EXCALIBUR
CZUB
CZUB

45 tun ruské demokracie v pumovnici - Tu-160 je dosud největším nadzvukovým bombardérem v historii

 17. 09. 2021      kategorie: Vojenská technika      49 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Podivuhodný příběh letounu Tu-160 začal v roce 1972, kdy zvítězil v soutěži o první sovětský nadzvukový bombardér. Díky bílému nátěru a aerodynamickému tvaru dostal přezdívku Bílá labuť. Tupolevova konstrukce soutěžila s letouny M-18 a Suchoj T-4, z nichž druhý stroj byl vyroben ve stejném roce, avšak roli strategického bombardéru plnit nedokázal.

Sovětská vláda nakonec dala Tu-160 zelenou. Ten byl zkonstruován a testován během následujícího desetiletí a stal se jedním z nejikoničtějších letounů sovětského a ruského letectva, který je mimochodem ve službě dodnes. Prototyp Tu-160 byl dokončen v roce 1981 a o tři roky později se začal vyrábět. Jeho design byl na svou dobu odvážný. Zavedení systému křídla s proměnlivým sklonem na letounu takové velikosti bylo skutečně inženýrským počinem hodným vojenské velmoci.

tu_TITFoto: Ruský Tu-160 (nahoře) doprovázený britským bojovým letounem Panavia Tornado | Wikimedia Commons / Public domain

Letoun je také dosud největším a nejvýkonnějším nadzvukovým bombardérem. Tu-160 dosahuje rychlosti přes 2 Machy a je poháněn čtveřicí dvouproudých motorů NK-32, které jsou nejvýkonnějšími motory jaké kdy byly v bojovém letadle použity. Rozpětí křídel nadzvukového bombardéru se pohybuje od 20° do 65°, tedy od 35,60 do 55,70 metrů. Bombardér s přezdívkou "Bílá labuť" je dlouhý úctyhodných 54,10 metrů. Tu-160 obsluhuje čtyřčlenná posádka: pilota, druhý pilot, bombometčík a operátor obranných systémů. Jeho výzbroj tvoří ničivý arzenál 20 000 kg bomb, přičemž maximální nosnost je více než dvojnásobná. Bombardér rovněž obsahuje rotační odpalovací zařízení pro jaderné střely instalované v pumovnici, přičemž další střely lze volitelně nést externě. 

Po roce 1984 letoun dlouho čekal a překonával řadu obtíží, než se dostal do ostrých bojových akcí. Do válečné zóny byl poprvé nasazen nedávno, během ruské intervence v Sýrii v roce 2015, a i nadále slouží v bombardovacích operacích. Devatenáct z celkem pětatřiceti Tu-160 se nacházelo na vojenském letišti Pryluky. Když se na konci 80. let 20. století rozpadl Sovětský svaz, nově vzniklý ukrajinský stát si nárokoval veškerou výzbroj Rudé armády na svém území. Bombardéry "Bílá labuť" se tak staly součástí ukrajinského arzenálu.

Ruská armáda chtěla bombardéry získat zpět, avšak Ukrajinci viděli příležitost využít je jako vyjednávací nástroj. Po několika neúspěšných pokusech mezi ukrajinskou vládou a Ruskou federací byla nakonec v roce 1999 uzavřena dohoda o navrácení osmi letuschopných Tu-160 Rusku. Výměnou za to byla odepsána část ukrajinského dluhu za plyn. Od té doby se flotila bombardérů "Bílá labuť" neustále rozrůstala a nyní jich čítá šestnáct. Letouny Tu-160 jsou neustále modernizovány a vylepšovány. Mezi novinky patří např. pokročilý systém radioelektronického boje, který je vysoce účinný proti protiletadlovým střelám, a nová generace maskovacích zařízení, která by měla letouny učinit neviditelnými pro radarovou detekci.

Zdroj: warhistoryonline

 Autor: Petr Žák

CENOVÉ BOMBY 258)

Komentáře

Petr C.

27. 09. 2021

Bombero:
Najděte si, prosím, kdo byl James Baker a jakou funkci v roce 1990 vykonával.
Ten by vám dal, že do toho neměl co mluvit :-)

Nepodsouvejte mi, co jsem nenapsal.
Kde jsem tvrdil, že mi nevadí že Rusové porušují psané dohody?

bombero

22. 09. 2021

PetrC- strašně se mi líbí, jak proruská klaka se pořád odvolává na slova někoho, kdo do toho neměl moc co kecat a jen něco plácnul při návštěvě moskvy, ale nikdy nic nebylo ofiko podepsaný a na druhou stranu je netrápí, že rusáci běžně porušují podepsané dohody. Tak asi tak

Petr C.

21. 09. 2021

Pánové, vy víte prd o tom, co si všechno pamatuju.
O slibech Jamese Bakera jsem četl svého času v novinách, ty ostatní výroky jsem slyšel z úst jejich představitelů v televizi, přičemž dotyční byli v záběru, jak to říkají.
To, že se to dnes nehodí a mnozí by to rádi nechali zmizet v paměťové díře (tak nějak se to jmenovalo, že?) je věc druhá.
Za minulého režimu se zase popíraly jiné nepohodlné výroky a činy jiných lidí. To si pamatuju taky.

21. 09. 2021

Nadpis je trapný a zavádějící. Tu-160 jako nástroj pro šíření demokracie nikdy používán nebyl, na rozdíl od jiných strojů našich západních spojenců, viz například dvacet let vtloukání demokracie do Afgánců.

karel3

20. 09. 2021

Míra
"Je pravdou, že důchodový fond za komunistů neexistoval, je taky pravdou, že Klaus nechal rozkrást co se dalo včetně peněz určených na důchody."
--------------------------------------------------------------------------------
Dobře to slovo neexistoval jsem přehlédl.
Za to se ti omlouvám.
Pokud platí tvoje věta, tak Klaus neměl v ruce zákon, který by určoval množství peněz na důchody.
Nedostali snad důchodci od roku 1990 někdy důchod ?
Tak o kterých penězích mluvíš a jak je poznáš ?
Máš na vyčlenění těch peněz nějaký zákon ?
Kolik a kdy ti vlastně Klaus něco vzal ?
O kolik víc dostávaš dnes důchodu, než jsi v aktivním věku odváděl do společného přerozdělení ?
Opravdu si myslíš, že sis za celý život po třech stovkách naspořil na svůj dnešní královský důchod ? :slight_smile:

Míra

20. 09. 2021

Ignorante karel3
co si nepochopil na tomto: Je pravdou, že důchodový fond za komunistů neexistoval

Ty očividně nerozumíš psanému textu.

Je zbytečné vám ignorantům a fanatickým zaslepencům předkládat nějaká fakta.
Proč by jste, zaslepení fanatici, měli něco hledat, když vám stačí vaše neochvějná víra, že?

karel3

20. 09. 2021

Míra
"Jestliže se pravidelně vyplácely důchody, tak logicky muselo být známo, kolik peněz je na důchody potřeba ..."
----------------------------------------------------
Víš co Míro, napiš sem číslo zákona, kterým vláda komunistického Československa zřídila ten "váš" důchodový fond, který "vám" Klaus údajně vybral. Ať se tady nemusíme zabývat "tvojí logikou". V zákoně se dovíme celý ekonomický postup.
Můžeš sem třeba i připsat číslo zákona, kterým to Klaus zrušil.

Ministerstvo financí ČR:
Důchodový účet nebyl zrušen, protože nikdy neexistoval.
*
http://www.mfcr.cz/cs/aktualne/v-mediich/2012/2012-07-11-vmediich-4914-4914

A tady jsou ty nikým nepodepsané bláboly.
Zkus nějaký takový článek napsat a podepsat se pod něj.
Václav Klaus st. si tě potom u soudu za ty lži namaže na chleba. :smile:
*
https://www.novarepublika.cz/2015/12/klaus-pripravil-duchodce-o-333-miliard
https://www.czechfreepress.cz/vase-free-zona/klaus-pripravil-duchodce-o-333-miliard.html

bombero

20. 09. 2021

míra
"Kdo a kdy konkrétně a doložitelně slíbil... - hledej šmudlo!" proč by měl něco hledat, když to tvrdíte vy?Trochu na hlavu postavený. Jinak znám stát, který porušil PODEPSANÝ memorandum, jestli se nepletu, podepsané v Budapešti
říká vám něco pojem "průběžný důchodový systém"?Podle vašich příspěvků asi ne. je to pro vás španělská vesnice.Ale byl tady za komančů a pak jsme ho převzali dál. Jediný pokus o změnu byl druhý pilíř, který zrušila tahle banda bez náhrady. Takže když něco neexistovalo a ani neexistuje, tak to nejde rozkrást. Akorát komunisti tady budou pořád dokola omílat ty svoje lži
A k tomu bombardování- zjistěte s i, koho bombardovali, za jakých podmínek a komu to pomohlo. A jsme opět u meritu věci- nelíbí se to komoušům a rusákům. Takže za mě OK

