EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

USA zvažují dodání protilodních střel na Ukrajinu

 25. 05. 2022      kategorie: Události      93 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Spojené státy studují možnost poskytnutí moderních protilodních řízených střel Ukrajině za účelem překonání ruské námořní blokády.

Předpokládá se, že by to mohlo umožnit obnovení ukrajinského exportu obilí a dalších zemědělských produktů. 
Podle zdrojů agentury Reuters má jít o střely Harpoon a NSM. Uvažuje se o možnosti jejich přímého transferu ze Spojených států nebo z některé z evropských zemí, které takové zbraně mají.

harpoonFoto: Odpálení střely Harpoon | Wilkimedia Commons / Public domain

Existuje však omezená dostupnost platforem pro odpalování střel ze břehu. Zvažována je tak údajně možnost demontáže odpalovacích zařízení z některých amerických lodí.

Agenturní zdroje mimo jiné upozorňují na požadavky na vojenský výcvik v používání střel, potíže s údržbou vybavení, riziko ruského převzetí střel a riziko celkové eskalace konfliktu. 

AGM/RGM/UGM-84 Harpoon je označení rodiny podzvukové protilodní střely, použitelné za každého počasí, kterou původně vyvinula firma McDonnell Douglas a v současnosti ji prodává společnost Boeing Integrated Defense Systems po sloučení obou společností. Střely ve verzi pro válečné lodě byly do služby zavedeny v roce 1977, letecké střely v roce 1979. Jedná se o v současnosti nejrozšířenější typ západních protilodních střel. Do roku 2013 bylo dodáno cca 7300 střel všech verzí. Kromě námořnictva a letectva Spojených států amerických ji používá řada zahraničních uživatelů. Jako náhrada střely je agenturou DARPA vyvíjen nový typ LRASM.

Naval Strike Missile (NSM) je protilodní a protizemní řízená střela vyvinutá norskou společností Kongsberg Defence Systems. Je nástupcem střel typu Penguin a aktuálně jedinou provozovanou protilodní střelou nejnovější páté generace. Letecká verze střely Joint Strike Missile (JSM) je vyvíjena, ve spolupráci s Lockheed Martin, jako výzbroj pro nové stíhací letouny F-35 Lightning II.

Zdroj: navalnews.com

Komentáře

Tomáš

01. 06. 2022, 06:58

Evropa včetně EU skočila na americký projekt na Ukrajině, který začal v r. 2014,po obsazení Krymu a vyhlášení samostatnosti DLRa LDR byla osmiletá přestávka. Po debaklu po dvaceti letech v Afganistanu, který stál 10 bilionu dolarů cca 230 bilionu Kč. Polsko s Ukrajinou se vytrvale připravovaly na odvetu, tu krizil prez. Tramp, když částečně odhalil vliv Ukrajiny na prez, volby , kdy po zvolení Trampa se Clintonová stáhla k mlčení soudní proces nebyl zahájen. Všem bylo jasné, že Afghánistán musí být ukončen to navrhl Tramp a musí být něčím nahrazen a tím bylo pokračování vlivu na Ukrajinec, který přesáhl červenou čáru podle ruských zásad a byl a podniknuta speciální operace s obrovským vlivem na prodej a distribuci ruské nafty a plynu. Je to oboustrane nebezpečná operace, která má za cíl oslabit Rusko a EU, to se daří jen částečně USA nejsou v dobré kondici hospodářské a vojenské a jim stačí zastupna válka s Ruskem na Ukrajine. Nelze odhadnout kdo vyjde vítězné , tedy Rusko, nebo USA a EU. Rozhodně geopoliticky se vylepšuje Cina, ale to je málo. V Evropě se mění hranice a jsou válečné situace. Za Velké války vypukla revoluce v carskem Rusku, USA jsou zralé na revoluční trendy, uvidíme budoucnost má v rukou Prozretelnost, GS a parlamenty jsou nastroje v Božích rukách.Dodavky protilodnich strel to je peripetie, byl hozen kámen z hory, jaka se utrhne lavina, nevíme.Mirova jednani jsou okrajovym jevem a to je špatně.

Czert

31. 05. 2022, 23:16

Bombero
Ale v jednom se m23 trefil, a to v tom, ze zapad - f, n, i - by ukrajinu nejradeji hodil pres palubu, ale verejne mineni jim to jen tak nedovoluje.
Tezke zbrane pousti neradi, v malem poctu a nejradeji by ji prodali za 200% ceny.
A amici sou v opacne situaci, tam vlada podporu ukrajine tlaci, a vetsine amiku je ukrajina ukradena ci primo s pomoci nesouhlasi.
Staci se podivat na makrona jak lobuje za putina, nebo nemce kdy dodaji gepardy, ale bez munice aby nenastvaly rusy.

Czert

31. 05. 2022, 16:56

M23
Jak zabranit jaderne valce je velmi jedoduche. Staci rict jasne ze na kazdou jednu ruskou atomku nato odpovi dvema atomkama a bude klid.
Na to aby svet byl zcela znicen kdyz budou rusove dost sileni ma nato dostatek atomek.

Czert

31. 05. 2022, 16:51

To ze by usa ci zapad postavily za tw pri cinskem utoku je naprosty nesmysl, reci nic nestoji, realne by zapad odpiskal tw hned prvni den.
Jinak by se v cele zapadni evrope doslova utiraly lopuchovymy listy, prptoze prenese i ten toaletak se vyrabi pro evropu v cine.
A zapad svuj blahobyt kvuli jakekoliv cizi zemi neohrozi.
To uz dokazal naposledy u ukrajiny, a predtim nekolikrat u jinych statu, vcetne nas.

Czert

31. 05. 2022, 16:44

Amici dodaji par, slovy dva, kusy aby si odfajkli ze dodaly vyzbroj a tim to hasne.
Amici moc nemaji zajem na tom, aby nastvaly f, n, i kterym vyhovuje to ze rusko okupuje krym a znemoznuje ukrajine jakykoliv namorni pohyb.

bombero

27. 05. 2022, 13:33

M23- at si každý udělá obrázek o tom, jaký jste lhář ve prospěch agresivního russka.článek AS21- kandidát na nové bvp. Možná, že jsem normální ubožák, ale vy jste určitě MORÁLNÍ ubožák. V příspěvku o nějaké citaci ani slovo,koment z vašeho pohledu. Ani se nedokážete postavit za to, co jste napsal. jen samé dodatečné okecávání. A ted kompletní citace(odstavec uprostřed ono tvrzení)

"Že Rusko vtrhne na Ukrajinu, o tom bylo rozhodnuto ve chvíli, kdy USA odpověděly záporně na ruské požadavky.
To, jak si západ neuvědomuje své chyby posledních 30 let, které nás dovedly až sem, to mi hlava nebere. Dokonce Biden dnes hovořil o tom, jak agresor nemůže uspět při napadání jiných zemí (pravděpodobně vlastní zkušenost). To je přeci taková drzost.
Jen v Evropě USA udělaly tyto chyby:a) oklamaly Rusko při rozšiřování NATO, po rozpadu SSSR a zániku VS nemělo dále NATO vůbec pokračovat jako vojenská organizace.

b) války na Balkáně
c) protiústavní puč na Ukrajině a protiteroristická akce trvající 7 let.




A teď krátce k tomu, co teď sledujeme.

Ukrajinců mi bylo a je líto od roku 2014, protože se dostali do geopolitických her a na Ukrajině vládnou nacizoidní elementy.
No a současná vojenská akce Ruska - na ní je vidět, jak je efektivní, jak moderně Rusko zasahuje a dnes ráno již bojuje na předměstí Kyjeva.
Ale zásadní v této akci není kvalitativní a kvantitativní převaha ruských ozbrojených sil.

Tím zásadním je to, co západ celou dobu snažil tajit.
Že na východní Ukrajině nejsou proruští lidé, ale že tam jsou Rusové, kteří byli 7 let obětí genocidy.
Proto také RA východní a jižní Ukrajinou prolétla, protože tam mají většinovou podpodu tamního obyvatelstva.
Rusové první den zničili strategické cíle, obešli ukrajinskou armádu a míří ke Kyjevu. UK armádu na východe teď budou zaměstnávat povstalci.
Do pondělí je hotovo.


A je také zajímavé, jak západ Ukrajinu hodil přes palubu. Nejdříve Ukrajinu vyhecují proti Rusku a pak nic.
Sankce, to je komedie. Zase jen kecičky o jednotě, protesty, okázalé a demonstrativní projevy.
Například naše granáty darované Ukrajině na Ukrajinu ani nedojdou. Jsou pořád v ČR.
Dnes jsem již zaslechl, že se chystá velká dohoda mezi Ruskem a USA."


minimálně 10 lží v jednom příspěvku, které se nádherně ukázaly s odstupem času

bombero

27. 05. 2022, 12:36

M23- kde chybí protiargumenty, nastává napadání oponenta. nedávno se to tady řešilo a tam se ukázalo,že to byl váš názor. zase lžete a vše jen okecáváte. Ale chápu, že se vám preavda nelíbí. Ale co čekat od proruského kolaboranta

NATO!

27. 05. 2022, 11:21

Vážené osazenstvo, s martinkem anal ytikem nemůžete mluvit jako s myslícím tvorem. Ale pravda je, že kolem roku 2014 téměř něco pochopil.

Veritas vincit

27. 05. 2022, 10:11

Slouha fašistického Ruska - Martin23
"Kadliku, tak přesně o tobě jsem mluvil."
*
Možná přestaň na chvíli mluvit o jiných a raději se nech ústavně léčit z notorické závislosti na lhaní Slovane. :slight_smile: Viz například tvé plácání o Fialovi, dnešní vládě a odměnách ředitele ČEZu "za poslední roky" ...

Martin23

27. 05. 2022, 09:28

bombero
Jsi jen normální ubožák.
Již dvakrát jsem tady kopíroval můj příspěvek z února, který tento údaj obsahuje.
Ale již potřetí uvádím, že šlo o názor US generála ke kongresmenům.
No a dnes víme, že ten názor vedl k tomu, že US Army se v posledních letech na Ukrajině činila, aby to tak rychle nebylo.

Kadliku, tak přesně o tobě jsem mluvil.
Kdyby ředitel ČEZu v tomto případě v podstatě zaměstnanec placený státem, bral 35 mega, ale elektřina by stála jen o něco víc, než jí prodáváme, tak neřeknu popel. Ale protože se její cena obratem přes burzu v německu zvýší o 3000%, tak naprosto nerozumím tomu, proč by měl ředitel tohoto podniku brát tyhle peníze.
No jeho chyba to samozřejmě není. Je to chyba politiků, kteří si nacpali své lidi do dozorčích rad. Je to prostě ten zlodějský systém.
Že podobné peníze mají manageři soukromých firem je jejich věc.
V subjektech napojených na stát, jde o propracovanou zlodějnu.

Crock

27. 05. 2022, 09:03

Marty
Tak samozřejmě, že by museli využívat co nejvíc pobřežních vod. To má ale háček. Dostali sice střely ale jen jedno odpalovací zařízení. Pro překrytí by jich potřebovali mnohem víc. Aktuální stav je takový, že rusáci musí počítat s tím, že jsou v dostřelu Harpoonů a obecně se drží dál.
Pak je tu druhý problém. Není radno používat protilodní střely, když se kolem motají civilní lodě. V případě potřeby by museli pálit v takové pozici, že by jak rusácké lodě tak i nákladní loď byly blízko sebe právě kvůli krátkému dosahu. Protilodním střelám se podařilo splést si vojenskou loď od civilní i během pouhého cvičení.
Celou situaci by vyřešila dodávka NSM. Mnohem chytřejší , delší dosahu a solidní steahl. Blbé je, že ta není skladem "navíc" a někdo by ji musel zaplatit a to jsou už miliardy Kč.

Veritas vincit

27. 05. 2022, 08:50

uslintaný neználek, ruský věrozvěst, komunistický pohrobek - Martin23

"Generální ředitel ČEZ dostává poslední roky na odměnách 35 mega ročně..."
*
,,No tak řekněme paní Zagorová, je to milá holka, všechno, no ale ona už tři roky po sobě bere šest set tisíc každý rok. A další. Ne šestset, milion, dva miliony berou, Jandové a jiní, každý rok,.."
(generální tajemník ÚV KSČ Milouš Jakeš, Červený Hrádek 17.7.1989) Evidentně pokrevní přízeň. :laughing:
https://www.youtube.com/watch?v=cKoQQo8gdPM

"A Fiala a spol jim to asi prodávali nebo co."
*
I podprůměrně inteligentní trouba ví, že ...
"Poslední roky", konkrétně poslední 4 roky (prosinec 2017-prosinec 2021), byla v ČR vláda ex-komunisty a ex-StB donašeče Andreje Babiše (díky většinové "inteligenci" slovanstva v ČR).:smile:
I podprůměrně inteligentní trouba ví, že vládu Petra Fialy jmenoval Miloš Zeman v Lánech 17. prosince 2021. Tedy evidentně v čase, kdy bylo o odměnách v ČEZu již dávno rozhodnuto. Zřejmě je také výše odměn přímo zapsána ve smlouvě... Což asi zná i jedinec z učňáku.:slight_smile:

Co chtít od zabedněného Slovana, když nezná ani faktické údaje a holá data? :laughing:

bombero

27. 05. 2022, 08:04

Ještě předminulý měsíc zde martin23 hlásal, žerussko obsadí ukrajinu do 3 dnů, že je ukrajina před krachem a podobné nesmysly.
nikdo nepopírá, že bez zbraní ze západu by ukrajina byla dávno KO. Ale zatím si díky tomu 4x menší armáda celkem masivně likviduje russkou techniku. Nevím, jestli se v tom případě dá považovat za úspěch, když se russák musel stáhnout ze všech míst a nacpat je do jednoho místa. A jak je na tom dobře ukazují letci v důchodu a nasazení T62

Martin23

27. 05. 2022, 07:23

Generální ředitel ČEZ dostává poslední roky na odměnách 35 mega ročně.
Jasně, polostátní ČEZ si vede tak dobře, že musí tak drakonicky zdražovat a dělat z elektřiny pro stále větší část národa nedostupnou věc.

To je prostě do nebe volající svinstvo. A svazáčkům, kteří na podzim začnou padat na ústa, se to líbí. za to totiž může Putin a tohle všechno děláme proti Putinovi.

Podle mne všichni s tímhle názorem museli v minulosti nakupovat ty hrnce z kosmických slitin, létající koberce a uzdravující šutry. A Fiala a spol jim to asi prodávali nebo co.

Martin23

27. 05. 2022, 07:14

A něco si ujasníme svazáci.
Ještě minulý týden zde mainstream hlásal, že Ukrajina přejde do protiútoku, že je Rusko před krachem a podobné nesmysly.

No a najednou přichází úplně jiné zprávy, protože se již ta realita nedá zastírat.

Bez letité západní pomoci by Ukrajina padla v první polovině března.
Dnes se to nedá zvrátit ani ve chvíli, kdy do ní západní státy narvaly za tři měsíce pomoc, která v součtu možná převyšuje roční rozpočet na armádu Ruska.
Rubl posiluje, sankce nefungují.

Prostě ta realita je úplně jinde, než jak je nám to nabízeno.
Západ sice roky prováděl své činnosti na Ukrajině, ale stejně tak se celou dobu připravovalo Rusko. A evidentně to byla příprava kvalitnější.

Martin23

27. 05. 2022, 07:06

Marty
Ano dočasně. Do prvního příletu kalibru nebo rakety z Bastionu, které jsou s doletem úplně jinde.

Martin23

27. 05. 2022, 07:02

Pot

No já zastávám názor, že dosud nic z toho, co zažíváme, nezpůsobily události na Ukrajině.
Je to prostě pouze a jenom zlodějský systém, který politici schovávají za Ukrajinu.
A nemám pocit, že bych to někde svým vyjádřením rozporoval.


Jenže zde skrze Ukrajinu - respektive skrze to, že jsme kolonií USA, jejichž cílem v budoucnu má být to, co dnes dělá Ukrajinam, tedy poškozovat Rusko na úkor našich obyvatel - padneme pořádně na hubu. A to se prostě připravuje a to nám v budoucnu hrozí.

Třeba zrovna včera jsem se díval, jak se svazáci na Seznamu radují, že se budou zvyšovat ceny elektřiny a plynu. No ti diskutéři jsou buď naprosto tupí nebo jsou za to placeni.
První koho se to dotkne a koho to zničí bude podnikatelský sektor a nejvíc se to dotkne vyšší a střední třídy (tu to i zlikviduje). Ono můžete takovou krizi ustát, ale radovat se, že díky tomu přijdete zcela zbytečně ročně o stovky tisíc či miliony, to může skutečně jen mentálně nedostatečný jedinec.

Tady si asi málokdo uvědomuje, co se stane na podzim, pokud dnes nezačnem něco měnit. Pokud ceny energií a pohonných hmot zůstanou tak zažijeme něco, co začne připomínat tu Ukrajinu.

Covid byla legrace. Domácnosti spořily, protože neutrácely a soukromý sektor dostával od státu náhradu. Teď nic soukromý sektor nedostane a půjde do kytek. Co domácnosti našetřily, to jim sežrala nebo sežere inflace. S pádem soukromého sektoru přijde nezaměstnanost, kdy oceníme desítky tisíc pracujících migrantů. Do kopru kvůli nedostatku peněz půjde zdravotnictví, sociální služby, a už to pojede.

Fakt to bude nádhera.

Marty

27. 05. 2022, 01:10

Crock
na druhou stranu lepší než nic, třeba se s nimi podaří alespon dočasně udržet pobřežní pás bez blokády, konvoj nemusí nutně plout nejkratší cestou přes otevřené moře, malá šance lepší než žádná pokud se jí povede dobře využít

Crock

26. 05. 2022, 19:19

alexa123
Blokáda se dělá tak, že se postaví lodě proti lodím, které chtějí proplout. Takže ty zastaví a otočí. Pokud ne, a přiblíží se moc blízko, tak se provede výstražná palba. Pokud ani to nezabere, tak se střílí. Proto se tomu říká blokáda.
Potopit loď jen tak bez varování, která mohla zabloudit, špatně jí funguje navígace,... to není prdel. Ty obchodní lodě by nebyly ukrajinské ani by nepluly pod ukrajinskou vlajkou. Dost možná by ani nebyly z nepřátelských zemí.

Nicméně s těmi Harpoony nic moc neudělají. Mají malý dostřel. Musí mít něco, co doletí 300 km a je to moderní. Harpoony, které dostali zvládnou něco přes 100 km a je to stará střela.

Veritas vincit

26. 05. 2022, 17:47

OBOR
"jen tak pro zajímavost...podle šéfa atomové agentury OSN UA disponovala cca 70 tunama plutonia a obohoceného uranu.....otazka je k čemu?"
*
Jen tak pro zajímavost....
Plácáš tady zase nesmysly "otazka je k čemu?", Slovane-konspirátore. :slight_smile:
V Záporoží je zřejmě sklad vyhořelého paliva a pan Grossi ho tam chce zkontrolovat, jestli ho primitivní ruské opice nevykradly.
(Například Záporožské reaktory typu VVER plutonium nedokáží produkovat... )
Což bys ovšem snadno zjistil z oficiálního textu agentury IAEA
https://www.iaea.org/newscenter/news/iaea-grossi-at-davos-nuclear-power-climate-change-and-ukraine

alexa123

26. 05. 2022, 16:27

Spojené státy studují možnost poskytnutí moderních protilodních řízených střel Ukrajině za účelem překonání ruské námořní blokády.

OK, Ukrajinci týmíto strelami potopia Ruské vojenské lode. A to stačí na prelomenie blokády pre obchodné lode? Mám na mysli, že Rusi aj bez svojich potopených lodí budú Ukrajinské lode blokovať svojimi lietadlami prípadne protilodnými raketami.

Putinjeschulin

26. 05. 2022, 13:45

Tak uran snad musí obohatit do elektráren, ne? lutonium je odpad z reaktoru.

OBOR

26. 05. 2022, 13:27

jen tak pro zajímavost...podle šéfa atomové agentury OSN UA disponovala cca 70 tunama plutonia a obohoceného uranu.....otazka je k čemu? https://www-wsj-com.translate.goog/livecoverage/russia-ukraine-latest-news-2022-05-25/card/u-n-atomic-agency-chief-presses-for-access-to-zaporizhzhia-nuclear-plant-g7vHkGVBMtlvYgYQPakd?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

Veritas vincit

26. 05. 2022, 08:26

Tomáš
"Požádat o vyjednávání přes zprostředkovatele, např Indie a Brazílie a ukončit to válečné běsnění bratrskych národů."
*
Rus nikdy žádné bratry neměl a nemá.
Pouze "spřátelené"nahodilé jedince a skupiny s těžkou mozkovou disfunkcí, zakrnělým centrem tvořivosti, pracovitosti, pravdomluvnosti s absencí samostatného rozhodování individua, milovníky stádního způsobu života s genetickou oddaností vrchnosti a vůdci. Viz např. Československo 1945-1989...:slight_smile:
Jasně. Nejlepší by byli Indové s částečnou závislostí na Rusku, nebo Brazilci, kteří mají stejné povědomí o konfliktu, jako tučňáci v Patagonii.
S Putinem zřejmě už nelze jednat, kvůli drogám, neustálému dohledu statných ošetřovatelů, nezbytnému doprovodu ošetřovatelek s kapačkami a nepostradatelným nočníkem, který chrání koberce Kremlu před hnědou stopou stejně, jako jsou dnes chráněny koberce Pražského hradu. :slight_smile:

"Fialova vláda s politologem vcele se ukázala jako málo schopna a nezkušena ve válečném kofliktu,..."
*
Když pominu, že jakákoliv vláda je lepší a mnohem úspornější než ta megadluhová AB, tak vláda profesora Fialy patří určitě k těm lepším. Na můj vkus je sice strašně levicová, ale na druhou stranu jsme neztratili jako ČR skvělé místo ve dvoupoložkovém seznamu nepřátel RF hned vedle USA. :flag_us::thumbsup: Jako ČR jsme dnes opravdu skvělí. (Jako bychom chtěli malinko odčinit naši oslí a ostudnou historii.)
Pomáhat bezdůvodně napadeným by mělo být součástí dobrého vychování každého jedince, stejně jako úcta k vládě zákonů a vymahatelnosti práva. Bohužel i v roce 2022 vidíme kolem sebe, že se dobrému vychování nedostává stále ještě mnoha jedincům. :slight_smile:

Pot

26. 05. 2022, 08:11

Mark
Putin především může mačkat jak chce. Je nepravděpodobné, že by ho někdo poslechl. To tlačítko musí zmáčknout totiž poměrně dost lidí. Od sob SSSR se tak pojistili proti zneužití. V Rusku ne vysokých postech nevěří nikdo nikomu.
V nynější situaci, kdy je evidentní Putinova slabost, lze s použitím JZ počítat jedině v případě, že někdo začne dřív.

Pot

26. 05. 2022, 08:06

Martin23

Elektřina zdražovala dávno před konfliktem. Na burze se obchodovala dráž než teď. Takže vymlývy výmluvy výmluvy. Naopak rýžovat rýžovat rýžovat, dokud je na co se vymlouvat.

https://www.kurzy.cz/komodity/cena-elektriny-graf-vyvoje-ceny/

Pot

26. 05. 2022, 08:04

Pokud chtějí skutečně bránit pobřeží, tak pobřežní varianta Harpoonu je k ničemu. Používá RGM/AGM-84L a ty mají dolet 124 km. Vhodným řešením je minimálně MM40, ideálně vysoce pokročilý NSM.

Tomáš

26. 05. 2022, 06:57

Ukrajinský prezident Zelensky pronese řeč v PČR 15.6,jaka to bude řeč, uvidíme. Nastávají hvězdné okamziky pro vyjednavani, bez anexi a kontribuci.Situace se vyvíjí po příchodu batalionu od čínských hranic nezadržitelně.Požádat o vyjednávání přes zprostředkovatele, např Indie a Brazílie a ukončit to válečné běsnění bratrskych národů. Fialova vláda s politologem vcele se ukázala jako málo schopna a nezkušena ve válečném kofliktu, půlroční předsednictví EU bude problematická záležitost a silní hráči se nedají odstrcit a tén muzikolog z Brna co vlastně připravuje.Bude to balanc na okraji propasti a může přijít i par kopancu, bude to hodně silná káva. A aby toho nebylo málo, ve Francii dojde ke změně vlady a to bude ficak.

Veritas vincit

26. 05. 2022, 01:02

Ruská verbež na pochodu.
"...Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj to záhy glosoval slovy, že Rusové přijeli, aby „konečně spatřili normální život“."

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-velitele-dluhy-exekuce-pokuty-valka-ukrajina-invaze.A220524_141604_zahranicni_kha

https://war-proekt.media/

Marty

25. 05. 2022, 23:46

garik
už znovu se nám po ukrajinském vzdušném prostoru proháněji stovky Su-57 a po tamních polích a lukách tisce T-14? :-)
a teď tu o karkulce prosím, jinak nepřestávám vycházet z užasu kolik lidí je ochotných se stále zastávat vraždění dětí atd... je mi z toho na zvracení
PS: ne podporovat zločinného agresora není v zájmu obyvatel ČR ani našeho státu...

ROBO

25. 05. 2022, 21:42

garik
Podle toho co ty ruSSký žebráci nasazujou to spíš vypadá že melou z posledního než že jedou na půl plynu .

NATO!

25. 05. 2022, 20:54

garik - ano, teď to pude. Už nasadili 60 let starej výkvět techniky T62, ještě můžou poslat Mig 21.

Green Leader

25. 05. 2022, 20:41

Já vaši roli pochopitelně ano. Vy to zase tak špatně nehrajete, jen se příliš často opakujete. Z je ještě mladý, nezkušený a často zbytečně emotivní. A měli byste víc spolupracovat. Ale určitě máte kolem sebe spoustu zkušenných soudruhů, kteří rádi poradí.

bombero

25. 05. 2022, 20:33

M123 "Rusko má 6 až 7 největší ekonomiku"- to jste dobře podavil. To vám říkal politruk na školení?
https://roklen24.cz/nejvetsi-ekonomiky-sveta-jaky-je-jejich-podil-v-globalnim-meritku/
a nezdá se mi, že po krymu šla jejich ekonomika nahoru, i když putler tvrdí, že je sankce posílili. proto dnes žadoní, aby je západ zrušil
tady to máte pěkně jako film.Rusko s tam mihlo jednou na 7 příčce, ale pak napadlo krym a člo do kopru
https://twitter.com/Jalbella/status/1057745261001408525?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1057745261001408525%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.investicniweb.cz%2Fekonomika-politika%2Fekonomika%2F10-nejvetsich-ekonomik-sveta-v-promenach-poslednich-bezmala-60-let

Veritas vincit

25. 05. 2022, 20:24

Martin23
"Tady vidím jako velmoci dvě země - USA a Rusko.
Ani ekonomika číslo jedna Čína na tyhle dvě země nemá."
*
Říká se tomu navoněná bída, té slovanské parodii na ušmudlanou "velmoc" Rusko. :laughing:
Stejné bláboly šíří komuši od roku 1917.
Dávat na jednu rovinu např. v HDP na 1 obyvatele 13. USA a 78. Rusko je více než zábavné. :laughing:
Napsat v textu USA a Rusko v jedné rovině je například z technologického hlediska na doživotní ústavní léčbu. Při tvých technických a technologických "znalostech" jsem samozřejmě soucitně chápající a tolerantní. :slight_smile:
Přesvědčil bys mě jedině, kdyby to tvé PC tlačil ruský Elbrus, nebo Baikal a nesvištělo na Intelu, nebo AMD. :flag_us::thumbsup::slight_smile:
Jsem v klidu.
Z toho slovansko-ruského mraku ani v budoucnu pršet nebude.:laughing:
Za pár měsíců, možná let, možná do 10 let se Rusko ukáže v plné nahotě.
Ani nevíš, jak se na tu chvíli těším.

bombero

25. 05. 2022, 20:21

M23- jak mohla ruská federace v roce 1991 přijít o miliony kilometrů, když vznikla 25.12.1991?
Takže tradiční lži a hájení russka a totální neznalost historie

NATO!

25. 05. 2022, 20:16

Z toho seznamu je kterej stát velmoc, martinku anal ytiku?

NATO!

25. 05. 2022, 20:13

Nemusíš to psát podruhé, martinku. O jaké miliony kilometrů přišlo rusácko v roce 1991? Aspoň naznač.

Martin23

25. 05. 2022, 20:08

Green Leader
Tak jestli jste tady za komika nebo klauna, tak se omlouvám.
Já tu vaši roli tady ještě neznám.

Martin23

25. 05. 2022, 20:07

TOP 10 zemí v HDP na hlavu:

1 Katar Katar 129 378 2017
2 Macao Macao 115 123 2017
3 Lucembursko Lucembursko 103 662 2017
4 Singapur Singapur 93 905 2017
5 Brunej Brunej 78 836 2017
6 Irsko Irsko 76 305 2017
7 Spojené arabské emiráty Spojené arabské emiráty 73 878 2017
8 Kuvajt Kuvajt 71 943 2017
9 Švýcarsko Švýcarsko 65 006 2017
10 San Marino San Marino 62 425 2017

A tihle těch "mixérů" udělali kolik?

Martin23

25. 05. 2022, 20:04

Pepku, já ale napsal:
RF dobrovolně přišla o miliony kilometrů území v roce 1991.
Ale chápu, že vy svazáčci uznáváte nástupnictví jen v roce 1968.
Takže se s tím dál vůbec neobtěžuj.

NATO!

25. 05. 2022, 20:02

Martinku, už ta tvoje velmoc vyrobila svůj první mixér?

Green Leader

25. 05. 2022, 19:58

Martin23:
To je od vás hezké. Vždycky to stálo za prd, když po mně rusáci a jejich podržtaškové něco chtěli.
Škoda je jenom, že jste takový komisní, žádný nadhled, žádný smysl pro humor. To  Z je mnohem větší srandista. Pozdravujte ho:).

Martin23

25. 05. 2022, 19:58

Kadliku, ty jsi hodně špatná oškrtaná deska.
V první desítce v HDP na obyvatele není ani jedna velmoc.

Dnes je největší ekonomikou Čína, pak USA, pak Indie. Rusko má 6 až 7 největší ekonomiku.
Ale pokud bychom se odprostili od západního finančního matrixu tak by bylo výš.

Velmoc ale určují zejména jiné atributy než ekonomika (natož HDP na hlavu) - soběstačnost, suroviny, JZ, velikost armády, přístup k moři, atd.


Tady vidím jako velmoci dvě země - USA a Rusko.
Ani ekonomika číslo jedna Čína na tyhle dvě země nemá.

Green Leader

25. 05. 2022, 19:54

Tom:
To je taky ptákovina, ale taková roztomilá:). Mohli bychom si tam vybudovat terminál na LPG.

NATO!

25. 05. 2022, 19:45

O které území v roce 1991 rusácko přišlo, martinku?

NATO!

25. 05. 2022, 19:40

Martinku anal ytiku, a jak se zjednoho moskevského ,,okresu,, stalo 17 milionů kilometrů čtverečních? Přemlouváním domorodců? A nepřikradli si rusáci v posledních letech kus Gruzie nebo Moldávie?

Martin23

25. 05. 2022, 19:37

alexa123
Pri takej filozófii skončíme pred X tisíc rokov pred Kristom. Potom sa ja Teba opýtam, prečo Rusi nedajú Krym Tatarom a nie len Krym - Tatari okupovali stovky rokov dnešné územie Ruska. Takže to Rusi vrátia Tatarom?

+++++++++++++++++++

To opravdu nevím, když s touto filozofií přišel jakýsi drotár zo Slovače.

Pointa byla asi v tom, že RF dobrovolně přišla o miliony kilometrů území v roce 1991, a že co se dnes děje na hranicích Ruska, kam přišly USA pod pláštíkem NATO se svou vojenskou infrastrukturou, nemá nic společného s imperialismem.

Jak jsem uvedl níže. Já osobně bych na Ukrajinu nevrtrhl a vyčkával bych, s čím přijde druhá strana. Každopádně bych jako reakci na US odpověď instaloval rakety ve střední Americe.
Nikdo by pak nemohl říct ani popel.

Tom

25. 05. 2022, 19:16

Green Leader : Já také mluvím o tom aby ho vydali České Republice a ne Polsku.

Martin23

25. 05. 2022, 19:13

Green Leader
No já po vás opravdu nic nechtěl.

NATO!
Hele Pepku Vyskoč, já ale nikde netvrdil, že jim nepatří.
Ale s ohledem na vzdálenost od Anglie je to samozřejmě produkt imperiálních koloniálních choutek. Stejně jako francouzský Reunion a mnoho dalších míst světa.
Což samozřejmě nemá s RF žádnou souvislost.

Green Leader

25. 05. 2022, 16:48

Tom:
Já jsem poslední, kdo by se rusáků zastával, ale je fakt, že Královec Polsku nikdy napatřil, takže ho nemůžou chtít zpátky.

Martin23:
Ale no tak. Vznik, historie a státní uspořádání se snad ani víc lišit nemohou. Přece nechcete, abychom se tady o tak jasných věcech fackovali články z Wikipedie.

Tom

25. 05. 2022, 15:58

Tak podle těhle teorií by měl Rusák okamžitě navalit Královec místo toho, aby tam opravoval sila pro jaderné zbraně.

Slavoslav

25. 05. 2022, 15:57

Martinko
takze z tvojej proklamovanej samostatnosti statov ako CR ostalo, ze vlastne na jej nazore nezalezi a staci aby sa dohovorili velmoci?

Zaujimave, ale Rusko uz zjavne velmoc nie je. Teraz skor pripomina fetaka s nozom v tmavej ulicke. Vzbudzuje odpor a dokaze ublizit

ROBO

25. 05. 2022, 15:51

Bombero
Ten Kremelskej fašista si vytahuje z historie jen to co se mu hodí do jeho imperialistický nenažraný demagogie .
To vše za hlasitého potlesku i zdejších bolševickejch vlastizrádců typu Martin23 , kterej má tu sprostotu drzost se označovat jako někdo komu jde o Český zájmy . Nic není vzdálenější pravdě .

bombero

25. 05. 2022, 15:35

Alexa123- a mohli by jsme se bavit o kyevské rusi, kdy ještě na místě moskvy byla jen bažina. Že se ten russký nácek neřídí podle toho:laughing:

alexa123

25. 05. 2022, 15:18

Martin23
Ale co válka o Falklandy, dnes spor o Gibraltar?

Pri takej filozófii skončíme pred X tisíc rokov pred Kristom. Potom sa ja Teba opýtam, prečo Rusi nedajú Krym Tatarom a nie len Krym - Tatari okupovali stovky rokov dnešné územie Ruska. Takže to Rusi vrátia Tatarom?

NATO!

25. 05. 2022, 14:59

Bombero - T34 je skvělý tank, narozdíl od Atrapy T14 přejede ploščad'.

bombero

25. 05. 2022, 14:54

NATO- už tam posílají i T62 a možná se dočkáme, že začnou z pomníků stahovat T34. A když do bitevníků nacpou skoro 70letý piloty, tak ty tanky možná budou mít i původní osádku

Veritas vincit

25. 05. 2022, 14:51

Rusko není žádná velmoc,
ale země líných, hloupých, agresivních vandráků.
Zná ještě někdo nějakou "velmoc", která se aktuálně "honosí" 78. místem na světě v HDP na 1 obyvatele za 77. Kazachstánem a před 79. Trinidadem ? :smile:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita

NATO!

25. 05. 2022, 14:33

Celý svět ví, komu patří Falklandy, martinku anal ytiku. Jak to mají rusáci třeba s Donbasem?

NATO!

25. 05. 2022, 14:28

Ano, martinku anal ytiku. Velmoc, to jo. Zrovna tvoje velmoc posílá na Ukrajinu tanky 60 let staré. Taková to velmoc. S ekonomikou poloviny Kalifornie.

Veritas vincit

25. 05. 2022, 14:09

AGM/RGM/UGM-84 Harpoon :flag_us::thumbsup:
Naval Strike Missile (NSM) :flag_no::thumbsup:
Už aby Ukrajina měla střely k dispozici a poslala ty agresivní útočné ruské primitivy ke dnu.
Pomáhat napadenému bránícímu se státu odpovídá chartě OSN i normálnímu lidskému myšlení a přirozenosti.
Ukrajincům přeji přesnou mušku a 100% úspěšnost. :flag_ua::thumbsup:

Martin23

25. 05. 2022, 13:58

alexa123

Je to sice blbost, ale hlavně to nemá žádnou souvislost s tím, co jsme řešili.

Britské impérium nebo Britská říše byla největší koloniální říše v dějinách lidstva. Rozloha v roce 1921 činila 33 milionů km², čili přibližně čtvrtinu celkové rozlohy zemské souše. Od roku 1931 máme Britské společenství národů. S tím ale nemá RF vlastně vůbec nic společného, protože nikdy nešlo o koloniální říši.
RF jsou v podstatě USA na o větší rozloze.


Ale co válka o Falklandy, dnes spor o Gibraltar?

Jenže to vůbec nijak nesouvisí s tím, že pokud má být na světě klid, musí se velmoci domluvit. Pokud se nedomluví, bude válka.
A dál to nebudu řešit, protože na tom fakt není nic složitého a dokonce na tom nevidím ani nic ideově závadného svazáčci.

NATO!

25. 05. 2022, 12:35

Alexa - na martinka musíš pomaleji, ještě nikdy nezvládl tři řádky.

alexa123

25. 05. 2022, 12:29

Omny, Marti23 resp. Vám podobní


Svojho času bolo Anglicko, Francúzsko, Španielsko, Holandsko, Portugalsko a pod. apod. koloniálne veľmoci. Ale čas plynul a všetky ich kolonie skončili ako samostatné nezávislé štáty a dnes s tým ich "materské" koloniálne štáty nemajú problém - zmierili sa tým, že o svoje kolónie prišli a život ide ďalej.
Jediný štát, ktorý s tým má v 21 storoči problém je Ruská imperia a jeho Imperátor. Nič lepšie nevystihuje imperiálne chuťky imperátora Putina ako toto video - viď link. Keď som to videl, tak som skutočne dostal strach o osud Slovenska, Európy a ĽUDSTVA.

https://www.youtube.com/watch?v=OIVU8gL3WAY

NATO!

25. 05. 2022, 12:28

Martinku anal ytiku, když uřežeš manželce nohu, povede s tebou debatu o té druhé?

Martin23

25. 05. 2022, 12:23

Pepku já tady s tebou nebudu hrát odpoledne plné otázek a odpovědí.
To si přeber jak chceš. Ale podle mne je i ten Putin loutka.

Každopádně u těch dvou ukrajinských jsem to myslel trochu jinak.

PS. Jak to má dnes Porošenko s tou vlastizradou? Ukrajina to je Afrika v Evropě. Právní žumpa.

NATO!

25. 05. 2022, 12:23

Protože mají rusáci jaderné zbraně, můžou přepadnout souseda, martinku? A za jadernou válku může svět, kterej pomáhá přepadenému?

Martin23

25. 05. 2022, 12:17

Slavoslav

Nevím jak na Slovači, ale u nás domluva, konsenzus, neznamená ustupovat.

Vy svazáci nechápete, že určitá dohoda musí fungovat i v rodině, že si nemůže každý dělat, co chce? Že musí být i v té nejintimnější skupině určitá pravidla a řád?

Proč nechápete, že to tak musí být i v politice?

Tady blábolíte naprosté nesmysly, které ne s reálou politikou, ale nemají absolutně nic společného ani s reálným životem.

Podle mne Putin neměl reagovat invazí. Měl normálně natahat rakety na Kubu, do Venezuely či Nikaragui a přijmout tu tezi, že si všichni můžou dělat, co chtějí.

No uvidíme, jak dlouho to budou USA respektovat na Šalamounových ostrovech?

NATO!

25. 05. 2022, 12:13

Loutky, martinku anal ytiku? A čí? Voličů? Putler je taky loutka? Nebo zrovna tenhle je výjimka? Všichni tví nepřátelé jsou loutky, jenom tvůj vůdce ne?

Martin23

25. 05. 2022, 12:06

Pepku Vyskoč
Prezidenti Ukrajiny po roce 2014 byly loutky.


Ale kdybys věděl, kdo to byl Jaceňuk jako premiér, Avakov jako ministr vnitra.
No jeden vedle druhého.

Martin23

25. 05. 2022, 12:00

Pepa
Mou jedinou stranou jsou zájmy ČR.
Pokud tady horuješ za to, že jedna jaderná velmoc má porazit druhou jadernou velmoc, tak v tom vidím zásadní ohrožení ČR.

A výbec nebudu řešit to vaše svazákovské černobílé vidění světa. To měli soudruzi vždy v oblibě.

Mark

25. 05. 2022, 11:31

https://t.me/vospitatel_rb/6550

Netýká se to sice tohoto článku, ale toto je zajímavé. Ještě chvílí a na Ukrajině uvidíme i T-34.

NATO!

25. 05. 2022, 11:02

Když přepadneme Nitru, Slováci budou náckové, martinku?

Mark

25. 05. 2022, 10:48

Slavoslav:thumbsup:

Takovým zmetkům jako je Putin se nemůže ustupovat. Žádným teroristům se nesmí ustupovat, ale Putinské Rusko se chová jako IS. Už tu nejde "jen" o nějaké teroristické útoky nějakých bojůvek, nebo organizací. Rusku jde jen a jen o okupací, kolonizací cizích států, které navíc provází vraždění, znásilňování a okradání civilistů, cílené masové ničení celkové infrastruktury. S takovými zmetky se dá vyjednávat, ale jedině z pozice síly, jinak nikdy neskončí snaha těch bezmozků okupovat jiné.

Pepa

25. 05. 2022, 10:44

Martin23

Zlo musíš porazit. A pokud ho není možno porazit, pak ho musíš rozdrtit. Ale určitě se se zlem nejde domluvit.

To ale vlastně neřikám tobě, ty jsi z tý druhý strany, tak to ber jako informaci jak dopadneš.

Pepa

25. 05. 2022, 10:39

Karma by byla, kdyby někdo zrekvíroval lodě rusákům i s tím nakradeným obilím.

Slavoslav

25. 05. 2022, 10:34

Martinko

ber to trosku z nadhladom a neposer sa. Aj tak neovplyvnis ci krpec z Kremla to cervene tlacidlo stiskne, alebo nie. Zaspominaj si na svoje kecy o suverennej CR a uvedom si, ze Putin mal poziadavky aj voci nej ked chcel suverennej CR rozkazovat do akeho bloku moze, alebo nemoze patrit podla priani Ruska.

Sice nepochybujem, ze ty by si rozkazy z Kremla akceptoval s radsotou a volal to sloboda, ale snad si absurditu svojich kecov uvedomis aj sam.

PS: vydieracom sa neustupuje, lebo svoje poziadavky budu stupnovat

NATO!

25. 05. 2022, 10:29

Martinku anal ytiku, nácek je Porosenko, Zelenskij nebo oba? Náckové jsou ti, kteří se brání NA SVÉM území?

NATO!

25. 05. 2022, 10:21

Na Ukrajině probíhají volby, martinku anal ytiku. A mezi náma, uznal je i tvůj vůdce putler. A když my tady svrhneme cirhotika, rusáci mají právo nás přepadnout?

Martin23

25. 05. 2022, 10:19

Mark

Rozuměl jsi třeba tomu, co dnes pustil Soros z Davosu do médií?
„Invaze byla možná začátkem třetí světové války – a naše civilizace ji nemusí přežít,“ uvádí text Sorosova projevu, který zveřejnila jeho kancelář. „Nejlepší a možná jediný způsob, jak zachovat naši civilizaci, je co nejdříve porazit Putina. To je to nejdůležitější,“ dodal podle zveřejněného textu finančník.

Jsi vůbec schopen pochopit, co se kolem tebe děje?
I když já říkám, že ten konflikt od II. světové nepřestal a že v tomto směru mají mnohem špinavější ruce západní elity.

NATO!

25. 05. 2022, 10:16

Západ se musí s rusáckem domluvit, co si může rusák z Ukrajiny odloupnout, martinku anal ytiku? Takové posvěcení státního terorismu?

Martin23

25. 05. 2022, 10:13

Pepek Vyskoč je tady.
No a to je problém současného světa. Elity dnes uvažují podobně jako on.

Na Ukrajině proběhl násilný puč spoluorganizovaný západem, který dostal k moci nácky, Ukrajina respektive západ od té doby neudělali nic, aby se nějak s Ruskem domluvili a dnes tyhle geopolitické hrátky platíme my jako 10 milionová zemička. Jsme 4. zemí světa, která dala Ukrajině nejvíc zbraní.

To prostě nedopadne dobře.
Ale zejména pro ty, co si neuvědomují důsledky svých činů.

NATO!

25. 05. 2022, 10:10

NATO ohrožuje rusácko a proto rusáci přepadli už poněkolikáté Ukrajinu? Nejseš malinko popletenej, marinku?

Mark

25. 05. 2022, 10:07

Zase opět to tady někteří zkouší s panikou o vyvolání JV. Tzv. červené tlačítko nemá jenom ten psychopat Putin, je tam celá řada jinych bláznů, polobláznů, ale určitě i normálně, racionálně uvažujícího "tlačitkáře" a ten to prostě nespustí a to právě proto, protože má rád svou matičku zem rus.

Martin23

25. 05. 2022, 10:07

alexa123

Říkám od počátku, že západ se musí s Ruskem domluvit. Ne země na jeho hranicícíh přidávat do NATO a stavět si tam svoje vojenské základny. To zjevně Rusko ohrožuje.

Tady je jistá jedna věc. Když si tohle bez respektu dovoloje jedna velmoc k druhé, tak to smrdí konfliktem a konflikt těchto velmocí, které mají jaderné zbraně, prostě končí jadernou výměnou.

NATO!

25. 05. 2022, 10:05

Martinku anal ytiku, rusáci se můžou vrátit na své hnojiště a je po válce.

alexa123

25. 05. 2022, 09:47

Martin23
Ona taky už mohla být ve chvíli, kdy západ uvalil na Rusko ekonomické sankce. Již to je nepřátelský akt.

Pri tvojej logike a uvažovaní by tu už muselo byť "milión" jadrových vojen. Našťastie aj Sovietski (Ruski) politici mali a zaťial majú viac zdraveho rozumu ako Ty.

Mark

25. 05. 2022, 09:45

Měli by je dodat Dánové a ve variantě RGM-84.

Martin23

25. 05. 2022, 09:27

alexa123
To taky klidně mohla.
Ona taky už mohla být ve chvíli, kdy západ uvalil na Rusko ekonomické sankce. Již to je nepřátelský akt.

Martin23

25. 05. 2022, 09:25

Mnoho lidí si myslí, že tohle je hrozná sranda, když západ vede zástupnou válku s Ruskem na Ukrajině, kde se prostě rozmlátí celá Ukrajina a zatím to vypadá, že směřujeme ke globálnímu jadernému konfliktu.

Již měsíce varuju, že přijdou v následujících měsících obrovské problémy.

No a už je tady první z nich. Státní ČEZ bude zdražovat elektřinu o 60% a více.
Hlavně svazáčci z měst zažijí peklo.
Ono totiž nepůjde ani tak o to teplo samotné, ale o to, že v této zemi se zhroutí soukromý sektor.
Nebude nic - od zaměstnání až po jídlo.

Celá ta válka se totiž vede ve dvou rovinách.
1. Západ proti Rusku.
2. Západní elity proti sobě a proti vlastnímu obyvatelstvu.

alexa123

25. 05. 2022, 09:25

garik
Buď to Rusové zlikvidují hned na cestě , nebo to skončí jadernou válkou

Podľa tvojej filozófie by mala byť jadrová vojna už po potopení Moskvy. Jedine, že by sa volal Putingrad. To kde chodiš človeče na také nezmysly ako si napísal?

Tomáš

25. 05. 2022, 09:23

Kim bouchl tři mezikontinentalni rakety, jako odpověď na stmelovaci návštěvu prez. Bidena v JK. Ujištění, že možná by USA pomohly při obraně Tchaiwanu, to jsou umně zabalené Těšínská jablíčka. Evergreen o vrácení Kuril Japonsku, to se povídá z jedné strany minimálně 50 let.Dodávky NSM Ukrajině od USA k proražení blokády ukrajinských pristavu ruskou marinou, to jsou takové povídácky starých marinaku. Zatím se obili vozí po železnici všemi směry a jednat o miru se zdá nadbytečné, lepší je louskat buraky za Velkou louži, zastupna válka, to je to oč tu běží Hamlet.