LOADING TOP…

Venezuela: Kořist pro Pentagon a pohřebiště ruských zbraní. Co USA získají po pádu Madura?

 06. 01. 2026      kategorie: Vojenská technika      94 komentářů

Pád Nicoláse Madura v noci na 3. ledna v Caracasu není jen politickým zemětřesením. Je to i obrovský geostrategický jackpot pro Spojené státy, které oznámily nejen převzetí přímé kontroly nad zemí a jejím ropným průmyslem, ale především – přístup k masivnímu arzenálu, který z Venezuely udělal jednu z nejlépe vyzbrojených armád Jižní Ameriky. A valná většina těchto zbraní pochází z Ruska.

imageFoto: Nicolas Maduro na palube vrtulníku cestou pryč z Caracasu | U.S. Department of War

V souladu s Monroeovou doktrínou, pokud se Washingtonu podaří dosadit loajální vládu, získá Pentagon bezprecedentní přístup k celé škále ruských zbraňových systémů. A to i přesto, že značné množství ukořistěných ruských vzorků již bylo pravděpodobně přesunuto na Ukrajinu.

Co vzbudí zájem generálů v Pentagonu?

Pro americké zpravodajské a vojenské analytiky to bude hotová hostina. Zaměřit se budou zejména na systémy, jejichž detailní studium může odhalit cenné informace o ruských technologiích:

  1. Protivzdušná obrana S-300VM: Dva batalionové komplety těchto pokročilých systémů byly dodány z Ruska v roce 2013. Získání těchto systémů umožní USA detailně prozkoumat jejich schopnosti a slabiny, což je klíčové pro potenciální konfrontace jinde ve světě.
  2. Pancir a Buk-M2: Podle zpráv z října 2025 Rusko doručilo na Venezuelu blíže nespecifikovaný počet raketových a kanónových systémů Pancir a raketových systémů Buk-M2 prostřednictvím několika letů Il-76TD. Systémy Buk byly dodávány již dříve (2009–2015). Ačkoliv videozáznamy potvrzují zničení minimálně jednoho systému Buk-M2 během operace, zbývající by mohly poskytnout cenná data o ruské technologii protiletadlové obrany, kterou Rusko aktivně vyváží například do Íránu.
  3. Stíhací letouny Su-30MKV a rakety R-77: Venezuela obdržela tyto stroje od roku 2006 a v současnosti jich provozuje 21 (tři stroje byly ztraceny). Avšak ještě cennější než samotné stíhačky jsou rakety vzduch-vzduch R-77, které patří mezi nejpokročilejší ruské střely středního doletu pro vzdušný boj. Jejich analýza by mohla odhalit zásadní detaily pro vývoj protiopatření.
  4. Raketomety Smerč: Dvanáct kusů 300mm raketometů Smerč, dodaných v roce 2009 spolu se systémy S-300VM, rovněž představuje zajímavý cíl pro zkoumání.

Nejen Rusko: Írán a Čína na radaru

Zájem USA se však neomezí jen na ruské zbraně. Na analýzu čekají i systémy od dalších strategických rivalů:

  • Íránské drony Mohajer-6: Neurčený počet těchto průzkumných a úderných bezpilotních letounů, které Venezuela obdržela nejpozději do roku 2020, by mohl poskytnout cenné informace o íránských schopnostech v oblasti UAV.
  • Čínská obojživelná vozidla VN-16 (Type 05 / ZBD-05): Tato vozidla by nabídla vhled do čínské vojenské technologie a exportních modelů.

Změna kurzu: Od ruských tanků k americkým technologiím

Vedle získání cenných zpravodajských dat má Washington jasný zájem na odzbrojení jedné z nejsilnějších armád v Jižní Americe a jejím přeorientování na americkou výzbroj. Nová venezuelská vláda se tak nevyhnutelně ocitne před úkolem nahradit zastaralé, nebo z politických důvodů nežádoucí ruské vybavení.

Co tedy čeká na prodej, nebo na pomalé chátrání v venezuelské džungli?

  • Tanky: 92 hlavních bojových tanků T-72B.
  • Bojová vozidla pěchoty: 123 BMP-3 a 114 transportérů BTR-80A.
  • Dělostřelectvo: 48 samohybných houfnic 2S19 Msta-S, 13 systémů 2S23 Nona-SVK a 24 raketometů Grad.
  • Vrtulníky: Asi tucet strojů Mi-17, Ka-29 a Ka-31, jejichž údržba je bez ruské podpory prakticky nemožná.

Pád Madura tak představuje mnohem víc než jen politickou výměnu. Je to masivní zbrojní inventura, která může poskytnout Spojeným státům bezkonkurenční vhled do vojenských technologií jejich protivníků a zároveň upevnit jejich hegemonii v regionu. Venezuela se stává laboratoří pro studium soupeřů a zároveň novým trhem pro americký zbrojní průmysl.

Zdroj: defensemagazine.com

 Autor: Šimon Koudelka

Komentáře

Slavoslav

07. 01. 2026, 19:10

Spomínate si na ten tanker z Venezuely co nebol nikde registrovaný a keď k nemu išli Američania namaľoval si Rusku vlajku a rusaci potvrdili registráciu? Ten co k nemu rusaci poslali ponorku ako doprovod? Tak ho práve obsadili Američania a ruskom na ponorka ukázali fuckera. Trumpeta si nenechá kradnúť ropu

Pepík Knedlík

07. 01. 2026, 17:18

Tak pánové z SSA, RF a ČLR, nastal čas udělat pořádek.
Trumpova „Donroeova doktrína“ usiluje o vliv na západní polokouli s odkazem na starou politiku USA. Putinova o východní Evropu a severní Asii a Si Ťin-pching o oblast Čínskýho moře. :thumbsup:

Šebesta

07. 01. 2026, 19:25

Knedlik.Přesně, tři mocnosti tak tedy dělení světa na tři části. Tak ferově to vidime my normální seriózní lide,zdejší dezoláti,lháři a kreteni jako FOTZE,Roman,czertik a další to vidí jinak. Rusko nemá narok na nic,USA možná na něco a Čína taky na nic. To je podle nich spravedlnost !!!

Slavoslav

07. 01. 2026, 19:29

Ale kdeze, tak ako vy to vidia nesvoj právny prizdisracii co hľadajú pána ktorému by mohli slúžiť

Slavoslav

07. 01. 2026, 12:52

imho, viac ako Venezuely by som si teraz vsimal Iran. Ich ekonomike sa vdaka uzasnym a ekonomicky vyspelym spojencom dari ako nikdy a tak si ludia povedali, ze idu demonstrovat.

Armada ktora ma autoritu aj medzi obyvatelstvom sa tvari, ze sa jej to netyka a zrejme nebude chiet zasiahnut proti ludom v prospech kleru. Policia v niektorych mestach uz presla na stranu demonstrantov a ak nabozenska garda zasiahne prilis tvrdo je dost mozne, ze to prinuti armadu vystupit na ochranu obcanov. Ajattolah si uz udajne vybera byvanie v Moskve, aby mal zalohu ak sa to zhorsi a ak teda Iran padne bude v Moskve mrzenicko. Sice Vovka ziska daslieho diktatora do zbierky, ale bez podpory Iranu sa mu bude dychat tazsie plus Iranska ropa ktora zaplavi svet, aby sa vyhrabali z tych ekonomickych sraciek kde ich dostal sucasny rezim rusaka zaboli v podobe cien ropy

Marty

07. 01. 2026, 12:57

Slavoslav
Asad pokud vim pokud vim dělá v Moskvě zubaře, ale jak s ebude živit Chomeini? televizní hlasatel? eště bych neslavil, ale přestava to neni zlá a po dekádách útlaku ze strany náboženských fanatiků bych to tamním obyvatelům přál!

Slavoslav

07. 01. 2026, 13:00

Marty

ak Asad robi zubara tak preto, ze chce ako konicek, nie preto, ze by potreboval peniaze na zivot. Ziadna krajina nie je tak chudobna aby sa jej diktator ci exdiktator musel zivit pracou

Slavoslav

07. 01. 2026, 13:05

na doplnenie, v tom Irane to teraz vypada fest vazne kedze idu na komplet do riti ekonomicky a nema to velmi ako rezim zachranit. Preto teraz pri protestoch nejde o nejakych studenov ktorym sa nepaci smrt studentky atd, ale o siroke ludove protesty skrz velmi rychlo sa prepadajucu zivotnu uroven kde ti inflacia za mesiac dokaze zobrat polovicu vyplaty

Marty

07. 01. 2026, 13:22

Slavoslav
to vím, spíš sem měl na mysli, že je otázka jestli se armáda skutečně rozhoupe k zásahu, pokud revoluční gardy a náboženská policie rozpoutají teror na zastrašení civilistů, což je docela pravděpodobné pokud se protesty brzo neuklidní, na druhou stranu armáda je takřka prostá fanatiků, protože ti odcházejí spíše ke gardě a navíc byla dlouhodobě ze strany režimu za otloukánka a není s ním sama o sobě uplně spokojená, no uvidíme, zatím nezbývá než fandit, no tak otázka je u Asada kolik si toho stihl převádět do moskvy před úprkem, asi to nebude málo, ale že by se tak nudil že dělá zubaře, čekal bych spíš že by si jen užíval kdyby měl dost, ale ono je to asi jedno, je ze hry, jen škoda jaká kreatura ho nahradila, trochu z bláta do louže se obávám

Czertik

07. 01. 2026, 13:22

slava

ja bych byl ohledne iranu optrnejsi, zmena rezimu se cekala kratce po izraelskych utocich a ono nic.
protesty mivas i na kube a nic se tam nedeje.

Marty

07. 01. 2026, 13:23

Czertik
to je sice pravda, ale tyhle sou přeci jen masivnější a začíná tam být dost násilí, naposledy sme četl o 35 mrtvých, když tohle dav do teď nezasrašilo, muže ho to naopak rozzuřit eště víc, snad

Slavoslav

07. 01. 2026, 13:24

neviem kto cakal zmenu rezimu po tom utoku, ja rozhodne nie kedze ten utok postavil bezneho Iranca prave na stranu rezimu. Predsa len je to hrdy narod s dlhou historiou a tie externa hrozba zjednoti. plus tieto protesty maju zaklad v ekonomickej situacii ktoru uz rezim velmi nema ako zachranit ak nepride Cina s velkym, ale ze velkym financnym balikom

Azor

07. 01. 2026, 12:43

Emil Holub.
"V souvislosti s tou venezuelskou blamáží je roztomilé sledovat rozpaky moralizujících hned každého ty EUtopyjní mikroskopické politické veličiny, jako je např. KaKa, co se mohly kvůli tzv. evropským hodnotám,
morálce, demokracii a solidaritě přímo posrat a které se jim rázem převrátily v hovnoty, teď se nachávají prcat do všech tělních otvorů od toho pedofilního úchyla s nalepovacíma vlasama a jen občas nesměle a rozpačitě pípnou."

Lidi co přemšlí a dokáží analyzovat,si dávají otázku,proč se Doník takto chová. - Odhození toho, čím dříve "demokratický"západ obhajoval ty své zločiny.
Proč vlastně tomu "demokratickému"západu Doník prokazuje MEDVĚDÍ službu??

Jak už řekl tento pán - Teodore Roosevelt "Nic v politice se neděje náhodou, vše bylo tak či onak připraveno.“

Akorát zapomněl,kým??? A Doník jen plní to,co mu řekli ti, kteří ho nominovali(a dali na to love)do úřadu.A to GP
Viz -
"Dne 21. února 2024 se slavný televizní moderátor Glenn Beck v rozhovoru s Tuckerem Carlsonem podělil o příběh svého setkání s Georgem W. Bushem:„Ptal jsem se ho (Bushe) na politiku a na to, jak se změní s jeho nástupem k moci, Bush mi odpověděl: „Glenne, neboj se, kdokoli sedí u tohoto stolu, bude veden k rozhodování stejnými poradci jako kdokoli jiný.
Vědí, že prezident má úplně svázané ruce.“Glenn vzpomíná, že opustil ten pokoj s hrůzou, první věc, kterou si pomyslel, bylo:„Proč pak vůbec potřebujeme volby?“

https://x.com/glennbeck/status/1760091968661487898

A co tím vlastně chtějí docílit??? Odtržení USA od evropy(tím jí oslabit - ty dementy typu K.Kallas a další rusobijce,aby sklapli krovky a nedráždili medvěda,na kterým visí, celý svět!!! Díky chladnokrevnému a předvídavému řízení Gosudára ruska,Putina!! A GP nechce zahynout v at. válce,kterou chtějí rozpoutat národní elity USA a i ty v evropě,které jsou pod řízením nár.elit USA,které chtějí stále rabovat a příživničit,hlavně na úkor Ruska.Jenže jak řekl gosudár Putin, - "k čemu by nám byl svět bez Ruska".
A proto GP za pomocí Trumpa dělá takovou politiku aby si znepřátelil evropu a ta se od něho distancovala.A sama pak upadla do zapomění!!Nemá zdroje,degenerace lidí, konzumí společnost, gren deal muslimský chalifát,atd.
A Doníkovi nařizuje přestat dělat světového četníka(GP se rozhodl jim udělat Čínu ale aby měl nějaké zdroje,tak mu přihrávají Argentýnu s tím dementem i to co teď dělá Doník)a stát se jen regionální mocností,s tím udržet USA bez ob. války
(kterou chtějí - aby se dostali k moci - nár. elity USA,a svrhnout Doníka)neboť tu je riziko at. války.A Doník jim teď tou politikou(bez servítek)zavírá hub . . .když jim nabídne něco z toho koláče,který by chtěl mýt.Proto taky ta Venezuela,Gronsko,Kanada a Panama.

Zkráceně.

Šebesta

07. 01. 2026, 13:04

Azor. S většinou souhlasím.. Nejvíce mne opravdu fascinují naší šašci a to nejen současná opozice ale i estebácký dobytek Bureš,ten chlap jak otevře hubu začne lhát a lhát. Nikdo z nich až na světlé vyjímky neodsoudil agresi Amíků do Venezuely. Trump je drží v šachu,kdyby to udělali tak by hodil Ukrajinu přes palubu a oni dobře ví,že bez USA nic nezmužou. Pokud jde o EU je to banda farizejů a lhařů. Od Kallasové přes Uršulu až po přední politiky jako Macron,Mertz,Rutte a další dobrodruhy.Válka na Ukrajině bude ještě velmi dlouho trvat a hned tak brzo neskončí.Jedním z důvodů je že Zelenskyi nechce jednat s Rusy a místo toho jezdí po Evropě a otravuje o další a další many a zbraně. Zřejmě si předsevzal když padnu já (Ukrajina) ať padne i Evropa.Budoucnost ještě nikdy nebyla tak černá jako letos.

Emil Holub

07. 01. 2026, 19:11

Pane kolego,
ten hlouipý a samolibý Trumpeta je jen integrální součástí toho podvodného, na demokracii si hrajícího systému, který tu podivnou a pitoreskní komedii, tu zas tragedii hranou hloupámi herci a režírovanou jejich režiséry s kupírovanými oháňkami se svými asistenty, jako byl např. ten úchyl Epstein, který vybíral jednotlivé herce a vybral i Trumpetu, devianta se zalíbením ve zvrhlostech praktikovaných na bezbranných ženách a mladistvých, kterého teď na plný úvazek přinutil změnit víru a upsat se Synagoze satanově. A to, čeho jsme dnes svědky, je důsledkem toho pevního stisku vypelíchaného pytlíku a do tvaru rozinek seschlých kulek toho idiota s nalepovacíma vlasama, co ho půl Zeměkoule považuje za nejmocnějšího muže planety, jako před časem toho nešťastnéhio Bidena, přestože nebyl schopen ovládat a kontrolovat ani vlastní vylučování a přitom on neví, co bude zítra a za co ho třeba zastřelí, jako JFK...Je to jízda na tygrovi...

Je to věcí systému, který naprostá většina lidí nechce vidět a když jej i uvidí, tak jej nechce pochopit a tak se tím sama osuzuje do nicoty stejně, jak to dělá i ta debilními fanatičkami a buzíky vedená EUtopyje, ze které se právě stává zóna 3.světa na úrovni té Venezuely...

Azor

07. 01. 2026, 20:32

Emil Holub.
"Je to věcí systému, který naprostá většina lidí nechce vidět a když jej i uvidí, tak jej nechce pochopit"

Tito lidé jsou v situaci židů,jdoucí s těmi kuframi poslušně do těch dobytčáků.Nemají žádnou představivost.I když informace jsou.Ale vzhledem k tomu že většina lidí jsou jen součástí davu(je to tím že ti co řídí tu nainstalovali davově elitářskou společnost - díky monopolem na informace

( "„Účelem neustálého lhaní není přimět lidi, aby věřili lžím, ale aby nevěřili ničemu. Lid, který už nedokáže rozlišit pravdu od lži, nedokáže rozlišit dobro od zla. A takový lid, zbaven schopnosti myslet a soudit, se chtě nechtě zcela podřizuje vládě lži. S takovými lidmi se dá dělat cokoli.“
Hannah Arendtová, zakladatelka teorie totality
- „Dokonalá diktatura bude vypadat jako demokracie, ale v podstatě to bude vězení beze zdí, odkud by vězně ani nenapadlo utíkat. Bude to vlastně systém otroctví, v němž budou otroci, díky konzumu a zábavě, své nevolnictví milovat."
Aldous Huxley, Konec civilizace )

a jak víme tak přemýšlení bolí(i když jsou informace.Ale nesmíme zapomenout,tak proč ti lidi někdy nepřemýšlí - chléb a hry - zatím mají na jídlo a plus mobil,či televize či soc.sítě,útěk před tvrdou realitou,nemožnost mít vlastní byt,hypotéka obava ze ztráty zaměstnání,dvě práce na splácení půjčky,zdraví atd)
To co řekl F.D.Roosevelt(kterého zavraždili) - "Skutečná osobní svoboda jedince nemůže existovat bez ekonomické jistoty a nezávislosti."

Azor

07. 01. 2026, 20:44

Emil Holub
"ten úchyl Epstein, který vybíral jednotlivé herce a vybral i Trumpetu, devianta se zalíbením ve zvrhlostech praktikovaných na bezbranných ženách a mladistvých, kterého teď na plný úvazek přinutil změnit víru a upsat se Synagoze satanově."


Toto je ještě zahalováno tajemstvím.Tito lidé jsou v situaci židů,jdoucí s těmi kuframi poslušně do těch dobytčáků.Nemají žádnou představivost.I když informace jsou.Ale vzhledem k tomu že většina lidí jsou jen součástí davu(je to tím že ti co řídí tu nainstalovali davově elitářskou společnost - díky monopolem na informace

Viz Cameron a jeho iniciace do klubu -

https://www.judecollins.com/2015/09/pigs-might-even-fly/

Azor

07. 01. 2026, 20:49

Další předseda vlády VB likvidoval malé chlapce

https://www.reuters.com/article/world/london-police-end-vip-child-abuse-murder-inquiry-idUSKCN0WN1R6/

https://www.theguardian.com/uk-news/2019/jul/04/vip-abuse-ring-accuser-tells-court-of-hit-and-run-attack-on-friend

A nebo i tito Busch a spol - ve znamení SS Busch's bones and skull

Azor

07. 01. 2026, 20:51

https://www.youtube.com/shorts/UyXrj8f-k7s

Azor

07. 01. 2026, 11:58

Jak to vidí v USA??

"Změna režimů a budování národů jsou zpět!"

https://r.o.n.p.a.u.l.institute.org/regime-change-and-nation-building-are-back/ (ty tečky vyndat - cenzor toto nepouští)

Rusko se chová racionálně(politika je umění možného), v případě potřeby bude Rusko „vyjednávat“ i s ďáblem, např. v Sýrii, kde Rusko stále udržuje své vojenské základny. Nyní je však čas otevřeně prohlásit to, co ruští vojenskí a zpravodajští profesionálové vědí již velmi dlouho – Latinská Amerika je v podstatě arabským světem západní polokoule,
kde jde především o cenu. Afrika a někteří její vůdci mají více integrity a zásad než to, co jsme pozorovali ve Venezuele, která je nyní pokryta národní hanbou, z níž se možná nikdy nevzpamatuje.
To vše řečeno, ve skutečnosti se na místě nic nezměnilo: americká armáda zůstává zastaralá, nedokáže plánovat, natož provádět skutečné masivní kombinované operace, je schopná pouze psychologických operací a nájezdů podobných těm venezuelským proti zaostalým nepřátelům, kteří neopětují palbu.
Co tedy zbývá? Grónsko, kam USA pošlou vojenskou policejní jednotku, aby provedla „změnu režimu“, a tím to skončí. Bude to také prezentováno jako velké vítězství. Když prohrajete všechny války, stačí to.

Pokud jde o Venezuelu, je velká pravděpodobnost, že dva nejpravděpodobnější kandidáti na zradu Nicoláse Madura jsou:

Ředitel SEBIN: generálmajor Alexis Rodríguez Cabello Jmenován v říjnu 2024, zůstává ve funkci od začátku ledna 2026. Je bratrancem ministra vnitra Diosdada Cabella a byl sankcionován USA za údajné porušování lidských práv.
Zkratka SEBIN znamená ve španělštině Servicio Bolivariano de Inteligencia Nacional. Do angličtiny se to překládá jako Bolivarian National Intelligence Service (Bolívarovská národní zpravodajská služba).
Jedná se o hlavní civilní zpravodajskou a tajnou policejní agenturu Venezuely, která byla založena v roce 2010 jako restrukturalizovaný nástupce bývalé DISIP (Dirección de los Servicios de Inteligencia y Prevención). Agentura podléhá výkonné moci (historicky viceprezidentovi) a je široce kritizována lidskoprávními organizacemi za politický útlak, svévolná zadržování a údajné mučení.
Ředitel DGCIM (a velitel prezidentské čestné stráže): generálmajor Gustavo González López Jmenován Delcy Rodríguezovou 6. ledna 2026, nahradil předchozího ředitele. González López je dlouholetým zastáncem Chávezova tvrdého kurzu, který dříve působil jako ředitel SEBIN (2019–2024) a ministr vnitra a spravedlnosti.
Zkratka DGCIM znamená ve španělštině Dirección General de Contrainteligencia Militar. Překládá se to jako General Directorate of Military Counterintelligence. Jedná se o venezuelskou vojenskou zpravodajskou službu, která je odpovědná za boj proti špionáži, sledování potenciálních hrozeb v rámci ozbrojených sil, vyšetřování údajných spiknutí proti vládě a řešení otázek vnitřní bezpečnosti souvisejících s armádou.
DGCIM byla lidskoprávními organizacemi (včetně Organizace spojených národů) široce obviněna ze systematického mučení, svévolného zadržování a mimosoudních akcí v rámci státního útlaku.

Tož tak.

Czertik

07. 01. 2026, 13:24

rexik

na co si stezujes ?
rusove muzou delat zmeny rezimu aamici ne ? vyvsetli proc.

aport.

Azor

07. 01. 2026, 15:09

Czertik.
"na co si stezujes ?
rusove muzou delat zmeny rezimu aamici ne ? vyvsetli proc."

V čem jste poznal že si stěžuji??Já pouze konstatuji.
Rusové a změna režimu??Dejte odkaz na tu jejich akci!!!

A doufám že tu nebudete podsouvat SSSR.Ten to zkusil (nechal se nachytat díky trockistům ve vedení)ohledně Afganistánu.A u nás to nebyla změna režimu(68)a byla to opět akce trockistů!!!A to ani v Maďarsku, to byla akce proti pozůstatku fašistů,(viz jejich práce na kandelábrech)kteří to vyprovokovali, kteří přišli z Rakouska,podporovaní a placeni z NATO!!!

Salut.

Omny

07. 01. 2026, 09:31

byť Idnes také nemusím je to podobný povl jako novinky, aktuálně a další přihlouplé servery rádoby si hrající na vojenské ekšperty tak tomuhle článku bych docela věřil:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-venezuela-buk-s-300-usa-udery-obranne-systemy.A260104_101255_zahranicni_jhr

Marty

07. 01. 2026, 10:59

Omny
tak to nečti když ti to nedělá dobře ne?:rofl:

Azor

07. 01. 2026, 11:23

Ommy.

Já být vámi,tak počkám až se o tomto vyjádří "uznávaní experti", Czertik a Slavoslav.

Jiní lidi na toto mají takovýto názor.

Martin Fojtík

Sledovat
Před 3 hodinami
Je k smíchu tenhle článek....

Američané sice provedli bleskovou akci, ale Venezuela není nějaký malý stát. Je zvláštní,, že ač se armáda na útok už delší dobu chystala, nikdo nevystřelil či jediné jejich letadlo (ruské či americké) nezvlétlo.

A jsou minimálně dva důvody:

1) armáda podplacena

2) Čína i Rusko o akci věděli a dali k tomu souhlas, neb jen pár hodin před akci se Američané s Číňany sešli a s Ruskem jsou v kontaktu pořád.

Možná se domluvili na sféře vlivu a Amíci se svojí doktrínou chtějí mít vliv na západní polokouli. Čína si rozdělí s Ruskem euro-asijskou oblast....."



Kvalita ruských zbraní se projevuje na Ukrajině, kde jednoznačně poráží západní zbraně a Rusko cílevědomě postupuje a získává další a další území. Tady se ukazuje efektivnost a kvalita ruských zbraní a ruského vojáka!!!

A už vidím jak jistí "experti" vytáhnou ty žigulíky,Oslíky a i ty lopatky z 19 .st.Ale postupuje kdoo??

Salut.

Marty

07. 01. 2026, 11:32

Azor
vzdor tvým pochybným algoritmům, Amerických letounů vzlétlo relativně dost a ruSSáci tam pokud vím nemají leteckou základnu, byla tam obsluha pozemních systémů PVO, znovu si pleteš pojmy a z pravdy zbyly jen prázdné pojmy

Marty

07. 01. 2026, 11:35

*prázdné dojmy, pardon

Azor

07. 01. 2026, 13:06

Marty.
"Amerických letounů vzlétlo relativně dost"

A kdo se s vámi o tomto pře?? To byl názor z diskuze.V tomto jděte za ním!!
Aproó,kde ty letadla USA,létaly??? Venezuela nemá letadla??Neměli Igly???

Salut.

Czertik

07. 01. 2026, 13:31

rexik

pekne blaboly.

1. neni to divne, ze armady byvaji podplacene jen u diktatoru a ruskych/cinskych fanousku ?
2. pokud se rozdelila sfera vlivu...kdy rusove reknou kde je ? aby se rusti pratele opet nedivili kdyz je rusove hodi pres palubu.
napred to byla syrie , ted venezuela. myslis ze brzo hodi res palubu i iran ?

a kdyz rusove maji kvalitni zbrane...proc uz davno nejsou v kyjeve ?

aport.

Czertik

07. 01. 2026, 13:33

rexik

ano, letadla usa letaly. neuzu za to ze ses takovy retard a nic nevis.
kdo mslis ze nesl rakety a bomby co padaly na venezuelu ???
vrtulniky ?
hahahhaa to ses pekny magor.
ano, venezula ma igly...a ani je nevystrelila po vrtulnicih, jejich pritomnost mas dokazanou.
cili jen zduuraznujes impotenci venezuelke armady.

aport.

Marty

07. 01. 2026, 13:37

Azor
no ty si zde zveřejnil názor že nevzlétli letouny Američanů ani ruSSů, tak jen poukazuju na fakt, že ruSSové tam žádné neměli, Americké letouny tam létali, ve vzdušném prostoru Venezueli pokud se chceš tak tupě ptát kde, a kde uvázli ty Venezuelské, to zatím nevím, třeba mi to sdělíš ty?

Czertik

07. 01. 2026, 13:26

omny

ty sokujes, davas sem link na to jak ruska technika absolutne vyhorela, misto ab si ji vychvaloval. woooow. co se deje, dostal si trosku rozumu ?
kdo te prastil do hlavy ze se ti torsicku rozsvitilo ?

a co rikas na ruskou neschopnost dodavat nahadni dily ?

aport.

Pepík Knedlík

07. 01. 2026, 05:19

S ničím se nepárat a zabrat, to říkal "rychlý Heinz."
Nu a Donald pochopil jeho slova a jede pilu.
Prezident Donald Trump v úterý oznámil, že prozatímní venezuelské úřady předají USA 30 až 50 milionů barelů „vysoce kvalitní“ sankcionované ropy. Samozřejmě budou kontrolovat těžbu. Kdy ji nutně potřebuji ...

Čína v poklidu oznámila, že v dohlednu bude společně vojenské "cvičení" na ostrově Tajwan. A to je dobře, jeden stát jedno cvičení.
Rusko už s tím "společným" cvičením dávno nzaxslo, ale tak nějak to Eurohnůj nepochopil.

Czertik

07. 01. 2026, 13:43

knedl ss

nebo, venezula bude potrebovat prodavat hodne, hodne, hodne ropy.
protze bude potrebival miliardy, ne li biliony dolaru na obnovu ekonomiky a jeji modernizaci.

a nehcapu proc ses takov fanousek ciny. to skutecne chces dlat otroka cinanum, pokud budou vladnout svetu ?

aport.

Emil Holub

06. 01. 2026, 20:33

V souvislosti s tou venezuelskou blamáží je roztomilé sledovat rozpaky moralizujících hned každého ty EUtopyjní mikroskopické politické veličiny, jako je např. KaKa, co se mohly kvůli tzv. evropským hodnotám, morálce, demokracii a solidaritě přímo posrat a které se jim rázem převrátily v hovnoty, teď se nachávají prcat do všech tělních otvorů od toho pedofilního úchyla s nalepovacíma vlasama a jen občas nesměle a rozpačitě pípnou. Jako ta dánská premiérka, která hecovala před Rusem, aby jí tu jerjí kostnatou a frigidní severskou prdel nakopal opičák kdesi z amerického buranova, co kdyby neměl tu idelitovou čupřinu barvy pochcané sláma, tak by si ho podle grimas všichni pletli se strejdou Benitem Mussolini, co trtkal Clarettu Petacci, až mu tekly sliny, jak o něm v tom vetšovaném příběhu sama vyjevila...
Je to zábavné vidět, jak ta KoZa jančí a neví, kam by se vrtla...

Zbytek EUtopyje může být v klidu, neb má holou prdel a je jen vybydlené smetiště, plné mladých telefonem na dálku řízených dementů, co střílí ohňostroj ve sklepním baru (nejspíš trénují na armagedon, chystaný jim vlastními rodiči, co je počali ve zkumavce), starých sedřených důchodců a lidského odpadu z Afriky a zatuchlých mohamedáren...

Obávám se, že ti naši ukrajinští nacisti neokrajinského původu už brzy budou mít úplně jiné starosti, než nadávat na Puťku a sbírat Vetchýmu na jeho krouže leteckého modelářství...
Pěkně se nám to zamotává, jen jsem zvědav o čem si zrovna povídají ti reprezentanti toho přiblbého spolku ochotných, tak narychlo svolaného a s čím přijede patkaň Babiš z klubu prdelatých tetek...

Czertik

07. 01. 2026, 00:44

knedle ss

o jake blamayi ve veyuele to mluvis ?
amici tam vyhrali na plne care.
kdo byl blamovan byly tak rusove a venezuelci.

aport.

Pepík Knedlík

07. 01. 2026, 05:04

Lobotoman
Neustále nás přesvědčujes jaký jsi idiot. Určitě nepíšu pod jménem Emil Holub, ale tvá rozlišovací schopnost je na úrovni prvoka Láčkovce a nebude lepší. Možná tvá nastupující demence je tím problémem, ale u Lobotomana si nejsem jistý :smile: jestli můžes být víc dementní.

zdenek54

07. 01. 2026, 06:46

Čertíku, tobě rodiče v DNK opomenuli předat ....mozkové buňky.:rofl:

Azor

06. 01. 2026, 17:58

Tento pán, je asi podle Czertika,Romana,Martyho,Slavoslava, atd,Ruskem placený člověk,nebo aspoň říkající ruský narativ či propagandu,nebo že to je dezolát a hlupáček.

Viz jeho vystoupení v OSN -

https://www.youtube.com/watch?v=SV_ntrZACQA

Tož tak.

Czertik

07. 01. 2026, 00:47

rexik

je to stejny blb jako ty. rika jak amici jak zneuzovaly silu apod...ale u cinanunu, sovetu/rusu mu to jaksi nevadi.
divne.

aport.

zdenek54

07. 01. 2026, 06:48

Dobrý, "cinanunu" to je někdo z tvojí rodiny?:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Azor

07. 01. 2026, 11:27

Czertik.
"je to stejny blb jako ty. rika jak amici jak zneuzovaly silu apod...ale u cinanunu, sovetu/rusu mu to jaksi nevadi."

"Proč moudří lidé jsou plni pochybností a TUPCI tak sebevědomí" ????

Salut.

Marty

07. 01. 2026, 13:39

Azor
taky ba mě zajímalo odkud bereš to sebevědomí chatbote

Czertik

07. 01. 2026, 13:46

rexik

ano, ses tupej a plnej sebevedomi, to davno vime.
skutecne me sem napis v jakem case ten tvuj favorit kritizoval rusko a cinu za imperialismus ?
zvladnes to ? nebo budes jak 3 opicky ?

aport.

Azor

07. 01. 2026, 15:14

Marty.
"taky ba mě zajímalo odkud bereš to sebevědomí chatbote"

Říkají vám něco fakta??Logika??Kritické myšlení??Analýza???

Z tohoto,pane,z tohoto!!! A vy ho máte z čeho??Z hlavního proudu??Ted už bez USA????

Salut.

Czertik

06. 01. 2026, 16:03

co rikate na to, ze moskva neustale odmita stahnout sveho generala z vezuely ? spolu s dalsimi vojaky ?
co myslite, pokud ho amici ci venezuelane zadrzi, zachova vernost putinovi ? nebo si rekne, kdy se na me vysrali, seru na ne a bude zpivat ?

Czertik

06. 01. 2026, 15:55

jednu vec nechapu.
knedlik, rexik a spol tu dlouho blabolili o tom, jakou ze to podporu lidu a armady ma maduro...ale kdyz prislo na amickou akci, prakticky nikdo nekladl amikum odpor.
jak je to mozne ?

a putin pukl zavisti, protoze amicka akce trvala 4 hodiny a ne 4 roky jako u nej. a amici meli uspech, putin stale ne.

Omny

07. 01. 2026, 09:16

že DEMENT jako ty nechápe už víme, odpor nebyl kladen, protože si tam US někoho asi koupili, protože jinak by se takhle ta akce nemohla povést a za druhé většina systému PVO včetně stíhaček SU-30 nebyla v boje schopném stavu, rusové prý nedodali potřebný servis. Nelze ani vyloučit možnost, že to bylo domluvené s Ruskem což by podporovalo i terorii, že jsim rusové nedodali servis pro opravu....nebo prostě armáda objetovala Madura aby se zbytek vedení udržel u moci.....US nechtěji tu opoziční ženskou, jednají stále se současným vedením.

Czertik

07. 01. 2026, 13:49

omny

to je divny, proc si vzdycky nekdo koupi favoryty rusakova a podobnch zrud ?
napred to byla iranska pvo, ted venezuelska pvo.
proc se tyhle armady davaji snadno podplatit ? maji maly zold ?

a kdyz nebyly bojeschopne kvuli ruskove neschopnosti...to snad dokazuje slabost ruska ne ? a ne jeho silu o ktere tu neustale strikas.

a link na to kde amici jednaji s madurovimy kamarady ?

aport.

Czertik

06. 01. 2026, 15:48

z ruskych zbrani vyjma r-77m zajem americanu nevzbudi vubec nic.
vse ostatni jsou zastralae zbrane.
s-300 ? vazne ? dival se nekdo na datum kdy byl uveden do vyzbroje ? datum vyroby neni podstatne. co rusive od doby uvedeni do vyzbroje zmenily ?
maximalne tak zarovku ve svetlometech.

jedine co bude amiky zajimat je cinska technoogie.

a k tomu jak venezuela ma silnou armadu - myslim ze je velmi vypovidjici ze velikost a sila venezuelske armady rostla umerne tomu jak venezuelska ekonomika uoadala.

Pepík Knedlík

06. 01. 2026, 14:55

Skvělý zpráva pro mír a pohodu. Rusko rozmistuje Orešnik v Bělorusku a buduje základnu na bývalým letišti Kricev. To samozřejmě není co by Eurohnůj potreboval.
Dalším problémem pro nastupující islamsky Eurohnůj je Donald. Donald nezapadá do jejich hodnot, ktery vyznává neoliberalismus a progresivismus.
Donald je klasik jako byl Ronald.

Czertik

06. 01. 2026, 15:49

knedle ss

a co budes rikat az nato umisti obdobu oresnika v polsku a rumunsku ?

aport.

Azor

06. 01. 2026, 17:05

Czertik,
"a co budes rikat az nato umisti obdobu oresnika v polsku a rumunsku ?"

Á,pan grafoman se probudil ze zimního spánku!!A než rozmrzne,tak neví která bije.A tak píše jen nesmysly,nic jiného než nesmysly!!Co by kdyby!!
Ale jelikož má paměť akvarijní rybky,kde nemá nic jiného v paměti,než dávat ty rudé palečky!! Vy máte rád rudou barvu??? Nejhorší ti co se strefují do kuřáků,jsou napravení nekuřáci.V jiném slova smyslu - viz PePa a NATO!! Vy jste tam taky byl u nich??

Salut.

Czertik

07. 01. 2026, 00:48

rexik

pockat, pockat, ty me teda tu ted rikat ze nato uz ma svoje oresniky v polsku a rumunsku ?
nebo jak mam chapat tento tvuj vystrik ?

divne. proc si tu teda pred mesicem, mozna i kratsi dobou masturboval o tom, ze nato nema sveho oresnik ?

aport.

xemir

06. 01. 2026, 16:40

Tvl knedlo, až ti spadne ořech na tu tvoji kolaborantskou kebuli, tak se ti rozsvítí? Těžko, světlo totiž tvou bolševickou kebulkou neprojde, protože tolik hnoje neprosvítí ano megawatový laser.

Pepík Knedlík

06. 01. 2026, 18:23

xemir
Pleteš se převelice. Kolaborant Pávek je na hradě a Fialenkovi v parlamentu a senátu.
Říká ti něco rovnováha sil?

Azor

06. 01. 2026, 12:13

"Dnes u soudu ministerstvo spravedlnosti oficiálně stáhlo falešné obvinění, že Maduro byl vůdcem fiktivního „kartelu Sluncí“, který nikdy neexistoval. Jak vidíte, teď, když je zadržen, už není třeba předstírat!"
Ministerstvo spravedlnosti ustoupilo od pochybného tvrzení o prezidentovi Nicolásovi Madurovi, které loni prosazovala Trumpova administrativa, aby připravila půdu pro jeho odstranění od moci ve Venezuele: obvinila ho z vedení drogového kartelu zvaného Cartel de los Soles.

Může se tato administrativa a zejména ministerstvo spravedlnosti ještě více ponížit? Po jejich „podvodných hrách“ s dokumenty Epsteina bylo těžké uvěřit, že by to mohli nebo chtěli udělat.

To vše nemluvě o tom, že samotná obžaloba nyní působí trochu jinak než obvinění vznesená proti Madurovi před jeho zatčením, která byla použita k jeho vykreslení jako největšího zločineckého bosse na světě:"

https://archive.ph/EbLvr

Ale to už moc nevadí, protože Trumpova administrativa upustila od veškerých předstíraných snah dodržovat jakékoli zákony, omezení nebo morální kodexy: jednoduše prohlásila, že USA mají právo vzít si, co chtějí, na základě svého statusu supervelmoci.

https://substackcdn.com/image/fetch/$s_!18Ay!,w_1456,c_limit,f_webp,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fsubstack-post-media.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2F2cd30c82-cb10-4733-a87a-9397c37b8119_815x1280.jpeg


Rubio dokonce fňukal, že „je mu jedno, co si myslí OSN“, zatímco americký velvyslanec při OSN kategoricky vysvětlil, že důvodem pro změnu venezuelského režimu bylo to, že USA „nemohou mít protivníky, kteří kontrolují největší zásoby ropy na světě“:

https://x.com/BasilTheGreat/status/2008116473894760502

Je prostě pozoruhodné, jak USA odstranily vnější pohádkovou fasádu vytvořenou během let mentálních zvratů neokonzervativců ve stylu PNAC a slabě zakrytých ospravedlnění různých válek za budování impéria a nekonečných bombardovacích kampaní a prostě přešly k plnému komandu: žádné další výmluvy nebo falešné racionalizace – prostě si bereme ropu, protože ji chceme a máme na ni právo, je to tak jednoduché! Kéž by tu byli Dick Cheney a Donald Rumsfeld, aby byli svědky krásy této jednoduchosti!

Tento fakt neunikl ruskému velvyslanci při OSN, který správně protestoval:

„Jsme zvláště zděšeni bezprecedentním cynismem, s nímž se Washington ani nepokusil skrýt skutečné cíle své zločinné operace.“

Trump dokonce přiznal, že „ropné společnosti“ o tajné operaci informoval předem, což podle všeho naznačuje, že se od samého začátku podílely na plánování celé akce – nebo možná byly dokonce hlavními hybateli celého procesu, jak můžeme předpokládat:

„Mluvil jste s (ropnými společnostmi) před zahájením operace?“

Trump: „Ano. Předtím i potom. Chtějí do toho jít a odvedou skvělou práci.“

https://t.me/myLordBebo/97660

A když už se mluví o podvodech, zprávy nadále naznačují, že Madurov pád byl výsledkem zrady v zákulisí, jak se předpokládalo:

https://substackcdn.com/image/fetch/$s_!6Jtw!,w_1456,c_limit,f_webp,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fsubstack-post-media.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2Fe5a92862-d9ad-4ca7-903f-e9b0b21c20e4_835x1280.jpeg

https://www.dailymail.co.uk/news/article-15434827/The-inside-job-toppled-Maduro-Venezuelas-vice-president-offered-replace-dictator-months-ago-secret-US-talks-conspiracy-theorists-claim-American-helicopters-werent-shot-at.html

WSJ píše, že podle „nedávno utajované“ zprávy byla CIA zodpovědná za přesvědčení Trumpa, že Delcy Rodriguezová je tou pravou volbou, a ne potenciální loutka Machado:

https://archive.ph/PHbnQ

Někteří však tvrdí, že charakteristika úřadující prezidentky Delcy Rodriguezové jako pečlivě vybrané loutky CIA je zcela nepravdivá a že je skutečnou revolucionářkou s rodokmenem a referencemi, která bude bojovat proti USA až do konce. Prozatím nechám rozhodnutí na vás.

https://peoplesdispatch.org/2026/01/05/venezuelas-revolution-still-stands-debunking-trumps-psyop/

Azor

06. 01. 2026, 12:14

" Dnes v noci vypukla v Caracasu střelba, údajně v okolí prezidentského paláce, s tvrzením, že tvrdá linie vedená ministrem vnitra Diosdadom Cabellem připravuje puč proti Delcy Rodriguezové:

https://substackcdn.com/image/fetch/$s_!HwNn!,w_1456,c_limit,f_webp,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fsubstack-post-media.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2F848e3496-297d-4585-b312-92f8f0e06b4c_898x168.png

Brzy poté se však zpráva změnila na to, že ve vzduchu byl spatřen dron, který přilákal obrannou střelbu – což má nádech falešného krytí, ale kdo ví:

"Je však zajímavé, že nad vpádem malého dronu bylo náhle možné aktivovat rozsáhlou protiletadlovou palbu, ale když před dvěma dny nad stejným palácem Miraflores přeletěla obrovská armáda vrtulníků, nebylo slyšet ani pípnutí, ani výstřel.

Hegseth dokonce prozradil podrobnosti o tom, jak Maduro měl pouhé tři minuty na útěk poté, co mu jeho žena oznámila, že zaslechla zvuk blížícího se letadla. To jasně ukazuje na zradu Madura ze strany jeho vojenského aparátu, vzhledem k tomu, že nedostal žádné varování od velitelského řetězce, který by již dávno zaznamenal přibližující se bojová letadla, nebo alespoň výbuchy, které již zaznívaly z různých útoků americké task force, které se snášely po celé zemi. Pokud je to pravda, skutečnost, že Maduro se musel spolehnout na uši své ženy, nám říká vše, co potřebujeme vědět o jeho plánované izolaci a informačním blackoutu: "

Za „mlhou války“ propagandy se zdá, že Venezuela pokračuje ve svém odporu, zatímco Trumpova administrativa pouze blafuje, že „kontroluje situaci“ – zatím neví, jak dlouho to vydrží.

"Ve Venezuele byla vyhlášena všeobecná mobilizace – Wall Street Journal

Ozbrojené síly byly uvedeny do stavu pohotovosti a pro pracovníky v ropném průmyslu a řadě dalších klíčových odvětví byl zaveden „vojenský režim“.

„Nařizuje se okamžitá mobilizace národních ozbrojených sil v celé zemi a využití dostupného národního mocenského potenciálu k odražení zahraniční agrese… Militarizace státní infrastruktury, ropného průmyslu a dalších významných státních odvětví. Zaměstnanci těchto podniků budou dočasně podléhat vojenskému režimu“, uvádí se v dokumentu.

Dekret také nařizuje posílení hlídek a bezpečnosti na pozemních, vzdušných a námořních hranicích země.

Nyní jde o hru na nervy, kdo první mrkne. Víme, že Trump si zachovává svou diplomatickou páku v podobě válečných lodí, ale teprve uvidíme, kolik toho americké ozbrojené síly skutečně dokážou, až dojde na lámání chleba a „divadelní“ část výměny skončí."

https://substackcdn.com/image/fetch/$s_!PCKX!,w_1456,c_limit,f_webp,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fsubstack-post-media.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2Fca012eb1-ba6b-4801-903b-c6833f791503_684x316.jpeg

Zajímavé foto!!! - stále něco nesedí.

https://substackcdn.com/image/fetch/$s_!3mhb!,w_1456,c_limit,f_webp,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fsubstack-post-media.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2F68a3014f-a08d-463a-b736-1f34e28d553b_1230x720.jpeg

Tož tak.

Czertik

06. 01. 2026, 15:51

rexik

abolutne nechapu.
co ti vadi na tom, ze amici si delaji co chchou ?
vzdyt ty neustale tvrdis ze rusove si muzou delat co chteji.
nebo ty vyznavas pravdilo co je povoleno panovi (rusko) neni polpveno kmanovi (usa) ?

aport.

Šebesta

06. 01. 2026, 16:49

Czertik. Ty jsi ale " demokrat " na baterky,který tvrdí,že Rusko je okupant a že napadat jiné státy je zločin. Čili Amíci mohou Rusko nesmí ? Tak uvažuje DEBIL nebo absolutní ignorant . To je ale divná demokracie nějaká špatná jedni mohou druzí nesmí. Mimochodem pokud ti to nevadí i některé vládní strany Fialovy bývalé vlády to odsuzují jako porušení mezinárodního práva. Co myslíš není STAN proruský,když to odsuzuje ?

Czertik

07. 01. 2026, 00:51

sebesta

ty ses uplnej reard. cituj me kde sem napsal ze schvaluji to co udelali amici ?
jenom tady pokuzaju na retardy jako ty, co kritizuji amiky kdyz neco udelaji, ale rusy za ty same akce obdivuji.
a tim dokazuji jaci ste vy rexikovci reatrdi a pokrytci.

aport.

Šebesta

07. 01. 2026, 09:40

Czertik. Ty jsi ještě větší DEMENT než jsem myslel a navíc lžeš.Já jsem někde obdivoval Rusy za to co dělají to za prvé a kde ty jsi odsoudil Amíky za tu agresi ? Ukaž mi to to RETARDE ! Já tady už 4 roky od začátku války na Ukrajině tvrdím,že obě velmoci porušují mezinarodní právo tedy USA i Rusko dřívě SSSR. Takže pak nechápu proč ty tady odsuzuješ jen Rusy,když Amíci jsou stejní. V debatách se Zdeněkem nebo Martinem 23 kteří už zde nechodí psát svoje lži jsem se o tom hádal už před 4 roky a oni tvrdili že to není pravda a pokud si pamatuji ty jsi s nima tehdy souhlasil. Takže lžeš a lžeš a lžeš !

Pepík Knedlík

06. 01. 2026, 11:27

Zbraně jsou jen věci, který mají nízkou tržní hodnotu pro SSA a nemyslím si, že by poskytnuly zásadní info.
Z historie víme, že Amíci po útěku z Vietnamu "přenechali" letadla, helikoptéry, bojova vozidla, delostrelectbo i palny zbraně k velký radosti Vietnamců.
Stejná situace se opakovala v Iráku, v Sýrii a hlavně v Afghánistánu, kde zanechali vybaveni za 7 miliard doláčů. Amici se nepoučili. :smile:
Co by za to naše bidná armáda dala ...
Donald jedna velmi racionálně a potřebuje těžkou ropu co na Venezuela. Stejně tak potřebuje Gronsko a nějaký námitky ho nezajímají a členové z NATO budou férově držet hubu.
A tím se dostávám k dohodě mezi Donaldem a Vladimirem. Rozdělení pravomoci nad světěm i Čínská "pořadkova" výprava na ostrov Tajwan, který je součást "draka".
Míru zdrar a Donaldovi s Vladimirem zvlášť.

