EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Vhled do Ozbrojených sil Ruské federace na Ukrajině a jejich rozmístění na frontě

 27. 06. 2022      kategorie: Události      110 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Pro lepší představu o bojišti jsme se pokusili složit odhad rozmístění ruských sil na Ukrajině. Toto pojednání je založeno na OSINT zdrojích a oficiálních zprávách. Do přehledu jsou započítány i praporní taktické skupiny ruských dobrovolníků a žoldnéřů. Celkově se dá počítat se stovkou praporních taktických skupin ozbrojených složek Ruska a jeho “loutek” v podobě takzvaných “lidových republik” a přibližně desítkou praporních taktických skupin vytvořených z ruských dobrovolníků. K tomu lze předpokládat, že odhadem deset praporních taktických skupin bude umístěno na území Ruska - pro obnovení bojeschopnosti, odpočinek a kontrolu hranic. Tento článek je velice aktuální a je třeba mít na paměti, že už klidně příští týden nemusí být relevantní.

289009864_364882882378688_8688056753420336426_nFoto: Vhled do Ozbrojených sil Ruské federace na Ukrajině a jejich rozmístění na frontě | Válka se nikdy nemění

Jen krátce připomeneme, že celková délka frontové linie je k dnešnímu dni zhruba 1130 kilometrů. Ruská praporní taktická skupina (BTG) má při 100% stavech mezi 600-800 vojáků, poddůstojníků a důstojníků, z nichž je zhruba dvě stě pěšáků a zbytek tvoří osádky vozidel. Živou sílu pak podporují vozidla, která zahrnují zhruba deset tanků a čtyřicet bojových vozidel pěchoty na jednu skupinu. Přesná data k aktuální síle a bojové připravenosti jednotlivých praporních taktických skupin bojujících na Ukrajině nejsou známa, z různých nepřímých důkazů se však dá usuzovat, že většina BTG nyní pracuje přibližně na 50-80 % své plné kapacity. Rusové mají na Ukrajině přibližně sto deset BTG a dohromady tak nějakých 150 000 mužů. Pokud počítáme, že jedna praporní taktická skupina má v průměru pět set dvacet mužů, jedná se o 57 000 vojáků. Z toho vychází, že zbylých přibližně 90 000 mužů, které Rusové na Ukrajině mají jsou z podpůrných částí armády, jako je logistika, opraváři bojové techniky, specialisté elektronického boje, PVO, dělostřelectvo, nebo třeba specialisté na geografické a hydrometeorologické zabezpečení a další. Níže se podíváme na jejich předpokládané rozmístění podle logicky rozdělených frontových linií.

Severně od Charkova se nachází sedm praporních taktických skupin tvořených jednotkami 6. vševojskové armády, 11. armádního sboru, 1. armádního sboru DLR a nejspíš i jednotkami 1. gardové tankové armády. Další tři taktické praporní skupiny jihovýchodně od Charkova tvoří jednotky z 29. vševojskové armády a 36. vševojskové armády. Délka frontové linie v Charkovské oblasti je přibližně sto sedmnáct kilometrů a z toho vychází, že zde mají Rusové jednu praporní taktickou skupinu na každých osmnáct kilometrů.

shutterstock_1396437470Foto: Severně od Charkova se nachází sedm praporních taktických skupin tvořených jednotkami 6. vševojskové armády, 11. armádního sboru, 1. armádního sboru DLR a nejspíš i jednotkami 1. gardové tankové armády. (ilustrační foto) | Shutterstock

Na frontové linii u Izjumu mají Rusové dvacet praporních taktických skupin, které se skládají převážně z jednotek 1. gardové tankové armády, 20. vševojskové armády, 35. vševojskové armády, 36. vševojskové armády, 11. armádního sboru, samostatné divize speciálního určení a 106. gardové výsadkové divize.

Na východní straně řeky Oskil pak mají okupanti dalších deset taktických praporních skupin složených z jednotek 2. vševojskové armády, 41. vševojskové armády, 201. vojenské základny v Tádžikistánu, 3. gardové brigády Specnaz a 1. mobilní brigády radiační, chemické a biologické ochrany.

V oblasti Severodoněcku je sedm ruských praporních taktických skupin složených z jednotek 5. vševojskové armády, 8. vševojskové armády, 41. vševojskové armády, 2. a 7. brigády Rosgvardie a z 2. armádního sboru LLR.

V oblasti Lysyčansk - Bachmut se vyskytuje sedmnáct praporních taktických skupin z 1. gardové tankové armády, 5. vševojskové armády, 8. vševojskové armády, 41. vševojskové armády, 58. vševojskové armády, 68. armádního sboru, 1. a 2. armádního sboru DLR/LLR a neidentifikovaných jednotek námořní pěchoty, VDV a Specnaz.

Z toho nám vychází, že je na frontě mezi Izjumem a Bachmutem, která měří tři sta kilometrů přibližně padesát čtyři praporních taktických skupin. To tedy znamená, že zde mají Rusové jednu praporní taktickou skupinu na každých pět a půl kilometru. Zároveň stojí za povšimnutí, že je tu koncentrovaná téměř polovina dostupných ruských sil.

Na linii Svitlodarsk - Záporoží je umístěno dvacet dva taktických praporních skupin okupantů složených z 58. vševojskové armády, 8. vševojskové armády, nespecifikovaných jednotek VDV, námořní pěchoty a Specnaz. Délka této frontové linie je tři sta deset kilometrů, a Rusové zde tedy mají jedno BTG na každých čtrnáct kilometrů. Zároveň je v oblasti Melitopolu umístěna jedna praporní taktická skupina pro kontrolu partyzánské činnosti, která má na starost například ruské obrněné vlaky na bojišti.

V oblasti Chersonu je odhadem třináct taktických praporních skupin tvořených z jednotek 8. vševojskové armády, 49. vševojskové armády, 7. gardové úderné výsadkové divize (horské), 11. gardové výsadkové divize, 10. brigády speciálního určení, 22. armádního sboru, 1. a 2. armádního sboru DLR/LLR. Délka chersonské frontové linie je dvě stě padesát dva kilometrů a s jednou taktickou praporní skupinou na každých devatenáct kilometrů se jedná o Rusy nejméně chráněnou frontu.

Prozatím si v předchozích měsících Ukrajinci k velkým ofenzívám vybírali právě ty oblasti, kde byla koncentrace ruských praporních taktických skupin na kilometr fronty nejnižší, což jsme viděli například u města Irpiň u Kyjeva nebo u Charkova. Tento trend pokračuje i nyní právě u Chersonu.

Zdroj: MODUA, Twitter, Telegram

Komentáře

Z

02. 07. 2022, 21:50

Za nekolik mesicu bude Ukrajina vnitrozemsky stát a na moře budou ukačka jen vzpominat.
A to se vyplati hrat si na "ochrance" Evropy. :rofl:

Milan Z

01. 07. 2022, 20:13

jeroným: Kecy. Pračka nám ze socíku vydržela 10 let, ale každou chvíli měla poruchu, nebyl snad půl rok, kdybychom na něco nevolali opraváře, navíc skákala po celé koupelně, jako kluci jsme na ní museli sedět. Od Samsungu, pračka koupená roku 2001 nám odešla před chvilkou, když jsme jí kupovali, stála nás 23 tisíc. Ty kecy s tím, že teď ti nic nevydrží a za socíku to vydrželo dlouho, jsou k smíchu. Na rozdíl od komančů máš na výběr, kup si šmejd, co ti vydrží pár let, ale moc za to nedáš, nebo si kup kvalitu, starej se o to a zaručuji ti, že tomu minimálně 10 let nic nebude, pak možná budeš volat opraváře na zanesenej buben... Za komančů bylo pověstné, že dělali zmetky a ještě si za to brali nekřesťanský prachy, protože toho dělali málo. Televizi jsme měnili taky nedávno a to kvůli tomu, že začaly blednout barvy, na televizi se dělali tmavé šmouhy, viditelné jen na světlém obraze, nebyla rozbitá, ale po 14 letech jsme raději koupili novou, za 12K a je úplně v pohodě. Ta předtím byla LCD od Sony, v tu dobu za 20K. Plat 3 tisíce také neměl za socialismu v 89 každý, v podstatě ho neměl skoro nikdo, tak jako dneska má málo kdo 40 hrubýho. ALe v Práglu máš i za rozvoz žrádla a kytek 60 - 80 táců, jediný co an to potřebuješ je dělat na živnost a mít auto, sice jezdíš od rána do večera, ale peněz máš dost... Jediný v čem s tebou souhlasím jsou ty energie, ty jsou dneska příšerně drahé a má to svůj důvod, před rokem byly v pohodě, co mě spíše více děsí jsou nájmy a ceny nemovitostí, ale není to tím, že by se nějak málo stavělo, to je jen jeden z důvodů. Ten hlavní důvod je, že je tu statisíce mladých lidí, ,,singles" kteří chtějí jen šukat, ale nechtějí zakládat rodiny, takže chce mít každý svůj byteček, dneska jsou holky pany i ve 30... divná doba. Když jsem ještě pracoval v Práglu a sháněl byt, zjistil jsem, že jsou 1KK i u novostaveb na několik let zamluvené, ta situace je tam naprosto šílená.

Veritas vincit

29. 06. 2022, 12:27

Tomáš
"...Erdogan kývl na možný vstup neutralu Svedu aFinu do tohoto válečného spolku,..."
*
Ani se nedivím, že je pro tebe NATO "válečný spolek".
Komunistická převýchova u slabších jedinců přinesla své ovoce. S velkým potěšením musím konstatovat, že vaše generace "myslitelů" se utěšeně zmenšuje, jak je možné v reálu pozorovat na voličských výsledcích KSČM a SPD. :slight_smile:

Tomáš

29. 06. 2022, 11:06

Nějak se protrhl pytel s e sumimty první G7 vElblau v Bavorsku, hora porodila myš s nějakými 12 body, ruské zlato ne, zastropovat ruskou naftu to byl americký bluf, nevysel. Přesun do Madridu na summit NATO, to je širší sešlost, Erdogan kývl na možný vstup neutralu Svedu aFinu do tohoto válečného spolku, ale to nebude ještě jednoduché. Privadroval tam také boxer Klicko, takto starosta Kyjeva, mají nechat pootevrena vrátka Ukrajině, tak uvidíme vaše maminka se z trhu vrátila...

Martin23

28. 06. 2022, 14:06

ROBO
27. 06. 2022
Martin23
Nedávno jsem četl nebo viděl video, kde autor řekl, že Rusko získalo území o velikosti Belgie a Nizozemí dohromady
-----------------------------------------------------
Ty kterej se jako správnej ruSSák holedbáš svojí skvělou pamětí , nejseš schopen ani určit po krátký době u tak tak důležitý zprávy jestli to bylo video nebo psanej text ???


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

To je přeci svazáku úplně jedno. Stačí výše mrknout na mapu a srovnat to s google mapy. Důležité je, že ta plocha odpovídá.

Martin23

28. 06. 2022, 14:04

bombero
27. 06. 2022
NATO!- N23 nejspíš nechápe, že existuje něco jako smlouva a že jsou i lidé, co ji dodrží. To je v russku něco absolutně nepochopitelného. Třeba jako to, že stát může mít smlouvu na uskladnění, přednostní nákup, nebo něco podobného. Já ji nečetl, ale N23 se vyjadřuje, jako kdyby měl doma originál..

NATO!
27. 06. 2022
Stát se nemůže domluvit s majiteli těch tvých soukromých zásobníků, martinku?


+++++++++++++++++

Stát se domluvit může se soukromou firmou, ale pořád to nijak nevysvětluje fakt, že Fiala jednoduše kecal.

Martin23

28. 06. 2022, 14:00

bombero
27. 06. 2022
N23-"enže s 60 tisíc vojáky a 90 tisíci popůrných jednotek, to je docela mazec."
koukám, že ještě měsíc a budete tady tvrdit,že to putler vybojoval sám v sedle medvěda.

+++++++++++++++++++++++++++

Ta čísla jsou převzata z článku, pod kterým diskutujeme.

Rhonova

28. 06. 2022, 12:24

https://cs.wikipedia.org/wiki/Slovan%C3%A9 :(

Veritas vincit
27. 06. 2022
jeroným
"stále čekám na odpověd , jak se identifikuješ , ubermenschi"
*
Myslím, že jsem ti již napsal, že já jsem Čech a ne Slovan jako ty.
Nakonec, jako každý normální Čech, Moravan, nebo Slezan, kteří podle genetiků nejsou Slované. Tak prostou skutečnost zřejmě nebyla slovanská dutina pod tvým kulichem schopna ani vstřebat.

Veritas vincit

28. 06. 2022, 10:55

"Konec ruského paliva pro Temelín. ČEZ uzavřel nové smlouvy s USA a Francií" :thumbsup:
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/konec-ruskeho-paliva-pro-temelin-cez-uzavrel-nove-smlouvy-s-usa-a-francii-40401423

Zdeněk

28. 06. 2022, 10:26

To jsem si všiml, ale pokus se alespoň simulovat inteligentní život, ne jen russa ...

p.s. používám hodně cizích slov, proto kdybys něčemu nerozuměl tak se nestyď zeptat ...

Zdeněk

28. 06. 2022, 10:20

No a protože máš taky evidentně problém nejen se syntaxí ale i sémantikou, tak tady abys neřekl

pohrát si dok. (1. j. -hraji, hovor. -hraju; 3. mn. -hrají, hovor. -hrajou; rozk. -hraj, -hrej; čin. -hrál; přech. min. -hráv; podst. pohrání)
1. určitou dobu se zabavit hrou
pohrát si s dětmi
pohrát si s panenkou
2. (přen.) lehkomyslně se k někomu zachovat
Osud si s námi divně pohrál.
3. (přen.) udělat něco velmi důkladně
pohrát si s výkresem/diplomovou prací
pohrát si s opravou auta

Je to vysvětlené skutečně pro děti, tak snad budeš mít šanci i ty ...

Zdeněk

28. 06. 2022, 10:11

Jo a ještě jedna "drobnost", interpunkce, interpunkční znaménka a diakritika jsou opravdu trochu složitější záležitost, ale přeci jen, pokud je to na tebe moc a nezvládáš to, tak je nepiš nikde, vypadá to líp ...

Zdeněk

28. 06. 2022, 10:03

Přidej, máš na to, to dáš, ale abys to nemusel hledat

Syntax neboli skladba je lingvistická disciplína zabývající se vztahy mezi slovy ve větě, správným tvořením větných konstrukcí a slovosledem. V tradičním pojetí je spolu s morfologií součástí gramatiky; vedle toho je spolu se sémantikou a pragmatikou součástí sémiotiky.

Je to trochu obtížnější, je tam spousta cizích slov, ale se slovníkem bys mohl mít šanci, tedy spíš ne, ale já ti věřím...

Zdeněk

28. 06. 2022, 09:45

Asi jsi mi chtěl sdělit něco podstatného, ale musíš si trochu pohrát s větnou skladbou, takhle to moc nedává smysl. Tedy pokud nejsi znevýhodněný, pak chápu, že je to pro tebe maximum možného...

Zdeněk

28. 06. 2022, 09:35

AAA plně se ztotožňuji s tvým názorem, že to měl pochopit i retard, musel jsem ti přece dát šanci...

Veritas vincit

28. 06. 2022, 09:24

AAA
"To je fajn, naprasil Rusko jinemu teroristickymu statu a tim jsou USA."
*
Ale jdi ty "teroristický" brepto.
Proč ty sám podporuješ terorismus, Slovane ??
Ještě, že nám všem můžeš svobodně sdělit svůj názor díky technologiím a patentům z USA (PC, internet,...). :slight_smile: Také nezapomeň hodně platit kartou, aby MasterCard a Visa v USA z tebe měly nějaký užitek. :slight_smile:
Ruské technologie a předměty evidentně nepoužíváš, americké technologie dělají tvůj život svobodný a příjemný, tak co nám tady ještě chceš vyprávět (bulíkovat) slovanský klaune? :laughing:
A co Apple Watch a iPod máš, Slovane ?? :laughing:
:flag_us::thumbsup:

Zdeněk

28. 06. 2022, 08:48

A zřejmě ten salátek zalíváš podmáslím, protože to by vysvětlilo, to co z tebe leze. Mě ale nevadí, žes nepochopil, lépe to dokresluje, co jsi zač.

p.s. Znal jsem jednoho Čeňka a byl to slušný a poctivý chlap, takže díky...

Zdeněk

28. 06. 2022, 07:49

Zdejšímu autovrakovišti AAA doporučuji začít jíst ryby a máčet rozkrok ve studené vodě.

AAA

28. 06. 2022, 07:22

Mark
Proc pisu Ukraina nebo Krim. Protože se tak jmenuji. Odpovim ti jinak proc.
Znáš mesto Mohuč? Ja ne, ale znam Meinz.
Počestělé nazvy mest jsou zavadejici a v podstate nic neříkající.

