První L-39NG pro Vietnam
Česká společnost AERO Vodochody před pár dny zalétla první sériově vyrobené letadlo nové generace Aero L-39NG ve finální podobě pro zákazníka. Jedná se o první stroj z dvanáctikusové série určené pro Vietnam. Letoun výrobního čísla 2303 strávil podle informací výrobce ve vzduchu téměř hodinu.
Foto: L-39NG | Jan Suchánek / ARMYWEB
Ministerstvo obrany Vietnamu dne 15. února 2021 uzavřelo smlouvu s českou společností Omnipol na dodávku dvanácti letounů L-39NG společnosti AERO Vodochody. Dodávky strojů mají proběhnout v letech 2023 až 2024. Smlouva kromě dodávky samotných letounů zahrnuje i výcvik pilotů a pozemního personálu, pozemní výcvikové zařízení, náhradní díly a další služby.
Letouny typu L-39NG mají u vietnamského letectva nahradit zastaralé L-39C Albatros z počátku osmdesátých let.
Vietnam kromě českých cvičných letounů objednal i cvičné letouny Jak-130 z Ruska (zatím 12 kusů / 6 již dodáno) a letouny Beechcraft T-6C Texan II (zatím 12 kusů) z USA.
Letoun L-39NG je poháněn komerčně dostupným motorem Williams International FJ44-4M o maximálním tahu 16,87 kN. Má délku 11,83 m, rozpětí 9,37 m, výšku 4,87 m, prázdnou hmotnost 3200 kg a maximální vzletovou hmotnost 5650 kg. Životnost draku letounu je asi 15000 letových hodin. Výrobce udává maximální rychlost 780 km/h, maximální dostup 10670 m a maximální dolet bez přídavných nádrží 1900 km.
L-39NG je vybaven čtyřmi podkřídlovými a jedním podtrupovým závěsným bodem. Celková maximální hmotnost podvěsů může být 1640 kg.
Zdroj: AERO Vodochody
Komentáře