Míra

20. 09. 2021

Jestliže se pravidelně vyplácely důchody, tak logicky muselo být známo, kolik peněz je na důchody potřeba a tato částka byla na důchody vyčleněna ve státní kase. A protože se, jako všechno, rozkradly, muselo se na důchody půjčit.

Kdo a kdy konkrétně a doložitelně slíbil... - hledej šmudlo!

karel3

20. 09. 2021

Míra
"Je pravdou, že důchodový fond za komunistů neexistoval, je taky pravdou, že Klaus nechal rozkrást co se dalo včetně peněz určených na důchody."
------------------------------------------------------------------------------------
Jsi opravdu tak natvrdlý ?
Žádným zákonem nebylo ani za komoušů stanoveno, které konkrétní peníze v rozpočtu jsou na důchody. Tak jak můžeš napsat takovou pitomost, že Klaus nechal rozkrást i peníze "určené" na důchody, když je žádný komunistický zákon ani pozdější na důchody neurčoval ? Jsi ještě svéprávný ? :slight_smile:

"Že se slibovalo, že se NATO nebude rozšiřovat na východ je doložený fakt. Že taková informace někomu chybí neznamená, že to tak nebylo."
------------------------------------------------------------------
Kdo a kdy konkrétně a doložitelně slíbil a podepsal závazek, že se NATO nebude rozšiřovat na Východ ? Copak to jsou něčí kolonie, aby si nemohly vybrat sami ?
Varšavský smlouva a komunistický blok se sesypal jako domeček z karet a ještě by si kladl podmínky ? Mohli být rádi, že se zánik obešel bez větší ostudy. :smile:

Míra

20. 09. 2021

Je pravdou, že důchodový fond za komunistů neexistoval, je taky pravdou, že Klaus nechal rozkrást co se dalo včetně peněz určených na důchody.
Že se slibovalo, že se NATO nebude rozšiřovat na východ je doložený fakt. Že taková informace někomu chybí neznamená, že to tak nebylo.

Míra

20. 09. 2021

bombero

nechceš snad říct, že to bylo od vlády ČR špatně, když rozhodla povolit přelety NATO nad územím ČR a souhlasila s "humanitárním" bombardováním Jugoslávie??

Alda

19. 09. 2021

A co tuny Amerícké tzv. demokracie ve Vetnamu, Korei,Lýbii, Iráku a nyní po velkěm debaklu v Afganistánu?

ROBO

18. 09. 2021

Petr C
Pamatuju jak James Baker sliboval Gorbačovovi, že když odejdou z Německa a rozpustí VS, že se NATO nebude rozšiřovat na východ.
---------------------------------------------------------------------------------------
I tohle je z tvý strany zcela otevřená lež . Ani to se nikdy nestalo a je to opět jen jedna z mnoha prokemelskejch lží a výmyslů , kterými neustále překrucují dějiny , tak aby se jim hodily do jejich zločinné minulosti a hlavně současnosti . A proto si to nemůžeš pamatovat , jak zcela otevřně lživě tvrdíš .

karel3

18. 09. 2021

bombero :thumbsup:

Petr C.
"Pamatuju, jak Václav Klaus sliboval, že ty peníze, které vybral z důchodového fondu ..."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zatím žádný zdejší slovanský chytrolín nenapsal, kterým zákonem byl tento bolševiky vybájený fond zřízen a kterým zákonem zrušen. Bez zákona totiž nemohli něco takového zřídit ani komouši.... :slight_smile:

