EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Západ žasne, Rusko je zděšeno a ukrajinská lavina nezpomaluje

 13. 09. 2022      kategorie: Události      129 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Posledních několik dní konečně můžeme vidět, kam se poděla všechna ta Západem poskytnutá technika a výzbroj, kterou Ukrajina nenasadila v předchozích měsících na bojiště. Ne, nebyla rozkradená, jak se nám snažila ruská propaganda tvrdit (Tento narativ přiživovali i někteří čeští dobrovolníci z fronty, když správně upozorňovali, že ne všechno, co přejede hranice, dorazí k vojákům na frontu. Bohužel už nesprávně papouškovali důvod, proč tomu tak je). Na Charkovské části fronty aktuálně útočí skoro 10 000 velmi dobře vyzbrojených a vystrojených ukrajinských vojáků, zatímco proti nim stojí na většině fronty jednotky LLR podporované členy Rosvgardie. Hovoří se tu o úplném kolapsu fronty a podle toho, jak Ukrajinci postupují, to asi ani jinak nazvat nejde. Ale více už níže v textu.

306646259_415440623989580_4422685687012073934_n,Foto: Ukrajinci ve městě Kupjansk | Twitter

- Ukrajinci osvobodili Kupjansk, nově útočí z jihu na Liman a údajně už vstoupili i na předměstí Izjumu. Izjum je každopádně odříznutý od zásobování ze severu i jihu a ruské kanály vyzývají k opuštění města. Izjum následně 11. 9. padl. Náčelník generálního štábu ukrajinské armády Valerij Zalužnyj nejprve potvrdil, že na severovýchodě země bylo osvobozeno od začátku září zhruba tři tisíce kilometrů čtverečních území. Později večer ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj potvrdil osvobození Izjumu ukrajinskou armádou.

Rychlost a agresivita ukrajinského útoku zachytila Rusy na většině míst natolik nepřipravené, že má celá aktuální protiofenziva ještě jednu důležitou charakteristiku: Ukrajinci při ní ukořisťují ohromné množství ruské munice i plně funkční těžkou techniku a berou tolik zajatců, že – jak řekl Arestovič – aktuálně ani není dost míst, kam by je mohli dát. Na denním přírůstku reportovaných ruských ztrát to tak může vypadat, že posledních 24 hodin bylo „slabších“, nicméně opak je pravdou. Zároveň to částečně odpovídá na otázku, jak ukrajinský štáb počítá ruská ztráty: zajatce do nich totiž evidentně nepočítá.

Níže uvádím přehled dalších zajímavostí, které se za poslední dny udály:

- Zástupci IAEA vyzvali obě strany konfliktu, aby okamžitě ukončily jakoukoliv palbu namířenou na okolí elektrárny v Enerhodaru. Při nedávném incidentu byla poškozena elektrická stanice, která jinak dodává elektrárně proud. Pokud by byl přívod elektřiny na delší dobu úplně přerušen, mohlo by dojít ke katastrofě.

305614402_10225692955303360_9057467568849598816_n
Foto: Ruští zajatci, kteří vlastně dopadli ještě dobře... | Twitter

- V jedné z osvobozených vesnic byly exhumovány ostatky dvou lidí, které nesly známky mučení. Upozornil na ně obyvatel vesnice, kterého Rusové donutili těla zakopat. Bohužel není vyloučené, že se i u Charkova bude opakovat scénář, který jsme viděli na severu Kyjeva.

- Počet dezercí mezi ruskými jednotkami skokově narostl po zahájení ukrajinského protiútoku. Podle ukrajinského generálního štábu nyní Rusové u Chersonu nasadili helikoptéry nikoliv na podporu bojových akcí, ale proto, aby pátrali po dezertérech.

- 70 % německých občanů se v průzkumu vyslovilo pro pokračující podporu Ukrajině. Nejméně podpůrců mají Ukrajinci mezi voliči pravicově-populistické AfD (30 %).

305226938_10225692955863374_7445101763097981242_nFoto: Jeden z mnoha muničních skladů zanechaných Rusy za sebou během ústupu | Twitter

- V Ivanivce u Čuhujivu zajali Ukrajinci dočasného starostu obce, kterého Rusové dosadili. Při ústupu z obce ho tam Rusové jednoduše nechali.

- Ukrajinští hackeři opět nabourali pozemní vysílání na Krymu a na všech stanicích pouštěli Zelenského poslední projev.

- 273. gardový výsadkový útočný pluk ruské armády údajně kvůli „smrti nebo zranění všech členů“ prakticky přestal existovat.

- Do Chersonské oblasti údajně dorazilo dalších 1300 Kadyrovců, aby posílili ruské pozice na frontě.

- Podle šéfa Luhanské oblasti už odtud Rusové ukradli více než 1 milión tun obilí.

- Ukrajinci doposud osvobodili více území za čtyři dny, než Rusko obsadilo za 3 měsíce.

Východní fronta se díky výše zmíněným událostem nyní posunula od Charkova na řeku Oskil, která může vytvořit přirozenou obrannou linii ruské armády. Přicházejí však zprávy o dalším postupu ukrajinské armády ve směru na Lyman, Lysyčansk a Severodoněck a je tak pravděpodobné, že se další operace zaměří právě na tato velká města na Donbase, které Rusko získalo koncem června po měsících tvrdých bojů.

Zdroj: Twitter, Media Center Ukraine, MilitaryLand.net

 Autor: Tomáš Dvořák

Komentáře

Psohlavec

18. 09. 2022, 16:08

mám otázku!Kto z vás má aspoň nejakú skúsenosť s armádou??Kto z vás je vojak z povolania,kto z vás má dôstojnícku hodnosť,?nedajboh generálsku..

Veritas vincit

17. 09. 2022, 17:41

"„Je to génius.“ Putinovi užiteční idioti zažívají těžké časy" :smile:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/porady-stastne-pondeli-jindricha-sidla-7-sezona-je-to-genius-putinovi-uzitecni-idioti-zazivaji-tezke-casy-214496

Miloš

17. 09. 2022, 17:26

rychle je vytlačují kam patří

ROBO

16. 09. 2022, 19:05

Veritas vincit
Podle agentury TAAS rovněž oznámil, že Rusko je připraveno rozvojovým zemím bezplatně poskytnout hnojivo."
--------------------------------------------------
No vidíte jaky to sou kámoši . A mejenom rozvojovým . 80.000 kusů hnojiva v podobě ruSSkejch okupantů poskytli i Ukrajině .

Veritas vincit

16. 09. 2022, 12:02

16.9.2022, 11:27
"Ruský prezident Vladimir Putin v pátek obvinil Západ z ekonomické sebestřednosti. Podle agentury TAAS rovněž oznámil, že Rusko je připraveno rozvojovým zemím bezplatně poskytnout hnojivo."
https://cnn.iprima.cz/putin-obvinil-zapad-z-ekonomicke-sebestrednosti-prislibil-pomoc-rozvojovym-zemim-186423

Podle Putina jsme ekonomicky sebestřední fašisté, asi se při psaní projevu díval do zrcadla a všechno mu sedělo. :joy: ... a co dál vymyslí překladatel do němčiny, účedníček IV. kategorie, který začíná přicházet o hračky a pískoviště s bábovičkama? :laughing:
Hnojivo nakradli Rusáci na Ukrajině a teď si jako vždy tahají triko s lupem. :laughing:

Green Leader

14. 09. 2022, 17:43

Karl

Haben Sie schon extra deutschstunden bestellen?

Ale teď vážně, ta čeština vám jde lépe a určitě vám i lépe vyhovuje:)))

Píšete
A nás pár co děláme oponenturu, hledáme informace z více zdrojů (brzy to bude trestný čin- děkujeme EU) a snažíme se argumentovat, tak my to nevytrhnem.

Takže vy jste takový partyzáni, hrdinové, kteří bojují proti zvůli demokraticky zvolené vlády a imperialismu. No, pokud se vidíte takhle....

gaučový válečníci (od slova válet se) jsou ti největší experti.

To jsme tady všichni, ne? Pochybuju, že vy píšete v zákopu nebo tanku. Takže v klidu.

ROBO

14. 09. 2022, 17:38

Koukám že už i Azerům so ruSSáci pro blázny . Proč si na ten dobyt......ek nezastřílet , ne ?
Arménské ministerstvo obrany oznámilo ázerbájdžánský úder na transport ruských pohraničníků
https://novayagazeta.eu/articles/2022/09/14/minoborony-armenii-zaiavilo-ob-azerbaidzhanskom-udare-po-transportu-rossiiskikh-pogranichnikov-news

karel i

14. 09. 2022, 17:17

Ahoj Argo, neboj já vydržím. Tedy na jaře 2023 nashledanou. Ahoj Jirko, neboj. Ukládají všichni a ukládá se všechno, nejen tady a teď... . A upřímně, nejen já se Russáků a Deutsschlandů sakra bojím! Stačí se podívat do historie. Díky, nemám doopravdy zájem... . S Pánem Bohem. Válka je vůl! Ať žije mír!

Miloš

14. 09. 2022, 15:53

U Ukrajinců velká motivace Rus jen zdrha má strach chytají je jak zajíce

bombero

14. 09. 2022, 14:36

tomáš- to jsem nevěděl, že fučík napsal bibli:laughing::joy:

Tomáš

14. 09. 2022, 14:03

To co předvádí předsedkyně komise evropské unie,Ursula Von Leyen to je síla, je to v genech, proto ji poslala kanclerka Merkelova do Bruselu. Je otázka jak to budou europoslanci, takto poslušni žáci brát, než se vzpamatuji a odvolájí předsedkyní. Ukrajina často mění spojence. Prezident Si jev Kazachstánu a ten starec za oceánem jenom bláboli. Biblické "lidé bdete", je dost falešných proroků.

Arg

14. 09. 2022, 11:26

no vidíš Karle, takže všechno okolo jsou je řečičky, RF napadla UA protože chce její přístup k moři a podrancovat zdroje, nebylo zas tak těžký to z tebe dostat, proto doufám že my všichni i se svetrama v zimě vydržíme a uděláme vše proto aby si své území UA vzalo zpět, psát ti tady čísla kolik je HDP EU a ruska a kolik jde rozpočet NATO a ruska nebudu, jistě víš že jde o neporovnatelný částky s dvoucifernými násobky

a my Karle vydržíme, a ty s náma kamaráde :D

Jirka

14. 09. 2022, 10:38

To je sranda, ti vzdělaní a slušní přece fandí Rusku! Tak to je asi perlička na závěr, Karle. Jak se říká "tos zabil" :D někdo to někam uložte, jo? :)

karel i

14. 09. 2022, 10:10

Arg - konečně někdo kdo umí napsat smysluplný odstavec. Mně jsou také všichni u p.dele! Ale k Tvé poslední větě, cituji: "To o co rusům šlo je pryč, nemají jak vyhrát pokud teda okupování nějakého pruhu území ti připadá jako velký strategický cíl." ..... Ale samozřejmě, že jim to (zatím) stačí a ještě celé severní pobřeží Černého moře! Ten pruh uzemí je nesmírně cenný tím co je v jeho podzemí a čím budou tavit v tamních. Brzy čínských a indických gigantických moderních ocelárnach. Postavených na základech těch nyní totálně zničených. Stojí totiž přímo nad ložisky uhlí a budou sloužit pro tavbu ruské rudy dovezenou z východu. Ochlazené železné ingoty pak naloží na nadnárodní transportní lodě v nedalekých nových obrovských čínských přístavech. Postavených opět na základech těch dnes zničených. Polotovary pak HEDVÁBNĚ tyto obrovské lodi dovezou do německých a nadnárodních koncernů v Indii, v Číně, ve Vietnamu apod. Tam se v obrovských halách nadnárodních VW, Rheinmetall, Skodawerke, Krupp, Junkers, Bosch etc. etc. etc.. Smontují finální výrobky, které se naloží k vytížení na stejné transportní lodě. Oba proudy nekonečných konvojů provoucích HEDVÁBNĚ pod Panamskou vlajkou se budou míjet sem a tam... Vykládat a nakládat. Aby toho nebylo málo urodná černozem na západě té zbídačené země patří již z valné většiny rovněž cizákům. Včetně německého BASF a Číňanů. Je téměř jisté, že se v karpatských lesích plošně objeví a rozšíří (jako u nás) kůrovec. A bude se proto muset rychle a plošně těžbou (jako u nás) likvidovat. Aby se kůrovec nerozšiřoval lokálně dál. Musí se napadené dřevo levně prodat a co nejdále vyvézt... . NO A VVVOTOM TO FFFŠECHNO JE! Jak by glosoval Milan Pitkin... .

Zdeněk

14. 09. 2022, 09:32

Jasně Karlíku, úplný historický epos ...

karel i.

14. 09. 2022, 09:14

Tome a Vám podobným exemplářům. Zatímco Vy jste za pomocí ostatních chovanců vyplodil tuto jednu větu. Já napsal svůj historickými fakty podložený příspěvek. Ostatně proč tu vlastně my slušní, vzdělaní a normální lidé s Vámi ztrácíme čas? Já jsem pro mír, vy jste pro válku. Tedy co Vám brání? Přestaňte tu klepat svá primitivní jednovětá moudra v zatím ještě naštěstí hlubokém týlu do klávesnice a jeďte helfnout těm Vašim. Budou Vás brzy potřebovat a tady Vás čím dál tím více psychicky normálních, slušných a pracovitých lidí ani nechce. I kdyby jste jim tam nosili na linii na zádech várnice s kaší. Protože nic jiného neumíte. Tam jste k něčemu, tady nám akorát vše zdražujete. Díky Vám se plošně mění nádeníci v místních nadnárodních montovnách. Protože národní hosté jsou ochotni pracovat méně jak za polovic. Dotují se předražené energie a likvidujete naše úspory. Tak tedy, jako Vaši dědkové s písni na rtech "Přes spáleniště, přes krvavé řeky... " upalujte! A dejte nám slušným lidem už konečně pokoj. Otravujete tady od roku 1939 kontinuálně a bez skrupulí. O svědomí nemluvě.

Arg

14. 09. 2022, 09:08

hele Karle mě je rusko u zadele, ať si tam dělají co chtějí a zalezou zpět, pokud nechtěli mít NATO na hranicích tak se nepovedlo, operace selhala, Finsko vstupuje a UA tam možná nebude, ale bude mít do budoucna vybavení , taktiku i plnou zpravodajskou podporu NATO, nakonec je evidentní že jí mají částěčně už dnes. To o co rusům šlo je pryč, nemají jak vyhrát pokud teda okupování nějakého pruhu území ti připadá jako velký strategický cíl.

Tom

14. 09. 2022, 08:43

To muselo dát práce Karle tohle sepsat. Přitom taková kravina co.

karel i.

14. 09. 2022, 08:41

No Argu já bych tak sebevědomý nebyl! Dnes je 14. září. Zima se neúprosně blíží. Touhle dobou byla již Napoleonova Grandarmee v překvapivě od Russáků opuštěné Moskvě. Stejně tak prvosledové tankové jednotky s panceřovými granátníky všechny plošně kryti Luftwaffe. Armády velkoněmecké se k tomuto městu v této době již blížily na dohled... . Ta i ta tehdy ve Světě nejsilnější pravidelná armáda snadno předtím dobyla celou Evropu a Severní Afriku. Tedy měli i odtud ohromné zdroje pro vedení předem připravované války na rozsáhlých území Velkorusského Impéria. Oběma armádám velely zkušení a vzdělaní maršálové, generálové a stejně tak kvalitní jejich štáby. Všech druhu vojsk, včetně týlového zabezpečení. Postupovalo se proto koordinovaně, takticky a bez bezhlavých hlubokých průlomů fronty. Kde hrozilo nebezpečí uzavření "kotle", odříznutí od týlu, obklíčení a totální likvidace... . Polní Maršál Friedrich Wilhelm Paulus ostatně právě o této strategické chybě. Kdy za sebou na křídlech nechal statečné Italy, úskočné Slováky a hloupé Rumuny. Rok co rok přednášel po Válce na Voj. akademii NVA DDR v Karl Marx Stadtu. Protože jeho pravidelnou kvalitní 6. německou armádu u Stalingradu díky těmto "spojencům" obklíčili a vybili celou. Navíc, obě tyto obrovské armády Grandarmee a Velkoněmecká měly v týlu funkční, průběžné, pravidelné a především VLASTNÍ zásobování. Žádné charitativní sbírky všeho možného. Co kdo někde ve Světě ve svých skladech starého a nepotřebného najde, opráší a daruje... . Oběma těmto obrovským armádám bylo také naprosto ganz egál, že miliony obyvatel za frontou. Si na zimu kope nory do země a stahuje si do nich dříví a nakopanou řepu a brambory z jejich totálně rozbitých domů políček plných kráterů. Co jim tenkrát bylo do nich, byli pro ně naprosto cizí. A! Aby toho nebylo málo. Čína za Napoleona I. byla naprosto primitivní britská kolonie. Za III. Říše Velkoněmecké si to Němci raději posichrovali raději ještě jejím obsazením a genocidou svými spojenci - Japonským královstvím. No, doufám čeští obývákoví strategové, že máte pravdu! A russáci již tentokrát dostanou na p.del! Mějte ale na paměti, že Vy budete doma letošní zimu ve svetru a v kulichu posouvat na mapě vlaječky. Zatímco Vaši vlastenci tam východě, ale budou s vintovkou v ruce a s posledním výkřikem Uráááá mrznout houfně na stojato. Doufám, že co se nepodařilo Napoleonovi I. a jeho koalici a později III. Velkoněmecké Říši. Podaří se letos v zimě těm Vašim. Nemyslíte si ale, že je nejvyšší čas jim helfnout na místě samém! Je to pak na Vašem svědomí a chlapské cti! Tak na půdu pro babiččin kožich, balit, rozloučit se s familií, soudruhy na pracovišti a šup na nádraží! JINAK U NÁS NEJSTE HOMOLKOVÉ!

Zdeněk

14. 09. 2022, 08:23

Jeroným, tos uhodil hlavičkou o hřebíček ...

p.s. už několikrát jsem ti říkal, věnuj se zbraním, protože pokud se pustíš do složitějších akcí, třeba pokud se dobrovolně podělíš o svou NEznalost z oborů jako ekonomie, politologie, historie, gramatika ... ojojoj

hb74

14. 09. 2022, 08:15

Jeroným, všude byl, vše zná a všemu rozumí. A nebojí se nám sdělit svoji pravdu, kterou má z více zdrojů.
Je nějaká oblast lidské činnosti, kde by si nebyl nejlepší?

jeroným

14. 09. 2022, 08:09

Karel I

klid. Chápej, tahle diskuse funguje jako honeyspot na lidi co nesouhlasí s vládní propagandou. Nato je jasnej STBák (nebo jak se jim dneska říká) a o pár dalších taky nemám pochybnosti, že jsou zde pracovně.

pak je tu pár debilů, co věří tomu co napíše Rudé Právo (dneska se tomu říká Novinky), s těmi se nemá cenu bavit.

A nás pár co děláme oponenturu, hledáme informace z více zdrojů (brzy to bude trestný čin- děkujeme EU) a snažíme se argumentovat, tak my to nevytrhnem.

gaučový válečníci (od slova válet se) jsou ti největší experti. Na vše. Sice nemají ponětí o zbraních, logistice a ekonomii, ale nevadí. Jsou správně zakalení v žáru internetových diskusí.
Strýček Mao by z nich měl radost

Arg

14. 09. 2022, 07:27

Flastenci začínají být opravdu nervózní, čtu tady diskuze dlouho a většinou se drží ale tentokrát je vidět že opravdu teče do bot, děkuji za ujištění že s rusákama je to fakt zlý

karel I.

14. 09. 2022, 00:33

A jejej, zase stejní komsomolci! Svobodníku v záloze, ty krymskej tatare pod aktuálním krytím Veritas Vincit, šup do svého veteran rádiovozu z dob ČSLA. Svolat morseovkou konečně už těch pár zdejších ukecaných gaučových válečníků. V OBI nakoupit ty správné barvy izolepy. Zamotat se do ní a nechte se na bojiště vysypat třeba tou zdejší smradlavou B 52. Je stejně mnohem starší, než ta Vaše V3S radiovůz z kdysi slavných dob cvičení Varšavské smlouvy. Vzorní vojíni ČSLA až protentokrát poletíte na Russáky. Hlavně ať se některý z Vás pilotům neprokecne. Že všichni Vaši dědkové u soustruhů plnili za totáče plán na 120%. Prémie pak posílali na Vietnamskou ambasádu na nákup československých zbraní a munice. Tenkrát pro změnu pro Vietcong proti americkým vrahům z Wallstreetu. Mohlo by se pak proto klidně stát, že Vás z toho bombarďáku. O něco později a dál všechny otevřenou pumovnicí vysypají někde nad Sibiři...

Veritas vincit

13. 09. 2022, 23:52

Zdenek Švejcar
"Chlapi,vás tak poslouchat...kdybyste si všímaly více zprav i z jiných kanálů,tak byste viděly že rusové sice u Charkova ustupují,ale na jihu postupují!!!"
*
Ty tady někde slyšíš zvukovou nahrávku Slovane ?
Kdybys to myslel s ČR dobře, tak se s celou rodinou odstěhuješ za těmi svými kanály na Východ do Ruska. Ty se vrátíš ke svým, tam kam patříš a my v ČR a Evropě si oddechneme, že bude o jednu ruskou veš méně. :slight_smile:

Zdeněk

13. 09. 2022, 23:37

Zdenek Švejcar
13. 09. 2022

Chlapi vidělY a všímalY? No dobrá, ne každý je Komenský, že ...
Ovšem jistě rád dáš odkaz na ty alternativní kanály, neboť podle Warmaper, Battlemap, ISW a dalších - včetně dostupných satelitních snímků, je to sice postupné, ale jednoznačné zatlačování rusa k Dněpru a prakticky úplné odříznutí zhruba 20000 rusů od posil a zásob... ovšem obecně se "novému" pohledu nebráním, ovšem odmítám pouhe odvolávání se na víru a že mám sledovat "alternativní nemainstreamové zdroje pravdy".

Zdenek Švejcar

13. 09. 2022, 22:54

Chlapi,vás tak poslouchat...kdybyste si všímaly více zprav i z jiných kanálů,tak byste viděly že rusové sice u Charkova ustupují,ale na jihu postupují!!!U CHarkova se dožene celá Ukr.armáda,a tam se zastaví,poněvadž kousek odsud je ruská hranice.Nebo si snad myslíte že budou Ukrajinci postupovat do Ruska?

Mark

13. 09. 2022, 22:26

bombero
Jestli tam chtějí spustit další protiofenzívu, tak na to mají jen pár dní, možná max 2 týdny. Pak se začne dost zhoršovat počasí a to nemusí dovolit co největší možný postup v osvobozovacích operacích v tomto směru. Uvidíme co mají doopravdy v úmyslu. Na otevření další protiofenzívy Ukrajinci kapacity mají a pro ty teroristy by to mohlo znamenat katastrofu.

Pepa

13. 09. 2022, 22:12

Zdenál řádí, Karel nejspíš kálí.

milos

13. 09. 2022, 21:54

Můžou to prolomit na třech místech nejméně tam kde to Rus čeká na Krymu nebo Doněck rus nemá lidi

Miloš

13. 09. 2022, 21:48

zvěř ze zaostalého východu at táhnou zpět do pralesa

bombero

13. 09. 2022, 21:34

Mark-něco se děje, ale opět není jasné, co přesně
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-cinitele-stehovani-krym-zahranici-rodiny.A220913_191614_zahranicni_misl

Mark

13. 09. 2022, 20:45

Umeni valky
"Byt Ukrajinci trosku chytrejsi tak neutoci na Cherson, ale odriznou ho i s Krymem protiutokem na Mariupol, ale ocividne se nechali nalakat na "velky syr" v Chersonske oblasti. Tem "strategum" kolem sebe to radeji ale nerikej :)"

Je dost možné ,že tím směrem proběhne další protiofenzíva. Konkrétně u Vuhledaru ukrajinci už nějaký čas odminovávají svá minová pole a taky se to tam trochu shlukuje. Může to být třeba jen další šachová partie, jak vyšachovat rusáky, anebo se to opravdu rozjede.

Umeni valky

13. 09. 2022, 18:35

Zdeněk - „Nastraž návnady k přilákání nepřítele. Předstírej zmatek, a rozdrť jej.“ Sun-c'

Zdeněk

13. 09. 2022, 18:25

Sun-c se vrátil ...

Umeni valky

13. 09. 2022, 18:19

Zdeněk - Byt Ukrajinci trosku chytrejsi tak neutoci na Cherson, ale odriznou ho i s Krymem protiutokem na Mariupol, ale ocividne se nechali nalakat na "velky syr" v Chersonske oblasti. Tem "strategum" kolem sebe to radeji ale nerikej :)

Zdeněk

13. 09. 2022, 18:15

Co myslíte, zaplave si nebo přepadne přes parapet :thinking:

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/rusky-reporter-se-v-zivem-vstupu-podrekl-moderatorka-jen-nev/r~83bdf678337311edbc030cc47ab5f122/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=811921&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

:thumbsup::flag_ua::thumbsup:

Zdeněk

13. 09. 2022, 18:07

bobku, pravdu nikdo nikde nehledá, snad kromě filozofů, nám na technickém webu budou stačit doložitelná fakta, no a vám flastencům bude muset stačit víra ... nebo jsi schopen některý z těch tvých výkřiků doložit?

ROBO

13. 09. 2022, 17:57

Tak se nám pomalu ale jistě začínají tenčit zdroje příjmů na válčení .
Jako naschvál v tu nejmíň vhodnou dobu .
A pak že sankce nefungují :thumbsup:

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-rusku-se-v-srpnu-vyrazne-ztencily-prijmy-z-prodeje-ropy-a-plynu-40408596#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest198_novy_panel_sluzeb_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Sláva Ukrajině :flag_ua:
Sláva hrdinům :flag_ua:

Hb74

13. 09. 2022, 17:46

Slávo. ty to motáš všechno dohromady. To je jak od Čapka, když pejsek s kočičkou pekli dort. Žrát se to nedalo, ale bylo tam všechno.

