LOADING TOP…

Írán útočí i na ropu. Teď může do války vstoupit pět států Zálivu

 04. 03. 2026      kategorie: Zahraniční armády      55 komentářů

Írán podle dostupných informací rozšířil své raketové a dronové útoky vedle Izraele a amerických základen v arabských zemích také na samotné státy Perského zálivu a jejich ropnou a plynovou infrastrukturu. Útoky se nově dotýkají i ropných tankerů, což zvyšuje obavy z možného narušení dopravy a krajního scénáře blokády perského zálivu.

88469a6ec46dc846Foto: Společné cvičení. Saúdskoarabské letectvo: F-15; Letectvo USA: F-16; Námořní pěchota USA: F/A-18 | U.S. Department of War

Vývoj vytváří tlak na země jako Kuvajt, Bahrajn, Katar, Saúdská Arábie a Spojené arabské emiráty (SAE), které se dosud pohybují v roli států zasažených útoky, nikoli přímých účastníků bojových operací. Pokud by se rozhodly pro přímou vojenskou akci, mohlo by to podle uvedeného hodnocení významně urychlit eskalaci a „zdvojnásobit“ síly už nasazené Spojenými státy a Izraelem.

Proto se pozornost soustředí především na letectvo těchto zemí. Žádná z nich totiž s Íránem nesdílí pozemní hranici, a případné zapojení by se tak opíralo hlavně o stíhací a úderné letouny, průzkum, včasnou výstrahu a tankování za letu.

Kuvajt má podle uvedených údajů k dispozici 17 letounů Eurofighter Typhoon a 32 strojů F/A-18C/D. Bahrajn disponuje 20 letouny F-16 Block 40 a více než šesti nejnovějšími F-16 Block 70. Katar uvádí 22 Eurofighterů Typhoon, 40 F-15QA a 36 Rafalů. SAE mají 78 F-16 Block 60 a 56 Mirage 2000. Saúdská Arábie pak 68 F-15C/D, 149 F-15S/SR/SA, 71 Eurofighterů Typhoon a 77 Tornad.

Vedle bojových letounů hrají roli také podpůrné kapacity, které umožňují operace na větší vzdálenost a zvyšují přehled o situaci. Kuvajt má tři tankery KC-130J Hercules. SAE disponují dvěma letouny Global 6000, pěti stroji GlobalEye pro včasnou výstrahu (AWACS) a čtyřmi tankery A330 MRTT. Saúdská Arábie má několik průzkumných Beech 350ER, dva průzkumné letouny RE-3, pět E-3A Sentry (AWACS), dva Saab 2000 Erieye a celkem 22 tankerů: šest A330 MRTT, sedm KC-130H Hercules, dva KC130J Hercules a sedm KE-3A.

Souhrnně mohou státy Perského zálivu podle těchto dat nasadit 672 bojových letounů, přibližně 18 letounů včasné výstrahy a průzkumu a 29 tankerů. V oblasti úderného letectva by to podle uvedeného rámce mohlo být srovnatelné s počtem úderných letounů nasazených Spojenými státy a Izraelem.

Hodnocení zároveň uvádí, že takové kapacity by umožnily kvalitní sledování íránského území, přesnější zacílení a prodloužení doby působení ve vzduchu díky tankování. V případě přímého zapojení by to mohlo přiblížit koalici k cíli popsanému jako neutralizace íránských vojenských schopností — a zároveň posunout konflikt do další fáze.

Zdroj: Autorský text Jonáše Nekolného

 Autor: Jonáš Nekolný

Komentáře

Pepík Knedlík

05. 03. 2026, 18:03

Tak kde pravda a lež a hlavně vyvolat paniku.
Tak to musí fungovat vždy např. Irák a chemický zbraně nebo rakety s velkým doletem.
Použity rakety na Izrael mají max. dostřel
2 000 km a přesnost 30 m. Jedna se o Khorramshahr-4. Nemají lepší.
Jenže se tvrdí, že dolet mají 3 500 km. :rofl:
Něco tu smrdí a to jsou lži ohledně Íránu a války kolem.

Czertik

07. 03. 2026, 00:45

knedle ss

a kdy k tem lzim priradis to ze na ukrajine vladnou fasisti ?

aport

Roman

04. 03. 2026, 19:46

Predikce Azora z pondělka :

Teherán má na skladě desítky tisíc raket a dronů. Americké protiletadlové střely se během několika dní vyčerpají.
"Taktika Iránu?? Zahlcení izraelské protivzdušné obrany a vyvolání masivní krize s protivzdušnými raketami. To nutně donutí izraelské generály prosit o příměří – i když Írán nepřestane ničit izraelskou infrastrukturu a ekonomiku, což může způsobit rozpad kultu smrti během několika dní.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jako vždy si se projevil jako geniální analizátor a vše jde přesně podle tvých predikcí .
Ale , mohl by si mi prosím vysvětlit jenu věc . Nějak nechápu silně klesající užití raket Iránem , zatímco USA Izrael provádí beztrestně stovky devastujících misí v Iránu a umírá tisíce Iráčanů , tak užití těch desetitsíců Iránských raket dramaticky klesá ?

Den 1: 350.
Den 2: 175.
Den 3: 120.
Den 4: 50.

Je mi jasný že zrovna ty , by si určitě nelhal , tak nám vysvětli kde je chyba .

P.S. Izraelští generálové také neprosí o příměří . Že by je Irán všechny sofistikovaně zlikvidoval ?

dumdum

05. 03. 2026, 11:02

To byli jen jeho vlhké sny. Bylo jasné, že Írán nemá šanci. Ale je fakt, že míra neschopnosti jejich armády a jejich zbraní mě překvapila. A u russáků si můžeme připsat dalšího spojence co za posledních pár let zradili a nijak mu nepomohli. Předtím Arménie, Sýrie, Venezuela a teď naposledy Írán. A v budoucnu to vypadá na Kubu. Kdo Russákům zůstane? Čína, KLDR a Bělorusko. Nikdo další. A už nikdo další nebude russákům věřit, aby se s nimi paktoval. Skvělá zpráva.

Marty

05. 03. 2026, 11:40

dumdum
mě v celé obrané strategii Iránu nejvíc zaráží snaha diverzifikovat cíle směrem na co největší počet muslimských zemí, místo koncentrace útoku primárně na síli útočníků, ale nejsem generál abych je soudil, poslední střela na Turecko a dnešní zásah Azerbajdžánu už mi příjdou jako akt totálního šílenství a touze po vlastní smrti, jinak zajímaví vývoj, gardisté se snaží aby křeslo po posledním ajatoláhovi "zdědil" jeho syn, ale takřka polovina rady je momentálně proti, že by tam někdo dostával rozum?

Pepík Knedlík

05. 03. 2026, 14:56

dum
Můj otec říkával, nevěř Slovanům, Francouzum a Britum. Oni můžou za všechno zlo v Evropě. Ano, i Německo má svůj díl, ale otázkou je proč a zač.
V podstate si nevybereme spolehlivýho partnera. :middle_finger::rofl:

Czertik

07. 03. 2026, 00:46

knedle ss

takze ty neveris ani sam sobe ? to hodne vysvetluje.

aport

Azor

04. 03. 2026, 19:18

Copak toto je???? Že by  UI ????

https://www.youtube.com/shorts/zZzLE1xw5lw

Roman

04. 03. 2026, 19:58

No jestli to kladeš jako otázku , tak to drasticky podtrhuje tvojí hlubokou negramotnost .

Roman

04. 03. 2026, 20:01

No a jestli to má bejt vtip , tak to potvzuje že seš fakt obyčejnej chatbot , protože to není ani trochu vtipný .
Chatbot vtipy taky nezvládá .

Czertik

05. 03. 2026, 08:41

rexik

ses hodne dementni kdyz to nepoznas.

aport

Azor

04. 03. 2026, 12:44

J.Nekolný nerad nazívá věci pravými jmény pokud jde o "demokratický"západ.

Jo takhle o Rusku?? viz - jeho slovník "Ruská propagandistická média informují" A už nenapíše západní propagandistická media a nebo
má propagandistická media v podobě mých článků.A nikdy by se nestalo abych napsal zločiný režim USA a Izraele brutálně napadl a b o m b a r d o v a l dívčí školu a vraždí vedoucí představitelé jiného státu!!!
To by si tu na tomto webu ani nevrznul.On je jako ti "umělci",je mi jedno jak o mě píšou,hlavně že píšou" Hlavně že můžete psát na tento web,že,pane Nekolný??

Tento pán jede po povrchu a má vědomí jako lidi co hraj na PC, nějakou válečnou hru.
Jenže u té nejsou moc velké následky,jako u tohoto.
viz -
"Ale jak uvádějí některá média, jedná se o Evropany, kteří si uvědomili, že nebudou mít plyn z Kataru ani z Ruska.A budou vypadat jako tito!!



Situace v Hormuzském průlivu je samozřejmě poměrně výmluvná.

https://www.blogger.com/video.g?token=AD6v5dwOMrx9UPEWLNloltJo5ps_7-Iexb1IJjNkZ6s3bca6DDKugTXjDNioY7X-sb168ZU-ttjLGGrkxq2jQ3HpLg

A celá věc má na Evropu velký dopad. Bude se šemrat u Ruska???

OSLO, 3. března (Reuters) – Dopad amerických a izraelských vojenských útoků na Írán a íránských útoků dronů a raket na sousední země na toky energie by mohl znovu otevřít debatu v Evropské unii o zákazu dovozu ruského zemního plynu, uvedl v úterý norský ministr energetiky. Evropské ceny plynu tento týden vyskočily o 75 % a dosáhly nejvyšší úrovně za několik let, protože nepřátelské akce v Íránu a jeho okolí ovlivnily vývoz plynu z Perského zálivu.

https://www.reuters.com/business/energy/iran-war-could-reopen-eu-debate-over-russian-gas-norway-says-2026-03-03/

Evropa jistě může „znovu otevřít debatu“ a diskutovat o tomto tématu do aleluja, ale jak říká ruská anekdota o jedné babušce, která jako jediná prodávala slunečnicová semínka na zcela prázdném tržišti – v reakci na chlápka, který si stěžoval, že její slunečnicová semínka jsou příliš drahá, mu navrhla, aby „se prošel po tržišti a našel lepší cenu“.

Chudák, chudák Mark Champion (poněkud domýšlivé příjmení pro chlapa, který neumí prohrávat) z Bloombergu, který lamentuje:

"Jediným vítězem v konfliktu USA a Izraele s Íránem je Putin, píše Bloomberg."

https://x.com/Beefeater_Fella/status/2028814689757520153

Ale tento bude podle ukrajinofilů,určite člověk prosazující a blekotající ruskou propagandu,co?????

Salut.

Marty

04. 03. 2026, 12:50

Azor
hele ty hubatej vrahomilnej chatbote, nechceš nám raději poreferovat jak ten Iránský Jak-130 sundal nad Teheránem Izraelský F-35? nebo jak že to vlastně bylo?:kissing_heart:těšim s ena tvé pohádky, sou zábavnější než tvé pokusy o politickou agitku

Omny

04. 03. 2026, 14:27

hele debílku a vid, že ty sis ho hned vyhonil, když se F 35 po přeci už aspoň 20 letech ve službě povedl první historický sestřel cvičného malého podzvukového letedla bez výztbroje....tak gratulace honílku

