EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Zemřela, ale žila naplno: Hrdinka jménem Iryna „Čeka“ Tsybukh a její poslední rotace na frontě

 31. 05. 2025      kategorie: Události      41 komentářů

Byla mladá, ambiciózní, a měla celý život před sebou. Přesto se rozhodla jít tam, odkud se mnozí nevracejí. Iryna Tsybukh – známá pod volacím znakem „Čeka“ – se stala symbolem odvahy, oddanosti a nezištné služby.

imgonline-com-ua-Black-White-tdL3G7XTXv51a5Foto: Iryna “Cheka” Tsybukh | war.ukraine.ua

Dne 29. května 2024, jen tři dny před svými 26. narozeninami, padla na východní frontě v Charkovské oblasti. Jako paramedička zdravotnického praporu Hospitallers zachraňovala životy pod palbou, dokud ten její vlastní nevyhasl.

Z televizní produkce do zákopů

Iryna se narodila v roce 1998 a dlouho se pohybovala mimo armádní sféru. Pracovala v televizi Suspilne jako producentka, organizovala mediální školení a aktivně se angažovala v práci s mládeží. Vše se změnilo s vypuknutím války – nejdříve v roce 2014, kdy absolvovala první mise jako dobrovolnice. Poté se na čas vrátila k civilnímu životu.

Po plnohodnotné ruské invazi v roce 2022 už ale neváhala. Vrátila se do aktivní služby a začala znovu jezdit do nejnebezpečnějších oblastí jako zdravotnice, kterou přátelé popisují jako neúnavnou, precizní a oddanou.

Iryna nejen sloužila, ale také mluvila. Vytvořila vlastní podcast s názvem “Chuka’s Diary Podcast“, ve kterém se otevřeně věnovala těm nejtěžším tématům: válce, ztrátě, lidskosti i strachu. Její autentické výpovědi pomáhaly ostatním porozumět, co skutečně znamená být na frontě.

Byla hlasem generace, která neváhá bránit svou svobodu – i za cenu nejvyšší oběti.

Dopis z budoucnosti

Rok před svou smrtí napsala Iryna dopis na rozloučenou – s vědomím, že se může stát vše. Tento dopis, plný lásky, důstojnosti a klidu, zveřejnil po její smrti její bratr.

„Dnes je vše za mnou, můj život skončil, a bylo pro mě důležité prožít ho důstojně: být čestná, laskavá a milující…“

Její slova se stala svědectvím člověka, který přesně věděl, proč žije – a proč může i zemřít.

Na pohřeb Iryny přišlo více než tisíc lidí. Kyjevský hřbitov se zaplnil vyšívanými košilemi a lidmi zpívajícími ukrajinské písně. Byla to oslava života – tak, jak si ji Iryna přála. Žádná prázdná gesta, jen hluboká úcta.

Iryna byla posmrtně vyznamenána Řádem za zásluhy III. třídy a oceněna jako jedna z nejsilnějších žen Ukrajiny v rámci žebříčku „UP 100“.

Odkaz, který neumírá

Iryna „Čeka“ Tsybukh se stala ztělesněním nové ukrajinské generace – mladých lidí, kteří už nechtějí čekat, až někdo jiný něco změní. Chtějí konat. A někdy to znamená i položit život.

Její příběh zůstane nejen v srdcích jejích spolubojovníků, ale i jako memento pro celý svět: že svoboda má jméno, tvář a příběh.

A jmenuje se Iryna.

Zdroj: war.ukraine.ua

 Autor: Michal Fencl

Komentáře

Monarchista

17. 07. 2025, 18:01

Vždy mně mrzí, když se začnete hádat. prostě zemřela mladá dívku, Medsestry jsou na obou stranách a dnes i na obou stranách opatrováné, neutočí se na ně.

Darkside

17. 07. 2025, 08:31

Skoda kazdeho zivota ktory bol zmareny, na obidvoch stranach. Za spinave zaujmy chrapunov, tiez na obidvoch stranach.

JirkaČ

03. 06. 2025, 06:36

A proč je dívčina zrdcadlově otočená?

Emil Holub

01. 06. 2025, 14:15

Chudera hloupá, měla to zapotřebí??"!"!

Czertik

01. 06. 2025, 18:36

porad byla chytrejsi nez nejaky holub.

Emil Holub

04. 06. 2025, 21:26

Jo, to je opravdu chytrý nechat se zabít v debilní válce za zájmy bandy zkorumpovaných židů s feťákem v čele...

Roman

31. 05. 2025, 23:07

Azor
Děkujeme chudákovi Azorovi - proruSSkýmu fašistickýmu srá...či za sobotní nadílku kolaborantskejch a vlastizrádnejch lží a výblitků a era...ček z kremelský žumpy , kde se jedině cítí tak dobře .

Azor

01. 06. 2025, 11:47

Roman.
To co píšete,tak o vás něco vypovídá.Co to může být???
Tak jste se tu svěřil s vaším názorem.
Myslím si,že by bylo vhodnější, aby si čtenáři tohoto webu sami udělali na mne názor,a ne aby jste ten svůj, někomu podsouval.

Jinak ve vašem případě -
"Psi štěkají a karavana jde dál"

Salut.

Pepík Knedlík

31. 05. 2025, 20:58

Takových bylo a bude. Jenže jak říkával můj bratranec: hrdinove mlčí.
Zbytečný vraždění i válka. Stačilo fakt málo, ale rozhodl Boris naseptávač a z ukáčskyho komika se stal diktator. Nu nic. Ještě chvilku a bude viset.

Bombero

01. 06. 2025, 20:39

z UA komika se stal vojevůdce. Z rusského vojevůdce se stal ubohý komik. Ten druhý komik to vše může ukončit jediným telefonátem
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-tvrda-rana-rusku-ukrajinci-privezli-drony-k-ruskym-letistim-na-kamionech-odkud-vystartovaly-k-cili-40523709#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=fxij10pRhAe-202506011837&dop_id=40523709&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest291_sirsi_tt_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Czertik

02. 06. 2025, 00:01

bombero

jenze problem bych u zelenskeho videl v tom, jak dnes ukrajinu ridi. objevuje se cim dal tim indicii ze chce vest ukrajinu smerem k diktature.
tezko rict jestli ho k tomu tlaci jeho charakter, valka nebo korupce a oligarchove.

Czertik

31. 05. 2025, 12:58

problem je v tom ze vetsina mladych ukrajincu nechce bojovat a pribehy jako tenhle nic nezmeni.

Bombero

01. 06. 2025, 20:43

je ukrajinec a ukrajinec. Před válkou se jich cca 30% hlásilo k russku. Myslíte, že ti půjdou proti němu bojovat?Že má ukrajinský pas, adresu, značku na autě z něj ještě ukrajince nedělá. Stačí se podívat, kolik lidí tady hájí russáky a nejspíš by je i vítalo..

Azor

01. 06. 2025, 21:54

Bombero.
"Stačí se podívat, kolik lidí tady hájí russáky a nejspíš by je i vítalo.."

Tak jste řekl A a teď to B.Aby to bylo objektivní.
Paradox??? Ti co nemůžou přijít na jméno komunistům(podle jistých lidí - i vy?? - jednou komunista pořád komunista)volilo na hrad komunistu i s jeho politručkou !!!!

A kolik že je tady těch, co vítají anglosasy,a frantíky(a plazí se před nimi po břiše(viz Brusel),kteří nás zaprodali Hitlerovi???? Jak že na nás pohlíželi Sasové???? jako na Untermensch !!!! A oni se změnili,co???? Kolik že dávají prodavačce z kauflandu(dělá stejnou práci a ve stejné kvalitě i množství(produktivitě) tady a u nich v reichu????
Okrádat to jim jde.A vy této krádeži tleskáte????

Salut.

Czertik

02. 06. 2025, 00:04

bombero

i kdyz odecteme tech 30% ruskych ukrajincu to nam dela 70% ukrajinskych ukrajincu.
a kde sou ?

s putinovci v cesku si nedelej starost, ti vzdy byly budou, dril lezli do zadku hitlerovi, ted musi putinovi.
ale ti vzdy budou nevyznamna mensina v cesku, byt hodne rvou.
je to to same jak s wokenati. kdyz se firma rozhodne jit na ruku wokenati....tak se pak divi ze plati go woke go broke.

Czertik

02. 06. 2025, 00:10

rexik

my dobre vime proc to rusaky tak sere ze se na hrad nedostal babis ,loutka v rukou ruska a ciny.

a je vtipne ze pripominas hitlera a to jak nas zapad prodal, vyborne, tak proc lezt do riti rusku ktera provedlo v 1968 invazi do csr a okupovalo nas ?
co se zmenilo od 68?

aport a haf.

Azor

02. 06. 2025, 15:59

Czertik.
"a je vtipne ze pripominas hitlera a to jak nas zapad prodal, vyborne, tak proc lezt do riti rusku ktera provedlo v 1968 invazi do csr a okupovalo nas ?
co se zmenilo od 68?"

A to si hrajete na analytika?????
Co kritické myšlení???? A to ohledně srovnání????? Kdo nás chtěl zlikvidovat(neměl na to čas)?????? SSSR?????
Kolik obětí bylo za fašistů??? kolem 400 000 zavražděných!!!! Kolik od 68 ????
104 obětí.
Co nám patřilo ohledně ekonomiky za fašistů????? Jen pár příštipkářů!!!!!!
Od 68 nám SSSR nic nevzal!!!! Kolik jsme platili za zdroje???? Od SSSR za poloviční ceny oproti světovým!!!! Atd.