Sláva Ukrajině!

13. 09. 2022, 16:53

Soudruhu NATO, já vím, že jsi uvědomělý nacista a kromě obrázku pana Bandery máš i obrázek pana Jaroše a nesmíme zapomenout na pana Hitlera. Podle moderního německého dějepisu ví každý, že zlí Orkové neustále jen přepadali všechny okolo sebe. A v posledních 60 letech vyvraždili milióny civilistů v zemích, které nedemograticky neosvobodili. Vítězství zdar. Sláva panu Banderovi a jeho následovníkům! :D

Milis

13. 09. 2022, 16:48

Utíkají jako krysy i z Krymu na kradenych kolach

NATO!

13. 09. 2022, 16:42

Trošku jsi mě převezl, myslel jsem, že myslíš. Moje chyba.

NATO!

13. 09. 2022, 16:41

To víš, rusáci to čistili u všech sousedů. Přepadli je všechny, některé víckrát. A Bandera byl opravdu v době tvé Volyně v koncentráku. Předával rozkazy motákama? Co "myslíš"?

Sláva Ukrajině!

13. 09. 2022, 16:40

A co se nedaří, soudruhu NATO? Běž si dát 4. posilující dávku. Potřebuješ ji jako sůl. :D

Sláva Ukrajině!

13. 09. 2022, 16:39

Soudruhu "Zdeňku", nic si z toho nedělej, že nechápeš, proč jsem napsal ynteligent s tvrdým y. Ty jsi vlastně prototyp ynteligenta. :D Sláva UPA! Sláva panu Banderovi!

NATO!

13. 09. 2022, 16:37

Seš nejak rozhozen:-( Copak, nedaří se?

Zdeněk

13. 09. 2022, 16:37

bobku, tys nebyl teďka podpořit i svých "10000" kolegů bobků pod orlojem? Zklamas mě ... jenom koňovi pod ocasem :thinking:

Sláva Ukrajině!

13. 09. 2022, 16:37

Správně soudruhu NATO. Byl celou dobu v koncentráku a na Volyni to čistili Rusové. Nic jiného jsem od někoho, kdo nedokončil ani ZŠ nečekal. Je vidět, že ti to "myslí" po tvým stbáckým papínkovi. :D

Sláva Ukrajině!

13. 09. 2022, 16:35

A nesmíme zapomenout pochválit soudruha politruka Dvořáka, který to díky své snaživosti určitě někam dotáhne! Jen zapomněl napsat, že zlí Orkové znásilňovali nejen novorozence, které předtím vyhodili z inkubátoru, ale i exhumované babičky. Těsně předtím, než masově dezertovali. Samozřejmě, že jim předtím sám Putin rozdal Viagru, aby měli výdrž. A od počátku operace neměli ani jídlo, ani náboje, ani palivo, ani morálku. Je to tak, soudruhu politruku "Dvořáku"?

NATO!

13. 09. 2022, 16:34

Ano, sláva Ukrajině a panu Banderovi. Ten byl celou válku v koncentráku.

vastar

13. 09. 2022, 16:32

UA lavina nepolevuje....stále přichází stále přichází

NATO!

13. 09. 2022, 16:32

Střílet jsem byl 2 měsíce zpátky. Balíček zbraní včetně brokovnice, kalach, malorážka krátká i dlouhá, browning Ruger, luger Glock....

Zdeněk

13. 09. 2022, 16:31

"Sláva Ukrajině!
13. 09. 2022
Konečně dojde k definitivnímu řešení a Ukrajina bude jen ukrajinská. Místní nadšenci by měli narukovat do UPA a jít to tam dočistit! Je to tu samý slušný a ynteligentní člověk, to je poznat. Sláva Ukrajině! Sláva Volyni! Sláva panu Banderovi a jeho následovníkům!"

inteligence s tvrdým y ... to má vážně sílu ... vola :joy:

Sláva Ukrajině

13. 09. 2022, 16:30

Soudruh NATO je uvědomělý politruk, po jeho stbáckém fotrovi. Sice ho nevzali k pomocné stráži pro blbost, ale jinak mu to "myslí", to je vidět! Sláva panu Banderovi! Sláva soudruhu NATOvi!

Zdeněk

13. 09. 2022, 16:27

bobku, k původu v lejnu se v této diskuzi hlásí pouze jeden jediný a hádej, kdo to je a jak se to pozná ...

p.s. vzhledem k tomu, jak jste se spolu objímali na Staroměstském náměstí, tak je to opravdu jedno - celkem hezky to shrnul i starý bolševik Dolejš (překvapivě)

Sláva Ukrajině!

13. 09. 2022, 16:27

Konečně dojde k definitivnímu řešení a Ukrajina bude jen ukrajinská. Místní nadšenci by měli narukovat do UPA a jít to tam dočistit! Je to tu samý slušný a ynteligentní člověk, to je poznat. Sláva Ukrajině! Sláva Volyni! Sláva panu Banderovi a jeho následovníkům!

Veritas vincit

13. 09. 2022, 16:15

bob
"zdendo, o mně lejno Šafr prohlásil, že jsem fašistická spodina, ne komouš"
*
Mohu tě uklidnit, je to jedno a to samé. :slight_smile:

NATO!

13. 09. 2022, 16:14

Komouš nemůže bejt fašistická spodina? Jaký je mezi váma rozdíl? Že fašouni povraždili méně lidí, než vy?

Veritas vincit

13. 09. 2022, 16:14

Im Bier steckt Wahrheit
"Rusko určitě nebude opakovat úprk z bojiště jako amíci z Afghanu. Počítám, že se oklepou a pak nastane masakr. Krim si nechají a celý Donbas i Odesu zaberou do konce roku."
*
Jasně slovanský generále.
Všichni před váma, ruskýma hnídama padnou na záda. :laughing:
Ten tvůj blábol jsem si uložil a budu tě s ním průběžně konfrontovat slovanský generále chytrolíne. :laughing:
Bude legrace až dorazí povolaní povaleči z velkých ruských měst Moskvou počínaje.
Matky budou tančit blahem,až se jim budou vracet psí známky a škvarky z T-62/64/72 ... možná dojde i na T-54/55 a dá-li Bůh tak i na T-34/85. :joy:

Úplně mi bude stačit, když každý den padne alespoň 100 ruských okupantů a budu spokojený. x 365 ... x jejich nikdy nenarozené děti ... :slight_smile:
Nebude náhodou v poslední pomoci z USA (8.9.2022) asi 5 000 protitankových střel ??
Další Rusáci se seznámí osobně nejen s FGM-148 Javelinem. :flag_us::thumbsup:

Zdeněk

13. 09. 2022, 16:03

Pivní hlavo, to sis přečetl v Bibli nebo ti v kedlubně bliklo a nastalo zjevení?
Mimochodem stále všichni čekáme na důkazy tvých tvrzení nebo opět máme věřit?

p.s. Já jen, že se ruSSaci otřepávaji už od 24. 2. 2022 a furt nic, teda kromě hromad denacifikovaných civilistů ... jak potvrdilo OSN a vyšetřovatelé Mezinárodního trestního soudu ...

Im Bier steckt Wahrheit

13. 09. 2022, 15:54

bob
Tady je silný odboj za pc. Co pisatel to generál.
Rusko určitě nebude opakovat úprk z bojiště jako amíci z Afghanu. Počítám, že se oklepou a pak nastane masakr.
Krim si nechají a celý Donbas i Odesu zaberou do konce roku.

Zdeněk

13. 09. 2022, 15:51

bobku, já nejsem hrdina, ale lůza a spodina společnosti jako ty, už znovu vládnout nebude, čtyřicet let bohatě stačilo.

Tomas-Tomas

13. 09. 2022, 15:48

Lavrov se vyjadril zcela jasne - vyjednavat se bude vyhradne za ruskych podminek. Cili kapitulace.

Ukrajinci naopak vyjadrili ochotu okamzite vyjednavat, v pripade, ze soucasti dohody bude kompletni uzemni integrita - vcetne Krymu.

Takze pokud se Rusove okamzite stahnou, mir muze nastat hned zitra vecer.

NATO!

13. 09. 2022, 15:41

Mír muze bejt hned, Tomášku. Úplně stačí, když rusáci odtáhnou na své hnojiště.

