EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Rumunská armáda startuje vojenské zkoušky jihokorejského tanku K2 Black Panther

 09. 04. 2024      kategorie: Události      46 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Rumunsko se chystá provést vojenské zkoušky jihokorejského hlavního bojového tanku K2 Black Panther, a to v očekávání významné vojenské akvizice. Jejich zahájení je naplánováno na 10. května 2024 a bude je bedlivě sledovat delegace vysokých vojenských představitelů, vládních zástupců a obchodních manažerů z Jižní Koreje i Rumunska.

k2_tankFoto: Tanky K2 jihokorejské 11. manévrové divize, 2020 | Ministerstvo národní obrany Jižní Koreje

Oznámení přichází v návaznosti na odhalení z konference o obranné spolupráci mezi Rumunskem a Jižní Koreou, která se konala v roce 2023 a na níž generál Teodor Incicaș, šéf rumunského generálního ředitelství pro vyzbrojování, nastínil ambiciózní plán Rumunska na pořízení přibližně 300 nových bojových tanků, jejichž prostřednictvím chce rumunská armáda modernizovat své schopnosti v oblasti obrněné techniky.

Strategie Rumunska diverzifikovat a posílit svůj vojenský arzenál prostřednictvím zahraničních partnerství byla zdůrazněna 7. července 2023, což představuje klíčový moment v jeho obranné politice. Stát projevil zájem o hlavní bojový tank K2 Black Panther společnosti Hyundai Rotem a samohybnou houfnici K9 Thunder – obě tyto zbraně splňují standardy NATO, a jsou zařazovány také do výzbroje polské armády. Tyto moderní vojenské prostředky představují pro rumunské ozbrojené síly významný technologický skok vpřed.

Nadcházející vojenské zkoušky nejsou jen procedurou hodnocení vybavení, ale také zásadním krokem k dokončení obsahu obranné smlouvy mezi Rumunskem a Jižní Koreou. Tento rozvíjející se vztah, postavený na základech diskusí a jednání od loňského roku, zahrnuje různé oblasti zbrojního průmyslu. Očekává se, že partnerství přesáhne rámec tanků K2 a zahrne jednání o úderných a obranných raketových systémech, mimo jiné o dalších vojenských technologiích.

Tato potenciální akvizice signalizuje významný posun v rumunské obranné strategii, jejímž cílem je nejen modernizace ozbrojených sil, ale také prohloubení strategických partnerství na globální scéně. Spolupráce s Jižní Koreou odráží širší trend, kdy evropské země diverzifikují své obranné zakázky s cílem zvýšit svou vojenskou připravenost a interoperabilitu se standardy NATO.

Jihokorejský hlavní bojový tank K2 Black Panther je špičkový tank třetí generace, který zaznamenal značný zájem a nedávné akvizice na domácím i mezinárodním poli. Tank K2 Black Panther, vyvinutý společností Hyundai Rotem, je součástí jihokorejských obrněných sil od roku 2014 a je navržen tak, aby v armádě Korejské republiky nahradil starší tanky jako M48 Patton. Je vybaven moderní výzbrojí, včetně 120mm hladkého kanonu s délkou hlavně 55 ráží, koaxiálního kulometu ráže 7,62 mm, 12 výmetnic dýmovnicových granátometů na věži a 12,7mm kulometu na střeše. Tento tank je oceňován pro svou palebnou sílu, mobilitu a ochranné technologie, i když ve srovnání s tanky Abrams a Leopard 2 je mu vytýkána poněkud slabší pasivní ochrana na bocích.

Jihokorejská Správa obranných akvizičních programů (DAPA) nedávno schválila sériovou výrobu čtvrté série K2. Na tento projekt, který zahrnuje období let 2024 až 2028, je vyčleněn rozpočet ve výši přibližně 1,46 miliardy USD. Přesný počet tanků, které mají být v této várce vyrobeny, nebyl zveřejněn, očekává se však, že dodatečné jednotky zvýší schopnost armády provádět útočné manévry. Dosud Jižní Korea objednala přibližně 260 tanků K2 v rámci prvních tří sérií, přičemž potenciální celkový požadavek by mohl dosáhnout přibližně 600 jednotek.

Na mezinárodním fóru byla podepsána zejména dohoda mezi Jižní Koreou a Polskem, v níž Polsko souhlasilo s nákupem 1 000 tanků K2 Black Panther v rámci širšího obranného obchodu, což znamená významné rozšíření obranných schopností Varšavy v reakci na obavy o regionální bezpečnost a politiku Ruska. Tato dohoda je pozoruhodná, protože nejenže znamená jeden z největších vojenských exportů pro Jižní Koreu, ale také staví tanky K2 Black Panther do pozice významného hráče na globální scéně, který může potenciálně zpochybnit dominanci ostatních hlavních bojových tanků v evropských arzenálech. První várka těchto tanků byla do Polska dodána koncem roku 2022, což ukazuje rychlé výrobní a dodavatelské schopnosti Jižní Koreje.

Tank K2 Black Panther je navržen tak, aby maximalizoval bojovou efektivitu díky prodlouženému hlavnímu kanonu a novým nábojům, vyznačoval se vysokou pohyblivostí a manévrovatelností, zvýšenou schopností přežití díky pokročilým pancéřovým plátům a vylepšenými možnostmi 3D řízení bojiště prostřednictvím systémů Vetronics a bojového velení a řízení. Tato kumulace domácích a mezinárodních zakázek a pokračující výroba a vývoj tanku K2 Black Panther podtrhují jeho rostoucí význam jako hlavního bojového tanku pro Jižní Koreu i její spojence a odrážejí pokročilé schopnosti tanku a strategické obranné vztahy, které Jižní Korea na globální scéně rozvíjí.

Zdroj: armyrecognition.com

Komentáře

Pepík Knedlík

15. 04. 2024, 11:35

Nevim kdo je ministrem armady Česka, ale jak pročítám různý navrhy na restart armady, tak si rikam: "to je ale idiot" ledla F 35 budou asi za 10 let k dispozici, tanky asi za 8 let a kde jsou protiletadlovy komplety? Personal k obsluze a vycviceny osadky? Půjčíme si peníze na obranu? Máme jen klacky jako pred tisíci lety.

Slavoslav

11. 04. 2024, 10:09

este k tym problemom s blatom a uviaznutim tankov. Toto sa netyka len tankov (zapadnych aj vychodnych), ale vdaka specifikam ukrajinskej cernozeme maju problem aj lahsie prostriedky ako Marder a niektore useky su vhodne leda tak pre MTLB podla toho co tvrdia UA jednotky. Uz BVP ci Bradley ma casto problem

Pepík Knedlík

11. 04. 2024, 13:30

Pravda, zahrabe se i V3S, ale hral jsem fotbal proti bývalýmu šéfu vojenskýho újezdu a vzpomínal na obrovský problémy Leopardu v měkkým terénu. Vyprošťovák T 72 se nezastavil, ale na upraven dráze střelnici si vedly Leo dobře.

Slavoslav

11. 04. 2024, 13:52

to je inak celkom zaujimave, lebo vyprostovak je pomerne tazky kus techniky.
Imho, tam by bolo zaujimave porovnat "obutie" kde zapad pomerne casto fici na pasoch s gumennymi vlozkami co je standard pre Leo, ma to nejake vyhody, aj nejake nevyhody

inak, ked v ZSSR robili testy tak v hlbokom snehu si paradoxne najlepsie viedla kolesova technika. Ak to prvy kus pretlacil vyjazdili si cestu kym tank to vzdy rozryl a kazdy dalsi sa zakopal hlbsie a hlbsie

Pepík Knedlík

12. 04. 2024, 06:56

Slavomír
Uz se asi nezeptam. Nevidel jsem ho velice dlouho a jeho historky byly skvely, treba jak ridic gmfekalu nevedel co svtom, tam obsah vypustil.primo na stanovy tanoe velitelstvi. Pry vybehl nějaký general na kopec a chtel řidiče potresrat, ale ten byl civil a pry generalovi řekl: "zalez do stanu gumo".

Gumovy6 spalky mely jen tanky jedoucí po asfaltu, ale v terenu asi blbost

Slavoslav

12. 04. 2024, 10:00

Knedlík

na západe je to de facto štandardný pás a Leo som snad bez gumených špalkov ani nevidel. Sú tichšie, nenicia spevnene plochy, ale priznam sa, ze ci maju nejake ine pasy do blata snehu netuším.

mimochodom, toto mali uz Shermany a rusi hned prvu zimu zistili, ze to je na lade ako na saniach. Výroba následne modifikoval pas podla pripomienok zo ZSSR

PetrS

13. 04. 2024, 09:14

Njn nejen soudruzi přemýšlí. Na pasy Leo jde samozrejmě nasadit protiskluzové drapaky. Jsou to ty malá X na na panciři. Proste se vytluče gumová patka a nasadi drapak.

