EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Obrněnec budoucnosti je tady: Britský Ajax děsí nepřátele ještě dřív, než ho uvidí

 15. 04. 2025      kategorie: Vojenská technika      44 komentářů

Britský Královský obrněný sbor potvrdil vyzbrojení tří svých klíčových obrněných jezdeckých pluků průzkumnými pásovými obrněnými vozidly Ajax. Rozhodnutí představuje zásadní vývoj v modernizačním úsilí britské armády – vozidlo Ajax je navrženo tak, aby poskytovalo bojovým jednotkám lepší průzkumné a přímé bojové schopnosti. 

ajax_vehicleFoto: Prototyp vozidla Ajax v roce 2016 | Andrew Linnett/MOD | OGL v1.0

Třemi pluky určenými k provozování vozidla Ajax jsou Household Cavalry Regiment, Royal Lancers (Queen Elizabeth's Own) a Royal Dragoon Guards. Kromě toho dostanou Ajax také průzkumné jednotky v rámci obrněných pluků britské armády, což umožní výrazný skok v informovanosti o situaci na bojišti a v možnostech přežití. Každý z těchto pluků hraje ve struktuře Královského obrněného sboru odlišnou a zásadní roli.

Household Cavalry Regiment (HCR) je jednou z nejprestižnějších jednotek britské armády, jejíž původ sahá až k osobní gardě panovníka. Skládá se ze dvou historických pluků: Společně tvoří operační složku Household Cavalry: The Life Guards a The Blues and Royals. Zatímco jejich ceremoniální protějšky plní úkoly v Buckinghamském paláci a při státních příležitostech, HCR je plně operační průzkumnou formací. Slouží jako obrněná průzkumná jednotka 3. (britské) divize britské armády a je soustavně nasazována v operacích po celém světě, včetně Afghánistánu a Iráku. Pluk v roce 2024 obdržel vozidlo Ajax jako první ze všech jednotek.

Royal Lancers (Queen Elizabeth's Own) s bohatou historií jezdecké a průzkumné jednotky v současnosti působí v rámci 1. brigádního bojového týmu hlubokého průzkumu. Jejich přechod na platformu Ajax představuje technologický skok, který nahradí stárnoucí CVR(T) Scimitar a posílí schopnosti průzkumu bojiště na velké vzdálenosti a shromažďování zpravodajských informací. Royal Dragoon Guards, je pak další vyznamenaný jezdecký pluk s operačními zkušenostmi od Severního Irska po Irák. Má tradiční základnu v Catterick Garrison. Jako součást struktury obrněných sil britské armády přechází na Ajax, aby podpořili průzkum na úrovni brigády lepší palebnou silou, schopnostmi senzorů a mobilitou.

Ve standardní struktuře britské armády se obrněný jezdecký pluk skládá z velitelství pluku a několika průzkumných eskadron. Každá eskadrona se skládá ze tří až čtyř průzkumných oddílů a každý oddíl provozuje několik vozidel. V konfiguraci Ajax budou pluky provozovat varianty, jako je Ajax s bojovou věží, obrněný transportér Ares a podpůrné velitelské, opravárenské a vyprošťovací platformy. Toto složení umožňuje jednotkám plnit úkoly včetně průzkumu, prověřování, vyhledávání cílů a mobilní palebné podpory při zachování vysoké manévrovatelnosti a utajení.

Rodina vozidel Ajax, vyvinutá společností General Dynamics UK, je nejpokročilejší pásovou průzkumnou platformou zavedenou do výzbroje britské armády za poslední desetiletí. Rodina Ajax, postavená na společném podvozku, zahrnuje šest klíčových variant: Ajax (průzkum s věží), Ares (obrněný transportér), Athena (velení a řízení), Argus (ženijní průzkum), Apollo (opravy) a Atlas (vyprošťování).

Primární varianta Ajax je vybavena špičkovým 40mm kanónem CTA International Case, spřaženým s koaxiálním 7,62mm kulometem. Systém CT40 nabízí programovatelnou munici a stabilizované řízení palby, což umožňuje přesnou střelbu za pohybu. Pohon zajišťuje vznětový motor MTU V8 199 TE21 o výkonu 600 kW (800 k), spojený s automatickou převodovkou Renk, který dává vozidlu rychlost až 70 km/h. Vozidlo rovněž využívá hydropneumatický systém odpružení pro vynikající mobilitu v terénu.

Klíčovými přednostmi jsou ochrana a schopnost přežití. Ajax je vybaven modulárním pancéřováním, 360stupňovým kamerovým systémem, laserovými výstražnými přijímači a akustickou detekcí střelby. Jeho elektronická architektura podporuje zabezpečenou komunikaci, sdílení dat a plnou integraci do síťového prostředí bojiště. Tříčlenná osádka (velitel, střelec a řidič) pracuje v plně digitalizovaném systému velení a řízení, který propojuje jednotky Ajax s širšími strukturami sil.

Do začátku roku 2025 bylo dodáno více než 90 vozidel Ajax a do konce roku se jich očekává přes 180. Britská armáda plánuje dosáhnout plné operační způsobilosti mezi říjnem 2028 a zářím 2029 a Ajax bude tvořit průzkumné jádro budoucí úderné brigády hlubokého průzkumu a dvou obrněných brigádních bojových týmů. 

Navzdory svým pokročilým funkcím se program Ajax setkal s kritikou. Obranní analytici a příslušníci armády vyjádřili obavy ohledně schopnosti vozidla přežít v éře války ovládané drony. Zkušenosti z Ukrajiny naznačují, že těžce obrněné platformy mohou být zranitelné levnými, komerčně dostupnými drony, což vede k přehodnocení taktiky a priorit při pořizování. Další komentáře poukazují na pokračující používání průzkumného vozidla Jackal formacemi, jako je Queen's Own Yeomanry. Zatímco vozidlo Jackal nabízí vynikající mobilitu a je ceněno pro hloubkový průzkum, jeho omezené pancéřování vyvolalo otázky ohledně jeho významu v prostředí s vysokou intenzitou boje.

Ajax má přes některé výhrady zásadní význam pro budoucí schopnosti britské armády. Díky kombinaci palebné síly, mobility, digitální integrace a specializovaných variant má Ajax nově definovat roli obrněného průzkumu a podporovat britské síly v široké škále misí – od konfliktů vysoké intenzity až po mnohonárodní operace v rámci NATO i mimo něj.

Zdroj: armyrecognition.com, defensemagazine.com

 Autor: Petr Žák

Komentáře

Czertik

17. 04. 2025, 21:29

zajimave video

https://www.youtube.com/watch?v=O3HRnwC6pso

Azor

17. 04. 2025, 23:32

Czertik.
Nic nového pod sluncem..O tomto už hovořil Lavrov, Rubio,i Němci.A Poláky tam ani neukázali u nich se taky rozšiřují hřbitovy.
Ale na hovinkach ani ťuk.

Czertik

18. 04. 2025, 10:24

rexik

myslim ze si nepochopil pointu videa

Azor

18. 04. 2025, 12:15

Czertik.
"myslim ze si nepochopil pointu videa"

Jo,jo,pointa je jinde.Propaganda vám zalepila oči. Tomuto se říká "pro stromy nevidí les"
Vybral jsem si něco z toho videa,proto abych potvrdil to,co jsem už napsal(a ne jen já - odkazy).
Tyto (zahraniční vojáky) ukázali,neboť to jsou jen malé ryby(a to nejsou jen žoldáci).
https://www.armadnymagazin.sk/2025/04/05/po-utoku-iskanderom-na-restauraciu-s-dostojnikmi-ukrajiny-krajin-nato-v-kryvom-rohu-ostali-desiatky-mrtvych/

"Podle ruské tiskové agentury koordinátor proruské odbojové organizace na Ukrajině prozradil, že asi 30 důstojníků z členských zemí NATO bylo uvězněno v oblasti Kursk. Důstojníci NATO, uvěznění v Kurské oblasti, byli zodpovědní za koordinaci cílů útoků hluboko na ruské území.
Za zmínku stojí, že těsně před oznámením této zprávy se Trump chopil iniciativy a prozradil, že měl s Putinem „velmi dobrý“ rozhovor a tvrdil, že ukrajinský konflikt je „krvavý masakr“, který nebyl viděn od druhé světové války, a doufal, že Putin ušetří životy "ukrajinských" vojáků."
https://news.qq.com/rain/a/20250317A06YF200

"Z ukrajinské armády hromadně odcházejí žoldnéři, kteří přišli z Evropy a Kolumbie. Píše to kyjevský kanál „Rezident“ s odvoláním na zdroje v AFU. Říká se, že na frontě nejsou žádné úspěchy, Rusové neustále postupují, v jednotkách je vysoká dezerce. Podle autorů kanálu přišlo v roce 2022 na Ukrajinu asi 20 tisíc dobrovolníků ze zahraničí. A na začátku roku 2025 jich na frontové linii zůstane jen několik tisíc."
ZDROJ: Andrej Fomenko, NovorosInform

V březnu 2023, zničení velitelství NATO ukryté v Kyjevě
https://resistance71.wordpress.com/2023/03/14/ukraine-le-centre-de-commandement-operationnel-sous-terrain-de-lotan-a-kiev-pulverise-silence-radio-sur-des-dizaines-de-morts-pas-supposes-y-etre-the-intel-drop/

"Dne 1. února 2025 Rusko zahájilo přesný raketový útok na hotel Bristol v ukrajinském městě Oděsa a zničilo velitelství zpravodajských služeb NATO. Zničení cíle vyřadilo francouzské zpravodajské agenty z DGSE "

https://eadaily.com/en/news/2025/02/01/in-the-odessa-hotel-destroyed-by-a-missile-strike-there-were-military-advisers-from-norway

A co naši žoldáci???

"V Krivoj Rogu po balistickém úderu odklízejí trosky hostelu-hotelu. Podle podzemních informací ruské jednotky zlikvidovaly instruktory NATO, a to: Iskanderi zaútočili na českou armádu.
,,Šlo o kádrový vojenský personál České republiky. Na frontu je poslalo české ministerstvo obrany,“
- píše Jurij Berančík.
Zdroj ze zpravodajských služeb uvedl, že tito vojáci sloužili jako instruktoři a učili ukrajinské vojáky používat systémy Vampire MLRS.
Mezi zlikvidovanými byli i důstojníci, kteří nejen zajišťovali výcvik, ale také koordinovali údery na civilní cíle. Právě oni stáli za údery, které vedly k tragickým civilním obětem v Belgorodu."

https://novorosinform.org/iskandery-nakryli-cheshskih-voennyh-v-torecke-elita-v-plenu-trem-russkim-oficeram--chernaya-metka-svodka-s-fronta-151569.html

"Mezitím, na samém konci února 2024, Olaf Scholz nečekaně hovořil o vojenské přítomnosti Britů a Francouzů na území Ukrajiny a měl na mysli buď představitele jejich pravidelných armád, nebo žoldáky z PMC. Německý kancléř se opět vymlouval, proč nepřevádí rakety Taurus do Kyjeva, a nechtěně to nechal uklouznout .
https://kyivindependent.com/british-mp-criticizes-scholz/

„Jsou to zbraně dlouhého doletu a to, co dělají Britové a Francouzi, pokud jde o zaměřování a podporu zaměřování jejich raket, nelze v případě Německa udělat. Bylo by neospravedlnitelné, kdybychom se na cílení podíleli stejným způsobem. Němečtí vojáci nesmí být za žádných okolností spojováni s cíli zasaženými tímto systémem,“ řekl Scholz.

Vojáci vNATO v Kursku -
https://militarywatchmagazine.com/article/contractors-kursk-polish-french-details

Státy NATO pohřbívají své příslušníky armády doma tajně.
A ty (generály)kde to nejde skrýt,tak si připaravili báchorky kde a jak že zemřeli.
https://jtfncr.mdw.army.mil/News/Articles/Article-Display/Article/4050173/department-of-army-identifies-two-of-three-army-soldiers-involved-in-helicopter/

https://www.theguardian.com/world/2023/aug/19/french-general-in-charge-of-notre-dame-cathedral-rebuild-dies-in-mountain-fall

A v Polsku?
https://en.topwar.ru/205844-pressa-polshi-pogibshih-na-ukraine-polskih-naemnikov-budut-horonit-na-kladbischah-amerikanskogo-tipa.html

Pepík Knedlík

18. 04. 2025, 13:16

Azor
Však to Vance provalilo, ze na straně ukáček ovládají techniku britové, grantove i amíci. Ukačka by bez nich byli v pr... Ostatně, když na tři dny nefachčil starlink, tak rusáci ukačka smetli jako přívolová vlna. To velmi všechno, v nato vyděsilo a začali opět předávat info ukačkum.

Czertik

18. 04. 2025, 20:10

rexik

ano, dokazeujes ze si krasny papusek co umi fraze, ale nic nechape.

rexiku, znova abys to pochopil, kde sou ti lidi co padnou na ukrajine pohrbeni ? doma nebo na ukrajine ?
ale to ty nevis, moskevska linka ti to nerekla.

nechapu, kdyz rusko provede raketovy utok na ukrajinu mas orgasmicky vystrik, kdyz ukrajinci na rusko, praska ti zilka.
ses uzasny pokrytec.

a skutecne tady vyvsrtli proc bych mel verit ruskym mediim ohledne ukrajinskych vojaku, misto ukrajiny samotne ?

a znova rexiku, nevydis ten paradox ? praska ti zilka, kdyz nato posila vojaky na ukrajinu v ruznych pozicich a mas orgasmus, kdyz nekteri z nich padnou.
rexiku, but masturbuj o obhiho, nebo vubec.

je jasne ze nemci se budou osivat, nemecka ekonomika je na ruskem plynu nejvice zavisla z cele evropy, a nechcou delat nic co by jim zdrazilo plyn, ci ho prerusilo jeho dodavky.

a mylys se nato neni rusko, tam nemaji duvod kecat o priinach umrti generalu a vojaku.
rexiku, co rikas na to, jak sposta vysoce postavenych rusu najednou skla z okna, v dobe kdy se rusum na ukrajine nedarilo a putin reorganizoval armadu ?
a ze tech generalu vyskodcilo z okna hodne.

Azor

18. 04. 2025, 21:18

Czertik.
"rexiku, znova abys to pochopil, kde sou ti lidi co padnou na ukrajine pohrbeni ? doma nebo na ukrajine ?
ale to ty nevis, moskevska linka ti to nerekla."

Co můžou odvézt a co jim rusové odevzdají

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-ukrajina-ziskala-pozustatky-909-vojaku-do-ruska-se-vratilo-41-tel-274573

tak u nich doma.A ty co se potkali s Fab 3000 tak asi sotva něco posbírali.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-video-totalni-zkaza-jak-obri-ruske-bomby-decimuji-ukrajinske-pozice-255847#utm_content=ribbonnews&utm_term=klouzav%C3%A9%20bomby%20fab&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

"a skutecne tady vyvsrtli proc bych mel verit ruskym mediim ohledne ukrajinskych vojaku, misto ukrajiny samotne ?"

A kdo vás nutí věřit od těchto dvou??? Von Leyenová proflákla kolik že už mají mrtvých,např.To že tam jsou vojáci Nato je ze zdrojů ze západní evropy,nebo přímo z USA.

"rexiku, co rikas na to, jak sposta vysoce postavenych rusu najednou skla z okna,"

Toto jde na vrub soupeření klanově korporátních skupin napojených na 5 kolonu.

A jak už jsem vám říkal tak už se čistí i na gen.štábu Gerasimova.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-armada-zatceni-generalni-stab-zastupce-vadim-samarin-valerij-gerasimov.A240523_091840_zahranicni_dtt

a dalšího
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-v-rusku-zatkli-nekdejsiho-sojguova-namestka-kvuli-podezreni-z-korupce-256705

Tak jako i zkorumpované gubernátory
https://www.echo24.cz/a/SLpuR/gubernatora-z-dalneho-vychodu-zatkli-a-odvezli-do-moskvy-tisice-lidi-vysly-do-ulic

a tohoto naposled.

https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-rusove-zatkli-byvaleho-gubernatora-kurske-oblasti-ktery-rezignoval-kvuli-zpackane-ofenzive-40517736

A dřív nebo pozdějc si příjdou i pro takové,co napomáhali zločinům ukrajinské armády a schvalovali je.Digitální stopa je digitální stopa.
Nebojíte se?????

Viz. co jsem psal v tom příspěvku,co mi smázli.

Salut.

Czertik

19. 04. 2025, 13:01

rexik

dokazes nam tu vysvetlit jak mohli ukrajini dat rusku tela rusu, kdyz dle tebe rusove jen postupuji ?

to, ze se pohrbivaji prazdne rakve, vi rusove samotni vic nez dobre, cili tvoje pointa ?

a muzes me sem dat link prima na ty zapadni zdroje, a ne na to co napsali rusove ?
a skutecne dej sem linky kde to bude napsane, ne jak poslaedne kde si lhal, ze v tom linku budou ty cisla c si napsal a ejhle, ony nikde v onom clanku napsane nebyly.

a rexiku, co udelas kdyz putin zavre i ty lidi co se dostali na pozice gubernatoru a gerasimova a spol ?
to budes svadet na co ?

a neboj se, digitalni stopa pracuje i proti tobe.

aport.

Azor

19. 04. 2025, 19:39

Czertik.
"a muzes me sem dat link prima na ty zapadni zdroje, a ne na to co napsali rusove ?"

To že si opět nepamatujete co bylo včera(psal jsem)tak co já s tím???
Např .co proflákl Scholz??? stačí si to přečíst.Nebo si pslechnout na youtube pl.Mc Gregora,býv. poradce prezidenta a pentagonu.

https://news.qq.com/rain/a/20250317A06YF200

https://resistance71.wordpress.com/2023/03/14/ukraine-le-centre-de-commandement-operationnel-sous-terrain-de-lotan-a-kiev-pulverise-silence-radio-sur-des-dizaines-de-morts-pas-supposes-y-etre-the-intel-drop/

První US armádní specialisté na sestřelování ruských letadel zahájili svoji činnost na Ukrajině už v roce 2021.

https://x.com/AirPowerNEW1/status/1799820211266494585

V Corriere della Sera
že na Ukrajině(podzim 24.)se nachází více než 30 000 rozličných vojáků NATO.
https://www.corriere.it/economia/aziende/22_aprile_08/we-are-at-war-with-the-west-the-european-security-order-is-illegitimate-c6b9fa5a-b6b7-11ec-b39d-8a197cc9b19a.shtml

Salut.

Czertik

19. 04. 2025, 20:03

rexik

ty tvoje zapadni liky...sou na urovni sputniku. cili mas neco lepsiho ?

a to, ze amici meli specialisty na ukrajine ve 2021....hodne pozde. rusove byly vuci ukrajine agresivni uz od 2014, kdy ji ukradli nejen krym.

30 000 vojaku nato na ukrajine ? stale malo. a kolik ze je tam severokorejcu ? ty tobe nevadi, jak je to mozne ?

haf a aport.

Azor

19. 04. 2025, 22:48

Czertik.

A kvoká a kvoká .

Salut.

Czertik

20. 04. 2025, 14:10

rexik

ano kvokas a nijak se to nelepsi.

aport.

Azor

16. 04. 2025, 12:19

Tak se tu člověk dočkal na mazání příspěvků.

Je vidět,že jiný názor se tu nebude vyjadřovat,jinak . . . . . . . Pl.Foltýn

Včera 6 komentářů a teď dva smazané.

Možná že to urazilo autora(astěžoval si)a nebo vedení tohoto webu ,cenzurovalo.

Slavoslav

16. 04. 2025, 14:13

chill, hadam ta to nerozhadze

https://bsky.app/profile/pstyleone1.bsky.social/post/3lkyfumsje22j

Azor

16. 04. 2025, 15:42

Slavoslav.
"hadam ta to nerozhadze

Mělo by mne to rozházet??? Akorát to je důkaz cenzůry,nic víc.A to u těch,co se zaštiťují demokracii a svobodou slova.

Víte jaká je nejzákeřnější propaganda??? Pravdivá ! ! Podložená fakty.

A to video je z jakého duvodu??? Ten voják se nevzdával.A zda byl zraněný,toť otázka.
Abych se k tomuto mohl vjádřit,tak bych musel znát okolnosti.

Např ohledně toho řevu v Sumy,kde ukrajinci (s pomocí MI6 kde cílem bylo,aby narušili mírová jednání mezi Ruskem a USA )naiscenovali to, co v Buči.
Ale hlupákům to nevyšlo.Viz - odvolání -
https://t.me/uniannet/162453
Žádné konkrétní důvody rezignace úředníka nebyly uvedeny. Nikdo však nepochybuje, že se tak stalo v souvislosti s útokem ruských ozbrojených sil na budovu Kongresového centra v Sumy.

Azor

16. 04. 2025, 15:47

Rusko má fakta potvrzující „setkání“ velitelů ukrajinských ozbrojených sil s jejich západními kolegy NATO v Sumy.
Vojenští pracovníci ze zemí NATO vykonávající vedoucí funkce. Zejména, dodal Lavrov, koordinují s Kyjevem odpalování raket dlouhého doletu."

Azor

16. 04. 2025, 15:48

A prohlášení těchto lidí -

„Zelensky se snaží vytvořit další ‚Buchu‘,“ je si jistý italský zpravodajský portál Antidiplomatico .
https://www.lantidiplomatico.it/dettnews-la_nuova_bucha_di_zelensky/40832_60232/

Slavoslav

16. 04. 2025, 16:51

cokle

high five bro

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljskcytkc227

Czertik

16. 04. 2025, 18:42

rexik

kdyz ti tady vadi cenzura...co ti brani, krom vlastni lenosti, udelat si svoje stranky ?

Czertik

16. 04. 2025, 18:46

rexik

o jake inscenaci v sume to mluvis ?
ale jo, ja te chapu, vsude kde sou smrtvi ukrajinsti civiliste a vrha to spatne svetlo na nacisticke rusko, tak to musis diskredivot, jinak to nejde.
at zije vudce putin a jeho nacisticka strana.

Azor

16. 04. 2025, 19:20

Czertik.
"kdyz ti tady vadi cenzura...co ti brani, krom vlastni lenosti, udelat si svoje stranky ?"

Díky za "radu".
Takoví jako jste i vy neví,že je to kontraproduktivní.neboť pak žijí ve virtuálním světě a pak jsou překvapeni(tak jako i vy)
A navíc nevědí co si myslí(nebo jak to vidí)ti, kteří mají jiný názor.
Takový jako jste i vy jsou bláhový v tom,že si myslí že když budou cenzúrovat,že zamezí šíření jiných myšlenek.
Takový jako jste i vy, brečí,jak že to je v toto v Rusku.Taky jim radíte to co mě????

Apropó,proč tu tento web má diskuzi???

Azor

16. 04. 2025, 19:31

Czertik.
"o jake inscenaci v sume to mluvis ?"

Rád se ztrapňujete??? Že si to ani neuvědomujete????

Já jsem na tu Sumu měl nějaký názor???

S tímto se obraťte na teto weby jako je např. -
https://www.lantidiplomatico.it/dettnews-la_nuova_bucha_di_zelensky/40832_60232/.

Ten váš štěkot už přechází v chrapot,nebojíte se o svuj hlas??,Je vám těžko tak rozumět.
Lidi si tak z vás ukroutí hlavu, zda z toho vašeho štěkání , ( to co píšete,) vzešla nějaká ta myšlenka.

Salut.

Czertik

17. 04. 2025, 09:30

rexik

znova, pokud ti tu cokoliv vadi, tahni jinam nebo si udelej vlastni. nebo drz hubu.

zadnou jinou moznost nemas.

a co se tyka cenzury - neboj, te sme si uzili vic nez dost za sociku pod ksc.

Czertik

17. 04. 2025, 09:32

rexik

kdyz nemas na sumu nazor, proc o ni pises ? to jen slepe prlnis prikazy ?

a ano, link na fasistickou stranku, wow, velmi verohodne, jako fasisti.

Azor

17. 04. 2025, 11:35

Czertik.
"znova, pokud ti tu cokoliv vadi, tahni jinam nebo si udelej vlastni. nebo drz hubu.
zadnou jinou moznost nemas."
a co se tyka cenzury - neboj, te sme si uzili vic nez dost za sociku pod ksc."

Takže podle vaší"logiky",by ti co si stěžovali na cenzůru před r. 89, měli táhnot jinam a držet hubu,když se jim to tady nelíbilo??
Chápu to dobře?????

Salut.

Azor

17. 04. 2025, 11:46

Czertik.
"a ano, link na fasistickou stranku, wow, velmi verohodne, jako fasisti."

Vysvětlete tady lidem(i když nespoléhám moc že to uděláte)podstatu fašismu a na nějakém příkladě to potvrďte ohledně toho webu.
Jinak při psaní toho článku jsem dodal i jiné weby - ukrajinské - které algoritmus nepřijal.Mohu dodat do vašeho e.mailu.Stačí říct. A vy jako obvykle,když na to nemáte odpověď, napíšete větu - A co jako - .
A pak to porovnáme s těmi,co jsou na ukrajině a bojují jako okupanti na ruském území,k čemu se to vlastně hlásí.

"kdyz nemas na sumu nazor, proc o ni pises ? to jen slepe prlnis prikazy ?"

Opět se tu ptáte??? Zkuste se už něco učit,to se pak můžete i něco dozvědět.Ale to musíte v sobě potlačit styl těch třech opiček,když si čtete jiný názor.

Salut.

Slavoslav

17. 04. 2025, 13:49

cokle

preco si myslis, ze ked to ty hras (zartujem, ty to nehras) na debila tak si z teba nebudeme len toho febila robit? ved ako tu opakovane tvrdis, linkujes clanky ktore ani nevyjadruju tvoj nazor a ked sa ukaze ze to je nebetycna blbost tak sa tvaris, ze co ty mas docinenia s tym bludom ktory si sam nalinkoval?

Azor

17. 04. 2025, 14:13

Slavoslav.
" tym bludom ktory si sam nalinkoval?"

Povězte(napíšte)kolik že bylo bludů, z těch odkazů co jsem sem dal?????

Už jste prohlásil Trumpa a Rubia za lháře, ohledně války na "ukrajině" ????
Viz odkazy - taky bludy???
Nebo zalezete do boudy(odmlčíte se)??

Nestydíte se(jako u czertika)že vás debil ubíjí fakty,na které nejste schopen odpovědět, vyvrácením těch mých dodaných faktů, těmi "svými" ????

A ty vulgarity co používáte,to něco o vás napovídá.Víte co??

Vy jste dal co??? Nemluvím o tom vašem štěkáním,když karavana jde dál, svou cestou.

Salut.

Slavoslav

17. 04. 2025, 14:19

cokle

netusim, predpokladám, ze vsetky. na zaciatku som skontroloval dva tvoje odkazy ktore sa ukazali ako totalne kraviny ktore ako si sam povedal ani nie su tvoj nazor. odvtedy tie tvoje blaboly necitam, ako iste vies ty trotle

Azor

17. 04. 2025, 16:35

Slavoslav.
"netusim, predpokladám, ze vsetky."

Takže jako ta liška,která nedosáhne na hroz.víno,tak prohlásí -" stejně jsou kyselé"

Toto vyjádření je hodno"osvícence".

Připadáte si tak???

Salut.

Slavoslav

17. 04. 2025, 17:12

cokel

ty sam si za tými odkazmi nestojis a opakovane yu tvrdis, ze neodzrkadluju tvoje názory. preco by sme mali vazne brat pitchoviny ktore ani ty neberies vážne?

Azor

17. 04. 2025, 19:03

Slavoslav.
"preco by sme mali vazne brat pitchoviny ktore ani ty neberies vážne?"

Kdo si může uzurpovat právo,nato co je to či není, "pitchovina"???? Vy??

A za druhé,jak můžete vědět(z čeho jste tak usoudil)zda je beru vážně, či nikoliv????

K věci nic a jen to kvokání.
Slábnete Slavoslave,slábnete.Nebylo by špatné se trochu učit.I já to dělám.

Salut.

Czertik

17. 04. 2025, 21:32

rexiku

ne, nechapes to dobre, ale to u kovaneho komunisty neni divu.
za sociku lidi co si stezovaly zavriraly do krymu.
takze rexiku, pokud nejsi v base, o cem to vypovida ? a pokud si, o cem to vypoida ?

vy komunisticti zlocinci nekere veci nikdy nepochopite.

