáli.
A to být hegemonem světa a být tak příživníkem na úkor většiny lidí(viz jakou dostávají odměnu za stejnou práci,ve stejné kvalitě a ve stejném množství např.ve firmě WW ve Wolsburgu a Ml.Boleslavy nebo firmy kaufland u nás a nebo v Německu.O Afrických státech,Bangladéši(kdo že tam má firmy???)ani nemluvě.
Pro svou zaslepenost o své vyjmečnostinevidí,že se hroutí jejich hegemonie.I díky BRICS.
Jinak by nevyšiloval Doník,že pokud se odpoutají od dolaru,že budou veliké sankce(mimo jiné porušení mez. práva - to schvalujete???)
Vám se daří předpovědi ohledně "ukrajiny"???
A to Rusko bojuje těmi lopatky z 19 století a bere si ty čipy z těch praček.Vše z hl.proudu.Tomu věříte???A pokud ne,tak kdy jste toto odsoudil na tomto webu???

Salut.

skypy

09. 08. 2025, 22:38

AZOR
Jen okecáváte neobhajitelné nějakými abstraktními analýzami které nikdo soudný neviděl a jmenujete lidi, které nikdo nezná. Jen hloupý člověk uvěří, že někdo z CIA a někdo od ministra obrany USA si bude pouštět hubu na špacír na YouTube. Nedělejte z jiných lidí,. krom sám sebe, blbce. O vás to sklidem moihu říci, když si myslíte, že zavedení cel jedním státem proti druhému v rámci sankce je porušení mezin. práva. Mě jste doporučoval se lěčit, ale u vás už žádná léčba nemůže pomoci, to už jsou u vás degenerativní změny pravděpodobně už vrozené, pomůže jen eutanazie.
To, že v jednom komentáři smícháte čip z pračky, lopatku z 19 století, firmu VW, Brics, elitu USA, ústavu Ukrajiny, Trampa, Africké země, ligiku, Layen, 100000-30000-10000 a statistiku? Jste ukázka bláznivého ruského trolla pro naše pobavení, který trousí bez myšlenky svá moudra pro zoufalce jako je on sám.

Azor

10. 08. 2025, 00:32

skypy.

To co jsem napsal taky mohu dokázat,viz .
https://www.youtube.com/watch?v=Pf5pRkgew8U
https://www.youtube.com/watch?v=PpOqW3PponU COL. Douglas Macgregor


politolog John Mearsheimer
https://x.com/TuckerCarlson/status/1950602292643717305?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1950602292643717305%7Ctwgr%5Ef6beeaec2573c7c67f6deb5a838e8f0dafba1787%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.pokec24.cz%2Fnezarazene%2Fmearsheimer-jaderne-zbrane-hrozba-po-porazce-ukrajiny-blazni-v-usa%2F

Lt Col Daniel Davis & Larry Johnson analytik CIA.
https://www.youtube.com/watch?v=J2cWXBA0GLw

Jaké katry máte v ruce vy??? Mimo těch cinknutých(vašeho štěkání)???
Máte jen a jem pouhá slova ničím nepodložená.

Deje nějaké odkazy na vaše tvrzení!!! Máte jej???

Pokud ne, tak se učte!! Bude vám to ku prospěchu!!!

Salut.

skypy

08. 08. 2025, 02:50

Vlhké sny Holuba a Brisc

Slavoslav

07. 08. 2025, 08:14

nehehe, na tomto som sa velmi bavil ked som to cca mesiac dozadu cital

Marty

07. 08. 2025, 08:30

Slavoslav
eště by se mohl ruSS urazit a za trest já nevim... přestat Indii dodávat ropu aby tomu nasadil korunku:rofl: