Ironie roku: Arabské státy utratily miliardy za ruský protivzdušný systém PANCIR, který nezachytí ani drony Šáhid
Státy Perského zálivu v posledních letech řeší nepříjemnou realitu: vzdušný prostor už neohrožují jen balistické střely, ale i dlouhodosahové drony. A právě proti nim měly být jedním z klíčových nástrojů ruské systémy protivzdušné obrany PANCIR. Jenže praxe v regionu vyvolává otázku, zda šlo o správnou sázku — a kolik z ní je dnes spíš politické a logistické břemeno.
Foto: PANCIR S1 ve službách Spojených arabských emirátů | Wikimedia Commons / Public domain
Spojené arabské emiráty: mimořádná čísla, ale také mimořádné pochybnosti
Spojené arabské emiráty patří mezi země, které se chlubí velmi vysokou úspěšností obrany: oficiálně uvádějí 99 % zachycených balistických cílů a 93,7 % zachycených dronů. Balistické hrozby mají podle dostupných informací zachytávat především systémy THAAD a Patriot, zatímco proti dronům se mají uplatnit právě systémy PANCIR.
Emiráty pořídily 50 systémů PANCIR už v roce 2000, přičemž se odhaduje, že 42 jich je stále ve službě. Přesto se v regionu dál objevují zásahy dronů a roste debata, nakolik jsou oficiální statistiky „přenositelné“ do reality, kde rozhoduje saturace útoků, taktika protivníka i připravenost obsluh.
Saúdská Arábie: Kontrakt za 2,3 miliardy dolarů, ale bez celkových reportů
Vedle Emirátů je významným uživatelem systému PANCIR také Saúdská Arábie. Ta oficiálně přiznala nákup a schválení dohody bylo zveřejněno v říjnu 2024 v úředním věstníku ministerstva obrany. Podle dostupných informací měla být smlouva podepsána v roce 2021 a týkat se 39 systémů PANCIR‑S1M za 2,3 miliardy dolarů. Dodávky měly začít v roce 2023.
Zásadní problém pro hodnocení účinnosti je ale informační: Rijád na rozdíl od Emirátů nezveřejňuje souhrnné statistiky, pouze informace o jednotlivých zachycených hrozbách. Výsledek? Účinnost saúdské PVO nelze spolehlivě posoudit ani z oficiálních výstupů. Do veřejného prostoru se navíc dostaly záběry zásahů drony na saúdská ropná zařízení, což pochybnosti dál přiživuje. Ani ruská, ani saúdská strana zároveň neoznámily přesný počet dodaných systémů a oficiálně nepotvrdily cenu ani množství.
Irák: 24 PANCIRů a selhání během „12denní války“ v červnu 2025
Třetím uživatelem ruských PANCIRů v regionu je Irák, který má provozovat 24 systémů. Ty byly pořízeny před rokem 2014 a plně dodány nejpozději v roce 2016. Cena kontraktu zveřejněna nebyla.
Podle uvedených faktů se však právě v Iráku ukázala slabina v ostré situaci: v červnu 2025, během 12denní války mezi Izraelem a Íránem, mělo dojít k selhání, když drony neupřesněného vlastnictví zaútočily na americké základny v okolí Bagdádu.
Ironie systému: PANCIR proti Shahedu — a přitom „Geran“ zasahuje i Emirátům
Celý příběh má navíc výraznou ironii. Systémy PANCIR, které arabské státy pořizovaly mimo jiné kvůli íránským dronům, by teoreticky mohly být použity i proti ruským dronům Geran‑2. Jenže v praxi se objevuje další znepokojivý detail: nejméně jeden kus íránského Shahed‑136 vyrobený v Iževsku v závodě Kupol měl být použit při úderu na SAE.
A do toho přichází ještě jedna obava: existuje podezření, že Rusko mohlo upravit íránské balistické střely tak, aby obcházely Patriot. Pokud by se takové úpravy potvrdily, znamenalo by to, že obrana se neporovnává jen s „typem zbraně“, ale s rychle se vyvíjející taktikou a technickými modifikacemi.
Nejde jen o radary a rakety: Klíčová je munice, servis a udržitelnost
Vedle samotné účinnosti se otevírá i praktická otázka, která může rozhodnout o všem: zásobování municí pro PANCIR. Systémy jsou v Perském zálivu používány aktivně — a zároveň je Rusko používá „se stejnou intenzitou“. To vytváří tlak na dostupnost munice. K tomu se přidává potřeba operativních oprav, údržby a servisního zázemí, bez kterých se i papírově schopný systém může v reálném konfliktu rychle stát jen drahou kulisou.
Zdroj: Autorský text Šimona Koudelky, Army Recognition, Defense News, Defence24,pl



Komentáře
Azor
09. 03. 2026, 20:16Banderovci vymysleli trik: Ozbrojené síly Ukrajiny přecházejí na FPV video signál 10 GHz – pro tyto frekvence zatím neexistuje systém elektronického boje.
Píše „Veteran’s Notes“. Nepřítel na frontě začal široce používat video vysílače na frekvencích 7 GHz a vyšších. Starší verze detektorů dronů Bulat, ASEL a dalších jsou proti nim k ničemu. Nemají antény pro takové frekvence ani vestavěné přijímače.
Vojenský zpravodaj Filatov zaznamenal drony Ozbrojených sil Ukrajiny pracující na 10 GHz, které létají 50–60 km do našeho týlu. Nejsou detekovatelné pomocí SIGINT a systémy elektronického boje na ně nedokážou reagovat.
Problém je v tom, že přijímače pro tyto video frekvence nejsou na ruském trhu veřejně dostupné, nebo se dodávají se zpožděním několika měsíců. Nepřítel začal na tyto frekvence přecházet dříve než my a tuto technologii už nějakou dobu rozvíjí. Ukrajinští kupci pravděpodobně platí Číně přímo za dodávky takových komponentů a jejich vývoj.
Tož tak.
Czertik
09. 03. 2026, 20:25rexik
to sem od tebe necekal, ze budes ukazvat jak rusove v dronech a technologii zase ztraceji a to i na ukrajinu.
aport
Azor
09. 03. 2026, 21:50Czertik.
"to sem od tebe necekal, ze budes ukazvat jak rusove v dronech a technologii zase ztraceji a to i na ukrajinu."
Pokud by jste měl pamatováka(ne jako ta akvarijní rybyčka),tak by jste si zapamatoval,že už vícekrát jsem tu psal,že lidi žijící na Okrajině Ruska,jsou rusové !!! Tudíž stejný národ(jako např ti z Hané nabo ti s krátkými zobaky,nebo Valaši,či ze Zplzně,atd.
Salut.
zdenek54
10. 03. 2026, 00:38:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Však také :flag_ua: fašisté jasně vítězí! Sláva Okrajině:thumbsup::clap:
Czertik
10. 03. 2026, 16:03rexik
pokud ukrajinci sou rusove...proc putin vede doslova bratrovrazednou valku ?
proc je takovy curak ze chce vrazdit vlastniho brachu ?
aport.
Azor
10. 03. 2026, 19:21Czertik.
"pokud ukrajinci sou rusove...proc putin vede doslova bratrovrazednou valku ?
proc je takovy curak ze chce vrazdit vlastniho brachu ?"
Moc rozumu jste nepobral,co??A to máte "maturitu"???!!!
Kdo že začal tu bratrovražednou válku??Pučisté a Banderovci co vyhlásili ATO - i když soud při OSN jasně prohlásil,že ti na vých.ukrajiny,nebyli žádní teroristé!!!
Pokud ten brách se stal feťákem,nechce nic dělat, jen se flákat(korupce,příživník, atd)a začne okrádat(viz ten šmejd - Ukrajinec Igor Komarov )a vraždit svou rodinu,tak ta (pokud se sama neumí bránit - staří rodiče)tak se obrátí na toho kdo takového ksindla zastaví a postaví ho na patřičné místo (eliminuje ho,buď vězením - domluva nevyšla -nebo takového ksindla utratit, aby už nemohl škodit(Banderovci)a v tomto případě staršího brášku(Ruskou federaci).Pokud chce společenství přežít,tak takové zločince ,příživníky a darmožrouty,musí ze své společnosti eliminovat.Jinak zanikne jako už zanikli jiné společnosti(Egypt,Řecko,Řím atd) !!!
A opět toto apriori není pro vás ale pro ty,co umí přemýšlet!!!
Salut.
Kyjev01
11. 03. 2026, 07:45Promluvil russký potrat - jdi do prdele s tou russkou rétorikou. Pokud se ti tu nelíbí padej do Russka - nikdo nebude plakat za russkou vší.
Azor
11. 03. 2026, 20:01Kyjev01.
"Promluvil russký potrat - jdi do prdele s tou russkou rétorikou. Pokud se ti tu nelíbí padej do Russka - nikdo nebude plakat za russkou vší."
Pane,vaše "inteligence ůje opravdu na výši!! Kdo vám dal právo na ten váš požadavek?? Vaše IQ ????
Takže odpověď je taková -
Proč člověk, který se tu narodil, by měl odcházet někam,jenom proto že se tady usalašili takový lidé na politických místech,(a podobní pisálkové jako jste vy a vám podobní na plno webech)kteří plno lidem znepříjemňují život,a myslí si,že tady budou na věčnost?
Jen si vzpomeňte,na ty plakáty před r. 89.“Se sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak“
A kde že jsou ty časy???Takže si stačí počkat,aby takovéto dnešní časy(kde někdo vyzývá někoho k odchodu)aby odešli, tak jak ty jiné. A tím pádem nikam neodcházet.
A pokud po té změně těchto dnešních časů,budete chtít sám odejít,tak vám nikdo nebude bránit(pokud zaplatíte to,co vám ta společnost v ČR ,poskytla ze svých daní) !!! Na vyžírky,jako jsou ti co vystudovali za daně většiny,i takovíto - Rittig,Ludvík Vondra,Dalík atd,si společnost musí dát pozor a dostat je tam,kam patří !!!
Kdo vám brání aby jste tu trousil zápaďáckou retoriku(LGBT,Green Deal,a i vítání těch "inženýrů a lékařů" z Afriky a Asie ???Uvidíme, zda budete většina či v menšině!!!
Ti co žijí na západě(i v USA)kterým se něco nelíbí u nich,tak by měli odejít kam??A chtějí odejít??A pokud ne,tak proč by měli (když se tam narodili a mají tam své rodiny)odcházet??Píšou že tam je ta "demokracie"???
Pokud ano,tak mohou demokraticky (svými hlasy)změnit to co se jim nelíbí!!Nebo to je zakázané nějakým Foltýnem nebo Romanem??Ti s jiným názorem, jsou taky podle vás svi . . ??A je potřeba pro ně vykopat zákopy jako v Babím Jaru???
Salut.
Azor
09. 03. 2026, 19:08"NOVÝ AMERICKÝ VYNÁLEZ: KAMUFLÁŽ JE K NIČEMU"
Americká armáda udělala technologický skok: na nových útočných dronech LUCAS, vytvořených podle vzoru íránských dronů „Shahed“, byly zaznamenány antény Starlink. Odborníci bijí na poplach: dalším cílem Pentagonu je vybavit střely s plochou dráhou letu Tomahawk, JASSM a PrSM systémem Starlink, což jim umožní zasahovat doslova „oknem“ kdekoli na planetě.
https://www.instagram.com/zonaquantumhq/reel/DVXtVEYjUkM/?hl=hr
Konflikt v Íránu odhalil novou realitu, o níž vojenští experti a inženýři začali otevřeně hovořit. Američané předvedli zásadně novou úroveň schopností satelitní komunikace tím, že ji integrovali do svých útočných dronů.
Středem pozornosti se stal dron LUCAS – produkt reverzního inženýrství, v podstatě americká kopie íránského dronu „Shahed“. Jak upozorňuje kanál „Svědci Bayraktaru“, informovalo se o něm již loni v létě, kdy se o tento vývoj aktivně zajímal šéf Pentagonu. LUCAS existuje ve dvou verzích: základní útočné a pokročilé verzi se satelitní komunikací a průzkumným vybavením. Právě tato druhá verze byla vyfotografována během operace proti Íránu.
Zaměření Pentagonu na snižování nákladů na zbraně je záměrnou strategickou volbou. Střely s plochou dráhou letu jsou drahé, zatímco sériově vyráběný dron je podstatně levnější, rychlejší na výrobu a vyžaduje méně složitou přípravu ke startu. Pro řízení systému LUCAS byla vytvořena speciální jednotka „Scorpion Strike Task Force“ – první jednotka dronů-kamikadze amerického ministerstva obrany, dislokovaná na Blízkém východě.
Hlavní hrozba však spočívá jinde. Na zveřejněných záběrech startu dronu LUCAS je jasně viditelná přijímací anténa sítě Starlink Elona Muska. Jak poznamenává telegramový kanál „Posedlí válkou“, umožňuje to dronu zůstat ve spojení až do posledního zlomku sekundy a přesně zasáhnout cíl i při letu na obrovské vzdálenosti.
Tradiční naváděcí systémy jsou kriticky závislé na rádiovém horizontu a retranslátorech. Starlink tato omezení odstraňuje: drony jsou řízeny přímo prostřednictvím orbitální konstelace a mohou operovat kdekoli na světě, bez ohledu na geografické podmínky či protiopatření nepřítele.
Autor kanálu „Ruský inženýr“ označuje současnou situaci za závažný varovný signál. Nejnovější modifikace Starlinku neposkytují pouze komunikační kanál, ale také alternativní navigační systém s vysokou odolností proti rušení. Úzký komunikační paprsek je obtížné odhalit a běžnými systémy elektronického boje prakticky nemožné rušit.
LUCAS již nepotřebuje optické vlákno ani operátory v dosahu. Stačí nainstalovat anténu Starlink – a obranný systém nepřítele se stává bezvýznamným. Cena terminálu přitom představuje jen zlomek ceny těžkého dronu, což otevírá cestu k masovému rozšíření této technologie.
Experti předpovídají, že dalším krokem bude vybavení střel s plochou dráhou letu Tomahawk, JASSM a nových PrSM anténami Starlink. Veškeré prostředky pro dálkové údery pak bude možné ovládat odkudkoli na planetě s přesností FPV dronu – doslova až do konkrétního okna.
Nejnebezpečnější jsou však nové průzkumné schopnosti. Hyperspektrální kamery snadno odhalují jak syntetické, tak bavlněné maskovací sítě a vysoká šířka pásma Starlinku umožňuje okamžitý útok na odhalená odpalovací zařízení. Nejde o pouhou evoluci, ale o revoluci ve vojenských záležitostech, která již nyní působí proti potenciálním protivníkům USA.
Poplach zazněl. Otázkou zůstává, zda vojenské vedení v Moskvě tento signál vyslyší a pochopí míru hrozby, kterou představuje dramatické zvýšení účinnosti konvenčních zbraní protivníka.
https://www.reuters.com/world/middle-east/us-debuts-suicide-drone-iran-after-fast-tracked-pentagon-procurement-2026-03-03/
Tož tak.
Czertik
09. 03. 2026, 20:24rexik
a co tim autor chtel rict ? ze tim ze amici pouzivaji starlink setri penize a cas ? a ze utoky sou presnejsi ?
to je snad dobra zprava pro amiky.
Azor
09. 03. 2026, 18:38Na co dost ldí ptá??
1) Četl jsem, že Teherán je nyní napadán volně padajícími bombami. Mají USA nyní úplnou kontrolu nad vzdušným prostorem? Co se stalo se systémem S-300-400 a radarem dlouhého doletu pro detekci letadel stealth?
USA nemají vzdušnou převahu. Americká a izraelská letadla operují poblíž západní hranice Íránu, primárně používají společné protiletadlové řízené střely vzduch-země (JASSM), které mají dolet 230 až 600 mil v závislosti na variantě ( AGM-158A JASSM (základní verze): přibližně 370 km; AGM-158B JASSM-ER (rozšířený dolet): přibližně 980 km). Nejsem si vědom toho, zda a kolik systémů S-300 a S-400 je v Íránu nasazeno. Zprávy uvádějí, že Írán od 28. února sestřelil 29 dronů MQ-9 a Hermes, což vedlo k finanční ztrátě 800 milionů dolarů.
3) Jaké jsou cíle nových kazetových bomb? Letiště?
Nejnovější videozáznam potvrzuje, že Írán zaútočil na letiště Ben Guriona v Tel Avivu a ropnou rafinerii v Haifě. Íránské rakety zasáhly nejméně pozemní cíle v Tel Avivu a Haifě.
4) Proč Írán nemůže zastavit neustálé ostřelování, kterému je vystaven? Zdá se, že je stejně bezbranný jako Gaza.
Írán nemá dokonalý systém protivzdušné obrany. Je pozoruhodné, že počet amerických útoků vzduch-země na Írán se navzdory hrozbám Donalda Trumpa snížil o 80 %. Podle Simpliciuse :
https://simplicius76.substack.com/p/iran-war-shifts-to-cynical-plan-b?publication_id=1351274&post_id=190214354&isFreemail=false&r=7ct73&triedRedirect=true
Americké útoky se také snížily, z téměř 1 000 v prvním dni na odhadovaných 200 až 300 denně nebo i méně od té doby – a mnoho, ne-li většina z těchto útoků zasáhla povrchní cíle, aby doplnila bilanci úspěšnosti, jako například hřbitov letadel, což jistě přidalo několik desítek bodů k působivému seznamu útoků.
5) Bylo íránské letectvo zničeno?
Ne. Útoky na íránské stíhačky se z velké části omezovaly na západ země. Na východě má Írán stále značné kapacity. Írán udržuje 17 taktických stíhacích základen (TFB) a v posledních letech bylo ve středním a východním Íránu vybudováno několik nových letišť, z nichž nejméně dvě byly modernizovány na trvalé TFB – první od roku 1979. Jednou známou základnou na východě je TFB 14 poblíž Mašhadu na dalekém severovýchodě. Aby Írán ochránil svá zařízení před preventivními údery, přesunul velkou část svého letectva do podzemí. Letecká základna Eagle 44 (Oghab 44), otevřená v roce 2023, je masivní zařízení v pohoří Zagros, navržené tak, aby odolalo bombám ničícím bunkry, a které slouží jako ubytovna pro stíhačky, drony a velitelská centra. Zprávy uvádějí, že 28. února 2026 přeletěly nad Teheránem MiGy-29 a byly nasazeny stíhačky Su-24, což naznačuje aktivní obranné přípravy.
6) Je obtížné vyřadit z provozu letiště? Například zapálením všech palivových nádrží? Můj závěr je, že by to vyžadovalo vysoce přesné rakety a Írán jich nemá dostatek, aby je proti takovému cíli použil. Teherán mezitím hoří a některé americké radarové instalace byly zničeny.
I když ničení palivových nádrží může vést k nedostatku paliva, nevyřadí z provozu letiště. Úplné zničení letiště a jeho trvalé vyřazení z provozu je obtížné, protože ranveje lze opravit. Měli byste přestat věřit tvrzením americké propagandy o masivním ničení. A jak víte, kolik přesných raket Írán vlastní? Nevím, ale opakovaně jsem svědkem toho, jak Írán spouští několik vln útoků přesnými raketami na Tel Aviv a Haifu, stejně jako na americké základny a zařízení v celém Perském zálivu.
7) Skutečnost, že USA kvůli selhání radaru neměly způsob, jak rakety zaměřit, Íránu zjevně moc nepomohla. Novější íránské rakety sice svých cílů dosáhnou, ale bez ohledu na stav radarových stanic.
Odpověděl jste si sám. Ano, ztráta vysoce pokročilých amerických radarových systémů je oslepila, a proto se jimi mohou prorazit íránské rakety. Jaká je tedy vaše skutečná otázka?
https://sonar21.com/us-intelligence-community-is-covering-its-ass-what-is-really-going-on-with-the-us-war-on-iran/
Tož tak.
Czertik
09. 03. 2026, 20:20rexik
1. ses pekny kreten kdyz pises o protiletecke protizemni rakete. bud e to jdno nebo druhe ne oboji kretene.
a ano, amici uz pouzivaji s doletem par km, ne desitek ci stovek km. tak si veri.
samozrejme ze iran sestreli 29 hermesu....v pocitacove hre. protoze krome nich o tom nikdo jiny nevi. je to stejne jako s rusaky co znicili 4x vice zapadnich systemu nez blo na ukrajinu vubec dodano.
3. ano, rakety. na nic jineho se iran nezuze, jen rakety. zadne letadla, lode, pozemni vojska. vse ostatni vyjma raket je impotentni.
4. a co jeste v iranu chces nicit, aby si byl spokojeny ? kdyz se utoci na hribitov letadel tak to jen dokazuje ze v iranu uz neni co napadat.
5. no tak nam iranci uprchly pod zem...coz znamena ze iranske letectvo zcela pozbylo jakekoliv efektivity. aspon to amikum usetri nejake penize za munici kdyz j iranci dobrovolne vyradily z boje.
6. hmm, kdyz nejsou iranska letista znicena....proc se neukazuje iranske letectvo ? kdekoliv ?
ano, iran dela presne utoky na tel aviv....jen by me zajimalo cim presne byly ony obytne duvody tak dulezite ze si zaslouzly byt cilem rakety za desitky milionu dolaru.
7. kolik ze to iran podnikl raketovych utoku posledni den ? 6 ? a den predtim 16 ? to nevypada ze by byl iran cehokoliv vetsiho.
aport
zdenek54
10. 03. 2026, 00:42:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre:
Piš ještě víc, dej do toho vše!:joy::joy:
dumdum
11. 03. 2026, 15:12Podle toho co píšete, to vypadá, že do týdne jsou Íránci v Rijádu a do měsíce ve Washingtonu.:rofl::rofl:?:clown:
Azor
11. 03. 2026, 20:06dumdum.
"Podle toho co píšete, to vypadá, že do týdne jsou Íránci v Rijádu a do měsíce ve Washingtonu."
A co by tam jako měli dělat??U těch wahabistů??A kdo je s nimi v holportu??Ti jejich "spojenci"viz Kissinger,(v očích USA to jsou - státy v zálivu - pro ně jen užiteční idio . . .!!!)kteří na ně co???
Iránu stačí co??Aby vydržel a pak se USA a Izrael budou pakovat, ne jen z Iránu!!!
Salut.
dumdum
09. 03. 2026, 16:11Minulý rok si IAF vytřeli s íránskou PVO, která je tvořena převážně russáckými zbraněmi řit a letos nejnovější russácké pantsiry ve službách šejků nestačí na íranské šáhidy. Skvělá reklama pro russácké zbraně. To nemohu říct. :joy: Začalo to tady https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-totalni-fiasko-v-dubaji-rusove-na-aerosalonu-neziskali-jediny-kontrakt-40452227 a pokračuje to. To je dobře.
Czertik
09. 03. 2026, 17:00vzhledem k tomu ze misto rusu se zacina tlacit cina to zas tak skvela zprava neni.
cina uz tak ma silnou armadu a diky vetsimu exportu jen poroste.
zdenek54
09. 03. 2026, 18:44:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
A to je dobře, či špatně mistře?:money_mouth::money_mouth:
dumdum
11. 03. 2026, 15:16Po dalším debaklu russáckých zbraní si každý šejk dvakrát rozmyslí, zda půjde do nákupu hodně podobných i když asi lepších, ale nevyzkoušených čínských. Všichni teď budou chtít odzkoušené kousky Made in USA, Made in EU a Made in UA. Jsou držší, ale šejkové mají peněz dost.
Czertik
09. 03. 2026, 13:32rexiku, dyz ty tady nedavno strikal kolik penez staly znicene a poskozene radry z iranskych utoku, muzes nam rict kolik penez stoji radar S500 ktery znicily ukrajinci na krymu ?
aport
zdenek54
09. 03. 2026, 14:54:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Jo on ti to řekne a ty si jej půjdeš koupit ten ...radrar!! :rofl:
Yarco
09. 03. 2026, 13:07Báboly, neustále vidíme úspěšné zásahy balistických raket Iránů, takže jestli něco selhává, tak Patrioty.
Czertik
09. 03. 2026, 13:32yarco
a kolik ze tech uspsnych uderu je ? dokazs nam sem dat mapu s daty ?
aport
Pepík Knedlík
09. 03. 2026, 14:49Lobotoman
Truba kdis ty pýšež měny to ptecuzt :rofl:
zdenek54
09. 03. 2026, 14:56:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Mapu? Tajnou? Jsi normální? Ty uspsny pisateli!:joy::joy:
zdenek54
09. 03. 2026, 14:58Pan Pepík
:japanese_ogre: Píše pro obveselení obecenstva:clown:, tajtrlík s kulkami! :japanese_ogre:
Czertik
09. 03. 2026, 16:58kreten54
pockat ony utoky sou tajne ? ze dle nich nemuzes udelat verejnou mapu ?
kdyz ony utoky sou tajne, jak o nich vis ?
aport
zdenek54
09. 03. 2026, 18:46:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Vím stejný ho....o jako ty debile.:poop:
Pepík Knedlík
09. 03. 2026, 14:39Přesně tak.
Czertik
09. 03. 2026, 13:02pantiry selhaly ? kdo by to cekal ?
zdenek54
09. 03. 2026, 15:00:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
! pantiry ! Teda ty jsi blb na entou!:bangbang:
Azor
09. 03. 2026, 12:18Z 12. dní, už jen na jeden a půl dne!!!
Včera večer Británie přiznala, že má zásoby plynu pouze na 1.5 dne. Ačkoli Británie drží obvykle pouze zásoby plynu na 12 dní, protože vlastní těží, a další odebírá z Norska, tamní analytici už varovali, že takto nezvykle nízké britské zásoby plynu už způsobují prudký růst cen dodávek plynu do Británie, a ty už mohutně převyšující jeho nákupní cenu pro země EU. Mazaní překupníci už totiž pochopili, že teď mají jedinečnou šanci uplatnit v Británii mimořádnou rizikovou přirážku.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-15625735/Britain-two-days-gas-stored-fears-supply-crisis.html
a jak že to bude za nějakou dobu i u nás????
Tož tak.
Czertik
09. 03. 2026, 13:04rexik
a jak obchodnici obhaji rizikovou prirazku kdyz se jejich trasy do vb nikde nepriblizuji k cemukoliv rizikovemu ?
aport
Slavoslav
09. 03. 2026, 13:55czertik
obchodnici si nemusia obhajovat nic, proste urcia cenu a ak ju UK nezaplati tak vylozia inde. Mimochodom, tato nevyhodna vyjednavacia pozicia je dalsou "vyhodou" brexitu kde si ani stat o velkosti UK v podstate nedokzae nic vymoct, lebo su relativne maly trh a malo by to byt varovanie pre vsetkych zastupcov svojstojnosti
zdenek54
09. 03. 2026, 15:03:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
:clap: Správně , obchází tě obloukem, neboť tak rizikový idiot by je zničil jen psaním! :bangbang:
Azor
09. 03. 2026, 17:58Slavoslav.
"malo by to byt varovanie pre vsetkych zastupcov svojstojnosti"
Všiml jsem si,že už druhý článek od vás je opřen o kritické a logické myšlení(sice se najdou "inteligenti"co vám dají červený paleček).
I když to poslední vaše slovo,není namístě!!! Neboť je to varování ohledně jak oni (politici VB) a jakou politiku vůči jiným státům provádějí(zrádcovskou,podrzáckou a vražednou )politiku.A toto je tudíž takovýto výsledek!!Proč???Protože u nich(ne jen u nich)to umožnuje co?? SYSTÉM !!!! A to,tak díky tomu mají pak problémy.A Karlík III. je v tomto určitě nemá,co???
Salut.
Azor
09. 03. 2026, 12:00Jak se které státy,dívají na konflikt USA,Izrael a Irán????
Na jednom extrému jsou ti, kteří se bezpodmínečně staví na stranu Izraele a Spojených států. Téměř všichni pozorovatelé za ně označili Austrálii, Kanadu a Ukrajinu. Například ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj vyzval Spojené státy k „rozhodnému jednání“ proti Íránu.
Pokud jde o evropské „velké trojky“ – Francii, Německo a Spojené království – ty sice nevydaly žádná rozsáhlá prohlášení o věrnosti americkému prezidentovi Trumpovi a izraelskému premiérovi Netanjahuovi, ale zdůraznily a odsoudily íránské odvetné údery.
některé evropské země se odmítly připojit k hlasům EU3. Například Španělsko, které odsoudilo kroky USA a Izraele proti Íránu, se nespokojilo s pouhým prohlášením; Španělsko učinilo praktické rozhodnutí: zakázalo americkým vojenským letadlům a lodím používat jeho základny k úderům proti Íránu.
Deset zemí Blízkého východu, které hostí americké základny, a jedna britská základna (na Kypru) vydaly víceméně ostrá prohlášení proti Teheránu ohledně raketových úderů, které Írán proti těmto základnám podnikl.
Pokud jde o druhý pól, kde byla prokázána podpora Íránu, Severní Korea je pravděpodobně v popředí. Severokorejský vůdce Kim Čong-un prohlásil: „Pokud Írán požádá, poskytneme rakety proti Izraeli. Jedna raketa stačí k jeho zničení.“
Všichni experti a média řadí Rusko na druhé místo mezi zeměmi podporujícími Írán.
Čína je všeobecně považována za třetího největšího podporovatele Íránu.Z nějakého důvodu mnoho expertů zapomíná zmínit další zemi, která jednoznačně vyjádřila podporu Íránu: Bělorusko.
Do seznamu proíránských zemí bych přidal i Turecko, které mimochodem s Íránem nemělo vždy dobré vztahy (kvůli soupeření obou zemí o vliv v regionu). Turecko odsoudilo izraelsko-americkou agresi proti Íránu.
Také dvě země, které tiše vyjádřily svůj nesouhlas s politikou USA a Izraele: Pákistán a Alžírsko.
Šanghajská organizace pro spolupráci (SCO) zaujala postoj podpory Íránu a odsouzení agrese USA a Izraele.
Možná jsem zapomněl zmínit několik dalších. Celkově je však třeba uznat, že seznam zemí, které otevřeně odsuzují agresi USA a Izraele, je malý.
Mnoho zemí se ale rozhodlo mlčet úplně. Takové mlčení však také vypovídá o mnohém.
OSN a další,podle vzorce „ne vaše a ne naše“
BRICS - nemastné neslané(státy zálivu)
Je pozoruhodné, že Nové Dillí neodsoudilo atentát na nejvyššího vůdce Islámské republiky, ajatolláha Alího Chameneího, ale pouze vyjádřilo „hluboké znepokojení“ a vyzvalo „všechny strany k projevení zdrženlivosti“.
.Indie se snaží sedět(inteligentně???)na dvou židlích.A vůbec ji nevadí ohledně přístupu k Izraeli(návštěva Modího 3 dny,před napadením Iránu)i to jak USA Indii vodí(resp.ty,co jí řídí)jako slona v cirkusu a zesměšňuje jí v podobě, že jí milistivě dovoluje nakupovat ropu v Rusku(a už dostala ťafku od Ruska!!! Chceš ji teď??Tak už ale ne se slevou, co byla !!!!
A taky to měření dvojím metrem států v zálivu,jim vymáchal(diplomatům zemí zálivu co u něho škemrali ať toho ostřelování na jejich zamě,Irán nechá!!!) Lavrov čumáky.
viz.
Rusko servíruje studené jídlo GCC a Indii
https://www.youtube.com/watch?v=B9VirHFMHQA
Tož tak.
Czertik
09. 03. 2026, 13:12rexik
cina a rusko vyjadrily podporu iranu ? hahahahah. a jak ji ukazaly jink nez slovy ? nijak.
toz tak moc jim jde o iran.
belorusko ? to muze pomoci ranu presne jak ? ze jim posle ovoce ?
severokorejci ? hahahaha, zeme ktera je na hranici bankrotu a hladomoru bude podporovat iran ? a jak tam vubec onu podporu dopravi ? na konich ? to jim bude trvat nekolik let.
turci se se stavi na iranskou stranu ? hahahahhaha. tak proc iran bombardoval turecko ? to iranci nebo turci chlastali ?
pakistan a lzirsko ze vyjadrily nesouhlas s amiky ? zeme co se priklaneji k cine ve vsem ?
to je zclea nepochopitelne.
rexiku a co udelas pokud indove budou nakupovat ropu a plyn odjinud misto rusa, kdyz jim rus neda slevu ?
aport
zdenek54
09. 03. 2026, 15:07:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Ty jo,to je rozbor! Tak to Irán padne do 24 hodin! Možná těm čmoudům pomůže Alláh!:laughing:
dumdum
09. 03. 2026, 16:20Hele a jak to russácko podporuje Írán? Kolik, že to lodí posílá do Perského zálivu, otevírá letiště pro íránská letadla? Prdlajs. Nula. Zero. Nacistický skrček z Kremlu dokonce víceméně řekl, že proti Izraeli Russácko nepůjde, protože tam žije mnoho russáků. A jak pomáhá Íránu Čína? A zařadit Turecko do proíránských zemí? Proč jako? A bělorussácká podpora, atk to je opravdu něco o co se Írán opře.:rofl:
Azor
09. 03. 2026, 11:21"Arabské státy utratily miliardy za ruský . . . . . ."
Tyto státy na to aspoň měli.A to nejsou ve financích úplný goganti,jako tito,kteří jsou vlastně playte(bankrot - nemožnost vyplácet věřiteli svůj podíl - díky Runu na ty fondy)
O tomto by nám mohl "zasvěceně"napsat velký to "ekonom"Roman???!!!
Viz. Jako v tom vtipu - "Mecedes se zakymácel,mocný Fiat ztratil klid,neboť ze vrat AZNP Mladá bolesla,vyjel 120tý Faforit "
"Začal run na největší US investiční fondy – BlackRock poprvé v historii zastavil vyplácení klientů"
Během pátku a soboty požádali kvůli pokračující válce na Blízkém východě podílníci největšího světového investičních fondu BlackRock o zpětný odkup 9,3 % akcií holdingu. Akcionáři chtěli zpět 1,2 miliardy dolarů, ale fond jim vyplatil pouze 620 milionů USD. Vedení fondu rozeslalo podílníkům dopis o zastavení výběru peněz kvůli nedostatku hotovosti. Cena akcií BlackRocku poté hned klesla o 7,2 %. Omezení výběru hotovosti oznámily i další americké fondy, u nichž žádost o výběr peněz překročila 5 % majetku.
Podle agentury Reuters byli klienti BlackRocku, kteří měli štěstí a dostali zpět aspoň polovinu požadovaných peněz, vyplaceni kurzem akcií ke konci roku 2025.
Pod tlakem na vyplacení peněz je i druhý největší fond Blackstone. Fond napřed dočasně zvýšil limit zpětného odkupu akcií z 5 na 7 %. Firma přinutila své zaměstnance investovat 400 milionů dolarů, aby mohli uspokojit požadavky investorů na návrat hotových peněz. Poté fond rovněž ohlásil pozastavení plateb investorů. . . . . . . .. . .
O tomto by nám mohl taky vyprávět grafoman Czertik,jak že jsou na tom ty "vyspělé"státy USA!!!
Tož tak.
Nojgi17
09. 03. 2026, 11:29no ja si nemyslim , že tady jde jen o miliardy , utracene za nejake usa-ruske systemy protivzdusne obrany .
tady jde zase na prvnim miste o ty miliardy , co ještě nikdo nevyrobil .
na ty miliardy ,se musi ridit lidi , co je budou vytvářet, do nekonečna se nedají ty dolary tisknout ...
nebo se tady bavime jen o zbraních ?
Nojgi17
09. 03. 2026, 11:35takze jak to bejvá a je ?
iracani nebudou vyrabet nic , protože usa musi ukazat , Trumh , ze maji dost bomb ?
no jasaaan akeikjm ...
vybondarduje univerzity , vsechno, aby ti mimohadini nenihli vyrabet atomovou zbraň...
tak to je , usa obsadi jen rafinerie , makat tam budou Kubanci
Nojgi17
09. 03. 2026, 11:40cile b iranu neni iranska ropa .
jen ty raferinerie , co umi zpracovat tu ropi jako adfalt z Venezueli ...
jde o ty rafinireie , ne o iranské lidi , na zom nikomu nezalezi , a v eu je nechceme, jen jejich mozky
zdenek54
09. 03. 2026, 15:10Nojgi 17
Píšete jako ten potrhlý :japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre: snad ne z jednoho místa.:open_mouth::open_mouth:
Czertik
09. 03. 2026, 13:14rexik
jasne, takove problemy s investicnimi fondy v rusku neznaji...protoze tam investicni fondyneexistuji.
aport
zdenek54
09. 03. 2026, 15:12:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Eště to tak, stačí když tam mají ten kapitalismus.:bangbang::joy:
Pepík Knedlík
09. 03. 2026, 09:21Ale, ale. Už v Sýrii se ukázal systém Pantsir problémový a nikdo ho určitě nezlepšilo. Tohle info je starý 8 let. Arabasi se teď divy:rofl:
Šebesta
09. 03. 2026, 08:21Kazdy se obcas sekne.Fialova hruzovlada objednala F 35 za 150 mega ktere uvidime kdo vi kdy az uz budou mozna zastarale a jeste budou stat mnohem vice .
Slavoslav
09. 03. 2026, 08:35kastrat
myslis tie F35 ktore prave preukazuju bezkonkurencnu efektivitu v bojoch proti Iranu vyzbrojenemu PVO ktorej net analoga?
Šebesta
09. 03. 2026, 09:00Fotze opet dokazujes ze jsi hupak a ze neumis cesky.My ty F35 dostaneme v roce 2030 nebo podle Odhadu Svycaru jeste mozna pozdeji takze ? Nezvan bludy a mel by jsi se soustredit spise na svou predpoved ze valka na Ukrajine skonci do Vanoc porazkou Rusu .Jsem na to velmi zvedav jak tvoje prognoza dopadne ?
Slavoslav
09. 03. 2026, 09:08kastrat
a v 2030 bude dostupne nieco lepsie co uz dnes lieta? alebo si len proste debil?
a co som ja? sensibil, aby som sustredenim ovplyvnoval svetove dianie? Tu predpoved mozem koncom roka akurat vyhodnotit a skonstatovat ci som mal pravdu, alebo sa mylil, nehlasal som buducnost, ale moj odhad. Ze sa na to sustredujes len dokazuje, ze ti nic ine v tvojom zufalstve kde si za kokota co nema ani zakladny prehlad o temach ktore udajne pozorne sleduje neostava ty nas expert na rusacke vyhrazanie sa JZ
zdenek54
09. 03. 2026, 10:01Slavomann
Blbej a ke všemu Slovák co ani neumí psát....to je to,co nám tu ještě scházelo!:confounded:
Kyjev01
09. 03. 2026, 10:25Čurák a ještě k tomu čech? to je lepší ?
zdenek54
09. 03. 2026, 10:29Kijev007
Tak tak vulgární a blbej, to je celý Kyjev. Ztrácíš nervovou pevnost a mindráček vítězí ! Chachachacha.:clap:
Šebesta
09. 03. 2026, 10:40FOTZE jsi hlupák a píšeš bludy. Své přání často vydávaš za realitu což dělají právě hlupáci.Nikdo tě nenutil psát o tom kdy ta válka skončí a jak ? Stačilo napsat, ženevíš.Ani 100 x větší experti jak ty si netroufnou dnes typovat kdy ta válka skončí a kdo bude vítěz ? Jsou totiž realisté a nevydavají svá přání za realitu. Právě to dělají jen hlupáci jako ty.
Slavoslav
09. 03. 2026, 10:45stetka
takze tvrdis, ze si hlupak ked predpoveds dlhe trvanie vojny co je de facto tiez casova predpoved k jej trvaniu? inak, sa mi paci ako si v original diskusii zabudol definovat co pokladas za vitazstvo, aby si predpokladam mohol potom onanovatnad tym, ze aha Ukrajina aj tak nevyhrala
Czertik
09. 03. 2026, 13:17sebsetik
ze dostaname f35 ve 2030 ? coz je za 4 roky ? to je dobra zprava. zvlast kdyz si vezmes ze letouny se vyrabi 2 roky.
kdybychom si objednaly letouny z ruska, tak je nemame ani do 2050.
aport.
zdenek54
09. 03. 2026, 15:19:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
! objednaly ! Ženy ? Možná tvoje co NATO má koule!:sweat_smile:
Slavoslav
09. 03. 2026, 08:12toto bolo zabavne v rou 2019 kde vidiet ako rakety z Pantsiru minaju nan letiacu strelu s plochou drahou letu - ergo ciel proti ktorym je Pantsir specificky urceny
https://www.youtube.com/watch?v=NI0REqlYhmc