Mark

27. 06. 2022, 23:27

René Skalský
"Čísla prostě řeknou víc, než dlouhé komentáře. "

Když uvádět čísla, tak vše a ne jen počty vojaků na papíře.
Nejen teď, ale kdykoli i před samotnou invazí rusáků se Ukrajina nikdy netajila tím, že je ta slabší a to dokonce o dost. Po počátečních zdrcujících prohrách těch primitivu z Ruska, rusáci změnili taktiku, která je momentálně úspěšná, ale na jak dlouho? A kde všude? Po celé délce fronty, nebo jen na určitých místech? I tato taktika nevydrží napořád, vše před sebou pozabíjet, povraždit, zničit, srovnat se zemí. Ukrajina spotřebuje denně 6.000 dělostřeleckých granátů, je to ohromné číslo, ale Rusko 60.000 granátů, oba údaje jsou samozřejmě cca. Jak dlouho to může těm bezmozkům vydržet i přesto ,že mají velké zásoby ještě z dob SSSR? Ale pořád to ještě dají.
A teď k těm počtům. Ukrajina, aby se aspoň trochu vyrovnala síle rusáků, musí spoléhat na dodávky ze zahraničí, je to i logické a ne všechny dodávky čehokoli jsou hned dodány ukrajinské armádě, to je taky jasné. Pokud trochu něco víš o obchodu, tak víš jak to funguje. Navíc musí Ukrajina bránit dlouhou linií fronty, spousty vojáků se musí nacházet taky kdekoli v zázemí jako obrana atd. a taky u Běloruských hranic, takže už jen tím se ty počty vojáků úplně mění. A když k tomu sečteš vojáky, kteří momentálně cvičí a čekají i na vybavení, tak musí být každému jasné kolik cca vojáků se může asi nacházet, anebo může být nasazeno na tom či onom úseku fronty, ale zas podle důležitostí té či oné oblastí bránit. Když vezmeme třeba oblast Severodoněcku, tak je dost možné, že se více ukrajinských vojáku nacházelo na křídlech z důvodů obav o obchvat, než v samotném Severodoněcku.
Vyrukovat tady s jednoduchou matematikou 1. třídy základní školy je opravdu nesmysl.
Ukrajina musí bránit rozlehlé území s minimálním množstvím zbraní, rusákům stačí jen útočit někde na nějakém úseků fronty s taktikou středověkých barbarů spálené země. Stačí jen kdyby Ukrajina taky mohla pravidelně bombardovat jakkoli ruská města, tak jak to dělají ti teroristé, nebo na některých místech udělat invazi do Ruska, na co by měli plné právo, tak hned by museli ti dutohlavci rozložit více své síly.
Nejsou čísla, jako čísla a tebou uváděné čísla jsou dobré tak pro prvňáčky ve škole.

Mark

27. 06. 2022, 22:43

"Filcka urcite nejsem a komu fandim je ma rodina a snad nekdy opet fungujici cesko.

Válka na ukraine je jejich boj"


Proč ti prý vlastenci a velcí Češi nenapíší český Ukrajina, ale ruský Ukraina. Že by ty komentáře psali fakt ti retardovaní bezmozci z Ruska a jen se snaží zahlcovat prostory k získávání dalších kolaborantů pro svou věc? Protože Čech, který souhlasí a nikdy neodsoudí činy těch terardů ze stepí je jen prachsprostý kolaborant a to pravě z toho důvodů, že naší zem tj. Česko ti pomatenci označili za nepřátelskou zemí, ne my je a to i přesto, že na naším území jako jediná země světa, spáchali teroristický útok.

René Skalský

27. 06. 2022, 22:30

ad "ROBO" .... Pletou se ti řády čísel. Zelenský (prezident Ukrajiny, jestli to nevíš) od nějž je to číslo, řekl a já napsal 700 tisíc, ne 7 milionů, jak jsi napsal ty. Je to skutečnost, mobilizují už kdejakého invalidu, co neměl na úplatek 3000 dolarů pro pohraničníka, aby ho pustil za hranice. Na YT jsou desítky videí, kde si zmobilizovaní nevycvičení Ukrajinci stěžují, že je ženou na frontu jako potravu pro ruská děla, bez přileb a neprůstřelných vest - vybavení které mají všichni zahraniční žoldnéři. Takže v tomhle máš pravdu. Vybavení a techniku pro ně opravdu nemají...Exkomik Zelenský neví, že počtem lidí válku nevyhraje.

ROBO

27. 06. 2022, 22:01

Tomáš
Jen kdybys neplácal nesmysli sodruhu .
Zkuz se projednou držet faktů a ne prokremelskejch zbožnejch přání a hlavně hloupejch výmyslů

Tomáš

27. 06. 2022, 21:13

Ruský GS provádí rotaci vrchního velitelství speciální operace na Ukrajine, neznám jejich strategii velení, jen co píše Reuter. Tato agentura má odborný vhled, není to zaručeně, ale jsou to zprávy profesionálních vojenských dopisovatelu a to má integritu. Je to složitá situace, je zřejmé, že třetí svět, to jest více jak šest miliard obyvatel světa se svými představiteli odklani od Evropy a Severní Ameriky a hledá jiné centrum, nabízi seCina, nezodpovezenou otázkou je zda je tento vývoj dobrý pro evroatlantickou část světa. Odklon finančních toků a ekonomik probíhá zrychlené, kdo chvíli stal, stojí opodál. Ekonomická a bankovní centra jsou v Singapuru, Šanghajia v Soulu. EU si startuje stagnaci, USA předpokládají nepatrný růst. To se nedá srovnat s asijskymi ekonomickými centry, kde je řádově vyšší růst. Je to znepokojivy trend, kteremu dala G7 v Bavorsku zelenou, samozřejmě jsou nezverejnene termíny, první kontrolní termín bude summit G20 v Indonesii v 11/2022,tam má byt i Rusko. To už budou známé ekonomické dopady, když nepokroci mírová jednani a speciální operace na Ukrajine bude pokračovat, ekonomické propady zemi EU, USA budou oscilovat a Čína bude mít více jak7%růst ekonomiky a to je špatně v každém případě.

NATO!

27. 06. 2022, 20:06

Ano, Vladimir.

ROBO

27. 06. 2022, 19:51

VV
"Kvůli sankcím Rusko podpoří domácí výrobu letadel miliardami rublů"
----------------------------------------------
Tak to už se Putlerovo mafiánský oligarchové třesou na novou mega rozkrádačku .
Výsledek - ruSSký ubulenecký : mysleli sme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky :smiley:

Veritas vincit

27. 06. 2022, 18:59

Veliké díky: :flag_us::flag_gb::flag_pl::flag_cz: :thumbsup:
Sláva Ukrajině a přesnou mušku! :flag_ua::thumbsup:

NATO!

27. 06. 2022, 18:53

No, do roku 2030 budou chodit pěšky a pak.....taky.

Veritas vincit

27. 06. 2022, 18:50

Už dlouho jsem se tak nenasmál.
Ten ruský "závazek" ty počty výrobených letadel ...:joy:
Počítače v ruských letadlech budou určitě řídit poslední ruské procesorové zázraky Elbrus ... Hlavně, aby to motory elektricky utáhly... :joy: Ještě chybí, naložit za odměnu Rusomily z ČR a odstartovat na poslední vyhlídkový let. :joy:
Tak takové parádní čtení mě opravdu baví.
Krásná vzpomínka na mládí. Jako za socialismu. Čím více toho nažvanili a naslibovali, tím méně toho ve skutečnosti vyrobili, pokud vůbec něco vyrobili. Jen tak dál. :joy:

"Kvůli sankcím Rusko podpoří domácí výrobu letadel miliardami rublů"
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/kvuli-sankcim-rusko-podpori-domaci-vyrobu-letadel-miliardami-rublu-40401387

Zdeněk

27. 06. 2022, 18:38

no a u nás je bude vítat vlaječkami Pitomio i se svými věrnými a Babiš s Vratou možná i píchnou prase na Čapaku ...

NATO!

27. 06. 2022, 18:34

Ano, Ukrajina by se měla vzdát. Pak Moldávie, Litva, Finsko, Estonsko, Lotyšsko, Polsko, Gruzie.... Že, ty vocase.?

Zdeněk

27. 06. 2022, 18:34

Kontrolní otázka, kdopak je tentokrát adresátem Land and Lease :thinking:

NATO!

27. 06. 2022, 18:28

Rusáci dneska "omylem" trefili obchodní středisko o rozloze hektaru, můžou tam být stovky mrtvých. Musíme poslat Ukrajině mnoho, mnoho zbraní.

ROBO

27. 06. 2022, 18:23

Šéf Roskosmosu tzn. vysoce postavený úředník pomalu na úrovni ministra, jenž je Putlerem dosazený přímo do úřadu a tím pádem jeho člověk je také nacista
https://mobile.twitter.com/ilkingambar/status/1500968570972483587

Zdeněk

27. 06. 2022, 18:23

Tak na Donbase má Ukrajina čtyři brigády, to je maximálně 16000 vojáků a Severodoneck bránilo méně než 1000 mužů prakticky bez těžkých zbraní déle než měsíc, přičemž se většina dokázala stáhnout ... proti údajné superarmádě docela slušné.

p.s. všimly si zdejší rudé filcky jedné zajímavé věci? Pročpak, podle nich prohrávající strana, nenavyšuje ztráty nepřítele a drží se stále v rozumných mantinelech, zatímco všude postupující a neustále vítězící russ udává ztráty protivníka v hodnotách přesahujících všechny meze? Tanků zničil už asi pětinásobek, letadel nejmíň trojnásobek, děl a ostatní techniky nepočítaně :thinking:

NATO!

27. 06. 2022, 18:21

Ano je mi 13 jako tvého IQ. Máme něco společného.

NATO!

27. 06. 2022, 18:14

Pobavilo, dík.

ROBO

27. 06. 2022, 18:14

René Skalský
Hrstka (vzhledem k uvedeným číslúm nelze napsat jinak!!!) Rusů z RF a Ukrajiny zatlačuje několikanásobně počtem větší ukrajinskouarmádu...
-----------------------------------------------
Co to blábolíš za nesmysly . Pro 7000.000 vojáků nemá UA ani hodně zdaleka , výstroj a hlavně žádnou výzbroj.
Zato ruSSko má asi desetinásobnou vojensko-tecnickou zdrcující převahu a  ta je rozhodující .
Je to pouze neuvěřitelná ruSSká neschopnost a Ukrajinská statečnost a vlastenectví , co drží ruSSký fašouny za koule a pořádně s nima kroutí . Až z toho celá Kremelská gestapácká banda kvičí jak zaříznutý podsvinče .

NATO!

27. 06. 2022, 18:10

Lobotomio si pozval na mítink ortel a nejakej pablb tam hajloval. Rusácko nás má taky přepadnout?

NATO!

27. 06. 2022, 18:07

Ano, i velitel vagnerovců Utkin, putler ho osobně vyznamenal. Ten má vytetované SS pod klíční kostí. Poslal ho......denacifikovat.

ROBO

27. 06. 2022, 18:03

AAA
Pokud by někdo používal fašistické symboly u nás nebo v Německu, jak se tomu masově děje na Ukrajině,
------------------------------------------------
Nacisté se vyskytují po celém světě . A největší neonacistická scéna se nachází , jak jinak , v ruSSku .
Přesto to není pro nikho absolutně žádnej důvod ho napadat a vyvražďovat , jako dělají oni sami jako správný náckove.
ruSSům vůbec nevadilo na Majdanu možná pár nacků , ale záplava vlajek EU .

NATO!

27. 06. 2022, 18:02

To víš, ukrajinská armáda musí hlidat tisíce kilometrů fronty, i když se na ní neválčí. Další ajšntajn.

bombero

27. 06. 2022, 17:59

AAA- proto se tam pak otočila skoro celá evropa. Vše má svoji logiku, kromě vašich příspěvků---

NATO!

27. 06. 2022, 17:59

Kdybych měl někdy názor jako tupej komanč Valenčík, musím se jít utopit.

René Skalský

27. 06. 2022, 17:58

Tak oni už nejsou potřeba lidi ani na válku! Podle článku s tou( podle Zelenského) 700 tisícovou ukrajinskou armádou válčí několikanásobně menší armáda Rusů z RF a "separatistů" z Ukrajiny. A postupují!! Pro ilustraci. Ve Wikipedii se najde, že ČSSR v roce 1968 obsazovalo 500 tisíc vojáků. A to se nepředpokládal odpor. No a Francii 10. května – 22. června 1940 porazila 4 milionová armáda Němců a spojenců!!! Francie je rozlohou srovnatelná s Ukrajinou...
Článek dává úplně jiný obraz o válce než malují naše média. Hrstka (vzhledem k uvedeným číslúm nelze napsat jinak!!!) Rusů z RF a Ukrajiny zatlačuje několikanásobně počtem větší ukrajinskouarmádu...
Čísla prostě řeknou víc, než dlouhé komentáře. Zajímavý je i počet zajatců. Těch ukrajinských je cca 20x víc. Je to logické. Ukrajinci dávají na nett záběry jak střílejí zajatce do kolen, Rusové zase jak ti zajatí Ukrajinci telefonují mamče, že pro ně válka končí.... (Kontrolní otázka: Kdo se nechá rád zajmout, aby už nemusel válčit??)

bombero

27. 06. 2022, 17:56

je paradox, že stát, kde se latinkou nepíše si jako symbol vybere latinské Z. A pak neumí vysvětlit, co tím mysleli. Ale stačí přidat ještě jedno pootočené Z a je z toho parádní svastika.Ale to nístním kolaborantům nějak nevadí

NATO!

27. 06. 2022, 17:55

1.3. 2014 to psal ten soudruh? Tedy po přepadení krymského parlamentu a obsazení dvou letišť rusákama? Měl by si nafackovat.

ROBO

27. 06. 2022, 17:55

Martin23
Nedávno jsem četl nebo viděl video, kde autor řekl, že Rusko získalo území o velikosti Belgie a Nizozemí dohromady
-----------------------------------------------------
Ty kterej se jako správnej ruSSák holedbáš svojí skvělou pamětí , nejseš schopen ani určit po krátký době u tak tak důležitý zprávy jestli to bylo video nebo psanej text ???
To vypadá spíš na stařeckou sklerotickou demenci.
Pek se nediv ze tady pořád plácáš takový dementoviny , když evidentně nevíš která bije .
Možná tě z neustálého a permanentního lhaní obviňujeme neprávem. Ty už jenom nevíš co plácáš . Viď ?
Jak je dneska v Bohnicích ? Máte tam taky horko , viď?

bombero

27. 06. 2022, 17:53

valenčík- řlen ksč,lidových milicí, ksčm,čssd, přispěvatel britských listů.......
a těch symbolů jsem nejvíc viděl z russka...ted hlavně na technice

NATO!

27. 06. 2022, 17:50

Valenčík je komanč a putlerova filcka. Něco jako Keller nebo David. Strč si ty vyleptance někam.

bombero

27. 06. 2022, 17:49

"že na korupční kauze STAN a na destabilizaci Fialovy vlády s tím spojenou má zájem Rusko…"
jestli je to pravda, tak není lepší známky, že to fiala dělá víc než dobře

NATO!

27. 06. 2022, 17:44

Ano, rusácko by potěšilo, kdyby Fialova vláda padla a nastoupil bureš a polokorejec.

Zdeněk

27. 06. 2022, 17:24

Předběhls mě, ale Marťa nám to jistě osvětlí, zřejmě tam byly obrněné vozy, raketomety nebo tak ... no a nebo pro super přesnou raketu 300 m žádná míra.

bombero

27. 06. 2022, 17:20

Tohle to je pravý obraz russka,russké armády

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/ruska-raketa-zasahla-v-kramencuku-nakupni-centrum-plne-lidi-40401390#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

To schvalujete russký kolaboranti,Nebo budete zase tvrdit, že to bylo plný nacistů, co si tam chodilo pro zbraně ze západu,

Slavoslav

27. 06. 2022, 17:12

inak, ked sme pri tych velkostiach ziskaneho uzemia tak ak neratame uzemne zisky vdaka prekvapeniu na zaciatku vojny kde vyznamne postupili smerom na Cherson tak je to bieda. Za cenu obrovskych strat neobsadili za posledne mesiaceani uzemie o velkosti Banskobystrickeho kraja.

Ale tak od Martinka ktory tu tvrdil, ze rusi poslali skapat v sebevrazednom utoku elitne divizie VDV, aby odlakali Ukrajinske jednotky snad niekto necakal realisticke hodnotenie ruskych "uspechov"

Slavoslav

27. 06. 2022, 17:08

Martinko

a co ty tu? ja ze odratavas posledne hodiny specialnej operacie, lebo podla jedneho analytika na ktoreho schopnosti sa tu casto odvolavas zajtra bude na Ukrajine dobojovane a po SVO. Zelensky je uz tiez par dni mrtvy ...

Veritas vincit

27. 06. 2022, 16:53

NATO!
Určitě je velikou škodou pro Ukrajinu a EU, že úředníčka, nevojáka M23 neangažovala armáda RF jako vrchního stratéga. :laughing:
Několikrát za sebou by poslal k nějakému městu z "taktických důvodů" bídně zemřít 10 - 15 000 ruských hlupáků i s technikou a  v květnu by bylo po válce. Dnes bychom už jenom sčítali škody, počítali reparace a Ukrajici eskortovali v nákladních vlacích ze shromaždišť ruské "Sudeťáky" do ruské Říše za odměnu a spolupráci s okupační mocností. :slight_smile:

NATO!

27. 06. 2022, 16:44

Ano, martinku, zchudneme. Dotáhneme to na rusácké platy a jejich důchod 5 000? Co "myslíš"?

NATO!

27. 06. 2022, 16:35

Smyslem saldátů u Kyjeva bylo posílení ukrajinské traktorové divize o tanky, martinku?

Veritas vincit

27. 06. 2022, 16:35

Rusomil23
"A další problém jsou dopady sankcí, které naprosto jistě více poškozují autora než druhou stranu."
*
S agresorem a okupantem se nevyjednává.
Sankce sice lehce omezují blahobyt EU, ale jsou velmi účinné hlavně tím, že se nám Rusák už nerozleze. Postupně zakrní povalujíc se jako podsvinče na hromadě hlíny u sudu s ropou. :slight_smile:
Za pár měsíců a let ... kde bude Rusko a kde budeme my v EU, kde budou Asiaté. A to raději ani nepíšu, kde budou technologicky USA. :flag_us::thumbsup: :smile:
Konkurence je samozřejmě pro rozvoj potřeba, ale tou už je technologicky minimálně 15 let Čína, Taiwan, Jižní Korea. Rusko s nástupem překladatelky z němčiny Putina, vypadlo z kola ven, jak dokazují mimo jiné desítky let trvající bláboly a vlhké sny bez sériových realizací T-14, Su-57, Su-75,.... :slight_smile:
Rusko - země, kde včera znamená zítra. :laughing:

bombero

27. 06. 2022, 16:31

NATO!- N23 nejspíš nechápe, že existuje něco jako smlouva a že jsou i lidé, co ji dodrží. To je v russku něco absolutně nepochopitelného. Třeba jako to, že stát může mít smlouvu na uskladnění, přednostní nákup, nebo něco podobného. Já ji nečetl, ale N23 se vyjadřuje, jako kdyby měl doma originál..

NATO!

27. 06. 2022, 16:24

Stát se nemůže domluvit s majiteli těch tvých soukromých zásobníků, martinku?

bombero

27. 06. 2022, 16:24

N23-"enže s 60 tisíc vojáky a 90 tisíci popůrných jednotek, to je docela mazec."
koukám, že ještě měsíc a budete tady tvrdit,že to putler vybojoval sám v sedle medvěda.
Neměla být náhodou dle NEVAŠEHO tvrzení už skoro 4 měsíce ukrajina v rusských rukách a ukrajinci je všude vítat?Opravdu taktika moderní armády všechno rozstřílet a pak se posunout o pár kilometrů. Když už operujete plochou, tak prosím ještě o dálkovou míru- jak hluboko se nejdál russák dostal.Určitě o tom budete mít zprávy z první ruky.
a nepřišel náhodou russák za 4 měsíce o víc lidí, než za všechny války od 45 dohromady?
a je velmi dobrý plán nechat si u kijeva rozstřílet elitní jednotky ,opustit spousty techniky a "plánovaně" se stáhnout
můžete se sám podívat na tu zdokumentovanou, co byla jen opuštěná.A že to nejsou ani jednotky, ani desítky kusů
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html

NATO!

27. 06. 2022, 16:22

Snad se nebojíš o naši nebo slovenskou výzbroj, martinku. Protože si koupíme a vyrobíme lepší. Jak to bude dělat rusák? Něco po vzoru "nová" Lada?

Zdeněk

27. 06. 2022, 16:19

tady máme dělostřelectvo 128. brigády při práci, zvláštní, že mají stále čas na srandičky :thumbsup:

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1541383734523531265?s=20&t=BVQJW1ay7P4W-NZ5V0_k6w

NATO!

27. 06. 2022, 16:19

Ten tvůj Belgičan počítal územní zisky od 24.2 nebo připočítal i Krym a část východní Ukrajiny obsažené předtím, martinku anal ytiku?

Martin23

27. 06. 2022, 16:16

K těm ztrátám NATO.
Slovensko nemá PVO, nemá nadzvukové letectvo.
My máme sklady prázdné náhrada v nedohlednu stejně jako F 16 pro SR.
Podobně vyžrané je Polsko.
Pobaltí nemá žádnou bojovou hodnotu.

USA, VB mimo dalšího zbrojního materiálu z nichž významná část končí na černém trhu, už napumpovaly do Ukrajiny spoustu miliard.

V Bulharsku kvůli tomu padla vláda. Italové a Francouzi jsou naštvaní.

Fiala mluví, že má v zásobnícícíh miliardy metrů plynu a přitom stát vlastní jen 300 milionů z hmotných rezerv. Zbytek je v držení soukromých firem, které jej mohou prodat komukoliv.

Prostě chaos.

NATO!

27. 06. 2022, 16:13

Ukrajina se nechce zmocnit Hadího ostrova, martinku anal ytiku. Chtějí jenom vykopat odtamad rusáky.

Zdeněk

27. 06. 2022, 16:10

Tady něco pro našeho analytika - skončil přesně tak, jak žil a čím byl ...:thumbsup:

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/cilem-je-i-vojak-vykonavajici-potrebu-ukrajinci-deptaji-rusy/r~fc33ba46f60811ec9ae20cc47ab5f122/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=761811&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Martin23

27. 06. 2022, 16:09

Zdeněk

Skoro bych i věřil tomu, že to video ukazuje jednu z těch VELKÝCH UKRAJINSKÝCH OFENZIV.

Nevím, co těch pár záblesků má dokazovat, ale tahle epizodka nevedla ani náznakem k tomu, že by se UA měla zmocnit Hadího ostrova.

Martin23

27. 06. 2022, 16:01

Cituji autora z článku Už je to sto dní - další milník v ruské invazi na Ukrajinu

"A, nestrannost stranou, je to také už sto dní, co si přeji ať si Rusové sbalí ten svůj šrot a odtáhnou přinejmenším někam za Ural. Zároveň je to již sto dní, co jsme pocítili nutnost čelit veškerým dezinformacím, které se vyrojily jako houby po dešti a snažily se zmanipulovat naši veřejnost."

++++++++++++++++++

Nemám tedy důvod řešit něco, co se ani nesnaží být objektivní.

No a k těm velkým ukrajinským ofenzívám asi tolik. Nic takové neexistuje.
S ohledem na moderní vedení boje bych ani operační činnost RA nenazval velkými ofenzivami.
Spíše se jedná o činnost malých skupin a o opotřebovávací válku, kde hlavní slovo mají dělostřelci a rakeťáci.


Nedávno jsem četl nebo viděl video, kde autor řekl, že Rusko získalo území o velikosti Belgie a Nizozemí dohromady.
Aby bylo jasné, o jakém "nic" se tady bavíme. Mnoho lidí má dojem, že to jsou nevýznamné zisky. Jenže s 60 tisíc vojáky a 90 tisíci popůrných jednotek, to je docela mazec.


PS. Snad konečně někdo pochopí, co bylo smyslem toho, když se RA dostala ke Kyjevu a pak se stáhla. Že cílem nebylo dobytí Kyjeva a že jednotky RA se stáhly plánovaně ve chvíli, kdy bylo na Donbase dosaženo určitých taktických cílů.

Přitom bych uvítal, kdyby někdo nezaujatě shrnul finanční a materiální pomoc Ukrajině ze strany Západu.
To se totiž zdá být stejný problém, jako situace UA.

A další problém jsou dopady sankcí, které naprosto jistě více poškozují autora než druhou stranu.

ROBO

27. 06. 2022, 15:03

jeroným
Je to generál, takže vyžranost není na překážku
------------------------------------
Absolutně s tebou souhlasím . Koho neporazí toho ta ruSSká fašistická obluda sežere :laughing:

Veritas vincit

27. 06. 2022, 14:53

jeroným
"stále čekám na odpověd , jak se identifikuješ , ubermenschi"
*
Myslím, že jsem ti již napsal, že já jsem Čech a ne Slovan jako ty.
Nakonec, jako každý normální Čech, Moravan, nebo Slezan, kteří podle genetiků nejsou Slované. Tak prostou skutečnost zřejmě nebyla slovanská dutina pod tvým kulichem schopna ani vstřebat. :slight_smile: Ono se to ale také lehce rozpozná i podle názorů a projevu.
Hlavně si prosím zapamatuj, že jsem ti to už sdělil.

Nakonec, Československo nikdy nemělo historicky nic společného s nějakým přiblblým Ruskem až do té smutné chvíle, kdy primitivové pod velením Moskvy pomohli po 9.květnu 1945 nastolit v Československu vládu tupé rudé lůzy, která jak všichni víme, skončila bankrotem socialismu a rozpadem "slavného tábora socialismu" i Sovětského svazu. Jinak to ani dopadnout nemohlo. Jenom veliká škoda, že to trvalo tak strašně dlouho. :slight_smile:

Rád tady píšeš o vašich ruských úspěších...
Pár si jich z historie pamatuji.
Třeba, jak jste pojmenovali pšenici podle bankovního lupiče Stalina - Stalinka.
Byla to hodně "plodná" pšenice. Z jednoho zrna vyrostlo nejvíce klasů ze všech ostatních odrůd. Jenom v těch hodně klasech nebylo skoro žádné zrní. :laughing:
Kybernetiku jste na začátku 60. let nazývali buržoazní pavědou a ještě nezapomenutelná a hluboká myšlenka vašeho soudruha Klimenta: „Nebudeme vyrábět polovodiče, počkáme si až na celovodiče.“- Augustin Kliment, československý ministr průmyslu (1948 – 1952)
Těch vašich "vítězství" by asi bylo ještě na hodně stránek. :laughing:

ROBO

27. 06. 2022, 14:45

jeroným
Vybereš si jednu komoditu a na jejím základě stavíš.
--------------------------------------------------------
Tak pro úplnot . Ani za komanče neměly ten plat v 1989 zdaleka všichni . Já jakožto strojní zámečník začínal v roce 1986 na 1.800kčs a v 1989 na cca 2300kčs , takže to zdaleka taky neměla většina .
Tahat sem pračky je nesmysl , já mám Boschku 8let a šlape jak Švýcary a bez poruchy .
Benzin je ale každodenní komodita a přesto stojí po inflaci polovinu toho co za socíku bez inflace .
Teddejší ceny tedy musíš vynásobi 13krát aby ses dostal na ekvivalent dneška .
Co si tak z hlavy pamatuju :
za socíku dnes
rohlík 0.40hal 2.00kč
máslo 10kčs 50kč
chleba 3.90kčs 20kč
sádlo 4.50kčs 13kč
šunka 100kčs/kg 149-189kč/kg dnes flop
eidam 20kčs/kg 159kč/kg dnes flop
vlašák 25kčs/kg 89kčs/kg
pivo 2.50pulitr 7.55 pulitr Braníku - penny atd. atd. atd.donekonečna

To jsou potraviny každodenní potřeby a za komančů - včetně paliv , byli evidentně extrémně a většinou mnohonásobně dražší než nyní . Tak si strč ty svoje věčně poruchový tatramatky za ten svůj manipulativní probolševickej prolhanej klobouk .
Víš oni ty pračky museli vydržet hlavně proto že jiný obvykle nebyli a proto se museli složitě a draze pořád servisovat . Stejně jako bar. televize videa , žádný auta bez tlačenky , ovoce zelenia absolutní plesnivá tragedie a banány jednou za rok na vánoce do nekonečný fronty . Jo a maso všude jen jednou za tejden pěkně do fronty na několika hodinovou čekačku a modlit se aby na tebe něco i tak zbylo.
To že sem po vojně sháněl několik měsíců botasky protože ze starejch sem vyrost nemluvě .

Zdeněk

27. 06. 2022, 14:32

Na Hadím ostrově se nic nestalo, nic nedoletělo a ten počet mrtvých taky nesouhlasí...
https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1541388851528212485?s=20&t=rAXLnBKvPAgQEs36u0K3UA

bombero

27. 06. 2022, 14:31

jeroným
- ano, jsem vejlupek, že jsem si dovolil porovnat komoditu, co zmínil AAA.Voda zadarmo? a ted tu o budulínkovi. El stála o něco mín, než ted. Přepočet z roku 2020
https://www.elektrina.cz/cena-elektriny-za-komunismu-je-dnes-drazsi.
podle vaší hry-Ani za komára neměl každý těch 3100. Já v 89 plat 1670, nájem v bytě 2+0 540Kč plus energie.
"nájem v podnikovým bytě 120 kč/měsíc."- nebyl holt každý členem strany....
A že si kupujEte šunty, není můj problém. Vámi zmíněná pračka-koupil jsem zanussi- máme ji 9 let bez jediné opravy.
takže mě tady něco vyčítáte, ale sám děláte úplně to samý. Ale co čekat od russkýho trolla
A jestli se dnes máte hůř, tak každý ráno profackujte tu osobu, co se na vás dívá ze zrcadla

Zdeněk

27. 06. 2022, 14:22

Kopie francouzské VIVA, pračka Tatramat:
spotřeba vody na prací cyklus asi 150 l, výtok vody přímo nad neizolovaným motorem, životnost po několika generálkach opravdu tak 10let, nespolehlivý spínač víka pračky, ...
no a nakonec oblíbená rovnice:
Tatramatka + obkladačky =hodně práce

Zdeněk

27. 06. 2022, 14:07

Odhad věštce, kterému přijde normální 140kg generál se spotřebou litr vodky denně, je fakt dobrý...

jeroným

27. 06. 2022, 14:00

mark
Až budou Rusové držet linií Kyjev, Čerkasy, Kryvyj roh, Mykolajiv i s Oděsou, pak se může říct, že je problém

ten problém bude dle mého tak v listopadu. Když se rusákům zadaří, tak do další rasputice to budou mít vyřešený. A pak budou řešit nás. Ekonomicky

jeroným

27. 06. 2022, 13:57

tohle si laskavě přečtěte

https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/06/27/valkated-je-tu-kocovina/#more-985487

Veritas
stále čekám na odpověd , jak se identifikuješ , ubermenschi

Zdeněk
asi sis nevšim hodnosti. Je to generál, takže vyžranost není na překážku. NA managera taky nepotřebuješ mít na břiše pekáč buchet. Do tanku nepoleze a ve štábu dostane vyztuženou sesli :-)

Bombero
A ten váš blábol o cenách za komára....
1989 průměrná mzda 3170Kč, litr specialu 8kč- 396litrů za velplatu
2022 40135Kč, litr naruralu 49kč- 833 litrů za vejplatu...
ty jsi ale vejlupek. Vybereš si jednu komoditu a na jejím základě stavíš. To se nedivím že jsi tak tupej. Když přistoupím na tvou hru, tak plat 40 k čistýho nemají 2/3 populace. mnozí nemají ani 20k. Za komára byl příspěvek na dítě 500 kč. Takže plus 1000 k výplatě.
A ted ta tvoje hra: Elektřina za 15 kč /MWh, voda prakticky zadarmo, nájem v podnikovým bytě 120 kč/měsíc.
Jak se ti to líbí ted?
Ano pračka stála 2 platy, ale vydržela 10 let. Dneska dáš 1/4 platu a vydrží 2-3 roky. A věř mi, já opravdu nepotřebuju co 3 roky novou televizi, pračku, počítač a telefon.

Mark

27. 06. 2022, 13:42

AAA
"Do konce leta je konec a konečně ukrainsky premier Fiala (pokud nepoda demisi) si zacne vsimat obcanu v cesku.
Jedna z nejurputnějších bitev války na Ukrajině je u konce. Rusko v sobotu zcela ovládlo město Severodoněck na východě Ukrajiny. O důležité průmyslové centrum se bojovalo dlouhé měsíce."

Do konce leta je konec? Ukrajinská armáda má pořád dost kapacit bránit svou zem před ruskými okupanty, spíš může hrozit statický způsob boje a pak se to může protáhnout na další léta, spíš jestli budou včas Ukrajincům dodávány dalekonosné zbraně a ve větším počtů, tak právě na tom konci léta, možná dřív, možná pozdějí může docházet k větším lokálním ukrajinským průlomům a to pak může zcela vyčerpat ruskou teroristickou armádu a v kombinací s jejích nespokojeností, ztrát....i k ukončení celé války, otázka bude jen kdy a za jakých podmínek.

Ztrátou Severodoněcka se pro obranu Ukrajiny nic moc nemění, jen prostě ustoupili do dalších obranných linií. Stejně držet totalně rozbombardovaný Severodoněck nemá z vojenského hlediska žádný smysl, zbytečné krvácení.
Až budou Rusové držet linií Kyjev, Čerkasy, Kryvyj roh, Mykolajiv i s Oděsou, pak se může říct, že je problém.

