EXCALIBUR - 3.8.
Nejvýkonnější filtr, odstraní 99,9 % bakterií a cystNejvýkonnější filtr, odstraní 99,9 % bakterií a cyst
KERBEROS - 2.2.

Český hyenismus

 12. 07. 2014      kategorie: Armáda ČR v akci      41 komentářů

Dne 8.7.2014 došlo v Afghánistánu k tragické události a útokem sebevražedného atentátníka zahynuli čtyři čeští vojáci a pátý byl těžce zraněn. Kromě oficiálních vyjádření politiků a špiček armády, které dle mého názoru byly mimořádně upřímné a docela přesně vykreslovaly vzniklou situaci, se internetem rozběhla i diskuze na dané téma. Obvykle tyto příspěvky nečtu a nezaobírám se názory, hloupých lidí bez kapky taktu v těle. To co se však spustilo tentokrát zcela předčilo mé očekávání. Hysterie, která se rozběhla po sociálních sítích, byla tak veliká, že některé servery dokonce ukončily diskuze s ohledem na pietu k mrtvým a k jejich rodinám.

Ptám se sám sebe, kde se v lidech bere taková nenávist a zášť, vůči lidem kteří položili svůj život při službě vlasti. Je to jen závist, že během služby v zahraničí si vydělají více peněz nebo je to něco hlubšího co má kořeny hluboko v naší minulosti.

hyeny_01
Foto: Hrdinů bychom si měli vážit

Proč v jiných civilizovaných zemích např. USA nebo VB, ale i v Rusku, abych nebyl nazván přisluhovačem „amerických imperialistů" se při takové smutné události národ semkne. Vyjadřuje úctu padlým, snaží se pomoci jejich rodinách v těchto těžkých chvílích. Zatímco u nás naopak mnoho lidí kydá špínu, s pocitem zadostiučinění a s potutelnou radostí se vysmívají mrtvým i jejich rodinám.

Je to dáno tím, že jsme v průběhu dějin zdegenerovali, z hrdého národa jsme se stali národem, udavačů a patolízalů. „Takticky" jsme se přidali na stranu silných, a těch několik jedinců, kteří měli odvahu a hrdě se postavili na odpor raději pomluvíme, pošpiníme. Je to dáno tím, že tito lidé vždy vyčnívali z davu, chodili hrdě se vztyčenou hlavou, a tím se vymanili z průměru, což se v Čechách neodpouští?

Častým tématem těchto diskuzí, je proč jsme vůbec v Afghánistánu, proč „lezeme" do země, se kterou nemáme hranice, která je 5000 km daleko a naši republiku neohrožuje. Odpověď není tak složitá. Když pominu to, že jsme členem NATO a vůči koaličním partnerům máme závazky, tak je dobré si uvědomit, že válka v Afghánistánu se nevede proti Afgháncům, ale proti fundamentálnímu terorizmu, který má v této zemi velkou základnu. Fundamentální teroristé nenávidí celou západní kulturu, ne pouze USA, jak se mylně domnívají tito účastníci internetových diskuzí. Teroristé jsou přesvědčeni, že na zemi bude dobře, až se bude žít jako za dob proroka ( cca. roku 630) a pro naplnění těchto ideálů jsou ochotni položit život.

hyeny_00
Foto: Milan Štěrba jeden z těch který hleděl smrti do očí a neuhnul

Jestliže jim necháme volné ruce a budeme se jenom mlčky tvářit, že se nic neděje, můžeme se jednou dožít chvíle, kdy se v centru Prahy odpálí sebevražedný atentátník a důvodem tohoto činu, může být to, že v Čechách nechceme žít podle islámských zákonů.

Jsem si jist, že kdyby tato situace nastala, tak tito hrdinové internetových diskuzí, budou první křičet, co dělá armáda, co dělá policie a proč jsme neudělali něco co tomu zabrání.

Byl bych rád, kdyby se tito lidé zamysleli nad tím, co jsou oni ochotni udělat proto, aby se naše děti nemusely bát vyjít na ulici v obavě, že se nevrátí. Jestli by byli ochotni postavit se teroristické hrozbě se zbraní v ruce a bránit vše co je nám drahé i za cenu ztráty vlastního života. Byl bych rád, kdyby si uvědomili, že tito muži a ženy nejsou v Afghánistánu pouze pro peníze nebo protože „je to jejich práce". Jsou tam proto, že dokážou hrdě vztyčit hlavu a se zbraní v ruce se postavit na odpor hrozbě fundamentálního terorizmu a zabránit jeho další rozpínavosti.

Komentáře

Martinius

15. 07. 2014

curumo : Tentokrát plně souhlasím a s poslední větou se ztotožňuji. PV-CS : V tomto máte asi pravdu. Soudit národ podle pár jedinců by asi nebylo nejmoudřejší. Nejspíše to vyplývá z dlouholeté frustrace našim národem všeobecně. Vždyť už desítky let jsme neměli příležitost se jako národ projevit tak, abychom na to byli v podstatě hrdí. Nebo alespoň ty úspěšné etapy rádi přehlížíme, nebo bagatelizujeme. Osobně bych ale řekl, že komentáře k úmrtí našich vojáků jsou jen vyvrcholením celkové kultury komentování událostí podobného typu na sítích všeobecně. Vzpomeňme si na nedávné úmrtí policistky v Brandýse nad Labem. To byla opravdu řada hnusných komentářů. O méně významných událostech ani nemluvě. Ale jak říkáte je to spíše jen domnělá příčina, proč se v něčí hlavě zrodí tak kritický článek. O tom, zda komentuje skutečnost o našem národě, těžko soudit. Minimálně to vyvolává alespoň diskuse a ty nejsou nikdy na škodu.

curumo

14. 07. 2014

vůbec není zač.. >kydat špínu< a automaticky nadávat do >komunistických sviní< pokud nesouhlasí jeho názor s tím mým na 99 %, umí každý s tím, že obvykle on je (byl) právě ten na koho nadává. nemyslete si, já nad tím, co píšete i uvažoval, nešlo o to Vám váš názor vyvrátit.

PV-CS

14. 07. 2014

Dovolím si poznámku tak trochu mimo téma. Je smutné, že autor článku, ve kterém si váží semknutí ostatních národů, náš národ hanobí již v nadpisu. Nechápu proč na základě pochybných diskuzí několika jedinců vytváří dojem určité degradace národa! Tak alespoň já chápu nadpis "český hyenismus". Asi je to dnes moderní a má to nějaký účel. Pak se ovšem nedivme, že si lidé národa neváží a neváží si ani lidí, kteří za něj chtějí bojovat! Omlouvám se autorovi, pokud se ho tímto dotknu, ale jsem Čech a svou zemi mám rád a je mi z podobných nadpisů a obratů smutno ...

Martinius

14. 07. 2014

curumo : Opětovně nesouhlasím, ale děkuji za slušně projevený názor.

curumo

14. 07. 2014

a prosím nesrovnávejte vylodění v Normandii, kdy kolem vás lítají kulky a nevíte, co kde odkud a jste přímo ohroženi s hlídáním nějaké pozice v zemi, kde o vás nikdo nestojí.. oba tam šli dobrovolně. oba ale za peníze. práce jako každá jiná..

curumo

14. 07. 2014

já Váš názor také chápu a respektuji. nicméně pokud nás napadne někdo silnější, tak půjdeme jako prasata na porážku. viděl bych v tom paralelu asi jako když si platím zdravotní pojištění. taky a priori nepředpokládám, že budu nemocný, nebo se mi něco stane. ale pokud ano, něco dostanu. s armádou by to mělo být stejné, ale u nás nikdy nebude. takže by asi bylo lépe se soustředit na to, co umíme (nemocnice, protichem.) a ne na vojáky. pomoc ze zahraničí bych hned tak neočekával. s prominutím totiž se vždy na nás vys...i. doba, kdy se válka vedla luky a šípy, měči a pod už minula, a těch našich pár letadel nicmoc neudělá.. osobně bych raději zariskoval a měl ženijní armádu pro případ nouze.