A jak to vypadá teď když jsme opět pod otroctvím(ekonomickým -viz prodavačka v Kauflandu u nás a v Reichu???)a kolik že mají lidi u nás těch podniků????

Salut.

Czertik

02. 06. 2025, 21:04

rexik

a ac je to to pro tebe k nepochopeni, tak skutecne nedelam rozdil mezi planovanou likvidaci od nemci a od sovetu.

104 obeti od sovetu ? co na tom, ze to cislo bude poslednich pruzkumu vyssi, ale to ze ses ani nezamyslel nad tim ze dokud tu byl sssr tak to cislo bylo 0 je vypovidajici o vsem.

ano, sssr nam nic nevzal...jen jachymovsky uran a jine veci. nemluve o devastaci liskeho zdravi.

a vidis i pres ty tvoje polovicni ceny zdroju..presto ti csr v 1953 zkrachovalo. a hospodarsky rust byl maly, min nez polovicni oproti zapadu.

a rexiku kdyz ti vadi platy v cesku...proc ses uz davno neprestovahoval do ruska ?

aport a haf.

Azor

02. 06. 2025, 22:52

Czertik.
"a vidis i pres ty tvoje polovicni ceny zdroju..presto ti csr v 1953 zkrachovalo. a hospodarsky rust byl maly, min nez polovicni oproti zapadu."

Tady krach v r. 53???
A co tyto státy -
"měnovou reformu z 20. června 1948, která položila základy pro rekonstrukci a znovuzrození západoněmecké ekonomiky po druhé světové válce. Autoři analyzují podmínky související s potřebou reformy a zdůrazňují roli a zájmy Spojených států v tomto úsilí. Panuje všeobecná představa, že reforma vedla k impozantnímu hospodářskému růstu, tzv. „hospodářskému zázraku“, který nikdo předtím nemohl předvídat. Bližší analýza však ukazuje, že původním cílem nebylo připravit cestu k hospodářskému zázraku, ale spíše pečlivě připravený akční plán americké supervelmoci k posílení jejího postavení ve světě a omezení vlivu socialistické myšlenky"
.https://www.scielo.br/j/rep/a/q6q9GgFtCSqCPFryqzz4PMh/
Holandsko atd.
https://www.cambridge.org/core/journals/financial-history-review/article/abs/netherlands-postwar-monetary-reform-1945521/36CF6F0267461A0A8E9BE14C807BC593

Rakousko
V prosinci 1947 reguloval „Währungsschutzgesetz“ přepočet ze starých na nové šilinky. Přepočítací kurz byl 1:1 pro částku 150 šilinků na obyvatele a 1:3 pro částky nad tento limit (včetně nových vkladů).

https://referaty.aktuality.sk/experience-with-monetary-reform-in-western-european-countries-with-differing-levels-of-development/referat-1802

Maďarsko,Itálie atd.



Přídělový systém ve Spojeném království trval až do roku 1954.

Salut.

Czertik

03. 06. 2025, 14:17

rexik

a co ma zapadonemecka menova reforma ze 48 spolecneho s krachem csr v 53 a naslednou menovou reformou ?
a vidis un meci nastal ekonomicky zazrak po menove reforme, proc nenastal u csr ?
dokazes to vysvetlit ? nebo jen tak hloupe stekas ?

a ta tvoje masturbace ohledne posileni moci usa a omezeni vlivu sociku ????
copak sssr pres varsavkou smlouvu a rvhp delalo cokoliv jineho ? jen v opacnem smeru ?

presne o tvoji slepote psal orwell.

rakousko ? vidis, po reforme nastal hospodarsky rust, proc se to nestalo u csr po 53 ?

a co jako ze byl pridelo vysvem u britu do 54 ? dodky ze to byl v csr ? vis to ? nebo ses hlupak ?
a otazka za milion, byl pak cesny trh ve vb po 54 ?
a jak ze to bylo v csr ?, kde byl cerny trh az do revoluce v 89.

tvoje masturbace o tom, jak ze se to lepe zilo v sociku misto kapitalismu je cim dal tim vic impotentni.

aport a haf.

Azor

03. 06. 2025, 18:05

Czertik.
"a vidis un meci nastal ekonomicky zazrak po menove reforme, proc nenastal u csr ?
dokazes to vysvetlit ? nebo jen tak hloupe stekas ?"

Samozřejmě že jo. To u vás s tím co máte v hlavě nehrozí!!

Za1. to nebylo tím,že by více záp.němci dělali!!!!! Neboť by jste musel připustit(toto jsem vám už psal -ale jelikož to už nepíšu pro vás,tak to opakuji)že vých.němci se flákali.Když plno lidí ví že ti co nejvíc makali byli Sasové a ne např.Bavoráci -sedláci.
Kdo jim dal půjčky??? Celá záp.evropa,byla donucena od USA aby si vzala půjčky od USA a tyto půjčky z poloviny šli na rekonstrukci NSR.A pak ty státy USA donutilo aby to co jim zp.evropa půjčila,tak aby odepsali v zájmu Německa jako protiváha (pak do NATO)SSSR.
To nebylo apriori pro německý lid,ti se tím jen svezli(viz co planovali - Morgenthauův plán) - tak jako lidi ve státech co měli kolonie kde ty lidi dřeli z kůže!!!! Navíc nezaplatili to co měli(Norinberg)reparace.Řecko by mohlo vzpomínat i tak jako i Polsko.
A přesto všechno měli měnovou reformu!!! Proč???? protože nic nevíte o ekonomice států !!!! Akorát máte slinty,nic víc.

U nás byl lístková trh zrušen 1.6.53.

A ten černý trh (šedá ekonomika)byla o mnoho větší na západě, než u nás!!!!!

"tvoje masturbace o tom, jak ze se to lepe zilo v sociku misto kapitalismu je cim dal tim vic impotentni."

Toto můžete říkat těmto lidem co to zažili -
https://www.seznam.cz/komentare/30065781-za-tuheho-socialismu-jsme-to-meli-mnohem-jednodussi-krasna-doba-to-byla

Jana Piteková
Před 1 hodinou
Vďaka za super článok, využijem pri výučbe. Tiež sme v roku 1988 stihli mladomanželskú pôžičku a zariadiť dvojizbový podnikový byt. 60% inflácia v toku 1990 a 23% v toku 1991 nám výrazne pomohli s jej splatením. Na druhej strane tí, čo krvopotne roky šetrili, takmer o všetko prišli…"

https://www.seznamzpravy.cz/diskuze/magazin-historie-vkladni-knizky-sporoziro-novomanzelske-pujcky-socialismus-276082

Azor

03. 06. 2025, 18:10

Czertik.

"Státní systém, který nezajistí pro občana základní životní potřeby v dostupných cenách (bydlení vč. energií a vody, jídlo, zdraví, důchody, odpovídací plat) nemá právo na existenci. Společenské zřízení (socialismus-kapitalismus) není rozhodující."

"Každý pracující má právo na spravedlivou a uspokojivou odměnu, která by zajišťovala jemu samému a jeho rodině živobytí odpovídající lidské důstojnosti.
VŠEOBECNÁ DEKLARACE LIDSKÝCH PRÁV, ČL. 23 (3) "

Důstojná mzda by měla být aspoň
45 865korun, spočítali odborníci
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-dustojna-mzda-by-mela-byt-aspon-45-865-korun-spocitali-odbornici-40518189#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart


Dvě třetiny Čechů nežijí důstojný život, tvrdí ekonomové. Zjistili, kolik člověk měsíčně utratí

https://cnn.iprima.cz/dve-tretiny-cechu-neziji-dustojny-zivot-tvrdi-ekonomove-situace-by-se-ale-mela-zlepsit-473327?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Czertik

03. 06. 2025, 20:45

rexik

vida, tak zapadni nemci se flakali.... a presto rostli rychlei a vicw nez vychodnari a nez csr.
cili kde udelali soudruzi z csr a ndr chybu ?
a nejaky zdroj na to, ze usa donutilo ostatni staty odepsat pujcky nemecku ? nebo kalsicky stekas a lzes ?

ses zvedav jak tohle vyvsetlis ty odborniku na ekonomiku statu.
a kdyz ses tak uzasny - dokazes vysvetlit proc ruskdy schodek rozpoctu a zadluzeni ruska raketove roste ?
a zadluzeni zapadu se nijak vyrazne nezrychluje ?
dokazes vysvetlit tenhle paradox ?

vidis, tak listky u nas byly zruseny jen o trochu drive. a vidim ze i tohle ti stacilo na velky naplnelismus a orgac.

a z ceho vychazis ze cerny trh - seda ekonomika byla na zaade vetsi nez v csr ci potazmo za socku ?
zdroje ?

ten tvuj link na to jak za sociku bylo krasne ? tak to je presne o tobe a podobnych. ste uple spokojeni kdyz vam nedko utira zadek a mate na vyber ze dvou ci 3 veci.
vybirat si z 10 ci vicero by vam zpusobilo bolehlav. tolik moznosti, jak se rozhdnout ?
auuu, auuuuuu, mysleni boli.

a ty novomanzelske pujcky ? vyborne, konecne si pochopil princip chleb a hry, znamy to z doby stareho rima.

aport a haf.

Czertik

03. 06. 2025, 20:50

rexik

vyborne, kdyz ma stat kazdemu zajistovat dustojne bydleni, energie, vodu, jidlo apod....rekni mi, proc vubec chodit do prace, kdyz me vse da stat zadarmo ?

a ty tvoje 2/3 cechu ?

vyborne, ted sem dej jak je to v rusku, venezuele, kube, nemecku, usa, vb, f, italii, cine.

jen tak pro porovnani.

aport a haf.

Azor

03. 06. 2025, 22:11

Czertik.
"vyborne, kdyz ma stat kazdemu zajistovat dustojne bydleni, energie, vodu, jidlo apod....rekni mi, proc vubec chodit do prace, kdyz me vse da stat zadarmo ?"

Jaký zadarmo??? Opět jste pod vlivem??? Někdo tu vytvořil hodnoty a ty se zpeněžili !!! Ale ti co vytvořili ty hodnoty)co se zpeněžili,byli okradeny(viz kaufland -jedna firma a rozdílné ohodnocení při stejné práci.Jste natvrdlý,co????
Opět se ptáte jako 5.letý kluk.A to vám ještě fandím.A ty hodnoty a peníze za ně,musí zústat tady.A není nic zadarmo.
To vy a vám odobní co byli napojeni na státní penězovod,jste dostávali odměnu zadarmo.

Díky takovým jako jste vy a i ten jezevec Zeman z Lán, co oddlužil kapitalisty v bankách 500 000 000 od daňových poplatníků a pak je prodal cizákům.A takový vy volíte.Ty peníze naších lidí kradou(udělali si na to zákony - takový lidi jako jste i vy)a lifrují to na západ.

"a ty tvoje 2/3 cechu ?"

Máte možnost to vyvrátit.Zkusíte to?????

"vyborne, ted sem dej jak je to v rusku, venezuele, kube, nemecku, usa, vb, f, italii, cine."

Bavili jsme se o socialismu a u nás,ne???

To na co se ptáte můžete vy dát sem.kdo vám v tom brání.
Já jsem vám dokázal,že to co píšete o socialismu jsou jen a jen kecy!!!
Viz ty reakce v diskuzi seznamu!!!!

Omluva žádná,co???


Salut.

Azor

03. 06. 2025, 22:24

Czertik.
Už jsem vám psal,že co se týče ekonomiky,tak jste na tom jako ta Kallasová o které se vyjádřil ten poslanec EP.

Jste(slušně řečeno)diletant.Necpete se do ekonomiky, když o ní nic nevíte

Oni to nepsali v hlavním proudu tak to nebylo,co??? Tak jako ten plán o útoku v r. 40 na SSSR.

"a nejaky zdroj na to, ze usa donutilo ostatni staty odepsat pujcky nemecku ? nebo kalsicky stekas a lzes ?"

https://debtjustice.org.uk/report/europe-cancelled-germanys-debt-1953

"ten tvuj link na to jak za sociku bylo krasne ? tak to je presne o tobe a podobnych. ste uple spokojeni kdyz vam nedko utira zadek a mate na vyber ze dvou ci 3 veci.
vybirat si z 10 ci vicero by vam zpusobilo bolehlav. tolik moznosti, jak se rozhdnout ?
auuu, auuuuuu, mysleni boli."

Už nevíte kudy kam tak ty křeče od vás.V čem ty lidi lhali ohledně socialismu??? Fakta dali.A vy??? Jen to vaše štěkáí a záměrný lži,to jste vy!!!!

Salut.

Czertik

04. 06. 2025, 09:33

rexik

aha, takze kdyz to nema byt zadarmo, ale za plat...tak v cem vidis onen problem ? plat ti lidi dostavaji.
a presne rozeber jak ti lidi co vytvareji hodnoty sou okradani.
kaufland ? wow. muzes byt presnejsi ?
skutecne masturbujes o tom, ze nemcka prodvacka ma vic nez ceska ? wooow, gratuluji objevil si ameriku, sice se zpozdenim cca 550 let, ale budiz.
min ma i cesky zednik, elektrikar, inzenyr, policajt...nez ti nemecti. cili o co presne ti jde ?

a kdyz tu brecis jak zeman dal kapitalistum 500 000 000 a jeho kamardickove - hhahaha. jakou ze to mel clenskou legitimicai pred 89 ? a kolik z nich i po 89 ?
diky ze doazujes ze tu po 89 rozkradaly temer bez vyjimek KOMUNISTE (resp clenove ksc).

diky ze si dokazal ze neumis cist, ja po tobe chci aby si ukazal jak je to i v ostatnich zapadnich ale i vychodnich (komunistickych) zemich, nic jineho. co z toho nechapes ?

ano, bavili sme se o socialismu u nas - a co jako ? nebo lepe - DOKAZ ZE CESKA SITUACE JE NAPROSTO VYJIMECNA.
aby to tvoje blaboleni melo smysl.

a diky ze si dokazal ze na zapade cerny trh nebyl.

ty diskuze...ano, i dneka sou lidi kterym se styska po hitlerovi, a to ma znamenat ze hitler byl uzasny chlap ?
dle tveho mysleni ano.

aport a haf.

Azor

04. 06. 2025, 15:00

Czertik.
"aha, takze kdyz to nema byt zadarmo, ale za plat...tak v cem vidis onen problem ? plat ti lidi dostavaji."

Vy ten problém(i kdybych ho napsal - tak by bylo to vaše - a co jako???)nepochopíte.
Už v tomto je vidět,jak "chápete" -

"a presne rozeber jak ti lidi co vytvareji hodnoty sou okradani.
kaufland ? wow. muzes byt presnejsi ?"

Přitom jsem to po lopatě vysvětlil!!!

Nemáte empatii a sociální cítění tak jako Marie Anttoaneta a proto ji usekli hlavičku - proto jsou taky revoluce - vy je chcete??? A čím více frustrovaných lidí,tím blíž k revoluci.
A to že tomu lautr nerozumíte,jen jednu otázku.Kdo vyrobil půdu?????
pokud ji nikdo nevyrobil(příroda)tak jaký má kdo právo si ji přivlastńovat do osobního vlastnictví??? Z pohledu spravedlnosti mají z ní mít užitek ti,co na ní pracují, a žádní investoři,akcionáři ,nebo nějaký soukromníček.atd.
Tak jak to udělali v po 17 roce v Rusku.a díky tomu(mimo jiné-dekret o půdě)bolševici zvítězili.


"a presne rozeber jak ti lidi co vytvareji hodnoty sou okradani.
kaufland ? wow. muzes byt presnejsi ?"

Tady je vidět jaký jste tydýt.
Zeman od r. 70 neměl ždnou knížku a má větší morálku než ten co jste ho zvolili na hrad.Vy taky,ne??? Jinak si oba, můžou podat ruce.

A o ostatním s vámi, je zbytečně mluvit.

Salut.

Czertik

04. 06. 2025, 17:05

rexik

jasne, ja o ekonomice nic nevim, ty vis vsechno, ale to proc csr jak technologicky tak i zivotni urovni za sociku zaostavalay za zapadem vysvetlit nedokazes.

stejne jako to proc dnes je v obrovske krizi kuba a venezuela. kde vladnou socici.

a vida, ty tu neustale pise s o utoku na sssr ve 40...ale presto ze citujes protipoud si zadny dukaz dodnes nedal. podivne.

a diky za ten link o nemeckem dluhu, kde si prokazal ze si LHAL. at uz z retardace nebo umylsne je jedno.

jednak nebyl zrusen cely dluh jak si lhal, ale jen polovina...a zhruba polovina onoho zruseneho dluhu pochazela z dob nacku...cili si v tom svojem zblebtu o tom, ze byly zruseny vsechny nove nemecke dluhy si mel pravdu jen z 1/4.

cili nerozumis nejen ekonomice, ale doslova ani psanemu textu.

v cem ti lidi lhali ? ze za sociku bylo lip. v tom lhali. to ze pro ne konkterne to bylo proto ze meli problem se rozhodnou z vice nez 2 moznosti je jejich problem.

aport a haf.

Czertik

04. 06. 2025, 17:12

rexik

ne, nic si nevisvetlil jen si udelal ze sebe debila. jen si napsal ze prodavacka v cesku v kaufa ma mensi plat nez v nemcku. tot vse.
to si KONSTATOVAL, ale NEVYSVETLIL si to. to ses takovy retard ze nechapes rozdil mezi temito dvema slovy ?
to, ze po tobe chci aby si vysvetlil i platy policajtu, ucitelu, elektrikaru, zendiku a odstatnich je pro ilustraci veci ktere evridnetne nerozumis.

a ano, ohledne te tvoji pudu ze ji maji mit ti co na ni pracuji....ano sovetsky model v 1917 byl uzasny...proto tak taky mely hladomory a nedostatek potrvavin po celych 20 let, narozdil od zapadu kde to neudelali, vsutku podivne.
a nebo se mem podivat na stat co byl nazyvan sypkami afriky, - ghana????? - kde udelali tu tvoji milovanou revoluci a sebrali pudu onez zlym bilim vykoristovalum a dali ji tem co na ni pracovali
a vysledek ? dodnes tam jsou hladomory, jak je to mozne, kdyz puda patrila cernouskum co nan ni pracovaly ???

a copak zeman byl jediny kdo kradl ci daval penize zlodejum ?
skutecne ses tydit.

aport a haf.

Azor

31. 05. 2025, 12:17

Zajímavý konec článku.
A asi i názor autora vloženého článku.

"A pro západní spojence je to důkaz, že deeskalace nebude možná bez posilování obranných kapacit Ukrajiny – protože útoky jako ten květnový nejsou výjimkou, ale součástí strategie."

Kam že se dostala"ukrajina"touto svoji politikou???
Autor zapomněl(umyslně?)na příčinu a následek??? Tak to je velký to "expert",tak jako i jemu podobní,kteří vycházejí z toho, že jen a jen takto(viz ten konec článku)to bude pro"ukrajinu"nejlepší možnost, k ukončení bojů.
Praxe ukazuje,že je to naivní představa která je naplňována tísíci mrtvých vojáků.
Tento autor(a jemu podobní)nechtějí slyšet(tak jako jedna těch tří opiček)o příčině.

Navíc nic neví o mez.právu.(OSN)Tak jako Lavrov či Š.Harabin -
https://www.youtube.com/watch?v=PmKB35MdndY

Majdan - protistátní puč - a to na území,kde žila rusky mluvící většina obyvatel(východ skoro 100 %,střed ukrajiny(suržik)kolem 80% a na západě 30%.
A tito majdanisti pod taktovkou Nuland(5.miliard - do vytváření, rozvoje a posilování ukrajinské demokracie.) - taková je podle USA demokracie - viz směrnice
"tajné změny režimu americkou vládou, stanovená v směrnici Národní bezpečnostní rady č. 10/2 z roku 1948, říká:
https://history.state.gov/historicaldocuments/frus1945-50Intel/d292

Národní bezpečnostní rada ... rozhodla, že v zájmu světového míru [a Hitler proslul tvrzením, že to byl také jeho cíl] a národní bezpečnosti USA musí být otevřené zahraniční aktivity USA musí být doplněny tajnými operacemi … plánovanými a prováděnými tak, aby odpovědnost vlády za ně nebyla zřejmá neoprávněným osobám a aby v případě odhalení mohla vláda USA věrohodně popřít jakoukoli odpovědnost za ně."

začali praktikovat toto -

"začala kyjevská junta vyhlazovat vše, co je tak či onak spojeno s Ruskem, vyhlazovat vše ruské.
Vzdělávání (nejdříve zakázali základní třídy v ruštině, pak střední a pak se dostali k vyššímu vzdělání), kulturu, média. Média vlastněná ruskými vydavateli byla jednoduše uzavřena a vyhoštěna z Ukrajiny. Ukrajinská média, která vysílala v ruštině, byla také uzavřena .I kanonická Ukrajinská pravoslavná církev jsou na Ukrajině zakázány.

Na Ukrajině byl nyní mlčky zaveden filtrační orgán, skrze který musí být schváleny jakékoli informace k publikaci nebo vysílání prostřednictvím jakýchkoli hromadných médií."
Lavrov -
"Dnes se hodně mluví o národní identitě a sebeurčení. Právo národů na sebeurčení je zakotveno v Chartě OSN. Několikrát jsem veřejně promluvil v Radě bezpečnosti a Valném shromáždění OSN. V rozhovorech s A. Guterresem ho naléhavě žádám, aby nezapomněl, že Charta Organizace se neomezuje pouze na jeden řádek o územní celistvosti."

A ten kdo se pouze odvolává na územní celistvost,by neměl zapomenout na toto -


"Už je to učebnicový příklad, že když bylo nutné rozbít zbytky Jugoslávie, Západ jednostranně vyhlásil nezávislost Kosova a řekl, že to je právo národů na sebeurčení. Ačkoli v té době už dlouho nikdo nepoužil sílu. V platnosti byla rezoluce Rady bezpečnosti OSN č. 1244, která stanovila příslušnost Kosova k Srbsku. V té době ještě existovala Socialistická republika Jugoslávie. Byl rok 2008."
"Srbové se poté odvolali k Mezinárodnímu soudnímu dvoru. Rozhodl, že vyhlášení nezávislosti části státu nevyžaduje souhlas ústředních orgánů. Všechno se zdá jasné. Tečka byla udělána. Ale stále si to západ nechce přiznat. "

Jedna z nejdůležitějších deklarací pro případ, o kterém mluvíme, byla přijata v roce 1970 – Deklarace o zásadách mezinárodního práva týkajících se přátelských vztahů a spolupráce mezi státy v souladu s Chartou OSN.
Deklarace, která byla přijata konsensem, uvádí, že všichni musí „respektovat územní celistvost těch států, jejichž vlády respektují princip sebeurčení národů, a proto zastupují veškeré obyvatelstvo žijící na daném území“.

Ale ani V.A. Zelenskij ani ti, kteří se dostali k moci v roce 2014, nepředstavují obyvatelstvo Krymu, Donbasu a Novoruska. Prvním intenzivním signálem, který pučisti vyslali, když se v roce 2014 dostali k moci státním převratem, bylo oznámení, že na Ukrajině zruší status ruštiny. Poté se všechno stalo křišťálově jasným.

