EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Muž zodpovědný za úspěchy Ukrajiny ve válce s Ruskem

 13. 11. 2023      kategorie: Zahraniční armády      37 komentářů
Přidat na Seznam.cz

V pozadí ukrajinských úspěchů během bojů na frontě je generál Valerij Zalužnyj, vrchní velitel ukrajinské armády. Narodil se 8. července 1973 do rodiny vojáka ve městě Zvjahel (dříve Novohrad-Volyňskyj) v Žytomyrské oblasti na Volyni na severozápadní Ukrajině.

brnFoto: Vrchní velitel Ozbrojených sil Ukrajiny generál Valerij Zalužnyj (uprostřed) | 4. brn / AČR

Malý Valerij prožil dětství na posádce mezi ostatními vojáky. Rodiče jej mohli poslat na prestižní ruskojazyčnou školu, ale nestalo se tak. Místo toho Valerij chodil do první třídy ve škole, která byla blíže domovu, kde studovaly děti železničářů a dělníků ze strojíren. Když se na první hodině učitel Valerije zeptal, čím se chce stát, chlapec sebevědomě řekl: „Stanu se vojákem. Budu bránit naši zemi.“ Vzhledem k mladému věku neprožil vojenskou službu v sovětské armádě, ale až na konci 90. let v již svobodné Ukrajině. Zalužnyj v armádní hierarchii postupně stoupal, až mu bylo svěřeno velení mechanizované brigády. Ta pak po vypuknutí války na Donbase dostala velmi škaredě na frak.

Právě před osmi lety totiž ukrajinská vláda a přemýšlivější mladí důstojníci jako Zalužnyj definitivně pochopili, že tehdejší ukrajinská armáda neochrání při větším ruském útoku ani „psí boudu“. A byli si velmi dobře vědomi, že ten útok časem přijde. Proto se začala ukrajinská armáda reformovat. Do té doby to byla prostě klasická přejmenovaná rudá armáda, se stejnou technikou, stejnou taktikou a stejným způsobem velení. Vše bylo prolezlé šikanou, korupcí a nekompetentností. Lidem jako Zalužnyj bylo jasné, že pokud má armáda a s ní i celý ukrajinský národ přežít, musí se naučit bojovat jinak. Na Ukrajině se tak započalo s reformou podle vzoru armád NATO.

Na západní Ukrajině vznikaly výcvikové tábory, přijížděli západní vojenští poradci a velitelé jako Zalužnyj si dělali na přednáškách pečlivě poznámky. Mladí ukrajinští vojáci si osvojovali moderní způsoby boje vhodné pro ukrajinské roviny a lesy, učili se zacházet s moderními zbraněmi, důstojníci se zase učili spoléhat sami na sebe a politici s nejvyšším velením se učili, jak správně vést a nevidět jeden v druhém nepřítele. Na druhou stranu Putin a silovici okolo něj nikdy nechtěli skutečně silnou a sebevědomou armádu – paranoia, že by je důstojníci v tu ránu svrhli, byla příliš silná. Tohle všechno se dělo prakticky pod radary analytiků, novinářů, expertů ze západu, ale především z východu. Proto jsme byli prakticky skoro všichni překvapení, ne však tolik jako Rusové.

Zalužnyj se stal vrchním velitelem ukrajinské armády loni v létě a v podstatě už jen dokončoval přípravy na finální střetnutí. Právě tento ukrajinský generál velmi přispěl k faktu, že se z původně nepříliš kvalitních, vystrašených vojáků stali sebevědomí bojovníci, kteří dnes statečně odolávají ruské přesile. Pravděpodobně to překvapilo i samotné ukrajinské vojáky, ale generála Zalužného podle všeho ne: „Jsou to úplně jiní lidé - ne jako my, když jsme byli poručíky. Jsou to výrůstky, které za pět let armádu zcela změní. Téměř všichni umí dobře cizí jazyk, dobře pracují s přístroji, jsou sečtělí. Nejsou to žádní obětní beránci, jako například v ruské armádě, ale skuteční pomocníci, kteří brzy nahradí důstojníky,“ řekl Zalužnyj v jednom z rozhovorů.

Vojenské úspěchy ukrajinské armády pod velením Zalužného jsou neoddiskutovatelné - zmaření výsadku u kyjevského letiště, zabránění obklíčení Kyjeva, napadání a ničení ruské kolony mířící na Kyjev guerillovou taktikou, ubránění strategického dopravního uzlu Charkov (20 km od ruských hranic), tajné letecké zásobování Mariupolu, zničení ruského vojenského nákladního loďstva, atd. Zásadní boje však Ukajince ještě čekají na Donbase, a to bude velmi kruté. Nic to však nemění na tom, že generál Zalužnyj se již nyná stal pro Ukrajince, a především pro ukrajinské vojáky, naprostou legendou, které se budou po válce stavět sochy v ulicích.