Do NATO se chytří hrnou dobrovolně a ne každý je přijat. Důležité je, že ruští primitivové vypadli z Evropy a až vymřou zdejší "myslitelé" s rudou dutinou v hlavě, bude pohoda a klid. Rusáci, ať se na Východě spolčují s kým chtějí, hlavně jestli je vůbec někdo chce za kamaráda....:slight_smile:

bombero

18. 09. 2021

petr c
další snúška prokomunistických lží
humanitární bombardování první použil Falbr,když ne komouš, tak levičák
rozšiřování NATO- je rozdíl, někumu vnucovat pomoc, jako rusáci, nebo se někam dostat na vlastní žádost pro vlastní bezpečnost
žédný důchodový fond nikdy nebyl, je to výmysl komunistů. Máme prúběžné financování důchodů
atd,atd
takže skočte si za svým doktorem, že nejspíš máte toho němce v hlavě, protože si vůbec nic nepamatujete...
PS- zapomněl jste napsat, že zeman měl nejspíš u hlavy pistoli, aby to podepsal

Petr C.

18. 09. 2021

Bombero:
Ale měl.
Já sice nejsem starý, ale hodně pamatuju.
Pamatuju jak James Baker sliboval Gorbačovovi, že když odejdou z Německa a rozpustí VS, že se NATO nebude rozšiřovat na východ.
Pamatuju, jak Václav Klaus sliboval, že ty peníze, které vybral z důchodového fondu na sanaci katastrofálně provedené privatizace bankovnictví, do něj vrátí.
Pamatuju, jak Václav Havel vysvětloval, že bombardování civilních cílů v Jugoslávii, navíc bez vyhlášení války, není válečný zločin, ale že se vlastně jedná o humanitární bombardování.
Pamatuju, jak po volbách tehdy ještě lidovec Miroslav Kalousek prosazoval menšinovou vládu se socdem, tiše podporovanou komunisty.
A tak by se dalo pokračovat dalšími věcmi, o kterých se dnes tvrdí, že to dotyční nikdy neříkali nebo že to tak nemysleli.
Ano, přelety našich čerstvých spojenců nad územím republiky povolovala vláda.
Tehdy jim to oznámili dvacet minut předem, očekával se okamžitý souhlas. Zeman to potom popisoval, že jim to moc pod fousy nešlo, ale v tehdejší atmosféře si nelajzli se šprajcnout.
Ale narozdíl od Havla to nikdy veřejně neobhajovali, že je to vlastně v pořádku.

bombero

18. 09. 2021

Uncle Hell
strašně se mi líbí, jak proruský příspěvky často začínají, že jim jsou rusáci ukradený. je to fain, 2x si kopnout i za cenu faulu,že?
1-se stejným titulkem tady vyšel článek i o B-52
2- s jugoslávií neměl havel nic do činění, neměl na to pravomoce. Podepsal a souhlasil s tím tenkrát současný hradní bumbál...

Ale vždy mě potěší, jak určité skupině lidí dodnes havel leží v žaludku

Uncle Hell

18. 09. 2021

...rusáci mi jsou u brusele, ale titulek je celkem trapný, a zavádějící. pumovnicovou demokracii mají v nabídce jiní. třeba ti, co bombardovali byvalou jugoslávii se souhlasem a s plnou podporou havla....

karel3

18. 09. 2021

VASTAR
"NEJEDNALO SE O RUSKÉ, ALE O SOVĚTSKÉ LETADKO vyrobené v SSSR !!!!"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nemáš pravdu Slovane. :slight_smile:
Je to sice letadlo vyrobené v Sovětském svazu, ale na území Ruské sovětské federativní socialistické republiky. Takže se klidně může psát v Rusku, ruské a pod.

Ruská sovětská federativní socialistická republika 1917-1991 s hlavním městem Moskva, byla součástí Svazu sovětských socialistických republik (SSSR).
(Rusko se po rozpadu SSSR navíc přihlásilo k právní kontinuitě po Sovětském svazu...)
Konstrukční kancelář OKB Tupoleva, kde vznikl TU-160 se nachází v Moskvě na adrese Akademika Tupoleva Embankment 17, 105 005 Moskva.
První Tu-160 byl náhodně vyfocen cestujícími v listopadu 1981 na letišti Žukovskij (Moskva) asi měsíc před jeho prvním oficiálním letem 18. prosince 1981...