V.A. Zelenskij prohlásil, že pokud se cítíte být součástí ruské kultury, ale žijete na Ukrajině, jeho rada zní – kvůli klidu vašich dětí a vnoučat padejte do Ruska.

Všechny ostatní postavy v jeho kabinetu hovořily ještě otevřeněji, včetně výzev k „zabití Rusů“.

Nechvalně známý ukrajinský velvyslanec v Kazachstánu P.J. Vrublevskij (nyní už odvolaný) poskytl v roce 2022 rozhovor. V živém vysílání na otázku, jaké úkoly stojí před ukrajinskou vládou, odpověděl: „Zabít co nejvíce Rusů, protože chceme, aby úplně zmizeli, takže jich musíme zabít co nejvíce, aby naše děti měly méně práce“ .

Tohle je velvyslanec. Žádná západní mocnost podporující tento režim si nestěžovala.

Ale takovýto lidé by měli vědět,že -

" Světové společenství nedovolí takto se vysmívat Chartě OSN, kde první článek říká, že „každý je povinen respektovat lidská práva bez ohledu na rasu, pohlaví, jazyk nebo náboženství“.Nemluvě o četných úmluvách o právech národnostních menšin".

Azor

31. 05. 2025, 12:20

Oprava -
tento článek měl být pod tímto článkem -

"273 dronů a jediný vzkaz: Moskva nechce mír, chce kapitulaci"

Czertik

31. 05. 2025, 13:02

rexik

a ted nam vysvetli, proc by ukrajina nemela zavirat ruske instituce apod PO TOM co jim rusove ukradli kus uzemi ?

to nad cim places se stalo az po vytvoreni lidovych republik, ne pred tim.

ano, puc byl pred lidovymy republikami, ale to je tak vse. zadnou protiruskou politiku neprovadel. tu zacal delat az po kradezi uzemi.

Azor

31. 05. 2025, 14:45

Czertik.
"a ted nam vysvetli, proc by ukrajina nemela zavirat ruske instituce apod PO TOM co jim rusove ukradli kus uzemi ?"

Opět chce "důstojník" něco vysvětlit od vojína??? To je teda opravdu "výkvět" našeho důstojníckého sboru - ostatně čemu se divit,když PePa je ten nevyšší.Jemu to vysvětlila jeho žena jako ta Macronova,co????

Už jsem vám napsal, že na základě precedentu ze strany západu ohledně Kosova,nikdo "ukrajině" území nevzal,neboť nebylo její ale těch, co na tom území žili a udělali to(na základě referenda jako nevyšší formy demokracie - což se v Kosovu nestalo a"demokratickému" západu to bylo jedno) co západ s Kosovem.

Salut.

Czertik

31. 05. 2025, 19:07

rexik

diky ze si uznal ze to ohledne ceho brecis, se stalo az po tom co rusove zacaly krast uzemi.

precedenc ohledne kosova ? hahahahha. tak vysvetli jak je mozne ze svet neprijal kradeze uzemi a vytvorene lidove republiky, ale u kosova to odsouhlasil ?
vysvetli tenhle rozpor.

aport a haf.

Martin F.

31. 05. 2025, 13:08

Hmm, zajímavé. A jak by jsi popsal změnu režimu v Čssr v listopadu 1989?. Víš co? Radši to nechci slyšet.

Azor

31. 05. 2025, 14:31

Martin F.
"A jak by jsi popsal změnu režimu v Čssr v listopadu 1989?. Víš co? Radši to nechci slyšet."

Rozdvojená osobnost??? Jedna z tří opiček???

Co pak o tomto řekl Voltaire??

„Kolik hloupostí napovídají lidé jen proto, že chtějí říct něco chytrého!“



Ohledně "ukrajiny" - (po r.14)pro ty co čtou, co se píše na západě.

„Historie je lež, na níž jsme se shodli.“
Voltaire


Salut.

Czertik

31. 05. 2025, 19:08

rexik

ses dokonala opicka, kdyz si nedokazal odpovedet.

aport a haf.

Azor

31. 05. 2025, 20:10

Czertik.
"ses dokonala opicka, kdyz si nedokazal odpovedet."

Já odpovídám.A nemohu za to,že to nechápete.
Viz. -
"Každý slyší to,jak tomu sám rozumí."
Plautus.

Salut.

Emil Holub

01. 06. 2025, 14:25

Dnešní stav Ukrajiny je důsledek 30 let hospodaření židovské/sionostické olifgarchie, která převzala moc i u nás, takže víte, co vás čeká-osud Ukrajiny-boj a oběti za její zájmy a ten už vidíme i zde u nás...

Bombero

01. 06. 2025, 20:55

zaměnujete russky mluvící za russkou většinu. Nikde na UA nebylo nikde vic než 40% russáků