Zdroj: Zlatá domácí kniha

Komentáře

Czertik

19. 11. 2023, 22:23

chapu nutnost propagandy, ale pravda je takova ze ukrajina valku prohrava a nejspis prohraje, pokud se nestane zazrak.
rusko ma jen o neco malo vic nez 3x tolik obyvatel, cili pokud by byla pravda ty clanky co se tu pisi, ze rusove maji az 8x vetsi ztraty tak by rusove valku prohravaly a driv nebo pozdeji by jim dosly vojaci.
jenze ejhle, uz i ceska masmedia, napriklad aktualne, pisi o tom, ze to ukrajine se uz nedostavaji vojaci, ne rusku.
cili nekdo nam musi bud o ruskych ztratach nebo moznostech ukrajincu doplnovat vojaky lhat.
v tom clanku na aktualne se pise o tom, ze zelensky je uz pomalu jediny kdo mluvi o tom, ze ukrajina vyhraje a ofenzivu dovede do vitezneho konce.
itazka zni, jestli to tvrdi pro podporu moralky, nebo uz proste blouzni jako hitler v poslednich mesicich valky.
videl sem infografiku kdy rusko dobylo od zacatku ukrajinske ofenzivy ěx tolik uzemi nez ztratilo, cili cisty zisk pro rusko bylo cca tolik co ukrajinci dobyly za poslediho pul roku.
staci se podivat na vystoupeni zelenskeho v americe kde mluvi o tom, ze nebude stastny konec.

a jak ona ukrajisnka ofenziva ukazala, nektere zapadni zbrane naprosto zklamaly a ty, co se osvedcily byly dodany v prilis malych poctech na to neco zmenit.
a evidentne ta taktika nato neni tak uzasna, vzhledem k tomu ze ukrajinci nestoji u bran krymu, jak bylo slibeno.
to ze ukrajinci maji daleko vesti potize nez se cekalo dokazuje dodavka grizlyho, odminaovaiho tanku na podvozku abramsu, tanku o kterem se pred posledni ktastrfalni minofenzivou, ktera uvazla v ruskych minovych polich, ani enuvazovalo ze by byla na ukrajinu dodana.

Zdeněk

20. 11. 2023, 00:36

Czertiku, zlobíš a docela ošklivě manipuluješ fakty, respektive vybíráš si pouze nejčernější vysvětlení ...

Rusko v tuto chvíli postupuje na dvou místech:

1) u Avdijivky řádově o desítky metrů denně a i podle ruských zdrojů končí většina jejich útoků až s 90% ztrátami. Netuším, jestli ji Ukrajinci nakonec ubrání, ale už v tuto chvíli tam dosáhli Rusáci poměru ztrát techniky přibližně 20:1; ztráty mužstva nejspíš tak příznivý poměr mít nebudou, ale stále bude výrazně ve prospěch :flag_ua:. (Mimochodem, oněch někdy uváděných 5 až 8 ku 1 je jenom na některých místech a pouze pro mrtvé, celkové ztráty WIA+ MIA + KIA odhadují Američané na asi 2:1 až 3:1.)

2) a na severním křídle u Bachmutu, kde Ukrajina přišla o tu tebou zmíněnou většinu územních zisků, nicméně stačí se podívat na mapu a je jasné proč je pro Ukrajince výhodnější v tomto okamžiku ustoupit na nejlépe opevněnou linií u Chromového.

Mimochodem, severní ruská ofenzíva skončila katastrofou, a i když se jí teď prý snaží obnovit, tak zatím postoupili na 2km úseku o několik desítek metrů ... všude jinde je :flag_ua: zastavili a většinou vytlačili.

Vůbec nebudu hovořit o tom, že možná nejlepší ruský generál Teplinsky se svými výsadkáři není schopen vytlačit zhruba 300 pěšáků bez těžké techniky a zatím mu u Dněpru jenom ustřelili prdel ...

p.s. Jo mimochodem, víš kde teď bojuje ta několikrát zničená 47. brigáda, která prý přišla o všechny leopardy a utrpěla katastrofální ztráty? A s čím?

Czertik

20. 11. 2023, 06:07

nekdo muze rict ze manipuluju s fakty, jiny ze pisu to co je pravdive a nepopularni

to, jestli je nejcernejsi nebo realne, ukaze jen a jen budoucnost.
to ze ukrajinska ofenziva celkove selhala a nesplnila ocekavani, snad nepopres.
1. je celkem jedno jake maji ztraty u avdivijky rusove, dulezity je celkovy vysledek. u avidijky neni veskery boj, nebo ano ?
a jak sam pises u celkovych ztat je to jen 2 az 3 ku 1 - coz je pomer ktery favorizuje rusko.
jinymy slovy, pokud u avidijky rusove prohravaji pomerem 20:1, jinde musi rusove vitezit/prohravat/remizovat pomerem 1:1 (ci lepsim) , aby ses na celovy vysledek 2/3 ku 1 dostal.
to je matematika.

a jak nam realita ukazuje, rusko ma hlubsi sklady na doplnovani ztrat nejen nez ukrajina, ale de fakto i nez cela evropa co je ochotna dat.
hodne se tady a jinde rusku vysmivaji ze taha tanky ze 60 tych let, jenze vtip je v tom, ze jak se nejen tu psalo o dodavach leopardu jedicky na ukrajinu, tak nikomu nedoslo ze se de fakto o tank z tech samych let (jakt ze se nikdo nesmal?), ktery kvalitou zaostava za t72 ci jeho ekvivaenty v te dobe vyrabenymy, byt ano, je lepsi nez t55.

2. pokud sou ukrajinci nuceni menit hodne uzemi za to, aby se jinde mohli lepe branit, v dobe kdy jinde podnikaji protiutok, znamena jen a jen to, ze ukrajina nema dostatek sil a ze preferuje doplnovani utoku na ukor obrany na zbytku fronty.
uvidime jak dlouho se budou urajinci branit, at uz u chromoveho ci jinde.
za jak dlouho ty vidis ze ukrajinci zahaji protiutok u avidijky ci chromoveho ?
dle tveho optimismu cekam, ze by meli brzo, dle me az za dlouho, pokud vubec.

a diky za tu 47 brigadu. coz je presne ten stret propagandy a reality o ktery me jde. realita je takova , ze ukrajinci nektere leopardy 2 (a nejen ty) nenavratne ztratila , jine byly tezce poskozene, coz uvadi i oryx a jine stranky, ktere jen zpracovavaji fotky apod a komentare nechavaji na ostatnich.

vzpominas si na debakl s ph2000 s tim jak si ukrajinci stezovaly ze hlaven ma malou zivotnost a je dost nespolehliva ? aby pak po case vysel damagecontrol clanek o tom, jak s jednim kusem sou ukrajinci moc spokojeni a ze jeho hlaven uz vydrzela 20 000 vystrelu ?
kde byly podobne damagecontoly clanky o nemecke pusce g36, po tom co dostali nemecti vojaci na prdel v afghanu ?
nikde, to se nakonec musel sam vyrobce branit u soudu, ze dodl presne to co si armada objednala.
cili jak bylo receno u soudu a ruzni lide ve videjich dokazaly, nepresnost palby nemeckych vojaku v afghanu ktery ztropil onen skandal, nebylo v tom, ze by zbran byla spatna, ale proste nemecti vojaci selhali. at uz pri (streleckem) vycviku nebo proste a jedoduse si sparve nenastavily miridla.

proste to dokazuje, ze kdyz jde o to chranit zadek politiku, media plni objednavku.

Zdeněk

20. 11. 2023, 09:42

Czertik,

ale to je přesně ono, třeba tebou zmiňovaná aféra s PzH 2000 - oba ty články mohou být docela dobře pravdivé - z počátku měli opravdu Ukrajinci vážné problémy, protože zanedbávali údržbu a chovali se k nim stejně, jako k sovětské technice. Po doplnění výcviku problémy ustaly.

Media většinou neplní žádnou politickou objednávku, ale potřebují přilákat čtenáře a zajistit si prokliky, navíc dobře vědí, že přes nadpis přejde méně než 5% čtenářů... takže používají bombastické nápisy, které mají zaujmout. Naprostá většina článků je navíc psaná lidmi, kteří o dané problematice nic neví a kteří mnohdy pouze kopírují.

Ty jsi například napsal, že některé západní zbraně naprosto selhaly, upřímně řečeno, napiš které, protože já vím pouze o AMX 10RC a i tam je to sporné, protože od okamžiku, kdy je nasazují jako průzkumný a podpůrný prostředek pro výsadkáře, tak se osvědčují a chtějí jich dalších nejméně 40.

Nebo tebou zmíněný leopard 1 je to starý tank? Jistě, je. Je to špatný tank? Ve verzi 1A5 určitě ne.
I ten nejmodernější dodány tank 2A6 je z roku 2001 a stejně si natírá na chleba i nejmodernější T90M Proryv 3.

Takže pokud říkáš, že Ukrajina má ztráty, jistě má, dokonce nejspíš těžké, ale pokud bylo zatím dodáno 18 2A6 a ty stále bojují, tak to znamená několik věcí.
- Především, že Oryx, resp. teď už hlavně skupina kolem Jakuba Janovského odvádí mimořádně kvalitní práci a je to velmi spolehlivý zdroj.
- dále, že rusáci neskutečně kecájí
- a většinu, možná všechny poškozené tanky se daří opravovat

Sám správně píšeš, že ukáže teprve budoucnost. S tím plně souhlasím, a rozhodně nemohu popřít, že se Západ nakonec nebude snažit Ukrajinu dotlačit ke kompromisu, nicméně jsem přesvědčen, že v takovém případě nás do 10 let čeká válka, a to už válka velká, která se dotkne přímo nás.

Czertik

20. 11. 2023, 17:28

zdenku, na pohadky sem prestal verit v cca 15 letech.

to, ze by se naucily udrzbu zrovna u pz2000 a u jinych systemu jako cesar apod uz ano me tak trochu nestymuje.
ani dnes nejde najit clanky kde by ukrajinci chvalili pz2000, kdezto jine delostrelecke systemy chvali.
takze verim tomu, ze at uz z duvodu nutnosti narocne udrzby ci jinych pz proste neni popularni a evidentne se pro konflikt vysoke intenzity nehodi.

jiste ze mediim jde o kliky, a ted se zeptej sam sebe, co by vzbudili vetsi pocet kliku, sdileni a penez z reklam. napsat ze bundeswehr ma spatne zbrane, nebo ze vojaci v afghanu sou mizerne vycviceni ? myslim ze oboji by ve sledovanosti spolu byly vyrovnane.

a ktere zbrane selhaly ? pokud to vezmu z pohledu pesaku, tak ti si ze zapadni techniky chvalili jen m2 bradley, cili z toho jde vyvodit ze ostatni technika nesplnila ocekavani.

k tomu amx10RC, oni je ukrajinci nasovali i jinak nez jen jako mobilni dela (pro primou palbu stylem uder a zmiz) ci pruzkum ? vzdyt kazdemu muselo byt na pohled jasne ze to jen plechovka s velym delem, ktera nemuze zadny primy zasah byt jen flusanceem prezit. kde je potom ona tebou vychvalovana genialita ukrajinskeho veleni ?
skutecne od stroje co byl projektovan jen pro nasazeni v africe, kdy pomalu byl zazrak pokud rebel mel cokoliv tezsiho nez kalacha, tak nasazovat ho do primeho boje by mohl jen naprosty idiot nebo naprosty zoufalec stylem lepsi po...ny papir nez uplne zadny na utreni zadku, obrazne receno.

jiste ze leo1A5 neni na svou dobu spatny tank, ale to nemeni nic na tom, ze byl staveny na to, aby prekonal T55 s tim ze na modernejsi konstukce jako T72 ci T64 nebo i T62 uz proste nema.
proti temhle modernejsim konstukcim byl postaven prave leosek druhy.

k tem leoskum 2, ano i 20 let stara verze dokaze porazit posledni T90...z toho prosteho duvodu ze v elektronice sou proste o 20 let pozadu.
a jak jiste vis, tyhle posledni verze T90 sou mene kvalitni nez drivejsi verze ktere se vyrabeli s dodanymy zapadnimi systemy, nez jejich dodavku ruska invaze v 22 zarazila.
a jak jiste vis, tak cca 75% veskereho importu zbranovych technologii( financim vyjadrenim) do ruska v letech 2014-22 pochazela z francie a nemecka.

to, ze rusaci neskutecne prehaneji vi snad kazdy.ale myslet si ze i ukrajinci neprehaneji je naivita.
nebo doslova hazeji kourovou clonu, vzpominas na ukrajinksou raketu co dopadla do polska ?
ukrajine by pomohlo daleko vic kdyby narovinu rekli, jo, je nase a proste selhala, miisto toho zkusili ruskou cestu a ze udelaly ze sebe sasky (rusy).

co se tyka leo 2, tak by byl pomalu zazrak kdyby byly vsechny dodane tanky jeste bojeschopne. nezpochybnuji jejich odolnost, ale to ze tank nemuze prezit vsechno, ale hlavne rozhoduji nahradni dily, a u tech mam vazne pochybnosti ze jich bude dostatek. uvlast kdyz nemecke ozbrojene sily v poslednich letech hodne trapil nedostatek nahradnich dilu.
a zvlast kdyz na ukrajiu byly dodany tanky ktere byly prakticky na konci svoji technicke zivotnosti, kdy byly provozem hodne opotrebovane a proto potreba nahradnich dilu o to byla a bude jeste vyssi.
vzpominas na to, jak nam neci chteli dat zdarma A4, ktere byly v tak uzasnem stavu, ze jejich uvedeni do plne bojeschopneho stavu (ktere by zaplatili cesi) by bylo ve vysledku jen o neco velmi malo levnejsi nez nakoupit fung nove tanky ?

