Americká armáda v Německu nasadila raketomety M270A2 s ER-GMLRS s dosahem 150 km
41. polní dělostřelecká brigáda americké armády (41st FAB), dislokovaná v posádce U.S. Army Bavaria v německém Grafenwoehru, významně posílila svou palebnou sílu nasazením devíti salvových raketových systémů M270A2 Multiple Launch Rocket Systems (MLRS). Jako nejnovější verze osvědčené platformy M270 nabízí M270A2 řadu nejmodernějších vylepšení, která zvyšují jeho efektivitu, mobilitu a schopnost přežití, což zajišťuje, že zůstane základním kamenem bojových schopností USA a NATO v Evropě.
Foto: Salvový raketomet MLRS M270A2 | Lockheed Martin / Public domain
MLRS M270 má dlouhou a významnou historii. Poprvé byl zaveden počátkem 80. let 20. století a byl navržen jako vysoce mobilní a smrtící raketové dělostřelectvo schopné zasáhnout cílové oblasti kombinací neřízené a přesně naváděné munice. Svou pověst si platforma vydobyla v konfliktech, jako byla operace Pouštní bouře, kde poskytovala ničivou palebnou podporu. V průběhu desetiletí prošla M270 řadou vylepšení, aby zůstala účinná tváří v tvář vyvíjejícím se hrozbám. Tato vylepšení rozšířila její operační význam, zejména díky modernizacím v posledním desetiletí, jako je vylepšený systém řízení palby (IFCS) u M270A1 a podpora systému řízených salvových raketometů (GMLRS).
M270A2 představuje dosud nejpokročilejší konfiguraci, která přináší transformační vylepšení této starší platformy. Ústředním bodem její modernizace je integrace společného systému řízení palby (CFCS), který sladí její provoz s vysoce mobilním dělostřeleckým raketovým systémem (HIMARS). Tato standardizace zjednodušuje výcvik, zlepšuje logistickou efektivitu a zvyšuje interoperabilitu mezi platformami, což umožňuje bezproblémovou koordinaci ve společných a spojeneckých operacích.
M270A2 rovněž přináší významné zlepšení mobility a schopnosti přežití. Je vybaven novým motorem o výkonu 600 koní a modernizovanou převodovkou, což zajišťuje lepší mobilitu, spolehlivost a výkon v náročném terénu a během dlouhodobých misí. Pancéřovaná kabina byla přepracována tak, aby poskytovala lepší ochranu posádky před střelbou z ručních zbraní, střepinami a výbuchy min, což zajišťuje schopnost přežití v bojových podmínkách.
Nejkritičtější modernizace systémů M270A2 spočívají v kompatibilitě s municí a ve schopnostech přesné palby, zejména ve schopnosti nasazovat pokročilou munici, jako je například systém řízených raket s prodlouženým dosahem (ER-GMLRS). ER-GMLRS je přesně naváděná raketa nové generace, která je navržena tak, aby poskytovala palebnou sílu s velkým dosahem a nízkým vedlejším poškozením. Měří 3,93 metru na délku a 0,22 metru na šířku, přičemž každá odpalovací rampa může nést šest raket. Raketa M270A2 může nést dva odpalovací moduly, čímž se její palebná síla zdvojnásobuje ve srovnání s kapacitou odpalovacího modulu HIMARS s jedním odpalovacím modulem.
ER-GMLRS je vybaven inerciálním naváděcím balíčkem s podporou globálního polohového systému a malými manévrovacími plochami na přídi rakety, které zvyšují přesnost. Raketa je dále vybavena zvětšeným motorem a ocasním pohonem, který zlepšuje její dolet a manévrovací schopnosti, díky čemuž je vysoce účinná při zasahování konkrétních cílů i cílů v širší oblasti. Je kompatibilní s konfigurací Unitary i Alternative Warhead (AW), což nabízí flexibilitu pro přizpůsobení různým požadavkům mise. Během testu provedeného na střelnici White Sands Missile Range v říjnu 2022 prokázal ER-GMLRS své schopnosti úspěšným zásahem cíle vzdáleného přibližně 59 kilometrů při letovém testu krátkého dosahu, přičemž splnil všechna předem stanovená kritéria úspěšnosti.
Takový pokrok významně zvyšuje operační dosah a efektivitu M270A2 a umožňují mu zasahovat pomocí munice ER-GMLRS cíle vzdálené až 150 kilometrů. Systém je rovněž připraven k odpalování přesných úderných střel (Precision Strike Missile, PrSM) s ještě větším dosahem přesahujícím 500 kilometrů, což dále zvyšuje jeho využitelnost na bojišti.
Díky tomu M270A2 zajišťuje, že 41. FAB, známá jako „Rail Gunners“ a jediná raketová dělostřelecká brigáda americké armády dislokovaná v Evropě, zůstane výkonnou a pohotovou silou. Tyto systémy zvyšují schopnost brigády poskytovat přesnou palebnou podporu na velké vzdálenosti, čímž zajišťují kritické schopnosti pro odvrácení agrese a podporu strategie kolektivní obrany NATO v evropském prostoru. Modernizací systému M270A2 americká armáda nadále prokazuje svůj závazek udržovat technologickou převahu a připravenost tváří v tvář novým hrozbám.
Zdroj: armyrecognition
Komentáře
Slavoslav
23. 12. 2024, 09:06hej hafane
kde sa stratila ta ocel z WTC?
Azor
25. 12. 2024, 16:40Slavoslav.
Asi se vypařila ,tak jako letadlo,co se mělo nabourat do pentagonu.
Pepík Knedlík
21. 12. 2024, 11:51Zajímal by mě názor Slavoslava:thumbsup: na výkon a spolehlivost v terenu.
Slavoslav
21. 12. 2024, 21:22tejto konkretnej platformy? netusim, mala by to byt pasova obdoba Himars takze vykony su take, ze par raketometov dokazalo zastavit rusakov v 22hom. co sa tyka spolahlivosti nemam šajn
Pepík Knedlík
21. 12. 2024, 21:52Dík :thumbsup:
Czertik
20. 12. 2024, 16:53rexik
problemy s vyrobou f35 trpi dlouhodobe, jeho vyroba je proste velmi narocna. ale nema smysl si nic nbalhavat, zatimco amici a spol f35 s problemy varabi, v rusku by nezvladly ho ani nakrelit, natoz vyrobit byt jen jediny kus.
viz jejich "uzasny" su-57 ktery byl vysmivan nejen v cine, ale v navaznosti i v celem svete. a kolik ze rusove tenhle "technologicky zazrak" vyrabeji v poctu kolika kusu rocne ?
a kolik rocne amici vyrabi f35 ?
to, ze amikum dochazi strelivo je vseobecne znamo, stejne jako to, ze problem resi - amici produkci amici zvysi vic nez na 3x do 2026 ve srovnani se stavem 22. a planuji vyrobu jeste dal zvysovat.
stinger ? ano, musely povolt duchodce, proze ti umi obsluhovat stare vyrobni stroje a technologie. a neboj se, amici uz vyvijeji jeho natupce ktery bude umet vyrabet nova generace lidi.
Czertik
20. 12. 2024, 16:41jenze muzeme modernizovat m270 jak chceme, pravda je, ze tento system, spolu s himarsem uz nejsou persperktivni. proc ?
jednoduse, amici nedavno predstavily novy raketomet na platforme 8x8 (nebo 10x10 ted si nejslem jisty) ktery pouziva uplne stejne rakety, ale jeho vyhoda je ze ma 4 odpalovaci zarizeni na vozidle.
co to znamena ? z hlediska poctu raket tahle besie nahradi 4 himarsy a 2 m270. ze budou nizsi provozni naklady a nakupy je myslim jasne.
idealni stroj pro acr.
Roman
20. 12. 2024, 20:31Jak ukazují zkušenosti na UA , tak je tento systém více než perspaktivní .
Nějaký nový systém (nevím jaký ) bude běh na hodně dlouhou trať .
Jinak , jak to popisujete , jedná zřejmě se o nějakou obrovskou bachratou bestii . Složitější logistika , přeprava , maskování ...........a přizásahu mnohem větší ztráta
Czertik
20. 12. 2024, 21:00ne, velikostne je ta bestie tak o 30% vetsi nez himars. muj odhad.
problemy s logistikou budou vetsi, hlavne kvuli nizsim mostum :))).
co se tyka maskovani, tak ano zamaskovat jeden vetsi stroj je tezsi nez mensi, ale zase je jedodusi ukryt jeden stroj nez 4.
a ten system je uz v zasede vyvinuty, jen musi projit zkouskami a prijmutim. v podstate je to himars na vetsim podvozku.
a je jasne, ze kdyz je mene kusu tak ztrata vice boli. le dokazu si predstavit ze 2 tyhle bestije budou stat min nez 4 himarsy pri 8x vetsi celkove palebne sile.
Azor
20. 12. 2024, 12:18Tento článek vyznívá jak?
Že by to vyznívalo od Martina Poděbradského,jako zdůraznění,jak že je na to USA s odstrašením Ruska a Číny skvěle?
A co takovéto články o zbraních a armádě USA.(o ostatních už vůbec nemluvě)
Nejtajnější letoun F-35 se dočkal další blamáže. Belgické ministerstvo obrany počátkem srpna odmítlo převzít první dodávku letadel F-35,
https://www.flightglobal.com/fixed-wing/belgium-delays-acceptance-of-new-f-35-deliveries/154458.article
které si objednalo, pro závažné nedostatky v softwaru počítačů! Pentagon dokonce přiznal, že program výroby F-35 v USA trpí logistickými poruchami, a dodávky letadel F-35 budou všem jejich kupcům značně zpožděny! USA slíbily vyrábět 150 F-35 ročně, ovšem jak přiznal Pentagon, podaří se vyrobit o 50 letadel méně, a situace nevypadá růžově ani na příští léta! Pentagon dokonce přiznal,
https://militarywatchmagazine.com/article/production-f35-output-contraction-50-lockheed
že v USA není k dispozici dostatek kvalifikovaných dělníků a techniků, a proto musel část výroby F-35, jeho jednotlivé komponenty přesunout do zahraničí.A to díky svému "vynikajícímu" školství(tech.směru)
Prezident v rozhovoru pro CNN přiznal, že americkým silám dochází dělostřelecké granáty.
Biden obviněn z vyzrazení vojenského tajemství.
Senát- Logan Dobson souhlasil: “Miluji, když americký prezident jde na CNN a říká všem, že máme málo munice.”
https://twitter.com/i/status/1678191424531988480
Jeden z vůdců amerického vojensko-průmyslového komplexu, Raytheon Corporation , povolal své důchodce starší 70 let, aby se pokusil obnovit výrobu rakety Stinger. Budou muset použít nákresy vypracované za vlády prezidenta Jamese Cartera, uvádí
https://www-defenseone-com.translate.goog/business/2023/06/raytheon-calls-retirees-help-restart-stinger-missile-production/388067/?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc
vojenský portál Defense One .
Czertik
20. 12. 2024, 17:10rexik
a co rikas na rusko a na to jak jim tam bouchlo letadlo ? co to rika o ruske armade ?
Azor
20. 12. 2024, 19:03Czertik.
"a co rikas na rusko"
Konečně debata na úrovni.
U rusů je to jak říkal tento pán.
Otto von Bismarck:
"Rusové zapřahají pomalu, ale jezdí rychle."
A čím že to může být?Je to taky ovlivněno kulturou(tak jako u každého)byrokracie(bumážky)ale hlavně po nástupu Jelcina těmi,kteří byli dosazeni na zodpovědná místa(ne jen v armádě -výrobní závody,ekonomické a bankovní instituce,školství.)A to je to co se označuje jako 5.kolona,která se vzhlíží v západu(viz dětičky oligarchů -zlatá mládež)a kteří přímo plní (sabotuje v Rusku)zadání těch co je tam dosadili a ke kterým vzhlíží a pod které spadají(Centrální banka Ruska,nespadá podle koloniální Jelcinový ústavy,pod jurisdikci Ruska)ale pod majitele peněz(ECB-MMF)a tyto mají pod palcem FED a FED má pod palcem majitelé 6.bank.A tyto banky mají,ti,co řídí většinu světa.Rockefelerové,Rotschildové Morgenové,Warburgové atd.
Pokračování.
A ti,co dráždí medvěda,by měli mít na paměti.
Ale z historie je vidět že se neumí poučit.
A asi víte, jak takový dopadli.
Azor
20. 12. 2024, 19:16"Existují desítky způsobů, jak dostat ruského medvěda z brlohu, ale ani jeden, jak ho vrátit nazpět, " Otto von Bismarck.
Takový lidi z 5.kolony jako je Rogozin(rozkradení rozpočtu na základnu kosmických raket)Medvěděv,který zlikvidova základní část pro civilní letectvo a tudíž širší základnu i pro vojenské.
Nabiullinová(ved. centr. banky)hlava 5 kolony,která likviduje politickým(jejím)rozhodnutím ,ekonomiku Ruska,úrokovou sazbou.Všimněte si kdo že jí chválí,tak jako Jelcina nebo Chruščova či Gorbačova(a ti to dotáli SSSR kam?)no přece na západě.
Dále to že je ve vedení gen.štábu další člověk Gerasimov,díky němuž armáda při SVO bojuje se svázanýma rukama.Zajímavá věc je,že bylo sestřeleno už kolik letadel(či zlikvidováno)A 50?A na tomto se podílela 5 kolona v gen. štábu.
Oligarchové(5.kolona)likviduje voj.průmysl když natlačila Putina na privatizaci(Kostin a Gref)voj loděnic na severu.A tito také zásobují zdroji koho?Od koho dostává Ukrajina většinu plynu a ropy?To je jako P.Busch co dodával Německu až do r. 43.
Azor
20. 12. 2024, 19:34pokračování.
A díky takovýmto věcem to vypadá s tou armádou a jejími zbraňovými systémy.Mimo jiné i s Armatou i rychlosti zavádění nových letadel.To znamená,že nebýt té 5 kolony,tak díky sovětskému školství(Churchil řekl - velkou vlasteneckou válku SSSR vyhrál ve školních lavicích)
Taková ne drobnost - při vel.hosp.krizi(ta nepřišla sama sebou - ale bylo to politické rozhodnutí majitelů peněz),tak v SSSR měli roční zvýšení HDP ne jak na západě (3- 7 % či i v Číně(nejvíc 12 %)ale o 30 až 40 %.To nebylo nikde na světě.A to by bylo pokud by nebyla 5 .kolona.A i přes to a pod embargy,se Rusko stalo (mimo jiné)obilnicí světa.
A přes ekonomiku (a její řízení)se člověk musí dívat i na zbrojní průmysl.
Takže těžkosti mají ale není radno nevěřit Putinovi ohleně toho co oznámil co se týče nových zbraňovích systémů.
Člověk musí vědět jaká je celková svázanost(co ovlivňuje)věcí, ohledně zbrojního průmyslu a tím i jejich výrobků.
Roman
20. 12. 2024, 20:19Nechápu proč tady složitě vypisuješ zástup lidí který nazýváš pátou kolonou , když hlavní viník je ten kdo je do postavení dosadil a nalil do nich biliony rublů , který nechal beztrestně rozkrást .
Ten kdo je jmenoval a bezpočet dalších , včetně oligarchů , a držel a drží nad nima ochranou ruku nebyl Jelcin ani Gorbačov ani car Mikoláš . Je to pouze současný Kremelský diktátor .
Co je podle tebe On ? Agent CIA ?
Czertik
20. 12. 2024, 21:02rexik
at se divam jak se divam, tak rusove na ukrajine dodnes rychle nejezdi. jak dlouho budou jeste zaprahat ?
Czertik
20. 12. 2024, 21:06rexik
me nezajima jaky je v rusku bordel a jak si to tam rozkradaji. debata myslena o urovni jejich armady, ne sra---ch kolem.
a proc je putin NESCHOPNY zavest v rusku poradek ?
a ne, busch ve 43 skutecne nezasoboval nemecko tak jako rusko urkajinu ci potazmo evropu.
rusko z evropy/ukrjiny ziskava naaaaaaaaaaaaaaaaasobne vice penez.
Czertik
20. 12. 2024, 21:14rexik
putin uz rusku vladne pres 20 let, 20!!!!!!!!! let. 20 let.
jak je mozne ze nebyl za tak dlouhou dobu zatocit s 5.kolonou na kterou neustale svadis neuspechy ruska ve vsem ? at uz armady, vesmirneho rogramu ci cehokoliv jinho.
ano, verim ze v rusku se v dobe krite rostlo i o 150%, protoze kdyz si uplne na dne, tak se ti roste jedoduseji, nez kdyz si na vrcholu.
vzdyt sssr samotne v produkci masa ve 1939 byla MENSI nez v rusku v 1917. V DOBE VALKY A VSEOBECNEHO NEDOSTATKU.
co ty na to, smudlo ?
a co mame verit putinovi ohledne novych zbraneovych systemu ? ty dokazi presne co ?
vzdyt ani ty s400 nedokazi sestrelovat atacmsy, a to proti nim byly navrzeny.
a pruzkum ochotnika a ostatnich "zazracnych" ruskych zbrani ukazal, ze rusko je technologicky na urovn roku 1990 co se tyka elektroniky.
cokoliv modernejsiho musi kupovat na zapade nebo z ciny.
rusko dnes muze strasit jedine poctem zastarale techniky, nicim jinym.
Czertik
20. 12. 2024, 21:15rexik
a k tomu bismarkovy a ruskemu medvedovy.
tak to byl sam rusky medved co se nas..al na ukrajinu, nikdo ho tam nechtel ani ho z brlohu netahal.
Azor
20. 12. 2024, 22:15Roman.
Pokud by člověk věděl jak se řídí stát(na základě klanově-korporátních skupin)které se etablovali za Jelcina.A stále je dosazují ty kalnově- korporátní skoupiny.A Putinovi nezbývá než proplouvat mezi nimi.Víte že politika umění možného?Víte co je to logika záměru a logika okolností?
Vy nevíte co navrhoval ohledně(např) důchodové reformy?A nebo ohledně levných půjček?A jak se zachovala centrální banka?A co mu v dumě(zástupci klanově-korporátních skupin)zamítli?To je nějaký divný(podle některých)diktátor.Vy toho o řízení státu něco víte?Víte něco o Rusku mimo zdrojů ze západu?
Můžeme polemizovat.
Azor
20. 12. 2024, 22:17Czertik.
"at se divam jak se divam, tak rusove na ukrajine dodnes rychle nejezdi. jak dlouho budou jeste zaprahat ?"
Takže Bismarck byl hlupák?
Uvidíme v času
Azor
20. 12. 2024, 22:42Czertik.
"a ne, busch ve 43 skutecne nezasoboval nemecko"
https://www.theguardian.com/world/2004/sep/25/usa.secondworldwar
Jinak,chtěl jste vědět, jak a proč je na tom ruská armáda.Tak jsem popsal příčiny.I to, proč Putin nemůže dělat to, co by rád.Apokud vám to nestačí,tak co já s tím.Někdo si z toho něco vezme, někdo ne.Vy jste ten druhý případ.
A zda to jsou sra..y(jak jsem odpovídal na vaší otázku),tak pro jiné to tak nemusí být.
"rusko z evropy/ukrjiny ziskava naaaaaaaaaaaaaaaaasobne vice penez."
Prosím odkaz,na toto vaše tvrzení.
Azor
20. 12. 2024, 23:00Czertik.
"ano, verim ze v rusku se v dobe krite rostlo i o 150%, protoze kdyz si uplne na dne, tak se ti roste jedoduseji, nez kdyz si na vrcholu."
S tím souhlasím a musí se to brát v potaz.
A jen tak mimochodem,kolik že za stejnou dobu postavil SSSR závodů a kolik v USA?
Napovím v toto - za jak dlouho se u nás postavila at .el.Dukovany?
"samotná stavba v roce 1978. A v r. 1985 1. reaktor v provozu"
Od kopnutí za 7 let.Za komunistů.kteří podle někoho neuměli řídit stát.A ti co prý umí,tak kdy dostaví ty dva bloky v Temelínu?
"vladne pres 20 let," ano ale jak jsem už psal"politika je umění možného.
A nemá zatím sílu,např. na znárodnění(změna ústavy -5 kolona v dumě)centrální banky a dalších podniků.
A tady ti hospodáři jsou už 35.let a dosud Temelín není celý.A ty řeči že ta a ta vláda atd.Putin není diktátor,který by dovedl zařídit změnu ústavy např.
Vám nic logika neříká?
Víte co si asi lidi říkají(kteří jsou v těch 2 % co přemýšlejí a ne jak vy v těch 95% co raději zemřou než aby přemýšleli)o takových lidech jako vy,kteří reagují tak jak vy na příspěvky?
"a co mame verit putinovi ohledne novych zbraneovych systemu ?"
Jak už jsem psal, nechte to času a uvidíme, zda Bismarck měl či neměl pravdu,jo?
Azor
20. 12. 2024, 23:13Czertik.
Je příčina a následek.Ve škole jste se to neučil?
"tak to byl sam rusky medved co se nas..al na ukrajinu, nikdo ho tam nechtel ani ho z brlohu netahal."
Agresorem je ten,kdo donutí protivníka ,pozvednout zbraň
Fridrich II.
Ve výpovědi před Parlamentem Evropské unie Stoltenberg jasně uvedl, že právě neúnavné americké snahy o rozšíření NATO o Ukrajinu byly skutečnou příčinou války a důvodem, proč válka trvá dodnes.
https://www.nato.int/cps/en/natohq/opinions_218172.htm?selectedLocale=en
Jeffrey Sachs: Operace Ukrajina v režii CIA. Podváděli Rusko, než tvrdě narazili.
https://rumble.com/v4yo1zt-tucker-carlson-and-jeffrey-sachs-interview.html
1) přečtěte si něco o Karibské krizi
2) "The Grand Chessboard", autor Z. Brzezinski (volně ke stažení např. ze serveru C.I.A.)
3) zpráva z roku 2008 od J.W.Burnse pro C. Rici (né ta dietní pro slyšení v US kongresu, ale ta, kterou Burns poslal přímo na C.R., a kterou leaknul E. Snowden)
4) odposlech zpráv 2014 mezi V. Nuland a G. Pyatt
Norský politolog Glenn Eric Andre Diesen tvrdě zkritizoval Američany za jejich válčení s Ruskem do posledního Ukrajince.https://glenndiesen.substack.com/p/how-the-strategy-of-fighting-to-the
Doufám ,že vy mne teď umlátíte ,nějakými proti argumenty.
Czertik
21. 12. 2024, 02:59rexik
pokud jelcin zavedl system ktery putin nemuze zrusit jen dokazuje ze jelcin byl chytrejsi nez putin.
Czertik
21. 12. 2024, 02:59rexik
ne, bismark hlupak nebyl. putin je hlupak.
Czertik
21. 12. 2024, 03:10rexik
cetl si vubec onen clanek na ktery davas odkaz ??? asi ne.
takze se ptam znovu, kolik ze to penez bush na tom vydelal ? kolik to bylo % nemeckeho rozpoctu ?
protoze dodavky ruska plynu/ropy tvori velmi vyznamny prijem ruskeho statniho rozpoctu.
mavani pres 20 let starymy clanky nic nezmeni.
staci tohle soudruhu ?
https://www.hrot24.cz/clanek/prijmy-ruskeho-rozpoctu-z-ropy-a-plynu-klesly-loni-o-24-procent-HJWVd
kolik je rusky rozpocet snad zvladnes najit sam.
takze znova, kolik ze to vydelaval bush na dodavkach do nemecka ?
Czertik
21. 12. 2024, 03:24rexik
a proc najednou do toho tahans nove postavene fbriky v sssr a usa ? samotne cisla sou irelevantni.
pokud jimi chces operovat, nesmis zapomenout dodat i cisla o vyrobe a spotrebe (exportu/importu) aby si ukazal jakoukoliv relevanci.
kdyz to reknu ZJEDNODUSENE, to ze v sssr se postavilo 20 novych fabrik na toalatek a v usa jen 1, tak to nezanmena ze by s toaltekaem byly v usa na tom hure.
naopak, bude to znamenat ze v sssr po 100 letech zacali pouzivat toletak misto lopuchu.
ano, dukovany se postavily za 7 let,a kupodivu ty nove bloky co maji stavet korejci se planuji stavet taky 7 let.
jak si prisel na ten nesmysl ze temelin neni cely ? on uz je cely dlouhou dobu.
a od kdy je v rusku na znarodneni potreba zmena ustavy ? jaka cast by vazadovala zemnu ? napis konretni cast.
ano, nechme to casu a uvidime. zatim nam cas ukazoval ze veskere ruske zazracne zbrane od 2000 sou jen nalestene hov.o.
Czertik
21. 12. 2024, 04:11rexik
fridricha opakujes neustale, ale stale si nedokazal ukazat jak a kym bylo nutno rusko prinueno zautocit. dokud to neudelas jen dokazujes ze agresorem je rusko a nikdo jiny.
je pekne ze si sem dal clanek o stolbergove projevu, ale to co pises sem tam nikde nenasel.
prosim o citaci kde neco takoveho rika.
a co jako ze cia operovala na ukrajine, to je duvod legalizace napadeni ukrajiny ? genitalni.
hned napis prezidentovi at cele nato ihned napadne rusko, protoze ruska kgb2 provadi operace ve svech statech nato.
a co by karibska krize rekla noveho ? co mas presne na mysly ? budu presny, co NOVEHO vyjma toho co se uz resilo a psalo jinde.
a ta velka sachovnice ma dokazovat ci ukazoat presne co ? tam zadne omluvy pro putinovy zahranicni invaze nikde nejsou.
3 a 4 me majin rict presne co ?
a ten posledni odkaz ?
manipulace uz od zacatku. zapad/ukrajina neodmitaji po 3 roky diplomaticke rozhovory proto, aby prodaly ze valka do psoledniho ukrajine je dobra,jak tvrdi autor, ale proto ze zapad odmita ruske podminky - aby ukrajina kapitulovala a rusko ziskalo vsechna uzemi jake chce, vcetne tech co dodnes nedobyla.
a jim zminovana citace, ze cilem usa je vykrvacet rusko, takovym zpusobem, aby nemohlo provest podobnou nvazi ?
hmmmm.
jak se to presne lisi od ruske (sovetske) podpory severniho vietnamu v boji proti amikum ?
a tak by slo pkracovat, autor je evidentne dle jeho dalsich clanku velkym fanouskem ruska a nema rad usa.
Azor
21. 12. 2024, 12:02Czertik.
"pokud jelcin zavedl system ktery putin nemuze zrusit jen dokazuje ze jelcin byl chytrejsi nez putin."
Opět nechápete psaný text.Ale s tím já nic nenadělám.
Sám tímto potvrzujete,že Putin není diktátor.
A ti chytrost Jelcina vidíte v čem,To ohledně ruského lidu,když tam snížila populace (asi jim tam dělal co jim na očích viděl,že) o 10.milionu občanů.To je víc než za války.A toto začal Putin pozvedávat.Jak?Přečtěte si něco od MMF
Azor
21. 12. 2024, 12:11Czertik.
"ne, bismark hlupak nebyl. putin je hlupak."
Vždyť vy toho o Bismackovi moc nevíte,že?Jako u každého je,plus a mínus.
Ten byl tak oblíben,že na něho byl spáchán atentát.A dvakrát musel z funkce rezignovat.Tak na tom byl silně.A Putin?Kdo že má popularitu u lidí,víc jak 70 % ?
Azor
21. 12. 2024, 12:15Czertik.
"kolik ze to vydelaval bush na dodavkach do nemecka ?"
čeho so to chytáte?Stébla?
Já jsem psal o tom,že byl vlastizrádce(myslíte že to dělal zadarmo a nic tím nevydělal,když tak ryskoval?)když USA bylo s Německem ve válečném vztahu a on spolupracoval s nepřítelem.
Azor
21. 12. 2024, 12:29Czertik.
"pokud jimi chces operovat, nesmis zapomenout dodat i cisla o vyrobe a spotrebe (exportu/importu) aby si ukazal jakoukoliv relevanci."
Tak ,tak.To je taky důležitý.Ale na co zapomínáte vy?Jak by to vypadalo v USA,pokud by byly ve stejné situaci(ekonomické,hospodářské, demografické atd.)jako Rusko po 1.válce a po občanské válce a také po 2.válce? Jakou že produktivitu by tam měli?A kolik by toho vykonaly.A pokud by jste operoval s Gulagy,tak kolik že vězňů má USA a mělo,na obyvatele?A ty makali stejně(Frajer Luke)
"a od kdy je v rusku na znarodneni potreba zmena ustavy ? jaka cast by vazadovala zemnu ?"
Já myslel(podle vaších příspěvků)že jste znalec na Rusko.A vy se ptáte mě?Něco si o tom přečtěte.(pokud nechápete text,tak co já s tím -já už jsem něco o tom psal)Pořád vám doporučuji,učit se a učit,se.
A potom se může na toto téma bavit.
"jak si prisel na ten nesmysl ze temelin neni cely ? on uz je cely dlouhou dobu."
Nemá toto něco už společného (omlouvám se)s demencí?
To že má instalované dva bloky z původně plánovaných čtyř !!!!!!
Azor
21. 12. 2024, 12:41Czertik.
"fridricha opakujes neustale, ale stale si nedokazal ukazat jak a kym bylo nutno rusko prinueno zautocit. dokud to neudelas jen dokazujes ze agresorem je rusko a nikdo jiny."
Komu není zhůry dáno . . . . .
"je pekne ze si sem dal clanek o stolbergove projevu, ale to co pises sem tam nikde nenasel.
prosim o citaci kde neco takoveho rika."
Opět nemohu za to,že nechápete psaný text.
"Zde jsou Stoltenbergova odhalující slova:
„Pozadí spočívalo v tom, že prezident Putin na podzim roku 2021 prohlásil, a vlastně poslal návrh smlouvy, kterou chtěli, aby NATO podepsalo, že slibuje, že už nebude rozšiřovat NATO. To bylo to, co nám poslal. A byla to podmínka, aby nedošlo k invazi na Ukrajinu. To jsme samozřejmě nepodepsali.
Stal se pravý opak. Chtěl, abychom podepsali ten slib, že nikdy nebudeme rozšiřovat NATO. Chtěl, abychom odstranili naši vojenskou infrastrukturu ve všech spojeneckých zemích, které vstoupily do NATO od roku 1997, což znamená, že polovinu NATO, celou střední a východní Evropu, bychom měli z této části naší Aliance odstranit a zavést jakési členství B nebo členství druhé kategorie. To jsme odmítli."
Spojte to s Kubou
Admirál NATO Rob Bauer – NATO potřebuje Ukrajinu jen jako štít proti Rusku.
• náčelník generálního štábu USA Mark Milley,duben 2022.
• „Pokud na Ukrajině prohrajeme, ztratíme svět na celá desetiletí. Porážka na Ukrajině by mohla být začátkem konce zlatého věku Západu.“
Takže za co bojuje ta Ukrajina
Senátor Black: Je nám jedno, kolik Ukrajinců zemře. Je to jako skvělý fotbal a my chceme vyhrát
https://ok.ru/video/3877980803497
To je taky člověk co nemá rád USA?
Czertik
21. 12. 2024, 16:08rexik
prve ze utin je diktator, jen ne tak mocny a chytry jak si sam o sobe mysli.
a jak presne putin zacal pozvedavat rusko ? vzdyt i za nej populace ubyva.
Czertik
21. 12. 2024, 16:09rexik
kdyz teda bismark nebyl tak uzasny, proc ho porad citujes ?
a zadny citat od uzasneho putina ?
takze ano, trvam si na svem, bismark byl chytrejsi nez putin.
Czertik
21. 12. 2024, 16:11rexik
ja se stebla nechytam, narozdil od vas. byl ste to vy, kdo prvni zacal rvat o tom ze bush obchodoval s nemeckem, nic o vlastizrade.
tak proc ji vytahujes prave ted ?
dochazi argumenty ????
Czertik
21. 12. 2024, 16:20rexik
copak, copak ? najednou resime jaka situace by byla v usa kdyby na tom byly jako sssr po valkach ????
ze si nic podobneho ani nenaznacil ve svem puvodnim prispevku. PROC ?
a amici na tom nebyly tak bidne jako rusko/ssssr proto ze proste nebyly tak blbi jako rusove. tecka.
a ten tvuj frajer luke ? hmmm. chapu. rexik ma problem rozlisit odsouzene zlocince (v beznem procesu) s ruskymy gulagy, kde skoncili naprosto nevinni lide, kolikrat i bez jakekoliv soudu.
a znova se musim ptat, kolik rusu skoncilo v ulagu ? kolik % populace ?
a kolik bylo frajirku luku ? hmmmmmm.
nekdo tu nechape souvislosti a ja to nejsem.
"tak kolik že vězňů má USA a mělo,na obyvatele?"
min nez rusko. a to se muzes podivat na jakekoliv obdobi.neexistuje jediny rok kdy by melo usa vic veznu (na obyvatele) nez rusko/sssr.
odpoved ohledne ruske ustavy beru tak, ze rexik nevi.
ano, nekdo tu ma demecni, ale ja ne. ano, puvodni plan pocital se 4, ale nekomu uniklo ze pzdeji se plan zmenil na 2.
a ja to nebyl.
Czertik
21. 12. 2024, 16:30rexik
pekna ctace, co nam to rika ? jaky je rozdil mezi onim putinovym prohlasenim a obamovym kroucenim rukou, ktere se ti tolik nelibi, rexiku ????
pokud cokoliv, tak to potvrdilo ze putin planoval invazi na ukrajinu nejpozdeji od 21 (o kolik drive nevime).
a co chces spojvat s kubou ?
u kuby nikde nebyly pozadavky aby kuba ukoncila spolupraci se sssr.
aby se sssr zavzalo ze uz nikde nebude rozsirovat svuj vliv
aby rozpustilo ws
cili kde vidis jakoukoliv spojitost s kubou ? kde a v cem ?
a co je spatneho na tom ze nato potrebuje ukrjinu jako stit proti rusku ?
zvlast kdyz tam ukrajina chce lezt dobrovolne ?
nechces aby existoval ukrajinsky stit ? odstran ruskou hrozbu.
to posledni vide prehrat nemuzu, je pro 18+ a nemam zajem e tam registrovat.
Azor
21. 12. 2024, 18:56Czertik.
"kdyz teda bismark nebyl tak uzasny, proc ho porad citujes ?"
Pořád ne,pouze když je to vhodné.
Snažím se být objektivní.Neboť jak to říká lidová moudrost?Vše má své plus a mínus.
Apropó, na základě tohoto moudra,zkuste něco napsat o Stalinovi a jeho plusech.
Azor
21. 12. 2024, 19:05Czertik.
"prve ze utin je diktator, jen ne tak mocny a chytry jak si sam o sobe mysli."
Není všemocný,tudíž není diktátor - nemůže diktovat - nechápete?
Nevím zda si to o sobě myslí,vy toto tvrdíte na jakém základě?
Fakt je (na základě jeho řízení)jak že ho vnímají ostatní světoví státnici.
A taková zajímavost,při krizi mezi Indií a Pakistánem 99-2000,tak koho poslalo to "schopné NATO aby se to urovnalo a nevznikl at. konflikt?
A co že Berlusconi(v té době předsedající země v NATO)řekl oběma stranám?
Putin nevyjednává jen za Rusko, ale má za sebou celé NATO.Tak se dohodněte.
A že to nebylo v televizi?Tam jsou diletanti.A taky jste si asi všiml,jak se cenzůruje a maže jak Youtube či jinde.
Azor
21. 12. 2024, 19:09Czertik.
"o tom ze bush obchodoval s nemeckem, nic o vlastizrade."
Ukázal jsem co jsou to za lidi v USA.
Byla to vlastizrada a spolupráce s nepřítelem?
A argumenty dávám jen já a ne vy.Lidi co to čtou si udělají samy obrázek o vaších "argumentech"
Azor
21. 12. 2024, 19:23Czertik.
"e si nic podobneho ani nenaznacil ve svem puvodnim prispevku. PROC ?
a amici na tom nebyly tak bidne jako rusko/ssssr proto ze proste nebyly tak blbi jako rusove. tecka."
To proto,že to by byl obsáhlejší příspěvek.
A to že nebyli amíci blbí,o tom jsem už psal proč měli takovou životní úroveň.Likvidace vojenská a ekonomická těch na které si dělali zálusk.
Stačí si opět přečíst co jsem už napsal opakovat to pro lidi co nechápou,nemíním.
"s ruskymy gulagy, kde skoncili naprosto nevinni lide,"
Už jsem psal o Jagodovi a Ježovovi,ne?A v USA je na tom jak,hodně článků o tom jak neviní lidi sedí v USA.Bez soudu?Určitě by se někdo našel ale to byl šlendrián.A gaoutanámo?Abu Graif?Věznice CIA v Polsku Rumunsku atd.?
"ze pzdeji se plan zmenil na 2."
A důvod změny?
Když za jistou dobu přestaneme (díky komunistům)vývozci a díky "demokratům"budeme dovozci.
""tak kolik že vězňů má USA a mělo,na obyvatele?"
https://radiozurnal.rozhlas.cz/prekvapive-statistiky-vime-ktera-zeme-se-pysni-nejvice-vezni-6234777
Azor
21. 12. 2024, 19:39Czertik.
Vy neumíte rozebrat můj příspěvek tak jako já.
bylo by dobré se zlepšit(i já se mám co zlepšovat.)
" jaky je rozdil mezi onim putinovym prohlasenim a obamovym kroucenim rukou,"
Už jsem vám psal že je to (SVO)podobné s Kubou.Existenční ohrožení.
Ty rakety v Turecku byly proč?
A u Obamy to je něco jiného,tam žádné(Vietnam,Afganistán,Grenada,Panama atd)o existenční ohrožení USA,nebylo.
"a co je spatneho na tom ze nato potrebuje ukrjinu jako stit proti rusku ?
zvlast kdyz tam ukrajina chce lezt dobrovolne ?"
Na Kubě šlo o rakety?Ne?to byla právě v tomto ta spolupráce (díky taky zátoce sviní)
A jak je vidět tak podle USA (nebo Ruska)jiný stát"suverení",nemá právo si dělat na svém území co chce,pokud se cítí velmoci ohroženi.A pokud to dělá USA,tak Rusko co?
A ta Kuba tam dobrovolně nechtěla rakety?Ty byly ten jejich štít.Co na tom bylo(podle vás -a pokud ne tak USA je co?)špatného?
Vy by jste mohl někde přednášet aby se člověk mohl zasmát,těm vaším"argumentům"
Czertik
22. 12. 2024, 17:14rexik
plus o stalinovi ?
ze umrel driv nez nez napachal jeste vice zlocinu a zla.
Czertik
22. 12. 2024, 17:18rexik
putin 2000 neni putin 2022. co na tom nechapete ?
a ano, po 2022 (ale jde bylo to i pred tim) se svetovi lidri vyjadruji o putinovy jen jako o diktatorovi.
a stale si zapomel napsat jaky clanek konkretne zabranuje putinovy znarodnovat. pokud to nenapises pri dalsi odpovedi, beru to tak ze si umyslne lhal.
Czertik
22. 12. 2024, 17:21rexik
mozna ctes, ale nehcapes. stale si neukazal kolik a co to tam bush prodaval a jak to bylo pro nemecko dulezte.
cili vsechno co si napsal, bylo vareni z vody.
Czertik
22. 12. 2024, 17:32rexik
ty uz v tom plaves. takze ty nam ted tvrdiz ze amici maji na svedomi revoluci v rusku , stalinov zlociny a jine veci , ktere uvrhly rusko/sssr do bidy ?
wow, just wow.
a ano, udelej tady rozbor jak je jeden neviny ze 100 v usa v base zcels srovnatelny s 90 ze 100 v ruskych gulazich.
a vidis, dat link na rusy jak za gulagu tak i dnes si zapomel.
Czertik
22. 12. 2024, 17:40rexik
souvislost mezi invazi na ukrajinu a kubou je nulova. u kuby zadna valka nebyla.
jo, chapu, protoze ty napises ze existencni ohrozeni u usa nebylo, tak nemzou kroutut rukou, rusko/sssr muze kroutit rukou u koho chcou (csr, madarsko, ukrajina, gruzie, moldavsko, atd) protoze ty to prohlasis za nardni ohrozeni.
co na tom, ze lidi na to muzou mit jiny nazor
ne, zatoka svini skutecne nebyla o raktatech. lepe se dovzdelej.
rakety na kube byly o necem jinem nez dnesni ukrajina. kdy provedly invazi na kubu kvuli raketam ?
zase mas prazdne argumenty.
Czertik
22. 12. 2024, 17:43rexik
kdyz ty tak milujes srovnavat kubu a ukrajinu.
usa vymenou za stazeni raket z kuby nabidla stazeni raket z turecka.
co nabidly rusove srovnatelneho za to ze by ukrajina nebyla clenem nato ?
Azor
22. 12. 2024, 19:43Czertik.
"plus o stalinovi ?"
Myslel jsem si,že jěště jakž takž, je ta diskuze s vámi na úrovni.Ale to váš argument?
No každý jsme nějaký.
Jinak víte proč v té době zemřel?Na neposkytnutí první pomoci.Což bylo i v té době v SSSR trestný čin.
