Americké námořnictvo nasadilo kvůli útokům v Rudém moři autonomní dronové lodě
Spojené státy v oblasti Rudého moře testují novou řadu námořních dronů, které mají na důležité trase udržovat přehled a pomáhat s odrážením výpadů jemenských povstalců. Hútíové pokračují se svými útoky proti komerčním plavidlům i americkým válečným lodím a námořnictvo USA chce nasazením nových technologií přimět na Írán napojené teroristy ke změně taktiky. Kromě autonomních zatím pozorovacích hladinových plavidel bez posádky má arzenál už brzy doplnit také první samostatná větší robotická válečná loď USX-1 Defiant.
Foto: Námořní dron Explorer společnosti Saildrone během operací s americkou pobřežní stráží | Roland Franklin / U.S. Navy
Útoky jemenských povstalců hútíů proti Izraeli a všem, koho teroristická organizace považuje za spojence židovského státu včetně obřích komerčních lodí plujících pod různými vlajkami a zároveň i americkým válečným lodím přítomných kolem jemenského pobřeží, neustaly ani víc než rok a půl od začátku poslední eskalace. Po 7. říjnu 2023 se k útoku Hamásu na Izrael přidali se svými dronovými a raketovými útoky právě hútíové a na dlouhé měsíce ochromili lodní dopravu v jedné z nejdůležitějších námořních cest světa spojující Rudým mořem a Suezským průplavem Asii s Evropou. Přes rok drželi jako rukojmí i víc než dvacetičlennou posádku tankeru Galaxy Leader plující pod bahamskou vlajkou, než mezinárodní skupinu námořníků letos v lednu propustili. Naposledy na začátku dubna spustili hútíové novou vlnu odpalování svých střel, které mířily i na americké torpédoborce. Námořnictvu USA se jako v případě drtivé většiny předchozích útoků podařilo všechny sestřelit a odpovědět naopak zásahy jemenských odpališť.

Vzhledem k tomu, že situace se severně od Afrického rohu nelepší, spíše naopak, rozšiřuje americké námořnictvo své schopnosti zasahovat. Už před rokem vytvořená pracovní skupina teď vede zátěžové testy hladinových plavidel bez posádky nazývaných také námořními nebo lodními drony. Z jordánského přístavu Akaba vypustili Američané několik zatím pozorovacích dronových lodí, které mají sledovat pohyby v oblasti Rudého moře a zvýšit povědomí USA o tamní situaci. Nést mají technologie schopné autonomní navigace nezávislé na systému GPS v případě snah nepřítele narušit spojení nebo blokovat satelitní signál. Jde o menší hladinová bezpilotní plavidla známá také jako SUSV o délce zhruba 4 metry.
„Tady u 5. flotily existují určité vodní cesty, kde GPS nefunguje – nemůžete tam jen tak proplouvat s běžným GPS, protože vás navigace ukáže jinde, takže vaše poloha není přesná. V tomto menším námořním dronu je tak uloženo užitečné zatížení, které mu umožňuje určit jeho skutečnou polohu, když je signál rušen,“ řekl bez dalších podrobností pro server Military Times velící důstojník Pracovní skupiny 59.1 se sídlem v Bahrajnu poručík Luis Echeverria.
Skupina označovaná jako Průkopníci je zodpovědná právě za nasazení vodních dronů a integraci bezpilotních systémů do námořnictva, stejně jako většího používání umělé inteligence a testování dalších technologií využitelných v tomto ohledu. Vzhledem k citlivým informacím jsou USA poměrně skoupé k prozrazování větších detailů ohledně výbavy a schopností plavidel, má ale jít o kombinaci nejmodernějších a nejstabilnějších prvků dostupných pro vojenské kontrakty. Námořnictvo bude zároveň vyhodnocovat, jaké z těchto moderních technologií jsou pro jeho potřeby ty nejvhodnější a jaké se naopak pro konflikty na moři nehodí. Pracovní skupina má pak po této testovací fázi dát velení konkrétní sadu doporučení. Pomáhá tomu už třeba námořní dron Lightfish od firmy Seasats, který byl v ostrém testu schopný nezávisle na okolí fungovat 17 dní na moři a urazit 600 námořních mil. Dalším testovaným lodním dronem jsou pravděpodobně varianty plavidla Voyager společnosti Saildrone nebo MANTAS T12 firmy Martac.
Kromě pokračujících útoků a vyčerpávajícího vedra v oblasti Rudého moře je výzvou také nekončící snaha nepřítele jeden z takových pokročilých námořních dronů ukrást a využít pro vlastní vývoj. Sami hútíové na lodě vysílají kromě raket a vzdušných dronů – dodávaných stejně jako Rusku na Ukrajině Íránem – také vlastní námořní drony. Ty působí velké škody zejména méně chráneným nákladním lodím. Podle velitele americké skupiny Echeverriy se zatím podařilo všechna americká bezpilotní plavidla uchránit před tím, aby skončily v nesprávných rukou.
Houthi force publishes footage of attacking British oil tanker "CORDELIA MOON" with an unmanned drone boat in the Red sea. pic.twitter.com/VuMurJ9nzL
— Current Report (@Currentreport1) October 3, 2024
V čele americké iniciativy hladinových bezosádkových plavidel je větší válečná autonomní loď s názvem USX-1 Defiant. Projekt Agentury ministerstva obrany pro pokročilé výzkumné projekty (DARPA) byl dokončen letos v únoru a námořnictvo teď chystá první ostré testy. Má jít o středně velkou robotickou loď o délce téměř 55 metrů a výtlakem 240 tun plně samostatnou a stejně jako její menší kolegyně schopnou pokročilejšího sledování nepřítele – a v budoucnu patrně i vlastního odpalování dílčích dronů či střel. Navržena byla od přídě po záď kompletně bez možnosti lidské posádky, a to včetně situací jako je doplňování paliva, kdy na konci USX-1 Defiant není třeba žádné obsluhy. Do plného provozu by mohla být nasazena už letos v létě.
Zdroj: Military Times, Long War Journal, TWZ, DARPA
Komentáře
Azor
16. 04. 2025, 17:46"Americké námořnictvo nasadilo kvůli útokům v Rudém moři autonomní dronové lodě"
Toto jim bude platné jak mrtvému zimník.Neboť toto nerozhodne to jak by USA chtělo.Eliminovat Hutije. Neboť -
"Vojenští experti pochybují ,
https://english.almayadeen.net/news/politics/how-month-long-us-attacks-on-yemen-failed-to-stop-ansar-alla
že USA budou schopny porazit Húsíje v Jemenu vojenskými prostředky.
neboť -
"Válka s Húsíy stojí USA více než 600 milionů dolarů." a kam se pohli??? Kolik že už jim ručníkáři, dronú MQ-9 Reaper sestřelili?
Cena jednoho MQ-9 je 33 milionů dolarů. Jen kvůli sestřeleným dronům ztratily USA ve válce v Jemenu více než 600 milionů dolarů.
I to jak odtáhla s ocsem mezi nohami at. let. loď???
"Húsíů, kteří způsobili značné škody na jaderné letadlové lodi Abraham Lincoln."
A i dokonce na tyto "Jemenské ozbrojené síly hlásí další útok na americké válečné lodě v čele s letadlovou lodí USS Harry S. Truman"
https://newsland.com/post/7853981-linkoln-udral-parni-v-shlepkah-gonyayut-amerikanskie-avianoscy-kak-dranyh-koshek
A USA příjdou ke křížku -
"Washington podle něj Húsíům nabídl, že nebude bránit úsilí o dosažení trvalého míru v Jemenu výměnou za to, že povstalci zastaví své vojenské operace v Rudém moři.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-usa-ohlasily-operaci-na-ochranu-lodi-v-rudem-mori-40454699#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=abtest240_dop_cizich_clanku_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Washington podle něj Húsíům nabídl, že nebude bránit úsilí o dosažení trvalého míru v Jemenu. Zajímavé. To znamená, že tomu míru dosud bránil?
A jak jsou na tom v Německu??
" Německo uprchlo před Hútíy."
https://colonelcassad.livejournal.com/9472553.html
Přitom doma mají jen bordel a i v evropě ohledně dronů
https://www.echo24.cz/a/HYNws/zpravy-svet-zahadne-drony-znepokojuji-usa
Velká Británie
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-vypadaji-podezrele-nad-americkymi-zakladnami-v-britanii-letaji-jiz-nekolik-dni-nezname-drony-40498958
Německo
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-stredni-evropa-nemci-ve-strehu-podivne-prelety-dronu-a-poplach-na-letisti-nato-budi-obavy-258303
Itálie
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/italie-prelet-dronu-maggiore-spionaz-vysetrovani-rusko.A250331_121109_zahranicni_kha
Czertik
17. 04. 2025, 09:47rexik
jak to tak popisujes, nejlepsi cesta pro amiky je invaze do iranu, jejich hlavniho sponzora, bez pomoci irani hutijovebudou zrat hlinu.
no a nevim proc stranka co se tvari jako americka/pro anglicky mluvici s koncovkou com. ma clanky v rustine, ale budiz.
ano, muzes tu masturbovat nad tim, jak amici utrpelu potupu, ale to nemeni nic na tom ze rusko prislo o moskvu, a nejen ji, ve valce proti ukrajine.
ztaty lodi - amici 0 rusko 25????
takze kdo ma lepsi a kdo horsi namornctvo rexiku ? stekas, stekas, ale kazdy se ti smeje.
a co, kdy rusove konecne opravi kuznice ? nebo on stravi dalsiich 10 let v docich a bude lodi kter stravila vic nez 80% sveho veskereho casu v docich, ne u mola, ale v docich.
uzasna to vizitka ruskeho namornctva.
a neboj, ty zahadne drony nejsou zahadne, vi se ze pomoci nich spehovala cina kde to slo.
nebo to sou ruske ? co na to rika tvuj ridici dustojnik ?
Azor
17. 04. 2025, 12:05Czertik.
"e rusko prislo o moskvu, a nejen ji, ve valce proti ukrajine.
ztaty lodi - amici 0 rusko 25????
takze kdo ma lepsi a kdo horsi namornctvo rexiku ?"
Už jsem vám psal jak je na tom velení armády pod vlastizrádcem a členem 5 kolony Gerasimovem (to jak lhal Putinovi,při vstupu banderovců do Kurska -a nemůže ho zatím odvolat,neboť za ním stojí další vlastizrádci - klanově-korporátní skupiny co co jsou na řídících místech - Sulivanov,Gref,Peskov atd) a dalších parketových(nikdy nebyli v boji akorát v kancelářích a dosazeni do funkcí za ožralého Jelcina)genrálů,kteří svazují armádě ruce a tak ruská armáda bojuje jen s jednou rukou.
A taky porovnání s čím bojují Hutiové a s čím USA????? A s čím se bojovalo na ukrajině proti Rusku-ohledně těch lodí)?????
U těch let. lodí stačí zlikvidovat transportí loď(kolik že jich mají????)a USA,jsou nahraní ! ! !
Salut.
Azor
17. 04. 2025, 12:23Czertik.
"a neboj, ty zahadne drony nejsou zahadne, vi se ze pomoci nich spehovala cina kde to slo.
nebo to sou ruske ? co na to rika tvuj ridici dustojnik ?"
Důstojník(jiné kvality než jste vy)říká že v těch státech jsou tupci(tak jako Doník,proč je nesestřlili nebo je nepřevzali pomocí elektronického boje,jako v Iránu??? Neměli čím a jak???)tak jak v případě toho balonu,kde se odvolávali -Bílý dům informoval o sestřelení druhého létajícího objektu nad územím Aljašky. Zpráva uvádí že Washington neví, které zemi patřil, ale byl mnohem menší než dříve sestřelený čínský balon. Nevyloučil ani mimozemské těleso.
Takže i mimozemšťané?????
A teď ten světový četník čumí jako tele na nové vrata -
"poprvé po velmi dlouhé době se Spojené státy ocitly v pozici, kdy neútočí ale brání se, kdy reagují na iniciativu nepřítele namísto toho, aby mu vnucovaly svou vlastní."
A to že už jim je to oddělení oceánem naprd.A zakoušejí vlastní medicínu od číňanů jakou dělali oni nad jinými státy,Kuba SSSR atd.
USA jede z kopce. Jen slepý a takový jako jste i vy, to nevidí.
Salut.
Czertik
17. 04. 2025, 22:00rexik
prosim, vysvetli nam tady JAK PRESNE 5kolona znemoznuje ruskym lodim se branit ukrajinskym utokum proti lodim ?
at uz drony nebo raketami.
ale sem rad ze si priznal, ze ruske namornicto je doslova masakrovano.
a ano, skutecne rozeber jake zbrane ukrajnci maji a jake hutium chyby.
pokud to nedoazes, jen dokazes ze ruske namornictvo stpji uplne za hovno.
Czertik
17. 04. 2025, 22:06rexik
j te chapu, tvoje vychlastana komunisticka hlava nedokaze pochopit, ze exituji nejak pravidla azakony, a ze kazdy nemuze stilet po dronech jak se mu zlii, ale zapad proste neni nacisticke putinovske rusko kde si muzou silet po cem chcou.
a jeste takova perlicka, kdyz si masturboval o tom, jak staci amikum potopit transportni od a jejich svazy budou nahrane.
muze bej kouba, ale pravda je jedoduche - amici neprisli ani o tu transportni lod.
a rusove prisly o vysoke pocty jak valecnych lodi (ktere by mely byt odolnejsi a lepe branene nez transportni) tak i transportnich.
muzes se tu ukajet nad upadkem usa jak chces, ale pravda je prsta - rusko je v daleko etsim upadku.
Azor
17. 04. 2025, 23:56Czertik.
"a ano, skutecne rozeber jake zbrane ukrajnci maji a jake hutium chyby.
pokud to nedoazes, jen dokazes ze ruske namornictvo stpji uplne za hovno."
Kde vzali ty podvodní drony??Kde vzali ty rakety v PVO a rakety od VB či Francie.Kdo že určuje cíle a čím jsou navaděné??? Toto mají vše Hutijové???
Kdo brání ruské armádě aby zablokovali Če
rné moře(dovoz zbraní a dronů podvodních?kdo brání zlikvidovat v centrální a záp.ukrajině zlikvidovat ropné sklady a překladiště????Kdo brání zlikvidovat dopravní infrastruktůra(aby ze Ržešova,Rumunska,Slovenska )šli zbraně a nedostali se tak na frontu.????Kolik transportů po železnici bylo zlikvidováno na západě ukrajiny.???Odkud je plyn na ukrajině a i ropa???Kdo dodává ropu do Bulharska(Lukoil kde se dělá nafta a benzín) a šupity na ukrajinu.atd???,
Toto vše 5 kolona.
Ono by stačili dva výstražné údery 1 na Rzešov a 2 v Rumunsku,odkud se vozí zbraně.A stáhlo by NATO ocásek.USA by nikdy nešli bránit jak Poláky tak i Rumuny.
Jak že je na tom Polsko ohledně těch "ochotných" vyslat vojáky na ukrajinu????
Ocas mezi naohama mají !!!!
A ty vymiráty baltické si dost taky koledují.Je tam ruská menšina??? Na to by měli myslet.S Ukrajinou měli velkou trpělivost od r. 14 do r. 22.
a teď se vše zrychluje.
Salut.
Azor
18. 04. 2025, 00:09Czertik.
"muzes se tu ukajet nad upadkem usa jak chces, ale pravda je prsta - rusko je v daleko etsim upadku."
Takovýto žblemty už psali jiní lidé pře vámi.A splnilo se co z jejich předpovědí.
je toho plno na netu.Neumíte číst???
A s těmi drony, jste na tom jako senilní Biden.Mimozemšťani,co???? Oficiální zpráva
" o tom, jak staci amikum potopit transportni od a jejich svazy budou nahrane."
A ne snad???Ona se odvážila plout až k operujícím lodím??? Strachy se krčila u Suezu.
" ze exituji nejak pravidla azakony, a ze kazdy nemuze stilet po dronech jak se mu zlii,"
Tak nám tu napište (ozdrojované)jaké že tam mají zákony, ohledně toho jak se mají chovat, když se nad zakázanýma zonama promenádují drony !!!!!! Nebo opět budete jako ty tři opičky???
Vy akorát štěkáte a nemáte nic podložené,neboť??? Máte na to???
Salut.
Czertik
18. 04. 2025, 10:36rexik
jak vis ze hutiove nepouzivaji podvodni drony, ty u nich bydlis ?
a od kdy se rakety pvo pouzivaji k utokum n lode, chlastas moc ????
a rakety od vb a francie ??? co je na om spatneho ? hutiove dostavaji rakety z iranu, ruska i ciny.
to tvoje stezovani je stejne, jako ja bych psal ze je spatne ze ukrajina nedostava zbrane z ciny a iranu.
skutecne ten tvuj mozek je neskutecne retardovany.
a pokud se musis ptat kdo urcuje cile a jak sou navadene...tak to ukazuje jak si omezen, jak ve znalostech tak i premylseni. tobe to uceni nikdy nepomuze. to predpoklada ze mas schopnost se ucit a tu ty evidentne postradas.
a to cemu vsemu brani 5 kolona v rusku....o cem si psal.....to jen ukazuje jenom retardaci a nechopnost rusu, nic jineho. schvalne hadej proc ukrajina neresi podobne problemy.
a udery proti rumunsku....ano, napist to putinovi a schvalne co on udela. pak uvidime jestli ses skuecny mistr kobu nebo totalni retard. a ja vim ze si to druhe.
mas recht, pobali melo s ruskou 5 kolonou prilis dlouho trpelivost, zvlast po jejich vlastizradnych tendencich na ukrajine ve 14.
meli by je vsechny expedovat do sajuzu.
aport.