co se tyka zapadu a ukrajiny, tak muj pohled je jedoznacny a nikdo me ho nebyl schopen cimkoliv vyvratit (mysleno tvrdymy fakty napr o dodane technice, ne idologicky) a to en, ze cilem zapadu je davat tolik techniky aby mohla ve valce pokracovat , ale nikoliv vyhrat.

neveris ? jak je to s onim slavnym lanem eu na spolecny nakup delostrelecke munice ? uz zvysili na dvojnasobek svoje puvodni pozadavky na mesicni vyroobu jako americane, nebo stale maji zcela nevyhovujici puvodni cil ? a je to stale klasika eu ? kdy veskere zisky potecou do zapadnich firem a vychod ze spolecneho financovani bude mit jen vysatou penezenku.

no a pokud nas bude cekat velka valka, at uz 3 svetova nebo ?????? celoevropska, jedna vec bude jista, bude moct za to jen a jen eu svoji stupidni politikou.

Zdeněk

21. 11. 2023, 00:18

Czertik,

já s tebou v mnoha ohledech souhlasím a poslední odstavce ti klidně podepíši, ono samo prohlášení představitelů našeho ( ale jistě i evropského) zbrojního průmyslu, že byli a stále mnohdy jsou považováni za "prašivé", hovoří za vše.
Dále nevidím důvod ti jakkoliv vyvracet, že Západ neví, co po :flag_ua: vlastně chce a stále se nerozhodl, zdá má vyhrát. Myslím si totiž to samé.

Dám jenom jedinou poznámku: ty tvrdíš, že Ukrajina přehání, souhlasím, ale v tomto případě to považuji za pro mě nepodstatné a když už nic jiného, tak musím zohlednit poměr přehánění.
Pokud UA uvádí, že zničila ( zasáhla, ukořistila ) 5000 tanků a jednoznačné důkazy jsou pro více než 2500 tanků, pak přehání maximálně dvojnásobně.
Ovšem pokud Rusko tvrdí, že zničili nejméně 7000 tanků a důkazy jsou pro zhruba 800 a současně Ukrajina nemohla nikdy mít více než 4000 tanků (a to i se západními dodávkami a kořistí), pak je poměr přehánění v podstatě nevypočitatelný.

p.s. myslím, že jsem nikdy netvrdil, že všichni na Ukrajině jsou svatí a že jejich velení jako jeden celek je geniální, kdyby bylo nikdy nedojde k průserům typu 128. horská brigáda :person_facepalming:.

Czertik

21. 11. 2023, 05:57

co se tyka rozdilu prehaneni, duvody vidim v tom, ze ukrajinci si nemuzou prilis prehanet, aby neztratily v ocich zapadu duveru, ale pravdu taky nemuzou tvrdit, aby neznicili domaci moralku.

u rusku je to jedno, ti ohledne ztrat jedou jen pro vlastni publikum a co si mysli jinde je jim suma fuk.ti co rusku pomahaji, jim budou pomahat bez ohldu na to co budou rusove psat.

jen takova technicka poznamka k dukazum o 800 znicenych ukrajinskych tancich. To by znamenalo ze ukrajinci prisli o mene nez 25% vsech svych tanku a vice nez by 75% by melo byt pouzitelnych.
a vezmi si jak skemraji o dodavku jakychkoliv tanku, co to znamena ?
bud ukrajinci maji vyzname vetsi ztraty nez muzou rusove dokazat, nebo ukrajinci sou zcela neschopni i pres pomoc zapadu svoje tanky udrzet v provozu, pripadne ulozenky zrovoznit, no a treti je snad nejhorsi. na ukrjine je tak obrovska korupce, ze neni co zprovoznovat a to, co by slo se se nezprovozni protoze prostredky se proste rozkradou.

rekni, co ti prijde pravdepodobne ? lhani, neschopnost, korupce ? ktera z nich ?

to, jak rusove maji hluboko do svych ulozenek, nikdo nevi a nikdy vedet nebude, zvlast kdyz nejcastejsi udaj o 8-12 000 je hodne siroky.

a k te 128. horske brigade, to by jen potrvzovalo co sem tu uz psal drive a nekterym se to hodne nelibilo, ze ukrajicni vcetne vysokeho veleni stale jedou z velke casti podle sovetskeho vzoru a zapadni mysleni je tam vzacne.

