EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Leopardy za BVP: Německo pošle Slovensku tanky Leopard 2 A4 výměnou za BVP-1 pro Ukrajinu

 03. 09. 2022      kategorie: Události      74 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Slovensko se dočká dohody podobné té, kterou uzavřelo naše ministerstvo obrany s Německem. Dodá totiž na Slovensko tanky leopard 2 A4 výměnou za bojová vozidla pěchoty BVP-1, které Slovensko poté poskytne bojující Ukrajině. 

bvp-1Foto: BVP-1 slovenské armády | Wikimedia Commons / Public domain

Němci to nazývají „Ringtausch“, což se dá přeložit jako výměna prstenů. 23. srpna 2022 podepsali zástupci Slovenska a Německa dohodu o vzájemné zbrojní pomoci, kdy Německo výměnou za vozidla BVP-1 poskytne Slovensku 15 tanků Leopard 2 A4. Nejspíše se bude jednat o konfiguraci 14 tanků a jedno vyprošťovací vozidlo. Výměnou za 15 tanků Leopard 2 A4 Slovensko poskytne Ukrajině 30 bojových vozidel pěchoty BVP-1, které má dosud ve výzbroji. Slovenské BVP darované Ukrajině navíc budou pocházet ze skladů slovenské armády, a té se tak nesníží bojeschopnost. 

První tanky by měly na Slovensko dorazit ještě tento rok a v balíčku jsou kromě tanků i náhradní díly, munice a výcvik posádky. Podle Christine Lambrechtové, německé ministryně obrany, poskytne Slovensko vozila BVP-1 Ukrajině co nejdříve to bude možné. Německo tuto taktiku využívá ze dvou důvodů. Za prvé se tak vyhne dodávkám těžké vojenské techniky na Ukrajinu, což by Rusko vnímalo negativně a mohlo by přistoupit k energetickým sankcím, které by pro Německo, které je na ruském plynu životně závislé, znamenaly pohromu. Za druhé Ukrajinci obdrží techniku, kterou dobře znají, neboť ji sami používají, čímž odpadá nutnost výcviku. Kromě Ukrajiny je tento akt výhodný samozřejmě i pro státy, kterým Německo takhle techniku pošle. My německými tanky Leopard 2 A4 doplníme a později i nahradíme dosavadní zastarávající tanky T-72M4 CZ, které i přes hloubkovou modernizaci na dnešním bojišti mají omezené kapacity k vedení moderního boje. Naše Leopardy 2 A4 budou ze začátku sloužit pro výcvik posádek, AČR totiž plánuje pořídit dalších zhruba 50 nejmodernějších tanků Leopard 2 A7+. Na tento standard by pak měly být modernizovány i stávající Leopard 2 A4, Česká republika by tak mohla v budoucnu disponovat minimálně 65 moderními tanky Leopard 2 A7+.

Slovensko s tanky Leopard 2 A4 doplní stávající tankové síly, které se dnes skládají z třiceti beznadějně zastaralých T-72M1, které neprošly žádnou modernizací. Slovensko by tak mohlo disponovat celkem 45 tanky. 30 tanky T-72M1 a 15 tanky Leopard 2 A4. Slovensko odmítlo původní návrh na výměnu 15 tanků Leopard 2 A4 za 30 tanků T-72M1, které by poté poslalo na Ukrajinu a tento návrh vyhodnotilo jako nevýhodný, o čemž se však dá spekulovat. Slovensko by sice mělo poloviční stav tankového vojska, ovšem vyzbrojený stroji, které tanky T-72M1 převyšují téměř ve všech ohledech. Díky odmítnutí původní nabídky pak Slovensko obdrželo mnohem výhodnější nabídku, již zmíněnou výměnu pásových vozidel BVP-1 za tanky Leopard 2 A4.

wettiner-heide-leopard-2a4-1170x610Foto: Maskovaný tank Leopard 2 A4 ve službách německé armády | Marco Dorow / Bundeswehr

Slovensko tanky Leopard 2 A4 vyzbrojí nový tankový prapor pro novou těžkou mechanizovanou brigádu, která bude vyzbrojena novými BVP CV90. Slovenský ministr obrany Jaroslav Naď také vypověděl, že Slovensko v tuto dobu odeslání tanků T-72M1 na Ukrajinu nezvažuje. 

Ve vzduchu se také vznáší otázka, zdali bude mít Německo vůbec dostatek tanků k darování. Německo totiž  již dříve slíbilo Polsku jako dar 50 tanků Leopard 2 A4 za více než 200 tanků T-72, které Polsko odeslalo na Ukrajinu. Poté se však přišlo na to, Německo tanky pro Polsko nemá, takže jako protinabídku nabídlo převedení 100 tanků Leopard 1. Podle expertů Německo tanků Leopard 2 A4 k dispozici opravdu moc nemá. Podle nich totiž v průběhu let tanky podlehly  tzv. „kanibalizaci“, kdy byly tyto rozebírány na náhradní díly a následně použity v rámci pravidelné údržby stejného druhu techniky. 

Německo je stále silně kritizováno za nedostatečnou podporu Ukrajiny s tím, že má Bundeswehr údajně ve svých skladech velké množství těžké techniky, které již neplánuje využít, avšak odmítá ho poskytnout Ukrajině. Poslední velký případ se týkal BVP Marder 1, kdy Německo oficiálně odmítlo dodat Ukrajině tyto vozidla z důvodu náročného výcviku, ovšem jen několik týdnů později pak schválilo převod 140 kusů vozidel Marder 1A3 a 1A5 Řecku, které za to Ukrajině přepošle svých 122 vozidel BMP-1A1 Ost. Přitom vozidla Marder 1 jsou ve všech ohledech lepší než vozidla BMP-1 a bojující Ukrajině by pomohla mnohem více, než zastaralé BMP-1.

Zdroj: JanesDefense News, Bulgarian, The Defense Post

 Autor: Tomáš Svoboda

Komentáře

Green Leader

05. 09. 2022, 12:47

Už jsem to tu psal v souvislosti s Leoši pro AČR: Nic od Němců nebrat! Ekonomická a politická závislost úplně stačí.

Green Leader

05. 09. 2022, 12:44

Karel

Mýlíte se, "vy Němci" nás potřebujete opravdu nutně. V Německu i Rakousku často pracuji a mohu vám říct, že vím o několika továrnách v Bavorsku, které by se bez českých pracovníků mohly leda zavřít. Nekvalifikované afričany a asiaty se do práce moc zapojit nedaří a tak pracovní agentury dováží lidi z Rumunska nebo Bulharska a musí řešit jejich ubytovaní, stravování a taky stížnosti "vás Němců" na pouliční kriminalitu a nepořádek, který z toho vyplývá. Tyhle problémy s pendlery nejsou.
Podobná situace je i ve zdravotnictví, což je zvláště odporný příklad braindrainu, kdy lékaři a sestry studující za peníze českých daňových poplatníků odcházejí za hranice.
A v neposlední řadě fakt netuším, kam jinam by si polovina Bavorska jezdila pro levný cigára (to byl vtip).

hb74

05. 09. 2022, 09:35

pro karla I

pokud si ovce přes sebe hodí kůži vlka, tak se nestane vlkem!! pořád je to ovce

Vaclav Flek

04. 09. 2022, 22:57

pro bob :

K vasemu nekvalifikovanemu vyjadreni : "... Ermitáž je 10x větší než Louvre v Paříži, Versailles nesahá Petrodvorci ani po kotníky..." mohu pouze sdelit :

Jiz vam kvalifikovane odpovedeli jni diskutujici, se kterymi souhlasim, ja uz nebudu pridavat fakticka data, jen sve dojmy : V Louvru jsem byl mnohokrat, v Ermitazi nekolikrat, ta zcela jiste neni ani "pocitove" vetsi nez Louvre, da se cela projit za den, coz u je u Louvre temer nemozne. Ale jiste to neni o rychlosti prohlidky, coz je velmi subjektivni, proto tento argument nechci rozvadet.

Nicmene se uplne mylite, pokud tvrdite, ze Petrodvorec prekonava Versailles (?). Petrodvorec vznikl jako PRESNA KOPIE Versailles, takze kopie tezko prekonava original. Pokud neco podobneho tvdite, mam za to, ze jste asi jeden z tech objektu nevidel, dost mozna ani jeden z tech dvou...

Veritas vincit

04. 09. 2022, 21:20

karel I.
"My rakouští Němci již Vás, zde přispívající užitečné idioty, už ani tady nepotřebujeme!"
*
Ty jsi takový "poněmčelý Tomáš" slovanský "mudrlant". :slight_smile:
To tvé plácání páté přes deváte se v podstatě nedá ani číst, natož nějak smysluplně komentovat. :slight_smile:

ROBO

04. 09. 2022, 19:10

bob
ty troubo, Čína má tankerů dost. Vždyť to tento týden jasně řekli.
------------------------------------------------------------------
KDE ???
Jistě tedy nebude pro tebe problém to doložit .
Dolož to .
Jinak je to opět pouze ubohá prokremelská lež

ROBO

04. 09. 2022, 19:07

bob
informace o včerejší demonstraci připomínají počáteční informace o demonstracích po 17.11.1989
-----------------------------------------------------------------------
Tak to ani náhodou . v 1989 se demostrovaly statisíce spíš miliony lidí po celé zemi mnoho a mnoho dnů a týdnů a dokonce se generálně stávkovalo . To co bylo včera byl jen trapnej odvar demonstrací proti Babišovi , kdy na Letenský pláni demonstrovalo 300.000 lidí , ale k s politickou scénou to neudělalo vůbec NIC . Těhle 70.000 proruSSkejch pomatenců neovlivní absolutně vůbec NIC !!!

NATO!

04. 09. 2022, 19:06

Ano, bobíku, nemůžu pochopit asi 15 blabolů, ty jo.

ROBO

04. 09. 2022, 19:01

bob
rusko bude vyvážet plyn dál, ale přes překupníky,
-------------------------------------------------------------------------------------
To rozhodně nebude . Nemá jak .Ty roury co vedou do EU jim sou pod sankcema na dvě věci, a když do nich skoro nic neposílají tak...... A ta jedna trubka do Číny toho moc neproteče , a zkapalňovat zaostalý ruSSáci neumí , tankery taky nemají a hlavně je ty primitvní východní opice ani neumí vyrobit . Ropa je na tom dost podobně , bez Řeckejch tankerů sou ruSSký fašisti taky nahraný .
Takže jediný co s tím plynem může gestapák Putler dělat , je ho pálit jako u Finskejch hranic pánubohu do oken a ruSS může dál akorát tak zbytečně chcípat .

NATO!

04. 09. 2022, 18:59

Na ria novosti, bobíku? Nebo TASS?

NATO!

04. 09. 2022, 18:36

Jojo, ty kvalitní zbraně vidíme na Ukrajině. A mezi nama, výrobu těch tvých kvalitních zbraní zlikvidovala komunistická vláda v roce 1988, jmenuje se to 112/88. Ale....nenech se zviklat.
...

karel I.

