LOADING TOP…

Indie čeká na zbytek S-400 už roky. Místo dodávek zákazníkům nasazení na Ukrajině

 18. 02. 2026      kategorie: Vojenská výzbroj      36 komentářů

V noci na 23. ledna 2026 dopadly na Ukrajinu další střely a po explozi zůstalo to, co po moderní válce často zůstává nejdéle: fragmenty. Právě v nich vyšetřovatelé identifikovali jméno, které na papíře působí jako katalogové číslo, ale v praxi je to stopa vedoucí přes hranice i smlouvy: 48N6E2.

imageFoto: Ruský systém S-400 | Wikimedia Commons / Public domain

To jedno písmeno na konci – „E“ – je zásadní. Nejde jen o typ střely, ale o její „původní životopis“. E značí exportní verzi. A exportní střela nalezená po ruském úderu na Ukrajině okamžitě vyvolává otázku, která je pro zbrojní obchod nepříjemná: odkud se vzala?

Podle dostupných informací je Indie v současnosti jedinou zemí, se kterou Rusko udržuje aktivní kontrakty na dodávky systémů S-400 a souvisejících střel. Z toho plyne, že nelze vyloučit, že střela 48N6E2 použitá proti Ukrajině mohla být původně určena k exportu – a klidně i k dodání Indii v rámci existující smlouvy. Pokud Rusko čelí nedostatku munice, dává takový přesun „z exportu na frontu“ z čistě praktického hlediska logiku. Z pohledu zákazníka je to ale noční můra: zboží, které mělo posílit jeho protivzdušnou obranu, se může stát municí pro jinou válku.

A právě ve chvíli, kdy se tahle otázka vznáší ve vzduchu, přichází další díl skládačky: Indie se chystá doplnit zásoby střel pro své S-400 ve velkém.

Indická Defence Acquisition Council (DAC) schválila nákup dalších 288 protiletadlových střel pro ruské S-400. Odhadovaná hodnota: 100 miliard rupií, tedy přibližně 1,1 miliardy dolarů. Podle Hindustan Times má budoucí kontrakt zahrnovat 120 „krátkodosahových“ a 168 „dlouhodosahových“ střel.

Oficiálně se neříká, jaké přesně typy to budou. Přesto se z dostupných informací dá vyčíst pravděpodobná logika nákupu – a ta je víc „skladová“ než politická. Krátkodosahová část má nejspíš mířit na rodinu 9M96E. Zajímavé je, že i když se o nich mluví jako o krátkodosahových, tradiční klasifikace by je posouvala minimálně do střední kategorie: už základní 9M96E má deklarovaný dosah od 40 km. Nejnovější 9M96E2 má mít zásahový dosah až 120 km a výšku až 30 km, navíc s aktivní radarovou naváděcí hlavicí. A hlavně: do jednoho transportně-odpalovacího kontejneru se vejdou až čtyři takové střely. To je v praxi rozdíl mezi baterií, která „má čím střílet“, a baterií, která po pár salvách řeší, co dál.

Dlouhodosahová část se naopak pravděpodobně opírá o řadu 48N6E – tedy o „velké“ střely, kde se hraje na dosah a výšku. Nejvyspělejší varianta 48N6E3 má deklarovaný maximální dosah až 250 km a výšku až 27 km, používá poloaktivní radarové navedení s rádiovou korekcí. Jenže tady je logistika opačná: v jednom kontejneru je jednastřela. Dlouhý dosah tak často znamená i menší „hustotu munice“ a větší tlak na zásoby.

A tím se dostáváme k tomu, proč Indie vůbec takový balík řeší. Podle uvedených faktů je důvod dvojí: rozšířit zásoby a zároveň nahradit střely spotřebované během Operace Sindoor proti Pákistánu v květnu 2025. Jinými slovy: nejde jen o modernizaci, ale o doplnění po reálném použití.

Do hry vstupuje ještě jeden motiv, který je v obranných zakázkách často rozhodující: čas. Indie totiž stále čeká na dodání všech systémů S-400, které objednala před osmi lety – ne všechny jednotky byly dodány. Nový nákup střel tak může být i preventivní krok: vytvořit zásobu dopředu, aby další dodané jednotky nepřišly do situace, kdy je infrastruktura hotová, ale munice chybí.

Na celé věci je nejzajímavější právě ten kontrast. Na jedné straně stojí zmínky o sporné efektivitě S-400 během Operace Sindoor, o nevýrazném výkonu v ukrajinském konfliktu a o zdlouhavých dodávkách. Na druhé straně stojí rozhodnutí: přikoupit další střely – a tím vlastně potvrdit, že Indie chce systém udržet jako páteř své protivzdušné obrany.

Možná je to sázka na to, že i „ne dokonalý“ systém je lepší než prázdné odpalovací zařízení. Možná je to snaha udržet kontinuitu už zavedené architektury, protože změnit dodavatele a ekosystém je běh na roky. A možná je to i prostá matematika: protivzdušná obrana není jen o parametrech v brožuře, ale o tom, kolik střel máte ve skladech ve chvíli, kdy se situace zlomí.

A do toho všeho se na Ukrajině objeví trosky 48N6E2 – exportní střely – jako tichá připomínka, že ve válce se někdy nepřepisují jen frontové linie, ale i původní určení munice.