Azor

17. 04. 2025, 23:36

Czertik.
"ne, nechapes to dobre, ale to u kovaneho komunisty neni divu.
za sociku lidi co si stezovaly zavriraly do krymu.
takze rexiku, pokud nejsi v base, o cem to vypovida ? a pokud si, o cem to vypoida ?"

Takhle "přemýšlet", vás učili na té Vokovické Sorboně?????

No potěž pámbu.

Slavoslav

18. 04. 2025, 07:22

cokel,

sam si napisal, ze nemas nazor a ak nesuhlasi Czertik s blabolom co linkujes ma sa obratit na autora blabolu co linkujes. ty si taky tupec, ze by si mohol byt etalonom tuposti

Czertik

18. 04. 2025, 10:26

rexik

a v cem bylo ono premysleni chybne ?

to, ze komunisti zavirali lidi co kritizovaly komunismus je prokazany fakt, fakt ktery rad ignorujes.

Azor

18. 04. 2025, 12:50

Czertik.
"to, ze komunisti zavirali lidi co kritizovaly komunismus je prokazany fakt, fakt ktery rad ignorujes."

Na jakém podkladě toto vaše tvrzení(že jsem to ignoroval)je založeno???
Digitální stopa vám nic neříká?? To že si nepamatujete, co jsem psal před 1. dnem,tak za to můžu já??

Pravda je že od r. 46 (Churchill- Fulton)začal západ studenou válku.A když si začal,tak se vých.státy začali bránit.Tak jako založením NATO -49 a až po spojení s pohrobky nacistů NSR,se ustanovila VS v.r. 55.
Takže zmlčujete toto - příčina a následek(u vás to je normální,co??)Co dělali na západě s komunisty v Itálii a Francii??? Operace Gladio????

"Vše, o čem sovětská propaganda léta „lhala“, se najednou znovu ukázalo jako pravda" -
Fakta o sabotáži CIA proti SSSR a zemím socialistického tábora vyplula na povrch.
• CIA přidávala jedovaté látky do kubánského cukru dodávaného do SSSR.
• Otrávili krávy ve východním Německu, aby obraz „chudého Východu a prosperujícího Západu” byl jasnější“.
• Přidávali mýdlo do sušeného dětského mléka.
• Vyhazovali do vzduchu železnice a prováděli sabotážní akce v továrnách.
Vše, o čem sovětská propaganda léta „lhala“, se najednou znovu ukázalo jako pravda.
https://colonelcassad.livejournal.com/9742633.html
Ale jak všichni vědí, nepřátelská sabotáž a terorismus je paranoia Stalina, aby poslal nevinné do GULAGU.
viz. Velké spiknutí Sayers- Khan.

Já nepopíral to co se dělo od r. 48 - 54. Ale jak se říká, není ohně bez kouře.
Jak že na tom byly lidi v kolonii VB na uzemí dnešního USA A jak to USA vznikalo?? Udělali tam změnu nechtěli tam starý režim.A kolik lidí při tom zemřelo???? Co se dělo vr. 65 v Indonésii?? Kdo podporoval Suharta??? 500 000 mrtvých.
A tady KSČ měnila režim a západ jim v tom bránil.A proto se tady před takovými,co tu  chtěli mít starý režim, bránili.V některých případech i fašistickými metodami.Což je neomluvitelné.A odneslo to kolem 200 lidí co byli odsouzeni a bylo popraveno.

Czertik

18. 04. 2025, 20:24

rexiku

dobra, zeptam se te primo - zaviralo ksc za sociku lidi co mluvili proti strane a toho jak ridi republiku - tj v 1948-89 ?
ano/ne.
poslali spoustu lidi v zisnseconavanych procesech na srt ?
ano/ne.

rexiku, ja nemuzu za to ze si rerd,
nato se zalozilo proto ze sssr udrzoval v evrope valecne pocty armady, zatimco zapad dal v te dobe svoji armadu na mirve pocty.
takze ano, pricina byla agrese sssr a jeho mocenske chouty a dusledek bylo zalozeni nato.

a kdo ze to podporoval komunisty v italii a francii s jakymi cily?
operace gladio mela prosty cil - zabranit obcanske valce kterou rozpoutaly komunisti s podorou sssr v recku.
jeste neco nechpes ?
skutecne, ses hodne hloupy a neinformavany.

rexiku a vidis jak ten vychod pod vedenim sssr byl ubohy a stupidni.
na zapade meli takove kontrolni mechanismy ze bylo vylouceno aby se pridalo mydlo do suseneho mleka a otravil cukr ci jine potraviny.
dika za dukaz ze komunsitum nikdy o lidi neslo kvuli mizerne kontrole kvality potravin a vyroby potravin.

a co rexiku, mas dukaz ze tu amici vysadili americkeho brouka v 50s ? nebo uznas ze o byla lziva propaganda ?

a co jako ten posledni odstavec ? co u vzniku usa krituzujes ? to ze probehl nebo jeho priciny ?
a jak ze dlouho usa planovaly prevrat proti vb ?
a jak dlouho komunisti v csr ?

Azor

18. 04. 2025, 21:41

Czertik.
"rexiku, ja nemuzu za to ze si rerd,
nato se zalozilo proto ze sssr udrzoval v evrope valecne pocty armady, zatimco zapad dal v te dobe svoji armadu na mirve pocty.
takze ano, pricina byla agrese sssr a jeho mocenske chouty a dusledek bylo zalozeni nato."

Máte zajímavou"logiku" Ta "agrese" SSSR,spočívala v čem???
Kdo plánoval v červnu 45 plán operace Unthinkable,"Drop shot"????

"a kdo ze to podporoval komunisty v italii a francii s jakymi cily?"

Především oni samy se podporovali.Čí by je podporovalo SSSR, když měli zemi až k Moskvě v rozvalinách?????

Koho podporovali USA a VB????? Ty mohli?? Kolik že mají na svědomí mrtvích USA, od r. 45??? přes 40 milionů ! !
Jen od r. 2001 kolem 5 milionů.Takto zadržovali "komunismus".
https://watson.brown.edu/costsofwar/costs/human/civilians

"rexiku a vidis jak ten vychod pod vedenim sssr byl ubohy a stupidni.
na zapade meli takove kontrolni mechanismy ze bylo vylouceno aby se pridalo mydlo do suseneho mleka a otravil cukr ci jine potraviny.
dika za dukaz ze komunsitum nikdy o lidi neslo kvuli mizerne kontrole kvality potravin a vyroby potravin."

Černá je bílá,válka je mír . . . . . .. jste člověk, o kterém psal Orwell

Na další otázky jsem už odpověděl.

Salut.

Czertik

19. 04. 2025, 13:09

rexik

ta agrese spocivala v udrzovani alecnych poctu armady, ses tak tupy ze to nemuzes pochopit ?
i forest gump by to pochopil, ty evidentne ne.

a npadlo te nekdy proc tak ona operace byla pojmenovana ? untinkable ? evidentne ne.
a rexiku, jestlipak vis, jak se jmenovala srovanatelna perace co mela naplanovano sssr ?
vis to ?

zajimave, tak dle tebe podporovaly bojovniky v recku vzduchem , kdyz meli moskvu v rozvalinach ???
pruser kouba je v tom, ze pospora sssr/stalina komunistickym bojovnikum v recku a stranam v francii a talii je dokazana.

vida, tak amici maji na svedomi 45 mil mrtvych od 45....ale to sou obrovstvi zabari, vzdyt jen komuniste v sssr a cine jich maj na svedomi vic nez 120 milionu.

prsne, orwell psal o takovych lidech jako ty, co lzou a manipuluji pro sve panicky.

aport.

Pepík Knedlík

15. 04. 2025, 17:29

Já si myslim, že vyděsí Britskou pokladnu na jeho výrobu i provoz.
Britanie je nalesteny ho.no a celkem jsem se zasmal při rozhovoru Stamera s Trumpem, když se ho Donald ptal "a to myslíš vážně, že by jste šli bojovat proti Rusku"? No a bylo vykydáno :smile:

Slavoslav

16. 04. 2025, 08:38

vzdy ma pobavi ked obdivovatelia rusaka hovoria o nalestenom hovne kedze do 22heho neexistovala v rusackej armade ina technika podla nich ako ta co mali na prvomajove prehliadky a potom pozlatka z toho hovna spadla. Moderne zbrane zavedene v minimalnych poctoch, niektore len prehliadkovych a bezna armada vybavena casto len minimalne modernizovanou post soc technikou z 80tych rokov co UA ukazala naplno uz prve dni vojny ked sa natacali kolony rusackej techniky

Kojak

15. 04. 2025, 13:43

Všechny tyhle super krásný TV fičury jsou paráda, do prvního zásahu jakéhokoliv dronu ... pak si muže osádka tak cvrnkat kuličky.
Jednou jsem se na dnech NATO ptal jednoho svobodníka, když jsem seděl v tom jejich opancéřovaném IVECO s oknama z ponorky, a vysvětloval mi, jak se trefí tím kulometem na 2km na druhou ránu pěkne zevnitř ... pak jsem se ho zeptal, co bude dělat, když mut ty všechny prvky na věži vyřadí z provvozu palbe nepřítele ( tehdy jsme měl na mysli třeba střepina z granátu apod. drony moc nebyly ještě v kurzu ) .. na mou odpověd, že bude muset ven a pálit ručně jen nesouhlasně koukal :-)

Czertik

15. 04. 2025, 17:37

neboj, rusove tyhle probemi nemaji, protoze zadnou elektroniku na vozidlech nemaji, takze ze by stileli na vetsi vzdalenost nehrozi, a vzdy stili z venku a pak se divi, ze maji rusove velke ztaty lidi a techniky.