LOADING TOP…

Úder, který může změnit válku: Ukrajinské Flamingo zasáhlo klíčový ruský závod

 23. 04. 2026      kategorie: Zahraniční armády      50 komentářů

Ukrajina zřejmě posouvá svou strategii úderů hluboko do ruského týlu do nové fáze. Vedle dlouhodosahových dronů se stále častěji mluví o domácí střele s plochou dráhou letu Flamingo, kterou Kyjev od listopadu 2025 začal otevřeněji zmiňovat v souvislosti s útoky na vysoce hodnotné cíle. Nejnověji ukrajinský generální štáb uvedl, že právě tato zbraň byla použita při zásahu klíčového ruského raketového závodu ve Votkinsku, zhruba 1 400 kilometrů od ukrajinských hranic.

raketaFoto: Zásah ruské továrny raketou Flamingo | Telegram

Pokud se tato informace potvrdí jako součást širšího trendu, může jít o důležitý moment ve vývoji ukrajinských schopností vést přesné údery na strategické cíle hluboko uvnitř Ruska. Flamingo totiž není zajímavé jen svým doletem, ale především tím, co by mohlo znamenat pro budoucí podobu ukrajinské války na dálku.

Ukrajina o střele Flamingo začala hlasitěji mluvit už v létě 2025. Prezident Volodymyr Zelensky ji tehdy označil za „nejúspěšnější ukrajinskou střelu“ a uvedl, že její dolet činí až 3 000 kilometrů. Zároveň prohlásil, že sériová výroba má začít v zimě 2025–2026. Přesto se po prvotní vlně vyjádření kolem projektu rozhostilo ticho. Kyjev zůstal skoupý na technické detaily i na konkrétní informace o nasazení, což odůvodňoval operačním utajením.

První potvrzené zmínky o bojovém použití Flaminga přišly až v listopadu 2025. Až nyní se ale zdá, že střela skutečně vstupuje do centra pozornosti. Generální štáb 21. února potvrdil její nasazení při nočním útoku na státní ruský raketový závod ve Votkinsku. Podle Fabiana Hoffmanna z Univerzity v Oslu, který se specializuje na raketové technologie, jadernou strategii a obrannou politiku, vše, co bylo z útoku ze 20. na 21. února zveřejněno — včetně videí odpalu i zásahu cíle — ukazuje právě na použití střel Flamingo.

Hoffmann označil tento útok za první případ, kdy Ukrajina úspěšně zasáhla klíčový objekt ruského raketového průmyslu přímo za použití těžké raketové schopnosti. To je podstatné. Ukrajina se dosud při úderech hluboko v ruském zázemí opírala především o dlouhodosahové drony domácí výroby. Ty se staly důležitým nástrojem pro útoky na vojenské cíle, ropné rafinerie, sklady i letecké základny, zvlášť v době, kdy západní spojenci váhali s dodávkami zbraní schopných zasahovat hluboko na ruském území kvůli obavám z eskalace.

Právě zde může Flamingo změnit pravidla hry. Oproti dlouhodosahovým dronům, které běžně létají rychlostí kolem 250 až 350 kilometrů za hodinu, se Flamingo pohybuje vysokou podzvukovou rychlostí přibližně 1 000 kilometrů za hodinu. To výrazně ztěžuje jeho zachycení ruskou protivzdušnou obranou. A nejde jen o rychlost. Hoffmann upozorňuje, že střela má pravděpodobně bojovou hlavici o hmotnosti přes 1 100 kilogramů, přičemž zhruba polovina připadá na vysoce explozivní náplň. To je přibližně desetkrát více než u běžných dlouhodosahových dronů.

Rozdíl v ničivosti je zásadní. Dron často exploduje při dopadu na vnější část cíle. Flamingo má díky vyšší rychlosti a hmotnosti mnohem větší šanci proniknout hlouběji do struktury objektu a vybuchnout až uvnitř. Právě to z něj dělá potenciálně mimořádně nebezpečnou zbraň proti zodolněným nebo strategicky významným cílům, jako jsou výrobní závody, sklady munice nebo vojenská infrastruktura chráněná protivzdušnou obranou.

Na bojišti, kde je Ukrajina početně i materiálně pod tlakem, dává tato logika smysl. Pokud není možné ruskou armádu zastavit jen na frontové linii, Kyjev se ji snaží oslabovat na dálku — ničením výrobních kapacit, logistiky a infrastruktury, bez nichž se ruská ofenziva neobejde. Přímý dopad těchto útoků na tempo ruských operací se sice obtížně měří, ale jejich strategická hodnota je zřejmá: nutí Moskvu přesouvat prostředky na obranu týlu, komplikují výrobu a zvyšují cenu války.

Budoucnost Flaminga ale nebude záviset jen na jeho parametrech. Klíčová bude schopnost vyrábět střely ve větších počtech. A právě zde se objevují otazníky. Hoffmann upozorňuje, že po letní „přehnané reklamě“ kolem projektu následovalo období ticha, které mohlo souviset jak s výrobními limity, tak s potřebou utajení. Únorový útok na Votkinsk nicméně podle něj ukázal, že Flamingo je schopen zasahovat vysoce hodnotné cíle hluboko v ruském týlu, a to i přes ochranu protivzdušné obrany.

Otázkou teď je, kolik těchto střel dokáže výrobce Fire Point dodat ukrajinské armádě — a jak to ovlivní četnost jejich nasazení i výběr cílů. Produkční kapacitu navíc mohly narušit i ruské útoky. Prezident Zelensky 23. února uvedl, že ruský úder na ukrajinské výrobní zařízení dočasně zdržel rozběh programu Flamingo. Potvrdil tak, že továrna spojená s výrobou těchto střel byla zasažena. Podle jeho slov došlo ke zpoždění, výroba však byla obnovena a určitý počet střel už byl vyroben. Zároveň zdůraznil, že Ukrajina očekává další růst produkce a že střely už byly použity při útocích na cíle uvnitř Ruska.

Flamingo se tak může stát důležitým doplňkem ukrajinského arzenálu pro hluboké údery. Ne jako náhrada dronů, ale jako jejich silnější partner. Ideální scénář z ukrajinského pohledu je zřejmý: pokračovat v masové výrobě levnějších dlouhodosahových dronů a současně budovat omezenější, ale ničivější kapacitu těžkých střel, jako jsou Flamingo, Long Neptune nebo Sapsan. Taková kombinace by mohla být účinnější při zahlcování protivzdušné obrany i ničení odolnějších cílů.

Příběh kolem Fire Point ale nemá jen vojenskou rovinu. Firma čelí také kontroverzím. Národní protikorupční úřad NABU ji vyšetřuje kvůli podezřením, že mohla nadhodnocovat cenu komponentů nebo počet dronů dodaných armádě, případně obojí. Válečné utajení zbrojní výroby výrazně komplikuje nezávislou kontrolu finančních toků, a tedy i ověření podobných podezření. Fire Point existenci vyšetřování potvrdil, obvinění však odmítá a jejich význam bagatelizuje.

Ať už bude další vývoj jakýkoli, jedno je zřejmé: Flamingo už není jen symbol ambicí ukrajinského obranného průmyslu. Pokud se potvrdí jeho účinnost i schopnost vyrábět jej ve větším množství, může se z něj stát jedna z nejdůležitějších ukrajinských zbraní pro vedení války na velkou vzdálenost — a výrazný problém pro ruské cíle, které dosud považovaly hluboké zázemí za relativně bezpečné.

Zdroj: The Kyiv Post

 Autor: Jonáš Nekolný

Komentáře

Roman

23. 04. 2026, 22:05

Fico: Obnovení dodávek ropy je důkaz, že Družba nikdy poškozena nebyla
--------------------------------------
Jasně . A protože se fico po atentátu na něj uzdravil , tak to je důkaz že nikdy postřelen nebyl :laughing::laughing::laughing:

Czertik

24. 04. 2026, 16:49

roman

ja sem nikdy nepochopil proc si fico stezoval na atentat na nej. vzdyt je to tradice ze na komunisticke vudce se pachaji atentaty.

Pepík Knedlík

24. 04. 2026, 20:02

Největší zijici zmrd, který dokonce svoji víru v talmud přetavil ve lži se jmenuje Volodymyr Zelenskyj. Toho by měli ukřižovat a uoalut pro jistotu.

Roman

23. 04. 2026, 21:56

Ukrajina hlásí nejsilnější pozici na bojišti za poslední rok. Její techniku přebírá i Amerika
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ukrajina má proti Rusku na bojišti nejsilnější pozici za poslední rok, a to díky dronům, protivzdušné obraně a asymetrickým krokům. Na setkání s novináři to prohlásil ukrajinský ministr zahraničí Andrij Sybiha, informovala ve středu ukrajinská média včetně agentur Ukrinform či Interfax-Ukrajina. Ukrajina se od února 2022 brání ruské invazi. Rusko v současné době okupuje asi 19 procent ukrajinského území.
Druhým důležitým prvkem, který Ukrajinu ve válce posílil, je protivzdušná obrana, která dokáže zlikvidovat až 90 procent vzdušných cílů, řekl šéf diplomacie. „To je naše nová geopolitická síla,“ uvedl Sybiha. O ukrajinské drony se zajímají mimo jiné Japonsko, evropské země či státy v oblasti Perského zálivu, které od konce února čelily íránským útokům v americko-izraelské válce proti Teheránu.

Dokonce i Spojené státy měly v posledních týdnech nově nasadit ukrajinský systém SkyMap na obranu své letecké základny v Saudské Arábii proti íránským dronům,

Druhým důležitým prvkem, který Ukrajinu ve válce posílil, je protivzdušná obrana, která dokáže zlikvidovat až 90 procent vzdušných cílů, řekl šéf diplomacie. „To je naše nová geopolitická síla,“ uvedl Sybiha. O ukrajinské drony se zajímají mimo jiné Japonsko, evropské země či státy v oblasti Perského zálivu, které od konce února čelily íránským útokům v americko-izraelské válce proti Teheránu.

Dokonce i Spojené státy měly v posledních týdnech nově nasadit ukrajinský systém SkyMap na obranu své letecké základny v Saudské Arábii proti íránským dronům,

Roman

23. 04. 2026, 21:48

Rusko varuje země, které by přijaly francouzské letouny s jadernými zbraněmi
--------------------------------------------------------------------------------------
ČTK
Moskva ve čtvrtek varovala, že jakákoliv evropská země, která by na svém území umožnila rozmístění francouzských letadel schopných nést jaderné zbraně, by se v případě konfliktu stala cílem útoku ruské armády.

Aha , takže když to některá země neumožní , tak je v bezpečí ??? To jistě :smiley:
Ten putler si asi myslí , že sme asi tupý jako ten jeho fašistickej pranárod .

Czertik

24. 04. 2026, 16:50

cili moskva nam rika - kdo v evrope nema atomky, musi si je poridit proti nam.

Roman

23. 04. 2026, 21:35

Ukrajinci od února dobyli zpět téměř 500 kilometrů čtverečních, Rusové ale postupují v Záporoží
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ukrajinské obranné síly od začátku února osvobodily více než 480 kilometrů čtverečních území. Uvedl to vrchní velitel ukrajinské armády Oleksandr Syrskyj po telefonátu s náčelníkem štábu britských ozbrojených sil Richardem Knightonem. Jen během března podle něj ukrajinské jednotky získaly zpět téměř 50 kilometrů čtverečních.

Syrskyj popsal situaci na frontě jako složitou, zároveň ale zdůraznil, že Ukrajina vede „aktivní obranu“. Klíčovými úkoly podle něj zůstává ničení nepřítele, brzdění jeho postupu a údery na zázemí ruských sil, včetně cílů hluboko na území Ruska.

Součástí strategie je také ochrana vzdušného prostoru. „Naším cílem je, aby byl každý krok nepřítele co nejdražší,“ uvedl velitel s tím, že Ukrajina kombinuje moderní technologie s operativními řešeními na bojišti.

https://www.facebook.com/photo?fbid=1336709695291179&set=a.225687773060049&locale=ru_RU

Roman

23. 04. 2026, 21:25

V Rusku opět zuří požáry. Ukrajinské drony tentokráte navštívily petrochemický závod
------------------------------------------------------------------------------------------
V noci na 23. dubna vypukly po útocích dronů požáry v petrochemickém komplexu v Samarské oblasti Ruské federace i na dalších místech. Informovaly o tom ruské telegramové kanály, regionální úřady i státní agentura RIA Novosti. Obyvatelé mají přísný zákaz zveřejňovat snímky či videa na sociální sítě.

https://x.com/MrFukkew/status/2047190838367637718

Roman

23. 04. 2026, 21:19

Ruskou rafinerii se nedaří uhasit. Ekologická katastrofa se šíří až na Kavkaz, prší černý déšť
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ropná rafinerie Tuapse stále hoří. Děje se tak již téměř týden, nyní již celá situace působí ekologickou katastrofu. Kouř se táhne v tuto chvíli stovky kilometrů směrem na Kavkaz. Lidé hovoří o ropném dešti.

https://www.techzpravy.cz/ruskou-rafinerii-se-nedari-uhasit-ekologicka-katastrofa-se-siri-az-na-kavkaz-prsi-cerny-dest/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context

Roman

23. 04. 2026, 21:22

Nedá se tu žít. Obyvatelé ruského Tuapse zveřejňují po ukrajinském útoku zoufalé příspěvky
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kvalita ovzduší v ruském přístavním městě Tuapse začíná být po pondělním útoku na ropnou rafinerii neúnosná. Uvádějí to místní obyvatelé, kteří vyjadřují obavy o svou bezpečnost, protože situace ve městě se stále zhoršuje. Tamní média dokonce přirovnávají stav k nejhorším jaderným katastrofám v historii, včetně japonské Hirošimy, na kterou USA v roce 1945 svrhly atomovou bombu.

Sláva Ukrajině :flag_ua::flag_ua::flag_ua::thumbsup::ok_hand:

https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-pane-prezidente-neda-se-tu-zit-obyvatele-ruskeho-tuapse-zverejnuji-po-ukrajinskem-utoku-zoufale-prispevky-40575061#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Czertik

23. 04. 2026, 17:50

cim vice podobnych utoku, a cim castejsi, tim lepe. konecne rusove poznaji to co delaji ukrajine.

Azor

23. 04. 2026, 16:44

"Ukrajinské Flamingo zasáhlo klíčový ruský závod"

A co pak zasáhlo jedním příkazem Kazachstán(který si hraje nekalé hry s medvěděm)a Německo,a tím i my

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cesko-jedna-se-slovenskem-o-moznosti-dodavek-pohonnych-hmot-rekl-havlicek-40574918

(jak se to říká??)Vše souvisí se vším!!!
"V květnu tranzit přes Atyrau-Samara, pak ropovodem Družba a poté do závodu ve Schwedtu (rafinérie v Německu – .). V květnu máme nulu,“ řekl Akkenženov.

I když se hovoří o „přerozdělení“ kazašské ropy a o tom, že to „nemá žádný vliv“ a je to „čistě technická záležitost“, poselství je jasné – Rusko může Evropě znepříjemnit život i bez zbraní. V souvisejících zprávách:

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjsowDcGtHF8GBrRr59DjrT_YLH9EPy9wojHiIAMohH4on_2HA96Pm3TEC6wWJoxEEbM9pVIrrVSBS7uvxpTzyDcACc-OjqeQmhz8Sk5yhjAf5bb1vA9d9nvANnAQ7M8e1YwMki0hVC52WhPbQ7Y7iXarKb-jNjnAh-qZvStPP-2PDWiiC08knQDBx9UcQ/s1986/Oilprice.jpg

