EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Ruský novinář prozradil pozici těžkého samohybného minometu, ukrajinská reakce přišla zanedlouho

 27. 05. 2022      kategorie: Události      45 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Ruský těžký samohybný minomet byl nedávno zničen ukrajinskými silami. Zvláštní je ovšem způsob, jakým byl tento minomet odhalen. Stalo se totiž, že ruský válečný reportér ve svém vysílání nevědomky prozradil pozici této těžké techniky. Na ukrajinskou reakci pak nebylo nutné čekat příliš dlouho.

shutterstock_1062318695Foto: Ruský samohybný minomet 2S4 Tulpan (Tulipán) byl vyráběn již na konci 60. let | Shutterstock

Scéna jako ze špatné komedie se odehrála v druhé polovině května. Aleksandr Kots, ruský válečný reportér a mistr propagandy, natáčel jednu ze svých reportáží, jejímž objektem byl ruský těžký samohybný minomet 2S4 Tulpan. Podle dostupných informací to byl právě Tulpan, který tehdy ostřeloval ukrajinské vojáky ukrývající se v ocelárně Azovstal a zničil několik důležitých mostů. V reportáži byl pak tento kolos zachycen přímo v „akci“. 

2S4 Tulpan je těžký samohybný minomet ráže 240mm. Jedná se o nejtěžší zbraň svého druhu na světě. Jeho účelem je ničení budov, mostů a pozic nepřítele. Tulpan (česky Tulipán) se začal vyrábět již koncem 60. let minulého století. V letech 1985 až 1991 byl ve výzbroji dokonce i Československé lidové armády. Tulipán může střílet kromě klasické munice i chemické a jaderné nálože. Tyto stroje byly nasazeny během sovětské invaze do Afghánistánu. Několik let zpět byl Tulipán modernizován. Ruská armáda si ovšem ponechala pouze několik strojů, v rámci jednotek až desítek kusů. V přesném množství aktivních strojů se zdroje rozcházejí.

Zničení 2S4 Tulpan je první likvidace takto těžkého samohybného minometu na světě. Nemalý podíl na likvidaci této techniky nese ruská stanice Rossija 1 a její válečný reportér. Nedlouho po reportáži byla totiž lokace stroje odhalena ukrajinskými silami a následně byl Tulipán zničen. Celá situace neunikla veřejnosti a mnoho komentujících na sociálních sítích tak děkovali reportérovi a vyzývali ho k dalšímu úspěšnému odhalení ruských cenných cílů. 

Přesný způsob, jakým byl Tulipán zničen, zatím není potvrzen. Některé zdroje uvádějí, že ruský minomet vyřadil ukrajinský dron, jinde se zas můžete dočíst, že byl ruský stroj vyřazen přesnou dělostřeleckou palbou s protitankovou municí. Ať je pravda jakákoliv, pro ukrajinské jednotky je to každopádně velký úlovek.

Zdroj: forbes.com

Komentáře

Psohlavec

10. 06. 2022, 11:01

Mám taký dojem že niekomu poteče do bot!Rusi už hovoria že:Vystúpenie niektorých krajín zo zväzku ZSSRbolo protiústavné,a teda nezákonné a tým pádom je neplatné!Konkrétne hovoria o Lotyšsku,ja si vsak myslím že pôjde o celé pobaltie!Problém je asi näsledok vstupu Švédska a Fínska do NATO,čím sa stane Kaliningrad ešte viac ohrozený!Zaradením pobaltia späť do "spolku"by Rusko získalo plný neobmedzený prístup ku Kaliningradu!Problémik ale je že sú členmi NATO,ale s tým si Rusko poradí!Už sa vyhrážajú že zničia nato!Zbytočne tu debilkovia vyblekujú že NATO je oveľa silnejšie....Rusi nemusia použiť vojenskú silu aby zničili NATO,a EU!Diplomacia,vojenský nátlak,ekonomický tlak...robia zázraky!EU je pred bankrotom,štáty si nemôžu dovoliť žiadnu vojnu!Nemajú na to peniaze,ani armády!Už dnes majú prázdne sklady!Poliaci sa sťažujú že nemajú tanky,lebo svoje poslali na Ukrajinu,ČR takisto vyprázdnila sklady,Slovensko prišlo o PVO,Letectvo,nejaké húfnice,skrátka keby prišli Rusi,tak môžeme použiť praky,luky a šípy!Američania prišli o 50% javelinov a ďaľšie nedokážu vyrobiť,nemajú peniaze,štát je v kríze!Jediný kto si môže ekonomicky dovoliť vojnu je Rusko!Skrátka,keby dnes vypukla rozsiahla vojna NATO už nemá rezervy!Už majú len tú techniku,ktorú používajú...a nemajú peniaze na nákup novej,ani na vedenie vojny!Ak by im rusi zastavili dodávky ropy,tak NATO nenaštartuje tanky!Pre Rusko by nemal byť problém likvidovať tankery s ropou dovážanou z Saudskej arábie..Preto si myslím že žiadna vojna NATO- Rusko nebude a Rusko dosiahne svoje!Buď NATO v hraniciach z r.1997,alebo rozpad NATO!
P.S.Čo hovoríte na 3 rozsudky trestu smrti pre anglicko arabských žoldnierov???Myslím že ako výstraha pre ostatných Rambov by to mohlo zaúčinkovať!Čoskoro k ním možno pribudnú nejakí z Knedlolandu...
Američania vyjadrili ostrý protest!Ani sa nečudujem ,veď ktorý americký Rambo z  tých rôznych žoldnierských spoločností ako Blackwater,Academy atď by tam išiel za takých podmienok bojovať!Žoldnier je nájomný vrah a podľa toho musí byť s ním zaobchádzané!Na nich sa nesmú vzťahovať Ženevské zmluvy.

Czert

30. 05. 2022, 17:32

Karlik
Ano, spravne pises ze adla dosel ke stalingradu a jak to dopadlo.
Ale sam se zamysly, jak by to dopadlo kdyby churchil stalinovi po moskve rekl, zastavujem ti jakoukoliv podporu a dohodni se s hitlerem, nech mu uzemi co ti okupuje, adla si musi zachovat tvar.
Tak jak to dnes dela m0akron.
A pak kdyz by usa dodavali sssr zbrane, ale rekly, vis co, nejaje palivo mas, tak to ti vubec dodavat nebudem. A co se tyka streliva... To si sezen kde chces. A ze tu nasi razi mimo usa jen tak nesezenes? Nejak si porad.
Tak jak to dela dnes nemecko.
Co myslis, kdyby se tak chovali, zastavil by se hitler u stalinfradu? Nebo sel dal?

Czert

30. 05. 2022, 17:22

M23
A muzes vysvetlit jediny logicky duvod proc by si ukrosove likvidovali vlastni pojizdnou techniku?
Zvlast kdyz za 3 mesice boju musi mit miliony nezverejnenych videji.

A ano, prave proto ze rusove stale postupuji a ukusuji kus ukrajiny, ukrosove potrebuji podobne videa likvidace tulipanu, aby se na ne nezapomelo a ppdpora lidi a vlad by ochabla.
Makaron alias frantik makron jednoznacne dava najevo ze jakmile by zajem francouzkeho lidu ochabl, je ochoten pustit ukrajinu k vode a vlezt putinovi tak hlubokobdo analu, ze by mu vysel usty.
Hlavne aby byly ksefty pro zabozriutske podniky jak doma, tak i v rusku.
Aby co nejdrive skoncily sankce.

Czert

30. 05. 2022, 17:12

Jeronym
A muzes vysvetlit proc by ukrosove popravovali svoje lidi co se chteji vzdat?
Jiste beru ze vsude vladne propaganda, informacni mlha, atd, ale nikde sem necetl o tom, ze by ukrosi meli problem s moralkou, tudiz neni duvod k draknicy trestum kdyz se clovek vzda.
A jinak pozor, kdyz pises o naccich tak nemyslis pravicaky, ale levicaky, abych byl presny mas na mysly arxismus hitlerismus.
Podle vzoru marxismus leninismus.

Veritas vincit

28. 05. 2022, 14:48

Hlásná trouba Ruska - Martin23
"Ukrajina na východ od Dněpru ruská." - To se ještě uvidí.
"Ukrajina na západ polská." - Blábol bez jediného důkazu.
"Ale v každém případě Ukrajina jako stát končí." - Blábol bez jediného důkazu.

"Dále je velmi pravděpodobný rozpad EU. Nová EU bude Evropa na západ od nás včetně Rakouska."
- Další blábol. Na to je vás (neschopných) ruských parazitů v ČR hodně málo (12% SPD). :slight_smile:
Při pohledu na výsledky voleb v ČR je jasné, že 88% občanů se v EU žije skvěle. S EU nemají problém ani komouši, protože dobře vědí, že EU za ně dělá socialistickou politiku. :slight_smile:

"Geopoliticky budeme koloniemi USA a VB."
- i kdyby to byla pravda, jako že není, tak s USA i GB jsem nadmíru spokojený.

"Stejně tak se rozpadne NATO,..."
- Další slovanský blábol . Vsadím milión proti tvému, že se nic takového za našeho života nestane. :slight_smile:

"Cílem západních elit bylo, aby východní část Ukrajiny padla do ruských rukou totálně zničená, což se povedlo. Ostatní věci se západu vůbec nepovedly."
- Jasně Slovane. Rusko napadlo Ukrajinu a může za to "Západ". Vy ruso-Slovani máte ty mozečky opravdu scvkrlé. :slight_smile:

"Takže podle mne bude nejpozději do měsíce konec. Spíš dříve."
- Kolik vsadíš na tento svůj nesmysl, Rusomile ? :smile:

"Zakončím to tím, že Zelenskému zbývá pár dní života. Právě ty ukrajinské nacionální frakce se o něj postarají."
- Kolik dní máš přesně na mysli proruský fašisto? :smile:

NATO!

28. 05. 2022, 13:34

Ty tvoje ,,nacizoidní elementy,, brání své území? A jak potom pojmenuješ rusácké okupanty, martinku?

Martin23

28. 05. 2022, 13:27

Podívej Pepku Vyskoč, ty jsi řekl blábol, já ti odpověděl.
Teď ti odpovím na další tvůj blábol, že kauza Ukrajina nezačala 24.02.2022 a ona nezačala ani Majdenem v roce 2013. USA financovaly na Ukrajině před Majdanem 3 barevné revoluce a krmily nacizoidní elementy dolary 20 let.

No a ty zase přijdeš s řádkovým blábolem a tak to půjde do nekonečna.

Takže nazdar https://www.youtube.com/watch?v=6dbSVYOM_sw

Slavoslav

28. 05. 2022, 13:21

Martinko

co nic nemeni na tom co som napisal. Ba prave to dokazuje, tym ako dlho si sem chodis pre zasluzeny vysmech od inych. Ved vies ako, do pondelka malo byt po vojne na Ukrajine

Martin23

28. 05. 2022, 13:21

Svatoslav
Navíc já po vás nic nechtěl, a to ani dnes. Sami jste se přilepili. Jako vždycky.

Spíš mám tedy dojem, že z toho máte bobky, než že na něco ten bobek házíte.
Je přeci evidentní, že celý problém těchto diskuzí je v tom, že vy svazáci nesnesete jiný názor a pokaždé na tento názor skupinově reagujete.

NATO!

28. 05. 2022, 13:20

Rusáci přepadli Ukrajinu a Ukrajina je nástrojem západních hrátek, martinku?

Martin23

28. 05. 2022, 13:17

Slavoslav
No dovolím si tvrdit, že na tomto webu jsem mnohem déle než ty.

Martin23

28. 05. 2022, 13:15

Hele Pepku, když napíšu, že cílem západních elit bylo...., tak tím nemyslím Ukrajinu, která je jen nástrojem těchto hrátek.

Slavoslav

28. 05. 2022, 13:15

Martinko

ale zaujimaju. Preto sem tak zufalo chodis a snazis sa nam zjavit svoju "pravdu". Lenze vies co je problem? Ze si hlupak, obycajny prachsprosty uzitocny idiot Kremla ktory prebera jeho narativ a este si mysli, ze to je jeho vlastny nazor.

A tazko nesies, ze ti na tvoj "nazor" hadze kazdy bobek. Ohanas sa tu cenzurou, udavacmi a neviem cim. Chces slobodu slova, ale nedochadza ti, ze ta ista sloboda slova ktora ti umoznuje povedat tvoj nazor nam uzmoznuje sa z neho nepokryte smiat na tom aky hlupak si.

OK, o mesiac si povieme a som zvedavy kolko potrva aj tych par dni ...

Martin23

28. 05. 2022, 13:10

Mark

Tyhle "věštby" plně korespondují s tím, co se stalo v Davosu a co přišlo za zprávy z Londýna do Kyjeva.

Ale o tom ČT, ČTK a další naše média neřekla vlastně nic.
Určitě jen náhodou.

Ono je totiž zřejmé, že tahle vláda se svou politikou k Ukrajině již věnuje mrtvému projektu.

NATO!

28. 05. 2022, 13:06

Že rusaci rozbili donbas, za to může Ukrajina a západ, martinku? Takže když Hitler rozbil třeba Stalingrad, můžou za to rusáci? Jo?

Martin23

28. 05. 2022, 13:02

Slatoslav
Tyhle vaše bláboly s bomberem mne už nezajímají.
Ale pro tebe to upřesním. Do měsíce se na Ukrajině přestane bojovat.
Rozpad EU a NATO bude záležitostí dalších let.

Mark

28. 05. 2022, 13:01

Martin23
Svými věštby by sis nevydělal ani na krajíc chleba.
Nevím co si mám o tobě myslet, napsat tady tolik věšteckých nesmyslů. Možná tě ovlivnil nějaký sen v noci. Na tom nic není, všichni někdy máme tzv. živé sny, ale mít potom potřebu to tady všechno vypsat? Doufám, že sis to po sobě víc než jednou přečetl. Jinak to je fakt potom tak jenom na blázinec, samozřejmě to nemyslím jako urážku, myslím to s tebou dobře.

NATO!

28. 05. 2022, 13:00

Ty nemáš názor, martinku, ten musí bejt podložen věděním. Najdeš si nějakého pitomce jako je třeba Koller a pak ....... máš ,,názor,, .

Slavoslav

28. 05. 2022, 12:37

Martinko
Hehe, keď o preberaní názorov rozpráva entita ktorá keď sa ukáže, že jej tliachanie bola nebetyčná kravina odpovie. To som len citoval odborníkov ...

No nič, zasmejem sa o mesiac keď ťa budem s týmto tvojim názorom konfrontovať

Martin23

28. 05. 2022, 12:09

Slavoslav

Ano, je to můj názor.
Vy svazáci máte s názory problém,což je také důvod toho, proč se zde takto neustále střetáváme.
Vy svazáci nemáte názory, vy přebíráte nářízení z ÚV.
Co je mimo ÚV, je závadné, špatné a musí být odstraněno.

Bohužel zatím tyhle vaše idee nejsou plně v kontextu se zákony této země. Takže nejvyšší Rudá smrt s tím nic nenadělá, stejně jako nejvyšší cenzor Klíma, který nám vysvětlil, že svazáci sice reagovali na vládní pokyn, aby udávali, ale protože on je sám a nemá k dispozici žádný aparát, nemůže se těmno udáním věnovat.
Klasicky, šlo jen o korýtko s pořádným platem. Bonzování svazáků vlastně nikoho ani nezajímá.

NATO!

28. 05. 2022, 10:15

Martinku anal ytiku, uz ti z toho věštění někdy něco vyšlo?

Slavoslav

28. 05. 2022, 09:47

Martniko

a toto je tvoj nazor a ked sa ti za o ten mesiac vysmejem ako pri ostatnych tvojich predikciach tak sa tiez budes hadzat o zem, ze ty si to netvrdil, len citoval expertov?

Martin23

28. 05. 2022, 09:29

No takže po posledních třech docela zásadních dnech asi tolik.

Ukrajina na východ od Dněpru ruská.
Ukrajina na západ polská.
Otázkou bude, co s jihem? Kdyby ji měli dostat Poláci, bylo by to asi hodně drahé.
Ale v každém případě Ukrajina jako stát končí.

Dále je velmi pravděpodobný rozpad EU. Nová EU bude Evropa na západ od nás včetně Rakouska.
Východní část EU - Pobaltí, Polsko, ČR, SR, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, bude v nové mezinárodní unii. Hovoří se i o Turecku.
Geopoliticky budeme koloniemi USA a VB.

Stejně tak se rozpadne NATO, kdy nové NATO budou USA, VB, Austrálie, Japonsko, Kanada + kolonie a země západní a jižní Evropy budou mít novou bezpečnostní unii států nové EU.

Ostatně tohle, co US globální elity zveřejnily, jsem já říkal již před cca půl rokem. Proto mne i celkem překvapilo, že došlo na válku.
Ale i to se dá celkem zřetelně vysvětlit.
Cílem západních elit bylo, aby východní část Ukrajiny padla do ruských rukou totálně zničená, což se povedlo. Ostatní věci se západu vůbec nepovedly.

Takže podle mne bude nejpozději do měsíce konec. Spíš dříve.

Zakončím to tím, že Zelenskému zbývá pár dní života. Právě ty ukrajinské nacionální frakce se o něj postarají.

Veritas vincit

27. 05. 2022, 18:32

jeroným
"ale no tak soudruhu, použij argumenty a ne urážky. Řekni mi, co jsi TY udělal pro tuhle společnost? Za mnou je něco vidět, co za tebou? Na rozdíl od tebe, jsem už 2 roky po vojně dělal mistra. A strojařina není žádná prdel."
*
Ááá, komunistický rychlokvašek. :smile:
Já jsem nikdy nebyl žádný tvůj soudruh.
Byli vás sice v Československu 2 mi., ale ne všichni na vás měli řaludek. :slight_smile:
Vzpomínám si, že mistři v nástrojárně měli střední školu s maturitou za dva víkendy v rekreačním středisku ROH. Organizovala KSČ pro "kádrové rezervy". :laughing:
Co ty mě budeš vyprávět o strojařině ruská podržtaško. :laughing:

"Co mě ale překvapuje, tak je množství ruský techniky, která je rozmlácená na cimpr campr, jsou jí hromady, ale domy vedle mají okna, značky stojí, stromy nejsou ohořelý. ......"
*
Zatím jsi stále neukázal, žádné ohořelé ruské trosky a kolem nedotčené domy s nedotčenými okny, ruský lháři. :slight_smile:

"víš, já se tu narodil, mám tu přátele a je to moje vlast. proto mě sere, když hnidy jako ty ničí vše co naši předci vybudovali."
*
S urážkama jsi začal ty ruský chytrolíne. Já se chovám k lidem stejně, jako se chovají oni ke mě. Slovansko-ruským agresivním opicím, věnuji speciální péči. :slight_smile:
Panimáješ, ruský chytrolíne? :smile:

Mark

27. 05. 2022, 16:40

Vyjádření Miloše Zemana na tiskové konferencí po setkání se Švýcarským prezidentem k válce na Ukrajině.

"obě strany mají totožný postoj a obě strany doufají, že tento konflikt bude vyřešen nikoli shnilým kompromisem, ale vítězstvím Ukrajiny."

Řekl bych, že to musí být tak trochu nepříjemné pro místní podporovatele nacistů a vrahů z Ruska.

Slavoslav

27. 05. 2022, 15:20

Tomas

samozrejme, ze sa to ukonci mierovymi jednaniami. Len mam taku obavu, ze strana ktoru nenapadne preferujes nebude ta ktora bude diktovat podmienky. Rusko skoncilo len o tom este nevie.

A ja neviem co bude horsie, ked dopadne ako marioneta v rukach Macka Pu, alebo ked sa rozpadne na mensie staty z ktorych cast isto skonci ako morionety v rukach Macka Pu

Tomáš

27. 05. 2022, 14:36

Batuska Putin a jeho velitele, dali rozkaz batalionum od čínských hranic a jsou aktivní na Donbase. Stejně jako kdysi Zukov u Stalingradu přivedl z Mongolska batalionuy před tím k Moskve. Kdysi vykládal jeden monter jak v Novokuznecku, když bylo-30'Ca fucel vichr jen přešli ulici a oni chodili v rozhalence. Chudáka Kisingera nazvali ještě slušně řečeno hlupakem, použili drsnější vyraz, on rekl jen pravdu, stejně jako papež Frantisek, děsivá realita, nezvykejte si na válku. Mírová jednani je cesta k ukončení teto válečné situace.

NATO!

27. 05. 2022, 14:28

jeronym - jsi samozřejmě úžasný, dělals mistra. Protožes byl mladý Komsomolec, nebo jsi uměl číst?

Slavoslav

27. 05. 2022, 14:19

Jeronym

tie vybuchy su skor smerovane do hora ked odhadzuje veze, nie do bokov, ze by tank fungoval ako bomba ktora znici vsetko v okoli. Nie je specialny dovod, aby tam bolo vsetko vratane malej reklamnej tabule znicene. Na prvom stroji v popredi vidno, ze su kolesa zaborene do asfaltu. Co tam mas dalej?

Ako vravim, nieco maju Z-tkari spolocne

jeroným

27. 05. 2022, 13:59

Veritas vincit
ale no tak soudruhu, použij argumenty a ne urážky. Řekni mi, co jsi TY udělal pro tuhle společnost? Za mnou je něco vidět, co za tebou? Na rozdíl od tebe, jsem už 2 roky po vojně dělal mistra. A strojařina není žádná prdel.

Kdybys dokázal porozumět psanému textu (vím že s tím policajti maj problém, takže jsem k tobě shovívavej), tak bys pochopil poslední větu, že si zbytek máš dohledat sám. Nejsem tvoje máma, abych za tebe vše dělal.


Slavoslav
vedle nepoškozený plot, asfalt se neroztek, cedule s reklamou na svým místě. Jeden by řek, že to tam bylo naaranžovaný. Nebo má ukrajina supr čupr zbraně, co ničí techniku a okolí nechají na pokoji? Když bouchne tank, tak bych si tipnul, že v okolí 50 m nebude kamen na kameni.

Netvrdím že rusáci nemají ztráty, mají, ale naše propaganda, která přebírá tu ukrajinskou je k smíchu. Fantom Kyjeva sestřelil 40 letadel, kyborg Vali střílel 40 rusáků denně (on tedy vystřelil jen 2x do okna a když vedle něj granát roztrhal 2 ukry, tak se zdekoval domů)

Víš chlapče, kdyby rusáci chtěli obsadit slovač a nás, tak ani nepotřebují tanky. Ani vy, ani mi už nemáme co proti nim nasadit. Možná tak vidle a s těmi stejně neumíš.

Slavoslav

27. 05. 2022, 12:48

jeronym

ked uz klames tak aspon neusvedcuj sam seba. Na fotke v clanku ktory si nalinkoval nie je zaber na domy (ano boli ponicene co vidno na inych fotkach z tej lokality) a hned prvy strom je slusne ohoreny zo strany kde je situovana znicena technika

Ako stale vravim, Z-tkari maju nieco spolocne ...

Veritas vincit

27. 05. 2022, 12:46

jeroným
Já na tom tvým odkazu nevidím žádné nepoškozené domy ani nepoškozená okna.
Takže hloupá, primitivně ubohá slovanská lež. :slight_smile:

"víš, já se tu narodil, mám tu přátele a je to moje vlast. proto mě sere, když hnidy jako ty ničí vše co naši předci vybudovali."
*
Ke škodě Československa a ČR jsi se tady vyskytl...:smile:
Ty a tvoji slovanští předci toho tady asi hodně vybudovali...:smile:
Spíše to vypadá, že jsi potomek nějakýho negramotného ruského tankisty, kterému se dostalo v Evropě vzdělání. Vychování už bohužel ne. Asi špatný vzor.

"A o tom blahobytu si řekneme na podzim. ČEZ zdražuje plyn na dvojnásobek, žrát nebude co a že nás NATO ochránílo? Před kým? On nás někdo napad?"
*
Skučíš, jako správná slovanská ekonomicky neaktivní spodina. :smile:

"Ale na tebe jsem zvědavej"
*
Máš úplně zbytečné starosti o cizí.
Lidově řečeno, Jako správný bolševický pohunek strkáš nevychovaně "hubu" (expresivně), kam nemáš.:slight_smile:

Slavoslav

27. 05. 2022, 12:43

Ked sa tu riesia uspechy druhej najsilnejsej armady tak by som pre ilustraciu uviedol, ze po jej sustredeni na Donbas/Luhansk sa jej po vyse mesiaci tvrdych bojov podarilo obsadit uzemie o velkosti ekvivalentu ani nie tretiny banskobystrickeho samospravneho kraja za cenu, ze zrusila vekove obmedzenie pre verbovanie do armady a vytiahla zo skladu T-62.

Este tak 180x tolko a budu ma Ukrajinu celu a to sa oplati

jeroným

27. 05. 2022, 12:26

Veritas vincit
víš, já se tu narodil, mám tu přátele a je to moje vlast. proto mě sere, když hnidy jako ty ničí vše co naši předci vybudovali.

A o tom blahobytu si řekneme na podzim. ČEZ zdražuje plyn na dvojnásobek, žrát nebude co a že nás NATO ochránílo? Před kým? On nás někdo napad?
Ale lidi jsou tupouni. Ted všichni řeší dovolený. Na podzim budou dělat nájezdy do lesů na dřevo. Ještě že mám les kus od cesty, to se nikomu nebude chtít tahat. Navíc soušky vyřežu už o víkendu.

Mě to zas tak netrápí. Hypotéka zplacená, topím dřevem a tepelkem, na střeše soláry, vlastní studna a žrádla na rok. Na zahradě pobíhají slepice, na jaře vypovím jezedákům pacht a pořídím ovce.

Ale na tebe jsem zvědavej

jeroným

27. 05. 2022, 12:19

veritas vincit
zklamu tě. Třeba tady:
https://www.securitymagazin.cz/defence/ruska-armada-na-ukrajine-jeden-z-nejvetsich-vyprasku-prisel-v-lese-1404068802.html?consent=CPXJ_0APXJ_0AD3ACCCSCQCgAMPAAEPAAATIAAANTgTAALAAqABcADIAIAAZAA0ABzAEQARQAmABPACqAGIAPwAhIBEAESAI4ATgApQBYgDLAGaAO4AfoBCACLAFoALqAYEA1gB8gEggJtAWoAvMBkgDSgGpgAAA.YAAAAAAAAAAA&sznclid=k_r3rqGqpqejoqSrp6CmoKCkqqelpqfv566ipaeqoKKkpquqvaaqpu_n9q6ipaagpaelpaGmvaWjoe_wrqajodCl1aLSo6OgpdfS0KGq1dfRoaXWqqalo6PW19Wg&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=749901&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=749901&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=URlXHpS57ap-202205271017&dop_id=16587779

ale když pohledáš, jistě najdeš sám. I když je inteligence policajtů všeobecně známá, tohle bys zvládnout mohl

Veritas vincit

27. 05. 2022, 11:56

jeroným
"Co mě ale překvapuje, tak je množství ruský techniky, která je rozmlácená na cimpr campr, jsou jí hromady, ale domy vedle mají okna, značky stojí, stromy nejsou ohořelý. ......"
*
Že bys ukázal nedotčenou stavbu se zelenými stromy u rotrhaného ruského vraku asi nehrozí, viď Slovane. :slight_smile:

Víš co je nejkrásnější ukázkou ruského chudobince a hlupákova i tvé omezenosti ?
No přece, že jsi tady s námi. V blahobytu EU pod ochranou NATO a nevegetuješ se svými ruskými soukmenovci v Rusku, které tak velebíš. :laughing:
Vy ruso-Slovani jste opravdu "myslitelé a srdcaři" k pohledání. :laughing:

NATO!

27. 05. 2022, 11:31

jeronym - rusaci nekradou jenom pračky, ale i žrádlo.

NATO!

27. 05. 2022, 11:29

Nepoužívej slovo válka, martinku. Hrozí ti kupa let ve vaší base.

jeroným

27. 05. 2022, 10:49

Veritas vincit
ale, na ministerstvu vnitra začala šichta. Už jsem myslel že se neukážeš. Bez tebe to není žádná sranda.

Je mi hrozně líto rusáků. Před měsícem měli jídlo jen na 3 dny a od tý doby jsou asi hlady. Jo holt ruskej člověk má výdrž. Já bych po 2 dnech bez jídla zahodil samopal a šel se vzdát ukrajincům.

Ukrajinci jsou v prdeli jak Batˇa s dřevákama. Holt si to přiznej.
Ale líbí se mi jak na Novinkách sledují ruské zdroje. Ten článek o termobarických zbraních, tak to video převzali od rusáků. Na jejich propagandě se objevilo o 2 dny dříve.

Co mě ale překvapuje, tak je množství ruský techniky, která je rozmlácená na cimpr campr, jsou jí hromady, ale domy vedle mají okna, značky stojí, stromy nejsou ohořelý. ......

Veritas vincit

27. 05. 2022, 10:02

Slouha fašistického Ruska - Martin23
"A je všeříkající, když se taková věc, jako je zničení jednoho samohybného minometu prezentuje všude jako důkaz, že zbraně té správné strany vítězně postupují vpřed."
*
Ukaž ruský věrozvěste ve kterých médiích se prezentuje, že ukrajinské zbraně ("zbraně té správné strany") vítězně postupují vpřed ? Co to asi muselo být za nevychované slovanské jedince, kteří tě "vychovali" ke každodennímu lhaní? :smile:

Adolf Hitler také došel až k Moskvě k Leningradu a ke Stalingradu... Nic ještě neskončilo.:slight_smile:

Martin23

27. 05. 2022, 09:50

Ve válce prostě dochází ke ztrátám na všech bojujících stranách. A je všeříkající, když se taková věc, jako je zničení jednoho samohybného minometu prezentuje všude jako důkaz, že zbraně té správné strany vítězně postupují vpřed. Je to prostě důkaz, že nic většího se prezentovat nedá.

Drtivá většina ukrajinských videí o ničení RA jsou prostě epizodní, nepodstatné akce, u kterých často ani není jasné, kdo, komu, kde a jak.

Před týdnem jsem viděl video na ruských zdrojích, jak UA parkuje tanky na zahradách domů a pak jsou zničeny.
Za pár dní jsem to samé video viděl od Ukrajinců s tím, že šlo o ruské tanky.
Samozřejmě z těch záběrů nešlo určit nic. Ale je zcela zjevné, že ve městech a obcích se zakopávají UA.

Je to týden, co jednotky UA v Charkovské oblasti dosáhly hranice s Ruskem. Již probíhají ty útoky na území RF nebo šlo zase jen o fejk?

Dnes čtu na Seznamu: Ruské jednotky v těžkých bojích na východě Ukrajiny stabilně postupují a získávají další území, uvedl ve čtvrtek americký Institut pro studium válek (ISW).

Co je práva, která dává větší informaci o stavu na východe Ukrajiny?
Že pár vojáků UA stálo někde v lese na ruské hranici? Že UA sničila jedno minometné vozidlo?
Nebo že Rusové postupují?

Veritas vincit

27. 05. 2022, 08:19

jeroným
"Koho mi není líto , to jsou pravý sektor ,azováci a podobná pakáž."
*
Takže ten kdo brání rodnou zemi je pravý sektor a pakáž?
Ani se nedivím, že ten levicový odpad v Československu dostal nakopáno do zadnice (1938,1968) a oddaně sloužil okupantům, jako správný levicový moula a otrok. :smile:

"Na ruských forech kolují fotky ukrajinských vojáků co se asi chtěli vzdát, ale fašouni je svázali a popravili ranou do týla."
*
Ruská propaganda je dnes na úrovni Josefa Goebbelse, kdy nacistické hordy "osvobozovaly" Evropu. :slight_smile:

jeroným

27. 05. 2022, 08:11

Mark
Hlavně že američani v Afgánistánu udělali vše perfektně, vid´. Třeba to jak utekli ze dne na den a ani spojencům nic neřekli. To byl skvělej příklad profesionality.

Z mých zkušenností mohu říct, že procento blbců je v každým státě zhruba stejný. Bohužel pro západní svět , ti největší blbci vedou státy a rozhodují o těch normálních.

jeroným

27. 05. 2022, 08:07

viděl jsem to video jak jej zničili. Vypadalo to spíše na dělostřelectvo.
Škoda že nám tu autor nic nanepíše o tom, jak je ukrajinská armáda likvidována termobarikou. Těch kluků na obou stranách je mi líto. Přišli k tomu jak slepej k houslím. Koho mi není líto , to jsou pravý sektor ,azováci a podobná pakáž. Na ruských forech kolují fotky ukrajinských vojáků co se asi chtěli vzdát, ale fašouni je svázali a popravili ranou do týla. Samozřejmě že to může bejt propaganda, ale vypadalo to docela autenticky.

ukrajinci jsou nyní docela v prdeli. Rusáci se dostali na území kde civilové už nejsou, takže Buratino a Solncepjok není problém použít. A před tím se neschováš.

Má někdo nějaký link na článek, kde by se popisoval účinek termobatiky na posádku tanku? Docela by mě to zajímalo.

Mark

27. 05. 2022, 08:05

Ruský amaterismus a arogance.

https://twitter.com/michaelh992/status/1528050084033830915?s=20&t=oWkYs8CZ4wYSWWaZv-HINw