EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Střelecké zkoušky ukrajinské houfnice Bogdana

 02. 06. 2021      kategorie: Vojenská technika      46 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Perspektivní ukrajinská samohybná houfnice 2S22 Bogdana znovu zahájila předběžné střelecké zkoušky. Podle ukrajinských zdrojů zkoušky probíhají na střelnici Širokij Lan a houfnice má za sebou zatím něco přes padesát výstřelů.

Bogdana.155mm.kratko-news.MO.Ukrajiny.CC BY-SAFoto: Samohybná houfnice Bogdana | S. Voronkov / CC BY-SA

Předběžné střelecké zkoušky samohybné houfnice Bogdana mají posloužit k posouzení skutečných schopnosti zbraně a jejich souladu s požadavky ukrajinských ozbrojených sil. Po předchozích zkušenostech s testováním houfnice Bogdana, které nedopadlo příliš dobře, jsou veškeré podrobnosti současného testování utajovány.
Podnět k vývoji ukrajinské samohybné houfnice Bogdana ráže NATO 155 mm dalo ukrajinské ministerstvo obrany v roce 2016. Vývojem byl pověřen podnik KZTS. 

První veřejná zmínka o nové ukrajinské samohybné houfnici pochází z poloviny roku 2018. Tehdy bylo oznámeno, že dělostřelecká novinka bude představena ukrajinské veřejnosti na vojenské přehlídce na počest Dne nezávislosti 24. srpna 2018. K použité ráži houfnice bylo oznámeno, že výroby nové munice kalibru 155 mm pro houfnici se ujme Státní akciová společnosti Artem. První fotografie Bogdany byly zveřejněny 10. srpna 2018, v den kdy byla předvedena členům vojenského a politického vedení země.

Na konci prosince 2019 byly zahájeny zkoušky houfnice, podařilo se však vystřelit pouze sedm výstřelů. Zjištěné problémy byly odstraňovány téměř rok. V listopadu 2020 bylo oznámeno, že vylepšená verze houfnice se může vrátit ke zkouškám. Pro vnějšího pozorovatele je zřejmé, že na zbraň byla instalována zejména nová úsťová brzda. V roce 2020 však již žádné testy houfnice neproběhly kvůli sporům mezi ministerstvem obrany a společností KZTS, jednak v oblasti techniky, ale především v oblasti financování.  

Podle dostupných zpráv se při nyní probíhajících předběžných zkouškách houfnice Bogdana používají turecké granáty M107 a Mod 272, a dělostřelecké granáty zakoupené od české společnosti Excalibur Army. 
Pokud budou předběžné testy úspěšné, Bogdana postoupí k státním testům, v rámci kterých bude muset vystřelit 1400 granátů. Je známo, že toto střelivo již bylo zakoupeno od společnosti Excalibur Army. Teoreticky bude nová ukrajinská samohybná houfnice schopna zasáhnout cíle ve vzdálenosti asi 40 km, při použití základního střeliva, a asi 60 km při použití speciálního reaktivního střeliva.

Bogdana.155mm.S.Voronkov.CC BYFoto: Samohybná houfnice Bogdana při zkouškách | Ministerstvo obrany Ukrajiny / CC BY-SA

Samohybná houfnice Bogdana má zbraň ukrajinské výroby ráže 155 mm standardu NATO, s délkou hlavně 52 ráží. Houfnice může při použití nabíjecího zařízení střílet rychlostí šest ran za minutu. Vezená zásoba munice na plošině houfnice je dvacet kusů. Hlaveň má možný náměr od +5 do +65 stupňů.

Houfnice Bogdana je postavena na základě kolového třínápravového vozidla KrAZ-63221 (dříve se spekulovalo o použití pásového podvozku). Má čtyřdveřovou obrněnou kabinu pro kompletní pětičlennou obsluhu. Kabina je vybavena topením, klimatizací, filtro-ventilačním a protipožárním zařízením. Hmotnost Bogdany je 28 tun, maximální rychlost na silnici asi 80 km/h, a maximální dojezd 800 km. Při jízdě v terénu je maximální rychlost podstatně menší – asi 30 km/h, a podobné je to i s maximálním dojezdem. Ten může klesnout na 300 km.

Ukrajinské zdroje připouští možnost, že houfnice Bogdana bude, v rámci ukrajinských globálních armádních modernizačních snah, přesunuta na kolový podvozek 6x6 nebo 8x8 české značky Tatra. Na české podvozky se mají v rámci zmíněných snah pravděpodobně přesunout na Ukrajině vyráběné raketové systémy a ukrajinská armáda by také ráda začala nakupovat i nákladní automobily Tatra.

České podvozky jsou jednoznačně lepší, ale také dražší, s čímž se bude muset ukrajinský vojenský rozpočet, v případě realizace tohoto zámyslu, nějak popasovat.

Komentáře

Czert

07. 06. 2021, 05:39

Kaja
A nikdo tu neni dokonalejsi priklad nechytre ovce s komunistickym mozeckem nez ty.

Czert

07. 06. 2021, 05:37

Politruk kaja
Kdevidim stiznostna premira?
Hmmm.. . tak proc si psal o hrabisovi?

A k tomu tvemu zakonu co zakazal stihani komunistu, zkus si vyhledat havel a heslo nejsme jako oni.

A vzhedemk tomu ze na ostatni si nereagoval, beru to tak, ze sem dokazal ze si tupoun bez rozledu, presne takovy o jakem mluvil eman.

Czert

06. 06. 2021, 19:24

Politruk kaja
Nic nerikajici blabol, bez dat a obeti??
Copak copak, strejda gugl ti nic nenasel, protoze ses prilis stupidni a nevis kde a jak hledat?
Zvlast kdyz ty sem tak hrozne rad kopirujes odkazy na wiki ci jinam.
Ale protoze ses tupejsi nez gargameluv tupoun, zkus vyhledat povstani v sudetech 1938, sudetacky fraikorps.

A pri tvoji tuposti a zaslepenosti se ti nedivim, ze si cetl ru jako rusko a ne rakousko uhersko, zvlast kdyz o nem byla predtim rec. Skutecne omez alkohol.
Ale jako spravny politruk nemuzes, ze jo?

A to, ze ses nesmirny omezenec, uz vime, nemusis to neustale opakovat, jedine co vis, je jak bylo se  sudetaky "nezaslouzene" po 45 jednano, ale co delali za valky a pred ni... Jedna velkacerna dira. A se skutecne divim, ze nevis nic o jejich (neo) nackovske partaji.
Ohledne tlaku na zruseni bd... Vygugli si landmansaft a bernard posselt.
Takze ses opet uz po nekolikate dokazal, jaky ses neinformovanyomezenec, presne takovy o jakem mz mluvil. A jehoz tak rad citujes. Jo mluvil o tobe.

Kazdeho nemce co bude narikat jak s nimi bylo zachazeno po 45 budu nazyvat nacky, kazdeho.
Toho, co to chape nemam duvod naz,yvat nackem.

A jediny duvod proc bych mel umet z pameti bd? Skutecne to rozeber.
Velmi pochybuju ze ty vis z pameti byt 0,00001% z toho ocem si tu psal, ci na to daval link.

A proc si myslis ze nevim co prinesly bd csr?
Tehdejsi doba jejich vydani proste vyzadovala.
Nezapominej, se vsemy bd co se tykaly skopcaku zapad souhlasil.

A to, ze tobe jako spravnwmu nackovi bd a benes lezi v zaludku je jen ilustrace tveho dusevniho stavu.


A neni zajimave, ze na bd utoci vesmes lidi co slouzili v ss ci jejich potomci? Samozrejme plus par lidi ovlivnenych jejich propagandou.

K te tvoji navsteve.. V jakem arealu to bylo? Ja sem v twch co sem byl takovy problem nevidel.
Nech me hadat, ten tvuj areal je v dosahu naletu skopcaku co delaji vypravy za silnicnimi socialnimi pracovnicemi a je tam dudiz nemci ovlivnena kultura.

A ktomu tvemu vlastwnectvi... Ano jistemerkla nemusi stat u letadel aby si nahnala pipularitu, tu ma automaticky, kdyz media kohokoliv kdo s ni nesouhlasi oznaci za rasistu, xenofoba apod a samy od sebe pestuji obraz svate merkly. Je jen otazka casu kdy nahradi madonu.
A absolutne nechapu lroc si stezujes na babise apod? Vzdyt oni se dostali k moci a penezum jen diky havlovi, ktery zakaz trestni stihani komunistu. A ty ho za to obdivujes.

A ze letadlo za penize danovych poplatniku dovezlo hlavne pro firmy nspojene na babise?
Slysel si nekdy a nadaci klintnovych a hranovem obchode? A nejen o nem?
Ve srovnani s klintnovymy je babis uplny zabar a chudas.

A kdyz uz sme u tech rousek... Dej me sem jedinou co se prodava v nemecku a je tam napismade in germany nebo eu a ne made in china.

Czert

06. 06. 2021, 18:31

Bady
Ted ses paradoxni.
Na jedne strane se ti nelibi, ze pozivam sirsi pojem nasili pro vyhlazovani (a do nasili se zahrnuje i bombardiovani, valka.. atd, je to dost siroky pojem). A na druhe strane se ti nelibi, kdyz ja pouzivam analogii v relevantim stavu - uzsim smyslu - sudety /minulost a  lidove republiky / soucasnost.
Misto jen pouheho konstatovani bez ohledu na soucasny stav jako ty.

Badysak

05. 06. 2021, 16:22

Czert pokud člověk nechápe definici analogie pak je těžké se sním bavit.
A srovnávat vyhlazování s pouhým nasilím je dvojtý facepalm.

czert

05. 06. 2021, 13:22

Bady
Vyhlazovani je nasili.

A analogie by to byla kdyby kaja pouzil minuly cas, ne pritomny.