Zdroj: Autorský text Jonáše Nekolného

 Autor: Jonáš Nekolný

Komentáře

Pepík Knedlík

19. 02. 2026, 21:53

A to není špatný co?
Triumf dosahuje maximální dostřel systému až 250 kilometrů, přičemž maximální výška zásahu cíle činí až 27 kilometrů. Systém je schopen současně zasáhnout až šest cílů pohybujících se rychlostí až 4 800 metrů za sekundu. Ano, je to S 400 :rofl:

Czertik

20. 02. 2026, 00:24

knedle ss

a k cemu sou ony parametry s400 dobre, kdyz jedine co dokaze zasahnout sou cile velikosti mesice ?
proti raketam evidentne vzdy selhal.

a ze je schopen zasahnout az 6 cilu soucasne ? wooooow. kolik ze je to u patriotu ? 30 ?

vice dukazu ruske zaostalosti davat nemusis.

Azor

20. 02. 2026, 14:12

Czertik.
"a k cemu sou ony parametry s400 dobre, kdyz jedine co dokaze zasahnout sou cile velikosti mesice ?"

Opět tu ukazujete, jaký jste hlupák.Jaká máte vzdělání ohledně PVOa spol. ????

Tito jsou podle vás diletanti a štváči či dezoláti, píšící a propagující ruskou propagandu???

Může si hlupák uvědomit, že je hlupák???


Ruský raketový systém S-400 Triumf je pro NATO skutečnou bolestí hlavy.

https://nationalinterest.org/blog/buzz/russias-s-400-triumf-missile-system-real-headache-for-nato-hk-021726

Salut.

fggh

19. 02. 2026, 01:45

Nedokážu vyjádřit, jak jsem vděčná Sacre Spiritual Awakening za to, že mi pomohli obnovit vztah s mým bývalým partnerem. Po měsících odloučení a zármutku jsem se cítila beznadějně. Pak se modlil za obnovení naší lásky a do 6 hodin mi sama zavolala a teď jsme zase spolu a ona mě miluje a respektuje víc než kdy dřív. Je to, jako bychom měli nový začátek a já nemohla být šťastnější. Děkuji Dr. Sacreovi za pomoc s obnovou mého manželství. Můžete ho kontaktovat přes WhatsApp na čísle +1 782 552 1603 nebo e-mailem na adrese Spiritualawakeningrealm@gmail.com. Určitě se vám postará.

Patricku.

Pepík Knedlík

18. 02. 2026, 20:31

Tak co vy zdejší chiválečnici? Bude občanská válka v Banderostánu?
Už mají totality komika dost. Přes dva mega mrtvol a přes půl mega mrzáku. Hospodářství zničený, ale oligarchové serou do zlatých záchodu. Skvělý to průběh války. Už nikdo nechte umírat za Západní vliv a zadlužení.
Několik verbovacích důstojníků ukrajinské armády bylo hospitalizováno poté, co je v neděli v Oděse napadla skupina civilistů. Ti proti vojákům použili mimo jiné slzný plyn. Při útoku bylo poškozeno také vojenské vozidlo a kamery. :rofl:

Czertik

18. 02. 2026, 23:21

knedle ss

ok, vsadme se. napis sem kdy zacne obanska valka na ukrajine a schvalne jsstli vyhrajes nebo prohrajes.
zvladnes to ?

a ja vim naprosto presne ze bude obcansk a valka v rusku driv nez na ukrjine.

aport.

Czertik

18. 02. 2026, 17:45

rusove jen tak dale. cim dal vice zpozdujte dodavky pro svoje zkazniky. tim jen uspisite prechod svojich mala existujicich zakazniku ke konkurenci. at uz to bude zapad ci cina.

Pepík Knedlík

18. 02. 2026, 20:21

Lobotoman
Ja ja, du bis echt Vollidiot :rofl:

Czertik

18. 02. 2026, 23:22

knedle ss

aaa, diky ze potrzujes ze mas stareckou demenci kdy se vracis do doby mladi, kdy si vesele hajloval za strycka adolfa.
a ted hajlujes za strycka putina.

aport

Azor

18. 02. 2026, 11:58

"Indie čeká na zbytek S-400 už roky."

A čím to asi může být?? Tím že Rusko zvedlo hozenou rukavici,celému západu!!! Tudíž nebojuje jen proti pučistům a příznivcům Bandery,ale proti celému NATO a i západu!!! A přesto je postupně likviduje viz -
"A NATO prohrává ponižujícím způsobem.

Z hlediska doktríny to znamená následující, což by mělo děsit plánovače NATO: Každý válečný scénář, každý operační plán, každá mimořádná situace – všechny předpokládají doplnění munice. Tento předpoklad je nyní prokazatelně nepravdivý. Článek 5 NATO má nevyslovený důsledek: aliance je silná pouze tak, jak silná je průmyslová základna jejího nejslabšího člena. Průmyslová základna každého člena je nyní mnohem slabší než ta ruská. Článek 5 je bezpečnostní zárukou, která nemá ani cenu papíru, na kterém je napsán.

Admirál NATO Rob Bauer varoval v říjnu 2023, že Západ dosáhl „dna sudu“ s municí. To bylo před více než dvěma lety. Nyní je situace ještě horší. Čekací doby na munici velkého kalibru se prodloužily z 12 měsíců na 28 měsíců. Stoltenberg před odchodem z funkce přiznal: „Spotřeba munice na Ukrajině je mnohonásobně vyšší než naše současná produkce.“

Spojené státy, země, která během druhé světové války stavěla každý den loď Liberty Ship, v červenci 2025 pozastavily dodávky raket Patriot, Stinger, 155mm granátů, Hellfire a GMLRS na Ukrajinu. Ne proto, že by Washington opustil Kyjev (i přes to, že zoufale chce zastavit ztráty) ale proto, že audity Pentagonu odhalily, že americké zásoby ohrožují vlastní bojeschopnost USA proti Číně.

Arzenál „demokracie“ se tenčí.

Konzultace společnosti Nammo odhadla, že při produkci v roce 2024 by doplnění vyčerpaných zásob NATO trvalo 40 let. Čtyřicet let na nahrazení toho, co Rusko spotřebovalo za méně než čtyři roky.

Rusko podle estonské zahraniční rozvědky vyrobilo jen v roce 2025 7 milionů dělostřeleckých granátů – skutečné číslo je vyšší, minometných granátů a raket. To je sedmnáctinásobný nárůst oproti 400 000 kusům v roce 2021. Zatímco Evropa stavěla cyklostezky, Rusko stavělo továrny na granáty.

Celková produkce NATO v roce 2025? Přibližně 1,7 milionu granátů ve Spojených státech a celé Evropě.

Rusko vyprodukuje za méně než tři měsíce to, co NATO za dvanáct, přičemž Rusko okupuje pouze jednu válečnou zónu – nemluvě o ztrátách, které vznikly během 12denní války s Íránem nebo ztrátách z roku 2019 s Houthi.

Průmyslový kolaps, který jsme nazvali strategií

Generální tajemník NATO Mark Rutte stál na pódiích po celé Evropě a s rostoucí zoufalostí opakoval jedno varování: „Rusko vyprodukuje za tři měsíce to, co celé NATO za rok.“

NATO, jehož společný HDP je údajně 25krát větší než HDP Ruska, vyprodukuje za dvanáct měsíců to, co Rusko za devadesát dní. Produkce munice v Rusku převyšuje produkci celé západní aliance čtyřikrát až sedmkrát.

USA si kladou za cíl 100 000 granátů měsíčně do konce roku 2026. Rusko již vyrábí přibližně 600 000 kusů měsíčně. Německá společnost Rheinmetall plánuje do konce roku 2026 dosáhnout 700 000 granátů ročně. Rusko toto množství vyrobí za pět týdnů.

Kallasová však ujišťuje ty, kteří v Mnichově skutečně uvěřili – ačkoli nikdo z nich nikdy neobsluhoval soustruh ani nepochopil, že síla pramení z výroby věcí –, že se jedná o produkci země „v troskách“.

Německo od roku 2019 ztratilo 245 000 pracovních míst ve výrobním sektoru. Tento úbytek se do roku 2025 ještě zrychlil: každý měsíc zmizelo více než 10 000 pracovních míst ve výrobním sektoru. Pracovní místa se nevrátí. Ztrácejí se dovednosti. Znalosti umírají (ironie budování znalostní ekonomiky) spolu s poslední generací, která uměla vyrábět věci.

Projděte se údolím Porúří a podívejte se, co jsme si vybrali. Zavřené ocelárny se proměnily v „kulturní prostory“, kde lidé popíjejí předraženou kávu. Nečinné vysoké pece byly přeměněny na muzea, jako by průmysl byl archeologií. Velké kovárny Thyssen a Krupp jsou tiché. Válcovny jsou studené. „Inovační centra“, kde se nevyrábí nic kromě prezentací umělé inteligence o cirkulární ekonomice a trvale držitelném rozvoji.

Nikdo to nevynutil. Vysocí kněží seděli v zasedacích místnostech a vládních ministerstvech a rozhodli se pro to záměrně, s plným vědomím.

Německá průmyslová výroba klesala po sedm po sobě jdoucích čtvrtletí od začátku roku 2026. Výroba se snižuje od roku 2017 – před válkou, před COVIDem. Byla to politika. Byla to ideologie.

Volkswagen oznámil uzavření továren v Německu poprvé za 87 let. Během druhé světové války. Během rozdělení a znovusjednocení. Během roku 2008. Nikdy nezavřely. Až dosud. Na severu bylo zrušeno 35 000 pracovních míst.

Německá obchodní komora uvádí, že 82 % německých společností čelí akutnímu nedostatku kvalifikované pracovní síly. Nemůžete vyrábět granáty bez lidí, kteří vědí, jak se granáty vyrábějí. Podíl průmyslu na německé ekonomice se propadl ze 40 % v roce 1990 na dnešních 27 % – a stále klesá.

Společnost ThyssenKrupp Steel Europe oznámila snížení počtu zaměstnanců z 27 000 na 16 000. Bosch, Schaeffler, Siemens, BASF: průmyslový nekrolog pro kontinent, který se přesvědčil, že může nahradit výrobu poradenstvím.

Evropa od pandemie ztratila 800 000 pracovních míst ve výrobě. Rusko od února 2022 přidalo 520 000 pracovních míst v obranném sektoru. Na počátku roku 2026 zaměstnává ruský obranný sektor 4,5 milionu lidí, kteří vyrábějí tanky, rakety, granáty, drony, systémy elektronického boje, dělostřelectvo a obrněná vozidla.

To už není rozdíl mezi supervelmocí a „rozpadlým“ státem. To je rozdíl mezi civilizací, která si zachovala schopnost vyrábět věci, a civilizací, která se finančně přeměnila v postindustriální bezvýznamnost.

My (my jako kolektiv) jsme se přesvědčili, že ekonomika služeb může nahradit výrobu. Že civilizaci lze řídit pomocí poplatků za poradenství a derivátů. Že výroba je „stará ekonomika“, kterou lze outsourcovat, zatímco osvícená Evropa se soustředí na „ekonomiku znalostí“. Ironií je, že znalosti odcházejí a nevrátí se.

Znalostní ekonomikou nelze zničit tanky. Myšlenkovým vedením nelze zastavit hypersonické rakety. Průmyslové války nelze vyhrát přednáškami TED o disruptivních technologiích."


Tož tak.

JJJ123

18. 02. 2026, 13:56

To muselo dát práci a přitom taková blbost. Mně přijdeš jako soudruzi za sociku, kteří se chvástali, kolik tun uhlí vyrubali a kolik tun oceli vyrobili a přitom vyspělý svět se zabýval mikroprocesory a internetem.
Pomíjím fakt, že když russáci jsou tak skvělí ve výrobě granátů, proč o ně potřebují žebrat u Kima. Nebudu se zabývat tím, zda tvé informace jsou validní.
Dost možná lžeš stejně, jako pod článkem z 12.2.2026 o zásahu rafinerie Lukoilu ve Volgogradu, kde jsi napsal: "Jak že to vidí Pl. D.Mc Gregor býv.poradce Pentagonu,tu "zkázu" té rafinerie ?? https://www.youtube.com/watch?v=WDjZoMRpNv8
Určitě tady bude mít oponenty s lepším "univerzitním" a "maturitním" vzděláním,s tím že to je diletant.A oni jsou lepšími "experty"na vojenské akce,jak pučistů a Banderovců, než je on sám".
Pánovi oponovat nebudu, ale tobě určitě - ve videu je výslovně zmíněna rafinerie na Krymu, což Volgograd "jaksi" není a mluví se tam o kancléři Scholzovi, který není ve funkci od května 2025, stejně tak o Wagnerově skupině, která skončila v létě 2023, takže jsi usvědčený lhář, nemůže to být reakce na události z února 2026. To jistě chápeš i ty, oslíku.
Takže zbývá jen otázka, zda jsi za své lži placen, či lžeš kvůli své vrozené tuposti. Ne že by se to nutně vylučovalo.

Ale vrátím se zpět - i kdyby tvůj orgasmus nad tím, kolik russákov dokáže vyrobit dělostřeleckých granátů, měl reálné základy a nebyl jen výplodem tvých vlhkých snů, tak je to zcela jedno. Ty si oslíku myslíš, že konvenční střet NATO (USA) s russákovem by probíhal jak dnešní válka na Ukrajině? Vážně si to "myslíš"?
Základem válečné doktríny NATO je získání naprosté vzdušné nadvlády a vždy ji i dosáhly. Na Ukrajině se válčí jak za první světové, dokonce je fronta ještě statičtější než tehdy (což mimochodem ukazuje "skvělé" výkony russácké armády), takže se uplatňují i postupy z I.WW, včetně masívního použití dělostřelectva, popřípadě nahrazovaného pididrony.
Ale takto by NATO s russákovem neválčilo, oslíku. Žádná vyspělá západní společnost by netolerovala tak obludné lidské ztráty, jaké dnes bez problémů absorbuje obyvatelstvo polomongolské russácké říše.
Proto mají armády států NATO tak vyspělou techniku, aby díky technologické převaze ztráty minimalizovaly. Ostatně nedávno si západní letadla dělala co chtěla na nebi nad Iránem, chráněném čím - russáckou PVO. To samé za války proti Iráku, vybaveným opět russáckou technikou, kdy například v té první byly lidské ztráty koalice 358 osob, zatím co Irák ztratil 25-100 tisíc vojáků a jeho tankové jednotky postavené na russáckých tancích byly zcela rozdrceny.
Příkladem střetu konvenčních sil USA s russákovem zastoupeným "elitou" Wagnerovy skupiny je známý incident v Sýrii z 2018: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-usa-syrie-vagner-vojaci-zoldaci-bitva-boj-valka-konflikt-pentagon-valecna-operace-zvlastni-jed.A180525_133844_zahranicni_aha
Ten názorně ukázal, jak bojují armády NATO a jak russáci. Skóre 300:0 - není to pro tebe radostné čtení, že?
Můžeš tu adorovat russáckou vojenskou výrobu jak chceš, ale faktem je, že je to polorozvojová nesoběstačná země, která žije z toho, co jí zbylo z SSSR a která musí tu žebrat o granáty od Kima, tu o drony od Alího, tu o obráběcí stroje od Ťin-pchinga, a elektronické součásky, bez kterých jim nevyletí ani jedna "supersonická" raketa a které většinově vyrábí firmy ze států NATO, musí pokoutně nakupovat od svého "nepřítele" a pašovat v batozích přes Kazachstán. Fakt vizitka technologicky vyspělé země. Jsi srandovní. Pokud by Západ opravdu chtěl a uvalil reálné embargo na vyspělou elektroniku, vrátí se russákov do elektronické doby kamenné, protože sám je schopen vyrábět jen ty největší tranzistory na světě.
Jediné v čem russákov bezesporu "vyniká" a je na špici, je pohrdání lidskými životy, včetně či spíše zejména svých občanů. Kvůli rozmaru trpasličího skřeta z Kremlu se zálibou v mladých chlapcích, musí umírat statisíce jiných "chlapců".
Být na straně tohoto Mordoru může být jen osobnost naprosto odporná a morálně tak smrdutá, že proti ní žumpa plná exkrementů voní po fialkách.