Tomáš

13. 09. 2022, 15:33

Je zřejmé, že nastalo období vhodné k mirovemu jednani, Ukrajina nesplnila slovy prezidenta Zelenskeho osvobození všech obsazených uzemi, přesto před zimním obdobím by se mělo jednat. Je nicena infrastruktura, EU a USA mají hospodářské problémy, která má i Rusko. Blíží se Jakarta kde má zasedát G20, včetně Ruska a možná i Ukrajiny. Z těchto důvodů by v době JEDNÁNÍ mělo být příměří. Jsou dva měsíce do této konference. Speciální operace Ruska na Ukrajině měla a má problémy, volby které do této doby proběhnou v několika zemich EU přinesou různé výsledky a možnost mírového ukončení válečné situace na Ukrajině by mohlo být restartem nové hospodářské obnovy Evropy včetně RUSKA a je to příležitost, která by neměla být utopena ve válečné vrave na Ukrajině. Čínské téze o globálním Jihu jsou velm ambiciozni, mají v sobe silné prvky možné konfrontace o získání vlivu ve většině světa bez Západu.
konference G20 by měla tyto plány eliminovat a k tomu patří vyřešení ukrajinské krize, může to být i poslední příležitost jak odvrátit tento nebezpečný trend.

Zdeněk

13. 09. 2022, 15:22

Pivní hlavo, respektuji a podporuji demokraticky zvolenou vládu a proto, pokud to bude nezbytné, rád využiji práva, který mi dává čl. 23 Ústavy ČR

"Občané mají právo postavit se na odpor proti každému, kdo by odstraňoval demokratický řád lidských práv a základních svobod, založený Listinou, jestliže činnost ústavních orgánů a účinné použití zákonných prostředků jsou znemožněny."

Ovšem prozatím mám důvěru v policií a případně v armádu...

Jan Čejka

13. 09. 2022, 15:20

Im Bier

Nějak nechápu, jak dle tebe Ukrajinci mohli ztratit 5 tisíc vojáků, když se té operace zúčastnilo 20 tisíc ukrajinců... to by se mluvilo o katastrofě, ale nemusím dvakrát hádat odkud maš informace... Je to samozřejmě totální hloupost. Za prvé, ukrajinské velení u svých ztrátách neinformuje, za druhé sis to číslo vytáhnul z prstu, ale tak nešikovně, že ho nejen nemáš jak dokázat, ale, že to po tobě ani nikdo chtít nemůže, protože každý ví, že je to nesmysl. Ano, hlavní síly Rus stáhl, zanechal za sebou ale ohromné množství techniky a munice ( V Balaklii měl jeden z největších skladů munice na celé Ukrajině a v Izjumu jednu z hlavních základen). Kromě toho, Ukrajinci mají tolik zajatců, slovy jejich velení, že ,,neví kam s nimi". Nebo si opravdu myslíš, že v rychlosti, jakou ta operace proběhla se stihly všichni Rusové stáhnout?

NATO!

13. 09. 2022, 15:13

Bijou ti tvé milované rusácké fašouny:-( To by kdejakej kolaborant brečel.

Zdeněk

13. 09. 2022, 15:11

Kdo chce, bude tomu věřit, kdo nechce, nemusí tomu věřit, naštěstí je to tak to jediné, co s tím může dělat:
https://twitter.com/Posledniskaut/status/1569633113122250753?s=20&t=n691X6Ty-Ukm9eQThOgKmA

O taktických ústupech, válčení na půl plynu, o lidském přístupu k civilistům a zázračných zbraních tady slýchám od února ... naposledy při nasazení Terminátorů a jak to nakonec dopadlo... :stuck_out_tongue_winking_eye:

Im Bier steckt Wahrheit

13. 09. 2022, 15:09

Robo
Nechápu, proč bych měl provolavet slava nějaký ukraině?
Zrovna tak jsem neprovolával sláva talibanu.
Ani Ukraina ani Taliban nic dobrého pro Česko i moji rodinu nic neudělal.
Provolávat sláva budu 28.9. a až zmizí ta vládnoucí lůza z parlamentu.

Shangri La

13. 09. 2022, 15:03

Stále platné výroky zesnulého předsedy vlády RF Viktora Černomyrdina : N
Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.
Budeme tak žít, že nám naše děti a vnuci budou závidět.
Celý můj život proběhl v atmosféře ropy a plynu.
Vláda je složitý organizmus, když budete neustále měnit její členy, vysledek nebude stát za nic. Vím to, byla to moje práce.
Tu otázku jsme podrobně probrali. Od A do B.
Nikdy v životě se něco takového nestalo, a už je to tady zase.
Když jsem žid, tak co bych se toho styděl! Teda, já žid nejsem.
Koňak, whisky rád nemám. Vínu nerozumím, u nás v orenburské stepi, kde jsem vyrostl, žádné víno nebylo. Vodku můžu - vždyť chodím na lovy.
Učitelé a lékaři chtějí jíst prakticky každý den!
Kdo říká, že vláda sedí na pytli s penězi? Jsme chlapi a dobře víme na čem sedíme.
Budeme ničit naše jaderné zbraně společně s USA.
Ať chceme vytvořit cokoli, tak nakonec z toho vyleze Komunistická strana SSSR nebo samopal Kalašnikova.
Co jsme udělali Bohu, Alláhovi a těm dalším?
Za nás to bylo v pr..., ale existovala nějaká naděje. A za těchhle to je nějaká úplně beznadějná pr... (V soukromém rozhovoru o současné ruské vládě)

ROBO

13. 09. 2022, 14:59

Im Bier steckt Wahrheit
4000-5000 UA obětí je hloupej a primitivní výmysl .
Naopak zanechaná voj.technika je jasnej důkaz bezhlavýho úprku .
Víš ty "odborníku" normální armády při řízeném ústupu takovouto techniku likviduje aby nepadla do rukou nepřítele a nepůsobila by jim další ztráty .
No aspoň nemůžou ruSSáci nikomu vyčítat dodávky zbraní na UA . Teď se sami stali bezkonkurenčně největší dodavatelé zbraní na Ukrajinu .
Takže děkujeme :grin:

Sláva Ukrajině :flag_ua:
Sláva hrdinům :flag_ua:

ale

13. 09. 2022, 14:48

tady je tolik nenávistných trotlů,stejných jak ti rusy,kteří v životě nedrželi nějakou zbraň ,tak možná vduchovku,ale sežrali celou moudrost,sám cucák,mohli jste jít těm ukrajincům pomoct hrdinové od klávesnice

Jan Čejka

13. 09. 2022, 14:47

Martin

Koukám, že už ses přestal schovávat za tou svou maskou ,,objektivity a slušnosti" a zaručeně pravdivých informací a hezky ses odkopal. ,,Vzdlávej se ty chuděro hloupá neschopná myslet sama za sebe". Dříve si alespoň tvrdil, že ti jsou ukradený rusáci i ukrajinci, teď si hezky dal najevo, komu reálně fandíš. Ono být usvědčen tolikrát ze lhaní a kecání nesmyslů jako ty, tak už člověku ani nic moc jiného nezbývá, než se přestat přetvařovat. Hlavně, že TY myslíš sám za sebe, vždyť tu jen opakuješ slova představitelů Ruska, žádné zamyšlení u tebe nevidím. Ty si těmi tvými plky doslova zařval z plných plic, přeji si aby to Rus vyhrál a zotročil, promiň osvobodil Ukrajince. Řekni mi, jaký je to pocit se dívat, jak tvůj idol dostává nakládačku a jeho armáda je pouze k smíchu? Píšeš tu hovadiny o tom, jak se píše jen, že Ukrajinci vyhrávají. Problém je, že ty vnímáš jen co chceš, si doslova alergický na vítězství Ukrajinců a ponižování tvého idolu. Ono se psalo ipŕi bojích o Lysyčansk a Severodoněck, že Ukrajinci vyhrávají? Mám ti poslat články, kde se píše o tom, jak Rusové postoupili, nebo jak Ukrajinci ustoupili? O čem chceš aby se psalo v situaci kdy Rus prohrává? O strategickém přeskupování na Donbas? Koukám, že klasicky jedeš proruské noty, jak Rusák nepostupuje, protože bere ohled na civilisty, že ještě ,,nezačal válčit". Ty si fakt tak ubohý. Že byl Charkov ostřelován téměř každý den, i města podél fronty a města jako Severodoněck srovnali se zemí už přeci není podstatné. Řekni mi, co ti to dává, že tu neustále lžeš, dokonce i sám sebe přesvědčuješ o nějakém správném a šlechetném úmyslu Rusa. Rus na Ukrajině, kromě jaderných zbraní používá úplně všechno, ty nejtěžší, nejrychlejší a nejsilnější bomby co má. Tak tu přestaň hrát tu svou písničku, že nevyhrává, protože bere na někoho ohledy, šášulo, nikomu to tu vysvětlovat nemusíš, každý se ti jen vysměje, ale promiň ty o tom musíš přesvědčovat hlavně sám sebe. Kobercově bombardovat nic nemůže, to si měl rozmyslet na začátku, když šel na Ukrajinu ,,osvobozovat" a svrhnout vládu. Problém Rusa je, že nikdy nad Ukrajinou nezískal vzdušnou převahu. Nepochybně by teď i kobercově bombardoval, jenže by se mu toho zpátky už moc nevrátilo. Chce se to podívat na nějaké záběry, jak Rus vlastně bombarduje, ne, že nechce, on nemůže. Z raket, které na Ukrajinu posílá dosáhne svého cíle jen 5-15% z nich? Jak by asi dopadly letadla? Ty nemyslící troubo. Tak přestaň laskavě lhát. Ty tvoje komentáře hraničí nejen s totální zaslepeností a hloupostí, ale i s podporou vrahů, kterým za každou cenu fandíš. Ty v sobě, že si nácek prostě nepopřeš. Ani bych se nedivil, kdybys měl na autě nalepeno Z. Fašoune. Jo a mimochodem, na ČT se nedívám, Novinky nečtu, kdybys zase chtěl začít s kecy o ,,mainstreamových mediích". Pořád ale sleduji objektivnější zprávy než ty, proruského Kollera. Prostě nestačím zírat, jak hnusný a hloupý člověk si. Ale alespoň, že už sis přestal hrát na objektivního slušňáka, kterým si nikdy nebyl.