A kdo že se na něm podílel?Když se koukali jak Stalin chraptěl a ležel na podlaze?Ti kteří velebil západ.Západu se nelze divit ale poukazovat na to jak tito představitelé dělali vše pro ruský lid,je úsměvné.
Azor
22. 12. 2024, 19:46Czertik.
"putin 2000 neni putin 2022. co na tom nechapete ?"
Ne opravdu nechápu.Asi je chameleon.
Prosím o zdroje že se v nich vyjadřují politici(kromě těch co proti němu bojují rukamy Ukrajinců -a to ještě ne všichni,Orbán atd)kteří nejsou pod západem.
Doufám že je dodáte,když už při vaších tvrzení jste dal (odkaz)akorát na jeden titul knihy.
Azor
22. 12. 2024, 19:54Czertik.
"ze amici maji na svedomi revoluci v rusku , stalinov zlociny a jine veci , ktere uvrhly rusko/sssr do bidy ?"
Stále jste nedal relevantní zdroj(pokud neuznáváte zdroj z Ruska,tak ani neposílejte zdroj ze západu)ohledně Stalinových zločinů.Kdy to dodáte.A Syndera(ten je jako V.Hájek z Libočan) můžete vůbec vynechat.
"a ano, udelej tady rozbor jak je jeden neviny ze 100 v usa v base zcels srovnatelny s 90 ze 100 v ruskych gulazich."
To vy dodejte rozbor a zdroj.
Já jsem reagoval na to,že ne jenom v Rusku byly zavřeni bez soudu(výjímky) a bez obvinění.
A poku tu někdo si hraje na to,že Západ v čele s USA jsou demokratické země,tak jaké to na ně vrhá světlo.A když je někdo označován za diktátorský stát,tak je toto spíš logické,že se to u nich děje ,ne?
Azor
22. 12. 2024, 19:59Czertik.
"souvislost mezi invazi na ukrajinu a kubou je nulova. u kuby zadna valka nebyla."
To je vaše mantra.
A díky té vaši mantře(a neustupování od ní) tu je SVO.A jsme na prahu války.
A u Kuby se dohodli.Teď(viz Stoltenberg)ne.
A pokud opět nechápete psaný text, tak s tím já nic neudělám.To ohledně dalšího.Když jsem psal o politice velmocí.
USA se můžou vměšovat do vnitřních záležitostí druhých států a Rusko ne?To ohledně zátoce sviní.
Azor
22. 12. 2024, 22:53Czertik.
"a stale si zapomel napsat jaky clanek konkretne zabranuje putinovy znarodnovat."
Opět neumíte číst.Já jsem psal především o znárodnění centrální banky - musí se změnit ústava,ale pokud to duma neodsouhlasí(nezmění)neboť jen ona může změnit ústavu.A to se zatím nedaří proto,že v té dumě jsou lidi dosazené klanově-korporátními skupinamy,co sto jí za centrální bankou.
A jak je na tomto stát Rusko jako takové,dost o tom říká doktor ekonomických nauk.
https://www.youtube.com/watch?v=M5ESJaXex6w.
Rusko jako stát toho moc neřídí ,neboť díky "práce"ty banky, je v pozici kolonie.
A od znárodnění cent.banky se pak odvíjí znárodnění i jiných podniků.
Czertik
23. 12. 2024, 03:53rexik
ano, vim proc stalin zemrel. a schavlne tady napis proc si myslis ze mu nebyla poskytnbuta prvni pomoc. kdyz dle tebe byl tak uzasny vsemi milovany.
a ten nesmysl o tom, ze u nej stali oblibenci zapadu ani komentvat nebudu.
Czertik
23. 12. 2024, 03:59rexik
ano, putin je skutecne chameleon. vzdyt v 2000 celkem vazne mluvil o tom (jak moc, vi jen on) mluvil o tom, ze by se rusko stalo clenem eu a nato.
jak to dopadlo vime.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-putin-nato-ukrajina.A211104_150233_zahranicni_jhr
co ty na to rexiku, at nejsi smutny ze nedavam odkazy.
a pokud vyjadreni o putinovi omezite jen na putinovy favority, tak je jasne ze o nem jako o diktatorovi mluvit nebudou.
vzdyt i sam velky putin nemluvi o kimovi jako o zlocinem diktatorovi.
Czertik
23. 12. 2024, 04:08rexik
o stalinovych zlocinech byly napsany desitky knich. ja sem dal odkaz jen na jednu z nich.
a pokud si vzpominam tak o stalinovych zlocinech psali i sami rusove. ale dle vas to sou automaticky zaprodanci zapadu ktere neuznavate.
gulag
https://gulag.online/
tady si muzes najit ifo o tom kolik tam bylo domelych a realnych zlocincu.
tak a ja ted od tebe ocekavam ze me das link na to co si tvrdil. o tom jak amici tam vsude meli srovnatelny pocet nevinych v % celkove odsouzenych.
a nejak sme se odklonily od puvodni myslenky - co ste chteli poctem postavenych tovaren v usa a sssr dokazat ?
Czertik
23. 12. 2024, 04:14rexik
svo tu skutecne neni kvuli kube. to je zas vas mantra od ktere nechcete, nebo nemuzete ustoupit.
ano, sme na prahu valky, za kterou muze jen a jen rusko.
a ne, citovany stolenberg nikde nerekl zodpovednost zapadu za ruskou invazi na ukrajinu ve 22.
nekdo neumi cist.
onen rusky pozadavek aby se nato vratilo do 1997 jde velmi, velmi, velmi hloubeji a daleko nez deklarovany putinvy cile ohledne invaze na ukrajinu.
a proc to neustale omilano nazvu svo ? vzdyt uz ani sam putin a rusko to nenazivaji svo.
nevsim sem si, ze by se amici pri vmesovani do politiky na ukrajine dopustili invaze na ukrajinu.
Czertik
23. 12. 2024, 04:20rexik
vis co nedokazu pochopit ? to jak porad argumentujes politikou studene valky a tim jak ji delali usa (a politiku sssr v te dobe ignorujes).
jenze skutecne nemuzes obhajovat DNESNI politiku ruska optikou studene valky. protoze dnesni rusko nema takovou silu jakou melo tehdy sssr.
za studene valky se usa/nato meli duvod bat pozemni sily , letectva a jaderne sily ssssr a vs.
dneska je rusko vsem pro smich, vyjma vlastnitvi jadernych zbrani. vzdyt i cinani, rusti to spojenci, se rusku smeji.
bez atomek by rusko bylo jen regionalni mocnost.
Czertik
23. 12. 2024, 04:26rexik
neumis cist, dej me citaci ruske ustavy ktera zabranuje znarodnit (ruskou)centralni banku.
a to, proc by ji putin potreboval znarodnit si nenapsal.
a proc nejde znarodnit jine podniky bez centralni banky ?
Czertik
23. 12. 2024, 04:31rexik
k tomu videu. uz sem nekolikrat psal ze rusky neumim, takze bez prekladace je to zbytecne.
a propo, kdo ze to jmenuje guvernery ruske centralni banky ?
Azor
23. 12. 2024, 18:23Czertik.
"kdo ze to jmenuje guvernery ruske centralni banky ?"
Nechci se přít zda prezident nebo vláda.
Ale na tom nesejde.Proč?Analogie s naší ČNB kde prezident jmenuje do rady a ta pak volí předsedu.
Jde totiž o toto - a to je podstatné . - Už jsem psal(opět neumíte číst)že je ta banka
"coby na vládě nezávislá organizace."
viz ústava.
A tím toto nabývá na významu,co že řekl tento pán -
"Dejte mi možnost tisknout a ovládat peníze národa a nebude mě zajímat kdo tvoří zákony."
Mayer Anselm Rothschild
Azor
23. 12. 2024, 18:42Czertik.
" ze u nej stali oblibenci zapadu ani komentvat nebudu."
Komentovat to nemusíte když nemáte protiargumenty.
Kdo chválil Chruščeva?Brežněva(která díky tejné smlouvě - 5.1.68.podepsal kapitulaci před západem to ohledně smlouvy s Lena Goldfields.)já vím oni to nehlásili v rozhlase a v ČT,že?Goračov a ožrala Jelcin.
A za koho že začal rozpad(to jest sen západu:)SSSR právě tím neposkytnutím pomoci.Protože tito lidé na zodpovědných místech,měli takovou morálku a psychiku.Jim byl život člověk ukradený.A jak se obohatil Stalin?Ve svém osobním držení měl uniformy a svoji postel.viz také Lozgačov.
Teď už není propaganda ohledně velebení Stalina,a kolik že stále lidí v něm vidí člověka,který udělal pro sovětský lid nejvíc, ze všech vůdců v SSSR.
Azor
23. 12. 2024, 18:59Czertik.
" stalinovych zlocinech psali i sami rusove."
Hlavně ti co zdrhli za kopečky kvůli prašulkám,že?Ty jsou určitě objektivní.
"tady si muzes najit ifo o tom kolik tam bylo domelych a realnych zlocincu."
Byli ti lidé odsouzeni podle nějakých paragrafů?To že to třeba našroubovali na nějaké podle některých lidí že to byli domělé, je něco jiného.
A že tam bylo dost ohledně "politických "paragrafů,to nevylučuji.To ostatně máme i tady politické vězně(jiný názor).
" amici tam vsude meli srovnatelny pocet nevinych v % celkove odsouzenych."
Kde že jsem toto tvrdil?Já poukázal že je divné že v "demokratických"zemí jsou na tom taky tak.
A nedával jsem počet.
"co ste chteli poctem postavenych tovaren v usa a sssr dokazat ?"
Je smutné že jste nepochopil,co tím ůbásník"chtěl říct.
stačí trochu uvažovat.Npř.si dát otázku(tak jak zuřivý rusobijci tvrdí jak je zaostalé Rusko a že se tam žije v zemljankách,a není jim divné)jak je teda možné že zvládli od r. 1917 kde bylo v Rusku 80 % negramotů se dopracovat k at.či vodíkové bombě?Nebo 1.člověk ve vesmíru mez.ves.stanice atd.atd.
A možno by jste došel(to by bylo asi těžké přiznávání)že to bylo vedením bolševiků a jejím školstvím.A to i přes to jak dopadli v 1.válce,občanské,a 2.sv.s takovými obětmi.A jak že by v porovnání s SSSR(pokud by bylo na místě ruska)slavné USA,když např. by měly o 30 mil.obyvatel míň a devastaci skoro (hlavně rozvinuté)polovinu území.
Azor
23. 12. 2024, 19:12Czertik.
" neni kvuli kube. to je zas vas mantra od ktere nechcete, nebo nemuzete ustoupit."
Tak to není tak(podle vás)Ale fakt je co?Jsme na hraně zničení(pokud se spustí atom)lidstva.
A Rusko neustoupí(myslet si můžete co chcete)je to u jejich hranic a cítí se jako USA, ohroženi.
A pokud to tak je (může za to Rusko)tak poraďte jak dál.Umíte to.A taky odpovězte na otázku,zda se dá porazit at. velmoc.
A není důležité jak se to jmenuje, zda SVO nebo válka.
"nevsim sem si, ze by se amici pri vmesovani do politiky na ukrajine dopustili invaze na ukrajinu."
No vidíte,ja bych mohl na to říct toa samé - ohledně Kuby.
Jak že by to dopadlo kdyby SSSR ignoroval tu "karenténu" u kuby?
S tím Stoltenbergem,čte a chápe každy něco jiného,co já s tím.
""rusky pozadavek aby se nato vratilo do 1997 jde velmi, velmi, velmi hloubeji a daleko nez deklarovany putinvy cile ohledne invaze na ukrajinu."
Nemohu za to,že nemáte informace o tom (co předcházelo a přitom se o tom vyjadřujete jako odborník)
Vy nevíte o tom jakou deklaraci Rusko v prosinci 21.poslalo do NATA?Přečtěte si ji.
Azor
23. 12. 2024, 19:35Czertik.
" to jak porad argumentujes politikou studene valky a tim jak ji delali usa (a politiku sssr v te dobe ignorujes)"
Já nic neignoruji.Máte důkaz?
Můžete sám napsat o politice po 9.5 45.z pohledu SSSR.
Já napíšu jaká že byla politika(dosud spojenců 2.sv skončila 2.9.45.)Co vám říká tyto plány
„OPERACE TOTALITY“, předpokládající už v roce 1945 „preventivní jaderné údery“ na Moskvu, Gorkij, Kujbyšev, Sverdlovsk, Novosibirsk, Omsk, Saratov, Kazaň, Leningrad, Baku, Taškent, Čeljabinsk, Nižnij Tagil, Magnitogorsk, Molotov, Tbilisi, Stalinsk, Groznyj, Irkutsk a Jaroslavl.
PLÁN „UNTHINKABLE“ – „nečekaný úder 47 britských a amerických divizí, dislokovaných v drážďanském regionu, uprostřed sovětských linií“. Tedy téměř „poloviny ze zhruba 100 divizí (cca 2,5 miliónu mužů), jimiž tehdy disponovaly britský, americký a kanadský hlavní stan“ - ovšem i za účasti „polských sil a až 100 tisíc vojáků německého wehrmachtu“.
Anebo „OPERACE DROPSHOT“ z roku 1949 – útok 300 jadernými pumami a 29.000 vysoce explozívními bombami na 200 cílů ve 100 městech s cílem likvidovat 85 % průmyslového potenciálu Sovětského svazu.
Kdo vyřvával v r. 46 ve Fultonu?
Co pak slíbili spojenco ohledně Německa?Spojení a volby.Kdo že to nesplnil?Kdo první natáhnul svoji zonu do NATO?atd.
Co se týče politiky Ruska,tak ji beru jako politiku velmoci a porovnávám ji s USA.A žádné měření podle dvou metrů.
"bez atomek by rusko bylo jen regionalni mocnost."
No ták,víte to ohledně kdyby? . . . . . . .
To by někdo mohl nadhodit,že kdyby neemigrovali mozky ze světa do USA,tak není ani regionální mocnost to USA.
Trochu úrovně.Aspoň tak jak odpovídáte jiným,např.V.Flekovi.
Azor
23. 12. 2024, 19:49Czertk.
"dej me citaci ruske ustavy ktera zabranuje znarodnit (ruskou)centralni banku."
Nejste schopný hledat a chápat (už jsem to psal,a toto je naposledy)text.
"Úloha Centrální banky Ruské federace je dána přímo ruskou ústavou, která jí ve svém článku 75 dává monopol na vydávání jediné povolené měny, rublu, nad jehož stabilitou má bdít coby na vládě nezávislá organizace."
https://cs.wikipedia.org/wiki/Centr%C3%A1ln%C3%AD_banka_Rusk%C3%A9_federace
"o změně ústavy, který přijímá parlament - obdobně jako federální ústavní zákon, ale pak také vyžaduje ratifikaci zákonodárnými orgány ústavy. subjekty Federace."
https://en.wikipedia.org/wiki/Constitution_of_Russia
To znamená,že vy píšete stále stejné nesmysly.
Neboť taková otázka nebyla mezi námi řešena - "dej me citaci ruske ustavy ktera zabranuje znarodnit"
Ta možnost tu je - znárodnit - ale pouze její změnou(ústavy),kterou musí odsouhlasit Duma.A ta ji nechce změnit,neboť tam jsou v ní poslanci dosazené klanově-korporátní skupinamy kteří nechtějí tu změnu a tudíž jejich podržtašky(poslanci)to neodsouhlasí.
Myslel jsem si(naivně) že jste více duchaplný.
No nic lidi, jsou různí.
Czertik
24. 12. 2024, 13:44rexik
stale cekam na citaci ruske ustavy ktera zabranuje putinovy znarodnit centralni banku (ruskou).
ano, cnb je ze zakona nezavisla na vlade, ale to neznamena ze si muze delat co chce. cnb muze delat jen to ci ji dovoluji zakony.
tj udrzovat stabilylitu meny, atd.
a jw jedno co rekl rotshild. dneska to uz tak neni.
nebo jak vysvetlis tehne paradox - cnb v cesku tiskne penize, ale nikdo v cesku ji neposloucha.
ukaz me tady priklady toho jak cnb ridila politiky nebo kohokoliv.
Czertik
24. 12. 2024, 13:59rexik
to ze zapad parkrat pochvalil chrusceva ci brezneva, neznamena ze byly oblibenci zapadu, ci ze dokonce pro nej pracovaly.
a jak si mam vyklaat to kdyz chrusceva a beznev zapad kritizoval ?
rexikovou logikou by o znamenalo ze sou to smrtelni nepatele zapadu a zapad na ne vyslal atentatniky aby je zabil.
a co presne ohledne lena goldfields se stalo v 68 ?
a jake neposkytnuti pomoci sssr mate na mysly ?
a kde sem psal ze se stalin obohatil ? psal sem ze to byl zlocinec se spoustou spachaneho zla.
a ano, stalinuv majetek je uplne nic ve srovnani s majetkem soucasneho cara putina.
to, jak ho vidi v sssr2 stalina je jejich vec. fakt je ze stalin povrazdil miliony rusu a desitkam milionu znicil zivoty.
Czertik
24. 12. 2024, 14:15rexik
a proc by nemohly byt objektivni ? prave proto ze zdrhly si muzou psat jak to vidi, bez toho aby je kgb ci kgb2 zavreli.
a ano, sposuta lidi skoncila v gulagu i bez soudu, nebo u frasky soudu kde se ani neprojednavaly jakekoliv dukazy.
a ze mame v cesku politicke vezne ? vazne ? napis jich alespon 10.
boha jeho, zase mu jebe. nechapes. moje pointa nebyla v tom, ze amici nezaviraly nevine. moje pointa byla v tom ze sssr bylo nasobne vic zavrenyc nevinych.
a muzes o okecavat jak chces, ale skutecne neni srovnatelne to, kdyz nedko je v base proto ze omylem prejel cloveka autem (pocty nevinych v usa) a tim, kdyz nekdo postili celou 10 clenou rodinu (pocty nevinych v base v ssssr - gulacich).
zajimave, o negramotnosti v sssr si atomkach si v puvodnim prispevku o tovarnach v sssr nemluvil. proc ?
a jak se sssr dostalo k atomce ? spionazi a diky technicke pomoci usa. k vodikovce ? vlastni vyvoj.
nikde sem netvrdil ze v sssr byly jen idioti. jen to ze jim vladli od 1917 az do dnes az na par vyjimek profesionalni zlocinci.
a neboj, v zemlajnkach se v sssr2 zije dodnes, staci se podivat kamkoliv vyjma vystavni mesta.
ano, sssr melo uspechy, jenze je az s podivem, ze putin ve svem sssr2 je absolutne neschopny navazat na jakyliv uspech sssr, byt ho ma jako svuj velky vzor.
at uz se podivama na katastrovalni rusky kosmicky program ci cokoliv jineho.
Czertik
24. 12. 2024, 14:19rexik
jo a jeste k te devastaci kterou prodelalo sssr.
podivej se na americkou obcanskou valku a jak zdevastovala usa. ceho dosahlo rusko v te dobe ? (valky a rekonstukce v usa).
a vida, ja si troufam tvrdit ze bez vlady bolseviku, s lepsi vladou by sssr doslo jeste daleko dal.
Czertik
24. 12. 2024, 14:29rexik
pokud budem na hrane zniceni kvuli atomove valce, bude to kvili idiotum v rusku a nikde jinde.
pokud rusko neustoupi, ukaze tim jen svou stupiditu, amici u kuby ustoupily ve spouste veci (treba v tom ze fidela nesvrhnou nasilne,).
jak dal ? jednoduse. at putin dostane rozum a ustoupi, nebo rusko skonci technologicky v dobe kamene (1990).
jak by to dopadlo kdyby sssr ignoroval karantenu u kuby ? se zeptej rusu, ti by to meli vedet nejlip.
a je priznacne, ze ses astavil u karanteny a nenapadlo se te zeptat proc ona karantena vznikla.
ano, u stolenberga kazdy cte neco jineho. neni moje chyba, ze tak jak ji cte rexik ji vyklada jen minimum ceske populace.
a ano, skutecne ocituj me onu deklaraci z 21 prosince co podpori tvuj pohled na vec.
zduraznuji citaci.
Czertik
24. 12. 2024, 14:39rexik
ano, mam dukaz. neustale placas o kube a usa, ale na sssr a afghanistan uplne zapominas. stejne tak na sssr a masakr v madarsku, invazi do csr v 68, atd, atd.
a proc myslis ze byly plany totality, dropshot apod ?
hmmmmm, ze by to bylo diky stalinove politice ? komunistickym prevratum/instalaci komunistu co udelal na uzemi kam vstoupila ruda armada ? rumunsko, mararsko, polsko...atd.
obcanska valka v recku.
ne, rozhodne plany na totality a podobne operce nevznikly ve vzduchoprazdnu, jak se snazil nalhat.
ano, co presne se vyrvavalo ve fultonu ve 46 ?
a jak presne branily spojenci spojeni a volbam v nemecku po 45 ?
a cimpak to asi tak bude ze lidi a mozky utkaji do tech zlych usa a vyhybaji se sssr a rusku ?
Czertik
24. 12. 2024, 14:43rexik
to je tvoje teze ze putin nemuze znarodnit statni banku.
skutecne vyvsetli co ma spolecneho dohled nad menou (rublem) s blokaci znarodneni.
Azor
25. 12. 2024, 16:48Czertik.
Toto přirovnání myslíte vážně? -
"jo a jeste k te devastaci kterou prodelalo sssr.
podivej se na americkou obcanskou valku a jak zdevastovala usa"
Jak že si to USA zdevastovali?Fakta !
Nevíte náhodou co se odehrávalo v blízkém časovém období na Krymu?
A poku nevíte jak pracovala věrchuška po Báťuškou,tak to je smutné.Závislost na západu skoro ve všem.A mimo jiné i díky výnosu o kuchačiných dětí(pokud víte co to bylo)Jak dopadi v r. 1905?A i v té .válce?
A to co dokázali s územím(to už nebyl stát - léto 1917 - viz prohlášení na sjezdu sovětů)jsem už psal v jiném příspěvku.O jedné věci se zmínil veliký rusobijec Churchill.
Azor
25. 12. 2024, 17:03Czertik.
Stále nechápete text,pane,smutné.
"tj udrzovat stabilylitu meny, atd."
Vy jste si nevšiml jak že udržuje měnu?Vy rozumíte práci CB Ruska?
Kolik že určili(POLITICKÉ rozhodnutí nezávislé na názoru vlády a Putina !!!!!!!!!!)
a to, za kolik se bude parita rublu k dolaru.Je vidět že tomu zhola nerozumíte a tak proto taková diskuze(nechápete -co že se to říká?Chytrému napověz do . . . . .. )nemá úroveň.Aspoň si přečtěte něco o Hraběti Monte Christo -jak zajali bankéře a dávali mu jídlo a jak že dopadl s těmi "tvrdými" penězi.
"a jw jedno co rekl rotshild. dneska to uz tak neni."
Naivita z vás čiší -je to tím,že nemáte informace jak,kdo a proč a podle jaké koncepce,se řídí stát.
Všichni tito byli pitomci,co?
Viz. -
"„Je dobře, že lidé nerozumějí tomu, jak funguje bankovní a peněžní systém. Protože kdyby rozuměli,
jsem přesvědčen, že do rána by nastala revoluce.“ Henry Ford.
Bývalý britský premiér Benjamin Disraeli v roce 1844 řekl: „Světu vládnou jednotlivci, kteří jsou v zákulisí.“
Anglický premiér Sir William Pitt vyjádřil tuto myšlenku ještě dříve v roce 1770: „Za trůnem je něco většího než samotný král. Síla za trůnem – to jsou peníze.“
Dne 21. února 2024 se slavný televizní moderátor Glenn Beck v rozhovoru s Tuckerem Carlsonem podělil o příběh svého setkání s Georgem W. Bushem:„Ptal jsem se ho (Bushe) na politiku a na to, jak se změní s jeho nástupem k moci, Bush mi odpověděl: „Glenne, neboj se, kdokoli sedí u tohoto stolu, bude veden k rozhodování stejnými poradci jako kdokoli jiný. Vědí, že prezident má úplně svázané ruce.“Glenn vzpomíná, že opustil ten pokoj s hrůzou, první věc, kterou si pomyslel, bylo:„Proč pak vůbec potřebujeme volby?“
Bylo by namístě se buď v této otázce dovzdělat a nebo se neztrapňovat.
Azor
25. 12. 2024, 17:25Czertik.
"to ze zapad parkrat pochvalil chrusceva ci brezneva, neznamena ze byly oblibenci zapadu, ci ze dokonce pro nej pracovaly.
a jak si mam vyklaat to kdyz chrusceva a beznev zapad kritizoval ?
Jaký že důvod měl západ je chválit?
Co znamená polibek smrti?Oni se snad kasali,že západ je jejich nepřítel a pokud je chválili ,tak asi dobře nedělali moc proto, aby západ(systém)zničili.Logika?Nic?
"zapad kritizoval ?"
Že se odkláněli od toho,co vlastně chtěli(podřídit se západu)
proto taky ten jejich čin,když Chruščov vyslal bojovou loď(ponížoval před západem svůj systém)na korunovaci královny.
A další byla ta smlouva s lena goldfields.Napovím,co že tam ta Lena goldfields dělala (Rusko)do 29 r?
Jak už jsem vám psal o tomto,že takové věci se na západě nechtělí moc vytahovat a v SSSR už vůbec ne.Oni to nehlásili v ČT,že?Nebo v rádiu.Nebo na Novinkách,že?
Proto vám radím,učit se,a učit,se.
Na ty zločiny Stalina stalina opět žádné fakta.
"a jake neposkytnuti pomoci sssr mate na mysly ?"
Nevytrhávejte svýmy slovy co jsem napsal -já to nebudu dohledávat.Zkopírujte to jako já to vaše, aby jsem se mohl lépe chytnout,ano?
Azor
25. 12. 2024, 17:51Czertik.
"pokud budem na hrane zniceni kvuli atomove valce, bude to kvili idiotum v rusku a nikde jinde.
pokud rusko neustoupi, ukaze tim jen svou stupiditu, amici u kuby ustoupily ve spouste veci (treba v tom ze fidela nesvrhnou nasilne,)."
Takže teda jak z toho? Pokud Rusko neustoupí(má vědomí ohrožení své bezpečnosti)tak co?Neumíte dát odpověď?????
At. válku?
A už jsem psal,ty rakety na Kubu byly REAKCÍ na ty americké v Turecku,nechápete opět?kdo teda začal s dodáním raket ohrožujíví Rusko?
máte odpověď???
Já jsem vám dal otázku.Tak neodpovídejte otázkou.Ano?
"proc ona karantena vznikla."
Opravdu jste nechápavý.Já to popsal,příčina a násladek.Rakety v Turecku odpověď raketa na Kubě a poté karanténa.Nechápete.
Pokud ne tak už na toto téma dikuzi s vámi uzavírám.
" ocituj me onu deklaraci z 21 prosince co podpori tvuj pohled na vec.
zduraznuji citaci."
- vedení Ruské federace v souvislosti s eskalací ukrajinské situace na Západě poprvé
hovořilo o možnosti přijmout „vojensko-technická opatření“ k ochraně životně důležitých
zájmů země až v zimě 2021.
Navíc už tehdy byl Západ požádán, aby takovému vývoji událostí zabránil tím, že Rusku poskytne právně závazné bezpečnostní záruky.
„Za této situace přijímáme adekvátní vojensko-technická opatření, ale, opakuji, nikoho nevyhrožujeme a oni nás z toho obviňují s přihlédnutím ke skutečnému stavu věci, tzn. dostat se, jak říkají naši, z nemocné hlavy do zdravé, přinejmenším nezodpovědné“ (V. Putin, 1. prosince 2021 )https://ria.ru/20211201/putin-1761636370.html
„...Jak víte, navrhl jsem prezidentovi Spojených států zahájit jednání o vytvoření konkrétních dohod. Mimochodem, vlastně při rozhovoru navrhl jmenovat odpovědné pracovníky v této oblasti. V reakci na jeho návrh jsme zaslali naše projekty, které by vylučovaly další rozšiřování NATO východním směrem a rozmístění úderných útočných zbraňových systémů v našich sousedních zemích... Potřebujeme dlouhodobé, právně závazné záruky...
Samozřejmě, jak jsem již poznamenal, v případě, že bude pokračovat jednoznačně agresivní linie našich západních kolegů, přijmeme v reakci adekvátní vojensko-technická opatření a tvrdě zareagujeme na nepřátelské kroky. A chci zdůraznit, že na to máme plné právo, máme plné právo podniknout kroky určené k zajištění bezpečnosti a suverenity Ruska“
http://kremlin.ru/events/president/news/67402 - 21.12.2021.
Azor
25. 12. 2024, 18:09Czertik.
"ano, mam dukaz. neustale placas o kube a usa, ale na sssr a afghanistan uplne zapominas. stejne tak na sssr a masakr v madarsku, invazi do csr v 68, atd, atd."
Na nic nezepomínám,to je asi vaše vlastnost,stačí si přečíst pořádně moje příspěvky.O Madarsku či Afganistánu jsem psal a porovnal k tomuto -
Počet obětí amerických válek od 11.září 2001: 4,5 milionu mrtvých
https://www.agoravox.fr/actualites/international/article/bilan-des-guerres-americaines-249127
" komunistickym prevratum/instalaci komunistu co udelal na uzemi kam vstoupila ruda armada ? rumunsko, mararsko, polsko...atd."
V toto jste nevzdělaný a nebou záměrně píšete jen to co se vám hodí.
Jáké převraty?
Ano měli vliv tím,že ty země osvobodili od fašistů a jejich pomahačů.A tudíž takové diskriminovali,záměrně.Ale své vlády si dosadili ty státy samy,tak jako KSČ u nás v r. 48.A na západě to bylo to a samé (navíc tam neodstranili od moci fašisty a jejich pomahače viz v justici v Německu,Itálie -silná KSI a USA s VB je eliminovali,ty kteří nejvíc bojovali proti okupantům.Ve Francii taktéž.A co udělali spojenci,)kteří se zavázali zničit fašismus?Co Španělsko,Portugalsko?To tam nechávali na semeno?
"co presne se vyrvavalo ve fultonu ve 46 ?"
Dovzdělejte se.
"a jak presne branily spojenci spojeni a volbam v nemecku po 45 ?"
To že nesplnili to,k čemu se zavázali.
" mozky utkaji do tech zlych usa a vyhybaji se sssr a rusku ?"
A co že jsou to za ty mozky?Když musí nabírat 70 dědky aby jim něco vyrobili ve zbrojním průmyslu(už jsem psal).
Ale vy určitě dokážete vysvětlit,proč Čína má víc patentů než USA.
Czertik
26. 12. 2024, 19:43rexik
ano, ameriku skutecne zdevastovala obcanska valka. fakta o ni sou bezne dostupna.
ano, nemela takovy negativni vliv jako 1 ci 2 svetova na rusko/sssr, ale to sen taky nikde netvrdil.
to co se delo na krymu, za to si mohli rusove sami.
a rad si pretu o tom jak"A poku nevíte jak pracovala věrchuška po Báťuškou,tak to je smutné.Závislost na západu skoro ve všem.A mimo jiné i díky výnosu o kuchačiných dětí" a jak gto bylo hrozne likvidacni pro rusko.
ano, vim jak to dopadlo v 1905. jenze za vysledek si mohli rusove sami vlastni blbosti, zapad jim kudlo do zad nedal.
Czertik
26. 12. 2024, 19:51rexik
ano, skutecne popis jak extremne rozdilne ukoly ma ruska CB a CNB v cesku. skutecne sem na to zvedavy.
pokud se putinovy nelibi nastavena parita rublu k dolaru, tak pokud ruska CB funguje podobne jak v cesku tak MA moznosti jak ono nastaveni ovlivnit.
ale krome neustaleho placani a okecavani si stale nevysetlil kdo a jak blokuje zprivatizovat ruskou cb ci jine podniky v rusku.
velmi vtipne, to ze to co rekl rothsild plati dnes si nijak nedokazal. citace jeste starich lidi na tom nic nemeni, spis naopak.
a toho glenna becka nechapu, proc ho neustale opakujes. uz sem na nej reagoval jinde a mockrat. chtelo by to neco noveho, ne jen omilat prazdnou slamu.
skutecne krome citace chytrejsich lidi, toho moc nepredvadis.
Czertik
26. 12. 2024, 20:06rexik
ano, vidim ze logika ti nic nerika. jak muze byt nedko agentem zapadu (chrusov a spol) a zaroven proti zapadu neustale bojovat ?
a proc bylo ponizeni kdyz chruscov poslal bojovou lod na korunovaci kralovny ?
kdyz pouziji stejnou logiku, dyz kdokoliv navstivil nove zvoleneho predsedu ksss aby mu poblahopral k jeho prevzeti vlady nad sssr, tak se tim ponizovaly pred sssr a dokazovali ze jim vladne sssr.
a o co ti presne jde o lena goldfield ?jake mas tajne informace ktere nama nikdo jiny ? zase dalsi placani przdne slamy.
tady mas pospasy stalivy zlociny
https://cs.wikipedia.org/wiki/Josif_Vissarionovi%C4%8D_Stalin
a co teprv tohle
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/rusky-historik-dokumentoval-zlociny-stalina-hrozi-mu-15-let/r~128f4886c11411eab0f60cc47ab5f122/
nekdo proste chce, aby se o zlocinech stalina nepsalo, byt me jasne co napises.
Czertik
26. 12. 2024, 20:23rexik
no vida, kdyz uz nase modla nefunguje, neime co psat, na to kremelse vedeni nestaci.
pokud rusko neustoupi, odpoved je jedoducha - co z toho vyplyne bude jen a jen vina ruska, nikoho jineho.
jak sem psal - amicise dokazali dohodnout a ustopit.
jediny kdo tu nic nechape je rexik. PRAVE proto ze kuba byla odpovedi na turecko, tak amici se DOKAZALY DOHODNOUT ze rakety nebudou nikde.
a nebezpeci jak pro sssr tak i usa se snizilo.
cili cil sssr aby se snizilo ohrozeni sssr ze strany nato se kubanskym dobrdrizstvim splnilo, to ze to vedlo k padu vlady v sssr je takrikajich probleme sssr, ne nato.
proto sem se ptal co dnes nabidne rusko/putin za to, ze se jeho prani ohledne ukrajiny splni.
a vyborne, ted jenom vysvetli jak zapad mel vedet/cyhodnotit ze putin mysli temi vojensko-technickymy opatrenimi vojenskou invazi na ukrajinu.
navic, to, ze se putin/rusko citi necim ohrozen mu nedava jakoukoliv legalitu k invazi na ukrajinu.
musim se opakovat ? co putin nabild oplatkou za zaruky ze se nato nebude rozsirovat na vychod ?
pokud nic, tak takhle se politika a obdhody nedelaji.
Czertik
26. 12. 2024, 20:44rexik
copak, copak ? vytahujeme agrese usa kdyz se nam to hodi rexiku, ale jakmile se zmini agrese sssr tak uplne odbehneme uplne k inemu tematu ?
jak sem psal, pri stejne metodice onoho clanku by putinovy valk staly 12 milionu zivotu.
a rexiku, ty ses snad pomatl z nedostatku informaci.
prosimte jak v polsku podporovaly fasisty ?
a ne, polsko, madarsko, rumunsko a ostatni si svoje komunisticke vlady nevybraly, byli jim dosazeny.
csr je jedina vyjimka, kdy se komuiste dostaly k moci temer legalne. ale presto vsechno museli udelat svuj vitezni unor. baly se legalnich voleb.
a ano, popis tady jak diskimonivolay na zapade bojovniky proti fasismu. zapad je tak moc diskriminoval ze jim daval vyznamenani, oceneni a povysovani.
to ve sfere vlivu sssr jim davaly jenom odmeny - vyhozeni z armady, zavirani do lagru, podradne prace atd.
spanelsko a portugalsko ? co s nimi ? to tam mel zapad podnikout invazi ? no, pokud by tam vladly psychopati a zlocinci typu stalina, tak ano, ale normalni lide se tak nechovaji.
aha, chapu. nevis o co ve fultonu slo, ale dostal si rozkaz ho zminit.
a co presne spojenci ve 45 slibili a nesplinili ?
a ty dedky v usa nechapu. to ty si ronil krokodyly slzy nad tim, ze utikaji mozky z ruska, ne ja.
a vis co je ironie ? ze v usa jim 70 leti dedci vyrabeji zbrane, ale v rusku si nejsou schopni vyrobit nic. ani mladi, ani stari.
a ty urcite dokazes vysvetlit proc ohledne patentu patri rusku jedny z poslednich pricek. proc sou pred ruskem i mensi staty.
Azor
28. 12. 2024, 20:10Czertik.
"to co se delo na krymu, za to si mohli rusove sami."
Tak oni se Rusové napadli samy?To byla záležitost Ruska a Turecka.Ten Krym byl VB,či Francie?
Kdo že vstoupil do Ruska jak intervent(okupant)po r. 17?
"a rad si pretu o tom jak"A poku nevíte jak pracovala věrchuška po Báťuškou,tak to je smutné.Závislost na západu skoro ve všem.A mimo jiné i díky výnosu o kuchačiných dětí" a jak gto bylo hrozne likvidacni pro rusko."
Bez práce nejsou koláče.
Já vám to kopírovat nebudu.A okud si to nepřečtete,tak pok se nedivte,že nevíte a jen hádáte a ztraňujete se.
"vim jak to dopadlo v 1905. jenze za vysledek si mohli rusove sami vlastni blbosti, zapad jim kudlo do zad nedal."
Ano mohli si za to samy(diletanti - Carská rodina a další vlastizrádci-plno jejich lidí je varovalo).A kdo že Cara chválil?Kdo že byli jeho bratranci?Degenerované rody.
A politika zvláště VB byla taková aby Rusko bylo na nich závislé.Teď jsou v této pozici 5 kolona v Rusku,ty taky špatně dopadnou.
Azor
28. 12. 2024, 20:52Crtik.
"a ne, polsko, madarsko, rumunsko a ostatni si svoje komunisticke vlady nevybraly, byli jim dosazeny."
Z tohoto pohledu ve všech státech kam vkročila vojska USA a VB.tak tam dosadili taky u nich vlády,že?
"a ano, popis tady jak diskimonivolay na zapade bojovniky proti fasismu. zapad je tak moc diskriminoval ze jim daval vyznamenani, oceneni a povysovani.
to ve sfere vlivu sssr jim davaly jenom odmeny - vyhozeni z armady, zavirani do lagru, podradne prace atd."
u Norimberských procesů byli odsouzeni jen ti, kteří nebyli k ničemu užiteční nebo nechtěli se Spojenými státy spolupracovat. Mnoho jiných dožilo v bohatství v USA, kam se dostali v rámci operace „Paperclip.“
Koho že v USA preventivně,jen na základě rasy,zavřeli do koncntráků?
Proč kanadský premiér odmítá zveřejnit seznam 900 jmen nacistů, kteří po roce 1945 uprchli do Kanady?
Mezi květnem a červnem 1947 britská vláda tajně přestěhovala 8 000 Ukrajinských nacistických vojáků SS na „přesídlení“ do Británie a Kanady. „Seznam Rimini“ podrobně popisuje jejich jména a hodnosti, spoluúčast Londýňanů na ochraně těchto vrahů je významná.
https://www.armadnymagazin.sk/2024/11/16/preco-kanadsky-premier-odmieta-zverejnit-zoznam-900-mien-nacistov-ktori-po-roku-1945-utiekli-kanady/#google_vignette
Adolf Heusinger
byl veteránem první světové války, generálem a šéfem operací nacistické německé armády, tajným agentem CIA a předsedou vojenského výboru NATO.
Dejte odkaz jak ty co nejvíce bojovali proti fašistům v Itálii a ve Francii,jak je nediskrininovali.
Projekt Vznik a vývoj strategie zadržování komunistů a levicově zaměřených lidí(Joseph McCarthy)v americké zahraniční politice v letech 1945-1953 představuje dvouletý komplexní výzkum formulace a implementace tzv. strategie zadržování v americké zahraniční politice v daném období.
"spanelsko a portugalsko ? co s nimi ? to tam mel zapad podnikout invazi ?"
Spojenci měli závazek ohledně zničení fašismu.Modrá divize atd.A tyto státy byly v jejich působnosti.Viz Finsko a SSSR
"aha, chapu. nevis o co ve fultonu slo, ale dostal si rozkaz ho zminit."
Hlavně že se motujete do historie.A jste neználek.
Napovím řeč,Churchilla.
"a co presne spojenci ve 45 slibili a nesplinili ?"
Demilitarizace(militarizace NSR v jejich působnosti a vstup do NATO) denacifikace(plno nacistů v řízení Německa i roli soudc§ atd.)Spojení obou států a volby na obou okupačních zónách.
" ale v rusku si nejsou schopni vyrobit nic. ani mladi, ani stari."
A ten orešnik a Jars,Bulava atd.vyrobil kdo?Už se rozhodlo NATO ohedně toho co navrhl Putin aby si navezli to nejmoderněší co mají(thadd)do Kyjeva a určili rusům kam mají namířit Oršník,a zda ho sestřelí?Ticho po pěšině,co ?
"a ty urcite dokazes vysvetlit proc ohledne patentu patri rusku jedny z poslednich pricek. proc sou pred ruskem i mensi staty."
To snad vysvětlíte vy,proč ty menší státy s více patenty než rusové,nejsou na orbitě.
Vysvětlíte,že?