Slavoslav

14. 04. 2024, 13:13

ďakujem za info k pásom

Czertik

10. 04. 2024, 16:17

tak to vypada, ze planovana dominace nemeckeho leo2 v cele evrope se zacina rozpadat.
jako jeden z duvdu bych videl to, ze nemecka produkce je velmi nedostatecna.

Slavoslav

11. 04. 2024, 08:28

zaujimala by ma cena Leo vs K2 co sa bohuzial s kontraktov samotnych nedozvieme, lebo to je cena za cely balik vratane municie.

A ano, vidim to podobne, produkcne kapacity teraz vyrazne brzdia expanziu Lea i ked pekne strcili darovanim 2a4 do CR a SR nohu do dveri pre dalsi nakup.

Pre tak male armady ako mame ide uz aj v pripade tychto starsich verzii o relevantne pocty a najlogickejsie a najlacnejsie z infrastrukturneho hladiska bude dokupit dalsie nove Lea

Czertik

11. 04. 2024, 15:54

no vzhledem ktomu ze A4 byly dary zdarma vhodne jen k vycviku, tak ii kdyby cr zvolila prejit zcela na k2, nemuselo by to byt o nic drazsi nez jit do leo2.
prece jenom, pokud by se chtely ony a4 modernizovat aby byly pouzitelne k cemukoliv jinemu nez vycviku, tak by to stalo taky nemale penize.

a co se tka ceslovych poctu, tak jit pod 100ks by byl celkem nesmysl. zvlast pokud se realne pocita s tim, ze by se bojove nasadily.
protoze valka na ukrajine doslova dokazala ze moderni valka je doslova valka skladu.
vyroba vzdy bude nedostatecna.

Slavoslav

11. 04. 2024, 18:13

Czertik

nehovorím o upgrade 2a4, ale, že sa vďaka nim začína budovať obslužná infraštruktúra čo nie je lacná vec a bude použiteľná z nejakej časti aj pre modernejšie verzie.

Czertik

13. 04. 2024, 14:23

slavoslav

jenze pokud budes chtit vybudovat obsluznou sit pro ony planovane pocty (70ks +), tak to malo co se vybudovalo pro ty cvicne a4 uz nijak vyznamne neusetris.

za sebe (bez znalosti ceny) bych radeji pro acr videl k2 nez leo2. proc ?
k2 ma zaruceny lepe dostupny servis (bude stat v polsku, s dostatecnou kapacitou i pro jine nez polske sily, nemecke kapacity na leo2 sou pretizene na dost let dopredu) s tim ze dodavky k2 by se realizovaly drive nez na leo2. nejen v dobe zacatku dodavky, ale i v delce celkove dodavky/vyroby.

navic k2 ma nizsi pocet clenu posadky, coz je v dobe kdy acr ma velky problem dopnit a rozsirit stavy vyznamny cinitel.

no a z hlediska budouci modernizace , mam pocit ze k2 ma lepsi modernizacni potencial.

Jumpman

14. 04. 2024, 08:21

Czertik
Pokud si dobře pamatuju, tak K2 je nejdražším současným tankem a leo2A7 stál cca 70% ceny K2. A za mě má K2 jedinou výhodu - relativní rychlost dodávek objednaných strojů. Jinak již v několika soutěžích proti leo2 K2 neuspěl, takže to nejspíš nebude taková výhra, jak se snaží tvářit... To už se můžeme bavit i o novém patheru, jestli by nebylo dobré jít touto cestou, protože to je podobně vyzkoušený stroj jako K2...

Czertik

15. 04. 2024, 08:14

jumpman

tak ano, k2 muze byt drazsi, ale zalezi i na tom, jak je objednavka postavenaa, na uplatcich..atd.
ale jak vidis, tak zrovna v rumunsku k2 porazil leo2.
ono hodne zalezi i na prioritach, treba na tom, jestly ty tanky chces mit za cca 2 roky nebo az za cca 10 let ci jeste pozdeji.

a do panteru bych nesel, hlavne kvuli jeho delu, do 130 nikdo nepujde, dokud to delo nezavede nejaka velka armada.
zkusenosti s tim, jak se obrovsky prodelava na malych poctech ma nase armada vice nez dost zkusenosti.

Jumpman

17. 04. 2024, 18:13

Czertik
tak panther je v podstatě především demonstrátor pro to 130 mm dělo a experti se shodují, že přechod na vyšší ráži bude pro budoucnost nutností. Takže za mě to není úplně mimo...
A s tou K2 je to ošemetné. Sice můžeš argumentovat úplatky, ale ty proběhnou nejspíš při jakékoliv státní zakázce takového rozsahu, takže je téměř jedno o jaký typ ve finále jde. K2 je modernější, je tedy dražší než leo2A7, o leo2A8 se sice mluví, ale není hotový ani projekt, natož cena a K2 v základu také nedisponuje aktivní ochranou, jako je trophy a její klony. A o ceně K2 se již několikrát hovořilo a vždy tento tank vyšel jako nejdražší, ale nikdo jej nevyzkoušel, vše je pouze o tvrzení výrobce. Proto jsem argumentoval tím pantherem. A pokud K2 skutečně začnou montovat poláci, tak by se mohlo jednat o vážně zajímavou alternativu...

Pepík Knedlík

10. 04. 2024, 09:50

Je8se vratim k myslence od Davida, že rozdíl v mnotnosti 8 t není až tak podstatný. Leopard je srovnavaci mustr pro ostatní tanky. Leo ma malý měrny tlak na podloží, aby taky ne, musi mít široký pásy, aby se eliminovala vaha těžkýho stroje. První problém nastává pri přejezdech mostu, kde se musi plánovat přesun. Druhý problém a to velmi zásadní je vyproštění uvizleho stroje z okopu nebo z blata. Vyprošťování stroje, který váží 55 t nebo 63 t nebo 68 t je sakra rozdil. Veškerý úvahy o měrnym tlaku berou za svy.

Slavoslav

10. 04. 2024, 10:18

Ak dokazes zostat vecny a pri teme ...
Leo ma nie len sirsie, ale aj dlhsie pasy.
Mosty su problem v case mieru, kazdy jeden je dostatocne dimenzovany aby nim ten tank nakoniec presiel i ked oficialnu nosnost moze mat nizsiu. Ak je tam napisane 40t tak nik nekontroluje ci sa tam nestretnu 2 40 t kamiony v protismere a ta tabula je pre kazdeho vodica osobitne
ano, adekvatne k vahe masiny musis mat dimenzovanu aj obsluznu techniku

PS: este jedna poznamka k encyklopedickym znalostiam bez rozmyslania. Vies o tom, ze ta vyska 3m pre Leo plati pre verzie s dodatocnym vybavenim ako optoelektronika ci vezicka s gulometom. Je to ako ked niekto porovnava Sherman s T-34 aka je to velka stodola a berie tam vysku Shermanu s Browningom na vezi ktora pridava tak dhadom 70 cm. Ked sa pozries na tie tanky vedla seba nie je ten rozdiel vo vyske vobec enormny

Pepík Knedlík

10. 04. 2024, 11:11

Leopard 2A6 (Německo) Challenger 2
(Velká Británie) Leclerc
(Francie)
Hmotnost 62,3 t  62,5 t  54,5 t 
Délka 10,9 m  11,5 m  9,9 m 
Šířka 3,8 m  3,5 m  3,7 m 
Výška 3 m  2,5 m  2,4 m

Slavoslav

10. 04. 2024, 11:22

A? ano, Leo je vysoky len som ta upozornil, ze ta vyska je rozna od verzie a narastala s vybavenim montovanym na vezu ktore celkovu hmotu tanku nezvysuje nejak extremne. Manipuloval si tymi 3 metrami kvoli vahe a tam je to zavadzajuce. 2a4 bola o nieco cez 20cm nizsia a je otazka ci v tej vyske zas nebol aj ten gulomet nad vstupom do veze

David

09. 04. 2024, 13:10

U K-2 byla použit speciální, vysoce kvalitní ocel ( taky dost drahá). Název si bohužel nepamatuji. To samozřejmě na odolnosti hodně přidá. K-2 má taky hodně sevřenou konstrukci, menší vnitřní prostor. I to pomáhá snížit hmotnost.
A jinak - K-2 má cca 55 tun. Leopard 2A7 má 62,5 tun. Rozdíl to je, ale ne tak zásadní

Marty

09. 04. 2024, 13:14

David
myslím že rozdíl bude i v dalších vrstvách kompozitu, jen jen v oceli, jinak přesná skladba pancíře se nezveřejňuje nikdy

Slavoslav

09. 04. 2024, 14:19

Marty

tak, gro odolnosti je dnes tvorene vlastnostami kompozitu vnutri pancierovych dosiek, nie v oceli ktora tento kompozit obaluje.

