EXCALIBUR
CZUB
CZUB

Čínské námořnictvo je větší než to americké, počet však není vše

 29. 05. 2019      kategorie: Vojenská výzbroj      3 komentáře

Námořnictvo čínské lidové republiky pokořilo v posledních měsících velice zajímavý milník. V současné době jde o největší námořnictvo na světě, co se počtu lodí týče. Pod čínské námořnictvo nyní spadá přes 300 válečných lodí, což je v současné době o 13 více, než čím disponuje námořnictvo USA (US Navy). Počty jednotlivých plavidel však nemusí být zcela odpovídající síle námořnictva jako takového. 

Obrázek 1
Foto: Torpédoborec Taizhou při cvičení v roce 2017

Podle nedávno aktualizovaných informací Čínské námořnictvo nově disponuje 23 torpédoborci, 59 fregatami, 37 korvetami a 119 dalšími, obvykle menšími plavidly. Mimo to Číňané disponují ještě 76 ponorkami, z nichž několik z nich disponuje systémy pro odpalování raket s nainstalovanými jadernými hlavicemi. Tyto ponorky mají jak jaderný, tak klasický dieslový pohon. 

Psali jsme: Colt M16 - legenda mezi útočnými puškami

Obrázek 2
Foto: Ponorka s jaderným pohonem a možností odpalovat balistické střely Typ 094A

I když je celý seznam značně působivý, po detailnějším zkoumání vyjde najevo, že zdaleka ne všechny typy lodí jsou v současné době dostatečně konkurenceschopné, zejména v porovnání s tím, s čím disponují spojené státy. Jde zejména o válečné lodě typu 056 a 054A, které jsou zaměřeny spíše na průzkum a prvotní odstrašení protivníka. V boji jako takovém zbytek flotily příliš nepodpoří, a právě tyto dva typy lodí tvoří zhruba třetinu celého čínského námořnictva. 

Obrázek 3
Foto. Čínská korveta typ 056

Psali jsme: USFA ZIP 22 aneb nejhorší moderní zbraň na světě

Další velkou nevýhodou, zejména v porovnání s US Navy, je absence letadlových lodí, které do značné míry ovlivňují vzdálenost, na jakou je námořnictvo schopné jednat (jakýsi akční rádius). Čína disponuje jen jednou letadlovou lodí, která je navíc značně zastaralá. Nemá žádné lodě, které by byly schopné nést vrtulníkovou letku, ani žádné bojové křižníky, které slouží jako ochranný val každé velké flotily. 

Obrázek 4
Foto: Americká letadlová loď USS Ronald Reagan

Tento stav však nebude věčný. V současné době probíhá stavba druhé letadlové lodě a další dvě jsou ve stádiu vývoje a plánování. Stejně tak Číňané myslí na vývoj a stavbu velkých bojových lodí jako jsou křižníky. Během několika následujících let tak Čína nebude na výši jen co se počtu jednotlivých lodí týče, postupně se bude zvedat také celková konkurenceschopnost celého námořnictva. 

Zdroj: Popular-Mechanics

 Autor: Dominik Z.

CENOVÉ BOMBY (872)

Komentáře

Eman33

02. 07. 2019

Na Čínu vytahujeme lidská práva, ale v Saúdské Arábii ani nepípneme.
Kdysi za časů oněch nám dle komunistické společensko-politické metodologie vtloukali do hlavy, že existují země socialistické, kapitalistické a rozvojové. Přidržme se tohoto členění a podívejme se, jak skrz tyhle staré brýle vypadá současný svět. V Číně už dnes zcela jistě nenarazíte na fanatiky, kteří v šedivých uniformách, čepicích s rudou hvězdou a s rudými knížkami Maových citátů nad hlavami vyřvávají svoji jedinou pravdu. Na takové totalitní týpky dnes ovšem zcela jistě narazíte na amerických a západoevropských univerzitách, kde již dávno zvítězily zločinná politická korektnost, přiblblý feminismus, klimatické šílenství, pomatený genderismus i jiné společenskovědní úchylky.
„Sto let za opicema“
Když vystoupíte v Šanghaji na letišti, můžete jet do města klasicky taxíkem, autobusem, metrem… anebo Maglevem. To je těžká vychytávka. Maglev je rychlovlak na principu magnetické levitace. On vlastně nejede, ale letí. Umí až 460 km za hodinu. Necelých 50 km dává za 7 minut. Vlastně je to taková zbytečnost. Vždyť je to úplně šumafuk, jestli z letiště budete v centru za 7 minut, anebo třeba za 15. Jako vizitka a výkladní skříň to ovšem funguje dokonale. A teď si vedle toho třeba představme naši už 30 let hubou stavěnou, leč stále neexistující rychlodráhu na ruzyňské letiště a rázem se můžeme vrátit zpátky na zem. Z tohoto pohledu jsme dnes nikoli socialistickou, nikoli kapitalistickou, nýbrž zoufale rozvojovou zemí. Ano, neposlouchá se to dobře, ale ve srovnání s oním impozantním technologickým a infrastrukturním skokem, který Čína i jiné asijské země za poslední desetiletí udělaly, jsme dnes „sto let za opicema“. Nabízí se třeba srovnání železničních sítí. Zatímco v Číně vybudovali supermoderní síť, po které vlaky 21. století běžně jezdí rychlostí 300 km/h, a nová moderní nádraží připomínají spíše letištní terminály, naše železnice a celá její infrastruktura stále mnohdy připomíná spíše vylepšený skanzen ze století19. Ale to nikterak nebrání našim politikům, pisálkům hlavního proudu a jiným režimním přicmrdávačům, aby Čínu povýšeně mistrovali a téměř nikdy, když o ní hovoří či píší, neopomenuli připojit přídomek komunistická. Je to poněkud dementní a propagandistické, protože to by pak museli pokaždé zrcadlově říkat třeba kapitalistické Spojené státy či katolický Vatikán, což samozřejmě nedělají, neboť by to bylo idiotské. Stejně jako je idiotské tohle jejich nálepkování Číny.

Monarchista

30. 05. 2019

Panové,
počet je důležitý, je to velký počet možných cílů

Delta

30. 05. 2019

V Číně je jiný svět
V ČÍNĚ nepotřebovali nic privatizovat, ani "reformovat“ a už 2 roky jsou nejsilnější ekonomikou světa. Do Číny si nepustili žádnou Rotschildovu, Morganovu, Rockefellerovu či GoldenSachsovu banku a to ani přes bílé koně, navzdory nabízeným výhodám. - Za dva roky vyprodukovala Čína víc cementu než USA za celé 20. století. - Délka vybudovaných cest – 4 mil. km - 300 tisíc mostů po celé zemi, z nich přes 1000 s délkou víc než 1 kilometr. - V roce 2016 postavili most z Hongkongu do Macau. - Předtím tam cesta trvala 1 hodinu na rychlostním člunu. - Za jeden rok se autopark Číny zvětšil o 20 miliónů automobilů. - Každý rok se v Číně postaví 100 nových letišť. - Dále se například postavili gigantické viadukty s délkou 150 km a tunel o délce 28 km . - Vlak z Guangzhou do Guiyangu za jednu hodinu projede 510 mostů a 236 tunelů rychlostí 250 km/hod. - Za 30 roků v Číně zvětšili obytnou plochu 8 x a byty se přidělují i bezplatně. - Za 10 let bude v Číně 220 měst s počtem obyvatel přes 1 milión. ---------- Celá tato statistika je reálná díky jednoduchému číslu: Od roku 2000 v Číně popravili za korupci přes 10 000 politiků a úředníků

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací