EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

První tanky Leopard 2A7V pro Bundeswehr

 18. 09. 2021      kategorie: Vojenská technika      19 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Německý Bundeswehr začal přebírat tanky Leopard 2A7V. První tanky byly poslány do Bad Frankenhausenu, kde je umístěn 393. tankový prapor.

Bundeswehr upřesnil, že prapor bude disponovat 44 tanky Leopard 2A7V do konce letošního roku. Německá skupina Rheinmetall získala v roce 2017 zakázku na modernizaci 104 tanků Leopard 2 na variantu Leopard 2A7V. Modernizováno bude celkem 68 tanků Leopard 2A4, 16 tanků Leopard 2A6 a 20 tanků Leopard 2A7. Všechny by měly být dodány do roku 2023.

242205867_6059692904100670_9004911229532039017_nFoto: Tank Leopard 2A7V | Bundeswehr / Public domain

Druhá smlouva na modernizaci dalších 101 tanků (51 tanků Leopard 2A6 a 50 tanků Leopard 2A6M2) byla podepsána v roce 2019. Tyto tanky mají být dodány do roku 2026.

V rámci modernizace dostávají tanky nové korby a podvozky, ze starých tanků zůstávají pouze věže, které procházejí modernizací. Instalují se moderní zaměřovače a komunikační systémy.  Modernizované tanky Leopard 2A4 dostávají nová 120mm děla L55A1 místo starých L44, zbytek tanků zůstává u L55. Také pancéřová ochrana všech tanků se doplňuje na úroveň tanků Leopard 2A7. 

Leopard 2 je německý hlavní bojový tank průběžně vyvíjený od 70. let 20. století do současnosti německou společností Krauss-Maffei Wegmann. První verze tohoto tanku vstoupila do služby v roce 1979, v následujících letech postupně nahrazovaly starší typ Leopard 1. Různé verze sloužily a slouží v německých ozbrojených silách a v armádách 16 dalších států mezi nimiž je např. Polsko, Švédsko, Řecko, Turecko a další.

Německé Leopardy 2A4 a 2A5 byly nasazeny v průběhu bojů v Kosovu v rámci mezinárodních jednotek KFOR. Německé, kanadské a dánské Leopardy 2A5 a 2A6 byly v letech 2003 až 2013 nasazeny také v Afghánistánu, v rámci jednotek ISAF. Turecké Leopardy 2A4 se v prosinci 2016 zapojily do bojů proti silám tzv. Islámského státu na severu Sýrie.

Vývoj různých verzí tanku probíhal kontinuálně od roku 1979. Hlavní část dnes představují verze Leopard 2A4 s kolmo tvarovaným pancéřováním věže, verze 2A5 a verze 2A6. Poslední vyráběné verze (2A6, 2A7) mají šípovitě tvarovaný přídavný pancíř věže spolu s řadou dalších vylepšení. Všechny modely jsou vybaveny digitálním systémem řízení palby s laserovými dálkoměry, plně stabilizovanou hlavní zbraní a koaxiálním kulometem, a také pokročilým nočním viděním a pozorovacím zařízením. Tank má schopnost zasáhnout pohyblivé cíle při pohybu na nerovném terénu.

Zdroj: defence-blog.com

Komentáře

Czert

24. 09. 2021, 19:25

Karlik
Vtipne ze  ty nedokazes dokazat ze to tak neni. Ze na byvale trhy csr nedodaval nikdo nebo nekdo jiny z vychodniho bloku.
Kdyz ty tak kategoricky vyrazujes zapad.

Czert

24. 09. 2021, 09:24

Karliku
Kdybych mel odpovedet tvojim stylem roku 2020, tak uplne do kazdeho tebou jmenovanym, byt u syrie to byly rebelove.

A pokud jde o 90s, tak to byl tusim egypt a dalsi africke zeme.

Czert

23. 09. 2021, 09:03

Karlik
Opet, jaka je relevance mezi utlumem vyroby pro csla a tim, ze na trhy csr / ws se pak vecpal zapad?

Czert

22. 09. 2021, 22:31

Karlik
Zajimave, tak proc se pak dotycne staty pozdeji vratili k ruske technice, kdyz ta tvoje zapadni technika byla dle tebe o tolik suprovejsi?

Ten tvuj priklad z egyptem z 2020 nejde brat vazne, to je doba ponekud hodne jina, nejen co se tyka vtzahu, ale i technologie.