Marty

10. 04. 2024, 07:48

Slavoslav
myslím že sme se snažili říct to samé, jen za mě je ta vrstva ocele ve výsledku součástí kompozitu jako jedna z vrstev, ale ano, rozhodně již dávno není tou nejduležitější, a jíž delší dobu se objevují stroje kde téměř chybí

Slavoslav

10. 04. 2024, 07:57

jop, presne to som myslel

Pepík Knedlík

09. 04. 2024, 13:45

Rozdil 8 t není malo Leo vs K2 a ještě hůř s vahou je M1A2 rozdíl 13 t.
Limit mostu zrovna nepřeje takovým monstrum.

Czertik

10. 04. 2024, 16:28

pepik
tak pri prejezdu mostu vetsinou zalezi na rozlozeni hmotnosti, nez na celkove vaze. pripady kdy by pri stejnem rozlozeni hmotnosti 40t vozidlo projelo a 50t uz ne sou spis vzacne.

Pepík Knedlík

09. 04. 2024, 14:48

Jest eden zásadní rozdíl K2 výška 240cm, Leo 300cn a výška stropu v panelovým bytě je 260cm to pro porovnání

Pepík Knedlík

09. 04. 2024, 12:50

Je fajn, ze i Rumunskou armádu osvitil Duch svatý. Už za 2 .Valky se těžký tank Tiger dotva dostal do pozic, který nemely pevny zaklad. Tiger v blátě, tak tu svoji knihu nazval O. Carius. Tiger byl velice odolný stroj, ale proste6 byl moc těžký. Lopard 2 váží ještě vic a naprosto na východě zklamal už pro svoji mobilitu spojenou s vahou. Prostě se Němci neponaucili.
K2 spojuje vse co moderni tank ma mít, nabíjecí automat, ochranu osadky, kvalitní kanon, mobilitu a přijatelnou vahu.

Slavoslav

09. 04. 2024, 13:47

Problem Tigrov bol slaby motor na tu vahu, nie vaha samotna vs blato. Inak maju merny tlak na podu porovnatelny s mernym tlakom ktory teraz produkuju najnovsie iteracie T-72 ci T-80.

A na mobilitu Leo 2 na UA a tvoje zdroje sa radsej ani nebudem pytat, lebo sa este ani do toho nahodou nevyznas a co potom ;)

Pepík Knedlík

09. 04. 2024, 14:27

Slavomíre
Cenu znáš :sunglasses: a zfroje mám ..

Slavoslav

09. 04. 2024, 14:36

Knedlik

ja budem radsej verit tym svojim a fyzike kde Leo 2a5 ma nizsi merny tlak ako T-90 a silnejsi motor.

Ale trufam si tipnut, ze v tvojom zdroje bude ta fotka zapadnuteho Leo ktora sice nepochadza z UA a v tom terene by zapadol kazdy tank,a le to nas nebude rusit ... Tu som videl na mnohych "kvalitnych zdrojoch" zatial co UA posadky si Leo ako taky chvalia.

Pripomina mi to "expertov" co ked sa objavilo video T-90 ako ju na poli vykopava zapadnutu bager tak z toho robili dalekosiahle zavery

Pepík Knedlík

09. 04. 2024, 20:17

Slavomíre
To máš ode mne jako premii, ale nezvykej si.
A opravdu zapracuj na svy slovenštině. Rozumim madarsky, nemecky, slovensky, ale tobě moc ne.

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/zapad-udelal-velkou-chybu-kdyz-si-myslel-ze-ukrajinu-zachran/r~acd5427eed1111ee95ee0cc47ab5f122/

Slavoslav

09. 04. 2024, 20:33

Knedlik

vies, toto uz ani smiesne nie je. Vedel som, ze sa nazorovo nezhodneme, ale mal som ta za inteligentneho a pomerne rozhladeneho diskutera. Posledne dni sa ukazujes a prezentujes ako hlupak.

Napriklad blabolis o blate Ukrajiny vs tazke zapadne tanky a ako dokaz das nesuvisiaci clanok kde o tom nie je ani slovo. Jedine co je tam o tazkostiach s mobilitou je, ze kvoli ich odolnosti musi rusak utocit na pasy a potom ked su znehybnene tak ich doraza letetcvom ci delostrelectvom.

Robis zo seba blba schvalne? Uz vcera som sa na to pytal a kedze v tom pokracujes tak neviem co si mysliet

Slavoslav

09. 04. 2024, 20:35

ak teda neratame tu jednu vetu ktoru neguje pohlad na fyziku kedze merne zatazenie maju podobne ako rusak ktory ma rovnake problemy a je x zaberov kde sovietske masiny tahaju z blata a poli

Pepík Knedlík

10. 04. 2024, 07:37

Slavomíre
Ty jsi velký nevděčník. Dam ti premii zadarmo a ty by jsi chtel hned zlatý vejce.
Znáš tu pohádku o líným Slavomirovi co mel zabít draka? Museli mu toho draka pritahnout k peci na který se válel líný i naivní Slavomír.

Marty

10. 04. 2024, 07:44

Pepík Knedlík
co chybí na inteligenci, morálnosti a vědomostech, to bude dohánět bezduchá fantazie? bravo:rofl::thumbsup:

Pepík Knedlík

10. 04. 2024, 08:03

Marty
Máme spolu nějaké rozepře? Myslím si, že ne. Slavomirovi jsem dal pred časem nekolik odkazů , který vyvratily jeho názor a pak otočí svuj myšlenkový chod a nazve mě hlupakem. Ok, již jsem byl označen i jinymi slovy a ziju. Mam podstatě vyšší IQ než kontráš na hradě i než 70% občanů republiky. Různý invektivy beru s humorem.
Ať se ti daří.

Slavoslav

10. 04. 2024, 08:09

Knedlik

vies, po tom co tu predvadza sice nepochybujem, ze mas nejake encyklopedicke znalosti. Len ja mam na rozdiel od teba aj technicke vzdelanie kde mam v indexe zaznamenanych aj par semestrov mobilnej techniky kde sme preberali kolesove a pasove podvozky.

Takze ano, niekde si sa spravne docital, ze Tiger mal problemy v blate, ale bez patricneho technickeho vzdelania ti nedoslo preco. Tiger mal totiz priblizne rovnake merne zatazenie pody ako nove T-cka 72 a vyssie. Nehovoriac o tom, ze mal z hladiska rozlozenia hmotnosti daleko lepsi podvozok kde nemal volne - nepodoprete useky, lebo sice mozeme pocitat len ciste merne zatazenie no hraju tam rolu aj taketo veci no to mozeme nateraz zanedbat.

Takze ak terajsie T cka nemaju problemy v blate (maju, za urcitych podmienok ako kazdy tank, len to ziaden hlupak nevie) tak by ich nemal mat ani Tiger co sa tyka zabarania sa. Ledaze by ti nedoslo, ze s tou vahou sa spaja dalsi problem a to vykon motora kde mal cca 500 kW motor na vahy vyssiu ako T-72. Pritom 72 ma s jeho 580 kW problem a originalne T-cka su podmotorovane a jeden zo zakladnych upgradov je instalacia vykonnejsieho motora.

Takze Pepiku, rob tu zo seba debila a odkopavaj sa aj nadalej.

tu mas bonus
https://x.com/Liveuamap/status/1491877240132546568

Slavoslav

10. 04. 2024, 08:13

Knedlik

jedine kde si mal pravdu bol prekalibrovanie Degtarevov. Co keby si sa vratil k tej diskusii som dolozil tecdhnickym vysvetlenim preco to podla mna Nemci nerobili, kedze by to obnasalo vymenu mnohych dielov ktore som vymenoval.

Ano, mylil som sa, zjavne im to za to stalo ked si nalinkoval clanok ktory popisoval tie gulomety a vymenoval tam vsetky upravy ktore som ti predtym spomenul.

Vies, na rozdiel od teba mam technicke vzdelanie a to konkretne v konstrukcii specialu a na rozdiel od teba si tie encyklopedicke znalosti ktore ty mas dokazem aj vysvetlit co za nimi stoji. Ty to postradas.

A dalsie pokusy s odkazmi co si mal boli na obskurne weby kde sa spomina aj plocha zem, alebo ako teraz aktuality kde je jednou vetou odbite, ze tanky su tazke zostavaju zaborene v zemi bez porovnania s ruskymi tankami.

A mam pre teba zlu spravu, citatelia tento rozdiel medzi nami vidia. Tebe tu bude drukovat akurat tak Sebesta a spol

Czertik

10. 04. 2024, 16:40

pepik

tak na ten tuj link na aktualne muzi rict, neni to nic objevneho. to same uz tu bylo milionkrat, jen v oacnem gradu, kdy ukrajinske drony nicili ruskou techniku a vssichni jasali.
neni zadne prekvapeni, ze kdyz rusove budou pouzivat stejnou techniku . drony - dostahnou stejnych vysledku.

to co ukrajina ukazuje je to, ze se armady budou muset zacit hodne soustredit na protidronovou obranu.

Martin7

09. 04. 2024, 11:35

Zdravím, chtěl bych se zeptat, co mi už delší dobou leží v hlavě (jsem lajk). Západní tanky kvůli neustálému zvyšování ochrany jim narostla hmotnost až někde na 70 tun. A K2 o které píší, že je špičkoýv tank, tak má cca 55 tun. Třeba ruské téčka mají také kolem 50 tun, ale ty mají velmi ostrou část trupu a velmi ostré úhli na věži, které mají pomáhat k odrazům. To K2 nemá. Tak jak je možné, že je tedy K2, tak hrozně odolná?

Slavoslav

09. 04. 2024, 13:53

korejcania a japonci maju menej pacnierovane boky, sovieti detto. Taky Abrams ma bocny pancier tej obrovskej veze hruby do 30 cm

co sa tyka odrazov (popularny mytus) tak doba kedy sikmy pancier pomahal je uz davno ta tam, moderne strely po panciery nesklznu a tam skor pomaha efekt, ze sikma doska ma vyssiu efektivnu hrubku kde musi strela prekonat vacsiu vrstvu materialu pri prenikani ako je samotna nominalna hrubka panciera.

Preto maju nemci tradicne kolme panciere (tie predstavne su len sikme dosky pod ktorymi je prazdny priestor. Pomaha to zvacsit pre mensich vonkajsich rozmeroch vnutorny priestor kde sikme dosky z neho uberaju (predstav si podkrovnu izbu). Ak by chceli rovnaky vnutorny priestor dosiahnut pri sikmych doksach bol by ten task obrovksa obluda anarastom rozmerov by ani nebol lahsi

Jumpman

14. 04. 2024, 08:41

Slavoslav
ten průchod střely skrz sešikmenou pancéřovou desku není jen o geometrii, ale ta střela se reálně v tom pancíři provrtává a není to nejkratší cestou. Samozřejmě záleží na poměru tloušťky (reálné) pancíře vs ráže střely, ale čím je pancéřování silnější vůči ráži střely, tím delší trasu v pancíři si střela vyvrtá... nevím jestli jsem to popsal pochopitelně, lepší by byl obrázek :innocent: ale ten teď nemůžu najít

Czertik
Odolnost K2 je pouze na papíře, zatím nejsou reálné zkušenosti z boje, Leopard, abrams i téčka bojem prošly, takže lze tu odolnost hodnotit. A zlé jazyky tvrdí, že K2 není schopen čelit ani starším ruským protitankovým střelám...

Slavoslav

14. 04. 2024, 20:54

Jumpman

ano, sikma doska ma vacsiu efektivnu hrubku pancier pri prenikani strely ktora neleti kolmo nan ako je nominalna hrubka pancierovej dosku. Vsak som to pisal ked som spomenul efektivnu hrubku

Czertik

10. 04. 2024, 16:52

martin7

jeden z duvodu ze k2 pri solidni ochrane je mala je to, ze ma nabijeci automat a tudiz usetreny 1 clen posadky umoznil udelat mensi tank, pri zachovani stjneho pohodli osadky.

ty ostre uhly ktere vzpominas u ruskych tecek nedela samotne pancerovani na ruskych tancich, ale era - vybusne pancerovani.
a automaticke nabijeni u k2 a ruskych tecek je velmi rozdilne.

no a proc je k2 pri plus minus stejych rozmerech a vaze odolnejsi ? zjedodusene jde rict lepsi kvalita pancerovani, inteligentnejsi tvarovani pancerovani a hlavne inteligentnejsi ulozeni munice.