Slavoslav

15. 11. 2023, 12:42

ale viete chlapci, ze by ste tu rusku stetku Sebestu najviac nastvali tym, ze by ste nanho nereagovali ked vytiahne hlavu z ruskej prdele a pride sem smradit pod kazdy clanok o Ukrajine chcimirskymi recami z ktorych priam reve, ako by si prial porazku Ukrajiny?

Marty

15. 11. 2023, 14:05

svatá pravda, ono to tak bude nejlepší:thumbsup:

Slavoslav

15. 11. 2023, 14:25

ano bude, on o diskusiu zaujem nema, on si ide tie svoje chcimirovske reci bez toho, aby co i len raz konkretne odpovedal na akukolvek otazku a je to evidentne prorusacky troll

Martin23 .

15. 11. 2023, 19:46

Slavoslav:

nesmíte to hned vzdát. Spoustu lidí se nám už podařilo úspěšně konvertovat k rozumu. Vemte si Martin23, Standa, a určitě mnozí další kteří uznali svou chybu a již sem nepíší. Vzdali se pod tíhou argumentů.

Slavoslav

15. 11. 2023, 20:06

Martin23, Standa a podobne boli tupci, ktory si mysleli, ze maju pravdu a asi aj uprimne verili v rusakovu nadradenost. Na Martinkove bachorky ako je to vsetko uzasna taktika rusakov ked utekali od Kyjeva si pamatam doteraz a nakoniec ten trapas co rusak vyraba na ukrajine neustal ked mu padli jeho idealy.

Problem Sebestu je, ze ten je cisty prorusky troll ktory sa diskutovat k teme ani nesnazi a vsade omiela tie chcimirske blaboly bez toho, aby povedal, ze o com ma Ukrajina rokovat ked rusak si dava ultimata. Jeho neprevedcis argumentami, to mozes len u ludi ktory chcu diskutovat

Martin23 .

15. 11. 2023, 22:40

pan Slavoslav:

dříve než vzniklo tohle slovo se jim říkalo idioti. Nemyslím si že je trol. Věří tomu, že USA = satan a musí být vyhlazen. Chybí mu odstup. Nechápu například tu jeho upřímnou radost z toho, že Švédsko není ještě v NATO. To je podle mě známka toho že není trol.

Martin23 .

14. 11. 2023, 06:33

Konečně mír. Co uděláme až Rusko (znovu) poruší mezinárodní právo a znovu napadne Ukrajinu? Dojednáme další mír! Mír je totiž skutečná záruka že se nic nestane... do příští války.

Šebesta

14. 11. 2023, 09:48

Jasně k čemu mír válčit se může třeba 20 let no ne ?

Šebesta

14. 11. 2023, 15:02

To by mně zajímalo kdo by mi dal minus vždyť jsem napsal něco co vy dva gaučovi válečnici chcete ne Zdenek a Martin 23 ? Tak chcete mír nebo válku s Rusem ? Vy vlastně ani nevíte co chcete , tak to je pak těžké !

Marty

14. 11. 2023, 16:09

já! za to že záměrně plácáte nesmysly...

Šebesta

14. 11. 2023, 17:34

Marty.Nikoli já se jen rozumně ptám. Ale vy a vám podobni hlupáci umíte jen kecat a plkat bludy . Nic víc. Žádný konkrétní návrh.

Marty

14. 11. 2023, 17:54

většina z nás od prvního dne zastává názor, že pokud se agresor ztáhne zpět na své puvodní uzemí, bude to naprosto bohatě stačit, to vy nás oblbujete tím že agresorovi se má ustupovat, tak jako to chybě činil západ na přelomu třicátých a čtyřicátých let, ale ten se na rozdíl od jiných společností alespon trochu poučil, to je to co vás zcela evidentně štve, vy jste přesně ten druh člověka co by do 45tého s nadšením hajloval a ve 48 odsuzoval válečné hrdiny za udajnou vlatizradu, jen aby se zalíbil tomu o kom si myslí že je zrovna silnější, dost už bylo bezcharakterních... škoda dál mluvit...:face_vomiting:

Martin23 .

14. 11. 2023, 23:20

Šebesta:

Já jsem Vám mínusel nedal, ale dám, ale abych Vám odpověděl, navrhuji vyzbrojit Ukrajinu jak to jenom půjde, zapojit skutečně západní země na 100% a zároveň demokraticky ekonomickou cestou sfouknout Ruskou ekonomiku.

Mír na Ukrajině byl, než tam v roce 2014 zaútočilo Rusko (Krym) a zároveň zákeřně rozvracelo demokratický režim na Ukrajině (Donbas a Luhansk). Ukrajina se snažila bránit, ale nikdo ji nepomohl, proto byl dojednán CHCIMÍR, který vydržel do roku 2022. Teď dojednáme další CHCIMÍR aby se rusáčkové mohli připravit a jedeme na novo. Nevím kolik mírů chcete :D vážně jste k smíchu. Vy skutečně věříte tomu svému konstruktu že mír = žádná válka? Nejste blázen?

Czertik

19. 11. 2023, 22:25

putin valku muze ukoncit ze dne naden, zelesnkemu tto bude v jakempokoliv pripade trvat dele, at by byly odminky jakekoliv.

Zdeněk

13. 11. 2023, 12:44

Generál Valerij Zalužnyj patří dozajista mezi nejlepší vojevůdce moderní historie, nicméně velkou úctu si zaslouží i další ukrajinští velitelé jako jsou velitel pozemního vojska generálplukovník Oleksandr S. Syrskyj nebo velitel rozvědky generálporučík Kyrylo Budanov a pochopitelně vojáci a důstojníci ZSU a především obyvatelé Ukrajiny, kteří statečně vzdorují silnějšímu nepříteli, a kteří jediní mohou rozhodnout o své budoucnosti.

Proto doufám, že si zdejší chcimíři a jiná verbež odpustí své knížecí rady ...

Czertik

19. 11. 2023, 22:32

mozna patri mezi nejlepsi to co se vyskytuje v byvalem sssr, ale moderni historie ? o tom vazne pochybuji.
kdyby byl tak uzasny, tak uz by dobyl krym, nebo ne ?

jako perlicka na zaver, ted nevim jestli to bylo v bitve o letiste nebo o obkliceni kyjeva, tak onen domek kde bylo zabraneno rusum v postupu a tudit kyjev ubranen, tak v onom domku byla domobrana, ukrajinnska armada tam nebyla, a jako naschval tak ona domobrana mela znacne neonacisticke sklony, jeji nazev odazoval(a nejen on) na freikorps.

Šebesta

13. 11. 2023, 10:42

Pro Koala. Možností je mnoho stačí sednout ke stolu a jednat. Jak říká třeba Fico lépe 10 roků jednat než deset roků válčit. A jen tak mimochodem myslím že to tak vidí většina lidí třeba u nás. Nás se ta válka taky dotýká když tak už jen tím kolik Ukrajinců tu u nás je a ne všichni a ne každý z nás je z toho nadšený.Ale možná že to vidíte opačně válčit dál ať zemřou další tisíce lidí ( z cízího krev neteče).

Zdeněk

13. 11. 2023, 12:47

Chcimít Šebesta, asi ti uniklo, že tvůj guru Fico si kromě vyhrožování médiím a likvidace policejního sboru, našel také čas a vyhlásil, že prodávat zbraně se bude klidně dál.

Tak se tady moc nezesměšňuj :laughing::joy::rofl:

Šebesta

13. 11. 2023, 13:35

Zdeněk gaučový chciválečník. Nic neviš vidím že sledování jen medii těch " správných " ti zatemňuje mozek zcela.Zkus taky někdy sledovat i jiná media jen ne ty normalizační a pronatovské. Dozvíš se  a možná tě to překvapí i pravdu. Já hovořím ze zkušenosti. Za minulého režimu mnoho moulů sledovalo jen ty komunistické bludy a dokonce jim věřilo. Já jsem už tehdy poslouchal SE  a tak jsem si mohl porovnat komunistické bludy a realitu. Dnes je to Zděňku podobné CT a další normalizační media se těm komunistickým dost podobaji neinformují objektivně.

Zdeněk

13. 11. 2023, 13:47

Chcimír Šebesta, zdá se, že ti senilita už vzala schopnost samostatného uvažování, ale myslím, že by ti hodně prospělo zaposlouchat se do projevů samotného správce Horních uher Grofa Roberta von Fico a především uherského krále Viktora I. zvaného Orbán ...

p.s. mimochodem, mohl jsi mě zkusit smést množstvím faktů, ale nešlo to, viď :laughing::joy::rofl:

Šebesta

13. 11. 2023, 13:51

Apropos Fico. Poslechni si jeho verzi jak je to s tím prodeji zbrani klidně dál. Rozumný člověk si vždy poslechne obě strany a pak může objektivněji hovořit ziská objektivnější nadhled. Ovšem je velká otázka zda ty jsi rozumný člověk ?

Zdeněk

13. 11. 2023, 14:00

Chcimír Šebesta, takže budou prodávat zbraně dál, viď...
To víš, darované zbraně mír oddalují, zato koupené ho brání, viď.
Já ovšem vím, že pro tebe není mentální tělocvik žádný problém, viď ty Mnichovská zrado :wink:.

p.s. Zkazka: To se jeden tak snažil být objektivní a věnoval pozornost oběma stranám, až zapomněl, že v češtině máme interpunkční znaménka, a stál se z něho ... hmm, chcimír Šebesta :thumbsup:.

