Rusko může udeřit na skoro celé USA. Na summitu NATO zaznělo znepokojivé varování
Ruské jaderné zbraně mohou zasáhnout téměř všechna americká města, varoval norský ministr. NATO je podle něj klíčové i pro USA
Foto: Ruská ponorka | Wikimedia Commons / Public domain
V době rostoucí nejistoty kolem budoucí vojenské role Spojených států v Evropě zaznělo na jednání NATO ve Švédsku ostré varování. Norský ministr zahraničí Espen Barth Eide prohlásil, že ruské jaderné zbraně představují přímou hrozbu pro téměř všechna americká města. Podle něj je právě proto pevné transatlantické partnerství v rámci NATO zásadní nejen pro Evropu, ale i pro samotné Spojené státy.
Eide svá slova pronesl na setkání ministrů zahraničí členských zemí NATO. Ve svém vystoupení zdůraznil, že Evropa sice posiluje vlastní obranné schopnosti, zároveň je ale potřeba připomínat americkým partnerům, že aliance nepřináší bezpečnostní výhody jen evropským členům.
Podle norského ministra je důležitým symbolem této hrozby Kolský poloostrov, strategicky mimořádně citlivá oblast sousedící přímo s Norskem. Právě zde Rusko soustřeďuje velkou část svých jaderných kapacit. Eide upozornil, že zbraně rozmístěné v této oblasti mají schopnost zasáhnout téměř všechna americká města. Jeho sdělení bylo jasné: NATO není jednostranný bezpečnostní deštník pro Evropu, ale společný obranný systém, který chrání i Spojené státy.
Kolský poloostrov patří k nejvýznamnějším vojenským oblastem Ruska. Nachází se zde hlavní základna Severní flotily, která zahrnuje různé typy ponorek, včetně jaderných balistických ponorek tvořících důležitou součást ruského jaderného odstrašení. Právě přítomnost těchto sil dává norským bezpečnostním obavám mimořádnou váhu.
Eide zároveň zdůraznil, že Rusko považuje za určující hrozbu pro alianci. Ne za jedinou, ale za tu hlavní, která definuje současné bezpečnostní prostředí. Jeho vyjádření zapadá do širšího tónu jednání, během něhož více představitelů NATO naznačilo, že situace na bojišti na Ukrajině se pro Kyjev v některých ohledech zlepšila, zatímco Moskva se podle jejich hodnocení nachází ve složité pozici.
Norský ministr ve svém vystoupení připomněl i proměňující se roli samotné Ukrajiny. Podle něj už Ukrajina není jen zemí, která bezpečnost přijímá, ale stává se také bezpečnostním poskytovatelem. Vyzdvihl především její zkušenosti a schopnosti v oblasti dronové a protidronové války, kde ji označil za světového lídra. Právě tato oblast se v posledních letech stala jedním z klíčových pilířů moderního bojiště a ukrajinské know-how zde získává stále větší význam i pro spojence.
Celé Eideho vystoupení tak neslo dvojí sdělení. Na jedné straně šlo o připomenutí tvrdé reality, že ruské jaderné síly mají stále schopnost ohrozit nejen Evropu, ale i území USA. Na straně druhé šlo o politický apel na zachování soudržnosti aliance v době, kdy se debatuje o americkém přístupu k evropské bezpečnosti.
Právě v takové chvíli chce Norsko i další severoevropské státy zdůraznit, že obrana Evropy a obrana Ameriky nejsou dvě oddělené věci. Jsou to dvě strany stejné bezpečnostní rovnice.
Zdroj: Breaking Defense






Komentáře
Roman
23. 05. 2026, 23:14Zatímco Ukrajinci stále zdokonalují své vojenské kapaity vojenskou strategii vojenskou techniku , tak ruSSové se inovují v likvidaci svých nepohodlných jedinců . Žádné okna žádný čaj , ale motocykl . Asi bydlel v přízemí hajzlík , co ?
Záhadná nehoda ruského miliardáře. Před smrtí převedl veškerý majetek na banku blízkou Putinovi
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nejdřív rezignoval na všechny své funkce. Pak převedl veškerý majetek do banky spojované s předsedkyní ruské Rady federace Valentinou Matvijenkovou. Pak už mu zbývalo jen narazit na svém motocyklu v plné rychlosti čelně do protijedoucího automobilu. Svědci nehody nejsou. A tak zemřel 53letý ruský miliardář Michail Smirnov.
https://x.com/rucriminalinfo/status/2057524562477084831
Roman
23. 05. 2026, 22:55Ruský expert tvrdě napadl Lavrova: Alespoň, nelžete, když už jsme tu válku zpackali, zuřil
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ruský vojenský komentátor se tvrdě pustil do výroků ministra zahraničí Sergeje Lavrova. Ten se nechal slyšet, že ruská armáda na Ukrajině nevyužívá veškeré možné prostředky ničení, aby ochránila rusky mluvící obyvatele. Tím ale rozžhavil doběla dosud silně proruského válečného pozorovatele.
„Srovnáváme města na jihovýchodě Charkovské oblasti, v Záporožské a Luhanské oblasti se zemí. Koukněte, jak právě tito Rusové prchají ze svých trosek, zničená města jsou prázdná. Nejsou tam žádní lidé,“ rozčílil se ruský válečný komentátor Vitalij Voronov poté, co si poslechl poslední slova ruského ministra zahraničí Sergeje Lavrova.
Roman
23. 05. 2026, 20:54Šáhidy padají jeden po druhém. Ukrajina chce zastavit až 95 procent cílů
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Padají jeden po druhém. Ne všechny a ne pokaždé, navíc nikdy bez úsilí. Přesto je jasné, že se ukrajinská obrana proti ruským dronům Šáhid v posledních měsících posunula výrazně kupředu. Největší překvapení? Hlavní slovo už nemají jen velká baterie raket a radary, do popředí se tlačí menší, levnější a rychlejší prostředky, především stíhací drony.
https://novin.cz/zbrane-a-systemy/sahidy-padaji-jeden-po-druhem-ukrajina-chce-zastavit-az-95-procent-cilu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
varmuzafrantisek
23. 05. 2026, 20:38I am a private investor offering direct personal loans - no banks, no middlemen, no unnecessary delays. Whether you need funds for your business, debt consolidation or urgent personal expenses, I offer you:
Clear terms and fixed rates
Fast approval and same-day payout
No hidden fees or endless paperwork
Flexible contracts tailored to your situation
I am available 24/7 to help you get the support you need. Reliable, straightforward and fair.
varmuzafrantisek31@gmail.com
Roman
23. 05. 2026, 20:36Jak to tak vypadá , tak PAN Zelenskyj přece jenom nějaký ty karty drží v rukou :laughing:
Američané posílají vojáky na Ukrajinu, aby se učili válčit. Ministr obrany schválil důležitou misi
------------------------------------------------------------------------
Pentagon přiznal, že na Ukrajině má vojenský personál, který přímo v zóně konfliktu sbírá poznatky z dronové války. Misi osobně schválil ministr obrany Pete Hegseth.
Hegsethova formulace „učit se válčit“ neznamená, že by americká armáda neuměla bojovat. Znamená něco konkrétnějšího: Pentagon potřebuje pochopit, jak vypadá válka, v níž levné drony za pár set dolarů ničí tanky za miliony. Podle oficiálního memoranda o dronové dominanci z července 2025 považuje Hegseth bezpilotní systémy za největší inovaci bojiště jedné generace.
Na Ukrajině se to projevuje denně. Reportáže přímo z fronty popisují prostředí, kde se softwarové úpravy dronů dělají přes noc, kde výrobce sedí kilometr od linie dotyku a kde se taktika mění rychleji, než manuály stačí zachytit. Americký personál má sbírat poznatky z několika oblastí:
https://armadnizpravodaj.cz/zpravodajstvi/americane-posilaji-vojaky-na-ukrajinu-aby-se-ucili-valcit/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
varmuzafrantisek
23. 05. 2026, 20:29I am a private investor offering direct personal loans - no banks, no middlemen, no unnecessary delays. Whether you need funds for your business, debt consolidation or urgent personal expenses, I offer you:
Clear terms and fixed rates
Fast approval and same-day payout
No hidden fees or endless paperwork
Flexible contracts tailored to your situation
I am available 24/7 to help you get the support you need. Reliable, straightforward and fair.
varmuzafrantisek31@gmail.com
varmuzafrantisek
23. 05. 2026, 20:25I am a private investor offering direct personal loans - no banks, no middlemen, no unnecessary delays. Whether you need funds for your business, debt consolidation or urgent personal expenses, I offer you:
Clear terms and fixed rates
Fast approval and same-day payout
No hidden fees or endless paperwork
Flexible contracts tailored to your situation
I am available 24/7 to help you get the support you need. Reliable, straightforward and fair.
varmuzafrantisek31@gmail.com
Roman
23. 05. 2026, 20:02konspirační negramot azor :
To že se letadlo co "narazilo" do Pentagonu VYPAŘILO ???
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
No , jediná záhada je to jak se VYPAŘIL mozek z tý tvý kolaborantský prolhaný kebule ???
Do Pentagonu narazil let September 11 attacks American Airlines Flight 77, Boeing 757. Po nárazu vysokou rychlostí a následném požáru se letadlo z velké části rozpadlo na malé fragmenty. To je u podobných havárií běžné — zvlášť při nárazu do masivní železobetonové budovy rychlostí kolem 850 km/h.
!!!!!!!Většina trosek skončila uvnitř budovy!!!!!
Člověk ale musí bejt retardovanej negramot jako azor aby tuhle jednodochou věc nedokázal pobrat !!!!!
Azor
23. 05. 2026, 20:52Roman.
"No , jediná záhada je to jak se VYPAŘIL mozek z tý tvý kolaborantský prolhaný kebule ???"
Máte akorát tak nic než slova na to co tvrdíte.
Malé fragmenty,jo??a dalo se z těch fragmentů setavitvětšinu letadla???Dejte důkaz!!!!
viz.
https://twf.org/News/Y2005/0307-Pentagon.html
Salut.
Roman
23. 05. 2026, 19:47Konec paktu s Putinem. Útokem na ukrajinské Maďary poslal Magyarovi varovný výstřel
---------------------------------------------------------------------------------------
Jen 12 hodin po nástupu Pétera Magyara do funkce premiéra dopadly ruské rakety a drony na Zakarpatsko – region s významnou maďarskou menšinou, který byl dosud rozsáhlejších útoků z velké části ušetřen. Zahraniční média tento krok interpretují jako „varovný výstřel“ nové maďarské vládě a signál, že nepsaná dohoda mezi Vladimirem Putinem a Viktorem Orbánem o neútočení definitivně skončila.
A čeho tímto terroristickým činnem "geniální šachista" dosáhl ??? :
Po dubnové porážce Orbána se však politická situace zásadně změnila. Vláda nového premiéra Pétera Magyara stáhla veto proti 90miliardovému úvěru pro Ukrajinu a nová šéfka diplomacie Anita Orbánová (která ovšem není příbuzná s Viktorem Orbánem) dala najevo, že Maďarsko už nebude fungovat jako „ruský trojský kůň“ v Evropě.
Roman
23. 05. 2026, 19:18Zdá se, že Rusko válku prohrává. Bude z toho šok i u nás
---------------------------------------------------------------------------
Ještě není čas chladit šampaňské. V Putinově válce na Ukrajině se nicméně možná blíží bod zlomu. A my bychom měli být připraveni.
Pro leckoho je asi otázkou, proč se zabývat Putinovou porážkou, když válka pokračuje. Že se ale chýlí ke konci, nadhazuje i samotný ruský vládce. Důvod je prostý - Rusko nevyhrává. Nezaznamenává prakticky žádné další územní zisky, není, kým zaplnit extrémní ruské ztráty, docházejí peníze.
Přes milion mrtvých a debakl plánované několikadenní „speciální vojenské operace“ (SVO) likviduje podpůrnou náladu a domácí pohodu. Od Moskvy se částečně odklonil i Donald Trump. Neuspěl, a tak se přestal snažit o mír...................................
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-zda-se-ze-rusko-valku-prohrava-bude-z-toho-sok-i-u-nas-306739#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Azor
23. 05. 2026, 19:26Roman.
"Zdá se, že Rusko válku prohrává. . . . "
Vám se to taky tak zdá,tak jako těm "expertůmůz Novinek??
O to bude pro vás i pro ně, horší probuzení do reality!!!!
Sněte spolu dál!!!
Salut.
Roman
23. 05. 2026, 20:13Mě , ale realita zatím poslední 4 roky většinou neuvěřitelně příjemně překvapuje .
Ale co ty ? Furt sem plácáš totální nesmysly , který se NIKDY nenaplňujou . Jaký je to pro tebe horší probuzení ???
Například si sem nahodil píčovinu že ruSSko zahájilo ofenzívu u Charkova a za pár týdnů Ukrajina padne a prohraje váklu . Týdny dávno uplynuli a já si nevšiml že by nějaká ofenzíva začala , natož že by Ukrajina padla .
Jaké je tvé o to horší probuzení blbečku kolaborantskej :joy: Salut kreténe !!!
Azor
23. 05. 2026, 20:59Roman.
"Například si sem nahodil píčovinu že ruSSko zahájilo ofenzívu u Charkova a za pár týdnů Ukrajina padne a prohraje váklu . Týdny dávno uplynuli a já si nevšiml že by nějaká ofenzíva začala , natož že by Ukrajina padla ."
Zkuste dokázat to vaše tvrzeni o mne, tím, že okopírijete co jsem měl někdy napsat!!! Máte?? Nebo budou opě tři opičky???
Na pepu Goebbelse, nemáte!!!To byste musel mít nějaký ten fištrón!!! A to u vás coby hltače hlavního proudu,nehrozí!!!
Salut.
Czertik
23. 05. 2026, 23:08rexik
a kdz nastane ta tvoje realita ???? hmmm, reknes nam ?
kd ze to rusko na ukrajine vyhraje ? 2148 ?
aport
Azor
23. 05. 2026, 14:32Roman.
"NE !!!! za druhou světovou válku mohlo pouze Německo"
Ale ale,co ta změna u vás??Tak jako u PePy alias Pávka??? Do těď jste tvrdil,že za 2.sv. může Rusko spolu s Německem!!!!Nebo snad ne???S tím vaším pamatovákem to jde s kopce,pane!!! Od koho že to nacistické Německo bralo love,(na flintičky)když tam byl hlad svrab a neštovice???
Zkuste se nám o tom tady trochu rozepst, ať tu lidi co mají informace, uvidí, co vlastně víte o vzniku 2.sv války!!!!
Salut.
Roman
23. 05. 2026, 14:53Ano za rozpoutání druhé světové války mohl Německo . ruský spojenec se přidal až za dva týdny
To je velice jednoduché není co rozepisovat ale chápu že negramot jako ty to nepobere
Roman
23. 05. 2026, 15:35tímto se omlouvám že jsem nezminil ani Itálii Španělsko a Japonsko .
Ale SSSR jakožto nejvýznamnější spojenec nacistického Německa jsem zmínit možná mohl příště si na to dám pozor
tož tak blbečku
Azor
23. 05. 2026, 16:13Roman.
Na něco jste pozapomněl(jaký že důvod to mohl být???)Kdo dával Hitlerovi lováky na ty flintičky????
Viz kniha A.Lebor - Hitlerovi tajní bankéři !!!! Nebo Preparatta - Hitlerovi tajní kmotři!!!
A SSSR,mezi nimi není!!A kdo zaplatil nacistům ten jejich plátek(Lidový pozorovatel ????),aby mohli štvát lidi do války proti komu??Židobolševizmu!!A kdo měl pod sebou ty banky???Jaké jména to byly Khun,Loeb,Rotschild Schif,Lazárd atd!!!! Na co teda vlastně dávali ty lováky??Na zabíjení a vraždění svých souvěrců!!!!Oni četli jeho "Můj boj"!!!!
A kdo vlastně z nás dvou, je ten blbeček,nechť posoudí ti,co umí přemýšlet!!
Sebechvála . . . . . . ,co????
Salut.
Azor
23. 05. 2026, 16:37Roman
"Ano za rozpoutání druhé světové války mohl Německo . ruský spojenec se přidal až za dva týdny"
Pokud byl někdo Hitlerův spojenec,(co chtěl s ním zaútočit na SSSR)tak to byla hyena evropy Polsko smlouvou z r. 35 !!!
Jaká smlouva byla Molotov Ribentrop?? Ribbentrop–Molotov (podepsán 23. srpna 1939) byl smlouvou o NEÚTOČENÍ mezi nacistickým Německem a Sovětským svazem.
Jste jen hlupáček věřící hlavnímu proudu !!!
Navíc co obsadil SSSR v září 39????A to v době kdy Polsko už neexistovalo!!Kdy vzala Polská vláda do zaječích???17.9 !!! A SSSR si vzali zpátky (17.9)to, co ukradala hyena evropy v r. 20,když SSSR si došel na domluvenou hranici s Cruzonem(jeho linie)!!!!
Nevybírejte si jako ten hlavní proud!!
Salut.
Roman
23. 05. 2026, 19:14Jsi ubožák . Obhajuješ tady ruSSké spojenectví a společné rozpoutání II.sv.války Hitlera a SSSR pouze lživými konspiracemi a fabulacemi , plochýmy výmysli okresního formátu . Vše na úrovni popíračů holokautu a zastánců plohcé země .
Prostě argumetuješ v historickém duchu českých vlastizrádů a zkurvených kolaborantů jako byli Emil Moravec ,Emanuel Moravec , Vasil Bilak , Gustav Husák..............................
Salut nácku
Azor
23. 05. 2026, 19:39Roman
" Vše na úrovni popíračů holokautu a zastánců plohcé země ."
A toto jste četl kde??? Holokaus???? Ano to byl, ale především na Slovanském obyvatelstvu!!!!Ati "malí" židi(co neměli love k úniku) se při tom svezli se slovanama,cikány atd!!!
A kdo podporoval nacisty těmi lováky??Opět jste "náhodou"na toto reagovat zapomněl,co???
Byli ty tři opičky u vás????Co????
Existoval ta domluvená Cruzonovová linie???Co???? Kdo nemá argumenty tak se uchyluje k hrubosti a síle!!! Na víc nemáte!!
Ještě že vás tu máme(a že jste zatím odtud neutekl )aby ti, co umí přemýšlet viděli, co vychází za produkt dnešního škoství a produkt dnešní propagandy z hlavního proudu!!!
Salut.
Czertik
23. 05. 2026, 23:13rexik
ze pakt m-r byl o neutoceni ?
toz nam vysetli rexiku o vi jak se ridi svet...PROC dva staty ktere solu neousedi, potrebuji spolu uzavrit smlouvu o neutoceni na sebe ?
a od kdy smlouvy o neutoceni obsahuji parcelovani si souseda.
aport.
a ne exiku, mas to blbe, sssr v 39 ukradl polsku uzemi ktere se nachazela ZAPADNE od kurzonovy linie ty nas retarde.
schvalne, das sem mapu s curzonovou linii ? a ja to vypdalo ve 39 ?
a opet retardiku, exisotovala polska vlada, neustale, a to i po 1945, kdy bylo polsko opet okupovano ruskem.
jen onapolska vada byla v exilu.
aport2
Czertik
23. 05. 2026, 13:44tak temer cele uyemi usa mohlz yasahnout uz za dob sssr. cili co je z ruska noveho ?
a ze evropa je pro usa dulezita z hediska bezpecnosti ?
skvele, ale je divne ze uz moc nerekl o tom, co muze evropa udelat, ci ma k dispozici k zastaveni ruska.
pokud jen uzemi....tak proc si evropa stezuje kdyz trump chce rozsirit uzemi usa o gronsko ? ci jina uzemi ?
a ta soudruznost aliance ? hmm, muze me autor ci primo norsky minist rict k jak jejimu zachovani pomohlo chovani spansla a italie u trumpova epic fury ?
Azor
23. 05. 2026, 13:10O čem to pak mluví tento příznivec Pučistů???
"Poradce ukrajinského ministerstva obrany Beskrestnov, přezdívaný „Flash“, informoval o nové ruské taktice prolomení „dronové zdi“. Podle něj ukrajinské drony padají dříve, než dosáhnou ruské pěchoty.
„Náš protivník na rozdíl od nás aktivněji využívá elektronický boj na pozemních robotických systémech. Po výpadku Starlinku měli Rusové problémy s řízením pozemních robotických systémů, ale snaží se volit pásma, která neruší. Pro dlouhodobý provoz jednoduše připojí k pozemnímu robotickému systému benzínový generátor. Ti, kdo testovali zákopové systémy elektronického boje, zaznamenali jev, kdy prolétající dron havaroval ne před systémem elektronického boje, ale za ním.
Vysvětlení je jednoduché: když dron přeletí nad systémem elektronického boje, signál elektronického boje zesílí více než signál dálkového ovládání a dron ztratí spojení. Proto náš protivník rozmísťuje radar před svou pozici a směruje antény dozadu, nikoli dopředu. Sledují letící dron. A ty pak padají,“ píše Beskrestnov."
Tož tak.
Czertik
23. 05. 2026, 13:46rexik
no nejsou ti rusove genitalni ? daji radar dopredu a antenu do zadu......cili co presne zabrani ukrajincum aby jako prvni znicily radar a pak uz dal proleteli bez jakehokoliv ruseni ?
aport.
Azor
23. 05. 2026, 16:40Czertik.
"".cili co presne zabrani ukrajincum aby jako prvni znicily radar a pak uz dal proleteli bez jakehokoliv ruseni ?"
Na toto (co má s tímto problém)toho Flashe !!A když tak mu poraďte s tím že jste byl v učení u PePy(Pávka)!!!
Salut.
Czertik
23. 05. 2026, 23:14rexik
cozzeee ? ja se mam ptat flashe ??? jak je mozne ze to ten nas rexik nevi ? co vi vse o rizeni sveta ?
aport
Roman
23. 05. 2026, 14:28A co jako ? nic nového.
Neexistuje ale nezávislé potvrzení, že by šlo o nějaký rozhodující „průlom“, který by zlomil ukrajinskou „dronovou zeď“. To je interpretace médií a komentátorů, ne ověřený vojenský závěr.
Tož tak negtamote
Roman
23. 05. 2026, 13:00Ukrajinci zasáhli ropný terminál Šecharis v Novorossijsku. Hoří ropný sklad Grušovaja
-------------------------------------------------------------------------
V noci na sobotu zachvátil požár ropný terminál v ruském černomořském přístavu Novorossijsk poté, co město napadly ukrajinské drony. Ruské úřady označily incident za následek pádu „trosek sestřelených dronů“. Podle ukrajinských a nezávislých zdrojů však útok zasáhl ropný sklad Grušovaja, který je součástí terminálu Šecharis.
„Vznítilo se několik technických a administrativních budov. Na území palivového terminálu dopadly trosky dronů,“ uvedl operační štáb Krasnodarského kraje na Telegramu. Ruská strana podle formulace, kterou Moskva po podobných útocích používá pravidelně, neoznačila ukrajinský zásah za přímý úder, ale popsala ho jako důsledek pádu trosek sestřelených strojů.
https://nasetema.cz/zahranici/drony-novorossijsk-ropny-terminal/26523/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#google_vignette
Azor
23. 05. 2026, 12:48Hloubkové útoky proti Rusku jsou přitom podle včerejšího vyjádření b r i g á d n í h o generála Bundeswehru ve výslužbě Ericha Vada,
https://x.com/JulianRoepcke/status/2057855381288686062
naposledy ve službě jako vojensko-strategický poradce kancléřky Angely Merkel, pro Německo obrovským bezpečnostním rizikem, protože se stane s největší pravděpodobností terčem odvetných ruských útoků, ovšem německá vláda řízená CDU podle generála Vada místo preferování smysluplných mírových rozhovorů s Ruskem raději usiluje o přímé zapojení EU, tedy Německa, do války.
Podle generála Vada, se Ukrajina nikdy nebude moci stát členem NATO, protože by to znamenalo okamžitý Ruský jaderný útok na NATO. Generál Vad tak včera zopakoval známé stanovisko prvotřídního amerického jestřába Zbigniewa Brzezinského, který už v roce 2014 rázně varoval Washington, že se Ukrajina nikdy nesmí stát členem NATO, a že musí být Rusku jasně a hodnověrně zaručeno, že se Ukrajina členem NATO nikdy nestane.
https://www.atlanticcouncil.org/blogs/natosource/brzezinski-the-west-should-arm-ukraine/
Putinův současný mírový plán, = demilitarizace a neutralizace a denacifikace Ukrajiny, je tak pouze plánem podle Brzezinského ukrajinské doktríny, se změnou záboru části území v důsledku ruské reakce na předchozí porušení Brzezinského doktríny.
To je tak, když si pučisté a příznivci Bandery mysleli, (ohledně těch, co nechtěli mít nic společného s pučisty a pučisti na ně útočili a vraždili!!!!)to co napsal "Bombarďák Harris -
“Němci zahájili II. světovou válku v dětinské iluzi, že budou všechny bombardovat, ale nikdo nebude bombardovat je.“
Tož tak.
Czertik
23. 05. 2026, 13:59rexik
nechapu onoho nemeckeho henerala, rika ze nemcko bude cilem odvetnych ruskych uderu....a nelibi se mu ze nemecko buduje kapacity na uder proti rusku a na svou obranu ?????
to je retard nebo moc chlasta ?
a pokud ukrajina v nato bude znamenat rusky jaderny utok na nato...tak to bude znamenat i jaderny uder nato na rusko.
cili diky rexiku za dukaz ze putin pracuje pro cinu. protze kdo jiny z jaderne valky mezi ruskem a nato bude profitovat ?
a ten putinuv plan pro ukrajinu ? jen ukazal jaky je putin retard.
ukajina je ted militarizovanejsi a silnejsi nez kdy drive. a nacku je tam dle putina stale mnoho.
a ano, bombardak harris mel pravdu - putin si myslel ze rusove budou bombardovat ukrajince a oni mu to nevrati.
aport
Azor
23. 05. 2026, 16:42Czertik.
"to je retard nebo moc chlasta ?"
To špíš je relista!!A vy jste co, proti němu???Jaké máte to "vojenské"vzdělání??Úroveň čety???
Salut.
Czertik
23. 05. 2026, 23:16rexik
relista ??? tak proc mu vadi ze necko bude lepe pripraveno na rusky uder ?
aport
Roman
23. 05. 2026, 12:45Putin se opět snažil uklidnit Rusy tvrzením, že situace ukrajinských ozbrojených sil je „katastrofická“ a že ruské ztráty „nejsou marné“, a to i přesto, že kritika ze strany ruských vojenských blogerů stále narůstá.
V komentáři k ukrajinskému útoku na Starobilsk v okupované Luhanské oblasti Putin prohlásil, že ukrajinská armáda je „na pokraji katastrofy“ navzdory západní pomoci a mobilizaci.
\"Důvody takového chování kyjevského režimu jsou jasné - neustálé selhání na frontě, ztráta pozic, osad a území. Situace ukrajinských ozbrojených sil se postupně mění z těžké a kritické na katastrofickou, \"řekl Putin.
Zopakoval také, že ruské ztráty ve válce „nejsou marné“.
\"Všechny naše ztráty, všechny naše oběti nejsou marné. Není zde ani jedna zbytečná oběť nebo ztráta, \"řekl a tvrdil, že ruské jednotky v záporožském směru \"sebevědomě postupují vpřed každý den \".
Zároveň ruští vojenští blogeři stále více kritizují taková hodnocení.
Z-bloger „Novorossiysk Redneck“ napsal, že ruská logistika je nyní stále zranitelnější vůči ukrajinským útokům.
\"Nyní je celý pozemní koridor na Krym prakticky na dosah. Jeho bezpečnost, a tedy i logistické možnosti, se každým dnem zmenšují. Brzy budou muset být všechny cesty pokryty sítěmi, \"napsal.
Válečný korespondent Dmitrij Borisenko zašel ještě dál a otevřeně naznačil, že Putin a ruské vojenské vedení dostávají falešné zprávy o skutečné situaci na frontě.
"Putin říká, že situace ukrajinských ozbrojených sil je katastrofální. Ale důstojníci z fronty mi říkají úplně jiné informace.
Možná vám prostě klamou, protože jim vaše administrativa radí, aby vás nerozčilovaly, zatímco mně říkají pravdu, protože už nemohou skrývat, co se děje," napsal Borisenko.
https://x.com/jurgen_nauditt/status/2058066683160363102
Azor
23. 05. 2026, 13:50Roman.
"Putin se opět snažil uklidnit Rusy tvrzením, že situace ukrajinských ozbrojených sil je „katastrofická“ a že ruské ztráty „nejsou marné“, a to i přesto, že kritika ze strany ruských vojenských blogerů stále narůstá."
Na jaké že to úrovni("experti"?????)ti někteří "vojenští"blogeři, asi jsou?? Na takové, jako jste vy sám????
Salut.
Czertik
23. 05. 2026, 14:00rexik
divne, tak najednou jistoi "vojensti blogeri" nemaji zadnou uroven ???? tak proc si nam je tady drive casto citval ?
odpovis rexiku ?
aport
Roman
23. 05. 2026, 14:54to ale nejsou ledajací blogeři to jsou prokrmelští propagastičtí posluhovači kteří si nyní uvědomují tragickou realitu
Azor
23. 05. 2026, 16:44Czertik.
" tak najednou jistoi "vojensti blogeri" nemaji zadnou uroven ???? tak proc si nam je tady drive casto citval ?"
S tou citací je tady v tomto především Slavoslav a i pan Roman,ne já!!U mě když tak výjmečně!!!
Salut.
Azor
23. 05. 2026, 16:46Roman.
"to ale nejsou ledajací blogeři to jsou prokrmelští propagastičtí posluhovači kteří si nyní uvědomují tragickou realitu"
"Nic není takové, jak to vypadá" Znáte toto ohledně psychologické války????
Pokud ne,tak by bylo vhodné se něco začít učit!!Toto říkám často grafomanovi Czertíkovi!!!
Salut.
Roman
23. 05. 2026, 19:23Opět . Když tady tito blogeři glorifikovali putlra a jeho vražednou a bezdůvodnou okupaci , tak si je sám pořád citoval .
Ale když tito náckové vystřízivěli a vidí jak jak dostává fašistické ruSSko po držce , tak se ti najednou nehodí do krámu , co nácku ???
Chováš se jenom jako ubohej pokrytec
Azor
23. 05. 2026, 19:45Roman
"Opět . Když tady tito blogeři glorifikovali putlra a jeho vražednou a bezdůvodnou okupaci , tak si je sám pořád citoval ."
Doložte(okopírování mého příspěvku)tak jako i Czertík blekotal,že jsem toto psal !!!
To že jsem kopíroval příspěvky blogerů z top war ru.kteří glorifikovali Putina!!
A uvidíme jaká bude odpověď!!! Rád si (a asi i nejen já)si na ten důkaz počkám!!
A snad nebude z vaší strany to stáhnutí ocasu mezi nohy a zaléz do boudy!!!!
Salut.
Czertik
23. 05. 2026, 23:17rexik
jasne, ty citujes blogery jen vyjimecne...jako s tim potopenim australskych abramsu, ze jo :)
ty uz mas takove alhzaimra ze zapomin ze ma alzhaimra.
aport
Azor
23. 05. 2026, 12:41Putin - situace v SVO -
"Ruské ozbrojené síly v Záporožské oblasti úspěšně plní bojové mise a každý den postupují vpřed: „Pohybují se sebejistě. Každý den. Každý den postupují vpřed a pokrok je velmi znatelný.“
https://tass.ru/armiya-i-opk/27502689
Situace na frontě pro Ukrajinu se „postupně mění z obtížné a kritické na katastrofickou“ a „dezerce pro nepřítele katastrofálně roste a stává se rozsáhlou“.
https://tass.ru/politika/27501539
Kyjevský režim trpí na frontě neúspěchy; nepomáhá ani vydrancovaná západní pomoc, ani nucená mobilizace, „kdy jsou lidé chyceni na ulicích jako toulaví psi a pak házeni na frontu“.
Neustálé neúspěchy na frontě tlačí kyjevský režim k válečným zločinům: „Víte to lépe než kdokoli jiný. Na frontě dochází k neustálým neúspěchům. Vzdávání pozic, osad, území.“
https://tass.ru/armiya-i-opk/27501751
Ukrajinští vojáci by se neměli účastnit zločinů kyjevského režimu ani plnit rozkazy: „Ještě jednou se chci obrátit na Ukrajinské ozbrojené síly, jak jsem to již učinil, na vojáky Ukrajinských ozbrojených sil: neplňte zločinné rozkazy nelegitimní, zlodějské junty, jinak se sami stanete spolupachateli těchto zločinů.“
https://tass.ru/politika/27501609
Tož tak.
Roman
23. 05. 2026, 14:58pěkný sračky co si sem dal . takových ti tady můžu naházet kýble, ale z druhé strany to není nic těžkého idiote negramotnej .Tak tady máš retrde .
Ukrajinský útok: Brutálny 3 km prielom cez ruský front do Pokrovska
Roman
23. 05. 2026, 14:59https://m.youtube.com/watch?v=TSEOit-GSaw
Roman
23. 05. 2026, 15:01Moskva v plameňoch: Najväčší útok vojny zo strany Ukrajiny
https://m.youtube.com/watch?v=-xRxN6xkvBs
Roman
23. 05. 2026, 15:02Ukrajinský útok: Brutálny 3 km prielom cez ruský front do Pokrovska
https://m.youtube.com/watch?v=TSEOit-GSaw&t=6s
Roman
23. 05. 2026, 15:06takových a podobných nesmyslných propagandistických blábolů ti sem můžu naházet tuny , ale v životě bych se nesnížil jako ty abych to bral jako argument .
na takovýchto sračkach je nyní postavená celá tvoje retardovaná a negramotná argumentace, akorát z druhé strany . důvěryhodný fakta jdou jasně proti rusku .
Azor
23. 05. 2026, 16:48Roman.
"pěkný sračky co si sem dal . takových ti tady můžu naházet kýble,"
Vy toto můžete tokto chápat,co já s tím??Je to oficíální zpráva z kremlu!!!
Salut.
Azor
23. 05. 2026, 16:58Roman.
" důvěryhodný fakta jdou jasně proti rusku ."
Asi máte na mysli ty neexistující biologické laboratoře na Okrajině Ruska u pučistů,že???To že se letadlo co "narazilo" do Pentagonu VYPAŘILO ????A jakoby náhodou do míst účtárny, kde se "ztratilo"1.5 miliardy dolarů!!!!
Nebo ty ZHN v tom Iráku???Nebo o tom "útoku"na Madox???Nebo o tom že neexistují tajné věznice CIA???
Gabárdová (co ji Doník vyhodil)má jiné informace!!Odkud ty vaše "důvěryhodné"fakta berete??Pochlubíte se???
Nějak začínáte slábnout jako Slavoslav a spol!!!Vydržíte tady ještě nějakou tu chvilku???Kde by si člověk a na kom, udělal doktorát,když ne na takových, jako jste vy ,Czertik,skypy,Kyjev01 atd???????
Salut.
Roman
23. 05. 2026, 19:25Napiš prostě jenom , : sem jenom retardovanej konspirační negramot s vyzobanou prokremeskou nacistickoua prolhanou lebedou a vyjde to na stejno .