Czertik

04. 03. 2026, 18:19

omny

a muzes nm napsat kdy ze se to su57 pochlubi uspechem ?
vyvoj su57 zacal dokonce drive nez f35. takze co to dela ze su57 ktere se sestrelem pochlubit nemuze ?

aport

Marty

05. 03. 2026, 06:18

Omny
je hele, tahle bezcharakterní sračka eště žije? to je legrace...
že by se do teď nedostal do kontaktu s nepřátelským letounem proto že obvykle ani nevzlétli když se blížil? Jak-130není zase tak malí a ani bez výzbroje - 9závěsných bodů s celkovou nosností do 3 tun, není zase tak moc pomalí a ani zastaralí, ale jo, bránit s nim vzdušný prostor když máte na letištích relativně nové Suchoje, to je trochu... jo ahá, z nouze ctnost, co se dá dělat, když je ten cvičnej Jak to jediný co trochu funguje...
bože tobě je snad líto někoho slabšího když je napaden silnějším? to je u tebe celkem novinka úchyle, ale chválim

Czertik

04. 03. 2026, 18:17

rexik

omyl, onu divci skolu si sam odpalil iran po tom co mu selhala raketa.

a co ti vadi ze amici odstreluji vedeni iranu ? ty ktery ady neustale stikas nadsenim o tom, ze rusove si prijdou pro zelnskeho a spol.

a ten tvuj rusky plyn ? no, jak dlouho ho rusko bude dodavat ? mesic ? dele urcite ne. hodne kratka doba na to aby putin zalepil deravou statni pokladnu.
jaky ze je rusky deficit letos ? 12x vetsi nez ve 22?

Azor

04. 03. 2026, 11:18

Marty.
"no necháme se překvapit k čemu všemu je irán donutí" " mě napadá že"

Tak vás něco napadlo???? Tak to jo!!To vám určitě vyjde,že???

To co dělá Irán(likviduje základny USA,)není zastrašovaní apriori těch států!!Ale připomínka toho,že díky těm,co si tam nechali nakýblovat,byla iluzórní představa,že jej tito "demokraté"ochrání.Přitom by měli mít na paměti co??Co že řekl Kissinger??USA nemá žádné spojence!!Jen a jen svoje zájmy!!A taky i to, že -
"je nebezpečné být nepřítelem USA ale je SMRTÍCÍ, být jeho spojencem !!!!!
Kurdové a pučisté na Okrajině a Husajn atd,jim nestačili k prohlédnutí,co??To ty královské rodiny kašlou na svoje lidi a jde jim jen o svůj zisk a moc!!!Ale s tímto se přepočítali a někteří budou za toto i svrženi!!A už se od nich ozívá co ??Je namístě ten boj ukončit, než nás to zničí!!Ale pro USA jsou tito co???Užiteční idio . . .jako ti pučisté na Okrajině Ruska!!!

Zkuste se něco učit,když už máte maturitu(???).

Salut.

Marty

04. 03. 2026, 11:22

Azor
ty zase ale meleš sračky... ale je hezký vidět jak už zase obhajuješ všemožně ostřelování civilních cílů, no, kdyby náhodou někdo zapoměl na co seš naprogramovanej, tak si to alespon muže znovu přečíst:joy:občas bych řek že tě maj na svědomí opilé děti, není na tom něco pravdy?

Azor

04. 03. 2026, 11:42

Marty.
"ty zase ale meleš sračky... ale je hezký vidět . . . . "

Co pak to zase z vás leze Pane??? Vytříbřený slovník,že??Vy nemáte odpověď takovou,že by jste mi rozbil to co jsem napsal a zesměšnil mne tak??Takhle je to opačně!!

Opět,zkuste se něco učit(když už máte tu "maturitu"????).To proto aby jste byl v reálu a nesnil to co vám dosud nesplnilo.

"už zase obhajuješ všemožně ostřelování civilních cílů,"

V jakých mých odpovědí jste vyčetl,že jsem obhajoval toto???Máte na to důkaz??Nebo jen to vaš plivání tou vaší špinavou a jedovatou slinou???
Jak vy se stavíte k vraždám vedoucích představitelů v Iránu??Jak k těm více jak 100 školačkám???.
Vy jste stejný schyzofrenik jako ten podpantoflák s monoklem,viz -

" Emmanuel Macron míní, že útok USA a Izraele na Írán je mimo rámec mezinárodního práva, primární odpovědnost za situaci ale nese Írán."

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2794311#utm_content=freshnews&utm_term=macron&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

Takže podle tohoto a jeho dosavadní mantry,tak Rusko porušilo mez. právo ale může si za to napadení "Ukrajina" ????!!!!! Co??? zkuste nám ten jeho veletoč vysvětlit!!!

Uvidíme co jste to za znalce, který sem chodí na web a někdy "myslí"a oblažuje tu čtenáře těmi "úvahami"!!!

Salut.

Marty

04. 03. 2026, 11:55

Azor
"To co dělá Irán(likviduje základny USA,)není zastrašovaní apriori těch států!!Ale připomínka toho,že díky těm,co si tam nechali nakýblovat..." mimo jiné zde ty psostroji... tebe zesměšňovat? sama tvoje existence je jen hloupej vtip:rofl:
zbytek tvejch fantasií je jen kombinace nesmyslů a lží, občas umíš bejt zábavnej, ale zase si přešel jen do fáze tupého kopírování propagandy, tvoje schopnosti jsou směšně omezené, jen se předváděj, ukazuješ jaký trapný idioti tě stvořili, ty snad nai nemužeš bejt kombinace 1 a 0, ty seš jen jedna vleká 0:hugging:

Marty

04. 03. 2026, 12:24

Azor
eště by si nám mohl všem vysvětlit jak přesně se v současné situaci vyplácí Iránu spojenectví s ruSSkem, Čínou a Severní Koreou? díky kámo:kissing_heart:

Marty

04. 03. 2026, 13:20

chatbot Azor
už si taky slyšel že Iránští námořníci u SríLanky maj pocit že jim teče do bot? vítězoslavně se potápějí, zajímavá taktika jak oklamat nepřítele:upside_down:

zdenek54

04. 03. 2026, 15:32

Pane Azor, ten emerický tremp je neskutečný hulvát a to i s maturitou!:clap::clap:

Azor

04. 03. 2026, 17:00

Marty.
"eště by si nám mohl všem vysvětlit jak přesně se v současné situaci vyplácí Iránu spojenectví s ruSSkem,"

Jak?? Ja široký je Hormuzký průliv a kde je jeho plavební dráha???Jak že daleko je od Iránu????
Viz.
" Hormuzský průliv uzavřený po dobu překračující jeden měsíc, a pak, co nejdéle, aby se ekonomické dopady na západní ekonomiky dramaticky projevily. A Irán má k dispozici výbornou šanci, jak Hormuzský průliv udržet zablokovaný – a to nepřekvapivě ruskými drony na optických vláknech!

"Tankery musí v Hormuzském průlivu plout přes 150km ve vzdálenosti průměrně 40 km od iránského pobřeží. Maximální rychlost civilních tankerů je zhruba 30km/h, a u tankerů LNG dokonce často jen 20km/h.

Tankery se tak musí pohybovat 5 až 8 hodin v operačním rádiu iránských (ruských) taktických zabijáckých dronů. A ke zničení tankeru jeho podpálením přitom stačí jediný úspěšný úder takového to dronu.