Czertik
18. 04. 2025, 10:41rexik
vtipne, ty jako protok o padu usa nevis ze se dodnes nesplila zadna z tvojich predpovedi ?
skutecne neumis cist ani premylset.
skutecne ses retard, kdyz si videl ze bych kdekoliv psal o mimozestanech u dronu, to si psal jen ty.
tvoje mozkove schopnosti degeneruji kazdym okamzikem cim dal vic.
a rexiku, kdo je veci idiot ? ten kdo se krci u suezu a neprijde o lod, nebo ten kdo ne a potopi mu lod ?
na retardaci vedou rusove 25 : 0.
a rexiku, zkus me to opacne, ty tady napis ktere zakony jim umoznuji jen tak sestrelovat drony. nebo ses 3 opicky v 1 ?
stekas, stekas a nic z toho.
aport.
Azor
18. 04. 2025, 13:19Czertik.
"jak vis ze hutiove nepouzivaji podvodni drony, ty u nich bydlis ?
a od kdy se rakety pvo pouzivaji k utokum n lode, chlastas moc ????"
S tím bydlením to myslíte vážně????
Rakety PVO slouží na to aby mohli(nemůžou)Hutiové sestřelit letadla co je bombardují.Kapišto??pokud by měli s 400 jak by na tom bylo USA???
"a rakety od vb a francie ??? co je na om spatneho ? hutiove dostavaji rakety z iranu, ruska i ciny."
A kdo ty rakety navádí?? Irán má to co NATO???Hutiové dostávají ty zbraně v takovým množství jako Ukrajina????
"to tvoje stezovani"
Kde jsem si stěžoval??To je váš mokrý sen. Já jen konstatoval ! !
"a to cemu vsemu brani 5 kolona v rusku....o cem si psal.....to jen ukazuje jenom retardaci a nechopnost rusu, nic jineho. schvalne hadej proc ukrajina neresi podobne problemy."
Co že???? Ukrajina nemá takové problémy???Jste upadl na hlavičku,ne???
Vy neposloucháte Zelenského jak popisuje u nich situaci??
"a udery proti rumunsku....ano, napist to putinovi a schvalne co on udela. pak uvidime jestli ses skuecny mistr kobu nebo totalni retard. a ja vim ze si to druhe."
Už jsem psal proč to nemůže udělat.
"mas recht, pobali melo s ruskou 5 kolonou prilis dlouho trpelivost, zvlast po jejich vlastizradnych tendencich na ukrajine ve 14.
meli by je vsechny expedovat do sajuzu."
Tím že neplní to k čemu se zavázali - charta osn a i evropské práva(psal jsem o nich)bude mít pro takové jak o Kalasova a spol následky.
Azor
18. 04. 2025, 13:30Czertik.
"skutecne ses retard, kdyz si videl ze bych kdekoliv psal o mimozestanech u dronu, to si psal jen ty.
tvoje mozkove schopnosti degeneruji kazdym okamzikem cim dal vic."
Nemáte opět mentální schopnost porozumět psanému textu!!!!
Kde jsem psal,že jste to napsal vy??? To bylo oficiální stanovisko administrativy USA ! ! !
"a rexiku, zkus me to opacne, ty tady napis ktere zakony jim umoznuji jen tak sestrelovat drony. nebo ses 3 opicky v 1 ?"
Vaše "Inteligentní" odpověď - pořádí -
Vy - " ze exituji nejak pravidla azakony, a ze kazdy nemuze stilet po dronech jak se mu zlii,"
Já -
Tak nám tu napište (ozdrojované)jaké že tam mají zákony, ohledně toho jak se mají chovat, když se nad zakázanýma zonama promenádují drony !!!!!! Nebo opět budete jako ty tři opičky???
A vy -
a rexiku, zkus me to opacne, ty tady napis ktere zakony jim umoznuji jen tak sestrelovat drony. nebo ses 3 opicky v 1 ?
Lidi si o vás udělají obrázek.Jaký že to může být?????
Salut.
Czertik
18. 04. 2025, 20:30rexik
ses kreten nebo nec horsiho ?????
rec byla o utocich na lode ne letadla. to ses takovy ozrala nebo sklerotik ze si nic nepamatujes, max posledni 1 min ?
pokud by meli hutiove s400 usa by bylo na tom vyborne, zlikidovaly by je bez jakychkoliv problemu, tak jak sou s400 likvidovany na ukrajine.
mas nejaky dalsi dukaz toho ze nic nevis a neumis premyslet ?
a zase hloupe otazy, kdy dokazujes svoji stupiditu ?
pokud hitove nedostaaji stejne navadeni od irancu jako ukrajina od nato, bez brecet k irancum, ne ke me.
skutecne ? dej me sem link na zelenskeho kde si stezuje na prai 5 kolony, jinak ses lhar a retard.
vtipne, porad se tu ohanis chrtou osn, ale to jak ji porusuje rusko ignorujes. typicke.