Pokud chces byt relevantni, dej priklad do 2000.

Czert

21. 09. 2021, 19:49

Karlik
"Bolševik rozhodl o útlumu výroby neprodejného železa ještě mnohem dříve než přišel 17. listopad 1989."

A relevance ktomuze po 89 tam zapad prodaval svoje drazsi zelezo je presne jaka?

shawk

21. 09. 2021, 15:30

karel3: 19. 09. 2021
Mrzí mne, že se ti nedostalo dostatečného vzdělání v jazyce českém, ani v chápání významového pojetí textu. Smysl mého příspěvku rozhodně není to, co se snažíš vsouvat "mezi řádky". Ani citace, které uvádíš, nejsou ve vztahu k významu textu. Jen ostatní laskavé čtenáře a rozumné přispěvatele utvrzuješ v tom, že skutečný význam slova "buran" je v tvém případě ten jediný správný. A jen tak mimochodem, abys nebyl větším volem, než za jakého se vydáváš, já opravdu Slovan nejsem. Snad ti to pomůže k uvědomění si tvé vlastní zhovadilosti dokud je ještě čas. Sbohem, trolíku!

Czert

21. 09. 2021, 12:04

Karlik
A jak ty tvoje odkauy meni cokoliv z toho co sem napsal?

Bojovalo se na ceske hore?
Bojovalo
Byly zoldaci na strane habsburku?
Byly.

A k te knizce - a ta odporuje tomu co sem napsal presne v cem?

karel I. Rakouský

20. 09. 2021, 23:16

karle3 karle3 karle3 ač se zde všude snažíš, mudruješ a urážíš. Je ti to stejně prd platné! Aby jsi dostal poukaz na rekreaci, nové kolo, či lepší příděly potravin od zastupujícího říšského protektora a generála policie. To se ti mohlo splnit na měsíc přesně, do 24. září roku 1942. Svatováclavská orlice tě už ze stejného důvodu také mine... . Tvoje modla motostřelec Západního vojenského okruhu Československé lidové armády soudruh poručík P.P.. Ten má zřejmě sedadlo v transportním letadle, až bude i tady jednou neřízená evakulace za své nynější i minulé zásluhy jisté. Je tedy pravděpodobné, že po neúspěšném pokusu se do toho letadla jako již neužitečný idiot dostat. Spatříme Tě my "slované" ve zpravodajství CNN jako malou tečku potvrzující zákony gravitace Země. Po zatažení podvozku odlétajícího letadla zaplněného Tvými vzory... .

Czert

20. 09. 2021, 21:05

Karlik
Ty ses pekne vemeno, kdyz cesi v 1620 nebojovali, tak proc se tomu rika BITVA na bile hore?

A co se tyka zoldaku, kdyz se vysmivas cechum zeje pouzivaly, proc senevysmivas druhe strane, ktera je taky pouzivala?

Takze bud sou zoldaci spatni na obou stranach, nebo nikde. Cokoliv jineho je takove karlikovo slovanstvi

A dodnes si nevysvetlil proc by meli ceske stavy platit armadu misto jimi zvoleneho krale.


Karliku a co se tykaceskych legionaru, ukazzujes zasadni nedostatky v informacich, ale ani se tomu nedivim, wiki ne vsechno pise.
Kde brali legionari penize? Treba od vlady csr - masaryky, benese, stefanika?
A kde vzali oni penize? Neco jim fali krajane zijici v cizine, neco pujky dohodovych statu budoucimu csr na jehoz vznik vsadily.

A karliku, cilem legionaru nemohl bytnavrat domu, do ru, tam by jecekala sibenice, jedina moznost byl navrat do csr.

Skutecne prekvapuje jake mas zadadni nedostatky v informacich a to se tu tvarich jako expert na dane tema a doby, podle toho jak casto je pretrasas.
Takze karliku, si takovy chytrolin, rozhodne ne vzdelany ci informovany. .

Czert

20. 09. 2021, 19:57

Karlik
Dejiny evidentne neznas ty.
Kdo ze to bojoval proti cechum v 1620?
Nevsim sem si, ze by to byly ryzi narodni vojska bez jakychkoliv zoldaku.
Vysvetli proc sou zoldaci na ceske strane soatni, kdezto na nepratelske svati?

A proc by mela platit ceske stavy a ne cesky kral ktereho si zvolili?

