EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Turecko se možná přikloní k nákupu čínských stíhaček J-10C

 14. 03. 2023      kategorie: Události      46 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Podle magazínu MW, který se odvolává na turecké představitele, by Turecko mohlo nakonec ustoupit od svých opakovaných žádostí o získání nejnovějších stíhacích letounů řady F-16 ze Spojených států. Turecko má totiž zřejmě v hledáčku letouny s větší dostupností a lepší cenou. Jednat se má především o čínské stroje J-10C, ale ve hře jsou také ruské letouny nebo typ Eurofighter.

Pákistán začal dostávat stíhačky J-10C z Číny v únoru 2022, Jedná se o letouny stejné hmotnostní kategorie jako F-16, avšak s konstrukcí o dvě desetiletí novější a s mnoha důležitými výkonnostními výhodami, zejména pokud jde o výzbroj a letové výkony.

j10cFoto: J-10C vzdušných sil Pákistánu | Pakistan Air Force

J-10C je jednomotorový stíhací letoun s nízkými provozními náklady a vylepšenou avionikou páté generace. Čínské letadlo má výhodu srovnatelných, a v řadě ohledů i lepších schopností, stejně jako nižší nároky na údržbu a mnohem rychlejší dodací lhůty. Turecko je však největším zahraničním provozovatelem F-16 s přibližně 250 kusy v provozu, což znamená, že nové F-16 by bylo mnohem snazší integrovat do stávajících logistických a výcvikových režimů a byly by kompatibilní se stávajícími leteckými zbraněmi, které již používá. 

Čína v minulosti na žádost zahraničních klientů upravila své stíhačky tak, aby byly schopny provozovat americké zbraně – zejména stíhačky třetí generace J-7 prodané do Pákistánu, které mohou používat americké střely AIM-9 Sidewinder. Turecko samo usiluje o postupné vyřazení amerických střel vzduch-vzduch z výzbroje svých F-16 vývojem domácích alternativ Peregrin a Merlin, které by mohly poskytnout prostředek pro standardizaci výzbroje na jednotkách J-10 i F-16. Žádná z těchto střel, ani ty, které jsou k dispozici dokonce i pro nejnovější F-16, však nedosahují výkonů čínských střel PL-10 a PL-15 používaných čínskými letouny. Arzenál řízených střel J-10C je také optimalizován pro protilodní a protizemní úderné role, přičemž mnohé z těchto zbraní nemají ve výzbroji F-16 obdoby. Další klíčovou výhodou J-10C je to, že jej lze získat za zlomek ceny F-16, částečně i proto, že se vyrábí v mnohem větším měřítku. Zatímco Čína od roku 2018 získala více než 200 letounů J-10C pro svou vlastní flotilu, Spojené státy již od roku 2005 nekoupily žádné F-16, což znamená, že letouny jsou vyráběny jako produkt nižší kategorie pro export.  Nesoulad ve statusech těchto dvou programů se odráží ve skutečnosti, že design J-10 prošel v posledních dvou desetiletích podstatně dalekosáhlejšími modernizacemi a investicemi do zlepšení svého výkonu než F-16.

Turecko dříve usilovalo o získání letounů páté generace F-35, ale bylo Washingtonem vyřazeno z programu kvůli svému rozhodnutí získat ruské systémy protivzdušné obrany S-400. Zatímco Turecko by mohlo usilovat o získání alternativního stíhacího letounu páté generace ze zahraničí, J-10C poskytuje do té doby užitečný záložní stíhač, který by mohl být dodán již během jednoho roku. Fronta na F-16 by naopak nechala Turecko čekat až do poloviny příštího desetiletí, než by dostalo potřebný počet letadel. Malá výrobní linka F-16 má nevyřízené objednávky ze Slovenska, Bulharska, Jordánska, Bahrajnu a především Tchaj-wanu. Případné prodeje F-16 do Turecka se také setkaly se silným odporem v Senátu USA, což byl klíčový faktor zdržující možnou dohodu.

Velká preference Turecka pro lehké jednomotorové stíhačky dělá z J-10C vedoucí volbu. Čínský pokročilý elektronický průmysl zajišťuje, že J-10C je z hlediska avioniky zhruba na stejné úrovni jako špičkové americké stíhačky. 

Zdroj: Magazín MW, eurasiantimes.com

Komentáře

Roman

14. 03. 2023, 17:26

Aneb nemůžeme li zpívat s anděly , budem aspoň víti s vlky .
Vyměnit F-35 za S-400 a F-16 za J-10 může jen zoufalej chorej mozek .
Typický Turecký hospodářství . Už se nedivim že mají inflaci 70% .
To je cena za drobnej odklon od západu na východ . S bude sakra hůř . Turecko je obrovsky závislý na západu .

Martin23 .

14. 03. 2023, 17:37

pan Roman: máte pravdu, on ten východ je obrovsky závislý na západu, zatím. Musíme vytrvat :)

Šebesta

15. 03. 2023, 07:52

Tak a je to tady ! Vy zastánci jediné pravdy. Incident s americkým dronem u Černého moře. Vy vymaštěné hlavy máte jasno za vše může Rusko. Ale až se konflikt stane celosvětovým nebo přinejmenším konfliktem NATO versus Rusko bude už asi jedno kdo ho začal. Spíš půjde o to kdo ho neměl zájem ukončit. Třeba zrovna takové palice jako vy které sedí v NATO ve vedení a na Ukrajině možna i v Rusku. My co válku chceme ukončit máme jasno a je to další důkaz. Čím dele bude konflikt trvat tím větší riziko je že se rozšíří dál. To pochopí i žáci VS ! Jen vy ne.

Slavoslav

15. 03. 2023, 10:54

ano trotlr, pojde o to kto ho nema zaujem ukoncit a eskaluje ho. Teda rusko ktore nadalej utoci na svojho suseda a odmieta agresiu ukoncit.

Roman

15. 03. 2023, 11:16

Ááá došli ti argumenty tak urážíš co?
Jak chceš ty  mírotvorce mír, když ho ruSSák nechce . Včera jasně řekli že jednat o míru budou POUZE TEHDY když Ukrajina přistoupí na novou územní realitu . Jinak NE !!!
Tzn. vzdát se všeho co dosud napadli a okupují a bez boje odevzdat neobsazené části nově anektovaných - sprostě ukradených - územní .
Už chápeš jak seš brutálně mimo ?
Pokud by na to i někdo nesmyslně přistoupil , tak do pár let si odhlasujou v kremlu novou území realiu včetně nás .
Jo už tě chápu . Na to se vy vlastizrádci vlastně těšíte . A o to vám vlastně de , co ?

Zdeněk

15. 03. 2023, 11:32

Vůdce už nemá v Evropě žádné územní požadavky, viďte Sire Mosley ...

Bombero

15. 03. 2023, 11:39

šebesta- tak už se těším, až jim nato začne oplácet stejnou mincí a sestřelovat v norském,severním, gronském a dalších mořích vše, co nebude mít zapnutý odpovídač a poletí to směrem na nějaký stát nato. To za chvíli bude russák bez letadel

Martin23 .

15. 03. 2023, 11:46

Šebesta:

máte pravdu, měli bychom se okamžitě vzdát! Mají přece jaderné zbraně!!! Rusku podstoupit veškeré naše aktiva i pasiva a modlit se že při selekci nebudeme určeni k okamžité likvidaci. Takhle si to představujete? Jak si myslíte že asi dopadnete vy při selekci vzhledem k Vašemu věku?

Šebesta

15. 03. 2023, 13:51

Bombero až vypukne konflikt NATO versus Rusko a k tomu třeba Čína myslím že vás brzy přejde humor. Bohužel on přejde nás všechny protože to legrace určitě nebude.

Šebesta

15. 03. 2023, 14:11

To s tím dronem byla taková první vlaštovka, která sice jaro nedělá ale bylo to varováni pro obě strany. Jen Primitivové jako vy co mně tady minusujete si z toho dělají jundu.Z tepla domova se to kibicuje dobře ale jak už jsem psal až vypukne vojna smích vás přejde.Rozumní lidé ji předchází. Idioti si hrají na hrdiny a jediné správné mravokárce.

Bombero

15. 03. 2023, 14:53

šebesta- humor nás přejde,to máte pravdu. Ale jen díky primitivnímu agresivnímu russku, které si chce dokázat něco, co z daleka není ani náhodou

Bombero

15. 03. 2023, 14:54

šebesta-".Rozumní lidé ji předchází válce" Task to vám na 100% podepíšu. škoda, že to také nevědí v russku, které tuto válku rozpoutalo

Zdeněk

15. 03. 2023, 15:01

No vidíš Mosley, že to jde. Takže žádné vznešené ideály míru, žádný strach o životy a štěstí Ukrajinců, ale úplně obyčejná osobní hnědka až za ušima ...

V roce 1938 zbabělost koupila celých 11 měsíců míru, na kolik si vsadíte v roce 2023, pokud se teď ruSSku vyjde vstříc?

Já nevím, jak ostatní, ale za mě osobně: raději mrtvej, než rudej, resp. hnědej, jako někdo ...

Šebesta

15. 03. 2023, 15:07

Pro Bombero.Až vám budou vážený padat na hlavu bomby a lítat rakety okolo vašeho úkrytu budete si akorát hrát s ostatnimi třeba o to kdo z vás přežije a kdo ne a věřte tomu že vám bude uplně jedno kdo si na co hraje nebo hrál a kdo za to může .

Zdeněk

15. 03. 2023, 15:18

Šebesta Mosley, hlavně nezapomeň:
"V úkrytu nebuď sám, vem si sebou Harmasan ..."

Martin23 .

15. 03. 2023, 15:35

Šebesta:

takhle si Vaši lidé představují jednání o míru:

https://twitter.com/i/status/1634994568411381760

co zde vidíte?
_____

https://youtu.be/DdEEwQmzAdg?t=239

co zde slyšíte? co následuje?

____

https://minutovezpravy.cz/clanek/rektorovi-dosla-trpelivost-sevcik-konci/

zde se policejní provokatéři snaží násilím dostat pana Šel Jsem Kolem Ševčíka proti jeho vůli do Národního muzea. Naštěstí se pan Ševčík ubránil a policii se nepodařilo ho do muzea dostat.

Roman

15. 03. 2023, 15:38

Šebesta
No tak řekni , kolik bys chtěl obětovat při tý svý připosranosti .
Půl Ukrajiny nebo celou ? A co takhle celý Česko , s tím ruSSáci taky zcela otevřeně hrozí - až po Lisabon .
Myslíš si , že ta genocida co by potom zákonitě jako vždycky v v ruSSku tady rozpoutali , byla lepší než ty tvoje bomby kterejma pořád tupě strašíš ???
Věř že by to bylo stokrát horší .
Věř mi že by to Putlerovi nestačilo . Právě naopak s jídlem roste chuť . Neustále otevřeně vyhrožuje novým světovým řádem .
Nic ti to nepřipomíná ? Ano tím naposledy vyhrožovali v.r.1917 bolševici a v.r.1938 nacisti . A ten bez totální genocidy nelze provést.
Proč myslíš že musel Stalin vyvraždit 30.000.000 rusů.
Začni aspoň trochu používat to máš náš na krku , ať to nepůsobí že tam totálně vymetýno

Bombero

15. 03. 2023, 15:46

šebesta- jedno vím naprosto jistě, nebudou to bomby a rakety našich spojenců z nata, ale z fašistického russka co nám možná budou padat na hlavu, když se ted russákům ustoupí
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/495099-putin-se-hodla-zmocnit-dalsi-zeme-unikly-tajne-plany-kremlu?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Šebesta

16. 03. 2023, 15:12

Řeknu ti máš smradlavé nohy ! Stačí ?

Šebesta

16. 03. 2023, 15:12

Pro Roman

Roman

16. 03. 2023, 15:27

Stačí , díky .
Jenom si sám potvdil co si tady všichni dávno myslí .
Prolhaná dezolátní ruSSofilcka , co má totálně vymetýno .

Martin23 .

14. 03. 2023, 13:47

Šebesta:

Není větší důkaz cenzůry v naší zemi než to, že si můžu svobodně říkat a psát co chci!

Na seznamu někdo moc krásně napsal proč Rusové během 2svv nechtěli s nacisty jednat o míru a dál posílali na smrt ubohé vojáky a američané a britové jim posílali zbraně a vybavení... Vidíte tu paraleru s Vaším chcimírováním?

Šebesta

14. 03. 2023, 12:43

Pro Veritas Vincit.No článek je o čínských stiháčkách a Turecku a uznávám že můj dotaz je jaksi mimo toto téma nicméně je vysoce aktuální a vůbec jsi mne nezklamal . Znám tě už dobře, místo jasné odpovědi ano nebo ne jen zástupné kecy. Jistě že neznám přesný počet oněch Ukrajinců ale 100 % existují . Stejně přirozeně jako i ruští vojáci mají toho dost a někteří dezertují. A víš odkud má ty informace o oněch Ukrajincích ? To by jsi neuhodl. Jsou od Ukrajinců žijicích u nás od některých a také světe div se i z jiných zdrojů a webu. Třeba konktrétně diplomat Drulák nebo další diplomar Novotný. Ale nevěř jim to jsou všichni proruští trolové no ne ? I ti Ukrajinci co to říkají.

Zdeněk

14. 03. 2023, 13:02

Šebesta, úplně jsi zapomněl na tvého pasáka, ježíši pastevce, Rajchla a emerickou drsnou dvojku: Trumpeta a De Santa-tis, tak jenom připomínám ... :thumbsup:

p.s. ještě Fico, ještě Fico :thumbsup::star_struck::thumbsup:

Martin23 .

14. 03. 2023, 14:03

Šebesta:

EX-diplomat, člověk který už v politice dávno není a nerozumí ji protože se myšlením zasekl v 90. letech. Takže nelžete. Že někdo byl diplomatem neznamená, že je diplomat, v tom je tak zásadní rozdíl že to už zásadnější být ani nemůže. Vy ale napíšete lživě diplomat, aby ty lži, které se Vám práší od huby, dostaly váhu.

Prohlat se k pravdě není možné.

Šebesta

14. 03. 2023, 14:32

Martin 23. Když už se zapojujete do naší diskuse s těmi dvěmi kumpány V.V. a Zd. kteří když mají odpovědět na jednoduchý dotaz záčnou psát totálni nesmysly které s tím vůbec nesouvisí tak mi nepiště o nějakém ex-diplomatu o němž není jádro sporu. Když už jste takový puntičkář tak lžete vy protože provládni bývali diplomati tak titulováni jsou viz. třeba lidovec Svoboda který KDU-ČSL přivedl ke krachu. a další. No ale ať je po vašem exdiplomat. A jeho hodnocení se vám nehodí proto se někde zasekl já si naopak myslím že jste se zasekl vy. Naopak on a nejen on má rozumné názory. Už jsem to psal dříve , problém Evro není Rusko ale západní Evropa. Dál to nebudu rozepisovat. Protože vy si melete pořad svou a diskuse s vámitřemi je ztráta času.

Zdeněk

14. 03. 2023, 14:50

Ještě bych si dovolil přidat jeden článek o velkém guru našich vlastenců a chcimíru:
https://az247.cz/jindrich-rajchl-je-udajne-vnukem-vestkyne-baby-vangy/

Prosím věnujte pozornost hlavně věšteckému tweetu z 25. 2.2022 - pro veterány, doufám, že pamatujte, kdo to tady přesně stejnými slovy šířil :stuck_out_tongue_winking_eye: ... další předpovědi, jako že zmrzneme a že litr nafty bude po novém roce za 150 Kč, přejdu taktním mlčením.

Že se nikdo ze chcimíru neohání názory např. Šimona Pánka - typického válečného štváče, Vladimíra Dzura nebo, pro mě překvapivě, vyjádřením Strany evropské levice neboli eurokomunistů už z února 2022.

Martin23 .

14. 03. 2023, 15:18

Šebesta:

Já Vám to milerád zopakuji: "Prohlat se k pravdě není možné".

A mám pro Vás nepříjemnou informaci, Cyril Svoboda je v tom samém gangu jako ten Váš favorit komunista a převlíkač kabátů Novotný.

Abychom předešli další Vaší vyhýbavé či lživé odpovědi/otázce, tak mluvím o: Diplomatický institut, z.ú.

Šebesta

14. 03. 2023, 16:02

Tak to je omyl . Plácate bludy Martine 23. Cyril Svoboda,zkrachovalý politik bývalý lidovec právě v pořadu Martiny Kociánové byl ve sporu s ex diplomatem Drulákem o Ukrajině i o celkovém zaměření naší dnešní diplomacie. Svoboda stal jednoznačně na pozicích současné vlády. Osobně jsem tuto diskusi viděl. Prolhat se k pravdě nelze ale vy to tu činíte dnes a denně spolu s našimi medii že jo ? Třeba jak informovali o demonstraci na Václavaku v sobotu. Protože pamatuji dobu normalizace 70.-80. léta mohu porovnávat a  současná ČT s tou před 50 léty si mohou podat ruce ve lhaní a fabulacích a polopravdách.

Martin23 .

14. 03. 2023, 16:37

Šebesta:

Chcete další důkaz? Jak je libo:
https://www.cevroinstitut.cz/diplomacie/#:~:text=HLAVN%C3%8D%20ODBORN%C3%8D%20GARANTI%3A

https://www.hlidacstatu.cz/osoba/jaromir-novotny

Omluva od Vás je na místě, ale ja na ni netrvám, všichni děláme chyby a já tu Vaši zcela uznávám. Také nejsem dokonalý.

Jenom aby bylo jasno, politici se v soukromí mezi sebou chovají jinak než na veřejnosti, to ale nemůžete vědět a já se za to na Vás nezlobím.

Já jsem viděl nesestříhaný nezaujatý záznam bez komentáře. Viděl jsem tam jak člověk (ani se neví jestli to řídil vůbec Ukrajinec) projížděl po silnici a nějaké tupé hovado mu koplo do auta a když řidič vystoupil, byl dotyčným okamžitě napaden, opodál pořvávala skupina opic odporné xenofóbní skřeky. Když byl řidič vyzván (policií) byl znovu napaden tím samým hovadem a bylo mu utrženo pravé boční zrcátko.
Dále jsem viděl jak se dav domáhal vniknout do Národního muzea, a jak mlátí policajty po hlavě násadami na vlajky.

Je mi úplně jedno co jste jako malý kluk nebo student za normalizace viděl, já viděl tohle a vůbec to v tu sobotu nesouviselo s vládou, Ruskem, nebo Ukrajinou. Jenom zlo a možnost si vybít svoji neschopnost. Byl jste tam když víte jak to "přesně" bylo? Pošlete mě video, rád se na něj podívám. A PROSÍM CELÉ.

Martin23 .

14. 03. 2023, 17:25

Šebesta:

https://twitter.com/i/status/1634994568411381760

co zde vidíte?
_____

https://youtu.be/DdEEwQmzAdg?t=239

co zde slyšíte? co následuje?

____

https://minutovezpravy.cz/clanek/rektorovi-dosla-trpelivost-sevcik-konci/

zde se policejní provokatéři snaží násilím dostat pana Šel Jsem Kolem Ševčíka proti jeho vůli do Národního muzea. Naštěstí se pan Ševčík ubránil a policii se nepodařilo ho do muzea dostat.


____

a zde něco pro normální lidi, kteří se rádi zasmějí:
https://d32-a.sdn.cz/d_32/c_img_QI_Bp/mpCCDhM.jpeg?fl=res%2C1200%2C%2C3%7Cwebp%2C70%2C0

Martin23 .

14. 03. 2023, 23:22

Šebesta:

Víte proč mě k tomu nic nenapíšete? Protože jsem Vás konfrontoval s drsnou realitou, žádným jedna paní povídala, žádným alternativním názorem, ale s jednoduchou syrovou realitou, která zcela zbořila Váš konstruk bezpečí a jistoty v sebe sama. Zcela jsem vyhladil Vaši sebestřednost že my jsme ti hloupí a vy ten chytrý, my jsme ti slepí a vy víte lépe než ostatní. Takhle to drahý Šebesto chodí, když uvěříte řetězovým emailům a alternativním médiím.

Skutečně se na Vás nezlobím, je mi Vás ale líto.

Šebesta

14. 03. 2023, 10:41

Už to říkám dávno. Turecko je v rámci NATO taková chytrá horákyně.Dělá vše co je výhodně pro něho. Je sice formálně členem NATO ale jinak blokuje přístup Švédů a Finů má více soucitu s Ruskem než skoro celé NATO a teď možná koupí čínské stihačky od hlavního nebo jednoho z hlavních nepřátel NATO ale spíše USA. Tomu říkám pragmatická politika. Turci totiž pochopili že NATO a EU nereprezentuje celý svět a že je dobré mít dobré vztahy i ostatními zeměmi. Pokud jednou dojde k rokování o ukončení války na Ukrajině bude Turecko ideální místo jednání pokud o to bude samo stát a taky Ukrajina i Rusko.

Slavoslav

14. 03. 2023, 12:11

keby si ten clanok cital a dokazal pochopit, tak by si vedel, ze s ajedna o vynuteny krok kde USA odmietaju predat Turkom najmodernejsie F-16. Hovori sa tomu z nudze cnost co Turecko predvadza.

A som zvedavy na najblizsie volby, opozicia sa dokazala spojit aspon zatial

Šebesta

14. 03. 2023, 12:22

Pro Vertas Vincit :Poslouchej ty chytrolíne. Položím ti jednu jedinou otázku. Jsou Ukrajinci ,kteří už nechtějí dál válčit a chtěji spíše ukončení bojů a mírové rozhovory nebo příměří taky proruští trolové nebo ruské filcky jak nás co máme podobné názory často mnozí z vás titulujete viz. třeba Zdenek ? Protože takových Ukrajinců je stále čím dál víc a to nejen mezi civilisty ale i mezi vojáky. Jenže naše " objektivní " media o tom mlčí. Co ty na to ?

Šebesta

14. 03. 2023, 12:29

Slavoslav Keby si ty čítal moj članek celý a dobre ho chápal tak by si vedel že nepišem len o stiháčkách ale komlexně o turecké zahraniční politice ! Chapišto checo ?

Zdeněk

14. 03. 2023, 12:37

Šebesta, omez svoje starosti o Ukrajince, až bude většina z nich chtít mírová jednání a mír za každou cenu, oni se ozvou ... mimochodem naše objektivní média o tom samozřejmě informují, jako v každé většinově demokratické společnosti, ale chce to číst ty články celé, nejenom nadpisy ... do té doby, podpora za každou cenu a ať ta ruSSka prasata hnojí pole co to jenom jde, třeba se nakonec rozsvítí i obyvatelům Mordoru.

Ty se hlavně starej o to, abys tady nebyl za hlupáka, protože jen hlupák zastává názor, že pravda je "něco mezi" - protože "něco mezi" fakty a lží je jenom propast lidské blbosti, popírání a pohodlnosti.

Mimochodem, plně s tebou souhlasím, že Standa je přesný opak nás z Osy zla - hádej proč ... :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zdeněk

14. 03. 2023, 12:43

Slavoslave, já bych řekl, že pravý důvod je, že Turek je prostě obchodník a chce od Američanů dobrou cenu a nabídku - dokonce bych řekl, že si stále brousí zuby na F-35 a chce je dostat za podporu vstupu Švédska a Finska do NATO a tohleto jsou jenom tanečky okolo.
J-10C nebude vysloveně špatné letadlo, ale na F-16V prostě nemá, o F-35 ani nemluvě.

Šebesta

14. 03. 2023, 12:58

Pro Zdenek.Když už se chceš zapojit do diskuse mimochodem tebe jsem se na nic neptal tak by jsi mněl odpovědět na můj dotaz . Opět oba manipulujete s fakty jako některá naše media. Já jsem nezmiňoval množství oněch Ukrajinců protože ho přirozeně neznám. Ale rozhodně existují ! Odkud to vím jsem už psal tvému kolegovi V.V. Můj dotaz zněl ale přece jinak zda jsou podle vás proruští trolové nebo ruské filcky a vůbec tady nejde o to  kolik jich je zda 1000 nebo víc. Mně tak běžně titulujete a přitom oni chtěji to co řkám já. No a pokud jde o naše media lžeš jako věž o oněch Ukrajincích jsem ještě nikdy neslyšel informovat třeba ČT . A pokud ty ano nechám si poradit prozraď mi která ? Předem za to děkuji.

Zdeněk

14. 03. 2023, 13:18

Šebesta, pokus se alespoň občas nepoužívat argumentační fauly, především proto, že ty první kvičíš, když dostaneš stejnou meducínku ... v tom svém blábolu uplatňuješ "argumentum ad populum", "argumentum ad verecundiam" a především se snažíš vzbudit dojem, že existují jen dvě možnosti a na to ti rád odpovím naprosto přesně - :poop:.

V tomto okamžiku je jenom jeden, kdo může tvoje přání okamžitě splnit - V. V. Putin - obrať se na něj třeba prostřednictvím:

Velvyslanectví Ruské federace v České republice
Zastupitelský úřad, ambasáda
Ukrajinských hrdinů 19/6
16000 Praha 6 - Bubeneč
Česko

p.s.

Existují dokonce Ukrajinci, kteří spolupracují s ruSSy a takoví, kteří se službě vyhýbají, existuje i úplatkářství, zlodějina a šmelina - no a? Zatím existuje většinová schoda na odhodlání se bránit a to je jediné podstatné ...

Šebesta

14. 03. 2023, 13:29

Vůbec jsi mne nezklamal. Fauly a podrazy děláš hlavně ty. Jaký je faul když se ptám zda Ukrajinci co už nechtěji válku jsou proruští trolové ? Místo jasné odpovědi jen kecy a kecy co nemají s mým dotazem nic společného. Měl jsi se dát na politiku. Chováš se jako typicky politik třeba Babiš,nebo Rakušan a další.Když mají odpovědět na konkrétní dotaz umí jen vše obkecat.

Šebesta

14. 03. 2023, 13:35

Pro Zdenek.Jo a neodpověděl jsi ani na můj dotaz která media informují o oněch Ukrajincích co nechtějí bojovat ? Jen umíš vše obkecat opravdu psát nesmysly a mně obviňovat z faulu které děláš sám.

Zdeněk

14. 03. 2023, 13:37

Šebesta, ještě bych moc rád poznamenal, že ty jako zaprděný důchodce v teple s pravidelnou, valorizovánou penzí se pokoušíš vyvolat dojem, že tvé mírové motivy jsou stejně vznešené, jako motivy lidí, kterých se válka přímo dotýká, a dokonce máš tu nebetyčnou drzost se s nimi srovnávat, a to je ubohé, ale myslím, že u tebe je to naprosto nepřekvapujici.

Martin23 .

14. 03. 2023, 13:56

Šebesta a pánové kolegové z Osy zla:

I kdyby jen jeden Ukrajinec chtěl mír, tak to stačí na to, aby se rozjely mírové rozhovory... :D To nevymyslíš :D

Zdeněk

14. 03. 2023, 14:08

Martin 23, kdyby to k něčemu bylo, můj podpis bude mezi prvními.
Ovšem v případě Šebesty a jeho argumentační veletočů nevím, jestli se mám smát nebo brečet.

Slavoslav

14. 03. 2023, 14:32

Sebesta, trotl jeden. Ked ti nedochadzaju zakladne nuansy a fakty tak ako mam brat vazne zvysok tvojho prispevku? A ano, pripustam, ze ak sa niekde pomylis aj nejake tro zrnko pravdy zasvietit v tvojich traktatoch.

Mimochodom, drviva vacina Ukrajinskej populacie je za mier, po vyhnani rusakov z uzemia Ukrajiny co si zabudol dodat