EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Českou armádu čeká s největší pravděpodobností modernizace tankové techniky na německé tanky Leopard 2

 20. 05. 2022      kategorie: Armáda ČR      98 komentářů
Přidat na Seznam.cz

V minulých měsících Česká republika podpořila Ukrajinu darováním tanků T-72. Tato akce měla vcelku nečekanou reakci, když Německo na oplátku nabídlo, že nám jako kompenzaci daruje 20 tanků Leopard 2A4. Následovat by měl nákup až 40 nejmodernějších tanků Leopard 2A7.

leopFoto: Česká republika pravděpodobně zakoupí německé tanky Leopard 2A7 | Wikimedia Commons / Public domain

O tom, že nám Německo daruje několik tanků Leopard, se spekulovalo v posledních týdnech. Nepřesných a nekompletních informací kolovalo po sociálních sítí mnoho. Po internetu kolovala také informace, že by darovaným tankem mohl být Leopard 1, který se začal vyrábět již v 60. letech. Jednalo by se tedy o velmi zastaralý typ. Tato informace se však nakonec ukázala jako mylná. 

Česká republika by měla darem dostat od Německa 20 kusů tanků Leopard 2A4. Dar by byl kompenzací za tanky T-72, které Česká republika poslala na podporu Ukrajině. Leopard 2A4 je vyráběn od druhé půlky 80. let. Současně by Česká republika zakoupila od Německa 40 kusů nejmodernějších tanků Leopard 2A7. 

Podle dosavadních informací by tanky Leopard 2A4 měly dorazit plně funkční a začít nahrazovat současné T-72M4CZ. Leopardy 2A4 následně budou fungovat jako výcvikové tanky, aby posádky byly připraveny na modernější verze 2A7. Česká republika by měla objednat 40 kusů této nejmodernější verze, kterou má navíc i mnoho států NATO. Jednalo by se tak o značnou modernizaci tankové techniky, navíc tento krok dává smysl i z pohledu kompatibility s členskými státy aliance. 

Na výrobě moderních verzí 2A7 by se s německým výrobcem KMW měl podílet i český průmysl, a to téměř z poloviční části. Zatím není jasné, kdy a za jakou cenu by měly být tanky do výzbroje naší armády nasazeny. Jedním z hlavních důvodů přezbrojení je, že současné tanky T-72M4CZ jsou z velké části nefunkční a čekají na opravu. 

Dalším důvodem je, že současný rusko-ukrajinský válečný konflikt ukázal, že uložení munice v tanku T-72 při zásahu způsobí katastrofální škody. Uložená munice při zásahu exploduje takovou silou, až utrhne věž tanku. Posádka má tak nulovou šanci na přežití. Tanky Leopard 2 používají jiný systém uložení munice. To sice vyžaduje o jednoho člena posádky navíc (4, oproti 3 v T-72), zato zvyšuje šanci na přežití v případě zásahu.

Zdroj: Novinky.cz, CZ Defence

Komentáře

Marty

27. 05. 2022, 01:13

Z
Zelenskyj žádá = drze vydírá? :D velice zajímavé, někomu se zde pletou pojmy s dojmy že?

Veritas vincit

26. 05. 2022, 22:12

Slovansko-ruský exot "Z" tady lže a postupně se svoji lež snaží okecat a rozmělnit.
Normální člověk by se za lež omluvil. Ne tak zdejší Slovan.
Ten svůj exkrement prstíčkem patřičně rozmaže, aby jej "rozvoněl".:smile:
Takže ještě jednou.
Henry Kissinger nikdy ani v Davosu neřekl, že "je nutné donutit Ukrajinu...".
Nikdy nepoužil slovo donutit, jak si tady vymyslel a vyblábolil Slovan "Z". :slight_smile:
Lidé jako "Z" udělali postupem času z bývalého Československa prolhanou zemi 2. kategorie a morálkou IV. cenové skupiny.
Namátkou. Jejich vrchní exot právě končí s ostudou hnízdění na Pražském hradu.
Inu Slované. :smile:

Green Leader

26. 05. 2022, 21:39

Veritas vincit:
Tušíš, co myslí tou "ozevrenou hubou"? To je na 50% otevřená a na 50% zavřená?
Je to asi fuk, v 98 létech (Kissinger) ani v 10(Z) by se nikdo ke globálním problémům vyjadřovat neměl.

Green Leader

26. 05. 2022, 21:32

Veritas vincit:
Vidíte, já vám to říkal.

Veritas vincit

26. 05. 2022, 10:21

Slovansko-ruský exot "Z" tady lže.
I když je 98 letý pan Henry Kissinger trochu mimo, nikdy neřekl, že "je nutné donutit Ukrajinu...".
Za ideální stav k dojednání míru považuje návrat do hranic před 24. únor 2022.

Já jsem pro porážku a mezinárodní zostuzení celého Ruska (ne, že to ti primitivové hodí jenom na Putina), přinejmenším stejné, jako nacistického Německa. Nacistické Německo ve své době bylo ovšem zemí na špici technického i technologického vývoje a pokroku, což se o dnešním Rusku nedá říci aní omylem.
Dříve či později Rusko stejně někdo porazí. Například Čína, porazila Rusko technologicky a ekonomicky už před více jak 20 lety... :clap::smile:

Marty

26. 05. 2022, 00:11

Veritas vincit
někdy je to škoda že není :-D

Veritas vincit

25. 05. 2022, 22:57

Green Leader
Omlouvám se.
Občas se nechám unést.
Když není po ruce rákoska, tak musím alespoň slovně. :slight_smile:

Green Leader

25. 05. 2022, 20:04

Veritas vincit:
Ale no tak. On tu byl takový opuštěný a nešťastný a ty jsi to zkazil.

Veritas vincit

25. 05. 2022, 18:58

Z
"Nedivim se nemeckemu postoji, protoze neprimo je polaci zatahuji do problemu. "
*
Jediným problémem jsou agresivní ruské opice a bezdůvodný útok Ruska na Ukrajinu.
Rusko musí být zničeno.
A já pevně věřím, že bude.
Se zlem se to tak obyčejně dělá. :slight_smile:

Green Leader

24. 05. 2022, 14:53

https://www.welt.de/politik/ausland/article238960373/Polens-Praesident-Duda-wirft-Bundesregierung-bei-Waffenlieferungen-Wortbruch-vor.html

Spor Polska a Německa. Překladač to vcelku zvládá.

Green Leader

23. 05. 2022, 21:55

Mrzí mě, že ve dnech, kdy si připomínáme 80. výročí od Anthropoidu a letiště v Klatovech se bude od 11/6 jmenovat po Josefu Hubáčkovi (bude tam létat Hurricane, stavte se), se máme tetelit blahem za Tigery. Každému, co jeho jest.

Green Leader

23. 05. 2022, 21:43

To bylo pro Veritas Vincit

Green Leader

23. 05. 2022, 21:42

Byla to sranda, ne? Mně nevadí ničí politický názory, ale neschopnost je prostě tristní. Pokud Ten jouda dělá pro Mordor, tak jsme už vlastně vyhráli:))
Měj se fajn

Green Leader

23. 05. 2022, 21:33

Z:
No, bylo to fajn, ale stačilo. Teď hup do postýlky a nechat si zdát o sovětských tankistech. Mám ještě nějakou práci, ale rád někdy znovu pokecám:))). Díky moc, opravdu.

Veritas vincit

23. 05. 2022, 21:15

Z
Jsi někde mimo.
Pořekadlo o házení perel sviním nemělo s tykáním ani vykáním nikdy nic společného. :slight_smile:

Green Leader

23. 05. 2022, 20:56

Z:
Zase to tykání...ajaj. Rodiče a škola to podcenili. No, nevadí. V sedmé třídě trochu přidáte, zlepšíte si ten sloh a mluvnici a na učňáku už budete v pohodě i bez těch představ o Bohu.
Kterou z mých lží jste měl na mysli? Že jsem vás vytrolil jako úplného blbečka? To s vámi není nic těžkého:).

Green Leader

23. 05. 2022, 20:38

Z:
Máte pravdu, nemám za co děkovat. Ale radost jste mi udělal- nechal jste se vytrolit jako úplný blbeček. Nadřízení vás nepochválí.

Ostatním díky, že toho moulu zbytečně nekrmíte.

Milan:
Které "další tankové jednotky" jste myslel?

Veritas vincit

23. 05. 2022, 19:03

Milan
"Jsem rád, že je bereme, zároveň se alespoń opraví i mosty, bo je neudrží...."
*
Chlape, nevím, kolikátý jsi už v řadě s tou báchorkou, že mosty neudrží L2A7, nebo dokonce Abramsy. Alespoň orientačně si něco o mostech přečti, ať to v ČR nevypadá s všeobecnými znalostmi jako v Rusku. :slight_smile:

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/praze-lamani-mostu-nehrozi-testovaly-je-tanky.A070802_143030_praha_adb

"Pro dopravu, která nicméně působí jiný druh zatížení, platilo omezení na 13 tun, jedinému vozu značení dovolovalo vjet s hmotností až 19 tun."
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/petrov-nad-desnou-pretizeni-mostu-rizena-destrukce-test-nove-technologie.A190730_154326_olomouc-zpravy_stk
https://silnice-zeleznice.cz/silnicni-infrastruktura/skutecna-unosnost-115-let-stareho-mostu-v-petrove-328

Milan

23. 05. 2022, 16:00

Jsem rád, že je bereme, zároveň se alespoń opraví i mosty, bo je neudrží. Je to krůček dopředu od T-72 a snad to politici nezvrznou a dozbrojí i ostatní tankové jednotky.

Green Leader

23. 05. 2022, 14:40

Ve vašem případě bych raději zůstal u vykání. Děkuji.

Green Leader

23. 05. 2022, 13:40

Z
Vy? Vy pochopitelně nedostanete nic. Embargo.

TV300
Díky za detaily.

TV300

23. 05. 2022, 10:22

Ještě k tankům.Krom politické roviny to má i rovinu technickou.Leo-2 je dobrý neli skvělý tank.Ale abrams byl vždycky lépe pancéřovaný a odolnější.Nejvíc mi vadí ale to uložení části munice v korbě leo-2.Protože to jsme se od karuselu t-72 nikam neposunuli.Dneska abramsy nejen že vozí munici v batohu,ale dokonce nepoužívají tříštivotrhavé he-frag granáty -aspon při některých misích.Všecky granáty jsou nevýbušné podkaliberky.Do toho prach v nábojnici který i při průstřelu nábojnice nehoří.Až tak vypadá snaha o to neskončit jako zápalná koule ve stylu t-72.Ale ta speciální inertní slož v nábojnici 120mm granátu -to je absolutní cenový masakr.Stojí DESETKRÁT víc než běžný prach v nábojnicích dělostřeleckých granátů.

Green Leader

23. 05. 2022, 09:45

Slavoslav:
Máš pravdu. Tleskám:)

Slavoslav

23. 05. 2022, 09:22

Green Leader

to je zmr**va bezna taktika ako u viacerych Z-tkarov. Zasvinit diskusiu a odviest ju inym smerom.

Mimochodom k tvojmu nicku. Rodezia?

Green Leader

23. 05. 2022, 00:29

To admin:
Chtěl bych poděkovat adminovi za liberální přístup. Z vetšiny fór, kam jsem zkopíroval link o korupční aféře Rheinmetallu a KMW při prodeji vojenské techniky Řecku jsem byl ostraněn a koukám, že tady jsem zatím OK:). Že by poukázání na korupční praktiky německých zbrojařů z člověka udělalo proruského trola nebo jiný odporný hmyz? Připadám si jako kdyby mě vyloučili z Pionýra:D.

Martin23

22. 05. 2022, 19:48

Kdy a kde budou US základny, to se zeptejte paní Černochové. Určitě je ve hře Přerov.
Vůbec Morava je v případě války s Ruskem území, kde se bude shromažďovat armáda NATO.

Ano, 100 000 vojáků se základním výcvikem je větší bojová hodnota než 20 tisíc profíků. Není to můj názor, ale v týdnu jsem tento názor vyslechl (zdroj jsem zapomněl a je to jedno), který tímto způsobem varoval před podceněním případné mobilizace ze strany Ukrajiny. Ostatně vámi uvedená kvantitativní převaha je naprosto jednoznačná. I když nevím, proč to směřuejte k mé osobě?
Já jsem hovořil o koncepci armády, která by měla bránit území státu. Ale tam by šlo o desítky tisíc mužů se základním výcvikem každý rok, schopných následně být v jednotkách teritoriální obrany, což dnes nemáme. A pokud chceme, aby nákupy zbraní byly efektivní, tak bychom profíků potřebovali tak 3 krát tolik.

Dál to komentovat nebudu, protože vám asi trochu šiblo. Já samozřejmě vím, že máme 14 Gripenů - pronajatých.

Green Leader

22. 05. 2022, 19:28

Pane jo, neměla být tahle diskuze původně o tancích pro AČR? To mu musíte všechno sežrat i s navijákem?

Marty

22. 05. 2022, 17:48

Martin23
prosím kdy a kde že budou ty základny? :-)
tak že ve zkratce mi chcete tvrdit, že 100 000 kluků se základnim výcvikem, je větší bojová síla než 20 000 profesionálních vojáků s mnohdy až desítkami let výcviku a a bojovími zkušenostmi? :-) myslíte že země naší velikosti si muže v případě konfliktu dovolovat taktiku lidských vln tak jako Čína když podporovala Severní Koreu? :-) a pak že já sem zmatenej...
jo a k tomu letectvu, no, souhlasim že dvojnásobný počet letounů by se rozhodně hodil, ale nemáme jen těch 5 co je v pobaltí, zbytek je u nás ;-) a kvalitativně převyšují většinu například Ruských strojů a to výrazně, nemluvě o kvalitě našich pilotů.

NATO!

22. 05. 2022, 16:56

.... rusácké zdroje uvedly..... Jezusmarijá!!!!!

NATO!

22. 05. 2022, 16:46

Ano, martinku anal ytiku. Soběstačnost znamená, že bohatý stát a lidi v něm si vypěstují sami nebo koupí jinde. Vím, ty nemáš hlavičku na přemýšlení.

Martin23

22. 05. 2022, 16:40

NATO!
Tak se nám ozval Pepek Vyskoč? To máme evidentně jiný názor na pojem SOBĚSTAČNOST.
To že ty si chodíš papání kupovat do obchodu a restaurace neznamená, že jsi soběstačný. To jen ukazuje, že až potraviny dojdou, že můžeš začít přežvykovat bankovky.

bombero
Já myslel, že ti šlo o to, co řekl Zelenský? Vždyť vís, že ten zbytek byl pouze můj předpoklad. Ale ty se zase chováš jako Kadlik alias VV.


Přestože tedy před chvílí ruské zdroje uvedly, že „Dva prapory polské pěchoty dorazily do ukrajinského Pavlogradu“. Každý prapor má mít čtyři protitanková děla Rapira, obrněné transportéry a obrněné vozy vyrobené v USA.
V současné době se polská pěchota připravuje na přesun na Avdějevský front.
Zda mluvíme o regulérních jednotkách nebo žoldácích, je nyní těžké říci, hlásí korespondent.

Ještě bych dodal oficiální zprávu, že polský prezident Andrzej Duda se v ukrajinském parlamentu vyslovil pro podpis nové dvoustranné dohody zohledňující přátelské vztahy zejména v době ruské agrese. Na což Zelenský reagoval již zmíněným prohlášením.

PS. Takle nějak začal na Ukrajině hladomor za dob SSSR.
Oni dnes odvezou obilí (ty mluvíš o Africe, já to vidím jinak) a co budou jíst Ukrajinci?

bombero

22. 05. 2022, 15:57

M23-"západ, ............ ale že není soběstačný. Že není schopen si potraviny vypěstovat sám.
západ hlad mít nebude. Ale v africe to UA obilí bude chybět. My budeme mít jen vyšší ceny
Děkuji za odkaz, jen jste asi poslal něco jiného. nějak jsem se tam nedočetl, že by do 14 dní měli jít bojovat na ukrajinu poláci a češi, jak píšete o kousek níž. Jen tam píšou, že se zjednoduší přecházení hranic a poláci budou mít na ukrajině stejné postavení, jako už mají ukrajinci v polsku. Ovšem, jestli se to schválí. To není jak v russku, že putler něco plácne, tak se to automaticky schválí
to jsem nevěděl, že když někomu řeknete, že je svazák, že to není hodnocení
V čt někdo konkrétní něco podělal, ale vy se tady na tom budete točit ještě za 20let.Ale možná dali ty záběry z moravy, aby tady nevystrašili lidi, co jsou russáci za dobytek, kdyby tam dali skutečné záběry
"Já jsem nikde netvrdil, že se něco určitě do 14 dní stane." vůbec jsem netušil, že to začnete okecávat takhle brzy

NATO!

22. 05. 2022, 15:45

Martinku anal ytiku, japonský popelář tě úplně popletl. Soběstačnost není, že si každý stát musí vypěstovat obilí či brambory. Ale že si to dokáže vypěstovat NEBO koupit. A mezi náma, obilí z Ukrajiny kupují Arabové nebo Afrika.

Martin23

22. 05. 2022, 15:37

bombero
Ta vaše svazácká snaha neustále někoho hodnotit je fakt úsměvná. Vy svazáci nejste hodnotitelé, mentoři ani soudci.
Já jsem nikde netvrdil, že se něco určitě do 14 dní stane. To není žádná lež a ani to není něco, zač bych se měl omlouvat.

Támhle ČT ukáže zničené domy z Jižní Moravy po tornádu jako výsledek ruského bombardování a nikdo to neřeší.

Prostě přináším něco, co si na ukrajinských zdrojích nejsi schopen najít a dávám to do souvislostí s tím, co řekl nedávno Duda a proč je Fiala v Polsku víc než v Praze.
Ale třeba to celé bude mít jiné vysvětlení.
I to se může stát.

Martin23

22. 05. 2022, 15:28

bombero

Ale hošíku, já přece neviním západ, že něco zaminoval či něco zadržuje, ale že není soběstačný. Že není schopen si potraviny vypěstovat sám.

Říkáš: zelenskyj oznámil- je zajimavé, že jsem ted o tom na netu nic nenašel.

A to je právě osud těch, co nemají potřebu sbírat různé informace z různých zdrojů.
Pak jsou z toho zajímavé situace.

https://strana-today.translate.goog/news/392128-ukraina-uprostit-peresechenie-hranitsy-s-polshej.html?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

bombero

22. 05. 2022, 13:24

M23- různorodost nejsou lži
západ zaminoval civilní přístavy?A tím znemožnil dodávky obilí?
smlouvy zněly na rubl, nebo jinou měnu?Takže russ si tradičně se smlouvou vytřel ......
zelenskyj oznámil- je zajimavé, že jsem ted o tom na netu nic nenašel.Byl by zdroj, nebo je to další russká fantasmagorie. Jinakl ale polsko už samo navrhovalo mírovou misi, nebo společný stát. Ukrajinci to odmítli
"Do 14 dní budou muset na Ukrajinu vyjma zbraní vstoupit i noví vojáci. A počítá se s vojáky Polska a co mne děsí, možná i ČR"
další proruská lež a strašení. Jsem zvědav, jak se z toho tradičně za 14 dní budete vymlouvat, že jste to nyslel jinak
prostě jako vždy prorusský lži a dezinformace

Martin23

22. 05. 2022, 12:35

A Zelenský oznámil, že v blízké budoucnosti bude parlamentu předložen návrh zákona o zvláštním právním postavení polských občanů na Ukrajině.

+++++++++

Protože podle toho, jak jsem pochopil situaci, je UA těsně před zásadní porážkou, dává smysl výše uvedené.

Do 14 dní budou muset na Ukrajinu vyjma zbraní vstoupit i noví vojáci. A počítá se s vojáky Polska a co mne děsí, možná i ČR. Pokud se to opravdu stane a pokud to Rusko nevyhodnotí jako vstup NATO do války, tak se stane jedno........ A to si snad každý domyslí sám.

Martin23

22. 05. 2022, 12:00

bombero

Ale to sis skutečně mohl ušetřit. Protože já se netajím s tím, že nepracuji jen s naším mainstreamem.

Pokud šířím lži, nechápu, proč si západ stěžuje, že se Putin snaží někoho vyhladovět, nebo že chce za plyn rubl a podobně?

Mimochodem Jakova Kedmi je bývalý izraelský zpravodajec služby Nativ a je mi fakt jedno, kdo jej cituje, když toho není schopen mainstream.

Já prostě chci různorodost a naše média zásadně neplní vlastní kodexy. Věc komentují jednostranně, vytváří osobní názory a soudy.

Nazdar.

bombero

22. 05. 2022, 11:49

M23- omlouvám se, ale ted mi to došlo, co měl kedmi na mysli
Nikdy predtým nevídaná mobilita- čtyřkolky upravené jako pojízdné raketomety,upravené domácí drony jako nosiče granátů
presnosť - jaweliny,bayraktary a jiné drony, nlaw-ano to vše je velmi přesné
zvýšená pozornosť na bezpečnosť civilného obyvateľstva -proto v russku vybuchují a hoří jen vojenské a strategické cíle

bombero

22. 05. 2022, 11:22

M23- mám pro vás překvapení- šíření prorusských lží není v zájmu ČR, ale proti nim
Aha, v russku je nacismus postaven mimo zákon.Tak tohle je tedy asi nějaká nová odnož skautů
http://ferohrabal.blogspot.com/2019/01/moskva-mekka-svetove-reakce.html
https://www.armadninoviny.cz/rusky-pravoslavny-extremismus-a-neonacismus.html
Možná, kdyby jste nehledal info jen v rusských médiích, tak by jste věděl, že azov se už dávno drtivé většiny nácků ve svých řadách zbavil, proto i US kongres zrušil onen dodatek. Ale proč pořád neomílat, co už dávno není pravda
"Kyjevské ničím nedoložené ztráty Rusů a optimismus, že UA přejde do protiútoku absolutně neodpovídají realitě, o které čtu."
nevím, kdo tady tvrdil po zahájení invaze, že do pondělí je hotovo. Russ nemá problémy, proto se stahuje ze všech front k jedné lokalitě. A jak jsou v pohodě bylo vidět u toho pontonového mostu:thumbsup:
jakov kemi-články dle gůglu- ksčm,pokec24, českénárodní listy,novárepublika atd....všude se najdou kolaboranti
" Nikdy predtým nevídaná mobilita, presnosť a zvýšená pozornosť na bezpečnosť civilného obyvateľstva - to ešte nikto nevidel,""- ano. stejně jako tu bájnou jitrnici, tu také svět neviděl. Co je pravda, že russ umí velmi mobilně a přesně vraždit civilisty

NATO!

22. 05. 2022, 11:07

Ano,moc nespekuluj, kdo je v právu, martinku anal ytiku. Mohlo by ti náhodou docvaknout, kdo koho přepadl.

Martin23

22. 05. 2022, 10:56

Další zajímavost:

Putin se snaží vyhladovět svět, tvrdí Západ.

+++++

Pro svazáky, vůbec tady nehodlám spekulovat, kdo je v právu. Nikomu nefandím. Zásadně se starám o profit ČR.
A v tomto smyslu se nabízí hned několik otázek:

Svět není potravinově soběstačný?
Západ pomáhá Ukrajině, uvaluje sankce a diví se, že na to Rusko reaguje?
Takže Rusko nás odstřihne od plynu, ropy a dalších nenahraditelných surovin, odstřihne nás od docela velké části světové produkce obilnin a oni s tím západní soudruzi nepočítali?

Já teda vůbec nemám pocit, že se  Rusko hroutí.
Kyjevské ničím nedoložené ztráty Rusů a optimismus, že UA přejde do protiútoku absolutně neodpovídají realitě, o které čtu.
V Azovstalu se ozbrojenci nevzdali, ale byli evakuováni, co na tom, že nepřátelskou stranou.
Zkrátka hloupá propaganda.

Na druhé straně tady máme nejnovější názor zraelského experta Jakova Kedmiho

"Rusko prekvapilo celý svet taktikou špeciálnej operácie. Bodová operácia premyslená do najmenších detailov so zapojením ultramobilných skupín. Nikdy predtým nevídaná mobilita, presnosť a zvýšená pozornosť na bezpečnosť civilného obyvateľstva - to ešte nikto nevidel,"

Něco v té naší propagandě a hlavně v tom, kam nás politici vedou jecosi shnilého.

NATO!

22. 05. 2022, 10:46

Bandera byl celou válku v koncentráku, martinku anal ytiku.

NATO!

22. 05. 2022, 10:43

Rusáci jsou hrdí na své soudruhy teroristy, martinku anal ytiku. Nikterak se od přepadávání nedistancovali. Narozdíl od všech ostatních. Přepadení Ukrajiny to jenom potvrzuje.

Martin23

22. 05. 2022, 10:39

bombero
Co bylo zrušeno, že Azov již nejsou nacisté? No tak to snad kritizuji ne?
To, co mi kladeš za vinu, je ale zase blábol. Já nikdy žádné nacisty nehájil. Pokud vím, v Rusku jsou nacisté mimo zákon. Na Ukrajině ne. Tam je třeba Bandera národní hrdina.

Martin23

22. 05. 2022, 10:36

NATO!
Z téhle tvojí logiky je pak evidentní, že nás nepřepadli ani Rusové, že?
Ty jsi takový lidový myslitel, že.

NATO!

22. 05. 2022, 10:17

bombero - nebo wagnerovci. Velitel těchto teroristů má vytetované SS, vyznamenal ho osobně putler.

bombero

22. 05. 2022, 10:12

M23- hlavně že máte žaludek na proruské lži. Opět sem dáváte skoro 8 let starou věc, ale už nějak zapomenete napsat, že už to dávno bylo zrušeno
https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/azov-proti-sparte-zlociny-radikalu-na-donbase-40392735#source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest189_panel_sluzeb_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Hlavně že vám nevadí náckové na russké straně a nezmíníte se o spartě
Napadení v 68 si vymysleli poláci, nebo to přišlo z russka?A čí vojska se tady pak na desetiletí uhnízdily a okupovaly nás?Já si pamatuju jen russáky,

NATO!

22. 05. 2022, 10:00

Poláci nás nepřepadli, martinku anal ytiku. Přepadli nás komanči, které rusáci Polákům dosadili. Stejně jako desítkám dalších států. Nepředpokládam, ze ti někdy něco dojde.

Martin23

22. 05. 2022, 07:34

Veritas vincit
21. 05. 2022

Vrchní velitel VS (1968) - Ivan Ignaťjevič Jakubovskij (Rus)
Do 31.října 1968 opustili vojáci Polska, Maďarska, Bulharska a NDR území Československa.
Zůstala pouze okupační armáda Sovětského svazu s velením v Moskvě až do odsunu 21.června 1991.

++++++++++++++++++++++

A to Kadliku nějak mění fakt, že nás Poláci taky napadli? To se skutečně tak hloupě držíš svých propagandistických výlevů?

To mi dnes připomíná kauzu AZOV.
2015 Sněmovna reprezentantů schválila dodatek k zákonu o zahraniční vojenské pomoci, v němž zakazuje americkým instruktorům výcvik příslušníků ukrajinského dobrovolnického praporu Azov a blokuje dodávky mobilních protiletadlových raket na Ukrajinu. Příslušníci praporu Azov jsou v dodatku označeni za neonacisty a rasisty.

Dnešní média AZOV popisují jako hrdiny a místo toho, že se vzdali nám média říkají, že byli evakuováni - do Ruska.

Na to člověk musí mít žaludek a já ho prostě nemám.

Martin23

22. 05. 2022, 07:28

Tomáš Vostatek

Jistě, ale otázka je jak dlouho a co to spojenectví může změnit?
Jak jsem uvedl, za posledních 30 let se fakt hodně změnila Evropa.

A to je problém. Naše koncepse armády stojí na tom, že neusilujeme o obranu státu - proti jakémukoliv hypotetickému nebezbečí, ale děláme expediční sbor s tím, že kolem nás jsou samí přátelé.

Green Leader

22. 05. 2022, 00:06

https://corruption-tracker.org/case/greek-land-forces-and-german-bribery
KMW na chuj!!

Green Leader

21. 05. 2022, 23:54

Tomáš Vostatek:
Nebojte se, ono to půjde. Jádro AČR bude 4. panzergrenadier brigade a 7. panzer brigade, elitní jednotkou pak 43. sturmregiment. Vzdušnou podporu poskytne 212. JaBo Staffel. Tak alles gute.
A legionáři nebo veteráni československých perutí RAF ať se v hrobech točí jak chtějí.
(Myšleno jako vtip, podobnost s existujícími jednotkami je čistě náhodná)

Tomáš Vostatek

21. 05. 2022, 21:10

K martin23,.-Polsko,to je nyní náš spojenec z nejdůležitějších.Země která by pro nás měla být vzor.Orientující se silně na USA a snažící se držet obě dvě historické hrozby od těla.Země kde většina obyvatel podporuje konzervativní a vlasteneckou politiku.Přirozený leader visegrádské čtyřky.Vy tu argumentujete hraničním sporem který je vyřešen dávno kompromisem.Přehlížite že třeba Madaři byli naši nepřátelé mnohem více než poláci a nyní jsou to naši přátelé ve V4.Tyhle argumenty ve stylu vy zas bijete černochy nechápu.Ten nám udělal to a my jinému zas tohle.Qui bono-kdo by z půtek mezi zeměmi visegrádu měl prospěch-samozřejmě Rusko.To různými způsoby již nyní tlačí na madary.Ještě bych dodal k tematu článku-škoda že jsme nevzali abramsy nebo korejské tanky.Rusofilní německo jako dodavatel tanků pro ačr-abychom jednou nelitovali.

Slavoslav

21. 05. 2022, 20:54

inak ked tu Z-tkari otvorili rok 68mom ako kaciu Urkajincov. Skusme si dat hadanku, ze v ktorom state zazneli v statnych mediach tieto tvrdenia:
"Československo musí být vděčné SSSR za rok 1968"
"vstup vojsk Varšavské smlouvy zabránil, aby Československo nespadlo do propasti bratrovražedné občanské války”

Veritas vincit

21. 05. 2022, 20:48

jarda
Nic z historických údajů jsi nevyvrátil.
Evidentně jsi na tom se znalosmi hůře, než předškoláček. Jestli to je ve tvém věku už na hospitalizaci v ústavu by měl rozhodnout tvůj ošetřující lékař. :slight_smile:

jarda

21. 05. 2022, 20:36

Pan Tvaroh a pan Veritas vincit potřebují nutně lázně. Nejlépe se zaměřením na psychiku, Možná i nějakou kliniku, třebas v Bohnicích. Žvaní o něčem a do něčeho, čemu ani za mák nerozumí.

Veritas vincit

21. 05. 2022, 14:23

Vrchní velitel VS (1968) - Ivan Ignaťjevič Jakubovskij (Rus)
Do 31.října 1968 opustili vojáci Polska, Maďarska, Bulharska a NDR území Československa.
Zůstala pouze okupační armáda Sovětského svazu s velením v Moskvě až do odsunu 21.června 1991.

Velení VS v Moskvě, porušilo v srpnu 1968 hned 1. článek tzv. "Varšavské smlouvy".
Čl.1
"Smluvní strany se zavazují v souhlase s Chartou Organizace Spojených národů zdržovat se ve svých mezinárodních vztazích hrozby silou nebo jejího použití a urovnávat své mezinárodní spory mírovými prostředky tak, aby nebyl ohrožován mezinárodní mír a bezpečnost."

Slavoslav

21. 05. 2022, 13:30

Martin
Zaujímavé by to možno bolo zo štatistického hľadiska. Z praktického hľadiska sa, ale k vpádu do Československa v 68 mom hlási Rusko keď to vydáva za denacifikáciu

Martin23

21. 05. 2022, 12:51

Tomáš Vostatek

Československo-polské pohraniční spory

1918–1920

První fáze sporů započala vznikem Československa a Polska v roce 1918. Ve Slezsku vypukl spor o Těšínsko, na Slovensku o Oravu a Spiš. Na Těšínsku se v roce 1919 oba státy krátce střetly v tzv. sedmidenní válce. Tyto spory byly vyřešeny rozhodnutím velvyslanecké konference ve Spa z 28. července 1920. Sporné území bylo rozděleno mezi oba státy.

1938–1939

V roce 1938 využilo Polsko Mnichovského diktátu a vynutilo si na Československu odstoupení východní části československého Těšínska (tzv. Zaolzie) a poté i Polskem dříve požadovaného území na Oravě a Spiši. Po své porážce v roce 1939 však Polsko o tato území přišlo – zabrané území na Těšínsku bylo přičleněno k Německu, zabrané území na Oravě a Spiši spolu s Československem dříve požadovaným územím v těchto oblastech bylo přičleněno ke Slovenskému státu.

1945–1947

Po druhé světové válce se hranice Československa vrátily do předmnichovské podoby. Polsko-německá hranice se posunula o několik set kilometrů na západ, na Odru a Nisu. Polsko stále požadovalo vydání dříve sporných území, zejména na Těšínsku, kde žila polská menšina. Československo naproti tomu požadovalo vydání části před válkou německých území – Kladska, Hlubčicka a Ratibořska – kde žila česká menšina a která Sovětský svaz předal do správy Polsku.

Po mnoha bezvýsledných jednáních byla nakonec na zásah Sovětského svazu v roce 1947 podepsána mezi Československem a Polskem smlouva o přátelství a vzájemné pomoci. Tato smlouva zklidnila situaci, ale vzájemné napětí přetrvávalo.

+++

Rok 1968
No asi by bylo zajímavé zjistit, kolik okupantů tady bylo z Ukrajiny a Polska a kolik z Ruska.

Veritas vincit

21. 05. 2022, 11:51

Tomáš Vostatek :thumbsup:

Tomáš

21. 05. 2022, 10:50

Vždy jsem si říkal, jak to dopadne s naším tankovým utvarem ajeho výzbrojí. Leopard byl skrytým tipem, nebyla shoda ani v nejmensim. Přišla speciální operace a nase militaristicke dodávky tanků z dobVS do  zóny ohrožení. A najednou je vymalováno, máme Leopardy a naši tankiste budou školení v Německu, ideologie sem a tam. Na MO to málokdo chtel, ale realita předběhla zámysly. Je rozhodnuto, tanky bodou německé, co tomu říká Venca rámus?

Slavoslav

21. 05. 2022, 09:41

ten pocit ked Z-tkar, fanusik Ruska rozprava o strate suverenity vdaka USA, ale uplne prehliada priamy pokus Ruska rozkazovat aj CR co moze a co nemoze robit a do ktoreho bloku moze patrit.

Pripadne ked ten isty jedinec rozprava o tom ake je dolezite byt suverennym statom ktory o sebe rozhoduje sam a sucasne hovori, ze Ukrajinci si za napadnutie Ruskom mozu sami, lebo robili nieco co sa Rusku nepaci

Martin23

21. 05. 2022, 06:31

Marty

Já nevím, nač svým velmi pomateným příspěvkem reaguješ, ale pro tebe zjednodušeně.
To, že dnes máme z armády expediční sbor není o technice, ale o počtu vojáků a o koncepci armády jako celku.
To má tedy za následek jedinou věc - všechny investice do armády, pokud chceme zvyšovat obranyschopnost tohoto státu jsou špatné, nebo zbytečné nebo nevyužitelné.

Zatím máme armádu, která hlídá vzdušný prostor Pobaltí nebo Islandu 5 kusy letadel, máme síly rychlé reakce, které jsou na Slovensku a máme plán - vytvořit tady dvě US základny.
To je asi tak všechno, když pominu zahraniční mise. mimo Evropu.

Defacto jediné, co zvýší obranyschopnost našeho státu jsou tedy ty dvě US základny. jenže tím z tohoto státu uděláme stát bez vlastní suverenity a kolonii. A je lhostejno, co si pořídíme za zbraně. Ty pořizujeme v podstatě zase jen pro toho našeho protektora.

Green Leader

20. 05. 2022, 21:33

Tomáš Vostatek:
Naprosto souhlasím.

Tomáš Vostatek

20. 05. 2022, 20:36

ČR má dvě možné nepřátele-Německo které je blízko,je ovládáno neomarxismem ,je bohaté a je velmocí-to je potencionální nebezpečí pro naši zemi.A pak rusko-které je sice slabé a daleko ale nechceme ho  skoro o 1000 km blíž k naší hranici kam se ovládnutím ukrainy snaží posunout.o Opravdový vlastenec miluje svoji zemi.To znamená že by neměl trpět rusofilí.Rusové jsou krutí lidé.Nikdy nebudou žádní naši slovanští bratři.Protože na nás vždy shlíželi a shlíží svrchu-jako pán na otroka.Rusa je zapotřebí nyní co nejbrutálněji vykrvit do co největšího oslabení.Proto musí být rus vytlačen z ukrajiny s naší materiální i finanční pomocí.To prostě bude bolet.Přijdeme o svůj životní standard-min na pár let.Je prostě covid a válka,budeme rádi že budeme co jíst .To je dan za naši svobodu.Dan kterou platili naši předci a kterou nyní rád zaplatím i já.Viníkem je rus,ne fialova vláda,ne eu ale rus a na něj nadávajte.Ty ostatní negativa-pseudopravicová vláda pětikoalice,rudozeleným šílenstvím ovládaná eu,babišova sekta,to je nyní podružné.Hlavní ukol je pomoc co nejvíc ukraině a osladit rusovi osmašedesátý.

Marty

20. 05. 2022, 19:00

Pepa
a zase zde máme jednoho, asi nemá smysl s ním diskutovat, že? :-D

Lexx

20. 05. 2022, 18:58

Může mně někdo zdůvodnit účel a použití transakce ? Aby si pár senilních plukovníků
opět zahralo na vojáčky ? Kde tu je soudnost v krizi a děsivém zadlužení státu ?!

Pepa

20. 05. 2022, 17:50

Tak nějak v kostce jste vystihnul jak funguje ruská pátá kolona u nás. Zpochybňovat, útočit, překrucovat. Z čehož plyne jediné, že zmydlit trola, až z něj budou chlupy lítat je v zásadě správná věc.

Marty

20. 05. 2022, 16:59

nepochopil sem jednu logiku, když se investuje do armády málo, snižuje to její obrany schopnost, když se potom investuje do lehké brigády (navíc stroje a zbraně vyráběné na našem uzemí), a výsadkového pluku, je to budování výhradně expedičních sil (samozřejmě, při obraně vlastního uzemí neni potřeba rychle reagovat, na všechno je času dost) a tim snižování obranyschopnosti státu, pokud se dají peníze do moderního dělostřelectva, je to plýtvání protože hlavnové dělostřelectvo je dávno překonané a tak to snižuje obranyschopnost státu a když se investuje do těžké brigády, staré tanky se vymění za dvonásobný počet moderních + se připravuje tendr na nová BVP je to opět plýtvání které snižuje obranyschopnost státu, která by se měla výhradně opírat o opilé důchodce s kulovnicemi a rudou páskou... to jako vážně? :-)

Green Leader

20. 05. 2022, 16:47

Malá ukázka toho, jak pracují němečtí politici a zbrojní průmysl. A že šlo zrovna o Tigery je pochopitelně náhoda:))).
https://www.independent.co.uk/news/world/europe/german-arms-firms-in-bribery-claims-over-sale-of-leopard-tanks-to-greece-9029546.html

Green Leader

20. 05. 2022, 16:45

Hezky vytrolená diskuze:). Martin23 dokázal, že jste si o tancích moc nepokecali.
Ježour:
Jak, že je fuk, kolik to bude stát? Vy snad neplatíte daně?

NATO!

20. 05. 2022, 12:37

Tvaroh - U nás v Čechách píšeme Kyjev. KYJEV. Rusáckej šmejde.

Veritas vincit

20. 05. 2022, 12:23

Tvaroh
"Jasně, válčí de na ukraine a tak vse zdražíme."
*
Odkud myslíš ekonomicky neaktivní chytrolíne, že se do napadení Ukrajiny třeba dovážela ocel a železo? Teď ji platíš do Německa a chodí z Kruppových oceláren Slovane. :laughing:

Martin23

20. 05. 2022, 12:20

Pepa
No pokud se chcete bavit o postižení, tak si znovu přečtěte, co jsem vám já napsal a jak jste vy na to reagoval.
To vás možná navede k tomu, proč jsem následně tak reagoval.

Řešit rozdíl mezi 2A4 a 2A7, fakt nemá smysl, když sám tvrdíte, že pro vás technické a vojenské hledisko není nejdůležitější.
Přitom skutečně nejdůležitější není. Nejdůležitější a  základní věcí je koncepce armády.

a je fakt, že diskuze zde se staly poslední rok možná dva spíše omylem než nějakým přínosem.

NATO!

20. 05. 2022, 12:18

Tvaroh - Jak se jmenuje tvůj obchod, kde máš zalevno? Nakoupim u tebe.

Veritas vincit

20. 05. 2022, 12:18

Tvaroh
"Zdražování je v CZ úmyslné. Vlada nema koncepci a bude hůř."
*
Hloupé tvrzení bez jediného důkazu.
Ty nevíš Slovane, že vláda ČR už 32 let neurčuje ceny na trhu ? :smile:
Pláčeš dobře, ale na špatném hrobě.
Zdražili ti tví slovanští spoluobčané.
Dále můžeš poděkovat za zbytečnou války na adrese:
Velvyslanectví Ruské federace
Ukrajinských hrdinů 6
160 00 Praha 6 - Bubeneč

No a nezapomeň s poděkováním na Babiše a jeho vládu v čele se Schillerovou, kteří bez práce rozdali miliardy mezi líné a hloupé (voliče).
Inflace = přebytek peněz na trhu. :slight_smile:

Hlavně také nezapomeň slovanský vidláku, že Polsko má přes 38 mil. obyvatel a obchodníci tam mají proto jiné marže. Co bys chtěl za ceny v 10 mil. prdelákově? :smile:

Veritas vincit

20. 05. 2022, 12:09

Pepa :thumbsup:

Nemá se náhodou těch 50 nových L2A7 vyrábět v ČR ?
Kde je hlas Zemanova lumpen-proletariátu, že chtějí montovat ?
Neslyším nikde hlas dělnické třídy v ČR.:laughing:
Zvítězil snad Zeman ve volbách 1998 s heslem: "Chci montovny pro dělníky!" zbytečně ?
A šťastní "dělníci" jej za montovny odměnili 10 lety sladkého prezidentování bez námahy. :laughing:

Buďte rádi Slovani, nepřátelé NATO, že budou alespoň ty L2A7.
Chtěl bych vás vidět, jak posíláte bojovat své potomky v "modernizovaných" T-72xx po tom co vidíte lítat jejich věže a jejich ohňostroje na Youtubu.
Kdyby Německo neudělalo nabídku, tak Slovani v ČR budou ještě 100 let slintat do piva "který že to tank by byl lepší". :laughing:

NATO!

20. 05. 2022, 12:09

Tvaroh - v Polsku nevládl 8 let diletant Bureš. Když snížíme daně z paliv, jaké zvýšíme? Nějaký nápad?

Pepa

20. 05. 2022, 12:01

Martin23

Vaše reakce jen vystihuje přísloví, že postižená husa nejvíce kejhá.

Netušil jsem, že jste až tak postiženej :sunglasses:

No a zase jedna věcná, zajistí vám potravu pro další nakejhanej text. Čím míň zakuklených rusáků, tím větší vůle k obraně vyplývá z toho, že rusák kolem sebe pouze šíří beznaděj a "rozleptává". Mj. vaše dvě nejoblíbenější činnosti. Normální člověk pak může nabýt dojmu že je vše jedno.

Doufám Martine23, že se nenecháte zahanbit a thrnete svůj dosavadní rekord v nakejhanejch rusomilskejch zvratcích - navýšku 1 monitor.

Nebojte se toho. Teďka dejte dva!

NATO!

20. 05. 2022, 11:53

Ano, budeme se mít o něco hůř. A víš proč, martinku anal ytiku? Protože rusáci OPĚT přepadli souseda. Tentokrát kousek od nás.

Veritas vincit

20. 05. 2022, 11:50

Martin23
"Včera jsem četl, že v USA stojí litr benzínu 28 Kč.
Dnes jsem tankoval za 43,90 Kč."
*
Máš socialistický stát.
Co bys chtěl ještě víc ? :slight_smile:
"Kolik odvedete na daních při tankování nafty, benzinu, CNG či LPG?"
https://www.finance.cz/535911-snizeni-spotrebni-dane-u-nafty/

Velikost trhu:
USA - 336,5 mil. obyvatel
ČR -10,7 mil. obyvatel
Rakousko-Uhersko by bylo lepší, stejně jako 17. spolková země Německa. :slight_smile:
Mít vlastní stát jsou samé výhody a bonusy. :laughing:

Martin23

20. 05. 2022, 11:42

Pepa

A to jako hovoříte o kom tím vaším "čím více zakuklených rukáků odsud vyštípeme, tím větší bude VÚLE BRÁNIT SE."


Kdo jste ti vy a kdo jsou ti "rulákové" a kam a jak je chcete vyštípat? Co tím vlastně chcete říct?


Podobně ideologicky vystupovali komunisté v 50. letech. Ostatně i z toho důvodu tady vám podobné nazývám svazáci.


Je také zajímavé, že přiznáváte, že nějaké technické a vojenské hledisko není zásadní při nákupu.

A vysloveně mne pobavilo, že tím vyštípáním zvýšíte vůli (předpokládám národa) se bránit.
To by asi bylo na dlouhou debatu zjišťovat, kdo by měl být tím pilířem té vaší ideální společnosti?
Mladá generace bez elementárního výcviku, kterou by zlikvidovalo jenom odpojední od mobilu? Nebo o čem to hovoříte?

Včera jsem na alternativě zaznamenal, že tuším z US kongresu požádali Facebook, aby na Slovensku, zastavil ty nálady směřující proti NATO a USA. Kdybych si představil, jak ze Slovenska vyštípou zejména starší generace, které ale na rozdíl od těch mladých prošly vojenským výcvikem, tak se musím smát. To by neskutečně vzrostla schopnost se bránit.

Vy jste naprosto zoufalý ideologický pracovník.
A přesně takle uvažuje tahle zoufalá vláda, úkolovaná odjinud, když tady rozjela cenzuru, podporuje udavačctví a chce kriminalizovat druhé.

Já a nikdo z mé rodiny nebyl v KSČ nebo pak jiné straně, jsme věřící rodina, osobně dělám vše, pro tuto zemi. A přitom tady nestačím zírat jak vy nebo třeba nejvyšší státní zástupce s přezdívkou Rudá smrt, tady chcete vytvářet nové pořádky. Ty ale nebudou mít s demokracií či právním státem naprosto nic společného.

Když už vám tedy uniká pojem obranyschopnost státu.

PS. Já bych na vás taky nereagoval, kdybyste ovšem nebyl tak drzý ve svých názorech.

Pepa

20. 05. 2022, 11:20

Martin23

Teda nemyslel jsem, že vám odpovím. Ale přeci jen ano, ale to proto, že odpověď si přečtou i ostatní.

Takže otázka, kterou vy kladete, ale jste sám, protože téma článku takhle nezní, je zda Leopardy 2 zvýší obranyschopnost ČR oproti T72.

Tak samozřejmě, že zvýší a to radikálně. Hlavně však to není z nějakého technického nebo vojenského důvodu, ale proto, že čím více zakuklených rukáků odsud vyštípeme, tím větší bude VÚLE BRÁNIT SE.

A to právě vidíme na Ukrajině. Oni vlastně ani tanky nepotřebují, spíš přesné dělostřelectvo, drony, protileteckou obranu a hlavně tu VŮLI.

Bohužel, jakýkoli kontakt s čímkoli ruským znamená jen zkázu, zmar, chudobu, nemoci, hlad a smrt.

Takže ano, obranyschopnost se jednoznačně zvýší a je úplně jedno kolik toho okolo natrolíte.

Martin23

20. 05. 2022, 11:06

Pepa

Z toho plyne jednoznačně, že těch 30 T72 M4 plus těch 100 T72 někde na skladech má stejnou bojovou hodnotu jako 20 Leopadů 2A4.

+++++++++

I vy víte, že to je blábol. Takže spíše posuzujme, to, o kolik zvýšíme obranyschopnost této země, když msíto 30 T72 M4 budeme mít 50 L 2A7.

No já tvrdím, že to žádný extrémní posun nebude. A to vůbec není o srovnávání T 72 a L 2A.

Protože jak jsem uvedl níže, my máme problém se samotnou koncepcí armády jako celku.

Ale chápu, že pro politiky je mnohem přínosnější účastnit se nákupů čehokoliv, než pracovat na efektivním systému.

Martin23

20. 05. 2022, 10:56

Tom
A vy jste ve výseči?
Kde a čím?

V minulých dnech jsem zde psal o koncepci naší armády, která je položená naprosto chybně a i když nakoupíme nové zbraně, tak budujeme jen expediční sbor.

Nemáme armádu, která by primárně chránila území státu.

A jak jsem řekl, expediční sbory budují všechny evropské státy a všechny tak obcházejí základní pravidlo NATO - se ubránit sami. Což bude i důvodem toho, proč se NATO ve střednědobém horizontu rozpadne.

Ve chvíli, kdy máme 20 tisíc profesionálních vojáků se nemáme o čem bavit. Můžete nakoupit cokoliv a stejně o žádné schopnosti bránit stát nemůže být řeč.

A to se vůbec nebudu bavit o tom, jaké nákupy jsme realizovali a plánujeme realizovat. To by bylo povídání na mnoho A4.

Ekonomika a obrana jsou spojené nádoby a i z ekonomického hlediska se chováme jako diletanti a to jako diletanti z kolonie.

nobody

20. 05. 2022, 10:51

mattea
kazdy zapadny, resp. "westernizovany" tank bude vyzadovat kompletnu obmenu zazemia. Nakoniec, i prechod z T-55 na T-72 bol zmenou na vyrazne tazsi tank s inou municiou. Ale Abrams nie je lahsi ako Leo2, a aj ked sa niektory tank moze nieco lisit, proste zapadna tankova skola produkuje vseobecne uplne inu vahovu kategoriu ako su 72-ky.
Navyse tahace, zenijne mosty ani vlakove podvozky nie su vecne, casom ich bude vzdy potrebne obmenit. A s tym, ze rozne techniky aspon z casti smeruju k vyssim vaham, je to proste potrebne chapat ako vseobecne nevyhnutny prechod.

Tom

20. 05. 2022, 10:31

M23: Jako vždy mimo výseč.

mattea

20. 05. 2022, 10:17

Pepa - to je přístup! Jasně, že do nich jdem, teď už je rozhodnuto.
Jen bych rád řekl, že jediné, co jsem krom podobných úvah mohl za svůj život pro změnu udělat, je chodit poctivě k volbám - a to dělám vždy.

Martin23

20. 05. 2022, 10:14

Jako neustálý kverulat to celé trochu posunu jinam.

Němci mají ruský plyn za 7 Kč a nám ho prodávají za 25 Kč.
Levnou elektřinu vyrábíme a prodáváme a pak si drahou kupujeme na německé burze.

Včera jsem četl, že v USA stojí litr benzínu 28 Kč.
Dnes jsem tankoval za 43,90 Kč.

A vo tom to celé je.
Celou tu geopolitickou hru, Do které se pleteme díky našim politikům (a celé to rozehrál již Babiš) a naprosto nic pozitivního nám nepřinese, nezaplatíme jen výše uvedeným, dary zbraní na Ukrajinu a nákupem nových za desítky miliard. Celkově to budou spíše stovky miliard.

A největší obavu mám z toho, že ekonomická stránka věci nebude to nejhorší, co nám hrozí.

Pepa

20. 05. 2022, 10:12

Úvahy nad výhodností.

Konec úvahám pánové. Na úvahy jste měli 30 let. Protože jste se nikam ve svých úvahách nedostali a jediným výsledkem je 30 zmodernizovaných a následně rozbitých, tedy nepoužitelných tanků, které ještě ke všemu přitahují rusáky a jim podobná individua, pak vás shledávám "úvahy neschopnými".

Teď je šance zbavit se zase části toho balvanu, co nás pořád táhne ke dnu, takže jdeme do těch Leopardů, jo?

Teda to není dotaz, to je konstatování.

Pepa

20. 05. 2022, 10:07

Z toho plyne jednoznačně, že těch 30 T72 M4 plus těch 100 T72 někde na skladech má stejnou bojovou hodnotu jako 20 Leopadů 2A4.

Ideální by bylo poslat ty ruský tanky na Ukrajinu hned, protože urputní pacifisti, proruští trolové, romantičtí pamětníci na vojnu, zkrachovalci - kazisvěti, přechytralí počtáři peněz se probouzejí a jen naprostá absence jakékoliv šance na využívání těhle životu nebezpečných křápů jim sebere argumenty. Teda ne že by přestali trolit, prudit, škodit a pindat, to nečekám, ale budou působit ještě více zkrachovale a zkracovalci, jak známo, podporu nemají.

mattea

20. 05. 2022, 09:37

slavoslav: jasně, že je to třeba. Byla to spíš úvaha nad tím, jestli celková cena za Leo2 nebude vyšší, než kdybychom se nevydali jinou cestou, např. Abrams nebo K2... tenhle "dar" beru spíš jako další zaháčkování ČR k nákupům z DE, a nemalým nákupům.

Ježour

20. 05. 2022, 09:16

Pokud vím tak nejnovější informace, které lze snadno dohledat na twitteru Černochové a soc. sítích AČR jsou, že dostaneme 15ks a nakoupíme 50ks.
Možná by bylo lepší psát o nejnovějších informacích než o týden starých.

Btw je úplně jedno, kolik to bude stát. Je to třeba.

Mark

20. 05. 2022, 09:05

Snad tento nákup i dar dotáhnou naši politici do co nejlepší a nejvýhodnější podoby pro ČR. Je pravda, že bych tu radějí viděl Abramsy v nejmodernější verzí, ale pořád jsou ty Leopardy2 o dost lepší volba než si ponechávat do nekonečna T-72 a přát v případě konfliktů naším tankistům co nejlepší výsledek v soutěží hodem věží.

slavoslav

20. 05. 2022, 08:54

imho, ked sme pri tom ulozeni municie pri Leopardoch sa casto zabuda, ze maju dva zasobniky na municiu a jeden je v korbe, v priestore posadky. Jeho pripadny zasah bude mat pre posadku tiez katastrofalne nasledky. Nie vsetka je v bezpeci za pancierovou prepazkou vo vezi

slavoslav

20. 05. 2022, 08:52

mattea

otazka nie je kolko to bude stat, lebo kazdy prechod na novy typ techniky bude drahy, ale ci si chce CR udrzat tankove vojska. A udrziavat ich s obstaroznymi T-72 pripadne pre ne robit neperspektivnu modernizaciu nema zmysel.

Leoparda 2a7 (2a4 je pouzitelny, ale ten dostavate najma na vycvik rovnako ako Madari) je velmi slusny tank ktory bude este desatrocia schopny plnit svoje ulohy a ma modernizacny potencial kde vyvoj tych mdoernizacii je mozne rozpustiti medzi stovky tankov v NATO. Radsej by som po tom vajatani Nemecka sice videl napriklad v Slovenskej armade keby to bola otazka dna Abrams, ale nemoze mat clovek vsetko

mattea

20. 05. 2022, 08:28

Abychom v AČR mohli skutečně Leo 2A4 použít, co všechno ještě budeme potřebovat? Nové ženijní tanky? Muniční vozidla? Podvalníky? Co vlaková přeprava - zvládnou to současné železniční podvalníky, nebo také potřebujeme nové? Jak velké změny budou nutné v logistickém a opravárenském zázemí?

Aneb je sice hezké, že nám Německo daruje 2A4, ale kolik nás ještě bude stát přejít na tento typ, to zatím jasné není.