A je jedno jak se legionarum rikalo za valky, jak si prisel na to, ze nebojovali za csr?
A jaky nakradeny majetek mas na mysli?

A jake ze to vlastni zajmy meli legionari v rusku?

A kdyby cesi nepostrileli par sudetaku v 19, tak by ses nemel ke komu klanet.

A pokud ti jde o srabkostvi a vzdavani se... Je vtipne ze celosveto e v tom maji nejlepsi reputaci frantici a italove. Ocesich se jako o srabcich nemluvi, i kdyz pretrasa rok 38.

Czert

20. 09. 2021, 19:46

Karliku
Kdo tu neumi myslet ses ty, kdyz ten cesky srot byl neprodejny, jak je mozne ze se tam vecpal zapad s vysima cenama za kus?
A pritom pri srovnatelne kvalite.

Czert

20. 09. 2021, 19:43

Karlik
Vtipne, vaditi jak rychle se zadluzije cesko, ake ze rychleji se zadluzuje usa ti nevadi.
Nebo staci se podivat na inflaci v cr a usa.

Jo, pro amiky se brzo stanou neuveritelnou legensou doby, kde jim stacilo na plnou jen 20 babek, misto 100 ke kterym to dopracuji behem par mesicu.

Czert

20. 09. 2021, 19:39

Zdenwk
A presne o tom to je, aby cesi museli poslouchat brusel a cizinu, aby se v nicem nemohly sprajcnout.
Protoze staci aby nam prestaly dodavat najradni dily a cela armada by se rozpadla.

Proto je plan aby se nic nevyrabelo v cesko slovenske spolupraci, ci cesko polske, kde by hrozilo ze by se dokazaly vzeprit diktatu zapadu.

Neni nahoda ze zapad neni ochoten pustit vyrobu nahradnich dilu apod u svych vehiklu, kdezto korejci apod sou ochotni.

Tomáš Formánek

19. 09. 2021, 21:30

Zdeňku, máš naprostou pravdu, ale to je bohužel záležitost poliků, kteří jsou vůči kterékoliv straně, ať je to Východ nebo Západ vždy servilní. Dá se říci, že našemu národu (Čechů a Moravanů) byla "zlomena páteř" už l.p. 1278 v bitvě na "Moravském poli", kde vojska krále Přemysla Otakara II, "krále železného a zlatého" byla poražena (mimochodem díky zradě). No a České země byly vyrabovány vojsky Oty Braniborského a Morava vojsky Rudolfa Habsburského. No a již od té doby kromě "světlé doby husitské", to šlo s naší státnosti do ř..i, no a kdo měl na tom největší podíl....No přeci naši nynější "největší kamarádi a spojenci"......Změna se dá provést pouze u voleb, a to čím dříve, tím lépe.......!!!!

Caradoc

19. 09. 2021, 16:54

Souhlas s XYZ, náš Karlík3 je jak stražmistr Flanderka, kromě chlastu je i vyhlášený borec
postižený kreténismem.

Vojta

19. 09. 2021, 12:05

Pro Zdeňka!Slované nebojovali za svojí zem od roku 1620??!! Přestaňte lhát a psát nesmysli a naučte se dějepis!Nebojovali jsme za svojí zem za 1 republiky proti Polsku o Těšínsko a proti Maďarsku na Slovensku???!!A co takhle naše Legie v Rusku!A takto bych mohl pokračovat!

shawk

19. 09. 2021, 10:34

Neschopnost vlastní produkce těžkých zbraní je důsledkem rozdělení Československa a tedy ztráty nákladně vybudovaných slovenských zbrojovek (závody koncernu ZŤS) a servility naší "pohadrové" politické reprezentace, která podlehla "mírotvorné" ideologii našich nových spojenců, zarazila výrobu zbraní a obchod s nimi, a těm samým spojencům tak vyklidila trhy. Zkráceně: tam, kam jsme vyváželi my, vyvážejí dnes ti, co nás zapřísahali, že obchod se zbraněmi je hnusný a odporný obchod se smrtí...

XYZ

18. 09. 2021, 19:30

nejlepší je karel3, to je borec opravdu, vyhoní se u každého článku...

Martin

18. 09. 2021, 15:51

Zdeňku ale v Německu se už nenachází výrobní linka pro tanky Leopard 2. Ano mohou je opravovat a modernizovat a to je tak vše. Výroba nových probíhá ve Španělsku a Švýcarsku.