LOADING TOP…

Evropa bez USA? Tohle je cena za nezávislou obranu: 1 trilion dolarů

 27. 01. 2026      kategorie: Vojenská technika      78 komentářů

Ještě před pár lety působila evropská obranná výroba jako těžký kolos v polospánku: dlouhé dodací lhůty, roztříštěné zakázky, továrny jedoucí „na jistotu“, ale bez tlaku na rychlost. Dnes se situace mění tak rychle, že to připomíná restart celé éry. Evropa rozjíždí masivní obnovu svého obranného průmyslu – a hlavní motiv je jasný: snížit závislost na Spojených státech a být schopná obstát i v dlouhodobě vyhroceném bezpečnostním prostředí.

imageFoto: Výroba bojového vozidla pěchoty KF41 Lynx v německé továrně v Dolním Sasku | Rheinmetall

Jenže tenhle posun nebude levný. Podle odhadů citovaných deníkem The Wall Street Journal by úplné nahrazení amerických vojenských schopností na evropském kontinentu vyšlo zhruba na 1 tilion dolarů. Tedy suma, která není jen „další položkou v rozpočtu“, ale cenovkou za strategickou samostatnost.

Obranný průmysl, který byl dlouho zticha, teď jede naplno

Evropské továrny dnes pracují na plnou kapacitu a výroba roste nejrychleji za poslední dekády. Nejvíc je to vidět na tom, co moderní konflikt spotřebovává ve velkém: drony, tanky, munici a další klíčovou techniku. Nejde o kosmetické navýšení – jde o strukturální změnu, která má zajistit, že Evropa nebude v kritických chvílích čekat na dodávky zpoza Atlantiku.

A peníze tomu odpovídají. Podle Bernstein Evropa v roce 2025 utratila za obranu přibližně 560 miliard dolarů, tedy dvojnásobek oproti stavu před deseti lety. A trend má pokračovat: do roku 2035 se očekává, že evropské výdaje na vybavení dosáhnou 80 % úrovně Pentagonu. Jinými slovy – Evropa se přibližuje americkému tempu modernizace, i když zatím stále nedorovnává celý rozsah schopností.

Továrny rostou, výroba se násobí, některé země vystřelily dopředu

Konkrétní příklady ukazují, že to není jen politická rétorika:

  • Rheinmetall (Německo) otevřel nebo staví 16 nových továren.
  • Leonardo (Itálie) navýšil počet zaměstnanců téměř o polovinu.
  • MBDA několikanásobně zvýšila výrobu raket.
  • Estonsko se stalo světovým lídrem ve výrobě pozemních dronů.

Tohle jsou přesně ty kroky, které v praxi znamenají „odstranit úzká hrdla“: zvýšit kapacitu, zkrátit dodací lhůty, rozšířit pracovní sílu, a hlavně vyrábět ve velkém.

V něčem už Evropa předbíhá i USA

Zajímavé je, že v některých segmentech Evropa už nepůsobí jako „ten, kdo dohání“. Naopak.

Rheinmetall se má brzy dostat na kapacitu 1,5 milionu dělostřeleckých granátů ročně – což je podle uvedených informací víc než celý americký průmysl v této oblasti. A Evropa si zároveň umí plně zajistit obrněná vozidla, lodě i ponorky.

To je důležité: soběstačnost není jen o špičkových technologiích, ale i o schopnosti dlouhodobě zásobovat armády „základním materiálem“ ve velkých objemech. A právě munice a těžká technika jsou v moderních konfliktech rozhodující test průmyslové výdrže.

Přesto zůstávají slabiny: stíhačky, stealth a oči z vesmíru

I přes obří rozjezd má Evropa pořád místa, kde je závislost na USA (nebo na dovozu obecně) citelná.

Například Dassault má u stíhaček Rafale nahromaděné množství nevyřízených objednávek – a to je typický problém: poptávka roste rychleji než výrobní kapacita. A když se evropské dodávky nestíhají, část zemí hledá alternativy: Polsko nakupuje zbraně z Jižní Koreje.

Ještě zásadnější je technologická mezera v oblastech, které tvoří „strategický strop“ moderní armády:

  • stealth letouny,
  • dalekonosné střely,
  • satelitní průzkum.

Evropa sice rozjíždí projekty na střely s dosahem přes 1 500 km (po roce 2030) a Velká Británie spustila vlastní satelitní systém, ale to jsou běhy na delší trať. Tyto schopnosti se nedají koupit „přes noc“ – vyžadují roky vývoje, testování, výroby a integrace do armádních struktur.

Největší riziko? Závislost na amerických komponentech

Závislost není jen o tom, zda Evropa umí vyrobit tank nebo granát. Často se láme na detailech: náhradní díly, elektronika, software, komponenty.

To výstižně pojmenovalo Finsko. Prezident Alexander Stubb otevřeně přiznal, že bez amerických náhradních dílů by stíhací letouny dlouhodobě nemohly létat. To je přesně ten typ „neviditelné závislosti“, který se projeví až v krizi – a pak je pozdě ho řešit.

A co Ukrajina? Satelitní informace jako klíčová výhoda

Do celé rovnice vstupuje i podpora Ukrajiny. Francie tvrdí, že aktuálně poskytuje dvě třetiny satelitního průzkumu pro Ukrajinu. To ukazuje dvě věci zároveň: Evropa už některé strategické schopnosti má, ale zároveň je jejich kapacita natolik cenná, že se rychle stává „kritickou infrastrukturou“ celé bezpečnostní architektury.

Trilion dolarů není jen účet. Je to rozhodnutí, jakou Evropu chceme.

Celý evropský obranný restart se dá shrnout jednoduše: průmysl se probouzí, výroba se zrychluje a v některých segmentech Evropa dokonce předbíhá USA. Zároveň ale platí, že úplná nezávislost není otázka jednoho rozpočtového cyklu – a už vůbec ne jen o tom „utrácet víc“.

Je to o tom, co Evropa vyrábí, v jakém objemujak rychle a hlavně z čeho (a s jakými komponenty). Tilion dolarů pak není jen číslo, ale cena za to, aby Evropa dokázala v klíčových chvílích stát na vlastních nohách – technologicky, průmyslově i strategicky.

Zdroj: Militarnyi.com

 Autor: Jonáš Nekolný

Komentáře

Azor

27. 01. 2026, 13:10

"Evropa bez USA? Tohle je cena!!

A ta bude hodně mastná(smutné je,že na toto doplatí i ti ,kteří takovéto lidi(politici v EU naše nevyjímaje)nevolili !!

Deindustrializovaná,nekonkureceschopná a závislá na USA!!! A to především díky těm,kteří volili strany,pro které byly USA s jejími "hodnotami"na prvním místě i s členstvím v NATO!!

" Evropští „lídři“ se čtyři roky nafukovali a prohlašovali, že Rusko bude na Ukrajině poraženo. Zachování „mezinárodního řádu založeného na pravidlech“, jak nám opakovaně říkají, vyžaduje, aby rusky mluvící národy
https://internationalman.com/articles/the-real-story-behind-the-russia-ukraine-war-and-what-happens-next/
byly zbaveny práva sebeurčení a zůstaly součástí státu vytvořeného po studené válce, který nemají zájem podporovat."

Azor

27. 01. 2026, 13:11

"Evropští cenzoři
https://www.zerohedge.com/geopolitical/misinformation-inquisition-how-censorship-shields-approved-narratives-scrutiny
čtyři roky trvali na tom, že všechny ruské názory jsou „dezinformace“. Evropské sportovní komise zakázaly ruským sportovcům účast na soutěžích jako trest za činy jejich vlády (zatímco vítaly sportovce ze zemí, jejichž vlády pravidelně porušují lidská práva a dokonce se dopouštějí genocidy). Evropští politici zabavili ruský majetek a státní investiční fondy v rozporu se stejným „mezinárodním řádem založeným na pravidlech“, který údajně chrání."

"Nyní někteří z těch samých „lídrů“ mění tón.
https://www.rt.com/news/631075-eu-russia-about-turn/
Emmanuel Macron říká, že Evropa se musí „znovu spojit“ s Moskvou. Friedrich Merz připouští, že mírová dohoda ohledně Ukrajiny „prostě nefunguje bez souhlasu Ruska“.

Azor

27. 01. 2026, 13:20

A pak zničehonic mluvčí Evropské komise P.a.u.l.a P.i.n.h.o prohlásila: „Je zřejmé, že v určitém okamžiku bude nutné jednat i s prezidentem Putinem“.

Promiňte? … Evropští úředníci strávili posledních několik let tím, že Putina nazývali „diktátorem“, „válečným zločincem“ a „tyranem“, ale prezidentem?

Co se skrývá za tímto nominálním projevem úcty? Proč by se Evropa teď vzdala svého oblíbeného obětního beránka?

Hádanku řeší tři odpovědi a všechny se týkají prezidenta Trumpa:

(1) Americký finanční kohoutek, který silně proudil během nástupu loutkového Joea Bidena, se snížil na pramínek.

(2) Evropští fanatici dosud nedostali absolutní záruky, že jim americká armáda zachrání hlavy, pokud by ruského medvěda šťouchli příliš.

(3) Po vší té evropské hyperventilaci o tom, jak musí být Ukrajina zachráněna pro Evropskou unii, si unie právě všimla, že Amerika má o Grónsko o něco větší zájem, než by Evropa chtěla.



Kromě toho se „válka s Ruskem“ stala oblíbenou náplastí politiků na každý evropský problém.

Proč je všechno tak drahé? – Neobviňujte z toho inflaci vyvolanou „zelenou energií“; může za to ruská agrese!

Proč eurokraté cenzurují příspěvky na sociálních sítích? – Neříkejte tomu válka proti svobodě projevu; říkejte tomu válka proti ruským dezinformacím!

Co udělají evropské globalistické vlády se všemi začínajícími „populistickými“ hnutími, která získávají politickou podporu? – Dovezou více cizinců
https://rmx.news/article/40-of-all-babies-born-in-vienna-do-not-have-an-austrian-passport/
a místní, hlasitou chátru pošlou bojovat proti Rusům!

Tož tak.

Emil Holub

27. 01. 2026, 15:11

Ano, pane kolego,
Evropa se už porazila a vystačila si k tomu sama tou deindustrializací, woke idiocií, Green dealem, genderománií, multikulti, imigrací a tím, že si to čela postavila ty blbky, jako Leynová, KaKa a spol a buzíky, jako Rutte a pokud "něco" bude, tak jen to, že jí Rus zatlačí oči...

Marty

27. 01. 2026, 15:35

Emil Holub
a kdy se to stane?

Czertik

27. 01. 2026, 15:56

rexik

"(zatímco vítaly sportovce ze zemí, jejichž vlády pravidelně porušují lidská práva a dokonce se dopouštějí genocidy)"

za to  budes mit spatny socialni kredit kdyz upozornujes na zlociny ciny.

aport.

Marty

27. 01. 2026, 16:57

Czertik
:grin::thumbsup:
aby nám ho chudáka nevypnuli když tak ošklivě mluví o komunistech:joy:

Azor

27. 01. 2026, 17:30

Marty.
"aby nám ho chudáka nevypnuli když tak ošklivě mluví o komunistech"

"Komunisti" co řídí kapitalismus???
Kteří dělali sociální experiment a teď tam je navíc 40 mil mužů co nemá partnerku??Ti co nechají stavět mrtvá města,a poté bourat nové domy(jako ve Španělsku když to nevydělává)???Kde chtějí aby lidi přemýšleli jednotně??Tak jako u nás Foltýn a spol??Kdo cenzůruje??To jsou komunisti nebo U "komunistů" ????

Salut.

Marty

27. 01. 2026, 18:01

Azor
ano přesně tyhle pseudokomunisty, jedny z posledních žijících na planetě myslim, nemluvíš o nich vůbec hezky, to se jim nebude ani trochu líbit co o nich říkáš, ale výjmečně s tebou souhlasím, utlačují a ožebračují vlastní lid, i když je pravda že dnes ne všechen ožebračují, o svobodě si tam mužou lidé nechat jen zdát

Azor

27. 01. 2026, 19:16

Marty.
"o svobodě si tam mužou lidé nechat jen zdát"

Pokud to vemete z pohledu objetrivity,tak člověk ví že??Každá věc má své plus a své mínus!!

Kolik že lidí z čína jezdí do zahraničí??A za co???Kolik lidí vyzvedla Čína pod vedením KSČ lidí z bídy od r. 79?? 700 milonů!!!! Jaká je tam industrializace??Kolik tam přihlašují ročně patentů?? Jaká je tam rychlost ve stavebnictví atd.

Akorát (jak už jsem psal o řízení světa ohledně klanově-korporátních skupin)tak jisté skupiny napojené na západ(otrocké mentalita lidí k a vzhlížení k západu a taky dílem korupce a úplatků a touha být až na samém vrcholu,)tak proč pak byli zalígrováni ty dva vysocí generálové?Co pak se jim zachtělo??Odstranit Sia??A tím se odklonit od Ruska??? Uvidíme co  ješte z toho vyleze.

Salut.

zdenek54

27. 01. 2026, 19:51

:japanese_ogre: Čertík :japanese_ogre:

Ještě ty hrubky a už se ti daří psát ....srozumitelně! Vidíš jak umíš poslouchat a nejen manželku!:sunglasses:

zdenek54

27. 01. 2026, 20:03

Marty

Myslíš tím o komunistech jako pan prezident ? Předseda ZO KSČ u vojáků v.v.? No fuj,to by měli vypnout.:bangbang:

Emil Holub

27. 01. 2026, 20:26

Márty,
ty inertní idiote, ten proces už probíhá a ty to ani nepozoruješ, jen jsi prvok obdařený pouze mozkem o jediném závitu, který je ještě navíc ztržený euroatlentickou, libtardí, ýbermenšáckou ideologií, plnou šidítek a oblovaček pro (s)prosté a tak to nepozoruješ. Jste živočišný druh stejné kategorie, jako ti banderonacisti, který je jako první předurčen k vyhynutí......

Marty

27. 01. 2026, 21:37

Emil Holub
joooo tak teď si mi to nandal, přidáš ty génie eště tu o mimozemšťanech v pyramidách, sionistickém spiknutí u templářů a nebo třeba čárky na obloze? ty miluju před spanim nejvíc:rofl:co takhle členství Alexandra velikého v zednářské lóži, to by nebylo? či ilumináti, ty mám taky hrozně rád:joy:seš fakt extra číslo, ale konečně s tebou začiná bejt alepsoň trochu sranda, rozepiš se prosím:hugging:

Czertik

27. 01. 2026, 23:07

rexik

jak se nazyvy strana co vladne v cine ? jaky ma program ?

neni muj problem ze ten tvuj komunismus nikdo nikdy neumi udelat a vzdy skonci jen u "komunismu".

ze by byl problem komunismu samotnem ? ale to te nikdy nenapadne,, ze jo, ty nas retarde.¨

aport.

zdenek54

28. 01. 2026, 06:58

:japanese_ogre: Čertíku:japanese_ogre:

Nebude-li ti to vadit, tak ti ten program co žádáš, pošle čínské velvyslanství. V:flag_cn: čínštině! Nevadí viď?:sunglasses:

Azor

28. 01. 2026, 11:48

Marty.
" ztržený euroatlentickou, libtardí, ýbermenšáckou ideologií, plnou šidítek a oblovaček pro (s)prosté a tak to nepozoruješ."

Hlavně že tu opakovaně píšete,když vám hned neodpoví Emil Holub.A jste hned z toho nervozní!!
viz.
Marty
27. 01. 2026, 16:50
Souhlasím s názorem
0
Nesouhlasím s názorem
2
Emil Holub
zapomínáš se ty bambulo, nebo nemáš kuráž odpovídat?:kissing_heart:

Pokud má čas a chuť odpovědět,tak odpovídá k tématu,na co jste se vy ptal.A teď vaše odpověď je na jaké to "úrovni"????
Přesně v intencích "politiků".které vy volíte!! Ve stylu - "zeptejte se mne na co chcete,a já vám odpovím na co budu chtít já" !!!! A proč?? Nemáte na odpověd gebíry a odpovídáte ve stylu??? Klasického Whataboutismu !!A máte dojem,jak jste mu to nandal,co??? Ve stylu toho "inteligenta" z Pelíšku,co řval na balkoně,proletáři všech zemí vyli.. si pr... ,co???

Není snad pravda že zastáváte ideologii -" euroatlentickou, libtardí, ýbermenšáckou ideologií," ????.

Nebo snad nejste příznivec a tím i naletěl na kapitalismus - " plnou šidítek a oblovaček pro (s)prosté " ??? Na těchch plno výrobků (potraviny druhé kategorie - nebo snad někde koupite - i když máte na to peníze - gothaj s 80 % masa ????) S poloprázdnými obaly??? A snižující se gramáží??Stále věříte na ten"Americký sen"???? Kde z garáže až na miliardáře?? Viz Kellner??Kdo ho založil(protiprávně!!)Známosti ve Sklo unionu Teplice!!! Tak jako B.Alon s komerční bankou (7 miliard!!!)a tím zločincem,co dostal ještě "zlatý"padák,3 .miliony - Salzman!!!!Tak jako to slavné OKD s Koláčkem a Otavou jak "koupili",samy sebe,co???

Ani si při své "inteligenci"neuvědomujete(o čemž psal už E.Holub),jak jste tou vaší odpovědí "inteligentní" !!!!

Salut.

Marty

28. 01. 2026, 13:51

Azor
ty osle, to byla jeho a né má odpověď a byla to pouhá snůška dost dětinskejch nadávek, tak že mi nepodsouvej jeho odpovědi na mě, máš v tom pěknej guláš víš? tak raději mlč když se dospělí bavěj, to jen tkaová rada do života... jé promiň, zapoměl sem že si neživá věc, no nic, ale zkusil sem to

Azor

28. 01. 2026, 16:43

Marty.
"ty osle, to byla jeho a né má odpověď a byla to pouhá snůška dost dětinskejch nadávek, tak že mi nepodsouvej jeho odpovědi na mě, máš v tom pěknej guláš víš?"

Vy už si nepamutejete co jste před nějakou tou hodinou psal???

A toto je čí odpověď??A pokud chcete i okopírovat na co že reagujete,tak stačí říct!!!

viz.

"Marty
27. 01. 2026, 21:37
Souhlasím s názorem
2
Nesouhlasím s názorem
3
Emil Holub
joooo tak teď si mi to nandal, přidáš ty génie eště tu o mimozemšťanech v pyramidách, sionistickém spiknutí u templářů a nebo třeba čárky na obloze? ty miluju před spanim nejvíc:rofl:co takhle členství Alexandra velikého v zednářské lóži, to by nebylo? či ilumináti, ty mám taky hrozně rád:joy:seš fakt extra číslo, ale konečně s tebou začiná bejt alepsoň trochu sranda, rozepiš se prosím:hugging:"

On psal o mimozemšťanech???O pyramidách??O Templářích??? atd???

Je lepší si chybu přiznat,než v ní setrvávat !!!!

Salut.

Marty

28. 01. 2026, 17:02

čoklbot
odpověděl sme mu v jeho duchu, když se tak vyjadřuje on a otevírá pseudotémata svými rádoby urážkami, doporučil sme mu další příbuzná zábavná témata, nic víc, vadí ti že si se znovu spletl?:stuck_out_tongue_winking_eye:

Czertik

27. 01. 2026, 15:55

rexik

divne, tady pises ze na politiku kapitalistu a valecniku doplati i lidi co je nevolili....ale ze na politiku komunistu, kolaborntu a zradcu kterou tady chces ty ze doplati lidi co je taky nevolili ti nevadi. divne,.

ze evropa je deinstrualizovana ? to je mozne, ale co je potom rusko ? napis sem jedinou vec co vyrabi rusko a evropa ne ?
ale seznam toho co evropa vyrabi a ruso ne by byl dlouhy, auty zacinaje, lednickami a prackamy konce.
ta konecna montaz v rusku z ciny nejde pocitat.
to je jen montaz, ne vyroba.

a rexiku, je ukrajina rusky mluvici narod co ma pravo na sebeurceni ? ano/ne .
nebo se ti zavari mozek a na tohle nebudes schopen odpovedet ?

aport.

Azor

27. 01. 2026, 17:24

Czertik.
"divne, tady pises ze na politiku kapitalistu a valecniku doplati i lidi co je nevolili....ale ze na politiku komunistu, kolaborntu a zradcu kterou tady chces ty ze doplati lidi co je taky nevolili ti nevadi. divne,."

Pokud víte něco o životě,tak víte,že vždy a někdo na něco doplácí.Pokud myslíte na r. 48 až 89,u nás,tak ano,někteří na ten systém,doplatili.Především ti,co žili na úkor těch,co vytvářeli hodnoty!!!!A tito lidé(co na to doplatili)byli v minimálním množstí s ohledem všech obyvatel v republice!!!
Je taky pravda že na to doplatili i někteří,co taky vytvářeli hodnoty.A jenom to že měli "špatný původ",byli diskriminováni.Ale jde taky o to,proč!!!Někteří záměrně škodili a(i když to moc neomlouvá)tak ti co řídili(KSČ)byli poprvé u řízení státu a učili se to a navíc jim do toho házeli vidle ti záškodníci i s podporou zahraničních kapitalistů,kteří se nesmířili s tím že prohráli volby!!

"a rexiku, je ukrajina rusky mluvici narod co ma pravo na sebeurceni ? ano/ne .
nebo se ti zavari mozek a na tohle nebudes schopen odpovedet ?"

Nemohu za to,že jste hlup.. - neinformovaný!!Na Okrajině Ruska žili Rusové(v drtivé většině)mluvící rusky a nářečím - suržik a okrajinským nářečím!!! Takže toto padá jako ohledně jiných národností(Gruzie,Litva atd)!!!

A navíc se tito Rusové díky puči v Bělověžském pralese,odrthli(viz referendum o zachování SSSR !!!)a jak že "hospodařili"např.s obilnicí evropy, bylo vidět.Tam lidi hlasovali nohama!!

To můžou udělat třeby Gaskonci,že??Jak dopadli v "demokratické"evropě Katalánci či Baskové nebo Korsičani ,Irové,Walesani,atd A toto by také mohli v  USA,Mexičani,Číňani,Korejci,Poláci,Kolumbijci atd!!!

Salut.






Už jste se probudil po noční??

Marty

27. 01. 2026, 17:26

Azor
doplácela na to naprostá většina obyvatelstva ve prospěch minoritní vládnoucí vrstvy a jejích prospěchářů a na rozdíl o tebe, neživé věci, ví o životě kde kdo, kde co, tak opatrně s timhle poučovánim jo?:stuck_out_tongue_winking_eye:

Azor

27. 01. 2026, 18:02

Marty.
"doplácela na to naprostá většina obyvatelstva ve prospěch minoritní vládnoucí vrstvy a jejích prospěchářů a na rozdíl o tebe, neživé věci, ví o životě kde kdo, kde co, tak opatrně s timhle poučovánim jo?"

Pane.dodejte DŮKAZY vašeho tvrzení!! Pokud je nemáte, tak to jen to pomyslné štěkání psů, na jdoucí karavanu !!!
Hlavně ja z toho profitovali Husák,Jakeš či Štrougal a spol.Nemyslím ty, co byli U "komunistů" po r. 89 Čalfa,Klaus,Kočárník,Zeman,Dyba,Babiš,Dlouhý atd !!!

Ano máte pravdu!!
Na to jejich vládnutí(KSČ)doplácela a byla drcena absolutní většina např.žen,co měla děti,kdž už šla do důchodů od 53 let věku???
Kdy dostali všichni bez rozdílu, zdrvotní i sociální dávky i ty,co nikdy za svůj život nic neodvedli a žili by jinak na vejminku a museli se o ně starat mladý!!!!
To že když měli rodinu tak platili menší daně než bezdětní!!
To když chtěli bydlet(do r. 89 postaveno 3.2 milionů bytů(to jest pro 12.8 milionů lidí - rodina 4 lidi)a většina zdarma!!Ti co chtěli dům,tak podsklepen,přízemí a patro pro mladé,(teď jen deska a bungalov a do 55 hypotéka s tím, že možnost propuštění či úraz atd!!!)tak dostali až 100 000 nenávratnou půjčku od podniku!!!
Dotování potravyn(kvalitních!!!!),dětského oblečení!! Novomanželskou půjčkou je drtili s 1 % úrokem kde po narození kde z ní,po narození 1 dítěte 2 tisíce smázli při 2 4000 smázli!!! Drtili je malými nájmy!!!Trpěli mnostvím pediatrů,zubařům atd.
Do lékárrně za  léky museli platit 1 kčs!!!
K zubaři chodili s kapesníkem bez koruny v kapse!! Nutili dělat vězně!!! Za rozkrádání soc. majetku,byly velké flastry!!!! Elektifikovali všechny obce,Zaožili páteř metra!!Založili dominatní energetickou soustavu!!!Postavili cukrovary!! V akci Z lidi nechtěli pracovat a proto bylo postaveno tolik kultůráků soc ,zařízené či pohostniství či obchodů!!!
Lidi tu byli nuceny pracovat a tak tu bylo postaveno tolik bytů,elktráren.Ti se tu lidi tak váleli,že od prvního kpnutí do spuštění prvního reaktoru(toto jsme si taky MUSELY(a tím i trpěli pod KSČ)vyrobit,stačilo pouhých 7 let!!!
Teď je ta vysněná svoboda,co???Teď se staví ty bloky jak dlouho??A s jakou technikou???

Zkráceně, jak tu většina, trpěla pod vládou KSČ. Pokračování (pokud chcete)bude, jak si žijeme v demokracii,jo??

Salut.

Marty

27. 01. 2026, 18:05

čokle, ty seš už zase celej pomotanej, chce to akutně upgrade ty sociální dávko:rofl:

Azor

27. 01. 2026, 18:27

Marty.
"čokle, ty seš už zase celej pomotanej, chce to akutně upgrade ty sociální dávko"

Odpověď na "úrovni" !!!!! Ani jste se nenamáhla napsat v čem jsem pomotaný,co???


Zkuste něco z toho, co jsem popsal, vyvrátit!!!!! Rozneste mne v tomto na kopytech!!! To jak že tu většina, trpěla pod vedením KSČ !!!!

A jak se napakoval Husák ,Jakeš Štrougal!!!

A jaký že to byli hospodáři!!! Jaký že byl dluh v r. 89 ??? Přebytek!! 30 miliard!!!
A teď pod Klasem,Zemanem,Topolánkem,Špidlou,Nečasem,Fialou,Grosem,Sobotkou???
3.6 bilionů!!! Kolik mají domácnosti??? 2.5. bilonu kč !!!

To se tu žije,co?? Na DLUH pane,na DLUH !!! Jak že to říkal feldkurát Katz?? To se nám to hoduje když nám pujčujou !!!!

Jak se napakovali ti o kterých jsem psal - Čalfa Babiš,Klaus,Dlouhý atd.snad víte ne???

Zesměšňujete se se před těmi, co umí přemýšlet!!

Argumenty nula,nula,nic,jen to vaše štěkání !!!

Salut.

Marty

27. 01. 2026, 18:56

Azor
seš uplně ve všem pomotanej, tudíž vymenovat to od A do Z je zbytečné, ale baví mě jak se snažíš tvářit jako že si někdy něco zažil, vzdor faktu že si nikdy nežil a eště víc mě baví jak tady pár blbounů pořád věří tomu že si člověk i když ses opakovaně a hrdě hlásil k tomu že si program, eště ti říkaj pane kolego, jako by sami byli pouze digitálními pseudoexistencemi tak jako ty, obyčejný trolle chovaný na digitální farmě jak nějaký dobytek, nemající páru o svém vlastním smyslu existence ale bučící hezky tak jak to páníček chce:rofl:

Azor

27. 01. 2026, 19:21

Marty.
K článku nic??? Co taky od takových,

které detilně popsal, Emil Holub .

Salut.

Marty

27. 01. 2026, 20:19

Azor
to ty si odvedl téma od současného zbrojního průmyslu Evropy k historii domácí politiky, tak se vztekej jak chceš chatbote, je vidět že AI se zatím příliš nevyvinula:scream:

Azor

27. 01. 2026, 21:30

Marty.
"to ty si odvedl téma od současného zbrojního průmyslu Evropy"

Toto je od vás chabá výmluva!Titulek je o čem?? "Evropa bez USA?"

A ty články navazovali a měli souvislost .Kolik to naše lidi díky vlastizrádným politikům(likvidace armády)bud stát,ten "jejich"plyn.Navýšení výdajů na "obranu",za jejich předražené železo!!!!
Proto to taky tak u nás vypadá, jedeme jen a jen,na dluh!!Jak jsme se díky vlastizrádným politikům (od Klause počínaje k Babišovi konče)připravili o soběstačnost v potravinách, lécích,lékařích,o výrobní celky,o at, průmysl a stali se skládkou pro nenažrané kapitalisty viz ty sklady!!A zábor orné půdy!!!Atd!!!

Toto vše nás stálo a bude stát proto, že se politici se přiklonili k býv. koloniálním zemím,které nás tak i berou(jako své kolonie).Viz potraviny 2.jakosti,mzda 1/3 toho co u nich, atd!!A vy a vám podobní, nad tímto hýkáte blahem!!!

Salut.

Czertik

27. 01. 2026, 23:16

rexik

souhlas, takovi zemedelci co nchteli do jzd extremne skodily vsem a vykoristovaly je. zvlast kdyz to byla jen jedns rodina.
ty ses rozeny retard rexiku.
a jde videt ze tobe skutecne nikd nezalezi na lidech pokud se nejedna o skupinu co nepodporuje tvoje nazory.
to dela z tebe dokonaleho nacka a komunistu.

proc tady stikas o ksc a ze poprve ridily stat ???? copak ? zapomelsi si na tvoje milovane sssr, lenina a stalina ? proc byly soudruzi z sssr takove kurvy ze se odmitly podelit o zkusenosti s rizenim ?
dokazes to vysvetlit ?

takze urkajinci nejsou rusove ? proc tu ted neustale strikas o tom, ze ma byt ukrajina teda soucasti ruska a ze se jedna o ruskou obcanskou valku ?
a stale si neodpovedel na otazku - ma ukrajina pravo na sebeurceni ? ano/ne.

a co jako ze ukrsjinci hlsovali nohama ? to u rusu co zdrhaly z putinstani najednou neni dulezite ?
vyvsetli tuhle svoji retardaci.

aport.

zdenek54

28. 01. 2026, 07:03

Tito mladí "Marty" nejsou toto vůbec schopni pojmout a rodiče je to neučili, neb trpěli v uranových dolech! Zbytečné jim o tom psát.:bangbang:

Marty

29. 01. 2026, 16:42

zdenek54
to s ejako chlubíš tim že ti zesračkovatěl mozek? ubohé

Pepík Knedlík

27. 01. 2026, 12:48

Naprosto úžasný jak Eurohnůj začíná zbrojit. Nejdřív dotlačil naivní nacisty z Ukrainy k boji proti Ruský menšině a vyjednal spolu různý smlouvy Minsk, který namazat med rusákum kolem huby. Jenže ty pohádky Minsk neměly ani cenu jediný koruny a přesto stále věřili, že ty naivní Rusaky smázmou a donutí je žebrat.
Vždyť ty sankce přece musí jednou zafungovat a zafungovala. Eurohnůj je totální krizi a čekání na pomoc od Donalda byla opravdu obrovská naivita. Donald jim vysvětlil, že on není dpodrk, ale filek a ten mění hru i barvu. Myslíte, že se něco změnilo?
Nu, nestalo se tomu tak. :thumbsup:

Czertik

27. 01. 2026, 10:20

clanek sice vyzniva trochu optimisticky, ukazuje slabosti, ale ignoruje i par veci a to, ze bez systemove zmeny evropske armady budou bez budoucnosti.
treba neni vubec jiste jestli evropa vubecnekdy vyvyne jakoukoliv stealt stihacku. at uz v pilotovane verzi nebo bezpolotni.
ano,vyrbova minice do del je sice pekna...ale to neni high tech kde by se lamal chleba.
dokonaly priklad zaostalosti evropy a jejiho rizeni je nejnovejsi dron z frnacie...ktery byl vyvejen 3 roky a na fronte by neprezil ani par minut, kvuli tomu jak je zastaraly.
navic je drahy a jeho vyroba pomala v malem mnozstvi.

navic njen satelity, rakety apod tvrori bezpecnost evropy.
mezi ne patri byt sobestacny i v jinych vecech, jako je vyroba leku apod (kde je evropa zavisla na cine a zavislots se zvysuje).
a pak sou tu smozrejme i zdroje - vzacne nerosty apod, jejich tezbu eu v evropa na zaklade zelene idologie uplne zrusila a zakazala, takze je musi temer vsechny dovazet z ciziny, vcetne zemi kde cina ovlada jejich tezbu.
a jak se rika, je sice pekne ze umis vyrobit raketu, ale kdyz nemas materialy ktere ji udelaji funkcni, tak je ti ta schopnost uplne k nicemu.

ano, evropa je schopna se postavit rusku...do te doby dokud jim cina bude prodavat to co evropa potrebuje.

zdenek54

27. 01. 2026, 10:32

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

Ty jsi nepoučitelný!! Ne a ne si to po sobě přečíst! Znehodnocuješ si tak své odborné dílo!!:exclamation: Ovšem VYVYNUJEŠ se: vyvyne, bezpolotni, vybrova minice, ! frnacie ! vyjeven, tvrori, smozrejme........Není ti to už blbý, jak jsi blbý?:japanese_ogre:

Azor

27. 01. 2026, 11:30

Czertik.
"treba neni vubec jiste jestli evropa vubecnekdy vyvyne jakoukoliv stealt stihacku. at uz v pilotovane verzi nebo bezpolotni."

"mezi ne patri byt sobestacny i v jinych vecech, jako je vyroba leku apod (kde je evropa zavisla na cine a zavislots se zvysuje)." atd.

Jak se říká,padni komu padni.
V tomto jste se trochu pochlapil. Akorát tam vám chybí jisté slovo.A to slovo je velké" B ".Neboť jste trochu popsal to velké "A" !!
To jest, jste popsal následek něčeho!!Ale to "A" co je toho příčinou,do toho se vám nějak nechce,co?? To by jste si musel připustit,že jde do hajz.. to, v co věříte.A to ve vyspělý a demokratický západ!!!! I to jak je na tom Rusko a i Čína!!! A to pod vedením takových,které vy adorujete a navíc i volíte!!!!!!!
Nebylo by špatné,pokud by jste namísto svého grafomanství,se začal trochu učit.Aby jste pak tu nesmolil takové věci,při kterých se ti, co umí přemýšlet a vidí realitu,se akorát tak smějí či kroutí hlavou co může z člověka co má maturitu,vypadnout.

Salut.

Czertik

27. 01. 2026, 16:01

rexik

hele vysvetli me jeden paradox.
proc striks radosti kdyz napisu neco negativniho o evrope a chvalis me jaky mam strizlivi pohled, ale kdyz pisu negativne o rusku ci cine, tak nejsi schopen me pochvalit za spravny pohled.
cimpak to je ?

a neboj, rusko je na tom daleko hure nez evropa.

aport.

Azor

27. 01. 2026, 18:07

Czertik.
"kdyz napisu neco negativniho o evrope a chvalis me jaky mam strizlivi pohled, ale kdyz pisu negativne o rusku ci cine, tak nejsi schopen me pochvalit za spravny pohled."

Pokud bude důvod,tak vám to napíšu.Zatím nebyl, z důvodu vašeho nerálného a neobjektivního pohledu, jak na Rusko, tak i Čínu.

Stačí si přečíst něco jiného ,než jste dosud četl.

Salut.

Slavoslav

27. 01. 2026, 08:39

imho, EU na tom nie je vobec zle. V podstate nepotrebujeme dorovnavat US kpaacity v namornictve, nechystame sa projektovat silu cez pol planety. Tiez nepotrebujeme drzat tak obrovske jadrove sily, idealne by to chcelo navysit pocet ponoriek s raketami na 12 kusov pre strategicke odstrasenie co tiez nie je nepredstavitelna ciastka a pre EU su to de facto drobne ked FRA zvlada prevadzkovat svoje 4 kusy a ak ratame aj GB mame ich 8.
co je potrebne:
- zaviest do vyroby balisticke strely kratkeho/stredneho dosahu (da sa stavat na UA vyvoji a jeho GROMe)
- dokoncit vyvoj stealth lietadiel, kde to nie je az tak klucove, Rafale a EF su fakt skvele masiny a frantici navysili vyrobu od roku 2023 trojnasobne na cca 36 kusov rocne a plan je ist na buduci rok na 48. je tu dalsich cca 15-20 ks EF rocne. Svedi ak prejdu na EU motor tak sa tiez z velkej casti zbavia zavislosti na USA
- tanky, BVP, PVO ci hladinove lode mame na porovnatelnej, ci lepsej urovni ako USA v triedach ktore sa vyrabaju v EU

Czertik

27. 01. 2026, 10:26

slava

pvo ? tak tam evropa zrovna co se tyka vyroby nzorva nijak moc nezari. cela evropa neni schopna pokryt potrebu ukrajny ani z 15%.
jak je to s gripeny a rafaly pro ukrajinu ? bude je evropa dodavat ? a jak dlouho to bude trvat ?
co evrop potrebuje sou atomky i na zemy, nejen na vode. atomky v polsku a jinde by byly hodne uzitecne.
rafale a ef sou sice dobre stroje, ale mslis ze by dokazaly prevalcovat iran tak jak to dokazaly f.35 ?
navic evrope hodne chyby strategicky bombarder - iran ukazal ze budou potreba. a na cinu taky.

zdenek54

27. 01. 2026, 10:34

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre: :clap::clap: Už se to dá skoro přečíst!:exclamation:

Slavoslav

27. 01. 2026, 10:40

Czertik

opakujem sa pri tebe v tejto teme ako pri debilovi, uz to inak neviem nazvat.
Europa dodalo na UA niekolko desiatok systemov:
- IRIS, rozne verzie
- NASAMS
- SPADA
- SAMP/T
- SAMP/T NG (novinka, budu dorucene tento rok)

dalsie kontinualne prichadzaju a neratam kopu VSHORAD a SHORAD systemov, americania toho dodali menej a to do ich dodavok ratam aj americku techniku ktora bola dodana zo skladov EU armad. Keby som to bral, ze co dodali USA samostatne tak je to 3,5 baterie patriotov a nejake NASAMS

potrebujeme momentalne prevalcovat Iran zo vzduchu? momentalne potrebujem obranu, aby nikoho ani nenapadlo na nas utocit, nie snivat o bombardovani Ciny

zdenek54

27. 01. 2026, 10:49

Slávoslav,:exclamation: konečně rozumný příspěvek a o té obraně proti Číně to je úplně supeérrrr!:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Pepík Knedlík

27. 01. 2026, 12:50

zde54
Ano ano, Lobotoman je už z principu debil. :smile:

Czertik

27. 01. 2026, 16:06

slava

ana, skutecne me jako debilovi vysvetli, jak je mozne ze kdyz dle tebe je evropa cim dal tim lepsi ohledne pvo, vcetne dodavek na ukrajinu, proc je na ukrajine cim dal tim vice problemu s elektrikou a sou zsahovana i mista ktere drive nebyly ?

a ano, krasneuzazujes svoje omezene mysleni. ano TED nepotrebujeme zbrane proti iranu ci cine. ale ses si jisty ze to bude tak za 10 ci 15 let ?

byt ano, ty ses schopen v tom, aby byl splnen evropsky sen ohledne green dealu, aby se eu dostala zcela do podruci ciny.

Slavoslav

27. 01. 2026, 16:11

Czertik

Ja som niekde napísal, že UA dostáva dosť systémov PVO, aby uzavrela nebo nad Ukrajinou? Alebo sa ty wanabbe 16 ročný stratég z wishu co si ani nedokáže zistiť co a koľko dodal snažíš kreatívne čítať? Už minule som ti napísal, že takto sa môžes do nemlatom dohadovať tak s Coklom

Czertik

27. 01. 2026, 23:27

slava

spal si o tom, jak je evropa na tom uzasne ohledne vyroby pvo ? ano/ne.

to co sem napsal, a co kupodivu pises i ty, je to, ze na ukrajine neni dovst pvo evropskeho puvodu.
a dle tebe amickou srategii piskou wnabe sttrategove s wishe ? kde pisou o tom ze cina bude nejvetsi hrozba pro amiky v dalsich 15 letech ?

skutecne tady rozeber proc bue cina hrozba pro amiky ale ne pro evropu.
ja vim, bude to proto ze evropa se rada stane cisnkou kolonii, jak si prejes.

Slavoslav

28. 01. 2026, 05:11

certik

pisal som, ze EU je na tom lepsie ako tvrdi 16 rocny trotel co ani netusi o com hovori. Ani to tvoje zlate tela USA nedokaze zasobovat konflikt takej intenzity ako je na UA a minuly rok vyrobili tak 600 striel do Patriotov co je cca tolko ako sa vyrobilo cca striel pre SAMP/T a menej ako sa vyrobilo pre IRIS takze cela EU ma minimalne dvojnasobne kapacity proti USA.

ze ty si debil co z toho vycital nieco ine nie je moj problem

a fakt by ma zaujimalo na zaklade akeho mandatu chces o 15 rokov bombardovat Cinu? Alebo teda kto ju bude bombardovat? Ved ty dostavas zradnik ked sa sposmenie Europska federacia kde CR nebude mat pravo veta, lebo sa budis s vykrikmi zo strachu, ze ti Hans nanominuje do postele utecenca Ibrahima. O 15 rokov budeme radi ak tu bude nejaka fungujuca federacia s jednotnou armadou, nie to supervelmoc co bude uvazovat nad pozemnou invaziou do Ciny, lebo to bude jediny dovod kedy ju bude potrebovat bombardovat zo vzduchu.

este raz? kolkoze to mas rokov?

Slavoslav

28. 01. 2026, 05:46

certik

nehovoriac o tom, ze ak by uz Europska federacia chcela konfrontovat Cinu ja jej pevninskom uzemi tak dolezitejsie ako strategicke bombarderi by bolo hladinove namornictvo schopne postavit sa v Tichom oceane tomu Cinskemu. A to su kapacity ktore by sa budovali 20 rokov plus od velkych zvazov hladinovych lodi po logisticke kapacity na vedenie konfliktov na take vzdialenosti. Vytiahni ruku z toho serbla auvedom si, ze strategia nie je to ked si zahras Red Alert na PC

Czertik

29. 01. 2026, 15:30

slava

divne, tady pises ze ani usa ani eu neni schopna zasobovat konflikt takove intenzity jako je na ua....tak me teda vyvsetli proc si me teda napadl za to, kdyz sem napsal ze eu neni schopna zasovobovat ua z vice nez 15% ?
a zacal si vytahovat pocty samp a dalsich systemu ?
skutecne me tohle vyvsetli.
ale ja chapu ze tvoje ego ti nedovoli priznat chybu.

nebo to kolik eu systemu pvo na ukajinu bylo proto aby si zduraznil zejej jich malo vzhledem k pozadavkum ?
ten tvuj doprovodny text tak nevyznel.

vyborne, ty muj slaviku, kdyz ty tady tak rad pises o tom jak bude eu lepe bez usa, tak me teda rekni, kde bombardery vezmes kdyz ne z usa ? nebo si myslis ze budou nepotrebne ?
vidim ze ty se drzis snu o tom, jak bude eu tvorit jeden superstat....ale skutecneby me zajimalo proc si myslis, ze ten tvuj superstat by se byl ochoten postavit cine ?
kdyz narody co by v nem mely nejvetsi hlas sou prave ty, co nejvic lezou cine do zadku.
skutecne chces ten svuj superstat i kdyz by ceou bylo to, ze v nem budes lizat cinanovi anal ?
a kdyz ty se tak rad chlubis tim, jaky mas velky prehled...tak me teda rekni, kde dle tebe se nachazi nejblizi zakladna ciny vzhledem k evrope.

a schvlne, kolik mas roku ty ? poochlubis se ?

Azor

27. 01. 2026, 11:55

Slavoslav.
"navysit pocet ponoriek s raketami na 12 kusov pre strategicke odstrasenie"

"- zaviest do vyroby balisticke strely kratkeho/stredneho dosahu (da sa stavat na UA vyvoji a jeho GROMe)"

"- dokoncit vyvoj stealth lietadiel,"

A pak jste se probudil,co???

Co vám říká tato poučka z KOB??? -

"Logika záměru -(já bych chtěl) a logika okolností - (okolnosti mi to neumožňují)"?????

Toto jste se na té vaší "univerzitě"neučili co?? Je to tím že jste obětí "Řízení pomocí zatajování informací",už jsem o tomto psal.A hlavně před póvlem(toto si o vás, co řídí myslí,i když máte tu "univerzitu" !!!!

Na toto co jste napsal můžou mít tak akorát chuť, toť vše !! Už se proberte!!! EU jako "mocnost",končí!!!! A to proto že to vedou loutky těch co umí(ještě jakž takž, GP)řídit prostřednictvím nezpůsobilích politikům,co páchají zločiny,a vy takové volíte a díváte se na ně jako na obrázek boží!!Viz Čaputová,Fico,Fiala,Babiš,PePa atd.Kteří nás dostali do marastu s názvem EU !! Už jenom to jak Babiš (ČR)hlasovalo, o tom plynu z Ruska!!!

Serivilnost prvního kalibru.Prý suveréní země,jo???Nikdy,nikdy jsme ji nebyli -(
už od svatého václava - viz 120 volů a 500 hřiven stříbra do Německa,za to, že tu mohli sdírat Přemyslovci svůj lid!!!)
Lokajové EU!!!A takový(vy taky,co??)co tu  řvali a řvou,něco o lokajství před SSSR,co???

Salut.

Slavoslav

27. 01. 2026, 07:13

uspech geopolitckeho 4d sachistu z rusakova podporeny regulernym blaznom v USA. Vybrojena a silna Europa. Not bad

zdenek54

27. 01. 2026, 09:57

Slávoslav

A co takhle kdyby šla celá silná EUropa se svým zbrojením už do......:diamonds: :bangbang:

Slavoslav

27. 01. 2026, 10:00

zdenek, nepochybujem, ze by sa to teba rovnako ako dalsim rusackym stetkam ktore tu zastupujes pacilo kebu Europa bola slaba a rozdrobena.

Czertik

27. 01. 2026, 10:28

kreten54

a co ti vadi na lepe vyzbrojene evrope ?
ze pro putina by jejiji dobyti stalo vice zdroju ?
jenze to je onim cilem ty blbe.

zdenek54

27. 01. 2026, 10:38

Slávoslav!

Jisťéééééé, uděláme proto vše. Tak přísáháme...Urá,urá!:laughing: Pro tebe :flag_sk: Tak prísahám!

zdenek54

27. 01. 2026, 10:46

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

Tobě by se nelíbilo kdyby se taková kyprá matrosa s prostým mužikem mohla svobodně a  zdarma koupat např. na Rivieře a jezerech u Berlína?:joy::rofl:

Azor

27. 01. 2026, 12:05

Slavoslav.
"pacilo kebu Europa bola slaba a rozdrobena."

Tak vy by jste chtěl aby byla silná a nerozdrobená?? A k čemu,by to mělo být??Aby v ní většina lidí měla důstojný život??Aby se nemusela bát kde bude bydlet??atd.

Nebo takovou o jakou se už usiloval dvojnásobný dezertér,kterého mají v Panteonu,nebo ten ke kterému vžhlížejí Banderovci či ti(špička ledovce)které nedávno vyhodili z Bundeswehru?? Ti co chránili "svoje zájmy" u Moskvy a u Stalingradu???

Kdo že to o vás napsal,že jste Slaboslav - Nomen omen ???

Salut.

Slavoslav

27. 01. 2026, 12:12

cokel

presne tak, tvoje slova potvrdzuju statisice europanov zufalo sa snaziacich emigrovat za lepsim zivotom do vyspeleho ruska kde mozu srat do diry v zemi, lebo zplachovai zachod nepoznaju a skapinat o 10-20 rokov skor ako to robi vdaka spickovemu zdravotnictvu bezny rusak.

uz mas zbalene?

Azor

27. 01. 2026, 14:52

Slavoslav.
"Toto má být úroveň člověka,který se honosí tím,že absolvoval "univerzitu"????
Není to odpověď na mé otázky,ve stylu acohentizmu(po vašem)????

Blížíte se k úrovní grafomana Czertíka,aby jste vůbec něco napsal,tak z vás vyjde toto..Možná že dosáhnete úrovně Romana.Jeden takový snad stačí.

Salut.

Slavoslav

27. 01. 2026, 15:11

cokel

nehovoril si prave ty, ze v rusakove sa zije ludom lepsie ako v EU par diskusii dozadu? a neviem preco sa rozculujes ked s tebou suhlasim a hovorim argumenty na podporu tvojho tvrdenia

PS: pobavilo ma minule ako plakala ta rusacka blondata stetka co ju vyhodili s Nemecka ked sa navazala do Ukrajincov a dali jej moznost vratit sa do svojho milovaneho rusakova ktore tak aznietene obhajovala z pohodlia zivota v Nemecku

zdenek54

27. 01. 2026, 15:13

Slávoslav!

Tak hezky popsané! Odkud to víš? U vás doma v Humenném?:rofl::joy:

Czertik

27. 01. 2026, 16:12

kreten54

a kdy ze se to onen prosty rusky muzik kdy vubec dostal mimo hranice sssr a sssr2 ? nikdy.
cili to o cem snis ze by sis vystrikal se nikdy nestane.

aport.

Azor

27. 01. 2026, 18:39

Slavoslav.
"PS: pobavilo ma minule ako plakala ta rusacka blondata stetka co ju vyhodili s Nemecka ked sa navazala do Ukrajincov a dali jej moznost vratit sa do svojho milovaneho rusakova ktore tak aznietene obhajovala z pohodlia zivota v Nemecku"

Akorát že zase moc nebaví samotné Němce to,že se takto nechovají u těch,co přišli z jihu či východu.S tou jednou Ruskou, to vytrhnou s bezpečností Německa,co???
Do jisté doby ,těm co ji vyhodili,Ruský plyn nesmrděl co?? Kolik že teď prská podnikatelů z důvodu velkých nákladů na energie?,Kolik propouští??Kolik chce zdrhnout do USA nebo jinam??Už to ti Kliftoni z Německa vyšetřili s tím Nord streaem??Nebo budou jako naši čučkaři s Vrběticemi???

Jen tu jste s tou vaší "univerzitou", k smíchu !!

Kdo že o vás psal že jste Slaboslav???

Salut.

Slavoslav

27. 01. 2026, 18:46

cokel

no co ti na to poviem, Europa bola blba, ze verila rusakovi co spustil energeticku krizu v EU manipulovanim dodavok plynu a ano, podnikatelia teraz prskaju, ze sa to nechalo dojst do toho stadia, Vsimni si datum pri tom clanku tupelo

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/drahy-zemni-plyn-ceny-evropa-zelena-nema-plyn-ani-elektrinu.A211228_101850_ekonomika_map1

Azor

27. 01. 2026, 19:28

Slavoslav.
"no co ti na to poviem, Europa bola blba, ze verila rusakovi co spustil energeticku krizu v EU manipulovanim dodavok plynu a ano, podnikatelia teraz prskaju, ze sa to nechalo dojst do toho stadia, Vsimni si datum pri tom clanku tupelo"

A ona už přestala(politici)být blbá???

Zato teď to EU vyhrála s tou závslostí k USA,co??A ten plyn či ropa ze zálivu,bude za jakou cenu?,
A pod jakými podmínkami?? Až nebude chtít evropa dát Rusku ty zrazené love,co udělají??? A co udělají pokud půjde evropa proti muslimům???

Kdo že o vás psal že jste Slaboslav???

Salut.

Slavoslav

27. 01. 2026, 19:53

ano cokel, prestala byt blba aide ukoncit plynovu zavislost uplne i ked to samozrejme nie je riesenie ktore realizujes zo dna na den. A darmo skucis, rusak si to ako podrazak co pouzil plyn ako prostriedok na vydieranie sposobil sam

zdenek54

27. 01. 2026, 20:00

:japanese_ogre:Čertík :japanese_ogre:

Chlapče, však on se dostane a možná až k tobě na dvorek:smiley::smiley::smiley::smiley::heart::heart::bangbang::clap::clap:

Emil Holub

27. 01. 2026, 20:17

Slavoslave,
ty trtko gumenný z Humenný, myslíš si, že je lepší vyměnit energetickou závislost na Rusku za závislost na pomatených a do občanské války se řítících, nebo spíš řitících (od slova řiť!) USA i za cenu, že dodávky jejich energonosičů budou nespolehlivé, o mnoho dražší a stejně pocházet většinou z ruských nalezišť??!!

Pověz, jsi stejný idiot, jako náš libtardí a EUtopyjní estabilišment, který bude "ukončen" buď mohamrdány, nebo vlastním, bídou a zvůlí zdivočelým obyvatelstvem?

Slavoslav

27. 01. 2026, 20:43

Holub, ze si retard vieme, nemusis to blacat do sveta ktory si dokaze pozriet graf vyvoja ciena vidi, ze plyn v EU je lacnejsi ako bol koncom roka 2021 ked sme sa hlupo spoliehali na rusaka ako na spolahliveho partnera

Azor

27. 01. 2026, 21:42

Slavoslav.
" rusak si to ako podrazak co pouzil plyn ako prostriedok na vydieranie sposobil sam"

Jak to využilo Rusko jako vydírání?? Cenou?? Rozepište se, aby jste se ještě více zesměšnil!!!

Kdo začal dávat(proti mez.právu a charty OSN)sankce??? Kdo jako první odstoupil od dlouhodobých kontraktů??Rusko?????,Nebo ten nenažraný "demokratický"západ, co přešel na spotové ceny???

Kdo využívá a zneužívá ekonomickou zbraň??Peněžní zbraň??? USA a EU to není,že???

Slábnete čím dál víc a to od článku k dalšímu článku!!! Jak vám je platná ta vaše "univerzita" ????

Salut.

Azor

27. 01. 2026, 21:54

Slavoslav.
" ktory si dokaze pozriet graf vyvoja ciena vidi, ze plyn v EU je lacnejsi ako bol koncom roka 2021 ked sme sa hlupo spoliehali na rusaka ako na spolahliveho partnera"

V čem byl nespolehlivý?? Jak byli spolehlivý příznivci Bandery??Proč tam jel za EU Topolánek v r. 09??? A pokud je podle vašeho grafu lacinější,proč máme v zásobníku jen takové množství?? 44 %????

https://www.zasobyplynu.cz/?value=2

Salut.

Slavoslav

28. 01. 2026, 05:27

cokel

fakty su jednoduche, "lacny" rusacky plyn ktorym sa ohanaju kreteni ako ty ci lietajuci potkan stal v 21om viac ako stoji dnes "drahy" americky plyn. A mozes tu spamovat diskusiu kolko chces, na tejto jednoduchej reci cisiel nic nezmenis.

ale ked chces mozes si klast otazku preco "spolahlivy" partner nechal na zimu 21 prazdne zasobniky

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-gazprom-priskrtil-plyn-evrope-zasobniky-jsou-zpuli-prazdne-40368065#:~:text=Aktu%C3%A1ln%C3%AD%20t%C3%A9mata%20*%20Mapy.com.%20*%20Survivor%202026.

Azor

28. 01. 2026, 12:07

Slavoslav.
"ale ked chces mozes si klast otazku preco "spolahlivy" partner nechal na zimu 21 prazdne zasobniky"

A toto bylo proč???Kdo o tom rozhodl??Putin??? A nebo jistá klanově-korporátní skupina hazející klacky Putinovi pod nohy?? Apropó,i když ty zásobníky nebyli naplněné,tak měla evropa z tohoto krizi??Jak to teda řešila??O krizi se hovořilo pouze ve,spojitosti s banderovci v tom r. 09 !!!

Od kud dostáváme ten levnější plyn,než v r. 21 ????? Co toto -

Evropa odebírá veškerý LNG z Jamalu. Dodávky Gazpromu také dosáhly svého maxima
https://iportal24.cz/zahranici/evropa-odebira-veskery-lng-z-jamalu-dodavky-gazpromu-take-dosahly-sveho-maxima/

Evropa platí Putinovi za plyn. A ještě mu k tomu půjčuje lodě

https://e-news.cz/aktuality/evropa-plati-putinovi-za-plyn-a-jeste-mu-k-tomu-pujcuje-lode/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Už první údaj z analytické zprávy za červen 2025 Vám vyrazí dech – 80% vší po moři exportované ruské ropy po světě rozvážely tankery vlastněné zeměmi skupiny G7+, tedy vlastněné západními zeměmi a pojištěné hlavně v Londýně.

https://www.novarepublika.cz/2025/09/nejnovejsi-plany-bruselu-jak-svrhnout-orbana-a-fica-60-miliard-dolaru-pro-zelenskeho-ceske-deti-at-ve-skolach-hladovi-analyza

Americký LNG na evropských trzích není náhradou za ruský LNG.

Mezitím, podle výpočtů agentury RIA Novosti založených na datech Eurostatu, dosahuje podíl Ruska na celkovém dovozu plynu do EU 17,4 %

Zároveň, jak poznamenává agentura Reuters (23. listopadu), aby si Spojené státy udržely roli předního světového dodavatele LNG, „budou muset prudce zvýšit vývoz mimo Evropu – na trhy, kde jsou Katar, Austrálie, Malajsie, Brunej a Rusko již pevně etablovány. Tato konkurence je nevyhnutelná a vážně prověří americké ambice, protože nevyhnutelně povede k vyšším nákladům na dopravu a nižším ziskovým maržím v boji o kontrakty.“

https://finance.mail.ru/article/smi-amerikanskim-eksporteram-spg-pridetsya-iskat-pokupateley-za-predelami-evropy-68820623/?ysclid=mij1van6d6749570145

Pripomínam, že v roku 2024, v najhorúcejšej fáze nevyhlásenej vojny Západu proti Rusku, Európa importovala rekordných 17,4 milióna ton ruského LNG – takmer polovicu celého ruského vývozu skvapalneného plynu.
https://www.armadnymagazin.sk/2025/10/30/tucker-carlson-vysvetluje-preco-zapad-nenavidi-rusko/#google_vignette

Za kolik byl nakoupen a od koho,ten "laciný"plyn???

Salut.

Slavoslav

28. 01. 2026, 12:44

cokel

je lauter jedno kto o tom rozhodol, fakt je, ze rusak sa ukazal ako nespolahlivy partner a naposledy ked nam dodaval plyn pred vojnou tak bol drahsi ako je dnes to LNG z USA.

ak je vovka neschopny tupec co si nevie doma spravit poriadok tak ho sice mozeme polutovat, ale to je vsetko

Azor

28. 01. 2026, 16:59

Slavoslav.
"je lauter jedno kto o tom rozhodol, fakt je, ze rusak sa ukazal ako nespolahlivy partner "

Jedno??Jedno je koločko u trakaře !!!!

On tam v tom Rusku není kapitalismu??Kdo podepisoval kontrakt s tou "evropou"??? Putin za stát Rusko??A nebo nějaký plynárenský podnik v Rusku??

To je jako že za vše (v USA)kontrakty a jejich dodržení,může Trump???

Spotová cena(na kterou najely státy v evropě)je stálá cena??

Vy by jste mohl dělat s tou vaší "univerzitou" experta v nějakém státě!!!
A vy s tím jaká cena bylo v r. 21 .tak můžu namítat,jaká že byla cena zboží před 30 lety ohledně elektroniky a kolik že je teď,co??? Apropó jaká cena je z tohoto pohledu, kolik % z platu se platilo za celkový nájem před r. 89 a kolik to je % teď!!! Víte to?? Anebude mne zajímat důvody!!Tak jako vás ohledně toho roku 21 !!!! Budu dále jako hňup stále blektat,jako vy, že před r. 89 to bylo míň % z platu než dnes!!!

Vy "univerzito" !!!

Salut.

Czertik

29. 01. 2026, 15:33

rexik

"A toto bylo proč???Kdo o tom rozhodl??Putin??? A nebo jistá klanově-korporátní skupina hazející klacky Putinovi pod nohy?? Apropó,i když ty zásobníky nebyli naplněné,tak měla evropa z tohoto krizi??"

divne...tak nenaplnene zasobniky mely hazet putinovy klacky pod nohy...ale pritom to byly prave ony co premluvily putina k invazi.
proc ony klanove-korporatni skupiny chtely aby putin napadl ukrajinu ? dokazs to vysvetlit ?

aport.