Im Bier steckt Wahrheit

13. 09. 2022, 14:43

jeronym
Ta ukáčská ofenziva měla úspěch a překvapila. To je dobře, ale ztráty jsou kolem 4 000 až 5 000 vojáků. Žádný stát nema tolik sanitek, aby dokázal odvést zraněné.
Co provedl rusák je ústup bojem a zanechana technika nemá podstatný vliv a případné boje a ty přijdou. Velice utrpělo ego ruskeho velení.
Nechápal jsem, proč rusák dodává suroviny a v podstatě chtěl byt za hodného.

Veritas vincit

13. 09. 2022, 14:15

Amper77 :thumbsup::laughing:

Shangri La

13. 09. 2022, 14:09

Kdepak jsou Putinovy "zázračné" zbraně ? ? ?

Maddy

13. 09. 2022, 14:02

pro Slavoslav: ake nepekne reci o Chersone? Mame tu v Italii hodne kuse info.

gargamel

13. 09. 2022, 14:02

Každý totalitní a autokrativní systém dává do vedoucích pozic ne schopné vedení,ale vlezdozadkisty.A protože Rusové mají v čele armády a velí armádě takoví lidé,proto mají potíže a neschopné vedení,které v konkurenci neobstojí.

Amper77

13. 09. 2022, 13:58

I ruští jestřábi na topwar.ru už jsou ve druhé fázi - hněvu. Samozřejmě na velení, vedení atp. České kremrole tady jsou teprve ve fázi první - popírání.

Jardo

13. 09. 2022, 13:49

Kremrole nejak znervózneli. Čim to bude ???

Zdeněk

13. 09. 2022, 13:35

Soudruzi flastenci, vám čeština něco udělala?
Vaše neschopnost napsat jednu jedinou větu bez chyb mě nepřekvapuje, ale uvědomte si, že podud chce přesvědčit ostatní nevěřící Tomáše, tak k tomu potřebujete předvést hloubku svých znalostí a neprůstřelnost argumentů, čeština žáka speciální školy tomu moc nepomáhá ...

NATO!

13. 09. 2022, 13:32

Ukrajinci jsou v současné době nejlepší vojáci na světě. Budou nedocenitelná posila NATO.

Mysan

13. 09. 2022, 13:10

Vlastně se není čemu divit. Přísloví: ,,Snažili jsme se, jak nejlépe to šlo, ale dopadlo to jako vždycky." má výhradně pro Rusy nějaký osobitý význam. Ne a ne se od něho oprostit. Pokud tady někdo zmiňuje jaderný arzenál, nenasazení TOP zbraní v ruské armádě a další, bylo by opět zajímavé (vlastně radši ať ho nevidíme) vidět, zda jim tento arzenál vůbec funguje. Velkohubých keců a zastrašování slyšíme tuny. A jak si tu někdo bere do huby Amíky, udělali celosvětově tunu válečného bordelu, jenže to samé dělalo SSSR, dělala by to Indie, bude to zkoušet Čína, kdokoli s mocenskými zájmy a velkým rozpočtem na armádu. A taky si říkám, která demokracie za poslední léta zaplakala pod útokem USA? Z drtivě většiny to byly totality, kolikrát i extrémistické. Každý by se měl žít podle svého, že? Tak se zeptejme třeba mladých Afgánců, co si o tom myslí.

Martin

13. 09. 2022, 13:03

ne nobody, ale no mozek si napiš tragéde. Jistě munice či kazetové bomby s ochuzeným uranem neexistují ty hloupá opičko pojídající mainstreamové žvásty a bludy. Munice s ochuzeným uranem použitá Američany v bývalé Jugoslávii vyvolává neobvyklá onemocnění. Němečtí vojáci žádají odškodnění.https://prima.iprima.cz/prima-zpravy/zahranici/munice-s-ochuzenym-uranem-pouzita-ve-valce-perskem-zalivu-a-v-byvale Vzdlávej se ty chuděro hloupá neschopná myslet sama za sebe.

ROBO

13. 09. 2022, 13:03

Skutčně mě baví nadšení zdejších ruSSofilů .
RuSSové prý neřekli poslední slovo apod. A kdy ho tedy chtějí říct ??? Kdy vytáhnou tu supr techniku na místo T-62,64 ??? Nepřipadá vám všem že je už jaksi pozdě ???

Mějte ale na mysli že ani západ neřekl poslední slovo a podle mě ani pořádněani první . Ten starej ruSSkej šrot co sme tam poslali spíš na náhradní díly nestojí za řeč . A že ruSSáci řvou jak podříznutý posvinčata kvůli pár Himarsům jenom ukazuje jejich zoufalost .
Západ jich může poslat stovky a ani to moc nepocítí . Ukrajinci už skoro půl roku cvičí v USA na F-16 a A-10 ..............................................Co teprve vyspělá PVO apod .......
Kdyby západ poslal trochu z toho co může tak , tak sou ruSSáci i s jejich fašistickejma kecama úplně v prde........ A Kerčskej most taky stojí dneska jen dobrý vůle Ukrajinců , takže nevyhrožujte , západ zatím ostudně neřekl pořádně ani první slovo a 90% je na bedrech Ukrajinskejch vlastenců a neuvěřitelnech hrdinů

Sláva Ukrajině :flag_ua:
Sláva hrdinům :flag_ua:

Veritas vincit

13. 09. 2022, 13:01

hb74 :thumbsup:
"Čas hraje proti Rusku a dost pochybuju, že něco speciálního vymyslí. Naženou tam pár chudáků ... Stejně jako vybavila USA SSSR za 2.ww, tak to nyní dostane Ukrajina. A to RUsko nezvládne"
*
:flag_us::thumbsup:

Veritas vincit

13. 09. 2022, 12:58

Mašinka
"Bárt nahoře napsal, že je potřeba Rusko každých padesát let bombardovat. Nesouhlasím, každých dvacet pět let."
*
Každý rok musí vidět nad sebou preventivně bič - přelétající ostře nabitý varovný prst a každých 10 let preventivně vyčistit jedno místo, aby už nikdy nezapomněli, že Rusko strávilo 2/3 své historické existence v imperiálních válkách se svými sousedy.

Veritas vincit

13. 09. 2022, 12:51

Každá další zpráva z našeho tábora NATO mě naplňuje nadějí a vírou.
"USA dají dvě miliardy dolarů Ukrajině a zemím ohroženým Rusy. Část získá Česko."
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/usa-pomoc-ukrajina-austin-himars.A220908_103155_zahranicni_bro

Předpokládám, že první co si Ukrajina pořídí po vyhnání ruských okupantů, vrahů, loupežníků, parazitů a švábů, budou rakety, které budou schopny zasáhnout všechna velká města mezi východní hranicí Ukrajiny a Uralem na ruském území. Stejně tak pořídí jaderné zbraně. Já bych nezaváhal ani vteřinu. Tedy hned poté, co vyexpedují do říše předků ruské donbasko-luhanské "sudeťáky", ruskou pátou kolonu z východní části Ukrajiny, aby už nikdy nemohli rozpoutat žádnou válku...

Šebesta

13. 09. 2022, 12:50

Přál bych si taky porážku Rusů jen aby to nebyla předčasná radost. Válka ještě potrvá dlouho. Rád bych se pletl !

Petr

13. 09. 2022, 12:44

Největší slabina ruské armády bylo vždy to jak se chová ke svým vojákům ...

Mašinka

13. 09. 2022, 12:43

Bárt nahoře napsal, že je potřeba Rusko každých padesát let bombardovat. Nesouhlasím, každých dvacet pět let.

Petr

13. 09. 2022, 12:42

Rusko je předvádí že má second hand armádu ... za vlast se dá zemřít za slávu pro papaláše se umírá těžko ...

hb74

13. 09. 2022, 12:32

čas hraje proti Rusku a dost pochybuju, že něco speciálního vymyslí. Naženou tam pár chudáků z Doněcka nebo Luhanska, poslední Burjaty. Ale jim dochází technika, logistika je hrozná a letectvo se ztratilo.
Stejně jako vybavila USA SSSR za 2.ww, tak to nyní dostane Ukrajina. A to RUsko nezvládne

hb74

13. 09. 2022, 12:27

Rus sere na vlasní, proč by se staral o nepřítele, kterého denacifikuje?

Zdeněk

13. 09. 2022, 12:25

Umění války - trochu chucpe nick, ne? Podle několika vojáků, včetně bývalého člena zvláštních jednotek, kterých jsem se ptal, se tento geniální taktický manévr jmenuje "Zbabělý úprk", ale pochopitelně se mohou mýlit, že ...

p.s. úmyslný ústup, kdy zanechám množství nezničene výzbroje, výstroje a munice nepříteli, umožním mu výrazně zkrátit frontu a ustoupím do v podstatě pustiny bez rozumné infrastruktury s minimem byť jen vesnic natož měst, navíc za řeku a před zimou ... to je taktika, asi něco od Napoleona, ne? Udělal někdo z vlastenců alespoň takovou hloupost a podíval se do mapy?

slavoslav

13. 09. 2022, 12:17

jeronym

chapem, ze to zastancom ruska a ich pohladu na svet pripada divne postarat sa aj o raneneho protivnika. Dost to vypoveda o ruskom mire

jeroným

13. 09. 2022, 12:14

slavoslav
neříkám že to není možný, ale moc se mi nechce věřit, že by ukři měli o rusáky nějakou extra starost.

Zdeněk

13. 09. 2022, 12:14

Jeroným, plyn na tomhle fóru necháme koňovi Martínkovi a budeme se držet technických parametrů - dodej odkazy na důkazy ...

Umeni valky

13. 09. 2022, 12:13

Pratele, aby z te opevovane ukrajinske protiofenzivy nakonec nebyl genialni strategicky tah Ruska. Neco ve stylu necham prevzit nepriteli iniciativu, necham ho postupovat at v laufu protiofenzívy koncentruje a stahuje co nejvic a to nejlepsi co ma k vidine "vitezstvi"... Pak prijde kompletni zniceni kriticke infrastruktury (kdyz neni elektrina nepojedou vlaky) a vsech mostu na Dnepru a zahajim s Beloruskem protiofenzivu ze severu na zcela bezbranny Kyjev.

Slavoslav

13. 09. 2022, 12:12

ono by ma zaujimalo aj co to znamena nekonecny prud, lebo sto sanitiek tak bude vypadat, ale v situacii ked utocia cele brigady tak sto zranenych kratkodobo neznamena nic

jeroným

13. 09. 2022, 12:12

Zdeněk
kdybys dokončil základní třídu a uměl používat alespon vyhledávač, tak bys našel třeba tohle

https://t.me/newsfrontsk/12478

ale chápu, je to práce navíc

jeroným

13. 09. 2022, 12:09

Im Bier steckt Wahrheit
taky to nechápu. Rusáci bojujou na Ukrajině, dodávají jí ropu,plyn, elektřinu. Evropa i USA posílá na Ukrajinu zbraně, rusáci jim dodávají ropu a plyn.

Kdyby energetický nosiče stopli, tak evropa se hospodářsky zhroutí nejpozději na vánoce a amerika o rok později.

Pro blbečky co si myslí že se bez ruskýho plynu obejdeme.
Podívejte se co se anergetickým trhu děje nyní a to rusáci pořád své závazky plní. Pokud věříte tomu, že vás vláda nenechá zmrznout, tak jste těžce naivní. Doma si možná zatopíte, ale kromě pár státních zaměstnanců co budou ještě chvíli dostávat plat, tak zbytek bude bez práce. Již nyní krachují firmy kvůli cenám plynu. A věřte mi, bez plynu nebude ani obilí, ani chleba, ani jogurt a ani buřta nebo nudle.

Ale to vám asi nemá cenu vysvětlovat, stejně to nepochopíte.

markus223

13. 09. 2022, 12:08

Tak co Kremrole? Jak se vám daří na Ukrajině? :-D

slavoslav

13. 09. 2022, 12:08

jeronym

sice s tebou suhlasim, ze je priskoro kricat hop i ked tato porazka rusakov je vyznamna a do ruk ukrajincov padlo vela techniky. Ale uz ked som na ruskych weboch cital argument o tom prude sanitiek tak som sa bavil nad ich jednoduchou logikou.

Lebo i ked nepochybne maju straty a ranenych aj Ukrajinci tak tie sanitky mohli a nie v malom percente plnit raneny rusi ktory padli do ukrajinskych ruk

Zdeněk

13. 09. 2022, 12:07

Jeroným, nebudeš jak Pivní hlava, nenecháš se zahanbit a hodíš odkazy na ten nekonečný proud sanitek, že jo ...
Aby se třeba neukázalo, že jsou to sanitky v Bělgorodu ...

jeroným

13. 09. 2022, 12:01

bejt váma, chlapci, počkal bych nějakej čas, než se ukáže jestli to není jen takovej výkřik do tmy.
Takový druhý Ardeny.
Schválně si řeknem za 2 měsíce, jo?


Ukři nad rusákama dosáhli určitých úspěchů, ale za jakou cenu? Viděl jsem video nekonečnýho proudu sanitek v Kyjevě, co rozváželi raněný vojáky. Mrtvý samozřejmě nikdo nikam nepoveze.

Je mi u prdele, kdo tam vyhrává a kdo ne. Stejně jako když amíci osvobozovali půlku světa. Ale ty vaše nadšený komenty mě fakt baví. Holt děti. Když ne věkem, rozumem určitě.

nobody

13. 09. 2022, 11:55

Martin-kolaborant:
Stale rovnako vytrety ako pozeram. Ziadne zakazane bomby s ochudobnenym uranom neexistuju. A pokial ide o tebou popisovany sposob vedenia vojny, tak ten naopak praktizuju prave RuSSaci, pretoze ti primitivi nemaju ani len riadenu municiu. Ako vyzeraju mesta a dediny po ich "specialnej operacii" je zname. Praskovanie civilnych stvrti kazetovou municiou predviedli v Syrii. Rovnako kobercove nalety, kedze modernej municie na rozdiel od sprosteho zeleza niet. Kobercove ostrelovanie, zasypavanie salvami raketometov atd. - to vsetko je RuSSacky rukopis na Ukrajine. Kym USA uz v Iraku ci Juhoslavii nasadzovali bodovo riadenu municiu, RuSSak to berie plosne zelezom. Cecensko, Syria, Ukrajina - staci si pozriet zabery z miest bojov.

Zdeněk

13. 09. 2022, 11:54

Tak nevím, mám si vybrat mezi většinovým názorem renomovaných znalců z celého civilizovaného světa a nebo "myšlenkovými" pochody místních "vlastenců", kteří nezvládají ani základy svého údajně rodného jazyka ... těžká volba, opravdu těžká ...

p.s. tady, kdybyste nevěděli, proč Ukrajinci uspěli:
https://twitter.com/Posledniskaut/status/1569362764682108929?s=20&t=hgMJzYcO0RtSHuRwtO322w
(prej je to myšleno vážně :stuck_out_tongue_winking_eye:)

no a tady nevážně
https://twitter.com/Posledniskaut/status/1569262156704583680?s=20&t=hgMJzYcO0RtSHuRwtO322w

Tony

13. 09. 2022, 11:42

Paráda! Vítězství Ukrajině! :v:

Nepřekvapuje mě, že i zde je spousta proruskych idiotů a trotlů(trollů) Hoši smůla, snažte se ulehčit úspěchy UK jakkoliv, pravdou je, že ty zastaralé železné maringotky si rusáci domů ani neodvezou, budou rádi, když jen utečou :rofl:

Noby

13. 09. 2022, 11:38

Narovinu se postup ukrajinců dal čekat, Rusko teoreticky okupuje 40mil Ukrajinu, se 150 tis muži...a to je ukrajina bohatě dotovaná technikou ze západu, Podivná válka z obou stran.

Im Bier steckt Wahrheit

13. 09. 2022, 11:34

Aha cenzúúra
Rusko ma tři možnosti.
1. Rozpoutat regulérní válku se vším co obnáší.
2. Totálně rozvratit hospodářství zničením přehrad, elektráren, letišt. Přestat dodavat roou, plyn a elektřinu.
3. Uznat porážku. Nemyslitelné.