"Rusko nechce Němce zabíjet. Ale Německo je existenčním nepřítelem Ruska a dělá vše, co může, aby rozpoutalo kromě SMO další válku na kontinentu. V tomto případě, aby nedošlo k fyzickému zničení Německa, je další, humánnější způsob, jak uškrtit Berlín, dokud buď neodstraní svůj politický režim a nepřijde k rozumu, nebo… no, víte, jak to chodí, nebo jak řekl Vladimir Putin, a cituji, toto je úplná citace na rozdíl od úryvků od západních mediálních děvek:

„Nebudeme bojovat s Evropou, už jsem to řekl stokrát. Ale pokud Evropa náhle bude chtít bojovat a začne, jsme připraveni hned teď. S Ukrajinou tam jednáme přesným a opatrným způsobem, aby… no, chápete, že? Tohle není válka v přímém, moderním slova smyslu. Pokud Evropa náhle bude chtít začít válku a začne ji, pak může velmi rychle nastat situace, ve které nebudeme mít s kým vyjednávat.“

Tož tak.

Czertik

23. 04. 2026, 17:54

rexik

jde videt ze ses bezny tupy rus. neuvedomujes si, ze pokud bude rusko delt sabotaze transportu kazaske ropy a plynu, tak do budoucna kazasi resit to, jak export udelat bez ruska a rusko prijde o snadne love.

a rusko ze nechce nemce zabijet ??? tak proc dela vsechno proto aby si z nemcu udelalo nepritele ?
a ten rusky opatrny a presny zpsob videime na ukrajine...a to ze tam kam vstoupi rusky vojak sou uz jen ruiny a nic jineho.

aport

Slavoslav

23. 04. 2026, 14:58

nehehe, vysvitlo, ze v Tuapse su po zasahu rafinerie a zasobnikov nasobne prekrocene hodnoty rakovinotvroneho benzenu a miestne urady sa niekolko dni tvarili, ze sa nic nedeje a nahnali napriklad deti do skol, miesto vyucby z domu, aby sa vyhli padajucim splodinam z horenia

roman x01

23. 04. 2026, 14:27

JÁ SE BAVÍM, znáte zbraň která měla kdy nějaký výrazný vliv na válku? Každá funguje jen chvíli, bitvu, dvě. Dlouhé luky, tanky, kaťuše, atomovku měli Rusové za tři roky taky. Ty tři wundervafe je nespasí. Vždy zvítězilo srdce vojáka a mozek velitelů. :-D

Slavoslav

23. 04. 2026, 14:42

Dreyse ihlovka

Orion10

23. 04. 2026, 16:29

Tak jedna zbraň dokázala donutit Japonsko ke kapitulaci. Německo zlomilo dálkové bombardéry doprovázené stíhači.
Nejde o jednu zbraň, ale využití skupiny zbraní v součinnosti.

Pepík Knedlík

23. 04. 2026, 18:29

O
To samozřejmě není pravda, pokud myslíš AB.
DONUTIL JE STALIN

Pepík Knedlík

23. 04. 2026, 18:41

O
Putin nesmí udělat stejnou chybu.
V roce 1938 vlaly vlajky s chvastikou na Ukraině a začalo zabíjení Polaků, Čechů z Volyne. Do dnes jedou na stejný vlně ty pohrobci Bandery.

Orion10

23. 04. 2026, 18:57

Stalin akorád stihl ukrást Japoncům Kurilské ostrovy a Sachalin. Amíci měli Japonsko na hromadě prakticky sami bez cizí pomoci.

Azor

23. 04. 2026, 21:27

Pepík Knedlík.
"Tak jedna zbraň dokázala donutit Japonsko ke kapitulaci."

Orion10 je asi rychlokvaška ohledně 2.sv války!!Nebo čerpá ze Seznamu nebo 100plus 1 atd!!
Tak jako i v tomto -
"Německo zlomilo dálkové bombardéry doprovázené stíhači."

To že i přes toto bombardování, Německo zvyšovalo výrobu,mu asi nic neříká.
I to že se nedá vyhrát válka pouze bombardováním.Pokud tam není noha vojáka!!!

Takovýto lidi jsou podobní těm, kteří byli utlačovaní komunisty,a kteří se narodili po r. 89 !!!!

Salut.

Azor

23. 04. 2026, 21:32

Orion10
"Stalin akorád stihl ukrást Japoncům Kurilské ostrovy a Sachalin. Amíci měli Japonsko na hromadě prakticky sami bez cizí pomoci."

A vám ukradl kritické myšlení a logiku s fakty kdo???? Kdo žádal SSSR v Postupimi o vytvoření východní fronty???Habešani???,

Jaký že to byl ten titulek filmu?? - "Ještě blbější než jsme čekali" ?????

A to jste ještě zapomněl, že SSSR nabízelo Japonsko i ostrov Hokaido - pokud zůstanou neutrální!!!

Salut.

Pepík Knedlík

24. 04. 2026, 07:42

O
Opravdu?
A proč Amíci činili nátlak na Sověty, aby zastavili útok na Hokkaido?

Czertik

23. 04. 2026, 17:54

roman

jenze rusove na ukrajine nemaji ani srdce ani mozek.

Pepík Knedlík

23. 04. 2026, 18:28

Přesně tak, ale ukrofilni debilove mají radost jak o vánocích :rofl:

Pepík Knedlík

23. 04. 2026, 18:42

Pro x01

Pepík Knedlík

23. 04. 2026, 11:51

Co mi to jen připomíná to Flamingo?
Aha, „zbraně odplaty“ německy Vergeltungswaffe. Propaganda ukáček na úrovni nacistů. :thumbsup: Kolaborace ukáček s nacisty byla obrovská od vraždění Židů i Polaků až po dozorce v lágrech.

Bubba.Zanetti

23. 04. 2026, 13:41

Pepíku Knedlíku, vlatně spíš odporný ruský noku, máš to ale mrzení, že vaši jsou takhle potupně biti, co?

Šebesta

23. 04. 2026, 15:19

Bubba zanetti.Kdyz jsou ti Rusove potupne biti prozrad nam kdy budou potupne kapitulovat ? Jak to vidis mudrlante

Slavoslav

23. 04. 2026, 15:30

stetka

a ked podla teba rusaci pomaly, ale isto vyhravaju tak ledy UA kapituluje? ved ty kurva si nestojis ani za tvrdeniami "odbornikov" ktorych sem citujes na podporu tvojcih blabolov

Azor

23. 04. 2026, 16:24

Bubba.Zanetti
"Propaganda ukáček na úrovni nacistů. :thumbsup: Kolaborace ukáček s nacisty byla obrovská od vraždění Židů i Polaků až po dozorce v lágrech"

Co že se k tomuto co napsal Pepík Knedlík,jste se nevyjádřil??? Byl nějaký ten důvod, mít klapky na očích???
Ono je asi podle vás a vám podobným,podporovat t,y o kterých PK psal??? Vy podporujete ty pučisty a příznivce Bandery, kde jejich idoly, dělali to, o čem psal PK???

Ta politika ohledně lidí v DLR a LLR (od .r 14.)je pokračování politiky UPA ve Volyni!!
Toto vy podporujete??

Zkusíte na toto odpovědět,nebo to byl z vaší strany je chaotický štěk a poté hned zaléz do boudy????

Salut.

Slavoslav

23. 04. 2026, 17:02

knedlik sa vedla vytesoval ako sa z Charkova vdaka rusackemu ostrelovaniu stava mesto duchov a tiez si k tomuto jeho obvineniu rusakov, ze utocia na civilistov nic nenapisal cokel

Pepík Knedlík

23. 04. 2026, 17:22

Bubba
Velká huba. Napiš mi fakta debile a pozdravuj všechny ukáčsky zmrd, co vyziraji Česko :thumbsup:

Azor

23. 04. 2026, 21:39

Slavoslav.
"ze utocia na civilistov nic nenapisal cokel"

Na to, co tam a v jakém množství to Rusko hází na pučisty a Banderovce,je jaké to % civilistů????(jinak každá zbytečná smrt civilního obyvatelstva je t r a g é d i e!!!)A jaké to bylo v Gaze??A i teď v Iráku v počtu mrtvých civilistů a za jaký ten čas???

