EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Bayraktar TB2 - zbraň, která mění válku

 27. 03. 2022      kategorie: Vojenská výzbroj      82 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Už na počátku rusko-ukrajinského konfliktu zveřejnilo Ministerstvo obrany Ukrajiny záběry z dronů, které vyřazují ruské tanky, obrněná vozidla i systémy protivzdušné obrany. Stroj na videích, která se doslova přes noc stala virálními, byl záhy identifikován jako turecký Bayraktar TB2. Bayraktar (Vlajkonoš) je pojem, který se začal intenzivně diskutovat v kruzích vojenských expertů i nadšenců už během ofenzivy Syrské arabské armády v Idlíbu v roce 2020, během bojů v Libyi a nejvíce se zviditelnil během arménsko-ázerbájdžánské války. Od letošního února však doslova plní mediální prostor a je jedním z nejskloňovanějších slov konfliktu na Ukrajině. Čím je ale turecký dron odlišný od ostatních bezpilotních letounů (UAV)?

Stroj Bayraktar TB2 je asi sedmkrát lehčí než americký dron Reaper, rozpětí křídel činí 12 metrů, délka je 6,5 metru a maximální vzletová hmotnost 630 kg. Každý dron je vybaven čtyřmi závěsy pod křídly, kam lze umístit celou škálu naváděných střel.

shutterstock_1998486941Foto: Bayraktar TB2 | Shutterstock

Nespornou výhodou tureckých bezpilotních letounů je jejich nízká cena a zároveň vysoká efektivita. Částka za jeden kus se pohybuje okolo 4-5 milionů amerických dolarů a stejně stojí i řídící jednotka, která ale dokáže obsluhovat až čtyři drony. Za tyto peníze tedy dostanete stroj, který dokáže létat ve výšce více než sedmi kilometrů po dobu asi 30 hodin. Pro srovnání slavný americký Reaper podle posledních informací stojí asi 52 milionu USD, Predator pak přes 40 milionu USD.

První prototyp dronu vycházející z typu TB1 byl představen v roce 2007. V roce 2014 proběhly zkoušky TB2 pro vojenské účely a záhy turecké letectvo objednalo první kusy do svého arzenálu. Prvního bojového nasazení se dron dočkal v roce 2020 během bojů v Sýrii a následně byl k vidění i v Libyi.

Jeho kvality se ukázaly v plné síle během války o Náhorní Karabach. Ázerbájdžánské síly zaútočily na pečlivě zakopané Arménce právě těmito drony a během několika dnů byla válka prakticky rozhodnuta. V tu chvíli bylo všem jasné, že války v tomto století se povedou naprosto jiným způsobem. Drony bez větších obtíží zničily tucty protiletadlových systémů 9K33 Osa a 9K35 Strela, stejně dopadl i moderní systém Pancir-S1 v hodnotě přes 15 milionů USD. Arménie za měsíc bojů přišla o vybavení v hodnotě přes 1,9 miliardy amerických dolarů a musela z Náhorního Karabachu ustoupit.

Samozřejmě, turecké drony nejsou nedostižné ani nezničitelné. Podle arménského předsedy vlády byly sestřeleny "tucty" azerských dronů, nicméně ačkoliv Azerové prokazatelně ztratili pouhé dva kusy, odhady hovoří o 9 ztracených strojích. Při absenci živé posádky se ale nejedná o citelné ztráty a reputaci dronu to ani nijak zvlášť neublížilo. Ba naopak, drony se objevily i na vítězné přehlídce v Baku a jejich popularita začala strmě stoupat.

Po této válce si turecké letectvo objednalo dalších 86 kusů a výrobce dosud přijímá zakázky z celého světa. Například v květnu 2021 se Polsko stalo prvním členem EU, který objednal TB2 do své výzbroje. Turecko nabídlo své drony i ve Velké Británii, ta nicméně už dříve objednala drony od General Atomics, kde jeden SkyGuardian stojí 20 milionů dolarů. Zatím tedy není jisté, jestli si RAF objedná i Bayraktary.

Avšak první kdo si skutečně uvědomil hodnotu tureckých dronů byla Ukrajina. V roce 2019 oznámil turecký výrobce, že ukrajinskému letectvu a námořnictvu dodá prvních 6 kusů TB2 a do vypuknutí války se podařilo do země dostat asi 20 dalších. Ukrajinské ozbrojené síly mají ještě objednáno nejméně 48 strojů.

Na Ukrajině byly drony okamžitě nasazeny proti separatistům na Donbasu, nicméně jejich kvality se plně projevily v bojích proti ruské invazi. Ukrajinská armáda nasazuje drony na množství misí, zejména průzkum, pozorování, ničení nepřátelské PVO i pozemní techniky nebo podporu vlastních útoků. Zatím je v tomto konfliktu zdokumentováno 58 kusů nepřátelské techniky zničené pomocí dronu Bayraktar, reálné množství je však nejspíše násobně větší.

Podle výrobce, turecké firmy Baykar Technologies, nalétaly Bayraktary od roku 2014 přes 430 000 letových hodin a prokazatelně zničily 800 cílů na 5 válčištích. Dle nejstarší mezinárodní zpravodajské agentury na světě, francouzské AFP, se tureckému Bayraktaru podařilo "znovuobjevit kalašnikov pro 21. století". Stroj nepochybně vytvořil průlom v taktické úrovni sledování bojiště, zaměřování i útočení na cíle, a to za zlomek ceny konkurenčních modelů. Dron je tak vhodný zejména pro méně solventní země, jeho nákup nicméně  zvažují i větší hráči v NATO i mimo něj.

Zdroj: defenseworld.net, baykartech.com 

Komentáře

bombero

31. 03. 2022, 07:51

XYZ- hmmmm. Jediný příspěvek, nic k tématu a jen urážky. Koho mi ale jen připomínáte, že jiné označujete za fašisty?Myslím, že ted zrovna napadli ukrajinu a chovají se hůř než fašisti. Jinak nevím co je špatného na tom, když někdo chce po někom, aby doložol své tvrzení, navíc, když jde z 99,9% o sprosté lži. No, a ty seznamy se vybyvily vám, tak s nima asi máte velké zkušenosti, ne?Nejste také v jedněch? Kdysi se jim říkalo cibulkovy...

XYZ

30. 03. 2022, 22:39

Slavoslav:

To je hezké jak jsi ukázal svou pravou tvář fašounku. Pouze někdo kdo sám vytváří seznamy, může požadovat seznamy po druhých.

Veritas vincit

29. 03. 2022, 16:50

Co se toho už napsalo o zbraňových zázracích ruské armády.
A nakonec na ně stačí i turecký Bayraktar TB2.
Žádný top zázrak, standartní dron, užitečný, praktický pracant, bojovník.
Škoda, že jich Ukrajina nemá 200 až 300 kusů a vagóny chytré munice.

Slavoslav

29. 03. 2022, 13:44

zahradka

nic neignorujem, ale dal si sem len blaboly. Ale mozes spravit reparat a daj mi sem konkretne zoznamy Ukrajinskych poslancov ktory cu fasisti s polu s relevantnymi odkazmi na to co spravili ci povedali. Lebo fotiek s hakovym krizom a nacionalistickymi vlajkami ti najdem na oboch stranach. len na rozdiel od Ukrajiny sa chlapci co sa nimi ohanaju na opolceneckej strane dostali do top vedenia. A ako som ti x krat napisal jediny stat ktoreho politicka strana organizovala zjazd neonackov je Rusko a Rogozinova rodna strana

Czert

29. 03. 2022, 13:24

M23
A kdy ze to muzeme cekat nastup sil o a porazku ukrajiny?
Za tyden, mesic, rok?
Nejake terminy.

bombero

29. 03. 2022, 08:44

zahrádka- jestli si libujete v prohlížení fotek nácků, tak se můžete podívat i zde a podobných odkazů sem můžu nahrnout celou stránku. Stačí zadat do vyhledávače novorusko....
https://www.armadninoviny.cz/rusky-pravoslavny-extremismus-a-neonacismus.html

zahrádka

29. 03. 2022, 08:24

Přesně jak jsem čekal, Slavoslav, poslechl jsi mou radu a vše úspěšně ignoruješ.
Oblíbená pštrosí taktika uvědomělých neosvazáků.

hb74

29. 03. 2022, 08:17

pro naše milé spoludiskutující. Pokud máte problém s ČR, tak se s důvěrou obraťte na níže uvedenou adresu. Zde jistě Vaše problémy dokážou vyřešit.

Rusko - Velvyslanectví Ruské federace

převzato z databáze diplomatických akreditací ve správě diplomatického protokolu MZV
Korunovační 36, 160 00 Praha 6 - Bubeneč
Telefon 233 374 100, 233 375 358 /Protocol/, 233 371 548, 233 371 549
Fax 233 377 235
E-mail embruscz@mid.ru
Web: www.czech.mid.ru
Vedoucí úřadu J.E. p. Alexander Vladimirovich ZMEYEVSKIY
Funkce Velvyslanec
Provozní hodiny úřadu 09.00 - 13.00 14.15 - 18.30 /Po-Čt/ 09.00 - 13.00 14.15 - 17.15 /Pá/

Tomáš

29. 03. 2022, 07:04

Nové kolo mírových jednání o konfliktu na Ukrajině a Ruska v Turecku je další pokus režimu prez. Erdogana o zviditelnění. Zadny odhad dalšího vývoje není zřejmý, bude se jednat, až se něco ujedna, ale kde a kdy to se neví. Vietnamská mírová jednani trvala také dlouho a víme jaký byl výsledek,sjednoceny Vietnam. Falešní proroci se vždy najdou.Turecké drony Bayraktar TB2 se staly účinným pomocníkem, ale už se osvědčily v Nahornim Karabachu.

Slavoslav

28. 03. 2022, 21:43

zahradka

vsak som ti vyslovene povedal, ze nie pochybne weby a ty just tie das. No nic, skusmo som otvoril ten prvy link a taky graficky gulas, ze sa to neda ani prescrollovat na koniec. Hodnovernejsie "dokazy" a lepsie spracovany web som videl o plochej zemi a o tom, ze pyramida je letisko pre UFO

Andy Pipkin

28. 03. 2022, 21:21

Martin23

ad odst.1) slovní formulace, specifické výrazy, nabízení „východního pohledu“ na určité události - to vše vás velmi snadno identifikuje, vskutku není třeba za tím hledat nějaké spiknutí, fízlování....

ad odst.2) v poslední době se nám v republice rozmohl takový nešvar, kdy různé komické postavičky typu Daniela Landy, Daniela Vávry a dalších estrádních umělců, včetně vaší maličkosti bojují za svobodu slova, za možnost prezentace odlišných názorů,atd. Problémem všech těchto samozvaných bojovníků je naprosté nepochopení pojmů „cenzura“, „svoboda projevu“ a z toho pak vyplývající nesmyslnost boje proti problému co reálně neexistuje či je výrazně zveličena jeho míra.

ad odst.3) vůbec mě nezajímá koho citujete a koho nikoliv, není po vás požadováno být v souladu s mainstreamem či oficiální vládní linií. Výčet jmen, kterými zašťitujete své duševní ejakuláty, je irelevantní od okamžiku, kdy si od dotyčných zcela účelově vyzobete jen to co se vám hodí, pak přidáte slušnou porci své představivosti a uplácáte komický přiběh, který často jen velmi ztěžka hledá oporu v objektivní realitě.

ad odst.4) názorová diverzifikace je vskutku prospěšná, nikoliv však ve vašem podání. Názor, který je opřen o zcela zjevně účelové fabulace, nesmysly, polopravdy, není názorem nýbrž zoufalstvím.

ad odst.5) tuto konstrukci, která vznikla a existuje pouze ve vaší hlavě a je mi předhazována nehodlám vůbec komentovat. Snad jen krátce k tomu „zastrašování“ - nikdy jsem necítil potřebu děsit nižší životní formy, zde se tedy není čeho obávat! Nicméně pokud se cítíte nekomfortně, je to čistě problém ve vaší hlavě, případně problém ve výchově ze strany rodičů, kteří si doma vychovali „pokakánka“. Já naopak naši diskuzi vnímám jako vcelku korektní, kde si z vás v rámci určité míry slušnosti zcela nepokrytě utahuji a vám se to jen evidentně nelíbí.

ad odst.6) zde je na místě položit si spíše otázku zhruba tohoto znění „ je vůbec něco z toho co říkám a tvrdím, pravda?“ Pozor, ta odpověď se vám asi nebude líbit.

ad zbytek) Gastovo CV + odkazy na youtube + ten blábol pod hvězdičkami = naprosto zbytečná omáčka, která na výsledný produkt nemá žádný vliv

zahrádka

28. 03. 2022, 21:21

To fakt není ruská propaganda:
https://antivirus.22web.org/av/220325-jak-media-lzou-o-ukrajine.htm?i=1
https://www.globalresearch.ca/uk-commanders-ukraine-met-neo-nazi-linked-national-guard-deepen-military-cooperation/5772106
https://www.voltairenet.org/article215879.html
https://www.globalresearch.ca/how-us-empowered-armed-neo-nazis-ukraine/5773599
https://www.globalresearch.ca/evidence-ukraine-been-run-nazis-since-february-2014/5772997

Ale klidně tuto skutečnost Slavoslav dál ignoruj jako doposud.

bombero

28. 03. 2022, 21:21

Paskuda- nebudu se zabývat tim vaším ruským paskvilem, co jste tady vypotil, či opsal z ruské pravdy. Začnu tím, že v německu nikdy fašismus nebyl. Jen pro rusáky.NATO se neroztahuje, ale chce tam každý, kdo má v minulosti zkušenosti s agresivním ruskem.Sám a dobrovolně. A opět jen rusák může vidět v podpoře bidena na jednáních spojenců diktování podrobení. To je jen čisté uvažování ruské svoloče, co soudí, že všichni ostatní musí být stejní jako oni. A tak by se dalo pokračovat o těch vašich ruských lží dál...

bombero

28. 03. 2022, 21:14

zahrádka- nacismus je slabý odvar od svého kámoše komunimu-ideologie. A sochy stalina a lenina stojí v každém ruském městě.Navíc si zjistěte definici fašismu a srovnejte ji s dnešním ruskem. Shoda 99%. Debilové se najdou v každém národě, ale v rusku je nácků suveréně nejvíc

paskuda

28. 03. 2022, 21:08

Návštěva Bidena prokázala ubohé podrobení evropských vůdců americkému impériu

Biden se zúčastnil tří na sebe navazujících mimořádných summitů G7, NATO a vedoucích představitelů Evropské unie v Bruselu. Bylo to údajně vůbec poprvé, kdy byl americký prezident pozván k účasti na takovém summitu lídrů EU.

V souvislosti s probíhající válkou na Ukrajině byl hmatatelný pocit přehnaně vykonstruovaného dramatu. Ruská vojenská intervence v této zemi nyní probíhá čtvrtý týden. Moskva požadovala důvody sebeobrany a ochrany rusky mluvících lidí na Donbasu před nacistickým režimem v Kyjevě podporovaným NATO.

Západní média a jejich vlády na druhou stranu tvrdí, že ruské činy jsou nevyprovokovanou agresí a nejhorší epizodou barbarství od druhé světové války. V západních médiích panují horečné obavy z toho, že Rusko rozmístí chemické, biologické a jaderné zbraně hromadného ničení. Existují také hysterické obavy z dalšího útoku Ruska na Polsko, Pobaltí a zbytek Evropy.

Západní média vykreslují Bidenovu návštěvu Evropy jako přehrání údajné americké obrany Evropy před nacismem a komunismem.

To je neuvěřitelné zkreslení ze strany západních médií. Celé pozadí konfliktu na Ukrajině, který v posledních třech desetiletích vyvolaly USA a NATO, bylo vydrhnuto do díry v paměti. Tak příliš vyčištěná je blesková válka USA a NATO o Jugoslávii, jejíž 23. výročí nastalo tento týden. Agresivní rozpínavost NATO a nepřátelství vůči Rusku vyvrcholily současnou válkou na Ukrajině. Západní média to však prezentují jako důsledek údajné jednostranné ruské agrese a maniakální tyranie v Moskvě.

Během své půlstoleté kariéry politika Joe Biden horlivě podporoval válku USA a NATO v Jugoslávii, stejně jako nespočet dalších zločinných imperialistických válek a operací za změnu režimu. Je osobně odpovědný za podněcování režimu převratu v Kyjevě od roku 2014. Ozbrojení Ukrajiny ze strany USA a NATO, včetně fungování laboratoří pro bioválku sponzorovaných Pentagonem, je spojeno s Bidenovým přímým zapojením do podpory protiruského kyjevského režimu a jeho nacistických polovojenských jednotek.

Ironie Bidena, který varoval před Ruskem používajícím zbraně hromadného ničení na Ukrajině, je nechutný. Džihádističtí teroristé, které USA v Sýrii podporovaly, byli zodpovědní za zvěrstva s chemickými zbraněmi jako provokace pro bombardování Sýrie NATO. Bidenův syn Hunter se podílí na financování laboratoří na biologické zbraně na Ukrajině prostřednictvím své kapitálové investiční společnosti Seneca, která je napojena na Pentagon.

A přesto navzdory této zjevné imperiální korupci a kriminalitě byl Biden tento týden přivítán evropskými vůdci, kteří nade vší pochybnost prokazují, že nejsou ničím jiným než trapnou sbírkou vazalů.

Je neuvěřitelné, že ani jeden z úřadujících vůdců Evropské unie nevyjádřil kritiku nebo nesouhlas s novou studenou válkou vykonstruovanou Spojenými státy. Samozřejmě že ne. Jsou kupováni a placeni jako děvky, kterými jsou, zatímco jejich populace trpí chudobou, militarismem a stínem jaderné války.

Evropští lídři jsou jako quislingové, kteří olizují botu svého pána. Jejich ohavné podrobení posiluje americké imperiální válečné štvaní proti Rusku. Zdá se, že jsou ochotni nechat své vlastní lidi trpět následky konfliktu vedeného USA, dokonce až do té míry, že usnadňují třetí světovou válku v Evropě.

Existuje mylná představa, že fašismus v Evropě byl v nacistickém Německu nějakým způsobem jedinečný. Třetí říše měla mnoho evropských spolupracovníků v Polsku, Pobaltí, Itálii, Francii, Španělsku a dalších skrytých zdrojích, jako je britský establishment ve 30. letech 20. století.
https://www.strategic-culture.org/news/2022/03/25/biden-visit-marks-abject-subjugation-of-european-leaders-to-us-empire/

Slavoslav

28. 03. 2022, 20:57

zahradka

ale coby, ludom neonacisti vadia aj na Ukrajine. Ale vo vacsom mnozstve a vo vlade ich tam vidis len ty a ruska propaganda co su zdroje mierne povedane pochybne. Tak ludsky povedane je to pre jebnutych co uveria kazdej hovadine

zober si napriklad seba. Kecas o tom, ale zeby si dal konkretne mena a dokazy to nie. A ak sa teda odhodlas k dokazom tak konkretne, nie polstranove litanie z nejakych pochybnych zdrojov. Kludne take ako napriklad fotka toho wagnerovca s hakenkrouzom vytetovanym

zahrádka

28. 03. 2022, 20:49

Uvědomělí neosvazáci jestli tomu dobře rozumím, tak nacisti na Ukrajině vám nevadí, proč vám tedy vadí nacisti v Rusku?? To jsou jiní nacisti?
Je známo, že se na Ukrajinu sjeli nacisti ze všech stran bojovat proti Rusku, včetně "demokratického" Západu. Z toho plyne, že nacisti jsou všude, takže proč by Rusko mělo být výjimkou?? Jde akorát o to, že v Rusku nejsou ve vládě, neoslavují se nacističtí "hrdinové" a nestaví se jim pomníky.

Veritas vincit

28. 03. 2022, 20:48

vlček
Jasně slovansko-ruská fňukno, sankce na Rusko nefungují... :slight_smile:
Jak to volal loupežník Rumcajs: "Ale ono se ještě uvidí!" :laughing:

Že tě to baví sem kopírovat ty "přepisy", žvásty.
Nevím jak ostatní, ale já je nečtu.
Maximálně se kouknu do odkazu a když je to ke čtení, tak si to přečtu.

Slavoslav

28. 03. 2022, 20:44

zahradka

naposledy ked som cital o zraze krajne pravicovych, neonacistickych stran tak sa odohraval v petrohrade a organizovala ho strana z ktorej vzisiel Rogozin. Policia ich chranila proti demonstrantom.

A kedze mas problem citat s pochopenim. Nasi neonackovia nie su vo vlade (chvalabohu), ale len v parlamente (bohuzial) a su to obdivovatelia Ruska ktore podporuju pripade by radi sulozili s Alahom co verbalne prejavuju na ulici

Veritas vincit

28. 03. 2022, 20:42

Mark :thumbsup:
Výstižný komentář. Účel světí prostředky.

Malého Martina23 neber vážně.
Stále hledá píseček na kterém by se zrealizoval a ruské vrchnosti konečně zavděčil.
Jen kdyby ty drony Bayraktar TB2 vyrobili Rusové v Rusku, tak by tady pěl ódy o zázračné technice od rána do večera.
Bohužel si Bůh ví proč, zřejmě z technické nedostatečnosti vybral tu stranu leváků tělem i duší. :slight_smile:
Ukrajncům přesnou mušku a Ukrajině zdar, zdar, zdar! :flag_ua::thumbsup:
Javelinům a Stingerům zdar, zdar, zdar! :flag_us::thumbsup:

vlček

28. 03. 2022, 20:41

Přepis – Rozhovor s Michaelem Hudsonem, 24. března 2022

GR: Nyní vidíme, jak se NATO sjednocuje za americkou výzvou k sankcím proti Rusku, včetně odstranění ze systému SWIFT. Dostávají sankce, aby ublížili, sankce z pekla, jak by řekl prezident Biden, a nevypadá to, že by to fungovalo. Sankce jsou však bumerangem a dost tvrdě zasahují EU a USA prudce rostoucími sazbami za potraviny, hnojiva, ropu a plyn. Zdá se, že vyvolávají ruskou agresi. Nějak je k tomu donutil. Víme, že to nebyla odpověď, myslím, že je to něco, na čem celou dobu pracovali. Ale co bylo skutečně strategickým cílem vyprovokovat Rusko k sankční válce s Ukrajinou? Předvídají, že Rusko prosí o milost, nebo se tady děje něco víc?

MH: Myslím, že je to přesně naopak, než jste řekl. Válka není proti Rusku. Válka není proti Ukrajině. Válka je proti Evropě a Německu. Účelem sankcí je zabránit Evropě a dalším spojencům ve zvyšování jejich obchodu a investic s Ruskem a Čínou, protože Spojené státy viděly, že centrum světového růstu není v Americe, když se nyní deindustrializuje. Následování neoliberální politiky od 80. let skončilo vyprázdněním americké ekonomiky. A jak si proboha mohou Spojené státy udržet prosperitu, když přijdou o schopnost vytvářet bohatství?

Jediný způsob, jak si udržet prosperitu, pokud ji nemůžete vytvořit doma, je získat ji ze zahraničí. A pokus prezidenta Bidena a amerických neoconů, který začal před rokem, byl zablokovat Nord Stream 2, a pokud se to nepodařilo, zablokovat veškerý obchod s energií a další obchod s Ruskem. Aby si ji Spojené státy mohly samy monopolizovat. Jedním z hlavních nástrojů pro posledních sto let americké kontroly nad světovou ekonomikou byl ropný průmysl. Kontrola světového obchodu s energií. Energie je klíčem k HDP, produktivitě a každé zemi a myšlenka na to, že se obchod s energií vymkne kontrole USA pod kontrolu jiných zemí, ohrožovala schopnost Spojených států vypnout ostatní země.

Takže provokace války na Ukrajině a provokace reakce USA umožnila USA říct, podívejte se, jak strašně to Rus dělá, brání se. Obrana proti Spojeným státům je vyhlášení války. Protože to znamená, že se odtrháváte od dolarového systému, a tak myšlenka, že jiné země mají potenciál stát se nezávislými, byla ve Spojených státech vnímána jako výzva pro schopnost Spojených států diktovat jejich politiku a používat dolar. diplomacie převzít kontrolu nad jejich velitelskými výškami.

GR: Chci jen získat představu o tom, s čím musí Spojené státy bojovat. Myslím tím, že měli prestiž dolaru ve své schopnosti věci vymýšlet, ale také měli kontrolu, například používáním, konfiskací zlata a vkladů ruské vlády, ruské centrální banky. Budou tyto snahy, je to ten druh věcí, které mají, myslím, že bychom mohli později mluvit také o skutečné armádě, ale mohl byste mluvit o takových nástrojích, které musí Spojené státy bránit proti Rusku?

MH: Zřejmým nástrojem, který se posledních 75 let používá, bylo úplatkářství. Zejména evropští politici jsou velmi snadno podplatitelní. A většina zemí, prostě jim platí peníze a podporuje jejich politické kampaně, vměšování se do jiných zemí obrovskou finanční podporou proamerických politiků je zřejmý způsob. Cílené vraždění už od druhé světové války, kdy se Britové a Američané přestěhovali do Řecka a začali střílet všechny antinacisty, protože byli převážně socialisté, a Anglie a Amerika chtěly obnovit řeckou monarchii. Máte operaci Gladio v Itálii, máte cílené atentáty z Chile až po zbytek Latinské Ameriky a její stopy. Takže pokud je nemůžete koupit, zabijte je.
https://www.globalresearch.ca/nato-russia-proxy-war-revealing-signs-of-a-fading-america/5775462

zahrádka

28. 03. 2022, 20:36

Vlastně máš pravdu Slavoslav, jestliže kterákoliv Západní demokratická vláda podporuje ukrajinský nacismus, tak ve skutečnosti není taková vláda demokratická, ale pronacistická.

Mark

28. 03. 2022, 20:34

zahradka
"Který stát, kromě Ukrajiny, má ve vládě neonacisty a legální zločinecké nacistické bojůvky??"

Bojůvky?

Odpověď : Rusko, Vagnerova skupina

Zakladatel : Dmitrij Utkin, fanatický obdivovatel Hitlera a velký přítel největšího bojovníka proti "nacismu" Vladimíra Putina.

Níže v komentářích Veritas vincit nejednou vypsal ruské politické strany sympatizující s nacismem atd.

Veritas vincit

28. 03. 2022, 20:32

zahrádka
"Který stát, kromě Ukrajiny, má ve vládě neonacisty a legální zločinecké nacistické bojůvky??"
*
Nikoho jsi nejmenoval, důkazy nepředložil.
Jenom ti teče jedovatá slinka po slovansko-ruské bradičce.
Sám to nevíš a nás se ptáš nedostatečně vzdělaný chudáčku? :slight_smile:

Minimálně Luhanská a Doněcká "lidová" republika.
Tyhle republiky ovšem ještě nikdo ve světě neuznal (kromě ruského chudobince a hlupákova).
Na rozdíl od Ukrajiny.
Takže to vlastně nejsou státy.
Seznamy nácků a jejich bataliónů máš vždy na konci. :slight_smile:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Luhansk%C3%A1_lidov%C3%A1_republika
https://cs.wikipedia.org/wiki/Don%C4%9Bck%C3%A1_lidov%C3%A1_republika

Slavoslav

28. 03. 2022, 20:27

zahradka

bud konkretny a menuj ktory poslani, alebo za ktoru stranu?
Ale aby si dostal odpoved tak napriklad Slovensko ma v parlamente neonackov. Poznas ich tak, ze najviac adoruju Rusko

Mark

28. 03. 2022, 20:25

TB2 není rozhodně přeceňovaná zbraň jak tu uvedl Martin23, je relativně levný, jednoduchý na obsluhu, při ztrátě nedojde k úmrtí pilota, jako v případě pilotovaného letounu, dá se osadit výkonnými střelami a na kontě nemá jen spousty zničené ruské teroristické techniky, ale i záchranu spousty životů ukrajinských vojáků i civilistů, díky svému průzkumu.
Přejí Ukrajincům přesnou mušku.

zahrádka

28. 03. 2022, 20:15

Který stát, kromě Ukrajiny, má ve vládě neonacisty a legální zločinecké nacistické bojůvky??

Veritas vincit

28. 03. 2022, 17:40

Martin23
Nemusíš pro mě kopírovat každou bezvýznamnou hloupost, kterou jsem četl před hodinou.
Jednou větou.
Vůbec nic se nestalo, jenom proruská galérka zavětřila příležitost k žvástům. :slight_smile:

Martin23

28. 03. 2022, 17:32

Ani to Kadliku tak dlouho netrvalo:

Návrh Jarosława Kaczyńského na vyslání mírové a humanitární mise na Ukrajinu je u ledu. Poslalo ho tam samotné NATO a nakonec i ukrajinský prezident.
Článek

„Tomuhle návrhu úplně nerozumím. Nepotřebujeme další zamrzlý konflikt na území naší země,“ komentoval v neděli ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj polský návrh na vysílání mírové mise na Ukrajinu.

„Vím, že (Poláci) pokračovali v této rétorice. Naštěstí, anebo naneštěstí, je to pořád ještě naše země, já jsem prezident, takže v tuto chvíli budeme rozhodovat my, zda tu budou nějaké síly,“ dodal Zelenskyj. Slova zazněla v nedělním rozhovoru pro nezávislá ruská média Meduza a Novaja gazeta a pro deník Kommersant, který se také zpravidla nedrží přísně propagandistické linie.

Návrh na mírovou misi Severoatlantické aliance zazněl překvapivě během polsko-česko-slovinské výpravy do Kyjeva od polského vicepremiéra Jarosława Kaczyńského. Šéf polské vládnoucí strany Právo a spravedlnost (PiS) na tiskové konferenci v napadané ukrajinské metropoli řekl, že na území Ukrajiny „je zapotřebí mírová, humanitární mise NATO a možná ještě dalších organizací, s obranným krytím“.

Kaczyńského prohlášení bylo nečekané, zároveň však (kromě vyjádření podpory a solidarity Ukrajině) jediným „hmatatelným“ výsledkem cesty tří premiérů a vicepremiéra do Kyjeva z 16. března.

Kritikou nešetří polská opozice. Podle místopředsedy Občanské platformy Tomasze Siemoniaka způsobil Kaczyńského návrh „zmatek v NATO“ a „ten, jehož se týká nejvíc, se od něj distancoval“.

https://www.seznamzpravy.cz


No ono se to ještě myslím vybarví, do čeho se to vlastně ten náš Fialka nechal vmanipulovat.
Z toho bude ještě ostuda jako Brno.

Veritas vincit

28. 03. 2022, 16:28

Martin23
"A ještě k tobě Kadliku: nevím, co naznačuješ směrem ke zhrzeným úředníkům a legitimitě jejich názorům, ale docela by mne zajímalo, co bys v tomto smyslu říkal na bývalé komunisty - Stříž, Rychetský, Pavel, atd. "
*****
Ty jsi sem zkopíroval "úvahy" úředníka Jaroslava Štefce, tak proč do toho montuješ další, kteří se k témtu "zábor západní Ukrajiny Polskem" vůbec nevyjadřovali? Máš problémy s chápáním textu, nebo jenom mlžíš ?
Jinak jsou dva druhy úředníků.
Jedni berou zrušení místa a funkce normálně a potom tady máme úřednické fňukny, ktré žijí fňukáním nad zrušeným místem do konce života a občas si vyfňukají i opětovné přijetí. Což bude asi případ toho ufňukaného Štefce. :slight_smile:

"Skoro jsi mne rozesmál, když se tady oháníš tím, jak armádu vedl herec. ..."
****
Ty se tak můžeš někomu posmívat jako neználek a technický antitalent na technickém webu. :slight_smile:
Stačí mi vzpomenout jedno jméno, Ronald Reagan, nejlepší prezident USA, kterého jsem zažil.
Pamatuji si dobře, jak ruský hlupákov padnul na hubu z "hvězdných válek". :smile:

"A je neuvěřitelné, že Fiala je ve válce s Ruskem a mezi tím mu ta jeho ministryně vyžene náčelníka generálního štábu. Už čekám, co přijde za odborníka z Aspen Institutu."
****
Bytosti jako jsi ty nikdy nepochopím.
Proč zase lžeš ruský slouho a rozvraceči ? :smile:
Občas tady žvaníš, jak ti jede o dobro ČR, ale vidět to tedy nikde není.
Jenom doufám, že nejsi placený z peněz daňových poplatníků...

Náčelník Generálního štábu Armády ČR Aleš Opata končí sám.
Jeho funkční období končí v květnu a sám si nechce své funkční období prodloužit i když tu možnost má.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cernochova-opata-generalni-stab-armady-cr.A220221_173807_domaci_jskr

Martin23

28. 03. 2022, 15:59

A ještě k tobě Kadliku: nevím, co naznačuješ směrem ke zhrzeným úředníkům a legitimitě jejich názorům, ale docela by mne zajímalo, co bys v tomto smyslu říkal na bývalé komunisty - Stříž, Rychetský, Pavel, atd.

Skoro jsi mne rozesmál, když se tady oháníš tím, jak armádu vedl herec. To je skoro stejná sranda jako když ministryni pro vědu dělá Langšádlová, co má politické vědy z Kolína (nikoliv na Rýnem). Z ní musí být ti vědátoři stejně odvázaní jako tehdy vojáci ze Stropnického.

A je neuvěřitelné, že Fiala je ve válce s Ruskem a mezi tím mu ta jeho ministryně vyžene náčelníka generálního štábu.

Už čekám, co přijde za odborníka z Aspen Institutu.

Martin23

28. 03. 2022, 15:45

A zase smečka dělá haf, haf, haf.

bombero

28. 03. 2022, 15:42

další dobrá zpráva(ale pro rusáky určitě ne:grin:)
https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/putinovy-tanky-maji-nyni-skutecny-problem-nemecke-granatomety-seznamte-se-s-matadorem/daniel/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=722011&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=722011&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=0JDCwjfmp13-202203281339&dop_id=15931486

Veritas vincit

28. 03. 2022, 15:30

Slavoslav
V těch podobnostech máš pravdu.
Dnešními "odborníky", nositeli těch "neoficiálníc, alternativních" názorů jsou kupodivu až podezřele právě bývalí (zhrzení) úředníci...
Například ten údajný odborník na Polsko a Ukrajinu, Jaroslav Štefec (bývalý ředitel Národního úřadu pro vyzbrojování), byl odborníkem na vyzbrojování AČR do roku 2015, kdy mu ministr Stropnický jeho úřad zrušil.
Od té doby je to taková armádní fňukna, která všude lamentuje nad tím "nesystémovým" krokem.
Jako dobře placený zaměstnanec státu, AČR by měl v první řadě držet hubu a o rozhodnutích a rozkazech nediskutovat, protože je za to placený...
Bylo by určitě zajímé vědět, čemu všemu ještě pan Jaroslav Štefec po vyzbrojování, politice, polsko-ukrajinských vstazích a územnímu dělení Ukrajiny ještě rozumí. :slight_smile:

Slavoslav

28. 03. 2022, 14:57

Veritas

to mi pripomina ako ked dezole scena u nas na Slovensku ospevovala Dr. Orieska - Bukovskeho a brala jeho nazory ako bernu mincu ohladom ockovania. Ze to je akurat prehajpovany dietolog ktory sa virologii nikdy nevenoval nechajme stranou :)

Veritas vincit

28. 03. 2022, 14:50

Martin23
"Komu a zač bych se měl omlouvat Kadliku?
Že souhlasím s názorem odborníka ohledně toho, oč podle něj usiluje Polsko?"
------------------
No když už si hraješ s odborníky, tak hlavně nezapomeň, že Jaroslav Štefec je armádním odborníkem na vyzbrojování, ale není politikem, ani odborníkem na Polsko a mezinárodní vztahy.
Jeho "analýza" záboru západní Ukrajiny Polskem má asi takovou odbornou hodnotu, jako debata nás dvou u piva. :slight_smile:

Slavoslav

28. 03. 2022, 14:13

Martinko

ci nebude problem v tom akych "odbornikov" si vyberas, ze si potom s proroctvami ktore sem od nich davas za senozruta

mimochodom, skus vysvetlit toto. Podla expertov co sem davas a diskutujucich ako ty prisla Ukrajina o komplet PVO a letetctvo v prve dni vojny. Komu patria tie dymiace vraky lietadiel co sa objavuju na Ukrajine? Mne to vychadza, ze musia teda byt Ruske, ked Ukrajinci uz letetctvo nemaju. A zrejme po nich hadzu Ukrajinci kamene ked im tak padaju.

Martin23

28. 03. 2022, 14:06

Komu a zač bych se měl omlouvat Kadliku?
Že souhlasím s názorem odborníka ohledně toho, oč podle něj usiluje Polsko?

Vždyť o tom to je, že mít názor v demokracii a právním státě, není a nikdy nemůže být trestné nebo závadné.
Proboha to je základní lidské právo.


Rozhovor s Larrym S. Johnsonem, veteránem CIA a Úřadu pro terorismus ministerstva zahraničí USAhttps://sonar21.com/the-ukrainian-army-has-been-defeated-whats-left-is-mop-up/

Slavoslav

28. 03. 2022, 14:06

ked sme pri tych dronoch a byraktare konkretne
tu je zoznam zarezov na pzabe jeho operatorov (priamo nim nesene zbrane, alebo navadzanie palby prostrdenictvom neho) z Ukrajiny. Ide len o tie ktore sa podarilo potvrdit, celkove skore bude vyssie

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/defending-ukraine-listing-russian-army.html

Martin23

28. 03. 2022, 13:52

Nirod
Já ale netvrdil, že jsou drony k ničemu. Jen bych je nepřeceňoval.
A už vůbec bych tak nečinil u té turecké kopie.

Taky si myslím, že drony jsou cesta, jakou bychom se měli dát.
Jestli ale není pozdě.

Nirod

28. 03. 2022, 13:41

Martin23
Drony nejsou přeceňované. Ti, kteří utrácejí miliony případně miliardy dolarů o tom ví své. Je jedno, zda je to nějaký Ázerbájdžán a nebo USA s Čínou. TB2 není určený k likvidci PVO, která je určena přímo proti němu. Má za úkol provádět průzkum, případně zničit například PVO dlouhého dosahu, prioritní cíle, demoralizovat morálku,...
TB2 rozhodně není kopií izraelských dronů. Poskytli jim know, resp Baykar si je koupil. Izraelské řešení je minimálně pro chudší armády k ničemu, protože Izraelci drony neozbrojují. Tím pádem si pro útočné operace (pokud je má v plánu) musí zákazník pořídit ještě další od konkurence. Turci nabízí i možnost nadstandardní senzorové výbavy. Vybavení velice výkonnou FLIR je poměrně unikátní.
Jinak drony vs český průmysl = ztracená šance Aera. Baykar začal od nuly. Neměl nic. Aero mělo zkušenosti úplně na jiném levelu. Baykar vyrábí drony ve velkém, Aero vyrábí ve velkém L-39, ale v alternativním vesmíru...

Veritas vincit

28. 03. 2022, 13:39

Martin23
"No ale jsem zvedav, co bude mainstream říkat, až se splní slova vojenského analytika a bývalého ředitele Národního úřadu pro vyzbrojování Jaroslava Štefce, že

"Poláci zaberou západní část Ukrajiny. Část východní Ukrajiny se připojí k Rusku, nebo vytvoří samostatnou část, ale spíš ne. Do západní části se naprosto tvrdě snaží vstoupit Poláci, mluví o tom naprosto oficiálně, chystají se tam vstoupit a NATO se od toho distancuje. Mírová mise měla být zábor území"."
-------------------------------------------------------------------------
Já jsem opravdu zvědavý co sem zkopíruješ, až se ta slova Jaroslava Štefce nevyplní a bude to opět jenom lež "jinonázor", plácnutí do vody.
Nebo se snad chystáš poté veřeně omlouvat za šíření bludů? :slight_smile:

Veritas vincit

28. 03. 2022, 13:28

"zahrádka" nám úmyslně tají celou pravdu.
"Západ podporuje tyto organizace, kterým se dnes říká pravicová ‘organizace Azov‘."
*
Všude mají náckové své "Batalióny":

"Luhanská lidová republika"
-Batalion Zarya (rusky Батальон Заря) – oddíl tvořený ruskými dobrovolníky, zejména nacionálními bolševiky
-Interbrigády – ruští dobrovolníci, nacionální bolševici
-Batalion Lešij (rusky Батальон Леший)
-1. oddělená mechanizovaná brigáda „August“ neboli Batalion August
nezávislé jednotky Luhanské lidové republiky
-Kozácká národní garda (rusky Казачья Национальная Гвардия) - dobrovolnický oddíl donských kozáků
-První kozácký regiment (rusky Первый казачий полк)
-Mechanizovaná brigáda „Prizrak“ neboli Brigáda Prizrak (rusky Бригада Призрак) – původně batalion povýšený na brigádu, je vedena Alexejem Mozgovojem
-Kontinentální jednotka (francouzsky Unité Continentale) – jednotka složená z francouzských, srbských a brazilských dobrovolníků. Skládá se ze stoupenců Alexandra Dugina.
-Jednotka #404 – mezinárodní jednotka komunistů vedená Piotrem Biriukovem
https://cs.wikipedia.org/wiki/Luhansk%C3%A1_lidov%C3%A1_republika

"Doněcká lidová republika"
"Lidová domobrana Donbasu"
-Batalion „Sever“ (rusky Батальон «Север») – neoficiální
-1. Slavjanská brigáda
-Vlastenecké síly Donbasu (rusky Патриотические Силы Донбасса)
-Brigáda Východ – původně prapor Východ, povýšený na brigádu, jejím velitelem je Alexandr Chodakovskij a je tvořena převážně cizími dobrovolníky z různých postsovětských zemí[
-Svarogův batalion – batalion utvořený vyznavači Rodné víry, novopohanského hnutí rekonstruujícího náboženství starých Slovanů, nyní je útvar součástí Vostocké brigády
-Esence času (rusky Суть времени) – vojenská divize nacionálního-komunistického stejnojmenného hnutí, podílela se na obsazení Doněckého letiště
-Batalion Oplot (rusky Батальон Оплот) - oddíl vedený Alexandrem Zacharčenkem
-Ruská pravoslavná armáda (rusky Русская Православная Армия) – jedna z ozbrojených skupin ovládajících Doněck
- Batalion Sparta (rusky Батальон Спарта) – též známa jako „Motorolova divize“, speciální oddíly vedené Arsenijem Pavlovem („Motorolou“) skládající se převážně z Rusů s moderní vojenskou technikou.
-1. Samostatný batalion-taktická jednotka „Somalia“ (rusky Батальон Сомали) – nezávislý taktický oddíl.
-Republikánská garda DLR (rusky Республиканская гвардия ДНР)
-Mezinárodní brigáda „Pjatnaška“
-Batalion „Diesel“ (rusky Батальон «Дизель»)
-Posílený pravoslavný batalion „Východ“ neboli Batalion „Východ“ (rusky Батальон «Восход»)
-Hornická divize (rusky Шахтёрская дивизия) – jednotky skládající se z bývalých horníků
-Batalion Kalmius (rusky Батальон Кальмиус) – speciální oddíly vedené Sergejem Petrovským
-Batalion „Step“ (rusky Батальон «Степь»)
-Batalion bezpečnostní služby DLR (rusky Батальон службы безопасности Донецкой народной республики)
-Mariupolsko-chinganská námořní pěchota
*Mezinárodní bataliony:
-Pravoslavný úsvit (bulharsky Православна Зора)
-Jednotka Jovan Šević (rusky Отряд Йован Шевич) – jednotka srbských četniků vedená Bratislavem Živkovićem
-Legie svatého Štěpána (Legie svatého Istvána, rusky Легион Святого Иштвана) – maďarská podskupina mezinárodních batalionů
-Batalion „Smrt“ (rusky Батальон «Смерть») – skupina čečenských dobrovolníků
-Batalion „Varjag“ (rusky Батальон «Варяг»)
-Dobrovolnické oddíly Ruské národní jednoty
https://cs.wikipedia.org/wiki/Don%C4%9Bck%C3%A1_lidov%C3%A1_republika

Slavoslav

28. 03. 2022, 13:27

Martinko

hadaj kto toto pisal druhy den vojny :)
a potom sa cuduj, ze ta tu mame za hlupaka ktory skoci na spek proruskej propagande a seno zerie

"Ale zásadní v této akci není kvalitativní a kvantitativní převaha ruských ozbrojených sil.
Tím zásadním je to, co západ celou dobu snažil tajit.
Že na východní Ukrajině nejsou proruští lidé, ale že tam jsou Rusové, kteří byli 7 let obětí genocidy.
Proto také RA východní a jižní Ukrajinou prolétla, protože tam mají většinovou podpodu tamního obyvatelstva.
Rusové první den zničili strategické cíle, obešli ukrajinskou armádu a míří ke Kyjevu. UK armádu na východe teď budou zaměstnávat povstalci.
Do pondělí je hotovo.!"

bombero

28. 03. 2022, 13:23

omluva za zapnutý capslock

bombero

28. 03. 2022, 13:22

m23- ŘEŠÍM LŽI. jESTLI SE K TOMU DOBROVOLNĚ HLÁSÍTE, TAK ANO, ŘEŠÍM I VÁS

Slavoslav

28. 03. 2022, 13:21

Martinko

zas ziadna odpoved? ved pod diskutuj a daj tych tvojich analytikov co si myslia o buducom vyvoji, nech sa nan potom spatne pozrieme

no nic, ak budem mat cas pozriem sa co si pisal tak prvy druhe den vojny ty moj nezaujaty vyhodnocovatel :)

bombero

28. 03. 2022, 13:21

zahrádka-memri- studnice pravdy. zdroje k válce na ukrajině- ruské 54, všechny ostatní (arabské a asie)36.evropa, amerika, austrálie a jiné NULA. Strašně rád bych ten rozhovor slyšel v originále a ne jen papouškování proruskýho webu, kde vŠechny ostatní nazývají fašisty, když sqami jsou horší než jednotky SS

Slavoslav

28. 03. 2022, 13:20

Veritas

keby obstarozne sovietske systemy. Tam boli zabery ako najnovsi a najvyspelejsi Rusky system REB (Repelent) urceny proti dronom nici ...

dron :)

Martin23

28. 03. 2022, 13:17

Znovu to zopakuji, všimněte si, že všichni tihle Kadlikové, bomberové, ROBOvé či Svatoslavové neustále řeší diskutéry s jíným názorem.
A pořád a furt pryč.

Kadlik tady udělá zase 50% příspěvků ve stylu ukřičet každý jiný názor a zbytek mu bude sekundovat.

To je totiž nemístné říct něco, co se téhle partičce nelíbí. Oni totiž určují, co je pravda.

zahrádka

28. 03. 2022, 12:51

Bašár Asad v šokujícím televizním vystoupení:
"Západ prokázal, že nemá přátele ani nepřátele. Má jen jednoho nepřítele – každého, kdo stojí v cestě jeho hmotným zájmům. Komunismus, islám, nacismus, Čína, Rusko ani nikdo jiný nejsou nepřáteli Západu. Pokud slouží zájmům Západu – jsou to přátelé. Jinými slovy, jejich zásady jsou nulové.

Nejhnusnější pravdou ze všech – a málokdo to ví – je lež, že Západ a sionismus stojí proti nacismu. Málokdo ví, že vůdci nacistů na Ukrajině – nacistické organizace, které úzce spolupracovaly s Hitlerem v oblasti bezpečnosti, vojenství a ideologie – byli na konci druhé světové války vyhnáni z Ukrajiny, někteří z nich do Evropy a někteří do Ameriky. V padesátých letech CIA požádala americkou administrativu o zrušení zákazu činnosti těchto nacistických skupin, protože Amerika je na Ukrajině, která byla součástí SSSR, potřebovala.

Tato historická fakta dnes dokazuje to, že Zelenský je sionistický Žid, a přesto podporuje extremistické nacionalistické organizace, které bojovaly po boku nacistů za druhé světové války, když Hitler napadl SSSR, a některé z nich se podílely na masakrech spáchaných na Židech. Jak je tedy možné, že tento sionistický Žid tyto organizace podporuje?

Západ podporuje tyto organizace, kterým se dnes říká pravicová ‘organizace Azov‘. A sionistický Izrael, který neustále pláče o obětech holocaustu, podporuje vůdce, který podporuje nacisty, kteří zabíjeli Židy. To dokazuje, že Západ lže ve všem, co říká, a nejde mu o nic jiného než o vládnutí světu, drancování zdrojů a plnění své pokladny."

Řekl přesně jak to je!

Jeho slova paradoxně potvrdila britská ministryně vnitra Prity Patel, která naletěla dvojici ruských recesistů, kteří se vydávali za ukrajinského premiéra Denise Šmyhala [2]. Na ministryni vybalili dotaz, jestli se nebojí, že britské rodiny budou mít strach z ubytování ukrajinských nacistů, Banderovců, neonacistů atd. Ministryně, která si myslela, že opravdu mluví s ukrajinským premiérem, pohotově ujistila, že Britové se nacistů nebojí, že naopak vláda pro ně nachystala dotační program.
https://www.memri.org/tv/zionist-jew-zelensky-support-nazi-collaborators

Veritas vincit

28. 03. 2022, 12:46

Co myslíš Olegu BORisoviči,
vyhrála boj o Náhorní Karabach Arménie se starým sovětským vybavením, nebo Ázerbájdžán s tureckýma dronama Bayraktar TB2 a izraelským systémem Barak 8, který eliminoval minimálně 1 ruskou střelu 9K720 Iskander ?
Co tomu říká tvé ruské vákuum pod kulichem. :slight_smile:

Veritas vincit

28. 03. 2022, 12:35

U ruských dezinformačních Švejků ustoupila éra hrozby EU, hrozby NATO, éra potřeby neutrální zóny, éra Bandery, batalónu Azov, chemických holubích a netopýřích zbraní, éra nebezpečí ukrajinských uprchlíků, ... a nastoupila éra záboru západní Ukrajiny Polskem.
Nekonečný příběh fabulací, vyvolávání duchů, fantasmagorií, lží a nesmyslů. Tedy všeho tradičně slovansko-ruského. :slight_smile:
Je potřeba využít k ruské propagandě kdejakou hloupost a skočit po ni hned jako slepice po flusu. :slight_smile:
„Kde blb, tam nebezpečno.“
Jan Werich

OBOR

28. 03. 2022, 12:35

Ultrablb ROBO 1) to že si neumíš vyhledávat informace ukazuje pouze tvojí omezenost...idnes a  novinky
2) nemá cenu komentovat absolutní blábol...
3) další tvůj blábol...tvl. ty nemáš ani páru očem meleš. Dohoda RF a Armenie se  vůbec netýká Karabachu, že si blb už ale dávno víme
4) videa jak efiktivně ničíí.... to je právě ta propaganda, kterou ty neumíš vyfiltrovat
čus bus autobus

Slavoslav

28. 03. 2022, 11:53

Martinko

a preco ani slovo k dalsiem uzasnym strategickym planom trojdnovej operacie ktora ide podla planov? Je sranda, ze tvoji "analytici" ktorych sem davas dokazu akurat skutocnost spatne napasovat tak, aby Rusi nevypadali ako uplny chuji a ani to im velmi nejde

K dalsim tvojim vlhkym snom. Budes velmi plakat ked sa to nestane a Polsko si Ukrajinu nebude porcovat ani pripajat k svojmu uzemiu jej casti? Ze, ale do buducna budu tieto narody dobre vychadzat a spolupracovat je iste, lebo ta Polska podpora Ukrajine nebude zabudnuta

bombero

28. 03. 2022, 11:50

M23- opet ruské vidění světa- poláci zaberou, východ UA se připojí. Není spíš pravda, že fašistické rusko z východu zabírá ukrajinu už několik let a věřil bych, že zbytek ukrajiny by se rád pčipojil k polsku a vyřešila by se ochrana NATO
Líbí se mi, jak to, co dělají rusáci tvrdě už měsíc se snažíte podsunout polákům.Že prý...... A tohle není ruská propaganda?
Kdo zabíjí civilisty na ukrajině? Rus nebo polsko?

bombero

28. 03. 2022, 11:44

M23- když něco kejhá jako kachna, když něco plave jako kachna, když se to kolíbe jako kachn tak určitě neuvěřím, že je to labut.
Je zajímavé, že většina proruských trolů začíná....jsem proti válce,ale....., rusko mě nezajímá, ale.....Vaše příspěvky jsou z 99% obhajobou ruska a shazování západu.Ale hlavně že vás rusko nezajímá
PS- jak je to s tím slavným generálem, novinářem a taktikem, co jste ho tady citoval?Samozřejmě ve prospěch rusů?

Martin23

28. 03. 2022, 11:38

No ale jsem zvedav, co bude mainstream říkat, až se splní slova vojenského analytika a bývalého ředitele Národního úřadu pro vyzbrojování Jaroslava Štefce, že

"Poláci zaberou západní část Ukrajiny. Část východní Ukrajiny se připojí k Rusku, nebo vytvoří samostatnou část, ale spíš ne. Do západní části se naprosto tvrdě snaží vstoupit Poláci, mluví o tom naprosto oficiálně, chystají se tam vstoupit a NATO se od toho distancuje. Mírová mise měla být zábor území".

Martin23

28. 03. 2022, 11:32

bombero
Rusko mne nezajímá, žiju v ČR. Ale to jsem zrovna tobě říkal už mnohokrát.

Slavoslav
To je jen díky stavu, kam jste to dotáhli.
99% mainstreamu je západní propaganda a tu podle mého názoru není třeba znovu opakovat.
Proto sem dávám věci z druhé strany.
Je na to něco nepochopitelného?

Kadliku, nikde jsem netvrdil, že po mne někdo chce, abych něco glorifikoval. Z toho naopak obviňuji druhé.

Slavoslav

28. 03. 2022, 10:58

hb74

jednak mala odrazova ploch, jednak male tepelne vyzarovanie piestoveho motora. Plus mnoho sucasnych systemov PVO ma problem sledovat pomaly letiace ciele. Nebudem klamat, neviem presne aka fyzika, ci vysvetlenie za tym je ani sa mi to neche studovat, no maju problem ich vyhodnotit. Na tejto vlastnosti bola postavena jeden cas aj taktika obrany proti radarom navadzanym cielom ked sa Syrcania snazili zastavit svoje lietadla na poslednu chvilu vo vzduchu, aby raketa stratila uzamknutie. A zachytit smerove vysielani dronu bude tiez problem na vacsie vzdialenosti

A netreba zabudat na informacnu podporu zapadu. Ukrajinci pravdepodobne zo zapadu dostavaju pravidelne info o sektoroch ktore pokryva Ruska strana radarom a dokazu sa tymto zonam vyhnut (prisekumne lietadla pravidelne lietaju okolo Ukrajinskej hranice a skenuju priestor)

hb74

28. 03. 2022, 10:51

co je na těch dronech tak mimořádnýho, že současné systémy protivzdušné obrany ho nejsou schopny detekovat? malá odrazová plocha? jsou řízeny nějakým signálem, to taky nejde detekovat?

hb74

28. 03. 2022, 10:47

Rusové patrně podcenili vlastní korupci a přecenili logistické schopnosti. Nikdy by mě nenapadlo, že v ruské armádě po pár dnech dojde jídlo a budou žebrat a krást civilům

Veritas vincit

28. 03. 2022, 10:41

Martin23
"Jako nevím proč bych měl souhlasit s tímto článkem glorifikující zbraň, který má podobu reklamy, aniž by vůbec vysvětloval důvody, proč by mělo jít o zbraň, která mění válku?
Izraelci či Američané mají mnohem lepší drony a žádné války nemění.
Je to zase jen držení se určité názorové lajny."
*
Nikdo po tobě nechce, abys glorifikoval zbraň, které z technického hlediska stejně nerozumíš, ostatně jako mnoha jiným technickým zařízením a parametrům.
Názorovou lajnu si také klidně drž "tu svoji".
Nakonec nejdůležitější parametr pro ČR, EU a celou Evropu budou statistická čísla.
Kolik ruských okupantů skončí v igelitových pytlích, jak dlouho vydržíme být jednotni v protiruských sankcích, jak hodně ještě přitvrdíme a kolik ruských válečných zločinců se po válce dostane před řádný soud.
Nic víc v Evropě nepotřebujeme.

Jedno osobní přání bych ovšem měl.
Vlastně jej mám od chvíle, kdy jsem pochopil, co jsou zač proruské a ruské zrůdičky. Veliká škoda, že nejde zařídit jedna totalitní praktika. Pochytat vás a vyexpedovat do Ruska bez možnosti návratu. To považuji za obrovský nedostatek demokracie. :slight_smile:

Slavoslav

28. 03. 2022, 10:36

Martinko,

z teba na "nestrannost" priam tryska pri sledovani zdrojov z kazdej strany ako hovoris.

Ale tak nech je sranda, aka bude ta tretia faza tejto uzasnej Ruskej strategie pocas 3 dnovej specialnej operacie?

Mimochodom, keby si sa o problematiku zaujimal co i len trochu viac tak by si vedel, ze Ukrajinci s nejakym rozsiahlym manevrovanim ani zasobovanim neratali ani pred vojnou. Skor ratali, ze uz v pociatocnych afzach vojny zostanu cele skupiny Urkajinskej armady odrezane a budu tvorit ohniska odporu ktore budu viazat Ruske sily.

Treba vsak povedat, ze su aj veci s ktorymi neratali. Napriklad totalna neschopnost Ruskej armady a tak su tieto obklucene sily daleko mensie ako mohli byt a Ukrajinci na niektorych usekoch preberaju iniciativu

Veritas vincit

28. 03. 2022, 10:29

Andy Pipkin :thumbsup:

vlček

28. 03. 2022, 10:23

Zde jsou odhalené lži, kterými nás krmí ukrajinská propaganda: https://antivirus.22web.org/av/220325-jak-media-lzou-o-ukrajine.htm?i=1

Nirod

28. 03. 2022, 09:25

Ruská invaze je pro Turecko požehnáním. Zdarma mají reklamu na techniku, která ve velkém vydělá miliony. Je krásná představa, že by jsme měli TB3 a k tomu MQ-9.

bombero

28. 03. 2022, 08:54

M23- že tak vehementně nekritizujete cenzuru v rusku?A to tady má veřejně hlásat ty své lži ruská propaganda?Také nepouštěli projevy hitlera v 43 na rudým náměstí.Tak proč by jsme měli dávat prostor našemu nepříteli?(za nepřítele nás označil rus)
dva příspěvky se tady pozastavují nad tím, že "citujete" člověka, o kterém na netu není ani zmínka, ale jako odpověd dáte odlkazy na úplně někoho jiného a odkaz na článek z ruska. Já si aspon pravdivost zdrojů ověřuji, jako nedávno jsem chvíli po zveřejnění odkazu napsal, že se bohužel jená o fake.
takže prosím, než sem něco vypustíte, tak si ověřte, jestli je to pravda úpná, ne jen zčásti a upravená, jak se Vám hodí.Ale to by jste tady vlastně skončil....

Martin23

28. 03. 2022, 08:00

Andy Pipkin

a) Předně je zajímavé, kde jste se anonyme dopracoval k mému jménu? Ne že by bylo tajné. Na Novinkách i v tom Reflexu jsem takto vystupoval a na rozdíl od vás všech stím nemám problém.

b) Co nesnáším je cenzura a snaha jakoliv potlačovat názory. Což se u nás děje a považuji to za cestu k od demokracie a právního státu pryč.

c) Proč vám tak vadí, že jsem citoval něco jiného než Novinky, Novu a ČT?
Já tady cituji (za poslední týden) US odborníka na bezpečnost Friedmana, US bývalého plukovníka Douglase Macgregora, zbrojního analytika Martina Kollera,bezpečnostního poradce Andora Šandora, Paul Craig Roberts, ale i toho Thomase Gasta. Koho citujete vy?

Jednoduše proto, že názorová diverzifikace je z mého pohledu mnohem prospěšnější pro společnost než metoda jednoho dovoleného názoru, který jsme zde již měli před rokem 1989.

Jenže vám to již nevadí jen u těch, co by taková témata měli přinášet jako odborníci, protože podstatou žurnalistiky je práce s informacemi, nestrannost a ne hrnout jeden názor, jedno stanovisko. Vám to již vadí i na diskuzích.
Tady si to přečte maximálně 50 lidí a už je to závadné tak, že mne tady očividně někdo fízluje ve snaze mne zastrašit.

Já netvrdím, že vše co napíšu je pravda. Většinou ani nejde o mé názory, ale o snahu přinášet názory jiných, kteří to vidí jinak.

Nikdo dříve neměl patent na pravdu, ale teď se již mnozí z nějakého důvodu snaží budit dojem, že ví, co to je dezinformace a trestají za to. Přitom pokud se nepletu nemá tento pojem ani oporu v našem právu.

Vrátím se k tomu Gastovi: sloužil ve dvou armádách: 4 roky u německých výsadkářů a 17 let ve francouzské cizinecké legii.
https://www.youtube.com/c/ThomasGastLEGION/videos?view=0&sort=dd&shelf_id=0
https://www.youtube.com/c/%C3%96sterreichsBundesheer/videos
https://www.youtube.com/channel/UCvT7auiBNuA87gw64Me1i2Q/videos
Snažím se sledovat co nejvíc zdrojů z obou stran. A to je zřejmě moje chyba.
Je zřejmě mojí chybou, že se nedržím konceptu, že ukrajinské zbraně jdou vítězně v před.

+++

Jako nevím proč bych měl souhlasit s tímto článkem glorifikující zbraň, který má podobu reklamy, aniž by vůbec vysvětloval důvody, proč by mělo jít o zbraň, která mění válku?
Izraelci či Američané mají mnohem lepší drony a žádné války nemění.
Je to zase jen držení se určité názorové lajny.

Martin23

28. 03. 2022, 07:18

Capt Rodgers

Nikde jsem žádnou válku neschvaloval, vy jo?

Andy Pipkin

28. 03. 2022, 04:03

Další z řady rozkošných kabaretních vystoupení známého petrohradského eskamotéra Martina Malého alias MartinaMartina nyní Martina23, tentokrát na téma „Jak z očividného ruského válečného propadáku učinit sofistikovanou bojovou taktiku“. Slyšíme košaté příběhy o lidech jménem Pierre Savon (plukovník,novinář,stratég - natolik známý, že ho ani google nezná, samo o sobě dosti komické) či Thomas Gast (vysloužilý voják, nyní youtuber, který řekne cokoliv, co mu přinese „more views“ - je ovšem dost dobře možné, že Thomas Gast nikdy nic z toho co je zde tvrzeno neřekl) - mimochodem pravděpodobný originál tohoto blábolu ze kterého roztomilý klaun Martin23 cituje lze nalézt zde - https://zen.yandex.ru/media/riafan.ru/russkie-esce-daje-ne-nachinali-nemeckii-veteran-predupredil-o-smene-taktiki-v-specoperacii-na-ukraine-623f43f00599d700e7dce1fb?&, nechť si obrázek každý udělá sám. Následují roztomilé pohádky o zhrouceném ukrajinském zásobování a přitom to jsou naopak zaostalá ruská zvířata z asijských stepí, která rabují benzínky a sámošky, aby měla co úst, když nafasovala téměř dekádu prošlý armádní proviant. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou však a teď cituji: „silnice pečlivě sledované vícesenzorovými ruskými průzkumnými/zpravodajskými schopnostmi“ (na kterých se ovšem bez bázně a hany prohánějí ukrajinští bojoví traktoristé odtahující ruskou supermoderní techniku a často své zážitky dokonce i živě streamují). Vaše zoufalá snaha, prodávat příběhy zcela odtržené od objektivní reality, byla vcelku zábavná před mnoha lety v diskuzích na Reflexu (viz. váš zuřivý kvikot ohledně něžného ruského chlapce Nikulina) milý Martine23, v současné chvíli však vzbuzujete již jen lítost. Prozraďte mi milý hochu, co vede údajného absolventa UK k tomu, aby si takovým způsobem kálel do vlastní tlamy.

Capt Rodgers

27. 03. 2022, 23:23

Jestli si tento web chce ponechat aspoň trochu serióznosti, tak by se do technických diskuzí neměla tahat politika a subjektivní názory.
A některé diskutující chci jen upozornit, že schvalování Ruské agrese na Ukrajinu je trestný čin - a to se týká i na internetu

Martin23

27. 03. 2022, 23:14

ROBO
Tak bychom si měli vysvětlit dvě věci:

1. Já žádné poměry nikde neuvedl.
2. Rusové ještě před vstupem do Sýrie jasně uvedli, že se tohoto konfliktu budou účastnit jen v omezené míře a že si to budou muset Syřané vybojovat především sami.

Martin23

27. 03. 2022, 23:03

Skutečný stav na Ukrajině:

První fáze té války trvala dva dny . To byla fáze, která změnila jednotné ukrajinské ozbrojené síly na mnoho izolovaných skupin neschopných koordinovat své akce nebo se vzájemně podporovat v boji.

Druhá fáze války trvala asi 3 týdny . Během této fáze fronty skutečně postupovaly, Rusové měli nějaké úspěchy, ale o to nešlo. Během této fáze války si Rusové zajistili vzdušnou nadvládu a poté metodicky provedli dvě věci:

1. Velmi přesné protisměrné útoky včetně úderů na obranná postavení, pohybující se kolony, raketové útoky na hlavní koncentrace sil atd. atd. atd.

2. Mnohem méně povšimnutá, ale možná ještě důležitější protilogistická kampaň
Ukrajinské síly se nemohou doplňovat ani rotovat . Proč?
a) Protože pohyb jejich jednotek je znemožněn ruskou nadvládou ve vzduchu.
b) Protože většina silnic je pečlivě sledována vícesenzorovými ruskými průzkumnými/zpravodajskými schopnostmi.

Je tedy zřejmé, že ukrajinské armádě chybí zásobování.

Takže ukrajinská armáda byla izolována do mnoha menších skupin a obklíčena.
Nemohou vzájemně spolupracovat. Jinými slovy, nemohou společně manévrovat, aby se navzájem podporovali.

++++

Proto jsou zprávy o ztrátách Rusů nesmyslnou propagandou. Rusové se nikam neženou a Ukrajinci se nikam hnát nemohou. Boje dnes probíhají jen na několika místech. Občas ukrajinská armáda zalezlá ve městech vystrčí hlavu a je ničena ze vzduchu.

ROBO

27. 03. 2022, 22:56

dementOBOR
1.) Martinovo vycucaný proruský poměry ztrát Bayraktary vs. Panciry v Libii si nechte na vaší postbolševicou stranickou schůzi . Tam se můžete vesele vzájemně oblažovat nad těma nesmyslama donekonečna . Jinak sem si nevšim že by už konečně RuSSáci okupovali Tripolis a popravovali jeho legálně zvolenou vládu . A že se ty trapný zoufalci snažili .A je to ze značné míry zásluha právě Bayraktarů .

2.) Co se týče Sýrie , tak tam zoufale neschopný RuSSáci přes počáteční velkohubý prognozy o rychlém vítězství , okupujou a masakrujou jen to co jim dovolí Tukové , Američani , Izraelci , Kurdové .............kteří ovládají území který se jim zachce a RuSSácký fašistický trubky můžou jen neschopně čumět a totálně masakrovat civilisty jako např. v Alepu .

3.) A zbabělá a potupná "Mnichovská dohoda" kterou RuSSáci ušili s Turkama za Arménskejma zádama je ostuda hodná opravdu jen gestapáka Putlera . RuSSká neschopná voj. přítomnost byly Armenům tak max. na dvě věci .

4.) Videa jak drony efektivně likvidují pozemní techniku jenom potvrzují mé názory na tuto techniku . Naštěstí neschopný RuSSáci díky nesmyslně diletantský a mimoňský voj. doktríně jich moc nemají . A i Číňani je vyfakovali když o ně nedávno poníženě škemrali .:thumbsup:

OBOR

27. 03. 2022, 21:09

ultrablbROBO a kdo že to vyhrál v Libii ? Tam to vycházelo cca 3 drony na jeden Pancir, jak říká Martin cca 50 tureckých sundano, v Syrii kdo že to vyhrál, tam se turek nedostal ani přes A4 s milicema, pokud víš co toje (pochybuji) a Náhorní Karabach, když bylo pod mrakem nepoužitelné....podstatnou část Náhorní Karabachu ovláda stále Armenie i když měli územní ztráty ... Ano je to nebezpečný stroj, nebo spíše střely které nese, ale rozhodně není nezničitelný. Kdybys nebyl omezenec jakým si a uměl si vyhledávat info. Denně UA příjde minimálně o dva, turek už jim musel poslat druhou dávku, protože už nic neměli. Značná část přišla poškozena páč šli z Poslka po ose....nesmíš žrát tak tu mediální masírku. Mi vysvětli proč UA nezveřejňuje vlastní ztráty?....Jen tak pro zajímavost tady máš práci ruských dronů..https://vk.com/video-133441491_456253206

gombik

27. 03. 2022, 18:46

Od druhé světové války bylo vždy politikou USA bránit Německu a Rusku nebo SSSR v užší spolupráci. A to i přesto, že Němci mají z Rusů historický strach. Ale to jsou dvě největší evropské mocnosti. Historicky vždy existovaly ekonomické vazby mezi Německem a Ruskem. USA se tomu vždy snažily zabránit. Nesmíme zapomínat, že v jaderné válce by bojištěm byla Evropa. To znamená, že v takovém případě by zájmy Evropy a Spojených států nebyly nutně stejné. To vysvětluje, proč Sovětský svaz v 80. letech podporoval pacifistická hnutí v Německu. Užší vztah mezi Německem a Ruskem by učinil americkou jadernou strategii zbytečnou.

USA vždy kritizovaly energetickou závislost?
Je ironií, že USA kritizují energetickou závislost Německa a Evropy na Rusku. Rusko je druhým největším dodavatelem ropy do Spojených států. USA nakupují ropu především z Kanady, poté z Ruska, následovaného Mexikem a Saúdskou Arábií. To znamená, že USA jsou závislé na Rusku. To platí například i pro raketové motory. USA je to jedno. Ale USA vadí, že Evropané jsou závislí na Rusku.

Během studené války Rusko, tedy Sovětský svaz, vždy dodržovalo všechny smlouvy o plynu. Ruský způsob myšlení je v tomto ohledu velmi podobný švýcarskému. Rusko dodržuje zákony, cítí se vázáno pravidly jako Švýcarsko. Můžete být emotivní, ale pravidla platí a vy je prosazujete. Během studené války Sovětský svaz nikdy nepropojil ekonomiku a politiku. Spor na Ukrajině je čistě politický spor.

Svou roli zde hraje i Brzezińského teorie, že Ukrajina je klíčem k ovládnutí Asie?
Brzeziński byl jistě skvělý myslitel a nadále ovlivňuje strategické myšlení USA. Ale podle mého názoru není tento aspekt v této krizi tak zásadní. Ukrajina je určitě důležitá. Ale otázka, kdo ovládá nebo ovládá Ukrajinu, není ústřední. Rusové nemají za cíl ovládnout Ukrajinu. Problém Ruska s Ukrajinou, stejně jako pro jiné země, je vojensko-strategický.

Mohu-li to po tomto rozhovoru shrnout, pak vaše odpovědi jasně ukázaly, že Západ dlouhodobě přilévá olej do ohně a provokuje Rusko. Tyto provokace se však v našich médiích odrážejí jen zřídka, a Putinovy odpovědi jsou jen částečně nebo zkreslené, aby byl co nejvíce zachován obraz válečného štváče a surovce.
Můj dědeček byl Francouz, byl vojákem v první světové válce a často mi o tom vyprávěl. A musím říct, že hysterie a manipulace i nereflektované chování západních politiků mi to dnes připomíná, a to mě vlastně hodně znepokojuje. Když vidím, jak naše neutrální země už není schopna zaujmout pozici nezávislou na EU a USA, stydím se. Chce to čistou hlavu a fakta za celým vývojem. Jen tak může Švýcarsko vést rozumnou mírovou politiku.

Jaques A. Baude, bývalý plukovník švýcarské armády https://zeitgeschehen-im-fokus.ch/de/newspaper-ausgabe/nr-4-vom-15-maerz-2022.html#article_1306

Capt Rodgers

27. 03. 2022, 17:56

Co se týká největší technické výhody Bayraktaru, tak jde o střely MAM v ruzných variantách. Jsou specifické v tom, že jde podstatě o dělostřeleckou munici s dosahem až 30 km vypouštěnou ze vzduchu, což je důvodem častého ničení techniky na vysokou vzdálenost (jde podstatě o Javelin s dosahem 30 km). Samotná platforma jako je Bayraktar není nijak zázračná a nahradit by ji mohl kterýkoliv dron nebo vrtulník, zázračné jsou ty střely, které dron vypouští.
Důvod, proč většina zemí podobný stroj neprovozuje nebo o něm neuvažuje, je, že ho většina zemí nepotřebuje. Např. v Britské a v Americké armádě jsou na stejné úkoly ničení techniky používány Apache se střelami Brimstone a NLOS. Na dělostřelecké pozorování se pak vyplatí mnohem menší stroje, než je Bayraktar

bombero

27. 03. 2022, 13:41

M23- člověk by se z toho málem až rozbrečel, jak hrdiná rudá armáda drtí ukrajince. To jste okopíroval z ruských stránek?
"hovoří Pierre Savon, plukovník ve výslužbě, novinář a vynikající vojenský stratég"- chtěl jsem se podívat, co je to za úžasného člověka, plukovník, známý navinář a ten nejlepší stratég a.......a google mlčí. Jak to že takovéto eso se tak dobře schovává, že jediná fotka pod tímto jménem je nějaký hispánec, či co
https://www.google.com/search?q=Pierre+Savon&rlz=1C1AVNG_enCZ711CZ779&sxsrf=APq-WBtBPAOgrnL72enloUO6uWzMCWOlhw:1648380243214&ei=U0lAYtfZDMT-sAeTmoDIBw&start=10&sa=N&ved=2ahUKEwiXz-f2lub2AhVEP-wKHRMNAHkQ8tMDegUIAhDMAw&biw=1440&bih=757&dpr=1

Opravdu vynikající taktika, nechat si rozmydlit půlku armády a poslat na smrt 10000 lidí....
tady si můžete prohlídnout ty "neúspěchy" UA armády, strašně rád si to prohlíýím před spaním, co je nového

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html
a tady máte jiného specialistu, který to vidí úplně jinak
https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ukrajina-invaze-valka-zbrane-pomoc-armada-komentar-rusko.A220324_102451_vojenstvi_alv?zdroj=vybava_idnes

navíc ukrajinci mají mít víc tanků, než na začátku konfliktu
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/457889-demilitarizace-ukrajiny-pravy-opak-ukrajina-ma-vice-tanku-nez-pred-valkou

a jestli se chcete podívatm jak bojuje statečný rus,když nemá na to, aby za měsíc dobyl mariupol, tak pro silné povahy zde
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tpf1q0/21_this_is_mariupol_all_russians_should_see_it_as/

ROBO

27. 03. 2022, 13:21

arcilhářMarti23
Ty tvoje dementní vymysli jsou přesně ve stylu Goeblesovský propagandy ve stylu -Rusové sice odstřelují Berlín , ale vše jde podle plánu a brzy dojde k plánovanému protiútoku a velkému obratu a vítězství třetí říše.
Sem zvědavej na tvoje nový dementní lži až zjistíš že žádný Óčko se nebude konat .
Jak muzes lživě tvrdit že došlo k demilitarizaci UA když ty RuSSácký fašouni ještě ani neovládli nebe a bojí se vytáhnout rypáky z hangárů a na 90% UA vyslali max. pár prkavek s nulovým voj. významem . Jejich speciální akci provádí vystrašený děti co neví která bije . Vycvičený zálohy už dávno došli . Sever potupně začínají ztrácet a ze Zelenskyho vyrobily novýho globálního hrdinu .
Neschopnost a nekopetentost gestapáka z Kremlu šokovala nejenom jeho příznivce, ale hlavně jeho odpůrce, který o něm už beztak žádný valný mínění neměli . To že dokáže západ takhle neuvěřitelně sjednotit a ještě ukázat že se obejdeme bez RuSSký ropy je projev jeho největšího kretenismu .

A k těm dronům . Jenom úplej vypatlanej dlb může nevidět jakými gamechargery se stali v v Libii , Arménii , Sýrií , Ukrajině ........... Ve spojení s destitisícema Javeliama a Stingerama jsou tou nejděsivější noční můrou RuSSkejch fašistickejch hord na UA

Veritas vincit

27. 03. 2022, 13:19

Martin23
Rusko svoji primitivní taktiku "spálená země" zahájilo dávno, jenom nejsou asi na skladě prostředky. :slight_smile:

"Skupiny sil „V“ a „Z“ odvedly vynikající práci s přípravnou etapou, fakticky dokončily proces demilitarizace, přičemž se nezapojovaly do velkých bojů s Ozbrojenými silami Ukrajiny, obratně manévrovaly a způsobily nepříteli drtivé škody."
*
Čtení z jiného světa. :joy:
Že sem dáváš takové lži.
Nebyla v Putinově týdením plánu náhodou demilitarizace a denacifikace celé Ukrajiny ? :slight_smile:

"Co se týče Bayraktar TB2, k těm se vyjádřil Martin Koller.
Jde o velmi přeceňovanou zbraň a o levnou kopii izraelského dronu, která má poměrně krátkou životnost."
*
Hlavní je, že Bayraktar TB2 fungují a likvidují, nebo pomáhají likvidovat ruské okupanty.
Martina Kollera a tebe, Martina23 by měli nechat v médiích mluvit každý den.
O dobrou klauniádu je vždy zájem. :laughing:

Martin23

27. 03. 2022, 12:23

Rusové ještě ani nezačali: Německý veterán varuje před změnou taktiky ve speciální operaci na Ukrajině

Rusko je po rozsáhlé přípravě připraveno zahájit druhou etapu speciální operace, kterou ukrajinská armáda a vláda prostě nepřežije.

Na vojenské operaci na Ukrajině je jasně vidět jasný, promyšlený plán.

Skupiny sil „V“ a „Z“ odvedly vynikající práci s přípravnou etapou, fakticky dokončily proces demilitarizace, přičemž se nezapojovaly do velkých bojů s Ozbrojenými silami Ukrajiny, obratně manévrovaly a způsobily nepříteli drtivé škody.

Zatímco ukrajinská propaganda vymýšlí pohádky, že vítězství je blízko a ruská armáda je „zaseknutá“, Rusko vlastně ještě nezačalo bojovat.

Ze dne na den vstoupí na území Ukrajiny skupina „O“ a speciální operace radikálně změní tempo i taktiku.

S takovou předpovědí ve vysílání kanálu „Hlas Evropy“ vystoupil bývalý bojovník francouzské cizinecké legie, německý veterán Thomas Gast, s odvoláním na odbornou analýzu francouzského plukovníka v záloze Pierra Savona.

„Právě teď na francouzském státním kanálu hovoří Pierre Savon, plukovník ve výslužbě, novinář a vynikající vojenský stratég. Pierre vyslovil to, co jsem již řekl několikrát. Totiž, že Rusko dosud nepoužilo své nejsilnější jednotky. Probíhají přípravné práce. Ukrajina je zbavena zbraní. Kyjev má obrovské ztráty a ztrácí kontrolu nad armádou a Rusové vlastně ještě nezačali bojovat, plnili jiné úkoly. Tu a tam použila Ruská federace výsadkáře, ale elitní jednotky zatím do bitvy nevstoupily. Ty se brzy na Ukrajině objeví a na nové technice již bude písmeno „O“. Druhá vlna speciální operace je na cestě a okamžitě zaplaví celou Ukrajinu, rozdrtí jakýkoli odpor a udělá tečku za ukrajinskou otázkou,“ podělil se bývalý legionář o svou předpověď.

Gast poznamenal, že na této speciální operaci obdivuje preciznost a promyšlenost do nejmenších podrobností. Každé zpoždění nebo naopak náhlý pochod je předem naplánován a rozepsán téměř krok za krokem. To, co se ukrajinská média a představitelé snaží vydávat za zpomalení kvůli nedostatku sil a prostředků, byla ve skutečnosti vojenská lest. První počáteční fáze nepředpokládala spěch.

+++++

Co se týče Bayraktar TB2, k těm se vyjádřil Martin Koller.
Jde o velmi přeceňovanou zbraň a o levnou kopii izraelského dronu, která má poměrně krátkou životnost.
V Libyi s tím zničili několik Pancirů, ale pak se Arabové vzpamatovali a sundaly Panciry přes 50 těchto dronů.

Na Ukrajině již také byly všechny zničeny.