Mark

13. 09. 2022, 11:33

Musí se rozhodně uznat, že ukrajinská armáda, od samotného obyčejného vojáka, různé velitelé až po prezidenta Zelenského ukázali celému světu, že jsou v boji opravdu houževnatý a schopný národ. Proč i prezident Zelenskyj? Díky jeho neutuchající, tvrdé, nekompromisní práci, výzvám celému světu o pomoc se Ukrajina ubránila ruské agresy. Možná v prvních dnech Ukrajina přišla o značné území a dá se to i pochopit. Nepřítel byl mnohonásobně silnější a taky šok z války. Armáda může být jakkoli dobře připravená, ale ten prvotní šok, tlak může každou zem více či méně dostat "nepřipravenou".
Rozhodně média neinformovala lživě, co se týká bojů. Po prvních dnech "šoku" začala v podstatě přebírat iniciativu v boji Ukrajina. Stačí jen zmínit katastrofu u Hostomel, Kyjev, Charkov, Sumy, Hadí ostrov a potopení několika plavidel a tím pádem neutralizovat námořnictvo, postupně neutralizovali i letectvo a nyní protiofenzíva u Charkova a Chersonu, kde hrozí likvidace početné a důležité částí ruské armády. Takže jestli svět "žasne" nad výkony ukrajinské armády, tak je to na místě.

V článku se dá všimnout jedné částí,
"Rusové u Chersonu nasadili helikoptéry nikoliv na podporu bojových akcí, ale proto, aby pátrali po dezertérech."
Co k tomu víc dodat. Ani nebudu zjišťovat jestli je to pravda, ona to určitě pravda bude. Přesně v duchu SSSR, hledat za neúspěchy zrádce kde se jen dá a okamžitě je zlikvidovat a tím si myslet, že problém bude vyřešen.

Martin

13. 09. 2022, 11:20

Jasánci, číst ty vaše komenty to je paráda. Za břicho se popadám jak čtu jak dokonale máte v palici pročištěno a postrádáte schopnost myslet sami za sebe. Modlete se hlupáčci at Rusko nezačne opravdu válčit tak jako válčila Amerika v Iráku, Sírii, Jugoslávii atd. Tedy nehledíc na civilisty, kobercové nálety, zakázané pumy s ochuzeným uranem a mnoho dalších svinstev co si můžete dohledat , jsou videa s Americkými novináři například o válce v Iráku a zrůdnostech Američanu. To by pak byl moc rychlý konec a obávám se,že pak by hnali do války naši páni ze zámoří nás, Poláky,Slováky, atd. A pak Jaderná válka! Tady si dohledejte dokument co páchala Amerika v Iráku název: Válka, kterou nevidíte-The War You Don't See. Pak napište komentáře zda se vám rozsvítilo v palici a zda už víte co je válka a snad pochopíte,že to co se děje na Ukrajině je celé nějaké divné.

Ruský trol

13. 09. 2022, 11:13

No,když tomu věříte,tak to je v přádku.Tak to má být.

Martin

13. 09. 2022, 11:07

Novináři to jako vážně? A proč žasnou? Co čtu korporátní media tak Ukrajinci od začátku vítězi všeude, Rusové jsou všude ničeni, už od začátku operace. Jo tak, že jste celou dobu lhali? Tak to máš napsat hned, ted jsem zbytečně žasl já co jste za hloupé chudáci co lidem lžou co se dotknou klávesnice.

Razor

13. 09. 2022, 10:42

Vy, co to tady komentujete, vy byste se zesrali po minute ve valecnem konfliktu vy hrdinove za monitorem. A ten mamrd s nickem "Bart" a jeho reakci: "Rusko je potřeba preventivně bombardovat každých 50 let"., to je neskutecne hovado.

Bárt

13. 09. 2022, 09:56

Rusko je potřeba preventivně bombardovat každých 50 let.

Jarek

13. 09. 2022, 09:47

Faktem je, že Komunistickou Zločineckou Ruskou Armádu, je nutné neutralizovat až do konce !
Stejně, jako tomu bylo u Hitlerovské armády a Velení !
Jinak se Komouši otřepou a budou znovu vyhrožovat atomovkou .

Slavoslav

13. 09. 2022, 09:31

Zdeněk

nehovoriac o tom, ze dokumentacia k Satanom je na Ukrajine a nahradne deily na udrzbu brali stade. Po roku 2015 to nahradzaju z doma na kolene urobenych zdrojov takze kolko by ich buchlo este v odpalovacej sachte je otazne

Jan Čejka

13. 09. 2022, 09:15

VeritasVincit

A to proti čemu tam Ukrajinci bojují slovani většinou rozhodně nejsou. Ty jsou maximálně tak v elitních jednotkách, zbytek jsou odvedenci ( posláni tam na tajnačku, podvedli je, část z nich Rusové, velká část ale opět z chudých oblastí, kteří se nemohli vykoupit), žoldáci a kriminálníci posbíraní po těch nejchudších častech Ruska. A pak soukromé armády, což jsou v zásadě hrdlořezové podobní vikingským nájezdníkům, neonacisti, tam je to mixnuté. Důvod, proč Putin nevyhlásí mobilizaci jsou hlavně obavy z masového exodusu té nejelitnější části populace, kterou v Rusku má, což je většinově slovanské obyvatelstvo. Takže je chybou titulovat Rusy, jako slovany. Je to stejně tak hloupé, jako Ukrajince nazývat fašisty kvůli tomu, že před 80 lety dělalo 30 tisíc z nich bordel v Polsku a na Ukrajině a to každopádně byli nacionalisté ( nikoliv nacisté), kterým byl politický režim ukradený, chovali se spíše jako teroristé a partyzáni. Což opakují zase proruští fanatici, bez ohledu na to, aby se nad Putinovými urážkami byli schopni zamyslet.

Jan Čejka

13. 09. 2022, 08:58

VeritasVincit
Nerad bych ti bral iluze, ale z genetického hlediska jsou největší slovani Ukrajinci a hned za nimi Poláci, pak Bělorusové a Slováci. Rusové jsou asijsko-evropsko-turecko-ugrofinský mix. slovanská je maximálně tak západo-střední část Ruska. Sever,východ, ani jih slovanský není. Každopádně nejchudší části Ruska jsou na jihu a východě a ty slovanské opravdu nejsou.

Zdeněk

13. 09. 2022, 08:53

Marně přemýšlím, co v ruské armádě je profesionálnější než jednotky VDV, GRU Spetznatz a armádní skupina Střed, které si nechali vykleštit už na jaře ...

p.s. bratři flastenci, opravdu věříte, že rus dělá pravidelnou údržbu a testování svých jaderných prskavek jako to dělají Američané, nebo spíš odpovědní trnou, že by po nich někdo mohl chtít, aby se pokusili natankovat Satany ...

Franta

13. 09. 2022, 08:40

Hezky je zalepili lepící páskou :-)

Veritas vincit

13. 09. 2022, 08:36

Im Bier steckt Wahrheit
1/ Rusák dostává na Ukrajině svoji vlastní medicínu.
2/ Hlavně s USA to Ukrajina dá.
3/ Když se zadaří ještě pár výprasků, aby dostali řádně za vyučenou, tak Rusák zaleze zpátky do díry a nebudeme o něm dalších 30 let vědět.
4/ Celý svět vidí jako Hans Christian Andersen. Rusko je nahé! :slight_smile:

Veritas vincit

13. 09. 2022, 08:22

garik
"Konečně budou muset Rusové začít skutečně válčit a nespoléhat na nějaké amatéry !!"
*
Myslím, že ty a ta vaše parta ruských komsomolců u nás v Evropě bude hodně zklamaná. :slight_smile:
Jak si pamatuji Rusáky z dob socialismu, kromě jaderných zbraní budou asi už za zenitem. Nějaké JZ určitě mají, ale jestli to odpovídá ruským bumážkám ve skutečnosti ví jenom Bůh. :smile:
Samozřejmě mohou Evropu překvapit. Když vyhrabou za Uralem z eNZetů zahrabané T-34/85 a vyjedou s nimi do pole... :laughing:
Nedělej si iluze. Jako správní Slované si všechno stihli už sami rozkrást a "vytunelovat". :laughing: Jo a bojovat půjdou jenom dokud bude co loupit krást. :laughing:

"Probuďte mě za 100 let a zeptejte se, co se děje v Rusku, a já okamžitě odpovím - pijí a kradou."
Michail Jevgrafovič Ščedrin (1826-1889).

Nick

13. 09. 2022, 08:14

PARÁDA !!!

Slavoslav

13. 09. 2022, 07:32

uvidime dokedy im toto tempo vydrzi, donekonecna sa tak ist neda. Ale niekde v zalohe caka este tretie ukrajinske zoskupenie ktore nebolo nasadene a objavuju sa nepekne reci o Chersone. Rus je momentalne ale tak v prdeli, ze tak v prdeli nie su ani nasi vatnici rusku zarazeny