bombero

18. 09. 2021

Valstar-
mladý čech si na rozdíl od vás dokáže sehnat informace. Už jen ta nejzákladnější-
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-160
Takže když má ruské letectvo ve výzbroji něco, co vypadá jako TU160, co létá jako TU160 a co i nazývá TU160/TU160M, tak co to asi bude? žeby kachna?
a jen tak mimochodem. I v svazu sovětských socialistických republik)SSSR) to vyráběla firma tupolev se sídlem...........ano, v Ruské sovětské federativní socialistické republike
takže demagog jste tady vy

VASTAR

18. 09. 2021

...,a zase polopravda a podsouvání lží mladým hloupým čecháčkům !!!! jaképak RUSKÉ...CITUJI: "45 tun ruské demokracie v pumovnici - Tu-160" NEJEDNALO SE O RUSKÉ, ALE O SOVĚTSKÉ LETADKO vyrobené v SSSR !!!!

bombero

17. 09. 2021

marcel- a že jste stejně neremcal, když stejně autor psal o B52...Ale to v notach z moskvy asi není,co?

marcel

17. 09. 2021

ten nadpis , no dobrý, ale trefnější je tradiční použití pro ty kteří se demokracii a bojem za ní ohánějí. tady to zní lacině a vykradené.

Vojta

17. 09. 2021

https://www.youtube.com/watch?v=pM5_h9gV2QE&list=PLwsxIjCka_fXY3JUL-ZlclokQGS8VnRwL&index=10

ROBO

17. 09. 2021

45 tun ruské demokracie
-----------------------------------------
Pěkná pitomost . Nevěděl sem , že se někdy dokážu shodnout se zdejšíma postbolševickejma trolama a rusofilama . Ten nadpis je opravdu totálně mimo .
Správně to mělo být - 45 tun Ruského fašismu , totality , diktatury , autoritářství , kleptokracie ....... Jenom ať nikdo hlavně nedevalvuje slovo demokracie ve spojení s fašistickým Ruskem . To fakt NE .

markus223

17. 09. 2021

Milan Kříž:

On to právě napsal a není to tak dávno. https://www.armyweb.cz/clanek/30-tun-demokracie-v-pumovnici-impozantni-b-52-stratofortress-bude-americkemu-letectvu-slouzit-sto-let

Milan Kříž

17. 09. 2021

45 tun ruské demokracie v pumovnici? Inu,do Rusů panáček kopat umí....Jestlipak by dokázal něco podobného napsat např. o amerických bombardérech,o kterých je demokratické(humanitární)bombardování všeobecně známo.Na to by asi neměl koule...Jasánek.

Czert

17. 09. 2021

Jiriku
Nechapu co myslis tim ze je "zamestna", vsechny prehledove radary sou obsazeny 24/7.
A v cem vidis to zamesnani navic kdyz se tam bude promenadovat tucko navic?

Tech 30 byl jednoduse preklep, jak vidis dal pisu 20.

A k tomu aby to tvoje milovane sucko ulitlo stihace tak MUSI letet prinejmensim stejnou dobu nadzvukovou rychlosti, resp jeste dele kdyz ma mansi maximalku nez stihacka.

A jak dlouho muze letet f15 maximalkou?
Delsi dobu nez tu160.

Glock

17. 09. 2021

Co je tohle "nová generace maskovacích zařízení, která by měla letouny učinit neviditelnými pro radarovou detekci"??? Zase sci-fi?

Jiří

17. 09. 2021

Čertíku, tak se chovají hysterky, že jim řekneš 20 hodin a ony začnou vyřvávat že po nich chceš 30 hodin.
Nebo když někdo napíše "pernamentně zaměstnaná", hysterka čte "přetížená".
Osobně nikde nepíši o pernamentní letu nadzvukovou rychlostí, ovšem ty to v mém příspěvku dokážeš vyčíst. Bravo hysterko!
A nakonec nám zkus napsat jak dlouho (přesněji kolik minut) může F-15 letět maximální rychlostí.

Czert

17. 09. 2021

Omny
Ok, sem se splet, bylo to tu22m a kratce po tom rusove oznamili ze ho budou modernizovat.

Czert

17. 09. 2021

Jirik
A muzes me napsat jak si predstavujez ze b, tucko zdrhlo nepratelske stihacce?
Jediny stroj co me napada je f35, ale to neni stroj na ochranu uzemi.
Byt jeho rakety by neulit.

A f15ex by tucko neulitlo ani kdyby se rozkrajelo.