Zkusíte nám o tom více napsat??Nebo toto čtení je pro vás dlouhé???

Salut.

Slavoslav

23. 04. 2026, 23:41

cokel

to knedla obvinuje rusakov z voknovych zlocinov, na rozsah sa opytaj jeho

Orion10

23. 04. 2026, 16:30

Střela V1 neměla navigaci a používala pulsní motor.

Pepík Knedlík

23. 04. 2026, 17:23

Nejednalo se jen V 1

Roman

23. 04. 2026, 11:29

Aha . Nějaká nová červená linie ? Ty už sou dávno západu k smíchu .
Střely Storm Shadow / SCALP už roky bombardují Krym a byli pourity i v Kurské oblasti . Stejně se běžně používají ATACMS. proti cílům v ruSSku .
A co ? A nic !!!

Pepík Knedlík

23. 04. 2026, 11:51

Rom
Nic.

Azor

23. 04. 2026, 12:08

Pepík Knedlík.
"Rom
Nic."

Roman je jako ten veselý paroháč!!
Jaký je rozdíl mezi veselým a smutným paroháčem??Ten veselý to ještě neví!!!
Nemá informace!!Kde by je taky nabral,když hltá jen ten hlavní proud??? Pokud by si něco přečetl(to by se ale musel trochu učit!!)od těch, co něco víc o politice ohledně Ruska,tak by pak nepsal takové blemty!!!!
viz.člověk který něco znamenal ve světové politice!!A kdo ví, o nějakém tom Romanovi????

"Existují desítky způsobů, jak dostat ruského medvěda z brlohu, ale ani jeden, jak ho vrátit nazpět, " Otto von Bismarck.

nebo??

: „Tajemství politiky? Udělejte dobrou dohodu s Ruskem.”

Otto von Bismarck.

„Nečekejte, že jakmile využijete slabosti Ruska, budete dostávat dividendy navždy. Rusové si vždy přijdou pro své peníze.
A když přijdou – nespoléhejte se na jezuitské dohody, které jste podepsali a údajně vás ospravedlňují. Nemají cenu ani toho papíru, na kterém jsou napsány. Proto stojí za to hrát s Rusy fér, nebo nehrát vůbec.“
Tato úplná fráze byla časem redukována, ale přitom mnohonásobně nabrala na významu –
Rusové si vždy přijdou pro svoje. Otto Bismarck

Ale tento pán byl asi podle "experta"Romana, ruský agent, nabo plácal ruskou propagandu???!!!

A čeho se to nejvíce báli, ti za tou velkou louží???
viz.

STRATFOR: Hlavní cíl USA - Zabránit spojenectví mezi Německem a Ruskem

https://www.youtube.com/watch?v=K6q0MeLHrK0

Zbytečně nebyla Merkel(spojenec????????)odposlouchávána!!!!!!

Salut.

Bubba.Zanetti

23. 04. 2026, 13:46

Hlavně civilizovaný svět nesmí udělat stejnou chybu, jakou udělal 3x v minulém století.
Až se Putlerstán rozpadne, neposílat tam ani gram humanitární pomoci.
Jen ať se rusáci požerou navzájem, jsou vředem na planetě Zemi.
Za pomoc po prohrané 1. světové válce, Lend and Lease ve 2. světové a pomoc po rozpadu SSSR nejen že ani nepoděkovali, ještě obvinili USA, že chtěly rusáky otrávit.

Šebesta

23. 04. 2026, 15:38

Azor souhlasim zcela a dodam ze tyto Bismarckovy nazory uznavali i nekteri vojaci i diplomate v dobe kdy Hitler vladl Nemecku .Von Schulenburg byl nemeckym velvyslancem v Moskve a snazil se za kazdou cenu zabranit valce mezi Ruskem a Nemeckem . Dokonce Rusum daval najevo co Hitler chysta .Odvolaval se pritom na Bismarckova slova

Azor

23. 04. 2026, 16:32

Bubba.Zanetti
"Hlavně civilizovaný svět nesmí udělat stejnou chybu, jakou udělal 3x v minulém století."

Na tomto (aniž by jste si to při své "inteligenci"uvědomval)je vidět jak že je na tom ten "vyspělý"a i "civilizovaný"(lidi v těch jejich koloniálních státe,by mohli vyprávět,c???)svět na tom je,když s nedokázali poučit po prvním nezdaru!!!!

Zkuste jim poradit!!Možná že po čtvrté jim vyjde to,co potřetí!!!! Co víte o řízení světa??Co víte o ekonomice světa??Co víte o vojenské vědě???

Zkusíte nás tu oblažit s vašími absolvovanými školy či kurzy, na toto téma????

Salut.

Orion10

23. 04. 2026, 16:34

Střel Storm Shadow má Ukrajina jako šafránu, používá jich opravdu vzácně. Navíc jsou drahé. Otázkou také je jestli na jejich použití nemusí získávat souhlas poskytovatelů střel. FP 5 tohle vše mění. Možná z této střely bude po výtězné Ukrajinské válce pro Kijev dobráý obchodní artikl. Státy blízkého východu budou mít jistě zájem.

Kojak

23. 04. 2026, 10:56

:D :D
No ... já jen, že většina ( ne-li všichni ) raketoví odborníci se o Flamingu vyjádřili jako o "jitrnici jakou svět neviděl". Zpochybnili prakticky vše, od doletu, rychlosti, hmotnosti nálože tak i naváděcích schopnostech.
V podstatě se o ní vyjádřili jako o střele, která je někam vypálena, letí do doby, než ji dojde palivo a pak po balistické křivce někam spadne ... čili o přesnostipodle nich se nedá ani hvořit, protože je v řádech stovek metrů...
Pokud skutečně UA dokázala ostřelovat území RF hluboko v týlu, bude zajímavé sledovat z Ruské strany čím. Už v minulosti jsme slyšeli snahu ostřelovat území RF střelami StormShaddow. Za mě by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby Rusové našly zbytky této střely v okolí továrny ...
A já věřím tomu, že pokud skutečně najdou důkazy, že na RF střílí západní střely s plochou dráhou letu, odpověd bude rychlá, brutální a zcela jistě ne diplomatická.
Jsme na to připraveni? Jste připraveni padnou za zájmy Anglosasů a Ukrajiny? No já rozhodně ne, nevím jak vy.

Azor

23. 04. 2026, 11:52

Kojak
"Jsme na to připraveni? Jste připraveni padnou za zájmy Anglosasů a Ukrajiny? No já rozhodně ne, nevím jak vy."

Jistí lidé toto schvalují jen z nevědomosti.A při prvních salvách(raketách u nás)by rychle otočili!!!
Ale pak tu jsou vymleté palice,tak jako tento Němec!!

https://www.youtube.com/watch?v=qGXFQ_tHhFE od 1.07. videa.

Zda je Roman a jemu podobní,to první, nebo to druhé,by se uvidělo v praxi!!!

Salut.

xemir

23. 04. 2026, 12:53

Milý Kóžo. Nevím jestli jsem raketový odborník, ale Internet mám. Ty asi taky když sem píšeš. Potom je záhada jak můžeš napsat takový nesmysl. 1400 kilometrů StormShaddow opravdu nedá. Podle verze 250-400. To bys jako raketový odborník měl vědět. I když ani Flamingo a ani StormShaddow raketou nejsou. Střelou ano.

Orion10

23. 04. 2026, 16:36

Buďte v klidu, pokud etřely není, russistán může být v klidu.

Czertik

23. 04. 2026, 18:00

predkozka

kdyz flamingo je dle tebe jitrnice jakou sve nevidel...co teda boucha v rusku ?
tvrdis ze usove sou takovi kreteni ze jim tom tam boucha samo od sebe ?

aport

Czertik

23. 04. 2026, 18:03

predkozka

a ta posledni veta....uplne stejna jakou rikali jisti britove a ostatni... proc by meli oni padnout za zajmy polaku, cechu v boji proti hitlerovi. proti kteremu oni nic nemaji.

aport