Badysak

04. 06. 2021, 23:38

Czert
Koncentrák není nasilí to je vyhlazování. facepalm
Je to analogie, protože rusáci dnes tvrdí to samé co sudeťáci před válkou.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Analogie
je vztah dvou různých věcí, které se v něčem podobají a dají se tedy přirovnávat. O věcech obtížně uchopitelných se často uvažuje a usuzuje na základě analogie (podobnosti) s věcmi známými.

Czert

04. 06. 2021, 18:28

Bady

Koncetrak neni nasili?

V pripade katalanska slo o vic nez o bohatsvi regionu. Minimalne maji katalanci svuj jazyk.
Mnohem presnejsi je prirovnat katalansko k severnimu irsku.

A k sudetam. Ona by to byla analogie, kdyby karlik napsal v 38 apod, a ne v pritomnem case.

Czert

04. 06. 2021, 18:22

Karlik
Ano, za sufetaku to v sudetech nejen zilo, ale i umiralo.
Mrtvych co sudetaci povrazdili bylo dost, a jesze vice zranenych a unesenych do rajchu na muceni.

A kdyby sudetaci byly smirenim se 45, tak by dodnes netlacili na zruseni bd.
Ano, souhlasim s tim, ze dnesni eu je moderni ru. Zcela pod vlivem nemecka, ktere realizuje predstavu, co je dobre pro nemecko, je dobre pro evropu, bez ohledu na kohokoliv a cokoliv.
S tim, ze francouzu jen odkyvaji co si nemec usmysli.

Ano, nemci u sebe maji ordung, ale jskmile vytahnou paty, maji otresnou povest.
Ne nadarmo ve spanelsku, francii, italii i jinde maji nemci povest ohromnych buranu, jediny kdo tam ma horsi povest sou rusti zbohatlici.
To jen tak k zamysleni.

A kdyz sou nemci tak pracoviti, tak proc znacna cast vychodniho nemecka stale vypada jak za socialismu?
Coz neni pripad ceska.

Cateye

04. 06. 2021, 18:08

Nebyla to policejní provokace. Na toto téma dokonce vznikl dokument Zajatci, režisér Volodymyr Tychyj (Majdanský aktivista) kde je všechno vysvětleno dopodrobna. včetně rozhovorů s zainteresovanými osobami.

Badysak

04. 06. 2021, 16:26

Cateye
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/na-majdanu-jsem-zacal-ostrelovat-policisty-priznal-se-demonstrant-277154

Střelec ale jeho tvrzení zpochybňuje. Říká, že byl kontaktován už na konci ledna člověkem, který mu řekl, že je důstojník ve výslužbě. Říkal mu, aby se do žádných akcí radikálnějších skupin nezapojoval, protože jeho čas ještě přijde. Neuvedl ovšem, kdo to byl a čí zájmy sledoval. Ani jeho výpověď nešlo ověřit z dalších zdrojů.

Takže někdo začne střílet jen tak do policajtu, protože mu to někdo neznámý řekne. Jasná policejní provokace, aby mohly vyčistit Majdan, která nevyšla.
To že zemřelo pár křivých policajtů no soudruzi nikdy neměli problém obětovat svoje lidi pro své zajmy.

Cateye

04. 06. 2021, 14:45

Karle kdo hledá najde. Kdo nenajde, hledá chybu v jiných. Hlavně nechápu proč bych měl informace o tatktickotechnických datech ruských letdel s vámi sdílet? Ty bych poskytnul kamarádovi, popřípadě člověku, kterého si vážím, ale rozhodně ne duševnímu mrzákovi, který dokáže každého jen napadat...

Cateye

04. 06. 2021, 14:39

Bolševismus už dávno není o politickém příslušenství, je to stav mysli. Zabedněnost, neschopnost přijmout názor který je odlišný, černobílé vidění světa, napadání a nenávist k oponentům.
A v tomto všem je Karel kovaným bolševikem jako když vyšije. Je to ta tragikomická figurka, která se svým neustálým bojem stala tím čím nejvíce opovrhovala a na kterou pasuje Nietzcheho citát: Kdo dlouho hledí do propasti, toho propast nakonec pohltí...

hb

04. 06. 2021, 13:41

pro Cateye

Bolševici
Bolševici (rusky большевики) je původně frakce Ruské sociálně demokratické dělnické strany a bolševismus je jejich hnutí, resp. učení. Později pojem bolševismus označoval i obecně podobný směr sociálně-demokratických, resp. komunistických stran (později byl tento směr spíše označován jako marxismus-leninismus, ale to je širší pojem).


Obsah
1 Dějiny
1.1 Bolševizace
2 Reference
3 Externí odkazy
Dějiny
Pojem „bolševik“ je používán od 2. sjezdu Ruské sociálně demokratické dělnické strany v roce 1903, na kterém se strana rozštěpila na frakci radikálních tzv. bolševiků (doslova „majících většinu“) a ostatních tzv. menševiků (doslova „majících menšinu“). Bolševismus se zakládal na Leninově učení o diktatuře proletariátu, imperialismu a socialistické revoluci, které chtěli dosáhnout ozbrojeným povstáním bez spolupráce s liberálními stranami. Vedl je sám Lenin.

Naopak menševici byli zastánci klasického marxismu, a tedy tvrdili, že komunismu lze dosáhnout pouze v ekonomicky vyspělém státě, s masovou podporou, a příslušné postupné „revoluci“ musí nejprve předcházet „buržoazní revoluce“ (která se v Rusku na rozdíl od západní Evropy - např. Francouzské revoluce - nikdy neuskutečnila, neboť v marxistickém chápání bylo Rusko stále „feudálním státem“).

Navzdory názvu byli původně menševici ve straně ve většině a bolševici v menšině (kromě zmíněného 2. sjezdu). Bolševici se v roce 1912 jako strana osamostatnili.[1] V roce 1917 však bolševici ve volbách a podobně začínali získávat vliv a říjnovou revolucí proti Kerenského vládě v listopadu 1917 se násilnou revolucí (tedy přesně podle svého učení) dostali v Rusku k moci a získali absolutní moc.

Ve volbách do Všeruského ústavodárného shromáždění, které se konaly 25. listopadu 1917, získali bolševici pouze 23,9 % hlasů. Lenin nechal 19. ledna 1918 Ústavodárné shromáždění rozehnat a tím zahájil vládu jedné strany.[2] V roce 1918 se jejich frakce / strana přejmenovala na „Velká Komunistická strana Ruska (bolševiků)“ od roku 1925 „Všesvazová komunistická strana (bolševiků)“, od roku 1952 Komunistická strana Sovětského svazu. V roce 1921 bolševici zakázali v Rusku (pozdějším Sovětském svazu) všechny ostatní politické strany včetně menševiků.[1]

Bolševizace
Kolem roku 1930 proběhla v zahraničí tzv. bolševizace neboli změna politické orientace komunistických stran pod vlivem Komunistické strany Sovětského svazu (tedy bolševiků). Spustil ji 5. kongres Komunistické internacionály v roce 1924. V Československu bolševické křídlo vedené Klementem Gottwaldem zvítězilo v roce 1929 na 5. sjezdu KSČ, kterou převzalo.

hb

04. 06. 2021, 13:32

Cateye

co si představuješ pod pojmem bolševík? Pokud tomu výrazu nerozumíš, tak ho radši nepoužívej, hb

Cateye

04. 06. 2021, 11:48

Ano Marku, nádherně demagogicky jste ten chronologický výpis utnul před událostmi v Oděse, které celý konflikt na východní Ukrajině akcelerovaly do zahájení bojů.
Úplně typický příklad manipulace, jaký tady používá bolševik Karel, pro kterého také dějiny druhé světové začínají Rusko - Německým paktem. Proto se nedivte že cítím jeho rukopis....

Cateye

04. 06. 2021, 11:22

První kdo začal střílet na Majdanu rozhodně nebyl Janukovič
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/na-majdanu-jsem-zacal-ostrelovat-policisty-priznal-se-demonstrant-277154
Mimochodem Badysáku, kde vidíte na konstatování že Karel přebral vyhrožování?

Badysak

04. 06. 2021, 11:05

Czert
Jak muzou sudety patrit nemcum, kdyz tam zadni nejsou?

Tomu se říká analogie.

Badysak

04. 06. 2021, 11:03

Czert
První kdo začal střílet do vlastních lidí začal Janukovič a když rusáci viděli, že se ukraici nedají zautočili se svojí pátou kolonou na Krym a Donbas.
Mluvit o koncentračních táborech jako o násilí je v případě Kosova facepalm.
Katalánsko? To je jako by se Praha chtělá trhnou od České rep., protože zbytek republiky momentálně není tak bohatý jako ona. Je to ubohé a katalánci mají štěstí, že jim to nevyšlo padly by na hubu ještě více než britové.

Czert

04. 06. 2021, 09:41

Bady
Nemuseli prodavat svuj majetek, mohli zustat a dat svoj nespokojenost najevo, at uz protesty ci jinak.

Proto, aby se ukazalo jestli odtrzeni bylo legalni ci ne, je nutne vedet kdo nasilnosti zacal a kdo je prizivoval a kdo chtel klid.

Nezapominej ze nasili je hlavnim a vesmes jedinim argumentem zastancu odtrzeni kosova a nedanim samostatnosti katalansku.

Czert

04. 06. 2021, 09:37

Karlik
Jak muzou sudety patrit nemcum, kdyz tam zadni nejsou?
A nezapominej, sudetakum se splnil sen, sou v risi.

Czert

04. 06. 2021, 09:35

Martin
Vim ci si napsal, ja sem jen udelal zaver z napsaneho.
Nebo sem to co si napsal spatne pochopil?
Jak to teda je? Souhlasis s ozbrojenym povsatnim rusu nebo ho odsuzujes?

A stale cekam na dukaz, ze jako prvni nasilnosti na donbasu zacali ukrosove a neseparati.

3. Ne, to je blabol, protoze dle stejneho principu by musel haag naridit/byt stastny nad nezavislosti katalanska, a ne ho potlacovat spolu s eu.

K tem tvojim otazkam
A dukaz ze nasilnosti zacali protestanti ane rezim?
B kazdy ma pravo sebranit nasili na nem, ale nema pravo ho vyvolavat
C viz b
Byt nastvany na stat je pravo kazdeho, ale muze jednat v ranci prava slusnosti.
Staci se podivat na nepokoje v usa, co delali teroristi z blm, tam vlada dokazala, ze je slaba a obcani pokud chcou bezpeci, musi jednat sami.

Czert

04. 06. 2021, 09:19

Tomas
Od jakehokoliv setkkani bidena s kymkoliv, jde cekat jen drtive vitezsvi tech druhych.
Biden je nejslabi a nejhorsi prezident v dejinach usa, jeste vetsi katastrofa nez obama.
A ten ustupoval a uplacel vsechny diktatory.

Mark

04. 06. 2021, 08:47

Martin23

"2. Napsal jsem toto: nejdříve přišel Majdan - násilný převrat, svržení vlády a prezidenta vzniklého z respektovaných voleb - pak přišla snaha celé východní Ukrajiny se vymezit k Majdanu - ta byla brutálně silově potlačena - teprve pak přišly separatistické tendence na Donbasu. Proč by asi ti lidé, kteří jsou bombardováni a ostřelování lůzou zastupující Ukrajinu, chtěli v tomto státě setrvávat?"

Reagoval jsem na tento tvůj odstavec psaný czertovi.
Hlavně tato část "-ta byla brutálně silově potlačena-teprve pak přišly separatistické tendence na Donbasu".
Nevím ty joudo co to máš za zdroje , ale zrovna na toto si vzpomínám ,že ve všech médiích ukazovali jak ruští občané žijící na východě Ukrajiny obsazují klíčové budovy. Něco podobného kdyby se dělo v Česku, kdy nějaká menšina násilně obsadí spousty důležitých budov, odzbrojí policií ,armádu a navrch spáchají několik brutálních vražd a ještě s cílem odtrhnout kus Českého území ,no sorry joudo ,ale toto si nenechá líbit žádná země.Nakonec jsme si nenechali Poláky či Maďary po Velké válce vzít části našeho území. Ani tvý opěvovaní Rusové si nenechají vzít Čečnu,Dagestán nebo Tatarstán . A hlavně tu nepleť Jugoslávií ,ten konflikt je absolutně nesrovnatelný, kde probíhaly masové vraždy a navíc i samotná země měla jiné politické i národnostní složení než Ukrajina.
Ale jestli ti jde o prvopočátek konfliktu , tak ten nejednou i teď popsal Karel3 , kdyby Janukovyč dodržel slib ,k ničemu by nedošlo.I když kdoví ,protože Rusům šlo dost o to ,aby měli volný přístup až k Oděse .

Cateye

Nepleť tu neobjektivitu požáru v Oděse. Vypisoval jsem jen posloupnost začátku konfliktu na východě Ukrajinského území , nezmínil jsem ani Krym.

hb

04. 06. 2021, 07:40

koukám, že ruské letadlo 31.5. ani všechno nepobralo. Tak snad příště.

Badysak

04. 06. 2021, 01:57

Cateye
Ale no tak Mar.. totiž Karle tohle docela bije do očí. Až zítra vystřízlivíte budete litovat této ztráty kontroly...

Heh soudruzi už vyhrožují jako na Armádních novinách tam se trollové po únosu civilního letadla Lukašenkem taky pěkně rozjeli.:rofl:

Cateye

04. 06. 2021, 00:34

Ale no tak Mar.. totiž Karle tohle docela bije do očí. Až zítra vystřízlivíte budete litovat této ztráty kontroly...

Mark

03. 06. 2021, 23:41

Karel3 :rofl::thumbsup:

Cateye

03. 06. 2021, 21:26

A o obětech požáru v Oděse nic, rádoby "objektivní Marku"? :)

Martin23

03. 06. 2021, 21:18

Mark
Ty si ze mě děláš ty joudo prdel, že?
Historie toho konfliktu začíná Majdanem.
A Majdan začal 24.11.2013.
Ve dnech 22.02.2014 až 27.02.2014 proběhl státní převrat, který realizovaly ultrapravicové bojůvky.

Dál je to zbytečné řešit, když nejsi schopen držet to naprosto základní.

a máš jediné štěstí, že neuvěřitelná cenzura mi nedovoluje ti tady dát desítky odkazů, které by ty vaše kokotiny zcela rozebrali.

Vemi mne mrzíźe ti nemohu skrze brutální cenzuru ozdrojovat vyjádření ukrajinského genrála Rubana. Tento generál je velmi respektovaný a ten si dovolil v roce 2014 v ukrajinské TV říct, co se dělo na východě.

Jak vysvětloval, proč se rozpadla ukrajinská armáda, že významná část armády přeběhla k separatistům, protože je nutili jít střílet na vlastní lidi, na své rodiny.

Proto se ukrajinská armáda během jara 2014 rozpadla a na Donbase zasahovali polovojenské soukromé bataliony.

Ale to je zbytečné řešit.

https://vlkovobloguje.wordpress.com/fakta-o-ukrajine/
Tohle je solidní zdroj. Většina ostatního je nenávratně zcenzurována, což také má vypovídací hodnotu.

Martin23

03. 06. 2021, 20:51

Badysak
Přesně, pokud se někomu nelíbí násilný převrat a ostřelování měst a obcí, může táhnout.
Jo i to je způsob. Ale rozhodně ne demokratický a právní. Je to agrese, brutalita, teror.

Jenže oni zvolili jiný způsob. Začali bránit svoji zemi.

Mark

03. 06. 2021, 17:57

Martin23

Historie konfliktu na Donbasu začíná obsazením několika administrativních budov v největších městech na východě Ukrajiny.

6. dubna roku 2014 byla obsazena budova ukrajinské bezpečnostní služby v Luhansku a sídlo charkovské státní krajské administrace, 7. dubna – budova městské rady v Doněcku, 12. dubna – policejní okrsek a budova bezpečnostní služby Ukrajiny v Slovjansku, policejní okrsek v sousedním Kramatorsku, 13. dubna – budova městské rady v Mariupolu, 14. dubna – policejní stanice a 30. dubna – budova městské rady v Horlivce. K obsazování budov, na nichž byly vyvěšovány vlajky oficiálně neuznaných Doněcké lidové republiky (DLR) a Luhanské lidové republiky (LLR), docházelo i v menších městech regionu.

Právě tyto „protesty“, jak je nazývali sami separatisté, byly organizovány za účasti ruských občanů a za podpory části obyvatelstva a představitelů politické a ekonomické elity spojené s Janukovyčovým režimem. Město Slovjansk se dostalo pod kontrolu důstojníka ruských ozbrojených sil Igora Strelkova (ten před přemístěním na Ukrajinu léta sloužil ve speciálních jednotkách Federální služby bezpečnosti Ruska), který se později stal „ministrem obrany“ neuznané DLR. Předsedou „rady ministrů DLR” byl po několik měsíců ruský občan Alexandr Borodaj. Post „předsedy rady ministrů LLR” zastával ruský občan Marat Baširov. Poté byli nahrazeni lidmi, kteří byli pro místní obyvatele přijatelnější, jelikož pocházeli přímo z daného regionu – Igorem Plotnickým (v čele LLR) a Alexandrem Zacharčenkem (v čele DLR). Tito lidé však zřejmě byli pouze vykonavateli promyšleného plánu agrese ze strany Ruska.

V reakci na události na Donbasu v květnu 2014 kyjevská vláda zahájila antiteroristickou operaci (ATO) . Dodatečnou příčinou zahájení ATO bylo spáchání několika vražd v obsazených městech.

První civilní obětí konfliktu se stal Vladimír Rybak, poslanec městské rady v Horlivce. Byl unesen a zabit patrně za snahu sundat vlajku DLR z budovy městské rady a vyvěsit opět ukrajinskou (tato událost byla natočena na video). Jeho tělo bylo nalezeno 22. dubna roku 2014 v řece Kazenyj Torec se známkami násilné smrti spolu s tělem studenta Jurije Popravky, který přijel se známými do Slovjanska a byl zajat separatisty. Příčinou smrti obou obětí byla četná zranění (pravděpodobně následky mučení) a následné utopení.

Ve stejné době byl separatisty v Slovjansku zabit spolupracovník Služby bezpečnosti Ukrajiny, který do města přijel kvůli blokování 25.brigády výsadkové pěchoty ukrajinských ozbrojených sil. Město v té době bylo ovládáno lidmi už zmíněného Igora Strelkova, který pak v jednom z rozhovorů pro média přiznal, že sám řídil odzbrojování ukrajinských vojáků: nařizoval odebrat jim zbraně a obrněná vozidla.

Nejdříve byly "separastické tendence" na východě Ukrajiny a až poté snaha tyto "tendence" potlačit a nastolit klid a mír na východě Ukrajinského území.

Badysak

03. 06. 2021, 16:36

Ne nejebe mu soudruhu z Petrohradu

To je prostý fakt.
Pokud se rusům žijícím na Ukraině nelibilo jak se na Ukraině vládlo mohli prodat svůj majetek a s plnýmy kapsami odejít do nějvětšího, nejbohatšího a nejskvělejšího státu na této planětě. Místo toho mají ruiny, holí zadek a korupci jáké se na Ukraině akorát smějí.

Martin23

03. 06. 2021, 15:27

Karle, jestli mi těmihle ulety:

"Pokud patří Doněck a Luhansk etnickým Rusům a k Rusku, potom patří Sudety Němcům a k Německu ! :thumbsup:"

chceš říct, že ti jebe, tak se nemusíš namáhat.
To je evidentní i tak.

