EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Panika v Moskvě! Ruská PVO nedokázala zabránit Izraeli v útoku na Írán

 18. 06. 2025      kategorie: Události      155 komentářů

Velmi rychlé tempo izraelských leteckých útoků na Írán způsobilo v Moskvě pozdvižení. Íránská PVO totiž využívá, nebo je dokonce postavena na ruských systémech protivzdušné obrany.

3_Khordad_2019_expoFoto: Íránský systém PVO Sevom Khordad vycházející z ruského systému Buk-M2 | Wikimedia Commons / Public domain

Izraelské letouny pronikly hluboko na íránské území a v současné době drží nad Íránem leteckou kontrolu. Vojenští analytici si všimli, že íránská protivzdušná obrana prakticky neměla šanci nijak zakročit, a ruští vojenští analytici začali otevřeně zpochybňovat spolehlivost a účinnost ruských systémů PVO.
Ruské vojenské portály i provládní vojenští experti otevřeně vyjádřili pochybnosti, zda by ruská protivzdušná obrana dokázala odolat útoku technologicky vyspělého protivníka, jakým je NATO. Jeden z komentátorů dokonce pronesl: „Všichni jsme si teď jisti, že tohle by se stalo i nám, kdyby se NATO rozhodlo jednat.“

Zatímco Ukrajina využívá k útokům na ruskou vojenskou infrastrukturu starší sovětské systémy, případně modernizované, i když již zastarávající rakety AGM-88 HARM, Izrael disponuje velice moderní vojenskou technikou, s níž pomocí přesně naváděných zbraní provádí vrstvené a sofistikované útoky. Ačkoliv je kvalita výzbroje Izraele a Ukrajiny neporovnatelná, obě země odhalily slabiny v protivníkově PVO, která je postavena na podobné architektuře a vychází ze stejných systémů.

Ruští vojenští experti a obranní analytici již druhý den vzdušných útoků na Írán přiznali, že íránská PVO není schopna efektivně reagovat ani zastavit izraelské letecké útoky. Poznamenali také, že íránská PVO konstrukčně vychází z ruských protivzdušných systémů, či využívá ruské technologie.

Ruské obavy přiživují i tvrdá data. Podle nezávislé monitorovací OSINT skupiny Oryx ztratilo Rusko od začátku rozsáhlé invaze na Ukrajinu v únoru 2022 nejméně 335 systémů protivzdušné obrany. Mezi tyto ztráty patří 18 odpalovacích zařízení S-400, jeden systém S-350, přes 30 systémů Pantsir-S1 a téměř 60 systémů Tor. Čísla vycházejí z vizuálně potvrzených ztrát na bojišti a jsou považována za konzervativní odhad, reálné ztráty tak budou pravděpodobně vyšší.

Ačkoliv Rusko neustále propagovalo účinnost systémů, jako je S-400, při odrazování západních stealth letadel a balistických raket, bojové zkušenosti na Ukrajině ukazují opak. Trvalé a dlouhodobé hloubkové ukrajinské útoky na ruská vojenská i strategická zařízení pomocí raket ATACMS či levných dronů vedly k rostoucí skepsi ohledně ruského tvrzení, že má plně vrstvenou a odolnou síť protivzdušné obrany.

Nyní, když íránská obrana podporovaná Ruskem selhává tváří v tvář izraelské kampani, je moskevský vojenský establishment nucen přehodnotit jak doktrínu, tak i své schopnosti. Stále otevřeněji se objevují obavy, že v případě bojové operace pod vedením NATO by ruské systémy protivzdušné obrany i cenná infrastruktura mohly být během několika hodin zcela zničeny. Izraelská kampaň, ačkoli není namířena proti Rusku, funguje jako živá demonstrace toho, čeho může pokročilá a koordinovaná letecká síla dosáhnout.

F-35 – královna bojiště?

Izrael k útoku na Írán využívá kromě letounů F-16 „Barak“ a F-15 „Baz“ i americké stealth letouny 5. generace F-35 „Adir“, které při současných leteckých úderech ukázaly, že jsou mimořádně schopnými letouny. Právě je využívá Izrael k ničení íránské PVO, která je nedokáže zaměřit. Nejen u nás, ale i v celé Evropě, se ruská propaganda snažila označit letouny F-35 za předražené, neschopné čelit moderní ruské PVO, a zpochybňovala i jejich schopnosti stealth. Nynější izraelské útoky ovšem kvality letounů F-35 prokázaly naplno. O letouny F-35 má zájem i Česká republika, která chce pořídit 24 kusů.

IAF-F-35I-and-F-16I-nfFoto: Dvojice izraelských letounů F-35 Adir a F-16I Sufa | Wikimedia Commons / Public domain

Zdroj: The New York Times, Defence Blog

 Autor: Tomáš Svoboda

Komentáře

Azor

20. 06. 2025, 19:22

Šéf Mossadu se prořekl: "Nevěděl jsem, že Írán má takový raketový potenciál"

Izrael, 20. června 2025 – “Proč jste rozzlobil Írán?!”Ministr Ben-Gvir a šéf Mosady se setkali v ruinách Tel Avivu. Ministr pro vnitřní bezpečnost Itamar Ben-Gvir konfrontoval šéfa Mossadu Davida Barnea přímo na troskách po zásahu Tel Avivu. Video se dostalo na síť.

"Proč jste provokovali Írán?!" – Ben-Gvir se rozehnil.
"Nevěděl jsem, že Írán má takový raketový potenciál," - odpověděl Barnea
Írán zaútočil na město Be'er Ševa na jihu Izraele. Jedna z raket dopadla nedaleko kanceláře společnosti Microsoft.
Na sociálních sítích se zveřejňují záběry, pravděpodobně z místa zásahu. Není to první případ, kdy byla Be'er Ševa zasažena. Den předtím bylo podle agentury IRNA cílem velitelství kybernetického velení izraelské armády – C4I Corps –
a zpravodajské centrum izraelské armády v Gav Jamě. Zmíněný ministr národní bezpečnosti Itamar Ben-Gvir později dodal:
"Ještě budou těžké dny, ale vždy pamatujte na Hirošimu a Nagasaki."

https://www.youtube.com/watch?v=g_KiObNEiXU&t=6s


A takové to lidi poslouchá Doník,který nevěří svým lidem a prdí na Gabártovou .

Czertik

21. 06. 2025, 17:00

rexik

vis co me nejvic zajima ? jak je mzne ze organizace a staty co krituji a kritizovaly izrael za bombardovani gazy, a zasahy tamejsich nemocnic, skol apod ted kupodivu uplne mlci, kdyz iran iazahuje nemocnice a skoly ?
kde sou vykriky na sankce vuci iranu ? proc byly jen proti izreli ?

Azor

22. 06. 2025, 19:23

Czertik.
"vis co me nejvic zajima ? jak je mzne ze organizace a staty co krituji a kritizovaly izrael za bombardovani gazy, a zasahy tamejsich nemocnic, skol apod ted kupodivu uplne mlci, kdyz iran iazahuje nemocnice a skoly ?"

Opět jen blekotání, neboť máte vypláchnutou hlavičku, od médií hlavního proudu.

Skutečnost!!!!!

"Izrael zaplavila vlna krokodýlích slz, když tvrdil, že zbabělí Íránci bombardovali nemocnici. Páni, to je ale drzost! Nemocnice Soroka byla poškozena tlakovou vlnou íránské rakety, která přímo zasáhla sousední „velitelství izraelské armády a zpravodajské služby, známé jako IDF C4I, spolu s vojenským zpravodajským zařízením umístěným v technologickém parku Gav-Yam“. Nikdo v nemocnici nebyl tlakovou vlnou zabit.
v Gaze. Od 7. října 2023 bylo izraelskými vojenskými údery „vybombardováno a vypáleno“ nejméně 36 nemocnic v Gaze. Podle Úřadu OSN pro lidská práva bylo od října 2023 do 31. prosince 2024 potvrzeno 136 útoků na 27 nemocnic (plus 12 dalších zdravotnických zařízení). Světová zdravotnická organizace (WHO) uvádí, že v tomto období došlo k téměř 700 útokům na zdravotnická zařízení – v průměru tedy k jednomu útoku na nemocnici každých 16 hodin. Podle prohlášení OSN je nyní více než 94 % všech nemocnic v Gaze poškozeno nebo zničeno.
L.Johnson - analytik CIA.

https://sonar21.com/world-war-iii-update/

Už víte, proč se vám tu lidi smějí????

Salut

Czertik

22. 06. 2025, 18:34

rexik

vidis a donik uz ted bombarduje iran, takze v cem nepsolechl gabardovou ?

Azor

22. 06. 2025, 19:53

Czertik.
"vidis a donik uz ted bombarduje iran, takze v cem nepsolechl gabardovou ?"

Jste opět pod vlivem??? Marjánka?? Nebo u vás droga chudých ,pivíčko???

Už jsem vám psal že nevíte lautr nic o tom,jak se řídí státy(klanově-korporátní skupiny.)
A záleží na skupině která bude mít navrch.Gabártová šla proti Trumpovi(s cílem ho poškodit)ale nrezignovala na profesionalitu,když mu řekla že Irán je daleko k výrobě at.bomby.
Jenže Trump na ní udělal výpad a ona stáhla pomyslný ocásek mezi nohy,a teď už podporuje Trumpa.
Viz -
"Gabbardová se místo toho, aby se bránila hrubému odmítnutí prezidenta, obrátila na sociální média, aby všem sdělila, že Trump má ve skutečnosti pravdu ohledně Íránu a že všichni, kdo si mysleli, že řekla, že Írán neusiluje o jaderné zbraně, si to jen vymysleli.

„Nečestná média záměrně vytrhávají moje svědectví z kontextu a šíří falešné zprávy, aby vyvolala rozkol,“ uvedla Gabbardová na Twitteru. „Amerika má informace, že Írán je v bodě, kdy může vyrobit jadernou zbraň během několika týdnů až měsíců, pokud se rozhodne dokončit její sestavení. Prezident Trump jasně řekl, že k tomu nemůže dojít, a já s ním souhlasím. Moje úplné svědectví je níže:“
https://x.com/DNIGabbard/status/1936174674595008517

Vůbec nevíte o co vlastně jde v konfliktu, Izrael-Irán. Proč??? Protože jste jen součástí davu.

Při vhodné příležitosti to napíšu.

Salut

Czertik

19. 06. 2025, 21:04

nejnovejsi update z fronty

uz j tolik mrtvych irancu, hlavne jejich vedeni, ze v islamskem nebi uz nejsou panny, tak mucednikum musi stacit panicove.

Marty

19. 06. 2025, 21:10

Czertik
většina z nich byla za života stejně zvyklá na kozly, tak to pro ně muže být příjemná změna...

Marty

19. 06. 2025, 18:59

zablešený Azor
hele pejsku a dotaz, když zapomenem na pozemní PVO který bylo zjevně hacknutý jak říkáš ty, technickej stav F-14tek a zastaralost F-4 a F5... nemohli se, těm nepoužitelnejm F-35tkám, zastaralejm F-15tkám a téměř nepoužitelnejm F-16tkám postavit alespoň Iránský Mig-29? ty snad měli plnou technickou podporu ne? nebo ty byly taky vypnutý přes počítač?

Azor

19. 06. 2025, 22:01

Marty.
"a téměř nepoužitelnejm F-16tkám postavit alespoň Iránský Mig-29? ty snad měli plnou technickou podporu ne? nebo ty byly taky vypnutý přes počítač?"

Nechte to času(jak už jesm psal)co vše vyjde najevo.Neboďte nervozní a je dobré na toto zhluboka dýchat.

Salut.

Czertik

20. 06. 2025, 00:27

rexik

a co nam onen cat ukaze krome toho ze zadne iranske letadla nevzletla ? bez ohledu na zemi puvodu ?

a souhlas, ruska podpora letadel iranu je skutecne na velmi mizerne urovni.

asport a haf.

dumdum

04. 07. 2025, 10:31

...nechte to času co vše vyjde najevo... Proíránská propaganda nějak nestíhá tenhle jejich průšvih vyžehlit, co? Měli by použít AI.:joy:

Azor

19. 06. 2025, 18:04

"Izrael se navíc začíná potýkat s velkým problémem. Docházejí mu antirakety Arrow, napsal Wall Street Journal s odvoláním na nejmenovaného amerického představitele.

https://www.wsj.com/world/middle-east/israel-is-running-low-on-defensive-interceptors-official-says-fd64163d

Deník Washington Post v úterý citoval zdroj obeznámený se situací, který uvedl, že Izrael může při současném tempu íránských útoků udržet svou protivzdušnou obranu po dobu 10 až 12 dnů. Potom přijde žádost, aby Spojené státy doplnily zásoby nebo se více zapojily do války."

A to znamená??? Mopslík štěkající na Irán, má za sebou velkého psa.Bez něj by byl co???

Marty

19. 06. 2025, 18:10

Azor
bez něj by byl s jistotou masakr obyvatel Izraele... ale náš zablešený pejsek rád masakry, tak chápu že tomu tleská... chce se mi z tebe zvracet zrůdo
jo jinak za ten týden přišel Irán o cca 50% odpališť, nelze než držet Izraeli palce aby i zbylá zlikvidoval dřív než dojdou prostředky pro obranu

Azor

19. 06. 2025, 22:09

Marty.
"bez něj by byl s jistotou masakr obyvatel Izraele... ale náš zablešený pejsek rád masakry,"

Za prvé nemám rád když je zbytečná smrt kohokoli.

Za druhé,jen podvratáci provokují a pak se rychle schovají za vělkého psa.

A pokud se bude chovat slušně(dodržovat to co podepsal - chatru OSN)tak se mu nic nestane.Dodržet dva státy !!! A plnit usnesené rady bezpečnosti(návrat uprchlíků) díky jejich válkám.

"jo jinak za ten týden přišel Irán o cca 50% odpališť, nelze než držet Izraeli palce aby i zbylá zlikvidoval dřív než dojdou prostředky pro obranu"

A co když to vaše držení palců,jim nepomůže???? A vám a i jim zbyde jen ta víra, ve vítěztví.

Salut.

Omny

20. 06. 2025, 09:35

jenže to tvrdí Izrael, takže to bude nadsazené, aby uklidnil své obyvatelstvo apod. Kdyby to byla pravda, nemusel by žadonit US, aby se zapojilo...

dumdum

04. 07. 2025, 10:34

Proč Teherán obohacuje uran na hodnoty, které nemají civilního využití, když je tak ten režim mírumilovný?

Czertik

19. 06. 2025, 21:07

rexik

vidis jak je rusko retardvone, izrael si vyskakuje protoze ma za sebou velkeho pejska usa.
ruskej medvidek vy vyskocil na ukraju a dostal pres rypak, protze nema nikoho kdo by mu obvazal bolistku.

diky ze nam tad dokazujes denodene jaci to sou rusove retardi.

Azor

19. 06. 2025, 14:24

Írán je nyní první obrannou linií BRICS a globálního Jihu
Pepe Escobar

https://zvedavec.news/komentare/2025/06/10560-iran-je-nyni-prvni-obrannou-linii-brics-a-globalniho-jihu.htm

Azor

19. 06. 2025, 14:36

Posledních třicet let dokola opakuje, že od nabytí jaderných zbraní dělí Írán už jen malý krůček. Tvrzení pro ohlupované masy zní:“ Írán je získá v řádu „měsíců, nanejvýše jednoho roku“.
Není to pravda. Nejenže nejvyšší duchovní vůdce Chamenejí vydal v roce 2003 náboženský výnos zakazující jaderné zbraně jako nepřípustné, ale šéfka amerických zpravodajských služeb Tulsi Gabbardováy zveřejnila dokonce nedávno zprávu,
že Írán jaderné zbraně skutečně nevyvíjí. Pokud je Irán autoritářský teokratický režim, představa, že by si někdo dovolil jít proti nejvyššímu vůdci, je nereálná. Stejně je hloupé předpokládat, že šéfka amerických tajných služeb nic neví.

Jde jen Izraeli a USA,o záminku. Jak že to říkal Hitler??? Dejte mi záminku, a já už rozpoutám válku.Viz Tonkinský záliv,nebo????
- Od časů, kdy se něco podobného tvrdilo o ZHN v Iráku uběhla jistá doba, aby obyčejní lidé zapomněli. Britskou účastí v invazi do Iráku se ale například před lety zabývala komise britského parlamentu vedená lordem Robinem Butlerem.
Závěr: „Británie se do agrese proti Iráku zapojila bez uspokojivého právního základu a podryla tak autoritu OSN, jak oznámil její šéf John Chilcot. Západ podle něj neměl uspokojivé důkazy o tom, že někdejší prezident Saddám Husajn vlastní zbraně hromadného ničení.“
Tony Blair, tehdejší premiér, který spolu s Bushem zaútočil na Irák, ale jako válečný zločinec nijak potrestán nebyl.
Na seznamu účastníků už zmiňované letošní schůzky Bildebergu v roce 2025 nalezneme i jméno Sanna Marina, strategického poradce z Institutu Tonyho Blaira pro globální změnu. Závěry nechť si pozorný člověk, udělá sám.

Hlavní důvod??

Bývalý americký čtyřhvězdičkový generál Wesley Clark vydal v roce 2007 knihu pamětí. Jmenuje se Čas k vedení: pro službu, čest a zemi (A Time To Lead: For Duty, Honore and Country), v níž popisuje tajnou strategii neoconů, týkající se změn režimů v Íránu a dalších zemích.
https://www.salon.com/2007/10/12/wesley_clark/

https://www.youtube.com/watch?v=Eo6u9DpASp8&t=2s

Czertik

19. 06. 2025, 21:11

rexik

a muzem ten chomejniho zakaza atomovek videt ? dokud ho neukazes, vis co.
a pokud iran atomove zbrane nechce, proc obhacuje uran NAD mnozstvi ktere je v civilnich reaktorech NEPOUZITELNE ?

Marty

19. 06. 2025, 21:37

no přece do zábavní pyrotechniky né? tak mírumilovný režim...
teď mě tak napadá, jak se tu nedavno místní dezole rozkřikovali že samotná existence Ukrajiny je nelegitimní/legelání... no a co je potom režim v Íránu? tam nelegálně svrhli svého Šáha...

Azor

19. 06. 2025, 22:13

Marty.
" dezole rozkřikovali že samotná existence Ukrajiny je nelegitimní/legelání... no a co je potom režim v Íránu? tam nelegálně svrhli svého Šáha..."

To taky po Majdanu,ukrajina je nelegitimní !

A co že si vybíráte ohledně Šáha?? A jak se dostal Šáh k moci???Mosadek a akce CIA,nic???

Salut.

Azor

19. 06. 2025, 22:20

Czertik.
"a muzem ten chomejniho zakaza atomovek videt ?"


https://www.norwich.edu/topic/all-blog-posts/khameneis-nuclear-fatwa-religious-ruling-or-political-strategy

https://www.washingtoninstitute.org/media/3344

Salut.

Czertik

20. 06. 2025, 00:31

marty

"že samotná existence Ukrajiny je nelegitimní/legelání... no a co je potom režim v Íránu? tam nelegálně svrhli svého Šáha..."

na to se dokonale hodi goblin zkazy svata greta "how dare you".

Czertik

20. 06. 2025, 00:33

rexik

a to jak sem sah dostal k moci ma legalizovat prevrat proi nemu presne jak ?

nemluve o revoluci v rusko co svrhla cara..cili veskera existence sssr je nelagalni.

aport a haf.

Czertik

20. 06. 2025, 00:38

rexik

z clanku ktery evidentne nechapes

However, growing voices within Iran, including some the IRGC commanders, have urged Khamenei to revise his fatwa to permit the pursuit of nuclear weapons.[1] Initially issued in 2003, this fatwa declares nuclear weapons haram (forbidden) in Islam. While the regime touts this as evidence of its peaceful nuclear agenda, skeptics contend that the ruling is disingenuous and could be overturned if it serves the interests of the Islamic Republic. To assess this claim, it is crucial to understand the structure of Shia clerical authority, the nature of fatwas, and their implications within Islamic jurisprudence.

cili vyvetli jak je mozne ze pres onu fatwu iran pod chomejnim obohacoval uran na mnozstvi ktere je je civilne nepouzitelne.
cili jak je mozne ze takovy program vubec existoval?

skutecne sem napis mozne civilni pouziti 60% uranu at nejsi za uplneho retarda.

aport a haf.

Azor

20. 06. 2025, 16:32

Czertik.

Opět pod vlivem???

"a to jak sem sah dostal k moci ma legalizovat prevrat proi nemu presne jak ?"

Co je dovoleno Bohovi,není dovoleno volovi?????

Kdo dopomohl Šáhovi???? USA.Byl to jejich agent a vlastizrádce,který se spojil s jinou mocností aby změnil režim!!!!

A Mosadeka a Ajatoláhy dosadil Iránský lid!!!!

Na to vaše vaše měření dvěma metry, kálí pes

"nemluve o revoluci v rusko co svrhla cara..cili veskera existence sssr je nelagalni."

Kdo svrhnul cara????? Bolševici?????

Salut.

Czertik

21. 06. 2025, 17:05

rexik

diky ze si dokazal ze ajatolahuv rezim je naprosto nelegalni.

vtipne, tady masturbujes o tom, ze iransky rezim je legalni protoze ho dosadil irasky lid, ajatolaha, toho kozomrda.
ale kdyz ukrajinsky lid dosadil zelenskeho...tak ti praska zilka na hlave a nesutale rvez ze je nelegani. divne.
to uz neni u tebe demence, ale jeste neco horsiho.

je uplne jedno kdo svrth cara, pdtsatne je to, ze veskere sssr je neleagalni.

aport a haf.

Azor

21. 06. 2025, 18:43

Czertik.
"vtipne, tady masturbujes o tom, ze iríansky rezim je legalni protoze ho dosadil irasky lid, ajatolaha, toho kozomrda."

Je rozdíl(i když to je toto pod vaší rozlišovací schopností - díky té vaší "inteligenci")když si ho revolucí dosadí jeho lid,než když ho dosadí cizí mocnost.Tak jako při Majdanu(Nuland - Payet do prde.. s EU - 5.miliard doláčů, vzpomínáte)????

Apropó vznik USA je taky nelegitimní??? Když se lidi v USA odtrhli od VB???????

Salut.

Czertik

22. 06. 2025, 18:36

rexik

vyborne, ted jen dej dukaz ze ajatolaha nedosadil sssr.
pokud to nedokazes, je to dukaz ze ho dosadili soveti.

aport a haf.

dumdum

04. 07. 2025, 10:37

Proč tedy Teherán obohacuje uran na hodnoty, které nemají civilního využití, když je tak ten režim mírumilovný? Dokonce i MAAE, agentura která jinak podkuřuje Íránu, před měsícem Írán odsoudila pro nedodržování závazků. https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/mezinarodni-agentura-pro-atomovou-energii-poprve-za-20-let-odsoudila-iran-neplni_2506121343_kma

Slavoslav

19. 06. 2025, 14:39

tak to je na tom BRICS pekne biedne. Na poslednych videach co uvolnila IDF uz lovia z lietadiel aj pesich vojakov.

najzabavnejsie je mrncanie rusakov v diskusiach kde rozoberaju ako dopadla Iranska PVO za 3 dni kym oni nedokazu porazit tu Ukrajinsku za 4roky pricom Iran mal de facto modernejsie systemy ako UA v 22 hom

Azor

19. 06. 2025, 16:09

Slavoslav.
"najzabavnejsie je mrncanie rusakov v diskusiach kde rozoberaju ako dopadla Iranska PVO"

Neprovedl Izrael před tím na Irán kybernetický atak???? Viz článek P.Escobara.

A uvidí se v čase,taky práce 5 kolony Iránu a spících agentů.

Salut

Marty

19. 06. 2025, 16:17

Azor
jako že jim vypnul internet a proto nepřišlo vojákům mejlem že maj bránit svojí zem? ahá, no to od Izraelců nebylo vubec hezký, fuj fuj, zlatě když někdo platí a vyzbrojuje teroristy, tak s emá válčit, střelbou do civilistů, a ne nějaký oškliví kybernetický utoky, no to sou mi ale nemravnosti...:joy:ty seš fakt ubohá troska špinavá ruSSká čubko, jaká výmluva to bude zítra?:rofl:

Slavoslav

19. 06. 2025, 16:43

cokel

takze tvrdis, ze na vyradenie najnovsich rusackych systemov PVO staci laptop?

Marty

19. 06. 2025, 16:47

Slavoslav
to je přeci jasný důkaz jejich technologické vyspělosti ne?:rofl:

Azor

19. 06. 2025, 18:10

Marty.
"jako že jim vypnul internet a proto nepřišlo vojákům mejlem že maj bránit svojí zem?"

Je dobré že jste neztratil smysl pro humor.Protože pokud by jste ho ztratil,tak by to bylo škoda,ne???

Jak že to bylo v případě PVO v Iráku,ohledně Francie??

A kdo že do světa vykřkuje,že pry Rusko nebo Čína provádí kybernetický útoky proti západu???? Čeho se ten západ tak bojí???Když ruská armáda krmí leda tak osli????

Salut.

Azor

19. 06. 2025, 18:12

Slavoslav.
"takze tvrdis, ze na vyradenie najnovsich rusackych systemov PVO staci laptop?"

Pokud k tomu pomůže 5 kolona,tak proč ne???

Salut.

Marty

19. 06. 2025, 18:12

Azor
co sem zase taháš Irák ty hňupe? a ne neboj, dnes mě víc bavíš ty chlupatý hovno, tak že pokračuj v té svojí veselohře

Marty

19. 06. 2025, 18:19

Azor
k ovládání například S-300 je zapotřebí být on-line? hmmmm no nevim jestli tomu věřit, ale je to váš domácí produkt tak když to říkáš... tak to je ale dost krátkozraký ne?:rofl:i když co čekat od tupounů z říše zla jako je ruSSnacistická díra...:joy:

Czertik

19. 06. 2025, 21:13

slava

to je prece jasne proc rusove nedokazali porazit zastaralejsi ukrajinskou pvo ve srovnani s iranem.
ruske letectvo bylo rozlozeno trokisty a 5 kolonou, jak to nemuzes vedet ?

Czertik

19. 06. 2025, 21:14

rexik

a co presne branilo rusum provet kyberneticky utok ve 22 ci ve 23 ci dokonce dneska ????
diky ze neustale dokazuues jaci sou rusove retardi a neschopove.

Omny

20. 06. 2025, 09:40

tak to neměl ani náhodou ukroši už od začátku měli S-300/200, Buky atd. a úroveŇ iránské pvo,, dlouho embargované ekonomiky (nemohly dovážet žádnou vojenské součástky) bych vůbec nesrovnával s ruskou/západní. Přání otce myšlenky u tebe platí

Czertik

20. 06. 2025, 11:43

omny

s200 byla na zacatku valky ve 22 zastarala, prece jen je duvod proc ji rusove uz davno vyradili, ze.
ano, ukrajina mela s 300, ale ty nebyly modernizovane, byla takove jake vyjeli z vyroby, nrzdil od irsncu ktere svoje s300 modernizoval temer na uroven s400.
cili tvoje otazka jen dokazuje tvoji neznalost.
a to, ze ona embargovan iranska eokonomika dokazala vyvinout dron sahid/geran 2, ktery rusove nedokazali vyvinout presto ze na ne zadne sankce nebyly ukrazuje hodne o ruske retardaci.

dumdum

04. 07. 2025, 10:40

Russáci používají kybernetické ataky každý den.:man_facepalming::joy:

Czertik

19. 06. 2025, 21:08

rexik

wow, tak drogovy dealer je najednou expert na valceni ? wow.

Marty

19. 06. 2025, 21:12

:rofl::thumbsup:

Azor

19. 06. 2025, 22:31

Czertik.
"wow, tak drogovy dealer je najednou expert na valceni ? wow."

Můžu snad za to,že při vaší "inteligenci"se pletete Pepeo s Pablem Escobarem????

https://en.wikipedia.org/wiki/Pepe_Escobar


https://cs.wikipedia.org/wiki/Pablo_Escobar

A Brazílii s Kolumbii.

Hodinky jako holínky - obojí se natahuje,co?????

Co taky čekat od člověka, který umí jen štěkat.






Salut.

Czertik

20. 06. 2025, 00:42

rexik

a z ceho mam usuzovt ze to byla realna osoba a nej vymyslene jmeno kterymy tu tak rad operujes ?

a to, e jeho clanky libaji rusum a cinanum zadnice je jen nahoda, ze ano ?

aport a haf.

Azor

20. 06. 2025, 16:37

Czertik.
"a z ceho mam usuzovt ze to byla realna osoba a nej vymyslene jmeno kterymy tu tak rad operujes ?"

Vy a usuzovat???? Jak to vaše usuzování dopadá,je vidět tady na tomto webu,kde se vám lidi smějí,neboť se stále neučíte a ukazujete tak svoji informovanost.
A i když vás někdo informuje ,tak díky vaší tuposti z vás vypadně jen kravina nemající logický podklad a zůstanete tak jen při tom vašem štěkání.

Salut.

Marty

20. 06. 2025, 16:42

Azor
že o štěkání ňafe zrovna vychlastaná čivava jako ty je dost legrační, kde si to okoukal? učíš se dost hloupě...

MiraH

18. 06. 2025, 23:33

tak problém je že vše je na bedrech PVO. To nejde. Ikdyby měli S-400 s nejnovějším ruským software tak bez letecké složky je to prohraný boj. Prý izraelští piloti to čekali těžší. Íránské letectvo se tváří že neexistuje. Jsou tu dvě možnosti - první že F-14 co mají jsou na hraně životnosti neschopné boje. Druhá je že myslí dopředu a letadla šetří na tu nejhorší chvíli kdy by měli zakročit americké bombardéry. Taková poslední bitva do které by vrhli všechno aby se bomby nedostali k cíli. A do té doby trpělivě inkasovat rány. Ony F-14 jsou sice staré a USA je znají do posledního šroubku. Ovšem s kontejnerem s neznámým REB už by byli tvrdší oříšek.

Czertik

19. 06. 2025, 00:03

mira

tak irancum (a ani rusum) by nepomhlo kdyby meli s-500 z doby 10 lel v budoucnosti. tak bidne a zastare na tom ruska pvo je.

a na co ti bude posledni boj kdy prijdes o cele letectvo bez jakehokoliv vysledku ? pokud by iranci nasadili veskere letectvo co maji a tim myslim skutecne veskere, vcetne letounu co nejsou prvozuschopne ale magicky by byly jako nove, by se nezmenilo lautr nic.
iranska technika je katastrofalne zastarala.
a skutecne si nedokazu predtavit jakou magickou reb by dokazal iran ukuchtit, aby mela jakykoliv efekt.
velmi vazne pochybuju ze by iran ci rusko dokazaly ukuchtit lepsi reb nez rantici a presto reb nedokazal zachranit indicky rafale pred potupnym sestrelem ze strany pakistanu.

Slavoslav

19. 06. 2025, 10:08

s tym tvojim omielanim jedneho zostrelu Rafale kde nevieme za akych okolnosti k nemu doslo a vyvodzovaniu zaverov mi pripominas rusacku propagandisticku skolu a la cokel

Czertik

19. 06. 2025, 12:54

slava

to ze nejsou znamy presne okolnosti neznamena ze nejsou znamy obecne okolnosti.

a je to prave mylseni a argumentace lidi jako ty, proc onen rafale byl sestrelen v prvni rade.

Slavoslav

19. 06. 2025, 13:05

vidis czertik

a toto je presne to co ta dava na rovnaku uroven logickeho myslenia ako tu predvadza dezoKnedlik. Cokel je predsa len kategoria sama o sebe

Azor

19. 06. 2025, 16:15

Slavoslav.
" Cokel je predsa len kategoria sama o sebe"

Toto má být uznání???

Co jste vyvrátil z toho,co jsem dodal do diskuze????

Salut.

Slavoslav

19. 06. 2025, 17:12

cokel,

v tvojom pripade to ber ako pochvalu. Fakt si výnimočný

Azor

19. 06. 2025, 18:13

Slavoslav.
"v tvojom pripade to ber ako pochvalu. Fakt si výnimočný"

Jak že se to říká???? Pokud tě chválí nepřítel,tak buď na pozoru!!

Salut.

Slavoslav

19. 06. 2025, 18:21

fakt výnimočný a to myslim uprimne

Czertik

19. 06. 2025, 21:21

slava

schvalne predved se a ukaz se, a napis v cem ty moje zavery sou chybne ? nebo toho nejsi schopen ?

a nezapominej, u potopeni moskvy sou taky znamy jen obecne informace, ale to ti nebranilo udelat spoustu zavru, vskutku podivne.

Slavoslav

20. 06. 2025, 08:29

Czertik

vyvodzovat nejake zavery z jedneho pripadu o ktorom hovno vies je chybne celkovo.

ake zavery som vyvodzoval z potopenia Moskvy samotnej, iste nebudes mat problem konfrontovat ma

Czertik

20. 06. 2025, 11:48

slava

ok, ok, zkusme to jinak, jake ja vyvozuju zavery ze sestrelu rafale ? vyjma toho ze to evidnetne neni tak uzasny stroj jak se myslelo ?

ohledne moskvy, nepsal si snad o tom, ze ruske lodstvo je v horsim stvu nez se myslelo ? nebo se v tomhle mylim ?

skutecne rozeber v cem sou tyhle dva pripady odlisne.

Slavoslav

20. 06. 2025, 12:45

czertik

podobne ako Knedlik tu na zaklade domneleho zostrelu F-35 tvrdil, ze to je zla masina tak tu ty na zakladne jedneho zostrelu rafale omielas, ze to je zla masina a zapad (Eu) zaostava v letectve.

nie, na zaklade Moskvy som to nenapisal a vlastne si vobec nespominam, ze by som to napisal. ja som mal rusacke hladinove namornictvo dlhodobo za podradne a celkovo som povazoval jeho nasadenie v podmienkach Cierneho mora za blizke samovrazde co sa neskor len potvrdilo

Czertik

21. 06. 2025, 17:10

slava

problem je v tom, ze ja sem nikdy netrdil ze f35 byl sestrelen.
co se tyka rafale, zase prekrucujes, nerikam ze je to zl masina, jen to ze neni tak uzasna masina (resp ma velkou prevahu) jak spousta lidi, vcetne tebe veri.

kdyby to byla tak uzasna masina, jak je moze ze ji reb nezachranil ? posledni to linie obrany.

Slavoslav

22. 06. 2025, 07:28

Czertik

Ja som niekde tvrdil, že si to tvrdil o F-35

Mas pravdu, proste Rafale je sunt, lebo Ren nefunguje ako si to ty predstavuješ i keď ani nepoznáš okolností zostrelu

Marty

19. 06. 2025, 16:27

MiraH
otázka je jestli F-14 byly provozuschopné ale část zřejmě ano když se stali terčem tak rychle, ale to nejsou zdaleka jediné letouny, ostatní sou eště starší koncepce, ale počty sou jich relativně veliké, minimálně dostatečné na to aby nadělali Izraelcům vrásky, zpomalili operaci, dali šanci pozemní PVO, nebo prostěěě j potupně neseděli v kantýně zatimco jim stroje vybuchujou venku na ploše, to potom naprosto postrádá smysl jejich existence...

Azor

18. 06. 2025, 23:10

Byla zveřejněna i nahrávka bývalého důstojníka Mossadu na setkání s izraelskými médii:

"Porazit Írán je nemožné, pokud nedokážeme postavit íránský lid proti jeho vládě." Mordechaj Keidar, bývalý důstojník Mossadu (zodpovědný za íránské směřování):
"Lidé se mě ptají, proč trvám na tom, aby Íránci vyšli do ulic? A kritizují mě za to, že se nesoustředím na vojenské řešení. Odpověď je zřejmá.
Položte si otázku: můžeme Írán porazit sami? Nechci vás strašit, ale je to nemožné. Očekáváte pomoc od USA?
Amerika by ve válce s Jemenem nevydržela ani měsíc – to je naivní očekávání. Pokud to bude pokračovat, Írán bude denně ničit naši infrastrukturu teroristickými útoky a my se přiblížíme ke kolapsu. Jedinou záchranou je zorganizovat Íránce proti teroristickému režimu jejich vlastní země. Jen jejich vzpoura odvrátí katastrofu.
Buďme realisté: Írán není Gaza ani Hizballáh. Je to stát s 50letou historií, územím a silnou infrastrukturou. Trvám na tom, abychom se vyhnuli katastrofě doma. Takový je i postoj premiéra Bibiho.”

Czertik

19. 06. 2025, 00:08

rexik

tak to ze izrael nemuze sm porazit iran je jasne uplne kazdemu. a revoluce v iranu je mozna, staci se podivat kolik bylo zabito iranskeho vedeni.
dokonce tak mmoc, ze v islamskem neby je nedostatek panen, tak se musi delit.

a schavle co myslis, co udelaji iranci pokud izrael odsteli ajatolaha ? jak iranci naznacili pokud iranci nedostanu rozum a neprestanou.
to mu pak v neby budou muset slouzit i panicove, nejen panny.

Azor

18. 06. 2025, 23:09

"Americký prezident během letu zpět do Washingtonu ze summitu G7 v Kanadě trval na tom, že Írán je „velmi blízko“ k výrobě jaderné zbraně. A to i přes svědectví, které v březnu v Kongresu poskytla šéfka amerických zpravodajských služeb Tulsi Gabbardová, kterou jmenoval svou hlavní zpravodajskou poradkyni.
Gabbardová tehdy uvedla, že americké zpravodajské agentury zhodnotily, že Írán „nevyrábí jadernou zbraň“ a nejvyšší vůdce země“ nepovolil program jaderných zbraní, který pozastavil v roce 2003“.
Trump však dnes tyto poznámky odmítl, když jej s nimi média konfrontovala média.
„Je mi jedno, co řekla (Gabbardová),“ řekl Trump.„Myslím si, že byli velmi blízko k tomu, aby ji měli,“ dodal.
Více ve videu:

https://www.youtube.com/watch?v=oCy887iOruk

Íránské revoluční gardy tvrdí, že při raketovém útoku na Izrael zasáhly i ředitelství izraelské vojenské rozvědky a operační centrum izraelské zpravodajské služby Mosad ve městě Herzlije.
https://www.youtube.com/watch?v=-7qvKMK2yNc&t=10s

Czertik

19. 06. 2025, 09:56

rexik

kdyz teda nebyly blizko k atomkam (iran) proc neustale zvysovaly v poslednich 4 letech koncetraci uranu, vysoko nad pozadavky pro civilni eekrarny ?

no a pokud byly daleko, ci nemeli umysl mit atomky....proc na ne zautocil izrael na jejijich jadern a zarizeni a vedce ?

vyvsetlis to ?

Azor

19. 06. 2025, 13:22

Czertik.
"kdyz teda nebyly blizko k atomkam (iran) proc neustale zvysovaly v poslednich 4 letech koncetraci uranu, vysoko nad pozadavky pro civilni eekrarny ?"

Vám nestačí vyjádření v kongresu Gabartové??? To omílá ruskou propagandu??? Nebo je Putinův agent??

On to dělal na 90 %?????

Natanz slouzi k obohacovani uranu.Obohaceny uran na 60% jeste neni zbran.Je to jako se strelnym prachem, ten take neni zbran.Zbrani se stava az se naplni do granatu, bomb atp.- ty se ale vyrabeji jinde nez tam, kde se vyrabi onen strelny prach .A- bomba je komlexni zarizeni, ktere na centrifugach v Natanzu nevyrobite.Uran obohaceny na 90%, bude treba odvezt do zarizeni vybaveneho k vyrobe vlastni A- zbrane.

Jaromir Simik
Před 2 hodinami
Jiří Flusek
Iran obohacuje uran na 60%.Tato uroven neni dostatecna pro vojenske ucely
Tvrdí to MAAE, která prováděla běžně kontroly v Íránu.

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/iran-zacal-obohacovat-uran-na-60-procent-puvodni-jaderna-dohoda-pocitala-s-necelymi-ctyrmi-procenty-13173

https://www.iaea.org/newscenter/statements/director-general-grossis-statement-to-unsc-on-situation-in-iran-13-june-2025

"no a pokud byly daleko, ci nemeli umysl mit atomky....proc na ne zautocil izrael na jejijich jadern a zarizeni a vedce ?"

Nepodložená a křivá obvinění, že Írán usiluje o výrobu jaderné zbraně slouží sionistům a USA pouze jako záminka k útokům, stejně jako kdysi neexistující Saddámovy biologické zbraně.


Uridil Milan
Před 2 hodinami
Izrael zaútočil na reaktor? To snad ne, protože Úmluva o fyzické ochraně jaderného materiálu (CPPNM, 1980, novelizovaná 2005) zakazuje nezákonné činy proti jaderným zařízením, pokud by mohly způsobit smrt, vážné zranění nebo velké škody na majetku či životním prostředí. Útok může být klasifikován jako mezinárodní terorismus.

· ... by mě zajímalo, jakým způsobem se teleportují izraelská letadla přes vzdušný prostor sousedních států, které leží na jejich cestě do Íránu. (Přípravná diplomatická jednání musela být opravdu velmi zajímavá, ať to bylo po dobrém nebo s výhrůžkami.)

Už jsem vám psal,učte se!!! Aby jste se stále neptal.

Salut.

Omny

19. 06. 2025, 15:41

Demente to není po prvé, že IZrael likviduje iránské vědce to dělá už několik let a prostě udělal to z pomsty, špatné vztahy, ale rozhodně tohle není důkaz, že by Irán ty AZ měl nebo byl blízko nich

Marty

19. 06. 2025, 17:28

Omny
tak že představitelé Íránu lhali? a Izrael tam zlikvidoval vědce který... pracovali na nové příchuti do zmrzliny z kozí smetany... áhá!:rofl:

Czertik

19. 06. 2025, 21:36

rexik

vyborne, muzes me dat tu cast kde gabardova vyvsetluje moji otazku ? pokud ne, proc tim masturbujes ?

a ta tvoje onanije ze 60% jeste neni pouzitlne ??? a co jako ??????? to ma byt dukaz presne CEHO ? pro civilni elektarny je to prilis mnoho je  v nich nepouzilny, proc ses tak reardovany ze to nedokazes pochopit ?

a za dukaz ze chce postavit zbran by si bral az by byl obohaceny na 90% ?????
i kdyz pri tvoji retrdaci by si stale trdil ze to nic neznena, dokud onech 90% neni namontvanych na hlavici, ze.

a co jako ze izreal zautocil na reaktor, co je v rozporu s jakousi umluvou ???
odky tebe zajima dodrzovani cehokoliv ?
nevim sem si ze bys jakoliv kritizoval putina za to ze porusil budapestke memorandum.
cili tvoje masturbace je zbytecna.

aport a haf.

Czertik

19. 06. 2025, 21:37

rexik

a ty musis byt hodne retardovany, kdyz ani nevis ze izrael priznal pres jake staty letal a leta na utoky do iranu.

Czertik

19. 06. 2025, 21:40

omny

ta tvoje demence je obrovska, kdyz tu pises ze nebyl dostatek dukazu nad tim ze iranci vyrabeli atomky ke zniceni izraele.
ses uplne jak ti frantici co rikaly, ze nejsou zadne presvedcive dukazy ze hitler predstauje nebezpeci.
a pak se divili kdo ze jim to pochoduje v parizi.

Omny

20. 06. 2025, 09:44

demente porovnáváš neporovnatlené, porovnatelné je to s tím jak US vyřvávali, že Irák má zhn a pak se ukázalo, že to byla lež.......a te d je to to samé. Podle té mezinárodní atom. agentůry, tak kontroloři nenašli nic co by nasvědčovalo, že by Irán měl začít vyrábět AZ.......hlupáku

Czertik

20. 06. 2025, 11:52

omny

ne jediny dement ses tu ty. ja porovnavam porovnatelne - hitlerovo nezpeci a nebezpeci a nebezpeci ajatolahovo.
neni muj roblem ze ses dementni a nedokaes tohle pochopit.
znova dej dukaz jake civilni vyuziti ma 60% uran, abys nebyl za kompletiho retarda. a nezapomije 60% uran priznasi SAMI IRANCI.

Azor

18. 06. 2025, 21:13

Roman Hanzelka
Před 10 hodinami

panika? vzhledem k tomu, že Izrael zaútočil z mezinárodního vzdušného prostoru, nebo dokonce ze vzdušného prostoru třetího státu, tak jen stěží tam může Irán bez dalšího sestřelovat letadla (v minulosti se podle zpráv Izraelská letadla dokonce před útokem kryla za civilními letouny)

tyto státy spolu ani přímo nesousedí, takže klasické fungování PVO proti letadlům je o to komplikovanější

žádná informace o tom, že by se Izraelská letadla pohybovala přímo ve vzdušném prostoru Íránu se v médiích neobjevily, pouze to, že F35 sloužily jako nosiče raket...

Josef Sebak
Před 7 hodinami

Já myslím že panika je v Izraeli.Zatímco izraelský ocelový deštník nedokázal zabránit íránským raketám....to už se tu nepíše...Podle posledních zpráv dostávají celkem nářez.Šéf Mosadu mrtev?Nevypadá to dobře.

Marty

18. 06. 2025, 21:26

Azor
ale notáááák, nejdřív jim je sestřelili, teď to zase nešlo protože tam nebyly, tak už se ale rozmysli :stuck_out_tongue_winking_eye:

Azor

18. 06. 2025, 23:13

Marty.
"ale notáááák, nejdřív jim je sestřelili, teď to zase nešlo protože tam nebyly, tak už se ale rozmysli"

Toto směřujte na ty odkazy.Já nic netvrdil.Bylo by dobré to nechat na lidech, co si z toho vezmou,ne??

Salut.

Czertik

19. 06. 2025, 09:58

rexik

takze ty kopirujes lidi se kterymy nesouhlasis ? proc to delas ?

aport a haf.

Marty

18. 06. 2025, 21:38

Azor
a eště dotz ty blběčku, když tak moc obdivuješ Trumpíka, a hájíš Irán, jakej bude tvuj postoj pokud a on sám tvrdí že se to brzo muže stát, on nechá Irán taky bombardovat? to bude ale životní dilema co? a co řikáš na stížnosti Teheránu na adresu Moskvy že jim nedodala včas další systémy PVO? kdo z těch dvou lže? Teherán nebo Moskva? samé otázky, samé otázky...

Czertik

18. 06. 2025, 22:34

marty

tak trump to rekl iranu jasne, dal sem jim 60 dni na to, aby dostaly rozum a pristoupili na dohodu o atomkach a dnes je den 61 bez dohody.

takze jo, kdyz na to prijde, iran se posle do doby kmene. aspon si nimitzek zabojuje ke konci svoji kariery, dobry odchod do duchodu.

a kdyby ho potopily tak amici usetri za srotovani :)))))))))))).

Azor

18. 06. 2025, 23:16

Marty.
O tom jaký je Trump, jsem už tady psal.Najděte si to.Já se nikdy nezastával.

Ohledně té"stížnosti"Teheránu,dodojte odkaz.

Salut.

Omny

19. 06. 2025, 15:39

mamlasy Marty, už by ses se svým kámošem mamlasem Czertikem měl domluvit protože ten nám tu nedávno plsa, že Irán měl udajně odmítnout převzetí ruských PVO, protože ty jeho mají být prý lepší........takže, který z vás dvou dementů je větší dement? Jeden brečí, že Moskva nedodala včas druhý se chvástá, že Teherán odmítl přijmout o)))

Omny

19. 06. 2025, 15:43

žádný odkaz nedodá cucá si tyhle žvásty z prstu stejně jako Czertik

Marty

19. 06. 2025, 21:22

Czertik
no, však na něj trénujou Íránci už léta na tom jejich "letadlovim tankeru" tak uvidíme jak poctivě se doma šprtali:grin:

Czertik

20. 06. 2025, 00:50

marty

to me pripomina

jde takhle chlapek v bombaji a amikem a tu najednou oba vidi jak jedno rogalo leti na mrakodrap, narazi, nic se baraku nestane, jen regalo sleti dolu a zabije pilota. a za chvilu do toho sameho baraku vletu druhe rogalo, taky bez efektu.
amik se zepta, co to melo byt ?
ale to vis, chuda zeme, chudi teroristi.

Czertik

18. 06. 2025, 22:30

rexik

yase stekas uplne blbe, stejne jako onen stupidni roman hanyelka.
muzes byt konretni co prsne branilo iranu sestrelit letadla nad SVOJIM uzemim ?
a kdyby nebyly reardi, domluvili by si to s okolnimi staty at jim umozni izraelce sestrelovat nad nimi.
napoveda - staci se mrknout jak jordansko pomaha izraeli.

a jak se izraelci muzou kryt za civilnimi letouny kdyz je tam vyhlasena bezletova zona ?
bt ano, jeden pilot se zapomel a preletaval pres iran misto aby ho obletel, jeden jediny...a z nej ma ted strandu cely internet.

a muzes rict jak by mohly izraelci znicit cile vice nez 600km uvnitr iranu bez toho aby vlitli do jeho vzusneho prostoru ??? hmmm???

stilet stan off rakety je nejen celkem drahe, ale hlavne to velmi vyznamne snizuje nosnost vyzbroje , resp jejich pocet.

Marty

18. 06. 2025, 16:30

ha! novinka!
celá akce byla ze strany Íránské Islámské Republiky pečlivě naplánována, šlo o promyšlenou strategii na zmatení nepřítele, Izraelští piloti nyní jen nechápavě krouží po nebi a marně hledají nepřítele který se takticky ukryl na toaletě!

Czertik

18. 06. 2025, 10:58

sem jediny kdo si preje aby ukrajina dostala/nakoulila i par kousku - 12 at to ma smysl - letunu f35 ?

pak by se hned videlo jestli rusove maji ohledne f35 pravdu nebo ne, jak ho dokazi odhalit a sestrelit.

Marty

18. 06. 2025, 14:44

Czertik
já bych jim přál klidně 60 kusů, jen se obávám že za oranžoví trumpety je to zcela mimo hru... ale taky by mě zajímalo s jakejma výmluvama by tady místní odporníci z východu přišli... zrovna byla pauza na oběd, nešel proud... :rofl:

Czertik

18. 06. 2025, 15:27

marty

tak 60 kousku, to je hoooodne velka palka, zvlast kdyz trump skrta vydaje kde muze. jeho posledni navrh rozpoctu cele amicke armady je o 1/4 mensi nez predchozi.

takze pokud by nekdo tech 60 letounu zaplatil (a ne amici) tak sem si jist ze trump by nemel problem jim dat i tech 60.

Marty

18. 06. 2025, 15:57

Czertik
nejsem si jistej, moc oranžoví hlavě nevěřim a jo na ty škrty v nákupech atd sem koukal...

Czertik

18. 06. 2025, 22:36

marty

pokud to nekdo zaplati, tak sem si jisty ze jim trump f35 proda.

Omny

19. 06. 2025, 15:47

tak v tomhle nejsi jediný, já bych si to přál také, ale sám víš, že se to neztane, to by bylo už příliš velké znemožnění pro F-35 k těm dosavadním průserům........buď rád, že ukrošské F-16, Mirage lítají pouze v hlouby ukrošského prostoru pod deštníkem pvo, protože jinak by těch vzdušných ztrát bylo daleko více než 2x z nebe a další x ztraceno na zemi

Kojak

18. 06. 2025, 10:51

Čekal jsem, jak autor začne. Opět nejsem překvapen, a opět ačkoliv vojenský web ( či se tak tváří ) nečal slavně. Ani slovo o tom ( v počátku článku pač jsem ani dál nečetl ), jak Jisraelci ochromili PVO drony na způsob Ukrajiny a jejich útoky na strategické síly RF.
A jak nám konflikt na Ukrajině ukázal, západnímu info nelze již plně také věřit, protože poukazovat na schopnosti nepřítele se nenosí, stejně tak jako poukazovat, že předražené západní zbraně v reálném konfliku né vždy fungují tak, jak se nám snaží nejen politici a média, ale i "vojenští odborníci", naznačit.
Takže ačkoliv nadpis nás chce utvrdit, že se bude článek zabývat Jisraelskou agresí vůči Íránu a dočasnou eliminaci íránské PVO, skutek je, že se tady jen zvrací na ruské PVO a jejich disfunkci. ( jako by Patrioty v Saúdské arábii byly bezchybné .... ale to je jiný příběh ).
Ztráta důvěry s místní média a jimi placené "odborníky" to je to oč tu běží.

Czertik

18. 06. 2025, 11:05

kojak

co se nam snazis rict ? ze idery na iran ze strany izraele byly neefektivni ? tak proc irancum doslov praska zilka na hlave ?

ze utok pavucinou byl neefektivni ? hmm, tak cim vyvsetlis to ze pocty raket dpalovanych z bombbarderu poklesl na 20% poctu pred udereem ? a rusove pouzivaji k nim i tu 160, ltouny ktere predtim proti ukrajine nenasazovaly.

ano, zapadni technika muze byt draha, dokonce i predrazena, ale to nemeni nic na tom, ze tu levnou ruskou svymy vykony prevsuje mnohonasobne, takze kdyz ve vysledku jedna f35 odvede praci 10 ruskych su34 tak je ve vysledku levnejsi.

situace kdy 5 levnych t-34-85 dokaze porazit 1 draheho pantera/tygra uz prestala davno platit.
dnes plati ze jeden darhy tygr dokaze porazit 20 levnych t-34-85 bez toho aby se vubec zapotil.

Omny

18. 06. 2025, 16:11

ano já také nejsem překvapen idiot Svoboda zase "zaexceloval", největší sranda je, že nerozezná F-15 od F-16, tak co také od toho vola čekat.
Prý 18 systémů S 400 zničeno.....haha to určitě(byt nepopírám ztráty) ale je to to samé jaké s raketama Iránu - které také prostě některé projdou.....
dále mluví o Ruských voj portálech/expertech kteří udajně mají vyjadřovat pochybnosti - jaké portály, kdo konkrétně?? za nic pouhá manipulace.....
Iránská pvo nedisponuje žádnou ruskou pvo, země byla pod embargem a pamtuji si, že ani Rusko si jim ten S-300 netroufl prodat, iránská PVO není ruská PVO.
Můj názor je, že část pvo systému byla předem sabotována, izrael si to uměl zařídit, což se také počítá.

Marty

18. 06. 2025, 16:24

Omny
hmmm zase vedle...
ale dávám plusovej bod za kladné hodnocení účinku sabotáží:stuck_out_tongue_winking_eye:

Azor

18. 06. 2025, 18:46

Ommy.
Irán má S 300 které mu nechtěl dodat(když byl prezident)Medvěděv, i když na to byla uzavřena smlouva.
A pokud se nepleu,tak Irán nemá S400
https://www.iranintl.com/en/202411171565

A i já se přikláním k tomu,že tam má Irán(tak jako v Rusku)5.kolonu,která to sabotovala.

Marty

18. 06. 2025, 19:03

Azor
S-400 by podle všeho mít skutečně neměl, jen má mít dispozici technologie střel pro S-400 přizpůsobené pro S-300, jestli proběhlo stejné vylepšení i u radaru nevím

Marty

18. 06. 2025, 19:08

Azor
k těm agentům bych jen dodal že je celkem ostuda jaké materiálové a finanční prostředky Írán investoval do útočných operací teroristů ale nebyl schopen zaplatit alespon pasáka koz poblíž Izraelských lětišť aby jim poslal blbou SMSku že se na letišti něco děje, nemyslím si že agenti Izraele mohli zcela vyřadit pozemní PVO, jen jí částečně narušit v jistých místech, ale i to je důležité, co ten zbytek? a kde je to, velice početné letectvo? proč sedí na zemi a nechává se bombardovat? totální ostuda země která má útočné ambice ale obranu vlastního uzemí naprosto ignoruje...

Azor

18. 06. 2025, 20:18

Marty.

" a kde je to, velice početné letectvo? proč sedí na zemi a nechává se bombardovat?"

Myslím si,že je vhodné si počkat jak že se to bude vyvíjet v čase a jáké že informace(o kterých píšete) se potvrdí, či ne.
Jak se říká, nedělat účet bez hostinského.

Marty

18. 06. 2025, 20:26

Azor
s tím vyjímečně do značné míry souhlasím, ale zatím se pasivita Iránské obrany jeví minimálně jako dost zarážející

Czertik

18. 06. 2025, 22:42

omny

mam pro tebe spanou zpravu, sami iranci rikaji ze maji (spis meli) s300 - nejmodernejsi verzi -ve vyzbroji, spolu se starsimy systemy pvo.

a stim ze arabacka pvo neni ruska pvo jdi nekam. ty iluze ruskych fandu sou rozmetany.
taci se podivat na vase modly T90 a modernizace T72 na ukrajine, jak ste tvrdily ze sou nejlepsi na svete...a ejhle na ukrajine dostaly uplne pres hubu, i od zapadnich sytsmu ktere byly naposledy modernizocany za studene valky ci ve 20 stol.
a to likvidovaly ruske stroje ktere byly papirove o vic nez 20 let mladsi.
takze tak.

a kdyz ses takove expert a veris ruske pvo... u jake ze jedotky pvo v rusko to slouzis?

Czertik

18. 06. 2025, 22:46

marty

izraelci uplne zlikovali iranskou pvo promylsenou sabotazi - prakickym zkopirovanim ukajinske pavuciny, kdy stileli drony z nakladaku.
ani bych se k tomu jak dlouho izraelci a ukrajinu pavicinu rusko a pavicinu iran pripravoly, spolu na jejich ripravach spolupracovaly a ukrajinka pavucina byla generalka na izraelskou. a ze jim predali tipy jak to vylepsit.

izrael to rekl naroto presne ve 2023 co odhalil to jak rusko podporovalo hamas v onom historickem utoku na izrael. rekl ze toho budou rusove veli litovat.

Czertik

18. 06. 2025, 22:47

a zapomel sem dodat ze ozraelci znicili i nekolik archovnich f14.
skoda, byly to pekne stroje do muzeji.

Omny

19. 06. 2025, 15:49

a kdo kdy mluvil o nějakém početném letectvu?, sám nevím co vlastně mají kromě 50 let starých F-14, Irán nic nekupoval, byl pod embargem mamlasi. Pokud vím, Irán se na své letectvo nespoléhal, ale na bal. rakety a pvo, které opravdu budoval

Marty

19. 06. 2025, 21:25

Omny
co vím tak vyžší desítky, ale snad udajně až stovky F-4 a F-5 + jejich domácích derivátů (ano produkují vlastní stíhače) + mají ve výzbroji Migy-29 eště nějaké otázky než se znovu znemožníš?:kissing_heart:

Omny

20. 06. 2025, 09:53

jo demente F4/5 jsou letadla 3. gen takže to podle tebe má být mohutná síla? MIg-29 sice lepší, ale v jakém stavu, verze z80. let?? jaké má rakety, kolik jich mají 20 a ty se měly postovit proti 200 utočícím izraelským?? znemožňuješ se tu akorát ty , když tu blábolíš o moderním iránském letectvu, to tu neříká ani mamlas Svoboda a to je co říci

Paiky

18. 06. 2025, 16:39

Souhlasim s Váma, Rusáci to dělaj správně. Proč by jako měli mít sofistikovanou a nejmodernější vyspělou techniku, když jim stejně vůbec nezáleží na lidském životě. Co by jako ta obrana bránila? Lidský, ruský život? Jejich technika je adekvátní...

Czertik

18. 06. 2025, 10:45

nechapu, jak muze vladnout v moskve panika a ne oslavy ? vzdyt iranci sestrelili 3 f 35 a 7 dalsich letadel.
prece by nam soudruzi z iranu nelhali, nebo ano ?

Slavoslav

18. 06. 2025, 10:53

nah, to mas neaktualne informacie, F-35 su uz 4 a nerataju s ak tym 10timco zostrelili v priebehu hodiny

ale obzvlast pikantne je, ze sucastou Iranskej PVO je aj najnovsia verzia S-300

Marty

18. 06. 2025, 15:01

Slavoslav
promiňte ale je třeba aktualizovat "skóre"... nyní Írán nárokuje sestřel už 5ti F-35:rofl:
ale pozooor, vyvěste Iránské vlajky, sláva vítězi! skutečně se jim dnes povedlo sestřelit 1 dron! hmmm hustý:joy:asi dobrej matroš ten S-300:rofl:

Czertik

18. 06. 2025, 15:29

marty

zalezi kde clovek je, u amiku ted frci mexicke vlajky.

Marty

18. 06. 2025, 16:26

Czertik
o tom zase potom, nyní v přímém přenosuuuuu edujeme jak Íránská PVO která nemá vůbec nic společného s ruSSkými systémi naprosto drtivě rozkládá Izraelské letectvo:rofl:

Azor

18. 06. 2025, 18:51

Marty.
"sláva vítězi! skutečně se jim dnes povedlo sestřelit 1 dron! hmmm hustý"

Chtelo by to upesnění.To uznal i Izrael.A to co neuzná, tak není????
On nemá at. zbraně??? Nikdy to nepřiznal!!!

Salut

Marty

18. 06. 2025, 18:59

Azor
a krom těc prokazatelně falešných fotografií předložil Írán jaké důkazy o sestřelu čehokoliv dalšího, především těch tolik diskutovaných Adirů?

Azor

18. 06. 2025, 20:21

Marty."

"a krom těc prokazatelně falešných fotografií předložil Írán jaké důkazy o sestřelu čehokoliv dalšího, především těch tolik diskutovaných Adirů?"

Jak už jsem psal,nechme to času jaké ještě informace, vylezou na povrch.

Slavoslav

18. 06. 2025, 20:49

cokel

pod iformaciami myslis dezole blaboly ako 200 t ton ocele?

Czertik

18. 06. 2025, 22:50

rexik

a kolik ze to iran priznal ztrat ? kdyz je iran neprizna tak nejsou ?????

aport a haf.

Azor

18. 06. 2025, 23:21

Slavoslav.
"pod iformaciami myslis dezole blaboly ako 200 t ton ocele?"

Myslím tím že takový jako vy,věří že letadlo se vypařilo u pentagonu a že ty WTC spadly strachem - viz co o tom řekl Doník. Už jsem to tu napsal Martymu.Stačí číst.

Salut.

Azor

18. 06. 2025, 23:23

Czertik.
"a kolik ze to iran priznal ztrat ? kdyz je iran neprizna tak nejsou ?????"

Už jsem psal,že ve válce jako první dostává na frak pravda.A to z obou stran. Takže?? Uvidíme časem co vypluje na povrch.

Salut.

Slavoslav

19. 06. 2025, 05:14

cokel

jasne, ze spadli same. vsak v nich chybalo 200t ton ocele

Slavoslav

19. 06. 2025, 08:44

cokle

dam ti hadanku, vies co je na tomto obrazku? a stacilo na to cca 1kg trhaviny v drone

https://bsky.app/profile/reshetz.bsky.social/post/3lqs6rwbn6c2c

Azor

19. 06. 2025, 13:29

Slavoslav.
Že by to byli bojové ztráty ruského letectva???
A tím chtěl říct "básník"co??? To jako v případe B2 by zůstalo celé???

Salut.

Slavoslav

19. 06. 2025, 14:46

cokle

vies, ten tvoj hoax, ako do Pentagonu nic nenaburalo, lebo v troskach vidiet len kus pohodeneho motora? Ze tak lietadlo nemoze zhoriet?

jasne, ze nevies, ty si len zas za komplet debila kde ti ani nedoslo ako si sa zas zhovadil :)

Omny

19. 06. 2025, 15:53

žádná nejnovější verze S 300 neexistuje, nový je pouze S 350 vítaz, S 400 a 500. Pikatní je, že i ten S-300 v době napadení letectvem Izraele nemusel být vůbec bojeschopným , viz jak se Izrael chvástla, že v Iránu měl tajnou továrnu na drony a ty zautočili pak na vojenskou infrastrukturu Iránu

Slavoslav

19. 06. 2025, 18:22

Omny

takže s-300 je len jedna verzia od zaciatku ako sa zacal vyrabat v 70tych rokoch?

Kojak

18. 06. 2025, 10:56

No zatím jediné co jsme se dozvěděli bylo, že někdo vypustil úmyslně zpackanou fotomontáž a "prodával" ji tady za íránský důkaz o sestřelu F-35. ;)
Jestli si místní - západní - jitrnice skutečně myslí, že by Írán vypustil tak okatý fejk, pak je to se západní civilizací fakt špatně. Ale nástroj západní propagandy ( jak ubohý a hloupý je íránský režim ) to posloužilo doubře. A to je to, na co západní čtenáři zabírají, primitivní propaganda za účel zakrytí skutečných událostí, protože v západním světě se nosí jen úspěchy, protože vlády by pak neuměly lidem vysvětlit, jak je možné, že ty zbraně za příšerné peníze neplní to, co jim navykládali ....

Czertik

18. 06. 2025, 11:07

kojak

jenze problem je v tom, ze ona zpackana fotomntaz/ai pochazi primo z oficialnich iranskych vladnich kruhu.
proc iranci ukazaly fake misto realnych letadel si odpovez sam. a ty jako odbornik na rusko a iran nam jiste dat datum kdy iran ukaze ony zakate piloty, ze jo ?

Marty

18. 06. 2025, 14:45

Kojak
informace o sestřelech a ty opravdu nepovedené fotky vypustili oficielní Iránské zdroje a nepopřeli to, tak že... ehm ptej se asi na nejbližším Iránském diplomatickém zastoupení :wink:

Omny

18. 06. 2025, 16:15

jo opravdu jak to víš? tyhle triky že udajně ruské zdroje....ale přitom to byly vezkutečnosti podvržené ukrajinské zdroje , ukroši celkem často dělávají.....takoví idioti ti iránci zase nejsou aby dali 10x větší měřítko letadla, než ve zkutečnosti je. Mj. ale jedna fortka, toho ulomeného zadního trupu, reálná je.

Marty

18. 06. 2025, 16:26

:joy::rofl::joy::rofl::joy::rofl::joy::rofl::thumbsup:

Azor

18. 06. 2025, 18:58

Kojak
." v západním světě se nosí jen úspěchy, protože vlády by pak neuměly lidem vysvětlit, jak je možné, že ty zbraně za příšerné peníze neplní to, co jim navykládali ...."

Nic nového pod sluncem - viz Ukrajina,o ní byla ze strany západu psána jen pravda.Duch Kyjeva,Obránci hadího ostrova,Lopatky z 19 století,čipy z praček ,sestřel dronu zavařovací gumou atd.
O to horší procitnutí těch, co v takovéto věci věřili.Viz, taky vypaření se letadla,co mělo naletět do Pentagonu,WTC 7.atd

Marty

18. 06. 2025, 19:00

Azor
co je WTC 7?
jo, taky sem slyšel takoví bláboli jako že země je kulatá a obíhá kolem slunce, taková blbost...:rofl:

Azor

18. 06. 2025, 21:02

Marty.
"co je WTC 7?"

Pokud by jste byl informovaný,tak by jste se na to neptal,že????

https://ine.uaf.edu/projects/wtc7/

https://www.uaa.alaska.edu/academics/college-of-engineering/community/professional-development-seminars/_documents/Hulsey_Leroy%20J_2023-01-20_Accessible.pdf

A pod tíhou těchto důkazů( ti co lžou, tak jako že spadly ty dvojčata díky letadlům)jsou nuceni přiznat pravdu!!!!

NIST potvrzuje, že jeho zpráva Building 7 je neobhajitelná — Část 1 z 5: Vynechané výztuhy stojin
https://www.ae911truth.org/evidence/technical-articles/articles-by-ae911truth/845-nist-confirms-its-building-7-report-is-indefensible-part-1-of-5-the-omitted-web-stiffeners

A ohledně těch "dvočat" WTC - Trump řekl toto -

„Zavírali mi ústa na 4 roky, ale teď neustále říkám: nedošlo k žádnému útoku na věže Světového obchodního centra, nedošlo k žádnému útoku, jak ukázali. to nám, a že jsou do toho zapojeny další země,“ zdůraznil.
https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2024/02/02/trump-world-trade-center-speech-fact-check/72426432007/

https://www.youtube.com/watch?v=0fsiKiakFBU 3.15.30.

https://www.facebook.com/LaRedManabi/posts/702015028726725/

(Tvrzení: Trump řekl, že k žádnému útoku na Světové obchodní centrum nedošlo
[ En Español: Falsa la historia de que Trump dijo que atentado a las Torres Gemelas no ocurrió ]
Příspěvek na Facebooku z 25. ledna ( přímý odkaz, odkaz na archiv ) ukazuje videoklip prezidenta Donalda Trumpa s projevem před kampaní v Laconii v New Hampshire. V klipu Trump mluví o terorismu a zmiňuje teroristický útok na Světové obchodní centrum z 11. září 2001.

A za nějakou dobu,příjde na řadu, ten jejich "výlet na měsíc".

Ostatně se ke lži přiznávají -
viz -
Mike Pompeo
Lhali jsme, podváděli jsme a ukradli jsme

https://www.youtube.com/watch?v=6RmEsPE7iq0

Salut.

Marty

18. 06. 2025, 21:22

Azor
díky že si mi tady vyzvracel tunu píčovin na který se tě nikdo neptal hňupe, stačilo prostý oznámení že věže 1 a 2 se souhrně označovali jako světoobchodní centrum 7, ta číslovka 7 mi byla matoucí, zjevně sem jí v minulosti přehlídnul?

Czertik

18. 06. 2025, 22:52

omny

a muzes sem dat link na tu relnou fotku ?

Azor

18. 06. 2025, 23:29

Marty.
Zkuste vyvrátit ty(podle vás)ty píč....y ! ! ! A to že nevíte o budově č.7. tak co já s tím???

A jak píšu,za nějakou dobu bude posvíceno na ten jejich "výlet na měsíc".To bude pro takový jako jste vy,překvápko.

Salut.

Richi005

18. 06. 2025, 08:05

Pane Svobodo, na obrázku vpravo není F-15, ale F-16, F-15 je dvoumotorový letoun. To pozná i průměrný fanoušek letadel.

Marty

18. 06. 2025, 14:46

Richi005
ano tluče to do očí ale myslím že šlo o běžný překlep

Omny

18. 06. 2025, 16:16

spíše běžná idiocie Svobody, něco jako ty.....

Marty

18. 06. 2025, 20:35

Omny
o idiocii píše někdo kdo je dutej jak vydlabaná dýně a morálky má eště méně? hmmm tak to je fákt vážný když si mě dobírá zasranej lhář a obdivovatel vrahů v jedné osobě:rofl:

Omny

19. 06. 2025, 15:55

tak já lhář nejsem a obdivovatelem izraelských a US vrahů rozhodně nejsem jak jsi na to přišel mamlasi?

Slavoslav

18. 06. 2025, 07:42

Mimochodom, som zvedavy dokedy Izrael dokaze tahat tuto kampan. Nie, ze by sa Iran este zmohol na odpor iny ako odpalovanie salv rakiet kde vzdy nieco prejde (z coho ma obzvlast radost cokel ktory usudzuje, ze lacny dron bombardujuci moskvu je nzakom vyspelosti rusackej PVO a ked prejde nieco z hromadnej salvy balistickych rakiet na Izrael znamena to podradnost tej Izraelskej).

Problem je vzidalenost Iranu kde teraz musi Izrael plne vytazovat svoju flotilu tankerov a lietadla travia vo vzduchu cele hodiny kym dosiahnu cielovu oblast co bude rychlo plnit servisne intervaly na motorove jednotky.

Na druhej strane nepochybujem, ze Izrael ma dost motorov pripadne USA dalsie dodaju, aby mohli menit kus za kus v drakoch kym sa bude servisovat

Czertik

18. 06. 2025, 11:11

problem je v tom ze izraeli zacina dochazat pvo munice a ta je nasobne drazsi nez iranske rakety.
a vyroba novych raket pvo v usa relativne vazne.

Slavoslav

18. 06. 2025, 11:14

Czertik

jaein, Izraelu zacina dochadzat PVO proti balistickam raketam stredneho doletu, ale tie uz dochadzaju vyrazne aj Iranu plus ich aktivne zacinaju lovit este pred odpalom takze toto nebude pre konflikt klucove. Iran tym nema sancu ochromit Izraelske vojenske schopnosti

Czertik

18. 06. 2025, 11:44

slava

jnze problem je v tom, ze sem cetl ze iran onech balistickych raket ma pres 3 000, a zatim jich celkove odpalil kolik ?
ne nadamo je o iranu psano jako o mocnosti co se balistickych raket tyce. iranum nastartovaly program severokorejci a rusoveho jim ho hodne vylepsily vymezonou za sahidy/gerany.
a zpravy z izraele pisou ze moderni iranske rakety sou zakernejsi nez ty stare.

Slavoslav

18. 06. 2025, 12:58

jedna vec je co udajne mali a to co im ostalo ci ostane po leteckych uderoch Izraela

Czertik

18. 06. 2025, 15:32

vzhledem k tomu jak irani neustale stili, tak jim toho ve skaldech zustalo celkem dost.
a ja se obavam ze na dne bude driv izrael nez iran.
pokud izrael nezintenzivni svoje udery.

Slavoslav

18. 06. 2025, 07:34

spominam si ako El Dorado Canyon v 80tkach sposobilo rovnaku paniku.