A co budou dělat (jak Doník vyhrožuje že bude tankery doprovázet)ty jeho kocápky??Tak jako s Hutiema??
A co budou dělat - " Arleigh Burke, disponuje 96 vertikálními odpalovacími buňkami protiraketových, protiletadlových a protidronových střel. Nejvýkonnější britský typ 45 HMS Duncan přitom disponuje jen 48 těmito buňkami, a ukázal se už, že je i na širém moři (anglický operační termín “high seas”, obvykle 250km od pobřeží a více), neschopen dlouhodobě úspěšně odvracet útoky dronů a raket."
A tady to bude o dost mně km u pobřeží!! Ale tam nepůjde o operaci v prostoru “high seas”, ale o několikahodinovou operaci při pobřeží, a tedy v dosahu možná až tisíců taktických zabijáckých dronů.!!!
A na ty vrtulníky a letadla co budou muset létat díky dronům o hodně níž,( aby mohla střelami AIM-9 Sidewinder úspěšně ničit nalétávající iránské taktické drony.) A právě proti těmto americkým dronům, vrtulníkům a letadlům v nízkých výškách představují střely 9K333 Verba s ultrafialovým naváděním smrtelnou zbraň. tak mají co??
Protiletadlové střely 9K333 Verba s termovizním zaměřovačem Mowgli-2, má dálkový dosah 6km, výškový 4.5km,podle čerstvě podepsané rusko-iránské smlouvy.

Už vícekrát jsem vám radil,učte se!!A nehltejte tak ten hlavní( ukrajinofilský a anglosaský) proud!!! To aby jste nebyl nepříjemně překvapen!!

Salut.

Czertik

04. 03. 2026, 18:40

rexik

aha, tak sirda hormuzkeho prulivu ma primou souvislost s prospechem spojnctvi irranu s ruskem cinou.

cili cim tesnejsi pruliv je tim....vis je spojenectvi na hovno ? nebo jak si to myslel ?

a ty ruske drony z iranu co budou nicit tankery....tech se dockame presne kdy ? zatim udelaly uplne hovno. a jediny tanker ktery iran uspesne napadl patril k ruske stinove flotile.

a rexiku, zase si chlastal moc ??? proc by meli amici nebo britove pouzovat proti ruskym pomalym dronum rakety ????
vysvetli tuhle svoji retardaci.

a ty tvoje vrby co maji sestrelovat nizko letici f16 ? ty budou odpalovany presne jak ? potapeci z more ? z ponorek ?
jeze jak zajistis aby se ona iranska ponorka nestala cilem utoku ?
ci z lodi ? hmm - to same, jak zajistis aby onu lod amici nepotopily ?

nechcs nam tvrdit ze je iranci budou odpalovat z pobrezi iranu, ze ne ?

aport

zdenek54

04. 03. 2026, 18:52

:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre: Naučíš se už konečně psát srozumitelně - debile prznící grammar!:sob::sob::sob:

Marty

05. 03. 2026, 06:21

Azor
tak že ty tvrdíš že ruSSové můžou za šířku Hormuzského průlivu jo?:thinking:protože otázka zněla jak se vyplácí Iránu spojenectví s ruSSkem a ty si mi odpověděl že tím jak je průliv široký, ok, když si to myslíš blbečku zavirovanej:joy:

Marty

05. 03. 2026, 06:22

zdenek54
čau opilá opičko, jak ses nám vyspinkala? zase se budeš opičit?:hugging::monkey:

dumdum

05. 03. 2026, 11:19

Jedna pětina světové ropy a plynu se přepravuje HP a z toho 85% putuje do Asie. Kolik toho zbývá na zbytek světa vč. Evropy? 2-3 procenta? Jak moc tohle ovlivní Evropu?

Czertik

04. 03. 2026, 18:24

rexik

kdyz ty utoky maji byt proti usa a ne onem statum...proc se teda dotycne staty nasraly na iran a uz plne spolupracuji s usa s utoky proti iranu ?
a par z nich dokonce uvazuje ze se aktivne pripoji k utokum na iran.

kde udelali soudruzi z iranu chybu ? skutecne staly ty utoky na amicke zakladny za to ? kdy skody v iranu sou nasobne vetsi diky tomu jak se nasrali okolni staty ?

aport

zdenek54

04. 03. 2026, 09:58

Byl by velký problém zalepit NS2 a otevřít kohouty plynovodů z RuZZka?:flag_ru: :interrobang: :joy:

Pepík Knedlík

04. 03. 2026, 11:08

To přece nejde, když podporují Banderostán. Německo to dlouho nevydrží jede z kopce šílenou rychlostí.

Czertik

04. 03. 2026, 18:41

kreten54
a kdo onen ns2 otevre ? rusove na to nemaji technologii a nemci se do toho nehrnou.

aport

zdenek54

04. 03. 2026, 18:53

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre: Chachachacha tak zavřou fabriky ....ti nadlidi!

Azor

04. 03. 2026, 21:38

zdenek54
" tak zavřou fabriky ....ti nadlidi!"

Tak tak, jak to říkal Síkela a budou nám posílat zdroje energetické (své koloni)i když samy nebudou mít.

A taky se že se naplní i toto -

"„Putin si myslel, že Ukrajinu ovládne během pár dní, (…) ale neuspěl. Moc dobře ví, že pokud bude Evropa i nadále podporovat Ukrajinu, nakonec bude poražen,“ řekl Síkela."

https://rmx.news/czech-republic/czechia-signs-energy-security-agreement-with-germany-as-russian-gas-cut-looms/

Czertik

07. 03. 2026, 00:48

kreten54

takze nic nevis, ale hlavne ze striks prazdne kulky.

aport

Czertik

04. 03. 2026, 08:22

jednu vec nechapu.

nedavno nam tady rexik basnil jak ze skvelou pvo ma iran, jak iran potopi amikum letadlovky a jine lode... a amici nemaji na lodich jedineho zranenehoa zadnou skodu.
kde udelali soudruzi z iranu chybu ?

neboj rexiku, blokada prulivu nebude dlouho trvat, tak tyden, pak bude prujezdny. za ten tyden bude totiz veskera iranska moznost ohrozit pruliv znicena.

zdenek54

04. 03. 2026, 09:49

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

:thumbsup:

Pepík Knedlík

04. 03. 2026, 11:06

zd54
On těm debil nemůže chápat nic..:rofl:
A kdo směje? Rusko! To opravdu potěší, když není ropa a plyn k dostání během války. Jenže Rusko v poklidu bojuje a prodáva plyn i ropu :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Pepík Knedlík

04. 03. 2026, 11:06

ten

Czertik

04. 03. 2026, 18:42

knedle ss

kdyz ty svechno chapes...tak nam sem napis jak ze dlouho bude ona blokada prulivu iranem trvat a jakymy zbranemi ji udelaji.

zvladnes to, nebo tvuj mozek zase udela error vedle erroru ?

aport

zdenek54

04. 03. 2026, 18:56

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:


Piš aspoň inteligentně debile.....svechno a jakymy! Jsi snad hotentot?:sob: Nebo :poop:!

Pepík Knedlík

04. 03. 2026, 07:46

Kdyz to vse uvedeme na srozumitelnou větu, tak Evropa bude za měsíc válčení proti Íránu bez plynu a ropy.
Haleluja.

Marty

04. 03. 2026, 07:50

Pepík Knedlík
moment, a neni Evropa bez ropy a plynu už 4 roky?:face_with_monocle: no nic...
ale ano, souhlasím že to je problém a když tam ta oranžová hlava udělala zase bordel, bude to taky někdo muset dokončit, myslim že státy Perského zálivu sou ideální kandidát (ve spolupráci s obyvatelstvem Iránu)

Pepík Knedlík

04. 03. 2026, 08:43


4 roky to asi ne, ale už s hrdosti nám vlastní jsme z jednoho přešli na druhý zdroj a závislost.
Pokud Hormuz bude zablokovaný, tak je pro EU problém, který nenahradí ruský ukapalněný plyn z SSA.
Dohledej si dovoz z Íránu a číslo je cca 30%

Azor

04. 03. 2026, 11:30

Marty.
" neni Evropa bez ropy a plynu už 4 roky?:face_with_monocle: no nic...
ale ano, souhlasím že to je problém a když tam ta oranžová hlava udělala zase bordel,"

Tak jste zase přemýšlel???
O kolik že je dražší(ten "demokratický" a bez emisí co)než ten, co se tlačil Nord Streamem???