Roman
23. 05. 2026, 12:37Gerasimov ohlásil dobytí měst, kde Rusové nikdy nebyli. Sami kremelští blogeři ho rozcupovali a ukázali mapu
--------------------------------------------------------------------------
Dne 16. května 2026 si Valerij Gerasimov nechal svolat velitele skupiny „Západ“ k inspekci na kupjansko-borovsko-lymanském úseku fronty. Před kamerami odříkal seznam úspěchů, který zněl jako zlomový průlom: Borová dobyta, Kutkivka obsazena, polovina Šyjkivky pod kontrolou, 85 procent Lymanu zajištěno, postup západně od Kupjansku směrem na Ševčenkove. Ruská státní média to přebrala jako hotovou věc. Jenže do tří dnů se ozval někdo, koho Kreml obvykle počítá mezi své spojence, proruští vojenští blogeři s vlastními mapami. A ty mapy vyprávěly úplně jiný příběh.
https://armadnizpravodaj.cz/zpravodajstvi/gerasimov-ohlasil-dobyti-mest-kde-rusove-nikdy-nebyli-rozcupovali-ho/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Roman
23. 05. 2026, 12:35Lov na Rusy začal: Ukrajinské AI drony čistí frontu
-------------------------------------------
To, co se v roce 2017 zdálo jako sci-fi dystopie, se na frontové linii stalo rutinou: poloautonomní zařízení identifikují, pronásledují a likvidují jednotlivé bojovníky.
Přilby hozené na zem jako pasti, zcela nehybná těla, aby se vyhnula tepelné detekci, a obličeje zakryté improvizovanými maskami: protiopatření přijatá ruskými jednotkami na ukrajinské frontě připomínají spíše dystopický film než běžnou bojovou příručku. Nic z toho však není fikce. Jak uvádí Forbes, samotné ruské vojenské kanály se znepokojením přiznávají, že ukrajinské FPV drony, tj. malá zařízení pilotovaná z první osoby prostřednictvím videobrýlí, již obsahují termovizi, průzkumné systémy a munici schopnou vystřelovat výbušné projektily přímo na lidské tělo.
https://www.techzpravy.cz/lov-na-rusy-zacal-ukrajinske-ai-drony-cisti-frontu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Roman
23. 05. 2026, 12:30Ukrajinci decimují rafinerie nepřítele. Ve středním Rusku jich většinu ochromili
-------------------------------------------------------------
Ukrajinské drony v noci na čtvrtek zasáhly další ruskou rafinerii, tentokrát závod Rosněfť v Syzrani vzdálený stovky kilometrů od hranic. Série ukrajinských úderů na ropnou infrastrukturu v posledních týdnech podle agentury Reuters prakticky ochromila zpracování ropy ve středním Rusku
https://www.denik.cz/staty-mimo-eu/rusko-ukrajina-valka-utok-na-rafinerie-zavody-na-zpracovani-ropy-lukoil.html?seznam-hp=1&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context
Roman
23. 05. 2026, 12:33V dosahu ukrajinských AN-196 a FP-1 je 70 procent populace Ruska
---------------------------------------------------------
Kyjev vyhlásil válku ruskému ropnému bohatství. Dálkové drony jako FP-1 nebo AN-196 Ljutyj systematicky zasahují Rusko na nejcitlivějších místech.
Podle Reuters zastavila moskevská rafinerie společnosti Gazpromněft práci po víkendovém útoku ukrajinských dronů. Stalo se tak navzdory tomu, že způsobené škody ze strany FP-1 byly velmi malé a funkce komplexu nebyla narušena. Při útoku bylo zraněno 12 lidí u vstupní brány. Rafinerie v roce 2024 zpracovala 11,6 milionu metrických tun surové ropy a vyprodukovala 2,9 milionu tun benzínu, 3,2 milionu tun nafty a 1,3 milionu tun bitumenu. Příčinou zastavení provozu je preventivní opatření. To celkem jasně ukazuje na obavy Kremlu ze stávky zaměstnanců v nejcitlivějším místě Ruska. Kyjev definitivně přenesl válku etnickým Rusům přímo domů....................
https://www.securitymagazin.cz/defence/an196-fp1-rafinerie-moskva-1404074329.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Roman
23. 05. 2026, 12:26Zprávy z bojiště: Kyjev má „cenu“, jakou Moskvě naúčtuje za kilometr postupu
---------------------------------------------------------------------------
Ukrajinský ministr obrany Mychajlo Fedorov dorazil nedávno na brífink s vybranými novináři s číslem, které stojí za pozornost. Strategickým cílem Ukrajiny je podle něj donutit ruskou armádu zaplatit za každý čtvereční kilometr postupu až 200 vojáky.
Nejde tedy primárně o to zastavit Rusko na konkrétní „čáře“, ale donutit ho platit takovou cenu, že se Moskvě nevyplatí.
Fedorov svá tvrzení podložil sérií čísel, podle nichž se z hlediska Kremlu poměr mrtvých na kilometr postupu během uplynulého půlroku zhoršoval ve prospěch Ukrajiny. V říjnu 2025 prý Rusové ztratili 67 vojáků za kilometr čtvereční postupu, v lednu 165, v únoru 244, v březnu 254, v dubnu 179. Sám zároveň uvedl, že Rusko v dubnu přišlo o 35 203 vojáků (zabitých i raněných), v březnu to bylo 35 351 a loni v prosinci o několik set méně: 34 544.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-zpravy-z-bojiste-kyjev-ma-cenu-jakou-moskve-nauctuje-za-kilometr-postupu-306832#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest302_asistent_url_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Roman
23. 05. 2026, 12:25Ukrajinci zasáhli velitelství FSB. Úder zabil až sto ruských vojáků
-------------------------------------------------------------------------
Speciální jednotka Alfa ukrajinské bezpečnostní služby ve čtvrtek zasáhla velitelství ruské zpravodajské služby FSB na okupovaném území Chersonské oblasti. Při útoku zahynulo až 100 ruských příslušníků.
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-ukrajinci-zasahli-velitelstvi-fsb-uder-zabil-az-100-ruskych-vojaku-40579319#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest302_asistent_url_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Roman
23. 05. 2026, 12:22Ukrajinci udeřili na rafinérii v Jaroslavli
----------------------------------------------------------------------
„Nejvyšší velitel ukrajinských ozbrojených sil Oleksandr Syrskyj dnes hlásil použití dronů dlouhého doletu proti ruským rafinérským a exportním kapacitám. Konkrétně v noci ukrajinské obranné síly podnikly operaci proti cílům spojeným s ropnou rafinérií v Jaroslavli, přibližně 700 kilometrů od našeho území. Přinášíme válku zpět domů, do Ruska, a to je jedině fér,“
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-ukrajinci-uderili-na-rafinerii-v-jaroslavli-40579455#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest302_asistent_url_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Šebesta
23. 05. 2026, 12:10Roman vždyť řikám ty patříš ke "komunistcké" grupě šířici lži. Za druhou světovou válku mohli Němci,VB,Francie,Itálie i když u Italů bych se zastavil,oni jedini byli byť neoficielně proti okupaci naší země v roce 1939. Mussollini bral 15.březen 1939 jako porušení Mnichova v čemž měl nepochybně pravdu a bral to jako své ponížení protože on byl hlavním organizátorem Mnichova. Zatímco VB a Francie to měli na háku Mussolliniho to štvalo. Svým podílém ke vzniiku 2.války přispěl i Stalinův SSSR. Samozřejmě Hitler nese největší vinu ale svou troškou do mlýna přispěly i ony 4 státy někdo více někdo méně.No a pokud jde o dnešek, tak za dob VS jsme se obávali mnohem, méně konfliktu v Evropě. Po rozpadu zlého varšavského paktu a odchodu jeho všech členů krom Ruska do NATO a rozpadu SSSR se bojíme mnohem více ? To je paradox,co ! Ale,že třeba i Rusko se obává rozšířovaní NATO ke svým hranicím ti nedošlo,na to tvůj mozek nestačí,že ? A přesně tak to je NATO se tlačí na východ,nikoli Rusko na západ.
Roman
23. 05. 2026, 12:20Opět žiješ ve svém postolšovickém omylu a vylhaném bludu . Druhou světovou válku zcela prokazatelně rozpoutalo nacistické Německo společně s ruSSkem společným napadením Polska . To je mimo jakoukoli diskuzi . Poté společně okupovali a vyvražďovali dva roky Evropou dokud se bratříček Hitler nepostavil proti svému bratříčku Stalinovi . Až teprve tehdy přešel sovětský svaz na světlou stranu síly .
Francie a Velká Británie se naopak snažili dlouhodobě této válce zabránit.
Šebesta
23. 05. 2026, 12:58ROman lžeš ty . Nauč se dějiny druhé války. Koukni občas na pořady o ní na ČT2 nebo PRIMA ZOOM. Budeš velmi nemile překvapen. Dokonce i západní historici (Němci,Francouzi, Britové a Amíci) uznávají vinu západu okolo Mnichova a přepadení Polska , kterému Francouzi a Angláni nepomohli ač s nim měli smlouvu.Stejně tak i většina našich. Ty ovšem patříš k takovým jako třeba mistr Flek,který tady občas něco napíše ale co máte společné ty i on,tvoříte si vlastní dějiny o 2.světové válce,které jsou daleko od reality. Tvořte je dál ale jsou to nesmysly a bludy. Mimochodem i zde na ARMYWEBU svého času někdo něco napíše na toto téma. Třeba historik Jaroslav Šajtar,zrovna loni psál o tom proč a jak vypukla 2.válka. Ale ty to vlastně víš nejlépe a všechny historiky pošleš někam ty to dobře znáš ! Nejlepší DEZINFORMÁTORE !
Czertik
23. 05. 2026, 14:14sebestik
uznani viny ohledne mnichova...neni to same jako rict ze zacali valku.
a nezapominej na sssr, se kterym csr melo taky smlouvu o obrane a sssr se na nas vysral.
a stejne - to jak (ne)pomohli polsku...z nich dela viny valky jak presne ?
valku zacalo nemecko, to neokecas.
aport
Czertik
23. 05. 2026, 14:09rexik
ano, za vs sme o ovabaly mene konfliktu v evrope...a hadej asi tak PROC ?
urcite to nemohlo byt proto, ze temer kazdy stat v evrope byl clenem nato/vs....protoze to same platilo i pred prvni svetou i jinymy valkami.
a ze ted bojime vice ? divne ze uz nenapises koho :).
jasne rusko se boji rozsirovani nato ke svym hranicim...proto udelalo vse aby nato bylo na nich trvale.
svedsno, norskou uz v nato sou, pred ruskou invazi neco nymseliteleho.
a ukrajia v nato ? tu tam kupodivu nikdo pred kradezi krymu a hlavne pred invazi nechtel...a dneska ukrajinu v nato chcou hlavne jen jako zaruku toho ze rusko ukrajinu znova nenapadne.
toz rekni nam, kde udelal spudruh putin chybu ?
aport.
Azor
23. 05. 2026, 12:01Pro ty, kteří to stále nechápou. . . . . .
"Terorismus (tři vlny bezpilotních letounů namířené proti bezbranné odborné škole, v níž se nacházely děti) a zvýšený počet nemocničních letadel NATO v Rzeszowě (po obzvláště závažných útocích na Dněpropetrovsk) spolu přímo souvisejí. Takto NATO jedná. Takže pro všechny ty odborníky na „odvetné údery“ – takto se v Rusku přijímají rozhodnutí.
MOSKVA, 22. května — RIA Novosti. Vladimir Putin projednal s členy Ruské bezpečnostní rady útok ukrajinských militantů na Pedagogickou vysokou školu ve Starobilsku v LPR. „Dnes máme na pořadu otázku týkající se činnosti Ministerstva vnitra, ale rád bych začal tím, o čem jsem již dnes hovořil na setkání s absolventy prvního ročníku programu Čas hrdinů – s teroristickým útokem kyjevské junty v Luhanské lidové republice,“ řekl. Prezident požádal účastníky zasedání, aby k tomuto tématu přednesli svá hodnocení nebo návrhy. Dnes ráno Putin nařídil ministerstvu obrany, aby připravilo návrhy na reakci na tento útok, a ministerstvu zahraničí, aby informovalo mezinárodní společenství o zločinu spáchaném ozbrojenými silami Ukrajiny.
https://ria.ru/20260522/putin-2094176529.html
Je opravdu nechutné číst na diskusních fórech pořád dokola to samé: Rusko musí…, Rusko by mělo… atd. Ano, ruská Bezpečnostní rada se skládá z idiotů, kteří nevědí, co dělat, a ano, chystají se to vzdát.
Vzchopte se – terorismus proti Rusku a ruským civilistům bude pokračovat – to je to, čím je kolektivní Západ. Jakmile bude odstraněna hrozba z velké vzdálenosti – a to se stane – budou pokračovat spící buňky, vyhazování škol a vládních úřadů do vzduchu a další sabotáže železnice. To je úkol pro SK, FSB, MVD a další struktury. Jsou v tom opravdu dobří – jen o jejich práci a o obrovském počtu teroristických činů, kterým zabránili, toho moc nevidíte a neslyšíte.
V souvisejících zprávách začala v Charkovské oblasti povinná mobilizace žen. Smrtící PR akce jsou navrženy tak, aby se na ně soustředila vymytá masa, a ne na fakt, že jim dochází kanónenfutr.
Co se týče Evropy – takoví jsou, Čtvrtá říše. Bude zničena. Jak? Nechte to na profesionálech, kteří toho vědí o desítky řádů víc než kdokoli z nás. Opakuji ještě jednou pro ty, kteří mají potíže s porozuměním –
Rusko JE připraveno na válku s NATO, ne s 404. Ti, kdo páchají tyto činy, jako je útok na děti, ať už jsou to Američané, Britové, Němci, Poláci, CIA, MI6, BND nebo kdokoli jiný – budou pronásledováni buď jako jednotlivci, nebo jako jednotky a budou zabiti. Tak jednoduché to je…"
Tož tak.
Roman
23. 05. 2026, 12:15Ty hovado vylízany nacistický . vy rusáci bombardujete už pátým rokem porodnice, školy , školky, restaurace , supermarkety , nádraží plný uprchlíků.........se rober kreténe fašistickej .
Tak se tady zmrde fašistickej nedojimej pro jednou a výjimečně nad nějakým internátem kam doletěl nějakej zatoulanej dron možná zarušený samotnýma ruSSákama .
Azor
23. 05. 2026, 14:05Roman.
Jo,jo,na Donbase od r. 14 se ti v Doněcku a okolí, samy zavraždili i s těmi 2000 dětmi,co??Tu at. elektrárnu si taky sami ostřelovali,co???
Vy nevíte jak dopad Bandera??Nebo ten co nechal v Čečně přejíždět hlavy ruských vojáků,v Berlíně???
Jen si vzpomeňte na rozhodnutí Dumy,
ohledně možnosti nasazení jistých lidí Ruské federace, když jim ve fašistické evropě či i jinde, bude ubližováno.
A Baltské vymiráty,k tomuto mají nejvíc nakročeno!!! A i tady u nás, mají právo eliminovat(na základě mez. práva po 2 sv.válce takové lidi co štvou nenávistně proti ruským občanům takové lidi,co porušují Norimbergské zákony!!!!
Uvidíme kam se budete chtít schovat!!Do USA vás nepustí A Izrael zanikne!!!A z již. Ameriky vás pěkně vydají ke spravedlnosti, jako při Norimberském procesu!!!
To co přejete ruskému lidu,se může brzo stát vám, samotnému!!!!
Salut.
Czertik
23. 05. 2026, 14:22rexik
ano, ti lidi v okoli donecka apod vctene 2000 deti zavrzdily sami rusove, na prikaz putina.
co jeste potrebujes vedet ?
a kdyz tady pises o norimberku a prave po 2 valce...mze cesko likvidovat ty co stvou proti cechum ? i kdyz oni stvaci sou rusove ?
dokazes na to odpovedet ?
aport.
Roman
23. 05. 2026, 15:38dodej nějaký důkazy na těch 2000 zavražděných dětí ty zkurvenej lháři .
děti unášejí a vraždí jenom rusové běž se podívat pod mariupolský divadlo kde pohřbili ruský náckové stovky dětí zaživa na jasně označený budově .
Azor
23. 05. 2026, 17:18Roman
"děti unášejí a vraždí jenom rusové"
Pro vás budou všechno bludy co nepotvrdí(zatím)hlavní proud,co???
co toto -
Informátor Adrenochromu: „Zelenskij a další vůdci jsou závislí na dětské krvi“
https://rumble.com/v5alksz-adrenochrome-whistleblower-zelensky-and-other-leaders-are-addicted-to-child.html
Ghislaine Maxwell přiznala „Hillary Clinton Made Snuff Tape“ v uniklé nahrávce DOJ
https://rumble.com/v6y2muo-ghislaine-maxwell-admits-hillary-clinton-made-snuff-tape-in-leaked-doj-reco.html
https://thepeoplesvoice.tv/adrenochrome-whistleblower-zelensky-and-other-leaders-are-addicted-to-childrens-blood/
Bývalý zednář potvrdil reálnost adrenochromu a jeho pašování do USA
https://x.com/karma44921039/status/2057409595992150470?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E2057409595992150470%7Ctwgr%5E58cc92e2b6b42efcd65b61fa5a74b93ca81facd7%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.ac24.cz%2Fzpravy-ze-sveta%2Fbyvaly-zednar-potvrdil-realnost-adrenochromu-a-jeho-pasovani-do-usa%2F
A to z dětí na Okrajině pod vedením Pučistů!!!
Velká Británie -
https://www.youtube.com/watch?v=PjLwFFsubQw
Americká armáda podporovala masové znásilňování dětí v Afghánistánu. Nyní její vojáci páchají tento zločin ve Fort Bragg
https://www.mintpressnews.com/title-us-military-engaging-in-child-s e x-trafficking-at-fort-bragg/290669/
A na tuto " madam" už mají USA spadeno aby přiměli kokainistu k poslušnosti(Obvinění od NABU co je v rukách CIA a FBI !!!)
https://fondsk.ru/news/2025/12/11/sovremennaya-rabotorgovlya-ili-zachem-kievskiy-rezhim-trebuet-vernut-detey.html
Jak dlouho že to podle vás bude "ruská propaganda" ????
Salut.
Czertik
23. 05. 2026, 23:20rexik
nezavid, ze ty anderochrom nedostanes, byt po nem touzis.
aport
Czertik
23. 05. 2026, 14:19rexik
muzes nam vysetlit proc je to terorismuskdyz ukrajina zautoci na ruske skoly, ale eni to teroroismus kdyz rusko zautoci na ukrajinske skoly ?
a ta posldni veta ze budou pronasledovani a zabiti ????
nestikal si tady nedavno rexiku, kdyz neco poobneho nedavno udelali ukrajinci rusovi jaky ze je to zlocin ?
a ted to oslavujes ?
aport
Roman
23. 05. 2026, 12:00Ustrašený Putin se bojí o život. Kdykoliv ho mohou zlikvidovat Ukrajinci i jeho nejvěrnější stoupenci
-------------------------------------------------------------------
Dne 6. listopadu 2025 Vladimir Putin navštívil Samaru. Od té doby ho žádný veřejně ověřitelný zdroj nezachytil na cestě do ruských regionů. Nezávislý výpočet serveru Agentstvo, který převzal The Moscow Times, ukazuje rekordní pauzu, 196 dní k 21. května 2026. Předchozí maximum, 132 dní z roku 2020, mělo hygienický důvod. Tohle má důvod jiný. Kreml se chová, jako by prezidentovi šlo o život. A podle uniklého evropského zpravodajského dokumentu mu skutečně jít může, ze dvou stran najednou.
https://armadnizpravodaj.cz/zpravodajstvi/ustraseny-putin-se-boji-o-zivot-kdykoliv-ho-mohou-zlikvidovat/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context
Azor
23. 05. 2026, 11:57Jak je na tom "nejvyspělejší"země USA???
Ta co byla projekčně zkonstruová jako stát??(co je to proječně zkonstruovaný stát - tak jako i my - se dá dočíst na - konceptuál cz)A to Londýnskou City-coby jedné z větve GP!!
USA tak jako i Izrael,nevyhráli ani jedinou válku(v té občanské, vyhrál sever díky pomoci z Ruska!!! a v ostatních tak akorát proti těm co měli zbraně co pamatují Krále Klacka a nebo jako VB proti oštěpům kulomety!!!)tak jako i teď co se týče Iránu!!!
To jak na tom jsou,viz -
vtipná výměna názorů v Kongresu:
Senátor: Můžete nám říct, jak se stalo, že USA s obranným rozpočtem 1 bilionu dolarů se staly rukojmím Íránu v Hormuzu?
Generál: Írán má spoustu malých člunů a dalších prostředků, drží světovou ekonomiku jako rukojmí.
Senátor: Takže americká armáda s tím nemůže nic dělat…?
Ticho
https://simplicius76.substack.com/p/trump-cancels-last-minute-attack?utm_source=substack&utm_medium=email#media-467ca63b-64c4-4193-9589-7a7abbc186ef
Bloomberg nyní zvýšil odhad celkových ztrát amerického Reaperu na 1 miliardu dolarů:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2026-05-21/iran-has-destroyed-roughly-1-billion-worth-of-us-reaper-drones
A WaPo dodává nová čísla o ztrátách nejcennějších amerických systémů protivzdušné obrany a zdůrazňuje, jak USA vyčerpaly své nejdůležitější systémy kvůli Izraeli:
Podle deníku Washington Post s odvoláním na hodnocení ministerstva války, o jehož podrobnostech se dozvěděl, použily USA k obraně Izraele více špičkových protiraketových stíhaček, než Izrael sám použil. Zpráva cituje americké úředníky hovořící pod podmínkou anonymity avizovala, že USA během operací na obranu Izraele použily více než 200 protiraketových stíhaček systému THAAD (Terminal High Altitude Arrow Defense) a 100 protiraketových stíhaček SM-3 a SM-6.
V ostrém kontrastu s americkými výdaji na munici Izrael na obranu svého vlastního území vypálil 90 protiraketových stíhaček David's Sling a méně než 100 protiraketových stíhaček Arrow. Podle jednoho amerického úředníka „USA celkem vystřelily o 120 protiraket více a zasáhly dvakrát tolik íránských raket.“ Zpráva však s odvoláním na amerického úředníka uvádí, že taková dynamika, kdy americké protiraketové stíhačky nesou hlavní tíhu příchozí palby, byla dříve dohodnuta, když američtí a izraelskí vojenští činitelé plánovali, jak uplatnit rozsáhlý společný rámec pro odepření přístupu do oblasti (A2/AD).
Pozoruhodné odhalení v této souvislosti je, že to dokazuje, že to byly právě nejmodernější americké systémy, které nebyly schopny zastavit íránské útoky. Alespoň kdyby se bránil převážně Izrael, USA by mohly argumentovat, že THAAD a SM-6 mohly vyčistit oblohu od íránských raket, kdyby chtěly. Ve skutečnosti to ale byly právě nejmodernější americké systémy, které celou dobu hrály roli děravého síta proti íránským úderům."
Takže,USA války nikdy nevyhráli(v tomto se USA řídí pokyny(Doník)GP aby se Irán stal jedním z centrem koncentrace řízení)a to i kdyby chtěli(a postavili se proti GP) !!!!!!
Tož tak.
Roman
23. 05. 2026, 12:07Opět pouze tupě lžeš . Amerika vyhrála všechny války do kterých vstoupila bleskově vždy v řádu pár týdnů ať už šlo o vietnam Kuvajt irák Afghánistán........... to že se po nějaké době na základě veřejného mínění v USA stáhnou je důkazem pouze toho že nejsou zkurvený nenažraný okupantický fašisti jako ruSSáci který kam vlezou tak to tam jenom rozmrdají a už odsud nikdy neodtáhnou . nebyli schopni ovládnout ani tu přiblblou Sýrii kdy měli všechny trumfy v rukou .
a co se týče Izraele neznáš žádnou jinou zemi takhle mikroskopicky malou která by Dlouhá desetiletí, ovládala celý blízký východ . to není obrovský ruSSko který dostane pod držce od žebrácký Ukrajiny
Czertik
23. 05. 2026, 14:35rexik
a za jakym ucelm bylo usa zkonstovane ?
a muzes nam tady napsat jakou ze t pomoc poksytlo rusko severu za obcanske valky ?
wapo...denik co nesnasi donalda a republikany dlouhodbobe...ti by si radeji nechal vytrhat vsechny zuby nez napsat o trumpovi nec pozitivniho :)
ze amici pouzili k obrane izaele vic streliva nez samotny izrael ? a co jako ?
to nam wapo skutecne tvrdi , ze je spraven se na sve spojence vysrat a nebranit je ?
a muzes nam rict rexiku,, jak presne se iran diky gp ted stava centrem rizeni ?
aport
Roman
23. 05. 2026, 11:56Ve válce nastává zlom, který Rusové neustojí. Jejich „nas mnogo“ už přestává rozhodovat, přebírají to Ukrajinci
-------------------------------------------------------------------------
Andrij Sybiha přijel 21. května na neformální večeři NATO–Ukrajina ve švédském Helsingborgu s jednou ústřední tezí: válka se překlápí. Ne proto, že by ruská armáda kolabovala, ale proto, že její hlavní devíza, početní převaha, ono sebevědomé „nas mnogo“, přestává sama o sobě vyrábět průlom. Fronta se stabilizovala na klíčových úsecích, ukrajinské údery do hloubky ničí logistiku a drony proměnily bojiště v prostor, kde čistá lidská masa ztrácí hodnotu. Nezávislé analýzy tenhle rámec nepřijímají slepě, ale v podstatných bodech ho potvrzují.
https://armadnizpravodaj.cz/zpravodajstvi/nastava-zlom-ktery-rusove-neustoji-nas-mnogo-uz-nerozhoduje/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Roman
23. 05. 2026, 11:53Přijde bod zlomu na Ukrajině? Putin válku prohrává hned na třech frontách, tvrdí analýza
-----------------------------------------------------------------------
Ruský prezident Vladimir Putin se ve válce proti Ukrajině dostává do stále horších problémů. Podle německého deníku Bild prohrává hned na třech frontách – roste počet obětí, přichází o již dobytá území a válka se navíc přelévá do Ruska.
https://cnn.iprima.cz/ztrata-uzemi-i-zivotu-putin-prohrava-na-trech-frontach-valka-se-presouva-i-k-moskve-512757?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Roman
23. 05. 2026, 11:50Přátelství bez hranic naráží na cenu plynu. Čína dál odmítá Putinovu Sílu Sibiře 2
-------------------------------------------------------------------
Moskvě se ani přes deklarované přátelství nepodařilo Čínu dotlačit k finální dohodě o stavbě masivního plynovodu Síla Sibiře 2. Jednání vázne na nízké ceně, kterou Peking tvrdě požaduje a využívá tak oslabené pozice Ruska po ztrátě evropského trhu.
Holt Čínani nejsou pitomý jako evropani , který se přisáhli k ruSSkému cecíku a teď za to platíme . Ale je fakt bomba sledovat že ani 40% sleva není pro ně dostatečně velká . Tak se dělá politika podojit zkurvenýho ruSSáka na krev :smile::thumbsup: Bez socitu a pak se jenom Si ťin přitrouble směje když puttler mekotá o největším přátelství mezi těmito národy fakt komedie :joy:
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/pratelstvi-bez-hranic-narazi-na-cenu-plynu-cina-dal-odmita-putinovu-silu-sibire-2-1433005?utm_campaign=abtest302_asistent_url_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Azor
23. 05. 2026, 14:21Roman
"Holt Čínani nejsou pitomý jako evropani ,"
A které evropany máte na mysli??? Merkel??Macron??Scholz či Merz,nebo Meloni??O ostatních čivavách ani nemluvě!!!
Zato teď jsou chtřejší,když se napojili na (USA je donutili viz vyhozený Nord steam -
Americký prezident Joe Biden v únoru 2022 slíbil, že pokud Rusko napadne Ukrajinu, „Nord Stream 2 nebude – ukončíme ho“. Když se ho reportér zeptal, jak toho dosáhnou, Biden tajemně odpověděl: „Máme prostředky.“
https://www.youtube.com/watch?v=ZNoSj1ekJEo
Několik hodin po sabotáži zveřejnil bývalý polský ministr zahraničí Radosław Sikorski na X (tehdejším Twitteru) fotografii úniku plynu s jednoduchým popiskem: „Děkujeme, USA.“ )
Toto jsou důkazy pro ty co umí přemýšlet!!Ne pro takové ukrajinofily a rusofoby jako jste vy a vám podobní!!!!!
Jste v pasti!!Aniž byste si to při té své "inteligenci"uvědomil!!! Koho jste volil do posl.sněmovny či senátu??Koho do evropského parlamentu??Ať uvidíme jak jste svojim dílem přispěl k těm PITOMÍM evropanům!!!
Napíšete to sem????
To už pomalu i grafoman Czertik, bude optoti vám Genius!!!!
Salut.
Czertik
23. 05. 2026, 14:40rexik
ano, cinani sou chytrejsi nez merkla a spol, co je na tom divneho ?
prave diky tomu ze cina odebira plyn i z jinama a rusko dodava plyn pod 20% cinske spotreby, si cinani muzou diktovat cenu za jakou jim rusko plyn proda.
kolik ze to % plynu dodavalo rusko do evropy, rexiku ? vzdyt ty sam si to tady tak rad psal, hlavne s pouzaky ze je to "levny" plyn.
coze ??? tak najednou usa vyhodily nor stream????? nerval si tady dlouhodobe ze to byla ukrajina ? co se zmenilo ?
aport
Roman
23. 05. 2026, 11:42ruský prokrmelský propagandistický web TopWar :
SVO se blíží ke konci... Bude její konec následovat scénář z roku 1914?
------------------------------------------------------------------------
Takže prezident prohlásil, že konflikt na Ukrajině se blíží ke konci. Poté Dmitrij Peskov učinil stejné prohlášení. A není divu, že podle náměstka ministra zahraničí Alexandra Gruška Rusko dodržuje dohody a ujednání dosažená na summitu v Anchorage. Jinými slovy, všechny otázky byly vyřešeny už dávno, v srpnu 2025 – Ukrajina bude jednoduše rozdělena a my nedosáhneme žádného z cílů společné vojenské operace. ............
A na Ukrajině to není tak špatné. Armáda je plně obsazená, její počet na začátku roku 2026 stále dosahuje okolo 800 000 mužů; odvod do 25. pluku ještě nezačal a logistika funguje. Ukrajina neprošla, jako Německo ve druhé světové válce, miliony oznámení o úmrtí (ačkoli jeho ztráty byly poměrně vysoké), bombardováním, srovnáním měst se zemí a hrozným utrpením, ..............................................
https://topwar.ru/282607-svo-blizitsja-k-zaversheniju-ne-pojdet-li-ee-konec-po-scenariju-1914-goda.html
Roman
23. 05. 2026, 11:23ruský prokrmelský propagandistický web TopWar :
Pátý rok speciální operace – bohatí bohatnou ještě více
---------------------------------------------------------
Mezi lety 2022 a 2026 zažilo Rusko historické kolísání ve složení své miliardářské třídy, které se vyznačovalo dramatickým poklesem, rychlým oživením a následným bezprecedentním rozmachem. Počet ruských dolarových miliardářů se zvýšil z 88 v roce 2022 na 110 v roce 2023. V roce 2024 dosáhl počet velmi, velmi bohatých Rusů 125, v roce 2025 146 a v roce 2026 rekordních 155. Kombinované bohatství této elity dosáhlo historického maxima 696,5 miliard dolarů.
Zatímco ruSSko je sužováno katastrofální inflací a šíleným zdražováním máme tady skupinu která na válce těží a rozhodně si nepřeji její ukončení .Jsou to tito puttlerovi zlodějský poskoci tedy nemají žádný zájem na ukončení tohoto bratrovražedného masakrováni ruské entity kterou sami nesmyslně rozpoutali.
https://topwar.ru/282724-pjatyj-god-specoperacii-bogatye-stanovjatsja-esche-bogache.html
Azor
23. 05. 2026, 14:26Roman.
"Počet ruských dolarových miliardářů se zvýšil z 88 v roce 2022 na 110 v roce 2023. V roce 2024 dosáhl počet velmi, velmi bohatých Rusů 125, v roce 2025 146 a v roce 2026 rekordních 155. Kombinované bohatství této elity dosáhlo historického maxima 696,5 miliard dolarů."
Vypadá to,že těm miliardářům tleskáte(asi dělali i s manželkou 24 hodin u pokladny v Tescu,co???)to jsou přece stejní jako na tom "vyspělém"západě,ne???
Nebo že by tito hájili ruský lid a jejich právo, na důstojný život????Tak jako ti na západě????
Jak vlastně vnímáte tyto miliardáře???Zkuste se o tom rozepsat!!
Salut.
Czertik
23. 05. 2026, 14:42rexik
kdyz teda ti novy rusti miliardari nehaji rusky lid a jeho pravo na dustojny zivot...proc teda putin zradil rusky lid, ze dovolil jejich vytvoreni ?
aport
Šebesta
23. 05. 2026, 10:53Když se nezaujatý a normální člověk,který pamatuje dobu před rokem 1989 zamyslí nad bezpečnostní situaci dnes a tehdy dojde k zajímavému závěru. Ten zní , tehdy byla klidnější a bezpečnější doba než dnes. Obě aliance NATO i VS vědomy si svého jaderného potenciálu se držely tzv.pod krkem abylo jasné že si nikdo nic nedovolí. To umocnila kubanská krize v roce 1962 kdy si obě velmoci SSSR a USA uvědomily,že se dostaly do situace,kterou lze řešit jen vzájemnou dohodou a respektovaním teritorii.Obě země se sice pustily i do agresi kde stály proti sobě (Vietnam a Afganistán) a podporovaly napadenou oběť ale z hlediska válečného šlo jen o regionální akce,které neohrožovaly další členy obou spolků.Jasně Rusové donutili Československo v roce 1968 zůstat ve spolku a zapomenout na reformy ale to bylo v rámci VS a NATO to respektovalo. Nijak to také nenarušilo onu bezpečnost a rovnováhu. Zní to opravdu absurdně ale zhlediska míru v Evropě to byla tehdy lepší doba než dnes, byť komunisty nesnaším,ale svět i život je plný rozporů. TAkže paradoxně po rozpadu VS se dnes citíme více ohrožení než tehdy,čím to asi bude ? Voliči Fialovy vlády a jejich poslanci by odpověděli jednohlasně, na vině je Rusko stejně to vidí i dnešní NATO. Já si dovolím oponovat,není kouře bez ohně. Dnešní situaci v Evropě zavinilo jak Rusko tak NATO 50 na 50. Mimochodem SSSR se rozpadl Rusko se tím pádem stalo menším není v žádném vojenském paktu naopak všechny bývalé státy VS jsou v NATO včetně pobalstkých republik a my se citíme více ohroženi údajně Ruskem. To je opět velká absurdnost. Vše vyvolala válka na Ukrajině a opět není na vině jen Rusko,ale i NATO a Ukrajina. Pokud si západní lidří toto neuvědomí že i oni nesou svůj díl viny a nezmění své chování nepřinese to nic dobrého.
Roman
23. 05. 2026, 11:14Jasně děkujeme za ranní goebbelsovskou propagandistickou obhajobu nacistického ruSSka . Úplně stejně a na rozdíl od tebe mnohem věrohodněji obhajoval i Hitler zahájení druhé světové války . Z jeho pohledu za to nemohlo jenom Německo ale i státy které napadlo .
NE !!!! za druhou světovou válku mohlo pouze Německo a za sadistickou imperialistickou okupační válku na Ukrajině může jenom nenažraný ruSSko nikdo jiný !!!! Ostatním jsou pouze lživá goebelsovská propaganda dez jakýchkoliv relevantních důkazů !!!!!
Czertik
23. 05. 2026, 14:49rexik
ano, situace v evrope byla klidnejsi za dob nato a vs...ale ve svete to bylo mnohem dramatictejsi.
za celych poslednich 400 let si nikdy nemel tak vysoky pocet valek, obcanskych valek, revoluci apod tak jako prave za studene valky.
cili o cem presne nam tady kecas ?
ano, proc se dnes citime vice ohrozeni je diky valce na ukrajine...kterou zahajilo je a jen rusko, nikdo jiny.
nepsal si na tady zrovna ty, ze je lepsi 10 let jednat nez 1 rok valcit ??? proc se teda putin neridil tvojim pravidlem ?
ne, na dnesni valce ma rusko podile z 95%. a na nato se jen vymlouva.
aport