Azor

18. 02. 2026, 16:36

JJJ123.
Vy tento článek taky nemáte nejkratší.

"Nebudu se zabývat tím, zda tvé informace jsou validní."

Toto už je na vás,Snad pak nebudete nepříjemně překvapen.

"Dost možná lžeš stejně, jako pod článkem z 12.2.2026 o zásahu rafinerie Lukoilu ve Volgogradu, kde jsi napsal: "Jak že to vidí Pl. D.Mc Gregor býv.poradce Pentagonu,tu "zkázu" té rafinerie ?? https://www.youtube.com/watch?v=WDjZoMRpNv8

Takže zbývá jen otázka, zda jsi za své lži placen, či lžeš kvůli své vrozené tuposti. "

Oceňuji že jste napsal to slova "Dost možná"

Jak se říká, - "I mistr tesař, se utne" a to ohledne toho,že jsem to spojil se Sevastopolem! V tom máte pravdu!! V ostatním nemám co měnit.!! A uznávám že jste pozorný čtenář.A pokud jste i u ostatních mých článků byl pozorný,tak v kolika že ještě bylo mých chyb(nemyslím pravopisných - tam jich mám docela dost)a porovnat to s tvrzením v jiných článcích a i jiných autorů, píšící sem na tento web???

Placen za to nejsem.Nemám to za potřebí!! Jinak mte prvdu i v tom,že se nepovažuji za moc chytrého!§Ale mám snahu se učit kriticky a logicky myslet.A taky objektivně porovnávat.

"Ale vrátím se zpět - i kdyby tvůj orgasmus nad tím, kolik russákov dokáže vyrobit dělostřeleckých granátů, měl reálné základy a nebyl jen výplodem tvých vlhkých snů, tak je to zcela jedno"

Z čeho jste vydedukoval,že mám z těchto věcí orgasmus??A zda to je či není vlhký sen,je důkaz o vystřelení nábojů Ruskem ze zahraničních západních zdrojů i ze samotného NATO!!!

"Ty si oslíku myslíš, že konvenční střet NATO (USA) s russákovem by probíhal jak dnešní válka na Ukrajině? Vážně si to "myslíš"?"

Pokud něco víte o výzbroji NATO a Ruska ohledně konvenčních zbraní,tak asi víte sám jaká je  situace!!! NATO má v tomto velkou převahu!!A proto by taky Rusko nešlo do konfliktu s NATO pokud jsou soudržný.A to je velká otázka viz. jak se staví USA k čl. 5.,že???? Kdo že používal - "Rozděl a panuj" ?? Ono s „Čím kdo zachází, tím také schází.“

"Základem válečné doktríny NATO je získání naprosté vzdušné nadvlády a vždy ji i dosáhly. Na Ukrajině se válčí jak za první světové, dokonce je fronta ještě statičtější než tehdy (což mimochodem ukazuje "skvělé" výkony russácké armády), takže se uplatňují i postupy z I.WW"

Jo,jo,takže asi víte proč to tak je.Nebo ne??Zkuste to rozvést ať tu lidé uvidí stratéga většího formátu než je např . Sun-c:
A můžete těm(co to vše plánují a dodávají informace z Ramsteinu atd)poradit, jak vytlačit a pošramotit Medvěda,z Ruského území(nebo oni to nechtějí??)

" Žádná vyspělá západní společnost by netolerovala tak obludné lidské ztráty, jaké dnes bez problémů absorbuje obyvatelstvo polomongolské russácké říše."

Tak tak!!A proto taky ta "vyspělá"západní společnost by takové oběti při obraně své vlasti,toto nepodstoupila!!A tak je odsouzena,k čemu???

"Proto mají armády států NATO tak vyspělou techniku, aby díky technologické převaze ztráty minimalizovaly. Ostatně nedávno si západní letadla dělala co chtěla na nebi nad Iránem, chráněném čím - russáckou PVO."

A vidět tu "vyspělou"techniku (Minutenman - Jars)je vidět na čem?? To jak to bylo s Iránem máte zprostředkováno pouze ze západních zdrojů!!Skutečnost byla trochu jiná!! A uvidím jak to bude teď!! USA jsou v PATOVÉ situaci, ohledně s Iránem !! Povíme si to v čase,ne??