Ty tvoje 30h patroly u hranic.. .. Schvalne kolik ruskych tankeru by to zamestnalo aby je tam tak dlouho udrzely ve vzduchu?

A nechapu kde betes to pretizany radaru, proc si myslis ze zapadni radary by nestihaly sledovat jine letouny?
Navic k temu ti u tehle hranicni provokace je nadzvuk?
Mxslim ze nemas predstavu o tom kolik paliva zete nadzvukovy let.
Navic neni jediny duvod neustale tocit stihacky, staci poslat 1x ukazat vime o tobe a jit domu, at si tam klidne strasi 20h dal.

Budou tam strasit den co den?
Ok, umistime na letiste ci jinam pvo s dostatecne velkym dostrelem aby je mohl sundat i mimo domaci hranice, pak to ucini vysilani stihacek bezpredmetne a levnejsi.

Omny

17. 09. 2021

Hurvínek
co to žvaníš, dej se odkaz na to kdy měl být ten TU-160 sestřelen at se zasmějeme.....

markus223

17. 09. 2021

Koukám že Omny se tak rozčílil, až mu v puse zaskočil piroh. :-D

Czert

17. 09. 2021

Jarda
Pamatujes si jeho jmeno ci aspon pribeh?
Skutecme by to vydalo na zajimavy clanek.
Napis ho sem.

Jiří

17. 09. 2021

Čertíku, to si ale nepochopil hlavní účel těchto strojů.
A to je uštvat protivníka.
Pokud nějaký bombardér, notabene rychlejší než většina stíhaček, může 20 hodin kroužit poblíž nepřátelského území, tak mu zaměstnává ohromný vojenský potenciál.
A navíc, když se Tu-160 pravidelně střídají, je to pro nepřítele strategická pohroma.
Podstatná část radarových prostředků a stíhacích strojů je pernamentně zaměstnaná, a tudíž jinde a jinak nepoužitelná. A to vše protivník navíc nezvládne stíhat z jenoho letiště, protože jeho stroje Tu-160 sice zachytí, ale nemohou s ním dlohodobě držet rychlost. Takže víc letadel na x letištích a spousta systémů detekce je pernamentně vytížena.
To je hlavní plus tohoto stroje a noční můra západních jestřábů.

Czert

17. 09. 2021

Karlik
A jediny dukaz se rusove okopirovalylancera?
Kde mas linky na dukazy?
Nebo ses jen prolhany slovan?

Czert

17. 09. 2021

Omny
Jajykoliv dukaz ze amici nezvladly vyvoj nadzvuku?
Prizemni tesne podzvuk byl za pripadnem jadernem konfliktu trumfove eso.

Ano, dnes prizemni tesne podzvuk postrada smysl, proto odpaluje z vysek rakety ci bomny jako b52... A bude driv vyrazen kvuli vysim provoznim nakladum.

A omny, jde videt ze ses chytrejsi nez rusky generalni stab, ktery si nechal sestrelit jednu labut pvo v prizemnim letu.

Czert

17. 09. 2021

Problem je ze nadzvukovy bombarder v dnesni dobe postrada ekonomicke opodstatneni, kdyz let 2000 km nad nepratelsjym uzemi muzou ucinit strely, i nadzvukove.
A to, jestli je bombarder vylusti o 20 min drive nebo ne, je nepodstatne.

Jiří

17. 09. 2021

Tupolev Tu-160 ve všech variantách je absolutní jednička mezi strategickými bombardéry, a západní ekvivalenty se mu dodnes ani zdaleka nevyrovnají.
Ani po 30 letech nepatří do šrotu.
Tu-160 byl poprvé uveden do provozu v roce 1987 a jde o nejrychlejší, největší a nejtěžší bombardér, jaký byl kdy postaven.
V roce 2010 stanovil rekord v délce neprerušovaného letu, který činil 24 hodin a 24 minut, zdolaly 20 tisíc kilometrů, jež zůstal dlouhých deset let nepřekonán.
Nyní se situace změnila, nový světový rekord v doletu a délce letu bez mezipřistání pro letadla této třídy má od 21. září 2020 hodnotu 25 hodin. Získaly ho hned dva Tupolevy Tu-160.

