EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

V 50. letech se pět mužů dobrovolně postavilo přímo pod výbuch jaderné hlavice

 01. 07. 2022      kategorie: Události      58 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Může se to zdát jako ten nejšílenější nápad na světě, ale v roce 1957 se pět amerických důstojníků opravdu dobrovolně postavilo přímo pod výbuch skutečné jaderné zbraně. Šestý muž, který celou akci natáčel, nebyl dobrovolníkem, ale ostatní se k této zdánlivě smrtící eskapádě přihlásili dobrovolně.

Došlo k tomu 19. července 1957. Pět důstojníků letectva a fotograf stáli společně v poušti asi 100 km od Las Vegas v Nevadě. Dokonce si nechali vyrobit malou cedulku s jednoduchým nápisem "Ground Zero – 5 obyvatel" a zarazili ji do země vedle sebe.

airforce-watching-nuclear-bombFoto: Pět amerických důstojníků sleduje explozi jaderné střely |  Wikimedia Commons / Public domain

Nahoře nad nimi prolétla dvojice stíhaček Northrop F-89J Scorpion, kdy jedna z nich následně odpálila jadernou střelu. Muži dole však nevypadají, že by je to nějak vyvedlo z míry. Jen čekají a pozorují, zatímco začíná odpočítávání. Pak, ve výšce cca 5,5 km nad nimi, hlavice exploduje.

Northrop F-89 Scorpion byl americký dvoumotorový záchytný stíhací letoun pro každé počasí vyráběný v 50. letech 20. století a jedná se o první letoun s proudovým motorem, který byl od počátku navržen pro tuto roli a takto i vstoupil do služby. Ačkoli jeho rovná křídla omezovala jeho výkony, patřil Northrop F-89 Scorpion mezi první proudové stíhačky amerického letectva vybavené řízenými střelami a zejména byl prvním bojovým letounem vyzbrojeným jadernými zbraněmi vzduch-vzduch. V tom také spočívá „tajemství“ celého příběhu – nešlo o výbuch jaderné bomby, ale o test střely určené k ničení svazů nepřátelských těžkých bombardérů.

Šlo o střelu označovanou jako Douglas AIR-2 Genie. Byla to neřízená raketa vzduch-vzduch s jadernou hlavicí W25 o síle 1,5 kt, kterou letectvo Spojených států používalo v letech 1957-1985. Její výroba skončila v roce 1962 a celkem vzniklo více než 3000 kusů těchto raket. Střela měla mít schopnost ničit cíle v okruhu 300 m a vážně poškodit letouny do vzdálenosti až jednoho kilometru. Následně však s ohledem na vývoj balistických střel již nebyly svazy těžkých bombardérů jako potenciální cíle tolik pravděpodobné – a kromě dalšího diskutabilního využití jaderných střel vzduch-vzduch poklesl i význam záchytných stíhaček jako takových.

Na níže uvedeném videu si můžete povšimnout, jak jeden z mužů, který si chrání oči slunečními brýlemi, zírá na výsledný výbuch a obdivuje celkový výhled. Mezitím komentátor popisuje scénu a vzrušeně hlásí: "Návrší vibruje! Je to ohromné! Přímo nad našimi hlavami!" A nakonec prohlásí: "Nebyl to perfektní, dokonalý záběr?" Další z mužů se podělí o svou lítost, že ostatní lidé nebyli poblíž, aby si zážitek vychutnali na vlastní kůži.

Záběry byly pořízeny pro vládní archivy a byly zaznamenány letectvem Spojených států. Konceptem cvičení bylo pokusit se ukázat, že při detonaci velmi vysoko ve vzduchu nejsou menší jaderné výbuchy tak nebezpečné a smrtící, jak se lidé tehdy obávali. Dávka gama záření a neutronů, která zasáhla pozorovatele na zemi, byla zanedbatelná.

To je částečně i důvod, proč se muži přihlásili dobrovolně. Věřili výše uvedené teorii a chtěli se sami podílet na jedinečném experimentu. Jednalo se o jednoho plukovníka, jednoho podplukovníka a dva majory. Všech pět se přihlásilo zcela dobrovolně. Kameraman, který se jmenoval George Yoshitake, nebyl dobrovolník a tehdy prostě jen dělal „svou práci“.

Dotyčnými osobami byli plukovník Sidney Bruce, podplukovník Frank P. Ball, major Norman "Bodie" Bodinger, major John Hughes, Don Lutrel a George Yoshitake. Všichni tito muži jsou pak kromě Yoshitakeho vidět ve videu.

Pokud se ptáte, zdali měl daný test na americké důstojníky nějaký negativní účinek na jejich další život, tak vězte, že plukovník Sidney C. Bruce zemřel v roce 2005 ve věku 86 let. Podplukovník Frank P. Ball zemřel v roce 2003 ve věku 83 let. Major John Hughes zemřel v roce 1990 ve věku 71 let. Don Lutrel zemřel v roce 1987 ve věku 63 let. Yoshitake v roce 2010 poskytl rozhovor New York Times. Osud majora Bodingera se nepodařilo vypátrat, ale s určitostí lze říci, že všichni zúčastnění pokus ve zdraví přežili.

Video: V 50. letech se pět mužů dobrovolně postavilo přímo pod výbuch jaderné hlavice / YouTube

Smyslem této zkoušky bylo ukázat americké veřejnosti, že atomové zbraně mohou být při zodpovědném zacházení relativně bezpečné. V následujících letech však americká vláda musela vyplatit více než 800 milionů dolarů na odškodnění za nemoci spojené s jadernými testy a naivitu raného atomového věku vystřídala opatrnost.

Zdroj: thevintagenews.com

 Autor: Petr Žák

Komentáře

jan kot

18. 07. 2022, 10:14

to vindic:
Vaše tvrzení neplatí vždy. Ukazují se slabá místa Západu. Jen co Západ začne hrát férovou hru (zdali vůbec někdy ??), přesvědčí se o své omezenosti.
Občané ČR nemohou za to, že jsou jim celé dny servírovány nesmysly o válce na Ukrajině. Pravda je výrazně odlišná.

Jaro

21. 06. 2023, 11:15

Co je to ta férová hra? Zavřít člověka na 15 let za jiný názor jako v Rusku?

vindic

15. 07. 2022, 09:53

Pokusy na lidech i zvířatech dělaly všechny jad.mocnosti. Jen se s tím hned nechlubily. Jak nám dříve nařizovaly SSSR, RVHP, Varš.smlouva, tak teď máme za to US,EU a NATO. Můžeme cestovat, máme-li/zbude-li nám na to. Ti mladší a šikovnější můžou za trojnás.mzdu na Západě pracovat, Je lepší výběr (i kdy ne vždy kvalita) zboží, potravin, atd. Lidstvo/hlavně politici/deep state/šéfové,akcionáři zbroj. a bigpharmy jsou však nepoučitelní a podle toho dopadne dříve či později celý svět. Můj odhad jak dopadne válka na UKR: Postupně klesne podpora UKR ze Záp.evr.zemí a nechají ji svému osudu, začnou rebelie, lidé nebudou donekonečna trpět snižováním své zažité úrovně a politici ze začnou obávat, že neuspějí v dalších volbách. Rusko nakonec získá natrvalo to co chtělo, t.j. Krym, Dombas i Luhansk. I kdyby Putin odešel, tak nový lepší nebude a Zelenda bude mlít stále totéž (jak náš Okamura), dokud ho bude podporovat US a jeho sponzor ze Švýcar. Rus s takovými zdroji nemůže prohrát, to raději stiskne osudový knoflík.

Vaclav Flek

03. 07. 2022, 01:26

Jako jiz tolikrat mne prekvapuje, ze se diskuse vubec netyka clanku, ale roztahne se do rady dalsich temat, pripadne do osobnich invektiv. Ja se presto vratim k clanku :

1) Tech pet (sest) muzu nebylo takovymi silenci, jak by se dnes zdalo. V roce 1957 se jiz o ucincich atomove bomby hodne vedelo, take o tom, jak se ucink ypronikave radiace snizuji se vzdalenosti. Dalo se spocitat, ze nuklearni radiace ze  strely o sile jedne desetiny hirosimske bomby odpalene v peti kilometrech bude rapidne klesat se vzdalenosti, a zcela urcite nedosahne kriticke davky ozareni. Po ni totiz jiz kazdemu zasazenemu zacnou "tikat jeho hodiny" a je jen otazkou casu, kdy "dotikaji" Nejhorsim prikladem je Cernobyl, bohuzel je i mnoho jinych, treba nedobrovolna expozice sovetskych jednotek pri pruchodu pasmem zamoreni v neslavne proslulem uralskem tockem polygonu.

2) Na konci padesatych let nedisponoval Sovetsky svaz balistickymi raketami, schopnymi zasahnout Spojene staty, proto se jako prime ohrozeni Spojenych statu zdal pouze mozny utok sovetskeho silneho bomboveho uskupeni, nesouciho jadenou zbran. Z dnesniho pohledu jde jiz o obsoletni predstavu, nicmene lze pochopit tehdejsi americkou fascinaci strelou s nuklearni nalozi, ktera "rozstreli" celou sovetskou flotilu strategickych bombarderu, naletavajicich na USA.

Vaclav Flek

03. 07. 2022, 01:24

Jako jiz tolikrat mne prekvapuje, ze se diskuse vubec netyka clanku, ale roztahne se do rady dalsich temat, pripadne do osobnich invektiv. Ja se presto vratim k clanku :

1) Tech pet (sest) muzu nebylo takovymi silenci, jak by se dnes zdalo. V roce 1957 se jiz o ucincich atomove bomby hodne vedelo, take o tom, jak se ucink ypronikave radiace snizuji se vzdalenosti. Dalo se spocitat, ze nuklearni radiace ze  strely o sile jedne desetiny hirosimske bomby odpalene v peti kilometrech bude rapidne klesat se vzdalenosti, a zcela urcite nedosahne kriticke davky ozareni. Po ni totiz jiz kazdemu zasazenemu zacnou "tikat jeho hodiny" a je jen otazkou casu, kdy "dotikaji" Nejhorsim prikladem je Cernobyl, bohuzel je i mnoho jinych, treba nedobrovolna expozice sovetskych jednotek pri pruchodu pasmem zamoreni v neslavne proslulem uralskem tockem polygonu.

2) Na konci padesatych let nedisponoval Sovetsky svaz balistickymi raketami, schopnymi zasahnout Spojene staty, proto se jako prime ohrozeni Spojenych statu zdal pouze mozny utok sovetskeho silneho bomboveho uskupeni, nesouciho jadenou zbran. Z dnesniho pohledu jde jiz o obsoletni predstavu, nicmene lze pochopit tehdejsi americkou fascinaci strelou s nuklearni nalozi, ktera "rozstreli" celou sovetskou flotilu strategickych bombarderu, naletavajicich na USA.

Miro

02. 07. 2022, 22:08

Vtipná diskuze. Martin vyhrává, má 100 bodou. :sweat_smile:

Zdeněk

02. 07. 2022, 20:24

Martinko, já teď něco asi pokazím, ale přeci jen, týrat nižší formy života zabaví jen na chvíli. Ty sis toho asi nevšiml, ale už druhý den si tady z tebe dělají čtyři lidi zcela nepokrytě srandu a minimálně já se docela bavím.
p.s. Jo a mám ti od kolegů z firmy vzkázat, že jim tvoje komentáře zpříjemňují pracovní dny a těší se na nové předpověďi baby Vangy :thumbsup:

Martin23

02. 07. 2022, 20:13

Ty Zdeňo hážeš vtipy pořád, že?
Ty budeš DiV. - diplomovaný vtipálek.

Zdeněk

02. 07. 2022, 19:33

Marťo víš, ono nepochopit vtip je jedna věc, ale dobrovolně ze sebe udělat blbce a ještě to potvrdit písemně :thumbsup:

Martin23

02. 07. 2022, 19:29

Zdeněk


DiS. je diplomovaný specialista na vyšší odborné škole - to není VŠ, nejde o akademický titul a už vůbec ne univerzitního typu.
MBA - je neakademický profesní titul celoživotního vzdělání a nejde o vysokoškolské vzdělání, jen jej doplňuje. V online podobě jediné soukromé za peníze - naprosto vyhozené.

Ale aspoň je vidět, že o tomhle nemáš páru.

Martin23

02. 07. 2022, 19:22

Zdeněk
To máš pocit svazáku, že mne vylili když jsem odmaturoval z dějepisu? Mimochodem celkově za 4.
OA mám dvouletou nástavbu - díky ní umím psát všemi deseti na PC a dnes se mi to báječně hodí.

Jo hoši, udělal jsem přijímačky na dvě veřejné školy a ty jsem vystudoval zdarma. Proč bych si měl tyhle věci kupovat, když jsou navíc soukromé VŠ za normálních okolností nepoužitelné?
Ale zaplatil jsem si (jako jediný frekventant) jednoroční kurz bezpečnostní připravenosti. Tam jsem poznal lékaře urgentní medicíny a medicíny katastrof, hasiče, důstojníky, kteří byli v Iráku, Africe.

A víte, co je na tom svazáci nejlepší?
Že v podstatě všechno, co jsem vystudoval, jsem vystudovat chtěl, mělo to hlavu a patu. Díky tomu můžu dělat co chci a co mě baví.

A naprosto nemám žádný mindrák ani v tom, co jsem vystudoval, ani v tom, co jsem v životě dělal.

I ta maturita z dějepisu měla tehdy smysl, přestože jsem ji bohužel vlivem okolností později neuplatnil, jak jsem v 18 letech plánoval.

On mi stejně život ukázal, že školy mají v podstatě jediný úkol. Naučit se učit.

Zdeněk

02. 07. 2022, 19:10

Jo to já taky znám jednoho se dvěma "univerzitami". Píše si tituly MBA a DiS, přičemž MBA dělal online :joy:

Hb74

02. 07. 2022, 19:00

tuhle diskusi nevyhraješ. má maturitu z dějepisu!! a nebojí se ji použít pro větší slàvu Ruska ☺

Zdeněk

02. 07. 2022, 18:53

Vidíš Marťo, a přesto každým svým příspěvkem dokazuješ, že počet nenahradí kvalitu ...
Jen mi vysvětli, ty sis udělal maturitu na gymnáziu a pak druhou na OA a pak ti stát zaplatil dva magisterské tituly?
Není to spíš tak, že z gymplu tě vylili, tak sis zaplatil OA a následně bakaláře na ekonomce? Co Marťo...

Martin23

02. 07. 2022, 18:32

Svazáci, vy mne bavíte.


Já vám to znovu zopakuji.
Mám gymnázium, obchodní akademii, VŠ SU a UK - tedy veřejné univerzity - obory ekonomika, veřejná politika - bezpečnost.
Těžko odhadovat, co je na maturitě z dějepisu problematického, takže teď přijde pointa v tom, koho máme ve vládě ze stran, které jste volili.

MO Černochová - soukromé školy, jedna z nich zrušená, protože prý kvalitou odpovídala kurzu.
Langšádlová ministryně pro vědu, výzkum a inovace - soukromá škola v Kolíně, politických věd
Bek ministr pro evropské záležitosti - hudební vědy
Baxa ministr kultury - učitelství dějepisu a zeměpisu pro střední školy
Kupka ministr dopravy - obor žurnalistika a masová komunikace
Lipavský - bakalář Mezinárodní teritoriální studia
Bartoš digitalizace - Ústav informačních studií a knihovnictví
Jurečka sociálních věci - Agronomická fakulta
Rakušan vnitro - historie a germanistika
Fiala premiér - obor čeština a historie

Mark

02. 07. 2022, 14:52

Psohlavec
"Všetci sa trasiete ze príde Putin,zavedie komunizmus,rozkope Vám tie americké bábovčicky.....Otázka znie:Ako Vám pomohlo členstvo v NATO a EU??Ste bohatí???Máte sa dobre???"

Samozřejmě, že normální lidé, kteří chtějí žít ve svobodném světě s možností si vybudovat svou práci a  píly slušný a příjemný život a užívat si ho po právu, tak se obávají toho arogantního, vražedného, zlodějského, barbarského národa z východu. Ty sám by ses měl bát i když jsi kovaný komunista. I když ty budeš a to jako budeš, vítat ty bezmozky vlaječkami, zelím a vodkou, tak se moc dobře může stát, že budeš hned okradený, zmlácený a tvůj barák dostane přimý zásah granátem. Řekneš to nehrozí. A víš co? Máš pravdu a víš proč? Protože tvé nadřené šochráky, domeček, tvou riť, manželku, dětí chrání NATO. Veškerou práci s těmi dutohlavci odedřou Ukrajinci a ty si můžeš v klidu dál válet své špeky na kanape. Je jen na nás, jestli Ukrajincům tu dřinu za nás aspoň trochu ulehčíme a to třeba párma korunkama třeba na neprůstřelnou vestu, nebo léky.

NATO!

02. 07. 2022, 10:36

Ta maturita z dějepisu pobavila, martinku anal ytiku. Tím se kupa vysvětluje. Pak že tě má někdo brát vážně.

Zdeněk

02. 07. 2022, 10:30

VV interpretace první části jeho výroku může být skutečně různá, hlavně ve smyslu řazení jeho výroku, ale zbytek to celkem jasně vysvětluje.
První varianta je, že necháme Ukrajinu jejímu osudu a Zapad a NATO oslabí, Čína posílí a válka bude jen o něco později.
Druhá varianta je, že riskujeme 3. svět. válku
Třetí varianta Vytlačit a jednat je jednoznačně rozumná, protože donutí Rusa ke spolupráci a respektu a Rus rozumí a respektuje jen sílu.

Veritas vincit

02. 07. 2022, 10:20

Zdeněk
"Henry to říká naprosto správně, je třeba vypráskat russa minimálně na hranice před 24.2.2022,..."
*
Vidím a slyším to stejně. Je to ale otázka interpretace jeho výroků.
V každém případě lidé jeho věku jsou mnohem více tolerantní a smířlivější, což není vůbec na škodu...

Hb74

02. 07. 2022, 10:08

jeho soudružka učitelka se obrací v hrobě, když někomu sprostě nadává do svazáků!! a to má maturitu z dějepisu!!

Veritas vincit

02. 07. 2022, 09:59

Rusomil23
"Když jsem kdysi na gymnáziu maturoval z dějepisu,"
*
To musela být hodně náročná a společensky prospěšná škola, kde se maturuje z dějepisu. Raději nebudu ani hádat, jaké byly další volitelné maturitní předměty. Ruský jazyk a práce na pozemku? :smile: Ještě sem napiš, že ty jsi s debatou o vzdělání nezačal a nezapomeň připojit seznam pseudouniverzit. :smile:

Zdeněk

02. 07. 2022, 09:58

VV, Henry to říká naprosto správně, je třeba vypráskat russa minimálně na hranice před 24.2.2022, nejlépe na hranice z roku 2014 a nesnažit se dobýt Krym, tedy jednoznačně preferuje třetí scénář, který je i podle mě realistický. Že je Martínek Analytik debil, který nechápe psaný text, je jen problém jeho a jeho okolí, kterého celkem lituji.
Ostatně pokud použiji jeho postupy k  vlastnímu věštění, stačí mi první kniha Genesis :stuck_out_tongue_winking_eye:

Martin23

02. 07. 2022, 09:55

Hb74
Další svazák s problémem?
Já nikomu nic nedávám. Jen jsem :
a) vysvětlil, co HK vlastně řekl,
b) jsem si na to dovolil mít na ty výroky svůj názor (a to vám prostě nevoní).

Jak se rozhodnou na Ukrajině je jejich problém, který z logiky věci nemám důvod řešit.

Veritas vincit

02. 07. 2022, 09:49

Bývalý americký ministr zahraničí Henry Kissinger není žádná modla, ale stále "jenom" bývalý ...
Nakonec, povídat si může co chce. Ve výsledku to stejně nebude mít žádný význam. Není ve funkci. Nerozhoduje o ničem... Asi bych mu křivdil, kdybych napsal, že mu chybí "světla ramp" a chce se v životě ještě jednou zviditelnit.
Některým lidem v pozdním věku nedochází, jak rychle se svět mění.
Někteří ztrácejí soudnost a inteligenci ještě mnohem dříve. Viz MZ... A někteří se s těmito vlastnostmi vůbec nenarodí. :slight_smile:

Hb74

02. 07. 2022, 09:45

m23. nedávej, co není tvoje!! UA se brání ruské agresi a ty tady obhajuješ ruskou salámovou metodu. jakýkoliv ústupek povede jen k dalším požadavkům

Martin23

02. 07. 2022, 09:38

Když jsem kdysi na gymnáziu maturoval z dějepisu, tak jsem při přípravě pochopil, že dějiny se člověk nikdy na určité úrovni nenaučí tak, že jenom bude znát všechny data, události a termíny. To vůbec nestačí.

Dějiny člověk pochopí, až si jednotlivá data a události začne dávat do souvislostí jak časových tak místních.

Takže si nestačí přečíst článek na Hovínkách, ale je také třeba pracovat s tím co HK uvedl minulý měsíc a celé to umístit do nějakého rámce.
Vždyť proboha víme, a na západě se tím nijak netají, že sankce dnes více poškozují jejich tvůrce než Rusko.
Takže HK zcela pragmaticky navrhuje, aby se doslova část UK obětovala.

Já byl po Davosu optimista, protože třeba Francie na slova HK okamžitě aktivně reagovala. Jenže posummitu v Madridu to vypadá, že Západ již nevedou lidé kolem HK, ale nějací jiní šílenci, kteří prostě tu válku s Ruskem risknou.

Oni mají dojem, že Rusko na Ukrajině oslabí a pak na něj konvenčně zaútočí a že Ruisové nepoužijí JZ.
Na to mohu říct jediné. Oni prostě naprosto zešíleli.
Stejně jak Rusko říkalo roky, kde má červenou čáru, tak zároveň celou dobu říká, že při útoku NATO na ruská území, okamžitě použí to nejsilnější, co mají.

Jako fakt mi to hlava nebere.

Veritas vincit

02. 07. 2022, 09:36

Psohlavec
"Otázka znie:Ako Vám pomohlo členstvo v NATO a EU??Ste bohatí???Máte sa dobre???"
*
Špatně položená otázka.
Ptáš se jako slovanský lenoch. Jako ožralý kecálek na gauči určitě nezbohatneš. :slight_smile:
Měl by ses ptát, co jste udělali pro to, abyste byli bohatí a šťastní?

Mám se skvěle. EU rozšířila mé možnosti ve svobodném (normálním) světě a NATO mi dává pocit bezpečí. O kolik že to stoupl průměrný věk dožití proti socialismu? O 12 let?

"Ako tak poznam dôchodcov v CR aj na Slovensku,máloktorý môže povedať že sa má dobre!"
*
Proč s tím něco neuděláš a neodstěhuješ se za lepším do Ruska?
Včera bylo pozdě, slovanský kecálku. :laughing:
Já si myslím, že můžeš být rád, že tě za ty výkony, které celý život předvádíš, vůbec někdo platí. :slight_smile:

"Ja apriori nie som Putinovec,ani komunista!!Ja som len pochopil že západná spoločnosť ide do kytek!"
*
Tyhle žvásty slovanských lenochů tady hlásali bolševici už v 50. letech. A kdo je už 32 let v kytkách? :smile: Západní společnost určitě nemůže za to, že žiješ jako ufňukaný vandrák Za to si může každý sám. :slight_smile:

Martin23

02. 07. 2022, 09:24

Zdeněk
Já chápu, že vy svazáci jste tak tupí, že je s vámi složitá diskuze a pak je těžké cokoliv řešit.

HK uvedl tři scénáře.
Z nich ale samozřejmě není vidět, co HK považuje pro NATO za nejvýhodnější.
To bys totiž dutá svazácká hlavo musel vzít v úvahu třeba právě jeho příspěvek vysílaný v Davosu.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-rusko-kissinger-diplomat-usa-davos-uzemi-jednani.A220524_175222_zahranicni_jhr

Status quo ante. Kissingerův projev v Davosu rozčílil Ukrajince 24. května 2022 18:14

Bývalý americký ministr zahraničí Henry Kissinger rozhněval ve svém projevu na Světovém ekonomickém fóru (WEF) ve švýcarském Davosu ukrajinské představitele. Naznačil totiž, že by se Kyjev měl vzdát části svého území, které si nárokuje Rusko. Varoval též před pokračováním války s Ruskem. Ukrajinští představitelé jeho slova odmítli.



A z toho pak je zjevné, co HK preferuje a já si dovolil s ním souhlasit, protože tahle varianta č. 1 zachová Západu tvář, RF zůstane jako okupant na západě, přibudou nové země v NATO.
Ale zároveň jsem varoval, že z vojenského hlediska dojde k oslabení, protože Švédsko a Finsko není taková síla, jakou by tvořila rusofobní Ukrajina.

To je celé. Je to naprosto zjevné, co HK řekl, je zjevné, proč a jak jsem jeho slova komentoval a přesto to tady svazáci budou řešit do totální trapnosti.

Varianta č. 2 hrozí minimálně zavřením surovin a nebo taky třetí světovou. Takže nic dobrého pro Západ. A varinata č. 3 je masivní jednání Západu s Ruskem a velké ústupky na obou stranách, čímž by se všechny dosud přijaté kroky a řečená vyjádření zcela pošlapaly.

Takže jedinou možností je varianta č. 1 - Donutit zelenského, aby se vzdal sám.
Opakovat ti to nebudu.

Psohlavec

02. 07. 2022, 08:45

v Podnestersku chytili Slováka,záškodníka!!!Bol na "mierovej misii"Pokiaľ to nebol Rambo z radov dobrovolníkov,ktorí sa vybrali hlušiť Rusov tak to mohol byť príslušník pluku špeciálneho urcenia,naša najelitnejšia jednotka!Má šťastie ze ho nechytili na Donbase,tam by dostal trest smrti!V Podnestersku si odsedí 15r.alebo ho vymenia za svojho!!Svojho času tam vraj chytili 30 anglicanov a nemcov!A ja sa pýtam :Co tam robili???Boli na hubách??,alebo to bol ornitologický krúžok???Nejakou zvláštnou náhodou vždy ,vsade ,kde sa nieco deje sa zjavia vojaci krajín NATO!Aj keď tam NATO oficialne nie je,ale vojaci tam tajne sú!Evidentne prisli "oslobodzovať"preložené do slovenciny priložiť pod kotol.
P.S.Všimol som si že tu je dosť dôchodcov,asi preto tá aktivita,nudia sa doma,tak píšu...Všetci sa trasiete ze príde Putin,zavedie komunizmus,rozkope Vám tie americké bábovčicky.....Otázka znie:Ako Vám pomohlo členstvo v NATO a EU??Ste bohatí???Máte sa dobre???Ako tak poznam dôchodcov v CR aj na Slovensku,máloktorý môže povedať že sa má dobre!Tak preco sa tak bijú za tento režim???Ja apriori nie som Putinovec,ani komunista!!Ja som len pochopil že západná spoločnosť ide do kytek!Nemá budúcnosť!Kríza za krízou,ľudia sú stale chudobnejší a velenie sa zaoberá migráciou,LGBTI,zakrivením banánov kravskými prdmi,klasickými žiarovkami,atď.Tato spolocnosť sa zosype,končí!!Vám sa zrúti americký sen!Mne veru nie!Budúcnosť je na východe,západ je v prdeli!Čína skupuje svet a vys ste si to ani nevsimli!Teraz na Slovensku otvára novú fabriku čínske Volvo!!!!Čína uz vlastní polovicu Afriky,coskoro bude vlastniť polovicu Európy!Tú druhú si kúpia šejkovia zo zálivu!!A kúpili by aj Rusi,keby mohli!Peniaze sú na východe,dlhy na zapade!

Zdeněk

01. 07. 2022, 23:56

Jára, musím tě opravit, radioaktivní spad u toho typu výbuchu je minimální, v podstatě nulový, navíc vzhledem k výšce výbuchu nastane spíše po několika hodinách, pokud vubec, protože ho mezitím rozptýlí vítr. Hlavní část spadu pri atom. výbuchu vzniká tak, že je vyvrženo a ozářeno obrovské množství půdy a vzniká tak obrovské množství radionuklidů

https://www.armadninoviny.cz/jaderne-zbrane-skalpel-jaderneho-vybuchu-cast-2-1.html

Jára

01. 07. 2022, 22:01

Já jsem se kdesi dočetl, že tento pokus nebyl až tak neškodný a někdo z nich utrpěl leukémii.

Jenom to ozáření se dá přežít v pohodě, nejhorší je radioaktivní kontaminace a spad. Ihned po záblesku a nafilmování první minuty by bylo vhodné nasadit plynovou masku a z toho místa zdrhat než to radioaktivní svinstvo dopadne na zem ve formě kapek vody nebo prachu.

Mě by spíše zajímalo jak dopadli číňani, kteří do jaderného výbuchu a spadu vjeli na koni:
https://www.youtube.com/watch?v=CzRX06Xqu80
asi nic moc.

NATO!

01. 07. 2022, 17:18

Jojo, putler něco ukradl Shellu a Japoncům. Kdo mu to opraví a dodá náhradní díly. Koukám, že putler je stejný myslitel jako autobusák maduro.

Zdeněk

01. 07. 2022, 15:48

A tohle prosím vytvoří člen PS SNB, neboli komunistické verze dozorců z SS, neboť ti také stříleli do zad, pouštěli psy a hlídali lágr proti těm uvnitř...

NATO!

01. 07. 2022, 15:47

Ne, neukecáš mě, s pitomcem jsem tady dneska už mluvil.

Psohlavec

01. 07. 2022, 15:43

NATO!TY by si bol celkom dobrý zväzák,komsomolec,člen NSDAP,skratka oddaný ,tupý,bez hlavy!
Issingov citát:v skutocnosti sa to bude potácať od jednej krízy k druhej,je ťažko predpovedať ako dlho to bude trvať,ale nemôže to ísť do nekonečna!A jedného dňa ten domček z kariet zkolabuje!
a ja sa pýtam:keď vedel že to bude nefunkčné,prečo na tom pracoval,prečo to presadil???Nahrabal na tom kopec peňez a teraz sa zosype celá európa!Bude trpieť 550 mil ľudí.

NATO!

01. 07. 2022, 15:30

Aha, ty samozřejmě nevíš, jak funguje hlasování v EU. Dál ti ty bláboly číst nebudu.

Psohlavec

01. 07. 2022, 15:28

kdesi som čítal prečo Ukrajina NIKDY nebude v EU!Jednýmz dôvodov je to že je to veľký štát a veeeeľmi chudobný!Z toho vyplýva ze ak by sa dohodli s Polskom,hravo by prevalcovali v hlasovaniach štát ako Nemecko,alebo Francúzko!Nehovoriac ak by sa k ním pridali trpaslíci ako Knedloland,alebo Čobolistan,Chorvátsko Bulhari a Rumuni!Ďaľší faktor je ze uz dnes je Ukrajina tak zdevastovaná že by na obnovu potrebovala bilión € ,mozno viac!A EU nemá ani pre seba!Potrebuje peniaze pre krachujúci juh !EU sa prepadne do histórie skôr ,ako stihne zaschnúť podpis na zmluve o pristúpení!Nemecko ma riadny problém!Rusi im stopli dodavky plynu,coz postihne aj Knedloland, nakolko je hlavným odberateľom Ruského plynu z Nemecka.Hrozia bankroty firiem,osobné bankroty,neplácanie úverov,hypoték...strata zamestnania!Vsimnite si ako sa prepadli burzy!A ešte nie. je koniec!Padá úplne všetko!Wall street,západná EU,Pražská burza!Inflacia je cez 15%,možno 20%...a vy tu snívate o nejakej vojne...Pravdou je že takato situácia sa zvyčajne rieši vojnou!Tam už asi nič iné neostáva!To sú štáty pred bankrotom,hrozia sociálne výbuchy,takisto etnické výbuchy,štaty nemajú peniaze na nič,tam už niet východiska!Otazne je či sa niekomu bude chcieť riskovať jadrovú vojnu!To sa nikomu nechce,a to je jediná vec,ktorá drží politikov na uzde.
V každom prípade svet ktorý sme poznali končí!Ako to prezijú eurohujeri a natohujeri???Mám ich u peerdele!Ich svet končí
Otmar Issing,hlavný ekonóm ECB,tvorca € meny:euro skončí na smetisku dejín zasypané hromadou dlhov a s ním skončí na smetisku aj celá EU!(Nájdem to niekedy a hodím to sem v plnom znení)

NATO!

01. 07. 2022, 15:26

Zdeněk - martinek anal ytik nebude louskat nějaké scénáře. Vyzobe si jakéhokoliv textu, co potřebuje.

Veritas vincit

01. 07. 2022, 15:24

Rusomil23
"Kadliku, já na ten tvůj blábol již reagoval, ale někdo to smazal, včetně té části diskuze, která dokazovala, že jste debatu o pokusech na lidech rozjeli vy svazáci. Ale všechno zmizelo, tak není dál co řešit."
*
Rozjel ji svazák z tvého proruského hnízda "???" a tebe při tvém vzdělání nenapadlo nic lepšího, než se na stranu "testování na lidech" přidat. Tak nebreč.
Články nečtete a potom tady fňukáte.

Zdeněk

01. 07. 2022, 14:56

Tvrzení Martinka, podle jeho práce s textem, H. Kissinger:

"Radí západu to, aby se snažil válku ukončit teď, obětovat část Ukrjany získanou Ruskem za fakt, že NATO posílí na severu (Finsko, Švédsko) a tím se zvýší i bezpečnost Pobaltí a zároveň získá proti Rusku západní zbytek Ukrajiny."

tvrzení H. Kissingera (https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/kissinger-jsou-tri-vychodiska-z-tehle-valky-zapad-nemusi-prohrat-40401834)

Vidí tři scénáře:

1. Rusko získá dobytá území
„Pokud Rusko zůstane tam, kde je nyní, získá 20 procent Ukrajiny a většinu Donbasu, hlavní průmyslovou a zemědělskou oblast a pás země podél Černého moře. Pokud tam zůstane, bude to pro ně vítězství, navzdory všem neúspěchům, které na začátku utrpělo. A role NATO nebude tak rozhodující, jak se dříve předpokládalo,” říká Kissinger.

2. Válka Západu s Ruskem
„Druhým východiskem je pokus o vytlačení Ruska z území, které získalo před touto válkou, tedy včetně Krymu, a pak vyvstane otázka války se samotným Ruskem, pokud bude válka pokračovat,” popisuje druhý scénář.

3. Návrat před 24. únor a dlouhá jednání
Třetí východisko je zopakováním toho, co už Kissinger řekl v Davosu. Pokud ukrajinská armáda zvládne tu ruskou vytlačit zpátky do pozic před zahájením invaze, pak bude možné hovořit o tom, že „současná agrese byla viditelně poražena”.

„Ukrajina bude obnovena v podobě, v jaké byla na začátku války: bojová linie po roce 2014. Bude přezbrojena a úzce spojena s NATO, ne-li jeho součástí. Zbývající otázky by mohly být ponechány na vyjednávání.
...
Pokud Západ uspěje v pomoci Ukrajině vyhnat ruské agresory z území obsazeného po 24. únoru, bude se muset rozhodnout, jak dlouho chce, aby válka ještě pokračovala, soudí Kissinger. Tedy jestli bude trvat na tom, aby Rusové opustili i celou Doněckou a Luhanskou oblast, případně anektovaný Krym.

a hodně důležitý je závěr

NATO bude posíleno o Finsko a Švédsko, čímž budou ochráněny pobaltské země. Ukrajina bude mít největší konvenční pozemní síly v Evropě, ať už budou s NATO spojené, nebo přímo v nich,” říká Kissinger.

„Rusko uvidí, že strachu z úderu ruské armády, který visí nad Evropou od 2. světové války, lze zabránit konvenční akcí NATO. Poprvé v novodobé historii by Rusko muselo čelit tomu, že musí koexistovat s Evropou jako celkem, Amerika se svými jadernými silami by už nebyla hlavním prvkem obrany,” uzavírá bývalý ministr zahraničí USA.

Martin23

01. 07. 2022, 14:23

Kadliku, já na ten tvůj blábol již reagoval, ale někdo to smazal, včetně té části diskuze, která dokazovala, že jste debatu o pokusech na lidech rozjeli vy svazáci. Ale všechno zmizelo, tak není dál co řešit.

Zdeňku, jestli máš dojem, že je něco jinak, tak to napiš, ale tam asi budou ty tvoje limity, že? Když už tedy nejsi schopen psaný text pochopit a jen ho čteš.

Nehledě tedy na fakt, že to, co HK řekl, je celkem jasné a to, jaký význam podle mne jeho vyjádření má, je čistě můj názor. No a na názor mám právo, přestože vy svazáci to prostě odmítáte.

Končím. Docela mne to promazávání naštvalo.

Zdeněk

01. 07. 2022, 13:47

Martínku, píše hodně, píšeš dlouze, ale stále dokazuješ, že čteš buď pouze nadpisy a nebo nechápeš psaný text. Dej si toho Henryho ještě jednou a poooomaaaluu.

Veritas vincit

01. 07. 2022, 13:40

Rusomil23
"Jak vám neustále opakuju, svazáci jste proto, že zcela odmítáte respektovat jiný názor."
*
Když je někdo bez inteligence a znalostí, navíc si ani nepřečte článek, který komentuje "pokusem na lidech", tak je pro něho označení neosvazák obrovským kvalitativním nadhodnocením, zvláště, když ostatní častuje jako svazáky.
Adolf Hitler nerespektoval jiný názor, stejně jako je nerespektuje Vladimir Putin. Asi ani bratr Žižka nerespektoval jiné názory. Svazáci. :slight_smile:
Já nerespektuji lži, protože lež není názor a ty tady lžeš hodně často.:slight_smile:
Nakonec, nejsme v žádném vztahu nadřízený podřízený a tvé znalosti nejsou na úrovni hodné respektu, právě naopak. Své pidiego musíš pilovat někde jinde. :slight_smile:

Martin23

01. 07. 2022, 13:40

Tak to se musím opravit, tady mi nezmizely dva příspěvky, ale v podstatě je fuč polovina diskuze.

Martin23

01. 07. 2022, 13:31

Tak mi zmizel příspěvek.

A jak vidím, tak zmizel i ten Kadlikův první příspěvek, celkově třetí, který ukazoval, že to téma o pokusech na lidech začal rozvíjet on sám.

Tak nevím, co se tady děje?

Veritas vincit

01. 07. 2022, 13:28

Rudý vítr
"Gustav Husak byl zlatí člověk."
*
Já si myslím, že ta hrubka hovoří nejen za vše, ale i za všechny vaše rudé generace. :slight_smile:

Martin23

01. 07. 2022, 13:24

Jo a Kadliku, chce to trochu invence.
Jak vám neustále opakuju, svazáci jste proto, že zcela odmítáte respektovat jiný názor.

Začít mi pak říkat neosvazáku je na úrovni mateřské školky.

Martin23

01. 07. 2022, 13:21

Zdeněk

No svazáčku, tak teď si snad otevřeně vyjevil myšlenku, že západ je ve válce s Ruskem a dokonce je zde šance, že by Západ - USA, Německo, VB, Francie, Kanada, Austrálie, atd. snad nemusel prohrát. To je zajímavé.
HK - jehož názory jsem si přečetl jinde, než na Hovínkách,ale například zde:
https://www.spectator.co.uk/article/there-are-three-possible-outcomes-to-this-war-henry-kissinger-interview

Radí západu to, aby se snažil válku ukončit teď, obětovat část Ukrjany získanou Ruskem za fakt, že NATO posílí na severu (Finsko, Švédsko) a tím se zvýší i bezpečnost Pobaltí a zároveň získá proti Rusku západní zbytek Ukrajiny.

Jako podle mne samozřejmě je to z pohledu západu asi nejrozumnější varianta i s ohledem na fakt, že by zůstaly zachovány ruské dodávky surovin do Evropy.

Každopádně ten vojenský zisk západu zase tak úplně optimisticky nevidím.
a) Finsko, Švédsko, nejsou žádnou významnou silou,
b) Ukrajina je již dnes vojensky zničena na dlouhá léta,
c) Západ podporou Ukrajiny se skladově i finančně dost vyčerpal.

Takže se spíše jedná o to, jak by celou věc obě strany dále využily.
Já jsem již dříve říkal, že RF by měla zintenzivnit svou přítomnost ve střední Americe. Čím by ulevila USA v přemýšlení o východní Evropě.

++++++

A nebudu to hledat, ale nevím nic o tom, že bych někde považoval Zmijí ostrov za bezvýznamný. Dokonce jsem nikde ani netvrdil, že souhlasím s tvrzením Ruska, že ostrov opustili dobrovolně. To si dovolím tvrdit není pravda.

Každopádně tíhle končí příjemné a začínají problémy svazáku.
Zmijí ostrov teď nikdo neovládá a tak to zůstane, protože Ukrajina na to nemá ani ve snu, aby ho ovládla.
Pro Ukrajinu má tohle Pyrrhovo vítězství smysl jen v krmení svazáků, aby zmírnila problém, který má na Donbase.

Ovšem i ten strategický význam ostrova je třeba trochu vysvětlit, protože aby z něho mohl něco ovládat, musí tam mít příslušnou techniku. tu tam nikdo nedostane, když je ostrov v dosahu nepřáleského dělostřelectva a raket.
Rusové sice byli schopni ostrov s držet, ale s neúměrnými ztrátami na technice, ale nebylo samozřejmě myslitelné, aby na ostrov přepravili raketové a dělostřelecké sytémy, které by využily tu strategickou polohu.
Ostrov se totiž nehýbe a všechna technika na něm je pak v podstatě zcela na ráně.

Takže svazáku - tím, že rusové odešli se nezmění naprosto nic. Ukrajinci se ho nezmocní a samotní Rusové ho jen bránili, aniž by ho nějak byli schopni využít k útočným akcím.

Články s titulkem, že Ukrajina získala ostrov zpět, jsou opět jen dojmy lidí, kteří nevědí, co říkají.


Takže jestli mne naHovínkách něco zaujalo, tak tohle:
EU zřejmě chystá ústupek Rusku. Kaliningrad by mohl mít výjimku ze sankcí

Evidentně by EU nechutnalo, kdyby došlo ke 100% sankcím z obou stran.

Rudý vítr

01. 07. 2022, 13:07

Gustav Husak byl zlatí člověk.

Veritas vincit

01. 07. 2022, 12:00

Tomáš
"V Černobylu hasiči hasili otevreny zdemolovany reaktorJE, než je vystridali. Krátce po tom Pravda otiskla fotografie s nekrology těchto hasičů."
*
Další technický neználek, který nečetl článek a navíc politický tlachal. :slight_smile:
Když si přečteš článek, tak na konci je napsáno, kolik se dožili let...
Nikdo tě v ČR ani EU násilím nedrží Slovane. Svoboda pohybu normálně funguje.
Na rozdíl od časů, kdy to tady "dobře" kočíroval Gustav Husák, jak jsi tady onehdá sám napsal.

Tomáš

01. 07. 2022, 11:33

V Černobylu hasiči hasili otevreny zdemolovany reaktorJE, než je vystridali. Krátce po tom Pravda otiskla fotografie s nekrology těchto hasičů. Jsme předsedající země EU, nerozumím paktu Babiše s Fialou o nehlasovani o nedůvěře vládě po dobu předsednictví, komu není rady tomu není pomocí. Aféra homosexuálního plukovníka GS Redla, který vyzradil mobilizacni plány R-U armady Rusku, dostal revolver s jedním nábojem, použil jej. Zasifrovany mobil zlinskeho podnikatele Redla, bude také rozsifrovan a bude to širší záběr jmen, které skonci. První Redlovska aféra smrdela valkou, mám obavy, aby se nezopakovala..

Veritas vincit

01. 07. 2022, 11:07

Rusomil23
"Jinak řečeno, pokusy na lidech dělaly a dělají všechny státy."
*
Neosvazáku, umíš číst a chápat psaný text?
Tento článek ani test střely vzduch-vzduch není o pokusu na lidech.
Ti chlapi se tam postavili v podstatě z recese, protože věděli do čeho jdou...
Buď jsi ten článek vůbec nečetl, nebo ti těch 20 pseudouniverzit nedalo dostatečné vzdělání. :slight_smile:

NATO!

01. 07. 2022, 11:04

Zrovna tenhle pokus byl zcela dobrovolnej, martinku anal ytiku
A šlo vlastně o prkotinu, ta bombička měla sílu 1,5kt, to je 1/10 té z Hirošimy. Rusáci se s tím nepářou, ti na svých 45 000 saldátů hodili 40kt. Skoro 3 Hirošimy.

NATO!

01. 07. 2022, 10:58

No, když našli ( počítám zaplatili) dobrovolníky, není to tak zlé. Rusáci se s dobrovolníkama nezatěžovali. Rusáckej saldát dostal befel.

Martin23

01. 07. 2022, 10:57

S čím asi svazáci mají problém, když napíšu, že pokusy na lidech dělaly a dělají všechny státy?

Je nějaký problém pochopit, že tím nikoho nesoudím ani neobhajuju?

Ne evidentně je, protože jakékoliv uhnutí z názorové linie Rusko zlo a USA dobro, jde proti tomu jejich svazáckému fanatismu.

Zdeněk

01. 07. 2022, 10:54

NATO striktně z morálního hlediska v tom opravdu není moc rozdíl, ale beru to takhle, když Američané odpalovali atomovky v Nevadě, tak se v Las Vegas chvěly rulety, když Rusové v Kazachstánu, tak jim v "atomových" městech padal černý déšť... takže rozdíl je minimálně prakticky...

Fikusek

01. 07. 2022, 10:27

Dneska dělají pokusy na miliardách lidí a nikoho to netrápí. Snížení populace je potřeba, takže za mě v pohodě.

Mark

01. 07. 2022, 08:44

"Naivitu raného atomového věku vystřídala opatrnost."

Smysl této věty samozřejmě úplně neplatí při použití JZ v Hirošimě a Nagasaki, ale poupravená určitě. Vehementně odsuzovat USA za jejích první a doufám, že i poslední použití JZ v historií lidstva, je nesmysl. Dala by se použít věta, "nutné zlo". Japonci byli opravdu urputný a bestiální nepřítel, který navíc začal s tím bezohledným vražděním a pokračoval v něm po celou dobu války.
Jinak k těm "pěti statečným, vlastně šesti". Měli se spíš tak do nebes koukat třeba v Bohnicích, tam by to nikomu nepřišlo divný i když nešlo o klasický test JZ.