Martinius

14. 07. 2014

Ještě vás jednou cituji : hrdina je ten, kdo něco udělá, aniž by musel. Ano, to je přesné. Nikdo z těch vojáků tam jít nemusel a přesto šli. Dostávají za to plat, protože z něčeho žít musí. Ale nemysleme si, že to riziko a ty podmínky za ty peníze stojí. To povolání si vybrali dobrovolně. Nejsou to odvedenci. A do toho Afgánistánu šli také dobrovolně. Nechali doma rodiny a každý den tam riskují život víc, než horník, nebo jiný pracovník zde v naší zemi. Tam tě mohou zabít, aniž by jsi porušil bezpečnostní předpisy a udělal vše správně. A to každý den. A proč, pro věci, které našim lidem zde doma nikdo nevysvětlil a vlastní národ si je logicky ani nedomyslí. Zde je chyba v samotném vedení armády a politicích, která nedokáže účast na misích a význam armády lidem vysvětlit a to i přesto, že je to jejich povinnost.

Martinius

14. 07. 2014

Jen dodám. Armáda v současnosti je sbor našich budoucích velitelů, kteří umí své řemeslo a dokážou ho kvalitně předat svým brancům, tedy nám, kteří jsme povinni nastoupit na povolání do zbraně.

Martinius

14. 07. 2014

curumo Ctím váš názor, ale obávám se, že v tomto nemohu vůbec souhlasit. Zkusím to ještě jednou popsat zjednodušeně. Armáda v míru nebojuje, ale v případě ohrožení státu je potřebná. Když přijde ohrožení státu, zavedou se odvody a provede se mobilizace. Nakoupí se technika a vybavení a branci se podrobí základnímu výcviku a šup s nimi do boje například proti nějakému národu, který nás napadne. A nezapomeňme, že ta možnost vždy byla a bude. A teď otázka, kdo na tom bude lépe? Ta země, která má důstojnický a praporčický sbor bez zkušeností z války. Tito lidé nás zmobilizované brance mají připravit na válku? Nebo lidé, kteří mají zkušenosti a ví, co to válka je. Nezlobte se na mne, ale účast v ostrém válečném konfliktu nám dává nezaplatitelnou zkušenost, kterou jsme od dob druhé světové války v armádě neměli. Tam probíhá výcvik, který v Boleticích, na Libavé, či jinde nenacvičíte. Máme dostatečný počet vojáků, kteří jsou schopni vést zmobilizované brance v případě ohrožení země. K tomu je naše armáda v mírovém stavu. Máme kontakty a technologie, které bychom nikdy bez účasti po boku spojenců neměli. A nemysleme si, že v příštích 20 letech, se nám stoprocentně musí válečný konflikt na naší vlastní půdě vyhnout. Po první světové také nikdo druhý takový konflikt nepředpokládal.

curumo

14. 07. 2014

to Martinius > zase na druhou stranu poukazejete na vlastenectví (ok, to dozajisté nemáme) a píli (to je sporné). samozřejmě léta komunismu udělala své, ale ani na ten bych to neházel na 100 % jak je teď vcelku moderní. česká inteligence už za dob Rakouska-Uherska raději zůstala doma, protože se jim nelíbila politika, a tak jsme dopadli mnohem hůř než kdyby tam jeli.. mnoho z toho je v nás jako v národu (viz Švejk). nicméně můj odkaz na Japonsko nebyl na Japonsko teď, ale po válce. osobně si myslím, že naše armáda je víc než zbytečná, protože je to díra na peníze daňových poplatníků. a když už, máme špičkovou polní nemocnici, protichemickou jednotku. to jsou mírové jednotky, ty ať posíláme a dostáváme za ně kredit. ne vojáky, kteří, když to zjednoduším, hlídají cizí bunkr aby se mu nic nestalo. pak přijde povodeň a my jsme rádi za každého záložáka, ale profesionálové jsou někde pryč, když je to potřeba. takže raději místo tohoto něco na způsob ženijního technikého útvaru. ten zase můžeme podle potřeby nasazovat v zahraničí a něco z toho i mít - povodně a pod nejsou jen u nás.. a s těmi hrdiny bych také šetřil a odkázal se na jednoho veterána z vylodění v Normandii >> hrdina je ten, kdo něco udělá, aniž by musel. my nejsme hrdinové, my jsme za to dostávali plat a věděli do čeho jdeme <<. a k čemu nám vlastně je ten kredit, kterým se pořád tak oháníte?

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

AFG