Czertik
18. 04. 2025, 20:36rexiku
nejak nam slabnes, ze by retardace a senilita ?
vis vubec co si puvodne psal o onech dronech ?
naznacoval si ze je musou jen tak sestrelovat jen sou neschopni je setrelit, ja po tobe jen chci aby si to dokazal. tot vse.
nebo to chces napsat jeste jedoduseji, protoz eje to pro tebe prilis slozite ?
Azor
15. 04. 2025, 11:38Czertik.
"a proc amici ci nekdo jiny jedoduse nevybombraduje hutie do doby kamene, nebo tam neposle pozemni armadu ktera by s nimi udelala kratky proces ?"
Takový "odborník"jako jste vy, a opět se ptá???
Vy jste se na to učení vyfláknul,že??
Napovím, "sto psů - zajícova smrt!"
Nevím ale, zda jste i toto málo pochopil.
A ten "krátký proces"už zkoušeli ve Vietnamu,Kamboži,Laosu,V Korei,Afganistánu atd a jak že dopadli????
Salut.
Czertik
15. 04. 2025, 17:38rexik
tak utikej zajici.
Bombero
15. 04. 2025, 18:50AZOR- V avganu mnohem líp, než russáci, v korei zatlačili komunistickýho agresora zpět na jeho území, vietnam je na delší diskuzi, Kambodža?Myslíte to, že odsud operoval vietkong?A laos je to samý, jen další účastník vietnamské války
částečné nastínění problému a vývoj situace
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/45796/130077025.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Azor
15. 04. 2025, 20:11Bombero.
"AZOR- V avganu mnohem líp, než russáci, v korei zatlačili komunistickýho agresora"
Moc jste o Afganistánu(když tam byl SSSR)moc nepřečetl,že??? To že se trockisté v čele s Brežňevem nechali vtáhnout - Brzezinski - do Afganistánu,je jedna věc.
Druhá věc je jak bojovali vojáci SSSR a jak vojáci USA.
Jsou paměti a vzpomínky Mudžáhedíniu,kteří věděli kdo je chrabrý voják(zSSSR - navíc oni pomáhali domorodému obyvatelstvu,školství,infrastruktura atd)) a kdo poseroutka (vojsko USA atd i naši)- ty byli akorát v okolí základen.A vojsko SSSR ovládalo většinu Afganistánu a navíc odešli spořádaně.Ne jako US Army stejně jako z Vietnamu.
V Korei na ně stačili dobrovolníci z číny.
USA nikdy,nikdy nevyhrálo žádnou válku - pokud nemyslíte Grenadu,či Panamu.
Ani nad Japonskem,nebýt SSSR .
A i tam jakožto okupovaný (stále)stát,se dříve nebo později bude bouřit.I proto co o nic vulgárné prohlásil Doník.-
"Doslova bylo celému světu řečeno: "Říkám ti, tyto země nás volají a líbají mi prdel. Umírají (uzavření) dohody: "Prosím, udělej (s námi dohodu). Udělám cokoli, pane." Upřímně řečeno, když jsem poprvé slyšel tuto uchu drásající obscénnost od prezidenta, přemýšlel jsem, jestli to není "falešný", produkt Trumpových nepřátel pomocí umělé inteligence...
Umím si představit šok Japonců, kteří jsou stále arogantní a chlubí se svou vytříbenou kulturou a „božským původem“, jejichž premiér byl jedním z prvních lidí, o kterých Trump tak hanlivě mluvil.
https://www.youtube.com/watch?v=mLypfVAS6js
To jsou spojenci,co???? Tak jako odposlouchávali Merkel a jak sklopila uši.Takový obdivujete??
Pepík Knedlík
15. 04. 2025, 21:35Azor
No? Sověti by dokázali uspět a musím použít to krásný slovo co vymyslel Bombero avganu. Prostě máš pravdu.
Korea? Naprostá zoufalost nejen SSA, ale i MacArthuru. Toho blba vyhodily a zachranili co se dalo. A výsledkem miliony mrtvých a zpět na původní rovnobezku, která byla hranici určena dvěma dustojniky SSA. Zde chtěl Eisenhower použít opět atomový bomby.
A konečně hvězdy a pruhy na rakvych zabitych vojáků SSA ve Vietnamu. Zase bída.