A s tím koncem ve vašem článku,tak tomu jste dal "korunu"ve stylu "slušného"Romana.

Salut.

Slavoslav

18. 02. 2026, 14:15

cokel

to potom iste pozitivne vnimas spravu o tom kolko sa investuje momentalne do armad a prave nabiehaju v EU nove tovarne co budu chrlit napriklad novu delostrelecku municiu a zvysovat tak industrializaciu EU.

Azor

18. 02. 2026, 16:49

Slavoslav.
"to potom iste pozitivne vnimas spravu o tom kolko sa investuje momentalne do armad a prave nabiehaju v EU nove tovarne co budu chrlit napriklad novu delostrelecku municiu a zvysovat tak industrializaciu EU."

Na dluh??Jak dlouho tuo může běžet??Bez války??Oni se připravují zaútočit??Pokud ne tak to jim bude akorát na skladě a dluh je zničí!!!!!
Dále kdo jim za ty inflační love bude dodávat suroviny??A za kolik??Mají dost bavlny - Nitrocelulózy atd???Kolik že mají železáren a oceláren,atd??

https://www.epc.eu/publication/running-on-empty-the-chemical-shortage-undermining-european-defence/

Kde vemou ty lidi, co by to měli umět vyrábět??Vy jste nečetl ten můj článek???

Proč pak jim GP nechal vyhodit Nord Stream??Aby mohli vesele a levně vyrábět a pak to otočit proti Rusku?? Jste v řízení světa amatér,nic víc!!!

Kdo že o vás napsal že jste i s tou vaší "univerzitouů Slaboslav - Nomen omen ???

Salut.

Slavoslav

18. 02. 2026, 17:48

cokel

neplakal si ze sme deinstrualizovany a nemame municiu a teraz places ked sa to naprava? co ty vlastne chces?

Czertik

18. 02. 2026, 18:19

rexik

coti vadi na to , ze zapad stavi nove tovarny na dluh ???
dodej dukaz ze ruska ty nove fabriky na dluh nepostavil.
nebo ses takovy retard ze u zaadu ti dluh vadi a u rusa ne ?
to je pekna retrdace.

a co tu zase strikas o tom "bez valky" ??????
na jedne tu vystriknet tohle a druhym dechem u uplne stejneho clanku strikas o tom, ze rusko vede valku proti celemu zapadu a ne jen ukrajine ?
retardace spolu s demenci dosahly maxima.

inflacnin love ? vtipne. i nejvetsi inflace v jakekoliv padni zemi, vcetne usa...je od 2022 MENSI nez v samotnem rusku. cili tvoje pointa je, ze rus je retard ?
ale to ja tvrdim dlouhodobe, diky ze me podporujes.

aport

Azor

18. 02. 2026, 19:05

Slavoslav.
"neplakal si ze sme deinstrualizovany a nemame municiu a teraz places ked sa to naprava? co ty vlastne chces?"

An,nejsem spokojený se současnou situací(hlavně u nás)v EU.Protože na tu deidustrializaci doplácí většina lidí v EU snižuje se životní úroveň(reálná mzda klesá).To, kam že to dovedli politici,které volí takový "inteligenti"jako jste vy a vám podobní!!!
I to že ty peníze co chtějí dát a dávají do zbraní,by se mohli využít ku lepšímu prospěchu většiny lidí!!! Toto chci pane(mimo jiné)!!!

Salut.

Slavoslav

18. 02. 2026, 19:30

cokel

tak sa raduj a vesel, masivne sa investuje do vyroby. A aby nam to zbytocne enstalo posleme to cez Ukrajincov ako darcek rusakom ktory budu od radosti rozhadzovat rucickami a nozickami.

ved ten ekonomicky zazrak co si popisoval v rusakove sa predsa navysenim vyroby udeje aj u nas a stupne zamestnanost tam kde bola

skypy

18. 02. 2026, 17:29

AZOR: vy ale umíte pobavit. To vážně myslíte doopravdy?

Azor

18. 02. 2026, 19:08

skypy.
"AZOR: vy ale umíte pobavit. To vážně myslíte doopravdy?

Co máte konkrétně na mysli?? Ať pak uvidíme, kdo že tu je k smíchu!!! Souhlas??

Salut.

Pepík Knedlík

18. 02. 2026, 20:23

Azor
K smíchu jsou zdejší hlupáci jako je nick skypy, Marty, Slaboslav, Roman atd. Ať zvládne pohoda a klid zbraním. :thumbsup:

Czertik

18. 02. 2026, 18:11

rexik

ses retard ? nebo ses obrovskej retard ?

jiste ze zapad spotrebovava vice munice nez vyrabi...ale zvysuje svoji rocni produkce vsech typu munice.
a neboj, rusko taky spotrebovava vice munice nez vyrabi...teda jak u ceho, u rket ch-101 apod uz jede jen u toho co vyrobi, protoze jakekoliv zasoby dosly.
a ted to vypada ze maji zasoby do s400 na velmi nizke urovni, jinak by nekradli munici pro indii.
a copak rexiku, uz si zapomel na to kolik munice a dokonce i del dodaly severokorejci rusku ? proc ?
a copak ty rakety, drony a jine veci z iranu ? na to si taky zapomel ? ses sklerotik, nebo jen retard ?

a sem rad ze priznavas, ze ve 2021 uz se rozhodli jit napevno do valky
a muzes tady napsat JEDINY system ci munici ktera se na zapade/eu dneska vyrabi v MENSIM mnozstvi nez ve 2022 ?
zvkadnes to ?
u ruska je to jedoduche - jedna se o vsechny ruske bombardery, stihacky, civilni letadla. kde je propad dle typu o 30% az 95%.

a schvalne, jak dlouho by trvalo rusku obnovit spotrebovane zasoby ?
u tanku je to jasne, tam rusko neobnovi zasoby ani za 150 let.

vyroba delostrelecke munice, ktera na zapade trvale roste, viz onech 400k v polsku rocne navic, muzes nam sem napsat jakykoliv jiny uspech ruske vyroby ?

kolik ze to vyrabi rusko letadel - klidne vsech typu dohmady - rocne ? neni to nahodou kolem 100 kousku ?
a jen zapad vyrobil 200 f-35 :).
a tes si vezmi ze vyrabi i jine letouny. toz co ted rexiku ?

ale vvsetli me jeden paradox, presto ze rusko dneska vyrabi dle tebe az 7x vice munice nez cely zapad...proc te neni NIKDE videt ?
proc je rusk psotup ve 25 i 26 nejpomalejsi za celou dobu konfliktu ? kde delaji soudrizi z sssr2 chybu ?

rusko ze prijako 500k novych lidi do zbrojni vyroby od 2022 ? hmmm, a kde maji ty cisla jakykoliv efektv ? kde a v cem se zvysila vyroba ??, hmm ?
upadek vyroby tanku, letadel a jinych veci. dokonce i kulomety musi rusko pouzivat pochazejici ze severni koreje, protoze jejich vyrobu rusko nestiha.

takze vyjma munice, nejjedodusi to vyroby, to vypada ze vyroba cehokoliv jineho v rusku spojeneho s armadou upada.

nebo das me sem cisla co me to vyvrati rexiku ?
schvalne, dej sem rocni produkci tsnku a letadel v rusku. realnou produkci, ne plany.
protoze ty ses taovej retard ze by si byl schopen napsat ze rusko do 2018 vyrobilo 1500 armat.

Azor

18. 02. 2026, 19:18

Czertik.

ses retard ? nebo ses obrovskej retard ?

Jsem supr retard - ale na vás, mám ješte hodně daleko!!!

Moc dlouhý článek o ničem.
Akorát jste přiznal(aniž by jste si to díky té vaší"inteligenci " a maturitě" uvědomil)že Rusko bojuje proti celému NATO i s jeho výzbrojí( a HDP těch států,)kterou lifrují na Okrajinu Ruska!!!A jakou že mají celkovou převahu nad Ruskem??A co??Už je smetli???
A Ruskou trochu pomohli dva státy Korea a Irán.Přitom Rusko do Iránu cpe taky jisté věci!!!
A jak je možně že stát s HDP Itálie,dokáže odolat takovému "kolosu"jako je celý západ i s Austrálií !!!!
Toto prozraďte tady publiku, ať se aspoň zasmějí těm vaším blemtům!!! viz nahoře.

Salut.

Czertik

18. 02. 2026, 23:30

rexik

mas pravdu, n tvoji retardaci nikdo mit nebude.

na jedne strane tady masturbujes "že Rusko bojuje proti celému NATO i s jeho výzbrojí" a pak tou samou retrdaci places ze evropa zvysuje zbrojni vyrobu a ze ji neutrati protz neni ve valce ???
si to ujasni v te svoji prazdne makovici.

ale diky ze potvrzjes ze pri pri te tvoji vzdelanosti, rozhledu a uplne vsem znalostem co mas je divne ze nedokazes sem dat rocni vyroby ruskych zbrani - kletadel, tanku, bvp a jinych veci.

cili dokazujes ze nic nevis a mas jen prazdne kulky. cili delas dokonalou opicku.
a jake ze veci to rusko konkretne cpe do iranu po 2022 ? napis je sem.
nebo zase mas prazdne kulky a nic neumis dokazat ?

a ze rusko odolava ? hahahhahaha. rusko je ve srackach. ma nejpomaejsi postup ZE VSECH VALEK za poslednich 100 let.
to je dukaz toho ze rusko neni nejen velmoc, ale doonce ani zadna mocnost.
a proto si rusko zaslouzi uplny vysmech.
stejne tak by si cesko zaslouzilo vysmech, kdyby nedokalo dobyt lichenstejnsko.

aport

Pepík Knedlík

18. 02. 2026, 11:16

Tak nějak nechápu co je za problém se 400kami? Jestli nějaká raketa letěla tam nebo jinde není až tak k nepochopeni.
Indie je s nimi velmi spokojená a velice osvědčil systémov S-400 během operace Sindoor.
Ind Módi jednal v prosinci 2025 o doplnění systému s Putinem.

Marty

18. 02. 2026, 11:42

Pepík Knedlík
nejspíš bude problém v tom že váznou dodávky jak vlastních systémů, tak munice pro ně, ale to by si musel nejspíš číst článek kterej komentuješ...
ano a kolik zaznamenali alespoň cca sestřelů S-400 při operaci Sindoor? to by mohl být zajímaví údaj k debatě

Slavoslav

18. 02. 2026, 11:47

Marty

nehra sa len na zostrely, ak dokazali vytlacit napriklad Paksitanske letectvo z operacnej oblasti ked utekalo pred raketami S400 tak ten system splnil svoju ulohu a ubranil oblast. Skor by som mal pri rusakovi pochybnosti pri schopnosti zasahovat balisticke ciele kedze to si vyzaduje priamy zasah, ale proti lietadla ten system uplne marny nebude.

Imho, par rokov dozadu napriklad Pakistanske stare F-16 prestrielali Indicke Suchoje ktore museli prerusit operaciu a ujst z oblasti, lebo na F-16 nedokazali ani vystrelit a Pakistanske bombardovacie masiny ktore kryli tie F-16 splnili svoju ulohu. Zostrel Suchoja sa nekonal, ale stale to bol zarez a uspech pre F-16 - uloha splnena. To bola potom zabava ako indiani a rusaci vymyslali bachorky o tom ako MiG-21 zostrelil F-16

Marty

18. 02. 2026, 11:49

Slavoslav
jo díky:thumbsup:nevíš jaký pozemní systém PVO byl tentokrát na straně Pákistánu?

Slavoslav

18. 02. 2026, 11:57

Marty

netusim, tymto Indicko-Pakistanskym sarvatkam ani ich armadam sa az tak nevenujem. Ale nebude problem napri na wiki najst ake systemy aktivne pouziva Pakistan a odkedy. A najma je tu stale faktor India a ich neprofesionalita. Pakistan svoje zdroje vynaklada ovela ucelnejsie a jeho armada je aj schopnejsia ako ta Indicka cim sa snazi vyvzaovat ekonomicku a pocetnu prevahu Indie.

Ved podobne blbci dehonestuju aj rafale, ze ho zostrelili Pakistanci s Cinskym lietadlom, ale nik nevie za akych okolnosti. I ked sa povrava, ze Indovia mali zle info o kapacitach Pakistanskych rakiet a tak si boli isty, ze su mimo dostrel a nereagovali na vystrelenu raketu. Ale pravdu vedia len Indovia a ciastoce Pakistanci

Marty

18. 02. 2026, 12:06

Slavoslav
o tom sem četl že hlavní byla taktika - stíhačky s vypnutým radarem a navádění pomocí AWACS, tudíž Indům nedošlo včas co se děje, ale nevim jestli to nebyla jen teorie, AWACS měl být ten Švédský, údajně

Slavoslav

18. 02. 2026, 12:11

Marty

ano to sa aj mne zda najpravdepodobnejsie. Tie LR strely letia s vypnutym radarom takze Indovia o nej ani nemuseli vediet a zameranie AWACSom si nevsimali kym nebolo neskoro a raketa nezapla aktivne navadzanie. Ako vravim, Pakistanska armada je ovela schopnesjia co sa tyka ludskeho kapitalu a dokaze potom takto prekvapit

Pepík Knedlík

18. 02. 2026, 12:20


Jestli zajímá dění mezi Pakistanem a Indii:

https://czechairforce.com/news/uder-na-balakot-a-operace-swift-retort-vzdusny-stret-mezi-indii-a-pakistanem-ktery-zaskocil-cely-svet/

Marty

18. 02. 2026, 12:21

Slavoslav
no, to že nepujde o selhání Rafalu jako takovýho asi ukazuje i to že maj teď kupovat další, ne jen za ty ztracený v boji, ale taky místo Su-57 se kterejma to definitivně vzdali, asi se jim nedivim

Slavoslav

18. 02. 2026, 12:25

Marty

ako definitivne by som pri Indickych nakupoch neuzatvaral nic kym to nie je dodane. Ale hej, toto som zachytil a pobavilo ma to najma vo svetle toho ako tu nad tym ako Su-57 definitivne vytrel zrak konkurencii v indii onanoval Knedlik a dolozil to linkom ktoremu zjavne nerozumel

Czertik

18. 02. 2026, 18:21

marty

u pakistanu cokoliv noveho bude pochazet vyhradne z ciny. u starsich systemu je to m ix ruska a zapadu.

Czertik

18. 02. 2026, 18:28

slava

tak amaterismus indu je vseobecne znami, steje jako profesionalita pakistancu.

neda me to, abych nevzpomel indicky film utok????? ktery ma pojednavat o valce mezi paksitanem a indii v 1970s (tusim) a je o elitnim indi kem ponorkari co mel potopit pakistanskou ponorku.
jenze onen idicky film ukazoval indicke namornictvo...spis jako debatni krouzek kdy rozkazy sou navrhy....a pakistanci je plnili bez kecu.
to pak kazdy clovek co si vazi profesionality musel fandit pakistancum.

k sestrelu rafale je to celkem jedoduche - dnes prijmany nazor je ten ze pakistansky awacs vyrobny v cine navadel onu strelu ktera ho sestrelila. ona stihacka byla jen nosic strely.
a pakistanska akce dokazala, ze pokud indicka armada se nebude vice profesiozovat po strance odpornosti, tak vzdy dostane pres hubu, i kdyz budou mit papirove lepsi systemy nez pakistanci.