04. 09. 2022, 18:25

Veritas Vincit und NATO! My rakouští Němci již Vás, zde přispívající užitečné idioty, už ani tady nepotřebujeme! Svoji práci jste pro nás, si coby nur orální čeští revanšisté i zde taky odbyli! Je faktem, že v minulosti, jsme Vám říkali "cyklisté" = "jsou shrbení a pro nás šlapou"! Tenkrát jste nám ale byli ještě k užitku. Ne vy dva šašci, ale dědové Češi a Moravané. Tehdy zruční řemeslníci v českých a po II. W.K. i slovenských špičkově na svou dobu vybavených zbrojovkách. Vyráběli jste KDYSI mimo jiné i pro nás velmi kvalitní zbraně. A dnes! Vy volové umíte prd a Vaše zbrojovky jsou rozkradené. Apropo´s Vy mudrlnanti nad klávesnicí!!! Pročpak asi Poláci dnes již nekupují ty naše výběhové, používané, zrepasované, NZ  skladové staré modely od Rheinmetallu AG?!!! Protože jim ty naše second hand kousky umíme na dálku z fleku všechny a nadobro vypnout!!!!!!! Proto raději horečně nakupují u Korejců a vědomi si tohohle průseru. Chtěli by najednou po nás válečné reparace!!! Ale to nevadí! To co si u nás jako sekáč Poláci ve skladech nevybrali. To od nás nakoupíte Vy Češi. Takovou facku do tváře jakou jste dali Vašim předkům a Vašemu průmyslu!?!!!! My Němci bychom si raději prohnali kulku spánkem, než se takhle ponížit... . Ale i u Vás to začíná (jako u nás) vřít. Být "užitečným idiotem". Tak začínám balit to nejnutnější a hledám místo u přistávací dráhy na mezinárodním letišti. Už teď, abyste se stačili zachytit zasouvaného podvozku. Letadla vezoucího ty vyvolené a majetné. Záběry z Afganistanu Vám budíž velkým varováním... ... ... . My Němci Vás nepotřebujeme.

Veritas vincit

04. 09. 2022, 17:04

bob
"amisoudruzi, velikost muzeí se nepočítá na počet metrů, ale na počet exponátů"
*
I kdyby ses postavil na hlavu ruský zápachu a připočítal množství vík na kanálech, tak Ermitáž není 10x větší než Louvre. :slight_smile:
Význam muzea je přímo úměrný návštěvnosti:
Louvre (Paříž) - 10 mil.
Metropolitní muzeum umění (New York) - 6 mil.
Ermitáž (Petrohrad) - 3 mil. (před bezdůvodným napadením Ukrajiny Ruskem)
Svět o vás moc nestojí Rusomilko. :slight_smile:

NATO!

04. 09. 2022, 16:59

Co je burza, když ne překupník, bobíku.

ROBO

04. 09. 2022, 16:36

Putlerovo sen o vývozu ropy a plynu na úkor EU se pomalu , ale jistě sype jako domeček z karet .
A ruSSové zase"nebudou mít co žrát" :money_mouth::stuck_out_tongue_closed_eyes::smile:


https://www.moscowtimes.eu/2022/09/03/indiya-rezko-sokratila-zakupki-rossiiskoi-nefti-posle-vizita-chinovnikov-ssha-a23878

https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/470633-zachrana-pred-energetickou-pohromou-cina-podava-evrope-pomocnou-ruku

https://www.newstream.cz/money/cina-prestava-financovat-rusky-vyvoz-plynu-ci-ropy-zahanbila-tim-nemecko?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Veritas vincit

04. 09. 2022, 16:05

bob
Jaká asi bývá návštěvnost v tom zavšiveném Rusku ? :slight_smile:
Ermitáž - 3,5 mil. ?
Louvre - 10,5 mil. ?

Veritas vincit

04. 09. 2022, 15:58

bob
"Ermitáž je 10x větší než Louvre v Paříži, Versailles nesahá Petrodvorci ani po kotníky."
*
10x větší Slovane ??
Proč tady zase lžeš slovansko-ruský hňupe ? :slight_smile:
Louvre - 72 tisíc m2
Ermitáž - 66 tisíc m2
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ermit%C3%A1%C5%BE
https://cs.wikipedia.org/wiki/Louvre

To sem ovšem stále taháš dobu carského Ruska.
Ermitáž založila v roce 1764 carevna Kateřina II. Velika...
Celá sbírka vznikla v dobách ruských carů.
Sovětsko-ruští umazanci tam možná přidali nakradené věci z okupvaných částí Evropy 1939-1989.

"Jestli chceš vidět zavšivenou bîdu, tak si zajeď mimo centrum New Yorku, o Paříži ani nemluvě."
*
V Moskvě nemusíš nikam jezdit. Stačí zůstat v centru.
Zbytek ruské země by mohl vyprávět, jak se žije 200 let za vyspělým světem...:laughing:

ROBO

04. 09. 2022, 15:52

bob
10x větší než Louvre
------------------------------------------------
No to je pravda , ale je v ní tak 100 větší hovno . Tvoje primitivní argumentace je  na úrovni toho , že ruSSové vyrobili největší hodinky na světě a tak sou nejlepší :laughing::laughing::laughing:

Ano okolí Paříže není to co její centrum . Ale 99% ruSSka není taky centrum Moskvy a Petrohradu , ale totální žebráckej středověk , kterej nemá ani zdaleka na západě obdoby .

Velmoc s největším nerostným bohatstvím na světě - hanebná žebrácká ostudnost .

https://www.youtube.com/watch?v=TRfJIedrT-M

https://www.youtube.com/watch?v=ELdkDCv2I8E

https://www.youtube.com/watch?v=ixaR_IyVLfU

ROBO

04. 09. 2022, 15:37

Další důkaz kdo ve skutečnosti stojí za včerejší demonstrací . Chudáci a primitivní ovce řízený z Mosvy .

https://twitter.com/_Roman_Maca/status/1566319200242749440?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1566319200242749440%7Ctwgr%5Ef82cc80f1bcf03665c95931cc40edc858985797e%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.novinky.cz%2Fclanek%2Fdomaci-cesko-na-prvnim-miste-na-protivladni-demonstraci-byl-na-podiu-i-prorusky-aktivista-40407678

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=5154994631276425&set=a.309848745791062&type=3

Veritas vincit

04. 09. 2022, 15:36

ROBO :thumbsup:

ROBO

04. 09. 2022, 15:29

bob
Proč my . To vy ruSSáci ste nenažraný fašistický a věčně okupační zrůdy co  mají v genomu zafixovámno furt někoho napadat , vraždit , anektovat , krást , nicit a drancovat .
Nám je nějaká zavšivená Moskva u prde...... My tam nejezdíme a ni na dovolenou , narozdíl od těch ruSSkejch fašistů co sou pořád rozlezlý po celý EU , USA .......

NATO!

04. 09. 2022, 14:48

Někdo má v plánu dobýt Moskvu, bobíku? Proč? Je tam víc muslimů, než v celé Británii.

Veritas vincit

04. 09. 2022, 12:42

alexa123
"A v tom je ten problém - sfanatizovaní Rusi tomu uveria. Keď Putin povie, že 2+2=3 tak tomu uveria..."
*
Bohuřel to není jenom otázka ruských bezmozků, ale i těch zbylých. :slight_smile:
"Vzkazy z Václaváku: Odříznout se od Západu a přimknout se k Rusku"
https://www.reflex.cz/clanek/komentare/114898/vzkazy-z-vaclavaku-odriznout-se-od-zapadu-a-primknout-se-k-rusku.html

alexa123

04. 09. 2022, 12:09

Veritas vincit
",,Ta raketa se před dopadem v Záporoží otočila o 180 stupňů, proto vypadá, že přiletěla z Ruska." Svérázný představitel Kremlu pobavil internet."

A v tom je ten problém - sfanatizovaní Rusi tomu uveria. Keď Putin povie, že 2+2=3 tak tomu uveria. Ruská spoločnosť mi teraz pripomína Nemeckú spoločnosť po víťazstve Hitlera vo voľbach - sfanatizovaní Nemci, Nemky a ich deti, ktorí prežívali orgazmus keď sa ich vodca objavil na verejnosti resp. prehovoril v rozhlase.

Veritas vincit

04. 09. 2022, 11:30

Zdeněk :thumbsup:
",,Ta raketa se před dopadem v Záporoží otočila o 180 stupňů, proto vypadá, že přiletěla z Ruska." Svérázný představitel Kremlu pobavil internet."

Zdeněk

04. 09. 2022, 11:18

Prosím porovnejte, precizní americký útok vs. precizní ruský útok:
https://twitter.com/vodk_anon/status/1566077390006222855?s=20&t=m5b-YC_d8uBWPH1tyu-woQ

ovšem tohle je smrťák (varování: doporučujeme nepít při čtení například kávu :laughing:)
https://www.securitymagazin.cz/security/ale-ta-raketa-se-pred-dopadem-v-zaporozi-otocila-o-180-stupnu-proto-vypada-ze-priletela-z-ruska-predstavitel-kremlu-pobavil-internet-1404069341.html

alexa123

04. 09. 2022, 11:17

novota
... španělské Leopardy 2A4 a všechny už zničila ruská horda při našem protiútoku u Chersonu...

Môžeš uviesť hodnoverný link, že Španieli dodali Ukrajincom Leopardy 2A4, ktoré" sú "v absolútne žalostnom stave" a mohli by predstavovať nebezpečenstvo pre ľudí, ktorí by ich riadili. V utorok to uviedla španielska ministerka obrany Margarita Roblesová, informuje TASR na základe správy agentúry Reuters...

https://www.teraz.sk/utok-na-ukrajinu/spanielsko-nedoda-ukrajine-tanky-leopa/651479-clanok.html

Veritas vincit

04. 09. 2022, 11:09

novota - co to tady meleš?
Ty chlastáš už od božího rána?:laughing:

NATO!

04. 09. 2022, 11:07

Novota - Igor z Ukrajiny je v jaké uniformě?

novota

04. 09. 2022, 10:52

Sláva ukrajině co to tady melete dodali jste nám další krámy polské T72 , španělské Leopardy 2A4 a všechny už zničila ruská horda při našem protiútoku u Chersonu. Zamyslete se proč je tak lehce zničili a v čem je jejich slabina hlavně u Leopardu a teď ho má dostat česká armáda..?
O akci u záporoří okolo elektrárny se dozvěděla ruská horda od svého krtka v MI6 a komanda byla poslána zbytečně 2 x na smrt. Třetí útok byl včera v noci.
Proto potřebujeme bezletovou zónu, nové Leopardy nebo Merkavy a další kvalitní zbraně ne ty, které po 30 výstřelech musí jít do opravy.
Igor z Ukrajiny.

Zdeněk

04. 09. 2022, 10:30

Teda řeknu vám, ta 128. brigáda, to je fakt smolná jednotka, asi před čtrnácti dny měla být anihilovana na Donbase, před měsícem v Záporoží a teď znovu u Chersonu. Dělá ta jednotka i něco jiného než jen přesuny a vlastní anihilaci?

Zdeněk

04. 09. 2022, 10:10

Pivní hlavo, tak už měli ovládnout elektrárnu a ne zničit? A prosím tě, jak to chtěli provést - nejprve odhadem 7km přes Dněpr, pak 5km otevřeným prostorem za denního světla a pak 60, 120, 240 atd. průzkumníků proti minimálně 1000 vojáků s těžkou technikou jenom v Energodaru?

p.s. To s tou 128. brigádou je taky dobré, už to není jednotka teritoriální obrany, ale elitní mechanizovaná brigáda a z oznámení o vzpomínce na padlé hrdiny se stala anihilace jednotky ... tak zase je fajn chápat, jak nepřítel funguje, že Pivní hlavo ...

Veritas vincit

04. 09. 2022, 09:56

Im Bier steckt Wahrheit
"To je druhé varování a snad již se začne vyjednavat o ukončení války ze strany Unie a USA."
*
Ukrajinci naštěstí nejsou zbabělý československý podprůměr z let 1938 a 1968.
Ukrajinci budou likvidovat ruské okupanty stále.
Ukrajincům zdar a přesnou mušku! :flag_ua::thumbsup:

Im Bier steckt Wahrheit

04. 09. 2022, 09:48

Zničení výsadku na člunech, který měl ovládnout elektrárnu a tím i ohrozit expertní komisi bylo první varování, že něco nefunguje. Bude složitější ostrelovat elektrárnu z ukrajinské strany.
Dne 2. září byl v Zakarpatí vyhlášen Den smutku za zemřelé vojáky 128. brigády padlé v této ofenzívě. Mlýnek na maso zafungoval, chudáci vojaci.
To je druhé varování a snad již se začne vyjednavat o ukončení války ze strany Unie a USA.

veteranprotivalce

04. 09. 2022, 09:23

U Chersonu je situace stále nevyjasněná. Jsou nějací RUS zajatci
https://www.youtube.com/shorts/fRqjoQwiI7c
ale i UKR zajatci
https://www.youtube.com/watch?v=9QCLCWcwouQ

a spoustu zničené UKR i RUS techniky.
https://www.youtube.com/watch?v=nICa_JVCYmU
https://www.youtube.com/watch?v=-cDlX-1KTzM

No a bohužel to vypadá, že UKR 128 brigáda měla opravdu těžké ztráty
https://www.youtube.com/shorts/X4CnMmT6HTI

ROBO

03. 09. 2022, 23:29

Im Bier steckt Wahrheit

Varšava odhaduje, že škody způsobené tehdejším nacistickým režimem
A přitom nám německo dluží nemálo,
-----------------------------------------------------------------------------
Západní Německo své reparace vyrovnalo vůči svým západním partnerům .
Východní Němci neplatili východnímu bloku nic , protože nás ruSSký bolševici přinutili se jich oficiálně a závazně vzdát . Takže můžeme my i Poláci fňukat jak chceme , ale díky vám - rudejm kebulím sme "dobrolně" a závazně utřeli rypák .

Jediný reparace , který sou v dnešní dodě aktuální , sou ty , který budou muset ruSSký fašisti zackvakat Ukrajině za jejich fašistický zločiny a barbarský ničení a drancování .

Zdeněk

03. 09. 2022, 23:20

Pivní hlavo, když ti dám příklad tří jaderných velmocí, které prohrály válku, slíbíš, že se přestaneš dělit o své chabé znalosti?

ROBO

03. 09. 2022, 23:14

Im Bier steckt Wahrheit

Jak asi víte, žádná jaderná velmoc a to Rusko je nemůže prohrát válku
----------------------------------------------------------------------------------------------
Věřte že jakékoliv územní ztráty na Ukrajině , která ruSSký fašistický hordy zatím ukradli pro ně znamená prohru a pro gestapáka Putlera absolutní existenční problémy .
Stejně jako prohra SSSR v Afhánistánu pro ně znamanala prohru v celé studené válce a pád celýho totalitního impéria a atomovky jim byli na dvě věci . A to bota cizího vojáka ani nevstoupila na území SSSR . Stejně je tomu i dneska . Atomovky nemůže ruSS na UA použít a konvenčně nemají na to Ukrajinu NIKDY porazit , maximálně tak můžou sami tupě vykrvácet .

Im Bier steckt Wahrheit

03. 09. 2022, 23:12

To je fajn zpráva
Varšava odhaduje, že škody způsobené tehdejším nacistickým režimem činí 6,2 bilionu zlotých (zhruba 32 bilionů korun). Nu a Česko, zase nepožaduje nic?
A přitom nám německo dluží nemálo,
na základě porovnání průměrných mezd tehdy a dnes) nám Německo dluží 10 až 15 tisíc miliard korun.

Im Bier steckt Wahrheit

03. 09. 2022, 22:40

Pane Fleku
Vrátil jsem se z koncertu mé oblíbené grupy a rád odpovím.
Jak asi víte, žádná jaderná velmoc a to Rusko je nemůže prohrát válku či jiný střet. Jen hlupák si může myslet opak. Klidně podporujte Ukrajinu penězi i zbraněmi a stejně prohraje.
Ovšem je již teď líto občanů, kteří nechtějí bojovat či jinak se angažovat proti rusákům.
Bohužel ta nejhorší vláda od roku 1945 se snaží navodit atmosféru, že je to i naše válka. Není pokud nenapadneme Rusko. Nu bude to těžké, protože Moskva má více obyvatel než Česko.

Vaclav Flek

03. 09. 2022, 22:34

Clanek popisuje presuny tezke vojenske techniky mezi staty asi jako v te detske hre "skatule hejbejte se". Nicmene budme za vse vdecni, i zastaraly "Leopard" stale lehce prekonava puvodni sovetsky tank T-72. Hlavne se tim pomuze Ukrajine, jakkoliv ta BVP-1 jsou bojova vozidla stara asi 50 let a v mnohych (mozna ve vsech) ohledech prekonana. Proto to vnimam jako z nouze ctnost, ale tesi mne, ze Ukrajina dostane alespon tuto materialni pomoc, kterou mobilizovani zaloznici zvladnou bez velkych potizi.

V clanku nerozumim vete : "Slovenské BVP darované Ukrajině navíc budou pocházet ze skladů slovenské armády, a té se tak nesníží bojeschopnost." Myslim, ze to je nepresne vyjadreni. Ty "sklady" nejsou zadne skladky zelezneho srotu, ale uloziste zakonzervovane bojove techniky, mobilizovane v pripade konfliktu. Takze jejich odsun teoretickou bojeschopnost slovenske armady oslabi, jakkoliv se predpoklada, ze to tanky Leopard starsi generace vynahradi.

Vaclav Flek

03. 09. 2022, 22:08

pro Martin 23 :

K vasemu vyjadreni : "Za celou dobu konfliktu jsem neviděl jediný pokus západu se s Ruskem domluvit na diplomatické úrovni o ukončení bojů... "


Myslim, ze tech pokusu o diplomaticke reseni bylo ze strany Zapadu mnoho, vcetne opakovanych sebeponizujicich pokusu francouzskeho prezidentaMacrona vystupovat v roli mirotvorce. Nechapal ovsem Putina. Ten jiz zasel ve sve agresi prilis daleko, a jakekoliv primeri by pro nej znamenalo nejenom ztratu tvare, ale i ztratu postaveni Ruska ve svete. Proto radeji akceptuje ty hrozne obeti nejenom na ukrajinske strane (na ktere mu evidentne nezalezi, i kdyz tvrdi, ze Ukrajinci jsou vlastne "odnozi Rusu") ale i na ruske strane.


Nastesti zde padla kosa na kamen a vyvoj jde smerem, ktery Putin a jeho kremelsti nohsledi necekali.

Vaclav Flek

03. 09. 2022, 21:46

pro : Im Bier steckt Wahrheit :

Co to pisete za nesmysly : "Zároveň skončí nesmyslné podporovaní Ukrajiny a oligarchů.
Je to jejich volba a jejich boj. Vysrat se na ně, díky jim a vládě jsme tam kde jsme, v prdeli..."

Vyjadreni hloupe, a jeste trapne vulgarni. Myslite, ze to patri ke slusne vymene nazoru ? Rekl bych, ze jste to psal po par pivech, ale vy tvrdite, ze jste abstinent...(?).

Ukrajina je od pocatku (a mimo jakoukoliv pochybnost) napadenym statem, ma svate pravo se branit a je velmi dobre, ze ji v teto snaze demokraticky svet podporuje nejenom moralne, ale take materialne, predevsim vojenskou technikou. Verim, ze se Ukrajina ubrani a ruska agrese bude pro Ruskou federaci to, co byla kdysi sovetska agrese do Afghanistanu pro Sovetsky svaz - tedy zacatek konce.

Zdeněk

03. 09. 2022, 21:38

Jasně bobíku, akorát, že vám do toho háže vidle i Komsomolská pravda:
https://www.kp.ru/online/news/4904246/

a rušili vám tam mobily, co?

p.s. bobíku, nejseš to ty nebo pivní hlava:
https://twitter.com/Posledniskaut/status/1566143131212472323?s=20&t=7j44kuy1l2AZAgJ0x-LWrw

ROBO

03. 09. 2022, 21:20

Im Bier steckt Wahrheit
Mě Čína nevadí a celkově mam Asii rád
---------------------------------------------------------------------
Bodejť by ne . Podle tý tvý prasácký češtiny z ní evidentně pocházíž a zřejmě v ní stále přebýváš . Že by nějaká Sibiř ?

Slavoslav

03. 09. 2022, 20:57

Martinko

vidím, že ťa to tvoje prerieknutie kde si ukázal svoju pravú tvár nejako zobralo. Hlupák ktorý tu kvaka o suverenite ČR a pritom chce, aby o Ukrajine rozhodla dohoda medzi západom a rusom

Zdeněk

03. 09. 2022, 20:05

To víš, že neuděláš Pivní hlavo, hlavně ty ne. Naštěstí pro AČR existuje modernizační balíček na 2A7V pro starší verze od 2A4 včetně. No a 2A7V je na stejné úrovni jako 2A7+...
To, že ty něco nevíš, není vůbec překvapivé, to je spíš taková tradice...

Im Bier steckt Wahrheit

03. 09. 2022, 19:59

To opravdu nejde a máš pravdu
2A4 neuděláš 2A7+ ani kdyby se posral na Letenské pláni, hňupe!

Im Bier steckt Wahrheit

03. 09. 2022, 19:56

Robo
Ty fakt nezklameš, už tě vidím v dálce, z uší a bot ti čouhá sláma.
Mě Čína nevadí a celkově mam Asii rád

Zdeněk

03. 09. 2022, 19:53

Policie zpřesnila odhady účastníků dnešní demonstrace:

V tuto chvíli je na Václaváku 55 000 lidí, 28 000 zubů a 150 000 exekucí.

ROBO

03. 09. 2022, 19:47

Im Bier steckt Wahrheit

Můj čínský telefon nezná slova skládka a vocas, ale už je zná.
--------------------------------------------------------------------------
My Češi nepotřebujeme aby nám Čínský telefony správně překládali . Chápu že vy trolové z ruSSka ste trochu bezradný a tak musíte prznit náš jinak krásnej jazyk . Ale to tě ty ruSSáckej bolševiku trápit zjevně nemusí .
Ten Václavák ste ale svovali pěkně , na to že to bylo organizovaný až Moskvy :thumbsup::stuck_out_tongue_winking_eye: Najít tolik dementů v týhle malý zemi , tak to je fakt výkon .

ROBO

03. 09. 2022, 19:41

Im Bier steckt Wahrheit
A půjdete zmrdi Fialovci
-----------------------------------------------------------
Ale to víš že jo . Akorát že až za 3 roky opět k volbám . A protože do tý doby se jim podaří úspěšně se vypořádat s Putlerovo krizí kterou na nás uvaluje a přispějou k jeho krachu na Ukrajině , tak určitě neskončí žádnou katastrofou .

Im Bier steckt Wahrheit

03. 09. 2022, 19:31

100 000 lidí na Václaváku a pak tohle:
„A viním předsedu vlády Petra Fialu z vlastizrádného jednání, který opakovaně a soustavně upřednostňuje zájmy Spolkové republiky Německo a nadnárodních korporacích před zájmy občanů České republiky,“ vynesl hlasitě za souhlasného projevu přítomných Rajchl své obvinění.

A půjdete zmrdi Fialovci

Kylo Haka

03. 09. 2022, 19:30

To zas psal nějaký lobotom ne?

Že prý: "Naše Leopardy 2 A4 budou ze začátku sloužit pro výcvik posádek, AČR totiž plánuje pořídit dalších zhruba 50 nejmodernějších tanků Leopard 2 A7+. Na tento standard by pak měly být modernizovány i stávající Leopard 2 A4, Česká republika by tak mohla v budoucnu disponovat minimálně 65 moderními tanky Leopard 2 A7+."

Vypatlaný pisálku, z 2A4 neuděláš 2A7+ ani kdyby se posral na Letenské pláni, hňupe!

Im Bier steckt Wahrheit

03. 09. 2022, 19:25

Zdeněk hlupák
Můj čínský telefon nezná slova skládka a vocas, ale už je zná.
Dík za upozornění

Zdeněk

03. 09. 2022, 19:14

Chlapci, jsem zase první, jo, jo, jo ... :muscle::muscle::muscle::muscle::muscle:

Sice vůbec netuším, co je vocad a skláda, ale to nevadí ...

Im Bier steckt Wahrheit

03. 09. 2022, 19:04

Nastal čas narvat Fialovo bratrstvo pracky do popelnic a odvézt na skládu. Tohle je a doufám, že brzy skončí nejhorší vláda od roku 1945.
Zároveň skončí nesmyslné podporovaní Ukrajiny a oligarchů.
Je to jejich volba a jejich boj.
Vysrat se na ně, díky jim a vládě jsme tam kde jsme, v prdeli.
A těším se až zdejší podporovatele valky stahnou vocad mezi nohy Zdeněk hlupák, Vv, Nato, Slavosráč, Robo a další

Zdeněk

03. 09. 2022, 17:47

Dva důležité závěry dnešní demonstrace:
1) odhaleno vládní spiknutí, účastníkům jsou na Václaváku rušeny mobilní telefony :rofl:
2) nadšené reakce v jediné pravé vlasti
https://twitter.com/Posledniskaut/status/1566069177349185536?s=20&t=NE0o5A1TFkE6o3UMdAPmIg
povšimněte si laskavě oblečení, účastníků dnešní demonstrace, vůbec se nedivím, že kolabují ...

Zdeněk

03. 09. 2022, 16:57

Martinko, pokud vím, tak hlavně pořadatelé žebrají o vodu, neb si ji elita národa nevzala sebou. Škoda, že dneska není o trochu víc teplo ...

Martin23

03. 09. 2022, 16:46

Hele BANe, jestli mi chceš říct, že Chvilkaři začali svou první akci s plným Václavákem tak se tomu akorát zasměju.

To si pleteš dojmy s pojmy.

ROBO

03. 09. 2022, 16:40

IQ23
Fialova vláda skončila, Fialova vláda musí skončit,
---------------------------------
Aneb psi štěkají , ale karavana jde dál .

ROBO

03. 09. 2022, 16:38

IQ23
Tak se zase ukliníme , takovejch a mnohem větších demonstrací sme zažili plno i proti Babišovi dokonce na letenský pláni a nic z toho . Tohle je jenom takovej nepatrnej pšouk ty revolucionáři.
S revolucema tady trapně vy rudý kebule strašite už 20let a jediný čeho ste dosáhli je to že ste nenávratně vypadli z parlamentu vy věčně krvežíznivý revolucionáři .

Martin23

03. 09. 2022, 16:29

Fialova vláda skončila, Fialova vláda musí skončit, předčasné volby - to řve celý Václavák.
A až se do toho vloží odbory, tak to bude hodně zajímavé.
A ono to přijde a brzo.

Jak to řekl ministr spravedlnosti?
„Nemuselo by dojít pouze k pádu jedné vlády, ale mohlo by dojít k něčemu, čeho se obávám nejvíc, a to tady schválně dramaticky nazvu něco jako revoluce a zdaleka ne jen u nás,“.

Martin23

03. 09. 2022, 16:20

Teď se dívám, plný Václavák.
Libil se mi bývalý prezident Agrární komory Zdeněk Jandejsek.

"Nejlepší by bylo, kdyby všechny dotace v Evropě skončily,a pak bychom ukázali, kdo umí produkovat a kdo je nejlevnější".

A úplně to zabil zjevně vystrašený Fiala, který nazve účastníky akce Česko na prvním místě, za proruské sympatizanty. Příště jich přijdou násobky.

V podstatě jde o slovník zdejších svazáků. Ti tam mimochodem postávali taky. Na rozdíl od těch "proruských sympatizantů" s vlajkami České republiky tam mávali vlajkami EU a NATO a bylo jich pár desítek.

Martin23

03. 09. 2022, 16:11

Ano Svatoslave, konzistentní kanál, který si dovolí druhé (a to nemluvím o sobě) osočovat, že jsou vulgární.

Slavoslav

03. 09. 2022, 14:06

Martinko
ja na rozdiel od teba mám názory konzistentné a stojím si za nimi.

ROBO

03. 09. 2022, 13:54

IQ23
jsem neviděl jediný pokus západu se s Ruskem domluvit
-------------------------------------------------
Jaký domluvit ty zastáncče Mnichova 1938 .
Jediná ruSSká fašistická domluva je beztak pouze kapitulace a UA a vzdání se území ve prospěch gestapáka Putlera . Totéž platilo i o Mins.dohodách . Když chce ruSS jenom krást území tak sou jakýkoliv dohody zcela bezpředmětný a hlavně nemožný.
Za mě , jen ať ruSSák vykrvácí a že krvácí sakra fest a hlavně v budoucnu ještě bude mnohem , ale jakože fakt mnohem víc , a to ve všech oblastech - ekonomika , lids.zdroje , armáda, sport , kultura .............

A už to tady nezajebávej těma témata mimo mísu . Ale chápu že máš potřebu jako správnej svazák pořád dokola nesmyslně vytvářet propagandistický nástěnky , který nikoho nezajímají .

Martin23

03. 09. 2022, 13:42

Slavoslav

Ja sa nečudujem, že jsi somár sprostý a kanál největší.
Mne udivuje, že na to téma dokážeš přitom všem ještě moralizovat.

ROBO

03. 09. 2022, 13:39

IQ23
jak se po zhroucení Ukrajiny
------------------------------------------
Co to tady zase blouzníš a meleš za nesmysly ty prolhanej bolševickej svazáku .
Nebyl by nějakej důkaz ? Nebo se jedná jako obvykle o povinnou a vylhanou svazáckou agitačku zaslanou z Petrohradu mimo jakoukoli realitu typu UA padne do neděle a Zelenskýho zabijou do 14 dnů ? :star_struck::star_struck::star_struck:
Neztrapňuj se pořád ty svazáckej mimoňi .

Slavoslav

03. 09. 2022, 13:37

saMartinko
a potom sa čuduj keď ťa titulujem ako zmrda. veď aj inak nazvať tvora čo navrhuje, aby sa západ dohodol s Ruskom koľko si to môže odtrhnúť z Ukrajiny čo je tvoja predstava diplomatického riešenia

Whoms

03. 09. 2022, 13:10

@Im Bier steckt Wahrheit
Co by jste chtěl zdarma místo Leopardů ? Jako lepší než nic a rozhodně Leopard patří k nejlepším možnostem co si může mít náš stát s ještě dlouhou životností a výrazným potencionálem dalších upgradů oproti tankům z Ruska, jelikož větší tank umožňuje tam naházet víc věcí než u tanku, který již u zavedení byl prostorně příliš omezený. Mimo jiné samozřejmě je otázka také možností náhradních dílů, kdy se stává ruská potažmo sovětská technika pro nás jen stojící kus šrotu.

@Martin23
Západ jako dal dost najevo, ať se ruské síly stáhnou z Ukrajiny ve formě diplomaticky i následnými sankcemi a hádejte výsledek. Ukrajině nikdo nemůže nařizovat, ať sleví na svých požadavcích, jelikož je tady jen jako obránce, nikoliv agresor. Minské dohody ani jiné dohody a smlouvy Rusko nedodrželo (obsazení Krymu, útok pod cizí vlajkou v roce 2014 a rozpoutání občanské války, potvrzené Putinem) a porušování Minské dohody zrovna ukrajinou jsou spekulace.
A o tom, že Rusko před válkou několikrát vyžadovalo uklidnění situace na Donbase je úsměvné, když tam mělo celou dobu své vojáky o kterých se ví, že udělali řadu válečných zločinů včetně popravy státních zaměstnanců.

Martin23

03. 09. 2022, 12:49

Z mého pohledu je to o tom, jak se po zhroucení Ukrajiny začnou připravovat nové státy jako mlýnek na maso v té snaze poškodit Rusko.

Za celou dobu konfliktu jsem neviděl jediný pokus západu se s Ruskem domluvit na diplomatické úrovni o ukončení bojů, a to zcela dokazuje, oč zde jde. Dokonce zde nebyl vyvinut ani jediný pokus dotlačit Ukrajinu k plnění minských dohod.

Celou dobu se šlo za jediným cílem.
Ale všechno to evidentně selhalo.

Im Bier steckt Wahrheit

03. 09. 2022, 11:29

Palbě zdar.
Jo Němci nám daruji 15 starych kramů Leo a amici 8 vylitanych helikopter. To opravdu je terno. Jina metricka soustava to bude radost opravovat jako ty jejich harleye.

Pavol Satko

03. 09. 2022, 10:56

Vy Česi mate na taketo konanie pekne porekadlo: Slibem nezarmoutiš!