Šebesta

06. 01. 2026, 11:44

Knedlík. V podstatě souhlasím,Rusko a Čína jsou tazv.samostatné jednotky každá z těchto zemí jede na své triko to ale neplatí o USA . Amíci jsou vedoucí síla NATO a svou politikou diskreditují své tzv.spojence (loutky a přikyvovače) čímž z nich dělají spolupachatele těchto svých agresi.Nevím zda si to uvědomují naši vedouci blbci ať už agent Bureš a jeho vláda nebo Fialův gang ? Pokud jde o Gronsko tak na Novinkách se objevilo čerstvé vyjádření dánské premiérky Frederiskenové,že pokud USA něco zkusí v Gronsku tak NATO končí. To by byla koneckonců aspoň pro mne dobrá zprava. NATO je agresivní válečný spolek což se ukázalo už mnohokrát od konce VS.Rozpad NATO nebo vystoupení z NATO by bylo to nejlepší pro ČR v roce 2026.

Pepík Knedlík

06. 01. 2026, 11:57

Šebesta
NATO je útočná aliance, která přímo navazuje na Třetí říši a jeho spojence. Ta měla naštěstí krátký trvání na rozdíl NATO.
Nevim co vyzvracel agent STB, rozvedčik a strašnická záruka KSČ soudruh 107 Petr Pavel a jeho životní opora soudružko politručka manželka. Oni schvaloval i okupaci ČSSR.
Názor strany SPD je přijatelný a odsuzuje okupace.

Pepík Knedlík

06. 01. 2026, 11:58

Strašnická je blbe, ale sedí ... stranická

Šebesta

06. 01. 2026, 10:25

Autor textu popsal jaké zbraně a zbraňové systémy se dostalo do rukou Amíků po tomto útoku,který je zcela v rozporu s mezinárodním právem. Velmi pozorně jsem včera sledoval reakce našich politiků zejména politiků bývalé vlády,kteří horlivě odsuzují ruskou agresi jak budou odsuzovat americkou agresi ? No a je zřejmé že najednou už neplatí ona jednota,kterou měla Fialova vláda.Zástupci ODS jsou nejhorší zmetci,protože jako agresi to neberou. Jinou verzi tvrdil ovšem zástupce STANU včera v Událostech a komentářích a ten mně překvapil. Poslanec Dvořák rovněž tvrdil,že jde o porušení mezinárodního práva a že svět se tímto dostáva do nové dimenze,kdy velci hráči světové politiky kašlou na mezinárodní právo a chovají podle toho co je jim prospěšné. Dvořák tak potvrdil to co tvrdím já a mnoho dalších. Dnešní velmoci mají a i v minulosti měly své zájmové sféry jak už jsem tady jednou psal. U Amíků to je celá latinská Amerika u Rusů Ukrajina a bývalé státy SSSR na jižních hranicích Ruska. Čili závěr,obě země jak Rusko tak USA porušují mezinárodní právo dle toho jak se jím to hodí. Zatímco Rusko není v žádném vojenském paktu USA je členem NATO údajně obranné aliance takže svým chovaním diskredituje i ostatní členy NATO díky, svým agresím. Tedy i ČR.Pokud jde o ony zbraně a zbraňové systémy co se dostanou do rukou Amíků které dodali Rusové Venezuele tak přece o nic nejde. Jat tvrdí místní dezoláti a lháři jako Roman,Slaboslev-FOTZE nebo czertik Rusové mají všechno zastaralé a k ničemu takže nechápu co by se Američanům mohlo hodit při zkoumaní ruských zbrňových systému ?

Pepík Knedlík

06. 01. 2026, 11:33

Šebesta
Ano, s tím se dá souhlasit jen bych se rád dožil odsouzeni celý bandy Spolu co si říkala "vláda".
Donald aktivoval Monroeovou doktrínu s vlastními body. Tak se máme na co těšit.
První koho sere je Dánsko a bude hůř.

Omny

07. 01. 2026, 09:21

autor nic takového nepopsal, autor pouze popsal vlhké sny.......pokud tam US neudělají pozemní ofenzívu tak se k nim nic nedostane. To není tak jednoduché jsou smlouvy, jsou smlouvy, které tohle zakazuji a i kdyby tam vznikla pro US vláda, tak ta musí respektovat tyhle smlouvy také a Rusové tam mají své vojáky, kteří určitě mají úkol, aby se tohle nestalo. Takže byť rozumím vlhkům snům autora, tak tohle se jen těžko stane

Slavoslav

06. 01. 2026, 08:40

Zábavné na tom je, že tieto rusacke zbrane boli nakúpené za peniaze ktoré Venezuele požičal priamo rusák na nákup jeho zbraní. A tento dlh Venezuela vdaka prekvitajucej ekonomike pod Chavezom ani nesplacala a ak aj bude splateny tak rusak na tom prerobiť vďaka nízkym úrokom kde mu inflácia zožerie veľkú časť ziskov.

Marty

06. 01. 2026, 08:53

Slavoslav
de facto výbavu, i s obsluhou, ruSSko věnovalo Veenezuele a tudíž, možná, potencionelně i USA, jak ironické

Slavoslav

06. 01. 2026, 09:02

presne, spominam si na tie nakupy ked ich nase dezoweby a sputnik oslavovali ako dalsie uspechy rusackeho zbrojenho priemyslu pricom rusaci na forach uz vtedy plakali preco su jedine ich predajne uspechy tam kde za to platia rusky danovnici.

Imho, ale co sa tyka Venezuely uvidime ako to dopadne, nezabudjme, ze je to Trump ktoremu ide dlhodobe planovanie fakt "skvelo" a Venezuela nakoniec moze skoncit v obcianskej vojne kde Trump bude spokojny ak ziska ropu

Marty

06. 01. 2026, 09:11

Slavoslav
jo, současná samozvaná prezidentka muže snadno ztratit podporu, Madurovce "zradila" pro opozici je pořád druhej nejduležitější člověk dosavadního systému, pokud se to tam posere, těžba ropy nejspíš pujde do ještě většího utlumu než dosud

Slavoslav

06. 01. 2026, 09:25

Údajne tam už prebiehaju menšie prestrelky, časť špeciálov prelezena Kubancami sa snaží o kontraprevrat. V prípade núdze USA podporí svoju stranu zo vzduchu a nejaký masívny odpor nebude no celá krajina môže skončiť v chaose partizánskej občianskej vojny. Ropné polia si USA dokážu zabezpečiť, toho by som sa nebal, otázka bude ochota sukromnikov investovať v čase klesajucich cien

Marty

06. 01. 2026, 09:32

Slavoslav
navíc je otázka co nyní bude s těmi Wagnerovci, je veřejným tajemstvím že v současnosti jsou spíš těžební korporací než žoldnéřskou skupinou a jak se chovají v jakékoliv oslabené zemi kde se cokoliv těží, 140 je dost na zastrašování místních vůdců milicí atd na to aby část ropy převzali a USA by s tím nejspíš nic neudělali, viděli sme jak rozhodně se zachovali když se na sankcionovaný tanker na rychlo napatlala ruská vlajka, jen se budu domýšlet co se bali aby ruSSák nezveřejnil pokud by sahli na jeho majetek:smirk:

Marty

06. 01. 2026, 09:34

Slavoslav
myslim že ochota investovat by byla malá, tudíž by prodej polí musel být za pakatel, to by ale podporovalo nespokojenost místních, o té přestřelce u prezidentského paláce se už ví něco víc? a čí byly ty drony tam?

Slavoslav

06. 01. 2026, 10:15

Nesledujem to tak podrobne, takže som tu prestrelku nejak nehľadal info. Co sa týka polí tak tie sa Trump nechystá kupovať, ale vrátiť korporácia z Ameriky ktorým ich Chavez ukradol

Marty

06. 01. 2026, 10:26

Slavoslav
přímo vrátit? to by potom nemuselo vyžadovat nějak zásadní financování, jen běžné údržby, u některých zanetbané tak že budou větší, ale celkově by o to ty společnosti mohli mít zájem vzdor klesajícím cenám ropy, no sem tam na to eště zvědavej, každopádně se kombinace ruské a čínské techniky opravdu moc nepředvedla, vzdor hlubokým modernizacím sou blackhawky i chinooky opravdu dědečkové, ani Growler neni konstrukčně letoun z poslední doby a "proháněli se tam jak na letecké přehlídce" docela se těším s jakejma výmluvama přijde naše oblíbená dezinfoscéna tentokrát, po náletu na Irán to bylo celkem legrační fnukání

Pepík Knedlík

06. 01. 2026, 11:43

Martaň
V jaký vesmírný pleádě ses toulal ty proukrainSSky TRDLO?
Tvoje oblíbená dezinfo scéna už nechrochta u koryta.
Operace Midnight Hammer) byla dne 22. června 2025 jako součást Izraelsko-íránské války.
Ano, to ty proukrainSSky prasata ještě mlaskali koryta. :middle_finger:

Marty

06. 01. 2026, 12:11

Pepík Knedlík
muj milí příživníčku, rád tě vidím a těší mě jak hrdě se hlásíš k desinformátorům, a začal si hezky zhurta, to se ti musí nechat, mužeš mi prosím osvětlit jak přesně datum bombardování Iránu, či konání voleb v ČR negativně ovlivnilo účinnost Venezuelské PVO? vcelku rád si to přečtu:star_struck:

Pepík Knedlík

06. 01. 2026, 12:45

Ma
Poslední věta tě prozradila ukrofile ...
"naše oblíbená dezinfoscéna tentokrát, po náletu na Irán to bylo celkem legrační fnukání".

V ty době u koryta byla stupidni banda Fialenka, ty trdlo. Ty svyho ukrofilniho zmrda Fialu nazyvas dezinformatorem?
To ti to trvalo

Pepík Knedlík

06. 01. 2026, 12:49

Ma
Slovo prizivnik jsem prehlidnul, ale měl bys stát u koně s transparentem :"UkrainSSký prasata v Česku nechceme. Jste PŘÍŽVNÍCI. Táhněte domů "

Slavoslav

06. 01. 2026, 13:24

Ten pocit keď o prizivnikoch rozpráva stará prepita guma ktorá celý svoj život len vyzierala rozpočet CR a je tak blbý, že nezvláda ani učivo ZŠ od fyziky po čítanie s porozumenim

Marty

06. 01. 2026, 13:25

Pepík Knedlík
ty ses tady k příživnictví opakovaně hrdě hlásil tak nevim co tě na tom teď rozčiluje? hrabe ti? a kapku se nám v otm motáš, Fialova vláda nebombardovala Irán:joy:sám si tomu fandil:rofl:a mluvil sem o tom jak tady řada desinformátorů fňukala že to nebylo vuči Iránské PVO fér, protože systémy byly hacknutý, napadený agentama, sabotovaný atd... a tudíž to nedokazovalo nic o jejich nedostatečné účinnosti proti Izraelsému letectvu, tak teď čekám, jaké výmluvy proč Venezuelská PVO stejné provenience nefungovala proti obdobným strojům USA, že ty do toho zamotáš domácí politiku jak nějakej šmudla neni moje chyba, prostě si to přečti znova a pořádně ať tady zase nebrečíš:kissing_heart:

Marty

06. 01. 2026, 13:45

Slavoslav
ten pocit je k nezaplacení:joy::thumbsup:nejdřív vychvaluje a hájí Henlaina, pak kvičí že nesnáší nácky, pak schvaluje nálety Izraele na Irán, potom zas brečí že za ten zločin mohla tehdejší česká vláda... nesnáší komouše a levičáky ale Madura je mu líto? je to v pravdě komplikovaná osobnost:joy:

Slavoslav

06. 01. 2026, 13:55

Marty

mne ti ho je aj niekedy luto. Zober si prezit zivot ako nevzdelany trotel, vies, ze ta vsetci maju za debila. No vojne ta niekto poslucha len kvoli hodnosti, doma ak sa s nim zena nerozviedla je len trpeny, deti sa ukazu len na sviatky, lebo s tym dezo dedkom uz nechcu nic mat. Frustrovany potom chodi ziadonit aspon sem o pozornost kde ju dufa ziska nezmyselnym blabolenim, lebo on si uziva aj tie intelektualne kopance kde ukazuje ze mega, ci giga on tomu aj tak nerozumie.

ale zvycajne ma ten pocit lutosti pride a prajem mu to, ze musi zit sam zo sebou kde jedinym svetlym bodom jeho zivota je flaska a nadavanie na vsetkych okolo co udajne mozu za jeho skurveny zivot

Pepík Knedlík

06. 01. 2026, 14:20

Ma
Ty jelimane už poněkolikáty tě žádám, aby jsi dolozil kde jsem velebil Konrada a Adolfa. Nemáš nic jen ubohý kecy vlastně co, jsi ubožak.
Proč a kde a kdy? Ptáš se jako klasicky lobotoman. Hledej jelimane a odpověď najdeš.

Marty

07. 01. 2026, 12:59

Pepík Knedlík
božínku, ty se tak stydíš za své předchozí výroky? no ale vlastně to celkem chápu, ale víš ty co? sděl nám prosím tvůj současný názor na Konráda, pokud bude nyní v rozporu s mým tvrzením, s radostí ti zde veřejně vysmeknu omluvu, bereš?:hugging:

Marty

06. 01. 2026, 08:33

doplnil bych autora o, podle mě nejcennější "kořist" v případě umožnění přístupu a tím sou čínské radary, s touto exportní verzí si sice i stařičký EF-18 zjevně poradil bez problémů, přesto detailní studium může poskytnout dobrou představu o urovní senzorů ČLA, které sice (ty novější) budou jistě na vyžší urovni než exportní modely, ale přesto to poskytne více než dobrý vhled do jejich součansých technologií

Omny

07. 01. 2026, 09:28

mistr onanista zase píše....hele ty by ses uplatnil jako zdatný autor na novinkách.cz...přihlaš se tam na 100% tě tam vemou. Tam se dočteš jak F-35 zlikvidovali SU-300, jakl byli oslepeni všechny ruské radary buků, S-300 apod. kraviny......soudnému člověku musí být jasné, že vše bylo jinak

Marty

07. 01. 2026, 10:12

Omny
no hurááá, já věděl že se dozvim něco pořádného:joy:tak že opět F-35tky padaly jako mouchy? tak jako nad Iránem?

Omny

07. 01. 2026, 13:29

nevím proč tu taháš Irán, nicméně je podobnost tu určitá také je....Izraeli se podařilo infiltrovat rovněž, takže o tom zda iránská PVO byla v nějakém bojovém stavu reaguvoat lze spekulovat....a druhá věc, F-35 nikdy žádný reálný vzdušný souboj proti jiné stíhačce nezažil, nikde není o tomhle nic zdokumentováno a báchorky že je to bojem prověřené letadlo je usměvné

Marty

07. 01. 2026, 13:44

Omny
to sem řekl už několikrát, neni moje chyba že reaguješ na příspěvky který nečteš až do konce, tak že si to shrneme, v obou případech proti sobě stáli obdobné systémy, USAxVenezuela, IzraelxIrán, v obou případech vzduch totálně ovládli letouny západní konstrukce a systémy pozemní PVO z většiny buď shořely, nebo zustaly pasivní, a to je podle tebe důkaz toho jak sou ony pozemní systémy technologicky nadřazené oněm letounům ano? podle mě totiž nikoliv a proto sem čekal na snůšku výmluv proč vlastně už zase PVO ruské provenience selhala, ona totiž selhává při konfrontaci s moderními západními stroji tak nějak pravidelně, ale nikdy za to nemuže, hmmm jooo chlapče, válka není fér, tak si tu breč trapně dál, ahoj :kissing_heart:

Azor

07. 01. 2026, 15:32

Marty.
"tak že si to shrneme, v obou případech proti sobě stáli obdobné systémy, USAxVenezuela, IzraelxIrán, v obou případech vzduch totálně ovládli letouny západní konstrukce a systémy pozemní PVO z většiny buď shořely, nebo zustaly pasivní,"

Nějací zlí jazykové,říkají na takováto tvrzení, že z vaší strany by to mohla být tak pouze shrnuta vaše předkožka . . . .(to nejsou má slova!!)

To zda jsou tyto letadla (F 35)funkční proti ruským PVO,se dá velmi dobře dokázat!!! A to na Okrajině Ruska,pane!!! Zkusej to??? Kdo jim v tom brání??? Strach??? Proč si nic tyto stroje nedovolili(i když tam mezi nimi bylo nepsané pravidlo neutočit)Izraelci ohledně Ruských základen v Sýrii??

Salut.

POPUP