A s tím Doníkem??? Vy jste naskočil na pohádku o dobrém králi(kapitalismus)a zlých rádcích(P-rezidenti USA),co???

To že to je systémem ať už tam jeje jakýkoliv P-rezident,jsem vám už psal tak znovu(hlavně pro ty,co umí přemýšlet - vás vynechávám!!)

"Dejte mi možnost tisknout a ovládat peníze národa a nebude mě zajímat kdo tvoří zákony.
Mayer Anselm Rothschild"

A zkuste si zjistit,co je to FED - zda je to státní instituce či soukromá!!! To aby jste nebyl ještě za většího hlupáka!!!
A i toto -
"Dne 21. února 2024 se slavný televizní moderátor Glenn Beck v rozhovoru s Tuckerem Carlsonem podělil o příběh svého setkání s Georgem W. Bushem:

„Ptal jsem se ho (Bushe) na politiku a na to, jak se změní s jeho nástupem k moci, Bush mi odpověděl: „Glenne, neboj se, kdokoli sedí u tohoto stolu, bude veden k rozhodování stejnými poradci jako kdokoli jiný. Vědí, že prezident má úplně svázané ruce.“
Glenn vzpomíná, že opustil ten pokoj s hrůzou, první věc, kterou si pomyslel, bylo:„Proč pak vůbec potřebujeme volby?“

https://x.com/glennbeck/status/1760091968661487898

Tak už moc "nepřemýšlejte" a raději se něco učte!!!

Salut.

Czertik

07. 03. 2026, 00:50

rexik

ano, o kolik je drazsi amicky pln nez ten rusky ?
dej sem cenovky. zvladnes to, nebo zase prazdne kulky jak vzdy ?

aport

Czertik

04. 03. 2026, 08:36

knedle ss

a tobe prdel mrznout nebude protoze ses v rusku, ze jo ?

aport

Kyjev01

04. 03. 2026, 08:38

promluvila russká knedla ty jsi ubohý dementní russký debil

zdenek54

04. 03. 2026, 09:54

Kijev 007


Slabý! K zdůraznění této úderné věty by to chtělo nějakou erc hulvátskou urážku ,spolu s doporučením aby se odstěhoval do RuZZka :flag_ru: !

Marty

04. 03. 2026, 09:58

zdenek54
krom obvyklého spamu k tématu nic? chybí na to intelekt či znalosti opilá opičko?:heart_eyes::monkey:

Pepík Knedlík

04. 03. 2026, 11:02

zd54
Už vysvitlo slunce a jeho paprsky vytáhly debilní Čechy z postele. :sunglasses:
Národ sobě :middle_finger:

Marty

04. 03. 2026, 11:13

Pepík Knedlík
opravdu moc děkujeme že si nám oznámil že už si vstal, seš šikulka:heart_eyes:

Marty

04. 03. 2026, 07:13

no, to je trochu jiná letecká síla než má/měl Irán, myslím že jeho snahy zastrašit všechny okolo vedou čim dál blíž k téhle variantě vývoje, uvidíme, ale krom bombardování mě napadá že by tyhle státy byly společně schopny i většího vylodění/výsadku a obsadit více méně celé pobřeží, i když asi nijak moc do hloubky území, ale o dost by tím ulehčili své vlastní lodní dopravě, no necháme se překvapit k čemu všemu je irán donutí