Czertik
16. 04. 2025, 09:26rexik
kdyz mudzahedini tedsa videli jaci sou ti soveti gerojove, proc proti nim vubec bojovaly ?
ano, komunisi v koreji byly takovi gerojove, ze meli asi tak 30x vetsi ztaty nez zapad, zasni to bojovnici.
a prave kvuli takovym kecum, jak ze to sssr umoznilo porazku japonska si rikam, ze se amici meli na pomoc rusku vysrat.
a ze amici odposlachavali merkel ? jasne, to se nesmi.
ale rusave muzou odposlachat ostatni, ze jo ? a to nejen v dobach sssr, ale i pozdeji.
dnes sou presvedcive dukazy jak sssr odposlchlaval husaka a jine komunisty ve vs.
Azor
16. 04. 2025, 12:49Czertik.
"kdyz mudzahedini tedsa videli jaci sou ti soveti gerojove, proc proti nim vubec bojovaly ?"
Je vidět,že jste jen součást davu,neboť -
"Dav je sešlost lidí,kteří žijí podle tradic a přebírají názor autorit.
A jestliže se to navíc ten dav vůbec nedozvěděl,tak je to prostě ovladatelné stádo.
Historická paměť davu,je plus mínus dva týdny.
A na této vaší otázce je vidět,že si nepamatujete ne jen ty dva týdny, ale už ani dny,neboť toto jsem už psal, a to včera viz -
" 15. 04. 2025, 20:11 To že se trockisté v čele s Brežňevem nechali vtáhnout - Brzezinski - do Afganistánu,je jedna věc.
Druhá věc je jak bojovali vojáci SSSR a jak vojáci USA."
"ano, komunisi v koreji byly takovi gerojove, ze meli asi tak 30x vetsi ztaty nez zapad, zasni to bojovnici."
Kolik že dělostřelectva,lodí,letadel mělo USA a kolik že S.Korea??
"a prave kvuli takovym kecum, jak ze to sssr umoznilo porazku japonska si rikam, ze se amici meli na pomoc rusku vysrat."
Dost věcí šlo z USA.Ale kolik že toho celkem ve srovnání s produkcí v SSSR??? kolem 8 %.Ale i tak za to byl SSSR rád a ocenil to.Ale to bylo za Roosewelta.Co prohlašoval Truman??
""Když bude vítězit Německo, měli bychom pomoci Rusku. Když budou mít navrch Rusové měli bychom pomoci Němcům, aby se jich mezi sebou pozabíjelo co nejvíce."
Takový to byl spojenec ! !
Apropó,co dělali od r. 43 v Itálii ???
"a ze amici odposlachavali merkel ? jasne, to se nesmi."
Když mu nedůvěřuje a mátu možnost tak může.
Akorát toto jste odsuzoval, když jsme byli pod vlivem SSSR.
To není měření dvojím metrem???
Ale že by nám takhle sprostě chovali,jako Doník?
Czertik
17. 04. 2025, 10:19rexik
slabnes nam, slabnes, stekas ale blbe.
to, ze trokiste napadli afghanistan, nijak nevysvetluje to, proc muzahedinove stikleli po ruskych gerojich co rozvijeli afghan.
slabnes nam, hodne mas slabne srexiku.
a co jako kolik techniky melo usa a sk ? ty si psal o sk gerojich, o technice tam nebyla ani zminka. nebo me chces tvrdit ze geroje dela technika ???
vyborne, 8% celkove produkce sssr jim poskytli usa. pro zjedodudesi kazdy desaty rubl v sssr byl americka pomoc.
dost vyznamne.
jinak, vis kolik ze to amici poskytli vb a f ? kolik ze to bylo % jejich celkove produkce ? evidnetne ne, jinak by si videl ze o to byly dulezitejsi dodavky pro sssr.
jakykoliv dukaz ze to truman rekl, pane goebelsi ?
a ano, co delali amici ve 43 v itslii ze ti to tak vadi ?
a sem rad ze stahnes ocas, kdyz se ti dokaze ze to co vycitas usa delalo sssr a dela dnesni rusko.
Azor
17. 04. 2025, 13:07Czertik.
"jakykoliv dukaz ze to truman rekl, pane goebelsi ?"
24. června 1941
https://farm1.static.flickr.com/232/467598943_57688f0ce5_o.jpg
https://www.goodreads.com/quotes/728071-if-we-see-that-germany-is-winning-we-ought-to
https://en.wikipedia.org/wiki/Bait_and_bleed
McCullough, David (15. června 1992). Truman . New York, New York: Simon & Schuster. p. 262. ISBN 978-0-671-45654-2.
Přejdete také i toto tvrzení, jako ty tři opičky??????
"to, ze trokiste napadli afghanistan, nijak nevysvetluje to, proc muzahedinove stikleli po ruskych gerojich co rozvijeli afghan."
Nejezdí oni teď do Moskvy??? On je tam někdo tahá řetězem???
"a co jako kolik techniky melo usa a sk ? ty si psal o sk gerojich, o technice tam nebyla ani zminka. nebo me chces tvrdit ze geroje dela technika ???"
Chápu že to je pro vás těžké k pochopení(i když jste důstojník).
Když dva vojáci budou mít stenou zbraň a stejné podmínky(ne že se budou schovávat za civilisty(tak jako i mudžahdíni - měli uniformy???) tak by se vidělo(a historie o tom něco ví)kdo že by byl geroj a kdo by stáhnul ocásek mezi nohy.
K čemu byla ta produkce USA když neporazili Japonsko???? jak by si vedli vojáci a generálové z USA,kdyby byli v podmínkách jak SSSR v r. 41 až 42 ?????? Bojovali by jak ti ,co byli v pevnosti Brest-litevské nebo jako ve Stalingradu???????
Salut.
Czertik
17. 04. 2025, 22:18rexik
vidis, tak onu citaci trumana si nasel, ale proc ho necitujes celeho, vcetne toho so rekl potom ?
ale to se tvoje nacisticke propagandy nehodi. delas dokonalou propagadnu dle goebsova vzoru. tvuj ideal, ze jo ?
ano, ty tri opicky se dokonale hodi na tebe - ignorujes zlociny sssr a ruska.
ses zase ozraly, nebo je to demence ???
co maji dnesni nasvevy afghancu v moske s valkou v afghanu co vedlo sssr ?
diky za dukaz, ze si priznal ze rusove v afghanu pachaly zlociny a proto po nich mudzahedini stileli.
a dika za dukaz, proc ty budes navzdy vojin a nikdy nic vic. dam ti napovedu - vojaci stojici proti sobe nikdy nebudou uplne stejnou zbran.
a vzhledem k tomu ze cinani a sk meli cca 30x vetsi ztaty, tak jim to vetsi pero bylo evidentne k niemu.
rexiku, to neznas historii vim, ale takove boty co tu delas....schavle si vygugli kdy a komu se to vzdali - kapitulovali - japonci.
napoveda , rusum to nebylo.
a ta otazka jak by si veli usa, kdyby se ocitli v situaci jako sssr ve 41 a 42 je velmi jedoducha - daleo lepe.
armada usa byly lepe cvicena a vybavena nez armada sssr ve stejne dobe.
jeste v necem chces dokazovat svoji neinformovanost a upost ?
Czertik
15. 04. 2025, 10:54a proc amici ci nekdo jiny jedoduse nevybombraduje hutie do doby kamene, nebo tam neposle pozemni armadu ktera by s nimi udelala kratky proces ?
Pepík Knedlík
15. 04. 2025, 21:38Chrusčov
Přesně. Proč konečně kobercovym naletem nesrovnaji Kyjev s komikem. On může za válku a utrpení. Putin je jen vykonyvatelem nepochopeni situace, kterou začal Bush, Obama a Biden.
Czertik
16. 04. 2025, 09:28knedle ss
vyborne, rekni me kde bydlis a ja te zatrelil. A soud me bude muset osvobodit na zakalde obhajoby ze to byla tvoje chyba, ze me boleli oci z tvojich kecu co si psal. ze to byla tvoje vina.
Azor
16. 04. 2025, 12:29Czertik.
"vyborne, rekni me kde bydlis a ja te zatrelil. A soud me bude muset osvobodit na zakalde obhajoby ze to byla tvoje chyba, ze me boleli oci z tvojich kecu co si psal. ze to byla tvoje vina."
Tímto z vás vypadla opravdu "moudrost". Vy máte maturitu??
Orwell by z vás měl radost,jak dokázal předvídat,jak se z lidí(pomocí propagandy)stanou nemyslící bytosti.Jeden pán byl o dost tvrdší,když prohlásil - "„Dejte mi média a já proměním jakýkoli národ ve stádo prasat. „
Joseph Goebbels
Czertik
17. 04. 2025, 10:12rexik
a nejen maturitu, dokonce sem rsdr.
a mas pravdu, rusove sou dokonaly priklad toho ze goebles mel pravdu.
Azor
17. 04. 2025, 13:11Czertik.
"a nejen maturitu, dokonce sem rsdr."
Vokovickou Sorbonu? Je na vás vidět,že vás tam toho moc nenaučili.
Není vám stydno,že vás tady válcuje(fakty)člověk,který má úspěšně zvládnutou jen mateřskou školu???
Salut.
Czertik
17. 04. 2025, 22:20rexik
a toho cloveka co me tu valcuje me ukaz.
napoved, ty to rozhodne nejsi, rexiku.
aport.