Martin23

03. 06. 2021, 15:24

Czert
MartinRikat, ze kdyz donbasane nesouhlasi s majdanem, tak maji pravo si udelat vlastni stat a vrazdit spoluobcany je skutecne pritazene za vlasy.

1. Tohle jsem nikde neřekl.
2. Napsal jsem toto: nejdříve přišel Majdan - násilný převrat, svržení vlády a prezidenta vzniklého z respektovaných voleb - pak přišla snaha celé východní Ukrajiny se vymezit k Majdanu - ta byla brutálně silově potlačena - teprve pak přišly separatistické tendence na Donbasu. Proč by asi ti lidé, kteří jsou bombardováni a ostřelování lůzou zastupující Ukrajinu, chtěli v tomto státě setrvávat?

Nikde jsem k tomu žádné svoje hodnotící stanovisko nedal, tak si nehrej na Karla.

3. Do roku 2010 se v mezinárodním právu preferoval přístup, práva státu na nedotknutelnost státního území. Po kauze Kosovo a vyjádření Mezinárodníhou soudu v Haagu, stojí nad tímto právo skupiny obyvatel na sebeurčení.

Ale já to zopakuju. Nikde jsem k tomu nedával žádná svá hodnotící stanoviska.
Prostě určité skupiny v Kyjevě provedly puč. Určité skupiny na Donbase se proti tomu ohradily a Kyjev do nich začal střílet. No a Donbasané si to pochopitelně nenechali líbit a už to jelo.

Když už se tedy ptáš, kdo na co má kdo právo, tak začni od začátku a odpověz si sám.
Má nekdo právo revidovat svobodné volby násilně?
Má někdo právo střílet do lidí, kterým se ten puč nelíbil?
Nemají takoví lidé právo na obranu?
Nejsou tito lidé z pochopitelných důvodů rozezleni na stát, který se k nim takto chová?

Tomáš

03. 06. 2021, 11:49

Nadcházející summit vZeneve mezi prez. Bidenem a prez. Putinem bude zařazen mezi ty rozporuplné, ktery se snad ani němé l konat. Proč, říká se že se má jednat až do poslední chvíle, to neplatí o tomto summitu, který je prospikovan uklady a těžko se nalézají slova. Příklad z historie je snad setkání Napoleona a ruského cara na pramu v řece Nemen. A není to úplně výstižné. Z tototo setkání nemůže vzejít nic pozitivního, pokud ebereme fakt, že se setkají dva prezidenti mocnosti. V Ankorage bylo setkání ministrů zahraničí Číny A USA, které dopadlo špatně, před pár týdny se setkal Blinken a Lavrov a dopadlo to špatné a najednou setkání prezidentů to nedává smysl. Jediné, že prez. Biden se pokusí oblafnout Putina jako naletel Gorbačov, to nemá skoro žádnou naději.

Czert

03. 06. 2021, 11:06

Martin
Rikat, ze kdyz donbasane nesouhlasi s majdanem, tak maji pravo si udelat vlastni stat a vrazdit spoluobcany je skutecne pritazene za vlasy.
To je jako bys tvrdil, ze kdyz by slezane nesouhlasili se 17. Listopadem, tak by meli pravo nasilne vytvorit svuj stat, ci ho chtit prilepit k polsku.
A jakykoliv dukaz ze to byly ukrosove kdo zacal nasilnosti na donbasu a ne separati?

Ano, donbaske republiky soumarxisticke, stalinkeho typu.

Ano, to ze eu je neomarxisticka skutecne vim, proto sem pro to byt v eu jen ekonomicky, jako svycari, bez politickeho mmarxismu eu, jako svycari.
To, ze kaja je dokonaly marxista dokazuje jeho bezmezny a nekriticky obdiv eu.
A ve sve schyzofrenii se nepozastavuje nad tim, proc jim tak obdivovani svycari do politicjeho marasmu zadadne nechteji.
To, ze zelena politika eu, je jen otom, presunout oenize do kapes par vyvolenych a ovladani lidi strachem, vidi kazdy kdo neni slepi.
Co se tyka ukrajiny a beloruska - ano, je jasne je ze usa pusti k vode, biden jenejslabsi prezident v dejinach usa, horsi a slabsi byl jen obama.
Byt tam trump, tak putin stahne ocas.

Martin23

03. 06. 2021, 07:09

1. Přiznám se, že to z mé strany byla taková menší provokace. Neočekávám, že se ještě na Ukrajině bude nějak vážněji bojovat viz. bod 4.
2. Czerte - nejdříve přišel Majdan - násilný převrat, svržení vlády a prezidenta vzniklého z respektovaných voleb - pak přišla snaha celé východní Ukrajiny se vymezit k Majdanu - ta byla brutálně silově potlačena - teprve pak přišly separatistické tendence na Donbasu. Proč by asi ti lidé, kteří jsou bombardováni a ostřelování lůzou zastupující Ukrajinu, chtěli v tomto státě setrvávat?
3. Nevím, zda uvedené separatistické celky jsou marxistické, a je mi to celkem fuk.
Ale vím, že v EU se připravuje ekodiktatura špičkové kvality založené na maxistických myšlenkách a nástrojích k jejímu dosažení, které mají vést k bezuhlíkové Evropě. Ale to jak je vidět tě neznepokojuje. Mrkni, co to je Agenda 2050, co plánují zelení v Německu.
Proč se o tom zmiňuji? Protože všechny tyhle ekoteroristické tendence závisí na jedné základní věci. Na naprosté neměcké závislosti na ruském plynu (proto projekt NordStream).
4. Dne 16.06.2021 velmi pravděpodobně dojde k dovršení dohod kolem Ukrajiny.Samozřejmě ne ve formátu Minsku, ale dohodnou se skuteční dva aktéři (USA a Rusko). Biden mezi lednem a dubnem otestoval Rusko, které dalo jasně najevo, kde je červená čára. Proto dojde k neoficiálnímu rozdělení Ukrajiny a Západ skončí i s pokusy v Bělorusku.
USA si pak konečně začnou řešit svůj skutečný problém a tím je Čína.
Ještě dodatek - o Ukrajině a Bělorusku v podstatě rozhodl NordStream. USA již fakticky o tyhle dvě země, když byly obejity produktovodem v moři, nemá zájem do té míry, aby si vytvářely další problém.

Bombero - a kdo myslíš, že na východní Ukrajině na Donbasu žije? Ruští vojáci?
I kdybychom přijali konstrukt, že na Ukrajině operují tísíce ruských vojáků, což není pravda, tak ty miliony Ukrajinců tam zůstaly a při tomhle ostřelování je mezi civilisty vždy nejvíc obětí.
Ale to, co se snažíš zastávat je nesmysl. Bez vůle těch Ukrajinců nepatřit k pomajdanovské Ukrajině, by k ničemu nedošlo. A všechno se stalo jen proto, že Kyjevská junta do nich prostě v první polovině roku 2014 střílela. Kdyby nebyla na internetu brutální cenzura, tak všechno bylo dříve naprosto jasně doložitelné videi z Ukrajiny.
Na východ Ukrajiny vtrhly ozbrojené polovojenské bojůvky (ukrajinská armáda tehdy neexistovala) a došlo k normálnímu teroru na vlastním obyvatelstvu.

Ale jak říkám, všechno to je jedno, protože kauza Ukrajina a Bělorusko končí.

karel3

02. 06. 2021, 23:13

Čech jako poleno asi nee.
Ale po mamince Dvořáčkové byl Konrad Henlein poploviční Čech určitě.

bombero

02. 06. 2021, 21:48

M23-
....že by měla ukrajinské armádě sloužit k zabíjení Ukrajinců....
jestli to jsou ukrajinci,tak v tom případě byl Henlain čech jak poleno....

Czert

02. 06. 2021, 12:49

Martin
Tak ony houfnice by k zabijeni ukrosu nemuseli slouzit, kyby se rusove na vychode nerekli, ze chcou vlastni marxisticky stat, lripadne ho prilepit k rusku.

hb

02. 06. 2021, 12:35

na zabíjení Ukrajinců byli vždy experti Rusové. Jenom pro připomenutí:
1932 -33
1946-47.

Po dobu hladomoru umřelo na Ukrajině 7-10 miliónů obyvatel. Trocha připomenutí krátké ruské paměti. hladomor vznikl nařízením sovětské vlády, lidově zvaným „zákon pěti klásků, HB

Martin23

02. 06. 2021, 11:40

Tahle houfnice je zajímavá jen tím, že by měla ukrajinské armádě sloužit k zabíjení Ukrajinců a ničení ukrajinských měst a vesnic.

liberal shark

02. 06. 2021, 10:50

to: alexa123
Cokoliv na kolečkách je lepší než tažené houfnice D20 a D30, které měla ukrajinská armáda v minulosti. A v tak rozlehlé zemi jsou z hlediska mobility a autonomie kolové podvozky lepší než pásové.

liberal shark

02. 06. 2021, 10:47

Posadit houfnici ráže 155 L52 na tříosý podvozek mi přijde neadekvátní. Čtyřosý by měl určitě lepší stabilitu, průchodivost i rychost. Zároveň by poskytl větší prostor pro osádku a munici.

alexa123

02. 06. 2021, 08:36

Vyzera byť veľmi jednoduchá a až "primitívna" v porovnaní s podobnými konkurentmi. Teraz ma všetci ukrižujú, ale ja by som ju nemal problém zaviesť do výzbroje. Takéto "jednoduché" húfnice sú podľa mňa iba evolúciou ťahaných húfnic kategórie M777 s ktorými nikto nemá problém (viď ich rozšírenie v rôznych armádach sveta) - mám na mysli mojich potenciálnych kritikov (žiadna ochrana obsuhy, žiadny nabíjací automat, žiadny, žiadny, žiadny ...), Potom by takéto húfnice mali kvôli ich nedostatkom okamžite - najlepšie už zajtra zošrotovať.