Šebesta

13. 11. 2023, 15:02

Jeden chytrolín gaučový válečník Zdenek. Je trapný jako sáně v letě a pláca bludy jeden za druhým.Už mnohokrát jsem tě usvědčil ze lži a z toho že plácaš bludy. Např. hehe Švédové už jsou V NATO a smál jsii se mi co ty na to ? To bylo někdy v létě máme pomalu Vánoce a Švédové v NATO nejsou , kde jsou ? Nebo jak si bagatelizoval a tvdil že v EU nejsou desítky milióny migrantů ale oni tam jsou a je to už tak kritické že to uznávájí i němečti i francouzští i švédští politici. Válka na Ukrajině je zamrzlá dokonce už i komunista náš president přiznal možná se podřekl, že by se možná mohlo jednat. Většina rozumných lidí to ví a chce . Podle mne je problém že ani jedna strana nechce ustoupit jak Rusko tak Ukrajina. Jenže Zelenskyj zapomíná že to není jen jeho věc.Platí ho celá EU. Fakta neobkecáš gaučový generále.

Zdeněk

13. 11. 2023, 15:41

Chcimír Šebesta, nějak ti ujíždí témata a vyrábíš z toho myšlenkový boršč, nebo je to pohled do tvého mozku?

p.s. mimochodem, stále čekám na povolávací rozkaz, ten jsi nám sliboval hned po zvolení PP a stále nic. Co je to proti Švédsku v NATO, viď ... :laughing::joy::rofl:

p.p.s. znovu se musím zeptat, tobě něco udělala interpunkční znaménka? Ono by to moc smysl nedávalo ani s nimi, ale takhle je to opravdu projev idiota.

Koala

14. 11. 2023, 07:16

Ano, možností je mnoho, nicméně jste zatím neuvedl žádnou.

Czertik

19. 11. 2023, 22:33

ano, chamberlain se taky ridil heslem radeji jednat nez valcit, a jak to dopadlo.
doslova p....l vse na co sahl za posledni 2 roky sveho politickeho zivota.

Šebesta

13. 11. 2023, 09:12

Muž odpovědný za úspěchy Ukrajiny je jistě borec a patří mu uznání .Ale možná by Ukrajinci taky přivitali muže který by byl zodpovědný za ukončení války,která se stala zamrzlou a Ukrajincům přináši nejistotu a strádáni v nejistých podmínkách . Myslím že by si jistě oddychli a rádi.Zelenskyj tim mužem asi nebude takže kdo tedy ? Možná tím můžem může být někdo ze západních zemí ale zatím zda se že to je stejné scifi jako kdyby to navrhl Putin (zastavení bojů a příměří). Myslím že ukončení války by přivítala i většina lidí v zemích EU , myslím ty obyčejné. Vrchnost v EU názory spodiny nikdy nezajímaly. Jsou to jen hry o demokracii. Nehledě na to že EU má nyní svých problémů více než kdekterý jiný světadíl.

Koala

13. 11. 2023, 09:47

Zvědavý dotaz - jakým způsobem si představujete, že by mělo to ukončení války ze strany Ukrajiny probíhat a co by kromě míru mělo být výsledkem?

Šebesta

14. 11. 2023, 08:34

PRO Koala vy tu diskutujete jen občas nebo málo. Když jsem tady těm gaučovým válečníkům uvedl minimálně tři tak mi řekli že to je nesmysl a že by to Rusko stejně nedodrželo. Je škoda že třeba gaučový generál Zdeněk nejde radit Zelenskému nebo to nezskusí na poli diplomacie podobně Martin 23. Nakecat toho umí hodně ale to je tak všecko ještě taky vymýšlet a lhát.

Šebesta

14. 11. 2023, 14:58

Pro Koala .Mimochodem mohu-li se zetat já vás ? Jak vy si představujete řešení rusko-ukrajinské války ? Jistě máte v záloze nějakou moudrost když mírové jednání odmítate. Jsou jen dvě možnosti sednout za stůl a jednat o kompromisu nebo válčit a válčit a válčit. Dále budou umírat vojáci a civilisté hlavně Ukrajinští a EU i NATO bude dál valit zbraně a vše možné Ukrajině dále se budou ještě více rozbíjet domy a veškera infrastruktura Ukrajiny bez šance na vitězství. Ale možná máte v záloze nějakou variantu číslo tři tak sem s ní. Nebo jste taky takový gaučový válečník jako Zdenek a Martin 23 ?