Franta

17. 09. 2021

Vzhledem k tomu, že systém řízení letadla v nízkých výškách RF zvládla a již např. SU24 jej měla, tak jistě bude a možná již je zaveden u novovýroby tohoto typu letounu. Tento letoun , nemá svými výkony obdoby.

Petr C.

17. 09. 2021

TVL, to je zase článek.
Vypadá jako přeložený z nějakého ruského časopisu pro děti (na odborném serveru bych očekával obsažnější článek).
Až na ten nadpis - nevšiml jsem si, že by se Rusové někdy snažili nastolovat někde demokracii.
Oni podporují a zavádějí spíše systémy na vůdcovském principu.
Narozdíl od těch exportovaných demokracií ty jejich systémy celkem drží.

Když kopie, tak spíše B-1A. Těžko by kopie daleko překračovala parametry svého vzoru.

Pro zasmání věta z jiného článku:
,,V Íránu také začala působit německá výzvědná služba Abwehr, jejíž agenti měli za úkol ovlivňovat veřejné mínění v íránský prospěch."
Zdroj: https://www.denik.cz/ze_sveta/sovetsko-britsko-iranska-valka.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=617000&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=syuUhgdwLMs-202109170746&dop_id=13495886

Omny

17. 09. 2021

když se podíváte na další články autora, tak většina jeho článků je proti ruských , je to USofil velebující US techniku atd teda nic překvapivého. Samozřejmě když dá do nadpisu něco tak laciného, tak je to mamlas, stejně jako další tady ala Karel, Glock, Bombero a další...

Jarda

17. 09. 2021

50 let staré éro a stále z něj má západ bobky. Kde udělali bolševici chybu? To samé bylo v Koreii s Migem 15. Znal jsem se s francouzkým vojenským pilotem, který bojoval za lepší svět v Koreii. Zběhl, žil až do 90 let u nás, v Čechách. Už jako důchodce musel od nás utéct, naše úřady ho měly po dohodě vydat do Francie jako vojenského zběha a šel by tam sedět.

fusak

17. 09. 2021

Co to autor článku plácá v nadpisu o demokracii? Tu svým bombardováním civilistů exportují především USA. To je panečku úroveň hodná propagandy let minulých.

karel3

17. 09. 2021

Celkem se Rusákům ta kopie B-1 Lanceru vzhledově povedla.
B-1 Lancer, první let 23.12.1974, vyrobeno 4 + 100 strojů (testovací / služba)
Tu-160, první let 18.12.1981,vyrobeno 9 + 27 strojů.
Jó to byly ty jejich "zlaté" časy, kdy Rusáci ještě uměli alespoň kopírovat. :laughing:

Omny

17. 09. 2021

Glock
ty jsi opravdu arcip-hňup jak dokážeš překroutit fakta. US vývoj 2M lanceru nezvládly tak začaly provozovat opravdu B-čkový Lancer s mizernýma charakteristikama. Bombardování ve velmi malých výškach je zvláště v dnešní době sebevražda, takže Lancer nepoužitelný.
Jinak na rychlosti u letadel vždy záleželo a záleží ale více se tobě o Tu-160 co všechno umí o čem si může Lancer jenom nechat zdát a proti komu měl být použit , nemá cenu rozepisovat páč jsi jenom hloupý USofil.

Glock

17. 09. 2021

Tu-160 měl být protiváhou B-1A, ale než ho SSSR zavedl do služby, tak Američané změnili koncepci užití strategickcých bombardérů a vznikl B-1B Lancer, tedy stroj schopný létat subsonickými rychlostmi ve velmi malých výškách kopírujíce terén (tedy se efektivně vyhnout PVO). Tu-160 tohle neumí, takže Sověti (Rusové) ustrnuli ve schématu létání ve středních a vysokých výškách, odkud vypouští stand-off střely. Na to ale nejsou potřeba sexy fíčury jako geometrie křídel a nadzvuk. Stejnou a daleko levnější službu odvede podzvukový Tu-95MS, B-52 atp.

Tu-160 je dalším úspěšným příkladem toho, jak Američané uzbrojili SSSR. Snaha o hloubkovou modernizaci je zajímavá, ale neodstraní základní problém tohohle typu = velmi drahý provoz. Ze stejného důvodu půjdou i americké Lancery do šrotu do 10 let (ty nejsou zastaralé jako spíše hodně olétané).

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací