EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Kontroverzní historie napalmu a jeho použití ve válce – Churchill mluvil o mučení lidí

 23. 08. 2022      kategorie: Vojenská historie      78 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Použití ohně ve válce je vždy děsivé a hrůzostrašné. Není to ale také nic nového. Již staří Řekové používali ohnivé zbraně na bázi ropy, označované jako "lepkavý oheň", zatímco USA pak používaly podobnou zbraň během druhé světové války. Japonská kontrola nad světovými zásobami kaučuku (Japonsko ovládlo Malajsii, Vietnam, Indonésii a Thajsko, které se zásadní měrou podílely na světové produkci kaučuku) však přiměla chemiky ke kreativnímu přístupu k budoucím chemickým zbraním – výsledkem byl napalm. 

napalmFoto: Nácvik napalmového útoku | LCpl Andrew Pendracki / USMC / Wikimedia Commons

Syntetický napalm poprvé vyvinul tým Harvardovy univerzity pod vedením Louise Fiesera. Jak poznamenal autor Sven Lindqvist: "Výrobou napalmu byla nejprve pověřena společnost Nuodex Products a do poloviny dubna 1942 vyvinula hnědý suchý prášek, který sám o sobě nebyl lepkavý, ale po smíchání s benzínem se změnil v extrémně lepkavou a hořlavou látku." Jeden z Fieserových kolegů později navrhl přidat do odvaru fosfor, který zvýšil "schopnost pronikat hluboko... do svalstva".

Netrvalo dlouho a nový vynález se začal testovat. Fieser na svém vynálezu spolupracoval s americkou chemickou službou, přičemž testy probíhaly na zkušebních polygonech v Jeffersonu a Dugway, z nichž druhý byl vybaven stavbami, které napodobovaly stavby v japonských a německých městech.

Finální chemikálie měla tyto vlastnosti:
•    Hořela při teplotách 798 až 1200°C (benzín hoří při 257 stupních)
•    Hořela déle než benzín
•    Snadno se rozptylovala a ulpívala na všem, na co dopadla.

Nedlouho po jeho vyvinutí se pak napalm začal používat v zámoří, kdy americká letadla shazovala napalmové bomby ze vzduchu na podporu pozemních jednotek. Napalm byl také často používán pozemními jednotkami, a to když byl protivník hluboko zakopán ve svých pozicích.

Poprvé byl napalm strategicky použit při útoku amerického armádního letectva na Berlín v březnu 1944 a jeho použití pokračovalo i v Pacificku. Spojenci jej používali při likvidaci japonských tunelů, bunkrů a opevněných pozic. V korejské válce byl pak napalm používán již zcela pravidelně. Americké pozemní jednotky většinou čelily početní převaze nepřítele, avšak ovládaly oblohu. Napalm B byl používán ze vzduchu, aby se vyrovnaly nedostatky na zemi, přičemž jeho nejvýznamnější použití bylo během bitvy "Outpost Harry" v červnu 1953.

USA byly za použití tak strašlivé zbraně, jako byl napalm, v této válce kritizovány. Mezi kritiky jejího použití patřil i britský premiér Winston Churchill, který napalm označil za "velmi krutý" a obvinil USA z "mučení velkých mas lidí". USA takových řečí nedbaly a ve velké míře používaly napalm rovněž i během války ve Vietnamu. Tentokrát se za touto taktikou skrývalo více důvodů. Nejenže byla tato zbraň velmi účinná (napalm shazovaný z nízko letících letadel může pokrýt až 2000 čtverečních metrů), ale měla také psychologické využití. Představa upálení zaživa je děsivá a USA s tímto strachem v průběhu konfliktu počítaly. Odhaduje se, že v letech 1963–73 bylo na Vietnam svrženo celkem 388 tisíc tun napalmu, který byl zaměřen nejen na vojáky a tanky, ale i na části džungle a železniční tunely, v nichž se Vietkong ukrýval.

Amerika nebyla jedinou zemí, která napalm v boji použila. Během první války v Indočíně na přelomu čtyřicátých a padesátých let ho používali také Francouzi. Nasadilo jej také letectvo Rhodesie během války v tamní buši a dočkal se použití i v dalších konfliktech, například v alžírské válce, šestidenní válce a portugalské koloniální válce.

V roce 1972 byla zveřejněna slavná fotografie devítileté vietnamské dívky jménem Phan Thị Kim Phúc, která byla popálena napalmem. Původně se očekávalo, že dívka na následky svých zranění zemře, ale ta přežila a později se stala aktivistkou podporující děti, které se staly oběťmi války. Danou fotografii pořídil Nicholas Ut, který za ni později získal Pulitzerovu cenu. Fotografie nabídla široké veřejnosti první skutečný pohled na ničivé účinky napalmu. Prezident Richard Nixon prohlásil, že scéna byla naaranžovaná, na což Ut odpověděl: "Přestože se stala jedním z nejpamátnějších snímků dvacátého století, prezident Nixon jednou zapochyboval o pravosti mé fotografie, když ji 12. června 1972 uviděl v novinách... Snímek pro mě a nepochybně i pro mnoho dalších lidí nemohl být skutečnější. Fotografie byla stejně autentická jako samotná vietnamská válka. Mnou zaznamenaná hrůza vietnamské války nemusela být vylepšována. Ta vyděšená holčička žije dodnes a stala se výmluvným svědectvím autenticity té fotografie. Na ten okamžik před třiceti lety Kim Phúc a já nikdy nezapomeneme. V konečném důsledku nám daný okamžik oběma změnil život."

Používání napalmu je silně potlačováno, avšak není zakázáno pro použití proti vojenským cílům. Jeho použití proti civilnímu obyvatelstvu však zakazuje Úmluva OSN o některých konvenčních zbraních. I když je použití této zbraně v dnešní době neobvyklé, stále se objevují zprávy o jejím nasazení. V roce 2018 bylo např. Turecko obviněno z použití napalmu proti kurdským silám, vláda země to však tehdy popřela.

Zdroj: warhistoryonline

 Autor: Petr Žák

Komentáře

Vaclav Flek

26. 08. 2022, 18:52

pro Im Bier steckt Wahrheit :

Ocenuji, ze jste se za ten fejk (fake ?) alespon omluvil, i kdyz stale nechapu, proc jste jej vlastne posilal. Mam velmi rad vtipy, s chuti je sbiram, a s jeste vetsi chuti vypravim, ale myslim, ze fejk rozhodne neni vtip, a neni urcen k pobaveni. Zvlaste ne fejk s tematem sovetske intervence v dnesni rozjitrene dobe.

Mne to spise pripomnelo situaci z dob meho studia na vojenske akademii, kdy nas spoluzak poslal rodicum telegram, ve kterem napsal : "Vas syn zemrel. Podepsan velitel rocniku". Zdeseni rodice samozrejme hned prijeli a spoluzak se pozdeji divil, ze to nikomu z nas nepripadalo vtipne, ale pouze maximalne trapne a zoufale.

Snad uz si ty fejky v budoucnu odpustite ...

Im Bier steckt Wahrheit

26. 08. 2022, 09:54

Přeji hezký den slušným diskutujícím.

Omlouvám se panu Flekovi a bomberovi.
Ano, byl to fejk, ale snad pobavil:smile:
Pane Fleku, vše dobrý? :four_leaf_clover:
Bombero, ač nerad uznávám, jsi dobrej. :medal:

bombero

25. 08. 2022, 22:30

IBSW- k těm vaším lžím o 68 ještě jeden odkaz, které vy neumíte
https://www.fakticke.info/ceskoslovensko-v-roce-1968-neobsadili-ukrajinci/?sznclid=5cd1ad4174364f08aed5265770d9a214

bombero

25. 08. 2022, 22:16

Václav Flek- na něj žádné argumenty neplatí.Jede pořád dokola moskevskou propagandu.Můžete mu dodat 100 odkazů, napíše vám, že ho to nezajímá, ale pravdu má on. Ale to si dle něj už musíte zjistit sám. Se svým nickem má pravdu. Jen mu tak chybí, že ta pravda je minimálně po 8 kousku.

Vaclav Flek

25. 08. 2022, 15:47

pro Im Bier steckt Wahrheit

K vasemu sdeleni : "...Do CSSR byly dne 21.srpna poslány dvě sovětské armády - 1. ukrajinský sbor složený výhradně z Ukrajinců a 1. záložní uralský sbor,(téměř výhradní zastoupení zauralských národností)..."i mohu pouze napsat :

Proboha, co mi to sdelujete ? Vcera jsem vam zaslal slozeni okupacnich jedntek, a vy mi ted posilate uplny nesmysl. To jiz neni neznalost nebo hloupost, ale ubohost a mozna i arogance. Nerad pouzivam tak silna slova, ale ve vasem pripade to asi jinak vyjadrit nelze, nebot nejste schopen pochopit a kriticky zpracovat nejake fakticke sdeleni. Proc se cpete na web, venovany vojenskym otazkam, kterym nerozumite, misto abyste sva moudra rozdaval nekde na webu pivnich znalcu...

Veritas vincit

25. 08. 2022, 14:43

Im Bier steckt Wahrheit
"Lháři, sám jsi se přiznal, že jsi měl akcie. Takže ty a další jsi zaprodal cizakum."
*
Větší hloupost jsem už dlouho nečetl.
Například o akcie Tatry Kopřivnice z kupónové privatizace jsem přišel bez užitku ve chvíli, kdy zkrachovala - byla vykradena českými privatizačními fondy.
Hodně složité, viď Slovane. :slight_smile:

Veritas vincit

25. 08. 2022, 14:39

Im Bier steckt Wahrheit
"Otazka. Zná někdo Československou národnost? Já ne!"
*
To je zvláštní.
Stádo Slovanů uprostřed Evropy si na tom lživém tvrzení složilo slepenec "Československo".
Které se podle počtu obyvatel 6č/3n/1s mil. mělo vlastně jmenovat Českoněmecko. :laughing:

Im Bier steckt Wahrheit

25. 08. 2022, 14:36

Vv
Lháři, sám jsi se přiznal, že jsi měl akcie. Takže ty a další jsi zaprodal cizakum.

Im Bier steckt Wahrheit

25. 08. 2022, 14:35

Otazka. Zná někdo Československou národnost? Já ne!

Veritas vincit

25. 08. 2022, 14:23

Im Bier steckt Wahrheit
"Je to opravdu divný, ale v pohraničí a na hranicich sloužili Češi,..."
*
Proč nepoužíváš Masarykovsko-Benešovskou v ČR velmi oblíbenou blamáž a lež ?
Žádní "Češi", ale Čechoslováci.
Když TGM žebral o republiku, tak po celém světě přece vždy lhal o nějakém národě "Čechoslováků"..., který nikdy neexistoval. :slight_smile:
Kdyby mluvil pravdu, tak by nějakých 6 mil. Čechů, 1 mil. Slováků se 3 mil. Němců nikdy nemohlo dostat v roce 1918 samostatný stát (Československo).
Také jsme dnes mohli být v pohodě, ekonomicky součástí přes 100 mil. území kde se mluví německy a všichni by uměli německy, česky a anglicky ... Takhle polovina neumí pořádně ani rusky a je jim to úplně k h****. Na žebrání sociálních dávek a slintání u piva jim to ovšem v pohodě stačí. :slight_smile:
Takhle se tady usadil "slovanský živel", lhaní, podvody a absence vlády zákonů a vymahatelnosti práva. Naštěstí už máme svobodu pohybu.
Boží mlýny melou pomalu, ale jistě. :slight_smile:
Například průmysl po roce 1989 v podstatě přrozenou cestou (lůza rozprodala co mohla) opustil ruce do kterých nikdy před rokem 1938 nepatřil atd. :slight_smile:

Im Bier steckt Wahrheit

25. 08. 2022, 12:31

Velký Lhář Vv
Česko - Německá hranice.
Je to opravdu divný, ale v pohraničí a na hranicich sloužili Češi, četníci a SOS včetně policie. Slovák možná někde, ale sloužil. Když jsem četl jména zavražděných, tak slovaka jsem nenašel, ale nemám vše přečteno.
Jinak co píšeš dál mě nezajímá a nečetl jsem to.
Diky Masarykovi tu otravuješ slovane!

Veritas vincit

25. 08. 2022, 11:39

Im Bier steckt Wahrheit
"Včera jsem si pročítal knihu *Muži na hranici rok 1938* kde se popisují události v pohraničí a utoky na četníky i české občany..."
*
Najednou "české občany" ??
Snad "československé" občany, nebo snad ne, čecháčkovský šovinisto?:slight_smile:
Že sis dal zrovna nick "Im Bier steckt Wahrheit" v němčině a ne český ty malý ukřivděný, zamindrákovaný čecháčku. :laughing:

No já nevím, jak by se měl normální člověk chovat ke lhářům a zlodějům?

1/ Němci přišli do Sudet na pozvání Přemysla Otakara II., aby naučili slovanské stádo těžit a zpracovávat rudy a kovy.

2/ TGM všechny obelhal, když Slovákům a prezidentu USA W.Wilsonovi slíbil vznik konfederace švýcarského typu. Proto také dnes už neexistuje jakési "Československo".
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pittsbursk%C3%A1_dohoda

3/ Místo všem slíbené konfederace vznikl unitární stát.

4/ Po skončení první světové války Němci žijící na území českých zemí požadovali rozdělení těchto zemí podle etnického hlediska a připojení území s německým osídlením k německému Rakousku a Německu...

5/ Od listopadu 1918 do ledna 1919 provedly "československé" pluky vojenské obsazení Sudet.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Obsazen%C3%AD_Sudet_(1918)
https://www.idnes.cz/technet/pred-100-lety/ceskoslovenske-vojsko-obsazovalo-sudety-v-moste-rozhodli-delostrelci.A181127_195837_pred-100-lety_heli
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1281191-pri-vzniku-ceskoslovenska-tekla-nemecka-krev

6/ 4. březnu 1919 se chtěli němečtí obyvatelé Sudet zúčastnit rakouských voleb a demonstrovali. "Československo" poslalo armádu, aby rozehnala demonstranty v Sudetech a při té příležitosti jich 54 zavraždila včetně několika dětí.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sudetsk%C3%A1_demonstrace

7/ V roce 1935 po posledních svobodných volbách v "Československu", okradli v takzvaném "přepočítání" "čechoslováčci" vítěznou Sudetoněmeckou stranu o poslanecká křesla...
Volební systém byl "vymyšlen" tak, aby pohraničí nemohlo přehlasovat vnitrozemí...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Volby_do_parlamentu_%C4%8Ceskoslovensk%C3%A9_republiky_1935
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1338091-posledni-predvalecne-volby-vyhrali-henleinovci-a-hlinkovci

8/ Československo - stát vzniklý na lžích, podvodech a krvi nevinných obětí.

9/ Žádné fňukání nad nějakými, byť zdánlivě "vlasteneckými" obětmi nemůže smazt ten pokřivený historický hnus.
:slight_smile:

bombero

25. 08. 2022, 11:06

IBSW- to jste si vycucal z prstu, nebo vylosoval z klobouku?žádná jména, žádné odkazy,prostě vaše klasika. A nic jiného vám nezbývá, než tvrdit, že vás nezajímáme. Své lži doložit nedokážete a vyvrátit naše tvrzení také ne
No a k té vašé lži- kdo do toho tenkrát mohl kecat a zastával vojenské řešení
brežněv- rus narozený na ukrajině
kosigyn-rus
suslov-rus
andropov-rus
gromyko-bělorus
jakubovskij- bělorus
a jen podgornyj,grečko a šelest byli ukrajinci

"1. ukrajinský sbor složený výhradně z Ukrajinců"- koukám, že na vojně jste nebyl, protiože za komára byla jak u nás, tak i v russku praxe posílat odvedence co nejdál od bydliště. Z mých známých byli jen 3, co to měli domů pod 100km, jinak běžně slovensko, nebo morava.
Ale s tou vaší logikou nás němců v 45 zbavili ukrajinci, protože tady byl 12,2 a 4 ukrajinský front. Jediná ruská armáda byla ROA- vlasovci:grin:
Jinak v tom 1.UA frontu bylo 250 000rumunů.....

Im Bier steckt Wahrheit

25. 08. 2022, 10:28

jeronym
Včera jsem si pročítal knihu *Muži na hranici rok 1938* kde se popisují události v pohraničí a utoky na četníky i české občany. Velice těžká doba a stovky občanů německé narodnosti, kterí vraždili nebyli potrestáni. No a v obrazové příloze pana Čvančary na str. 258 je fotka stará asi 20 let němce Posselta, Otto Habsburka a současného českého premiéra P. Fialy v družném rozhovoru.
Závěr nechť si každý udělá sam, ale pomalu spějeme k totální závislosti na německu.

Zdeněk

25. 08. 2022, 10:13

"Hlupáka se neptej, poví sám." Quintus Horatius Flaccus citát:

Im Bier steckt Wahrheit

25. 08. 2022, 10:07

Pan Flek
Jak to bylo s okupační armádou SSSR a kdo odsouhlasil její agresi? Odpověď je zde:

V dubnu 1968 jednalo politbyro KS SSSR ve složení: 7 Ukrajinců (včetně L. I. Brežneva),1 Bělorus,1 Litevec,1 Kyrgyz,1 Kazach a jen jeden Rus. Došlo k hlasování o intervenci do ČSSR a intervence zvítězila v poměru 10:2. (Litevec se zdržel a Rus byl proti). Do CSSR byly dne 21.srpna poslány dvě sovětské armády - 1. ukrajinský sbor složený výhradně z Ukrajinců a 1. záložní uralský sbor,(téměř výhradní zastoupení zauralských národností). V první vlně do ČSSR prišlo celkově 63 Rusů , z toho bylo 42 armádních žurnalistu.

Proto nejsem povinen a ani přesvědčen vyvěsit Ukrajinskou vlajku, pomáhat jim či jinak se v jejich prospěch angažovat.
Zdejší kádrováci typu Zdeněk hlupák, lhář Vv, bombero a NATO mě nezajímají.

hb74

25. 08. 2022, 09:13

jeronýme. Já to udělám po Vašem ruském způsobu, vykopu tě z baráku (poz. nezastřelím a ani tě jinak sexuálně nebudu obtěžovat!! to ber jako benefit). Obviním tě z nacismu nebo fašismu a z přípravy vojenského přepravratu - benzín máš a mýdlo doufám taky. A pak tě obviním nedodržováním právních norem. A tvoje dřevo si odvezu!!!

bombero

25. 08. 2022, 09:09

jeroným- máte něco proti omu, že používám název, který vychází přímo z ruštiny?Rossija?
jinak co se týče agresí, tak si myslím, že tady na to státy nemají ani zdaleka
http://www.vrtulnik.cz/mil/rusove.htm
najděte mi jeden jediný příspěvek, kde někomu nadávám, urážím ho a pošlu vám 100 000Kč
Jinak vše, co sem napíšu můžu nějak doložit, když sem odkaz nedám rovnou, nebo napíšu, že je to můj názor. A ne jak spousta lidí, co sem píšou lži, ale dohledat si to mají ostatní, že nevědí, proč by to dělali, nebo se pak s odstupem vymlouvají, že to údajně řekl někdo jiný
Tak si těch 300 litrů benzinu užijte. Dnes jsou věci stavěný tak, že některé nejdou nastartovat s měsíc starým benzinem. Jj, řepka je svině.
A jak jsem se zařídil? Třeba tak, že jsem na podzim přestal používat plyn, takže mi vraceli 90%záloh a vše jsem vyřešil jinak

Zdeněk

25. 08. 2022, 08:38

Jeroným, jediný, kdo se tu odvolává na svou neomylnost a zaštiťuje se hlubokými znalostmi a schopností precizní analýzy jsi jen a pouze TY, nezapomínej na to.


p.s. 80 kubíků dřeva, to se chystáš vytápět nádražní halu v době ledové ...

jeroným

25. 08. 2022, 08:21

bombero
tím ruSSko jen dokazuješ svůj duševní stav. Taky bych mohl psát uSSa, protože je považuji za zdroj většiny válek za poslední století. Nepíšu. Nedávno jsem narazil na krásnej popis

- Co si myslíme, není názor, ale mínění.- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.- Argument je důkaz, doklad.- Diskuze je výměna argumentů.- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát


no a vám svazákům když dojdou argumenty tak začnete nadávat, urážet. Ve své bublině kterou nechcete opustit (ono je lehčí když nemusíte přemejlet) si odmítáte jen připustit že by někdo jinej moh mít pravdu. Že může bejt někdo kdo má větší znalosti (ne to co zrovna najde na googlu), ale má to v hlavě, má zkušennosti a je schopnej situaci analyzovat. To že vám toto chybí nahrazujete pořvávávím vašich pseudomouder.

Jen pro tvou informaci. Stav který je nyní v energetickým sektoru jsem předvídal už loni na jaře. Netušil jsem tehdy že politici jak naši tak z EU budou tak neschopní a predikoval jsem nárůst energií jen na dvojnásobek. Takže jsem hodil na střechu 10 kW panelů a za barákem mám 80m3 dřeva a ve sklepě 300l benzínu do centrály.
Zimu v pohodě vydržím. Díky znalostem a zkušennostem.
Pokud ti už náhodou došlo v jakým jsme průseru, můžeš mi prozradit jak to budeš řešit ty?

bombero

25. 08. 2022, 08:01

jeroným- a že vy reagujete na každý můj odkaz....Nevím, proč bych měl reagovat, když třeba reagoval už někdo přede mnou a já nemám nic k doplnění.
"Já nejsem ani pro ukrajinu, ani pro rusko. Já jsem pro pravdu." a proto kopete za russko, kde je lež státní politika. Tak nevím, kdo tady žije v bublině...

jeroným

25. 08. 2022, 06:01

Bombero
když ti předložím odkaz, nereaguješ. Žiješ ve své bublině a vše co do ní nezapadá je fujky fujky.
Ale takhle svět nefunguje. Fascinuje mě, že ti co se nejvíc ohánějí demokracií a právem, se chovají totalitářsky a na právo kašlou.
To že jste tu banda pro ukrajinu ještě neznamená, že máte pravdu. Já nejsem ani pro ukrajinu, ani pro rusko. Já jsem pro pravdu. Ale to se dneska nenosí.

bombero

24. 08. 2022, 21:19

Václav Flek-klobouk dolů před Vašimi znalostmi:thumbsup::thumbsup:

bombero

24. 08. 2022, 21:17

IBSW- jinak, kdyby afgán nerozm.dal russák a nechtěl tam nastolit socialismus, tak by tam nebyli ani amíci. Ted chtěli úplně stejný scenař na ukrajině. ale proteože jsou blbí jak štoudev,nepoučitelní, tak si tsd parádně naběhli

bombero

24. 08. 2022, 21:14

IBSW-"Pro mě je okupant každý, kdo překročí hranice ciziho státu se zbraní v ruce.- aha,proto kopete proti UA za russko
"Nezaměňuj ukrajinský front s ukrajincema"- aha, tak v 45 se to zaměnovat nemá, ale v 68 jo

prostě prorusská propaganda na 120%. Kolaborant proti českén republice. Nic víc

Vaclav Flek

24. 08. 2022, 20:55

pro Im Bier steckt Wahrheit :

Vasi posledni odpovedi diskutujicmu pod znackou bombero vubec nerozumim. Jak nas mohli Ukrajinci okupovat v roce 1968 ? Parkrat jsem tento nazor zaslechl, ale vzdy odbyl mavnutim ruky jako blabol. Ted se tedy ptam, co vas k tak nesmyslnemu vyjadreni vedlo ? Mohu pouze hadat, ale stejne to asi nepochopim :

1) Vetsina invaznich jednotek k nam vtrhla z byvaleho vychodniho Nemecka (pouze sovetske armady - 1. GTA a 20 . GA), z Polska (sovetska 11. GA a polska 2. A) a take Madarska (sovetske, madarske a bulharske jednotky v ramci armadni skupiny Balaton). Z Ukrajinske SSR sem vnikla pouze jedna vsevojskova armada - 38. A).

2) Predstava, ze vetsina vojaku armad, ktere vpad uskutecnily, byla ukrajinskeho puvodu, je zcela absurdni a ignoruje principy, na kterych byla Sovetska armada budovana. V podstate slo o to, ze odvedenci z jednotlivych oblasti byli maximalne promichani a odveleni co nejdale od mist sveho bydliste, ve snaze prerusit jakekoliv mozne kontakty s krajany i s domovem a ucinit je tak pristupnejsim k sovetske statni indoktrinaci. Jinymi slovy, vetsina vojaku invaznich armad nebyli Ukrajinci.

3) Zbyva jeste treti moznost, totiz ukrajinsky puvod Leonida Brezneva, rodaka z okoli Dnepropetrovska. Ten puvod je vsak nejasny, zpocatku se Breznev hlasil k ukrajinske narodnosti, ale pote, co jeho politicka hvezda stoupala, uvadel vsude zasadne ruskou narodnost. Ostatne po cely zivot hovoril rusky, byt s prizvukem, typickym pro danou oblast. Myslim proto, ze ani udajnym Brezevovym ukrajinskym puvodem neni mozne vysvetlit "ukrajinske koreny" agrese do Ceskoslovenska v roce 1968.

Im Bier steckt Wahrheit

24. 08. 2022, 20:53

bombero
Aha. Kopeš za demokracii:smile:
V tom případě okupace Afghanu vojsky NATO byla z tvého pohledu v pořádku i s mezinárodním právem.
Pro mě je okupant každý, kdo překročí hranice ciziho státu se zbraní v ruce.
Nezaměňuj ukrajinský front s ukrajincema.

Já kopu za Českou svobodu. :innocent:

Zdeněk

24. 08. 2022, 20:53

Nobody, tuhle verzi jsem neznal :thumbsup:

nobody

24. 08. 2022, 20:51

Zdeněk
Tak u nas to bolo:
Hlasenie posadkoveho rozhlasu: Dnes vecer sa bude v posadkovom kine premietat americky pornograficky film "Dala baba vojakovi"
Po chvili je po chodbach pocut beh, sum, nejaku dobu zachrci znovu radio: Prosim oprava, dnes vecer sa bude premietat sovietsky panoramaticky film "Balada o vojakovi".

bombero

24. 08. 2022, 20:32

Václav Flek- nemáte zač. Pro ukrajinu tady píše cca 10nicků, co tu bylo i před 24.2. Proruský je tady jen jeden-martin23. Všechno ostatní jsou nové, píší 14dní a pak ve stejném stylu se tady objebí jiný. Za půl roku jich bylo desítky. Jedou russké lži, žádné odkazy a když jim něco doložíte, tak mají jen urážky
diskuze je o výměně názorů, získávání nových informací, ale ne o vědomém šíření lží

bombero

24. 08. 2022, 20:26

IBSW-"Škatulkuješ lidi podle svého pokriveného názoru. Kdo ti na to dal právo. Nikdo, jen tvá ješitnost, neznalost a upnutí se někam či k někomu."
- hlavně že vy to ani náznakem neděláte
"nemohu jim odpustit okupaci v 68" je zajimavé, že podle rusských trolů nás v 45 osvobodili sověti, ale v 68 okupovali ukrajinci.
V tom případě nás ale i v 45 osvobodili ukrajinci, protože tady byl 1,2 a 4 ukrajinský front, 1/4mil rumunů, poláci a amíci. Jediná ruská armáda, co tady tehdy byla tak byla 1.ROA- vlasovci. A pak hned v červnu nastoupili s komunistickou pomocí sověti
Tak se stejnou logikou mi dáte za pravdu, že nás tehdy němců sověti nezbavili

"Ruský troll nebo Ukrajinský troll je v podstatě jedno"- není- bud kopu za demokracii, nebo obhajuju fašismus-russko

Vaclav Flek

24. 08. 2022, 20:20

pro bombero :

Dekuji za vyjadreni, myslim, ze mate asi pravdu. Diskutovat s podobnymi lidmi je asi jako hazet hrach na stenu, zadny tam nezustane, stejne jako se oni asi nezamysli, a vse je zcela bez efektu.

Stestim je, ze se v techto diskusich najdou i chytri lide, kteri se mnou treba nesouhlasi, ale zamysli se a vyjadri svoje protiargumenty. Z takove teze a antiteze pak vychazi nejaka synteze.

Im Bier steckt Wahrheit

24. 08. 2022, 19:51

bombero
Ruský troll nebo Ukrajinský troll je v podstatě jedno. Škatulkuješ lidi podle svého pokriveného názoru. Kdo ti na to dal právo. Nikdo, jen tvá ješitnost, neznalost a upnutí se někam či k někomu. Ať se řežou mezi sebou a pak dojde k poklidnému rozdělení Ukrajiny. Ukačský osud je nezvratný, nemohu jim odpustit okupaci v 68:smile:.

bombero

24. 08. 2022, 18:11

Václav Flek. divím se, že na toho ruskýho trola vůbec reagujete.Celou dobu tady jede ve stejném stylu. Někdy mě mrzí, že tady není diskuze po registraci, protože těch nových nicků, co se tady po russké agresi co jedou russkou propagandu vynořilo je neskutečné. Jinak děkuji za Vaše příspevky, patří k tomu nejlepšímu zde

Vaclav Flek

24. 08. 2022, 17:46

pro Jeroným

K vasemu sdeleni "...to že něco nevíš, neznamená že se to nestalo. Jen prokazuješ svou neinformovanost..." mam par pripominek

1) Za prve si netykame.

2) Nevim, prc uzivate vulgarni vyrazy. Jestli se domnivate, ze to vasi argumentaci doda na presvedcivosti, velmi se mylite.

3) Agent Orange nebyl vyvijen jako zbran, ani nebyl nikdy takto oznacovan. Podstatou jeho mechanismu ucinku je pusobeni na urcite struktury rostlinne bunky, ktere nejsou pritomne v savci bunce. Z tohto duvodu se zdal zcela bezpecny. az pozdeji se zjistilo, ze muze negativne ovlivnit genove vybaveni lidskych plodu.

4) Vse, co pistee dal o testovani na lidech nekde v Italii apod. je zcela nekonkretni a tak malo pravdepodobne, ze se da temer s naprostouz pravdepodobnosti vyloucit.

5) Zajimave je, jak jste dosel k nazoru, ze vite vice, nez my ostatni ucastnici diskuse dohromady. Co muzete vedet o nasem vzdelani ? Ja jsem treba byvaly vojensky lekar, ktery se dost dlouho pohybovl v oblasti vyzkumu, provadeneho pro potreby zdravotnicke sluzby ozbrojenych sil. To samozrejme znamenalo predevsim vyzkum v oblasti obrany proti zbranim hromadneho niceni. Trochu vice skromnosti a sebereflexe by vam jiste neuskodilo...

Zdeněk

24. 08. 2022, 15:27

VV, nobody tady to máte všechno pohromadě, navíc i se rtutí pod Vltavou
https://www.greenpeace.org/czech/clanek/14997/50-let-greenpeace-jak-se-psal-pribeh-plny-jedu-v-neratovicke-spolane/

Velmi zajímavý je taky příběh komunistických superpotravin s náplní dioxinů z barev.


p.s. Jeroným a Pivní hlava mi připomínají jeden klasický:

"Omlouváme se divákům, ale místo francouzského erotického filmu Soumrak na Seině uvádíme sovětský velkofilm Svítání na Sibiři."

Im Bier steckt Wahrheit

24. 08. 2022, 15:01

Velký lhář Vv
Kde píšu, že Agent je chemická zbraň. Jsi opravdu tak hloupej?

Poprvé byl Agent Orange použit britskými silami v Malajsku za malajského povstání. Během války ve Vietnamu byl americkou armádou nasazen také v Laosu a Kambodži.
Prostě a jednoduše zničit

Veritas vincit

24. 08. 2022, 14:46

nobody
Díky.
To je celkem vtipná informace, že českoslovenští komouši pomáhali za tvrdou měnu likvidovat své vietnamské soudruhy. :smile:

nobody

24. 08. 2022, 14:37

Veritas vincit
tak pozor, Agent Orange skutocne znecisteny bol. Je zname, ze za tvrdu menu skazenych kapitalistov bolo vyspele a najmoralnejsie Ceskoslovensko ochotne dodavat jednu zo zloziek. A kedze bolo tak uzasne vyspele, s najdokonalejsim chemickym priemyslom, tak ako bonus ju dodavalo as s dioxinmi (pozn. - bocna reakcia pri syneze, ak nie su dodrzane podmienky chemickej reakcie).
Takze Jeronymko ignoruje, ze vietnamske deticky, o ktore by on sam bicykel neoprel, boli postrekovane dioxinmi "Made in Czechoslovakia"

Konkretne pokial viem Spolana Neratovice a cely areal bol dioxinmi zasvineny - neviem, ci sa to dodnes podarilo vycistit.

Veritas vincit

24. 08. 2022, 13:35

Im Bier steckt Wahrheit
"Jo a když jim docházejí argumenty a to velice brzy, tak stáčenjí diskuzi mimo téma, ..."
*
Mnoho znalostí o chemických zbraních jsi tady nepředvedl "Agente Orangi"...:slight_smile:
Změnu IG Farben na Basf, Agfa a Bayer jsi sem vnesl ty...

jeroným
"Ale je málo známou zkutečností, že američani po WW2 v zatopených oblastech Itálie (němci vyhodili do vzduchu nějaký přehrady) rozprášili nějakou infekční nemoc a sledovali její šíření. "
*
Nějaký přehrady, nějakou infekční nemoc... nějak ti nejdou konkrétní údaje... :slight_smile:

"že agent orange byl jen defoliant řekni těm desítkám tisíců postižených vietnamců. A je jim hovno platný, že byl ""jen" znečištěnej."
*
Lžeš.
Nebyl znečištěný. Fungoval přesně jak měl. Likvidoval zelený porost nad zásobovacími stezkami vietnamských komunistů Úplně stejně ti funguje doma Roundup (Monsanto, USA), ...

"že američani a němci dodali chemické zbraně Husajnovi a pomáhali mu je také známou zkutečností. Tuším že BSF se na tom docela napakoval"
*
Lež.
Byla to SRN.
Nedodávala chemické zbraně.
Dodávala chemikálie ze kterých jdou chemické zbraně vyrobit...

Zdeněk

24. 08. 2022, 13:20

Jeroným, ty máš problém s pochopením psaného textu nebo čteš pouze nadpisy. Já si ten tvůj odkaz prošel a znovu opakuji, neni v něm nic, co by nebylo známo ve veřejně dostupných zdrojích.
Amorální ze strany USA je pouze udělení milosti členům japonské jednotky 731, která prováděla nelidské pokusy na čínském a korejském civilním obyvatelstvu, výměnou za výsledky pokusů.
Upozorňuji ovšem, že ty osobně nejspíš také využíváš poznatky z pokusu v německých koncentračních táborech, například co se týká letectví, vlivu dekomprese, mrazu nebo třeba mediciny a dokonce i optimalizace obuvi.

nobody

24. 08. 2022, 12:48

jeroným
ked budem chciet nieco porovnavat, tak to, co sa vybudovalo v Nemecku s tym, co si so svojou zberbou vyraboval a znicil po 48.-om.

ked budem chciet nieco porovnavat, tak to, ako vyzeralo CSR po tom, co ste zial len ciastocne boli odstaveni od moci v 89.-om (zial, my sme vas po 89. nedenacifikovali, ako Nemecko po vojne) s tym, ako vyzeralo Rakusko ci Nemecko. Vybudovali ste velke H, zbankrotovany, zniceny stat, kde nic poriadne nefungovalo, kde ludia zili o mnoho rokov kratsie, nez v civilizovanom zapade. Keby sme spocitali roky tych predcasnych umrti, tak toto vase vrazdenie bude zrejme konkurovat holokaustu.

jeroným

24. 08. 2022, 12:47

zdenek
na rozdíl od tebe se o problematiku biologických a chemických zbraní zajímám. Sice ne moc podrobně, ale dost na to, abych o tom věděl asi tak 100x více než vy všichni dohromady. Zdrojem jsou většinou Chemické listy a jejich archív, ale i jiné. Stejně tak jsem shlédl spoustu dokumentů, většinou britské nebo americké provenience na dané téma. Oni se tím ani netají co prováděli.

Proto když běžela mediální masírovka na téma Skřípal nebo Sýrie, tak bylo jasný, že se jedná o fejk. A ještě k tomu blbě udělanej.

Na druhou stranu když se u nás objevil africký mor prasat, tak to má všechny znaky testu biologické zbraně. Jednak pro to svědčí rozptýlená ohniska a druhak si nedovedu představit, jak by se sem dostalo nakažený prase z afriky.

Zdeněk

24. 08. 2022, 12:38

Pivní hlavo, marně přemýšlím KDO se tady dovolává otázek víry a toho, že víra se nemusí nikomu dokladat ... :laughing::joy::rofl:

Im Bier steckt Wahrheit

24. 08. 2022, 12:29

Jo a když jim docházejí argumenty a to velice brzy, tak stáčenjí diskuzi mimo téma, třeba o zázraku v Německu a chudé východní unii. Při své tuposti nechapou jak a proč k tomu došlo.
Ovšem, když jim je nejhůř, tak volají zdejšího Sorferna Fleka, aby jim pomoh, ale chudak starý je už za zenitem.

Zdeněk

24. 08. 2022, 12:24

Jeroným, ty jsi pouze vyhledal něco, co ti přišlo, že je o biologických zbraních a nikdo ze zdejších to nikdy nebude číst. Tak naopak, já článek
https://www.researchgate.net/publication/313400357_Historie_biologickych_zbrani_The_History_of_Biological_Weapons

velmi doporučuji, neboť podrobněji popisuje to, co já tvrdil v jedné větě.
Podrobně se například věnuje nehodě ve Sverdlovsku, ale i např. japonské jednotce 731 a poválečném využití jejich "poznatků" jak USA tak CCCP.

Zdeněk

24. 08. 2022, 12:12

Jeroným, mimochodem opravdu jsi ty články i tu práci o biologických zbraní četl? Já bych řekl, že ne ...

Veritas vincit

24. 08. 2022, 12:09

Im Bier steckt Wahrheit
"Velký vylhanec Vv. Několikrát jsem tě upozorňoval, ale jsi jako štěně.
Jako vždy jsi mimo téma diskuze. Co dělá takový slovan Vv již víme. Lže a překrucuje fakta.
Trapnější už nemůžeš být."
*
"Jak se ze zničeného a rozděleného poválečného Německa stala jedna z nejsilnějších ekonomik?"
https://plus.rozhlas.cz/jak-se-ze-zniceneho-a-rozdeleneho-povalecneho-nemecka-stala-jedna-z-8371136

Už jsi někdy četl nějakou knihu například od Johannesa Maria Simmela ?
Po válce dělal tlumočníka američanům v americké zóně v Německu.
V jeho románech najdeš, jak Němci pilně pracovali, aby získali Německo zpět od poválečných správců...
Nakonec výsledek hovoří jasnou řečí.
Německo je v roce 2022 4. nejvyspělejší ekonomika na světě, zatím co Slované kvičí a zdvojnásobují dluhy své země během dvou let...
Inu Slované a jejich "pivní pravda". :laughing:

Zdeněk

24. 08. 2022, 12:06

Jeroným, opět se vyjadřuješ naprosto zbytečně a mimo, prostuduj si článek a diskusi pod tímto článkem a pak, pokud danou diskusi pochopíš, můžeš přispěchat na pomoc Pivní hlavě v podpoře jeho tvrzení, např. tím, že předložíš důkazy ... do té doby mlč nebo piš o zbraních.

Im Bier steckt Wahrheit

24. 08. 2022, 12:04

jeronym
Máš pravdu, ale stále platí, vola číst nenaučíš.
Zdejší sebranka tupců bude do nekonečna omílat dokola své slinty.
Exoty jako je Vv, Zdeněk a NATO bys jinde těžko pohledal. Ber jejich slinty a invektivy jako zpestření dne.
Měj se fajn :smile:

jeroným

24. 08. 2022, 11:59

Zdeněk
einsehower a jaderné zbraně

co tohle?
https://www.armyweb.cz/clanek/behem-korejske-valky-byly-temer-nasazeny-jaderne-zbrane-truman-byl-zdrzenlivy-a-eisenhower-presvedcivy

jeroným

24. 08. 2022, 11:56

všem svazákům
co říkáte na ty články co jsem postnul? Vymejšlel jsem si? Nebo jste zase za neználky vy? Vy jediní ideologicky správní chlapci!

Zdeněk

24. 08. 2022, 11:54

"Im Bier steckt Wahrheit
24. 08. 2022
Věřte, nevěřte.
Nékolik stamilionů lidí nevěří, že amici přistáli na Měsíci, že není Bůh atd.
Svá tvrzení mám podložené na základě faktu i jsem vstřícný se o ně podělit.
Případné invektivy způsobené vaší neznalostí na mě nevadí. Takova je doba, takový jsou lidé i společnost.

Jen dovětek pro jiné čtenáře.
V roce 1952 se stal prezidentem USA D. E. a slybil brzké ukončení valky a v lednu 1953 USA otestovaly úspěšně první taktické JZ a o několik týdnů později prezident doporučil demonstraci jejich účinku v korejské oblasti Kesong. Díky Bohu se tak nestalo.

To je vše."

Pivní hlavo, tvoje tvrzení bez jakýchkoliv důkazů, představuje pouze nezvratný důkaz toho, že obsahem tvé mozkovny jsou pouze piliny zalité pivem, nic víc.
Ostatně svou argumentační impotenci dokazuješ svými invektivami, pěstičky jsou argumentem pouze pro děti ve školce a ruSSy, do které skupiny patříš ty?

jeroným

24. 08. 2022, 11:54

Veritas vincit
24. 08. 2022


Zatímco Slované v Československu a ČR po privatizaci všechen průmysl ihned rozkradli a rozprodali, Němci usilovně pracovali po válce asi 20 let, aby si všechen průmysl mohli odkoupit od vítězných správců zpátky do svých rukou.... Tomu říkám rozdíl v mentalitě, myšlení a přístupu. :slight_smile:

zase manipuleš s fakty. Jak typiské pro tebe. Porovnáváš co němci postavili po válce a stím co se rozkradlo u nás po plyšáku. Proč nenapíšeš, co vše se v čssr vybudovalo v letech 1948-70?

Navíc to co se rozkradlo po revoluci, to si za levno nakoupili hlavně němci. Za přispění stran co jsou dnes u vlády (případně jejich pohrobků)

Im Bier steckt Wahrheit

24. 08. 2022, 11:25

Zdeněk hlupák
Ty jsi komik jako Volodymyr:smile:
Nikomu se nebudu zodpovídat, kromě Boha. Ani tobě, ani Flekovi nejsem povinen předkládat důkazy či jiné artefakty. Pochop i když v tvém případě se jedná o přání spíše z hora, nedostane nic.
Choďte si dál ve svém bludný m kruhu nevědomostí.

Jo a dokončení o Koreji najdeš v jiném článku. :smile:

Zdeněk

24. 08. 2022, 11:17

Pivní hlavo, ty ještě panu Flekovi a mě dlužíš důkazy pro tvá tvrzení o Eisenhowerovi, doufám, že už sepisuješ ... znova tě ovšem upozorňuji, že tvoje pouhé tvrzení o čemkoliv není důkaz vůbec pro nic, maximálně dokazuje obsah tvé kedlubny...

Im Bier steckt Wahrheit

24. 08. 2022, 10:56

Velký vylhanec Vv
Několikrát jsem tě upozorňoval, ale jsi jako štěně.
Jako vždy jsi mimo téma diskuze. Co dělá takový slovan Vv již víme. Lže a překrucuje fakta.
Trapnější už nemůžeš být.

Veritas vincit

24. 08. 2022, 10:17

Im Bier steckt Wahrheit
"Což jsou dnes Basf, Agfa a Bayer."
*
Zatímco Slované v Československu a ČR po privatizaci všechen průmysl ihned rozkradli a rozprodali, Němci usilovně pracovali po válce asi 20 let, aby si všechen průmysl mohli odkoupit od vítězných správců zpátky do svých rukou.... Tomu říkám rozdíl v mentalitě, myšlení a přístupu. :slight_smile:

Im Bier steckt Wahrheit

24. 08. 2022, 10:02

jeronym
Komplex IG Farben fungoval pod dohledem Spojenců do roku 1951, kdy byl zrušen. Akcie IG F ovšem na burze byly snad ještě v roce 2012. Reálně však došlo jen k tomu, že se celek sdružených firem vrátil do původní podoby jednotlivých samostatných společností. Což jsou dnes Basf, Agfa a Bayer.

Zdeněk

24. 08. 2022, 08:27

Jenom abych tě předpřipravil, tak Cyklón B vyráběl koncern IG Farben AG a mimo jiné i v kolínské Draslovce, kde se mimochodem vyrábí dodnes pod názvem Uragan D2.

Zdeněk

24. 08. 2022, 08:12

Jeroným, já tě varoval, že se máš věnovat zbraním, kterým trochu rozumíš, zase budeš za idiota, akorát o tom ještě nevíš...

jeroným

24. 08. 2022, 08:06

oprava
ne BSF ale BASF.

Je to shodou okolností stejná společnost, co pomáhala plynovat židy.

jeroným

24. 08. 2022, 08:04

co se týče biologických zbraní, tak informace můžete zjistit třeba tady
https://www.researchgate.net/publication/313400357_Historie_biologickych_zbrani_The_History_of_Biological_Weapons

Ale je málo známou zkutečností, že američani po WW2 v zatopených oblastech Itálie (němci vyhodili do vzduchu nějaký přehrady) rozprášili nějakou infekční nemoc a sledovali její šíření. Pár desítek lidí pochcípalo. Byli to jen chudí italové. Co je už známější, že po válce testovali na černoších syfilis. A těch testů na vlastním obyvatelsvu bylo několik. Sem tam někdo umřel.
V 90 letech jsem byl na vojně u protichemický jednotky. Jeden z lampasáků, co byl do práce zažranej o tom vyprávěl a později jsem si dohledal o informace na webu.
třeba tady
https://www.idnes.cz/xman/styl/operace-seaspray-bakterie-civiliste-armada-san-francisco.A180220_173117_xman-styl_fro





Ad Veritas
že agent orange byl jen defoliant řekni těm desítkám tisíců postižených vietnamců. A je jim hovno platný, že byl ""jen" znečištěnej.

že američani a němci dodali chemické zbraně Husajnovi a pomáhali mu je také známou zkutečností. Tuším že BSF se na tom docela napakoval
https://zahranicni.hn.cz/c1-60490150-usa-chemicke-zbrane-irak-iran-syrie

https://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/asie-a-oceanie/usa-pomahaly-saddamovi-s-nasazenim-chemickych-zbrani_280991.html

https://www.institutkurde.org/info/jak-na-pitel-saddam-zplynovaval-kurdy-1149170619.html


Vaclav Flek
to že něco nevíš, neznamená že se to nestalo. Jen prokazuješ svou neinformovanost. Naštěstí se to nechá léčit studiem. Ale to vyžaduje čas a určitou mozkovou kapacitu. Jednoduší je zapnout telku, tam ti to vysvětlí bez přemýšlení.

Zdeněk

24. 08. 2022, 06:49

Internet byl produktem výzkumu americké vojenské agentury ARPA (původně a dnes opět DARPA) a byl poprvé spuštěn v  říjnu 1969 pod názvem ARPANET.
Další výplody tzv. krajana netřeba komentovat, mají spíše už jenom nižší intelektuální úroveň...

Lukas Sajler

24. 08. 2022, 03:32

Veritas Vincit, jbod
Děkuji za váš názor. Za prvé USA napadla už snad všechny státy na světě, mají tam teď jejich základny, je jich kolem 650. Kde neuspěli zadlužováním aby zemi vysali od nerostných surovin, nebo zadlužili tak aby se to nedalo splatit, tak je napadli vojensky.(iran, vietnam, korea, afganistan, mali atd.) Usa nikdy nevyhrála válku do které se nasra.a. O válečných zločinech se tu rozepisovat nebudu, protože chci jít dnes jeste spát.Žiji v Usa už 23 let, potkal jsem tu vsechny možné třídy lidí, normální pracující člověk je tu lehce negramotný a jeho obzory nesahají ani na kraj města kde bydlí, co řeknou v televizi je svatá pravda, ať už je to blbost na entou, chci říci, že nedokáže ukázat ani ukrajinu na mapě. Střední třída lidí mají bohužel stejný názor nebo podobný jako já. Potom, internet jaky ho známe nevymyslela usarmy, ale cern a nějaká univerzita nevím kde to pouze uskutečnila ve velkém. Pc, telefony i mac se v usa nevyrábí.
Až začnete žít v ČR po usa stylu, tak budete vzpomínat na komunismus v dobrém, není to tady žádný med. Ale už se tam pomálu blížíte. Do Ruska se určitě někdy rád podívám.
A řeknu vám, že atmosféra mezi normálními lidmi je tu napjatá protože, se bojí až se.ou, dobře vědí, že Rusko a Čína jsou silnější. Dekuji a mejte hezký den.

Zdeněk

23. 08. 2022, 22:35

Pro Václav Fleku, děkuji za upřesnění, domnívám se, že tato událost je poměrně málo známá, přesněji řečeno o ní ví jen málokdo. Já sám jsem věděl, že se stala, zhruba kdy se stala a dohledal jsem si jméno lodi. Ovšem důvod, proč byl na lodi John Harvey náklad chemických zbraní je ve většině zdrojů popsán jen velmi vágně, pro jsem si dovolil jistou nadsázku.

Vaclav Flek

23. 08. 2022, 21:07

pro Veritas vincit

Diky za vasi odpoved diskutujicimu Jeronymovi. Chtel jsem na jeho nehorazna tvrzeni take reagovat, ale myslim, ze jste ve sve odpovedi vse obsahl, tak mu jiz nepisu a jenom vyjadruji plny souhlas s vasim vyjadrenim. Diskutujici Jeronym ma ze ctyr bodu tri uplne spatne, coz svedci bud o jeho malych znalostech nebo o malo kritickem videni sveta. Bohuzel se obavam, ze se asi nepouci ?

Vaclav Flek

23. 08. 2022, 20:58

pro Zdeněk :

K vasemu vyjadreni : "... matlá dohromady nehodu lodi John Harvey v prosinci 1943, na kterou nějaký aktivní idiot nechal naložit ypetit a dodnes není jasné kdo a proč,..." bych si dovolil doplnit:

Myslim, ze pisatel, ktery pise skutecne hodne zmatecne, asi nemel tuto udalost na mysli (ovsem co mel skutecne na mysli, nevim). Bud jak bud, myslim, ze dnes je po tom vsem utajovani jasne, o co v pripade zasazeni lodi John Harvey v pristavu Bari slo. Vezla asi 2 000 chemickych bomb M47A1 s obsahem yperitu - zpuchyrujiciho bojoveho chemickeho prostredku Slo celkem asi o 60 tun teto latky, zodpovedne za vetsinu umrti a invalidity v dusledku otrav v I. svetove valce. Zakernost zasazeni v pristavu Bari spocivala v tom, ze naklad podlehal prisnemu utajeni, a nikdo ze zdravotniku zpocatku na yperit nepomyslel, navic k zasazeni dochazelo netypickym zpusobem - kontaktem s kontaminovanou vodou, nikoliv vdechnutim nebo aerosolovym spadem, jak bylo obvykle za Velke valky.

Duvodem prevozu takoveho mnozstvi yperitu americkou armadou na italske bojiste byla obava, ze prave zde mohou Nemci yperit pouzit (jakkoliv dnes vime, ze na to vubec nepomysleli). Americane ve svych uvahach vychazeli ze specificke konfigurace cleniteho italskeho terenu, ktery poskytoval malo moznosti k rozvinuti, a cinil jenotky pri presunu zvlast zranitelne. Preprava vychazela z celkoveho strategickeho zamyslu, schvaleneho nejvyssim velenim armady USA, neslo tedy o napad "aktivniho idiota" (nakonec bomby s yperitem zabraly prakticky cely nakladni prostor nakladni lode tridy Liberty).

Tolik jenom poznamka, ze zbytkem toho, co uvadite, souhlasim.

Veritas vincit

23. 08. 2022, 14:58

Lukáš
"Amerika napáchala největší zvěrstva na planetě a pořád páchá. Když Rusko pouze chrání své zájmy a svou zem, západ se může pos.at..."
*
Kupodivu, sám žiješ tady s námi na tom zlém "Západě".
Sděluješ nám svobodně svá moudra na PC (IBM - USA), pomocí internetu (US Army), díky programům (Windows, Google - USA), možná mobilu (Motorola - USA).
Ty sám jsi nejlepším důkazem, že náš "Západ" je lepší než Rusko.
Kolik má dnes Rusko po světě skutečných přátel ?
Proč nežiješ v tom skvělém Rusku, ale na zlém "Západě" ?
Nebo chceš snad tvrdit, že lidé jsou hloupí a nevědí, co je pro ně dobré ? :slight_smile:

nyvlt

23. 08. 2022, 14:41

to im bier: Agent Orange je defoliant ne napalm.

jbod

23. 08. 2022, 14:32

Reaguji na Lukáš a ostatní - vy jste buď nehorázný provokatér nebo absolutně mimo takže připomínám
1) Sovětský svaz napadl všechny svoje sousedy a na okraj tím, že Rusko hájí své zájmy je správné napadnout sousedy? pokud berete Rusko jako nástupnický stát tak viz. výše. Ale je nutné říci i toto území ukradené Finsku, Rumunsku, ČSR a Polsku v současnosti neokupuje pouze Rusko ale i Ukrajina a Bělorusko. (Východní Prusko se dá nazvat válečnou kořistí)
K použití atomové bomby jenom toto - kdo seje vítr sklízí bouři a zákeřné napadení ze strany Japonska byla taková setba. Japonská armáda se dopouštěl zejména v Číně válečných zločinů. Navíc se Japonsko odmítalo vzdát i za beznadějné situace a pokud bomba ušetřila život jednoho jediného amerického vojáka tak není o čem diskutovat. Nehoráznost je to, že se japonsko staví do role oběti.
Dále pro hloupější je třeba říci i toto snad s vyjímkou operací ve Střední Americe a v Karibiku (Nikaragua, Haiti a Dominikánská republika) se USA bránily nebo pomáhaly napadeným a většinou ze strany komunistů.

Vaclav Flek

23. 08. 2022, 14:26

K clanku bych pouze doplnil, ze neni jeden napalm, ale existuje mnoho druhu, ktere se od sebe lisi slozenim i fyzikalnimi vlastnostmi a mohou byt pouzity v ruznych taktickych situacich. Krome tzv. cisteho napamu existoval i tzv. standardni napalm s vyssi teplotou horeni (okolo 2 000 stupnu) k plneni leteckych bomb, nebo tzv. super napalm, kde pridani slitiny sodiku a hrciku umoznovalo horeni ve vlhkem prostredi ci dokonce na vode. Mimoradne desivou byla samozapalna smes napalmu s peroxidem vodiku, rozstrikovana z letadla. Nad terenem se rozptylena smes samovolne vznitila napadene obeti vnimaly shora padajici ohen jako "napalmovy dest".

Bylo spocteno, ze bojova efektivita napalmu prekonala ucinnost konvencni munice o stejne vaze asi trikrat, k tomu se pridaval znicujici psychologicky efekt. V prubehu vietnamske valky pouzili Americane asi 400 000 tun napalmu, zhruba desetkrat vice nez v prubehu korejske valky.

Im Bier steckt Wahrheit

23. 08. 2022, 13:11

Zápalná látka napalm byla od roku 1943 celkem běžně používána americkým letectvem při podpoře pozemních jednotek, a to jak v Evropě, tak i v Pacifiku. Nejznámější je použití napalmu ve Vietnamské válce v letech 1964-1975.
Poprvé byl Agent Orange použit britskými silami v Malajsku za malajského povstání. Během války ve Vietnamu byl americkou armádou nasazen také v Laosu a Kambodži.
Prostě a jednoduše zničit

Lukáš

23. 08. 2022, 12:48

Amerika napáchala největší zvěrstva na planetě a pořád páchá. Když Rusko pouze chrání své zájmy a svou zem, západ se může pos.at. Když to dělá nato vedené usa, tak si všichni sednou na zadek a tleskají. Když by Rusko dalo vojenskou zakladnu na Kubu, tak se Amerika pose.e a vymaže Kubu z mapy světa a bude tvrdit, ze Kuba nikdy neexistovala.

Zdeněk

23. 08. 2022, 09:47

VV domnívám se, že co se týká biologických zbraní v Itálii matlá dohromady nehodu lodi John Harvey v prosinci 1943, na kterou nějaký aktivní idiot nechal naložit ypetit a dodnes není jasné kdo a proč, pokusy s tularémii na vojácích US Army a simulované útoky na americká města s cílem navrhnout obranu ... miluju tyhle moudra :rolling_eyes:

bombero

23. 08. 2022, 09:33

tocké cvičení,použití proti vlasní armádě
https://www.stoplusjednicka.cz/cviceni-sovetske-armady-u-tockeho-1954-jaderny-vybuch-zblizka
tockoje-pokusy na vlastních civilistech
https://www.stoplusjednicka.cz/cviceni-sovetske-armady-u-tockeho-1954-jaderny-vybuch-zblizka
biologické zbraně kousek od katastrofy
https://zoom.iprima.cz/valky/pribeh-biologicke-zbrane-unikle-z-tajne-sovetske-laboratore-odhalen
někdo napalm, někdo bílý fosfor
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-rusove-pouzili-u-kyjeva-bomby-s-bilym-fosforem-40391473
https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ukrajina-invaze-valka-analyza.A220313_203559_vojenstvi_alv
Agent orange se nepoužíval proti civilistům, ale na vegetaci. O škodlivosti následků na lidi se tenkrát ještě nevědělo, stejně jako DDT. . A o komunistické složce v něm se ani snad nebudu zminovat

jen v russké propagandě je biologická laborato=biologické zbraně. Asi ve smyslu "co dělám já, určitě dělají i ostatní"

Veritas vincit

23. 08. 2022, 09:29

jeroným
"USA jsou stát, který: -jediný použil atomovou bombu proti civilistům"
*
Japonsko napadlo USA a nikoliv naopak.
"Japonští civilisté" podporovali válečnou mašinérii Japonska.
Použití atomové bomby ušetřilo statisíce amerických životů.

"-masově používal napalm proti civilistům"
*
Neznám žádný případ, že by USA vydaly rozkaz zničit například nějaké vyloženě civilní město napalmem. Pokud civilisté vedou partizánskou válku, nelze je považovat za čisté civilisty.

"-masově používal chemické zbaně (agent orange) proti civilistům"
*
Agent Orange není nikde veden jako chemická zbraň.
Je to herbicid, určení k likvidaci zeleně. Ve Vietnamu konkrétně použitý, aby odkrylzásobovací cesty vietnamských komunistů.

"-testoval biologické zbaně na civilistech (na vlastních, po WW2 v itálii a pokud je to pravda tak i na ukrjině)"
*
Tak u tohoto tvrzení bys měl předložit důkazy.
Tvrzení ruské propagandy je méně věrohodné, než "Jedna paní u sámošky povídala ..."
Už se těším, jak vytáhneš netopýry....

jeroným

23. 08. 2022, 09:01

USA jsou stát, který:
-jediný použil atomovou bombu proti civilistům
-masově používal napalm proti civilistům
-masově používal chemické zbaně (agent orange) proti civilistům
-testoval biologické zbaně na civilistech (na vlastních, po WW2 v itálii a pokud je to pravda tak i na ukrjině)

A takový budou kritizovat ostatní?