Veritas vincit

27. 06. 2022, 12:59

"Češi si otevřeli dveře do země, kde plyn a peníze nemají dno"
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-cesi-si-otevreli-dvere-do-zeme-kde-plyn-a-penize-nemaji-dno-207328

Veritas vincit

27. 06. 2022, 12:30

Speciální operace v provedení speciálnich sil například USA, Velké Británie, Izraele,..., znamená speciální chirurgický řez s žádnými, nebo minimálními ztrátami na životech nezúčastněných a pokud možno žádné, nebo přesně cílené likvidace zařízení a objektů. Následuje transport všech raněných a mrtvých bojovníků domů.

"Speciální operace" v podání Ruska je v podstatě vytvoření bílého místa na zemi s maximálním počtem civilních obětí a plošné likvidace všech budov a zařízení. Co zůstane, vyrabují a vykradou ruští zloději, lupiči a loupežníci. S raněnými a mrtvými se nikdo netahá. Taková je realita Ruska posledních více jak 100 let. Proč mě to vůbec nepřekvapuje? :slight_smile:

Zdeněk

27. 06. 2022, 11:50

myslíte, že tohle má ještě štábní vozidlo, nebo rovnou štábní traktor i s podvalníkem :face_vomiting:

Slavoslav

27. 06. 2022, 11:46

Zdenek

to je len dokaz, ze russak zacal brat Ukrajincov vazne a nasadil tazku vahu :)

Zdeněk

27. 06. 2022, 11:41

Tak přátelé třeste se, nastupuje nová síla

https://mobile.twitter.com/PaulGoward/status/1540909422549291010?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1540909422549291010%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fcnn.iprima.cz%2Fji-pet-jidel-denne-a-proleva-je-vodkou-putin-vola-na-frontu-obezniho-generala-pavla-111510

Boba

27. 06. 2022, 11:26

Tady je to zase samej proruskej trol :)

Když se to pro Rusy všechno tak výborně vyvíjí, tak se divím, že jste tady a nepripravujete si radši rudý vlaječky do průvodu. Vždyť v tom případě tady ztrácíte čas. Jo aha, vy vlastně potřebujete protrolovat diskuze, aby jste přispěli svojí troškou do Putinova mlýna. Zatím to moc nepomohlo. Dlouhý roky trolení a Putin sám už byl tak dezorientovanej, že /m mezera myslel, že ho budou občané Kyjeva vítat květinami. Tak pozor, ať se do toho taky sami nezamotate, jako váš velký guru :)

Zdeněk

27. 06. 2022, 11:24

Konečně baba Vanga a velký špatný se vrátilo, ale jsem rád, že je naprosto jasné, co patří mezi těch 10% národa co věří Putkovi .

bombero

27. 06. 2022, 11:17

VV- já si spíš myslím, že to bude chyba rusského překladače na gůglu

Veritas vincit

27. 06. 2022, 11:08

vlady
"Jeronýme, už je dopoledne a nastoupili čerství cenzoři a mazači v čele s veritaskou, která zde machruje, že nám Slovanům zaplatí 50 mega za souhlas s vystěhováním, blbečkové."
*
Jak jsi na takovou pitomost přišel Slovane ??
Ty jsi tak "inteligentní", že jsi ani nepochopil psaný text. :smile:
Tak ještě jednou pro méně chápavé...
1/ Ne všem, ale konkrétně tobě.
2/ sankce je pokuta
Zaplatím tobě "vlady" vystěhování na jakékoliv místo v Rusku, když u právníka podepíšeš smlouvu, že se pod pokutou 50 mil. už nikdy nevrátíš do ČR, kde je pro tebe ošklivá EU a zlé NATO. :slight_smile:
Pokud ti ani tato věta není jasná, tak ještě jednodušeji.
Podepsal bys, že pokud se vrátíš, zaplatíš ty 50 mil. :slight_smile:

Zdeněk

27. 06. 2022, 11:03

AAA, Žeryk, vlady, jeronym, v jedné věci máte pravdu, demokracie je značně nedokonalá, neumí si například účinně poradit s parazity...

Zdeněk

27. 06. 2022, 10:59

á rudá garda blahem kvičí o sto šest ...

Jen my tedy vysvětlete, proč nejsilnější armádě vesmíru a přilehlého okolí trvalo dobytí města velikosti Třebíče 2,5 měsíce, proč povolává do zbraně borce 60+, proč chtějí schvalovat kontrakty pro kluky bez vojenské služby, proč používá střely, které nebyly považovány za přesné ani v 60. letech a proč mě tam můžou zavřít za modrou žluté tenisky a bílý papír.

bombero

27. 06. 2022, 10:51

Jeroným-"Tak vsadili na osvědčenou taktiku nepřítele udolat počtem."
já bych to u někoho, kdo se celé roky vychloubá, jakou má moderní armádu a druhou nejsilnější považoval za projev zoufalství, používat v dnešní době metodu stovek tun bomb a spálené země. Ale russák 100 let nic jinýho neumí. Stačilo dodat pár pmoderních zbraní 1/4 armádě oproti russké, co se chce bránit a russák je v háji
"My všichni ostatní normální lidé" jasně, všichni ostatní jsme blázni, jen vy letadlo. Nevím, co je normálního na tom, fandit russákovi, genocidě a fašismu

bombero

27. 06. 2022, 10:44

AAA- koukám, že to znáte nejspíš jen z vyprávění, nebo horší varianta, jako někdo, kdo za komárů měl velké výhody.
to jste pobavil, za komára žádná korupce. Operace bez problémů, kola, lednice televize v každém krámě, stavebnin plné placy a to se nabavím o čemkoliv na úřadě.
Nevím, co já se pohybuji, tak okruh mých známých by ani jeden něměnil za tu socialistickou bídu
cenzura- znáte někoho, kdo dnes za názor šel dnes sedět?A že vám smažou blábol na soukromým foru, kde jste na návštěvě není cenzura
A ten váš blábol o cenách za komára....
1989 průměrná mzda 3170Kč, litr specialu 8kč- 396litrů za velplatu
2022 40135Kč, litr naruralu 49kč- 833 litrů za vejplatu...

jeroným

27. 06. 2022, 10:40

AAA
ale zase si můžeš koupit 10x předraženej plyn a 40 x předraženou elektriku. Můžeš platit u zubaře, máš zakázáno tisíc věcí který dřív nikdo neřešil. Prostě samý pozitiva a sociální jistoty :-)

jeroným

27. 06. 2022, 10:37

bombero
nesmíš věřit všemu co bulvár napíše. Pak to pro tebe nebude takovej šok ze setkání z realitou.
Ukrajinci zatím pouze znovu obsadili území kde se rusáci stáhli, když nevyšel blitzkrieg. Tak vsadili na osvědčenou taktiku nepřítele udolat počtem. Slavjansk bude pro Ukry to samý jak pro němce stalingrad. NATO jim sice dodá nějakej starej šrot, ale není kdo by s ním efektivně uměl, nemají pro použití vypracovanou taktiku a bez toho je to jen plácnutí do vody.
Proto každej i jen dílčí úspěch západních zbraní je tak zveličovanej. A že těch úspěchů moc není. Limitně se blíží nule.

veritas
Teď si představ, jak by tady bylo ještě krásněji, bez toho tvého večného slovanského kňourání.

furt mi není jasný, k jakýmu národu a státu patříš. Slovani a češi jsou pro tebe povl a sráči a čr je domov dementů. Že ty budeš nějakej ten Ubermench.

Slavoslav
pro exoty jako ty bych navrhoval kupovat extra pro vás molekuly svobody za tržní cenu. My všichni ostatní normální lidé se spokojíme s 10 levnějšíma molekulama od rusáka.
Ideologie je hezká věc, ale tý se nenažereš a ani tě nezahřeje. Počkej na zimu. ak si řeknem kdo měl pravdu. Zatím můžeš vést svoje hrdinský řeči

Veritas vincit

27. 06. 2022, 10:21

bombero :thumbsup:

Veritas vincit

27. 06. 2022, 10:19

garik
"Platnost Budapešťského referenda skončila pučem v Kyjevě !"
*
Co to je "Budapešťské referendum" starobní bolševiku ?
Ty zas nevíš co je to memorandum viď. Na VUMLu (Vysoké učení marxismu-leninismu) to evidentně neučili. :laughing:
(Bože, ty to tam nahoře vidíš!!! A tohleto má dnes v ČR volební právo.)

1/ Ustanovení, že pučem končí platnost Budapešťského memoranda v memorandu není. :slight_smile:
2/ V Budapešťském memorandu (1994) se nepíše nic o nevstupování Ukrajiny do nějakých organizací.
3/ Svržený prezident Janukovyč, mohl při projevech nespokojenosti s jeho proruskou politikou-zradou volebního programu a odklonu od EU vypsat nové volby, jak je to běžné v demokratických zemích. To ovšem jako správný bolševik neudělal. Naopak nechal střílet a zabíjet občany Ukrajiny.
4/ Budapešťské memorandum porušilo jenom Rusko, jak už je u této země zvykem po staletí smlouvy porušovat a nedodržovat.

bombero

27. 06. 2022, 10:12

garik- ne, klasická russká "spolehlivost".jedinou smlouvu, kterou kdy russák v minulosti dodržel, tak byl ribentrop- molotov...
koukám, že pro vás je také 1989 u nás puč....

Veritas vincit

27. 06. 2022, 09:58

AAA
"Do konce leta je konec a konečně ukrainsky premier Fiala (pokud nepoda demisi) si zacne vsimat obcanu v cesku. "
*
Normální občané ČR se postarají sami o sebe.
O socky a hlupáky, kteří nevědí, že premiérem Ukrajiny je Denys Šmyhal se musí postarat stát. :slight_smile:
Proč by měl podávat někdo demisi?
Kvůli "vzdělancům" jako jsi ty, nebo Pitomio a jeho parta ?? :laughing:

Tomáš

27. 06. 2022, 09:40

Hora porodila myš, rozhodnutí G7 o zákazu nákupu ruského zlata to je rana válečným stvacum. Kdyby raději Japonsku pomohly k navrácení Ikerupu, Konasiru a  Hokonajskych ostrovu to by prezidenta Putina zasáhlo politicky. Co tomu říká Venca rámus?On neví, která bije je opožděným nadclovekem.

bombero

27. 06. 2022, 09:26

jeroným-"článek popisuje tu ruskou armádu co před 2 měsícema už neměla co jíst," a ne senad, nechodili žebrat o jídlo?Pak začali rabovat obchody a tak se najedli.Už byla ta russká vojenská přehlídka v kijevě?Já, že jsem to asi přehlédl a nevšiml si jí.
jinak potvrzených skoro 5000 zničených kusů russké techniky vám přijde málo?z toho 800 tanků a skoro 100 letadel a vrtulníků? Na počtně 1/4 armádu?
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html

bombero

27. 06. 2022, 09:19

garik- minské dohody jako první porušili separáti a kdyby nebylo porušeno budapeštské memorandum russkem, tak nemusela být ani minská dohoda.....

Veritas vincit

27. 06. 2022, 08:59

vlady
"Takže Rus dobude zbytek Doněcka, Luhanska, připojí ta území k RF a díky debilním sankcím Západu odpojí EU od plynu a ropy a na Vánoce budou chytráci z EU koukat ..."
*
Adolf Hitler došel mnohem dál než Adolf Putin na cizích, okupovaných územích.
Stál před Moskvou u Stalingradu v Paříži v Bruselu v Amsterdamu, ...
Pokud jsi to ještě nepochopil Slovane, tak lidé jako já už nechceme platit válečná tažení ruského nacionálního imperialismu. Chvíli to ještě potrvá, ale my to dáme.
Nikdo tě tady v EU a NATO přece nedrží, aby ses odstěhoval za lepším. :slight_smile:
Teď si představ, jak by tady bylo ještě krásněji, bez toho tvého večného slovanského kňourání.
Představ si ten technický zázrak, že by tě v Rusku neobtěžovaly žádné západní zprávy, které tam jsou zakázány a blokovány a od rána, hned jak by ses připojil by tě obklopil ten krásný ruský svět, plný samých dobrých zpráv a pozitivní nálady. Není tam EU ani NATO, plyn, benzín, nafta, jídlo, bydlení, ... skoro zadarmo..., ruský důchod a zdravotní péče,...:slight_smile:
(Když u právníka, pod nějakou sankcí, řekněme třeba 50 mil. korun podepíšeš, že už se nikdy nevrátíš do ČR, tak ti zaplatím vystěhování kamkoliv na území Ruska. Bereš?)

Slavoslav

27. 06. 2022, 08:22

inak vsimol som si jedno taku zvlastnost. Ludia ktory v minulosti najviac nariekali nad potravinovou sebestacnostou (pritom 99,9% z nich ani netusi co to je a pletie si to s potravinovou bezpecnostou) su najvacsi zastancovia toho byt na snurkach ruskych gati od plynu a ropy bez dostupnej alternativy

jeden by poveddal, ze im ide o vselico, len nie o blaho ich vlastneho statu

Slavoslav

27. 06. 2022, 08:20

pozeram, ze Z-tkari maju zmysel pre humor. Tak by som im rad pripomenul utek od Kyjeva a utek od Charkova ako vysledok Ukrajinskych protiutokov. Pri Chersone pomaly postupuju Ukrajinci tiez.

Za celu tu dobu, najmocnejsie Ruske uskupenie na Donbase tvorene polovicou dostupnych Russkych sil tazko krvacalao na brehoch severneho donca a dokazalo obsadit za mesiac a pol bojov minimum uzemia pricom nikde neprislo k zniceniu Ukrajinskej bojovej sily co by umoznilo rozvinut utok do hlbky Ukrajinskeho uzemia. Ba naopak, vypada to, ze sami stratili tolko sil, ze vycerpali svoje moznosti cim odpisali najlepsie jednotky na niekolko tyzdnov ci mesiacov z moznosti utocnych akcii

Ak mi to nieco pripomina tak Ludendorfovu ofenzivu v prvej polovici roku 1918, ako to dopadlo vieme

Toky

27. 06. 2022, 08:19

Soudruzi rusofilové se tady tetelí.

markus223

27. 06. 2022, 08:16

jeroným: Však jim taky jídlo a munice došly. Proto taky odtáhli od Kyjeva jako zpráskaní psi. A dobrovolníci se do tý slavný ruský armády hlásí jenom proto, že za podepsání krátkodobých kontráktů na 3 - 4 měsíce dostanou ekvivalent toho, co si průměrný rus vydělá za rok. Jinak co se týče ukrajinského letectva, tak rusové už asi tak nejméně 3x hrdě oznámili, že ho kompletně zničili a oni stále létají, zvláštní. :-D To je dost podobný tomu, jak sám car Vladimír Vladimirovič 3x po sobě oznámil ruské vítězství v Sýrii. :-D

Veritas vincit

27. 06. 2022, 08:15

Hajci
"Jak tady čtu některé články, je mi zle. Co, Čech to odborník=dělník."
*
K článku žádnou odbornou připomínku nemáš.
Žiješ tady s námi v blahobytu EU pod ochranou NATO.
Je ti z toho zle ??
Proč tedy nežiješ mezi svými soukmenovci na Východě, kde vám je tak dobře ? :laughing:
Slovani. :laughing:

jeroným

27. 06. 2022, 07:59

Na východní straně řeky Oskil pak mají okupanti dalších deset taktických praporních skupin složených z 

Američani a naši poskoci v Afgánistánu byli zřejmě osvoboditelé, určitě to nemohli být okupanti

Prozatím si v předchozích měsících Ukrajinci k velkým ofenzívám vybírali právě ty oblasti, kde byla koncentrace ruských praporních

každá ukrajinská ofenzíva skončila ústupem. Stejně útočil od konce války i jeden rakušan s knírkem.


jen mi připomente, článek popisuje tu ruskou armádu co před 2 měsícema už neměla co jíst, co jí došla munice, tanky, vojáci dezertují po statisících, vrchní velitel je 3x po smrti , stejně jako jeho 4 dvojníci a má všechny druhy rakoviny. Tu armádu která má podporu 80 procent svého národa a hlásí se do ní další a další dobrovolníci.

Proti ní naopak stojí skvělá ukrajiská armáda zásobovaná nejmodernějšími zahraničními zbraněmi, která má tolik vojáků že chce povolávat děti (18 let jsou děti) do služby, jejíž každý útok skončí obrovskými ztrátami jak techniky tak lidí, ta armáda jejíž letectvo již neexistuje až na malé vyjímky, ta armáda která prodává zbraně určené vojákům do Afriky.

Asi já i autor žijeme v jiné iteraci časoprostoru. A nebo celý článek je zase propaganda, a ještě k tomu blbě udělaná

Pokud ano, tak to nejsou lidé ale bráchové od robocopa.